Kokpitte tek pilot uygulamasına yeşil ışık

    Çok beğenilenler

  • a320 gaptan 20 Ocak 2021, Çarşamba 22:14:23 Peki yeni pilot nasil yetisecek?Sağda tecrübesi olmadan nasil olacak? FS2021 mi oynayacak fo? 18
    • Gerek yok 21 Ocak 2021, Perşembe 10:19:01 Onlar akademiyi bitirince en buyuk pilot oluyorlar, herseyi yaparlar 1
    • Ihtiyaclari yok 21 Ocak 2021, Perşembe 21:00:52 Fo lar herseyi bilir 1
  • Ihtiyac molasi 20 Ocak 2021, Çarşamba 20:12:41 Tek pilot tuvalet ihtiyacini nasil giderecek acaba? Bu yuzyilda goremeyiz, kimse kafasina takmasin.. 19
    • Kabinde pilot muş... 21 Ocak 2021, Perşembe 00:16:16 Diyorya pilotun fizyolojik ihtiyaçlarını karşılaması için kabinde bir pilot olacak mış... akılları sıra kabindeki pilota da servis yaptıracaklar. Böylelikle kabin de bir eksilecek, paraya doymayan patron, bir kabin memuru maaşı az ödeyecek... 1
    • Inecek 21 Ocak 2021, Perşembe 15:01:54 En yakin meydana inip tekrar kalkacak 0
    • Ali 21 Ocak 2021, Perşembe 22:53:23 En öndeki yolcuya emanet eder, ben gelene kadar ilgilen der. 0
  • Tüm yorumlar

  • ? 23 Ocak 2021, Cumartesi 22:43:01 Tek şoförlü otobüse de binmiyor musunuz? 2
  • Hahahah 22 Ocak 2021, Cuma 18:44:05 Tek pilottan önce tek motora geçelim, yedek sistemlerin hepsini kaldıralım ekstra maliyet hepsi. 2
  • kaptan bey 22 Ocak 2021, Cuma 11:40:25 ben bu duruma çok memnum oldum, çok fazla birşey söylemeye gerek yok, bazen kokpitte kendi başıma dans etmek istiyorum utandığım için edemiyordum. artık böyle bir derdim olmayacak. emergency durumlarda tabiki dans edecek de değilim. 1
  • Printer 22 Ocak 2021, Cuma 00:27:28 Hâlâ hazırda tek pilot ile uçabilen sertifikasyonı olan uçaklar mevcut. Uzun mesafeli yorucu uçuşlar için elbette tek pilot riskli, fakat kısa mesafe, gündüz vb durumlarda tek pilota geçilebilir. (Emergency durumu tek pilotun yönetebileceği sitemlerin daha gelişmesi ile tabii ki)Bir arkadaş printer 40.000 USD yazmış. O printer kaç kere değişiyor, ama bir uçak için pilotun aldığı maaş maliyeti (yıllık ve uçağın ömrü boyunca) sanırsam printerdan fazla. Bence de pilotluk için işsizlik olmasın fakat otonomun bu kadar geliştiği ve düşük maliyete ihtiyaç olduğu bu ortamda yapılabiliyorsa havacılığın sürdürülebilirliği için tek pilota izin verilsin. Yoksa bu gidişle iki pilotun da uçacağı bir uçak olamayacak. 4
    • Yorum 26 Ocak 2021, Salı 19:13:57 a320, b737 yani bu tür uçaklar da tek pilot falan olmaz. Birisi mesleğini icra ediyor ve bunun karşılığında para kazanıyor. Printer falan mevzu bahis yapıyorsunuz. İki pilotunda uçacağı bir uçak olmayacak derken ne demek istiyorsunuz onu hiç anlamadım. 0
  • harekatçı boy 21 Ocak 2021, Perşembe 23:18:38 Böyle bir şey olamaz mümkün değil. Kaptanlar bazen çok gergin olabiliyor ya da modu düşük vs. , otonom sistemler olması bu onun uçağı daĞa çakmayacağı anlamına gelmez 5
  • kaptan 21 Ocak 2021, Perşembe 21:38:55 ciddi risk barındıran bir uygulama olur. Ortaya çıkaracağı sıkıntılar getireceği tasarrufu katıyla geçer. Üstüne tek başına uçacak tecrübeye sahip pilot'u nerde yetiştireceksin ? 3
