ANADOLUJET UÇAĞINDA PİLOT KAVGASI!

    Çok beğenilenler

  • iPhone Uygulaması 09 Ocak 2014, Perşembe 09:34:42 Kaptanlara acilen CRM konusunda denetim ve eğitim verilmesi gerekiyor. Dağları ben yarattım edasıyla uçuş yapılmaz. (Bir çoğu) F/O yu pilot adayı kendisini de ordinaryus öğretmen olarak görüyor...Durum kötüye gidince kuzu oluyorlar, uçakta arıza yoksa sanki uçağı onlar dizayn etmiş gibi kasılıyorlar. 9
    • aynen 09 Ocak 2014, Perşembe 13:45:36 güzel arkadaşım yorumuna katılmamak mümkün değil maalesef büyük bir çoğunluğu garip ruh halinde hele f/o sivilse (kaptan çocuları hariç) ve kendinden daha bilgili olduğunu anladıklarında sözüm ona cockpit hakimiyetini sağlamak amaçlı uçuşu zehir ederler tabiki bu hepsi için geçerli değil. 6
  • Plt 09 Ocak 2014, Perşembe 09:36:52 O lisansları almak öyle kolay mı hemen iptal edeceksin yazıyorsun. Ağzı olan boş boş konuşuyor =) 6
    • dolu konusan 09 Ocak 2014, Perşembe 14:03:29 Ya bu olay ucus esnasında olsaydı... o zamanda bole dolu dolu konusabilecekmiydin... 4
    • Plt 10 Ocak 2014, Cuma 00:59:03 Bu ve benzer olayların uçuş güvenliğini tehlikeye atmayacak bir yerde cereyan etmesi, uçuş safhasında meydana gelmemiş olması sizce sadece tesadüf mü =)Ya Uçuş esnasında olsaydı diyorsunuz, keşke böyle şeyler yazmadan CRM in temelleriyle ilgili bilgi sahibi olsanız en azından genel kültür seviyesinde. 3
  • Tüm yorumlar

  • İsim / Rumuz 13 Ocak 2014, Pazartesi 08:13:25 Ben o uçakta idim tek kelime ile çok kötü idi çok bekletildik bekleme salonundan çıkmamıza izin verilmedi. Uçakta da ankara sisli kuleden onay bekliyoruz denildi. Pilot gelince gördük biri ucaga girdi o andan sonra film koptu yolcular isyan etti bu yalana karşı arkadaş ucaga bindi yarım dk sonra ank izin geldi denildi 4 saat orda bekledik hal buki hostes çıkıp meselenin aslını söyleseydi anlayışla beklerdik ama resmen kandırılmış olduk meseleyi medyadan gördük uçakta bir millet vekili de vardı ondan olmasaydı ortalık bayağı karışacağı belli idi o millet vekili yolcuları sakinleştirici bir dil ile sakinlestirdi 0
  • fatigue 12 Ocak 2014, Pazar 15:56:15 insan yogrun onlunca maalesef böyle birsey oluyor 0
  • iPhone Uygulaması 11 Ocak 2014, Cumartesi 12:10:06 Tecrübe adı altında yazan Kaptan çok doğru yazmış.... 0
    • -- 11 Ocak 2014, Cumartesi 15:08:16 iide insanlar birbirini nasıl kırmasın incitmesin.senelerce haksızlıkların olduğu insan hakkının yendiğibir ortamda..bu işler ileride dahada artacak.. 0
  • TECRÜBE 10 Ocak 2014, Cuma 22:15:45 DEĞERLİ ARKADAŞLARIM, MESLEKTAŞLARIM, YAKLAŞIK 30.000 SAAT UÇUŞU OLAN BİR AĞABEYİNİZ OLARAK SİZE BİR CÜMLE İLE HİTABETMEK İSTİYORUM : LÜTFEN BİRBİRİNİZİ KIRMAYIN VE İNCİTMEYİN. EN MÜHİMİ " BU MESLEKTE NE OLDUM DEĞİL NE OLACAĞIM " DEYİN ...... 0
  • Kisilik 10 Ocak 2014, Cuma 20:29:02 Kisiliksiz karaktersiz saygisiz okadar cok sivil kaptan varki oda ayri mesele.Adam kaptan olup birde hoca olduysa saygisizligi kabaligi hak goruyor herkeze karsi.Bu is kisiliksizlik eziklikle ilgili bir durum asker sivil farketmez. 0
  • İsim / Rumuz 10 Ocak 2014, Cuma 19:46:19 en kötü ye tüm kurmay albayları zan altında bırakarak delikanlılık olmaz kaptanım yiyorsa isim ver...bi de sen kendi ismini ver de sen neymişsin onu da biz öğreniriz..... 0
  • Black 10 Ocak 2014, Cuma 19:26:08 Ucakta 2 diyarbakırlı kavga etmiş olsaydı bunlara otobus bile fazla derdiniz degilmi! 2
  • Yeni 10 Ocak 2014, Cuma 19:02:18 Yeni kaptan olmus kisa bir ucus yapiyordum. Yanimda tecrubeli bir fo vardi, sivil kokenliydi. Sanki ben uzaydan kaptan olarak inmistim, sagdan sola gecmemisim ve binlerce ucus saatim yok ve hicbirseyi bilmiyordum. Yani davranislariyla bana oyle hissettirdi. Allahtan elimden kumandalari almadi. Ikinci bacakta onu ucurdum. Hatalarla dolu bir ucus oldu. Ne kitaplari adam gibi okumus nede tecrubesi yeterince derslerle dolu. Ama bana o ucustan nefret ettirecek tavir ve davranisi gostermis ve o cesareti kendinde bulmustu.Daha sonra beraber olan ucuslarimi aldirdim. Simdi bakiyorum Kaptan olmus. Gorunce o anim aklima geliyor- hic selam vermiyorum, Allah onada aynisini yasatsin diyorum. 0
  • iPhone Uygulaması 10 Ocak 2014, Cuma 19:01:36 Nedir bu ülkedeki bu asker düşmanlığı kardeşim ya.sizin üzerinden 30.000 feette geçmeye korkacağınız yerlere onlar helikopterlerle inmiş,vadilere bomba bırakmışlardır.kompleksleriniz altında ezilin.topgun özentileri siziiiiiii 1
  • Another fo 10 Ocak 2014, Cuma 18:35:41 Herkesin düşüncesini saygıyla karşılıyorum.Benim fikrim de şudur ki; kokpite girdikten sonra iki pilotun da duygularını kontrol altına alıp profesyonelce hareket etmesi gerekir. 0
