PİLOTLAR "AT" DEĞİL Kİ ÇATLAYANA KADAR KOŞTURASINIZ

    Çok beğenilenler

  • Gerçekler 21 Temmuz 2014, Pazartesi 11:28:47 Nedeni her ne olursa olsun,bir pilota günde 8(sekiz) kez görev değişikliği gelmesi normal mi?Sonuçta uçuşların çoğu tarifeli iken?Örneğin ertesi gün öğleden sonra uçuşu olan bir pilota akşam 2100'de cep telefonu mesajı ile sabah 0400Z uçuşu verilmesi,bunu her ne sebeple olursa olsun kabul etmeyen bir pilottan da ekip planlama tarafından aksaklık raporu istenmesi sivil havacılık kuralları dahilinde midir?6 saat görev süresi olan 4 bacaklı bir uçuş son anda alınıp onun yerine 14 saat görev süresi olan bir uçuş verilmesi,bu değişikliğin sebebi sorulduğunda da eski uçuşun yönetim kademesinden biri yapmak istediği için bu uçuşun değiştiriliyor olması ne kadar etiktir?Çok az süre aralığında istifa eden iki pilota sözleşme gereği aynı tazminatlar çıkması gerekirken çok farklı tazminatlar çıkması,sebebini insan kaynaklarına sorulduğu zaman da bunun uçuş işletmenin isteği ile bu şekilde yapıldığının söylenmesi hangi hakkaniyet değerlerine sığar? 1
    • Yönetebilmek 22 Temmuz 2014, Salı 20:50:25 100 pilotluk bir programı sırf patrona tasarruf göstericem diye 80 pilotla yapmaya kalkarsan,piyasada bol kaptan var diye düşünüp zart diye euro'dan TL'ye dönmek gibi bir kararı alırsan işte böyle 3 ayda 20 kaptanını kaybedersin. Hayır,haberleri de yok: En az bir o kadar da 1 aya kadar ayrılacak. Bakalım ne yapacaklar? Yönetmek sanattır. Yönetmek yerine gütmeye kalkarsan böyle sezon ortasında zor durumda kalırsın.. 0
  • tavsiye 21 Temmuz 2014, Pazartesi 12:17:19 Pegasus'taki pilot arkadaşlar, madem bu yorgun haliniz kurallara uygun deniyor siz de hazır olmadan pushback sırasına girmek için hazırım demeyin, ikide bir shortcut ve yeni seviye istemeyin, ECON speed ne ise onunla uçun, terminal sahada ve 10000 ft altında sürat limitine uyun, minimumlarda pisti görmüyorsanız direk pas geçin, divert edin. Asla şirketi gereksiz yere zarara sokmayın ama yorgunluk durumunu düşünerek gereksiz ve riskli hareketlerden kaçının. Siz bunun tersini yaptıkça daha çok yükleniyorlar işte... Yorgunlukla alakalı hem şirkete hem de SHGM'ye rapor yazın ki yarın Allah korusun birşey olduğunda bu müdürünüz çıkıp kaptanlar yorgunluk durumlarından kendileri sorumluydu herşeyi kitabına uygun yaptık vicdanımız rahat diyemesin. 7
    • tavsiyeye cevap 21 Temmuz 2014, Pazartesi 14:21:09 riskli hareket ile kastınız 10000' altında yüksek sürat uçmak ve shortcut istemek mi?yeni seviye istemek mi riskli ? size bunlar riskli geliyor sanirim.lütfen ya kendimize gelelim. minimumların altında pas geçilmiyorsa zaten o ayrı bi olay burada onun konuşulması söz konusu bile olamaz. 5
    • cevaba.. 21 Temmuz 2014, Pazartesi 15:24:05 Evet 10000 feet altında 330 knot yaparsanız kontrolsüz trafikleri ve kuşları görmeniz ve kaçınmanız zorlaşır, özellikle yorgun iseniz. Seviye isteme ve shortcut cümlesinin başındaki "ikide bir" kısmını atlamayın lütfen, kastım normal istekler değil yoğun trafikte frekansı bloke edebilen ve ATC'yi aşırı yükleyen sizi de yoran istekler. Ama ana fikir şu, siz uçuşu zamanında gerçekleştirebilmek için kendinizi paralarken aldığınız ödül planlı ground time kısalması ve buradaki gibi demeçler oluyor. Shortcut ve sürate evet ama planlayıcılar nasıl olsa yapıyorlar deyip işinizi daha da zorlaştırıyorsa dur demek olmadığını göstermek lazım, işi yavaşlatma şeklinde değil ama normal planlamaya göre davranarak... ECON süratten kastım bu, çok istiyorlarsa cost indexi artırsınlar sonra niye çok yakıt yaktınız demezler. 1
