İŞTE O UÇUŞUN SES KAYDI

    Çok beğenilenler

  • Android Uygulaması 25 Nisan 2015, Cumartesi 11:44:22 Thy yönetimi kendini gözden geçirmeli. Şirketteki çalışanların hiçbiri memnun değil. Özellikle teknikte hic kimse memnun değil. Şirkete aidiyet kalmadı. Ha memnun olanlarıda söyleyiyim. Yalaklar çok memnunlar. Şirkette iş yaparken bile araya adam koymadan iş yapılmaz hale geldi. Özel işten bahse etmiyorum!!!! 3
  • Pilot sivil mi? 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:30:45 Olaganustu durumlarda sivil pilottlar becerisizler. 18
    • 1F/O 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:36:13 Olagan durumlardaki asker pilotlarimizi da biliyoruz mu diyelim simdi? 2
    • yavuz 25 Nisan 2015, Cumartesi 13:10:25 yaw arkadaş bende 30 yıldır uçan asker kökenli bir pilotum,aşın artık şu asker- sivil mevzusunu hepimiz aynı gemideyiz.uçak- olay sayıları çok artmaya başladı.önüne geçebilmek için neler yapabiliriz.eğitim düzeyimizi nasıl arttırabiliriz bunu tartışalım.Yöneticilerimizde çuvaldızı başkalarına batırırken bi zahmet iğneyide kendilerine batırıp nerde yanlış yapıyoruz,neleri düzeltmeliyiz diye düşünsünler lütfen. 2
    • tech 25 Nisan 2015, Cumartesi 17:02:45 hocam daha ''beceriksizdirler'' yazamıyorsun adamlara laf atıyorsun... hepinize geçmiş olsun. 1
  • Tüm yorumlar

  • atc 26 Nisan 2015, Pazar 16:49:57 Tum meslektaslarimi tebrik ediyorum umarim herkes boyle durumlarda bu basariyi gosterir emeginize saglik sağolun 0
  • Android Uygulaması 26 Nisan 2015, Pazar 11:44:37 Olayın en başından bir ses kaydı bu, bu esnada tüm diğer trafiklerin anında diğer yönlere dagitilirak ve pas gecmek zorunda kalan tüm diğer uçakların irtifa kalmamiş olmasına rağmen farklı yönlere gönderilerek , acil durum uçağına her istediği manevra için emniyetli bir alanın sağlandığını , trafiğe yapılan diğer yönlendirmeleri içeren yaklaşık 20 dk.lık devamı yok.Dün yaşananları gören bir hava trafik kontrolörü olarak söylüyorum,keşke bu esnada verilen hava trafik hizmeti resmini bütünüyle gorebilseniz.Çalışan arkadaşımız camiada en tecrübeli ve bilgililer arasında gelmekte olup,dün çıkardığı is bunu göstermektedir.Herkesin buz kestiği esnada sazı en iyi şekilde çalmıştır.iyiki de sana denk geldi pilot sansliymis ifadelerini olay sonrası çok arkadssimdam duydum.Bu şartlarda bırakın yok gereksiz emergency dekleresi konularını , lütfen verilen hizmetin kslitesine yogunlaşın.Bir daha yaşanmaması dileklerimle... 0
  • ATC 26 Nisan 2015, Pazar 11:17:20 Olay esnasında ofiste koordine için gayret gösterenlerden biri olarak söylüyorum. Kuleden yaklaşmaya olayın bilgisi geldiğinde çok sıkı koordinasyon ve konuşmalarda gürültü başladı.Bu esnada çalışan arkadaşımın motoru yanan bu uçağı ve arkadan pas geçirilen tüm uçakları gerekli ayırmaları yapmak için frekansına istediğini, kuleyi bu yüzden defalarca aradığını gördüm. İlk olarak frekansa arkadan pas geçen geldi ve öndeki trafiğe yaklaştığı için gerekli ayırma talimatları, diğer tüm pas geçen ve inişe gelen trafiklerin meydanın farklı yönlerine yönlendirilmesi için tüm sektörler ve kule ile yoğun bir koordinasyon vardı. Bu koordinasyon ve gürültü halinde frekansa gönderilen emergency uçağın ilk konuşmasındaki "mayday mayday" ifadesi duyulmamış olduğundan emergency confirm alınmıştır. Arkadaşımız daha sonra ses kaydını medyadan dinlediğinde bile "mayday mayday" ifadesini duymadığını, gereksiz yere emergency confirm istemiş olduğunu dün bize bile belirtmiştir. 0
