19 Ocak 2009, Pazartesi 14:10:29

THY'DE KRİTİK GÜN

Türk Hava Yolları’nın 2009-2023 yılı filo yapılanması çerçevesinde çıktığı uçak alım ihalesi için verilen süre bugün sona eriyor. Airbus ve Boeing’den gelecek teklifler için THY’de meraklı bekleyiş sürüyor.
  • Thy sitesinde bilançolar mali tablolar yayınlanıyor birazmuhasebe bilgisiyle o uçakların ne kadar fazla uçtuğunu ve şu anda THY'nin derdinin uçağı doldurmak değil yolcuyu uçuracak uçak bulmak olduğunu anlayabilirsiniz. Tabi ki uçak sayısı başarı ifade etmez bu sadece basit bir göstergedir. O kadar da yalın algılamayalım yazılanları. Bu korkuyu anlayabilmiş değilim ben bizim insanımız eskiden beri korkarak korkutularak aman iyi bir şey yapma göze batma öne çıkma mantığıyla büyütüldüğü için herkes çok kendine güvensiz, tabi kendine gereksiz güven (acemi cesareti) de kötü sonuçlar getirir burada önemli olan THY başta tüm sektörün atacağı adımlara objektif eleştiri yapmaktır ki bir faydamız dokunabilsin. Ama başarıdankorkmayı da anlayamıyo
  • Ucak almak basari sayilmaz.Onu ucurmak ve zarar etmemektir basari.Dünya konjüktürünü iyi dengelememiz gerekir.Son 7 yili biz basarili gecirdik.Acaba bu hep böyle devam edermi?
  • En son 4 adet 320'yi çok uygun fiyata aldı THY, bu gün THY'nın diğer şirketlere göre açık ara avantajlı olduğu bir gün, bence fiyatlar çok ucuz gelecek, döviz artıyor belki herkes pahalıya gelir diye düşünebilir ama THY döviz de kazanan bir şirket ;) bu bakımdan gelirleri arasında önemli bir yüzde dövizi de olunca çok rahat yepyeni bir filo için büyük alım yapacaktır diye düşünüyorum. Lufthansa veya Us Airways kıvamına geldiğinde THY bu kadar uçak yetmez diyeceğiz umarım )) Bu arada keşke embraer gibi firmalardan anadolu jet için de teklif istense.
  • NAPICAKLAR BU KADAR UÇAĞI ZATEN PARK YERİ BULAMIYOR YETKİLİLER ÖNCE UÇAKLARIN PARK YERİ HAZIRLANMALI DAHA SONRA YER VARSA UÇAK ALINMALI ÇOĞU UÇAK ATA APRONDA YATIYO DEMEKKİ GEREK YOK FAZLA UÇAĞA ALICAKSANIZ AIRBUS 380 ALIN BU YÜZDEN YOLCULAR VE ÇALIŞAN PERSONELDE ZOR DURUMDA KALIYO UÇAK İNMİŞ AMA TAKSİDE BEKLİYO YOLCUDA İSYAN EDİYO BU NASIL İŞ DİYE YOLCU HİZMETLERİ VE KABİN MEMURLARI ZOR ANLAR YAŞIYO ONLARIN GÜNAHI NEYSE

Türk Hava Yolları, 2023 yılına kadar olan filo yapılanması için çalışmalarını sürdürüyor. Türk Hava Yolları, uçak üretici firmalardan 35’i geniş gövdeli toplam 105 uçak almak için açtığı ihaleyi 17 Aralık’ta yapacağını duyurmuştu. Ancak Boeing ve Airbus’ın talepleri üzerine ihale süresi 19 Ocak tarihine kadar uzatılmıştı.

Verilen süre bugün sona eriyor ve uçak alımı için tekliflerin gün içinde alınması bekleniyor. Ancak, şu ana kadar ihaleyle ilgili somut bir gelişme olmadı.

Türk Hava Yolları, 35 çift koridorlu uzun menzilli, 70 adet de tek koridorlu kısa ve orta menzilli uçak alacak. İhale kapsamında Airbus’tan A320, 330 ve 350 modelleri ile Boeing’den 737 NG, 777 ve 787 tipi ucaklar değerlendirilmeye alınacak.

İhale ile ilgili gelişmeler AirportHaber'de olacak...

THY'DE KRİTİK GÜN

Facebook Yorum

Yorumlar

Death Grind ~ 8 yıl önce
Thy sitesinde bilançolar mali tablolar yayınlanıyor birazmuhasebe bilgisiyle o uçakların ne kadar fazla uçtuğunu ve şu anda THY'nin derdinin uçağı doldurmak değil yolcuyu uçuracak uçak bulmak olduğunu anlayabilirsiniz. Tabi ki uçak sayısı başarı ifade etmez bu sadece basit bir göstergedir. O kadar da yalın algılamayalım yazılanları. Bu korkuyu anlayabilmiş değilim ben bizim insanımız eskiden beri korkarak korkutularak aman iyi bir şey yapma göze batma öne çıkma mantığıyla büyütüldüğü için herkes çok kendine güvensiz, tabi kendine gereksiz güven (acemi cesareti) de kötü sonuçlar getirir burada önemli olan THY başta tüm sektörün atacağı adımlara objektif eleştiri yapmaktır ki bir faydamız dokunabilsin. Ama başarıdankorkmayı da anlayamıyo

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Neredeyiz ~ 8 yıl önce
Ucak almak basari sayilmaz.Onu ucurmak ve zarar etmemektir basari.Dünya konjüktürünü iyi dengelememiz gerekir.Son 7 yili biz basarili gecirdik.Acaba bu hep böyle devam edermi?

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Death Grind ~ 8 yıl önce
En son 4 adet 320'yi çok uygun fiyata aldı THY, bu gün THY'nın diğer şirketlere göre açık ara avantajlı olduğu bir gün, bence fiyatlar çok ucuz gelecek, döviz artıyor belki herkes pahalıya gelir diye düşünebilir ama THY döviz de kazanan bir şirket ;) bu bakımdan gelirleri arasında önemli bir yüzde dövizi de olunca çok rahat yepyeni bir filo için büyük alım yapacaktır diye düşünüyorum. Lufthansa veya Us Airways kıvamına geldiğinde THY bu kadar uçak yetmez diyeceğiz umarım )) Bu arada keşke embraer gibi firmalardan anadolu jet için de teklif istense.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
TC -JEE ~ 8 yıl önce
NAPICAKLAR BU KADAR UÇAĞI ZATEN PARK YERİ BULAMIYOR YETKİLİLER ÖNCE UÇAKLARIN PARK YERİ HAZIRLANMALI DAHA SONRA YER VARSA UÇAK ALINMALI ÇOĞU UÇAK ATA APRONDA YATIYO DEMEKKİ GEREK YOK FAZLA UÇAĞA ALICAKSANIZ AIRBUS 380 ALIN BU YÜZDEN YOLCULAR VE ÇALIŞAN PERSONELDE ZOR DURUMDA KALIYO UÇAK İNMİŞ AMA TAKSİDE BEKLİYO YOLCUDA İSYAN EDİYO BU NASIL İŞ DİYE YOLCU HİZMETLERİ VE KABİN MEMURLARI ZOR ANLAR YAŞIYO ONLARIN GÜNAHI NEYSE

Yanıtla

Kalan karakter 1000

Yorum Gönder

Kalan karakter 1000