KORKUNÇ BİR YANLIŞ ANLAŞILMA!

    Çok beğenilenler

  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 10:24:24 Adam pilotun yaptığı insani bir hatadır ve önemli bir sorun teşkil edecek büyüklükte değildir diyor, başlık "Pilot %100 hatalı" arkasından gelsin pilot tepkileri... Pilotun %100 hatalı olduğu doğrudur, bu anlamda başlık da doğrudur, ama kesinlikle büyütülecek bir olay değildir. Tabi başlığın pilotun hatası pek büyükmüş gibi bir izlenim verdiği de doğrudur. Ancak başlığın sorumlusu, kullandığı ifadeler ortada olan Ercihan Bey değil herhalde. Pilotlarımızdaki bu hassasiyeti anlamak mümkün değil. Aşırı hassasiyet kendine güvensizlikten gelir. 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 09:39:01 SHGM TARAFLI KARAR VERİYOR ANLAŞILAN.ÜLKEDE ADALET HİÇ BİR YERDE Mİ KALMAMIŞ? 0
  • Tüm yorumlar

  • Misafir 04 Mart 2010, Perşembe 18:40:56 merak etmeyin teşkilatlanmamız çok iyidir. herkezin her gelişmeden haberi vardır .bu ceza tamamen başka amaçlara hizmet etmektedir. bu olayda pilot rakamı yanlış yazmıştır zaten aksi taktirde sıcaklık 930 u geçtiğinde o kaptan neden sefere devam etti ayrıca nasıl olurda boeing in olmaz dediği şekilde bu derecede ısınan bir motor 236 uçuş yapabilir .subjektiflikten ,objektifliğe geçmenizi öneririm pegasus ta her şey yolunda ve hızla ilerlemektedir .bu büyüme birilerini rahatsız etmişki bunlar yaşanıyor shgm nasıl olurda 737 ile ilgili en yetkili kurumların raporunu görmezden gelir .cezaya asıl böyle bakılmalıdır .devletimizin başındakilerin sistemini gayet iyi biliyoruz ama MUSTAFA KEMAL ATATÜRK`ÜN dediği gibi ''geldikleri gibi giderler' 0
  • Misafir 04 Mart 2010, Perşembe 00:01:59 SHGM QAR DATA dan o bilgiye ulaşır. Logbook taki insan hatası ile yanlış yazılmış bir EGT değerinden TEKNİK FORM -4 ünü iptal etmez. Bu konuyu böyle bir masum sebebe bağlıycaz derken yapılan asılsız senaryolar SHGM ve PEGASUS uçuş işletmesi cevap vermelidir. 0
  • Misafir 03 Mart 2010, Çarşamba 23:43:37 Katılır veya katılmazsınız.Önceki yazımın devamı olarak belirtmek isterim ki SHGM cezasının asıl felsefesi "236 kez arızaya rağmen uçmak değil, arıza olmasa dahi 236 kere sistemsiz, farkındalıktan yoksun uçmuş olmaktır." Bu konuda PGS olarak ne yazıldı, uygulamanın gerektirdiği gibi yazıldı mı, yazıldığı gibi uygulandı mı vb vb vb ? Daha Genel Müdür önüne gelen arıza bilgilerinin arasında LOG-BOOK'TA HERHANGİ BİR ŞEKİLDE KAPATILMIŞ GÖRÜNENLERİN MEVCUT OLMADIĞINI DAHİ BİLMEZKEN, TÜM KARŞILAŞILAN ARIZALARIN SADECE KENDİ ÖNÜNE GELEN LİSTELERDEKİLER OLDUĞUNU SANIRKEN bu dediğim mümkün olabilir mi? Pegasus, bütün iddiasına rağmen, eskiden "MEMUR ZİHNİYETİ" diye tanımlanan bir hantallık ve sistemsizlik içindedir.Cezaya bu gözle bakmak gerek. 0
