Bu haber pilot adaylarını ilgilendiriyor

    Çok beğenilenler

  • !!! 26 Şubat 2020, Çarşamba 15:58:43 Bence SHGM önce kendi yapması gerekenleri yapsın. Bütüm eğitimi Türkiye'de aldım. Hala 20 yıllık sorularla Atpl sınavı yapıyorsunuz. Sıfır ingilizce ile insanlar tamamı ingilizce sınavdan geçiyor. Bu şartlara rağmen soruları belli olan dersten 3-4 kere sınava giren, retake alan insanlar şu an SHGM'nin verdiği lisansla havayollarındalar. Sınav salonundaki gördüğüm ortamdan sonra mesleğe saygım kalmadı. Kontrol uçuşları da ayrı bir rezillik. İnsanlar kontrole gelecek öğretmene göre hazırlık yapıyor. Hiçbir standart yok, her öğretmen farklı bir şey istiyor. Bazı kontrolörler tipinizi beğenmediği için kontrolden bırakabilirler ve elinizde itiraz edebilecek hiçbir kanıt yok. Sonuç olarak belli saçmalıkların stresi dışında sisteme uyarsanız rahat bir şekilde Türkiye'de istediğiniz lisansı alırsınız. Çok zor diyenler de zaten normal şartlarda pilot olmaması geren kişiler. Bu düzenlemelerin amacı kontrolsüz açılan uçuş okullarını kurtarmak. 7
    • Sercan 26 Şubat 2020, Çarşamba 16:26:54 On numara tespit yorum şu akademi denilen yerlerde zaten aynı tezgah soru sayısı belli tipler belli aranı iyi tut geç 4
    • Jpet 26 Şubat 2020, Çarşamba 17:58:04 Tam isabet. Çok doğru tespit dostum. Bunu anlayacak adam lazım shgm de ki bişeyler değişsin ülkemizde. 0
    • Yiğidim ! 26 Şubat 2020, Çarşamba 21:48:47 Aynı itirazı,isyanı sınavlara girmeden önce yaptın mı !? Tabi ki hayır :) ezberle geçtin mi, pek tabi evet :) şimdi amacın sistem değişsin ve başkaları için pilot olmak zorlaşsın,rakibin azalsın. Boş yapma. 3
    • Pilot 27 Şubat 2020, Perşembe 06:06:31 Bütün soru bankalarını toplayıp seni sıva soksalar 50 alamazsın kalkmışsın burada laf ediyorsun %100 meteoroloji bilmiyorsun %100 jeppesen instroduction bilmiyorsun her bir kelimeyi kısaltmaları bilmiyorsun uçuşta aletlerin bozulsa çıkarıp flight computer , plotter ve enroute chartlarsan hesaplama yapamazsın kaç dk nereye gideceksin kaç mil gideceksin dakikada kaç feet versen örnek 30 mil sonra kaç feette olacaksın vs bunlar sen de yok burada millete hava civa yapıyorsun astronot arıyordu nasa mükemmelsen başvuru yapsana 6
    • Sss 27 Şubat 2020, Perşembe 12:40:41 Shgm bu genelgesini neden yayınlıyor. Macar ekibi söyleyebilir: uçmadan saat yazıldığı için bu biliyorsunuz ama söyleyemiyorsunuz tabiki sizin okukda olmuyordur başka okuldadır o mevzu mesela orada nighti shgm kesinlikle kabuk etmiyor neden biliyor musunuz çümkü adam pasaportuyla çıkış yapmamış night gözüküyor logunda. Patlayacağınız belliydi zaten beyler bu işin bir ücreti var ödeyemiyorsan pilot olmayacaksın bu kadar basit. Benim babamın parası olsaydı özelde doktor olurdum param yok olamadım pilotda olamam ucuza eğitim kapatmak nedir lan. Bence ağlamayı bırakın aklınız varsa hemen trdeki bi uçuş okulu ile anlaşma yapın çünkü kucağa aldı sizi okullar koronovirüs maskesi gibi fiyatlar patlayacak yakında. Bu işe gönül verenler acele etsin. 16
  • Yok daha neler 26 Şubat 2020, Çarşamba 15:15:32 Yurtiçindeki okullar para kazansın diye yapılmış işlem. Öğrenci yurtdışına keyfinden gitmiyor. Buradaki okullar hem pahalı hemde garantisi yok. Kaç öğrenci dolandırıldı. İflas edene kadar kaç okul kayıt aldı. Güvenmiyoruz buradaki okullara. Okulları adam edeceğinize öğrencilere bu okulları zorunlu kılıyorsunuz. Madem böyke bir değişiklik yapacaksını, devlet olarak öğrencilere garantide sağlayacaksınız. Parayı alan iflas edip kaçmayacak, öğrencide mağdur olmayacak. Ya okulları, finansal durumlarını adam gibi denetleyin yada garanti sağlayın. Koşullara bak hele. İki defa eğitim aldırıyorlar resmen. 5
    • Pilotçuk 26 Şubat 2020, Çarşamba 16:05:16 Parasını peşin alıp 6 ayda ppl vereceğiz diye sözleşme imzalayıp, 2 yıl sonunda sadece 15 saat uçuş yaptıran okullardan parasını kurtaramayan öğrencilerin mağduriyetini bi giderin önce, sonra bu çocuklar niye o kadar zorluk çekip de yurt dışına gidiyor diye düşünüp çözüm üretin hala daha giden olursa o zaman böyle zorunluluk getirirsiniz. 5
    • Pilotçuk’a 27 Şubat 2020, Perşembe 00:00:59 O kadar saçmalığa inan zeka Pilot olmasın, olmamalı, olmadıda zaten ;) bunun polis savcı diye arayıp çöpe bütün parasını bırakanlardan farkı yok :) 1
  • Tüm yorumlar

