HAVACILIK SEKTÖRÜNÜ ŞOK EDECEK GELİŞME

    Çok beğenilenler

  • mng tek-habom-thy t. 22 Mart 2013, Cuma 22:22:45 şu durumda, mng tekniğin yetkileri de sınırlanmış mı oluyor? thy mng tekniği satın aldı yetkileri için, habom olcaktı sonrasında da ... şimdi yetkiler ve moe easa kurallarına göre yeniden mi yapılandırılacak, çok karıştı.pastadaki pay kimseye gitmesin diye avrupa birligi ulkelerinde kalacak bakım gelirleri.turk operatorlerin ucaklarına da mı easa releases'i veremeyecek su anda mng teknik-habom ve thy teknik. shgm easa ile bu bakım merkezlerinin nasıl birleşeceği ve ne sekilde calışacağı konusunu açıkça görüşmeli... 2
  • YAZIK SHGM 22 Mart 2013, Cuma 23:17:22 Geçen sene Bakım denetlemelerinde fiyasko yaşayan SHGM yüzünden Türk sivil havacılığının başına gelmeyen kalmadı. 1
  • Tüm yorumlar

  • Nasıl olacak? 25 Mart 2013, Pazartesi 16:32:29 Eğer bir Part-145 onaylı kuruluş EASA üyesi ülke tescilinde olmayan uçaklara EASA Part-145 release'i veremeyecekse Lufthansa Technik başta olmak üzere hiç bir Avrupa kuruluşu Türk tescilindeki uçaklara EASA bakımı yapamayacak demektir. Gerçekten böyle mi olacak? Gerçekten mi? Yoksa onlar yapmaya devam edecek ama biz yapamayacak mıyız? O zaman THY, MNG HY, Onur, Pegasus, Atlas, Freebird, Tailwind, Corendon uçaklarının hepsi Avrupa'ya gider, biz de dükkanları kapatırız. 0
  • airbus siparişlerii 25 Mart 2013, Pazartesi 01:23:08 siparişleri iptal edicez der airbus devreye girer bi şekilde işin oluru bulunur bız tam parayı oderız ucakları alırız hop yetkı gıder bu ısler bole 0
  • Modüller ne oldu ? 24 Mart 2013, Pazar 13:00:45 Arkadaşlar modül sınavları ne durumda bilginiz yokmu ? 0
  • Hüsamettin AKKAYA 24 Mart 2013, Pazar 12:22:35 Son paragrafda anlattığı üzere; Siz eğer Part 145 kuruluşu iseniz, MOE' niz EASA foreign member state part 145 user guide uygun olmalı, Yapacağınız her türlü minor and major değişiklikleri Competent otority ye onaylatmalısınız, bu sebebten eğer bir firmaya hizmet veriyor iseniz, MOE' de bu müşteriyi yazmalısınız (one time otorization hariç), bu husus user guide da açık belirtilmiştir. Bu vereceğiniz hizmette MOE' nizde belirtilen Scope dışında olmamalıdır. Bu sebebten zaten sen bir firmaya hizmet vereceksen bunun onayını EASA' dan almak zorundasın, bu onayı almak istemiyormuyuz, tamam ozaman kendi otoritemizi kuralım adına AASA (asian avaition safety ageceny) diyelim, ozaman tamam, fakat biz gitdik o adamlardan yetki aldık ve dedik ki, MOE' de biz vallaha billaha EASA' nın kurallarına uyacağımızı tahüt ederiz. Şimdi bu yemini MOE ettikten sonra, eğer scope dışında iş yapıyor ve EASA' nın koyduğu kurallara uymuyor isek adam bizi denetler yetkimizi alır. Deli dumrul köprüsü! 0
  • Civan 24 Mart 2013, Pazar 11:28:08 Kuralların şirketler açısından sıkıntı yok sorun SHGM de ve SHGM ye güvenerek iş yapan kurumlarda örn.THY. İnşallah geçen zaman ve EASA ve FAA koyduğu kısıtlar , her iki kurumunda ,akıllarını başlarına getirir. Çünki THY sektörün Ağbeyi ama cırağı gibi davranıyor SHGM ye güveniyor.SHGM EASA nin getirdiği asgari şart olan denetcilerinde min 5 yıl tecrübeyi sağlamaktan aciz.vah benim havacılığım .Bilal Bey devreye gir 0
