PEGASUS PİLOTLARI KAÇIYOR, THY KAPIYOR...

    Çok beğenilenler

  • DEMOKRAT 23 Mart 2015, Pazartesi 00:39:43 Ali Bey, Pegasus'da çalışan pilotların çalışma koşulları ile ilgili yazdıklarınızın tamamına katılıyorum.Şirket, limitleri sonuna kadar zorlayarak pilotları bir insan değilde bir makine gibi görüyor.Çoğu pilot mecburiyetten çalışıyor, fırsatını buldukları an hemen kaçıyorlar. 12
  • Pilot 23 Mart 2015, Pazartesi 15:24:24 Ya çok çalıştırıyor çok çalıştırıyor. Papağan gibi tekrarlanan sözler. Sanki sırtında taş taşıtıp giza piramidini inşa ettiriyor pilotlara.. Duyan pilotların uçağa bavulları elleriyle yüklediklerini sanacak. Altı üstü iki levye hareketiyle uçağı kaldırıyor. Uçak zaten otomatik pilotta gidiyor. Bizim köydeki eşeği salsan evin yolunu bulur gibi uçak kendi kendine gidiyor zaten. Tamam hiç bir şey yapmıyor demiyorum pilotlar için ama nedir bu böyle çok çalıştırılıyorlar muhabbeti? Elin yabancı pilotları ne güzel çalışıyor, bizim pilotların bazıları anlamsız anlamsız ağlaşıyor. Oldu o zaman evde oturun siz, şirket versin maaşınızı. Var mı böyle bir dünya ya. Doktorlar insan hayatı kurtarıyor, bazı pilotlar kadar havalı değiller. Yok istediği kadar yemeği bedavaya yiyecekmiş THY'de. Adam ameliyathaneye giriyor, 8 saat oturmuyor bile yerine gerektiğinde, çıkıyor bir soğuk sandviç yiyor tekrar ameliyata giriyor. Uçmayan uçması kardeşim, dünyada yeteri kadar eğitimli Pilot var. izin versin sghm 63
    • Çakma pilota 23 Mart 2015, Pazartesi 16:17:17 Git mynette takıl. Bilmediğin konuda ahkam kesme. 27
    • pilota cevap 23 Mart 2015, Pazartesi 20:02:19 yazarken sallyaların akıyor belli......sana bir sır vereyimmi pilot çakması......pilotları atıp tutmakla pilot olunmuyor.......ha karnın açsa gel bi sandiviç yediriyim tosunum.....hadii....hadiiiiii 26
    • Androyid uygulamaci 24 Mart 2015, Salı 09:07:00 BIravo, bizim bi Necmi abi vardi benzetmek gibi olmasin,... 1
    • Pilotçuklar 24 Mart 2015, Salı 09:13:57 Yabancı pilot istihdam eden firmalara ateş püskürüyorsunuz. Sırf onlar işlerini kaprissiz ve ciddi olarak sizden daha iyi yaptıkları için. Kendinize güveniyorsanız nedir bu yabancı düşmanlığı? Türk pilotlarının hedefi hep THY. Neden bir Lufthansa, Emirates, KLM, British airways değil_ çünkü sizi bu kaprisle, bu eğitimsizlik ve usul bilmemezlikle kapısından bile sokmalar o firmaların. Aklı ancak beleş yemek, az mesai buna karşılık çok para kazanmakta olan pilotçuklar kendi kendilerini gazlarlar sadece. THY bile yerli pilottan illahlah diyor ki, yabancı pilot alıyor. Üstelik bütün engellemelere ve baskılara rağmen. Yarın SGHM ve THY yönetimi yabancı pilot alımını tamamen serbest bıraksa çoğu Türk pilotu beğenmedikleri Pegasus'un kapısında köpek olurlar. Vatan millet Sakarya diyen asker pilotların bile parayı görünce THY'ye koşmasından bizim pilotların asıl değer verdikleri şeyin ne olduğu görülebilir. Şahsen ben yerli pilottansa işini ciddiyetle yapan yabancı pilotla uçmayı tercih ederim 17
    • birisi... 24 Mart 2015, Salı 11:23:34 O "pilot" lakapli denyo zaten pilot dusmani belli de, ona birsuru "like" veren;ere ne demeli? 11
    • Misafir-Duayen 24 Mart 2015, Salı 11:29:48 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 1
    • Rumuz gülü 24 Mart 2015, Salı 11:40:35 Standart kabin ve yer personeli ağzı. Madem bu kadar basit,sizde olun pilot götürün parayı . Kafanız çalışmıyor mu da böyle beleşe bir iş varken daha az paraya başka işlerde sürünüyorsunuz. 16
    • FO 24 Mart 2015, Salı 12:38:43 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 1
    • Rumuz gülüne 24 Mart 2015, Salı 15:16:35 standart işe yaramaz pilot ağzı. Git o zaman sende British Airways'a, Lufthansa'ya. Yiyin beleş yemeklerin alın cukkaları cebe. Kafanız mı çalışmıyor THY'ye gireceğim diye bin türlü yalakalık, torpil peşinde koşuyorsunuz. Pegasus'a girerken sanki silah dayadılar kafanıza zorla uçurdular sizi değil mi? nerede beleş oraya yerleş. 13
