İLKER AYCI'YA AÇIK MEKTUP...

    Çok beğenilenler

  • Paralel temizlik 27 Nisan 2015, Pazartesi 02:25:28 Ilker beye verilmis birinci gorev hashasilerin paralel kolelelerini temizlemek olmali sanirim .yapamazsa hem sirket hemde kendini Zarar gorecek tir . 11
    • apple store 27 Nisan 2015, Pazartesi 15:52:08 hashasi paralel diye diye memleketin icine ettiniz, liyakat nerede kaldi ? 34
    • islamcı 27 Nisan 2015, Pazartesi 16:23:34 kabul edin bu ülkenin kafası çalışan kadrolarının %70-80 i chp lidir... islamcıların doğru dürüst eğitimli kadrosu hala yok! bi fetullahçıları vardı... onları da paralel diye çöpe atıyorlar... 9
    • apple store 27 Nisan 2015, Pazartesi 18:37:12 hashasi bebegimisin .evet hirsizlikla sucluyyorsun hukumeti cezasi nedir caldiginnin 10 kati ceza yahut parmak ve kol IHANETIN CEZASINI BILIRMISIN SEN eGER BU YAPILAN ADI IHANET KUYUCU MURAT DONEMINDE YAPILSAYDI COLUK COCUK KARI KOCA GENC YASLI DEMEDEN YASI KURUSU KUYULARA ATILIR KAPAGI KAPATILIR UZERINE BIRDE BETON DOKULURDU HORTLAK OLUP CIKMASINLAR DIYE SEN DAHA IHANETI ANLAYAMADIN . GECMISTETE ABDULHAMIT INDIREN TERKKI PERVERTLER KOSKOCA BIR IMPAROTORLUGU GEZIDE DUSUNULEN GIBI TURKIYE GIBI BIR KASABAYA CEVIRDILER . 10
    • Accident report 28 Nisan 2015, Salı 05:28:04 Biz pilotlar Neden SHGM nin web sitesine gidip accident report lari okuyamiyoruz.Turkiye nin NTSB ye karsilik gelen kurulusu nedir?Bizim ulkemiz bu kadar mi aciz bir ulke... Amerika da 3 ila 7 gun icinde NTSB initial report u yayimlar akabininde 3 ile 6 ayda da asil kaza raporunu acar elinizde kahve ile okursunuz.ben henuz katmandu initial raporunu bulmus veya okuyabilmis degilim. Kaza Kirim raporlari SHGM nin elinden alinip Ulusal Tasimacilik Guvenlik Kurumu adi altinda yeni bir kurum acip onlarin bu servisi yapmasi lazimdir.bu ulusal kurumun ayni zamanda hava araci ,yer araci , deniz araci kazalarini incileyen tek bir bagimsiz kurulus olmasi lazimdir. Tayyip Bey in bu kurulusu acilen kurmasi sarttir.. 0
  • flying man 27 Nisan 2015, Pazartesi 12:01:25 THY'deki müdür,başkan ve hatta genel müdür yardımcılarından oluşan yönetim kadrosunun tamamına yakını torpilli ve gerekli liyakatten yoksun,ehil olamayan.tecrübesiz kişilerden oluşmakta olup,bu kadrolarda gerekli değişikliklerin çok acilen,vakit kaybetmeden yapılarak, bu pozisyonlara daha uygun yöneticilerin gelmesi sağlanırsa kurum çok daha iyi yönetilecek,karlılığı artacak ve uçak kazaları,kırımları da azalacak hem ülkemizde hem de Dünya çapında itibarı artacaktır.Yeni yönetim kurulu başkanının tüm yönetim kadrolarını baştan aşağıya doğru gözden geçirerek,gerekli revizyonları değişiklikleri yapması çok faydalı olacaktır.Şu anda THY'de Yapılması gereken en önemli,en gerekli şey budur.... 3
    • jepsen 27 Nisan 2015, Pazartesi 12:53:00 yorumunuz gerçekten doğru hele altlara inilince öyle idareciler var ki şirket düşmanı desek yeri var adamların şirket umurunda değil ama bunu kimseye anlatamazsınız şu anda. 0
    • Liyakat 29 Nisan 2015, Çarşamba 19:10:42 Yeni yönetim kurulu başkanı havacılığın kitabını yazmış değil mi? Kime kimi şikayet ediyorsun? 0
  • Tüm yorumlar

  • iPhone Uygulaması 03 Mayıs 2015, Pazar 15:17:24 Ali bey iyi gunler yazini okudum bazi konular dogrudur. Yalniz. Bazi. Yorumcular. Yok maas azmis Maaslardan ve menfaattan bas ediyorlar. Bu cok yanlis sen binbir etek operek THY. Girdin Burda. Aldigin paraya goremi is yapiyorsun .her seyden once insan tasiyan bir cihazla ograsiyorsun once allahtan korkun para ne olursa olsun ucak uzerinde calisiyorsun Cok dikkat etmek lazim Ucak hic hata kabul etmez. Ben internete seyrettim ucak once piste indi. Ve zipladi. O anda arkasinda bir parca koptu. Ilerledi yolun kenarinda durdu kimin hatasidir. Uzmanlar herhalde hata nerdedir. Rapor etmislerdir. Teknisyen. Arkadaslar. Sizler hem hocasiniz hemde bedenen fikren calisan Elemanlarsiniz Hic bir menfaat gozetmeksizin. Cok dikkatli calisin. Milli hava yolumuza zarar gormesin. Allah herturlu kaza ve belada korusun uzaylar THY. Nin olsun. Onun sayesinde kimler adam olmadiki hele pilot cok tecrubeli olacak. Cokpitin sol koltuguna oturdugu vakit. Neyin ne oldugunu bilmesi lazim ki basimiza boyle felaketler gemesin senelerimizi verdik oralara Devamli soyluyorum. Once. Emniyet Hawaii den. Hepinize selam ve sevgiler. Arz ediyorum 1
  • Bir Dost 01 Mayıs 2015, Cuma 23:49:13 Sayin Baskan, Sirket durdu, kimse ise focus degil, telefonlar acilmiyor, emaillere donulmuyor, sizden istirhamim bir an once operasyonu yapip sobra tum yonetilerle gorusup motive edin ve guven Asilayarak yola devam Edilsin. Bu sekilde devam edemez..Isi ehline verin, elbette ekibinizle calismak halkkiniz ancak basa getirdiginiz adamlarla isler kotuye giderse ilk siz elestirilirsiniz. Unutmayinki su an ovunulen bir cok basari mevcut yonetici ve calisanlarla elde edildi.Allah yardimciniz olsun.. 0
  • DIŞ SES 30 Nisan 2015, Perşembe 12:46:34 ONCE KATMANDU SONRA İSTANBUL..BU UCAKLAR BİR DAHA UCAR Mİ? KAC MİLYON BU UÇAKLAR? ZİYAN OLAN MİLLETİN PARASI SİZ YOK ŞÖYLEYDİ YOK BÖYLEYDİ DİYE ÇENE ÇALIŞTIRIYORSUNUZ. BİR KUTSALINIZ VARSA ONUN ÜZERİNE DÜŞÜNÜN VE VİCDAN ÖLÇÜSÜ KULLANIN.. SU YORUMLARDAKİ BİLGİ KİRLİLİĞİNE BAKAR MISINIZ ? HERKES BİR YERDEN YONTUYOR, KENDİNE YONTUYOR.. THY MİLLİ BİR KURULUŞ RAKİBİ DE DÜŞMANI DA ÇOK.. BÜYÜSÜN GÜÇLENSİN HAVADAKİ GURURUMUZ OLSUN.. AKIL VE VİCDAN TEK ÖLÇÜNÜZ OLSUN VE BÜTÜN YORUMLARDAN BİR SONUC ÇIKSIN VE BİR SÖZ, HZ. MEVLÂNA'dan: NE SÖYLÜYORSAN OSUN. KİŞİ DİLİNİN ALTINDA SAKLIDIR 0