  • TYLER 24 Mart 2013, Pazar 02:18:40 sen birebir yüzlece hatta binlerce insanın hayatını ilgilendiren bir konuda ülkendeki insanların geçirdikleri zor durumdan yararlanarak köleleştirip bu köle gücünün maliyete yarattığı faydandan yararlanıp fiyat kırar avrupa ile rekabette haksız kazançç sağlarsan adam böyle eline verir sertifikayı, oturursun kaba etinin üstüne. halkı köle haline getirmektense insan gibi çalışma saatleri ve maaş ile kalifiye ve yeterli personelle kaliteli ve güvenli hizmet verseydi ne olurdu? belki de halen easa dışındaki ülkelere hizmet veriyor olurduk. belkide avrupalı bize bu pazarda istemeyecekti ve üzümün çöpü armudun sapı diyerek tüm normlara uygun olsakda izin vermeyecekti. bilemeyiz ama sorun şu ki kendi halkını köleleştirerek dünya ile rekabet edemezsin. bu şekilde büyüme nufusu milyar ile hesaplanan ülkeler için geçerli 70 milyonla değil. 0
  • Yakup 24 Mart 2013, Pazar 01:04:55 Arkadaslar Cengiz beyin yazdiklarina katiliyorum. Bu karar yanliz Türkiyedeki Part-145 MRO lari icin degil bütün EASA yetkisi altinda calisan MRO larida kapsiyor. 0
  • myt 24 Mart 2013, Pazar 00:10:33 1. Third country den kasıt ab üyesi dışında ki ülkeler (türkiyeyi etkiliyor) 2. pegasus sun atlas onur part mleri easa part m e uygun mu ? Eger uygunsa neden bunlara part 145 releaase vermeyelim 3.bermuda, bahreyn saudi Arabistan kuveyt gibi ülkeler kendi regülasyonlarıni easa ile adapte etmediler mi? o zaman sorun ne ? Yaygara koparmanin anlami yok 1
  • İade uçakları 23 Mart 2013, Cumartesi 23:55:34 Yanlış anlamadıysak özetle, THY'nin iade uçakları için illede EASA relase isteniyorsa THY Teknik yerine Lufhansa gibi EU da bulunan EASA yetkili firmaların yapmadı gerekiyor. 0
    • teknik 24 Mart 2013, Pazar 10:46:52 aynen öyle.. 0
  • Bizle ilgili kısmı 23 Mart 2013, Cumartesi 21:59:45 Sonuç olarak EU üyesi olmayan bir ülke tecilinde ve EU üyesi olmayan bir ülkenin operatörü tarafından işletilen bir uçağa (örneğin THY'ye ait bir uçak), EASA Part 145 onaylı bir türk bakım kuruluşu (örneğin THY TEKNİK) tarafından bakım yapılabilecek fakat EASA release yapılamayacak (Practice 3'te anlatılan duruma giriyoruz) diye anlıyorum' yanılıyormuyum? 1
  • Cengiz Turkoglu 23 Mart 2013, Cumartesi 18:50:23 Avrupa'linin kendi menfaatini one cikardigi baska bircok uygulama var ve bunlari elestirenlerin basinda da ben gelirim ama gercekleri saptirmak da dogru degil. Dolayisiyla bu bir anlamda tamamen hukuki cercevedeki bir durumdur ve ortada bir cifte standart uygulanmasi soz konusu degildir ve ayrica Turkiye'deki bakim kuruluslarini da hedeflemesi diye bir sey soz konusu degildir. Belki benim de goremedigim bir yon soz konusu olabilir ve bu konuda farkli bir gorusu ya da deneyimini benimle paylasmak isteyen olursa lutfen benimle kontak kurmaktan cekinmesin. ([email protected]) 1