    • Cpt 24 Mart 2015, Salı 17:42:18 Bir iş yapmıyorsak niye yoruluyoruz o zaman? Çünkü gece gündüz kavramı yok, Avrupa'nın verdiği off=iki yerel gece uyku yerine bizde off=sabah 2 veya 3'te başlayan ertesi sabah aynı saatte biten süre var, bilgisi az yetkisi çok şahıslar yüzünden. Böyle olunca hiç birşey yapmasak bile vücut çöküyor. 4
    • isimsiz 24 Mart 2015, Salı 19:17:05 Bu en önemli etken iyi dinlenmiş bir uçuş ekibidir. Uykunun insan performansı üzerine etkisi konusunda binlerce bilimsel makale mevcut. Ani bir dalgınlık çok büyük felaketlerle sonuçlanabilir. (yorgun uçuş ekiplerinin yaptığı birçok ölümcül kazaları biliyoruz). Olaylara bu açıdan bakılması gerektiğini düşünüyorum. Saygılarımla. 2
  • Tüm yorumlar

  • Oktay 11 Haziran 2015, Perşembe 17:46:37 Kaçar tabi!! Personelin sırtından para kazanmaya çalışınca personel elbette kaçar. Neyse pegasus yetiştirsin, THY alsın. Gidebilen gitsin arkadaşlar, Pegasus artık bitmiş. 0
  • a.k / madur 01 Nisan 2015, Çarşamba 15:25:31 atak yaptilar ucuzluk getirdiler kac yilda kackat büyüdüler.yöneten beyinlerde büyüdü mü ? dediler ki: sivil havaciligi biz degistirecegiz. borsaya girmek icin tarih ertelediler olumlu bütce yapamadilar. bahsedilen doluluk oranlarini Yurt disinda 4-5 hatta % 60 civarinda fazla bagaj ve el bagaji konusunda bir dönem her bording te el kantari ile dolasanlarin kavgasi vardi. bos koltuklarin gelir kaybi simit satarak telafi edilmez. ben ucmuyorum ama PGS yüzünden baskalarininda rekabeti iyi fiat oluyor. Allah PGS calisanlarina kolaylik mutlu gelecek nasip etsin. 0
  • aslinda 29 Mart 2015, Pazar 15:35:21 Pilotlar, Pegasus'tan TK'ya sadece ve sadece "wide body" için gider. Yoksa Pegasus'tan her şey güllük gülistanlık. :) 4
  • pgs cpt... 28 Mart 2015, Cumartesi 23:39:53 o kadar Cahillerki!!!millet niye kaçıyormuş?yok geniş gövdeymiş yok paraymış kaçış nedeni...Kaçışın nedenleri saymakla bitmez ama ana neden insan yerine koyulmamak!!!Kendini müdür sanan planlamacı kel düne kadar Shgm kapılarında sınav geçme derdindeydi...Ne değişti?çok basit Şimşek abisi yönetime geldi...bizim derdimiz ne para ne yemek ne de servis...yürüyerek gider aç uçarız amma velakin bu yönetemeyenler ile mümkün görünmüyor...ben niye bekliyorum derseniz mülakat bekliyorum...Aptal zihniyet sahipleri Kar payını geç verecekmiş te neymiş kaçışlar azalsınmış...!!ah be amcam sizin güttüğünüz koyun kadar bizim kovaladığımız çoban var...3 kişiyi gönderse cin Ali bakın ne paralar kazanır...NMC üçlüsü ile bu iş gitmez!!! 0
  • iPhone Uygulaması 28 Mart 2015, Cumartesi 15:17:14 THY süreçlerinden elenip elenip "nasılsa Pegasus var" diyenlere ayda 30 saat fazla uçuş gayet normal. 2
  • Bay Roket 28 Mart 2015, Cumartesi 10:29:46 "Türk Hava Yolları'nda çalışmak her pilotun rüyası haline geldi." .. hangi havacılık çalışanının rüyası haline gelmedi ki zaten. Allah nazarlardan saklasın. 0
  • Süper 27 Mart 2015, Cuma 18:45:55 Iyi analiz 0
  • Yasas 27 Mart 2015, Cuma 03:03:24 hocam güzel bir yazı ancak bir nokta dikkatimi çekti. Pgs pilotları istediğini yemek ve bedava yemek için thy'ye kaçtı demişsiniz. Doğru yaklaşım. Bizim kaptanlar haber vermiştir arkadaşlarına burda yemek bedava gelin, evde yemezsiniz diye. 1
  • iPhone Uygulaması 26 Mart 2015, Perşembe 20:47:34 Ali bey daha yakın bir geçmiş zamanda konu daha başlangıç safhasındayken bu konu ile ilgili taraflı (Kabaş kaptanla konuştuğunuzu belirtmişdiniz o zaman) bir yazı yazdığınızı hatırlıyorum.Acaip derecede şirketi haklı buluyordunuz.. ne oldu da gönül gözünüz açıldı merak ettim. 0