  • iPhone Uygulaması 30 Nisan 2015, Perşembe 10:43:41 Başta Ali beyin Yazısı da olmak üzere tüm yorumlara bakınca herkes herkesin bir şekilde ayıklanmasını istiyor, herkes kendinin Haklı oldugunu iddia ediyor hatta işi bilmediği halde. Başkana da yazar tavsiyede bulunuluyor. Bunca yazılandan çıkarabildiğim sonuç eğitim eksikliğimiz. Herşeyde olduğu gibi iyi bir eğitim, hemde her branşta. Aksi taktirde bugüne kadar adam olamadığımız gibi bundan böylede olamayız vesselam. 0
  • ahmet vural 29 Nisan 2015, Çarşamba 23:04:05 ilker aycı hangi havacılık geçmişine sahip te krizi nasıl yönetmiş acaba? bu iş devletin audi marka arabasını pastacı kardeşin hizmetine vermeye benzemez.bu iş madencilik ruhsatı için iş takibi yapmaya hiç benzemez.el birliğiyle thy'nin içine edeceğiz anlayacağınız.Ne kadar liyakatsiz adam varsa ülkenin en güzide kurumlarının başına geçirilmiş.yazıklar olsun. Lfthansa da hiç böyle kepazelik görebiliyor musunuz? 0
  • iPhone Uygulaması 29 Nisan 2015, Çarşamba 09:21:14 Ali bey, iyi günler. Değerli yazılarınızı ilgiyle okuyorum. Bazı görüşlerinize katılırım bazılarına katılmam. Burada yapılan bir haksızlık var. Kişi katil bile olsa yargı kararını verene kadar ona katil diyemezsiniz. Anayasa hepimiz için çok önemlidir. IV. Temel hak ve hürriyetlerin kullanılmasının durdurulması MADDE 15. – Savaş, seferberlik, diye başlar ve (Değişik: 7.5.2004-5170/2 md.) Birinci fıkrada belirlenen durumlarda da, savaş hukukuna uygun fiiller sonucu meydana gelen ölümler dışında, kişinin yaşama hakkına, maddî ve manevî varlığının bütünlüğüne dokunulamaz; kimse din, vicdan, düşünce ve kanaatlerini açıklamaya zorlanamaz ve bunlardan dolayı suçlanamaz; suç ve cezalar geçmişe yürütülemez; suçluluğu mahkeme kararı ile saptanıncaya kadar kimse suçlu sayılamaz diye biter. Burada sizin ve yorumcuların yaptığı açık anayasa ihlali var. Performans müdürüyken kuyruk vurulmuş! O Sky bugünkü THY performans müdürlüğünün 6 yıl ilerisindeydi. Yapılan yükleme/yakıt tasarrufu çalışmaları inanın daha THY'de bilinmiyor bile. Balans TGS'nin elinde oyuncak olmuş durumda. Ayrıca psikolojik olarak sorunluymuş. Istanbul trafiğine bir çıkın bakalım. O zaman İstanbul'da yaşayanların tamamı psikolojik olarak bozuk. Biraz bekleseydiniz de ön rapor çıksaydı. Kişi mahkemeye çıkacak olsaydı, yazdıklarınız mahkeme öncesi suç sayılırdı. Şimdi kurula çıkacak ve yazdıklarınız bu kurula karşı kamuoyu baskısı yaratabilir. İyi çalışmalar dilerim. 1
  • iPhone Uygulaması 28 Nisan 2015, Salı 22:32:28 Ali bey,anlaşılan Selman da Sedat da gider sizin bu yazıdan sonra.Bugüne kadar yazdıklarınız hiç sekmedi.Ancak tuhaf bir sessizlik var şu anda..Fırtına öncesimi acaba?Zira bu iş Selman yada Sedat la bitmez.. 0
  • iPhone Uygulaması 28 Nisan 2015, Salı 21:40:29 Ya Ali bırak bu isleri, ne yani uçağın motoru havada yandı bunun sebebi de kaptan pilotun pisikolojik sorunları öylemi? Neyin kafasını yaşıyorsun sen? 5
    • havada mı yandı 28 Nisan 2015, Salı 23:48:44 yuh be kardeşim yuh sende göz var mı okumak için kulak var mı duymak için adam hard landing yaptı uçak öyle alev aldı. yazarken aklı başında yaz 1
    • havada mı yandı 28 Nisan 2015, Salı 23:48:55 yuh be kardeşim yuh sende göz var mı okumak için kulak var mı duymak için adam hard landing yaptı uçak öyle alev aldı. yazarken aklı başında yaz 1
    • havada mı yandı 28 Nisan 2015, Salı 23:57:19 yuh be kardeşim yuh sende göz var mı okumak için kulak var mı duymak için adam hard landing yaptı uçak öyle alev aldı. yazarken aklı başında yaz 1
  • A320 KAPTAN PİLOT 28 Nisan 2015, Salı 19:38:33 Ali Bey, Kaza yapan pilotun performans müdürlüğü yaparken Sky Havayollarının dört kez kuyruk vurması konusunda nasıl bir bağlantı kurduğunuzu anlayamadım. 1
  • SHGM 28 Nisan 2015, Salı 12:38:54 Sorun pilotaj değil. Shgm'nin yaptığı açıklamaya göre bundan sonra uçağın her iki tarafıda colgate ile fırçalanacak. 4
  • Gerçek 28 Nisan 2015, Salı 10:47:36 Kaptan ,uzun oturdu ,sert vurdu ve uçağı kırdı...olay bukadar basit, gerisi palavra....yok vortex miş falan filan....faciaya ramak kalmış... 5
  • Gezici ve maaşlar 28 Nisan 2015, Salı 10:00:07 Bu "THY'de fo lar 30 bin sunex'te 10 bin alıyor" diyen adam nerden uyduruyorsun böyle şeyleri ya? Biraz araştırın ya bu ne mesnetsizlik bu nasıl bir Özgüven ki hiç alakasız miktarları sanki gerçekmiş gibi söyleyip bir de üstüne durumu eleştiriyorsun? Kendi paralel evreninde cehaletinle yaşamaya devam et. Gezici ya da şucu bucu diye insanları yaftalayan adam. Gün gelir o insanların kul Hakkı'nın altında boğulursun, boğulacaksınız da. Insanların ekmek paralarıyla sadece fikirleri yüzünden oynayan kul hakkı yiyiciler sizi. İşini doğru yapıyor mu yapmıyor mu diye bakmak yok. Allah sizi Islah etsin. 2
    • Katılıyorum 28 Nisan 2015, Salı 16:27:43 Aradaki maaş farkı falan çok yok bu şirkette uçmak ayrıcalıktır.Havacılığı olması gerektiği gibi yapan bu şirket ile gurur duyuyoruz! 0
  • iPhone Uygulaması 28 Nisan 2015, Salı 09:53:26 Kaptanı yerden yere vuranlara--> Bende tanıyorum kaptanımızı. Aramızda pek iyi değil ve hep mesleki saygı çerçevesi içersinde olmak üzere, bir merhaba veya iyi uçuşlar idi. Amma velakin yerden yere vurmak, daha kaza kırım raporu çıkmadan yanlış yol seçildiğini düşünüyorum. Kaldı ki psikolojik sorunların dan bahs ediliyor. Iyi ki bir kendini bilmez, işinin baharındayken uçağa dağlara çarptı ve sonuç psikolojik sorunları ortaya çıktı. Artık olaya dışarıdan bakanlar, bunlar maalesef yazarlar da olmak üzere bu konuya taparlar. Bir dönem meşhur İLS var mıydı sorusu gibi. Yolcuların anlattıkları dinlenir ve ciddiye alınırsa, bu konunun başlığı değişik olurdu eminim, tekrar etmeye de gerek yok. Kaza olduğun da duygusallığı bırakıp, olaya profesyonel ve objektif bakmanın faydaları var. Başta kazada görev yapan ekibe olmak üzere, tüm Camiamıza geçmiş olsun... 4
