‘Astsubay pilotlara çözüm: Subay yapmak’

    Çok beğenilenler

  • Paşam haklı 22 Temmuz 2017, Cumartesi 12:28:57 Astsubay pilot, tsk'nın sindirim sistemine ters o yüzden olmaz. Yanlış anlaşılmasın olamazlar mi? Hayır çok ta iyi pilot olabilirler. Ancak bi takım problemler ortaya çıkar. Bir uçuş tecrübesi artmış, uçağı yemiş bitirmiş bir Asb arkadaşımız, yeni teğmenin altında olacak. Belki filonun en yeteneklisi en tecrübelisi olacak ama hiç bir idari görev alamayacak. Bu olmaz. İkincisi bu Asb lara bir maaş düzenlemesi yapılır ama o bile teğmen maaşının yanında cücük gibi kalır. Aynı görevi yapar düşük maaş alır. Hazine bu ayarlamayı beceremez. Orduevleri gazinolari bile ayri. Lojmanları ayrı. Hadi onlar kolay halledilir. Ama her türlü kendilerini ayrı hissedecekler. Bunun doğrusu paşamin dediği gibi, isteklilerden yetenekli olanlarını seçip teğmen rütbesi ile göreve başlatmak. Hayatında askerlik yapmamış sivil biri temel eğitim alıp teğmen olabiliyorsa, çalışkan astsubay arkadaşlarimiz da çok daha iyi subay olabilir. Yukarıdaki problemlerin de hiçbiri kalmaz. 1
  • EasaPilots 22 Temmuz 2017, Cumartesi 14:39:45 Bu astsubayların ATPL alma maksadı ne? Mecburi hizmeti bitirip dışarda line da çalışmak. 15 temmuzdan sonra mecburi hizmet 10 yıldan 15 e çıkınca dışarı çıkamadılar. Onun yanında dışarda iş imkânı da neredeyse 0 a düşünce kendilerince para boşa gitmesin diye buldukları parlak fikir. TSK da teknisyen zihniyeti ile, astsubay zihniyeti ile yetişmiş biri , savaş pilotu olarak yetişmiş teğmenden çok farklıdır. Teğmeni istediğiniz gibi şekilendirirsinşz ama özellikle havacı astsubayları böyle yapamazsınız. Devletimiz disiplinli başarılu kaçma düşüncesi olmayan astsybayları sivil yada askeri uçuş okullarında 6 ayda pilot teğmen yapabilir. Ama kendini kaçmaya kodlamış ATPL ki astsubaydan hayır gelmez Hocam... 13
    • Iste 22 Temmuz 2017, Cumartesi 17:38:34 O ornek aldiginiz batililar insanlari sizin gibi siniflandirmiyor ustad. Eger devletin bir insam gucune ihtiyaci var ise ve bu insan gucu o isin gerekliliklerini karsiliyor ise o zaman yollar aciliyor. Burada olay daha zor. Cunku sizin gibi maalesef egolari ile hareket edenler yuzunden hem bu yetenekli insanlar dislaniyor hem de sistemde insan gucu eksigi yasaniyor. Yazik. 1
    • Zorlamaaa 22 Temmuz 2017, Cumartesi 18:05:08 Zoruna mı gitti gardaşşş 3
    • Erken. 22 Temmuz 2017, Cumartesi 19:42:28 Erken emekli olup ya da ayrilip ozel havayoluna gecen subay pilot hic yok mu? 1
  • Tüm yorumlar

  • Erdem ilhan 24 Temmuz 2017, Pazartesi 14:39:33 ÖZEL GÖREV İÇİN O PİLOT ASTSUBAY SEÇİLDİ! Pilot astsubaylarımız vardı, hatırlar mısınız? Yeniçağ Gazetesi Yazarlarından Ahmet TAKAN, Pilot Astsubaylar ile ilgili önemli bir yazı kaleme aldı ve tarihin önemli kurtarma operasyonları için seçilen pilot astsubayın, yaşadıklarına köşesinde yer verdi. İŞTE O YAZI (E) Teknisyen/Pilot Astsubay/ Mühendis Vecihi HürkuşKaynak: (E) Teknisyen/Pilot Astsubay/ Mühendis Vecihi Hürkuş - Ahmet TAKAN Adını, Türk Havacılık tarihine altın harflerle yazdıran kahramanımızı sizlere tekrar tanıtmak için bu başlığı atmadım. Yeri geldiğince yazılarımızda, Türk Hava Kuvvetleri'nde bıçağın kemiğe dayanma noktasına geldiği pilot açığından ve gündemdeki çözüm önerilerine yer veriyorum. Bilmem!.. Bilir misiniz?.. Bir zamanlar Astsubay Pilotlarımız vardı. Bu Astsubay pilotlar sadece uçaklarımızı uçurmamışlar, pilot adaylarını eğitmişler, öğretmenlik yapmışlar, uluslararası havacılık yarışmalarında Hava Kuvvetlerimize bir çok ödül kazandırmışlar, pek çok kahramanlık destanını arkalarında bırakmışlardır. Günümüzde, bir savaş uçağını uçurup, operasyonu tamamlayıp tekrar sağ salim üsse dönmesindeki hayati başarıda en az pilot kadar teknik hazırlıklarını yapan havacı Astsubaylarımızın da payı vardır. Bu, tam bir ekip işidir. Bu kahraman ekiplerde yer alan Astsubaylarımızın da bir çoğunun savaş uçaklarında uçacak bilgi ve donanıma sahip olduğu askeri çevrelerde de kabul edilen bir gerçektir. Ve bunun Türk Hava Kuvvetlerimizde sağlam bir de temeli vardır. www.havacilar.com sitesinde, "Pilot Astsubaylar" bölümünü tıkladığınızda, "tarihçe" başlığı altında karşınıza şu bilgiler dökülüyor: "Kuvva-i Havaiye Müfettişliği tarafından 1. Dünya Savaşında pilot ihtiyacının karşılanması amacı ile Astsubayların pilot olarak yetiştirilmesine karar verilmiştir. Astsubay pilotlar, Osmanlı Devletinin 1.Dünya savaşında değişik cephelerde, Irak, Filistin cephelerinde ve İstanbul'un savunmasında görev almışlardır. Pilot astsubay yetiştirilmesine her nedense 1949 yılında son verilmiştir. Bir çok Hava Kuvvetleri Komutanının da öğretmenliğini yapan pilot astsubayların bir çoğu uçuştan ayrılıp başka yer hizmetlerinde görevlendirilmiştir. Astsubaylardan pilot yetiştirilmesine 1958-1959 yıllarında tekrar başlanmış, bizce bilinmeyen nedenlerle tekrar vazgeçilmiştir. Türk Hava Kuvvetlerinde 600 Pilot Astsubay yetişmiştir. Pilot Bçvş. Ahmet Vecihi HÜRKUŞ ve arkadaşlarının bütün zorluk ve imkansızlara rağmen Kurtuluş Savaşında