  • Atc2 25 Nisan 2015, Cumartesi 21:47:07 Emergency deklare ediyormusunuz diye sormak kontrolörün görevidir daha önce bu soruyu sormadığı için sivil havacılıktan uyarı alan kontrolörler vardır.bu soruyu sormak bir prosedürdür.ayrıca motoru yanan uçağı gören kule emergency prosedürünü kendisi başlatmıştır.uçak motoru yanarken pas gectiği ve dikmesini kırdığı için iniş esnasında yeniden alev alma riski olduğundan pisti köpükletelim mi diye sormuştur ki buda bie emergency prosedürüdür. 0
  • Android Uygulaması 25 Nisan 2015, Cumartesi 19:58:33 "Katmandu olayında da aynı yorumu göndermiştim, tekrarlıyorum, ama değişen bişey olmadı, yine olmayacak bu olaylarda devam edecek gibi gözüküyor. THY gibi büyük bi firma derhal pilot seçim sistemini değiştirmeli. Kokpite uçuş okulunu yeni bitirmiş 20-25 yaşındaki gemç pilotları koymamalı. Diğer şirketlerde yetişmiş belli bir tecrübeye sahip uçuş kayıtları düzgün pilotları bünyesine katmalı. Pgs sunex onur atlasta yüzlerce pilot var. 21 yaşında airline pilot ları var ülkemizde. Yav bu iş ciddi ya. Anlayamadınızmı bi kazada 200 insan ölebiliyo. Pilot luk iş kapısımı yoka emniyetle insanları taşıma mesleğimi. Uçuş okulunu bitirip 200 saatle insan taşıtıyoruz. Devam edin. Genç ler kızacak ama bu iş böyle arkadaş havacılık kabiliyet ingilizce işi değil tamamıyle tecrübe işi." diyen Eskişehir mezunu,genç arkadaş,sen farklı mı başladın?Sen kac saatle geldin THY ye,bu olaylarda yeni başlayan arkadasların karıştığı bir olay var mı?Sanki kendin çok tecrübeli 20 yıldır ucuyomuş gibi yazmışsın;) 1
    • portos 25 Nisan 2015, Cumartesi 23:26:35 Diğer şirketler can taşımıyor mu? 40 yaş sınırını artık kaldırmalı THY... 0
  • Android Uygulaması 25 Nisan 2015, Cumartesi 17:55:11 Genclere onem verilmeli 33 yasinda muhendisi isletmeciyi alcagina 25 yasinda pilot olmus basarili onlarca adam var thy nin kapisinda dolasan olay genc yasli degil olay pilotluga gecen insanlarin meslek degistirenlerin eski kariyerlerindeki basari ile dogru orantili burdaki basarilarida yerlerdee 6
    • selcuk 25 Nisan 2015, Cumartesi 20:17:21 thy'ye giremeyenlerdensin anlaşılan. 33 yaşında dediğin insan mühendislik okuyup en azından çalışma deneyimi ve kurum kültürü var. sende ne var? Senin aldığın lisans onda da var. Komik olma! 0
  • Kaptan 25 Nisan 2015, Cumartesi 17:25:38 Herkes birşeyler söylemiş yanan motor demiş teknik demiş eğitimsizlik demiş herkes birilerine yüklenmiş bu sitedeki yorumlar beni çok güldürüyor herkes Hamdi Topçu havasına girip kendini bir yerde patron müdür sanıyor o şekilde yorumluyor. Hayatında kaç kere uçak kaldırdın kaç defa indirdin havada kaç defa kocaman aleti kontrol ettin, öyle oradan buradan izlemekle olmuyor o işler. Pilot hatasıdır odur budur diyen zihniyet sen daha iyi yapabiliyorsan orada değil burada olurdun madem ki daha iyisini yapacaksınız madem ki THY çalışanlarına yükleniyorsunuz. Mademki birimler birimleri burada çekemiyor ne hobi olarak nede iş olarak havacılıkla alakanız olmasın. İyice siyasete çevirdiniz burayı gerçekten gülüyorum sizlere. 3
    • Kriminel 25 Nisan 2015, Cumartesi 21:14:51 Bu olaydan sonra yazdiklarina bakarmisin. Senki ucagi dusuren sokaktaki simitci. Hic utanma kalmamis. Arsizlik kaptanlarin fitratinda var. 3
