Asker pilotlardan isyan!

    Çok beğenilenler

  • Vedat 23 Ağustos 2020, Pazar 01:23:30 “TSK’da çok iyi eğitim verilmiş Türk Askeri olan kişiler yerine Yunanistan, İran, İngiltere, Pakistan, Sırbistan gibi ülkelerden gelen yabancı pilotlara emanet edilmektedir.” Sorun tamda bu cümlede abi işte siz hala kendinizi asker çevrenizide sivil olarak görüyorsunuz.Askerlik bir meslektir ve artık asker değilsiniz.Bunu Kabullenemediğiniz için ve özel şirketlerde sizin asker egonuzla uğraşmayacağı için bu haldesiniz.Bence cidden çoğunuzun terapiye falan ihtiyacı var hala nelere takılıyorsunuz pilotların milliyetlerinden vurmak size mi kaldı? 75
    • Devreciler 23 Ağustos 2020, Pazar 07:21:31 Devrelerini sürekli kayıran , sivil pilotlara düşmanmış gibi davranan kişileri sivil hayatta istemiyoruz. Terapiye ihtiyacları oldukları kesin. Sudan bahanelerle egolarını tatmin etmeye calısan tüm hayatları sanki ucakmış da karsısındakini sürekli aşağılayan ezik tiplerin önemli görevlerde olmasını zaten kabul etmiyoruz. İnsanları havacılıktan soğuttunuz. Egonuzu da alın gidip loop mu atıyosunuz napıyosunuz yapın. İnsanlar sırf maaşları için size katlanıyor, ama arkanızdan neler konusuyorlar. Siz hala egonuzun peşinde askeriye pilotları şöyle , sivil pilotlar işe yaramaz diye kendi devrelerinizle birlikte dalga gecmeye çalışın ama küçük duruma düştüğünüzün ezik oldugunuzun farkına bile varmaktan acizsiniz. Kafası hala askeriyede olup da sivil pilotlara laf atanlar gelmiş bir de insan değerlendiriyorlar. Ezikler! 30
    • Gurbetci Ogrenci 23 Ağustos 2020, Pazar 08:39:21 Tirnak icine aldigin sozle soyledigin alakasiz. Adam yabanci pilotlara diyor sivillere demiyor. Kaldi ki Her Turk Asker Dogar askeriyede calissa da calismasa da, sen istesen de istemesen de bu milletin kaninda var olmayan anlamaz normaldir. 15
    • Devran Döner 23 Ağustos 2020, Pazar 09:34:05 Bunların zamanında yaptıklarını bilen bilir. THY kırk yılın başı güç bela sivil pilot eğitim programı başlatır, bunlar konuyu "memleketin dövizleri israf ediliyor" diye MGK gündemine taşır, girişime taş koyar, sonra dergilerinde "Büyük başarımız" diye haber yapardı hiç utanmadan. Sivillere yaptıkları mobbinglere hiç girmeyeyim. Bunca çaba nedendi? Arkadan gelen devrelere yer açılsın! Ukraynalı ile evlenip kendini ordudan attıran mı ararsın, Diyarbakır kazasında olduğu gibi pilotluğa elverişsiz raporu alıp, sonra THY'ye geçen mi ararsın... Kimisi tuğgenerallikten emekli olduğu halde THY'de çalışmaya başlar, binbaşılıktan kaçmış kaptanın yanına ikinci pilot olarak düşünce iki taraf da ne yapacağını şaşırırdı. Merak eden olursa, yandaş filan değilim, yaşanan acı olayların sebeplerinden birinin, Atamızın subay talimgahında dediği "Düşman herkesten önce ülkenin subaylarına saldırır. Bu sebeple subaylarımız izzet i nefislerine herkesten çok düşkün olmak zorundadır" uyarısını dikkate alınmaması olduğunu biliyorum. Sen güç bende diye kafana göre çalıp oynarsan, düşmanların eline fırsat verir, toplumda desteğini kaybedersin. 23
    • vedat beye 23 Ağustos 2020, Pazar 10:39:28 hem cok tespitler yapmissiniz hem de cok guzel ifade etmissiniz. 22
    • askeri pilot 23 Ağustos 2020, Pazar 10:44:16 okudugunu bile anlayamayanlar yorum yapiyor. bu mektubu yazan arkadas aslinda silahli kuvvetlerde pilot olarak gorevli degilmis. normal askermis. sonradan kendi parasiyla, imkaniyla pilot olmus ve sivil hava yollarina basvurmus. ve demek istedigide; biz askeri pilot degiliz, sonradan pilot olduk, bu yuzden tsk bizi geri cagirmaz, bizi işe gonul rahatligiyla alabilirsiniz... ancak haberi yapan da bu konuyu anlamamis!!! 8
    • Bağlaç ekine 23 Ağustos 2020, Pazar 12:00:59 Bu yorumunla esas senin terapiye ihtiyacın olduğu kaçınılmaz bir gerçek.Genelleme yaparak konuşanlardan oldum olası haz etmemişimdir.Yok askerler şöyle,yok akademililer böyle,yok filanca millet böyle vs.Sen kimsin?Hükmün ne?Hanımıyla,çocuğuyla iletişim kuramayanlar,geçinemiyenler,sözleri dinlenmiyenler ahkam keser olmuş.Sen akıl hocası mısın?Yorumun neyse saygı çerçevesinde yazarsın.Vatandaş talebini yazmış,yetkililer gereğini yapar.Sana bir tavsiye.Sen işine bak olur mu? Hiçbir şey için endişelenme ,su akar yolunu bulur. 14
    • Yanlış Başlık 23 Ağustos 2020, Pazar 12:08:49 Yazıyı yazan asker pilot değil, TSK'dan ayrıldıktan sonra pilotaj eğitimi alan sivil pilot. 2
  • Komik Pilotlardan 23 Ağustos 2020, Pazar 02:27:15 Yani diyor ki; Bize para lazım alın bizi işe, pandemiymiş, az maaşmış, işten çıkarma olurmuş olmazmış bizi ilgilendirmiyor. Alın bizi işe diyorlar. KOMİK MİSİNİZ? Şirkette ve sektörde pilot fazlası varken böyle bir açıklama yapıyorsanız, bi zahmet siz sadece yolcu olarak uçun. 37
    • Cpt 23 Ağustos 2020, Pazar 08:51:28 Hava Yolu kaptanı olarak , çocukların hayali jet pilotu olmaktır, kendini haklı çıkarmaya çalışmış 5
    • Behh 23 Ağustos 2020, Pazar 09:51:05 ayy eksik olsun asker pilot. Ayak uyduramaz bunlar sivil havacılığa... İstemezük 8
    • Okudugunu anlamayana 23 Ağustos 2020, Pazar 10:33:02 Kardeş adam uzun uzun yazmış, sen de hiç bir şey anlamamışsın. Pandemi dışı genel durumdan bahsediyor. Sektör normale dönünce bizi de diger insanlar gibi eşit degerlendirin diyor. Gene anlamadığın yer olursa sor cevap vereyim. 12
    • thy 23 Ağustos 2020, Pazar 21:14:15 Bunlari al 5 bin tl ye uçur. 0
  • Tüm yorumlar

  • Almanlar 27 Ağustos 2020, Perşembe 01:08:14 Bu arkadaşımızın mektubunu haklı buluyorum. Bizler malesef ağlayan komşu çocuğu için kendi çocuğumuzu döveriz bilmeden zarar mı verdi diye. Yabancı pilotların acilen Türkiye den gönderilmesi gereklidir. SunExpress, Türk pilotları işe alırken, almanya haritası, avrupa haritası çizdirdi, çok değil daha 18 ay önceki mülakatlarda... Araya bilimsel de soktu; Lift formülü sordu, mass and balance yaptırdı, ok tabi ki de bilimsel olmalı ama yapacağından geri durmadı, almanya nın komşu ülkelerini sordu. almanyanın coğrafi koordinatlarını sordu.. Yetmedi alman malı psiko motor ölçme değerlendirme sistemleri uygulayarak kendi şirketlerini zengin ettiler. Ücretler tabii ki euro. Pilot adaylarına Türk tescilli bir şirkette bu soruları sormak yakışır mı? Alman kültür ve disiplini ayağına insanımızı aşağılamaktan başka bir şey değil. Atatürk dahi 1930 lu yıllarda kovmuş bunları. SunEx yönetimi LEJYONER gibi. Bir adım sonra almanya tarihinden başlarlar sormaya da, umarım ADOLF H. yüzlerine vurulmaz. 3
  • Diyet 26 Ağustos 2020, Çarşamba 05:16:59 Ömer Seyfettin' in çok güzel bir hikaye kitabı var. Adı Diyet. Toplumca okumayı sevmediğimizden muhtemeldir ki böyle güzel bir hikayeyi de okumayanlar, ders almayanlar olmuştur. Birine bir şeyler sağladınız diye o kişilerin yaşamından aldıklarınızdan tatmin olmamak ibretlik bir insanlık ayıbıdır. İnsan olanların anlayabileceği bir şey tabi ki. Bu milletin içindeki çok temiz insanların suyu yüzü hörmetine huzur ve rahat içinde yaşadığı halde şımarıklık yapıp bu vefalı insanlara bu tür uygulama yapan ahlaksızlar da var ne yazık ki. Bunların eşlerinin, ana ve babalarının acaba bunların karakterinden haberi varmıdır? 1
  • Yaslari buyuk 25 Ağustos 2020, Salı 00:49:14 Sorun asker olmalarinda degil Yaslari buyuk bugun atpl sinavinda 42 yasinsa bir beyefendi vardi emekli astsubay bakalim airline kovalicaz dedi bende hayirli olsun dedim , 35 den sonra heleki su donemde alim cok zor yoksa asker sivil ayirdiklarini dusunmuyorum hakeden girer yas simulator mulakat NOT: Thy icin bunlarin onemi olsada ilk olay referans saglam referans herseyi cozer sizi 25 yasinda thk muduru bile yapar :) 0
  • Asker - Sivil 25 Ağustos 2020, Salı 00:36:16 2004 yılında 150 teğmen sivil hava yollarına geçmek için istifa ederek fetöcülerin önünü açtılar. Milletin vergisiyle pilot olup sivil hava yollarına geçmek milleti keriz yerine koymaktır. Sivil hava yolları pilotu olmak isteyen kendi parasıyla olsun. Bu konuda askeri personeli bağlayıcı sözleşmeler daha sert yaptırımlar içermeli. 9
    • xxx 29 Ağustos 2020, Cumartesi 11:09:49 2014 YILINDA MECBURİ HİZMET 15 YILDI. TEĞMENLER - HELE Kİ 150 TANE- İSTİFA ETMESİ MÜMKÜN DEĞİLDİR. YALAN SÖYLERKEN ÖLÇÜLÜ SÖYLEYİN. 0