gösterdikleri çaba ve fedakarlıklar tarih sayfalarındaki yerini almıştır. Pilot Astsubaylar uluslararası ve milli müsabakalara katılmışlar, başarılı olmuşlar, derecelere girmişler, birincilik ödülleri almışlardır. Örnek verecek olursak; Kurtuluş Savaşına katılan, birçok başarılı görevlere imza atan Vecihi HÜRKUŞ istiklal madalyası sahibi olmuş, Türk Havacılığına bir çok alanda ilkler kazandırmıştır. NATO Atış yarışmalarında; Sabahattin MISTIKOĞLU dereceye girmiş, Ahmet ÖZSEYHAN ikincilik ve Ali İhsan UZAKMAN birincilik ödülleri almışlardır." *** Gazetecilik hayatımın ilk yıllarında patlak veren İran-Irak savaşındaki bir gazete manşeti hiç aklımdan çıkmaz. "Tahran'dan son sefer". Gazete haberleri, "Yüzyılın Kurtarma Operasyonu"nun ardından uçağın kaptanı emekli Hava Pilot Kd.Bçvş. Ali Özdemir ve ekibinin kahramanlığını yazıyordu. Yine aynı siteden: "Olay 1985 yılında İran- Irak Savaşında geçiyor. Savaşın en şiddetli olduğu zamanlarda Saddam Hüseyin 18 Mart 1985'te, bir gün sonra İran'a hava saldırısı başlatacağını ve sivil yolcu uçaklarını da vuracağını açıklıyor. Bir çok devlet öncelikle mümkün olduğu kadar hızlı bir şekilde vatandaşlarını İran'dan tahliye etmeye başlamış fakat Tahran'daki Nissan Otomobil Fabrikası'nda çalışan Başmühendis Janichi Numato'nun sorumluluğundaki 215 Japon mühendis ve teknik eleman grubu ise Tahran'dan çıkmayı başaramamış ve mahsur kalmışlardı.Bunun üzerine Japonya'nın Tahran Büyükelçisi Yutaka Nomura, Dışişleri Bakanlığı aracılığıyla özel bir uçak istedi. Fakat Japon havayolu şirketleri İran ve Irak'ın garantisi olmadan uçmayı reddediyorlardı.Nomura, yakın dostu Tahran'daki Türk Büyükelçisi İsmet Birsel'le görüşerek Türkiye'nin yardımını istedi.'Türk Hava Yolları, Tahran'a özel sefer yapabilir mi?' Büyükelçi Birsel, konuyu dönemin Başbakanı Turgut Özal'a iletti. Özal tehlike nedeniyle tereddüt yaşadı. Ancak eski dostu olan İtoçu firmasının Türkiye şubesinde çalışan Takaşi Morinaga da aynı ricayı tekrarlayınca, Özal kararını verdi ve kurtarma operasyonu için düğmeye basıldı. Saldırıya 25.5 saat kala Nomura'yı arayan Birsel, Özal'ın da onayıyla ertesi gün THY'nin Japonlar için özel bir sefer düzenleyeceğini bildirdi. Ankara'dan Tahran'a gidecek ve Japonlar'ı alıp Ankara'ya getirecek kurtarma operasyonunun kaptanlığına Pilot Ali Özdemir seçildi. Özdemir'e, THY'nin özel seferinde Pilot Koray Gökberk ile 8 kişilik uçuş ekibi eşlik edecekti. Uçak, gece yarısı tüm hazırlıklarını tamamlayan ekip, 15 Mart 1985'te, günün ilk ışıklarıyla,TC-JAY İzmir DC 10 Tipi uçakla yola çıktı. Van'ı geçtikten kısa süre sonra Tahran Havalimanı'nın kapatıldığı bildirildi. Kaptan Pilot Özdemir, geri dönmek için harekete geçerken ikinci bir haberle havalimanının açıldığı bildirildi. Tahran'a yönelen uçak, Saddam'ın 'sivil uçakları vurma' tehdidine rağmen Tahran Havalimanı'na ulaştı. Kapısı açılır açılmaz, çocuk çocuk 215 Japon uçağa doluştular. İran Kulesi'nin yönlendirmesiyle, THY uçağı 15 dakika sonra kalktı ve Saddam'ın açıkladığı saldırı saatinden sadece 3 saat önce İran'dan havalandı ve 9.5 saat süren yolculuğun ardından kaptan pilot Ali Özdemir'in yaptığı 'Welcome to Turkey' (Türkiye'ye hoş geldiniz) anonsu uçaktaki yolcuları büyük bir sevince boğdu. " Aradan uzun yıllar geçtikten sonra kahraman astsubay pilot Özdemir o günü şöyle anlatıyordu: "Uçaksavar füzeleri uçağın 5 metre yakınından geçiyordu. Yine de görevi kabul etmemek aklımızdan bile geçmedi. Orada kalsalardı roket yada bombayla havaya uçacaklardı..." Haber Kaynağı: Yeniçağ 0
  • Subay? 24 Temmuz 2017, Pazartesi 08:39:25 Bir günde subay olunmuyor. Hava harp mezunu lisans eğitimi almamış adama sırf içinde kalmış ve yılların .....(bu kelimeyi yazmıcam) sebeple subaylık verilmez verilmemeli.. 7
    • Sierra 24 Temmuz 2017, Pazartesi 11:45:55 Verilir veriliiir 1
    • Erdem 24 Temmuz 2017, Pazartesi 14:41:18 Şuanda beğenmediğiniz o seçilmiş Astsubaylara yetki vermemek için üç ayda subay yatiştiriliyor sivlden. 3
    • Harap okulu 24 Temmuz 2017, Pazartesi 21:42:55 Amma sisirdiniz bu harap okullarini be . Hepsi balon. Yemek bedava elbise bedava kitap bedava. Benim abim gibi tip fakultesini 6 yil simitlemi bitirdin..Herkea biliyor sizin ne oldugunuzu. Devlet cebinize 5 kurus para 2 yildiz bir uniforma verdi diye ne oldunuz sanki. Bugun Asbleri birakin uzmanlar Bile universite bitiriyor artik.. 3
    • T.uzakman 25 Aralık 2019, Çarşamba 22:56:45 Tamam subaylık verilmesin...Uçağı rütbe degil şahıs uçuruyor neticede.Ayni arabayı ehliyetin kullanmadığı gibi...Sonra bir pilot astsubay da uluslar arası NATO musabakalarinda hem ekip olarak ve ekip icinde de ferdi birinci Olduğunda ödül töreninde o astsubayı rutbesiz kıyafetle cikarmayacaksin gazetelerdeki cikan resimlerde subay elbisesi şapkasi giydirip astsubaylığını kamufle edip topluma subay kıyafeti ile lanse etmiyeceksin .Bu bir fiil babamda yaşandı da bilesin istedim... 0
  • Sierra 23 Temmuz 2017, Pazar 18:26:47 Kedini yerlere göklere sığdıramayanlara.Şu parmaksız şerefsiz sizlerin sınıf arkadaşı değilmiydi?Analitik düşünceymiş kafa yapısıymış da hemşireymişde. 1