    • .... 28 Nisan 2015, Salı 10:55:09 sağlam bir uçağı piste vurmak ve bu yaşananlar ancak kötü bir pilotajla olabilir. bu yorumları mesleğe hakaret olarak ön yargı olarak görmektense asıl bu çürük elmaları aramızda tutmamalıyız. unutmayın kazaların çok büyük bölümü pilotaj hatasıdır 3
    • ..... 03 Mayıs 2015, Pazar 21:44:03 daha ne oldugunu bilmeden, kaza kirim raporunu beklemeden, sucluyu belirlemek sizi birtek tebrik etmek kalir 0
  • Android Uygulaması 28 Nisan 2015, Salı 09:37:13 Android den okunmuyor. Çok küçük 0
  • Domino 28 Nisan 2015, Salı 09:16:38 İnsanlara Domino Teorisi, Swiss Cheese modeli falan hep anlatılır. Hatta İnsan Performansının sınavı bile yapılır. Hatta, CRM derslerinde her yıl hatırlatılması da zorunludur bazı konuların. Anlamayan ise bir türlü anlamaz işte. Bu olayın geneline bakarsanız, ilk önce vitrindeki kaptan ve ekibi görürsünüz. Hedef tahtasına oturtulurlar hemen. Peki ya yer personeli, Şirket Yöneticileri, Hava Trafik Kontrolörleri, hatta Ulaştırma Bakanlığının ilgili birimleri, Bakan ile Başbakanın bizzat kendisi? Onların sorumluluğu yok mu? Kural bilinmez, bilinir de işine gelmez, okumaz, okuyan okuduğundan anlamaz ise, anlamsız baskı yapılır ise sonuç ortada. Havacılığın beşiği denen gelişmiş ülkelerde bu tür olaylar incelenirken bilimsel veriler ile, ispat ile desteklenmeden kesin raporu kimse imzalamaz. Önce vicdanların ikna olması lazım gelir. Havacılık kültürü bambaşka birşey işte. Bunu anlarsak Göklerdeki İstikbale ulaşmak mükün olacak. Şimdi yapılanlar ise sadece çocukça şeyler. 0
  • Imparatorluk 28 Nisan 2015, Salı 09:05:30 Uçucu olmayan uçuş tarafından anlamaz diyerek yıllardır kapalı Kapılar Ardında menfaat güdenlere artık bir son verilsin. Uçuş işletme GMY altındaki tüm yöneticilerin saray yaşantısını bitirin Sayın başkan, artık oraya el atılmasının zamanı geldi, geçiyor. Ceza vererek, korku ve baskı ile idarecilik yapılmaz. Sorunlarımızı çözmede muhatap bulamıyoruz, iletişim toplantısı altında bizleri toplayarak boy göstermekten başka bir şey yapmıyorlar. Hiç birisine güvenmiyoruz. Bizleri temsil edecek kaliteli, vizyon sahibi, AKILLI, güvenilir ,Herşeyden önce inançlı, namuslu ve vicdanlı insanları görmek istiyoruz. 0
  • ATC 28 Nisan 2015, Salı 08:45:49 Bence Kalkış yapan uçağın Jet Wash'ına maruz kalmıştır. 05 iniş 35 kalkış formatında defalarca pilotlar Tarafından rapor edilmiştir. Özellikle Batı'dan esen 7-8 K lık rüzgarda varsa uçağın en kritik noktası olan toplama esnasında,10-20 fettte etkili olmaktadır. ATC deki arkadaşlar bu konu ile ilgili telsiz raporlarımı bilir. Ben kendimde defalarca buna Şahit oldum. Bu iş siyasete meze yapılmadan hemen çözülmelidir. İnişteki uçak indikten sonra kalkışa müsade edilmelidir. İnişteki jet etkilemiş olamaz birçok Avrupa meydanında daha yakın mesafede indiriyorlar. Çok büyük geçmiş olsun... 0
  • !!!! 28 Nisan 2015, Salı 08:42:18 Arkadaşlar herkesin kaçırdığı bir nokta var. Uçak piste uzun oturmuş (piste geç teker koymuş) ve pilot pas geçmek yerine inişe zorlamış arkasından ise hard landing olayı yaşanmıştır.Wake turbilans olayı sadece pilotun bahanesi. FDR kayıtlarından zaten ortaya çıkacaktır. Ama bu yaşanan hard landing olayının herhalde örneği yoktur. nasıl bir hard landing ise iniş takımlarını kırıp da uçağı yan yatırmayı başardın.O uçagının havaya uçmaması bir mucize o yolcuların hepsi allahın sevdigi kullarıymış.THY teknik ten söylenen göre yakıt tankına 10 cm kalmış.10 cm daha içeri girseymiş yakıt kaçagı başlayacakmış ve arkasından uçak infilak edecekmiş.Allah hepsini korumuş. Thy yönetimi de o kadar cahil ki kalktı pilotlara teşekkür etti.Allah akıl fikir versin thy yönetimine. 1
  • bir pilot 28 Nisan 2015, Salı 04:23:37 Adama madem vortexe girdin sallantıyı hissettin minimalardan niye pss geçmedin diye sormazlarmı.Heray uçak kıran bi havayolu var ortada artık metro turizme dönmüş maalesef,nasıl bu hale gelindi.Ayrıca kırımlar öyle ufakda değil iki uçakta kal oldu.Daha ne istiyorlar 0
  • üstün körü 27 Nisan 2015, Pazartesi 23:20:55 "THY üstün körü testler yapıyor" dan gerisini OKUMADIM. Ağustos ayından beri THY tarafından defalarca teste tabii tutuldum. İyi bir lisans diploması ve TOEFL sertifikasını alıp, DLR1 denilen sabah 9'da başlayıp akşam 5'e kadar süren inanılmaz yıpratıcı bir sınavdan sonra, yine almanlar tarafından yapılan 1 saat süren ingilizce psikolojik testten ve en sonunda da THY tarafından yapılan kurul mülakatında başarılı oldum. Binlerce kişi başvurup sayılı insanın alındığı bu zor elemelerden sonra THY'ye yetiştirilmek üzere pilot olarak alınıyorsunuz. Hatta ve hatta halihazırda lisanslı pilotlarda aynı elemelerle giriyor THY'ye, ama siz sırf muhalefet yapmak uğruna sözüm ona "üstün körü" sınavlar diyerek hem bizi hemde diğer pilotları küçük düşürüyorsunuz. THY başvuran kimseden para almıyor, bir zahmet gidin sizde katılın sınavlara üstün körümüymüş bir görün bakalım. Yoksa sizde bu sınavlarda elenen binlercesi gibi "torpilin yoksa giremezsin" demeye mi başlayacaksınız! 2