  • Cengiz Turkoglu 23 Mart 2013, Cumartesi 18:46:45 ICAO standartlari cercevesinde her ulke kendi yonetmelik ve talimatlarini yayinlar ve kendi ulkedesindeki tescilli ucaklarin emniyeti konusunda bu kurallarin uygulanmasini saglamakla yukumludur. Eger Turkiyede'ki bakim kuruluslari Rus, Turkmen, Kazak, Kirgiz, Cin, Japon, Avusturalya, Amerikan............ vs tescilli ucaklara bakim yapmayi hedefliyorsa, o ulkelerin sivil havacilik otoritelerine muracaat edip o ulke talimatlarina nasil uyacagini kanitladiktan sonra gerekli onay belgesini alir ve sonrasinda da bakimi tamamlayip o ulkenin kural/talimatlarina gore bakimin tamamlandigini onaylar. Dolayisiyla yazida da belirtildigi uzere bu yukarida bahsedilen ulkeler ile Turk bakim kuruluslari arasindaki uygulamalar konusunda EASA'nin hic bir sikintisi ya da itirazi yok ve olamaz da. EASA'nin israr ettigi tek konu EASA tarafindan verilmis Part 145 onayinin Avrupa ulkeleri disindaki ulkelerde tescilli ucaklar icin kullanilamayacagidir. 1
  • Cengiz Turkoglu 23 Mart 2013, Cumartesi 18:44:28 EASA'nin yayinladigi Ingilizce yazi ile sizin haberinizdeki bazi ifadeler arasinda cok onemli farkliliklar var. "Bu karara göre teknik bakım ve onarım yapan tüm şirketler EASA üyesi olmayan hiçbir ülkenin uçaklarına bakım ve onarım yapamayacak" ifadesinin EASA'nin yayinladigi yazinin neresinden tercume edildigini belirtirseniz cok sevinirim. Dolayisiyla ya Ingilizceyi anlama yeterliligi konusunda sorununuz var ya da bu konuyu diger bircok ornekte oldugu gibi haber malzemesi yapabilmek amaciyla sansasyonel bir sekilde yayinlamayi tercih ettiniz. Lutfen toplumu yanlis yonlendirmeyi birakin ve sorumluluklarinizi unutmayin. 1
  • eeeee 23 Mart 2013, Cumartesi 18:30:43 gercekler yavas yavas otraya boylelıkle ortaya cıkıyor. koyarsın mıllı mevzuatlarını ortaya. vurursun masaya. ama nerede. yapılan uygulamar ve gercekler boylelıkle gorulmeye basladı. bızım kendı ınsanımıza saglamamız gerekn ıs gucunu yabancılara nasıl kaydırırızın yoludur bu dyatmalar. ama bunu sayın SHGM yettıkılılerı hıc dusunmusmudu. bu ıs pilotlarla basladı teknısyenere sıcradı sırada sımdıde sızın ATC lerınızde yeterlı degıl denecek ve onlara sıra gelecek. kokpıtte yabancı pilot, hangarda yabancı teknısyen, kulede yabancı ATC olacak. nıye zamanında JAA sımdı EASA dıye bır kurum bıze dayatıyor dıye. ne ugruna hıcbırsey ugruna. olan ne olacak bızım ınsanımıza olacak. bızım pilotumuza bızım teknısyenımıze bızım ATC cımıze olacak. umarım her sey duzelır. 0
  • QUANAH 23 Mart 2013, Cumartesi 18:26:47 Bu yaziyi bu sekilde yorumlayan arkadasin vay haline.... Adamlar diyoki eger EASA uyesi olmayan ulkenin ucagina bakim yapacaksan buna EASA release veremezsin diyor... Sayet o ulkenin yerel duzenlemesi EASA organizasyonlarini referans verirse EASA Release duzenleyebilirsin bu yaziya gore... Bu sadece bizimkileri degil tum Avrupayi baglar ki bircok otorite yerel mevzuatlarinda EASA onayini kabul edeceklerini belirtmistir... Ne olur haber yaparken biraz dikkatli olup bos yere ortami germeyelim... Ornegin UAE GCAA kendi CAR 145inde EASA onayini tanismistir bu nedenle A6 tescilli ucaklara EASA 145 release duzenleyebilirsiniz. Ama Rusya tanimamistir... Bu durumda o ucaga bakmak icin Rusya Sivil Havacilik Otoritesinden onay almalisiniz... Bu arada bircok otorite (Bermuda vb...) EASA onayina istinaden denetim bile yapmadan kendi onaylarini vermektedir... Yani Sefa Bey gibi birinin yazdigi sitenin bu kadar kucuk hata yapmamasi lazim... 0
    • Sefa İnan 24 Mart 2013, Pazar 22:41:19 Ben bu haberi yazmadım bilginize... 0