  • Misafir 03 Mart 2010, Çarşamba 23:29:49 Pegasus'ta çalışan bilir, uçucu veya teknik kişi olmak gerekmez.Toplantılar, ani talimatlar, bir yerlerden görüp-duyup özenmeler habire "Hadi şunu da yapalım" denir.Gerekçeli itiraz ve alternatif üretme çipi olmayanlar menfaat endişesiyle "Tabii efendim" derler.Daha o uygulayacaklarını oturtamadan yenileri gelir, üstüste yığılır, önceki talimatlar gerçekten hayata geçirilemeden ve çoğu kişinin yeniliklerden haberi bile olmadan yeni uygulamalar başlatılır, aslında başlatıldı görünür ama gerçekte başlamamıştır.UYGULAMAYLA İLGİLİ TÜM BİRİM VE KİŞİLERİN HATA PAYINI MİNİMUMA DÜŞÜREN, TÜM OLASILIK VE RİSKLERE ÖNLEM GETİREN, EN ÖNEMLİ BÖLÜMÜ GERÇEK TAKİP VE KONTROLDEN OLUŞAN AÇIK VE NET UYGULAMA-TAKİP-KONTROL CH.LİSTLERİ OLMAZSA sonuç budu 0
  • Misafir 03 Mart 2010, Çarşamba 13:18:16 BEN TEKNİK ADAMIM. YAHU NE OLMUŞ PİLOT İKİ RAKAMI YANLIŞ YAZMIŞSA. YEDEK VERİ MEVCUT. UÇUŞ VE ARIZA ANALİZİNDE GÜVENİLEN BU YEDEK VERİYE (FDM DATA) SHGM NİYE KREDİ VERMİYOR. ARKASINDA BAŞKA ŞEYLER OLMALI. SHGM MAALESEF UZMAN OLMADIĞI KONUDA UZMAN BİLGİSİNE SAYGI GÖSTERMEMİŞ. OLAYDA TEK KUSURUN, PİLOTUN "6" YERİNE "9" YAZMASI OLDUĞU GÜN GİBİ AŞİKARKEN SHGM NİN HAREKETİ YANLIŞ OLMUŞ. 0
  • Misafir 03 Mart 2010, Çarşamba 06:45:08 Yahu bu ne reklam bu ne etiket. Bağıra bağıra bu konuyu gündeme getirmenin alemi ne ? Teknoloji var elinizde. Çıkarın tüm kayıtları bakın gün gün değerlere çözün ne olmuş ne bitmiş hangi değerde.....Sonra oturun karşılıklı kapatın kapıları dışarıya ses vermeden çözün bu işi.Hala anlamıyorum arkadaşlar ; Yahu pegasus havayolu bir TÜRK firması. Sivil havacılık da TÜRK sivil havacılığı...eeee o zaman nedir sizin derdiniz ???? Olayı en az zararla nasıl çözeriz onun hesabını yapın.Zarar vermeyin birbirinize !!!!! 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 23:24:46 Pilot aslan gibi doğrusunu yazmıştır. Ben seni attılar sanıyordum. Meğer hala çalışıyormuşsun. Önce o şirketten seni bir çıkarsınlar, sonra bakalım nasıl konuşacaksın. Bence seni oraya hiç çıkarmamaları lazımdı. Nereden buldunuz öyle aylarca data saklayan DFDR'ı? Yerini söyle de bizim şirkete de alalım. 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 22:38:36 Bu olayı madem neden bu kadar abarttınız sayın yetkili tel. bağlantısına bağlanıp laf söylemeklemi bu işler yapılıyor.SHGM düzgün bir kurum olsa bu olaya bu kadar konuşmadan sonra çıkar açıklama yapar.SHGM ye soruyorum demekki siz kontrol yapana kadar bu uçak 500 sefer yapsaydı ne olacaktı.Kaldıki arızalı olsa 236 sefere aynı arıza ile bu uçak devam edebiliyorsa Boinge sesleniyorum MEL i yeniden yazın. 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 19:39:41 Konuyla ilgili olarak oktay abinin airtransport dergisinin bu sayısında yayınlanan röpörtajının mutlaka okunmasını tavsiye ederim 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 19:30:46 Ya kardeşim sen onu benim külahıma veya Ali Sabancı'ya anlat pilot değerleri yanlış yazdı ve kimse'de bunu fark etmedi olacak işmi bu. Bu uçağın loog book'ları uçuş öncesi veya uçuş sonrası teknik personel tarafından hiçmi kontrol edilmez. Bu uçakla uçan pilotlar 6 aydır hiçmi loog book'a bakmaz. bence sizin personeliniz bu değerlerin ne anlama geldiğini bilmiyor. bari teslim olun kendi üst yöneticilerinizden ve SHGM personelinden özür dileğin. Oktay Erdağı bey aylar önce İstanbuldaki Astronotlar Aşağıdan yukarıyı yanlış bilgilendiriyor derken herkes karşı çıkmıştı. Bence sefa bey'de öz eleştiri yapmalıdır. Oktay beyin çıkacağı ilk programda bu konu mutlaka birdaha tartışılmalıdır. 