    • Astsubay Başçavuş pilot arkadaşlar 10 Nisan 2022, Pazar 20:44:32 Pilotluk mesleğinde askerde ben teğmen iken binlerce saat uçuş yapmış astsubay başçavuş arkadaslar görmüştüm, şaşırdım biraz, hem subay hem astsubay aynı mesleği yapıyor, genelde biz pilotluk ulaşılmaz biliriz toplumda ama helal olsun emekleri ile pilot olmuş astsubay arkadaslar. Duyduğum yorumlara göre oldukça basarılı bir sekilde pilotluğu icra ediyorlarmış, ordumuzun bir çok yükünü çeken bu sınıf bu mesleğin de hakkını vermiş, tebrikler... 0
  • Gelmeyin 24 Ağustos 2020, Pazartesi 21:34:43 Gelmeyin zaten. Istemiyoruz sizleri. Bi havalar bi pozlar hepinizde, ama iki kelime ingilizce yok ve kafa olarak zamanin gerisindesiniz. Oturun oturdugunuz yerde. 8
  • Yabancilar 24 Ağustos 2020, Pazartesi 14:38:03 Gonderilmeli 1
  • Gelmesinler 24 Ağustos 2020, Pazartesi 13:48:08 Zaten hepsi ayrı bi artist, alışmışlar askeriyeye her şeyi emir ile halletmeye çalışıyor ezikler 17
    • Su anda 25 Ağustos 2020, Salı 09:38:38 Tesbittir; Askerlige en merakli grup Anadoludan mezun yuksek okul bitirmis kaptanlarimiz, TSK da subaylar arasinda bilgi ve centilmenlik esastir; ast ust kidem veya komplex yoktur, astsubay uzmancavus ve en fazla ER lerde maalesef bu olay bu istikamette artarak devam eder, Tk ya yillar once geldigimde anilan kaptanlarimizda gordugum kidem komplexine hem sasirmistim hemde uzulmustum, yazik 1
  • Xx 24 Ağustos 2020, Pazartesi 13:06:14 Pilotluk meslegi uzun bir süre toparlanamayacak arz talep 1
  • Kaptan 24 Ağustos 2020, Pazartesi 11:38:09 Çok yanlış bir uygulama. Acilen geri dönülmemesi takdirin de stres anında çok fazla kaza-kırım olayı göreceğiz!!! 22
    • Plt 24 Ağustos 2020, Pazartesi 17:48:09 İşe giremeyen askeri pilotlarımız kırımmı yapacak hocam?ben anlamadım ne demek istediğinizi!! 0
    • İfade 26 Ağustos 2020, Çarşamba 04:50:02 Birde ifade edebilme yeteneğiniz olsaydı keşke. Öğretmen falan değilsinizdir umarız. Öyleyse vay öğrencilerin haline. 1
    • Kaptan'a... 10 Nisan 2022, Pazar 20:50:34 Basarılı Astsubay arkadaşların pilot olarak daha çok seçilmesi, kendi görüşümce insanlara rütbeleri gereği daha yakın olmaları sebebiyle bu meslekte daha az istekleri ve zam talepleri olacağından milletin menfaatinedir. Hem ben suyum buyum demeden çalışanlara çok üstten bakılmaz hem de cok para istemezler, halktan memur gibi... Rütbe olan biraz insanları küçümser gibi oluyor bazen o yüzden. 0
    • Kaptan'a... 10 Nisan 2022, Pazar 20:51:52 İşiniz gücünüz sıkıştınız mı bu tehditle nedense, uçak kendini kurtarır merak etme. 0
  • Cocukluk hayali havayolu mu 24 Ağustos 2020, Pazartesi 10:45:42 “çocukluk hayali havayolları pilotluk eğitimi almış pek çok subay/astsubay silah arkadaşımız “ O zaman hayallerin peşinden koşsaydın, benim vergimi niye heba ettin sana harcanan emekle 10
    • düşünemeyenlere 24 Ağustos 2020, Pazartesi 13:06:21 senin verginin yasal süresi var. zorunlu süre tamamlandımı isteyen istifa eder. yani senin verginle olan kısmı zaten yıllarca çalışılarak iade edildi. 15
    • BU BEYİNLE ZOR 24 Ağustos 2020, Pazartesi 14:05:36 """"" ADAM EMEKLİ OLDUKTAN SONRA KENDİ PARASIYLA PİLOT OLMUŞ... """"" DEVLETİN İMKANLARINI KULLANMAMIŞ.... KULLANSA DA KARŞILIĞINI FAZLASIYLA VERMİŞ.... BU ASKER DÜŞMANLIĞI OLDUKÇA VE BU BEYİNLE ANLAMANIZ DA ZOR.... 12
    • Ortadoguku 25 Ağustos 2020, Salı 09:40:13 Araplardan farki olmayan ortadogulu bir milletiz, calisana emekli olana basariki olanada tahammulumuz yok 0
    • İdrak yoksunu 26 Ağustos 2020, Çarşamba 05:03:06 Silahlı Kuvvetlere giren askeri öğrencilerin hemen hepsinin hayali pilot olmaktır. Kimi hayaline ulaşır, kimi elinde kalanla umudunu yitirmeden devam eder. Bazıları Askeri pilot olamasa bile parasını biriktirip sivilden eğitim alır. Asker olarak zaten mecburi hizmet denen ve esasında 21 inci Yüzyıl kölelik anlayışı uygulaması ile 15 yıl, 18 yıl, 21 yıl ve hatta 24 yıl boyunca hizmet ettirirler. 2 yıl Astsubay eğitiminde sana verilenler nedir ki 15 yılın ipotek edilir? ILO yani Dünya Çalışma Örgütü ile İnsan Hakları Evrensel Beyannemesi ve bunlara bağlı düzenlemelerle her ülkeye insan hakkı olarak mecbur bıraktığı yasal düzenlemelerin bile dışında tutulup vatan millet diye inandırılır ve çalıştırılırsın. Sonra çıkar bir lider, onlar ölmek için para alıyor der. Vergini çok düşünüyor isen yandaş müteahitlere peşkeş çekilenlerden başlaman lazım. Asker verginin bedelini fazlasıyla ödemiştir. Hatta sen ona borçlusun. 1
  • Öncelik mi tanısınlar 24 Ağustos 2020, Pazartesi 04:25:02 Özel sektör sonuçta uygun gördüğünü alır. Asker ve sivil ayrımı yapılarak ise alım süreci oldugunu zannetmiyorum. Yas yetenek bilgi tecrübe her ne ise onlara bakar şirketler doğal olarak. Bu mektup biraz garip olmuş açıkcası. Pilot olduğunuz dönem şanssızlık olmuş o kadar. Torpilliler, devreler falan ayrı bir başlık. 3
    • İnanın tecrube gösterir.. 10 Nisan 2022, Pazar 20:55:33 Hem subay hem astsubay pilot olabiliyor, o zaman neden subaya para harcayıp lisans eğitimi veriyorsunuz. Vergimizi neden savuruyorsunuz. Bırakın pilotluğu astsubay arkadas yapsın, demek ki subay olarak eğitim almasına gerek yok, demek ki eğitimi yeterli... Daha da iyi pilotluk yaparlar emin olun. 0
  • line mühendis 24 Ağustos 2020, Pazartesi 04:06:43 Bahsi geçen iki şirket de çalışmış biri olarak askeri personelin sivil havacılık sektöründe çalışmasına sıcak bakmıyoruz. Bir uçuşumuz esnasında kaptan eski asker olduğunu tk da sivil asker kaptan ayrımına nasıl baktığımızı sormuştu, hangisi sizce daha iyi diye. (yıllardır bitmeyen tartışma) Ben de bu sektör için fazla iyisiniz demiştim. Sonra kendisine de açıkladım durumu. Yıllarca savaş jeti kullanmış birinin panik anınında temel becerilerine döndüğünü altındaki uçağın yolcu uçağı olduğunu unuttuğunu,risk alma kapasitelerinin çok yüksek olduğunu. bu yüzden uygun olmadıklarını anlatmıştım. Aynı durumu bakımda da yaşıyoruz asker kökenli teknisyenlerin ne yazık ki itiraz diye bir refleksi gelişmemiş. Kendilerine prosedüre aykırı bir iş verilse bile amir prosedürün üstünde algıları var. Ancak ikisi içinde sivil havacılık artık eski havacılık değil. Alınacak kızacak mektup yazacak bir durum değil kaza ve meda raporlarını incelesin arkadaş ne demek istediğimizi daha iyi anlayacaktır. 8
    • Dogru degil 25 Ağustos 2020, Salı 09:49:03 Eger pilotsan yazdiklarinin dogru olmadigini basta sen biliyorsun, ustelik meslektasina saygiyi dahi ogrenememissin, en ufak bir oltada cevrendekileri satabiliyor inanilmaz sacma seyler soyleyebilmissin, senle ne konusacagiz? 1
  • Hahahah 24 Ağustos 2020, Pazartesi 02:34:45 Noldu askerler? Para para para.. yok size para.. memur geldiniz memur gidin. Sivil havacilik sivillerindir, siz kendi isinizi yapin biz kendi isimizi. Yallah 24
  • Cpt 23 Ağustos 2020, Pazar 23:28:59 Tevekkeli,3-4 gün önce shgm bişeyler zırvaladıydı yabancı pilotlarla alakalı,bizde vay be ilk defa dişe dokunur bi işe soyundular sandık:)))))meğer yine devrecilik varmış altında.. 3
  • Neden hep asker? 23 Ağustos 2020, Pazar 22:32:23 Bu ülkenin artık asker/asker emeklilerinden çektiği yetmedi mi? Neden bunlar hep ayrıcalık ister? Zaten emeklilik şartlarınız çok iyi. Bırakın da gençler iş bulsun. Hava kuvvetlerinden emekli ya da ayrılan ne kadar asker varsa özelde iş takibinde. Hep bana diye diye insanları kendinize düşman ediniyorsunuz (örnek bu mektup). Bari milletin işsiz kalmamak için dua eder hale geldiği şu dönemde susun. Bu kadar sivil meraklısıydınız neden asker oldunuz?! 12
    • Su 26 Ağustos 2020, Çarşamba 05:22:58 3 tarafı denizlerle çevrili, içi akılsızlarla dolu bir ülkedeyiz. Allah bile ıslah etmeye değer görmemiş. Sen ahiret hesabını bu yaşamda bu kafa ile şimdiden vermeye başlamışsın. 0
  • Müstafi 23 Ağustos 2020, Pazar 21:39:52 Yıllarca Devletin sırtından geçinip emekli oldunuz artık bırakın da genç arkadaşlar uçmaya başlasın. Ben bu şirketin yerin de olsam bir tane emekli çalışan almam.Adı üstün de zaten emekli olmuşsun gidin tatil yapın kendinize vakit ayırın nedir bu para hırsı? Siz büyükler olarak genç arkadaşların önünü açacağınız yerine bir de onlara köstek oluyorsunuz vesselam. 4