    • Sierra cvp 24 Temmuz 2017, Pazartesi 11:50:49 Varsa yoksa kendileri. En iyi onlar bilir en iyi onlar ucar. Ruhlari kirlenmis bunlarin kasinti ve digerlerini kücük görmekten. Yok analitik manalitik yok hemsire .Yazik bunlara harap okulunda verilen yemeklere... 1
  • Fetö 23 Temmuz 2017, Pazar 16:13:27 Astsb lar içindeki fetöcüler temizlenmeli. Hvkk dakilere hiçbir işlem yapılmadı... 0
  • malesef 23 Temmuz 2017, Pazar 14:08:07 tsknın başkaca düşmana ihtiyacı yok.kendi içinde gizli açık anlamsız bir çekişme,çekememezlik,yerini yurdunu bilmemezlik var.bir kesim istiyorki herkes eşit olsun.herkes herşey olabilsin.hastanedeki hemşire ben niye başhekim değilim ben niye ameliyat yapamıyorum eğitimini alır bende yaparım dese ne dersiniz?yapamazmı yapar belki ama kardeşim herşeyin yolu yordamı usulü belli, ne olmak istiyorsan o prosedürden geçersin istediğini olursun.pilotmu olacaksın usul belli general mi olacan usul belli astsubaymı olacan usul belli.benide albay yapsınlar bende yaparım valla niye beni yapmıyorlar? adaletmi bu?o kampa gidiyor ben niye gitmiyorum? ohooo işimiz var ortalık çoluk çocuğun eline kalmış. 5
    • Maalesef arkadasim hemsire doktor ornegi vermissin ama yanlis olmus. Bir subay izne gittiginde bir altindaki astsubaya vekalet birakir ve onun yaptigi butun isleri astsubay yapar yapmak zorundadir. Hangi doktor izne veya baska bir is icin gittiginde hemsi 23 Temmuz 2017, Pazar 15:17:19 Maalesef arkadasim hemsire doktor ornegi vermissin ama yanlis olmus. Bir subay izne gittiginde bir altindaki astsubaya vekalet birakir ve onun yaptigi butun isleri astsubay yapar yapmak zorundadir. Hangi doktor izne veya baska bir is icin gittiginde hemsiresine ameliyatlarimi sen yap diyor. Orneklemeleri duzgun yapin. Bilip bilmeden konusmayin. 6
    • ??? 23 Temmuz 2017, Pazar 21:56:52 Filo k nı kol k nı iki kol lideri gidince astsubayları çağırıyor ve vekalet mi veriyor? Piyade birliklerinde bile yan bölük k. nı çoğunlukla vekalet eder! Hem ediyor diyelim bu hemen subay yapalım mı demek şimdi? Ne alaka! Böyle rahatça subay olunuyorsa kaldıralım harp okullarını! Lütfen herkes kendi işini sevsin diğerine saygı duysun! Her mesleğin prosedürü belli isteyen yerine getirir isteği mesleği yapar. 1
  • Sierra 23 Temmuz 2017, Pazar 13:04:10 Olur yada olmaz bu panik niye.Ego yerlerde dimi itiraf edin. 2
  • Etmsg 23 Temmuz 2017, Pazar 12:49:10 Ast subaydan pilottt olmazzzzzzzzz nokta 12
    • astsubay 23 Temmuz 2017, Pazar 22:33:00 dan pilot olurrrrrrrrrrrrrrrr. 2
    • Etmsg'ye 24 Temmuz 2017, Pazartesi 06:18:29 Hem de en alası olur. İki nokta.. 2
    • ... 24 Temmuz 2017, Pazartesi 14:15:07 Sana göre sivilden de pilot olmazdı ne oldu kafatasçı.Sen ve senin gibiler yüzünden ne sivil, ne de askeri havacılık gelişti bu ülkede.Senin gibi 3 kuruşluk adama 5 kuruşluk maaş verirsen,ülkesini işte böyle FETÖ'ye kalan 2 kuruşa satar.Bana NATO kuralı diye bik bik ötme, aç Colin Powell'ın hayatını oku asker bozuntusu seni.At ile deve değil , donanım , sağlık ve yeteneği olan herkes yapar.NOKTA. 0
    • Subay??? 24 Temmuz 2017, Pazartesi 14:28:27 Subay olanı da gördük.Ne kadar FETÖ'cü varsa hepsini F16'cı yapıp PKK'nın bile yapmadığı şerefsizlikle Atatürk'ün kurmuş olduğu Gazi Meclis'ini ve PÖH vurdunuz.Koordinat verip düne kadar PKK'yı vuruyoruz diye dağı taşı vurdunuz be sen ne maval okuyorsun?Himmet adına şerefini satmayanlara sakın b.k atma.O uçakları kullanacak olacak olanlar bundan sonra önce gerçek vatansever olacak; kılıcını Pensilvanya'ya hediye eden vatan haini subaylar değil. 1
    • T.uzakmsn 25 Aralık 2019, Çarşamba 22:58:55 Cahilliğine diyecek bir şey yok. 1
  • Eski Asker 23 Temmuz 2017, Pazar 12:23:44 Hava aracını artık maymunlar bile uçuruyor pardon Uzay mekiğini, daha önceleri astsubaydan pilot olup başarılara imza atan çok ama biz hala Subay astsubay ayrımındayız. Lisansa lisan menzunu çoook astsubay arkadaş var illa harp okulu olacak subay olacak zihniyetinden kurtulalım. Vatan için Millet için ve ayrıca kişi becerebiliyor Assubaydanda pilot neden olmasın engel İç yönetmelik. Yönetmelik değişir ama biz bu kafayla gidersek Mehteran takımı gibi bir ileri iki geri gideriz. 3
    • GL 23 Temmuz 2017, Pazar 17:57:27 ne mühendislik eğitimi? 0
    • İki ileri bir geri 23 Temmuz 2017, Pazar 18:51:51 İmla hatası dolu. 0
  • Fighters 23 Temmuz 2017, Pazar 10:25:14 Savaş pilotluğu analitik ve pratik düşünce ister öyle her önüne gelen yapamaz. O yüzden harp okullarında mühendislik eğitimi verilir. Astsubaylar Hava Kuvvetlerini destekleyici birimlerde çalışırlar ve bu işi mükemmel yaparlar. Bir astsubay pilot olamaz , bir pilot astsubaysa o uçuştan büyük başarılar beklemek yanlış olur. Doğruya doğru.... 9
    • gnd 23 Temmuz 2017, Pazar 11:30:55 Harp okulunda okuyup, mühendislik dersi aıp fetö'cü olmasını beceriyorlar.. 7
    • Fighters'a 23 Temmuz 2017, Pazar 12:15:19 Pek tabiiki bir astsubay da sizin kadar analitik düşünebilir. O aldığınız çakma mühendislik eğitimini de herkes biliyor. 6