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 17:36:40 öncelikle doğru datalar karakutudan alınıp kaydedilir bir arkadaş doğru söylemiş bunu sadece thy yapıyor ama thy tecnik yapıyor eee.pegasus ta thy teknik ile çalışıyor anlamıyormusunuz ? bu uçuşta nasıl olmuşsa kaptan egt değerini log-book a yanlış girmiş tamam kimsenin fark etmemeside bir hatadır ama olabilir sonuçta uçağın teknik bir sorunu yoktur .shgm nin cezasının arkasında başka menfaatler yattığından eminim. hayır en güvenilir kuruluşlardan uaçağın bir sorununun olmadığına dair belgelerle,kanıtlar shgm ye sunulmasına rağmen ceza kararı hala geçerliliğini korumaktadır. ve geçen aylarda bir uçağımızın direğe çarmasını dile getiren arkadaş o meydanın sicilini bir araştırsın.HİÇ BİR ZAMAN GÜVENLİKTEN TAVİZ VERMEYECEĞİZ.hakaret içermiyor. 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 16:27:54 Benim anlamadığım şey şu; 10 Eylül 2009 tarihinde hatayla dahi olsa pilotun uçuş defterine yazdığı bu değerler hiç bir teknisyenin yada o pilottan sonra bu uçakla uçan hiç bir pilotun dikkatini çekmedimi. En önemliside yanlışlıkla bu değerleri yazan pilot bu değerleri yazdıktan sonra bu uçakla hiç uçtumu merak ediyorum. Allah korusun ya bu değerler doğru olsaydı uçağın başına bir şey gelseydi bunun hesabını kim verecekti. WF Kazasını bahane ederek durmadan bilgi kirliliği yaratan leş kargalarının dikkatine sunulur. 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 15:53:41 Bahsi geçen Loog book sayfasını ve FDR değerlerini görmüş birisi olarak söylüyorum.Sanırım birileri Pegasus çalışanlarının ekmekleri ile oynamaya çalışıyor. SHGM çalışanları unutmayın ekmekle oynayanların ekmekleri ile oynanır.Kul hakkına giriyorsunuz.Pegasusta bugün 1500'e yakın insan evine ekmek götürüyor..Birilerinin gücü ancak Pegasus'a yetiyor sanırım.Zarar vermeye çalıştıgınız şirket Kaf dağının ardından gelmedi.Bu ülkenin şirketi.Ülkü ekonomisine katkı sağlayan bir şirket.Başka otoriyeler kendi şirketlerinin çıkarları için çalışırlar bizim otoritemiz başka hesapların peşine düşmüş ama acısını Pegasus gibi şirketlerden çıkarır. 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 15:26:45 Hasetinden geberen nekadarda asker düşmanı sözümona havacı varmış bu ülkede.İşe girerken atmadıkları takla kalmaz azıcık bitleri kanlanınca yumurta çıkmış kabuğunu beğenmemiş olurlar.Size cevap yazılmaz ama seviyemi düşürdüğüm için banada yuh yani. 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 14:54:48 Biliyormusunuz YEMEN de hiç asker kökenli pilot işe almadıklarını. 