  • Pegasus 23 Ağustos 2020, Pazar 18:16:25 Pegasus web sayfasinda pilot basvuru kismi var. Nasil bir is anlamak zor mu 2
  • FOya 23 Ağustos 2020, Pazar 18:01:48 Sen de bir memursun , adın üstünde, bunlara nasıl kaptan deniyor anlamıyorum, ikinci pilot olarak Türkçeleştirilmiş hali bile kaptan değil, İngilizceden tam çeviri “birinci memur” , memuriyete devam 14
  • Fo 23 Ağustos 2020, Pazar 17:42:44 Sana ne kardeşim sana ne . Herkesin hakkı pilot olmak ve herkes başvurabilir . Kabul edip etmemek şirkete bağlı . 2
  • A320 Sivil FO 23 Ağustos 2020, Pazar 17:09:59 Ya siz diğer filolarda ne yaşıyorsunuz çok merak ediyorum. Bizim filoda, yoldan geçen FO ları durdurup sorun, kimlerle uçuşa giderken ayakların geri geri gidiyor. İsimler bellidir. Taş çatlasın 10-15 kişi sayar o kadar kaptandan. Bunların da yarısı sivil, yarısı asker. Bu ne asker sivil muhabbetidir anlayamadım gitti şirkete girdiğimden beri 4
  • Miş miş miş 23 Ağustos 2020, Pazar 16:05:08 Askermiş te ayrılmış?Ben 37 yaşında 4 senedir fo yum, tsk beni alıyor mu?hkk beni alıyor mu?Ne güzel askeriyede takıl sonra ayrıldım ben geldim :) ?Sizlerin alınmama sebebi tsk yı eksik bırakmanız ve sonrakilere ders olması!!!Mevcut askeriyeden gelen kaptanlarımızında zaten %80 i astronot mübarek, bu işin tek çözümü asker asker kalacak sivil sivil olacak.Çok kıymetli değerli asker komutanlarım var onların bilgi ve tecrübelerinden de askeriyede faydalanmak gerek sivilde 28 günde 100 saat uçurup kumanda sende ben uyuyorum moduda bitmiş olur. 8
  • kaptan 23 Ağustos 2020, Pazar 15:52:23 Belli bir süre airline tecrübesi olmayan pilotun kaynağı ne olursa olsun iş bulması zor olacak. Kimse hazır yetişmiş binlerce saat uçuşu olan adam varken tecrübesizi işe alıp risk almaz. Yabancılara gelince istihtamda millilik önemli. Türk kökenli yeterli sayıda eleman oldukça yabancı alınmamalı hatta gönderilmeli. 2
  • TSK PİLOTLARI 23 Ağustos 2020, Pazar 15:33:05 Adamlar aslanlar gibi pilotluk eğitimi alıyor, bu adamlar tercih edilmiyorsa vay halimize. Cessna ile eğitim almış mezun ile, f16 ayrılma pilot aynı olabilir mi? Pgs almasın zaten bütün cıvıklıpı havacıla pgs kaZandırıyor. Askere sahip çıkmak sanırım Allah korusun türel bayrağı üzerine sarılınca 45 an milletin aklına artık gelir olmuş. 21
    • F16 24 Ağustos 2020, Pazartesi 11:54:56 Dinamikleri airline lara daha yakın çünkü. Holdda Bi lazy eight, kalkışa müteakip bi barrel roll 1
    • He? 24 Ağustos 2020, Pazartesi 14:10:00 Ne diyorsun aga? 0
  • Bu Kafa ile.. 23 Ağustos 2020, Pazar 15:09:58 Yapilan çoğu yorum askeri personelin sivil havacılıkta ne işi var v.b. Parası ile eğitim almış ve lisans almaya hak kazanmış. Diğer yeter şartları sağladığı taktirde neden havayollarında çalışamasın ki? O halde üniversitelerin pilotaj bölümlerini okuyanlar hariç hiç kimse pilot olmamalı. Çünkü bu bölümleri okuyan pilotlar dışındaki herkes başka bir okul okuyor ve başka bir meslek sahibi oluyor(olabilenler için tabi) ve bu mesleklerini bırakarak pilot oluyor. Sonra da askeri personel havayollarında çalışmasın diye yorum yazıyor. Sen neden eski mesleğini ve/veya işini bırakarak pilot oldun? Ayrıca açıköğretim lisans ve 2 yıllık yüksekokul mezunlarının akademiye kabul edildiği bir sistemde, bu arkadaşların sağ koltukta yerlerini almasını temenni ederim. 2
    • Univercity 24 Ağustos 2020, Pazartesi 12:45:07 Son derece doğru bir teşhis.Üniversitenin değişik bölümlerinden mezun olup iş bulamayanlar ya da cazip buldukları bu mesleğe özel uçuş okullarına 70-80.000 € verip 15 ayda pilot oluyorlar.Cok yanlış.Halbuki Üniversitelerin Pilotaj bölümünde 4 sene okuyup mezun olanlar Pilot olmalı ve dışarıdan parayla eğitim alıp pilot olmanında önüne geçilmelidir. 4
  • ???? 23 Ağustos 2020, Pazar 15:09:52 Günümüzde doktor mühendis öğretmen görevinden ayrılıp pilot oluyor da yine ülkemize hizmet eden aynı konumdaki askerlerimiz pilot olduğu zaman neden kabul görmüyor anlamış değilim..ayrica bazılarınız maaş olayından bahsetmiş bunu şiddetle kınıyorum o zaman şöyle düşünelim aldığı parayı bile hiç düşünmeden vatan için canını ortaya koyan kişiler kim arkadaşlar soruyorum size??? Yani insanlarin geleceğe yönelik bir hayali olamaz mı belki hayalini gerçekleştirecek şartlara o an sahip değildi sonradan bu imkana sahip oldu ve pilotajlik okuluna giderek bu hakkı elde etti malesef her birey doğuştan şanslı olmuyor bilmem anlatabildim mi??? Bir an önce bu ayrımcılığa son verilmesini istiyorum ülkemizde pırıl pırıl yetiştirilmiş o kadar pilot adayı dururken dış ülkelerden pilot getirtip çalıştırmak neden??? Bu surecin en kısa zamanda bitmesini ve bekleyen genç pilot adaylarımızın hak ettikleri yerde olmasını diliyorum.. 1
  • Vay beeee 23 Ağustos 2020, Pazar 14:12:43 Burada dile getirilmek istenen şey... herkes gibi işe alım sürecinin uygulanmasını talep ediyor... ki en doğal hakkıdır. Adam ayrıcalık istemiyor bilakis rekabet etmek istiyor. Pandemi öncesinden beri yaşanan şey kendi çabasıyla para verip mezun olan askeri personelin bütün isterleri karşılasa bile mülakata dahi çağırılmaması...Olayın geçmişi pandemi öncesi yani. Zorunuza giden şey eşitlik ve adalet istemesi mi? Çağırsınlar adamları mülakat sürecine dahil etsinler. 1
  • Yabanci 23 Ağustos 2020, Pazar 13:52:36 Cunku onlarin yerine yunan sirp italyan fransiz ispanyol yabanci pilotlarini thy’ye aliyorlar. Turkler oncelik degil 0
  • ??? 23 Ağustos 2020, Pazar 13:10:37 Pardonda paraya ise ihtiyacin vardi da neden 15 seneyi doldurup istifa ettin asli isinden seni zorlami attilar atlasdan cikma senin abilerin dururken yolcu olarak ucmakdan daha oteye gidemedigin ucagi sana niye vericez??? 36
    • ... 23 Ağustos 2020, Pazar 13:38:09 Askeri pilot değil bu vatandaş. Askermiş ama ayrıldıktan sonra pilot olmuş. Mühendisliği bırakıp pilot olan arkadaşlardan farklı değil. 19
    • Tepkin cirkin 23 Ağustos 2020, Pazar 14:34:22 Crm crm ayaklarinda olan sirketlerin gercek crm becerilerini gorduk bu vesileyle, bu cirkin cevabi veren kardesim Daha pozitif ve yapici tepkilerde bulunmayi ogrenmelisin 3
  • Postacı 23 Ağustos 2020, Pazar 12:55:00 Adam TSK da Pilot değil ayrıldıktan sonra dışarıda kendi imkanıyla pilot olmuş yani pilotaj olarak dışarda eğitim almış biri ile aynı durumdadır. Fakat Tk, pgs bunları mülakata dahi çağırmıyor anlatılmak istenen budur 26
    • Evet 23 Ağustos 2020, Pazar 14:35:46 Once insaniz, sonra yurttas, sonra aile bireyi, sonra bilmem kacinci sirada ackarnimizi doyurmak icin meslek 11
    • İyi de. 24 Ağustos 2020, Pazartesi 14:01:52 Şirketler bu arkadaşlar için herhangi bir vaatte bulunmamış. Siz askeriyeden ayrılın, emekli olun sonra dışardan pilotaj alın borçlanın biz size yardim ederiz dememiş. Şirketler şu an çalışanların maaşlarını vermekte zorlanırken yeni pilot almak sizce akıllıca bir hareket mi ? Şirket neden şu zor dönemde sırtına yük alsın. Bir şeyleri isterken kendini düşünmekten başka birşey değil bu emekli subay/astsubay abilerin yaptıkları. Beni yanlış anlamayın lütfen, inşallah en kısa sürede iş bulursunuz, mutlaka sorumlu olduğunuz insanlar var. Fakat açgözlülüğünüzü bu kadar dile getirmeye lüzum yok. Allah gönlünüze göre versin..Sağlıcakla 2
  • Arkadaş haklı 23 Ağustos 2020, Pazar 12:46:49 Sanıyorum arkadaşın bahsettiği husus, pandemi öncesi uygulama ile ilgili. Zaten son 1-1buçuk yıldır şirketlerde işe alım yok. TSK da pilotluk harici başka branşlarda görev yapıp, tamamen kendi emek ve parasıyla lisans alan insanlar var. Aynen öğretmen gibi, doktor gibi normal bir memur gibi. Arkadaşın mektubunda bahsettiği durum bu. Bu kişiler tamamen kendi emek ve parasıyla sivil uçuş okullarından lisans almış kişiler. Bu kişilerin TSK da pilot olarak çalışma durumları yok zaten. Durum böyle iken şirketlerin geri çağrılır korkusuyla bu insanlara ayrımcılık yapıp işe almaması haksızlıktır. Son yıllarda TSK da pilot olarak çalışan personelin maaşları 3-4 kat arttı, Zaten bu kişilerin bu imkanları bırakıp pilot olarak sivil havacılığa geçişi yok denecek kadar azaldı. Durum bu kadar net iken, şirketlerin işe başvuran bir adaya sen falanca kurumda çalışmışsın, geri çağrılabilirsin diyerek ayrımcılık yapması haksızlıktır, ayrımcılıktır. Yapılmamalı. 15
