Asker pilotlara Genelkurmay'dan kara haber

    Çok beğenilenler

  • Asvil 19 Nisan 2016, Salı 16:31:01 Arkadaşlar kimse kimsenin önünde engel değil madem pilotajınıza ve bilginize güveniyorsunuz sivil havacılığa sizden çok geç başlayan asker kökenli pilotların önündesinizdir zaten. Burada önemli olan, kimsenin üç kağıt yapıp silahlı kuvvetlerden ayrılmamasıdır. Adamlar Harp Okullarına girerken zorunlu hizmetin 15 yıl olduğunu bilmekteydi ve bu nedenle 15 yılı doldurup ayrılmalarında hiç bir sıkıntı görmüyorum. Başlarken kendilerine verilen haklarını kullanıyorlar. Siz askerliğinizi bitirdiğinizde ben 6 ay daha fazla askerlik yapıp vatan için gönüllü kalıyorum dediniz mi de adamlardan zorunlu hizmet sonrası da çalışmasını bekliyorsunuz. İnanın bunlar can sıkıcı konular, asker ya da sivil Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı her pilot şirketlerde yerini alabilmeli. Yabancı pilotların istihdam edilmesi daha çok düşünmemiz ve tartışmamız gereken konu. Biz asker bir milletiz asker düşmanı gibi davranmayalım. Sözleşmeleri 15 yılken 16 olan silahlı kuvvetler mensubu hiç kimse bu uzatmaya isyan etmezken, ohh iyi oldu 30 sene yapın tavırları sadece bizi üzer. Keep Calm!.. 2
    • kpt 19 Nisan 2016, Salı 20:05:53 bir asker olarak katılıyorum 1
    • Elma 20 Nisan 2016, Çarşamba 11:56:04 Sıkıntı surda ki benim askerliğimle seninkini benzetmen armutla elmayı benzetmekten öteye gidemez ben zorunlu olarak ordayım en verimli olacagım dönemde yeni mezunken en iyi ihtimalle 6 ay yokum ortalıkta 6 ayda adam bildiğinide unutur o askerde sende ise maaş alarak bildiğin işi yapıyorsun yani benim gönüllü olarak kalmam için sıkıntılı olmam lazım ayrıca vatanı görev sadece askerlik değildir herkes bildiği işi yapmalı bu ülke için mühendisi alıp orduevinde ona buna hizmet ettirmek vatani görev değildir vs vs vs tabi sunuda dersen katılırım "butun kuşları öptük bir leylek kaldı" ayrıca kişisel fikrim bu asker sivil tartışmasını işsiz güçsüz adamlardan başkası yapmıyor ve iddia ediyorum burda çalışanlar yorum ve siteye giriş kasmak için kendileri pompalıyorlar 2
    • Asvil'den Elma'ya 20 Nisan 2016, Çarşamba 14:20:26 1. Benim asker ya da sivil olduğumu bilmiyorsunuz. 2. Siz askerlik müddetince zorunlu olarak oradasınız peki askeri pilotların da zorunlu hizmetleri olduğunu biliyor musunuz? 3. Siz 6 ayda bildiğinizi unutacak kapasiteye sahipseniz o sizin unutma arzunuzdandır. 4. Maaş karşılığı çalıştığı 15 yılın ardından isterse sivil de uçar isterse bakkal dükkanı açar, buna ne siz ne de ben karışabilirim. Adam kanunsuz bir iş yapmıyor sonuçta. 5. Size katıldığım tek nokta işsiz olmamız. 6. Saygılarımla... 0
    • Asvil e 20 Nisan 2016, Çarşamba 21:18:42 Dostum anlamamakta oldukca ısrarcısın seni yada kimse harp okuluna giden oraya kimse zorla sokmadı sartları bilerek gidiyorsun ve aldıgın milyon dolarlık eğitimin karşılığı olarak zorunlu hizmetin var beni ise askere zorla alıyorlar arasındaki farkı anlayacak kapasitede olmalısın ayrıca demogojiye hiç gerek yok yada anlamak istediğin gibi anlamak çok basit bir tavır ve ben askeri pilotların ne işi var gibi bir söylemim olmadı isteyen istediğini alır şirketinde uçurur isteyende süresi dolunca ceker gider... 1
    • Asvil-ELMA 21 Nisan 2016, Perşembe 08:50:45 "İsteyen de süresi dolunca çeker gider." ben de bundan bahsediyorum. Bu devletin size yaptığı eğitimelerin, sağlık harcamalarının vs nin bedeli zorunlu 1 yıl ya da 6 ay askerlikse, Harp Okuluna giden bireyin de 4 yıl askeri eğitimin ardından 15 yıl zorunlu hizmeti. Evet askerler bu işi yaparken karşılığında maaşlarını alıyorlar ama aldıkları maaş kendi çalışmalarının karşılığı. Siz de askerlik yaparken tüm ihtiyaçlarının devlet eliyle karşılandığı için cüz'i bir miktar maaş alıyorsunuz. Demem ona maaş aylık çalışmanın bedeli, zorunlu hizmet ya da zorunlu askerlik ise devletin ihtiyaçları doğrultusunda vatandaşlarından beklentisi. 15 yıl sonrası için hem fikir olduğumuzu düşünüyorum. Benim yaptığım ilk yorumu dikkatlice bir kez daha okumanızı tavsiye ederim. Saygılarımla.. 0
  • vergi mükellefi 19 Nisan 2016, Salı 15:25:40 16 yıl değil 25 yıl mecburi hizmet getirilmeli.Milletin vergileriyle askeri pilot olacaksin, sonra paraya tamah edip sivile kaçacaksin, yok öyle şey! 28
    • venom 19 Nisan 2016, Salı 15:55:37 venom 3
    • venom 19 Nisan 2016, Salı 15:56:12 olay oysa vereyim parasını 4
    • B737 Cpt 19 Nisan 2016, Salı 16:33:41 Çalıştığı şirketlerden kaçıp gelenleri napıyorsun. Onları müebbet mecburi olsun mu 3
    • Vergi? 19 Nisan 2016, Salı 16:35:50 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 1
    • utku 30 Mayıs 2017, Salı 01:02:12 Ben de bir asker olarak evet 13 yasinda askeri liseye isteyerek ve bilerek girdim.gorevimi de birakmayi hic bir zaman dusunmedim.emekli olan kadar da devam edicem.Hicbir kurumda mecburi hizmet yok.Herkes devletin universitelerinde okuyor.onlara mecburi hizmet yok.bir tek askerlere var.ozelde oku sana da mec.hizmet olmasin.askei okul da devletin ilkokul ortaokul lise unuversite de.mantik hatali.mecburi hizmet okutulan yil kadr olmali bence.askerlik hizmetine gelince yapmak istemiyorsan kardesim yanlis yerde dogmussun.onu da git devlete dilekce yaz.senin askerligini de mi askeri personel mecbur kildi.sen sivili bizler deasker olmayi tercih ettik.sen de olsaydin pilot sende alsaydin o paralari.sena kim engel oldu.FAZLA BENCIL DAVRAANMA.bir doktorun neden yok mecburi hizmeti.o da devletin okullarinda okuyor.yani kisaca kim neyi hakediorsa o meslek sahibi oluyor.CALISANLA CALISMAYAN BIR OLMUYOR.yattigi yerden kimseye para veriliyor. 0
  • Tüm yorumlar

  • bahtsiz 10 Ağustos 2016, Çarşamba 18:52:34 ben 13 senedir ortalama 2 ayda bir 15 gun sirnak hakkari siirt bingol diyarbakir tunceli van vs vs.yerlerde terorun dibinde gece gunduz her turlu meteoroloji ve arazi sartlarinda acaba bugun mermi yermiyiz roket atarlarmi diye hicbir sosyal imkanin olmadigi hapishane gibi kislalarda ailenden sevdiklerinden uzak hayati olan bir helikopter pilotuyum.kimse laga luga yapmasin .vatan millet ok.ama yasayacagimiz da bir tane hayatimiz var.parasi pulu umrumda degil sadece insan gibi yasamak istyoruz .biz o ucuslari vatan millet icin yaptik sizlerin cocuklari kardesleri akrabasi askerde dagin basinda ac kalmasin terhisine iznine hastanesine gitsin diye.yani bize verilen egitimin 10 katini odedik.hala borcumuz varsa parasini odeyip ayrilmaya bile raziyim.br grup serefisiz fetocu yuzunden zaten zor olan sartlarimiz iyice icinden cikilmaz hale geldi.sizler bogaz kenarinda mohitolarinizi icerken biz hakkaride terorist pesinde kosuyoruz.biraz insaf edin .helikopter pilotlarinin cogu lisan alablmek icin 90 100 bin lira para harciyor zaten nerdeyse sifirdan atpl goruyorlar.izinlerinden fedakarlik yapip 2 sene ugrasiyorlar ve siz kalkmis hala 15 olsun 18 sene olsun.baska sozum yok 1