  • Cadet tk 21 Ocak 2021, Perşembe 17:40:41 Peki biz cadetler ne olacak? Onca emek vererek geçtiğimiz aşamalardan sonra sirket herhalde dışardan gelenleri çıkarıp bizi uçuracaktır. 3
    • yaw 22 Ocak 2021, Cuma 19:30:48 bitmedınız, daha yolun basında 150 bın euro borca bence bırakın bu ısı, sız varsınız dıye kımse ısınden olmaz, fazlalıksınız dıye sız ısınızden olursunuz daha egıtımn basında oldgunuz ıcın, 1
  • Mühendis 21 Ocak 2021, Perşembe 16:01:12 Kesinlikle olacaktır ama kimbilir ne zaman. Uçakların yerden yüzde yüz kontrol edilebilir olması gerekir. Uçak dünyanın neresinde olursa olsun kesintisiz ve çok hızlı ve hacklenemeyecek bir bağlantı olması gerekir. Otopilotun rüzgar limitinin sşimdikinin en az üç katına çıkması, yapay zekanın karar verme sistemlerinin çok daha fazla gelişmesi gerekir. Bunlar mutlaka olacaktır. Ama yolculu uçakta değil, uzun bir süre boyunca kargo uçuşlarında denenecek, eksikleri giderilecek, mükemmel bir hale gelince yolculu uçaklar tek pilot sonra pilotsuz hale gelecektir. Ama pilotsuz uçak için yakın zaman dedikleri aşağı yukarı en az 30 sene, ki bu da böyle bir devrim için çok bile yakın sayılır 0
  • Kimse binmez 21 Ocak 2021, Perşembe 15:38:30 Su durumlarda bile iki pilot 737 de zor yetişiyor shortcut falan gelince..ucagin otomasyonu onu yapar evet ama sid ve starlari full izlerse...yani bi yerden pilot maasi gidecegine yakit gider...ayriyetten otonom ucagin hacklanme gibi bir riski var...hackleyip hackleyip 11 eylulun 100 kat beterini yapabilirler...savas sartlari icin evet gayet olabilir neticede makinenin mukavemeti kadar g ye maruz kalabilir ama yolcu ucaklarinda olmamasi gerekir.Sahsen ben de sistem uzun yillar oturana kadar seyahat etmem ucakla. 1
  • Misafir 21 Ocak 2021, Perşembe 14:09:39 Ben iki pilot olmayan uçağa binmem ama kapitalizm böyle bir şey.Pilotun yolcu başı maliyeti nedir ki? IHA ve SIHA'ların başarısıyla birlikte pilotluk mesleği de tarihe karışabilir.F-35'lerde son pilotlu savaş uçağı değil mi? 0
  • Zihni Nerv 21 Ocak 2021, Perşembe 11:14:23 Bence uçaktaki tek pilot da arkada takılsın sohbet ziyafet. bişey olursa ikaz gelir zaten olaya müdahale eder. 0
  • İmkansız 21 Ocak 2021, Perşembe 10:22:55 1- inkapasite durumunda uçağı kim yönetecek. 2- iş yükü artan pilot kaç parçaya bölünecek, dikkat ve emniyet ne durumda olacak 3- pilotun hatada ısrarcı olduğu durumda diğer pilotu kontrolu almaya teşvik eden sistemden; sırf maliyetler düşsün de ne olursa olsun demek... 4- yeni pilotların yetişmesi FSX oynatılarakmı sağlanacak. 5- Acil durumlarda çift pilotun fikir alışverişi bile yetersiz kalırken, tek pilotun kendi başına vereceği kararlar ne kadar sağlıklı olur (Günlük modunu, psikolojik durumunu, ailevi meselelerini vb. Şeyleri hesaba katın) 6- Yolcular bu durumu nasıl karşılayacak. 7- sırf bu sistem yüzünden 1 uçak kırıma uğrarsa, kaç can ve kaç pilot maaşı gitmiş olur acaba ??? 2