    • Olmayanlar??? 23 Temmuz 2017, Pazar 12:57:28 İşinize gelmedi mi hemen fetö keto. Şerefiyle buradan mezun olan insanlara ne diyeceksin? Memlekette fetö'nün girmediği yer mi kalmış? Astsubaylardan hiç mi fetöcü çıkmamış? Haddinizi bilin. 6
    • fpilot 23 Temmuz 2017, Pazar 15:14:30 çok fazla bilgi eksikliğin var eskiden di o lise yada yüksek okul astsubay ol benim yetişdirğim ya da yetişdirmeye çalışdığım zamanın da ki yeni nesil astsubaylar iTÜ ucak mühendisliği , sivil havacilik yada makine mühendisliği gibi bölümlerden mezun hatta yds notlarini hiç söylemiyeyim o yüzden öyle donanimlı çocuklar atıl bir şekilde duruyor ki ama kimsenin haberi yok yazık. Ben sizin inanamiyacazğiniz şeyler gördüm işte ülkemin insanı okumadığı gibi de araştirmak ya da görmekden de bir haber yazık... 4
    • Hahaha 23 Temmuz 2017, Pazar 16:05:10 Onlar araba alıp satsın sağda solda emlakçılık yapsın. En analitik o kadar düşünüyorlar sen anla gerisini.. Yoksa anlamadın mı ? 1
    • Ya sen 23 Temmuz 2017, Pazar 16:08:13 Sen de fetocü olabilirsin bunun için özel bir durum gerekmiyor.. Doktor da var bakan da subay da astsubay da hatta hayat kadını bile var... 0
    • Sergio 24 Temmuz 2017, Pazartesi 06:49:10 Şu menfezde yakalanan kuzu neydi prdn ya da komutanın emrini uygulayıp şehir olan kardeşimiz de astsubay değil miydi? Ha demek ki insanlıkla karakterle alakası varmış Harp okuluyla değil 0
    • Sen kimsinn 24 Temmuz 2017, Pazartesi 11:56:59 Had hudut diyebiliyorsun ayarsız 0
    • Erdem ilhan 24 Temmuz 2017, Pazartesi 15:05:38 Degerli arkadaslarim harp okuluda Sinif okuluda Hava teknik okulu da bizim.Hepside kendince meziyetli hava kuvvetlerinin okullarıdır.Hepimiz birlikte hava kuvvetlerine çaliştık calışmaktayiz. Burada temel sıkıntı Astsubay personelin belirli bir ara sınıf olduğundan hareketle evvelce yaptığı bir sınıf görevine(plotaj) uygun olup olmadığı tartışılıyor.Bu tartışılırken de Astsubaylık zümresi bilerek yada bilmeyerek aşağılanıyor. Astsubay zümresi hava kuvvetlerinde çok elzem görevlerde çalışmaktadırlar.Vunlara örnek olarak. Hava trafik kontrolorleri Astsubaydır,Uçuş mühendisi gorevinde uçanlar Astsubaylardır.Uçak bakımda çalıśn arızayı teşhis tespit ve gidermesini sağlayan Astsubaylardır.Bunların her biri için meslek yaşamları boyunca sürekli eğitim alırlar.Bunun dışında hava kuvvetleri dışındaki personelin bile anlayamayacağı ögretmenlik,şeflik gibi kıdemli Astsubay rolleri vardır.Hava kuvvetleri bu kadroları orta kademe yönetici olarak tanimlamistir.Kıdemli Astsubay Kd.Ücvs ve 2.kademe Kd.Bçvş arasındaki rütbelerdir.Bu rütbelerde kendisi gibi rütbeli olan hem üst hemde astlarına öğretmenlik yapar birimindeki personelin birim amiri komutani gibi görevlerde bulunur.Üstlerine birimiyle ilgili danışmanlık yapar. Hava kuvvetleri kanat arkadaşlığına dayalı bir kuvvettir.Bu kader arkadaşlığı herşeyin üstündedir.Büyük önderin yzb rütbesinde kıtaya yıllarca okumuş bir kurmay olarak çıktığında dediği gibi "Asli.mektep kıtalardır." 0
  • Herkes 23 Temmuz 2017, Pazar 10:01:26 Herkesten Herşey olur. Yeterki Türklük şuuru ve gurunu herşeyin üstünde tutsun. Gerisi iyilik güzellik 4
    • Sergio 23 Temmuz 2017, Pazar 11:26:16 Ver mehteri 1
  • abd 23 Temmuz 2017, Pazar 08:41:20 Her seyde abd yi takliy ediyoruz efendim bunu da orada nasil yapiliyor ise o sekilde yapalim.taklit degil ama buze uygun olani almaj olarak diyelim.. 0
  • dikkatli ! 23 Temmuz 2017, Pazar 03:32:02 onu bunu bilmem de tsk 30 yıl geri gitti gerisi laga luga ! 0
  • Akdeniz Anemisi,Migren,Yüksek Tansiyon=Rüşvet 23 Temmuz 2017, Pazar 01:45:36 Bazı Arkadaşlar ... Turp Gibi İken... Ansızın Hastalanıp... Malulen Emeklilik ... Veeeee Airline.. Sonra Ansızın İyileşme... Bunların Hepsini Tek Tek Tespit Edip Kulağından Tutup Dct to H.K.K... Milletin Vergisini Hiç Eden.. Kendisine Yapılan Yatırımı , Millete Olan Borcunu Ödemeyenlerin Tekrar H.K.K na Geri İade-Edilmesi Gerekir.. 1
    • Yavaş ol... 23 Temmuz 2017, Pazar 09:30:35 Sağlık problemi çıktığında ayrılmamak için elinden geleni yapanlar vardı. Onların hakkını yemeyin lütfen. 1
    • ... 23 Temmuz 2017, Pazar 09:55:54 bu hastalıkları yaratan fetöcülerdi.istemedikleri pilotları atmak için 1
    • Aynen 23 Temmuz 2017, Pazar 10:00:42 Sonra da anlatırlar şöyle uçtuk böyle bombaladık yok ufku tersten kestik yok yavru kuş bilmem ne. 4
    • Hasta 23 Temmuz 2017, Pazar 10:02:31 Hastaların çoğunu Cemaatciler hasta etti bilmiyormusun? 3
    • Sergio 23 Temmuz 2017, Pazar 11:28:23 Açıklama isimleri de biz de bilelim devlet de bilsin, araştırılsın gerçekse nihayetinde herkesin parası hakkı gasp edilmiş, dedikodu ile olmaz, oturduğun yerden atıp tutacağına kalk da biraz araştırma yap a tembel dedikoducu yurdum insanı 1