  • İsim / Rumuz 25 Nisan 2015, Cumartesi 17:13:53 Kulenin sorularina bak: emergency declare ediyormusunuz, kopuk istiyormusunuz..... 11
    • cpl 25 Nisan 2015, Cumartesi 21:02:06 Emergency sorusu daha doğrusu kaptan dekleresi kuraldır... Aynı şekilde köpük olayı da sorulması gereken bir sorudur. 0
  • sukunet:insanlik 25 Nisan 2015, Cumartesi 16:38:41 Herkese gecmis olsun olay cok ciddi ,herkesi de ciddiyete davet ediyorum zirvalayanlar,ben dahil herkesin kuyruk acisi var thy den ,durust konusalim ama ,gunahsiz insanlar var.yolcular...Bizim insanligimiz ölmüs...gecen aylarda atc ile arff tartisirdi ne oldu,herkes topyekun olayin icinde yardimlasti...isimiz gucumuz birbirimizi yemek akilli ve de vicdanli olmaliyiz, sukunet...! 0
  • bulut 25 Nisan 2015, Cumartesi 16:03:38 gençler kızacak diyorlar şunu merak ediyorum; tecrübe denen şey kimilerine ana karnından mı geliyor. geçeceksiniz asker sevdalıdır , para istemez hikayelerini. çok seiviyordu da niye geçti havayollarına. herkesin amacı belli çoğunluğu gökleri sever, ve hayatını iyi bir gelir seviyesi ile geçirir. filoyu 45 yaşdan kurdum sonra? bu amcalar ayrılınca... zorunuza gitmesin gençlere , bizlere ihtiyaç var. bir şey öğrenmeden, tecrübe edilmeden aman tecrübeli gelsin diye bir şey yok. başka yerden alırsın bu sefer psikopatlar şirkete doldu olur. bu gençlerin bu işlere geçme yolunda havacılık okullarından gelme kaprisinden vazgeçin... imkanı olan, başaran bunu elde ediyor. sanki bol keseden not veriliyor , işe giriliyor. shgm sınavları herkese aynı, işe alım da torpil varsa o başka. ama okullara olan, parasını veren oluyor algısından vazgeçin. 0
  • hey yavrum hey 25 Nisan 2015, Cumartesi 16:01:35 THY camiasına açık ve net sorumdur..Amerika da eğitim gören ve eğitim esnasında solo uçuşlarda uçakları kanat üzerine indiren ve daha bir sürü falsoları olan pilot adayları için ilgili uçuş okulu bunlardan pilot olmaz derken sizler hayır eğitimlerine devam edin bize gönderin dediniz mi demediniz mi.thy uçuş okulunun amerikada bir temsilcisi bu çocuklara göz kulak olan bunları izleyen bir temsilcisi yöneticisi eğitimcisi vs var mıdır yok mudur? beyler aklınızı başınıza alın kimse canını sokakta bulmadı..pilotlar ve ekip dahi 0
  • iPhone Uygulaması 25 Nisan 2015, Cumartesi 14:50:23 Katmandu olayında da aynı yorumu göndermiştim, tekrarlıyorum, ama değişen bişey olmadı, yine olmayacak bu olaylarda devam edecek gibi gözüküyor. THY gibi büyük bi firma derhal pilot seçim sistemini değiştirmeli. Kokpite uçuş okulunu yeni bitirmiş 20-25 yaşındaki gemç pilotları koymamalı. Diğer şirketlerde yetişmiş belli bir tecrübeye sahip uçuş kayıtları düzgün pilotları bünyesine katmalı. Pgs sunex onur atlasta yüzlerce pilot var. 21 yaşında airline pilot ları var ülkemizde. Yav bu iş ciddi ya. Anlayamadınızmı bi kazada 200 insan ölebiliyo. Pilot luk iş kapısımı yoka emniyetle insanları taşıma mesleğimi. Uçuş okulunu bitirip 200 saatle insan taşıtıyoruz. Devam edin. Genç ler kızacak ama bu iş böyle arkadaş havacılık kabiliyet ingilizce işi değil tamamıyle tecrübe işi. 14
    • Yorumsuz 25 Nisan 2015, Cumartesi 16:49:48 Bu neyin kafasi? O adam tecrubeye nasil sahip olacak? Gokten 5 bin saat ucus tecrubesiyle gelemez ya. 1