  • Engel 21 Ocak 2021, Perşembe 09:59:38 Akıl, tabiata karşı. Jules Verne hikayeleri gerçeklere dönüşebildikten sonra, Suretler gibi Sanal dünyaların gerçeğe dönüşmesi hayal olmaktan çıkabilir. Avrupa bunu yeni yeni düşünmeye başlamadı aslında. İnsan Makina etkileşiminde, yetersiz kalanın insan olduğunu gördüğünden beri bu hayali var. Avrupalı Airbus bu felsefe üzerine geliştirilen bir uçak. A350, A380 bu düşüncede Avrupalıyı çok cesaretlendirdi. A320 nin ağaçlara girdiği uçuşta da aynı düşünceye sahiptiler. Ancak, havacılık henüz buna cesaret edilebilecek kadar keşfedilebilmiş değil. Keşiflerin ve tecrübelerin temelinde hatalar var. Hata yapılır, bedel ödenir, ders çıkarılır, daha az hatalısı geliştirilir. İnsan hata yapmaktan korkarsa gelişemez. Bu hatayı da yapacaktır elbette. Önemli olan, bu hatayı hangi şirket yapacak? Kim bedel ödeyecek? Çok büyük risk. B737Max’ ın durumu ortada. Airbus’ mı? Belki Boeing’ e kaybettiği pazarı kazanma, eşitliği yakalama ve rekabet şansı verir. O kadar aptal olacakları beklenmez. 1
  • B737 Captain 21 Ocak 2021, Perşembe 09:56:12 Bir bilgisayar kendi kendine elektrik verebilirse , yani kendi kendini açıp kapatırsa olur yoksa ütopya. 1
  • like atın 21 Ocak 2021, Perşembe 09:49:01 bundan sonra hiçbir mühendis kullandığım uçağa binemez, adamlar işimi elimden almaya çalışıyo resmen bende onlara hizmet ediyorum 0.0 20
  • toga 21 Ocak 2021, Perşembe 07:35:51 Bir gun gerceklesse dahi bizim omrumuzun tanık olmayi kurtaracak kadar uzun olmadigini dusundugum yesil isik..yıllardir ucuyorum,yillardir cumle degismiyor Safety first.Human factor adi altinda bi takim dersler aliyoruz ortadan bir pilot kaldirmanin muhabbetini yapiyorlar.Uzaktan kumanda ederseniz teknolojik saldirilar olabilir diyoruz,pilotsuz otomom ucuslardan bahsediyorlar.Ben bu otoritelerin basindaki insanlar neyin kafasini yasiyor anlamis degilim.. 0
  • ! 21 Ocak 2021, Perşembe 06:59:20 Zaten bu kararı alacak olanlar da otobüs firması işletiyor değil mi? Sizin düşündüklerinizi düşünmemiştir... 1
  • Remote control 21 Ocak 2021, Perşembe 02:05:57 Tek pilot insani ihtiyaçları için kokpiti terk ederse bu süreçte yer istasyonunda bir pilot uçağın yapay zeka pilotunu yönetir. Hem iyi yönleri kötü yönünden daha çok. 0
  • Ey EASA 21 Ocak 2021, Perşembe 01:21:25 Yav birader adamların 1963 de yaptığı teknolojiyi hala pişirip pişirip önümüze koyuyorlar. Ne yeni uçağı, ne tek pilotu?? 737 MAX de bile hepsi aynı anda asla çalışmayan master warning lambaları duruyor daha adamlar onun bile yenisini yapmadı.. 0
  • uçak sever 21 Ocak 2021, Perşembe 00:59:01 bi dur airbus hızına yetişilmiyor 0
  • Komik 21 Ocak 2021, Perşembe 00:58:37 İnsansız uçağa binerim de yine de tek pilotlu uçağa binmem 0
  • Saçmalık 21 Ocak 2021, Perşembe 00:57:15 Bu kadar saçma bir öneri ve uygulama düşüncesi daha önce hiç görmemiştim. 1
  • Eski TGS li 21 Ocak 2021, Perşembe 00:37:42 Tek pilotla asla binmem. Tek pilot eşittir tek motor demek. Adam belki bayıldı insanlık hali o zaman ne olacak uçağı ben mi indirecem 1
  • Gerek yok 20 Ocak 2021, Çarşamba 20:16:40 Arff yeter, yanina birde steward oturdumu sahane olur, kqbinede bir tane memur giderler gelirler 9
  • Impossible 20 Ocak 2021, Çarşamba 19:37:03 Boyle birsey olmasi mumkun degil. Diyelim ki oldu; ilk kazada geri donus yapilir. Hic pilotsuz kokpit bile uzun bir sure sonra gerceklesebikir ama bu dediginiz imkansiz. 17