  • Andrij jürge van de 26 Mart 2015, Perşembe 09:30:58 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
  • iPhone Uygulaması 25 Mart 2015, Çarşamba 23:39:39 Yıllık1000 Saat uçulur diyen uzman. Hayatında 1000 saat uçtunmu hiç sen. Siz ve sizin gibi uçmayıpta uçuyormuş gibi yapanlar yüzünden bu 1000 saat pelesenk oldu milletin agzına. 0
  • ilginç 25 Mart 2015, Çarşamba 20:38:06 türk hava yollarından onlarca yetişmiş uçak teknisyeni şu an qatar airways'de çalışıyor ama nedense türk kaptanları dünyanın en büyük şirketlerinde tercih edilmiyor.çok ilginç. 0
    • pilot 26 Mart 2015, Perşembe 10:54:18 Teknisyenler pilotlardan daha iyi ondandır.Elmayla armutu kıyaslıyo zeka küpü. Ne kadar hasta ruhlu insan var su camiada yaw. 1
    • ilginç'e 26 Mart 2015, Perşembe 11:53:32 Arabistan ve asya dısında KOKPITTE TURK PASAPORTU istemiyorlar aksini idda edenin alnını karışlarım. ilanlara bakın EU citizen only. Zamanında çok email attım. buyrun emailleri orada bir ilana başvuru yapın. Aranan özellikleriniz çok fazla olsa bile sorry derler adama. Sebep? Pasaport anam pasaport az araştır öyle yazz. 0
    • Pilot 26 Mart 2015, Perşembe 13:00:06 Hah işte, benim bir paragrafta anlatmak istediğimi sen iki cümlede özetlemişsin. Ağzına sağlık. 0
  • f.avni 25 Mart 2015, Çarşamba 19:23:51 yeni dönem zam sadece %9.7 bu şartlarda personel kaybı devam eder. 0
  • Pgs Kaptan 25 Mart 2015, Çarşamba 14:36:06 Ben Pegasus kaptanıyım, artık shortcut istemiyorum, tüm kaptan arkadaşlarımı da istememeye davet ediyorum. Bu nedir canım, hep biz fedakarlık edelim, kabaş efendi de prim yapsın bu işten, bitsin bu devir artık. Dikkat ederseniz kabaş'ın k'sini büyük harfle yazmadım, o kadar saygı duyuyorum yani kendisine :) 2
    • pgs captain737 26 Mart 2015, Perşembe 10:38:10 Zaten kestirme istemeyi bıraktık. yavaş taksi yapıp fazla yakıt taşımaya da başladık. Ne kadar ekmek o kadar köfte 0
  • iPhone Uygulaması 25 Mart 2015, Çarşamba 14:04:18 Oha çok Düş kırıklığına uğradım 0
  • prnav 25 Mart 2015, Çarşamba 09:34:28 Tebrikler çok güzel bir yazı olmuş. Çalışanlarına makine gözü ile bakan bir yönetim anlayışı bu şirketi kariyer gelişiminde sıçrama taşı olmaktan öteye götürmez.Daha çok personel kaybeder.İnanın İstanbulda trafik problemi olmasa personelin hemen hepsi istifa eder.Anadolu yakasında ikamet edenler mecburiyetten oturuyorlar.Avrupa yakasında ikamet eden birkaç kişide ya emeklilik ya da gidecek yeri olmadığı için çalışmaya devam ediyorlar.Yeni kaptanlardan seçilmiş idari ve öğretmen kadrosu tecrübe ve bilgiden yoksun maalesef.Fikir beyan edecek güçleri yok. Zannetmiyorum ama inşallah kendilerine çeki düzen verirler. 0
  • iPhone Uygulaması 25 Mart 2015, Çarşamba 09:22:01 "TARAFSIZ" rumzu ile yazan yorumcuya sonuna kadar katılıyorum; her meslek grubunun riski/sorumluluğu oranında maaş alması gerektiği düşüncesindeyim. Birbirinin aldığı parayı kıyaslayarak veya düşürerek bir yere varılamaz ve cahilce bir yaklaşımdır.zaten bu yapılmaya devam ederse ikisi birden düşer. 0
  • susun 25 Mart 2015, Çarşamba 00:44:15 İsin ne olduğunu bilmeyenler bi susun be yettiniz artik.Güzel kadin aptaldir mantigi gibi iyi para kazanansa calismiyodur size gore dimi.Biri de atlasjet iyi firma müşteri memnuniyeti yuksek demiş.Allahim akil fikir yaaaa kardeşim biz burada calisan memnuniyetinden konusuyoruz.Bu insanlar haftalık çikan ve hergun revize olan sabit boslari olmayan programlarla ucuyolar daha neler neler Allahtan TK ya gectimde kurtuldum darisi meslek taşlar imin basina 1
  • UCUSOKULU 25 Mart 2015, Çarşamba 00:12:39 Malesef ucus okullarindan mezun olan issiz bu kadar cok pilot adayi olursa,pegasus tip egitimi icin herkesten(devre arkadaslari ve asker kokenliler haric) 36000 euro para alirsa kimsede gidene dur demez.Her giden pilot icin bekleyen birileri bulunuyor bu sektorde o yuzden surekli egitim olan bu sirkette kaliteyi aramak kabin gibi kokpit icinde bir hayal olur. 0
