Comp. Stall/Stall/CB
02 Ocak 2015, Cuma 12:21:00
Engine stall'dan bahsediyorlar da bunlar güzel turbofan motorlar artık eskisi gibi hava akımı bozulunca kolay kolay stall olmuyorlar. Variable vaneler vs... vs.. Bence ani tırmansa motora giren hava akımı bozulsa da motorun stall olacağını zannetmiyorum. Uçağın stall'u zaten 320'de çok zor biliyorsunuz... Kaçamadı CB'ye girdi bence, girince de allak bullak oldu.90
İsim / Rumuz
02 Ocak 2015, Cuma 11:02:35
Bir hava aracının konfigurasyona göre +,- G limitleri bellidir.Bu limitler aşılırsa yapısal hasar oluşur.Mature Stage bir CB merkezindeki up/downdraft hız degerleri, air asia uçagının mode S sisteminden gonderilen son dikey hız (varyo) degerleriyle benzer özellikler göstermekte.Bu verilere göre air asia uçagının kaçınmada geç kalarak CB içerisine girdiği söylenebilir.Uçaklarda kullanılan bazı radar sistemlerinin AUTO modda hava hadisesini tam olarak yansıtamadıgı,zaman zaman MANUEL moda geçerek de birkaç tur tarama yapılması faydalı olmaktadır. Sonuçta biz ne dersek boş,FDR analizi sonucunda gerçekler ortaya çıkabilir ancak.Hayatını kaybedenlere rahmet,yakınlarına sabırlar.50
Tüm yorumlar
Stall
03 Ocak 2015, Cumartesi 12:16:59 Yahu arkadaş uçağın düşme sebebi stall değil işte. Öyle olsa 36000 feetten düşerken uçak tekrar hız kazanınca pilotlar uçağın burnunu biraz yukarı kaldırır kurtarırdı. Başlangıçta uçak stall olmuş olabilir ama düşme nedeni stall diyemezsin. Bu ölüm sebebine kırmızı ışıkta geçmek demekle aynı şey. Kimse kırmızı ışıkta geçti diye ölmez. Kırmızı ışıkta geçerken araba çarpar, çarpmaya bağlı olarak ölüm gerçekleşir. Sebep kırmızı ışıkta geçmek değil arabanın çarpmasına bağlı olarak yaşanan yaralanma ve hasarlardır.00
Eğitim ve teyakkuz
04 Ocak 2015, Pazar 15:53:16 Otomasyona alışmış, manuel uçma becerisini kaybetmiş, uçağın koruma sistemlerinin aşırı övülmesi ile uçağın hiçbir zaman stall olmayacağına inanan ve similatörde bile recovery çalışılmayan bir kokpit ekibinin; uçağın uçuş zarfının uçlarındayken ani hava akımına kapılıp gerçek stall olmasında çıkış yapamaması çok da yadırganmamalıdır. Okyonusa düşen AirFrance'ın A-330'unun sağ sandalyedeki pilotun lövyeyi sürekli tam geride tutmasından kaynaklandığını; solda uçan pilotun ise priority butonuna basmadığı gerçeğini unutmayalım. Pilotluk düğmeleri çevirme işi değildir. 10
Android Uygulaması
03 Ocak 2015, Cumartesi 08:21:28 Kanatlar üzerinden sert şekilde geçen hava yüzünden uçağın düşmesi.. Hayatımda bu kadar saçma bir kırım nedeni duymadım. Lütfen hiçbir medya kuruluşu ya da mensubu son derece sofistike ve profesyonel yorum gereken bu tarz işlerde yorumda bulunmasın. Bekleyin gerekli otorite araştırmasını tamamlasın. Ya da bu işin uzmanı olan kişiler ilk bulgulara göre birşeyler yorumlasin. 20
flatland
03 Ocak 2015, Cumartesi 10:38:42 yorumunuz için teşekkürler......acaba kaç dehamız daha bu kırımı yorumlayıp bizleri bilgilendirecek.01
cakarta
03 Ocak 2015, Cumartesi 07:55:02 Yazik olmus..dusmeseymis iyiymis10
Ladyd
03 Ocak 2015, Cumartesi 03:00:49 Bence terror orgutu isis yada al qaida
Kos koca malezya havayollu hala toz
Olmus 01
iPhone Uygulaması
02 Ocak 2015, Cuma 18:31:17 Animasyon tamamen Saçma sapan bilgilerle dolu.20
Kel alaka
02 Ocak 2015, Cuma 12:36:43 Bu kaza ülkemizde olsaydı, kaza sonuç raporunu görür gibiyim, ıls olmadığı için uçak düşmüştür, kontrolörün tırmanma talebini karşılaması kazanın meydana gelmesinde önemli rol oynamıştır, radar olsaydı bu kaza yaşanmazdı :)01
ne biliyorsun?