    • tavsiyeye cevaba 21 Temmuz 2014, Pazartesi 17:11:03 yani herşeyi düzgün yapıyorsunuz? 10000' altı yüksek süratin neden riskli olduğunu bilmiyorsanız sizin adınıza ben utanıyorum. bir yönü aktif olan ve gayet de yoğun iniş kalkış trafiği olan pistin aksi istikametini pgs den başka isteyen yok. "ben isterim, kule yaklaşma baksın müsait değilse vermez" iyi bir yaklaşım değil, bir sürü insanı gereksiz yere meşgul eder. dahası, müsadeyi binbir zorlukla koordine eden insanları, sırasını bekleyen insanlarla karşı karşıya getiriyorsunuz. yapmayın. size böyle yapın diye dayatılıyor, biliyorum, ama yapmayın. 1
  • Tüm yorumlar

  • iceland 28 Temmuz 2014, Pazartesi 14:22:20 Dahası sadece pilotlarımız değil diğer departmandaki arkadaşlarımızda isyan ediyor artık.Fazla mesai,yaptığın işin karşılığını bir teşekkür olsun almama,bir arkdaşımızın söylediği gibi en azından pilotlar ikramiyelerini aldılar teknik ve ground ikramiye bile almadı o sıcağın yağmurun karın altında çalışan arkadaşlarımız...Hele ki adam kayırmaları yok mu onun teyzesı bılmem nerede müdür bunun amcası bilmem nerede patron onun eniştesi vs...vs... 6-7 aylık adamlara sorumluluklar verıyorlar ondan sonra herkes kan ağlıyor!!...Bunun en buyuk ceremesini başta yolcular olmak uzere bu kadar uğraş veripte uçağı zamanında kapatamayan arkadaşlarımız çekiyorlar ve emin olun başka yerde ilk iş bulan kaçıyor pegasustan şartları ne olursa olsun.İlk geldiklerinde bu işi severek yapan arkdaşlarımın şimdi torpilliler,adaletsiz ikramiye dağıtımları,adaletsiz iş gücü yüzünden hergun küfür edip zorla çalıştıklarını görünce gerçekten üzülüyorum... 0
  • iPhone Uygulaması 27 Temmuz 2014, Pazar 23:40:46 Ali bey Kabas kaptanin sozculugunu yaptiginiz yazinizin basliginda birazcik umutlanmistim pilotlar adina ancak goruyorum ki yine baslik ve icerik farkli... Evet pilotlar ( aslinda tum ucucu ekip ) haddinden fazla zorlaniyor aynen beygir gibi kosturuluyor... Tabi ki saatler yonergelere uygun ama uygulama baska... Yonerge ucus programinin aylik, minimum 15 gunluk, cikarilmasini mecbur kosar. Pegasusta bu gostermelik olarak uygulansa da gercekte tum program gunu kurtarmak uzeredir... Zira ertesi gun ku planinizi bilemezsiniz hatta iki saat sonraki ucusunuz bile degisiverir... Bu ne demektir. Sosyal hayatinizin olmamasi , plan yapamamaniz , ailenizle ilgilenememeniz, dinlenememeniz, surekli stres altinda yasamaniz ve beygir gibi surekli kosturmaniz anlamina gelir... Ayrica yonetimin kayit disi aba altindan sopa gostermelerinden bahsetmiyorum bile... Evet kagit uzerinde her sey kurallara uygun... Ama gercek oyle degil... 50 ucagi olan ve cok yogun ucan bir sirkette kac kaptan olmasi gerekir ve pegasusta faal ucan kac kaptan var onu bir arastirin. ( sadece kaptan degil tum calisanlar icin gecerli ) ondan sonra KABAS kaptanin ne kadar dogru soyleyip soylemedigini degerlendirin... Saygilarimla... 0
  • yaziklar olsun 26 Temmuz 2014, Cumartesi 22:50:59 Ucuz bilet ile yolcu tasiyacagim diye havaciligin icine ettiniz.sivil havacilik seyretmeye devam ediyor. Bravo size 0
  • Freedom 26 Temmuz 2014, Cumartesi 11:09:41 Sayin editor, neden freedom baslikli yazimi yayinlamiyorsunuz. Gercekleri saklamayalim lutfen. 0
  • z ye 26 Temmuz 2014, Cumartesi 07:25:15 Ucagin limiti baska, pisti kullanma adabi baska. Bari birde ucarken stall dene de antrenman olsun. Nasilsa guvenli yukseklikte limitler icinde oluyor stall dedigin manevra. Bir gun o pist gelirse 15 kts tailwind limit var diyerek siyirilabilecek mi o pilot? 0