  • iPhone Uygulaması 24 Mart 2015, Salı 21:29:06 Pegasus icin baya agır yorumlar iceriyor bu yazı. Yorum diyorum cunku soylenenler yazıda hicbir resmi belge veya kayıt yoluyla desteklenmemis, bilimsel degil ve objektif olmaktan uzak. 9
  • Neden? 24 Mart 2015, Salı 20:33:45 Ben söyleyim haftalık çıkıp sürekli değişen programlar . Hem atlas hemde pegasus için sorun bu 0
  • KAPITALIST 24 Mart 2015, Salı 17:59:07 Bu olaylar kapitalist düşüncenin ürünleri ve sonuçları.Patronlar hep kendi çıkarlarını düşünürler;şirketi ayakta tutan, çalışana (emekçiye) insanı değerlerin verilmemesi ve ne yazık ki bu durum karşısında koltuklarını sağlama almak için kendi meslektaşlarını ve personelini hiçe sayan Uçuş İşletme den sorumlu yöneticilerinden kaynaklamaktadır. Sular hep aktı geçti,Kurudu vakti geçti,Nice han nice sultan tahtı bıraktı geçti,Dünya bir pencere her gelen baktı geçti..... Bunlar sanıyorlar ki hep O koltukta oturacaklar... 1
  • iPhone Uygulaması 24 Mart 2015, Salı 17:35:21 Eğer bir şirket öncelikle çalışanları üzerinden tasarruf yapıyorsa o şirkette huzur yok demektir. Ben şirketin genel müdürü olsam bu duruma el koyar pilotlarla ayrı,kabin ekibi ile ayrı,diğer çalışanlarla ayrı ayrı toplantı yapardım. En basitinden şu servis kaldırma olayında Nadir Kabaş genel müdür istiyor,benim yapacak birşeyim yok diyor. Genel müdüre soruyorsunuz benim bundan haberim yok,Nadir Kaptan a sorun diyor. Toplantılara katılanlar bunun Nadir Kabaş kaptanın şirketi daha çok kara geçirme sevdası ile inadına aldığı bir karar diyorlar. Haa bu arada sağlanacak kar ise yıllık 150 bin liraymış. Ve bunun üzerinden pirim alacak. Ve bu yüzden kaç kişiyi 20 yıldır yaşadığı yerden taşınması yada emanet gibi Kurtköy de yaşamaya mahkum ediyorlar insanları. Yazık size. Bari biriniz delikanlı olundagerçeği söyleyin. Ne biçim yüzsüz idarecisiniz anlamadık ki.. 0
  • birlesin 24 Mart 2015, Salı 17:20:09 sendikanizi kurun, somurulmeden calisin yasayin... tum haklariniz elinizden gitti, ne caba gosterdiniz? "hic" o zaman kusura bakmayin ama "hepiniz ayni ucaktasiniz" thy,pgs,atlas vs yok hepiniz somuruluyorsunuz kaptan ve kabin gorevlileri kurtulusunuz Sendika! (tabi thy de ki sendika degil mumkunse Kizil bir sendika). 0
  • Acaba THY... 24 Mart 2015, Salı 16:09:53 THY'deki ücretlerde mi bir sorun var? Kamu kaynağına dayalı bu şirkette yönetici, pilot, teknik ve idari kadro maaşlarını ulusal ve uluslararası diğeleri ile karşılaştıran bir değerlendirme var mıdır? Acaba, ulusal ve uluslararası pazar şartları karıştırılmış olabilir mi; neticede yıl sonu zarar yazılıp geer... 0
  • diğer havayolları 24 Mart 2015, Salı 15:05:54 Aynı şey atlasjet için de geçerli.Asgari ücret ile çalıştırdıkları fo'larda cabası 1
    • Dolunay ÇAKMAK 24 Mart 2015, Salı 18:53:25 Atlasjet belki kendi içinde maaş konusunda çok takdir görmüyor olabilir fakat hizmet anlayışı ile kesinlikle müşterinin beğenisini kazanıyor. Bugün değeri toplu alımda 20krş olmayan suyu bile yolcuya satmaya çalışan, adım attığı yerden ek ücret talep eden havayolu firmaları varken şu durumda sizin söylediklerinize göre "çalışanların maaş durumu" dışında atlasjetin müşteri bakış açısı ile "beğenildiğini" tekrar belirtmek isterim. 7
  • CAPTAIN 24 Mart 2015, Salı 14:14:22 Dostlar.....Pegasus'a LOWCOST diyorlar ya,çıldırıyorum....Pegasus lowcost ayağına büyük paralar götürüyor....Lütfen fiyat karşılaştırmalarını iyi yapın.... 3