03 Ocak 2015, Cumartesi 00:55:08 oradada ayni seylerin konusulmadigi ne malum? ne biliyorsun? endonezya medyasini mi takip ediyorsun yoksa ha? applicationmi indirdin i phonuna?10
iPhone Uygulaması
02 Ocak 2015, Cuma 12:28:46 "Malezya uçağı" değil..ENDONEZYA!!20
Android Uygulaması
02 Ocak 2015, Cuma 11:54:42 Yetersiz bir acilama00
Palavra
02 Ocak 2015, Cuma 10:48:03 Ne sacma bir aciklama olmus bu !!! Hic mi fizik dersi görmedin ??01
Microburst.
02 Ocak 2015, Cuma 10:36:43 Bence bir microburst vakasi daha.02
kesin
02 Ocak 2015, Cuma 10:51:15 40binftte kesin microburst vakasıdır70
kesin'e
02 Ocak 2015, Cuma 11:14:22 düzgünce bir cevap verip açıklama yapman daha uygun olurdu.03
microburst e
03 Ocak 2015, Cumartesi 10:32:39 microburst düşük irtifada yaşanır. adam CB nin içine girmiş belli ki. windshear, icing, turbulance, rain etc...00
Misafir
02 Ocak 2015, Cuma 10:28:21 Kanat üzerinden sert hava nedir..?? hücum açısı limitler içinde kaldığı sürece yumuşak veya sert hava gibi birşey ilk kez duyuyorum. bana mantıklı bir açıklama yapabilen varmı? sert hava... ))30
Leningrad
02 Ocak 2015, Cuma 13:59:38 Şair burada ani yükselişe çıkan tayyarenin kanat profilinden geçen hava akımı arasındaki büyük farka sert hava akımı demiş. Hücum açısının maksimum derecede oldugunu düşünüyorum.20
acaba
02 Ocak 2015, Cuma 11:16:47 40bin feet'te stall kurtarilamaz miydi acaba? Bir süre stall olmuştur, sonrasinda downdraft etkisinde kalmis olabilir diye dusunuyorum.
Kafami kurcalayan diger bir konu, kaptan neden CB'lerin içine daldı? gorur gormez heading'i degistirseydi kurtulabilir miydi?20
leningrad
02 Ocak 2015, Cuma 13:55:17 Air france'in basina ne geldiyse bu ucagin basina da aynı sey geldi. Ani yukselmenin motorlarda hasara yol actigi bariz bir gercek. Devamında stall engellenemedi10
Hakan
03 Ocak 2015, Cumartesi 00:40:48 aynen leningrada bende katılıyorum,aşırı rüzgar nedeni ile yükselme esnasında uçağın kontrolünü kaybetmek stall durumu bu çok açık,pilotun burda hatası var yükselme esnasında motorlar aşırı güç alıp kontrol kaybedildi,airbuslarda kumanda etmek zordur boeinge göre air france kazası ile birebir00
AIR ASIA UÇAĞI NASIL DÜŞTÜ?
02 Ocak 2015 Cuma, 09:50:57 / Toplam : 25 yorumÇok beğenilenler
Tüm yorumlar