  • En kotu 10 Ocak 2014, Cuma 18:23:37 Bir kaptan olarak en kotu olayimi bir Havaci Kurmay Albay emeklisi fo ile yasadim. Sanki yanimda uniformalari ve sapkasiyla oturdu. Maalesef Havacilik bilgisi zayif, ingilizcesi cok kotuydu, ama kibride okadar buyuktuki inanilmaz. Onu idare edicem diye akla karayi sectim, ucusun sonunda incinmis, yipranmis ve son derece yorgundum, o ise cok mutlu. Nekadar alttan aldigimi bile farketmekten okadar uzakti. 0
  • iPhone Uygulaması 10 Ocak 2014, Cuma 17:45:53 B737 Gerçekten yazık bilip bilmeden yazanlara Ve özellikle askerlere kin kusanlara İkiside sivil kökenli Ne olacak o bilip bilmeden askerlere veriştirenlere acaba Ayıp ayıp diyorum........ 1
  • Yahu 10 Ocak 2014, Cuma 16:20:20 Yahu bende sivilim, abi derken adam bizden derken, beklentilerimin aksine, sivil kaptanlardan neler gördüm, askerdede tertipçilik vardır ya aynen o, bu iş kompleks le alakalı, adamın kompleksi varsa kaptan fo aynı şey, yanındakilere hayatı dar eder, sxs kompleksleriyle ön planda, kaptanı fo dünyayı ben yarattım diye gezer ama fokur fokur kaynıyor. 1
  • iPhone Uygulaması 10 Ocak 2014, Cuma 15:24:49 Ogrenebildigimiz kadariyla kavga vesaire olmamis, indikten sonra gayet efendice tartismadan ayrilmislar. Tabi ki istenilen bir durum degil ama arada tartisma olmasi gibi bir durum yok. Iki tarafa da gecmis olsun iyi ucuslar 1
  • iPhone Uygulaması 10 Ocak 2014, Cuma 13:29:21 First Officer ;bence bu profesyönnellik Degil Eger Bir Problem Varsa ucus sonunda raporunu tutarsin cocuklar gibi kavga edilmez......,,bence hem Hocamda hemde arkadasim suclu !!!! 2
  • İKK 10 Ocak 2014, Cuma 13:22:00 Sunexpress ne diyeceksin işte... 5
  • Non Technical Skills 10 Ocak 2014, Cuma 11:59:50 Burada kişiler ve kişilikler hakkında yorum yazıp sivil asker çatışması yaratıp birbirimizi yiyeceğimize lütfen Non Technical Skills konusunu ve kaza kırım raporlarını okuyalım ve kazaların , incidentların ana nedeninin ne olduğunu anlayalım.Kişisel deneyim ve genellemeler üzerine kutuplar yaratıp bölünme toplumumuzun yumuşak karnı maalesef.... 1
  • iPhone Uygulaması 10 Ocak 2014, Cuma 11:00:47 Hayatında ulaşabileceği en son nokta sol koltuk olan sivil kaptanlar ile hayatı boyunca komutanlık yapmış mevki makam görmüş insanları lütfen aynı hizaya getirmeyin. 10
    • sorun 10 Ocak 2014, Cuma 12:38:01 Sorunda burada zaten ... o mevki makam bitti... Artık gercek dunyaya geri donun... Hala uniformayı icinde olanlardan olmayın 0
    • --- 10 Ocak 2014, Cuma 13:16:39 işte kendi ağzınla itiraf ediyorsun.sivile gelipte ben şuydum buydum bu sol koltukta oturup para kazanırken milleti rahatsız etmeyin geçmişinizle.kazanın paranızı evinize gidin millette para kazanmaya çalışırken bıktı sizden artık. 1
    • kompleks 10 Ocak 2014, Cuma 14:53:52 işte gerçek yüzlerini gösterdiler maalesef bunların büyük bir çoğunluğu kendilerini hala askeri uçakta sanıyor sağdakinide teğmen sanıyor kompleksin bu kadarına pes diyorum 0
    • Bugünler 10 Ocak 2014, Cuma 23:18:49 Son zamanlarda da silah arkadaşlarına kurulan kumpaslara koltuk uğruna nasıl gıklarının dahi çıkmadıklarını mevki ve makam sahiplerinde ibretle görmekteyiz. 0
  • bu kacinci 10 Ocak 2014, Cuma 09:59:13 Arakadaslar hatirlarsaniz bir kac yil oncede gozluk yuzune kaptanla f/o kavga etti. Sanirim bu olaylarin sonu gelmeyecek. 0
  • Dün 10 Ocak 2014, Cuma 08:42:23 Dün bir sivil köken kaptanla uçtum yemin ediyorum Asker kökenliler yanında melek kalır, sinirden tuvalete gittim ağladım, adamların boş yere günahını almayın 2
  • sldm 10 Ocak 2014, Cuma 08:31:33 ne rezil bir sektörmüş bu....insanlar size canını emanet ediyorlar...inşallah daha çok yabancı pilot alınırda sizlerden kurtuluruz 2
    • Mütareke basını 14 Ocak 2014, Salı 20:29:27 Ali Kemal, hayırdır! 0
  • F/O 10 Ocak 2014, Cuma 03:25:15 Valla 25 yaşında f/o yum benim oglum makina mühendisi işsiz diye laf sokan çok kaptanla karşıaşıyoruz kardeşim tecrüben var diye 15.000 saat uçuşun var diye o uçaktaki her şeyi sen iyi biliyorsun yaparsın edersin die bi olay yok asker kaptanlarımızın beyninden keşke bunu silebilsek pistte neyin kavgasını ediosnuz o uçakta yoksa ikinizde ingilizce bilmeyip iniş yerine push backmi talep ettiniz tk da yaşanmamış olay deil yani:) hayırlı günler 0
  • Kinanc 10 Ocak 2014, Cuma 02:07:43 Sizin uçuşunuz felan yokmu ya bu kadar yorum ? :))) 2
