HAY MAŞALLAH! KAPTAN DEDİĞİN BÖYLE OLMALI

    Çok beğenilenler

  • rahatsizlik 24 Kasım 2014, Pazartesi 09:13:19 Sefa bey , acik acik "ucaklari pilotlar ucurmuyor, otopilot ucuruyor , bu kadar parayi pilotlar haketmiyor " yazsaydiniz bari .. Derdiniz pilotlar ya .. Ben de keske, bu yaziyi ortaokul da ogretmeni tarafindan havacilikla ilgili odev verilmis , arama motorunda " ucus guvenligi" yazip onune cikan ilk makaleyi copy paste yapan bir ogrenci yazmasa diyodum , durun havacilikla "alakali" bi koseyazari yazmis ..Havaciliktan , teknolojiden , yakit tasarrufundan , gelisen navigasyon sistemlerinden , star & sid , rvsm , mnps , nadp , gibi terimlerden bi haber olunca insan , yazmasi kolay oluyor . Dunyanin 2 buyuknucak ureticisi Boeing ve Airbus yanlis biliyor , siz dogrusunu biliyorsunuz .Hele son paragrafiniz .. Ucaklar uzaktan kumanda ile yonetilecek , hackerlar , kriptolu telefonlar .. dunyanin tripodlar isgal edecek , insanlari buharlastirip vucut isilarindan kendilerine enerji saglayacaklar :) 17
    • Kompleks 24 Kasım 2014, Pazartesi 11:00:45 Yazının altına imzamı atarım. Bilimsel bir makale yazılmış bu ne kompleks kardeşim. Yazıyı eleştir farklı fikirlerle yazarın tezine vur yapabiliyorsan yada sus. 3
    • crafttech 24 Kasım 2014, Pazartesi 15:00:59 Sanırım sizde manual uçma korkusu hakim:)uçtukça öğrenirsiniz sıkıntı yapmayın lütfen 1
    • hadi 26 Kasım 2014, Çarşamba 02:25:15 hadi babacım hadi bakiim git başka yerde dök içini. Bu yazıyı sen anlamazsın. Kafan almaz, hazır değilsin. Senin maket uçaktan başlaman gerek tekrar 0
    • rahatsız'a 26 Kasım 2014, Çarşamba 08:52:53 yarası olan gocunur 0
  • iPhone Uygulaması 24 Kasım 2014, Pazartesi 09:03:48 Thy , boeing e düşüp , amelelik yapıyorum diye sızlanan , klimadan v.s den şikayet eden , bu işi sindirememiş ve kokpite yakışmayan şımarık torpilli pilotları almayı bıraktığı an , kokpitte kalite hakim olur . Aksi taktirde ; Allah korusun .... 0
  • Tüm yorumlar

  • sayin yazar3 29 Kasım 2014, Cumartesi 13:00:05 sayin yazar,2. yorumum yayinlanmadi,elinize mi ulasmadi acaba? saygilar. 0
  • AND 28 Kasım 2014, Cuma 20:03:15 Bir gözü sürat göstergesi , diğer gözü irtifa göstergesinde , eli levyede olmayan adama pilot demem isterse uzay mekiği uçursun . 1
    • and a 29 Kasım 2014, Cumartesi 13:26:19 sevgili and,illaki bir yorum yapmak zorunda misin?hayir,zorundaysan,yap,ama biraz anlam yukle yoruma.bir zahmet,birseye yarasin yaptigin yorum.isterdim ama bizden bukadar diyorsan,yapacak birsey yok:demokrasi anlayisimiz geregi, her yorum kabulumuz. 1
  • Lee_Hooker 27 Kasım 2014, Perşembe 13:02:22 Bu kadar teknik ve hararetli yorumlardan sonra sasece bi yolcu yorumu yapayim :-) Sefa Bey yine cok guzel bi yazi...tebrikler... 0
  • WORKER 27 Kasım 2014, Perşembe 12:32:50 SEFA BAŞKAN;KAPTANI BIRAK,İŞTEN ATILAN HOSTESE DE BİR BAK...GÜZEL VE ÇEKİCİ BİR ARKADAŞIMIZ..5 ARALIK UTED AKŞAMLARINI ŞİMDİ YAPSAYDIN EĞER;SENİDE TEDAVÜLDEN KALDIRIRLARDI...GÜNAY RESTAURANT AKŞAMLARI ŞİMDİ EFSANE OLDU...SAĞLIKLA VE SAĞLIKLI KAL. 0