  • hülo 25 Nisan 2016, Pazartesi 23:43:08 hüloğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğ hüloğğğğğğğğğğğğğ 1
    • bİR HAVACI 09 Eylül 2016, Cuma 00:04:30 BU MİLLETİN EKMEĞİYLE, YOKSULLARIN YİYEMEDİĞİ İÇEMEDİĞİYLE, BENİM ÖDEDİĞİM VERGİMLE ALACAKSIN BU LİSANSLARI VE YETKİLERİ. BİR ASKER OLDUĞUNU UNUTUYORSUN SANIRIM..VE HAVAYOLU PİLOTU OLACAKSIN... BEDAVA EKMEK KUYRUĞU YOK ARTIK. ORTAM SİVİLLEŞİYOR, ADAMLAŞIYOR, KÜFÜR DUYULMUYOR ARTIK KOKPİTTE..ADAM GİBİ CRM VAR, ÖYLE SENİN ANLADIĞIN TÜRDEN DEĞİL. DAYAK AŞAĞILAMA TOKAT VE DARP YOK ESKİSİ GİBİ. ASKERSEN ASKERLİĞİNİ BİL, KARARI VERMİŞSİN ÇOCUKLUĞUNDA YEMİN ETMİŞSİN, YEMİNİNE SADIK OL... 0
  • Fark 25 Nisan 2016, Pazartesi 01:30:41 Bundan 4 sene öncede yazmıştım, o ki ayrılcaktınız askeriye den neden önümüze geçip hho ya girdiniz, neden ciglide iken ayrılmadınız uçuşlardan, neden devletin size 2 milyon euro'luk egitim vermesine razı oldunuz? Sözüm, birilerinin baskı ve tehditi ile ayrılmak zorunda kalan, ve mücbir sebepten ayrılanlara değil. 2
  • parra parra parra 21 Nisan 2016, Perşembe 14:51:22 İlle de parra parra. Varlığı bir dert yokluğu yarrraaaa. Bu kadar basit hocam. Adam askeriyede 5000 maas aliyor. Sivilde 40bin. Niye gecmesin. Vatandaşini vergi yükü ile boğup ekmeği de aslanın midesine yerleştiren devlete mustahaktir. Adam bedava sana 10 yil çalışmış. Ama yetmeeeez. 20 yıl çalışacak. Maaşinin yarısını daha eline gecmeden devlete ver. Kalan yarisiyla 1 araba alican 2 tanede devlete al. 1 depo benzin alırken 4 depoda devlete al. Sonrada vatan millet sakarya. Geçin bunları geçin. 5
    • Vatan 25 Nisan 2016, Pazartesi 01:26:15 Vatan ile devlet arasındaki fark, vatanı halk kurar düzenini koyar.. Halktan birileri çıkar derki bu düzeni yönetiriz. İşte bu devlettir. Millet kimdir Halktır. Hoş, günümüzde Türkiye Halkı ve Türk milleti kavram karışıklığı yaratılıyor ancak Millet Halktır, kimse kıvırmasın Türkiye adı üstünde Türklerindir. Beğenmeyen ne yapsın, sandıkta oy atsın, attıgı oya sahip çıksın, kendini ve savunduklarını ifade edecek kelime sayısına ve dil bilgisine sahip olsun. 0
  • frwv 21 Nisan 2016, Perşembe 10:35:04 çok isabetli bir karar olmuş..bence mecburi hizmeti 20 yıl yapın...öyle devlet imkanlarını kullanıp sonra ah belim ah ayağı ahh bacağım uydurmaları ile line kaçmak yok...tüyü bitmemiş yetim muhabbeti yap sonrada arkana bile bakmadan kaç...aslında sivile almayacaksın bunları hiç ama bir yolunu buluyorlar 6
  • Sivil kaynaklı... 20 Nisan 2016, Çarşamba 22:15:47 Ben askeri kaynaktan gelen tüm kaptanlarımıza f/o larımıza sonsuz saygı duyan sivil kökenli bir kardeşiniz olarak soruyorum! 1- Neden askeriyeden gelen mentalitesi tamamen farklı uçak veya helikopter uçuran abilerimiz sivil kökenli f/o lardan önce kaptan oluyorlar? Biz neden 6 yıl beklerken onlar 3 yılda oluyor? Sadece bu konuya mantıklı bir yorum getirebilecek birini arıyorum? 2 - Bugün kendini aşmış olarak gören aşağıda bir çok yorum yapan askeri kökenli abilerimiz, yorum yaparken ortamı kızıştırken bence bir daha düşünmeli çünkü şu anda bu işi yapanların %50 sinden fazlası sivil kaynaklı. Bu sivil kökenli arkadaşlara hakaret ederek ortamı kızıştırmalarının ileri de başlarına dert açacağını ipleri daha da gerdiklerinin farkında değiller mi? 3 - Birde şu her sivil kökenli arkadaşa baba parası muhabeti yapmayı kesseler artık. (Mutlaka aramızda baba parası ile pilot olanlar vardır ama unutmayın ki babaları askeri kökenli pilottur genellikle) Benim babam belkide bir çok askeri kökenli kaptan f/o abimizin babasından az maaş alıyor fakat çektim krediyi girdim uçuş okuluna şükürler olsun ki alnımın akıyla çıktım bugün sağ koltukta yarın sol koltukta babama 1 lira yük olmadan bu işi yapıyorum. Ne olur herkesi bir kefeye koymayın. Not: 3 gün üst üste askeri kökenli abilerimle uçtum hepsi şeker gibi, yürekli, bilekli insanlardı. Eğer burayı okuyan yönetimdeki asker veya sivil kökenli kaptan abilerimiz varsa önce asker sivil arasındaki şirketlerde oluşan hakkaniyetsizlikleri çözsünler bak nasıl gelişiyor CRM. 5
    • Kpt 21 Nisan 2016, Perşembe 11:50:38 Sevgili kardeşim, sen 1 yıl ve 200 saat uçuşla havacılığa başlıyorsun, o abilerin (4)+4+15 yıl yani 23 yıldır havacılar. (Lise)+4 yıl havacılık okuyorlar ve daha sonrasında en az 15 yıl yüksek performanslı uçakla uçuyorlar. 1 nci sorunun cevabı bu. Bu işi yapanların tamamı sivil pilotlar Elbiseyi çıkardın mı bir daha giyemezsin. Bu iş kökenden çok liyakata bağlı olarak yapılır. Bu da 2nci sorunun cevabı. 35 yıllık eğitmen olarak uçuş okulundan gelen arkadaşlarımızın uyumu ile 15 yıllık pilotluk terbiyesi ve disiplini almış ağabeylerinin işe uyumlarında bayağı farklılık olduğunu söyleyebilirim. Hele ki sanal havacıların uyumu korkunç. Similatörde uçağı kırıyor, hocam bunu tekrar oynayalım diyor. Ama hayat böyle geri gelmiyor. 6
    • kpt a cvp 24 Nisan 2016, Pazar 12:31:24 hikaye anlatıyorsun bu dediklerin 40 yıl önceydi...sivil havacılık sivillerindir...postallılar doğru kışlayaaaa 6
  • Yapilan ise bakin 20 Nisan 2016, Çarşamba 19:56:09 Birakin askeri sivili yapilan ise bakin artik. Ne master caution yandiginda eli ayagina dolasan adami pilot yapin nede bu ucagi f 16 ile karistirmak gibi bir hata yapin. Her ucusun gereksinimleri farklidir sox konusu vatansa orajada dalarim turbulansada. Soz konusu yolcu guvenligiyse hepsindende kacarim. GEreksinime ve Yapilan isin duzgunligune bakin yoksa askermis sivilmis sadece ayrimcilik olur. Zaten guzel ulkemde de yeterince mevcut bu virusten 1
  • Emir komuta 20 Nisan 2016, Çarşamba 18:19:21 Askeri kökenli pilotların büyük bir kısmı emir komuta sistemine o kadar alışmışlar ki, sivile geçip kaptan pilot olduklarında F/O'lara kök söktürüyorlar.Ellerinden gelse şınav çektirip ,oda hapsi verecekler.Madem askerliğe bu kadar meraklısın orduda kal kardeşim. 5