  • 800 teknisyeni 24 Şubat 2021, Çarşamba 11:54:57 Ne aleti ne IR pilotları bana sorun, bu adamlar otopilotu mel e kaydedince uçmayan insanlar, sorsan biz IR eğitimi iyi bir okuldan eğitim aldık derler. Boş yapmayın beyler 400 feet den sonra LNAV VNAV ENGAGE.Alet dersi alanlar tanıdıkları pilot varsa bir iki soru sorsun bakın bakalım kaçını biliyorlar ? 2
    • 800 camı 15 Ocak 2024, Pazartesi 16:06:53 Evet , mülakattan elenen pilot adayı teknisyenimize teşekkür ederiz. 0
  • F/O 31 Ağustos 2020, Pazartesi 02:12:54 Biz Türkler, herşeyin en iyisini biliriz, en iyi şekilde yaparız... Türk lisansı tabii ki Easa’dan üstündür ve dünyanın her yerinde geçerliliği mevcut olan, en aranan lisanstır. Hiçbir Avrupa ülkesi havacılığı bilmiyor, sadece biz biliyoruz... Türkiye’de pilotlara verilen teorik eğitim, her derse Easa 3 hak tanırken 4 hak tanıdığı için eşsiz ve benzersizdir. Bizim her bir eğitmenimiz 10 Nasa çalışanına bedeldir!... Türkiye’de çoğu okulda yetişen pilot ve kendisini top gun zanneden eğitmenlerle birlikte uçsanız içiniz ağlar, bir daha canınızı emanet etmek istemezsiniz. Devreci arkadaşlar zamanında SHGM’nin bol keseden dağıttığı Level 6’larıyla bir Easa lisansı alsınlar da göreyim. Ne de olsa Avrupa’da aynı sistemi kuramamışlar :)))) 0
  • turk_captain 06 Nisan 2020, Pazartesi 12:18:41 Yabanci pilotlari artik aramizda gormek istemiyoruz.Yerli pilotlari kendi ulkesinde madur etmeyin.Yurt icinde ucus okullari belli bir kalitenin uzerine ciktilar yetismis yetisen cok fazla pilot var kendi ic pazarimiza yetecek pilotumuz var herzamanda var olacaktir. 11
  • off 27 Şubat 2020, Perşembe 17:03:03 bir kilometre asfalt'a iniş yapamayan baba parası yiyen devreci tosuncuklar gelmişler burada 600-700 metre çime/toprağa çift motorlu uçaklarla iniş yapabilen insanları eleştiriyorlar. ağlamayı kesecekseniz söz biz pilot olmayacağız. bütün parayı siz cebe indirin, razıyız. komiksiniz sadece. macaristan'dan lisans alıp gelenle aynı grupta sime girip elenen ayjetli var. macar diye aşağıladığınız adam ise 37'de uçuyor şu anda. işiniz gücünüz algı. 8
  • ATO 27 Şubat 2020, Perşembe 16:42:13 Yazık 2 ay önce Türkiye’de IR,ME,CPL yazılan arkadaş ile geçen hafta kayıt olan arkadaş arasında 4000€ fark var şimdiden, Kendini geliştirmeyen pilot heryerde kötü geldiği okul değil. İnşallah bu taslak düzeltilir. Zamanında olduğu gibi Türk üçuş okullarına kayıt olup daha sonra iflasını açıklayıp insanları dolandıran uçuş okulları haberi okumayız. Bu olursa bunda SHGM nin de büyük payı olucaktır. Bu hata yanlışa dönüşmeden düzelir umarım. 1
  • Türk Pilotu 27 Şubat 2020, Perşembe 14:11:56 SHGM yapması gerekeni yapıyor zaten, tüm dünyada aynı sınav yapılıyor. Level 6 sınavı geldi de kimin ne olduğunu gördük, bir tıkla herşeyine ulaşıyorsun, şirketleri çok başarılı denetliyor. Senin dünyadan haberin yok. 20
  • Arap Faik 27 Şubat 2020, Perşembe 12:41:19 Elalem yalani dua gibi okuyor. Ne alakasi var macaristan ve polonyayla bilader? 3
  • Faa easa 27 Şubat 2020, Perşembe 11:02:40 Bu degişiklik resmen feto akklı zaten pilotun az!!! Yazıklar olsun bir shgm bakın çidden yetkili yerlerde kaç tane pilot egtimi görmüş adam oruruyor!!!!??? 1
  • Macar ve polonya 27 Şubat 2020, Perşembe 10:51:45 Arkadaşlar size THY VE SUNEX İN en son alımlarda bundan sonra Macar ve Polonya'dan alınan lisansları kabul etmeyeceğiz diye bir söylemleri olduğunu bildirmek isterim, hatta bundan sonra tecrubesz tipsiz pilot alınmayacağını ilettiler, macardaki özellikle ir eğitimlerinin çok kotu olduğunu sadece iniş kalkış yaptıran okullar olduğunu solediler, su anda fazla pilot var ülkemizde ne yazikki ve maxlar ucmazsa havaciligi büyük bir kriz bekliyor, Allah yardımcınız olsun 32
    • Plt 27 Şubat 2020, Perşembe 11:16:19 Sirketler adayin bilgisini ve yetenegini olcerler. Hangi okuldan geldiginin bir onemi yoktur. Turkiyede egitim alip bilgisi sifir adami niye alsin bu kadar aday icinden, ayni hesap. 4
    • Haha 27 Şubat 2020, Perşembe 11:22:35 Bir sunexp çalışanı olarak bu arkadaşımızın gözünüzün içine baka baka yalan söylediğini söyleyebilirim. Macardaki ır eğitiminin iyi olmadığı doğrudur ama Polonya fazla iyidir. 3
    • G. B 27 Şubat 2020, Perşembe 11:59:11 Bu istihbarati nerden aldiniz? Lutfen yalan yanlis beyanlarla insanlari yanlis yonlendirmeyelim 1
    • Hahahahha 27 Şubat 2020, Perşembe 12:05:06 Evet kardesim cok haklisin. Hatta benim de aldigim bir duyuma gore artik ucaklarda pilota ihtiyac olmayacakmis. Seneye butun pilotlar olarak issiziz. 5