  • Selman 27 Nisan 2015, Pazartesi 23:09:16 Selman Nas kimdir, bu şirkette ne iş yapar bence sorgulanmalı. Koskoca piste "yol" diyen, bıyığının şeklinden başka hiç bir güvencesi olmayan aciz insan 0
  • inv 27 Nisan 2015, Pazartesi 22:44:29 ATC hatası arkadaşlar. Uçaktan önce büyük uçak iniyor. Arada 3 dk olması gerekirken bu sürenin yarısı sonra THY iniyor. Uçak tabiki yere çarpar. Pilotu kutlarım. 12
    • wake 28 Nisan 2015, Salı 01:04:03 flightradar24.com'dan arşive bakıldığında gerçekten aradaki mesafe 2.5-3 deniz mili gibi, heavy arkası medium olunca 5 mil olması gerek. 0
    • rdr 28 Nisan 2015, Salı 01:38:09 Başlangıçta ayırma yeterli olup sonradan öndeki yavaşladığı veya arkadaki yavaşlamadığı için azalmış da olabilir. 0
    • rdr 28 Nisan 2015, Salı 18:45:29 atc neden orda o ayırmayı en kötü ihtimalde yapmalı.ATC hatası raporlar yakında açıklanır. 0
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 22:02:14 Yaz gelmiş Kapıya dayanmış, şirkette bütün Müdürler işi gücü bırakıp ne olacağız diyor, enerjimizi Boşa harcıyoruz. Bütün gözLer tepede. Nasıl bir kurumsallık bu. İlker Bey Mühür sizde. Vurup indirin ve silkelensin şu şirket. 77 milyonun emaneti omzunuzda. Eğer dinlerseniz beni 5 yıl üzeri bütün başkanları, 10 yıl üzeri bütün müdürleri 1 yıl içinde temiZleyin. Imam hatipli olmak Öbür tarafta bir anlam ifade etmeyecek. Işi ehline vermezseniz 77milyonun hakkı sizde olur. Öyle kolay işler değil bu işler. Gezide fotoğrafları Olanları,cemaat güçlüyken sohbetlerden çıkmayanları, nice Süleymancıları biliyoruz. Ne olacaksa çabuk olsun ve şahlanmamıza devam edelim. 4
  • yorumcu 27 Nisan 2015, Pazartesi 21:51:30 Sayin TO/GA ya ben bir konusmaya baslarsam sen burda rezil olursun onun icin sunu söyleyebilirim azicik hatta cok abartiyorsunuz ben öyle seylere Sahit oldum ki anlatmaya baslarsam gözünüzden yas gelir onun icin herkezin bir piskolojik sorunu var Milli Hava yollariymis ne yazikki Pegasus Havayollari olmasi lazim mis yazzik saygilar 5
    • yorumcu ya 28 Nisan 2015, Salı 03:36:18 Ne Deduuuun hemserum anlasilmadi .daraltma bizi ... 0
  • Yolcu 27 Nisan 2015, Pazartesi 21:35:58 Olarak daha da korkmaya devam edeceğim bu ne rezalet ..bu kadar büyük ciddi bir kuruluş da bu kadar dedikodu bu kadar mutsuzluk bu kadar bilgi kirliliği bir yetkili çıkıp da belge leri ile konuşsa da herkesin ağzı kapansa olmaz mı ? Bizi duşunun biraz da ? Nasil korkarak biniyoruz ucak larınıza ? Yetti ARTIK ! 0
  • Kalitesizsiniz 27 Nisan 2015, Pazartesi 21:01:40 THy Kalite departmanindaki herkesin gorevine son verilmesi gerekir. Hicbir is yapmayan nargilecilerden BT, binbir komplo ile geldigi mudurlugu hak ediyor mu? Onun ustundeki zaten ayri bir komedi. Kartal Anadolu Imam Hatip denen okuldan artik gina geldi. sanki THY'yi Bilal Erdogan yonetiyor. Sirkette aidiyet duygusu olmamasi dogal zira balik bastan kokar. Temel Kotil'in calisanlara attigi, calisanlarina bir CEO olarak hesap verdigi, gorus oneri ve yapilacaklari anlattigi dogru durust bir e-maili var mi? Valla suan calistigim havayolu ki THY'den daha iyi', CEO calisanlarina onlarin yaninda oldugunu' iyilestirilmesi gereken noktalari tespit ettigini, beklentilerini ictenlikle yazan mail atabiliyor. Bu arada yakinda geri donecegim bakalim THY'de kim neymis gorecegiz BT... 1
  • TO/GA ya 27 Nisan 2015, Pazartesi 20:10:31 Uçaktaki yolcuyla konuştum. Uçak berbat birşekilde vurup pas geçiyor. Daha vurmadan çalkalana çalkana geliyor. O2 maskeleri bile dökülüyor. Yoksa kanat nasıl bu hale gelecek? Psikoloji meselesi: kaptanın ciddi crm problemlerinin olduğunu, sunexpress den kaptalık eğitimi sırasında atıldığını çok yakından biliyorum. Thy bu kaptanı kahraman ilan ediyor ama sonra fatura thy ye kesilecek. 0
  • garip 27 Nisan 2015, Pazartesi 19:53:44 bu ne yaaa gun gecmiokine THY kazasi var, RABBIM sen daha kotusunu verme. Hani THY ye SHGM den rapor istiodu? no incident/accident report? 0
  • MİSAFİR 27 Nisan 2015, Pazartesi 19:26:46 TÜM GİRİŞ SINAVLARINDAN GEÇMİŞ KEYFİ SEÇİMLER YAPILMASI SONUCU KAÇ TECRÜBELİ KAPTANIDA TK'YA ALMADIKLARINI YADA GERİ DÖNMEK İSTEYENLERİ REFÜSE ETTİKLERİNİ KENDİ KAYNAKLARINDAN ARAŞTIRSINLAR LÜTFEN. ALMANYA'DAN PERVANELİ UÇAKTAN GELİPTE A330 İÇİN EĞİTİM VERDİKLERİ YAŞLI KAPTANLARDA BU ARAŞTIRMANIN SÜSÜ OLSUN. 0
  • Android Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 19:03:07 Eger olay sicak bir yaz gunu olsaydi pul gibi yapismislardi yere pas gecince. Standart kural tek motorda flaps up, gears up dir. Bu ucagin o sartlarda tek motorla tutunmasi bile mucize. Iste THY de genel mudur ucus isletme yardimciligi ve egitim baskanliginin son yillardaki kotu yonetimlerinin THY ucus egitim sistemine mirasi. Ilker Bey once bu sirkete hizmet etmekmi yoksa duzeni korumakmi istiyor ona karar vermeli. Birseyler yapmak istiyorsa basta genel mudur ve tum ucucu yoneticileri temizlemelidir. Sonra is yapacak adamlari bulup particilik yapmadan atamalari gerceklestirmelidir. Sirketin her yerine akp li yerlestirebilirsiniz ama ucus isletme ve teknikte partizanlik yaparsaniz sirket ustunuze coker. Yurtdisina atadiginiz partili satis muduru isini yapmazsa sadee gelir kaybi olur ama pilot teknisyen dispec kabin isini yapmazsa olumcul buyuk riskler alinmis olur. Ilker Bey umarim elmayla armutlari karistirmaz. Bu genel mudurle bir santim ileriye gidemez haberi olsun 3
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 18:28:19 ..BİR SESSİZLİK VAR...FIRTINA ÖNCESİ SESSİZLİK.. 0