  • iPhone Uygulaması 27 Kasım 2014, Perşembe 03:10:27 Uçağı uçurmaktan korkan bilgisayar oyuncuları çıkmış yine piyasaya. Manuel uçan ya hard landing yapıyor ya da pistten çıkıyor öyle mi? :) amsterdamda biraz daha otomasyon olsaydı o kaza olmazdı düşüncesi de senin uçtuğun havayolunu bir başka amsterdam'a götürecek düşüncedir. Otomasyona o kadar güvenirsen uçağın ne yaptığını takip etmeyi bırakırsın, manuel olarak da yapman gereken müdaheleyi yanlış yaparsın, aynen olan da odur. Uçmak istemiyorsan SFI ol simülatörde bilgisayarı izle bütün gün, uçmak isteyene de karışma. O adam bir gün hard landing yapar ikinci gün yapmaz, ama senin bu yüzde yüz haklılığına güvenin ve otokratik (sözlükten anlamına bak çünkü CRM nedir anlamadığın üslubundan belli) tavırların uçuş güvenliği için hard landingden daha tehlikelidir emin ol. Asıl gerici sensin, bütün dünya havacılık zihniyetinin 20 yıl gerisinden geliyorsun 0
  • Xxx2 cevap 27 Kasım 2014, Perşembe 01:58:36 Tavsiye başka şey zorlama başka şey, değerlendirme kriterleri koymak bilimsel bi iş. Airbus o 330 kazasından sonra simulator eğitimi önerdi kullanıcılara, yolculu uçakta stall'dan çıkış eğitimi verin demedi! Koşullar uygunsa o eğitimler uçakta da oluyor, sorun bunun ciddiyetinin farkında olmayanlar tarafından" manuel uçsunlar canım" denmesi. Ona karar verecek olan biziz, kimseye artistlik yapmak için pilot olmadık, biz işimizin ciddiyetinin farkındayız. Zaten yapılmakta olan şeyi yerdeki adam istiyor diye yapacak değiliz! Uygunsa yaparız, değilse yapmayız. Pilot şöfördür haddini bilsin! Eyvallah ama sizde haddinizi bilin, bizim yerimize karar vermeyin bi zahmet. Yapılan bir yanlışın şirket batırmaya gideceğinin farkında olmayanlar risk fizibilitesi nedir bilmeyenler Konuşmasın. Thy yrn, " tüm inişler manuel olacak" diye karar çıkartsa, ölümlü kazada "pilot hatası" diye geçilebilecek bir durum mu bu? Şapkayı önüne koyun, artistlik yapmak başka sorumlu olmak başka şey efendiler. 0
  • Xxx3 27 Kasım 2014, Perşembe 01:36:03 THY'de Manuel Uçuş yasak mı diye soran arkadas'a cevap: yasak değil, koşullar uygun iken manuel Uçuş yapıyoruz. Pilot o anki kendi yorgunluğunu ve koşulları değerlendirerek tamamen manuel uçabiliyor. Karar pilotundur, yerde oturup uzaktan" söyle yapsınlar" diyenler kural koyduğunda kaza KIRIM olduğunda o Sorumluluğu üstlenmek yerine "pilot hatası" der geçer. Pilot olmak tüm koşulları değerlendirmek demek. Yanımda yeni release olmuş P5 e, hadi hersey off, in! demek kpt yucegonullugu değil, arkada yolcu var. Bizim için öncelik emniyet! TUM koşullar uygunsa tecrübesiz pilotlara da yolcularla eğitim yaptırılabilir fakat bunun koşulları olur. 'Manuel uçsunlar canım!'cı zihniyet olayın dışındadır. Pilot karar mekanizması dışına çıkartılmaya çalışılıyor, bir müdür bir teknisyen emeklisi yerden pilotun alacağı karara karışıyor. Karışamaz! İşin doğasına aykırı, herkes haddini bilsin. Teknisyenler pilotluk, pilotlar teknisyenler hakkında ahkam keserse böyle olur. Had hudut bilmek medeniyettir!!! 0