    • Bu duyumu 27 Şubat 2020, Perşembe 14:07:25 Bende insan kaynaklarindan aldım , sadece belli okulları kabul edeceklermis, gerçi alım malım yok bir sene daha ,içeride 230 tane fazla pilot varmış, bütün sektör maxin uçmasına bagli, belki bundan sonra tecrubesiz bile almazlar, ülkede pilotluk patladı su iki üç sene icin 2
    • pilooooot 06 Mayıs 2020, Çarşamba 18:48:59 zaten iniş ve kalkışı yaptıktan sonra geriye birşey kalmıyor kardeşşşşş.. firmalarda senden cw de uçak indir yeter bana diyor. 2
  • Editör'e 27 Şubat 2020, Perşembe 10:46:03 Airport Haber lütfen insanların vermiş olduğu tepkileri dürüst şekilde yayınlayın, olamayan tarafsızlığınızi tekrar ortaya çıkartmayın, yazılan yorumların 3 te 2 lik kısmı hiç ortada yok, birilerinin kötü emellerine alet olmayın ! 2
  • Ismarlama taslak 27 Şubat 2020, Perşembe 06:38:24 Ahbap çavuş ilişkilerinin yaygın olduğu günümüzde birilerinin kesesini doldurmak için aceleyle yapıldığı dilinden kolayca anlaşılabilir. Güncel mevzuatla, EASA yönetmelikleriyle her şekilde çelişmesinden de amatörce hazırlandığı çok açık. Devlet eliyle pilotaj eğitiminde tekelciliğin yolu açılıyor. Yurt dışında eğitim alıp da bu uygulamayla trdeki okullara dönüş yapılsa okulların kontenjan durumları malum. 3-5 sene içerisinde havacılıkta işler yolunda gittiğinde havayollarının pilot açığına tr deki okullar cevap verebilecek mi ? İşin acı tarafı SHGM bunun farkında değil mi ? 0
  • Bi bu eksikdi, tam oldu 27 Şubat 2020, Perşembe 03:42:46 Anlamiyorum neden bi süreci sacma sapan daha da zorlasdirirsiniz ki. Hersey ortada aslinda ama ya neyse!! Easa lisansimi aldikdan sonra türkiye‘ye gelip tekrar belirli sürecden gecmeyi planlamiyorum. Tekrar para harcayip, zaman kaybedip, tekrar emek vermek, no go! Hadi diyelim extra tekrar ayni sürecden gecdim. Ortada suan alim yok. Uzun sürede olacagini sanmiyorum. Binlerce pilot bekliyor zaten ise alim sürecini. Ben okadar ugrasip extra sürecden gecerim, giderler bide torpilileri alirlar. Hakiyla ugrasan da kalir ortada. Yurt disinda ucarim daha iyi!!!! 1
  • Gurbetci 27 Şubat 2020, Perşembe 03:24:09 Su an turkiyede ucan yabanci(avrupali) pilotlar icinde gecerlimi? Yanlisim varsa duzeltin,sanirim onlar EASA lisansila ucuyor. 4
  • Plt. 27 Şubat 2020, Perşembe 02:46:12 EASA kurallarını alıp tercüme edip uyguluyorsunuz.(dogruda yapiyorsunuz) ancak ordan yani avrupa birliği ülkelerinden lisans almış pilotlara bir daha sınav vs.diyorsunuz..son tahlilde bir madde eklenir ya da eklenmelidir (AB ülkelerinden alınan lisanslar haric olarak )...!!! 4
  • Celal 27 Şubat 2020, Perşembe 02:44:21 Kabin memurlarının düzenlemesini regülasyonuju easaya göre yap pilotu ayır. Yahu ülkende türk pilot yok Ön lisansa kadar şartları düşürüp pilot alımı yapan firmalarımız bile var. Namı değer bazı uçuş okulları sağolsun sanki eğitimi nasadan aldırıyoe gibi 70-80 bin euro fiyat çekmese kimse gidip dışarıdan almakla uğraşmaz. Ha ayrıca böyle bir talimat PIC uçuş yaptıran Türk firmalarını etkiler kimseyi değil, gider frozenı afrika ve asya ülkesinde açar gelir çoğu kişi sende gık diyemezsin. Easadan sertifika alan insan zaten senin güncellemeye üşendiğin soruların güncellenmiş versiyonlarına çalışarak alıyor. AVEX de olsun bristolda olsun herşey açık mass balanceı performance ı bide easada ezberleyin bakalım becerebiliyorsanız. Boşssun SHGM BOŞ. Git gümrük ve korona güvenliğine çare bul kaçak göçek irana seferi yapanları durdur. 1
  • Z 27 Şubat 2020, Perşembe 01:05:39 True course, ayjet, er-ah’ın gazıyla yapılan yeni genelge gibi duruyor 0
  • Detay 27 Şubat 2020, Perşembe 00:26:51 Yurtdışında PPL almış arkadaşım var, eğitim berbat. Yaklaşık 10 aydır Türkiye’de ki tüm okullardan tek tek bilgi almak suretiyle bir çalışma yaptım. Burada birçok arkadaşın da söylediği gibi geçmişte kötü tecrübeye neden olmuş okullar var. Lakin mezun olan kişilere ulaşarak bir sonuca varmaya gayret ettim. Reklam yapmıyorum, bir faydam olursa sevinirim. Vizyon Havacılık’ın mezunlarına ulaşın, filolarına bakın, eğitmenlerinin tutumunu araştırın. Karar vermenizi kolaylaştıracak. Tek eksikleri bir banka ile anlaşmaları yok. 25
  • conversion 26 Şubat 2020, Çarşamba 23:08:26 Öncelikle PPL için toplam 100 saat uçuş saatine sahip olmak yeterli, Türkiye ye dönünce 100 saat uçacak diye bir husus yok. ikincisi EASA lisansına sahip olan zaten lisansını çevirmesine gerek kalmadan SHY 1 talimatına göre Türk tescilli uçakta uçabilmekte, neden çevirsinki lisansını. Bu husus ancak Irandan, Çinden, FAA lisansı olanları belki ilgilendirebilir. 0