    • Plt 23 Ağustos 2020, Pazar 13:56:48 Haksızlık ve ayrımcılığı bu asker abilerin işe aldığı pilotlara bakarak anlayabilirsiniz!!!Kim kime haksızlık yapmış!!!Etme bulma dünyası,yaşattığını yaşamadan ölmüyor insan!!! 2
  • Dogru 23 Ağustos 2020, Pazar 12:42:12 O yuzden askeri.meydanlara gittigimizde ilk is.filolardan uçağa ziyarete gelip ekibe maaşlar nasıl die soruyorlar 38
    • Ozel seyler 23 Ağustos 2020, Pazar 14:38:16 Bu konular ozeldir, tanidiklari pilotla konusurlar, bunlari buraya yazip yazmaman kaliten konusunda bilgi verir 42
    • Ozel seyler e 23 Ağustos 2020, Pazar 20:22:13 Devlet sırrı mı? Maaşın bilinmemesi gizemi kime ne katıyor 1
    • Plt 24 Ağustos 2020, Pazartesi 11:19:24 Doğruyu söyleyince "bunlar sır"...bu refleksten dolayı sivil havacılıkta işi yok askerlerin!!!hemen savunma,suçlama refleksi devreye giriyor... 0
  • .... 23 Ağustos 2020, Pazar 12:18:40 Ya siz bir geri durun 24
  • falconeye 23 Ağustos 2020, Pazar 12:17:26 Pandemi yüzünden havayolları çok zor günler geçirirken işten çıkarma yaparken sizi neden alsınlar ki. Tavsiyem bu dönem atlatılana kadar emekliliği hak etmiş olsanız dahi emekliye ayrılmayıp TSKdaki görevlerinize devam etmeniz. Hali hazırda emekli olmuşlar, piyasada bir sürü işsiz pilot varken sizin emekli maaşınız var lütfen hayatının baharında ellinde pilot lisansı olup da işsiz bekleyenleri düşünün derim. 7
    • Maaş YOK!! 23 Ağustos 2020, Pazar 14:03:44 Zorunlu hizmet süresini tamamlayıp, kendi isteği ile ayrılan personel TSK dan maaş almamaktadır. 0
  • Asker Çocuğu 23 Ağustos 2020, Pazar 12:17:19 Şirketlere yıllarca askeri pilot alınıp, siviller alınmıyorken neredeydiniz? İstiyorsunuz ki heryer emekli asker çiftliği olsun. Türk Hava Kurumu gibi... 31
    • Plt 23 Ağustos 2020, Pazar 13:59:50 Emekli olurlar pilot olurlar,emekli olurlar zengin işadamlarına güvenlik müdürü olurlar,emekli olurlar askeri danışman,ataşe olurlar...hiç olamasalar site,apartman yöneticisi olurlar!!!bi gidin artık daaaa...yapın askerliğinizi,olun emekli,sonra gidin birazda kahvede tavla oynayın,gelin eve torun sevin!!nedir sizdeki bu kendini ispat çabası!!ha bide özür dileyerek bişey diyeyim,sizde CRM sıfır,insan ilişkilerinizde sıfır...BİLGİNİZE. 5
    • Ayrim yapma 23 Ağustos 2020, Pazar 14:39:28 Kaliteli yetismis eleman heryerde degerlidir askeri sivili yoktur 41
  • Kpt 23 Ağustos 2020, Pazar 12:14:35 Ne kadar çok asker düşmanı varmış memlekette. Lafa geldimi de Mehmet’im mehmetim hadi oradan ikiyüzlüler. 88
    • Ne alaka? 23 Ağustos 2020, Pazar 13:53:02 Bu olayın askeri sevip sevmemekle alakası yok, ayrıca askeri sevmeyenin bu ülkede işi yok, sizde sapla saman birbirine girmiş. 2
    • A/t 23 Ağustos 2020, Pazar 15:09:52 Ne alakası var konuyu başka yerlere çekmeye çalışmayın 1
    • Avi 23 Ağustos 2020, Pazar 17:04:59 Hocam onlara herşeye düşman. 3
    • Katiliyorum. 23 Ağustos 2020, Pazar 21:36:52 Aynen öyle. 4
    • para 24 Ağustos 2020, Pazartesi 09:29:17 sizin bu para sevginiz milleti sizden soğuttu konu mehmetim değil! 4
  • BAŞLIĞA KANMAYIN... 23 Ağustos 2020, Pazar 12:12:14 Mektubu yazan silahlı kuvvetlerde pilot değil. Ayrıldıktan sonra kendi imkanlarıyla pilot olmuş. Bu arada bu kritik günlerde polemik yaratmak ve pilotların bir şekilde oluşturduğu birliği sarsmak için yapılmış , zamanlaması manidar bir haber. 6
  • Mezun Pilotlar 23 Ağustos 2020, Pazar 11:50:07 Sektörde kendi imkanlarıyla pilot olmuş yüzlerce mezun varken hala asker kökenliler iş bulamıyoruz diyorlar, üstüne uçuş Okulları da her mezun pilota iş hazırmış gibi reklamlar veriyor. Sektör patladığı zaman okulların foyası da ortaya çıkacak. 9
  • ykz22 23 Ağustos 2020, Pazar 11:48:58 asker pilotun sivil havacılıkta ne işi var kardeşim..otursun kışlasında filosunda keyfine baksın...eskisi gibi değil artık her yerde uçuş okulu var bulunmaz hint kumaşı devri bitti...sivil havacılığı siviller yapacak nokta :)) 33
    • Atc 23 Ağustos 2020, Pazar 14:08:01 Pilot fazlalığı var artık. Maaşlar 7-15 arasında. 0
    • Sen 23 Ağustos 2020, Pazar 14:42:03 Buna sen karar verecek pozisyonda degilsin canim, sirketler istediklerini alir istemediklerini almaz, adam egitimini almis ve belgesi varsa pilottur, nice steward la ucuyoruz, adam Su bitkilerini okumus biz birsey demiyoruz, lise mezunu pilot var Tkda 34
    • ASKERİ PİLOT 23 Ağustos 2020, Pazar 19:21:04 Biz babamızın parasıyla pilot olmadık ,,,babamızın parası olmadığı için askeri pilot olduk 7
    • Para 24 Ağustos 2020, Pazartesi 11:19:39 İyiki babanın parası yokmuş. Olsaymış eğer sen bu mallıkla onu da heba edermişsin. 1
  • Mektubu yazana 23 Ağustos 2020, Pazar 11:45:49 Yabancılar konusunda haklısın kardeşim, Türkiyemizin kanayan yarasıdır yabancı istihdamı bu derece olmamalı.Şimdi sana birkaç sorum var: 1. Madem pilot olmak çocukluk hayalindi, neden asker oldun? Askerlik mesleğini sevmediğin çok belli. Pilot olmak için asker olduysan çok şanslısın yer sınıfı da olabilirdin. 2. Millet pandemi yüzünden şirketlerdeki işini kaybetmekten bu kadar korkuyorken (sadece havacılık değil, her sektörde bu böyle) ve sen Türkiye Cumhuriyeti devletinin en yüksek maaş alan personeli konumundayken haline neden şükretmiyorsun? Vergilerimizle ödenen maaşlarınız diğer tüm askerlerden kat kat yüksek. Bu neyin isyanı? Sen bu sorulara bir cevap ver bakalım. Ha bu arada istisnaları özellikle tenzih ederek söylüyorum ki; Sivil Havacılık sivillerle yapılır, 25 yılımı bu sektöre verdim, malesef asker kökenlilerle çalışmanın çok zor olduğunu söylemek isterim. Egonuz bir türlü doymuyor. Emir komuta anlayışınız sivil havacılık emniyet kültürüne uymuyor. Kemikleşmiş ve esnemiyor. 11
  • Pilot 23 Ağustos 2020, Pazar 11:24:35 Size gelene kadar işsiz iyi eğitimli Pilotlar var. IELTS 7-8 sahibi bu çocuklar. Hele onlar işe girsin bu yabancıları gönderip sonra sıra size gelir. 10
  • Hakan 23 Ağustos 2020, Pazar 11:13:34 O eskide kaldı. Siz tsk da hem bedava eğitim aldınız hem de maaş aldınız. 40 yaşında emekli olup thy de sefa sürmek istiyorsunuz. Yok öyle dünya. Öncelik sivil gençlerin olmalıdır. Sizin zaten hayatınız garanti. Çok açık olursa anca öyle düşünülmelisiniz ... 19
    • ATMa Hakan 23 Ağustos 2020, Pazar 17:57:40 Sivilden gelenler sanki maden ocağında çalışıp lisans aldılar, babam sağolsun karşiimmm 5
  • rumuz 23 Ağustos 2020, Pazar 10:58:39 hahahaha neyin kafasını yaşamış?"neden gösterilmeden kabul edilmiyoruz" bu arkadaş madagaskar da mi yaşıyor? qatar emirates yüzlerce Türk pilotu işten çıkarmış hem havayolu deneyimi hem uçak tipi var. eğitimi az masraflı. seni niye alsın. ya biz milletçe Aziz Nesin' i haklı çıkarma derdindeyiz. Ama ustanın 60 dediği bugün 90 falan herhalde 2
  • Airliner 23 Ağustos 2020, Pazar 10:58:37 Ey Cetçi abilerim; Pandemi öncesi, TSK ya geri dön çağrısının üzerine Lisansları EASA’ya çevirip yurt dışında iş kovalamadınızmı? Vatanınızdan ayrılıp Etiyopyada,Körfezde,Avrupada uçmadınızmı? pandemi sektörü vurunca TSK telefonlarını kitleyip biz geri dönmek istiyoruz, görev almak istyoruz diye sıraya dizilmedinizmi? Ah yatış çekiş koordineli abilerim ah... 6
  • Reality 23 Ağustos 2020, Pazar 10:57:00 Tsk da pilot olamamışsın sonradan paranla olmuşsun,niçin seni alsınlar ki. 22
    • Shgm 23 Ağustos 2020, Pazar 14:42:46 Shgm pilotlugunu onaylamissa pilottur 7
    • Tsk pilotlari 24 Ağustos 2020, Pazartesi 02:40:41 Tsk da kalsin, askerler sivil de yapamiyor. Asker istemiyoruz sivil havacilikta! 2
  • İsimsiz 23 Ağustos 2020, Pazar 10:20:24 THY ve Pegasus kendi pilotlarını bile çalıştırmıyor sizi niye alsın. Çok anlamsız bir mektup 5
  • Pandemi 23 Ağustos 2020, Pazar 09:39:17 Bence yanlış bir değerlendirme, kabul edilmemelerinin tek nedeni pandemi nedeniyle yaşanan pazar kaybı. Havayolları şu an için pilot fazlalığı yaşarken ve personeline maaş veremezken dışarıdan tekrar pilot alımı yapabilir mi?Havayolu şirketleri şu anda pilot alımı yaparsa bilakis akıl dışı bir iş yapmış olur.Sivilden yetişipte pandemiden dolayı bekleyen pilotlar nasıl bekliyorlarsa bu arkadaşlarda bekleyecekler maalesef. 1