  • beygir pilotlari 25 Temmuz 2014, Cuma 09:53:53 Herifler 10 kts kuyruk ruzgari ile iniyor vakitten kazanmak icin. Indik ve windsocku gordum! Ters indi herif yaa! donup gelirken 5 dakika kaybecedek diye yapti bunu yoksa bir ucak kuyruk ruzgariyla neden insin? 3
    • z 25 Temmuz 2014, Cuma 22:03:46 Bay çok bilmiş Pegasus' un uçaklarının büyük çoğunluğu iniş ve kalkış için 15 kt arka rüzgara kadar aproved. Bilmeden konuşma. 0
    • z 25 Temmuz 2014, Cuma 22:03:46 Bay çok bilmiş Pegasus' un uçaklarının büyük çoğunluğu iniş ve kalkış için 15 kt arka rüzgara kadar aproved. Bilmeden konuşma. 0
    • isimsiz 25 Temmuz 2014, Cuma 23:27:35 uçağın tailwind limiti içerisinde ise neden kullanmasın ki. uçaklar limitleri dahilinde kuyruk rüzgarı ile iniş yapabilmektedir. 0
  • Ali Kıdık bey, 24 Temmuz 2014, Perşembe 19:52:05 Pegasusda herkes yorgun, bunu cumle alem biliyor. Bidahaki yazınızı da teknik için yazın lütfen. En azında pilotlarımız ikramiyelerini aldilar. Teknik , ground onuda alamadı. Hadi parayı gectim kimsede HUZUR yok, mutlu değil... 0
  • iPhone Uygulaması 24 Temmuz 2014, Perşembe 17:28:53 Sayın Kıdık, yorum yazan pilotlar gerçekleri tüm açıklığı ile ortaya dökmüşler. Bu anlamda fazla söze gerek yok. Kendine, Ryan Air'i örnek almış bir şirketin uçuş ekibi tabi ki ciddi kurumsal bir havayolu şirketinin çalışanları ile aynı haklara sahip olamaz. Devlet THY'na sağladığı kayırma ve imkanları diğer havayolu şirketlerimize de sunarsa bu şirketlerin çalışanları da bu durumdan istifade edecektir. Bu arada sayın Bahadır Altan ile uğraşmanız hiç yakışıklı almamış. 0
  • Bilgi 24 Temmuz 2014, Perşembe 11:59:35 NO ALTERNATE, Güya çift pisti ve ILS olan meydanlar ve hava şartlarına göre şeçiliyor...Ama diğer olumsuzluklar düşünülmüyor....Elektrik arızası veya meydanın kapanması, terör v.b....Sineğin yağını çıkarma....Uçuş Emniyeti de Hikaye...... 0
  • Freedom 23 Temmuz 2014, Çarşamba 17:14:51 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
  • Konuyu anlamak... 23 Temmuz 2014, Çarşamba 16:21:59 Bahsi geçen limitler yıllar önce yapılan çalışmalar ile ICAO tarafından belirlenmiş MAXIMUM limitlerdir. O yıllardan bu yana havacılık çok değişmiştir. Uçuş arası zamanlar kısalmıştır, uçulan bacak sayıları artmıştır, low-cost konsepti çıkmıştır ve çalışma temposu daha yıpratıcı hale gelmiştir. Bunu gören Avrupa ülkeleri bu limitleri azaltmıştır (Biz de yıllık max. 1000 saat, Avrupa'da 900 saat). Bizde ICAO limitleri sonuna kadar zorlanır hale gelmiştir. Bir motor düşünün ki max. 7000 devir/saat limiti olsun. Bu motoru sürekli 7000 devir/saat ile kullanırsanız sizce ne olur? Personelin görev saati düşük gösterilmektedir (evden 2 saat önce alınırsınız ama görev saatiniz uçuştan 1 saat önce başlar kabul edilir, görev bitişi son uçuşun motorlarının durduğu saatten 30 dakika sonra kabul edilir oysa siz 30 dakikada havaalanından bile çıkamazsınız). Vs, vs. Limitler hep personelin aleyhine zorlanır ve SHGM buna izin verir. Olay bir gün bir yerden patlar, o zamanda 'görünmez kaza' denilir 0