  • Tavsiye 26 Şubat 2020, Çarşamba 22:57:48 Parası olan gençler! bu paraları harcayıp pilot olacağınıza gidin Amerika'da, Yeni Zelandada, Avusturalya'da bir köyden ev alın, orada oturun, bahçede sebze yetiştirin, bir de kafanıza göre birini bulun, bu ülkeyi de bırakın uçuş okulları yönetsin. Yormayın kendinizi abicim. 100.000 euro verip pilot olup kaç yılda ne para kazanacaksın? Bak kaptan FO'yu suçluyor sürat saatine bakmamış diye. Bu meslek artık bizde bitmiş. 4
  • Www 26 Şubat 2020, Çarşamba 22:38:28 Bu taslak onaylanırsa hepimiz başka ülkelerin vatandaşı olalım tr ve pegasus da tr lisanslı olmayan easa lisanslı birçok pilot var . Yabancı pilot olarak kendi ülkemizde görev alırız .. Tlcarl kaygilarla kac yillik emegimizi calamazsiniz buna hakkiniz yok ilk firsatta sghm ye maddi manevi davami acarim. Easa ya girmek isteyen bir ulke ama easa lisansi kabul etmemek icin beni zarara ugratiyor . Bu ulke benım ucus okuluma verdıgım dolarla zarara ugruyorsa vah halımıze .. emeğımıze yazık Burda bu yasayı destekleyen yorum yazan ucus okullarının hıc bırıne hakkımı helal etmıyorum 1
  • İnch 26 Şubat 2020, Çarşamba 22:28:25 Tr deki ucus okulları kaç paraya satın aldı shgm yi?? Yads bir öğlen yemeğine bizim emeğimizi hayallerimizi sattınızmı? Yazık cok yazık .. tr de bugün hava kötü yarın ucusa gel yarında canım istemedi lastik parası ver diyen milyarlrca liramızı heba eden ucus okullarımı yurtdısında bu işi dürüstçe yapan ucus okullarımı.. elinizi çekin alın terimizden .. yıllarca para biriktirdik .. yapmayınız cok ah alırsınız cok.. 0
  • Pilot 26 Şubat 2020, Çarşamba 22:00:31 O zaman yurt dışından alınan doktorluk mühendislik eczacılık diplomaları da kabul olmasın. Aynı şey değiş mi? TR de 80 bin € olan eğitim Avrupa da 35 bin€ SHGM kimin ekmeğine yağ sürüyor. Bu taslağı hazırlayanlar kimlerden ne vaatler aldı? Bence bu taslağı hazırlayanlar araştırılsın, bağlantıları araştırılsın. TR deki okullar Avrupa ile aynı fiyata eğitim versin kimse gitmez zaten. 2
  • Hungary Angry 26 Şubat 2020, Çarşamba 21:50:28 Macar patladi 14
  • Döviz 26 Şubat 2020, Çarşamba 21:13:57 Kur sabitlenirse bak bakalım yurt dışına kaç aday gidiyor? Ama her halükarda şuan yurtdisi daha cazip 1.fiyat ucuz 2.mezun olma süresi daha kısa 3. daha fazla meydana iniş kalkış yapiliyor ve avrupa ülkelerini gezilebiliyor ingilizceyide pekistirebiliyorsunuz 1
  • Fo 26 Şubat 2020, Çarşamba 21:13:45 Kimler kimlere ne kadar para verdide bu taslak çıktı acaba. Adamlar yurtdışında on numara eğitim veriyo ve hep ingilizce konuşuluyo senin tr de eğitim verdiğin adam ingilizce iki lafı bir araya getiremiyor. Macar da adam işini easa standardında yarı fiyatina eğitim verirsen tr de okullar anca milletin evini barkını alıp işsiz bırakıyor. Bu gençlerin hayalleriyle oynamayın yeter artık 1
  • Türk pilotu 26 Şubat 2020, Çarşamba 20:28:57 Çok iyi olmuş, EASA bizi konver etmiyor ve uçurmuyor, Biz de onları uçurmayalım. Hatta buna ilave olarak Ülkeden döviz götürdükleri için bizim ülkemizde uçanlardan ek vergi alın lütfen. Niye Türk Pilotu uçurmuyorsunuz diyenler için iyi haber. 18
    • Türk Patatesi 28 Şubat 2020, Cuma 02:46:08 Easa seni neden convert etmiyor acaba? 1
  • Hadi bakalım!!! 26 Şubat 2020, Çarşamba 20:06:22 Madem böyle bir standart koyuyorsun, ozaman 1500 üstü saati olanlarıda yapmanı bekliyoruz sevgili SHGM, yerse tabii!!! 0
  • Euro Sabitlensin 26 Şubat 2020, Çarşamba 19:46:59 Ekmeğimize taş koydunuz resmen bari ülkemizdeki uçuş okullarına baskı yapın da Dolar/Euro Kuru sabitlesinler güncel kur üzerinden kayıt olanlar bu krizde bile para bol demekki nediyim 0
  • EASA öğrenci pilot 26 Şubat 2020, Çarşamba 19:41:20 boşuna mı 6 ay sonra yürürlülüğe giricek onlar olmasa direk yürürlülüğe sokucaklar zaten 0
  • yazıklar olsun 26 Şubat 2020, Çarşamba 19:39:30 sen hem EASAya girmeye calış hem de pilot lisanslarını Kabul etme. ülkede birsürü dolandırıcı okul gencecik cocukları fahiş fiyata kandırmak için yapılan tezgahlardan biri daha.bu olay yerine sen ücretleri düşür, kolaylık sağla, zaten kimse gidip macaristandan da polonyada kalmak istemez ülkemiz varken. 0