  • iPhone Uygulaması 10 Ocak 2014, Cuma 00:25:42 Yerli Kaptan, kominizm, parayı bulunca bitermiş. Karşılıklı sevgi ve anlayışı savunan F/O arkadaşta kaptan olunca aslan kesilmemesi lazım. Diğer yandan tartışmayı uygun yerde kesip otoriteyi sağlamak uçuş sonu gerekli raporlaşmayı yapmak, kaptanın hem yetkisi hemde görevidir. 2
  • iPhone Uygulaması 10 Ocak 2014, Cuma 00:10:21 Kavga da mı etmiyah? 1
  • FARK! 10 Ocak 2014, Cuma 00:03:58 bu da birşey mi ! biz havada emergency ilan edip,düz uçuşta cockpitte birbirine giren kaptanları gördük. Ah pakistan ahhh :)) ne şirketler,ne adamlar.. Kaptan demeye bin şahit lazım! Eh, herkes iyi bir pilot olabilir.Ancak iyi bir KAPTAN olmak FARK gerektirir. 0
  • iPhone Uygulaması 09 Ocak 2014, Perşembe 22:19:47 İkiside atıldı derken? Nerden geliyor bu bilgi acaba? 0
  • kim? 09 Ocak 2014, Perşembe 21:58:57 İsimlerini yazın pilotların. 0
  • ekşi 09 Ocak 2014, Perşembe 21:47:29 Kavga var dediler, geldik... 0
  • PILOT 09 Ocak 2014, Perşembe 21:28:52 IKISI DE ATILDI... 1
    • eksi 09 Ocak 2014, Perşembe 23:56:16 Atılmamışlar. Sadece görev yerleri değiştirilmiş. Zamanlaması manidardır. 0
    • yalancının 10 Ocak 2014, Cuma 00:51:57 Yalan söylüyorsunnn 1
  • sebayat 09 Ocak 2014, Perşembe 20:31:14 ucakta doktor varmı anonsu na baska anons daha eklendi.. ''ucakta pilot varmı? bizimkiler kavga ediyorlarda ,gec kalmasak yani :)))))'' 0
  • iPhone Uygulaması 09 Ocak 2014, Perşembe 20:16:17 Kaptanı yakinen tanıyorum. Çok efendi işinin ehli disiplinli bir arkadaşım. Disiplinsizliği affetmez hepsi bu. 2
    • lafa bak 10 Ocak 2014, Cuma 00:52:44 Ben de FO yu tanıyorum, o da küstah kaptanları affetmez. 2
    • aferin 10 Ocak 2014, Cuma 02:41:14 bundan sonraki yasaminda da aynen devam etsin cenge 0
    • SXS 10 Ocak 2014, Cuma 09:32:52 Ben her ikisini de tanıyorum.Al birini vur ötekine. 0
  • iPhone Uygulaması 09 Ocak 2014, Perşembe 20:11:24 Bukadar yorum var isim yok verin şu kavgacıların adını herşey belli olsun kimin kıl kimin artis olduğu kimin haklı kimin haksız olduğu zaten belli olur pilotluk kaynaklarıda önemli ama olmasada olur analizi yapmak kolay...!!! 2
  • Maint. 09 Ocak 2014, Perşembe 20:06:16 UZAKTAN KUMANDA BOYUTUNA ERİŞEN HAVACILIK, TEKNİSYEN SİZLİK BOYUTUNA ULAŞAMAZ... adamlari astronot yapar boyunu uzatirsan o da havaya girer tek adami oynar.Koyacaksin kapiya,otomobil direksiyonu bile vermeyeceksin eline...... 3
  • iPhone Uygulaması 09 Ocak 2014, Perşembe 20:06:15 FO'dan hikaye! Sanirim kaptan MA'dan bahsediyorsun. Gecmis olsun. Ben de cok cektim ondan. Seneye insanlara ve ozellikle de FO'lara yaptiklariyla birlikte tarihin tozlu sayfalarindaki yalnizligina gomulecek. Ancak O'nun o sirketdeki yalakalari ne olacak merak ediyorum. 0
    • -- 09 Ocak 2014, Perşembe 22:20:59 herkeste hemen anlıyor o kaptanın MA olduğunu.kendi şirketindede onunla konuşmayanlar var. 0
  • İkinci 09 Ocak 2014, Perşembe 19:54:30 İkinci ne la? 0
  • F/O dan hikaye 09 Ocak 2014, Perşembe 19:48:10 Bir Istanbul- Tripolis ucusunda kaptan degismisti, herkesin bildigi bir kaptanla uctum, yemin ediyorum kokpitte aglamistim ama nasil aglama. O gün hotele gittik, sabaha kadar dua ettim bir mucize olsun diye, ayni kaptanla ucmamak icin. Sabah oldu, hazirlandim tam odayi terk edecektimki telefonum caldi, ucus isletmeden ariyorlardi, ucus iptal olmustu. Sevincden ne yapacagimi sasirmistim. O zaman sadece 200 saat tipde ucusum vardi. Ne günlerdi be, o kaptan simdi ucus isletme müdürlügü yapiyor. Boeingci, herkese selam ve sevgiler 0
    • .. 09 Ocak 2014, Perşembe 19:55:53 o dediğiniz kaptan yüzünden kaç kişinin psikoloji bozuldu ve o kaptan şimdi dediğiniz gibi uçuş işletme başkanı ve aynı hamam aynı tas devam ediyor.... 0
    • mutlaka 10 Ocak 2014, Cuma 09:10:52 o kişi(kaptan diyemem ona) er veya geç yaptıklarını öder Allahın sopası yok derler hiç merak etmeyin kimsenin ahı yerde kalmaz 0
  • CApitano 09 Ocak 2014, Perşembe 19:45:24 Herkes kendini astronot zannediyor. Şartlar ne olursa olsun öncelik profesyonelce isimizi yapmak olmalı . Uçuş biter ondan sonra hesap sorulur. Bu şartlarda her iki pilotada maalesef kapı gösterilir ki kalanlarda kendine ceki düzen versin. 0
  • iPhone Uygulaması 09 Ocak 2014, Perşembe 19:22:01 İNGİLTERE DE BU OLAY OLAMAZ. ÇÜNKÜ İKİNCİ, İSYAN İLE YARGILANIR. İNCELEMEK BEDAVA. DİSİPLİNİN BİTTİĞİ YER, BU İŞİN BATTIĞI YERDİR. ARKADA O KADAR İNSANIN CANINI HİÇE SAYAN İSYANKAR İKİNCİ, HAKLI YADA HAKSIZ KAPTAN, SORUMLULUKLARININ BİLİNCİNDE OLMAYAN ZAVALLILAR GİBİLER. İKİSİNİN DE LİSANSI İPTAL EDİLMELİ. KAPTAN EN YAKIN MEYDAN DA UÇUŞU SONLANDIRMALI İDİ. 5