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 14:33:43 yaa bu pilot göz muayesinde kaytarmış sanırım yada ilkokulda matemetikten kesin çakmıştır...6oo rakamını nasıl 900 yazar ...allah sonumuzu hayır ede karayoluna devam.. 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 13:57:39 Gücün yetiyorsa elinden geleni ardına koyma 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 13:36:24 buda kesinlikle asker kökenli bir pilotumuz (astronotumuz) sanırım..çünkü onlar hiç hata yapmazlar her zaman %100 haklıdırlar..herşeyin iyisini onlar bilirler(sözüm ona) zaten yapıkları kaza kırımlarda hep başkalrının hatası vardır....lisansını alacaksın hemen gitsin limon satsın 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 12:39:14 Genelde yazılara bakıyorum hep pilotlara yükleniliyor.Bir de zavallılar var uzanamadıkları ciğere mundar diyenler bi baltaya sap olamamışlar ama pilotlara hakaret etmek için ellerine geçirdikleri fırsatı hep kullanıyorlar. Bir de F-5 cilere dil uzatan bir zavallı var hani limitleri kafasına kakılan herhalde o limitler yanlış yere kakılmış.Ne diyelim yurt dışında uçtuğu şirketi ve adını yazsa da kim olduğunu bilsek belki biz de bir iki limit kakarız. 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 12:18:07 Anlamıyorum, pilot bu raporu yazıyor, ama ona soran yokmu ne oldu niye bunu böyle yazdınız diye. Bir yanlışlık varsa kendisi bi düzeltme yazısı yazar ve delil olarak sunar, yanlışlık da düzelir. Pilot a birşey soran yok. Bu programa pilot niye çağrılmamış ? pilotun bu konudaki raporu yokmu ? Pilot kendi yazdığının doğru olduğunu mu iddia ediyor ? bu soruların yanıtları yok, Pilot a cevap haakı verin hele bir de onu dinleyelim.........Yargısız infaz yapmayalım...... 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 11:48:54 Bu kadar sorun yaratmanıza hayret ediyorum bütün cevaplar videoyu izleyince anlaşılıyor burada bir haksızlık var siz kendi bilgisizliğinizi ortaya koyuyorsunuz izleyin programı sonra konuşalım 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 11:10:45 ARKADAŞLAR, THY TEKNİŞ AŞ HER MODEL DFDR IN DOWNLOAD UNU YAPAMIYOR. BAZI DFDR LARIN DOWNLOAD U İÇİN ALMANYA VEYA BAŞKA ÜLKELERDEKİ FİRMALAR KULLANILIR. BİLMEDEN SALLAMAYIN. AYIPTIR. PEGASUS HAVAYOLLARI BAKIM OLAYINDA PARADAN VE ZAMANDAN ASLA TAVİZ VERMEZ. SAYGILAR. 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 11:08:44 Ben yurt disinda ucuyorum. Ucagin 'limitations' kismi kafamiza kaka kaka islenir bize. Hatta bunlari bilmiyorsaniz birakin simulatoru, sozluyu bile gecemezsiniz. Ne kadar yorgun olursan ol, 900 lu bir rakami yanlis yazamazsin. Aklina ilk gelen sey 'yaw, bu sinirlarin uzerinde. Bir kere daha kontrol edeyim' dersin.. Ama bizim F5ciler toplulugu nedense ne limitations kismini calisirlar ucagin, ne de sistemlerini. 