  • iPhone Uygulaması 23 Temmuz 2014, Çarşamba 15:52:24 Merhabalar; 2 senedir şirkette uçuyorum.Ve son bir senede özellikle şirket inanılmaz değişti .Uçtuğum tüm kaptanlar resmen kafaları düşüyor.gencisi yaşlısı HİÇ farketmiyor.Şirketi bize öneren Kaptanlarımız bile inanılmaz bezmiş vaziyetteler.Kimse 24 saat sonrasını göremez oldu.Ve tüm ekipler çok yorgun!!!Ground olan uçaklara bağlı görev değişikliği tamamen istisnadır.İnsan gözetmeden yapılan değişiklikler artık KRONIK HALE GELMIŞTIR ...Minimum ekiple Maximum uçuş yapılmaya çalışıldığı için herkes kırmızı çizgide ve herkes ama şunu söylüyor; KAZA GELIYORUM DİYOR!!!son 3 aydaki unstable olanların hiç azımsanmayacak sayıdaki major risk içerenlerini öğrenirseniz büyük resimi istatiksel olarakta görebilirsiniz... 0
  • Dr. M.Çetingüç 23 Temmuz 2014, Çarşamba 11:06:36 Ali Bey, Sivil Havacılık Akademisi olarak 2011 yılından beri hem pilotların hem de diğer uçuş emniyeti paydaşlarının (hava trafik, kabin, teknik) yorgunluğu konusunu ciddiye aldık ve anketler yaptık; sonuçları TALPA'nın düzenlediği Pilotlar Çalıştay'larında sunduk. Hem pilotlar, hem de diğer ekipler yorgun bulundu, başka sorunlar da vardı, hepsini SHGM'ye kadar bildirdik. Sizin konuyu geç de olsa ele almanız iyi oldu; ama keşke o zamanlar sıcağı sıcağına ele alsaydınız. Keşke yazınızda, bu konuda meccani çabalar harcayan SHA'nın çalışmalarına da bir atıfta bulunsaydınız... Bu arada, hiç alakası yokken Bahadır Altan'a laf çarptırmanızın sebebini anlayamadım. Keşke B.Altan kadar fazilet mücadelesi yapan 3-5 cesur yürek daha olsaydı, sivil havacılığımız daha farklı olurdu... THY'den ayrılmayı göze alarak kendi doğrularını söyledi ve bedelini de ödedi... Pegasus'ta da kafasına uymayan şeyleri söylemekten geri durmuyor, fikir namusu var; daha ne olsun? Lütfen hakkaniyet! 1
  • Yorgun 23 Temmuz 2014, Çarşamba 09:37:12 SHT 6 degisiklik yapilmadigi sürece Türkiye de ucus firmalari bunun arkasina saklanacak ve kural disi degil idaalarina devam edecektir... Bu madde tehlikeli ve saka gibi... Dinlenme süresi = dinlenme süresi / Off = Off bu iki noktayi birbirinin yerine konulmamali... Ahhhhh!!! Vahhhhh!!! Diye dizlerimizi dövmeden - pilot hatasi diye sebep göstermeden bu uyari cagrilarina TALPHA - Sivil Havacilik Müdürlügünün 3 Maymun oynamasina son vermesi gerekmektedir. 1
  • Stıll pgs 23 Temmuz 2014, Çarşamba 08:47:35 Arkadaslar ne olcak ben söylim, sektör ücretine 50 tl zam yapar kaptan yine gider uçar fatique hikaye olur....tarihte böle oldu çünkü defalarca pegasusta... Kabin teknik ground.da kaptanlar daha fazla kazansın die çalışır durur....biraz adam olup bu sefer paraya müdama etmeyin ve birlik olup bişeyleri düzeltin yada dedikoduyu bırakın....bakın bugün sivil havacılık denetime gidiyor pegasusa ne bulcak....ne bekliyorsunuz....3in1.... 1
  • Gerçek 23 Temmuz 2014, Çarşamba 00:33:01 Hepsi doğru....Pgs Ekip Planlama ; Tam bir rezalet....Yönetim, tamamen ticari düşünüyor, Kaptanlara ,Pilotlara Sürekli baskı yapılıyor...NO ALTERNATE diye bir şey çıkardılar....Tam Bir Uçuş Emniyet Ihlali...SMS Yönetimi'de sadece seyirci....KAZA KIRIM GELIYOR......PILOTLAR ÇOK YORGUN... 0
    • ? 23 Temmuz 2014, Çarşamba 16:57:54 SAW için değildir herhalde no alternate? 0
    • Bi Dakka 26 Temmuz 2014, Cumartesi 03:15:07 "Pgs Ekip Planlama tam bir rezalet" cümlesinden kastın sanırım yapılan planlamanın rezalet olduğu. Yoksa departman çalışanları olarak ellerinden geleni yapıyor. Orada çalışan çocukların hepsini tanıyorum. Onlar da insan üstü bir çabayla çalışıyorlar. Geceleri gündüzleri birbirine girmiş durumda. Onlara da sorsan kim bilir neler diyecekler? 0