    • ALL CAPS using 09 Ocak 2014, Perşembe 20:24:20 Yazılı iletişimde büyük harfler kullanıyorsanız şöyle düşünün: Bir oda dolusu insanın bulunduğu bir sohbet ortamına giriyor ve herkese bağırmaya başlıyorsunuz "İNGİLTERE DE BU OLAY OLAMAZ..." Herkes size deli mi bu adam diye bakar. Kendinizi bu durumdan kurtarmak için yapılacak basit bir işlem var. Yazılı iletişimde küçük harf kullanmak. 0
    • .. 09 Ocak 2014, Perşembe 23:14:14 büyük harflerle yazmışsınız ama olayın ne olduğundan hala haberin yok.yazdıklarından öyle anlaşılıyor.ingilterenin afrikanın amerikanın kurallarından bize ne bide.türk sivil havacılığının ve ilgili şirketin personelle ilgili kanunları var zaten. 2
  • nokia3310uygulamasi 09 Ocak 2014, Perşembe 19:12:10 kavga edip tartisanlar kokpitte, kavganin devami da burada suruyor... 0
  • camaroth 09 Ocak 2014, Perşembe 19:10:52 olmaması gereken bir olay ne demek pilotlar kokpitte tartışması kavga etmesi havada olsaydı bu olay ne olacaktı, hemen uçağı yere mi indereceklerdi.. tartışmanın neden olduğuna ve haklı haksıza bakmaksızın her 2 pilota da sağlam ceza verirdim 1 tam maaş kesinti verdim mi anlarlar o zaman.. o kadar yolcu da mağdur oldu.. 0
  • Yunanlılar :) 09 Ocak 2014, Perşembe 18:40:21 Asker kökenli Abi'lerimiz alınmasın ama Cidden durum öyle! Kendileri sanki Hİç sağ koltukta olurmamışlar,direk sol sandalye'ye geçmişler gibi davranıyorlar. 1
  • iPhone Uygulaması 09 Ocak 2014, Perşembe 18:06:32 Harbiyeli Malesef bizim eziklik psikolojimizden dolayı kaptanlarımızda bussuru afra tafralar. Yahu uçuş moral işidir nekadar o kokpitte ılımlı bir hava olursa o uçuş okadar emniyetli geçer. Keşke insan oğlunun yetki verildiğinde özünden 180 derece sapmama büyüklük taslamama ve erdemli insan olma özellikleri de olabilseydi 0
  • iPhone Uygulaması 09 Ocak 2014, Perşembe 18:06:00 ALLAH razı olsun yunanlı kaptanların Türkiye'de uçmalarına fırsat verenlerden biliyorum yunanlılar bizi şirketlerinin önünden geçirmezler ama türk sivil havacılığının da bir balans ayarına ihtiyacı vardı .yunanlılar bu balans a vesile oldular. 4
  • iPhone Uygulaması 09 Ocak 2014, Perşembe 16:08:33 Buraya kin ve nefretle yorum yazan f/o larda kaptan olacak. O zaman benzer bir olay olursa ne yazacaklar çok merak ediyorum doğrusu 7
    • yanlış 09 Ocak 2014, Perşembe 16:54:34 kimse kin ve nefret içinde değil sadece insan gibi muamele görmrk istiyorlar 0
  • F/O ya 09 Ocak 2014, Perşembe 15:13:43 Gercekten haklisin. Ben de sivil kokenli ve yabanci kaptanlarla hic sorun yasamiyorum. Isimizi yapiyor keyifle ucusumuzu sonlandiriyoruz. Ozellikle emekliligi yaklasmis asker kokenli kaptanlar o kokpiti dar ediyor 2
    • ... 09 Ocak 2014, Perşembe 18:37:15 köken farketmiyor hocam. her cinsten psikopat var şirketimizde 2
    • farkindalik 10 Ocak 2014, Cuma 02:50:30 herkes farkinda abicim, bu olaylar artikcada daha belirginlesecek. Turkiye'de kendini kral sanan emekli askere tahammul kalmadi. Uniformayi cikartip senlen benlen beraber yasamaya alisabilenin zaten sikintisi yok. O sivil hayata alisamayanlarin ise dertleri bitmiyor, bozuk psikolojileriyle toplumuda gereksiz yere sivil asker diye boluyorlar. Emekli olmussun sende sivilsin bitti. Rutben gecmez sivilde. Bunu her dakika hatirlacaksaniz. Doktora gitsinler en iyisi. 2
  • Çok zor. 09 Ocak 2014, Perşembe 14:57:34 Tarihte, kokpit kavgaları ya da sürtüşmeleri yüzünden yaşanan kazalar mevcut. Doğru olan yapılmış ancak neyin kavgasını yapmışlar çok merak ettim. 2 saattlik yol. Hazırlıklar filan desen en fazla 3 saat sürer. Sen kaldıracan, ben indirecem kavgası ise işimiz var valla pilotlarla :S 0
  • iPhone Uygulaması 09 Ocak 2014, Perşembe 14:56:50 İsimlerini yayınlasanız bu arkadaşların olay çözülür. 1
  • çiçek pilot 09 Ocak 2014, Perşembe 14:55:50 bunların ikisi de pilot , bir atışma yapsınlar... 1
  • KİM 09 Ocak 2014, Perşembe 14:44:03 kim dövmüş acaba:):) 2
  • iPhone Uygulaması 09 Ocak 2014, Perşembe 14:12:32 Bak yine faiz lobisi devrede.bu kavga cok manidar degil mı? Dış mihraklarin gücü bu :)))))oyuna gelmeyelim arkadaslar.durmak yola devam :)))))))) 4
    • havacı 09 Ocak 2014, Perşembe 20:33:46 cokmu komik...ailen uçakta olsaydı böyle esprilimi yazardın biraz şağduyu herşeye nedir bu alaya almalar yahu:( 5
  • F/O 09 Ocak 2014, Perşembe 13:49:35 F/O yu teğmen gibi gören hasta kişilikli asker kökenli kaptanlar yüzünden bu kadar hır gür çıkıyor. Sivil kökenli ya da yabancı kaptanların hiç birinde sıkıntı yaşamadım 8