  • Xxx2 27 Kasım 2014, Perşembe 00:50:27 Su otomasyon karsıtı görüşler artık bir bitsin. Azıcık kendi aklınızla düşünün, bu Boeing gazlarına gelmeyin, ER uçağında levye ne arkadasım! Yanlış yanlıştır,ya dönersin ya piyasa seni siler! ayda ort 80 saat uçan adama sen "ap of, fd's off, athr off ineceksin." Dersen, bu adam bi önceki gün sabah gelmiş uçuştan, ertesi sabah 4z 4 bacak yapiyor, son bacakta İstanbul'da ya pistten çıkar ya hard landing yapar o manuel uçuşta. Su "biz eskiden" geyiklerini bir birakın, siz eskiden böyle bir tempoda çalışmıyordunuz. Emekli vecihiler" biz o boeingi ank asfaltına indirildik" artisliginde,siz merak etmeyin, sim de her 6 ayda bir motorun bile gitmişken 200m görüşte, sadece stby göstergelerle o uçağı biz indiriyoruz. Ülkemizde GERICI sıfatı çok sınırlı kullanılıyor. O otomasyona ihtiyaç olduğu için geliştiriliyor, bilime teknolojiye inanmayan doktora değil, hocaya gitsin, uçağa da binmesin! biz eskiden"ciler bir kendi zamanlarındaki kaza KIRIM oranına bir de günümüzdekine baksınlar bir zahmet! 2
    • Xxx2 27 Kasım 2014, Perşembe 01:09:02 Otomasyona karşı olan yok ve yazan arkadaş bundan sonra otomasyon kaçınılmaz diyor. Airbus 330 un otomasyon kazasını bir kez daha okuyun. O uçak bu uçak o hatayı yapmaz diyeceğinize. Önemli olan bu tür arıza durumunda manuel uçmayı becerebilmek. Bu düşünce ile FAA ve EASA tavsiyeler yapmış. Sen bırakın FAA ve EASA yı onlar ne biliyor ki yorum yapıyor diyorsan o başka...Eski pilotları da es geçme 6-7 saat manuel uçmak da her babayiğitin harcı değil. 0
  • Xxx1 27 Kasım 2014, Perşembe 00:25:48 tartisma Boeing' in algı yönetiminden başka bir şey değil. Temelde tartismanin özü "fly by wire" teknolojisinde idi, eski usul pilotların temel söylemi "ben o kumandayı hissetmeliyim arkadaş" geyiğinden ibaret idi, yani bilgisayara güvenmeyen, kol gücü ve kablolarla ucagi kontrol edecek cevval pilotlar Boeing Tarafından gaza getirildi, sebebi ise çok basit, dolaşımdaki B737 sayısı göz önünde bulundurulduğunda Boeing bu maliyeti karşılamak istemedi fakat yeni ürettiği uçaklarda (B777 ve sonrası .) onlar da bilimin yolunu seçti ve fly by wire'a geçti. Otomasyonu bugün reddetmek için Boeing ' in pazar payını kaybetmesi esasında yanlış algı yönetimlerinden başka bilimsel bir veri yoktur. Bir pilot olarak soruyorum, aynı koşullardaki Amsterdam kazasını bir airbus ile tekrar yaşatsanız o uçak düşer miydi? Düşerdi diyen açıklasın! uçak(airbus) pilotların durum farkındalığını kaybettiklerini tahlil ederek A floor a geçer ve stall'a girmezdi. 0
  • sayin yazar 26 Kasım 2014, Çarşamba 13:45:43 sayin yazar, maalesef kokpitte torpil felaket seviylererine cikti.sizi herzaman kokpite girmeniz konusunda elestirmistim,yine ayni elestirimi tekrarliyorum.soylebir kafayi uzatmaniz yeterli olurdu,ancak iceri buyurunca yanlis bilgilendirmeler oluyor ve hatta kimi zaman tehlike sinirlarini asiyor. oncelikle A310 ilk glass cockpit ucak degildir. ilk denemeler MD80 lerde baslamistir,ve ilk ticari glass cockpit yolcu ucagi B757 olmus,akabinde cok ksia bir sure sonar cevap olarak A310 ucuslara baslamistir. kokpitte egitime gelince:hicbir ciddi ticari havayolu kokpitte egitime bu sekilde musade etmez. uretici firmalar da tavsiye etmezler ve sigorta sirketleri kesinlikle karsi cikarlar.ucakta yolcu ucarken kim ister otomatik sistemler devre disi birakilsin ve tecrubesiz pilot manual ucus yapsin?bu egitimin yeri ticari ucus degil ancak son derece gelismis simulatorler olabilir.AMS kazasina gelince,ucak yeterli irtifadaydi,fakat islemler dogru ve sirasiyla yapilmamisti.saygilar. 0