  • Bu da bizden 23 Temmuz 2014, Çarşamba 00:10:53 Sadece Pegasus pilotları değil tüm pilotlar Kabas bey in söylediğine gülüyorlar. Kendisinin bahsettiği şey farklı. SHT 6A ya göre uygun demek istiyor, ama SHT 6 A yı hilkat garibesine çevirmişler. Her tahdit başka bir madde ile gevşeriliyor. Sayın yazar lütfen pilot yıllık aylık uçuş saatlerimizi, iniş kalkış sayılarımızı kuralları, senelik izinşeri VS Almanya ilE karşılaştırın. Zahmet olmassa. Bir de pilotları sizsiz bırakmayın. Baska takan kalmadı. Saygılar 0
  • Karşı 22 Temmuz 2014, Salı 17:30:38 Valla bence önce aldıkları maaşı düşürsünler ve ek kar paylarını almasınlar. hatta üstelik her iniş kalkışta aldıkları 100 euroyu istemediklerini söylesinler. Hem adil olmayan şekilde para alıyorlar hem de mızmızlanıyorlar. İyiymiş valla..ı 5
    • z 24 Temmuz 2014, Perşembe 16:31:12 Almadıkları parayı da sana versinler. Kına mı yakıcan? Dünya standartlarının altında ücret alan pilotların maaşları sana mı battı? 0
  • iPhone Uygulaması 22 Temmuz 2014, Salı 16:12:46 Ben saw da atc çalışanı biri olarak pegasus la özellikle nadir beyle yapılan her toplantıda kendisinin bizleri akıl almaz risklere sokacak talepleri ile mücadele ettik ve genelde reddettik.dhmi de hiçbir yöneticim pegasusa veya başka firma için şu veya bu kıyağı yap öncelik tanı vs, demedi.biz zaman zaman hızlı taksi yapar rolling take off yapar diye iş yükümüzün azalması adına sıralamada öncelik vermişizdir o kadar.ipad iphone değil çay bile vermezler.kendisinin zor yönetici olduğunu düşünüyorum. 1
  • koken 22 Temmuz 2014, Salı 15:33:08 Sevgili Nadir Kaptan alacağı pılotlara ılk sorduğu koken neresı? Yani Hava Kuvvetlerı degılse sansı cok az yada hıc yok.Anlasılan guvendığı dağlara karlar yagmıs Nadır abının!!! 1
  • SSS 22 Temmuz 2014, Salı 13:32:54 TSK'da bir üç 'S' değişi vardır,bunun sivile evrilmiş halini de 'pilot pilotu sever'! olarak ifade etmek yanlış olmaz.Biz birbirimizi yeriz ancak.Bence bu bir kişilik sorunu,makam mevki ve şahsi çıkarı adalet kavramından önde tutanlar yönetici pozisyonlarını işgal ediyor olabilir.Bizim en alt tabaka,yani operasyonu bizzat icra eden pilotlar olarak yapabileceğimiz tek şey ise aramızda birlik olmak.Peki bunu becerebilirmiyiz? Evet demek isterdim ama bu bir ütopya.3-5 kuruş için onurlu ve dik duruşumuzdan ödün verdiğimiz sürece mümkün değil.Oysa ne kaybederiz ki,en fazla işimizi.Sağlığımız yerinde oldugu sürece vız gelir.Bunu hayat minimumlarından iki kez pas geçmiş biri olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki insan az parayla da mutlu yaşayabiliyor.Asgari ucretle geçinen milyonlar var bu ülkede.Yönetime kızmak yersiz ,onlar işini yapıyor,maksimum kar odaklı operasyon.Biraz cesaret sadece...emniyetli uçuşlar. 2
  • ALİ BEY 22 Temmuz 2014, Salı 10:10:41 Üstad bu kısım olmamış be. . Pilotların at gibi koşturulamayacağı düşünülerek sorun çözmenin daha mantıklı olacağını, pilotların da sorunları medya aracılığıyla değil kurumun yetkilileri ile çözmeleri gerektiğini düşünüyorum. En büyük sorunumuz da dedikoduculuk değil mi? Airport Haber artık sektördeki en tecrübeli medya kuruluşu. Hangi yönetici ile neyi konuşup hallediceksin. Konuşacağın konuyu bilmiyor da sen söyleyince öğrenip mi halledecek. Zaten bilip umursamadığı sorunu sen söyleyince neden halletsin 1
  • iPhone Uygulaması 22 Temmuz 2014, Salı 07:29:35 Adamlar ofis çalışanlarına bile çayı kahveyi paralı yapmış!!! Evet yönetim çalışanları çaya kahveye para veriyor. Karaköydeki perşembe pazarı esnafı bile çalışanından çay kahve parası istemez, sen bu paralara kaldıysan vay haline... 1