    • Paralel firtinasi 28 Nisan 2015, Salı 04:04:13 1990 Ve sonrasi thy de ise giren hashasilerin ile 2003 sonra si alinan hepsi mudur Ve ustu f tipi PERSONEL in gid erken estirecegi paralel firtinasi olmali . 0
  • Teknik Bir Yorum 27 Nisan 2015, Pazartesi 18:06:36 Sayın Ali Kıdık, Yazdığınız şu parağrafı teknik olarak yorumlamak istiyorum: ''Neden eğitim önemli biliyor musunuz? İstanbul'da yaşanan talihsiz olayla ilgili çok ciddi iddia var. Kaptan pilot ile ilgili Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne defalarca uyarı bilgisi gönderildiğini biliyor musunuz? Bu kaptan pilotun SKY Havayolları'nda performans müdürlüğü yaparken bir yıl içerisinde SKY uçaklarının dört kez yanlış duymadınız dört kez kuyruk vurduğunu biliyor musunuz? Bu pilotun ivedilikle psikolojik testten geçirilmesi gerekiyor. Keza kaptan pilotun psikolojik sorunları olduğu iddiası da var. Bütün bunlar uçuş eğitim başkanlığının sorumluluğunda değil midir? Eminim bundan önce de bu kapsamda, buna benzer yaklaşımlarınız olmuştur ancak bu cümleleri yazan birisi bundan sonra kime genel ahlak, havacılık profesyonelliği ve ahlakı v.b konularda ahkam kesebilir? Mesela, kaza soruşturması sonunda %100 kaptan suçlu çıksa bile bu aşamada bu cümleleri nasıl yazabiliyorsunuz? 0
  • le kaptan 27 Nisan 2015, Pazartesi 17:52:08 Kokpit içi CRM ,THY yönetiminin uygulamaları ve politikaları yüzünden büyük darbe almıştır.Bunun başlıca nedenlerinden birisi yabancı pilotlara tanınan sonsuz hak ve imkanlardır.THY ye bugün giren bir kaptan Şirkette yıllardır görev yapan sorumlu kaptandan %20 fazla maaş,ikramiye,harcırah almakta ayrıca ,yıllık 40 pass hakkı ,ev kira yardımı taxi ile ulaşım ,her ay garanti 10 gün blok boş vs Türk pilotlardan fazla imkanlarla şirkete girmektedir.Bu kaptanla Türk kaptan yan yana uçarken sorumlu Türk kaptan iken yabancı kaptanın hakları sohbet esnasında çatışmaya neden olmakta ,gruplaşmaya nefrete dönüşmektedir..Bu konu yabancı düşmanlığı gibi anlaşılmamalıdır .Bu tutum Hak mahrumiyeti ve eşitliğe aykırıdır..Kokpitte CRM i ve uçuş emniyetini etkilemektedir. 0
  • Olan atsın 27 Nisan 2015, Pazartesi 17:28:59 Gelelim idareci pilotlara tek amacınız göze girmek üst yönetimle güzel ilişki kurmak rahat etmek tamam efendim aman efendim . Nasıl geniş gövdeye geçelim nasıl yatalım onun derdindesiniz. Birinizde doğru konuşun. Şirkette 1 yıllık kaptan instructor oluyor iki gün sonra üst tipe gidiyor kariyer de güZel rahatta yerinde desenize tecrübe en fazla dar gövdede lazım diye. Kendinizi kurtarcagınıza şirkete sahip çıksanıza. Maaş sistemini düzeltin inişe ve meydan zorluğuna para verin 737 ile 320 arasında haksızlıkları giderin geniş gövdeyi 1 kaptan 2 fo uçurun desenize. Ama pardon hepiniz geniş gövdecisiniz paranız azalmasın diye bu doğruları konuşamazsınız dimi.Bu şirket giderse hepimiz gideriz . Doğruları konuşun menfaatinizi değil biraz da şirkete sahip çıkın 0
  • ceza 27 Nisan 2015, Pazartesi 17:26:45 Bu nasıl bir yazı?neden sezarın hakkını sezara vermiyorsunuz?başka bir pilot olsa bu şekilde kurtarabilirmiydi?Bu ülkede neden başarı cezalandirılıyor? 3
  • CPT 27 Nisan 2015, Pazartesi 16:36:13 EN ÖNCE ASAF TAN BAŞLAMAK GEREKİR TIRPANA. .....UÇUCULARIN ÇOĞUNLUĞU TARAFINDAN İSTENMEYEN ADAM... 3
    • Zor biraz 27 Nisan 2015, Pazartesi 20:22:39 Asaf Kaptan hashasi degilse kimse dokunmaz paralel ise yakinda tayini cikar. Ama kompleksli ucucular in yaygara Ve kulis Geri teper 1
  • kamil kocaman 27 Nisan 2015, Pazartesi 16:14:50 Pilot büyük bir başarı ile durumu kurtardı, pilot hatası olarak gösterilmemeli sonuç büyük bir başarıdır. İnsan hayatı her şeyden değerlidir. 13
    • ka. ka.'ya 27 Nisan 2015, Pazartesi 21:49:24 uçağı kim kırdı? uçağı kıran da mı başarılı? 1
    • Cpt 28 Nisan 2015, Salı 06:38:42 Bu işten hiç anlamadığın belli. Adamın istanbulun üstüne bu uçağı düşürmemesi sadece şans. 0
  • Havacı... 27 Nisan 2015, Pazartesi 15:38:10 Havacılık sektöründe çalışıpta psikolojik sorunu olmayanların sayısı %5 bile değildir. 4
  • Daha dur-2 27 Nisan 2015, Pazartesi 14:56:34 2) Tamam devam ettin uçağı o şekilde yere vurduktan sonra pas geçmek ne kadar doğru bir karar. Ne kadar zarar var? Kanat mı koptu gövdemi ayrıdı? İniş takımlar gövdeye mi girdi? Bunları nerden biliyorsun da pas geçiyorsun. Kanadın resmini hepimiz gördük. Ya bu kanat havada kopsaydı? Şükür edelim ki birşey olmadı. Papağan gibi herşeyde pas geç pas geç diye öğretiyorlar. Herzaman pas geçilmez! Bu uçak yere bu şekilde yere vurduktan sonra pas geçilmesi havada bekleme yapılması bence sorgulanması gereken başka bir konu. Kimisi katılır kimisi katılmaz. Bence böyle. 3) inişe geliyorsun, sen cebinden mi veriyorsun ki köpük parasını, köpükleme talep etmiyorsun? Hasarın boyutu belli değil ya sürtünmeden yangın çıkıp patlama olsaydı? Neden köpükleme talep edilmedi? 4) havada en az 15 dk dönüp duruyorsun bu süre zarfında neden kabine acil iniş hazırlığı yaptırmadın.? Bunlar şuan için bildilerimiz, gördüklerimizle yaptığımız yorumlar. Daha detaylı bilgiler gelince bakalım daha neler çıkacak! 10
    • TO/GA 27 Nisan 2015, Pazartesi 16:44:47 Sunu dogru anlayalim. Ucak yere temas ettikten sonra pas gecmeye calismis olamaz. Zaten son anda pas gecme karari vermis ve gazi acmis ancak touch and go olmus. Yolcu ifadeleri de o sekildedir. ani bir cokme ve devaminda ucagin burnunun havaya kalkmasi ve hizlanmasi. Pas gecememis yani. Yari parcalanmis ucakla tekrar bir inis denemeyi dusunmus olamaz. 5