  • Sergio 23 Temmuz 2017, Pazar 00:37:53 O kadar saçma bir kulis yapma girişimi ki, tam bu memlekete yakışır, herşeyin herşeye karıştığı tam bir kaos dönemi, Kutsal Kitap değil ya değiştiririz kafasıyla yapılan her iş beklemediğiniz sonuçlar verebilir, biri demiş ki Hava Harp Okulu astronot mu yetişitiriyor açık öğretimden ne farkı var? Bu ve bunun gibi arkadaşlar ne içiyorlarsa ben de içmek istiyorum yoksa burada huzurla yaşamak imkansız. Büyük devletler ya da büyük şirketler sürekli kıçı başı oynayan organizasyonlar değildir eyyyy ahali, enine boyuna düşünülür bir karar verilir kural haline getirilir ve uygulanır, bu kadar basit sonradan birilerinin işine geliyor diye kural değiştirilmez, adam salak mı 4 sene Harp Okulu okuyor be eyyyyy cahil, açık öğretimde askeri eğitim mi alıyorsun, kaçma kurtulma mı görüyorsun, hayatta kalma mı deniyorsun, disiplin mi biliyorsun, sen f-16 uçurmayı çelik çomak oynamak sanıyorsun, düz uçarken herkes pilot, mevzu olmadık şartlarda görev yapmak be heyyy cühela, bunun yolu da eğitim, sistematik eğitim, atpl almak değil, rütbe de değil, eğitim, sorum şu çok basit, neden bir f-16 pilotu teknisyen olamaz sence ??? Düşün işte buldun cevabı 8
    • Her şey ortada 23 Temmuz 2017, Pazar 08:47:13 Eğitim şart elbette. HHO'nun ne eğitimi verdiğini, ne yetiştirdiğini hep birlikte görmedik mi? Daha neyi savunuyorsun. 7
    • Yanlış düşünce 23 Temmuz 2017, Pazar 09:34:25 Sen önce kendi cehaletini sorgula, o saydığın eğitimlerin tümü zaten her askerin alması gereken eğitimlerdir. Almayanlara da verilir. Ama o şanlı kartal yuvanızda kimlerin ne maksatla yetiştirildiği, kimlerin kurmay, kimlerin general yapıldığı gün gibi ortada değilmi dir? Eğitim standartlarını belirledikten sonra her kesi ayrım hiç bir ayrım yapmaksızın (astsubaydan pilot olmaz demeden) alır ve yetiştirirsin. Ama öncelikle bu saplantılarınızdan ve egolarınızdan kurtulun artık. 3
    • Sergio 23 Temmuz 2017, Pazar 11:37:38 HHO'da son 10 yılda ne yetiştiğini sorma cesaretin varsa, kimlerin nerelere şerh koyduğunu da soracaksın canım kardeşim, asıl resmî görmeden görüp görmezden gelerek, üç maymunu oynayıp işine geleni dillendirirsen ancak sizin gibi analitik olamayan düşünceler gelişir, o da hiçbir işe yaramaz, ego ne demek onu öğrenin önce, kimse burada beceriksiz başarısız ezik olmadığını ispatlamaya çalışmıyor, eğitim şart diyor bunun yolu da belli Hava Harp Okulu gidersin, adam gibi torpilin, cemaatin, bakanın, baban anan dayın olmadan kendi yeteneklerinle girersin, uçuş okullarını bitirirsin olursun savaş pilotu, atpl için soru ezberlemekle olmaz bu işler, EGO'yu asıl siz bırakın, dediğim şartlarda pilot olanların EGO'ya ihtiyacı yok zaten meraklanmayın, onlar bir tek Allah'tan korkar kuldan değil 1
    • Sadece HvHO mu?? 23 Temmuz 2017, Pazar 13:00:30 Ne istediler de vermedik diyenlerden başlayıp aşağı doğru bir liste yap bakalım daha kimler çıkacak? Sanki bu işe kalkışanların hepsi sadece HvHO mezunu. Tövbe tövbe yaaa ... 1
    • Sergio 23 Temmuz 2017, Pazar 13:29:09 Şimdi de sen ver mehteri 0
    • Fet ö tötö 23 Temmuz 2017, Pazar 13:30:05 Fetö mötö tötö demeyin Cemaat deyin gitsin. 2
  • Astsubay kardeşim 23 Temmuz 2017, Pazar 00:11:35 Subaydan çok daha güzel uçurur o uçağı kimse merak etmesin. 30 bilmem kaç senedir subaylar pilot oldu da ne oldu? Terör kol geziyor her yerde, halbuki astsubay olsa hedefi tam ortasından vuracak bir sürü adam var. Çıplak eller ile tank durduran bu milletin içinden çıkan astsubaylar terörü 1 senede bitirebilir 15
    • Yok emenike 23 Temmuz 2017, Pazar 12:34:16 Pilotlarla teroru bitirme fikri... Hem de 1 senede. Kafan guzelmis.. 0
  • Mesleğe saygu 22 Temmuz 2017, Cumartesi 22:44:00 Kendi bitirdiği okula ve diplomaya saygı duymayan tek meslek grubu subaylardır. Çok efendi bir çocuk olup bütün inşaat hesaplarını gözü kapalı yapsa da asla ve kata bir inşaat teknisyeni inşaat mühendisi, diş teknisyeni diş hekimi, sağlık memuru veya ebe doktor o-la-maz. Mühendislik fakültesini veya tıp fakültesini bitirmesi gerekir. İsterse babası üniversite dekanı olsun süper torpillli olsun kimse ona bu diplomayı veremez.Subaylık için buna lüzum yok efendim. Yok yeniçeri ocağı ilgisiz kişiler ocağa kaydedildiği için falan bozuldu hikayeleri var hala kitaplarda!! Soru şu efendim: subay olmak için harp okulunda okumaya gerek var mı yok mu? Yoksa kaldıralım bu okulları efendim boşa masraf. Zaten generallerimiz buluyorlar bir sürü subay yapacak kimseleri..... 1
    • Sergio 23 Temmuz 2017, Pazar 11:48:17 Subay olup da Harp Okulları'ndan memnun olmayan yoktur, Allah razı olsun devletimizden milletimizden ve de kendimiZden, çok şükür meslek sahibi olduk ve de diğer meslek sahipleri gibi kendimize memleketimize hizmet ettik ediyoruZ, herkes kendi bildiği işi yapsın yeter, işi yapabilmek için de eğitilmek gerekir, bir noktaya ulaşabilmek için de o eğitim de rekabet gerekir, ama sizin kafanız saldım çayıra mevlam kayıra kafası olursa o zaman Başka, birgün gelecek sağlı sollu vurduğunuz orduya ihtiyaç duyacaksınız, TSK bu milletin içinden çıkan insanlardan oluşuyor kötüye gidişine bu kadar alkış tutmak neden 5
  • Bırakın Artık 22 Temmuz 2017, Cumartesi 21:16:55 TSK yı daha fazla yormayın. Pilot olmanın askeri ya da sivil prosedürü belli. Kimse kendine yontmaya çalışmasın. Lütfen, lütfen dedim. 4