  • Yolcu abbas 23 Ağustos 2020, Pazar 09:08:30 Bu asker emeklisi herhalde dünyadan haberi yok havacılık sektörünün nasıl bir krizde olduğunu bilmiyor. Dışa kapalı yaşamış.Türkiyede ve.Dünyasa pilot fazlası var binlerce pilot işten çıkarılmış bu vatandaş beni işe almıyorlar diye mektup yazmış. ... 3
  • ZED 23 Ağustos 2020, Pazar 09:05:51 Zorla geri çağırılmış biri olarak bu arkadaşın yazdığı “onları çağırabilirler ama bizi çağıramazlar” ifadesini kınıyorum. Ayrıca yabancı ülkeden aldıkları genelde tecrübeli pilotlar. Sen ise askeri pilotaj eğitimi almamış, sivilde eğitim almış tecrübesiz bir pilotsun. Ayrıca askerlikten ayrılma isen yaşın da belli bir yere gelmiş. Yani aslına bakarsan, şirket tecrübesiz birini alacaksa gençleri tercih eder ki uzun yıllar faydalansın. Yaşı büyük birini tercih edecekse de tecrübeli olmasını ister. Hepsinden de ayrı olarak zaten pandemiden dolayı tüm şirketlerin önümüzdeki birkaç yıl için pilot fazlalığı var. Tipte tecrübeli kaptan bile olsan iş yok ki sana olsun... 7
  • HvKK 23 Ağustos 2020, Pazar 05:20:23 Hava kuvvetleride sivilde pilot olmuş insanları bünyesine kabul etmiyor.!!!!Bir mektupta biz mi yazalım.Gerekli açıklama : şuan pilot fazlası var. 2
  • Asker mi değil mi 23 Ağustos 2020, Pazar 04:09:01 Kaptan ne yazdığını kendi de bilmiyor. Hem diyor ki "Biz artık asker değiliz bizi özele alın" Hem de diyor ki "Biz türk askeriyiz yabancıları kovun" Asker misin değil misin karar ver. Sırf şu adamların geri gelmemesi için kaptanlığı gelen herkesi kaptan yapın, ama bunları uçurmayın. 3
  • gerekçe 23 Ağustos 2020, Pazar 04:03:53 gerekçeyi merak ediyoruz demiş. allah rızası için birisi şu kaptana gazete versin, interneti yok belli ki ya da mağarada görev yapıyor. aylardır gündemde olan pandemiyi duymamış. hala bi de gerekçe gösterin diyor hahahah 3
  • küçük asker 23 Ağustos 2020, Pazar 04:01:09 askersin sen asker kal. senin görevin üste görev yapıp bizi korumak. herkes geniş gövdede para ponçiklerse vatanı kim koruyacak. boşver senin neyine b777. 5
  • Mektup Pilotu 23 Ağustos 2020, Pazar 03:50:46 Pilotların para dilenmesinden gına geldi. Daha kabinin gıkı çıkmış değil ki esas açlıktan ölmek üzere olanlar %55 kabin. 18
  • airporthaber 23 Ağustos 2020, Pazar 03:36:37 yorumlar neden paylaşılmıyor herhangi sakıncalı bir şey yazılmamasına rağmen ? seffaf habercilik anlayışınız bu mudur ? 0
  • Bi siz eksiktiniz 23 Ağustos 2020, Pazar 03:15:02 Pilot fazlası şişmiş patlama noktasına gelmiş bunlar da geri dönmeye çalışıyor. Koyun can derdinde askeriler et derdinde 2
    • Pilot fazlasi 23 Ağustos 2020, Pazar 14:45:44 Pilot fazlasi yok, tam tersine eksigi var, yetismis pilot cok az ve degerli 23
    • Plt fazlasi 23 Ağustos 2020, Pazar 15:52:54 Sen hangi dunyada yasiyosun acaba 0
    • Xxx 24 Ağustos 2020, Pazartesi 13:08:16 Binlerce pilot suanicin issiz vede binlerde üstüne gelecek 0
  • torpilli cadet 23 Ağustos 2020, Pazar 01:21:40 biz gelcez daha biz ekliyoz no country for old men çorluda yatıyoz 32
    • Cadetova 23 Ağustos 2020, Pazar 04:20:37 Hangi cadet canini yakti ezik misin 6
  • Gerekçe 23 Ağustos 2020, Pazar 01:14:57 Corona 8
  • Plt. 23 Ağustos 2020, Pazar 01:05:13 Mektubu yazan kişi tsk dan ayrıldıktan sonra kendi imkanları ile pilot olmus bir kişi..bu normaldir de..biz geri cagrılıcaklardan değiliz bizi alın,onlar geri çağrılabilir diyor...!!! 8
    • Benzer olay 23 Ağustos 2020, Pazar 08:53:53 Yıllar önce de bana ulaşan pilot olmak isteyen bir çocuk vardı , bu gazete röportaj yapmıştı, hava yolu şirketleri bizi almıyor yabancı pilot alıyorlar diye. O da ben pilotum işsizim demişti 1
  • Pilot değil 23 Ağustos 2020, Pazar 01:04:25 Bu yazıyı yazan TSK da pilotluk yapmış birisi değil.Spnradan pilot olmuş birisi 1
  • Sivil 23 Ağustos 2020, Pazar 00:44:10 Dayı bugun seni sert sert ucuracagım...ortalık zaten karısık askeriyede kalın be dayı be o devir gecti malesef sizin üst devreler yedi yiceklerini hepimizin yerine 2
  • Çocukluk hayali 23 Ağustos 2020, Pazar 00:15:12 Pegasusa mı girmek?Amca sen çocukken pegasus ortada yoktu.Zaten ortalık karışık bi siz kalmıştınız 1
  • .. 22 Ağustos 2020, Cumartesi 23:52:06 Çok zamansiz isyan olmuş 1
  • Ama niye ayricalik taninsin 22 Ağustos 2020, Cumartesi 22:52:16 Zaten yillardir askeri pilotlara ayricalik taninmis. Cok kisa zamanda kaptan olmalarindan, devrecilik ile sirketlerde yer tutmalari tersine donmus olabilir. Kesinlikle sivil havaciliga katkilari cok yuksek olmustur askeri pilotlarin daha da olucaktir. Ama taslar yerine oturarak olmali. Ben askeriyeden emekli olurum, isim hazir sivil de algisindan kurtularak.. 1
  • Cem Karaca 22 Ağustos 2020, Cumartesi 22:37:13 Maalesef durum bu.Yercisin sen yerci kal giy(me) dedi tulumları.... 1
  • Ağlama Asker 22 Ağustos 2020, Cumartesi 22:33:40 Zamanında biz de o yoldan geçtik, aslanlar gibi askerlik vazifemizi ifa ettik..Siz asker olmayı meslek olarak tercih ettiniz. Beyaz gövdede uçabilmek için asker olduysanız vay vatanımın haline!! Ulan şimdi bana emir gelsin ölümüne gider asker pilot olurum. Korkmayın, tırsmayın bu kadar be.. Dünyanın parasını alıyorsunuz devletten derdiniz sivil pilot mu olmak? Kaldı ki sivil sektörün size bile hiç ihtiyacı yok. Küfür sizde, şiddet sizde, ego sizde, sinesinde yetiştiğiniz aşağıdan yukarıya emir itaat sisteminiz akılcı sivil anlayışla bağdaşmıyor. Küfür, aşağılama, iğrenç tripler..Emniyet ihlali sizde, Devre kayırmacılık sizde, sektör loop atan pilot da aramıyor aklınızı başınıza toplayın. Yabancı pilotlara dair hemfikiriz fakat bu sizi bu sahalarda görmek istediğimiz anlamına gelmiyor bunu bilin. Ve bilin ki asla uzlaşmaz ve saldırgan egoist kişilik yapınızla sektörde hiç istenmiyorsunuz. 9
  • Ah ah 22 Ağustos 2020, Cumartesi 22:08:13 Nedir bu asker kökenlilerin çektiği 8
  • Vefasızlık 22 Ağustos 2020, Cumartesi 21:51:27 Bazıları 2-3 haftada askerlik hizmetini bitirip aslanlar gibi koltuguna otursun diye SEN yıllarca bayrağın vatanın için gece gündüz tabiri caizse kelle koltukta ailenle birlikte görev yap, sonrada beni "hiç değilse diğerleriyle aynı şartlarda degerlendirseler " diye bekle. Günaydın bu ülkede kendini düşünenlerden gerisi yalan. Yok vatanmış, yok bayrakmis, yok yerliymis, yok milliymis hikaye. Kimse empati yapmıyor. Kimse kaliteye, liyakata önem vermiyor. Günaydın kardeşim günümüz yozlaşmış Yerli-Milli Türkiyesine hoş geldin. Sakin yanlış anlama sen kötü birşey yapmadın ama bu ülkede vatanseverlere artık ekmek yok... 15
  • PAŞA 22 Ağustos 2020, Cumartesi 21:50:53 Abicim iş yok iş.. IATA 4 yıl tahmin ediyor toparlanma için... 1
  • Garip 22 Ağustos 2020, Cumartesi 21:50:14 Garip isler bildigim kadari ile kara kuvvetleri emekliligine bir iki sene kala helikopter pilotlarina beechcraft egitimi veriyor 2
  • Sivil pilot 22 Ağustos 2020, Cumartesi 21:39:51 Asker kökenli pilotların kokpitte nasıl zorbalık yaptıklarını bizzat deneyimlemiş biri olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki doğru karar. Askeri mantıkla yetişmiş bir kişinin, insan ilişkilerinin son derece önemli olduğu sivil havacılıkta olmaması gerek. Kendilerine emeklilik hayatlarında başarılar dilerim. 3
  • Pilot 22 Ağustos 2020, Cumartesi 21:31:36 Ne isyani yillarca askerler sivil Pilot diye adamam yerine koymadiniz 3
  • Rf4 22 Ağustos 2020, Cumartesi 21:11:28 Kimi kabul ediyolarki sizi edicekler bu ortamda bu ekonomide 0
  • Bi durun 22 Ağustos 2020, Cumartesi 21:09:44 Yav hele bi durun. Daha içerdekileri halledemedik. 5
  • Ne alaka 22 Ağustos 2020, Cumartesi 20:40:59 Mektubun söyledikleriyle ne alakası var bu başlığın. Haberin içeriğini okumayanda sanki askeriyede pilotların başkaldırdığı anlamı çıkarabilir. Bu başlıkla şuç işliyorsunuz haberiniz ola.tsk tarafından dava ya muhattap edilebilirsiniz. Sırf tıklama sayısını arttırmak için vatan savunmasında olanları küstürmeyin. 0
  • Havacı 22 Ağustos 2020, Cumartesi 20:23:04 Yollayın şu yabancıları 4