  • Tarafsız 24 Mart 2015, Salı 13:35:25 Pilotların bir yere gidip gitmemesi önemli değil. Önemli olan maximum limitinde bir insanı kullanmak biraz üzücü. Hepimizin başı sağolsun az önce Fransada bir uçak kazası haberi aldık. Ben sadece para için pilotların gittiğini düşünmüyorum. Daha iyi şartlar çalışma koşulları sanırım büyük etken. Yıllık 1000 saat uçulur ama çoğu destinasyonların 1 saatlik uçuşlardan oluşuyorsa burda durup düşümek lazım. Kurallar yazılırken 35 dk ile SAW-ESB yapılmıyordu. şimdi Kısa mesafeli uçuşlar çok fazla mesai 12 saat minimum. buna uçağı uçurmak değil mesai olarak bakarsanız yolcu olarak bile katılsanız 1A koltuguna otursanız ve hiçbir iş yapmayıp o uçakta oksijen koku basınç iş yükü hesaba katılırsa cidden yorgunluk çok büyük. Ayrıca pilotların aldıgı maaş ne kadar bilmiyorum ama 30bin tl bile az bence. Çünkü pilot = havayolu sahibi. Neden böyle söylediğimi biraz düşünen anlar. Çünkü havayolu o insanın elinde. Bide pilotların yanında kabin ekibini de düşünürsek durum biraz kötü gibi görünüyor 6
    • taraflı 24 Mart 2015, Salı 16:03:25 Abi neymiş bu pilotlar yaaaa. bence maaşlarını 100000 tl yapalım evde otursunlar, kıymayalım bu insanlara, yazık. Oksijen koku basınça maruz kalıyorlar, vah vah. Nedir bu basınç? 100 atmosfer mi? kanalizasyonunuzu açmaya gelen ustaya 30 bin tl maaş veriyor musunuz? 9
  • Uçuş 24 Mart 2015, Salı 12:27:23 Ali Bey, Katmandu'ya sisin en yoğun olduğu saatte sefer planlayan Uçuş Eğitim Başkanı değil heralde. O yüzden tek suçlu oymuş gibi göstermek de doğru değil. Uçuş İşletme'den sorumlu Genel Müdür Yardımcısı da, Uçuş İşletme Başkanı da bu hatta o saatte sefer yapılmasını onaylayan yönetim kurulu da sorumludur. Eğri oturup doğru konuşalım. 3
  • xl 24 Mart 2015, Salı 12:19:36 Yazar bunun neresine hayret etmiş anlıyamadım. Dünyanın neresinde hangi low cost pilotu yılda % 20 büyüyen bir flag carrier adam alınca gitmez. Ryan dan 1 kişi gösteremezsin BA istesinde gitmesin. Eazy den herkes SAS a bile gider.Tüm şartlar eşit bile olsa flag carrier her zaman tercih edilir. Thy ise zaten bir başka girer girmez 10 senelik thy kaptanı ne alıyorsa onu alıyorsun şirket her sene % 20 büyüyor 3 senede wide body uçuruyosun cennet yani. Pegasus yılda 600 saat uçursa thy ile aynı parayı verse güdaydından ribeye steak verse sendika olsa bile herkez thy ye gider ve bunun hayret edilebilen bir yanı yoktur. Sanki hurriyet veya sabah size baş köşe yazarlığı verse airport haberi bırakıp gitmezsiniz. 1
    • süper 24 Mart 2015, Salı 14:50:34 "Sanki hurriyet veya sabah size baş köşe yazarlığı verse airport haberi bırakıp gitmezsiniz." 0
    • :) 24 Mart 2015, Salı 15:23:51 Adam Airporthaber'in sahibi neden gitsin. 4
  • sunexpress 24 Mart 2015, Salı 12:19:14 Ali bey biraz da Sunexpress pilotlarının hiçbir yere kaçamamasından bahsetseniz. Biz de THY uçuşlarını yaparken yorgunluktan ölüyoruz. Son limitlerde uçuyoruz ama sözleşmemizi zamanında bitirsek bile Sunex ve THY arasında centilmenlik anlaşması olduğu için THY hiçbir şekilde Sunex ten pilot almıyor. Şirkette 3200 saatim var ama daha uçuşa yeni başlamış ve bütün eğitim masrafları THY tarafından ödenmiş 0 saatli bir pilot bile kesintileri de düşersek benim 1,5 katım maaş alıyor. THY pilotları senede 600-700 saat uçarken Sunex tekiler 950 küsür uçup daha düşük maaş alıyor. Pegasustakilerin en azından gidebilecekleri bir kapı var. Biz ne yapalım??? 3
    • hr 24 Mart 2015, Salı 12:43:12 emirates, qatar,etihad,ethopian,norvegian hepsi 3500 saatlik fo a takla atarlar. bide avrupalı ajanslar var mesala park aviation. 0
    • yolcu 24 Mart 2015, Salı 14:21:19 Allah yardımcınız olsun. 0
    • Hr? 24 Mart 2015, Salı 14:33:49 Sxs hr sanırım. Bir şeyleri düzeltmek yerine nasılsa talep çok, beğenmezsen kapı orada diyosun yani. 0
    • moonexpress 24 Mart 2015, Salı 16:00:23 zorlamı imzalattılar size sözleşme? Ayrıca hr'nin yazdığı gibi dediğiniz kadar iyi bir pilotsanız neden başka ülkelerde uçmuyorsunuz? Zamanı gelince oradan geri dönersiniz THY'ye. Ama almaz diğerleri değil mi? 2