    • bıkmadınızmı 09 Ocak 2014, Perşembe 22:51:51 Altın fiyatları artsa Asker kökenliye bağlıyorsunuz, Allah iyi insanlarla karşılaştırsın, cinsin askeri sivili olmaz, genellemeye gerek yok, geçmişin yanlış tipleri bugünün iyilerini götürmesin 1
  • iPhone Uygulaması 09 Ocak 2014, Perşembe 13:43:20 Bence dogru olanı yapmışlar. Sürtüşmeyi havada devam ettirip uçuş emniyetini mi aksatlarsaydı. Tabi daha doğrusu her iki tarafında işi bu hadde getirmemesi, görevini yapması, kendince gördügü haksızlıgı rapor etmesiydi. Ama yine bilemeyiz neden kavga ettiler, burda önemli olan sonucu değil kavga ya kadar uzanan sureci arastırmak lazım. Pilotlar yorgun muydu üzerlerinde ops baskısı mı vardı, kavga ettirecek ne yaşamış olabilirler. Bunlar bilinmeden kesin hükümlü yorumlar zarar verici olabilir 0
  • Android ve Iphone 09 Ocak 2014, Perşembe 13:39:50 Ben Lise mezunu kaptanım , hadi ben parayı bastırdım , özel üniversiteden diplomayı alıyorum ama siz ikinizin aile terbiyesi ne olacak . Bu iş paraylada olmaz , sizi çocukluğunuzada gönderemeyiz . Peki nasıl eğiticez sizi , insanlık hakkında , terbiye hakkında , havacılık kültürü hakkında . O çok bilmiş tavırlarınızla , bizim sizinle ilgili bu sorunumuzada bir çözüm bulun bakalım .Sizler hiç sabah uyandığınızda aynaya bakıyormusunuz . Yada aynaya baktığınızda ne görüyorsunuz ? Lütfen , saygı görmek için saygı gösterin . Ailenize , iş arkadaşlarınıza , apartman görevlinize , market çırağına ... İnsanlık , terbiye okul bitirilerek kazanılan bir vasıf değil . Dediğim gibi , sizi çocukluğunuza geride gönderemiyeceğimize göre , sorun büyük . 1
    • Bum Pilot 09 Ocak 2014, Perşembe 14:23:02 Kaptan, Para ile nasil diploma alinir? On buyuk terbiyesizlik bu? Diplama para ile alinmaz. 10
    • Burn Pilot'a 09 Ocak 2014, Perşembe 16:59:09 Sen hangi ülkede yaşıyorsun , eğitim sistemimizden haberin yok sanırım . Kaptan doğru söylemiş . Yok mu çevrende hiç özelde , yakın yurtdışı çevrende okuyan . 0
    • Bum Pilot 10 Ocak 2014, Cuma 18:29:46 Para ile 4 senelik yuksek okul Diplomasi satan Dekan hapise atilmali. 0
  • iPhone Uygulaması 09 Ocak 2014, Perşembe 13:34:37 Kaptanlar kendilerini güncellemezlerse FO'lar tecrübe sahibi olmadan çok bilmiş gibi davranırlarsa olabilir böyle şeyler! Varsayımdır bu yazdığım. Gerçek olan ve Unutmamamız gereken bişey varsa oda pilotların da insan olduğudur. 1
  • Android Uygulaması 09 Ocak 2014, Perşembe 13:32:01 bunlara bu kadar para verirsen olacagi bu kendinelerini bi sey saniyorlar...butun sirketler anlasip cekceksin maaslarini yari yariya bak nasil kuzu olurlar. 10
    • kaptan 09 Ocak 2014, Perşembe 16:29:26 sen artık otobüse biner bide dayak yersin muavinden... 2
  • iPhone Uygulaması 09 Ocak 2014, Perşembe 13:29:03 Sorumsuz bunlar. Uçakta hasta olabilir, başka ACİL durum olabilir. Demek ki, Pilot olmuşlar ama ADAM olamamışlar. Vereceksin bunlara, uzun zaman UÇMA YASAĞI, bak gör bir daha yaramazlık yapıyorlar mı... 6
  • Pilot thy 09 Ocak 2014, Perşembe 13:08:12 Kavganin zamanlamasi cok manidar 0
  • hocam 09 Ocak 2014, Perşembe 12:55:58 Bana hocam demeeeee :) peki abi, bana abi de deme, bak, bana bak da demeee. Vee silahlar patlar. Askeriyede mintika... 2
  • iPhone Uygulaması 09 Ocak 2014, Perşembe 12:53:36 THY,sunexpress'in rezilliklerine daha ne kadar tahammül edeceksin cok merak ediyorum...Yazık BAŞKENT ANKARA yolcusu gercekten bunu hakketmiyor. 11
  • iPhone Uygulaması 09 Ocak 2014, Perşembe 12:45:31 40 Yilda 1 Yaa 40 yilda 1 kokpitte nedeni belli olmayan bi anlasmazlik su yuzune cikmis,hemen o atilsin bu atilsin.bunu diyenler herkesle cok mu iyi geciniyomus acaba,merak ettim. 4
  • CRM 09 Ocak 2014, Perşembe 12:33:11 Ekipte CRM i sağlamaktan 1. derecede kaptan sorumludur. 0
  • kamyoncu 09 Ocak 2014, Perşembe 12:26:33 yeter ki havada olmasın, yerde olsun bitsin ,uçmamaları daha hayırlıdır. 0
  • iPhone Uygulaması 09 Ocak 2014, Perşembe 12:15:57 Sx te bu tarz olaylar sıklıkla yaşanmakta sadece bu seferki dışarı yansımış,burunları kaf dağında olan kokpit ekibnden ne beklenir..sx te crm den kimse bahsetmesin,balık baştan kokmuş.ciddiyet yok,disiplin yok.kabin içinde aynı şey söz konusu,herkesin birbrnden nefret ettiği yerde crm olmaz.oraya kökten temizlik gerekiyor.hem kokpit hem kabine.çürük elmalar ayıklansın.Hacı Beyin krizi çözmesi lazım biranönce 3
  • Cabin crew 09 Ocak 2014, Perşembe 12:13:43 Kız kavgası olabilir 4
    • -- 09 Ocak 2014, Perşembe 16:21:05 kız kavgasından başlamış herşey yakışıklı genç fo yu kaptan çekememiş.başlamış soru sormaya..... 4