  • Haranli 26 Şubat 2020, Çarşamba 18:36:34 Bu SHGM ne zaman ciddi ve profesiyonel bir kurum oldu? Acaba yurt disina gitmesinlerde burda dandik ucus okullarina gitsinler diyemi bu adimlar? Acaba bu kurallar ciksin diye kimlerle yeni tarikat kurdunuz? 0
  • Sivil havacılık kime hizmet ediyor 26 Şubat 2020, Çarşamba 18:16:07 Belli ki eş dost ısrar etmiş, isimleri lazım değil, Türkiye’de havacılık sorunları easa lisanslarından kaynaklı da sanki böle bi fikir yumurtlamışlar, Hindistan’dan almıyo bu insanlar lisansı, çatır çatır 16 bin İngilizce sorudan atpl sınavını verip, yabancı hava sahalarında pratik yapıp eğitim alıyorlar, buradaki gibi hoca öğrenciyi - öğrenci hocayı seçmiyor, çıkarınız herneyse Türkiye havacılığına bi katkısının olmayacağı çok belli. Türkiye’deki okullarda dolandırılıp mağdur olanlar için ne yaptı acaba shgk, bi tarafın çıkarı uğruna emek verip lisansını alan/ almak üzere olan insanların yoluna taş koymak yerine , faiş fiyatlarla buradaki eğitimi şart koşmaya çalışanlara bi düzenleme lazım. Allah akıl fikir ve vicdan versin 0
  • bbb 26 Şubat 2020, Çarşamba 18:15:36 O zaman 10 yıldır değişmemiş sorularla ezber yaparak 4 ayda lisans almak yerine gelip EASA da dirsek çürüteceksin. 1 yıl 3 ayda bitirdim ben sınavlarımı her ders ayrı stresti bedel ödedik resmen. Bugün bile çözerim o soruları 1
  • Bune saçmalık bune tantana kardeşim! 26 Şubat 2020, Çarşamba 17:53:55 Yurtdışın 50 meydana inip kalkıliyor türkiyede 3 5 meydan yurtdısında ucus yapanlar burdakilere gore daha tecrubeli oluyor hem ingilizceleri de gelismis oluyor avrupayi gezme firsati oluyor ve ufuklari genisliyor derhal bu yasanin iptal edilmesini istiyoruz burdaki egitimlerin kalitesizligi ve ustune ustluk 3 kati fiyati niye verelim ? 0
  • Plt 26 Şubat 2020, Çarşamba 17:38:00 Siz kanada da lisans almaya kalktinizmi hic almak demiyimde cevirmeye diyim ozman anlarsiniz faa easa istiyo zaten sizden bu sinavlari gecisi yapmak icin iyi olmus elini kolunu sallayip gelip isimizi almasinlar zaten is yok 0
  • Şimdi Macarcılar düşünsün! 26 Şubat 2020, Çarşamba 17:27:43 Biz TR de eğitim alırken sözüm ona kimi arkadaşlar macarda bazı uçuşları uçmayıp logbookuna uçuş yazdırıp komple atpl frozenı 12 ayda alıyorlardı. Ortalık macardan geçilmiyordu! Bize haksızlık değil miydi peki!? THY saolsun ne kadar macarda kalitesiz eğitim alan pilot varsa bünyesine kattı, şuan 1.5 senedir ilan açmıyor! 9
  • ... 26 Şubat 2020, Çarşamba 16:45:28 Adam olun, kaçırmayın öğrenciyi millet bayılmıyor ki yurtdışına gitmeye vizesi, bileti ve konaklama hepsi ayrı dert, rekabeti bitirmeye çalışmayın, rekabet etmeyi öğrenin. 0
  • Ucus okulu 26 Şubat 2020, Çarşamba 16:17:36 Turkiye’deki ucus okullarina kimse degerinden fazla para verip gitmiyor , bunu nasil halledebiliriz haberi 5
  • Student_EASA 26 Şubat 2020, Çarşamba 15:48:30 Is nedeniyle yurt disinda ikamet etmekte olan birisi olarak, ucus egitimlerini buldundugum ulkede aliyorum ve tekrardan emek, zaman ve para harcayarak ayni egitimleri almanin kimin cikarlarina hizmet ettiginin herkes farkinda...Talimat olmasinin ulke havaciligina hic bir katkisi yok maalesef. Duzeltilmesi gereken konular var ise bunun yontemi bazi seyleri yasaklamak ya da zorlastirmak olmamali... 8
  • Easa 26 Şubat 2020, Çarşamba 15:29:33 Easaya girmeye çalışan bir ülke. Bütün kurallarını ona göre uyarla ama pilotlarını kabul etme 7
  • A321 26 Şubat 2020, Çarşamba 15:19:51 Lisansı kabul ediyor Avrupa’da verdiğin 14 sınavı Türkiye’de ver Türk lisansı al diyor. Hepsi bu. Biz Türk lisansı ile EU da nasıl uçamıyorsak Easa lisansı alanlarda bi zahmet. Milyonlarca € yurtdışına gidiyor,bu zorlu ekonomik durumda . 145
    • Yok Artık 26 Şubat 2020, Çarşamba 19:38:50 Sen telefon açtırmak için 5000 lira da verirsin bu "ekonomide" bizim yüzümüzden bu haldeyiz vatandaşın suçu hep. 1
    • Kıyas 26 Şubat 2020, Çarşamba 19:39:03 Sen burda vermiş olduğun dersleri aynı şekilde easa da gir bakalım kacindan geçer not alacaksın. Ayrıca ezberle geçtiğiniz dersler yüzünden kaptanlara extra iş çıkartıyorsunuz çünkü teorik hesaplama yeteneğiniz gelişmiyor ve sonra pistten çıkan çıkana. 1
    • Y. T. 26 Şubat 2020, Çarşamba 21:31:18 Madem ki milyonlarca euro yurtdisina gidiyor o zaman biz de direk yasaklayalim halkimizi daha rahat burada sevebilsinler. Biraz da aman yurtici okullari birazcik duzenleyelim, ogrencileri koruma altina alalim, fiyatlamalara sinirlama getirelim diye dusunseler belki ulkecek ilerleme kaydederdik ama nerde 0