  • çözüm kolay 23 Mart 2013, Cumartesi 16:25:42 THY ve Pegasus verdikleri Airbus siparişlerini askıya alsınlar (sadece pegasus 100 uçaklık sipariş verdi).. sorun 1 günde çözülür... 1
  • ???? 23 Mart 2013, Cumartesi 16:17:08 Bu yazidan anlasilan buysa yazik bizim havacilik bilgimize. 0
    • pehlivan 23 Mart 2013, Cumartesi 20:03:56 profosör açıklada öğrenelim 0
  • bir düşün 23 Mart 2013, Cumartesi 15:26:09 Daha önce THY böyle sıkıntılar yaşamazken niye bu sıkıntılar baş gösterir oldu. Teknik personeline ne oldu. Bir anda kötü iş yapmaya mı başladı. Yoksa mevcut kalife uzman personelini yolladımı. THY binerken korkuyorum. 2
  • Zincirler 23 Mart 2013, Cumartesi 15:23:01 İktidardaki zihniyet zincirler kırılsın, Ayasofya açılsın sloganları ile yetişti. Sonunda iktidara geldiler, ne zincirleri kırdılar, ne de kendi halkalarını kurdular. Yapılabilecek en kolay, belkide en eyyamcı işi yaptılar. Yani yarandılar, yalakalandılar, nemalandılar. Böylece onlara oy veren geniş ve ümit dolu kitleleri büyük hayal kırıklığına uğrattılar. Sebebi ise önceki bürokrat ve teknokratlarla yapıcı iş birliğine girip kendi adamlarınıda yetiştirmek varken sadece eski kadroları düşman bilip onları imha edip kadrolaştılar, bir nevi intikam aldılar. Sonunda onların da vadeleri dolup gittiklerinde geride koca bir boşluk kalacak. Türkiye ise her zamanki gibi egemen batının kuçu kuçusu olmaya devam edecek. Tayyip bey idealist ama ne kendisinin ne de ekibinin birikimleri olmadığını anlayıp ona göre idealize olamadı. EASA gerçekte Avrupanın dayattığı bir standart, yani havacılıktaki hakimiyetinin gereği. TC niye strateji belirleyemedi ve standart oluşturamadı fırsatları kullanarak. 0
  • Allahımbüyüksün 23 Mart 2013, Cumartesi 13:44:25 Kurban olurum yoluna mazlumun ahını bırakmadın hiç şimdide öyle oldu. Allah arupalılardan da razı olsun bizim eğitimlerimizi hiçe sayıp torpilin dibine vurdunuz bu daha başlangıçtır umarım tarihe düşeceksiniz tarihe 0
    • kesinliklee 23 Mart 2013, Cumartesi 19:26:49 ettigini buluyorsun türk hava yollarıı..iyiki varsın easaa... 1
  • Haha Habom.. 23 Mart 2013, Cumartesi 12:24:37 Hadi Kurtarın kendinizi şimdi Ahımızdan, bizi iştende çıkarsanız size güle güle bakıcaz..THY teknik 1
    • ..... 23 Mart 2013, Cumartesi 19:28:03 katılmamak elde degilll...hadi bakalım şimdi kim dusunsunnn.. 1
  • Aklıselim 23 Mart 2013, Cumartesi 12:21:36 Yorumları şöyle bir okudumda, Olayı tam anlamadan, okuduğu iki satır yazıyla galeyana gelen, asalım keselim, siparişleri iptal edelim, tarzında ne çok yorum var. Kusura bakmasınlar o yorumcular ama SAZAN durumuna düşmemek için olayı iyi anlamadan yorum yapmayın. Ama işin özünü kavramış ve yorumuyla açıklayıcı ve net bilgi veren bir kaç kişinin olması da sevindirici tabiiki. 0
  • anlamı 23 Mart 2013, Cumartesi 12:02:59 bence bunun nedeni HABOM.adamlar avrupada taşeron mantığıyla amele işi bakım istemiyorlar.''asya'nın canı cehenneme orada bizim vatandaşlarımız pek uçmuyor ekonomik olarak da bizi pek ilgilendirmiyor ama türkiye'deki ucuz işçilik bizim işimize gelmiyor''.anlamı bu.. 2