    • marsexpress 24 Mart 2015, Salı 18:13:44 Sözleşme hiç bir yerde zorla imzalattırılmaz, kafamın tasını attırmayın, konu o değil. Yarın yeter artık deyip, bu sözleşmeyle buraya kadar deyip sxs den istifa eden birinin tk ya geçemeyeceğini, el altından engelleneceğini bilip, bıyık altından gülüyorsunuz, çünkü ispatı yok. Dürüst olun. 3500 saate takla atanlar sxs pilotuna gelince mi takla atmayacak? Bahsettiğiniz havayollarında hocalık yapan Türk pilotlar var. Esas Sxs, hollandalılar için takla atarken dönme dolaba döndü, haberiniz yok. 3
    • sunexpress 24 Mart 2015, Salı 23:33:56 Ben sanırım kendimi yeterince iyi ifade edemedim. Sözleşmeyi yarıda kesip ben gidiyorum demekten bahsetmiyorum. Bir kere sunex e girip ondan sonra normal sözleşme sürenizi doldursanız bile arada başka bir şirkette uçmadan(yaklaşık birkaç yıl) tk ya almıyorlar. Ayrıca yurtdışında mülakatlara katıldım ve kabul edildim. Ama çok doğal olarak ülkemde uçmak istiyorum. Yabancılara tanınan haklar bana tanınmıyor. Zorla imzalatmadılar tabiki sözleşmeyi, ancak bu sözleşmeyi imzalarken bu şirketten tk ya kesinlikle geçemezsin gibi bir bildirim de almadık. Girdikten sonra öğrendik ki işin içyüzü böyleymiş. Yoksa kalifiye pilot değilsin o yüzden başka şirkette uçamıyorsun diyenler sunex in işe alım sürecini bilmiyordur ya da art niyetlidir görmezden geliyordur. TK nın alımlarından çok daha zorlu bir süreçtir sunex e giriş. 80 kişi girdik 3 kişi geçtik. Sunex e giremeyen 77 kişinin tamamı 1 ay sonra TK ya başvurdu ve 74 ü alındı. Benim zamanımda TK alım yapmıyordu, sunex e gireeyenlere yaradı. 0
  • shortcut 24 Mart 2015, Salı 11:55:38 Sizde size 10sn ve 5 kuruş kazandıracak shortcut ları isteyip zaten yoğun olan frekansı meşgul etmeyin kardeşim. Gıcık oluyorum. Bi gün fırçalıcam walla. 2
    • ? 24 Mart 2015, Salı 18:08:07 yemez 2
  • Nedenler 24 Mart 2015, Salı 11:51:22 Avrupa yakasından servislerin kaldırılması ve Anadolu yakasında oturma şartı getirilmesi, yiyecek ve meyvenin kaldırılıp paralı olması, yiyecek çeşitliliğin olmaması ve hergün aynı yiyecek yemek zorunda olmak, günde dört bacak 20-30 dk lık aralarla uçmak, dış hat üzeri iç hat uçup günde 14-15 saat koltukta hareketsiz oturmak, sürekli görev değişikliği gelmesi, yönetimdekilerin esb,adb git gel yapıp diğerlerine stn, fru, ala gibi uzun uçuşlar verilmesi ve sektör parasının adaletsiz olması, ayda en az 80-90 saat yılda limitlerin tam sınırında uçmak, aylık programda sabit boş günün olmaması ... Daha sayayım mı? 2
  • Pegasus 24 Mart 2015, Salı 11:51:18 Ama unutmayin bu Silah arkadaslarinin uzerinden bu uclunun kazandigi yuzbinlik primleri. Yazik 1
  • olur biyle seyler 24 Mart 2015, Salı 11:39:10 Olur boyle seyler. Herkes cikarina gore.. Bugun thy ye kacarlar yarin sendika tis te pilotlarin hosuna gitmeyen bisey cikarir pegasusa kacarlar, pegasus para vermez onura kacarlar... Havacilikta gunumuze kadar onlarca defa yasanmis olaylar. Hava tasimaciligi yapan firmalarinda bu duruma cok aldiris ettigini dusunmuyorum.. Zira thyde de gerek teknisyenler gerek pilotlar agliyo.. Bitmez bu mevzular burasi Turkiye.. İnsanimizin akli durustluge bir calisiyosa seytanliga 10 calisiyo.. 1
  • Kathmandu 24 Mart 2015, Salı 11:31:13 Ali Bey 330 filosu hali hazırdaki eğitim programında tüm pilotlarına 2 kere Kathmandu eğitimi verdi (RNP AR SIM, OPC). Mesele uçuş eğitimin pasifize edilmiş olmasıdır. Diğer şirketlerden insanlar haklı olarak bize geliyor, ama burada da işler hergün kötüleşiyor. Uçuş İşletme şirkette alınan bütün kararlarda etkisiz eleman durumundadır. Kathmanduda şirket göz göre göre kendisini ve pilotları yakmıştır. Şirketteki süper egoları tavan yapmış kibirli yöneticiler delikanlılarsa masalarının altından çıkıp evet bu işte bizimde hatamız var desinler. Bu arada uçak yüksek süratte pistten çıktığı için gövdede bükülme olmuş , yapılma maliyeti sebebiyle tard edileceğini düşünüyorum . Turkish Cafe açıp WE'R MARKALI ÜRÜNLERİMİZİ SATABİLİRİZ :)) 0