    • Pilot 26 Şubat 2020, Çarşamba 21:56:21 Aradaki 40 bin Euro farkı sen öde Türkiye’den alalım 0
  • niyetliPilot 26 Şubat 2020, Çarşamba 15:01:17 Sen Easa’ya girmeye çalışırken hem kopya çek hem de yapılanı beğenme. Taslak talimatlaşırsa, nice hayalin sonlanmasına ve Türkiye’de zaten fahiş fiyatlarla alınan eğitimlerin iyice artmasına sebep olacak. Yetenek testini zaten her havayolu shgm’nin becerisinin ötesinde mülakatlarda yapıyor. Bu taslakta kim karlı çıkıyor ve kim uygulamaya koyuyor bunların ilişkisini merak ediyorum. 4
  • Plt. 26 Şubat 2020, Çarşamba 14:52:46 Boyle kanunlaşırsa yurtdışına egitime gidemezsiniz demek olacak...!!! 3
    • Fo 26 Şubat 2020, Çarşamba 15:04:57 Fırsatçılık kimlerin işi 3
  • Versus EASA 26 Şubat 2020, Çarşamba 14:36:05 Dışarıya kaçan milyonlarca euro ülkemizin kanayan yarasıdır tamam da, biz genel havacılığın ve eğitimin gelişmesi adına ne yaptık bugüne kadar? Yurtdışında eğitim almış pilotlar tabi ki farklı olacak. Bir kere İngilizceleri muazzam seviyeye geliyor, seviyesi düşükse zaten uçamazlar Avrupada. Türkiye de olmayan her türlü farklı meydanlara defalarca iniş yapıp tecrübelerini iyi seviyeye getiriyorlar. Ayrıca radio telephony full İngilizce, uçuş eğitimleri en baştan İngilizce. Konu Milli menfaatimizse bu taslağı sonuna kadar desteklerim fakat başka bir etki de var çok belli. Son birkaç yılın sektörel pilot ihtiyacını dış kaynaklı eğitim almış pilotlar ağırlıklı oranda karşıladı. Şimdilerde ihtiyaç yok fakat ani ihtiyaç oluşması durumunda kendi kaynaklarımız ne derecede yeterli olacak? Kalitesi iyileşmesi gereken ATO larımız ne yapacak? Fiyatları artırıp kıskaç mı yapar yoksa havacılığın yaygınlaşması için ATO ların sayısı artırılıp rekabet piyasası mı oluşur, o da ayrı bir tartışma konusu. 5
  • .. 26 Şubat 2020, Çarşamba 14:25:38 bugün easaya çevirmek isterseniz birebir aynısını istiyorlar Türklerden. Bence güzel bir uygulama olmuş 79
  • Türkiyedeki okullar.. 26 Şubat 2020, Çarşamba 14:09:24 Türkiyede yüksek maliyetli okullar, yetersiz eğitmen ve uçaklar, kalitesiz eğitim, uzun yıllar uzatılan eğitim süresi, bilerek sınavlarda check uçuşlarında bırakılan insanlar ve ekstra paralar derken yurtdışına kaçırdı bizleri. Şimdide geri alabilmek için yasa değiştirip zorunlu hala getiriyor. Yasadan önce Türkiyedeki okulları düzeltin kalitssini artırıp fiyatı düşürün bizler gönüllü geliriz. 11
  • easa 26 Şubat 2020, Çarşamba 14:06:41 EASA ile uyumluluk çerçevesinde tutarsız bir talimat olur eğer yayınlanırsa. EASA ülkelerinden alınan lisanslar muaf tutulmalı diye düşünüyorum. Muhtemelen de muaf tutulacak. SHGM'den bir açıklama gelmedi henüz. Sabırla bekliyor ilgili vatandaş... 7
  • Pilot adayı 26 Şubat 2020, Çarşamba 14:01:24 İyide o zaman firmalar ben easa lisansı kabul ediyorum başvurup şirkette uçabilirsiniz derse ne olucak? Ki hali hazır da öyle. Bu sefer shgm şunu mu diyecek firmalara: olmaz kardeşim kabul edemessin. O zaman tk gibi firmalar easa lisanlarıyla işe aldıkları 1500 saat altı fo lar ne olacak.. En son iş şuna döner: Türkiye vatandaşı bu 1500 saat altı bu çevirin işlerini yapmak zorunda fakat yabancı uyruklu pilotlar için böyle Bi şart aranmaz öyle mi :) ne garip ülkede yaşıyoruz gerçekten kolay gele.. 4
    • Zaten 26 Şubat 2020, Çarşamba 14:54:22 Easa lisansin olsa dahi turk lisansina cevirip basvuruyorsun. Yani Thy de suan easa lisansiyla sadece yabanci pilotlar ucuyor. Turkler coktan cevirtti lisansini. 3
  • Epxx Lhxx 26 Şubat 2020, Çarşamba 13:59:01 Canı gönülden destekliyorum taslağı , Macaristan da 15 günde ppl veren belge tacirleri. Polanya daki ayyaş ruh hastası okul sahipleri ayağını denk alsın son 8 senede adamları milyoner yaptık. Umarım ülkemizde daha fazla uçuş okulu açılarak fiyatlar makul seviyelere çekilir. 95
    • Hadi ordan 26 Şubat 2020, Çarşamba 14:43:44 Destekliyormuş birde utanmadan, 6 ayda verdiğiniz ppl mi sana cazip geliyor, 15 günde kim ppl almış göster bizde inanalım. Senin gibilerin yalanına değil gözümle gördüğüme inanırım 10
    • Orhan 26 Şubat 2020, Çarşamba 16:01:36 Ben macaristanda PPL eğitimi alan birisi olaraktan söylediğini gülerek okudum :) 6
    • Epxx Lhxx 26 Şubat 2020, Çarşamba 17:01:44 Gözleriniz körmüş demek , class 1 yenilemenizde başarılar dilerim tabi varsa. 0