    • Güldür yüzümü 23 Mart 2013, Cumartesi 12:35:31 Sen nekadar boş konuşuyorsun bilader ya cahil insanlarla yada okumuş cahillerle kapışmak gerçek bir aptallıktır fakat burada illa ki yazmalıyım,sen hakikaten ya bakar körsün yada şirketle hiçbir bağlantın yok;Adamlar EASA geliyor diye bizleri HABOMCULARI konferans salonuna kapattılar yeter ki EASA' Bunlar kim ? diye soru sormasın diye tam 1 hafta boyunca sözde ders gösteriyoruz diye yalandan konferans salonuna kapattılar adamlar bizi 1 kere dahi görmedi sen çok boş konuşuyosun Thy teknik bu olayı okadar güzel yönetiyor ki sonunda başlarına bizim ahımız patladı kusura bakmasınlarda birçok Habomcu arkadaşımız teknik personelden daha çok özveriyle çalışıyor thy teknıgın saçma sapan politikaları insanları umutsuzluga mutsuzluga ıtıyor sonra nıye kaza oldu nıye bu oldu nıye soyle oldu.Ben sana soruyorum ucuz işçilikten yakınan sen Siz ve sizin gibi Pahalı işçiler hangi katkıda bulunmuş Pahalı işçilik hangi şirketin işine gelmektedir bunu bi açıkla beyninle yorum yap sonra gel buraya.. 4
    • serdar 23 Mart 2013, Cumartesi 13:53:51 Aslında bunlarınki ucuz işçilik değil, doğru düzgün yapılmayan bir bakımın sonucu ucuz işçilik olmaz sonuçları itibariyle daha pahalıya malolur ve oluyorda. 0
  • kim haklı 23 Mart 2013, Cumartesi 11:11:59 Adamlar gelip nasıl bakım yaptığınızı gördüde bu kararlar aldı. Bence haklılar !!!!!. İşin özeti: sizin bakım yaptığınız uçaklara kendi vatandaşlarını bindirmemeye çalışıyorlar. Böylece kendi vatandaşını koyuyor. Diğer taraftan; işiniz olan bakımı doğru yaptınız birde 3 kuruş kar edeceğiz diye Habom diye taşeron kurarak yapmaya çalışıyorsunuz. Sanayide torna işimi bu ???? 0
    • sendemi kurban 23 Mart 2013, Cumartesi 12:26:06 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
  • Quality 23 Mart 2013, Cumartesi 11:01:07 THY'de yurt dışında teknisyeni olmayan istasyonlarda EASA yetkili şirketlerden EASA relase alanişir mi? Nede olsa Türkiye EU üyesi değil dolayısıyla THY EASA üyesi değil? 0
  • JAA ne oldu 23 Mart 2013, Cumartesi 09:56:30 Bir zamanlar JAA diye bir kurum vardı. Turkiye bu kuruma tam uye idi . Sonra EASA sazı eline aldı ve Turkiye JAA yetkilerini EASA ya devrine ses çıkarmadı. uçuş güvenliği bahane. Onur air' e fransızlar uçuşunu haksız yere durdurmaya çalışmamışlarmıydı. Hatırlayın. Uçağı ground etmişlerdi. Ne oldu. sonra pardon dediler. Şimdide birlik olup Pegasusun siparişi ve THY siparişini iptal ediyorum Boeing alıyorum. dese sizce karar ne olur. Kısaca TAMAMEN duygusal. Havacılıkta Türkiye GENC dinamik iş gücü. Kısa zaman sonra avrupa karşısında duramayacağı için, önünü kesmeye çalışıyor. 2
  • mavi 23 Mart 2013, Cumartesi 09:43:57 EASA üye olmayan ulkelerin bakımlarını yapmayın dıyor. peki biz avrupa birligine uyemiyiz degiliz. EASA pastadaki payını buyutmeye çabasında SGHM nin yapacagı tek şey bu olayı tepki gösterip butun uçak siparişlerini iptal edip kenarya çekilmelidir.Biz kendimize yeteriz. Demeki ortalıgı karıştırdılar. thy ve mng şimdiye kadar yapmış oldugu bakımlar ne olacak SGHM en yakın zamanda bu konulara açıklık getimeli insanlar kafaları karışık durumda 0
  • ince biyiklara 23 Mart 2013, Cumartesi 07:35:06 easa bakimi mi yerel otorite bakimi mi yapicez 0