  • SKR 25 Nisan 2015, Cumartesi 14:11:09 Pilot secmeyecekler tarafindan secilen pilotlarla,ucustan anlamayanlarin sectikleri personelle ve pilotlarla, ucusla alakasi olmayan kisilerin sectikleriyle bu is bu kadar olur.Tasarruf diye yatilarda 5-6 saat otellerde yatirilan ve dinlenmeden uyuyamadan gelen insanlarin hata yapma haklari ne yazikki var.Insan kaynaklari ve ekip planlamanin ucuculari robot olarak gormesinin bir neticesidir bu olay ve Katmandu olayi allah beterinden saklasin 1
  • iPhone Uygulaması 25 Nisan 2015, Cumartesi 14:09:33 Bol keseden atip tutuyorlar! Bazilari cok biliyormus gibi acimasizca elestiri yapiyor. Isin egitimini almis da bu isden cok iyi anlarmis gibi yorumlar yapiliyor... Onemli olan, kaptanimizin ucagi basarili bir sekilde indirnesi. Cok buyuk gecmis olsun herkese. 0
  • iPhone Uygulaması 25 Nisan 2015, Cumartesi 13:37:53 Çok geçmiş olsun. 1
  • Mehmet 25 Nisan 2015, Cumartesi 13:29:47 Declaring emergency Sometimes the phrase "declaring emergency" is used in aviation. This is the same as calling "Mayday". For example Swissair Flight 111 radioed "Swissair one eleven heavy is declaring emergency" on discovering their situation. However, ICAO recommends the use of the standard "Pan-pan" and "Mayday" calls instead of "declaring an emergency".Cases of pilots using phrases other than "Pan pan" and "Mayday" have caused confusion and errors in aircraft handling. Amacım sadece eleştiri yapmak değil fakat, mayday çağrısı yapan bi trafiğe HTK nin emercensi deklare ediyormusunuz diye sormasına gerek var mı acaba? Yani insan emercensi anında uğraşacağı o kadar şey varken, 1-2 saniye bile meydana gelen emercensiye bağlı olarak önemliyken, hiç değilse kontolörlün biraz daha amaca ve hava aracını emniyetle indirmeye yönelik frezyoloji kullanması gerekir ve zamanı boşa harcamaması gerekir diye düşünüyorum. Yanlışım da olabilir fakat kontrolör bir arkadaş varsa yorumunu bekliyorum. 0
    • atc 25 Nisan 2015, Cumartesi 15:56:17 bir kontrolör olarak cevap veriyorum: haklısın..ama o şartlar altında o heyecanda bu kadarı bile iyi. 0
    • atc'ye 25 Nisan 2015, Cumartesi 20:23:41 Nasıl yani, yetmez ama evet gibi mi? 0
  • asker sivil 25 Nisan 2015, Cumartesi 13:25:43 Buraya yorum yazan sozum ona asker pilotlar (ki ben inanmiyorum onlarin asker olduklarina cunku askerde vatan sevgisi vardir. asker diye yorum yapanlar bence bu meslegin icinde bile olmayan klavye pilotlaridir ve ortami germeye calismaktadirlar lutfen gaza gelip o yorumlara aldirmayin) Bu meslegin icindeolan biri bu tip yorumlar yapmaz. Cunku yarin basina daha buyuk olaylarin gelebileceginin bilincindedir. Ama ortami germeye calisa klavye pilotlarinin da bu tip yorum yaptiktan sonra kaldirimda bile dikkatli yurumelerini tavsiye ederim, olurya saksi duser, agac duser, araba carpar, gasp edilebilir. Arkadaslar kendinizi silkeleyip toparlanin. Basiniza bu tur yorumlardan sonra hersey gelebilir. Allah yukaridan izliyo... Gulmeyin klavyeniz bile bozulabilir. Yorum yapamayacak hale gelir elleriniz. Sakin olun..... Ucucu ekip arkadaslarimin tamamina gecmis olsun dileklerimi sunar havaciligimizda bu kazanin son olmasini umit ederim. Saygilarimla... 0
  • kaptan 25 Nisan 2015, Cumartesi 13:22:14 30 yıldır uçan asker kökenli bir pilotum,aşın artık şu asker- sivil mevzusunu hepimiz aynı gemideyiz.uçak- olay sayıları çok artmaya başladı.önüne geçebilmek için neler yapabiliriz.eğitim düzeyimizi nasıl arttırabiliriz bunu tartışalım.Yöneticilerimizde çuvaldızı başkalarına batırırken bi zahmet iğneyide kendilerine batırıp nerde yanlış yapıyoruz,neleri düzeltmeliyiz diye düşünsünler lütfen.HERKESE BÜYÜK GEÇMİŞ OLSUN!!! 0