    • to/go ya 27 Nisan 2015, Pazartesi 17:28:55 aynı konuyu size başka bir başlıkta da sormuştum... fakat cevabınız beni tatmin etmedi... burada tekrar görünce sorayım dedim: pas geçmeye daha önce karar verip motorlara çarpmadan önce güç vermiş olsa bile, çarpmadan sonra gücü azaltıp inmesi gerekmez miydi, uçak stabil halde kalmasa facia olurdu... yani motorlara çarpmadan önce güç verip pas geçmeye daha önce karar vermiş olabilir ama o çarpmadan sonra bundan vazgeçip inmesi gerekmez miydi? 4
    • hakisin kardesim 27 Nisan 2015, Pazartesi 18:33:02 evet gercektek ucakta bir acil durum soz konusu sen havada bu halle 15 dakika tur at onca insanin hayatini tehlikeye at amac yakit tuketmekmi yanmakta olan bir ucagi adam gibi indreceksen unitedin hudosn rivere indirdigi gibi bogaza indirirdin . Aslinda su manevra tamamen bir koas a felakete davetiyeden baska bir sey degildi . bu acagin pass gectiginide simdi ogrendim . Motoru yanan bir ucak nasil pass gecer . yillarca bu isi yapiyorsa ucakta bos ise inecegin anda yoluclarida 10 dakikada ucagin dengesi icin yaralayabilirdin acil bir oturma plani anons edip ucagi adam gibi pass gecmeden indirebilirdin . Ama maalesef guzel bir talih sonucu ucak inmis bunu sadece kaptanin basarisina da mal etmememli 3
    • CPT THY 27 Nisan 2015, Pazartesi 21:01:11 Bir köpük tartışmasıdır gidiyor.Lütfen açıp FCTM leri bir daha inceleyin,pist köpüklemesinin herhangi bir fayda sağlamadığı gereksiz zaman kaybı yarattığı açıkça üretici firmalar tarafından yazılmaktadır.Bu gerçekleri gözardı edip yok köpük istedi istemedi diye tutturmak ne kadar doğrudur? 1
    • to/ga ya ya cevap 27 Nisan 2015, Pazartesi 21:15:21 Zaten kazanın hemen ardından burada yapılan yorumlar hard landing den sonra go araound un dogru bir prosedür oldugu seklindeydi. Ben buna katılmıyorum. Bilinçli olmamış mecburiyetten anlık bir konu.Kimse motoru yanan kanadı kırık bir ucakla 20 dk tur atmak istemez.Sorunuza gelince ilk temastan sonra ucak zıpladıgında muhtemelen full rpm deydi ve tekrar oturması pistin 3/4 üne denk gelecekti. 1
    • Foaming 27 Nisan 2015, Pazartesi 21:53:48 hala köpüklemede takılı kalmışsınız, google'a runway foaming girip çıkan sonuçları okuyum FCTM kesmedi ise. 0
  • Android Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 14:47:56 Alphan kaptanin daha once ordudan neden ayrildigi, SXS ten neden kovuldugu, SKY a hangi sartlarda alindigi, SKY da yaptiklari, SKY sonrasi neden baska bir firmada ise girmedigi, THY na kimin vasitasiyla ise alindigini bir arastirin. He sey kabak gibi ortaya cikacaktir. 0
  • Daha dur -1 27 Nisan 2015, Pazartesi 14:42:23 Bu kaptan SunExpresste Kaptanlık eğitimi sırasında CRM eksikliğinden yetersiz bulunup eğitimi sonlandırıldı ve işten atıldı. Bu arada Sun Ex o zamanlar böyle disiplinli bir şirketti. Bu kaptanın çok ciddi psikolojik sorunları vardır! Kendisi tam bir sivil düşmanıdır. Kendini çok beğenmiş çok tehlikeli biridir. İster kabul edin veya etmeyin ben kendisini yeterince tanıyorum. Kesinlikle Ali beye katılıyorum. Kendisini tebrik ediyorum, bu konuya değindiği için. THY pilotu kahraman ilan ediyor. Bence bu kaptan yargılanmalı ve bu kadar insanın hayatını tehlikeye attığı için ceza almalı ve lisası iptal edilmeli. Daha konuşmak için erken; ama, şu sorulara cevap aramalıyız. 1) senin önünde 787 gibi 757/767 torunu bir uçak varken, ayırma yasal bile olsa wake turbulansa giriyorsan niye yaklaşmaya devam ediyorsun? Neden daha önceden pas geçip yeni bir yaklaşmaya gelmiyorsun? ATC sana dağa doğru, oraja doğru baş verse oraya uçmaya devam mı edeceksin? Bence bu çok önemli bir hata! 5
    • Peh 27 Nisan 2015, Pazartesi 20:06:13 Ne biliyorsunuz uçağın önceden wake türbülansına girdiğini. Kaptan kötü ve kaka olabilir ama suçlamadan önce kaza incelemesinin açıklanmasını bekleyin. Kazalar hep kötü insanların veya kötü ekiplerin başına gelmez, bu olaydan ders çıkaracaksak kişisel önyargıları bir kenara bırakmalıyız. 1
    • crm mi? 27 Nisan 2015, Pazartesi 23:52:32 yuh be 24 saat kaptanla berabermisin?çok mu kıskandın kaptanı?amma giydirmisin ayıptır günahtır aaa ama pardon ne ayıp ne günah bienlerden değilsin unutmuşum...sadece iftira atan taraftasın 0
  • transfer e 27 Nisan 2015, Pazartesi 14:41:50 50bin mi istiyorsunuz yani anlamadım 30bin az mı geldi...... 2
  • çava reş 27 Nisan 2015, Pazartesi 14:32:07 TK pilotları üstün körü alsaydı şimdi dışarda işsiz tecrübesiz sadece dili çalışan tk yı kötüleyen pilotlar olmazdı demekki boş adamları almıyo şirket merak etme 4
  • Günah keçisi 27 Nisan 2015, Pazartesi 14:16:31 Kuyruk vurmalarla ilgili illa bir Günah keçisi müdür aranıyorsa Eğitim müdürüne bakılmalı,uçuş emniyet müdürüne bakılmalı sonra Uçuş işletme müdürüne bakılmalı,bence en önce kuyruğu vuran pilota bakılmalı. 0
  • ATMA ALI 27 Nisan 2015, Pazartesi 13:49:47 Alicim koseyi bulmussun bombaliyosun ama bide aciklayi ver 4 kuyruk vuran adama nasil bir test onerirsin hatta gorusmeleri sen yapmak istermisin canim sen karar ver 2
  • SMS 27 Nisan 2015, Pazartesi 13:48:47 Önemli bir noktayı gözden kaçırmışsınız. Safety Manager bu denklemde nerede yer alıyor. 0
  • Alphan-02 27 Nisan 2015, Pazartesi 13:36:39 Çok iyi bilmiyorum airbus pilotu arkadaşlarım daha iyi bilir ama benim kanaatim ilk sert inişte de pilotların pek suçu olmayabilir. 2