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 10:58:18 DFDR kayıtları okutabilip kayıt altına alabilen tek şirket THY dir.geri kalan bütün şirketler teknik log sayfasından manuel olarak sisteme girerler.DFDR kayıtlarını okadar eski tarihli okumaları imkansız.bunun dogrusu kesin ortaya çıkar,birde evrakta sahtecilikten yargılanırlar. 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 10:58:05 DEĞERLİ YORUMCULAR BU UÇAK THY DE YAKIN ZAMANDA C-CHECK GÖRDÜ VE ÇOK TEMİZ , BAŞARILI BİR C-CHECK Dİ BU. BU C-CHECK DE DFDR DÖKÜMÜ ALINMIŞ OLABİLİR. YETER ARTIK BU GÜZİDE ŞİRKETİMİZİ KARALAMAKTAN VAZGEÇELİM. 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 10:55:25 geçenlerde Malatya da kanadı parçalayan, hızlı taxi yapmasıyla ünlü bıçkın kaptan a bir işlem yapılmadı ki deftere yanlış yazıldığı tahmin edilene bir işlem yapsınlar .. Hatırlayın bir geçmişi. Adam olası bir faciaya neden olacak şekilde yerde yakıt yüklü kanadı direğe çarptı dönüşte ve uçak haftalarca orda öylece kalakaldı tamir edilebilmek için. Kaptana ne yaptılar. Bir uçuş göstermelik lINE CHECK sonra aynen uçuşa devam. 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 10:52:06 Site yönetimi lütfen bu tür yorumlar atan cahil kişilerin yorumlarını yayınlayarak bu kadar seviyeli ve bilgi yüklü bir programın akışını bozmayın. DFDR lardan devamlı olarak belirli zamanlarda alınan bilgilerin depolandığını bilmeyen bu zatı-muhterem ayrıca CFM ve Teknik A.Ş nin dataları çözümlerken ilgili uçağın sefer numarası,uçağın ismi,tarihi ve saatinin o şirketler tarafından nasıl okunduğunu ve bu şirketlerin okunamıyacağını bilmediklerinimi kasdediyor Allah akıl fikir versin. 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 10:38:32 FDM DATALARI OKUTULMUŞ.. DFDR DA VERILER O KADAR ZAMAN ICINDE DEFALARDIR SILINMIS TEKRAR YAZILMISTIR... SAYIN SEFA BEY TEKNIK BILGISIZLIGINI NE HAYRET YANI 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 09:57:56 Ercihan beye göre Pilotlar her zaman %100 hatalıdır. Hatta binde bin hatalıdır. 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 09:57:34 SHGM, hatalı pilot için ne işlem yaptı ? hala uçmaya devam ediyor mu ? 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 09:55:31 Acaba SHGM Ali Sabanci'nin Pagesusuna ne amacla boyle cezalar yaziyor? 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 09:54:18 TEKNİK MÜDÜR OLUPTA HAVACILIK BİLİMİNDEN BU KADAR UZAK KONUŞAN BİRİNE İLK DEFA RASTLIYORUM.SN MÜDÜR BİRKERE KARAKUTU DENİLEN(DFDR) SİZİN BELİRTTİĞİNİZ GİBİ ZIRT PIRT AÇILAMAZ VERİALINAMAZ.ANCAK BELLİ ŞARTLAR OLUŞURSA YÖNERGEYE UYGUN OLARAK İŞLEM YAPILABİLİR DFDR A. SİZ FODA(Flight data acq. system) a bağlı FDM SİSTEMİNDEN BAHSETMEK İSTİYORSUNUZ ANCAK ONUN İŞLEVİNİDE TAM BİLMİYORSUNUZ GİBİ GÖZÜKÜYOR.LÜTFEN ÖNCE KENDİNİZİ BİR SORGULAYIN.GÖRÜNEN OKİ BİR YERLERDE SIKINTI MEVCUT. 0
  • Misafir 02 Mart 2010, Salı 09:48:41 DFDR ı nasıl okutmuşlar anlamadım.en fazla 30 saat veya emin olmamak birlikte 27 gün kayıt tutabiliyor o cihazlar.eylülde olmuş bir olayı nasıl okutmuşlar üreticide merak ettim dogrusu 0