    • adem 21 Nisan 2016, Perşembe 22:07:40 Sivil pilotlar yalnızca uçar, askeri pilotlar her işi yapar. Sivil pilotlar da bir seçim yok ki, önüne gelen bröve alıyor, sonra da pilot oldum sanıyor. Olsa olsa uçak şoförü olursunuz boyly 1
  • Instructor 20 Nisan 2016, Çarşamba 15:18:32 Ne çok asker düşmanı varmış ülkede :) Bre cahil insan : her türlü hava şartında ( senin camdan dışarı bakmaya korktukların dahil) gece gündüz demeden ( öyle FL350 a dayayıp uçağı manzara resimleri çekerek değil) bizzat sistemin göbeğine girip türbülansın, şiddetli buzlanmanın en babasına görmüş ve bu durumu ölmeden 3000 saat idare etmiş pilotla, 60 dereceden fazla yatırmamış bulut gördüğünde sakınmış pilot bir olur mu? Bilgi sınav diyeceksin ya , sen atpl kitaplarını ezberledin bize şifreleri verdiler değilmi ? :))) Parayla pilot olunur evet ama kimse kusura bakmasın 75 milyonluk ülkede her yıl en fazla %50 başarı ortalamasıyla sadece 200 civarı askeri pilot mezun oluyor . Sonra master warning yandığında anlarsın ne demek istediğimi :) 8
    • FO 20 Nisan 2016, Çarşamba 18:11:08 Asker abilerimize saygı duyuyoruz onlarda balon uçurmadılar bugüne kadar ama o kötü havalara girmek marifet değil marifetsizlik. Size kötü havalara girin diye mi weather radar veriyorlar. 200 yolcuyla gidin şu CB nin içi nasılmış hem de yolculara atraksiyon olur mu diyorlar. Hava atacaksınız bari bilmediğinizi belli etmeyin. Benle uçta gir o havaya bak Nasıl alıyorum anahtarını incapasity diye. Korkmuyormuş en son korkmayanlar şimdi mezarda. Bu havalarınız national geographiclere konu oldu siz daha aslanız kaplanız. Ayrılmadaydın tek başına f16 ınla nereye giriyorsan girseydin o zaman. Lütfen böyle yapmayın artık ki biz de haddimizi aşmayalım. Size olan saygımızı böyle ucuz kahramanlık hikayeleriyle yok etmeyin artık dalardık çıkardık o Zaman dalıp çıkmaya devam etseydiniz biz ezik sakin çarşaf pilotlarıyla uçmak zorunda kalmazdınız. 4
    • FO ya 20 Nisan 2016, Çarşamba 21:25:20 Ağzına sağlık dostum.... Bütün bu havacılık camiasında bu saçmalıklarla övünen tüm sivil asker pilotlar için söylüyorum sizinki esseğin benim ki büyük diye köyde dolanmasından farkı yok olacak en sonunda gene köyün delisinin iki kiremitle yukarı cıkıp....... 0
    • Adamsın 20 Nisan 2016, Çarşamba 21:47:48 Hay ağzına sağlık. 0
  • System 20 Nisan 2016, Çarşamba 12:11:44 Görev süresini uzatacağına maaşını arttır, aidiyetini arttıracak tedbirler al bakalım gidecek mi? Gerisi tamamen adaletsiz bir uygulama olur. 0
  • Sivil pilot 20 Nisan 2016, Çarşamba 11:49:54 Turkiyede ucus okullarinda fail olan olmamisdir. Buda sizin ne kadar sacma bir egitim aldiginizi gosteriyor. Herkes mi pilot arkadas, herkes mi line checkleri geciyor. Sinavlara girmiyorum bile, soru ezberleyerek flight planning veriyorsunuz 10 dk da. Asker abileri her zaman tercih ederim 4
  • Kpt. + Ögrt. Pilot / ONR 20 Nisan 2016, Çarşamba 10:58:22 Uçuş okullarimiz pilot yetistiremiyor. Halimiz içler acısı. Bu durum asker pilotların yıldızını patlatıyor. Oysa askerin oldugu yerde gelişim, insan odaklı eğitim ve kalite olmaz. Birbirlerinin açıklarını örter dururlar. Bu nedenle ülkemizin savaş pilotu ihtiyacına yönelik 20 sene mecburi hizmet ve kaçanlara da ceza verilmesi yerinde bir karar. Herkes kendi işini yapmalı. Askerler ortamdaki genel huzursuzluğun sebebi. Fakat sivillerin de havacılık kültürlerinin eksik oldugu bir gerçek. Çare SHGM'nin okullara yapacağı baskı olabilir. 10
    • Asvil 20 Nisan 2016, Çarşamba 12:48:10 Askerler ortamdaki genel huzursuzluğun sebebi, martılar da huzurun! Böyle genelleme mi yapılır? Huzur dediğiniz şey nedir? Kim sizin kullandığınız uçakta huzursuzluk çıkarabilir? Yetkinizi kullanıp huzursuzluk çıkaranlara yasal olarak ne yapılması gerekiyorsa yapın ama genelleme yapmayın! Martılar mutsuz! 2
    • FW Kaptan 20 Nisan 2016, Çarşamba 14:11:04 4 ncü cümleniz nedeniyle sizi şiddetle kınıyorum. Kendi hayal dünyanızda yaşıyorsunuz. Tarihi gerçeklerden hareketle; asıl teknoloji ve tekniklerdeki gelişimin kaynağı, milli güvenlik ihtiyaçları olmuştur. Havacılıktaki gelişmelere bir bakın. 2 nci dünya savaşı esnasındaki havacılıktaki gelişmeleri bir irdeleyin. Bez uçakla girilen harpte, 4 yıl içinde jet uçağı ile çıkıldı. Uzay mekiği, aya/gezegenlere yolculuk, haberleşme/seyrüsefer/istihbarat uydusu gibi yüksek teknolojinin kullanıldığı yerde askeri ihtiyaçlar vardır. Bulunan ilaçlar..vb. Yazınızda zaten bu gerçeklerle, düşüncelerinizin de tutarsızlığı belli oluyor. Kpt.+Öğrt.Pilot/ONR olmuşsunuz, ama kendinizi geliştirmenizi; CRM'de bahsedildiği gibi; "HAYALLERLE DEĞİL GERÇEKLERLE" yaşamanızı öneririm. Bu ipe sapa gelmeyen düşüncelerle, huzursuzluğun nedeni siz olmayasınız?. Hiç aynaya baktınız ve öz eleştiri yaptınız mı? Emekli askeri pilotlar, çağrıldıklarında göreve dönmeye her zaman hazırlar. Ya siz? 1
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2016, Çarşamba 08:37:05 Yürü be diyen vatandaşa söylüyorum unutma seni adam yerine koyarak bunları yazıyorum bu uçağı İngilizce uçurmuyor sende olmayan bilek uçuruyor tabi sende olmadığı için bunu anlayamazsın çünkü bu havacılık kültürüdür. Sana yorumlardaki onan a hitaben yorumunu armağan ediyorum onu oku ne demek istediğimi o arkadaş çok güzel izah etmiş sana boş adam 8
    • Yürü Be 20 Nisan 2016, Çarşamba 11:30:27 Zoruna mı gitti:))) 2
  • M.K 20 Nisan 2016, Çarşamba 07:48:50 16 YIL YETMEZ 100 YIL OLSUN.... 4
  • Beceriksiz 20 Nisan 2016, Çarşamba 07:35:22 Herkes farkında askeri pilotların beceriksiz olduklarının. 5000 tl fazla bile bunlara 18
  • Değil ama. 20 Nisan 2016, Çarşamba 06:15:38 Sivil kökenli bir pilotum. Asker pilotlara karşı beslediğim tek şey saygıdır. Saygı kazanılması gereken şey. Atatürk'ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti'ni ve Türk'leri koruyarak bu saygıyı henüz tanışmadan kazanmış durumdalar. Tanıştığım zaman karakterinden ve bana karşı duruşundan dolayı, her insan gibi, sevgide besleyebilirim ama sevemesemde saygı duyarım. Ben bu vatan için savaşmış olan asker kökenli pilotlarımız bilsin isterimki sivil kökenli olsakda ordu millet anlayışı ile olagelmiş bir toplumuz. Mustafa Kemal'in askerleriyiz. Kişileri sivil asker olarak değil, vatansever olup olmadığı yönünde değerlendirmeliyiz. Yoksa Türk'ün toprağında Türk işsiz ve aşşız kalırken yabancılar iş ve aş buluyor. Daha da kötüsü vatan hainleri ve Türk / Türkiye düşmanları aramızda serpilip yer kapıyor. Tanrı kompleksi olan yada egosu ile sınır tanımayan kişiler askerde olabilir sivilde. Kızgınlık beslediğiniz bir kaç kişiye bakarak ne askere ne sivile küsün. Kime niçin saygı ve duyduğunuzu bilin. 0