  • Alphan-01 27 Nisan 2015, Pazartesi 13:35:56 SKY'ın Performans departmanında kaptan ile beraber çalıştık. Yazınızı baştan sona kadar okudum. Kaptanla aram iyi değildir. Ancak kendisi hakkında bu yazdığınız yazıyı uygun ve etik bulmadım. Peki neden? Bir kişinin psikolojik sorunları olduğu kararını siz yada bilgisizlikleri kadar egoları da büyük olan meslektaşlarım nasıl karar verir? Hangi eğitimi baz alarak bu karar verilir? Kaldı ki kuyruk vurmaların sebebi Alphan kaptan mıdır? Yoksa bilgisiz ve yetersiz herşeyi ben bilirim diyen kaptanlar mıdır? Kuyruk vurmaların hiçbirisinin sebebi bilginizin aksine maalesef performans değildi. Bu psikoloji davası da günümüzün moda deyimi oldu. Ancak bu çok ciddi bir iddea ve eğer kaptanda bir pataloji çıkmazsa ne yapacaksınız? Ayıp değil mi burada yazdıklarınız. Allah kimseye vermesin, büyük bir kaza. Bir boeing pilotu olarak, airbus ile bir kere simulatörde uçtum. Severe Wake turbulance ve Severe virgalarda uçak iki kişinin kumandasında kendiliğinden anormal duruma giriyor. 1
  • belge 27 Nisan 2015, Pazartesi 13:30:15 Kaptanımıza be şirketimize geçmiş olsun diyorum ve psikolojik sorun konusunda geçerli belgeniz varsa yayınlamanızı tavsiye ediyorum eğer yoksa bu kişinin haklarına tecavüze girer belge varsa yayınlayın yoksa bu şekilde yazmayın 0
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 13:16:23 (Ali bey Rumuza) Ali bey neden testten geçsinki,Kendisinin işi araştırıp yazmaktır..O zaman sizde Nasa astronot testlerinden geçin de görelim..Laf..Lafın da b..ku 5
    • Lafmış tabi 27 Nisan 2015, Pazartesi 23:37:22 THY de pilotlara yapılan DLR sınavları Deutsche Luft und Raumfahrt tarafından yapılır. Yani Alman havacılık dairesi tarafında. Sınav zaten ASTRONOT sınavıdır. günler sürer. Bilip bilmeden konuşmayın. Ali beyin görevi araştırmak demişsiniz. BENCEDE ALİ BEY önce araştırın bir zahmet milleti zan altında bırakmadan önce bir ARAŞTIRSIN! 2
  • Ali Aslan 27 Nisan 2015, Pazartesi 13:05:25 Ali bey, FDM (Flight Data Monitoring) kayıtlarını duymuş olmalısınız. Bu kayıtlar uçağın yerde ve hava bütün hareketlerini çok hassas olarak kaydetmektedir. Size iletilen dedikodularla yorum yapmak yerine keşke rapor sonucunu bekleseydiniz. Birilerini karalamak bazılarını tatmin edebilir. Haksız yere karalanan kişilerin psikolojileri nasıl olur, düşündünüz mü? Pilotluk nankör bir meslektir. Bir anda olayı seyredenler as pilot yorumları yapar, olayı yaşayan ve yaşadıkları küçümsenir. 45 yıllık pilotluk hayatımda bunları çok yaşadık, çok gördük. Alphan Kaptan bu yazdıklarınızı asla haketmedi. Tanıdığım dört dörtlük bir pilot ve insandır. 0
  • Ali Bey 27 Nisan 2015, Pazartesi 12:19:45 Gerçekten bence ayıp etmişsiniz yazınızda. Şirkete Üstün körü kaptan veya pilot almak ne demektir? Siz alınan pilotların geçtiği testlerden geçin göreyim sizi. 13
  • başkan nerede 27 Nisan 2015, Pazartesi 12:06:19 faciadan dönüldü ne ilker nede temel yok ortalarda..insan çıkar bi açıklama yapar 3 gün geçti üzerine 1
    • Reklam / Kotil 27 Nisan 2015, Pazartesi 16:05:47 40000 personelin in emegi ile kaza olmus bir odul toreni olsa idi temel beyi boy boy tv lerde gorurduniz ama bu olayda toz olmus . Tam da ondan beklendigi gibi . 1
  • İsim / Rumuz 27 Nisan 2015, Pazartesi 12:01:31 Alphan Kaptani uzun yillardir tanirim. Ustelik SKY'da da birlikte calisma ve ucma firsatimiz oldu. Burada O'nunla ilgili gundeme getirilen iddialar gercegi yansitmamaktadir. İyi bir dost, iyi bir arkadas ve iyi bir Kaptan'dir. 16
  • Güzel 27 Nisan 2015, Pazartesi 11:59:25 Yazmak güzelde bazilarını almaya gücü yetmez gibi geliyor. 0
  • TEMİZLİK 27 Nisan 2015, Pazartesi 11:56:33 " Bu kaptan pilotun SKY Havayolları'nda performans müdürlüğü yaparken bir yıl içerisinde SKY uçaklarının dört kez yanlış duymadınız dört kez kuyruk vurduğunu biliyor musunuz? Bu pilotun ivedilikle psikolojik testten geçirilmesi gerekiyor." şeklindeki ifadenizi anlayamadım. SKY uçaklarının kuyruk vurmasından performans Müdürü mü sorumlu? Ve de bu konunun psikolojik testden geçirilmesi görüşü bu konu ile nasıl ilişkilendirilebilir. Şirketlerdeki kalite konusu mevzuatdan ötürü mecburen yapılan göstermelik bir uygulamadır. Var mı ? var. İlker bey malum isimleri temizlesin. Bu isimlerin arasında siz de varmısınız? İlker beye bu isimleri kim verecek? Sonuç bırakında yaşananla ilgili resmi çalışma sonlansın ve rapor çıksın ortaya. 1
  • Olması Gereken 27 Nisan 2015, Pazartesi 11:35:35 THY neden SXS gibi kaliteli bir şirketi eğitim departmanı olarak kullanmıyor?.Biliniyor ki piyasada hakkaniyetle ve ciddi elemelerle memur ve ya pilot alan firma bu.Tam aksine bu firmadan THY ye geçmek isteyen deneyimli pilotlar engelleniyor.Bırak SXS adam seçsin eğitsin uçsun 3000 saat geçsin sonra isteyen Üst firmaya ve ya kaptan olduktan sonra.Doğru olan bu.Emirates 2500 saat uçmadan ve 4 gün sayısız mülakat yapmadan kimseyi kapıdan içeri sokmuyor.Şirketin safety background u ortada ... 0
    • cevap maaşlarda 27 Nisan 2015, Pazartesi 17:28:47 Yav THY deki FO 30 bin lira SunEx FO 10 bin alıyo, bu nasıl bir ücret dengesi ya Türkiye deki biri açıklasın 1
    • ... 27 Nisan 2015, Pazartesi 18:57:42 Zihniyet aynı değişmez.Alman kanadı SXS'in başına operation,pilotluk,ticari havacılığı iyi bilen eski Star Alliance'ın CEO'sunu md.olarak atarken,THY bu şirkete ne yazık ki hiç bir havacılık geçmişi olmayan birisini atamıştır.Sorun liyakat,vizyon meselesidir.Türkiye'de kangren haline gelmiş sorunun altından SXS kalkamaz. 0
    • 30bin mi? 27 Nisan 2015, Pazartesi 23:54:19 beddua etmek istiyorum ulan hangi FO 30bin alıyor THY de? 0