  • Pgs eski asker CPT 22 Ağustos 2020, Cumartesi 20:12:22 Ne yazık ki Pegasus (sahsim gibi Asker kökenli pilotların bol ve yönetimde de hatırı sayilir miktarda bulunmasina rağmen bu ayrımcılığı görmezden geliyoruz) 2019 yılında bu yaklaşımı sergilemeye basladi. Durumu ilk duyduğumuzda aynı kökenli arkadaşlar arasında durumun saçmalığını defaten dile getirdik ama gecen zamanla kaniksadik bu da bizim ayibimiz. Daha sonra öğrendim ki, eskiden ayni birlikte gorev yaptigim bir kardesimin basvurusu tum şartları sağlamasina rağmen "şirket kriterlerine uymuyorsunuz, başvurunuz geçersizdir. Ileride tekrar başvurun" gibisinden cevapla başlarından savmışlar. Adama hayırlısı kardeşim demekten başka birşey diyemedim. Özetle ülkemiz çok garip. Amerikada askerden yada eski askersen insanlar saygı duyar, markete gitsen askeri kimliğini gostersen ülkemize olan hizmetinden dolayı teşekkür edip indirim uygular ki ülkelerinde tehdit yok. Bizde asker ve ailesi çoğu kişinin atamasını durdurmak için torpil kovalayıp gitmek istemediği yerlerde yıllarca canı pahasına görev yapar, daha sonra hayalindeki mesleği yapmak ister ama biz bu insanı diğer tüm insanlarla aynı pozisyonda bile değerlendiremeyiz. Çünkü bu ülkede vatanı savunmak bayrağı savunmak bu yaklaşımdan da görüyoruz ki sizi istenmeyen insan yapar. Son olarak tekrar yinelemek istiyorum şirket dahilinde olan biz eski askerlerinde bu yaklaşımı "ŞAPKASINI ÖNÜNE KOYUP" tekrar düşünmesi lazım diye düşünüyorum. Bu yanlıştan dönmeliyiz. Saygılar 18
    • Plt 23 Ağustos 2020, Pazar 15:21:14 Her fırsatta aynı laf,o şapkaya bir türlü yer bulamadınız be hocam!!!Yıllarca sivil havacılığın kaymağını sizin devreciler ve onların juniorları yedi..Fortunately,O DEVİR BİTTİ HOCAM!!!Şapkayı nerenize koyarsanız koyun,ibre sivil pilotlara döndü!!!! 2
    • Sadece 23 Ağustos 2020, Pazar 18:03:02 Gülüyorum size. 1
    • Uza 24 Ağustos 2020, Pazartesi 02:45:05 Askerin sivilde isi yok. 2
  • Yandas biyigi 22 Ağustos 2020, Cumartesi 20:10:22 Yandas biyigi birakin tavsiye ise yariyor, birakan kisinin hemen mudur oldugunu gordum arada bakara makara derseniz buyukelci bile olabilirsiniz 3
  • Açıklama yaptılar 22 Ağustos 2020, Cumartesi 20:03:21 Hacı 2 sene kimse alınmayacak, şirkettekiler yarı maaş bile alamıyor neyin peşindesiniz , millet ek işe başladı dünyadan bihaber misiniz ? Yabancılar gitse de biz girsek hesabı da kimse yapmasın bu dönemde, onlar giderse ek yük kalkacak sadece 0
  • İŞ YOK 22 Ağustos 2020, Cumartesi 20:01:21 ASKER PİLOTLARDA İŞ YOK! 5
  • Nedeni Basit 22 Ağustos 2020, Cumartesi 19:54:38 Yanlış anlaşılmasın benimde babam asker ve kabin memuruyum.2 farklı şirkette çalıştım ve asker kökenli kaptanlarımızın çoğu sorunluydu.CRM onlar için sadece 3 harfli bir kelime.Ne yanlarındaki FO ile nede bizlerle sağlıklı bir iletişimleri yoktu.En ufak bir olayda parlayıp yanımda kaç defa kadın amire bile ses yükseltildiğini kendim gördüm.Ne güler yüz ne güzel söz hadi onlar olmasın bari kaç yaşına gelmiş insanlara bağırmak hakaret etmek incir çekirdeğini doldurmayacak şeyler için olmamalıydı.Zamanla bu problemli insanlar 2 şirkettede çıkarıldılar yenilerinin geleceğinide artık sanmıyorum.Kimse sizin emir eriniz değil artık sivilsiniz ve rütbenizde yok.Önce bunları kabullenin sonra iş başvurusunda bulunuyoruz ve bizi almıyorlar dersiniz. 0
  • mustafa 22 Ağustos 2020, Cumartesi 19:51:38 acaba niye tercih edilmiyor onu hiç düşündünüz mü ? gençler işsizken, emekli askerler bi zahmet uçmasın. yabancı istihdama da karşıyım ayrıca. 1
  • Cadet pilot 22 Ağustos 2020, Cumartesi 19:49:03 Biz ne yapalım? 1
  • öz FI pilot 22 Ağustos 2020, Cumartesi 19:46:45 beter olun bunca yıl semirdiniz hem askeriyeyi hem sivil pilotların ekmeğine mani oldunuz.Keser döner sap döner bir ...... kaçar.... 3
  • pandemi 22 Ağustos 2020, Cumartesi 19:40:32 Simdi arkadasimizin herhalde ulkedeki pandemiden haberi yok havayollarinin battigindan haberi yok;yani havayollarinda ucup binlerce saati olupta issiz kalan yuzlerce adam var;THY Pegasus alipta ne yapsin bunun askeri sivili yok artik. 1
  • X37FO 22 Ağustos 2020, Cumartesi 19:25:30 Değerli Türk subayı, 1. TSK’da iyi bir eğitimden geçmiyorsunuz. Kendinizi kandırmayın. Sivile geldiğinizde devrecilik ile işinizi yürütmeye çalışıyorsunuz. Çoklu kokpit ortamına uygun değilsiniz. Sıfırdan eğitim alan bir sivil pilot kadar eğitim görmeniz gerekiyor. 2. TSK’da fetocuları farkedipte birşey yapamadınız. TK ve Pegasus’da aynen feto bozuntuları olabilir. Bunları da farkedemeyeceksiniz. Mesela Pegasus’da çok Nadir kaptanlar vardı, bunlar caka satardı. 3. Şirkete girip kendinizi sağlama aldığınızı hissettiğiniz anda bi bozulmaya başlıyorsunuz. Nerde o “yürekli” TSK subayları, nerede o lojmanlardaki terfi bekleyen iyi aile babaları. 4. İlk fırsatta size çocuklarınızı veren, görev diye gittiğinizde sizi sabırla ve korkuyla bekleyen kadını boşuyorsunuz. Sizin 40 senelik azgınlığınızı soğurtmaya çalışırken izlemek herkese ağrı veriyor. En çok da amirlere. 5. Uygun değilsiniz. Lisanınız eksik. El becerileriniz savaş uçağı için gelişmiş. Kendinizi kandırmayın. Kalın kuvvette. Komutanım diye peşinizden koşsunlar. 11
  • Pandemi 22 Ağustos 2020, Cumartesi 19:13:59 Bence yanlış bir değerlendirme, kabul edilmemelerinin tek nedeni pandemi nedeniyle yaşanan pazar kaybı. Havayolları şu an için pilot fazlalığı yaşarken ve personeline maaş veremezken dışarıdan tekrar pilot alımı yapabilir mi?Havayolu şirketleri şu anda pilot alımı yaparsa bilakis akıl dışı bir iş yapmış olur.Sivilden yetişipte pandemiden dolayı bekleyen pilotlar nasıl bekliyorlarsa bu arkadaşlarda bekleyecekler maalesef. 0
  • Gelmeyin artık... 22 Ağustos 2020, Cumartesi 19:10:05 Bu nedir ya emeklileri emlakçılık yapar,astsubayları sivilde teknisyenlik pilotluk kovalar, yeni mi gözünüz açıldı. Ne güzel dünya askeriyeden emekli olayım sivilde devam edeyim. Gençlere bırakın artık koltukları. Bu kadar paragöz olmayın. 3
  • kyr88 22 Ağustos 2020, Cumartesi 18:56:47 çok yerinde bir karar olmuş..sivil havacılık sivillerindir... 2
  • Asker kökenli 22 Ağustos 2020, Cumartesi 18:34:38 Çünkü ihtiyaç yok...bu kadar basit. 1
  • Diego 22 Ağustos 2020, Cumartesi 18:33:48 Dur Allah’ını seversen zaten ortalık karışık 0
  • Asker candır. 22 Ağustos 2020, Cumartesi 18:23:59 Sonuna kadar haklısınız... hiçbir memlekette askerine bu kadar düşman bulamazsınız. Sözde her Türk asker doğar. 23
  • bb 22 Ağustos 2020, Cumartesi 18:16:54 gelin gelin kçö ile uçuş sizi bekliyor koşun 1
    • Fo 23 Ağustos 2020, Pazar 20:37:19 Aynen öyle 4-10 bin tl arası maaşla. 0
  • Ayrımcılık 22 Ağustos 2020, Cumartesi 18:14:39 Dün yaptığınız ayrımcılıklara sayın. 1
  • Öncel 22 Ağustos 2020, Cumartesi 18:13:17 Asker adamların hayatları alt üst edilerek TSK ya geri alındılar.Hiç bir aklı başında havayolu askeri pilotu artık işe almaz. 1
  • Sivil 22 Ağustos 2020, Cumartesi 17:57:36 Ne yapacaktı kardeşim Pandemi sürecinde seni işe alıp maaş mi verecekti. Güldürme beni. 2
  • Çocukluk.. 22 Ağustos 2020, Cumartesi 17:57:06 ..hayali olan havayolu pilotluğuymuş. Az delikanlı olun da parası için yapıyorum deyin, ikiyüzlü herifler. Ayrıca askerler ne CRM bilir ne bir şey, bravo pegasus ve thy, doğru karar. 4
  • Kpt 22 Ağustos 2020, Cumartesi 17:52:55 Kafasi karismis arkadasin. Bu surecte mevcut eski pilotlarini ucurmayan tk ya hangi kafayka 0 dan girmeyi dusunuyor anlamadim :)) 2
  • Cpt 22 Ağustos 2020, Cumartesi 17:51:44 Yillarca bu şirketler bir selamla hepinizi işe aldı. Yetmedi öğretmen pozisyonlarına sizlerden seçti.Yetmedi yönetim kadrolarını sizleri atadı. Hali hazırda geçmişte sürdüğünüz hükümdarlığı sivil sektörde de sürdürmeye çalıştınız. Ve büyük bir oranınız yüzünden( istisnalar hariç ) Crm bozuklulukları yüzünden sivilleri kendinize düşman ettiniz. Asıl ayrımcılık yerli yabancı değili sivil- asker olarak siz başlattınız. Fo iken askerden görmediğimiz saygıyı o yabancılardan gördük. Kusura bakmayında dediğiniz gibi yapıyorlarsa eğer çokta güzel yapıyorlar(Bu arada bizi işe almıyor diye şikayet ettiğiniz adamlarda asker) 1
  • dede 22 Ağustos 2020, Cumartesi 17:51:32 TSK meslek edin me yeri degil meslegini secmişsin kadesim sen Askelik senin meslegin emikli.ol.dinlen cok yıpranıyosunuz degilmi dinlenmek hakkındır 1