  • 2,dunyamiyiz 09 Ocak 2014, Perşembe 12:13:08 Herhalde kimliginde TC. yoksa insan dokunulmazlik hissi kazaniyor saniyorum. 0
  • tk 09 Ocak 2014, Perşembe 12:12:57 halen thy de özellikle 737 filosunda birkaç kaptan profili var kendini tanrı gören ama kibar nazik bilgili çogunluguda göz ardı etmeyelim 1
    • fo 09 Ocak 2014, Perşembe 12:41:14 hıc sorma son bır kac tane kaldı onlarda gıderse rahata ercez. 0
    • F/O 09 Ocak 2014, Perşembe 14:59:08 Kesinlikle katılıyorum. Şansıma da 15 günde 1 uçuş planlıyorlar bu kişilerle. Ekip planlama beni çok seviyor anlaşılan 0
  • tk 09 Ocak 2014, Perşembe 12:12:57 halen thy de özellikle 737 filosunda birkaç kaptan profili var kendini tanrı gören ama kibar nazik bilgili çogunluguda göz ardı etmeyelim 0
  • Tabanca 09 Ocak 2014, Perşembe 12:01:59 Universye okumuş , birde yüksek lisans yapmışsın ama şirket bilgilerini burada paylaşmaktan çekinmeyecek kadarda rahatsın , aferin 0
  • Allahtan 09 Ocak 2014, Perşembe 12:01:21 Sxs De bayan hostesler var ayırmışlar kaptanları 0
  • Tabanca 09 Ocak 2014, Perşembe 11:50:25 F/O kaptanına laf yetiştirecegine , ıvır zıvır işlerini yapsın 21
    • fo 09 Ocak 2014, Perşembe 12:42:05 ıste soyu tukenmekte olan kaptanlardan bırı bı bıtsenızde kurtulsak. kendı hıc fo olmadı 1
    • tecrübe 09 Ocak 2014, Perşembe 13:15:45 saçmalama 2
  • Yabancı 09 Ocak 2014, Perşembe 11:44:59 Kaptan yabancı hemde yunanlı rum olsaydı bunlar olmazdı 6
  • İsim / Rumuz 09 Ocak 2014, Perşembe 11:42:01 Kaptanlarin crm anlayisi genelde kaptan ne derse desin hakli veya haksiz olsun f/o nun siz bilirsiniz efendim, siz nasil isterseniz efendim demesidir. F/o bu durumda bunlari demez kitabi gosterirse kaptana gore crm'e aykiri davranmis olur. Burdan da olay cikar. Saniyorum kaptan bu sefer disli bir f/o ya denk gelmis 0
  • DOLMUŞ 09 Ocak 2014, Perşembe 11:40:08 TÜM KAPTAN VE F/O LARA SESLENİYORUM. DOLMUŞA GELMEYİN.ZİRA BU OLAYIN SONUCU ÇOK FARKLI YERLERE GİDEBİLİR. BU MESLEK FARKLI BİR AHENK GEREKTİRİR.KOKPİT TERBİYESİ ZEDELENİRSE TELAFİ EDİLEMEZ.HERKEZ KENDİSİNE GELSİN. 1
    • Bum Pilot 09 Ocak 2014, Perşembe 11:58:48 Evet cok haklisin. Bu durumda Kaptan daha zor durumda bu olay meydana geldigi icin. Iki taraf icinde olay iyi degil. 0
  • Android Uygulaması 09 Ocak 2014, Perşembe 11:38:57 Olur olurr lise mezunu yabanci kaptana 6500euro ver benim turk universite okumus yuksek lisans mezunu FO'ma 3000 bin euro ver e kokpittede kaptan butun isi FO'ya yaptirsin dua etsinler kavga cikmis harp cikmamis 5
    • Bum Pilot 09 Ocak 2014, Perşembe 12:13:39 BU OLAYIN PARA ILE ILISKISI YOK. REFERANS OLARAK OLAY IKI EKIP ICINDE KOTU.BUNA BDNZER OLAY HOUSTON, TEXAS DA OLDU QUANTASIN EKIPI CAPTAN PILOT PF IS F/O PNF. FMS BILGILERINI F/O GIRMEK ISTEMEDI.14 HOURS USUS ERTESI GUNE YOLCULARA OTELE ALINDI. 0
    • EGO 09 Ocak 2014, Perşembe 13:09:26 Sen bu mantıkla , bu terbiyeyle F/O olduğuna dua et . Orası bile çok sana . Her zaman söylüyorum senin gibilere , EGOnuzu arka cebinizde taşıyın . 2
  • yolcu 09 Ocak 2014, Perşembe 11:38:02 bana yıllar önce Frankfurt ta yaşanan olayı hatırlattı.o zaman f/o kaptanı bir temiz dövmüş ve çantasını alıp uçağı terk etmişti.eski sxs ciler bu olayı hatırlar.(S.Ö ile U.A olayı.) 1
    • bum Pilot 09 Ocak 2014, Perşembe 11:51:59 Arkadas Kaptan dovulurmu? ne ayip ne ayip.F/O Frankfurtda sokaklari temizlemede kendine bir is bulsun.Peki bir gun yeni ise basvurdugunda Ne den SXS ayrildin? Kaptani dovdum. Sahane yarin bizde ise basla!!!!!!!!!! 5
  • Falcon 09 Ocak 2014, Perşembe 11:34:53 Pilotlarin silah, satir,musta,bicak yada ustura gibi delici ve kesici alet tasimalarina müsade edilmelidir.. 6
  • Kurmay 09 Ocak 2014, Perşembe 11:32:38 F/O kurmay albay olabilir 3
  • F/O 09 Ocak 2014, Perşembe 11:31:29 Konu net olarak bilinmeden, taraflar dinlenmeden olay adam akıllı analiz edilmeden yorum yapmak çok zor ve yersiz bence. Bazı kaptanlarımız hiç konumlarına yakışmayan cümleler sarfedebiliyorlar yanlarındaki ikinci pilotlara, bazı ikinci pilot arkadaşlarımız saygı-hiyerarşi kriterlerinden uzak davranabiliyorlar. Ancak bu kadar ağır eğitimlerden geçen, bu kadar sık sağlık kontrolüne giren ve bu kadar yorucu bir meslek icra eden pilotların da insan olduğunu unutmamak gerekir. Elbette ki profesyonel iş anlayışı olayın bu noktaya gelmemesini gerektirirdi. Ancak bu tarz olaylar Dünyanın her kalitedeki havayolu şirketinde örneği görülmüş olaylardır. Bir pilot olarak küçük, nezih ve bana göre çok özel meslek ortamımızda böyle bir olay okumak/duymak son derece üzdü. Elbette taraflar dinlenmeli konunun üzerine gidilmelidir. Yorgunluğun etkisinin büyük, gece uçuşu olması sebebiyle de dikkat güçlüğü ve yanlış anlaşılma ihtimalinin yüksek olduğu kanısındayım. Herkese emniyetli ve keyifli uçuşlar! 0