  • Benim anladığım 22 Mart 2013, Cuma 23:13:07 Benim anladığım kadarıyla EASA diyorki ; sen benim yetkimle sadece EASA regülasyonlarının kapsadığı uçaklara EASA release verebilirsin , sanırım bunlarda avrupa birliği veya EASA'ya tam üye ülkelerin uçakları oluyor, EASA regülasyonlarının kapsamadığı uçaklara EASA release verme diyor,,EASA regülasyonlarının kapsamadığı uçaklar üzerinde benim yasal gücüm yok, bu uçaklara verilen EASA release 'lerin sorumluluğunu üstlenmiyorum diyor..Yani şirketlerimiz, Avrupa birliği veya EASA üyesi ülke uçaklarının dışındaki uçaklara yerel otoritelerin verdiği yetki ile release verebilecek,,.Avrupa birliği üyesi olmayıp, illa ki EASA release isterim diyen şirketlere bakım yapamayacak..Tabi bu kural bütün şirketler için geçerli,.Yani Avrupa birliği veya EASA tam üyesi olmayan ülke uçakları artık hiçbir şirketten EASA release alamayacaklar..Dolayısıyla yerel regülasyonların verdiği release leri kabul etmek zorundalar..Şirketlerimizin çok kayıp yaşayacağını sanmıyorum..Tabi anladığım kadarı ile.. 0
  • Göktürkler 22 Mart 2013, Cuma 23:04:18 Serefsiz avrupalilar. Herseyi onlar biliyorlar. Kendileri tüm ülkere fahis fiyat cekerek kazzik atamayacaklar tabii. Yapilacak tek sey var. Verilen tüm Airbus siparisleri iptal edilmeli (THY ve Pegasus). Baska türlü bu serefsizlerle bas edilmez. Allah belalarini versin!!! 7
  • lisans 22 Mart 2013, Cuma 22:18:55 madem easa boyle bir karar alıyor türk sivil havacılığı üzerinde yaptırım gücüde kalmadı demektir bence sivil havacılığı easa nın bu kararına tepki olarak thy ve mng nin sınav yapma yetkilerini geri iade etmeli artık easa nın ne gibi bir yaptırım gücü kaldıki 4
  • laken 22 Mart 2013, Cuma 22:10:49 bu bir çöküşün başlangıcı..durmak yok dibe vurmeya devammm 3
  • Almanya 22 Mart 2013, Cuma 22:00:49 Almanya'da yasiyoruz bende easa'dan sikayetciyim, pilot arkadaslarimda. Cozum yok. Ister ticari ister sportif bunlarin eline dustuk. Sanmayin Avrupa iyi durumda. Easa Avrupa'yi bile sikintiya soktu. 1
  • gidişat kötü 22 Mart 2013, Cuma 21:15:40 hadi bakalım işler karıştı. artık habomu falan zor açarlar. herşey sarpa sarıyor. habom için yetki bile yokken hali hazırda bakım yetkisi olan müşterileride kaybedecek teknik ve sıkışacak 1
  • Komik 22 Mart 2013, Cuma 21:02:30 Bu durumda C bakımlarımı EASA release olarak yaptıracağım diye uçak kiralayan Free Bird Türkiyede C bakım yaptıramayacak, hiç bir uçak geri teslim bakımını Türk şirketleri yapamayacak, 1
  • İsim / Rumuz 22 Mart 2013, Cuma 20:45:18 haberde ciddi bir karisiklik var. EASA baska ulkeye bakim yapamazsin demiyor, benim verdigim yetkiyle release edemezsin, o ulke otoritesinden yetki alirsan buna benim soyleyecek lafim yok diyor. Neden is avrupada kalsin diye boyle birsey yapsin adamlar, avrupadaki bakim sirketleri sadece avrupali operatorlere bakim yapmiyor ve EASA sadece EASA ulkesi ucaklara bakim yapacaksiniz diyor olsa gercekten kendi bacagina sikmis olmaz mi? 1
  • İsim / Rumuz 22 Mart 2013, Cuma 20:39:32 Bu durumda Türk operatörlerin de Avrupa'da, SHGM tarafindan ayrica yetkilendirilmemis Part 145 kuruluslarina bakim yaptirmasi mumkun olmayacak. Adamlar diyor ki EASA releasini sadece EASA tescilli ucaklara kullanabilirain, baska ulke ucagina bakim yapacaksan git o ulkenin otoritesinden yetki al. Business Jet operatorlerinin durumu ne olacak? 1