    • Plt 20 Nisan 2016, Çarşamba 23:27:25 Sızı tebrik eserim. Profesyonelce bir düşünce. Keşke herkes sizin gibi düşünüp birbirine saygı gösterse 0
  • Biraz saygi 20 Nisan 2016, Çarşamba 01:16:05 Bu isin askeri sivili yok elbetteki sivil pilotlar arasindada cok yetenekli arkadaslar mevcuttur herkez askeriye ye giremiyor zor bir surec 30000 kisi icinden 300 kisi okula giriyor bu 300 kisiden 90 i yani %30 u pilot olabiliyor. Sunu demek istiyorum hava kuvvetlerinde pilot olan kisi bu isi hakederek(kendisine dogustan verilen psikomotor ve zihinsel kabiliyetlerle) oluyor. Disaridaysa basari %100 varin siz dusunun. 30000 de 300 e secilen kisilerin bile %30 u basarili olabilirken sivilde parayi veren herkes pilot olabiliyor (Tabiki hakederek pilot olan sivil arkadaslarimizada saygim sonsuz) demek istedigim bu insanlara biraz sayginiz olsun. Sirf sizin yerinize asker kokenli pilotlar ise alimlarda tercih ediliyor diye kuyruk acinizi insanlari karalayarak cikarmayin. Hakediyorsaniz sirket zaten sizi alacaktir. Zorunlu hizmete deginicek olursak insana hakettigi degeri verirsen zaten zorla tutmana gerek kalmaz ki bu is zorla yapilacak bir iste degildir kimse sevmeden gonul vermeden jet pilotlugu yapamaz. 2
    • Sesilya 20 Nisan 2016, Çarşamba 08:45:25 Aynen öyle...Öyle gidip herkes F4,F16 kullanammıyor 1
    • Asker sivil 20 Nisan 2016, Çarşamba 10:46:18 Bu muhabbet hiç bitmez ama insanların anlamadığı ben Nasıl f4/5/16 boing 37/77 bilgime dayanarak kullanamazsam, aynı şey o uçağın pilotu için de geçerli. Çünkü birisinde önce görev mantısı vardır diğerinde önce güvenlik. Şimdi birisi çıkar asker güvenli değil mi der, onlara cevap vermiyorum, çünkü Zaman kaybetmeye değmez. Bir de şu mantıktan vazgeçilmesi lazım, eğer Silahlı Kuvvetler seni o kadar kişi arasından seçiyorsa, mecburi hizmetin biter bitmez istifa etmeyeceksin arkadaş. Sonra kokpitte vatan millet Sakarya. Ben söyleyen olduğu Zaman direkt yanıtını veriyorum, madem bu kafdar vatanperverim diyorsun, bu milletin parası ile okuduktan (burada kusura bakmasın kimse 1 laf söylemeye Hakkı'nız yok (bu arada benim kardeşim de abiyene tabir ile asker pilot) ) paşa paşa emeklilik gelinceye kadar çalışacaksiniz. Emekliliği hal edince gelin direkt THY ye zaten alınıyorsunuz. Elenen zar zor (bu işi yaparken İngilizce de konuşmak zorundasınız) zira THY yabancı hayranı olduğu için... - onlara da söylenecek çok laf var ama neyse 0
  • Full ego 20 Nisan 2016, Çarşamba 01:08:46 Fsx oynayan birinden ogrenecegi seyler vardir. Yonetlcelerin ogunuba gelmeyin pasta buyuk hepimize yeter, birbirinize saygi duyun lutfen iyi geceler 0
  • Full Ego 20 Nisan 2016, Çarşamba 01:06:56 Ülkemizi getirdikleri durum bu, bizler-sizler. Crm dediler mi hepipiz en iyisini bilirşz ama hala bu kadar birbirimize düşmanız. Nşa crm zaten kolay. Emergency olursa umarım 2 pilotta ya sivil ya askerdir yoksa vay halimize. Yapmayin arkadaslar, havacilik bu hepimizin birbirinden ogrenecrgi seyler var. 25000 saatlik pilotun 0
  • Dost 20 Nisan 2016, Çarşamba 00:51:50 Bu ne asker düşmanlığıdır? O laf attığınız adamlar vakti zamanında sizin bir tarafınızda bez ağzınızda emzik varken, ruhunuz bile duymadan, güven içinde yaşayın diye, sadece bilgiyle değil beceri,pratik düşünce vs bir sürü bileşeni bir araya getirebilecek insanların kullanabileceği uçaklar ile arkalarında ailelerini bırakıp savaştılar. Onlar o lisansları para ile almadı... Burda laf kalabalığı yapan kardeşler, mümkünse insanların yüzüne söylesin düşüncelerini. Söylemlerim genele değil arkadaşlar. Elbetteki sivil ekipten çok güzel fo lar, kaptanlar çıkmış, halen de çıkmaya devam ediyor. Ama arada bazı kendini bilmezlerde çıkıyor malesef. 3
  • pilot 20 Nisan 2016, Çarşamba 00:12:43 Bence uçuş okulu çarpı 10 olmalı 2
    • Adidas 20 Nisan 2016, Çarşamba 10:00:30 Sebep? Bence uçuş okulu çarpı 10 olmalı 2
    • Pilot 20 Nisan 2016, Çarşamba 21:08:17 Sivilde çok paraya alışıp şımarmasınlar. Böylece asker düşmanları da kına yakabilir;) 0
    • Adidas 25 Nisan 2016, Pazartesi 09:08:46 Ne dediğin belli ne demediğin oy oyy.. Zalımsın oy oyy..:) 0
  • Km 20 Nisan 2016, Çarşamba 00:08:53 Bunca sene icinde komutasinda gorev yaptigim tum pilotlar icinde en babacan yeri geldiginde "kafa dengi" diyebilecegim kaptanlarimiz ekseriyetle asker kokenli olanlardi. Ha ekibin icinde f/o'yu azarlayan, kokpit icinde kufreden kaptan da gormedik degil lakin bunlar da bireyseldir, nasil genellenebilir ? Neticede butun olay insan olabilmekle alakali. Kendi aranizdaki bu nedensiz surtusmenin sebebi nedir anlamak cok guc. (Kara havaci helikopter pilotu kaptanlarimiza, ozellikle rms modulunde 14 skor yapanlara ayri selamlar, saygilar) 2
  • amerikadan 19 Nisan 2016, Salı 23:35:19 Haftasonu US Air Force dan 12 yillik deneyim sonrasi ayrilan pilot arkadasimla beraberdim, kendisi casus jetlerde 5 yil devaminda KC-10 Extender ve KC-135 Stratotanker ile Iraq ve Afganistan 7 yil pilotluk yaptiktan sonra gunde 10 saat duzenli ucus surelerinin uzunlugundan rahatsiz olarak meslegini birakti, simdi petrol muhendislik egitimi aliyor. Ozel soktore gecip pilot olmayi istemedi cunku Amerika da ozel sektorde pilotlar Askeri pilotlardan daha az kazanmaktadirlar. Amerika da egitim icin imzalatilan sozlesme miktari 285 bin dolar olup mecburi hizmet suresi 10 yildir. Ne yazik ki ulkemizde Askeri hizmet veren pilotlarimizin degeri bilinmemektedir, disardan egitimle gelen pilot arkadaslarimizin kendilerini gelistirmeye, diger arkadaslarin emeklerine ve gecmislerine saygi duymalalari onlara yakisandir 0
  • Kaptan 19 Nisan 2016, Salı 23:10:49 Engellemek için maaşları adam etsinler öyleyse. İlle de nefret ettirecekler yani 2
  • ercu 19 Nisan 2016, Salı 22:50:01 Doğru ve geç alınmış karar. 0
  • iPhone Uygulaması 19 Nisan 2016, Salı 22:45:49 Onun a hitaben KARDEŞ sen kesin bir asker çocuğusun inanmıyorsan bu konuyu annene bir sor gerçeği annen sana Söyler anladın sen onu 1
  • UK 19 Nisan 2016, Salı 22:32:53 Çözüm çok basit...maaşlarımız çok düşük ama herkese helal olsun özveriyle uçmaya devam ediyor taki istifa vakti gelene kadar...5000 lira maaş alıyorum herkes duysun... 0