    • Kaptan 09 Ocak 2014, Perşembe 17:17:52 Nihayet aklı başında bir yorum okudum. Havacılık kültürünü özümsemiş bir kişinin yorumu böyle olmalı. Teşekkürler kardeşim. 0
  • Tabanca 09 Ocak 2014, Perşembe 11:02:31 Bu f/o yu hemen yollayacaksın 30
    • Pitotube 09 Ocak 2014, Perşembe 11:35:57 Ne demek F/O hemen yollayakcin. Once iki tarafi dinle, ayrica digger F/O larin fikrini al. On yargili olma. you are wrong 3
  • iPhone Uygulaması 09 Ocak 2014, Perşembe 10:34:01 Bu arkadaslar muhtemelen üniversite mezunu degildir oyüzden olmustur, üniversite mezunu olsalar böyle bir problem yasanmazdi!!! 36
    • SPQ 09 Ocak 2014, Perşembe 10:48:51 Ne alaka universite mezunu olup olmadiklari? "Yorum yazdim" demek icin mi yaziyosunuz böyle gereksiz seyleri anlamis degilim... 4
    • ayfon 09 Ocak 2014, Perşembe 11:24:53 Laf etti balkabağı diye bir laf vardır... 2
    • birdost 09 Ocak 2014, Perşembe 11:42:19 arkadaş kinaye yapıyor thy ye anlamadan saldırmayın. 3
    • İphone a 09 Ocak 2014, Perşembe 17:03:07 Ben Lise mezunu kaptanım , hadi ben parayı bastırdım , özel üniversiteden diplomayı alıyorum ama siz ikinizin aile terbiyesi ne olacak . Bu iş paraylada olmaz , sizi çocukluğunuzada gönderemeyiz . Peki nasıl eğiticez sizi , insanlık hakkında , terbiye hakkında , havacılık kültürü hakkında . O çok bilmiş tavırlarınızla , bizim sizinle ilgili bu sorunumuzada bir çözüm bulun bakalım .Sizler hiç sabah uyandığınızda aynaya bakıyormusunuz . Yada aynaya baktığınızda ne görüyorsunuz ? Lütfen , saygı görmek için saygı gösterin . Ailenize , iş arkadaşlarınıza , apartman görevlinize , market çırağına ... İnsanlık , terbiye okul bitirilerek kazanılan bir vasıf değil . Dediğim gibi , sizi çocukluğunuza geride gönderemiyeceğimize göre , sorun büyük . 1
  • Bravo 09 Ocak 2014, Perşembe 10:25:52 Uzmancıklar sahneye çıktılar yine 1
  • hta 09 Ocak 2014, Perşembe 10:14:14 Hta nın yaptığı tiyatroda rol yaparak geçenleri de göreceğiz ileride. Hoş adamlarda haklı ne yapsınlar crm adı altında milleti zengin edenlere bu müstehak. 0
    • Bum Pilot 09 Ocak 2014, Perşembe 11:10:01 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
    • Bum Pilot 09 Ocak 2014, Perşembe 11:24:11 HTA nin tiyotrosundan gecmek, O koprunun adi neydi cennet, cehennem arasi. Ondan gecmekten daha zor. Obur tarafta yine ayni psikolog karar verecek kopruden kimin gecip gecmiyecegini. 0
  • Epeydir 09 Ocak 2014, Perşembe 10:08:19 SXS de Kaptan F/O kavgaları duymaktayım, F/O ların kaptanları beğenmemesi vs, birisi bilgi verirse sevinirim 1
  • CRM'e 09 Ocak 2014, Perşembe 10:07:05 Ellerine saglik... 0
  • Saldırı 09 Ocak 2014, Perşembe 10:06:38 Zamanında yaşanan aşırı otoriter kaptanlara karşı alınan önlemlerin topuzu kaçmıştır! Olay Kaptanlara saldırı şeklinde epeydir devam ediyor. Kaptan yetersizse Kaptanlığını al. Ama Kaptan olarak uçuruyorsan arkasında duracaksın. Bu olayların hazırlayıcısı şirket tutumlarıdır.! Sonuçta operasyonel aksaklık olarak konu şirketleri mutlaka etkileyecektir. İnşallah uçuş emniyeti olarak bizleride vurmaz! 1
  • 320 09 Ocak 2014, Perşembe 10:04:16 sxs'de çalışmış biri olarak şaşırmadım desem yalan olur, zira sxs CRM kültürünün çok iyi olduğu, prosedürlerin asla dışına çıkılmadığı bir şirket. bu kavga edenler ya şirkette yeni ve başka kültürlerden gelen arkadaşlar ya da hava kuvvetlerinden yeni çıkmışlardır. 4
  • yhm 09 Ocak 2014, Perşembe 09:59:53 yerlerine giden kaptanlarin iyi kufurunu yemislerdir :) 0
  • Sxs 09 Ocak 2014, Perşembe 09:57:52 Sxs de kaptanlar arasında çok olay olduğunu duydum bu basına intikal edeni 1
  • Kaptanlara diyen 09 Ocak 2014, Perşembe 09:56:24 Iphone uygulaması arkadaşım sen Kaptanları öyle görüyorsan arada bilgi ve kültür yönünden uçurum var demektir.Kaptanları seviyene indirmeye çalışacağına çalışta bilgi seviyeni artır, bu uçurumu biraz kapat. 3
  • Şirket 09 Ocak 2014, Perşembe 09:52:56 F/O derhal atılmalı, başka hiçbirşey kurtarmaz, haklı veya haksız- Dönüşte rapor verebilirdi- SHGM ne olayı Kaptan yetki ve sorumlulukları ile uçuş emniyeti açısından şirketlet nezdinde incelemelidir- Ya olay havada olsaydı! 21
    • abc 09 Ocak 2014, Perşembe 10:28:51 hemen f/o lar günah keçisisi ilan edilsin zaten. 4