  • Misafir-Duayen 24 Mart 2015, Salı 11:25:21 Arkadaş insan kendi pilotuna suyu sandviçi parayla satar mı? Dahası söylentiye göre uçuş ekibi bile internetten koltuk satın alıp öyle uçuyormuş, hatta erken davranmadığı için 28 e'de seyahat etmek zorunda kalan kaptan varmış.. Allahtan 2 sandviç + holosko karşılığında yer değiştirmişler...Hatta hepsinden öte uçakların jetonla çalıştığına dair söylenti var... 3
  • iPhone Uygulaması 23 Mart 2015, Pazartesi 21:54:12 Bazen insanları anlamak mümkün değil. Aslında Pegasus un başındaki yöneticiler bu duruma el koymalılar. Bu kadar adam niye gitti diye hiç biri mi düşünmez mi?. Gerçek rakam 165 i geçti. Ama uçuş işletme yöneticilerine göre herşey güzel.Güzel değil beyler. Sizler etrafa ortamı gül pembe göstermeye çalışırken niye izin kullanılmaması konusunda pilotları arıyorsunuz. Hemde Mart ayında. Durum böyle ise yaz aylarını düşünemiyorum. Şapkayı önünüze koyup düşünen oldu mu acaba..Millete zorla git diyen Uçuş işletmenin kendisidir..N. Kabaş,M. Şimşek ve C. Taşbaş görevde oldukları sürece bu iş devam eder. Sertaç ve Ali beyler kış uykusunda zaten. Diğer yöneticilerde şirketi nasıl kar oranını artırırızı araştırıp yeni fikirler üretmek ile meşguller. Ama nedense önce kendi ekiplerinden kısmalar başlatılıyor. Bütün Pegasus idarecilerine söylüyorum,eğer siz tasarruf diye ekiplerinizi böyle sıkarsanız olacağı budur. Kar uğruna milleti Anadolu yakasında oturmaya mahkum ettiniz. Servisleri kaldırıyoruz dediniz. Ama utanmadan pilotlara şirkette en çok tasarrufu uçuş işletme olarak biz yaptık derken onların servislerine verilen parayı çok gördünüz. Bu da N. Kabaş ın şirketi daha fazla kara geçirmek için ürettiği düşüncenin neticesidir. Sonuç ta bu sebepten giden oldu mu..Oldu tabii ki..Daha da olacak..Sertaç ve Ali Bey e söylemek isterim ki...kimse bahsedilen bu muhteşem üçlüyü görmek istemiyor. Ve yine söylemek isterim ki artık bu yöneticilerin vakti dolmuştur ve Nadir Kabaş başta olmak üzere diğerleri değişmeli ve gelecek yeni yöneticiler ise şirket içi seçim ile maksimum 2 yıllık süre için olmalıdır. Diğer büyük şirketler gibi. Ve burnu büyümüş,mütevaziliğini kaybetmiş ve her yerde ben diyen,ortalıkta şirketin sahibi gibi dolaşan bir uçuş işletme müdürünün değişmesi uygundur diyorum.. 1
    • ? 24 Mart 2015, Salı 11:20:25 Adam haklı 0
  • Android Uygulaması 23 Mart 2015, Pazartesi 21:38:44 Hesap rumuzlu arkadaşıma bilgi olsun, 998 saat uçuş saatidir, mesai olarak tahminim 1800-1900 saate denk gelmektedir. Yani 1000 saat uçmuş pilot (havada kalış) toplamda an az 1900 saat çalışmıştır fiili olarak. Pilotların sadece havada değil yerde de yaptıkları işler vardır. Uçuş hazırlığı vs. Ülkemizde yıllık mesai limiti pilotlar için 1800 saattir. Yıllık uçuş limiti 100 saattir. Örneğin yıllık uçuş limiti Avrupa'da 900 saattir 3
    • Yanlış hesap 24 Mart 2015, Salı 09:16:48 Senin hesabına göre 6 saat uçan bir pilot aynı zamanda 6 saatte yerde görev yapıyor. Bunu mu demek istiyorsun? Eğer bunu diyorsan ben senin alnını karışlarım. 3
    • Cpt 24 Mart 2015, Salı 17:36:55 İç hat ağırlıklı uçan bir pilot için hesap doğru, hatta eksik hesaplanmasa idi 1:2 oranını da geçerdi. Planlı uçuştan 1 saat önce bu süre başlıyor ama 1:30 saat önce ofiste işe başlıyoruz, uçak durduktan sonra 0:30 dakika sonra sona eriyor kimi zaman hala uçakta oluyoruz. Bazı şirketler eğitimleri ve diğer görevleri de bu süreden saymıyorlar. 0
  • Atlas 23 Mart 2015, Pazartesi 20:20:23 Peki atlastan kaç kişi kaçtı sizce?? 0