  • tarafsız 22 Temmuz 2014, Salı 05:36:04 cpt KABAŞ haklı ; görev degişikliği havacılıgın dogasında var .Hava sartları nedenıyle ground olan ucaklar için planlanan tarifeli seferlere ekıp planla-ması da yapılıyor olması gerekli. gunde20 saat ( 8-10 leg) ucus yaptırılması planlanan ucak için min 3 ekip planlanmıs olması gereklı 1 ekıp ucakla bırlıkte ana us dısında kalınca : planlanan dıger ekıp el bırlıgıyle ucus yerıne, ground olan ucagı ucusa el verıslı hale getırmeye mı gıdıyor?yasanan hava şartları nedenıyle ucak swaplanır ekıp degısır ;ama bu degısıklık 1 gun surmesı normal karsılanması gereklı; haftalarca devam eden bır surecse ; ki devam ettiği ekiplerin zelzenişi acıklıyor. basarı kabul edılen ^ mın ekıp &max ucus^ dusuncesıyle ucus saat lımıtlerı dolmaya baslayan ekıplerı saat lımıtlerınde kalması ıcın devamlı ucus degıstırmek çare gorulurse aylarca sıkıntı devam edecek gıbı .havacılıkta tek degıstıremeyecegınız gercek ucus ekibi olmadan mudurluk yapılacak bır makamda olmaz 4
  • unstabile 22 Temmuz 2014, Salı 03:05:08 son 3 ayda kaç unstabile app. yapılmış acaba bilen varmı? 0
  • İsim / Rumuz 22 Temmuz 2014, Salı 02:19:09 herşey limit içi ise...max cont.thrust,max reverse,max speed...bunlarda limit içi değilmi? 0
  • Android Uygulaması 22 Temmuz 2014, Salı 00:02:46 Nadir Bey bardagin dolu kismini gostermeye calismis ama maalesef oyle bir kisim dahi kalmadigi acik. Cok uzulerek ve korkarak soyluyorum ki boyle giderse yakin zamanda bir kaza yasanmasi cok muhtemeldir. 1
    • kaza 22 Temmuz 2014, Salı 02:08:41 Kaza olursa bunun asıl müsebbibi Ali Sabancı ve SHGM Genel Müdürüdür. 0
    • Android Uygulaması 22 Temmuz 2014, Salı 13:21:03 Kazaya cevaben; Niçin Ali Bey yada SHGM sorumlu olsun ki;sorumlu olan kişi uçuş işletmeden sorumlu olan kişi yada kişilerdir.Patron ister sen sorumlu olarak her denilene evet demeyeceksin... 0
    • Android Uygulaması 22 Temmuz 2014, Salı 13:21:03 Kazaya cevaben; Niçin Ali Bey yada SHGM sorumlu olsun ki;sorumlu olan kişi uçuş işletmeden sorumlu olan kişi yada kişilerdir.Patron ister sen sorumlu olarak her denilene evet demeyeceksin... 0
    • sht 22 Temmuz 2014, Salı 21:43:08 Kağıt üzerinde herşey normal ama pratikte sorunlar var ise SHGM'nin yazdığı talimat ihtiyacı karşılamıyor demektir. Eğer bu biliniyor ise, ki yıllardan beri dile getiriliyor, ve yeni düzenleme yapılmıyor, görünürde havacılık gelişsin arka planda kar oranları düşmesin mantığı ile durum görmezden geliniyorsa elbet SHGM sorumlu tutulacak. 0
  • havacı 21 Temmuz 2014, Pazartesi 23:43:36 birileride tekniğe el atsa sevabına.crew concept miş bakalım sonrası ne olacak.bizim yararımıza olcak bir şeyi şirket ve yönetici getirmez. 0
  • Tebrik 21 Temmuz 2014, Pazartesi 22:23:26 Ali Bey, bu nedenle de olsa insanların içini dökmesine fırsat verdiğiniz için teşekkürler. Pegasus' un Uçuş İşletmesi bu tutumu ile sadece kendisine ve yolcusuna değil, tüm Sivil Havacılığımıza zarar veriyor, diğer trafikleri ve Havayolu şirketlerini de tehlikeye sokup, zarar görmesine yol açıyor. Nasıl bir oyun oynandı ise Pegasus kestirme rotalar alabilsin diye bütün ATC personeli seferber olmuş SUNTURK trafiklerine azami kıyağı çekmektedirler. İşin gizli ve bir diğer ilginç yanı ise Nadir KABAŞ Havacı kökenli pilotlara kıyak çekerken, pilot yetersizliğinden/yetiştirlememesi nedeni ile THY, Sunexpres, Anadolujet gibi Türk şirketlerinde yabancı pilotların cirit atmasına dolaylı yönden çanak tutmakta olduğunun farkına bile varamamaktadır. Böyle dost varken düşmana ne hacet denesi bir durum velhasıl... 2