    • astronotluk zor iş 09 Ocak 2014, Perşembe 12:52:17 CRM sadece F/O lar için değil yada Cpt ların F/O lar üzerinde baskı kurması için bulunmuş bir kavram da değil. Bir uçuşumda özellikle son iki bacakta sırf crm i muhafaza edebilmek için gösterdiğim çaba ve sabrı hiç unutmuyorum, sanki onu sağlamak asıl Cpt na düşmezmiş gibi. 1
  • Vize-Pasaport 09 Ocak 2014, Perşembe 09:49:59 Olabilir,insanlık hali. Eğer bu pilotlarin bunun gibi başka olayları olmuş ise ya da olur ise o zaman gerekli cezalar verilmelidir tabiki. Ama eger bu ilk kez yaşanan bir şey ise uyarılır. Zaten bence onlarda yaptıkları hatanın farkındadırlar. Öyle hemen iptal etmek falan boş laflar. Bir pilot kolay yetismiyor. Orduda bile pilot bir f16 dan daha önemlidir. Ayrıca ben bugüne kadar da dağları ben yarattım havası ile gezen pilot ta yok. Adamlar Allah var alanda gördükleri personellere selam vermeden geçmezler. En azından hostesler gibi değiller. Asıl onlar küçük dağları ben yarattım nidası ile dolaşmaktadır. Bence bu pilotlar ın affedilemeyecegi bir hata değil. Umarım bu olay bir daha hiç bir havayolu şirketinde yaşanmaz. 5
    • cok bilmiş 09 Ocak 2014, Perşembe 11:53:45 hosteslerin küçük dağları yaratmış edalarından bahsetmişşin vizeci arkadaş.hosteslerin niye yürürken basları önce yürüdüklerini hiç düşündünmü acaba ? 0
    • -- 09 Ocak 2014, Perşembe 12:18:08 ya arkadaşlar bırakalım orduda şöyleydi orduda böyleydi konuşmalarını.ordunun ayrı bir görev anlayışı çalışma koşulları ve amaçları var.oranında buranında kendine göre sorunları olur.hedef sivilde bir araya geldikmi sivil havacılığının kural davranış ve kültürüne uygun çalışma ve davranışlar içerisinde bulunmak olmalıdır.bu tip olayların daha cok artacağını düşünüyorum.zira insanlar arasında işe girişte torpilin haksızlığın bu kadar yüksek olduğu bir ortamda işe girdikten sonra bazı arkadaşlar arkasına göre pilot oluyorlar.ayrımcılık adam kayırma şunun çocuğu bunun yakını olayları kişiler arasında haksız rekabete yol açıyor ve buda bir volkan gibi zamanla cıkacaktır..... 0
  • CRM 09 Ocak 2014, Perşembe 09:48:33 Maalesef CRM denilince insanların çoğu birbirlerine iyi davranmayı anlıyor. 0
  • Sasirtici 09 Ocak 2014, Perşembe 09:45:47 Sxs gibi turkiyedeki en yuksek CRM seviyesine sahip sirkette bunun olmasi sasirtici Ortada ucus tehlikesi yok, zira beraber ucmayarak iyi bir karar vermisler 3
  • Hayır 09 Ocak 2014, Perşembe 09:45:38 Bu iş pilotların değil, yönetimin suçu. Kim kime bağlı, kim Commander, Yetkisi nedir, F/O yetkisi nedir.PF görevleri, PNF görevleri, bunlar birbirine karışırsa anarşi çıkar. Aha böyle olur.TK da da bu iş sonunda buraya varacak.Kaptan yetkilerine saldırının dozajları gün geçtikçe artıyor. Kaptanı beğenmiyorsan kaptanlığını al.Ama kaptan olarak görevlendirdiğin adamın arkasındada dur. Geldiğimiz noktada 3günlük F/O Kaptana akıl öğretmeye çalışıyor. TK da da böyle. Son iki uçuş emniyet bülteninde bakarsanız böyle olduğunu ve son hızla bu konuda yol alındığını, rollerin tersine döndüğünü, Kaptanların aman sorun çıkmasın yaklaşımıyla bir çok şeyi idare etmeye çalıştıkları görülebilir. Vakti zamanda yaşanmış aşırı otoriter Kaptanların tam tersi bir durum bu. O önlenmeye çalışırken şimdi artık sorunumuz aşırı baskılanmış bir Kaptan! Bunun uçuş emniyet üzerindeki negatif etkileride inşallah olmaz ama bir gün görülür! 1
  • neden 09 Ocak 2014, Perşembe 09:44:18 bir de nedenini ogrenseydik Kim buftegi yiyecek kavgasi mi ki? Bizde de hep oluyor :) 2
  • CRM 09 Ocak 2014, Perşembe 09:37:46 Gelişen havacılık teknolojisinde bütün hesaplamaları hatasız anında yapan ve onu kendi içerisinde denetleyen bilgisayar sistemleri varken alım kriterlerinde sayısal & matematik zekasını ölçmekten çok HTA testi gibi adayın CRM seviyesini ölçmeye yönelik unsurlar geliştirilmeli.. DLR & MOLLY vb testlerin değişen ve hızla farklı yerlere giden havacılıkta pek te anlamı yok.. Sanırım şirketlerin bunlarda ısrarcı olma nedeni "seçme" unusurundan ziyade "eleme" unsurunu ön planda tutması .. Büyük bir gelişim ve değişim kaydetmiş havacılıkta kazaların büyük çoğunluğu iletişim , davranış şekilleri iken alım kriterlerinde CRM'in sadece "sözde" önemsenmesi şirketlerin başına daha çok iş açacak gibi.. 3
  • Android Uygulaması 09 Ocak 2014, Perşembe 09:34:56 Olur böyle şeyler. Insanlık hali 3
  • hop 09 Ocak 2014, Perşembe 09:34:45 zurnanın zırt dediği yer. 0
  • boks 09 Ocak 2014, Perşembe 09:24:56 bu arkadaşların hemen lisanslarını iptal edeceksin...canımız kimlere emanet... 24
  • iPhone Uygulaması 09 Ocak 2014, Perşembe 09:20:05 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0