    • Sefa İnan 26 Kasım 2014, Çarşamba 17:25:51 Sayın yorumcu; Glass Kokpit ilk defa A310 larla başladı demedim. LÜTFEN YAZIYI DİKKATLİ OKUYUN. İfade aynen şöyle: "THY için full otomasyonlu uçaklar Glass Cockpit olarak A310 larla başladı." şeklinde olup THY nin glass kokpitli ilk uçağıdır anlamı taşıyor. Kokpite girme konusuna gelince ben köşe yazarıyım ve neyi yazıp yazmayacağına ben karar veririm. Yanlış bilgi içeriyorsa ben rezil olurum. Kimseyi ilgilendirmez. Kokpitte eğitim konusunda yine okumadan yorum yapmışsınız. Ben değil FAA ve EASA diyor ve ben o metin " EASA AER4.16" dır. Okuyun ve şikayetinizi EASA yazın bana değil. Ben referans vermeden veya belge sunmadan yazı yazmam. Son olarak AMS kazasında aynı fikirde olmanıza sevindim. 1
    • FlyPgs 28 Kasım 2014, Cuma 19:28:02 Pegasus'un SOP'si tüm yolculu/yolcusuz uçuşlarda manuel uçuşa müsade eder; hatta tavsiye eder. Yanlış hatırlamıyorsam, her Cuma gününe gelen uçuşunuzda manuel iniş kalkış ve her Pazartesi gününe gelen uçuşunuzda da simule CATIII iniş yapabiliyordunuz... 0
  • iPhone Uygulaması 26 Kasım 2014, Çarşamba 02:29:26 Manuel uçan bir FO yanındaki kaptanı kimi zaman rahatsız etmektedir. Yani dediğinizin tersi olacak şekilde kendi uçmayan kaptan başkasının da manuel uçmasını istememektedir. Doğru bir noktaya parmak basmışsınız, avrupalı amerikalı pilotların yıllardır tartıştığı bu konu hakkında yurdum pilotunun görüşü 'nasıl yani yolcu varken manuel mi uçacaksın?' Yok hocam yerde oynayacam 0
  • tebrikler 25 Kasım 2014, Salı 22:29:48 Guzel bir yazi Sefa bey tebrikler. 0
  • 121.5 25 Kasım 2014, Salı 21:16:10 sefa bey yazınıza yapılan yorumlara baktığımızda 12 den vurulduğunu görüyoruz.Tebrik ederim sizi,otomasyona sırtını dayayarak,ben pilotum edasıyla gezinen tiplerin,Emercency durumlarda Amsterdam kazasında olduğu gibi,hareket usüllerinde eksik kalmaları sonucu canlarıyla ödedikleri ,geri dönüşü çok zor hataların yapıldığını biz değil ,tarih söylemektedir.Tüm uçuculara emniyetli uçuşlar diler,sizleride yazınızdan dolayı tebrik ederim.SAFETY FİRST. 0
  • Cpt Plt 25 Kasım 2014, Salı 17:28:21 Kutlarım Sefa Bey. Bu yazıyı inanın ki değme kaptan yazamaz. Mükemmel bir araştırma yapmışsınız. Üşenmedim Amsterdam kazasının verdiğiniz sayfa ve şıkkını okudum.Son derece doğru bilgi verilmiş. Bence bu önemli kural sıralama değişikliğini bilhassa bastıra bastıra yazsaydınız. Yazmışsınız ama daha net belirtilebilirdi. 0
  • Hacking Plane 25 Kasım 2014, Salı 17:17:12 2013 Hack in the box konferasında Hugo Teso adlı kişi ADS-B ve sahte ACARS verilerini kullanarak, simülatörü, uzaktan, android telefonu ile hacklemişti. İlginç ayrıntılar var incelemenizi tavsiye ederim. Haber: http://www.computerworld.com/article/2475081/cybercrime-hacking/hacker-uses-an-android-to-remotely-attack-and-hijack-an-airplane.html Sunum: http://conference.hitb.org/hitbsecconf2013ams/materials/D1T1%20-%20Hugo%20Teso%20-%20Aircraft%20Hacking%20-%20Practical%20Aero%20Series.pdf 0