  • Gereksiz tartisma 19 Nisan 2016, Salı 22:15:23 Ben sivil kokenli bir pilot olarak, askeri ve sivil ayriminin cok gereksiz oldugunu dusunuyorum. Insan insandir ve karakter onemli olandir. Bu onun askeri veya sivil kaynakli olmasiyla bir alakasi yoktur. Yalan soyleyen, egolu, gozu paradan baska birsey gormeyen, dedikodu yapan, kendi tanidigi beraber ayni evde kldigi arkadasi, yoneticisi veya zamaninda komutanligini yapmis kisiler icin arkasindan binbur turlu laf eden hem sivil, hem asker kaynakli bircok pilot tanidim. Askerlerin sadece dogal olarak emir komuta zincirinde alismis olduklari bir egitim sistemi var ama buna egolarini katma veya katmama durumu neticeyi belirliyor. Hatta tatli sert ogretim sistemleri eger EGOLARINI katmazlarsa harika. Dedigim gibi bu EGO bircok sivildede var. Sonuc olarak askeri veya sivil ayrimi yapmanin cok mantiksiz oldugunu, yillar sonra belirli seviyeye birsuru sey yasayarak geldigimde anladim. Ben iki tarafinda birbirine hainlikle bakmamasi taraftariyim. Evet ben para yardimiyla pilot oldum ama bunu konu yapmak sadece bel alti vurmaktir, yada evet asker benim vergimle ekmek yedi pilot oldu. Ne guzel, o da beni korudu ben evimde rahat uyudum. Bunlar karsilikli guzel seyler. Son olarak soylemek istedigim, yabanci pilot konusunda evet yazilanlara katiliyorum. Belki iyiler evet kimilerini de gercekten seviyorum ama hep hissettigim sey , sizi bir dakikada satarlar, Turklere iclerinden cogu kin besliyor, bu kadar issiz pilot varken ve artarken, gercekten ben yabanci pilota karsiyim. Belki bana denk gelenler boyle dusunmemi sagladi ama eminimki her turk genci gibi bende milletimi dusunmek istiyorum, hem askerimi hem sivilimi, biz ekmek yiyelim, hersey tikirinda olsun, he tamam sonra yabanci gelsin calissin ama unutmasinki burasi turkiye, buna saygi gostersin. Herkese iyi aksamlar 0
  • o zaman 19 Nisan 2016, Salı 22:05:05 3000 saat yerine 4000 saatle geleceğim :) Askeri pilotlara laf söyleyenler açsın biraz yurt dışındaki ilanlara baksın kaç ülke 200 saatlik pilotu kabül ediyormuş 2
    • ... 20 Nisan 2016, Çarşamba 17:29:17 Ananın karnında f16 varmış haberimiz olmamış ilk intibakta sütünü iç sen sonra gelirsin genç raad ol bi buralara bakarak oluruz... 0
  • .. 19 Nisan 2016, Salı 21:41:29 Ben bu camianın çok içinde olan biri degilim ama yaptığınız ısın ne kadar zor olduğunu ve nasıl bir kader birliği yaptığınızı tahmin edebiliyorum. Bırakın bu gerginliği ve isinizi emniyetle yapmak icin elinizden geleni yapın ayrica uçuşlarınızdan keyif almaya bakın hadı eyvallah.. 1
  • Seviyesizler 19 Nisan 2016, Salı 21:40:31 Bilgi ve görgünüzü geliştirmek maksatlı Havacılık sitesindeki yazışmalara bak, kalite yrler altında. Sizler varken düşmana gerek yok, allah hepinizin müstahakını versin. Milleti birbirine kırdıran admine de helal olsun bunları yayınlayıp herkesin bilgi seviyesini bir üst dereceye çıkardığı için. Hepinize yazıklar olsun, çok iyi örnek oluyorsunuz. 3
  • Sierra 19 Nisan 2016, Salı 20:56:24 Asker sivil alayınız aynısınız aslında apoletli kibir. 0
  • Adamsın eyvallah. .. 19 Nisan 2016, Salı 20:46:12 Şimdi yukarida yapilan anlamsiz yorumlara tek tek cevap yazmak yerine toplu olarak ulu orta bi cevap yazayim. Bak güzel kardeşim askeri pilot olarak ucus okulundan mezun olabilmek kolay degil. Biz askeri pilotlar dogustan pilot muyuz. Tabiki hayır!! Ama doğustan gelen psikomotor yeteneklerimizin sizden (sivil ucus okulunda egitim alan pilotlarin tamamını kastetmiyorum aranizda bu yetenekte arkadaşlar vardir onları tenzih ediyorum) daha fazla olduğu aşikar. Sebebine gelince askeri ucus okullarinin mezun orani % 25-30 civarındadır. Sivil ucus okulunda % 99 hatta belki % 100 mezuniyet orani var. Ehliyet kursunda bile ehliyet alamayanlarin sayisi daha fazla. Hal böyle olunca ben sizin aldiginiz eğitime ve pilotlugunuza nasil guveneyim. Bas parayı al diplomayi sizin olayiniz. Tutup bu işi hakkiyla, tirnaklariyla kaziyarak elde etmis kisilere bu sozleri edenler aynaya bi baksinlar. Ikinci konu ise bu ulkede sivil havaciligin kurulmasini askeri pilotlar sağladı yani sana egitim veren hocan veya hocanı yetistiren de bir askeri pilottu. Bu sebaple siz konuşmaları anlamiyosun yok bilgisizsiniz deme hadsizligini ailevi veaskeri kültür yoksunu olmaniza ve sivil havacilik tarihinin gelisimini bilmemenize bagliyorum. Üçüncü ve son konu ise sizin verginizle egitim aldik diye köle olmadık. Vatani görevimiz ne zaman bitti derlerse o zaman bitecek. Bu kaçıp gitmek degildir. Biz gomlek kravat otopilot klima ucak ucurmuyoruz. Bedeni olarak yipratici bi is yaptigimiz işin bu isinde emniywtle bitirilmesi gereken bir nokta var. Ama bunları kime anlatıyoruz. Kara cahillere!!! Kendinden baska kimseyi dusunmeyenlere.bak güzel kardeşim sen uctugun ucagi iyi biliyorsun diye iyi pilot degilsin. Senin uçağını dizayn eden mühendis senden daha iyi biliyor. O zaman birak o ucsun. Ucagini bilmek önemli ancak kendini ve yetenekleri bilmek en onemlisi haddini bilmek cok önemlidir. Hayde eyvallah. .. 5
    • ... 20 Nisan 2016, Çarşamba 17:30:51 Benim değildi... 1
  • Fo 19 Nisan 2016, Salı 19:58:43 Adamlar gitmiş Brezilya'da, Arabistan'da, Hollanda'da pilot arıyorlar sizin yaptığınız muhabbete bak. O askerdi bu sivildi diye birbirinizi yiyeceğinize ben yanımda yabancı FO veya Kaptanla uçmak istemiyorum diye baskı yapsanıza şirketinize. Şimdi Concon kendini yarı İngilizce bildiği için İngiliz zanneden genç arkadaşlar onların CRM İ bizim askerlerden daha iyi biz iyiyiz diyecekler başınıza bir iş gelsin bak Nasıl sizi iyi bir CRM ile satıyorlar görürsünüz. Asker pilotlarımızda kendi aralarında TSK dan kalma birini hedef gösterme ve konuşma alışkanlıklarını bırakırsa bu işi konuşmaktan kurtuluruz artık. Yabancı Pilot'a her ne kadar iyi ilişkilerim olsa da karşıyım. 0
    • Asvil 19 Nisan 2016, Salı 21:14:40 Ağzına sağlık... 0
  • Astranot 19 Nisan 2016, Salı 19:57:00 Asker den pilot olmaaazz hep kaza yapiyolar 18
    • Rahatsizmisin 19 Nisan 2016, Salı 21:42:29 Arkadasim 0
    • Asker kökenli 19 Nisan 2016, Salı 22:58:42 Senden de Adam olmaz bu kafayla yararsın içi boş kafanı 0
  • Capt. 19 Nisan 2016, Salı 19:05:27 Ne yalan söyleyeyim, DA ile DH farkını benden daha iyi bildiği halde hatta ingilizcesi benden daha iyi olduğu halde yaşadığımız in flight emercensilerde korkudan altına kaçırmasın diye uçağı bırakıp sakinleştirmek zorunda kaldığım sivil kaynaklı FO lar gördüm ben, bunu yazmayacaktım burada ama yorumlar arasında çok üfürünleri görünce dayanamadım, özellikle şu 'yürü beci arkadaş', yazdıklarına bakılırsa sen de aynı yollardan geçmişsin, yoksa bu kadar gocunmazdın. Ha asla ayırımcı değilim, hepimiz ekmek yiyoruz ama bu kadar da üfürmemek lazım... 3