  • kamyoncu 27 Nisan 2015, Pazartesi 11:35:24 Psikolojik sorunlar olabilir bunun tedavisi vardır,gribe de yakalanabilir bununda tedavisi vardır. Uçağın kuyruğunu sürtmek yalnızca pilotaj hatasına bağlı değildir birçok faktör vardır, psikolojik sorunu olup uçağı isteyerek çakanında ( Germanwings) psikolojik sorunu olan ve mucizevi bir inişle bir çok hayatı kurtaran Turkish Pilotlarla , DLR fatihi astronot adayı alman pilotları aynı kefeye koymamak gerek..sonuçta canlar sağ, felaketler yaşanmadı,Katmandu ve AHL'deki son olayların kahramanı Türk pilotarın ellerine sağlık ve onları yetiştiren öğretmenlerinde ellerinden öperim.Kamyoncu. 6
  • Cirak 27 Nisan 2015, Pazartesi 11:32:04 Lutfen konuyu basitlestirip bir kaptana yigip isin icinden siyrilmaya calismayalim. (Germanwings olayina donmesin!) Konu daha karmasik, orgun. Problem pilot egitimi ve Airbus flight management sytem(FMS)idir.1. Tum yerli ve sivil pilotlar ucak inis konusunda tekrar egitimden gecirilmeli ve egitim sonrasi performanslari monitor edilmeli. Bu olay bir pilota maledilemez. 2. Ayrica Airbus pilotlari tekrar ve daha siki egitimden gecirilmesi gerekiyor. Zira kontrolu zor bir ucaga her an donusebiliyor. Airbuslerin asil kaptani fly-by-wire bilgisayarlari oldugu icin bu filosofi pilotlara uygulamali olarak iyi anlatilmali. Mutlaka kirimi yapan kaptanin kafasinda gayet normal bir manevra vardi. Ama Airbus FMS i gorunen o ki buna izin vermememis. Yani FMS ile kaptan arasinda iletisim kopuklugu var. Sikici, tekrar gerektiren procedurleri otomasyon yapacagim diye Airbus FMS i bir suru tuzaklarla doludur. Bazi tuzaklar FCOM larda bile yok. 0
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 11:29:42 Beymis ilker ayci liyakata göre atama yapacakmis , hahahyt güleyim bari. Adam kendisi bilinun adami diye atabdi oraya, 17 aralik bilo diye aratin. He ne olur ? Thy daha cok kaza yapar, insanlar ölür, zarar eder, sonra oylarin 50% sind ipotek koymus biri yada birileri cikar " cani sagolsun " der bizde THE END yazisini görüp kalkariz. 0
  • bir garip yolcu 27 Nisan 2015, Pazartesi 11:20:34 önceki yorumumda da söylediğim gibi çalışanlara değil başlara bakmak lazım where are you sayın genel müdürler ???? smart projesi diye 300 hava kontrolörünü Ankara da tutmak günde 1300 trafiğin olduğu İstanbul da kaç kişi çalışıyor ? vortex olmuş niye 8 mil yerine 5 mil neden bir dünya genç kaptan tecrübesiz gençler onun bunun adamı Karadenizli yandaş arkadaş sayın genel müdürler Atatürk portesi Türk bayrağı kaldırtacağınıza yönetin THY bir ülkenin milli hava yolu bu karpuz çuvalı değil ........ 0
  • TRANSFER 27 Nisan 2015, Pazartesi 11:08:58 Emirates-qatardan dan kaptan pilot transfer etmek en mantıklısı?aylık 50 bın tlden 1
  • Fly-Man 27 Nisan 2015, Pazartesi 11:05:50 İnsan Kaynakları ve personel başkanlığı çok hassas yerler bence. Yeni ve son bir yıllık alımlar gözden geçirilmelidir.. Ve çalışanlar çok mutsuz 0
  • ??Psikolojik Test 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:59:41 4 kere kuyruk sürtmüş, acilen psikolojik testten geçirilmesi gerekiyor nasıl bir çıkarımdır. Hangi testten geçirilmesi gerektiğini söyleyip bizi aydınlatırsanız daha memnun oluruz. Kuyruk sürtme sonucu uygulanabilecek testimiz nedir ? 1
  • ... 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:57:54 Thy pilot alım kriteri genel itibari ile torpilli alımdır;gerisi zaten teferuattır. 10
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:43:54 SN.İLKER BAŞKANIMIZ İÇERİDEKİ HERKESİN BİLDİĞİ,MALUM İSİMLERİ GÖZÜNÜN YAŞINA BAKMADAN TEMİZLESİN,ZATEN HERŞEY YOLUNA GİRECEKTİR.. 1
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 09:16:32 Biz bunu yıllarca eğitim başkanının bizzat kendisine söyledik. Akademi ve diğer okullarda yetiştirilen pilotlarda aidiyet duygusunu geliştiremiyoruz diye. Burda çocukların hiçbir suçu yok bütün kabahat yöneticilerde. Yıllarca Çorlu'da öğrencilere kahvaltı bile verilmedi. Yani çocuklar aç uçuşa gittiler. Eğitim sırasında en kritik konular tip eğitiminde verilecek denerek geçiştirildi. Tip Eğitimine gittiklerinde bu Konuları sizin akademide öğrenmiş olmanız gerekirdi dendi. Yani çocukların düştüğü duruma bakar mısınız? Suç kimde? Biz bu problemleri yüzlerine söylediğimiz için hoşlarına gitmedi. Sonuç bizi sistemden uzaklaştırdılar ama bombayı kucaklarında buldular. Sedat Şekerci geçmiş maillerine baksın. 0
    • Bu durum 27 Nisan 2015, Pazartesi 11:20:31 bu durum tüm uçuş okullarında nerdeyse geçerlidir. Ve hatta tip egitimlerinde de 'line da' ögreneceksiniz denir. Sonuç aynı.. 1
    • durum 27 Nisan 2015, Pazartesi 13:53:22 bu durum sadece thy'ye ozgu bir durum degil. ulkedeki butun kurumlar bu sekilde neredeyse. ogrenciye egitim veren ogretmen de egitimsiz. zincirleme gidiyor. liyakat denen kurumu calistirmadiklari surece hicbir zaman bu degismeyecek. bizden mi, bizim takimdan mi, bizim cemaatten mi, bizim partiden mi, bizim mezhepten mi. bu kafalar degismedigi icin bu hep boyle surup gidecek. 0
    • poitif 27 Nisan 2015, Pazartesi 20:31:07 çok doğru bir yorum, bir tane bile negatif oy kullanilamaz bu yoruma. 0
  • Kalite 27 Nisan 2015, Pazartesi 08:56:58 Sektörde ne TGS nin ne de THY nin kalite müdürlerinin alt yapısı yok. Deneyimsizler. Ayrıca SHGM ile de politik bağları olduğundan kimseye bir şey olmaz. Meraklanmamak lazım. Yakında Havaş da Kalite konusunda patlayacak bilginiz olsun. 0
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 00:41:19 Ali bey bu yazınızdan sonra,İki S'ninde uykuları kaçar..Selamlar. 0
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 00:09:21 Geçmiş olsun ne diyelim. 0