  • Rakun 22 Temmuz 2017, Cumartesi 20:20:57 Mevzuattaki pilotlar subaylardan seçilir maddesini başçavuşumun dediği gibi kaldıralımda uzman onbaşı, er falan herkes pilot olsun. Eğitim seviyesi falan önemli değil bence. İlgili maddeleri değiştirelim Kuvvet Komutanı falan da olsunlar. Hatta maddeleri komple kaldıralım, madde kalmasın isteyen istediğini olsun. Ne gerek var kanun kitap mevzuat... Kabile devleti olduk zaten, o yüzden bence herkes herşeyi olabilsin. 7
  • zihniyet ayni 22 Temmuz 2017, Cumartesi 19:49:50 Zamanında kenan evren GATA mezunu doktorlara "siz önce subay sonra doktorsunuz" demişti... kompleks...sorun burda 4
    • Sergio 23 Temmuz 2017, Pazar 11:42:27 Sen GATA'nın kuruluş amacına bak önce yurdum ınsanı, bilgin yok fikrin var, aç oku sonra konuş, bilmediğin bir konuda sana bilgi verip seni çalışmaktan kurtaracak değilim, askeri doktor mis gibi steril hastanelerde çalışasın diye mi yetiştiriliyor sence 1
  • otobüs şöförü 22 Temmuz 2017, Cumartesi 19:32:43 delikuyutaş olayı, gerçekler ve geçmişte yaşanan sıkıntıların tekrar yaşanması anlamsızdır, astsubay arkadaşların aldığı eğitim ve subay olmak için aldığı eğitim asla harbiyelinin eğitimi ile mukayese edilemez, ayrıca usa ve dier ülkelerdede harp okulu mezunu olan subaylar herzaman sonradan subay olanlara mesafeli olmuşlardır, arada eğitim ve o okul sürecinde paylaşılanlar neticesinde oluşan farklı bir birlik ve beraberlik vardır. kısa süre sonra çözülecek bir prb için böyle uzun yıllar sürecek bir prb'nin yaratılmasına gerek yok, hatta şuan ki açığı kapatmak için sivil kaynaktan gelen ama harbiye mezunu olmayanlarda büyük bir prb olucak ileride, bunu yanlış anlamayın herkes harbiyeye giremez ve mezun olamaz,(en azından birzamanlar öyleydi umarım yine öyle olur) aynı şekilde ülkemizin bazı ünvrstlerinin inşaat tıp(inlzc) ve makina mühendisleri dierlerine göre çok farklıdır, neden? ki ünivrrsite mezunu ile harbiye mezunu asla mukayese edilemez, amaçları farklı, biri yaratır, dieri yönetir yok eder ve gerekirse ölür, eğitim ve psikolojileri farklı insan bunlar, biri okula yaratmak amacıyla dieri gerekirse düşünmeden vatan için ölmek amacıyla, lütfen orduyu mahvetmek için 2nci kademe plana alet olmayın, orduyu bitirirseniz vatanımızı kaybederiz, savaşmak klavye pilotluğuna benzemez, saygılarımla 2
    • Doğru söz. 23 Temmuz 2017, Pazar 10:44:44 Hala şu ortamda böyle saçma birşey söylemek için akıl rurulmasına uğramış olmak lazım."herkes harbiye ye giremez" miş.. Ama birileri tarafından istediklerini sokacak hale getirmişler yıllardır. Bunu yaşadık hep beraber bir yıl önce malesef.o bahsettiğiniz çok özel harbiye yıllar önce bitirilmiş zaten haberiniz yok. 0
    • otobüs şöförü 23 Temmuz 2017, Pazar 14:18:11 dikkatle okuyun yazıyı, olan biteni zaten herkes biliyor, sizin bilmediğiniz, daha önce nasıl bir yerdi, ve nasıl bir yer olması gerekiyor, ayrıca ileriyi görmek gerekiyor, keşke düşünüp analiz edebilseniz, neden harbiyeye bunlar kademeli sokuldu, neden tsk bu hale getirildi, neden ? asıl amaç ne? en önemlisi bu değişimler kimin işine yarıyacak, keşke yazının esas anlamını kavraya bilseniz, sma eğitim sistemimiz gençlerimizin anafikir,analiz,planlama gibi meziyetlerinin gelişmesini engelledi, anne ve babalarda seyretti, onun için size ve uslubunuza kızamıyorum, üzülüyorum, lütfen tarihimizi okuyup kendinizi geliştirmeyi deneyin, yoksa sizin gibilerin mantığı ile ilkokul/ilköğretim bile bitirememiş bakkal çırağıda a-320 uçurabilir, sultan ahmet meydanında simit satar inglizce öğrenir, pazarda tornet kullanır, verelini a-320/737 , şimdi ego felan diyorya bazıları, nasıl hissediyorsunuz kendinizi yada oluru varmı yokmu :) var oluru var :) 1
  • Dünya 22 Temmuz 2017, Cumartesi 17:51:31 Dünyada örneği yok. Pilot olurlar ama 4 yıl Harp Okulu 2 yıl Uçuş Okulunun verdiği zihinsel ve ruhsal eğitimi göz ardı edemezsiniz. Muharebe ortamında bunlar açığa çıkar. Yani stres altında karar vermek için bu okullarda uzun yıllar harmanlanmak önemlidir. 6
  • subay 22 Temmuz 2017, Cumartesi 16:16:47 önce rütbe verin subay yapın sonra pilot.sıkıntı rütbe ise yaparsın bi sınav olur biter.. 5
    • Hava Harp Okulu 23 Temmuz 2017, Pazar 09:36:39 Öyle bir sınavla subay yapmak filan ütopik işler. Bence o kadar da düşmedik. İşler yürüyor bir şekilde. Zamanla herşey hallolur. Her isteyen için yeni yeni kanun, kural çıkarmaya gerek yok. Herkes işine baksın, aldığı eğitimin gereğini yapsın. 1
  • Cincon 22 Temmuz 2017, Cumartesi 16:05:50 Geriye gideceksek Galatasaray da zamanında UEFA kupasını almıştı :) 3
    • Smith 22 Temmuz 2017, Cumartesi 17:48:32 Nereden tutacagini bilirsen güzeldir kupa :) 0
  • yorum 22 Temmuz 2017, Cumartesi 13:25:19 hemsirelere de doktor diplomasi verilsin. tusa bile girmesinler efnm gerekirse cerrrahlik da yapsinlar 19
    • Saçma 22 Temmuz 2017, Cumartesi 15:45:11 Saçmalamışsın ne alakası var, olay tam tersi burada. konuyu anlayamamışsın.bir kaç kere daha okumani tavsiye ederim.anlama konusunda biraz kısa kalıyorsun sanırım. 2