    • ... 20 Nisan 2016, Çarşamba 17:33:37 Amca sen gazeteni oku yemeğini ye biz bakıyoruz herşeye sıkıntı yapma :) 1
  • Ohhh 19 Nisan 2016, Salı 18:51:48 Bu asker kökenlileri sivil havacılığa sokmayacaksın. Adamlar askeriyeyi hem sömürüyorlar hem de şikayet ediyorlar. 100 asker kökenli pilotun en fazla 4 yada 5'i gercekten sivil havacılığa katkı saglar. Diğerleri tamamen zarar veriyor. Birde bunlardan bazıları çalışmadiklari halde askeriyeden maas almaya devam ediyorlar. Malulen emeklilik hayali kurup işe gitmiyor , rapor alıyor ama maaşı almaya devam ediyor, gerçekte ne mi yapıyor peki devlet üniversitesinin uçuş okulunda öğretmen pilotluk. İşte bunların gerçek yüzü bu. 16 yıl yetmez 20 yıl olsun. 17
  • Cengo 19 Nisan 2016, Salı 18:50:18 Yürü be diyen arkadaşın havacılık ufkunun çok dar olduğu çok açık, bir kere hava kuvvetlerinde kitap okumama devri F-104 lerle beraber biteli çok oldu,ne F-16 ne de diğerleri kitap okumadan uçmaz, uçsa bile bir yerlerde mutlaka başına bir haltlar gelir, hava kuvvetlerinde sistem artık böyle tipleri elimine ediyor, yani bilmeden çok sallamışşsın dostum, ingilizce konusunda da keza aynı şey geçerli, uluslararası tatbikatlarda uçmayan askeri pilotlar nededeyse yok gibi, bu arkadaş eski askerlerden gördüklerini ki asla hepsi öyle değildir burada satmaya çalışmış ya da acemiliği sırasında çok odun yemiş bunlardan belli ki burada bunu başka türlü kusma telaşesi içinde ama Kartal'ın son cümlesi çok doğru, zaten delikanlı olsan bunlar yazılmadan da anlardın... 3
  • F16 19 Nisan 2016, Salı 17:44:32 AKHİSAR MEYDAN GÖREVLİ F16 PİLOTUYUM.BİZ SİVİL HAVACILIKTA PİLOTLUK YAPALIM DİYE SEÇMEDİK BU MESLEĞİ. 3
    • Helal 19 Nisan 2016, Salı 21:55:08 Helal olsun!Olması gereken bu işte... 0
    • Emin misin 19 Nisan 2016, Salı 22:07:15 Akhisarda uçak mı var yahu? 0
    • Cey 20 Nisan 2016, Çarşamba 10:55:54 Çiğli trafiklerine dikkat et 0
    • Troll 20 Nisan 2016, Çarşamba 14:27:48 Yaş kaç? 0
  • TOKMAK 19 Nisan 2016, Salı 17:37:23 Açıkcası yapılan bazı yorumlara oldukça üzüldüğümü belirtmek isterim ... 5 yıllık bir sivil kökenli bir pilot olarak özel şirketlerde F/O olarak görev yaptım . Bu süreçte çok farklı karakterlede sivil , asker veya yabancı uyruklu pilotla uçtum . Kökeni her ne olursa olsun Karakteri iyi olan bir pilotun doğal olarak CRM'de iyi oluyor.Bugüne kadar kokpitte Her iki tarafda birbirini acımasızca eleştirmiş ve büyük yanlışa düşmüşlerdir ... Artık bu sığ tartışmaları bir kenara bırakıp ülkemizde ki havacılığı nasıl daha iyi bir duruma getirebiliriz diye düşünmemiz gerekmiyor mu ??? Herkese emniyetli uçuşlar diliyorum. 1
  • Cözüm Maas 19 Nisan 2016, Salı 17:04:09 Sivil bir pilotum askeri kökenli pilotlarla ucarken orda daha fazla is yapıp cok daha az maas aldıklarını kaç defa duydum. Fazla iş az maaş nasıl bir adalet 2
  • Afrikada Daha İyi Olurdu 19 Nisan 2016, Salı 17:02:43 Kobra Skorsky hergün mermi altında karşılığı 5000 tl komik 0
  • flyforever 19 Nisan 2016, Salı 17:01:54 SHGM şirketler arası pilot transferini yasaklayınca buradaki bazı arkadaşlar bu insan haklarına aykırı diye kendilerini yırttı. Aslında olan durum 6 ay mecburi hizmet gelmesi gibi bir şey. Ne gürültü koptu nasıl böyle bişi olur diye. Bazıları şimdi yazıyor ki 16 yıl değil 25 olsun 30 olsun, nerde insan hakları? nasıl kendinizi kaybediyorsunuz anlamadım. ayrıca para vererek istifa etme gibi bir mekanızma da yok, keşke olsa. askeri pilotlara özgürlük, kölelik düzenine hayır! 1
  • Adalet 19 Nisan 2016, Salı 16:58:33 Hostes 10.000 tl alırken Hava Trafik Kontrolü 6500 tl alırken sen bu adamlar neden ayrılıyor sorununun cözümünü modern kölelikte ara . 1
  • second officer 19 Nisan 2016, Salı 16:51:15 desenize beceriksiz sivillere kalacağız ileride :)) 2
  • Km1 19 Nisan 2016, Salı 16:39:15 Askeri, sivili, kabini, kokpiti, teknigi, ikrami, temizligi, 1 gunlugu, 20 yilligi kisaca herkes birbirine saygi duysun. Herkes elinden geldigince isini iyi yapsin ve evine ekmek gotursun kimse kimsenin kalbini kirmasin yeter. 2
  • Kartal 19 Nisan 2016, Salı 16:08:52 Burada yorum yazan askeri pilot düşmanlarına itafen yazıyorum, açıkcası sizlerin burada yazdığınız boş lakırdıları görmekten ben sıkıldım, eminim diğerleri de sıkılmışlardır, yirmi küsür yaşından sonra 200 saat pır pır uçup kendinizi kendilerini bildiklerinden beri üniforma giyip bu işin içinde olan, bu yola hayatlarını adamış, en yakınlarını kaybetmiş, ertesi gün hiç bir şey olmamış gibi uçağının içine tekrar oturup işini yapmış kişilerle bir tutma fetişisminizi de anlamıyor değilim ama emin olun ki sizlerin askeri pilotları anlama ihtimaliniz yok,onlar gibi olma ihtimaliniz de yok, dışarıda karşılaştığınız bir kaç kaprisli asker emeklisini baz alıp buralara heyacanla bir şeyler yazma telaşesine giriyorsunuz ama boşuna çırpınıyorsunuz,istisnalar kaideyi bozmaz, eskilerin 'tayyarecilik' dediği bu işte çok fırın ekmek yemeniz lazım, yürekli olmanız lazım, daha önemlisi delikanlı olmanız lazım, zaten yazdıklarınızdan da bunların olmadığı belli... 24
    • Yürü be! 19 Nisan 2016, Salı 16:20:48 Yürü be babacan, kokpitte söyleyemediklerini burada yazmışsın. Neden söyleyemediğinide açıklayayım, yüzde doksanınız kitap okumadığınız için, hava kuvvetlerinden kalma bilgilerinizle uçak uçurmaya çalıştığınız için eziliyorsunuz kokpitte, kulenin söylediği 10 cümlenin 5 ini anca anlayabildiğiniz için, yurtdışında uçağa gelen harekatcıları anlayamadığınız için eziliyorsunuz. Ama az kaldı sivillerin sayısı artıyor, sizler gibi emir komuta sistemine odaklı robotlardan bu sektör sıkıldı. Siz gidin övünerek her yerde anlattığınız, en büyük başarınız olan yazlıklarınızda mangal yapın, bırakın bu işi bilenler , okuyanlar, kendini geliştirenler, en önemlisi egosu olmayan insanlar yapsın. O bahsettiğin delikanlıkla uçmuyor bu uçak yiğido... 21
    • 1 19 Nisan 2016, Salı 16:28:35 bir kısım askerlerin camiada neden sevilmediğini arkadaşımızın yazdıklarına bakarak anlayabilirsiniz. kişisel görüşüm değil tabi, bence adamlığın askerlikle sivillikle ilgisi yok. ancak bu fırıncı, delikanlıcı, yürekli arkadaşlar yüzünden asker sivil çekişmesi hiç bitmiyor 2