    • Adam 21 Ocak 2021, Perşembe 17:43:00 Sistem uyarı verdiğinde touluse kontrolü alarak indirecek!iha larda pilot mu var? 0
  • Tabii tabii 20 Ocak 2021, Çarşamba 19:35:27 Tek pilotla uçurun uçakları yine çaksınlar dağ taşa .. 16
  • Arff 20 Ocak 2021, Çarşamba 19:22:51 Tek pilot ne kardeşim ya sıfır pilot uçaklar yapılıyor alın gördük işte ermenistanla savaşta pilotsuz uçaklar duman etti düşman ordusunu demekki neymiş pilot o kadarda önemli birşey deyilmiş bırakın tek pilotu hiç pilotu olmayan uçaklar tıpkı kahraman ecdatımız gibi destanlar yazabiliyomuş ama şunu unutmayın insansız uçaklar cayır cayır çalışıyor ama insansız Arff daha icat edilemedi....nokta!!! 80
    • Memur 20 Ocak 2021, Çarşamba 21:42:10 Sen de haklisin, ben de pilotlardan nefret ediyorum keske olmasalar, ucak ofomatik ucuyor nasilsa, onemli olan yokcuyu idare etmek, ucagin arizalarini tamir etmek, yangin cikarsa guvenligini saglamak ve sondurebilmek 38
    • Tek pilot 20 Ocak 2021, Çarşamba 22:14:56 . Abnormal emergency durumlarda PF ve PM in ayrı ayrı görevleri var . Kaldı ki öyle kazalar var ki (örneğin airfrance kazası) bir pilotun yaptığı hatayı diğer pilot bile bazen farkedemiyorken , sen kalk koca uçakta tek pilota yeşil ışık yak. Bu durum havayollarında felaketlere sebep olur. Pandeminin yaptığı hasardan daha çok hasar verir havacılığa. 13
    • Memura 21 Ocak 2021, Perşembe 09:16:45 Bizde insanlık olarak yarım akıllılardan nefret ediyoruz ama belki eksik kalan akıllarını bir gün tamamlamayı öğrenir, akıllarını başlarına toplar, kemale ererler, analarına babalarına iyi evlat, iyi bir karı/koca, çocuklarına iyi bir anna/baba, işlerine de layık bir çalışan olurlar diye umut ediyoruz. Erken ötenler, yarım aklıyla laf edenler hariç, çoğu insan bunu kolayca başarıyor da aslında. Senin gibi hadsizler çok uğraştırıyor işte. Belki de o nefretin gerçek sebebi sensindir. Hiç düşündün mü? 0
    • Akıl 21 Ocak 2021, Perşembe 09:26:58 Akıl olmayınca neylesin fikir, Çalsın Abdurrahman oynasın Bekir. Sizin aklınız aslında o İHA ve SİHA ların bile yerde bir merkezden ve bir pilot tarafından kontrol edildiğine yetmiyor belli ki. Nedir bu bazı ARFF çilerde, Kabinde, ATC lerdeki pilot düşmanlığı? Size eyvallah etmiyorlar diye mi? Onların böyle basit düşüncelere sahip olanlarla işi olmaz. Yine de adam yerine koyup cevap yazıyoruz işte. Belki kafalarına dank eder de akıllanırlar diye. Umut dünyası işte. 0
    • Cevap 21 Ocak 2021, Perşembe 09:46:40 vermeyin şu cahile, o ötede oynasın işte. 5
    • Hayirdir 21 Ocak 2021, Perşembe 11:58:20 Umarim aşilariniz tamdir. Etrafa saldiriyorsunuzda. 8
    • Adam 21 Ocak 2021, Perşembe 17:45:41 Yine bir sürü getir götür işi yapan pilot düşmanı toplanmış buraya! Zaten yazan tek bir pilot yok ki,alayı FS ciler:-) 0
    • Arff'ye vevap 21 Ocak 2021, Perşembe 17:46:17 Bu Arff lavuguds kendini ulaşılamaz zannetmeye başladi iyimi fenomen hesaplari.Senin yrrin paparazzi programlari 0
    • Neden 21 Ocak 2021, Perşembe 20:20:49 Bu arff çilerin pilot düşmanlığı neden acaba. Kimse diil ama bunlar gerçekten nefret ediyorlar. Nedir bunun kuyruk acısı 0
  • işsizlik 20 Ocak 2021, Çarşamba 19:17:31 işsizlik diz boyu kendine gel easa 14