  • tebrik/öneri 25 Kasım 2014, Salı 15:36:00 Çok değerli bir yazı, tebrik ederim. Nacizane önerim, bu yazıyı ileride tekrar yazın ve argümanlarınızı sağlamlaştırmak için arada küçük uçaklarda uçan havayolu pilotlarının görüşlerini ekleyin ki millet burada altına içi boş yorum yapamasın. Akrobasi yapan pilotlarımız var, ultralight ile uçan, planörle uçan pilotlarımız var. Bu manuel uçuş konusunu çok iyi biliyorlar ve uyguluyorlar. Onlara bir sorun bakalım size neler anlatıyorlar. İyi Çalışmalar. 0
  • Mustafa 25 Kasım 2014, Salı 14:39:04 200 saatli arkadaş çok güzel anlatmışsın.Yine bu 5000-6000 saat yapmış.Hemen kaçmamış.Genç yaşta,30 lu yaşlarda ayrılan çok var.Yani sivile daha çok hizmet ediyorlar 0
  • Yalim Mehmet Ozturk 25 Kasım 2014, Salı 13:28:47 Sefa bey cok degerli bir yazi yazmissiniz.Ancak insanlarin kisisel menfaatlerini dizginlemeleri pek guc olsa gerek.Parayi basan dudugu caldikca bu duzelmeyecek gibi. Amaaan sende'cilik var gibi sanki. 0
  • MK 25 Kasım 2014, Salı 12:39:57 Her geçen gün havacılık daha kolay, daha sıkıcı bir hal alırken, sistemler daha da karmaşıklaşıp uçakların düşme anında pilotların neden düşüyor olduklarını bilmedigi bir hal alıyor. 0
  • Pilot 25 Kasım 2014, Salı 11:14:52 Degerli meslektaslarim size bir Sorum olacakti, Thy'de Manuel ucusun yasak oldugunu duydum dogrumudur acaba ? Yani FD OFF auto pilot off auto throttle off ucusun yasak oldugunu soylediler, raw data ILS yolcu varken ucmak yasakmis, bu dogru mu acaba ? Eger dogruysa havacilik adina korkunc sayilabilecek bir karar bu, 0
  • ... 25 Kasım 2014, Salı 10:02:32 İran ABD'nin askeri amaçlı IHA'sını havada hackleyip sağ salim indirmişti. Şimdi İran bu IHA'nın seri üretimine başladı.Diyeceğim o ki, teknolojik ortamda hep bir ARKA KAPI mevcuttur.Diğer bir konuda şahsi kanaatim odur ki Boeing ve Airbus ekonomik açıdan milyonlarca dolarlık tazminatla karşilaşmamak için, teknoloji el verse dahi pilotsuz yolcu uçağı yapmayacaklar.Zira bugün kazalarda suçu yıkabilecekleri iki pilot kokpitte görev yapmaktadır. 1
    • Kpt 25 Kasım 2014, Salı 12:22:06 Değerli yorumcu,bu uçak havada hack'lenmedi. Düşürülüp ele geçirildi. Konu ile ilgili ayrıntılı bilgileri google üzerinden search ederek bulabilirsiniz. 0
    • 200 saatli 25 Kasım 2014, Salı 12:56:58 O burun kıvırdığın 200 saatli adamlar 10binlerce euro borça girip sabah akşam FCom calışıp o tayyereleri yalamış yutmuş adamlar. Devletin parası ile pilot olup vınn özele kaçmamış kişiler. Sen ülkede cirit atan yabancılarla uğraş onlar var diye seni almıyorlar.. 1
    • kpt'na 25 Kasım 2014, Salı 21:33:21 Ana akım medya sanıyor musunuz ki "Evet bugün İran, CIA'ye ait RQ170'i havada hackledi"diyebilsin? 1
  • iPhone Uygulaması 25 Kasım 2014, Salı 09:26:31 Yüzde yüz katılıyorum.Peki, 5000-6000 saat uçuş tecrübesi olan askeri pilotları bir takım sebeplerle kabul etmeyip, yerine sırf yurtdışından diye sıradan bir uçuş okulundan 200 saatlik lise mezunu tercihine ne denebilir bu durumda? 2
    • Hasan 25 Kasım 2014, Salı 09:59:20 Bende sefa beye katılıyorum.Hangi sebeblerle 5000-6000 saat uçan Askeri pilotlar kabul edilmiyor?Açabilirmisiniz? 1