    • Çok ayıp 19 Nisan 2016, Salı 16:46:40 Şu yorumunuz aslında sizin ne kadar faşist ve yeniliklere kapalı, sivillerin pilot olamacağı, asker pilotun doğumdan itibaren pilot olduğu gibi düşüncelere sürüklüyor insanı... Çok ayıp.. Daha D/H ile D/A arasındaki farkı bilmeyen adam, bu işe hayatını adasa ne, adamasa ne... 10
    • Öğrenci 19 Nisan 2016, Salı 16:47:59 İyi de abicim zaten askeriyeden gelene böyle bakılmasının en güzel örneği senin şu konuşma tarzın zaten. Zamanında harp okuluna girmek için canını dişine takmış biri olarak senin şu yazdıklarını gördükten sonra senin adına ben utandım, soğudum da. Maalesef kötü örneksin.. 0
    • Kartal kardeş 19 Nisan 2016, Salı 16:48:52 Sen pilot mu doğdun? Yoksa askeriye de öğrendin uçmayı, aynı sivil pilotların uçuş okulunda sonradan öğrendiği gibi?? Üstün insan egondan bi çık, o sana bir ceza kesmeden!! 2
    • Tamam işte 19 Nisan 2016, Salı 17:11:18 koçiz o yüzden çıkıyor bu kanun amman astronoutus lar ayrılmasın engin maviliklerde ülkemizi korusunlar sonuna kadar diye. Nereden bulur milet sizin gibi ayrıcalıklı, insan üstü, süper-düper nitelikli annesinden lövye ile doğmuş süpermanları.. Siz Hava Kuvvetlerinde ülkemizi koruyacaksınız ki biz gariban sonradan olma pilotlar huzur içinde uçabilelim. Allah aşkına n'oolursunuz ayrılmayınız karargahınızdan hatta biz siviller maaşlarınız 10 katına çıksın diye kampanya bile yapabiliriz. Takıl abi orada süper-düper liğini yaşa F16 ile of of of ne taklalar atarsınz siz bombalarsınız eşkıyayı teröristi kal işte kartal yuvasında 20 sene otuz sene sonra Edremitte bahçeni sula huzurunu bul.. karışmayın abi bize. Allah yar ve yardımcınız olsun. 7
    • Yürü be 2 19 Nisan 2016, Salı 17:36:26 Siviller çok eziksiniz iki lamba yandıgını görünce diliniz tutulur kuleye İngiliz aksanınızla sadece hebele dersiniz ama klavyede ve normal uçuşlarda hepiniz yakışıklı karizmatik ve zekisiniz. Seviyorum sizi 2
    • yuru beye 19 Nisan 2016, Salı 18:48:30 oglum babalariniz hakkinda kotu seyler dusunme ve yazma 0
    • Helal 19 Nisan 2016, Salı 18:54:01 İşte bu süper yorum 3
    • Sen gel me asker. 19 Nisan 2016, Salı 18:59:55 Sivil havacılıkta askeri anlayışa yer yok. Kesinlikle asker kökenliler sivil havacılığa bulastirilmamali 9
    • Sivilden Kartal'a 19 Nisan 2016, Salı 21:21:38 Ah be kardeşim,bak işte anlıyormusun bizi şimdi? Yazdığın yorumun altına yazılanlara bakıyormusun? Kendi ayağınıza sıkıyorsunuz bu aşırı egonuzu,biz kartalız biz delikanlıyız muhabbetini yaparak.. Şimdi senin bu talihsiz yorumun,aslında tüm dünya sivil havacılığında tüm şirketlerin ayıklamak istediği,gerçek karakterini yakaladığında hemen şirketin dışına aldığı,her türlü kazaya muktedir pilot tipini yansıtıyor. Aslında dünya kadar kaliteli,CRM'i çok düzgün,bilgili ve sivil havacılığa uyum sağlamış çok değerli asker kökenli pilotlar varken senin bu tarz yorumların onlarıda kötü duruma sokuyor birader. 3
    • Hayret 19 Nisan 2016, Salı 21:58:12 Sen 10 yaşından itibaren mi uçmaya başladın koçum! 1
    • Malesef 19 Nisan 2016, Salı 22:37:50 6 yıldır pilotluk yapan, sivil kaynaktan gelen biri olarak bu meslekte gözlemlediğim; malesef kimsenin kimseyi beğenmediğidir.Örnek vermek gerekirse askerler kendi aralarında kargocular helikopterciler jetciler vs vs ayrılır ve bunlar birbirlerinin hakkında atıp tutarlar.Sivilller ise başka bir iş görmeden geldikleri için cepleride biraz para görünce şımarır sağa sola saldırırlar.Doğrusu şu ki 6 yılda simulatorlerde ve uçaktaki acil durumlarda nutku tutulan kal gelen beceremeyen çok askerde sivilde gördüm .İyi insanlar ise kaynak farketmeden her yerden olabiliyor. 2
    • ... 20 Nisan 2016, Çarşamba 17:39:00 Canımmm kurmay yapmamışlar bunu yazıkkk :) 0
  • Ali 19 Nisan 2016, Salı 16:02:44 Taylan 3
  • Kpt 19 Nisan 2016, Salı 15:40:46 Mecburi hizmet zaten 15 yıl. Hv.K.K.lığı yıllardır Ağustos ayındaki istifaları işleme koymuyor, Ocak istifalarını da Şubat sonunda kabul ediyor. 15.5 yıl garanti zaten. 15.5 yıl görev yapan 6 ay daha görev yapar. Neyin dedikodusu yapılıyor anlayamadım. 0
    • B737 Cpt 19 Nisan 2016, Salı 16:30:47 Aynen kaptanım. 0
    • Ciger 19 Nisan 2016, Salı 16:44:12 Sizin hesaba gore 6 ay degil 1 sene gorev yapmasi lazim 16,5 yil eder o da 4
  • 20 olsun bizim olsun 19 Nisan 2016, Salı 15:33:29 20 de orta yolu bulalim. Iki sinav verip CPL/IR kontrolune girebilen belesci abilere selam olsun. 12
  • .... 19 Nisan 2016, Salı 15:13:09 30 yıla çıkmalı bence, hayatı boyunca bedava eğitim alıp yok öyle ülkesine çelme takmak 14
    • Capt. 19 Nisan 2016, Salı 20:21:20 Sen de gireydin o zaman askeri okula, yemedi mi ? 3
  • Masa başı 19 Nisan 2016, Salı 15:01:21 Silahlı Kuvvetlerde rütbe terfi sistemi değişmedikten sonra hiç bir halt olmaz. Mecburi hizmeti arttırabilirsiniz. İşe yarar mı ? HAYIR. Sadece 15 yılını dolduran ve kurmay olmayan bir sürü masa başı Binbaşınız olur. Hava kuvvetlerinin belkemiği diğer tüm ülkelerde olduğu gibi operasyonel Üsteğmen/ Yüzbaşılardır. Binbaşılıktan sonra pilotların büyük çoğunluğuna masabaşında iş yaptırılıyor. Açıklasınlar bakalım kuvvetlerde kaç pilot binbaşı/yarbay var ve bunlardan kaç tanesi kıtalarda. Yapılan sadece işi bilmeden konuşan yorumcular ve bilinçsiz kişilerin yanlış teşhislerine uyup yanlış tedaviye kalkışmaktır. . 2
  • LAF OLAİ 19 Nisan 2016, Salı 14:54:26 A 1
  • Sivil 19 Nisan 2016, Salı 14:36:40 İstediği zaman ayrılsınlar bana göre ama ayrıldıkları zaman sivile geçerken sivillerin aldığı tüm eğitimleri baştan alsınlar ve parasını ödesinler yeni baştan, bakalım oluyo mu? Asıl bunu düşünmek lazım. 2 ders verip geçmek kolay tabi. 9
    • Anıl 19 Nisan 2016, Salı 15:13:53 20 sene el ayak koordinasyonu top noktada olan uçucuyla slow motion uçaklarda uçan uçucu bir olur mu? İki uçucu arası fark emercensilerde ortaya çıkıyor, herşey güzelken herşey güzel. Havayolları askeri pilotsuz yapamaz abicim. Ayrıca sen üniversiteye geçtiğinde ilkokul konularını baştan mı aldın? Uçuş için zaten para ödüyorlar o konuda da müsterih ol. 5
    • khn 19 Nisan 2016, Salı 15:23:28 onların mezun olduğu yerin adı da uçuş okulu. 1
    • khn 19 Nisan 2016, Salı 15:25:26 "sivile geçerken sivillerin aldığı tüm eğitimleri baştan alsınlar". İyi, o zaman istediği zaman, örneğin 3 sene sonra da ayrılabilsinler, madem o kadar sivil düşünebiliyoruz, siviller gibi istemediği işte çalışmaktan vazgeçince de ayrılabilsinler. 2