    • Neyin kafası acaba 26 Şubat 2020, Çarşamba 18:23:54 15 gün mü kimden duydun acaba , olursa o Türkiye’de olur, parayı veren düdüğü çalar ülkesi olduğu için, bilip bilmeden konuşmayın belli ki sıfır bilgi 6
    • Fo 26 Şubat 2020, Çarşamba 20:48:24 Yalancı yalancı sana kimse inanmaz 0
    • Yorgun 27 Şubat 2020, Perşembe 01:05:55 Devlet o zaman Check ride a alsın. O zaman “15 günde “ almışsak kabak gibi belli olur. Havacılık şakaya gelmez. 15 günde ne öğrenebilirki insan? Mantıklı olun lütfen 0
    • X 27 Şubat 2020, Perşembe 01:52:03 Biz de kendi gördüğümüzü doğrulayıp yazariz , kendi agziyla 15 20 günde ppl alanlar var aslanim , sen de bir çok seyden habersizsin demek ki... yurt disinda easa alacam diye git , tr de birgün easa ya gecerse problem yasamam diye düşün... belli ki paran cok.. neden simdi bu şekilde easa da alanlar dile geldi her sey istediğiniz gibi mi olsun istiyorsunuz ... bu coj gec kalınmış bir karar zaten ... zorunuza mi gitti bu kararlar , paraniz vardır ayni dersleri o kadar iyiysen burda da verip ucarsin ne olacak ... madem burada devam edeceksin oraya neden gidip alınıyor amac ne ? 5
  • dipnot 26 Şubat 2020, Çarşamba 13:58:45 eğer millet avrupa'ya gitmesin ve bizim kucağımıza düşsünler diye bu değişikliği lobi yaparak yaptırtmak istiyorsanız size kötü bir haberim var uçuş okulu sahipleri: insanlarda para olmadığı için yurtdışına gidiyorlar. bu insanlar gidemediği zaman birden gökten para yağıp size 70 bin euro verecek değiller. esas acı olan ise bunu bile düşünemeyen insanların bu sektörden çuvalla para kazanması. bu değişikliğin bir tane faydası yok. olan max'ler tekrar uçmaya başladıktan sonra pilot arzı azaldığı için airline'lara olur. 3
  • macaristan 26 Şubat 2020, Çarşamba 13:57:02 burda kimse boşuna fazla para vermesin ben macaristan dan aldım ve easa! burdakiler en az 25-30 bin euro fazla alıyor vermeyin enayi gibi! 7
    • X 27 Şubat 2020, Perşembe 01:54:07 Bitti aslanım o isler.. biraz hesap bilginiz varsa zaten artık dovizin degisiminin farkinda olmalisinkz ve sanki 3 yil onceki doviz kuruyla hareket etmemelisiniz ortalama avrupa da 8 10 bin euro ya mal olan ppl eğitimi tr de 70 80 binlerde be arkadaş hic mi kafaniz çalışmıyor? 4
  • Haha 26 Şubat 2020, Çarşamba 13:56:05 Ülkede pilot açığı yok ama okullar full, bunun için birşey yapma düşünceniz yokmu? Thy bile kendi akademisine yüklendi.Bu işi 10 yıl içinde nerede görüyorsunuz? Boş işlerle uğraşacağına bu konulara ağırlık verin.Millet evini arsasını son parasını bu işe yatırıyor yanlış yönlendirmelerden dolayı.Ardı ardası kesilmeyen öğrenci mezunuyeti oluyor.Bu millet nerede nasıl iş bulacak??? 1
  • Niyee 26 Şubat 2020, Çarşamba 13:54:11 birşey öğretmeyen okullarınız aç mı kaldı 6
    • AirMan 26 Şubat 2020, Çarşamba 14:12:07 Aynen katılıyorum, Türkiye de berbat eğitim veren okullar aç kaldı herhalde 6
    • X 27 Şubat 2020, Perşembe 01:54:53 Kendin öğren... bisey ogretmeyen okullardan bir cok pilot su an aktif görevlerindeler... onlar kendisi öğrenmediler mi ? 3
  • Lobi!!! 26 Şubat 2020, Çarşamba 13:45:45 Tr'deki uçuş okulları lobisi... 2
  • Öğrenci Pilot 26 Şubat 2020, Çarşamba 13:39:28 THY'nin Litvanya ve Sunexpress'in Macaristan filoları ne olacak acaba bu taslak yürürlüğe girerse? 2
    • Onlara 26 Şubat 2020, Çarşamba 14:44:17 Bir kolay yol bulunur elbet. 5
    • Öğrenci Pilot 28 Şubat 2020, Cuma 17:12:29 Pegasus İrlanda ekibi de aynı durumda. 1
  • Ohaaa ohaaaa 26 Şubat 2020, Çarşamba 13:22:47 Tamamen burdaki okullara para kazandırma amacı kokuyor rant kokuyor 3
  • Sebep? 26 Şubat 2020, Çarşamba 13:14:43 Bir kere de neden böyle bir işe kalkıştığınızı yazsanız ya? Avrupa'da eğitim alanlar mi yetersiz? Sizin eğitim standardınız mı çok yüksek? Tabi mantıklı bir sebep bulmak zordur. İşiniz gücünüz milleti bir tek devlet soysun... 1
  • buapest pilot 27 26 Şubat 2020, Çarşamba 13:12:12 sen kalk genc yasinda 350.000 tl yatirim yap yolun yarisinda cikan habere bak , en son alcam diamond 20 yi , benzin dokup yakcam istanbul havalimaninda , bakanlara seslenicem , dicemki , ya bi kerede mantikli birsey yapin , bizim okullar kazik ogrenciler yurtdisina gidiyor acil 10 okul acip fiyatlari sabitledik deyin , UCMAM TURKIYEDE GIDER SIRBISTANDA ROMANYADA UCARIM BENDE ! COK LAZIM THY VEYA PEGASUS 8
    • LoL 26 Şubat 2020, Çarşamba 19:44:40 Babayı uçarsın sırbıstanda romanyada. Tecrübesiz nereye giriyosun frozenla? Kaldı ki elin havayolu sadece kendi vatandaşını alıyor. Bizimki gibi yol geçen hanı değil. 4