  • iPhone Uygulaması 23 Mart 2015, Pazartesi 17:51:01 Çakma pilota Bu zeka seviyesi ile bilmediğin konularda yorum yapma.. Sana uygun ne is var bilemiyorum ...muhtemel bir isin vardır ...kompleksli olarak yaşa ve layık oldugun isi yap ...:)ezik .. 3
  • iPhone Uygulaması 23 Mart 2015, Pazartesi 15:13:54 Seneyi 998 (abartı yok), 990 saatle bitirsem bende kaçarım ilk fırsatta. Yemek konusuna gelince, bizde de "F/O ticket" var limitsiz, 3 senedir sınırsız tavuk yiyiyorum ;))) TK 320 F/O 3
    • Hesap 23 Mart 2015, Pazartesi 16:46:42 Yahu kardeşim senede 52 hafta var. Bunun 4 haftası izin desen kalır 48 hafta, 48*5= 240 iş günü. 240*8 = 1920 saat. Normal işlerde çalışan, Tır şoförü, tren makinisti, inşaat ustası ,terzi, bakkal, kasap, doktor... bu kadar çalışıyor, sen 998 saat çalışmışsın, ağlıyorsun. Çalışmayın ya, çalışmak istemeyen gitsin evinde otursun. Çalışmayın, kazanmayın. 14
    • :) 23 Mart 2015, Pazartesi 21:50:39 HESAP, hesabı doğru mantıkla yapmışsınız, işin içinde olmayan biri olsam ben de aynı hesaba imza atardım. Ama maalesef bu sadece uçuş saati, onun haricindeki eğitimler, nöbetler, beklemeler, evden ayrı otel odalarında geçen geceler vs. yok bunun içinde. Kaldı ki uçuş yaptığın günlere en az bir 2-3 saat de hazırlık zamanı eklemek lazım. Uçuş gününde dinlenme fırsatı yok, ayağını bile uzatamazsın, 10-12 saat kıçın koltuğa yapışır artık. Neyse herkesin derdi kendine. Sadece bilgilendirmek istedim. 1
  • Yönetimsel hatalar 23 Mart 2015, Pazartesi 14:44:19 1 yılda şirketin 3'te 1'i demek olan 140 pilot kaçıyorsa,burada asıl sorun uçuş işletmedeki yöneticilere "neden gidiyorlar?" sorusunu soramayan Ali Sabancı,Sertaç Haybat ve ekibidir. Ticaret Müdürü veya diğer değer verdiği ekip şirketten tek tek kaçsın bakalım Sertaç Haybat aynı rahatlığı gösterir mi.. En yetişmiş adamların,en değerli kaynağın olan insan gücünü elinden kaçırıyorsun ama üst yöneticin bunu umur dahi etmiyor. Ya da "üst tip için kaçıyorlar,TK daha fazla para veriyor" vs gibi saçma sapan palavraları artık o kadar iyi sıkıyorsun ki yönetimi iyice kafa kola almışsın.. 0
  • iPhone Uygulaması 23 Mart 2015, Pazartesi 13:58:48 Ticareti istediği kadar baştacı etsin bu yönetim, süngünün ucunda olan ve cephede olanlar Pilotlar, kabin, teknisyenler ve operation'dır.. Ticaret dünyayı alsada bunlar olmasalar bişey alamazlar , kıymetini bilseler iyi olur , kazan fena kaynıyor çünkü.. 0
  • iPhone Uygulaması 23 Mart 2015, Pazartesi 13:55:41 Low cost davranan ,10kg yakıtn hesabını yapan şirkette tüm müdürlerin altında son model arabalar var.. Arada uçtuklarında uçaktada biraz yemek yeseler anlarlar kendi meslektaşlarının halinden . Öyle Şahintepesinde oturmakla olmuyor bu işler.. 2
  • Android Uygulaması 23 Mart 2015, Pazartesi 12:50:32 Ali Bey çok iyi tahlil etmişsiniz durumu. Tebrikler.. 1
  • Fark 23 Mart 2015, Pazartesi 12:32:02 tek bir fark var, SENDİKA. Gerçi sendika THY'de artık sadece ismen var. Yakında pilotlar arz-talep dengesi yüzünden daha iyi şartlara kavuşacak, sendika bitmiş olsa da. Pilotlarına düzgün davranmayan ayağını denk alsın :) 0
  • iPhone Uygulaması 23 Mart 2015, Pazartesi 11:43:17 Pilotlar için Bir Ömür öğütücüsüdür Pegasus 2
  • iPhone Uygulaması 23 Mart 2015, Pazartesi 09:58:54 Tarafli bi yazi olmus sanki?! 8
  • iPhone Uygulaması 23 Mart 2015, Pazartesi 07:07:55 Ali Bey, çok yerindeki bir konuyu yazmışsınız. Vizyonlu yazarlarımız bizi gururlandırıyor. 1
  • Android Uygulaması 23 Mart 2015, Pazartesi 01:30:41 Bi araştırın bakalım THY teknisyenleri niye Pegasusa kaçtı. Ya da yeni kaçmak isteyenler niye tehdit edildi ya da engellendi. Bütün meslek grupları Thy de çalışmak ister havacılıkta, ama teknisyenler neden istemez, neden kafaları rahat değil bunları da araştırın Ali Bey. 1