  • Anadolu 21 Temmuz 2014, Pazartesi 21:54:59 Ne bekleniyordu ki? Onca Kaptanı, F/O su doğru Kabaş bey yanlış mı olacaktı. Benzetme ya da teşbihdir esas itibarı ile ama çok manidardır aslında, Anadoluda bir söz vardır, " Gavurun ekmeğini yiyen gavurun kılıcını savurur." Neyi savunuyor görünecekti ki? Bu Pegasus Havayolunun Uçuş İşletmesinin kafatasçılığı 7 düvelce zaten malum. Yani haberden anladığımız, teğmen pilot iken lütuf edebiyatı ile su-istimal ettiklerini, şimdi de patrona yaranmak adına iş veriyoruz ayağı ile yapılmıyor mu? Bunda şaşılacak ne var? Ne de olsa Nadir bey, Hava Kuvvetlerini arka bahçesi olarak gördüğü için Alisi olmaz ise Velisini ikna edilmez mi? Ali SABANCI' nın yerinde olsam bu işe el atardım. Madem para yapacaksın, öyle veya böyle parasını verip tip almaya razı yüzlerce aday varken bu Kabaş zihniyetlilerin belirli bir kesimin arka bahçesi yapmadından kurtarıp şaha kaldırırdım kanatlı atı. Kanunda yazılı olmayan sebepten ötürü tazminat ödetebileceğini düşünmek, rüyada kendini darı ambarında görmektir 2
  • COPİLOT 21 Temmuz 2014, Pazartesi 21:30:59 öncelikle yazınız taraflı olmuş. Ve bahadır altanı hedef göstermenizde hiç şık olmamış. Neyse konuya gelirsek Kabaş ne diyecekti pilotlar haklı gazetede ki yazı doğru, ekipleri inanılmaz uçuruyoruz devamlı fatique raporu alıyoruz kaptanımız kalp krizi geçirdi yorgunluk ve yoğunluktan mı diyecekti. Tabi ki böyle birşey yok pilotlar abartıyor diyecek onun için para alıyor kendisi. Yönetimin uçuş işletme müdürü. Görevi pilotlara sopa gösterip yönetime şirin gözükmek. Devamlı görev değişikliği aldığımız üst üste gece uykusu uyumadan 5 gün 6 gün uçtuğumuz. Sağlık ve psikolojimizin bozulduğu, aile ve sosyal hayatımızın kalmadığı kafayı kaldıracak nefes alacak zaman bile bulamadığımız doğru. Kabaş ne derse desin ben böyle düşünüyorsam diğer pilotlar böyle düşünüyorsa sıkıntı var demektir. Kitap üstünde normal gözükmesi onun normal olduğu anlamına gelmez! YORGUNUZ MUTSUZUZ PROGRAMDAN PLANLAMADAN MEMNUN DEĞİLİZ. Ya değişecek ya değisecek sabrımız kalmadı senin koltukta gidecek uzatırsan. 0
    • Hee abartıyoruz.... 22 Temmuz 2014, Salı 02:02:03 Lütfen araştırın aynı gün içerisinde istirahet verildiği iddea edilerek özellikle Antalya Base pilotlar 6 bacak uçurulmakta mıdır? Rapor yazan pilotlar tehdit edilip, dalga geçer gibi cevaplar verilmekte midir? Torpilli pilotlar hariç pilotlar 110 saat uçurulmakta mıdır? Bu oran sanırım %90 civarı. 15 günlük programa gün aşırı değişiklik gelmekte midir? Kaç pilot bir yıl içinde kaç gün istirahat aldı? (Bu konuda yalana ne gerek var?) Tazminat ödeme olayına gelirsek, bu nereden çıktı? Sözleşmelere yapılan ufak bir operasyon ile böyle bir durum oluşturuldu. Size ne eğitim vermiş, ne de bir yatırım yapmış olmamasına rağmen sözleşme imzalayan herkese 3 aylık maaş tazminatı dayatmaktadırlar. Bu parayı eğitim verdiklerinden isteyebilir ama herkesten isteyemez. Zaten haksız bir talep için, ayrılan pilotlar neden dedikodu çıkartsın? Yoksa siz koltuğunuza sıkı yapışmış vaziyette yalan söylüyor olabilir misiniz? 0
  • komik.. 21 Temmuz 2014, Pazartesi 19:46:48 Memlekette ne zaman birsey olsa hemen siyaset hemen paralele baglamak sanirim adet haline geldi. Gazetecilik yanli ise kusura bakmayin ama yaptiginiz arastirma kendi pencerenizden o zaman. 0
  • Şaşkınlık 21 Temmuz 2014, Pazartesi 18:37:17 İnanılır gibi değil aslında.. Pegasus'un pilotlarının en büyük sıkıntısı çok kısa dinlenme süreleri ve ağır uçuş programları olduğu halde ne zaman bu sitede bu konu yazılsa bir tane Pegasus kaptanı yorum yapmıyor. Korku mu bu,yoksa Kabaş'ın dediği gibi gerçekten yorgunluk diye bir olay yok mu bilemiyorum. Sonuçta yaşanan tam bir komedi.. Hayır arkadaş,biz yorumu buraya yapmayız,çıkar yukarıya anlatırız dersin o da yok. E o zaman uçun bu uçuşları.. Hiç şikayet etmeye hakkı yok kimsenin.. 1