  • Boşverin 26 Şubat 2020, Çarşamba 13:09:29 Kim bunlara servet ödeyip uçacak? Almazlarsa almasınlar. Zaten o derece parası olan Ispanya'ya falan yerleşir. 2
  • ... 26 Şubat 2020, Çarşamba 13:09:21 3 yıldır işsizim uçuş okullarına yığınla adam alıyorsunuz...Bu işinde suyunu çıkarttınız.yabancı pilotların önünü kapatsana yiyosa? Kendi vatandaşından çok onlara değer veriyosun hayırdır kimsin nesin? Bize sıra gelince 40 sınav onlarda sınav yok...Şu ülkede kafayı yedirttiniz insana bi Suriyeli kadar değerimiz yok 2
    • Çuvaldızı kendine 26 Şubat 2020, Çarşamba 19:42:23 Biraz kendinde araman gerek kabahati. 3 yıl içerisinde ne alımlar oldu ne alımlar. TK nın elini kolunu sallayanı aldığı dönemde giremediysen birşeyler eksik demek sende. 1
  • o zaman 26 Şubat 2020, Çarşamba 13:07:07 Yurt dışından gelip 1500 saat altında olan yabancı uyruklu da burada uçabilmek için yer eğitimi 14 sınav ve kontrol uçuşu yapmalı o halde. 5
  • macarcılar 26 Şubat 2020, Çarşamba 12:48:36 Hadi bakalım 52
    • Plt 26 Şubat 2020, Çarşamba 15:00:35 Hoşunamı gitti baba parasıyla ayjette okuyup,devrelere sak.o çekerek işe sokulan sübyan;)) 5
    • Routine 26 Şubat 2020, Çarşamba 16:13:12 bunlar baba parası yer olmadı araya birilerini sokup TK DAN AKADEMI YOLUNU AÇAR alın teriyle çalışana da laf atarlar :) çok alıştık bunlara dayın varsa mülakat crm hepsi tamam DLR dan full çeksen ne olur çekmesen ne olur ;) 2
  • Teyze 26 Şubat 2020, Çarşamba 12:36:12 Yok artık SHGM uçuş okullarına alet olma FTL’e sınırlama getir Uzatma yetkisini şirketin elinden al sadece ekip isterse uzatsın Üst üste kaç gece uçulsun Haftalık 36 saat flight duty time’ı geri getir DHMİ İLE PİSTLERİ VE ALET ALÇALMALARINI İNCELE sor bakalım pilotlara hangilerinde sıkıntı var Bu işlerle ilgilen ranta alet olma 1
  • ferdy 26 Şubat 2020, Çarşamba 12:27:54 nasıl ki yurtdışından telefon kaydı 1800 tl yapıp Türkiye'deki yandaş distiribüterlere soyduruluyorsak, pilot lisansı alırken de ya burdan alırsınız ya da sizi tekrar soyarız mantığı var... 4
  • Anonim 26 Şubat 2020, Çarşamba 12:22:49 Hangi uçuş okul(ları)u sahibi büyüğümüz gidip ricacı oldu da bu taslağı adrese teslim bir halde hazırlattı? Kabul edin, elin yabancısı sizden kat kat daha iyi bir eğitim veriyor... Sağ avucunuz kaşınmaya başlamıştır bunu görüce okul sahibi büyüklerim. Saygılarımla... 6
  • Hele 26 Şubat 2020, Çarşamba 12:12:45 Uçuş okulları yolunacak kaz bulamadıysa zaar, hani devrelerinin ganyotunu kesmemek için herhal. 4
  • Kpt 26 Şubat 2020, Çarşamba 11:55:49 Herkes menfaat peşinde, kimse daha iyi daha güzel olsun diye yapmıyor. Devlet kumarda kaybettiğinizi bize kaybedin diye illegal bahis siteleriyle ugrasıyor bunlar da yerli ucus okulları kazansın diye zorluklar cıkarıyor. Hep menfaat hep menfaat 2
  • VA 26 Şubat 2020, Çarşamba 11:55:32 AMACINIZ NEDİR?COLOBİN 1
  • G. B. 26 Şubat 2020, Çarşamba 11:52:56 Tekrar ATPL teori alma yukumlulugu EASA ulkelerinden lisans almis kisiler icin de gecerli midir? Mevzuattan hicbirsey anlasilmiyor duzgun belirtilmemis. Kamu yoklamasi yapiliyor gibi geldi bana 0
    • Yabancı pilot 26 Şubat 2020, Çarşamba 12:34:18 Easa lisansli pilotlara convertion egitimi verilecek olarak anlasiliyor yani validasyon saglamayacak mı? 1
    • Easa Pilot 26 Şubat 2020, Çarşamba 13:01:36 Böyle birşey olabilir mi ya?? Yüm dünya sivil havacılığında kural koyucu Faa ve Easa iken, Easa ya uyum süreci için herşeyi yapan bir ülke şimdi easa yı tanımıyor. Easa onaylı okullardan almışsın zaten eğitimini, easa ya bağlı bir caa de atpl sınavlarını almışsın. Herşeyi tekrarlamak nedir yaa?? Neye güvenmiyorsunuz Easa ya mı? Pardon siz Nasa mısınız?? Kaç şirket oturup bu taslağı hazırlamış yaa :))) Easa dan aldığım eğitimleri saymayıp, Tr de yarısından çoğunun uzaktan online alınabildiği eğitimleri tekrar almak nedir yaa?? Çevrim için şu okul hesabına 65bin euro yatırmak yazsalarmış bari taslağa... 3
    • GB ye 26 Şubat 2020, Çarşamba 13:12:55 Kazanılan hak geri alınmaz 0
    • Geçerli 26 Şubat 2020, Çarşamba 13:27:42 Yazıyor, 1500 saat uçmamış herkese diye. Uçuş okulları full zaten, biri yeni okul mu açacak napacak da çıktı bu yasa? Easa dan daha iyi mi eğitiminiz? Tr mezunlarına da easa verilecekmiş güya, haha. 2
    • Kazanilan hak 26 Şubat 2020, Çarşamba 14:59:06 Kazanilan hak geri alinmaz. Hali hazirdan easa lisansini turk lisansina cevirtmisleri kapsamiyor. 1