    • Öğrenci 19 Nisan 2016, Salı 16:57:27 Ne alaka kardeşim Amsterdam'da da Kathmandu'da da kontrol asker kökenlideydi noldu? Tabi ki jet uçurmak daha zordur 'fiziksel' olarak fakat sizde el ayak koordinasyonu var da biz başka yerimizle mi uçuruyoruz? Bize başka emergency mi öğretiyolar ? Askeri pilotlara aşırı saygısı olan biri olmama rağmen böyle şeyler yazarak insanı soğutuyosunuz cidden yazık. 3
    • Anıl 19 Nisan 2016, Salı 21:58:38 Kardeşim bunda alınacak, yazık denecek bir durum yok. İşin doğrusu. Askeri pilotlar için yılların oranına bakıldığında her 100 kişiden 40'ı pilot oluyor. Üstelik bu 100 kişi harp okulundan belli bir psikomotor ve uçuş testlerine tabi olup elenerek gelen 100 kişi. Sivil okullarda bu oran nasıl, parayı veren düdüğü çalar mantığı yok mu sivilde? O elenip giden 60 kişi, sivil havacılıkta elenmiyor pilot oluyor fark burada biraz. Tabi ki askeri pilotlara bilgisiyle yeteğeniyle fark atacak sivil kaynaklı pilotlarımız var. Biz ortalama ve genel görüntü üzerine konuşuyoruz. Benim de çok sevdiğim ve saygı duyduğum uçuş becerisi yüksek sivil kaynaklı arkadaşlarım var. Alınganlık yapmayalım. 0
  • Simarik 19 Nisan 2016, Salı 14:27:24 Simarik, parali, disarda kendini gosterememis cocuklara gun dogdu. Parayi yatiran, pilot oluyor zaten 14
    • ... 19 Nisan 2016, Salı 14:41:38 örnek ben:) 1
    • bmw 320d 19 Nisan 2016, Salı 14:42:57 zengin olmak suç mu :) atpl sonrası istersem hem 737 hem de 320 tip eğitimi alırım para bizde sıkıntı yok :) 14
    • BMW 320D 19 Nisan 2016, Salı 16:32:16 Oğlum babana git sor, ciddiyim sen ölü yatırımsın.Seni yapmak için uğraşmadığı belli ki bence o iki dakikada wc ye gidip hacet yapsa daha faydalı iş yapmış olurdu. 7
    • Yazık 19 Nisan 2016, Salı 16:33:18 Komlexli bir ruh haline sahip birinin yapacağı bir yorum, yazık! 2
    • Onur 19 Nisan 2016, Salı 18:00:14 O paralar o çocukların ailelerinin alınlarının teriyle kazanıp, çocuklarının geleceği için biriktirdikleri helal paralardır.Bu küçümsenecek ve aşağılanacak bir durum olmayıp, devlete yük olmadan kendi alın terleriyle çocuklarını okuttukları için bilakis onur duyulacak bir durumdur!! 3
  • tgs 19 Nisan 2016, Salı 14:21:20 tgs alim varmis nerdesin kanka :) 2
    • işsiz 19 Nisan 2016, Salı 14:40:25 geldim. tgs astronot mu alacakmış? 0
    • retgs 19 Nisan 2016, Salı 15:24:23 yok pilot aliyomus :) pardon şofor gerci ikiside ayni 7
  • adalet 19 Nisan 2016, Salı 14:13:27 günü kurtarmak için yapılan haksızlık 1
  • 10 yıl 19 Nisan 2016, Salı 14:05:32 süre aynı kalsın farketmez ordudan ayrılmak isteyeni zorla tutmasınlar ama bu sefer tazminatı yükseltsinler, komik rakamlar verip ayrılıyorlar. 6
    • Para? 19 Nisan 2016, Salı 17:34:12 Kim kaç para verip ayrılıyormuş, konuya açıklık getirsen de engin bilgilerinden biz de faydalansak. 0
  • baba parası 19 Nisan 2016, Salı 14:03:42 baba parası ıle olmak candır... 7
    • Halk parası 19 Nisan 2016, Salı 14:27:11 Halkın parasıyla olup arkasını dönüp gitmenin tadı paha biçilemezdir..... 12
    • Asker 19 Nisan 2016, Salı 16:31:52 Mecburi hizmet diye birşey duydun mu acep delikanlı? 0
  • Handsome A320 F/O 19 Nisan 2016, Salı 13:56:09 Ben en geç kaptanlığımı 30-31 yaşında alacağım. Üst tipe bile geçmeyi düşünmüyorum kaptanlığım gecikmesin diye. Yanımdaki f/o en az 38-39 yaşında olacak askeri kökenliyse. :) 18
    • Handsome'a 19 Nisan 2016, Salı 14:03:28 Seninle mumkunse ucmayalim. Senin masallah ego olmus FL440 9
    • 7-77 19 Nisan 2016, Salı 14:06:48 crm'in ne kadar da önemli olduğunu gösteriyor. kendi ile barışamamış bir birey hala kaptan fo derdinde 9
    • Handsome'a 19 Nisan 2016, Salı 14:08:40 Bu demektir ki f/o dan öğreneceğin şeyler olacak yazık ! 8
    • 320 19 Nisan 2016, Salı 14:19:30 Kucuk bir hastalikla o f/o luk ta kalmaz merak etmeyin kibir iyi birsey degildir 6
    • Ayfon uygulaması 19 Nisan 2016, Salı 14:24:14 O yanındaki fo lar inşallah sana eziyet olurlar 7
    • ... 19 Nisan 2016, Salı 14:48:00 fwz de elinde zarfla süt dökmüş kedi gibi dolanan yakısıklı:) 3
    • Osman 19 Nisan 2016, Salı 15:37:32 Selam astronot 1
    • FO 19 Nisan 2016, Salı 16:40:53 Ciğer 30-31 de hala FO olursun. Buna emin ol. Çünkü belli eğitim cehaletide alamamış ama eşeklik baki kalmış. Bak sana abi tavsiyesi, ben F/O iken senin gibi çok kaptan gördüm, hem asker, hem sivil. Gün gelir işini bilen biri ile uçarsın, seni rezil kepaze eder, mesleğinden olursun. Demedi deme.... 8
    • Basit yorumlar... 19 Nisan 2016, Salı 20:09:24 Şimdi yukarida yapilan anlamsiz yorumlara tek tek cevap yazmak yerine toplu olarak ulu orta bi cevap yazayim. Bak güzel kardeşim askeri pilot olarak ucus okulundan mezun olabilmek kolay degil. Biz askeri pilotlar dogustan pilot muyuz. Tabiki hayır!! Ama doğustan gelen psikomotor yeteneklerimizin sizden (sivil ucus okulunda egitim alan pilotlarin tamamını kastetmiyorum aranizda bu yetenekte arkadaşlar vardir onları tenzih ediyorum) daha fazla olduğu aşikar. Sebebine gelince askeri ucus okullarinin mezun orani % 25-30 civarındadır. Sivil ucus okulunda % 99 hatta belki % 100 mezuniyet orani var. Ehliyet kursunda bile ehliyet alamayanlarin sayisi daha fazla. Hal böyle olunca ben sizin aldiginiz eğitime ve pilotlugunuza nasil guveneyim. Bas parayı al diplomayi sizin olayiniz. Tutup bu işi hakkiyla, tirnaklariyla kaziyarak elde etmis kisilere bu sozleri edenler aynaya bi baksinlar. Ikinci konu ise bu ulkede sivil havaciligin kurulmasini askeri pilotlar sağladı yani sana egitim veren hocan veya hocanı yetistiren de bir askeri pilottu. Bu sebaple siz konuşmaları anlamiyosun yok bilgisizsiniz deme hadsizligini ailevi veaskeri kültür yoksunu olmaniza ve sivil havacilik tarihinin gelisimini bilmemenize bagliyorum. Üçüncü ve son konu ise sizin verginizle egitim aldik diye köle olmadık. Vatani görevimiz ne zaman bitti derlerse o zaman bitecek. Bu kaçıp gitmek degildir. Biz gomlek kravat otopilot klima ucak ucurmuyoruz. Bedeni olarak yipratici bi is yaptigimiz işin bu isinde emniywtle bitirilmesi gereken bir nokta var. Ama bunları kime anlatıyoruz. Kara cahillere!!! Kendinden baska kimseyi dusunmeyenlere.bak güzel kardeşim sen uctugun ucagi iyi biliyorsun diye iyi pilot degilsin. Senin uçağını dizayn eden mühendis senden daha iyi biliyor. O zaman birak o ucsun. Ucagini bilmek önemli ancak kendini ve yetenekleri bilmek en onemlisi haddini bilmek cok önemlidir. Hayde eyvallah. .. 2
  • Sivil 19 Nisan 2016, Salı 13:45:36 Buralar karışır.. 0