  • Hadi canım hadi 22 Ağustos 2020, Cumartesi 17:51:22 Geçti o milletin parası ile pilot olup sonrada devrem devrem diyerek paraları torpille işe girip parayı vurduğunuz yıllar. Pilot olmak hayaliniz ise en üst noktası askeri pilotluk. Kalın orda ve sivile geçemiyoruz derken üstüne de vatan millet edebiyatı yapmayı kesin. Dışarıda 1000’den fazla sivil kökenli atpl sahibi pilotlar sırada bekliyor. Size gerek yok. 1
  • 112 Apo 22 Ağustos 2020, Cumartesi 17:45:35 isyan edecek bişey yok...devlet onları sivile geçsin diye yetiştirmedi..milletin parası var üzerlerinde...liseyi bitirip hava harp okulun sınav kuyruğuna girdiklerinde hepsi vatan millet sakarya diyorlardı..bu onların seçimi o yüzden paşa paşa kalacaklar ve vatanına hizmet edecekler... 1
    • Fo 23 Ağustos 2020, Pazar 17:44:38 Hepside borcunu fazlasıyla ödüyor . İçin rahat olsun . 1
  • yanlış anlamışsınız 22 Ağustos 2020, Cumartesi 17:42:42 burada yazıyı yazanlar ve duruma isyan edenler askeri pilotlar değil tam tersi askeriyeden ayrılan ve dışarda pilotluk eğitimi alarak havayolu pilotu olmak isteyen kişiler, askeri pilotlar isyan etmiyor yani 4
  • Yunanli pilot 22 Ağustos 2020, Cumartesi 17:33:49 Yunanli pilotu Lufthansa veya British hava yollari ofisine sokmazlar . 1
  • ... 22 Ağustos 2020, Cumartesi 17:26:33 Siz azaldınız kazalar azaldı komutanım! Emekli maaşlarınız yeter size 1
  • Commander 22 Ağustos 2020, Cumartesi 17:25:22 Pilot kardeşim, nerede yaşıyorsun? Şu an küresel seviyede havacılık sektöründe kriz varken, havayolu şirketleri bu sebeple ellerindeki personelleri çıkarıyorken istihdam edilemiyor olmanız aklınıza geliyor mu acaba? Mevcut iş kollarının çoğu normal çalışma düzenine dönmüşken havayolu şirketlerinin personellerini yarım çalıştırdığını biliyor musunuz mesela? Maaş ödemelerinin yarı oranda yapıldığını duydunuz mu hiç? Vatanperverlik konusunda emin olun bizler de sizden geri kalmayız. Şikayet etmek yerine biraz şartları gözden geçirirseniz daha doğru olur, kanaatindeyim. 2
  • Mahmut 22 Ağustos 2020, Cumartesi 17:11:46 Arzular şelale. Havayolları çıkaracak pilot arıyor, bu arkadaşlar imtiyaz arıyor. Uzayda mı yaşıyorsunuz acaba? 2
  • oldu.. 22 Ağustos 2020, Cumartesi 17:10:37 "çocukluk hayali havayolları pilotluk eğitimi almış pek çok subay/astsubay silah arkadaşlarınız" neden en basta sivil havaciliga yönelmedi acaba??? 2
  • Asker pilotlara icten tavsiye 22 Ağustos 2020, Cumartesi 17:06:28 Sivil kokpiti kışla zannediyorsunuz. Fo lara, kabine emireriniz gibi davraniyor, kaba ve hakaretvari uslupla konusuyorsunuz. Sivil kokpit size gore degil. Sizi kokpit ve kabin de istemiyor. Herkes yerinde dursun. Asker kislaya...sivil pilot havayollarina 1
  • Cukka 22 Ağustos 2020, Cumartesi 17:00:13 Parayi cuklayabilmek icin amma aglamis bunlarda:)) 3
  • Vaay 22 Ağustos 2020, Cumartesi 16:51:03 Canımız vatana feda olsun ancak money talks bullshitt walks.. 1
  • Hindu 22 Ağustos 2020, Cumartesi 16:44:40 Hintli pilotlarda var kardeş. Nekadar 3.dünya ülke pilotu varsa doldurdu THY. Şimdi pilot fazlamız var diyor. Pandemiden sonra müracat et bak, yunanlı, hintli vs... şirketler alıyor mu seni, yoksa kendi vatandaşını mı alıyor. NOKTA! 2
  • Ee 22 Ağustos 2020, Cumartesi 16:44:36 Senelerdir eğitim alıp alıp kaçtınız ama qaptanım. 2
  • Sivil Kaptan 22 Ağustos 2020, Cumartesi 16:34:27 Biz Sivil Pilotlar şuan da Hava Yollarımızın ihtiyacını yeteri kadar karşılıyoruz. Hava Kuvvetlerinin sizlere ihtiyacı var. Size lisans sağlayan hava kuvvetlerinde kalıp oraya daha nice yıllar hizmet etmeye devam etmelisiniz. 2
  • Civil fo 22 Ağustos 2020, Cumartesi 16:32:23 Ahahahahahahaha...bu ayrımcılık onlarınderinden sarsıyormuş...ne güldüm yaaaaa:))))))para için askeriyeden kaçmaya bu kadar meyilli oluşunuzda halkımızı derinden sarsıyor!!! 2
  • tklı 22 Ağustos 2020, Cumartesi 16:30:57 baştan böyle bir anlaşma, vaad mi vardı? gönül ister ki sivile geçip para kazanabilesiniz, ama olmuyor diye de sitem hakkınız yok. 1
  • Bir siz eksiktiniz 22 Ağustos 2020, Cumartesi 16:28:36 Durun allahınızı severseniz zaten ortalık karışık. Oturun oturduğunuz yerde. Özlediniz karılı kızlı ortamı 3 senede. 1
  • :))) 22 Ağustos 2020, Cumartesi 16:27:50 Abi zaten ortalık karışık dur allaseven. Hem diyorsun ki askerlik görevini tamamlamış diğer kişilerle aynıyız, hem de ayrıcalıklı olarak thy Pegasus a gireyim diyorsun. Hem Sektörün ihtiyacı yok hem de sivil pilotluk askerlere göre değil. Senelerdir Crm bariyeri aşılamadı hala. Sizin iş olmaz abi. Emekliliğin tadını çıkarın bence 0
  • B737 F/O 22 Ağustos 2020, Cumartesi 16:24:48 Silahlı kuvvetlere hizmet etmek için askeri pilot olarak yetiştiniz en baştan yolunuzu bu şekilde seçtiniz. Bizde THY uçuş akademisine sivil pilot olarak yetiştirilmek amacıyla seçildik. Herkes kendi işini yapmalı biz sivil pilotuz siz askeri pilotsunuz. 4
  • Devren yok mu 22 Ağustos 2020, Cumartesi 16:22:51 Ne oldu, gücünüzemi gitti. Devreleriniz torpil yapmadı mı ? Bisiklet bile verilemiyecek kadar bilgisizleriniz, sırf devre muhabbetine halen uçmaya çalışıyor. İngilizce yok, bilgi yok, ders çalışmak yok. 2
  • Neden? 22 Ağustos 2020, Cumartesi 16:10:05 Bu pozitif ayrımcılık neden yapılıyor peki? Bunu bir düşünün bakalım. şirket sahipleri ve yöneticileri sizden daha mı az vatansever? yoksa daha mı az Türk? Bunu mu ima ediyorsunuz? Eğer bu değilse, nedir? Madem müthiş donanımlı bir pilotsun, nerde istesen iş bulabilmen gerek. İlanları takip edin, başarılar. 1
  • Sunex 22 Ağustos 2020, Cumartesi 16:01:42 Benzer bir süreci Pegasus başvurumda yaşamıştım. TSK’ne geri çağrılma ihtimalinden dolayı başvuruyu askıya almışlardı. Şeffaf olduğu sürece her şirket kendi bağımsız personel temini politikasını uygulamakta elbette özgürdür. Diğer yandan ülkemizde sunex hariç (o da eskisi gibi değil artık sanırım) hiçbir şirkette olmayan bu şeffaflık , pandeminin getirdiği güçlüklerle ve katlanarak artacak pilot işsizliğiyle birleştiğinde, Türkiye’de kokpitte istihdam edilmek üzere eğitim almış-almakta olan-alacak sivil veya asker pilot arkadaşlarıma tavsiyem sektör değiştirmeye hazır olmalıdır. Zaten şeffaf olmayan sistemimiz , pandemi sonrası dönemde oluşacak sınırlı istihdamda maalesef liyakata dayalı bir personel teminine imkan vermeyecek ölçüde körelmiş durumda. Herkese emniyetli uçuşlar. 2
  • Cobra 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:53:53 Sivil havacılığın durumu ortada,şirketler ellerindeki tecrübeli pilotları çıkarıyor,maaşlarını düşürüyor,nereye gireceklerini sanıyorlar.ihtiyaç yok ihtiyaçççç.şirket alıp napsın.oldukları yerde kalsınlar,macera arayıp sefalete düşmesinler. 0
  • Bilge 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:53:41 Ülkeye adalet lazım, her vatandaşa eşit muamele lazım, olumlu/olumsuz kayırmacılık, her türlü ayrımcılık ve nepotizmden uzak durmak lazım, tüm bunları dert edinen çoğunluk vatandaş lazım, vatandaşı açlık ve barınma ihtiyacından başka duygusal, bilişsel, sosyal ihtiyaçlarının da peşine düşmesine aracılık edecek iktidarlar lazım. Gerisi laf, gerisi traş, gerisi kandırmaca.... 1
  • Kpt 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:51:39 Çocukluk hayalim olan havayolu pilotluğundan sonrasını okumadım:)) 0
  • Abicim dur 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:39:08 Cadet bekliyo o kadar. Seni niye alsın adam 1
  • O kadar değil 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:39:01 Asker kardeşlerim bunu ywzacak kadar şaşkın değiller. Onlarda biliyor hangi süreçlerden geçtiğimizi. Şunu kafanıza koyun artık asker olsun sivil olsun pilotların büyük kısmının zekası ve algısı ve anlama kapasitesi birçoğunuzdan fazladır. O yüzden değiştirebileceğiniz şey ancak algıdır gercekler değil 2
  • S Ne 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:38:49 Sebep yabancı hayranlığımız kardeşim Bu eğitim sistemi ile bu illetten kurtulamayız 3