  • Civan 22 Mart 2013, Cuma 20:38:45 Arkadaşlar yıllarca anlattık anlatamamışız.EASA Lisanslardaki tahditleri ve buna rağmen yapılan işleride takp ederse türkiyeye daha ağır yaptırımlar getirebilir 0
  • bişey yapmalı 22 Mart 2013, Cuma 20:36:01 bütün dar-geniş gövde airbus siparişlerini iptal edelim, hadi bakakım. easa yoksa far var... 0
  • teknik 22 Mart 2013, Cuma 20:30:11 Bu uygulama sadece operatörü ilgilendiren bir durum. Yani diyor ki, sen operatör olarak, uçağın "airworthness"ını EASA basic regulation'a göre takip etmiyorsan; büyük bakımlarında EASA release kullanman doğru olmaz. Part 145 onaylı organizasyonlar her isteyene EASA release verebilir. 1
  • mng 22 Mart 2013, Cuma 20:29:13 EASA pastadan aldığımız payı elimizden alıyor. SHGM den ses yok denilmiş, SHGM artık bir otorite midir? yoksa EASA nın Türkiye temsilciliği konumuna mı gelmiştir. Tartışılacak bir durum yok, konu açık ve net, bu durumda EASA bu ciddi yaklaşımının üzerine taviz vermeden uygulamam isteyecektir ve uygulamaya geçmeyen firmalardan da yetki düşürme yolu ile tehdit edecektir, dolayısıyla EASA daha birçok farklı yolla çalışanları, sektörü, Türk havacılığını zora sokacaktır. 1
  • İsim / Rumuz 22 Mart 2013, Cuma 20:26:48 O zaman thy teknik thy nin uçaklarına da mı bakım yapamayacak. Biz EASA üyesi ülke değiliz ki ... 0
  • ekmek-köfte 22 Mart 2013, Cuma 20:22:35 Kararın Türkçe meali; Avrupa ekonomisi daralmanın eşiğindeyken ve uçak bakımı için gerekli adamsaat ücretleri tavan yapmışken bizim gibi non-member state ülkelere sopanın ucunu yalamak düşer. Haddinizi bilin benim verdiğim yetki ile elin afrikalısına ya da rusuna EASA sertifikalı bakım yapmayın diyorlar. Yani ekmek var köfteyi ben yapayım, sen de dalgana bak. Bu EASA sevdasından ne zaman vaz geçilecek çok merak ediyorum. Çevre ülkeler ile kendi havacılık otoritemizi kurmamız gerekiyor. Ancak, bu SHGM ve bakanlık ile bu da zor. Bari JAR bizim osun :)) 2
  • easa 22 Mart 2013, Cuma 20:06:10 ....başta Türk Hava Yolları Teknik A.Ş olmak üzere bakım yapan tüm şirketlerin bundan sonra EASA ülkesi olmayan ülkelerin uçaklarına bakım yapmasının illegal olacağı duyurusunu yaptı. Bu karara göre teknik bakım ve onarım yapan tüm şirketler EASA üyesi olmayan hiçbir ülkenin uçaklarına bakım ve onarım yapamayacak. burda bı karısıklık mı var benmı anlayamdım arkadaslar? 0
    • sygnsyn 22 Mart 2013, Cuma 22:44:30 easa release sertifikasını easa üyesi olmayan bir ülkenin tesciline sahip bir uçağa veremezsin diyor. Dolayısıyla bakım şirketleri açısından kaybedilen avantaj easa üyesi olmayan ülkelerin uçaklarına easa sertifikası çatısı altında release veremeyecek olmaları, bu sayede easa da işletmesini kendi denetlemediği uçağın release sorumluluğunu üzerinden atmaya çalışıyor kanımca. 0
  • Normaldir 22 Mart 2013, Cuma 20:04:56 Adamlar diyor ki, Ya güdersiniz, yada bu sektörden gidersiniz. EASA ne derse o, itaat etmekten başka çare yok... Asıp kesip gürlemenin bi anlamıda yok. Gereklilikleri yerine getirip önümüze bakmak lazım.. 1