  • Pilotsuz uçak 20 Ocak 2021, Çarşamba 19:04:13 Deniyordu şimdi 1 pilotlu diyorlar hatta ihtiyaç halinde müdahale etmek için kabinde pilot uçuracaklarmış. Kokpitteki pilot kalp krizi geçirdi kabindeki pilot nerden anlayacak onu, kabinde uçan büyük ihtimal tecrübesiz olan olacak ve zor durumda iş ona düşecek, bu daha tehlikeli, pilotsuz uçak olur ama tek pilotlu olmaz. Kaldırıyorsan komple kaldır pilotu, insan tek başına olunca standart uçuş da olmaz. Pilotsuz uçağa binerim tek pilotluğa binmem 14
  • Güldürmeyin 20 Ocak 2021, Çarşamba 18:36:16 Önümüzdeki 30 yıl bu iş olmaz. Yolcu binmez. Ancak otonom kabin memuru yapabilirsiniz. Sonuçta ikram servisi yapıyorlar, bütün uçuş yatıyorlar. Yolcu birsey istediginde yüzünüze güldüklerine bakmayın, arkadan en hafif tabirle öfflemeler püfflemeler. Çoğu yolcu sayısının artmasından memnun değil. Yolcu sayısı arttıgında mutsuz oluyorlar. İtiraz eden çıkacaktır ancak sorarım edenlere kaç kere duydunuz bu yakınmaları? 34
  • Bilal Ekşi bunu retweetledi 20 Ocak 2021, Çarşamba 18:30:24 İlker Aycı bunu beğendi 3
  • Tek pilot 20 Ocak 2021, Çarşamba 16:50:39 Ben pilot degilim ama araba degil ki bu birader otobuslerre bile cift sofor var.... yani insan dogasi geregi kusur ve hataya yatkin yani bence riskli bir calisma.... 737 maxler gibi bir projeye imza atmazlar umarim 11
  • insan ? 20 Ocak 2021, Çarşamba 16:46:33 airbus pilottan kurtulacağına ikame sistemlerin sayısını azaltarak çok daha fazla tasarruf yapılabilir. 3 yerine 2 hidrolik hat, 3'er uçuş bilgisayarları yerine 2 ler set olsa da %90 seferler etkilenmez. Ama insan faktörlerinin henüz çözülemediği bir ortamda tek pilot tasarruf ettiğiniz paranın karşısına çok büyük bir risk oranı koyar. 11
    • Printer 20 Ocak 2021, Çarşamba 21:43:04 Ucaktaki bir printer 40 bin dolar 2
  • Trump yerine Biden gibi 20 Ocak 2021, Çarşamba 16:42:20 Yeni kokpit dizaynı, yeni kazanç, şirketleri direkt iştahlandıracak, iki pilota maaş yerine tek pilota maaş, hele hele bizimkiler hemen üstüne atlar. 10
  • Kabinde pilot? 20 Ocak 2021, Çarşamba 16:02:21 Kabinde pilot bulundurulacagina kokpitte olsun. Sacma bir dusunce tarzi olmus 5
    • Evet 21 Ocak 2021, Perşembe 00:27:17 Haklısın kardeşim ama akılları sıra kabindeki pilota servis yaptıracaklar. 0
    • Bu ne ya? 21 Ocak 2021, Perşembe 00:32:42 Bence dünyadan insanı komple kaldırın da dünya kendine gelsin. Zaten işsizlik diz boyu, bunlar da akıllarını otomasyonla bozmuşlar, neymiş kar maksimizasyonuymuş, az maaş ödeyecek çok para kazanacaklar mış. Bu gidişle işsizlik çığ gibi büyüyecek. Önünde sonunda bu iş patronları vurur. Para kazanamayan insan nasıl para harcasın, patron kime hizmet satsın??? 0
    • Kabinde Pilot 21 Ocak 2021, Perşembe 07:39:14 Kabinde pilot falan yok. Türk SIHA'larinda kabinde pilotmu var? O palavra. Nöbetçi pilot yerde olacak. 0
    • O bahaneyle 21 Ocak 2021, Perşembe 16:59:40 Kabindeki pilota ücret ödemezler muhtemelen ya da sembolik olur 0
  • Bence pilota gerek yok. 20 Ocak 2021, Çarşamba 15:32:53 Oturt amiri kokpite olsun bitsin. 3
    • Cekirdek 21 Ocak 2021, Perşembe 15:14:16 Birde cekirdek kahve verdinmi sahane 0