  • Asker 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:38:05 Bunların da derdi bitmez teknisyen olur 45 inde kiyas emeklilik thy ye girer atc olur bize de eurocontrol tazminat versin en yoğun meydan da adana 300 trafik atip kendilerini en yoğun meydanda çalışanlar ile kiyas ederler. Pandemi sürecinde pilot fazlası varken eğitim süreçleri durmuş iken şimdi de yine şikayet ediyorlar. Vatan millet icin hizmetler için sagolun minnettarız ama her yerde kendinizi siville 24 25 yaşında kendine havacılık kariyerini seçmiş para ve emek harcamış pırıl pırıl gençlerinde önünü kapatmayın.once gençler sonra yer kalirsa siz zaten tercih edilirsinuz.ancak Su dönemde pilotaj için şikayet etmek şu ana kadar gördüğüm en gereksiz şikayet. Bir sivil pilot olarak şirket beni koyacak yer bulamaz iken (belki işten çıkaracak ) askerden ayrilmis birine kapısını açmak şirketin yapacağı en saçma şeydir. 0
  • Askeri Pilot 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:31:18 Askeri pilotum. Ve Dubai'de yasiyorum.Memnunum Fly Dubai de ....Akli olan gelsin buraya. 2
    • Doğru mu? 23 Ağustos 2020, Pazar 15:49:17 Çok inanamadım. 1
    • pıfff 23 Ağustos 2020, Pazar 16:14:46 738 için yurtdışı, hele Arab kahrı çekilir mi? 0
  • Talimat 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:30:24 Bir askeri kökenli pilot olarak umarım sivil pilotların eğitim masraflarını banka hemen toplar...Artık bu saatten sonra pilot olunmaz.Bankalar göreve..Uçuş okulu kredilerini almaya bakın acilen. 4
  • Sgm 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:29:25 Suan is yok is, yani anladik terorle mucadele ettin ama bedava mi calistiniz bu ulke icin, karsiliginda maasini aldin. Yani sirf bu yuzden seni ise almasini mibekliyorsun anlamadim 0
  • Sgm 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:29:25 Suan is yok is, yani anladik terorle mucadele ettin ama bedava mi calistiniz bu ulke icin, karsiliginda maasini aldin. Yani sirf bu yuzden seni ise almasini mibekliyorsun anlamadim 0
  • Alperen 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:29:17 Ayrımcılık nerede yokki...Her yerde.Ama bu düzen değişecek 2-3 sene içinde.Bunun müjdesini veriyorum kendi adıma. 5
  • Diago 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:29:16 Bi dur allasen zaten ortalık karışık! 0
  • Kartal İmam Hatipo 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:28:33 Bir havayolu şirketi kursam sivil pilot 1 tane almam. Varsa yoksa askeri kökenli pilotlar. Eee.tabi bazı şirketlerin içini Kartal İmam Hatipliler ve doğalgaz şovmenleri takımı doldurduğu için iyi sahte lisanslı pilotlarla uçulmuyor.. 14
  • Kartal İmam Hatipo 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:28:33 Bir havayolu şirketi kursam sivil pilot 1 tane almam. Varsa yoksa askeri kökenli pilotlar. Eee.tabi bazı şirketlerin içini Kartal İmam Hatipliler ve doğalgaz şovmenleri takımı doldurduğu için iyi sahte lisanslı pilotlarla uçulmuyor.. 9
  • Vatan evlatları 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:26:42 SHGM bildirisine de istinaden, düşman Yunan (ve tüm yabancı uyruklu) pilotların yerine, Türk askeri pilotları işe alınmalıdır. 7
  • Kıdemli fo 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:26:06 Ulan oturun oturduğunuz yerde şirket kendi pilotuna maaş veremiyor sizi mi alacak birde şu süreçte efendice ülkene hizmet et maaşını al işine bak 0
  • biz işimizden olmayalım diyoruz. 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:25:30 beyefendi bizi işe almıyorlar diyor. alo sivil de alınmıyor işe. eğitimdekilere bile kapı gösterildi. f-16 uçurdun diye ayrıcalıklı mı sanıyorsun kendini? ayrıca şu vatan millet sakarya geyiği de sıktı artık. uçacağım diyen flight simülatör oynasın burası özel sektör burada savaş var savaş. 1
  • Uyarı 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:25:28 Asker kökenli pilotum.İnanın sivil pilotları zerre kadar takmıyorum uçuşlarda.Bunu böyle bilebilirsiniz.Kimi nasıl ayjetten mezun olduğunu anlatıyor, kimi üste çıkmaya çalışıyor..(F/O) dahil..Ama ben gerekli kişilere gerekli cevapları veriyorum geçen Aralık başında Kazablanka uçuşunda olduğu gibi..Herkes haddini bilecek. Burası doğalgaz tesisi veya ayasofya camisi değil.Şovunu herkes dışarıda yapacak! 25
  • ... 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:19:51 Sivilden gelen yüzlerce pilot ne olacak peki? Önüne gelen uçuş okulu açmakta ve insanlar gerçekten mağdur olmakta,SHGM nün buna bir çözüm bulması aksi takdirde Pilot lisansına sahip bizim gibi esnaflık yapan binlerce pilot olacağını yıllardır söylüyoruz 0
  • Plt 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:18:19 :))))))))sivil havacılığın anasını bellediniz,yıllarca pozitif ayrımcılık yaptı size tüm şirketler.evlat,torun,torba,yeğen,kuzen doluştunuz airline a...memleketin 4 yanı ayrı vukuat kokuyor,paşalarım askeriyeyi nasıl bırakırızda sivile geçeriz derdinde:))))helal olsun,yine kendilerine yakışanı yapmışlar.. 3
  • Pandemi 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:14:08 Bence yanlış bir değerlendirme, kabul edilmemelerinin tek nedeni pandemi nedeniyle yaşanan pazar kaybı. Havayolları şu an için pilot fazlalığı yaşarken ve personeline maaş veremezken dışarıdan tekrar pilot alımı yapabilir mi?Havayolu şirketleri şu anda pilot alımı yaparsa bilakis akıl dışı bir iş yapmış olur.Sivilden yetişipte pandemiden dolayı bekleyen pilotlar nasıl bekliyorlarsa bu arkadaşlarda bekleyecekler maalesf. 0
  • Ya Biz neyin derdindeyiz siz neyin 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:11:01 2 gündür Z raporu alamıyor şirket siz neyin derdindesiniz oturun alın emekli maaşınızı yeter 0
  • asker abi 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:09:49 Size yapılan özel bir ayrımcılık olduğunu düşünmüyorum ancak yıllardır sizin gibi hizmet süresini doldurmuş pilot veya emekli olan abilerimize zaten sektörde bir ayrıcalık tanınmış. Fakat artık ülkemizde sivil pilotlarda üniversiteler aracılığıyla yetiştirilmeye başlamış.Sizler de biz gençlerin önünü açsanız ve askeriyeden erken emekli olmayıp kendi mesleğinizi icra etseniz hem sizler hem bizler için en hayırlısı olucağı kanısındayım.Anlayışla karşılarsanız minnettar oluruz. Saygılar.. 0
  • KONJONKTÜR UYGUN DEĞİL 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:08:31 Hava Harp Okulundan, Sivil Üniversitelerden, Türk Hava Kurumundan genç yaşta direk pilot olarak mezun olmuş ve yıllarca uçmuş insanların bile iş bulamadığı bir dönemde; muazzaf subay/astsubay iken daha iyi şartlarda çalışmak ve kazanmak için 35-40 lı yaşlarda emekli olup akabinde pilotluk eğitimi alanlar için malesef konjonktör şu an pek uygun görünmüyor. İnşallah en yakın zamanda havacılık yine ivme kazanır ve istihdam talebi artar. Böylece herkes muradına ermiş olur. 0
  • Henry 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:05:21 Tsk ya kabul surecinde vatan millet sakarya... sonrasinda biran once zorunlu bitse de sivile gecsek... 0
  • Ne diyorsun 22 Ağustos 2020, Cumartesi 15:02:24 Kaynak tabakasını başkasına bırakmayız mu diyorsun? 0
  • Yeter 22 Ağustos 2020, Cumartesi 14:58:49 Artık bıktık hergun su sitede pilotlarin ağlamasından. Yıllarca atıp tuttunuz oraya gideriz buraya gideriz kimse bizle bur değil diye 3 aydir her gun AirPortta fakir edebiyatı yapıyorsunuz 4
  • Gerekçe belli 22 Ağustos 2020, Cumartesi 14:58:19 Thy de Pegasus da Sunexpress de artık kendi pilotunu kendisi yetiştiriyor. Dışarıdan asker emeklisi veya atpl lisansını kendisi almış insanlara eskiden olduğu gibi ihtiyaç kalmıyor,tecrübesiz fo ihtiyacını kendisi karşılıyor. Onur Air'e girin tipte saat yapın tecrübeli fo olarak iş bulabilirsiniz anca. Gerekçe belli ama siz görmek istemiyorsunuz 3
    • Olur mu 24 Ağustos 2020, Pazartesi 18:19:18 O zaman oara vermeleri gerekir...askerlere bu millet bakmali...onlar istedigi gibi at kosturup her yerde lojmanda kalmali ...millet askere bakmali... 0
  • Sivil f/o 22 Ağustos 2020, Cumartesi 14:52:55 Askeri uçakları kim uçuracak? Çocukluk hayaliniz 737'de otopilotu bağlayıp düğme çevirerek uçmak mıydı? Sivil kökenliler sivil havayollarında iş bulamazken askeri kökenlilerin bulamaması gayet norma. Bizi de alın hava kuvvetlerine, sizin uçakları da biz uçuralım o zaman. 0
  • Capt 330 22 Ağustos 2020, Cumartesi 14:44:59 Ağam bizle eğleniiii bu arkadaşın corona ve havacılığa etkisinden pilot fazlası ve şirket zararından haberi var mı? Varsa bu zeka ile tsk da durması sorgulanmalı 0