  • Misafir 25 Nisan 2015, Cumartesi 13:17:05 Teknisyenden Kesilen Her Bir Lira Şirkete Bin Lira Olarak geri döner herzaman Söylerim... 1
  • TK 25 Nisan 2015, Cumartesi 13:10:19 Bizim astronotlar yatılarda havuzlarda meyve kokteylleriyle instagramda poz vermekte başarılı oldukları kadar kariyerlerinde de başarılı olsalar keşke. 4
  • teknik 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:59:34 Teknik bir arkadaş kaptanım diye sağa oturmaya caksın yazmış. Kaptan solda oturur. Hangar teknisyeni harelde. 0
  • sivil asker 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:51:19 Ne terbiyesizsiniz ahlaksizlar...Asker kpt kina yakarsin herhalde?? Sivil kpt 1
  • Geçmiş Olsun 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:51:00 Meslektaşlarıma geçmiş olsun Allah bir daha göstermesin diyorum. Bir de, her kaza haberinin ardından zil takıp oynayan, insanlık dışı yorumlar yapan astronot grubuna bir gün sizin de kaza haberinizin altına aynı yorumlar gelecektir ona göre konuşun diyorum. 1
  • iPhone Uygulaması 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:50:41 Olağanüstü durumlarda sivillerin beceriksiz olduğuna dair elinde hangi veri var? Bırak olağanüstü durumları olağan durumlarda dahi asker kökenlilerimizin kırım yaptığı, sivillerin sicilinde ölümlü kazayı bırak ağır hasarlı kaza dahi olmadığı ortadayken bu nasıl bir yorumdur? Pilotluk son derece kişisel bir meslektir. Kişisel bilgi becerisi yerine ait olduğu grubun kimliğinin arkasına sığınan zaten kişisel yetersizliğini haykırıyor demektir. Ya pilot değilsin, elinde veri olmadan sallıyorsun, ya da zihninde yarattığın sanal bir kimliğin arkasına sığınıp yetersizlik hislerinden kaçmaya çalışıyorsun 0
  • iPhone Uygulaması 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:48:51 Gereksiz gereksiz yorumlar yazmayın yok ucagı pistte tutamıyorsan oturmayacaksın falan. Otoriteler bitmeye başladı yine. Adam gibi geçmiş olsun demeyi öğrenin önce 2
  • geçmiş olsun. 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:48:33 Kokpit ekibine çok geçmiş olsun. Allah daha kötüsünden, beterinden korusun.. 1
  • iPhone Uygulaması 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:46:22 Geçmiş olsun 0
  • Android Uygulaması 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:46:16 Nasil yaaa, milanodan istanbula flap ve tekerlekleri toplamadan mi gelmisler? Boyle bisey dogru degildir umarim, bu tarz ucuslar sadece ucus ekibiyle ve yolcusuz yapilabiliyor diye biliyordum coj buyuk rezalet cikar eger boyleyse. Allaha sukur sag salim gelebilmisler, iyi dayanmis ucak. Herkese gecmis olsun.. 7
  • Pilotlar yerli mi? 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:45:13 Yerli sivil pilotlar ancak para saymayi iyi beceriyor. Askeri pilotlar hic olmazsa gecmiste ucus sinirlari ve otesi egitimi aldiklari icin olaganustu durumlarda cok becerikliler. 7
  • iPhone Uygulaması 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:40:08 Pilot sivil mi diye soran arkadaş??? Bu sorunun yormumunu yapmaya tenezzül bile etmiyorum. Ama pek zekalı olmadığın soru dan düpedüz belli. O an kokpit de oturanla birlik de, şirkete ve diğer çalışanlara oluyor. Geçmiş olsun dileklerin daha mantıklı olurdu. 0