    • Ahmet Kuş 22 Temmuz 2017, Cumartesi 16:46:38 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 1
    • Erdem ilhan 22 Temmuz 2017, Cumartesi 16:48:29 Suba cerrah astsubay hemşire.Bu denklem yanlış. 3
    • Erdem ilhan 22 Temmuz 2017, Cumartesi 16:49:40 Bu hemsirelerin cerrahlik diplomasi var.Önce okuduğunu anla lütfen. 1
    • Kafa 22 Temmuz 2017, Cumartesi 17:23:57 Bu saksı kimin kafası? 4
    • Sen 22 Temmuz 2017, Cumartesi 17:39:03 Igneden korkuyor musun yoksa? 0
    • Oglum 22 Temmuz 2017, Cumartesi 17:39:31 Icme sunu be ragip! 0
    • Erdem dostum 22 Temmuz 2017, Cumartesi 19:51:22 Pilot olamazsın demiyor subay olamazsın diyor... 1
    • Subay-pilot 23 Temmuz 2017, Pazar 02:28:09 Pilot olamazsın dememiş subay olamazsın demiş say sen dostum 1
    • Ediiii 23 Temmuz 2017, Pazar 02:28:50 Küfür yok birşey yok yayınlayın şu yorumları ayıp oluyor 0
    • Şerefsizler 23 Temmuz 2017, Pazar 12:38:25 Burada bu meslekle uzaktan yakından alakası olmayan ve sadece kardeşi kardeşe düşürmek ve ortalığı karıştırmak için yorum yapan vatan hainleri Bir gün sizlerin de inlerinize girilecektir. Çok yakındır...subay ve astsubaylar bu vatanın evladıdır. İçlerinde bulunan çürükler zaten temizlenmektedir. Sistemde kalanlara saygımız olsun lütfen. Onların moral ve motivasyona ihtiyacı vardır. Lütfen subay ve astsubay kardeşlerimizi bu boş muhabbetlerin içine meze etmeyelim. Adam gibi yorum yapanlara selamlar...diğer vatan hainlerine ise lanetler olsun. 0
  • Cpt 22 Temmuz 2017, Cumartesi 13:22:43 Bu konu burda kapanmıştır beyler. Paşam doğru söylemiş pilot olurlar hemde çok güzel olurlar. Ama Yeni mezun teğmen tarafından rezil edilirler 4
  • GL 22 Temmuz 2017, Cumartesi 12:51:02 pilot,hatta iyi de olabilirler amma;sistem yürütülemez kanısındayım. 1
    • Biz 22 Temmuz 2017, Cumartesi 17:40:07 Buguna kadar yurutulen sistemi gorduk. 0
    • Simdi 22 Temmuz 2017, Cumartesi 17:49:44 Sistem simdi cok mu iyi. Bir savas olsa bitmisiz.bu kibirle hic bir isi beceremezler. 0
  • Gerçekler 22 Temmuz 2017, Cumartesi 12:45:39 Abd sistemi örnek verilmiş ama çarpıtılmış. Evet Abd de erden general olmanız mümkün ama kriterleri karşılamanız kaydıyla. Örneğin astsubayken mühendislik veya 4 yıllık üniversite bitirirseniz subay olabilirsiniz. Ülkemizdede bu şekilde bölümleri bitirip yükselen birçok astsubay arkadaşımız var..Açıköğretim bitirip subay olmak diğerlerine haksızlık değilmi? Sivil pilot lisansı olan arkadaşlar dışarıda şirketlerin şartlarını sağlayanlar uçuyor. Harp okulu mezunu lisansı olan arkadaşlar içinde 1000 saat kriteri var.. Astsubay arkadaşlardan 4 yıllık üniversite mezunu, ingilizcesi yeterli ve 1000 saati olupta gönüllü olanlar subay pilot olarak görevlendirilebilirler.. 1
    • Mantıklı düşünün 22 Temmuz 2017, Cumartesi 17:19:35 Açık öğretimi bitirip subay olmak neden haksızlık olsun ki? Harp Okulunu bitirince astronot mu olunuyor. Sonra pilotluk mesleğinin rütbe ile ne alakası var. Tüm dünyada lise mezunları pilot olabiliyorsa astsubaylar neden olmasın? Yeteneği ve eğitimi varsa subay da olsun, general de olsun. Bu eziklikten kompleksten kurtulun da biraz mantıklı düşünün tatbiki varsa. 5
    • Heye 22 Temmuz 2017, Cumartesi 18:08:21 Astsb'la lisans mezunu olmayan mı kaldı herkes dışarda mühendislik okudu evlat 10
    • Hava Harp Okulu 23 Temmuz 2017, Pazar 09:41:59 Harp okulu okumayan kişi, harp okulunun gerekli olup olmadığına nasıl karar verebilir ki? Evet herkes pilot olabilir ama herkes Hava Kuvvetlerinde pilot olamaz. Olmayacak duaya amin demeyin. Ordunun zaten çivisi çıktı, iyice ayarlarıyla oynamayın. Herkes işine baksın. 1
  • Komik 22 Temmuz 2017, Cumartesi 11:59:59 Okkadar kabiliyetliydiler subay olalardi 13
    • Hadi ordan 22 Temmuz 2017, Cumartesi 12:54:30 Fetoculerden normal insanlara yer mı kalmıştı. Parmağı olmayan adamı F-16 pilotu yaptılar vatan hainleri. Önce düşün sonra yorum yap 2
    • Gurme 22 Temmuz 2017, Cumartesi 17:42:18 O kadar kabiliyetlilerdi havayollarinda ne isleri var? 0
    • Kabiliyet 23 Temmuz 2017, Pazar 00:20:48 Subay olamayanlar kabiliyetsiz değil ki. Harbit kontenjanı dolunca devlet geri kalan personele az para vermek için astsubaylığa alıyor. Hepsi aslan gibi gençler. Kör değil, topal değil, zeka özürlü de değil. Kendinizi harbiden astronot sanıyorsunuz kompleksli tiplersiniz. Sizler yüzünden başımıza gelmedik kalmadı, dangalak herifler. 15 temmuz'u astsubaylar mı yaptı birader? Kabiliyetmiş. Gördük kabiliyetini koca hava kuvvetlerinin 1
    • Ne kabiliyet ama... 23 Temmuz 2017, Pazar 08:45:09 Kabiliyetlerinizi ihtilallerde bu ulkenin milliyetci cocuklarina hapishanelerde yaptiklarinizi. 15 temmuz rezilliginde tank ve ucaklarla milletin ustune yuruyerek ve silah sikarak gorduk. Harp okullari emsali goruimemis halk dusmani yetistiren zavalli ve ezik insanlarin toplandigi bir kurulus .. Sorulari bile calarak oraya girdiniz.. Ne zannediyorsunuz subayim diye kendinizi. Disarida 1 kurusluk itibariniz kalmadi. 0