  • Atlas Jet 21 Temmuz 2014, Pazartesi 18:19:20 Atlas Jet 1 Numara. Memleketimizin en iyi havayolu şirketi. 4
  • DOGRUMU 21 Temmuz 2014, Pazartesi 18:06:56 PEGASUS KAPTANLARI 20.000 TL MAAŞ ALIYORLARMIŞ DOGRUMUDUR 1
    • x 22 Temmuz 2014, Salı 01:48:04 30.000. 3 ayda bir çift maaş, yıl sonunda ilave 2 maaş. 1
    • kuşbeyin 22 Temmuz 2014, Salı 16:22:08 32000 euro aylık maaş 3ayda bir çift maaş artı kardan pay alıyoruz.. 0
  • Özel şirketler 21 Temmuz 2014, Pazartesi 16:49:40 Sanki diğerleri çok mu farklı?? 0
  • kpt. 21 Temmuz 2014, Pazartesi 15:21:26 Pegasus ekibi uçuş işletmeninde desteğiyle maden işçisi gibi kullanıyor. SHGM kuralları maximum limitlerdir. Arabanın son hızı gibi ama ortalama süratle gidilir. Bütün pilotlar arasında konuşulan budur ve doğrudur. Arkadaşlar THY biraz düzeldi bu konuda. Ayrılın gidin derim. Başka türlü akıllar başa gelmez. 0
  • Adalet 21 Temmuz 2014, Pazartesi 14:19:23 hep bana rab bana çok hak yedi bunlar... şimdide yönetimdeki kaptanlarla idari görevi olmayan kaptanlar birbirini yiyor Nadir bey üç kuruş saving yapıyorum diye Ali beyin gözünü boyayıp gariban personelin sırtından nemalanmaya çalıştı hep. Hiç bir şey yoksa İlahi Adalet var bekleyip göreceğiz. 0
  • ... 21 Temmuz 2014, Pazartesi 12:31:39 Nedense bu yazı bana çok taraflı gibi geldi. Yönetim ile görüşülmüş ama pilotların ifadelerine niye yer verilmemiş ? Durup dururken kimsenin işinden şikayet ettiği görülmüş şey değildir diye düşünüyorum. Ayrıca gerçekler isimli arkadaş doğru söylüyor ise ortada büyük bir fiyasko var demektir. 0
  • kurallar 21 Temmuz 2014, Pazartesi 12:25:12 Ali Bey, Türkiye dinlenme ve çalışma sürelerini kendi belirlediği için uluslarası kurallara uyma diye bir durum yok. Zaten sorun bundan kaynaklanıyor, bizdeki mevzuat dünyadaki örneklerinden kötü koşullar içeriyor ve bilimsel değil, kimi yerleri yoruma açık.Bu yüzden kurallarına uygun olarak ekipleri köle gibi çalıştırmak mümkün... 0
  • laf laf 21 Temmuz 2014, Pazartesi 11:18:46 yaw arkadas.. madem boyle bir iddia var, niye belgeler konusmaz? Kim haklıysa biz de gorelim.. 0
    • hee olur 22 Temmuz 2014, Salı 02:05:11 Olur, uçuş planlarımızı koyalım, sende yarın bize iş bul... :D 0
  • BOLD PILOT 21 Temmuz 2014, Pazartesi 01:20:17 90 li yillardai Bold Pilot da dinlenememekten yakiniyordu. Arpasini bol verdik, sesi kesildi, 1996 Gazi sampiyonu oldu... 16
    • onurair amiri 21 Temmuz 2014, Pazartesi 12:15:17 90 dan beri uçuyorum ve havacılık değişti. havada trafik arttı,stres arttı,kazalar,kırımlar arttı dolayısıyle pilotluk zorlaştı.CRM,SMS önem kazandı.arpayla dikkat toplanmaz,arpayla emniyet sağlanmaz !!!! ama arpayı siz yerseniz sanırım havacılığa bir zarar vermez!!! 1
    • bold pilot 21 Temmuz 2014, Pazartesi 14:09:15 bu cevap üzerine slide patlatmadan uçak kapısını açıp aşağı atlamalısın. 6
    • Emekçi 21 Temmuz 2014, Pazartesi 14:30:52 İstediklerini her zaman aldılar yada yönetim verdi,ama buda olmuyormuş demek hak yenirse huzursuzluk başlar çiyan gibi birbirlerini sokacaklar en sonunda. 1
    • bold pilot 21 Temmuz 2014, Pazartesi 20:43:47 fatigue olmuş gidiyorsun, bana veda ediyorsun. 0
  • Android Uygulaması 21 Temmuz 2014, Pazartesi 01:17:06 Pegasus pilotları nadir beyin dediklerine gülecekler 0