  • KAPTAN 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:37:51 Arkadaşlarımıza geçmiş olsun. Herkesin başına gelebilir. Bir sert iniş sonucu İniş takımı ve motor hasar görmüş. O anda pas geçmişler. Allah korumuş. Sonrası tabii Emercensi iniş için hazırlıklar ve 20 dakika sonra hasarlı iniş takımı ile iniş. THY bu olayları genel olarak ele almalı. Kutmandu dan sonra 2nci sinyal geldi. Kısa zamanlı hazımsız büyüme yavaşlatılmalı. Kazalar durup dururken gelmez. THY gördüğümüz kadarıyla Ticaret ve İnsan kaynaklarının ve birtakım üst yöneticilerin ben bilirim politikalarının esiri olmuş. Uçuş işletme çok iyi yapılandırılarak söz sahibi yapılmalı ve dinlenilmeli. Bu gidiş iyi değil. 0
  • iPhone Uygulaması 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:36:20 pilota (dk 28-30) ne demek istenmis? Bilen biri bilgilendirirse memnun olurum. 0
    • nk 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:49:04 soru:"emergency deklere ediyormusunuz su an?" cevap:"mutabik" 0
  • iPhone Uygulaması 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:35:37 1005 te 05pistine indim.arkamdan inen THY iniş sırasında motoru yere vurduğu için motoru yanarak pas geçti.daha sonra 35l pistine emergensi 15 dk.sonra iniş planladı.pas geciştede motordan kopan Parçalar iniş Takımı'na zarar verdiği için kilitsiz iniş Takımı'yla indiler.bu nedenlerle pistten çıkıp 110 derece baş değiştirerek toprağa çıktılar. Daha sonra emercensi tahliye.ben de m1e park ettiğim için 35l e inişini gördüm.Hepimize geçmiş olsun.capt. Deda 0
  • olur öyle 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:31:50 torpil havayollarında böyle şeyler çok normal. çok takmayın.kaptanlar da alışacak artık bu tür atraksiyonlu inişlere. hadi hayırlı tıraşlar. 10
  • iPhone Uygulaması 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:29:03 Cok buyuk gecmis olsun! 2
  • AHL ÇLŞN. 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:29:02 Büyük geçmiş olsun,Allah korudu. Yolcularımıza , THY ve ekip lerine büyük geçmiş olsun. 2
  • Mahmut 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:27:19 THY maalesef son yıllarda iyi yönetilememektedir.Şirketin yönetimindekilerin tamamına yakını gerekli liyakat ve vasıflardan yoksun ve dışarıdan atanan,alınan torpille kuruma girmiş kimselerdir.Sadece uçak almakla,hat almakla,güzel yemekler ikram etmekte başarılı ve güvenli bir havayolu şirketi olmanız mümkün değildir.En önemli şeyin uçuş,can güvenliği olduğu unutulmamalı ve insana da yatırım yapılarak THY'deki kontrolsüz,hormonlu büyümenin önüne geçilmelidir.Bu gidişat şirketi büyük bir felakete götürebilir.Hergün yeni bir olaya şahit oluyoruz.Bu kaçınçı vukuat ? Dünyanın önde gelen şirketlerinden biri olacağız,5 yıldızlı olacağız diyorsan böyle şeylerle adını duyurarak kendi kendinin prestijini düşürmeyeceksin.Ondan sonra da kalkıp,utanarak,rezilliğin ortaya çıkmasın diye medya kuruluşları kaza haberlerini lütfen vermesin de demeyeceksin.THY uçuş güvenliği sıralamasında 4-5 yılda bir yaşadığı ölümlü kazalarla dünyada son sıralardadır.Katmandu'da sıfır A330 'u ziyan ettiler. 1
  • teknik 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:19:39 Havadaki fotograflardan gorunuyorki 2 numara alev almis.2 numaranin inop olmasi inis takimini ve flap toplyayamayacak anlamina gelmez.pilot toplamadik demek istedi.inerken 2 de alev yok.1 nolu motor faal dolayisiyle yesil sistem operative.ucakta yesil ve mavi sistem faal.bu durumda baska ariza yoksa autobrake inmesi lazim.yani tek motorlu iniste bile ucagi pistte tutamiyorsan.kaptanim diye saga oturmayacaksin.simulatorlerde ne yapiliyor merak ediyorum. 6