    • ego 26 Kasım 2014, Çarşamba 09:00:01 çok basit,ego ego ego!o bir türlü içinizden söküp atamadığınız ego!200-300 saatlik dediğin adamları at,kim gelecek başka?nereden başlayacaklar?adam okumuş,sınavları geçmiş,shgm kontrol pilotu ile check-ride'ını uçup yeterliliğini kanıtlamış,ne yapsın?geçmişteki kazaları hiç araştırdın mı?Hava Kuvvetleri MKR'lerini okudun mu hiç?hepsi ego!bu işin saatle yada tecrübe ile ilgisi yok!amsterdaki hocamız tip şefi değil miydi?piste 2 NM varken uçağın süratini teker koyma süratine düşürmenin anlamı ne?t37 değilki bu?Kazaların nedeni tecrübe yada tecrübesizlik değil,bunu kaza raporlarını inceleyerek de görebilirsiniz.KAzaların nedeni EGO,EGO,EGO!o egolar yenilemediği için yabancı pilotlar geldi. Gelmeye de devam edecek.Şirket milyonlarca dolarlık yatırımını,malını,ekmek teknesini "senin yaşın kadar uçuşum var" diyerek F/O'ya egosunu tatmin etmeye çalışan cengaverlere teslim etmez,edemez!Egoları yok ettiğiniz,tecrübe ve gücünüzü kokpitte ispatladığınız gün değişir işler.yoksa böyle aynen devam! 0
    • Hasan 29 Kasım 2014, Cumartesi 12:13:43 Ego rumuzlu arkadaş ağzına sağlık.Bencede egolarından dolayı artık daha az tercih ediliyorlar.Onu bunu küçümsemeye alışmışlar.Dediğin gibi bu işin saatle tecrübeyle de alakası yok.İnan bir kaç bin uçuşu olup,bilekliyiz diye övünenleri ,imkan verilse bir kaç yüz saatle jetle uçup o kendini beğenmişleri cebinden çıkartacak insanlarda var. 0
  • iPhone Uygulaması 24 Kasım 2014, Pazartesi 20:56:48 Cok tesekkurler;bilgi yuklu bir yazi,oldukca ogretici. 0
  • iPhone Uygulaması 24 Kasım 2014, Pazartesi 14:22:04 Hocam ellerinize sağlık çok güzel bir yazı olmuş :) 0
  • iPhone Uygulaması 24 Kasım 2014, Pazartesi 13:12:21 Vizyonu geniş bir yazı, bazılarının yakalayamaması normal, 0
  • Tayyareci 24 Kasım 2014, Pazartesi 11:57:59 Ticari havacılıkta son yıllarda tartışılan konuları, bu konulara pek vakıf olmayanlar için özetleyici bir yazı kaleme almışsınız. Otomasyonun pilotaj becerisine getirdiği olumsuz etkileri aşmanın kolay bir yöntemi var. O da, boş zamanlarda sportif hava araçlarıyla lövye-direksiyon uçmak. Lakin ülkemizde özel hava aracına sahip olup, uçurmak ne yazik ki bir lüks. 0
    • imkansız 25 Kasım 2014, Salı 10:57:54 Bildiğim kadarıyla hiçbir ticari şirket bünyesindeki pilotlara başka yerde uçma izni vermiyor. Bunun başlıca sebebi de pilotların uçuş saati ve dinlenme limitleri. Keşke öyle bir imkan imkan olsa ama günümüz şartlarında pilotların limitlerinin son damlasına kadar kullanıdığı bir ortamda imkansız denecek kadar zor. 0
  • teasers 24 Kasım 2014, Pazartesi 10:58:49 Hocam yine harika bir yazı yazmışsınız, elinize sağlık. Teşekkür ederiz. 0
  • sinerji 24 Kasım 2014, Pazartesi 10:48:13 Isac Asimov (I robot ) romanlarındaki robotlar ve insanlar arasındaki problemler geleceğin felsefenin ciddi konuları arasında olacak gibi görünüyor. 0
  • iPhone Uygulaması 24 Kasım 2014, Pazartesi 09:06:51 Dc-9 yada 727 serisi ile uçmayı çok isterdim . Gerçek uçaklardı ... 727 lerden , 99' yılında emekli olan bir akrabam vardı . Onun yerinde olmayı çok isterdim ... 0
    • .... 24 Kasım 2014, Pazartesi 17:05:08 dc-9 ucmamın zevkini almak istiyorsan kendine bir Renault 9 bul aynı zevki alırsın.ne uçuyorsun bilmiyorum ama A320 uç keyfine bak.keyifli uçuşlar arkadaşlar... 0