  • Erleri de pilot yapın 22 Temmuz 2017, Cumartesi 11:58:11 Benim ATPL im var askerde onbaşıydım. F16 uçurmak istiyorum... Gereğini arz ederim 12
    • "Erleri de" diyene 22 Temmuz 2017, Cumartesi 23:33:20 Burada ülke savunması söz konusu ama bu kadar önemli ve ciddi bir konuda sen zevzeklikte tavan yapmışsın. Yazıklar olsun. 0
    • er kardeşime 24 Temmuz 2017, Pazartesi 12:37:14 değerli askerliğini er olarak yapmış arkadaşım. sen dünyanın en yetenekli pilotu olsan bile bu örümcek kafalı zihniyet seni pilot yapıp askeri uçakta asla uçurmaz. çünkü rütbesi üstün olan her b.. bilir. 1
  • Er Ryan 22 Temmuz 2017, Cumartesi 11:53:44 Subaylık,astsubaylık kaldırılsın,tek tip olsun birde isim verin olsun bitsin.Battı balık yan gider. 5
    • Er Ryan'a 22 Temmuz 2017, Cumartesi 18:30:36 Şaka bi yana polis teşkilatı gibi yalın bir organizasyon kurulsa hoş olmaz mı? 0
  • Komik 22 Temmuz 2017, Cumartesi 11:41:40 Millet aya cikiyor,siz neyle ugrasoyorsunuz 2
  • Mutlaka 22 Temmuz 2017, Cumartesi 11:37:16 115 pılot itirafçı oldu geri döndü deniyor doğruysa tuhaf bir durum !!hem iyi hem kötü 115pilot iyi bir sayı yoksa havakuvvetleri bitmiş haberlere bakılırsa 1
  • Pilot olur 22 Temmuz 2017, Cumartesi 11:33:27 Astsubaydanda pilot olur. Bu subaylarin gururlarina yedirememesinden kaynaklanan bir sorum. Yani sorun subaylar.. Kara havacilik okulunda 1980 li yillarda pilot kurslarinda Asb ler vardi. Ama subaylar onlara oyle zulum yapti ki Asblerin cogu kursu birakmak zorunda kaldi. O yetmezmis gibi Subaylar asb lere kendi istegi ile ayrilmistir diye kagit imzalattilar 3
  • Cpt 22 Temmuz 2017, Cumartesi 11:32:15 Emekli paşam burada son noktayı koymuş "Adamlar uçuşta otoriteydi ama yerde Teğmenlerle tartışıyordu " 1
  • Bitik 22 Temmuz 2017, Cumartesi 11:25:19 Astsubay yetmez. Uzman erbaşlardan da yapın. Ülkenin istikbali daha önemli. 10
  • Hay sizin ...! 22 Temmuz 2017, Cumartesi 11:24:32 Bu kafayla bizden bir ........olmaz beyler, anlamadınız mı hala. Amerikalının her bokunu örnek alıp orduna monte ediyorsun da insanlar arasındaki hak hukuk niye alınmıyor, askerlik sistemini çok iyi biliyorlar arkadaşlar uygulasınlar bakalım, ne oluyor, ne cevherler var içeride, yıldızı omuzuna değil beynine takacan. 1
  • Eczaci kalfasi 22 Temmuz 2017, Cumartesi 11:10:28 Eczaci kalfasi neden eczaci olmuyor :)) 8
    • Budur 22 Temmuz 2017, Cumartesi 13:43:35 Çok güzel yorum. 6
    • Çok 22 Temmuz 2017, Cumartesi 14:18:59 güzel yorum diyen zekası kıt kalmış tipe söylüyorum. Astsb. subaylığa geçtiğinde kalfa ezccı mı oluyor. Eğer sen subaysan yazık bu millete. 1
    • Oyle 22 Temmuz 2017, Cumartesi 17:43:32 Cunku sen protein almalisin:) 0
    • Yoruma bak hizaya gel 22 Temmuz 2017, Cumartesi 19:28:42 Eczaci kalfasi eczacilik fakultesini bitirdiginde eczaci olmuyormu arkadasim 0
  • Airporter 22 Temmuz 2017, Cumartesi 11:09:35 Mesela vatana gerisi tefrruattır. Gayet mantıklı çözüm alternatifleri sunulmuş göründüğü kadarıyla. 4
  • Berberlerde 22 Temmuz 2017, Cumartesi 11:08:51 Bir ara berberlerde dis hekimiydi 6
    • Radio 22 Temmuz 2017, Cumartesi 17:44:19 Hirsizlik yapan generallerden daha iyi degil mi sence? 0
  • Cavus 22 Temmuz 2017, Cumartesi 11:05:28 Cavuslarin basi kelmi, cavuslarda pilot olsun 6
    • Onbaşı 22 Temmuz 2017, Cumartesi 12:00:32 Ben onbaşıyım bende pilot olmak istiyorum kaldırın şu önümüzdeki engelleri. 8
    • Komando.. 22 Temmuz 2017, Cumartesi 13:24:13 Askerligimi komando olarak yaptim.. Benim basim kelmi .. Bende pilot olmak istiyorummmmm 9
    • Subay zulmu.. 22 Temmuz 2017, Cumartesi 13:30:44 Bu orduda en buyuk sorun. Basedilemeyen subay kompleksidir. Kara havacilik okulunda bir zamanlar astsubaylar pilot kursunda havafan sudan bahanelerle eliyorlardi. O yetmezmis gibi Genelkurmaya Astsubaylar kendi istegi ile ayrilmistir diye bir kagit imzalattilar. Maksat Asblerin bu ise gore olmadigi ve asbler pilot olmak istemiyor gorumu yaratmakti. Basarilida oldular. Hayatlari kompleks ve kasinti sendromu ile gecen subaylarla bas edilemez. Her turlu dumen var bunlarda... Anlayacaginiz guvenilmez bunlara.... Zaten birbirini bile sevmez bunlar... 5
    • Yıldız 22 Temmuz 2017, Cumartesi 18:09:37 Olduuu 1
    • Subay zülmüne 23 Temmuz 2017, Pazar 00:25:54 Çok doğru bir yorum. Neden güvenilmeyeceği de geçen yaz anlaşıldı. Herşeyi yaparlar kendileri küçük dağları yaratmıştır. Neyse, n'oldu? Biryerlerinde patladı. Ola ki bir de başarsaydılar bak neler neler gelecekti başımıza. Asb lardan pilot olur mu bilemem ama subaylardan bir ... olmayacağı kesin. 0
    • Pilot sorundalı 23 Temmuz 2017, Pazar 00:28:25 Astsubaylardan pilot olur mu bilemem ama subaylardan ne olabildiğini de gördük. Değil mi? Yoksa kurgumuydu o olanlar beyler? Boşa kasılmayın. Egoist manyaklar 0
    • Astsubay pasifliği 23 Temmuz 2017, Pazar 02:31:30 Anladın sen onu dillendirmek bile zul 3-5 güzel insan hariç yıllar sürer zihniyeti anlatmak 0
    • Olmaz 23 Temmuz 2017, Pazar 07:52:36 Onu bile çok olmuşsun. O kafayla seni onbaşı yapanın ben .. 0