    • tech line 25 Nisan 2015, Cumartesi 16:53:53 pisten çıkma nedeni brake yada motor arızası degil iniş takımının hasarlanmış olması biraz daha araştırıp yazsaydın keşke. kaptanın nerde oturdugunu bilmedigine göre daha ögrenecek çok şeyin var... kaptanlara geçmiş olsun umarım olayın kök nedeni düzgün bir şekilde araştırılır ve tekrarı yaşanmaz. hepimize geçmiş olsun. 0
    • teknik'e 25 Nisan 2015, Cumartesi 20:36:35 Sevgili teknik, ben uçuş Eğt de görevliyim, bir gün gel sana simülatör de neler yapıldığını göstereyim. Danışmadaki arkadaşlara 'den Airporthaber de pilotlar simülatörde naapıyor diye yourum yapan kişiyim de olur mu? Hatırlarım ben seni. 0
  • Android Uygulaması 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:17:46 Çok büyük gećmiş olsun ekibi tebrik ederim. Mayday mi pan pan mi diye soran arkadaş umarım havacı değilsindir. Engine inoperative derken motor yanıyorken ne pan pan ı yahu... 1
  • iPhone Uygulaması 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:17:33 çok geçmiş olsun.Olayla ilgili Yorumları okuyum net bilgi alırım dedim ama hala bazı arkadaşlar maaşından bahsediyor. Bu kadar boş insanla bu Şirket yürüyor hayret ediyorum 0
  • iPhone Uygulaması 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:16:27 Bütün yorumları okuyunca insan ne kadar üzülüyor. Bir kazanın ardından sadece politik görüş ayrılığı veya daha önce bu şirkette çalışmış kişilerin yazdıkları sanki bu şirketin dünyada en çok noktaya uçması ve en fazla dış hat noktası olması avrupada 3 yıl üstüste en iyi şirket olması 250 ye yakın uçağı olmasının hiç bir önemi yokmuş,bu başarı sanki başka ülke havayolunun muş gibi yazmaları ne kadar üzücü. Gerçektende bize bizden başka düşmana gerek yok. Hep beraber güzel olan herşeyi bozalım,yine eski pijama havayolları dönemine dönelim. Avrupada bir kaç destinasyon bize çok bile. Biz kimizki ??? 1
  • Android Uygulaması 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:12:14 Madem herseyi çok iyi biliyorsunuz neden 2002 den sonra TÜRK HAVA YOLLARI atağa geçti ve 56 olan ucak sayısını 5 katına çıkardı arti kedi uzanamadigi ciğere nedermis ?? Kimse ağlamasın beğenmiyor ise gitsin başka is yapsın... 11
    • capitan 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:45:21 Peki sen mi çok biliyorsun. Herşeyi ticari ve kar hırsı kafasıyla düşünen kardeşim. Büyüme alt yapı ile paralel olursa iyidir. Yemeğin altını çok açarsan yemek pişmez haşlanır. Sizin gibi düşünen insanlar başta olduğu ve catering ve reklamlarla iş götürüldüğü, uçuş emniyeti disregard edildiği için daha çok olaylara gebe THY. 0
    • f. your brain 25 Nisan 2015, Cumartesi 16:56:44 dahanamadım kusura bakma , begenmeyen başka iş yapsın diyen şahıs bu şirketin başka şirketleri arayıp istifa edecek personelini almaması için baskı yaptıgını biliyormu acaba... ? 0
  • tk 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:10:12 geçmiş olsunlarla bu olaylar biter zaten 3
  • iPhone Uygulaması 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:05:41 Öncelikle çok geçmiş olsun.. Ama şunuda belirtmem gerekir, o kadar çok kişinin ekmeğiyle oynadılar ki.. Allahım daha büyük bir felaket yaşatmasın bu şirkete..insanlıktan çıkmış yöneticiler yüzünden.. 2
  • iPhone Uygulaması 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:04:37 Bu durumda mayday mi daha uygundur yoksa pan pan pan mi? Aradaki nuans nedir? 1
    • okuyunuz... 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:11:08 http://tr.wikipedia.org/wiki/Pan-pan 0
    • motor yaniyorsa 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:12:06 mayday. inoperative/failure icin panpanx3 0
  • Android Uygulaması 25 Nisan 2015, Cumartesi 11:57:40 Allah korumuş...ders çıkarılması gerekse bundan daha büyük imtihan olmaz.... 0
  • trkrcan 25 Nisan 2015, Cumartesi 11:54:06 Çok büyük geçmiş olsun, kuş olabilir mi? Kaptan çok soğukkanlı ayrıca tebrikler 3
  • tgs 25 Nisan 2015, Cumartesi 11:44:53 Arkadaş doğru söylüyor Tk 1878 mxp-ist 6:15 0
  • iPhone Uygulaması 25 Nisan 2015, Cumartesi 11:43:46 Adim gibi eminim bu yine Airbus in sistemleri ile ilgili bir sorun. Tabi bu aciklanmaz ve ekibe olur olan. Hem gear toplayamamislar, hem inis sonrasi sag motor yere surtuyor hem de engine inoperative. Bu nasil bi ariza abi ya. 4
  • Dogru habere 25 Nisan 2015, Cumartesi 11:42:27 Milanodan teker ve flap toplamadan gelmişler o zaman ahhahahahah 24
    • skyliner 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:29:30 senin gülüşünü sevim 0
  • Geçmiş olsun 25 Nisan 2015, Cumartesi 11:41:10 Öncelikle büyük geçmiş olsun. "One engine inoperative" ve "Landing Gear toplayamadık, Flapları toplayamadık" bilgileri ilginç. Filmlerden de uçak sağ iniş takımı üzerinde çöküp, önce sağ motorun kaportasının, daha sonrada uçağın ağırlığı ile motor kanatçıklarının hasar görmesi ile alevler çıktığı görülüyor. Bu motor yangını nedeni ile değil, önce motor arızası, muhtemelen buna bağlı olarak sonra da hidrolik ve iniş takımı arızası sonucu katastrofik olarak ortaya çıkmış bir emergency. Kimse kendine pay biçmesin, kimse diğerini suçlamasın. Tüm havacılık camiasına büyük geçmiş olsun demek lazım. 0
    • dvdvdsoaproot 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:37:17 ilkinde pas geçmişler 0
  • iPhone Uygulaması 25 Nisan 2015, Cumartesi 11:39:42 Rabbim tüm hepimizi korusun Hepimizin başına gelebilecek bir olay Zaten hepimiz hazırlıklıyız Lütfen yalan yanlış yorumlara başlamayalım 3
  • dogru haber 25 Nisan 2015, Cumartesi 11:30:55 Sayin Airport yetkilileri lutfen Dogru haber verin Ucak milanodan gelen Ucak Sabah ucagi Istanbul Milano seferi yapmiyor 3
    • olsun 25 Nisan 2015, Cumartesi 11:33:48 önemli olan uçağın akıbeti nerden geldiği değil 2
    • dogru haber 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:18:36 milanoda bekleyen senin yakinin degil 2
    • olsun 25 Nisan 2015, Cumartesi 12:48:30 arkadaşım ben de onemli olan kaza olmasın diye yazdım ama sanırım yanlış anlamaya müsaitiz 0
  • Vahim 25 Nisan 2015, Cumartesi 11:30:23 Bilgi egitim kalifiye personel ve ilim bilisimi uygulamaktansa Allah bizi korur yaklasimiyla yapilmiyordur umarim... Durum cok ama cok vahim diger motordada bisey olsaydi dusunmek bile istemiyorum...! Umarim bu gibi problemleri kimbyapti bu isi cabuk alin kellesini mantigiyla cozmeye girismiyorlardir. Ki oyleyse yaziklar olsn. 1
  • . 25 Nisan 2015, Cumartesi 11:27:23 Cok gecmis olsun umarim kimsede onemli birsey yoktur... 0
  • Android Uygulaması 25 Nisan 2015, Cumartesi 11:22:45 Geçmiş olsun 2