ALKOL VE MADDE BAĞIMLISI UÇUCULARA KÖTÜ HABERİM VAR!

    Çok beğenilenler

  • Denetim. 03 Şubat 2014, Pazartesi 14:36:02 Pilot okullarında da bu denetimler yapılmalıdır. Ve denetimler çift ayaklı olup okulun haricinde habersiz şekilde ilgili makamlarda ani denetim uygulamalıdırlar. Ancak unutulmamalıdır ki; bazı vitamin ilaçları ve bazı yiyeceklerde menfi sonuçlar çıkabilir. Kişileri hemen yargılamamak gerekir. Ve boş zamanlarında içimizden şu şarkıyı tekrar etmemiz gerekir. We no want no coke, no heroin No hasch-hasch, no amfetamin Doğrulama kodu manidar:) 'nontoxic' 0
  • yorgunluk 03 Şubat 2014, Pazartesi 14:01:18 Alkol iyi de; yorgunluk ne olacak? Bütün gece uyumayıp iniş yapmak herhalde alkolden daha kötü olmalı. bir de bu araştırılmalı 0
  • Tüm yorumlar

  • tekno 08 Şubat 2014, Cumartesi 19:50:16 "Alkol ve madde bağımlılığı kontrolü yapılacak" demişsiniz. Bunu anlayamadım. Bağımlılık kontrolü öyle kolay birşey değildir. Hem fizyolojik hem psikolojik bir dizi tetkik gerekir. SHGM bunları tek başına nasıl yapacak? Örneğin her alkol kullanan insan bağımlı değildir. İzin günündeyse ve alkolün etkisi devam edecek kadar yakın bir zamanda uçuşu yoksa, kimin alkol kullanıp kullanmadığına karışma hakkı olamaz ki. Bu hukuki bir sürü sakınca barındırır. Alkol açısından yapılabilecek tek şey uçuş öncesi alkol kontrolü yapmak olabilir. Madde bağımlılığı konusu tamamen farklı, çünkü orada işin içine zaten suç kapsamına giren mevzular giriyor. 0
  • Artık uzatmayınnnn 07 Şubat 2014, Cuma 15:00:48 Artık bu konuyu uzatmayın... SHGM Sn. Bilal Ekşi'nin mesajı ve talimatı ortada... Helal olsun kendisine teşekkür ederim. 0
  • Boşver 06 Şubat 2014, Perşembe 13:00:06 Bence siz YAZARI KURTARMAKTAN önce ÖZGÜRLÜK ALTINA SIĞINARAK yapmaya çalıştığınız KENDİNİZİ BU BAĞIMLILIK KORUMACILIĞI KAFASINDAN kurtarın da gerisi kolay, Yeşilaycı bir okur... 0
    • Gnl Md dinle 07 Şubat 2014, Cuma 15:02:25 SHGM talimatını iyi oku... 0
  • iPhone Uygulaması 06 Şubat 2014, Perşembe 06:57:43 Fikir : gelecek haftada madde ve alkol bağımlısı ucucular adlı bir yazı yazın .Bir haftayı daha kurtarırsınız. 0
  • yok tailwind değil 04 Şubat 2014, Salı 21:20:41 gerçekten Tailwind değil.Çok daha büyük bir charter şirket.Çok daha büyük.Evet yazmak istemedim ismini..Yılların dostluğu var...Üstelik te Türkiye'ye gelmiş geçmiş en iyi pilotların biraraya geldiği belki de yegane şirket..Zaten o kadar iyi pilotlar isteseniz de aynı şirkette biraraya gelemez..Hele bu saatten sonra çok zor. 0
  • Savunmuyorum... 04 Şubat 2014, Salı 18:00:05 Alkol alan pilotları kesinlikle savunmuyorum, bence de kendisine saygısı olmasa da pilotun en azından yolcuya/yaptığı işe saygı açısından buna dikkat etmesi gerekir. Ama tüm pilotlar alkolik yaklaşımına da çok karşıyım. Bir de unutulmaması ve gündeme getirilmesi gereken en az alkol kadar tehlikeli olabilecek konulardan birisi de pilotun yorgun olarak uçuşa/göreve gitmesidir. Bu sorun kabin çalışanları için de geçerli büyük bir sorundur. Personel max. uçuş, min. rest kriterleri ile uçurulmakta yorgunluk sorunu kronik hale gelmektedir. 0
  • ALKOL BAĞIMLILIĞI 04 Şubat 2014, Salı 11:23:09 Aslında firmalarımız bu tür ALKOL BAĞIMLISI TİPLERİ işe almamalıdırlar... Bunun için de tek çözüm HARBİ SAĞLIK MUAYENELERİ ve İŞE ALIMLARDA AYRICA MADDE BAĞIMLILIĞI SAĞLAM RAPORU olmalıdır. Düşünebiliyormusunuz yorumları okudum içim titredi...TÜRKİYENİN TEPESİNDE AYYAŞLARIN KULLANDIĞI UÇAKLAR BİR DOLU MASUM İNSANLARLA dolaşıyor... 0
  • UZATMAYIN... 04 Şubat 2014, Salı 11:17:59 İçkili bir kişinin (ama akşamdan kalsın/ ama yeni içmiş olsun) kullanacağı bir uçağa, pilotun içkili olduğunu bilmeden binmiş olan yolcular açısından..... DOĞRUDAN KİŞİ HAKKI İHLALİDİR... Beni ; Sarhoş Pilotları kim bildirmiş/Neden bildirmiş/Kim bildirmeliymiş/Kim Üstmüş/Kim alt mış/Akşamdan mı kalmış/ne içmiş/Neden içmiş/Paşamıymış/Komutanmıymış TÜRÜ SAÇMA SAVLAR ilgilendirmiyor. Ben bir yolcuyum ve haberim olmadan SARHOŞ BİR PİLOTUN UÇAĞINA BİNMEMMMM/KİMSEDE ZORLAYAMAZ VE ZORLAMAMALIDIR... İçmek isteyenlere de saygım sonsuz ama SADECE EVİNİZDE veya MEYHANEDE için GÖREV BAŞINDA DEĞİL.... Konu bu iken saptırmayın...sulandırmayın... SHGM ellerinden öperim...ACIMAYIN/GEVŞEMEYİN. Değerli yazarımızı da kutluyorum. Sizlerin gerçek görevi de bu yazılar olmalıdır. Ölmek değil seyahat etmek isteyen bir yolcu... 1
  • hikaye 03 Şubat 2014, Pazartesi 22:44:30 alkollü uçuş kabul edilebilir mi? asla ve katiyen. bunu biri ihbar ederse edene suç bulunur mu? kesinlikle hayır. peki alkollü uçuş en büyük problem mi? tabi ki hayır. pilotlar çoğu zaman yoğun tempoda 4 saatlik uykuya "iyi" gözle bakıyor, açık mesailerde iki saat uyku iyi uyku olarak adlediliyor. iki saat uyuyup sabahın kör karanlığında kokpitte o pilotlar bir yetmişlik içmiş gibi sersem olmuyor mu sanıyorsunuz? iki saat uykuyla bırakın uçuşu ofiste oturamayacak adamlar gelip pilotlar hakkında ahkam keseceğine, asıl tüm uçucuları ilgilendiren "fatigue" ve zalim çalışma koşullarını ele alsın. "zaten çok kazanıyorlar o kadarına da katlansınlar" diye bir mantık ile yaklaşılıyor ne yazık ki hala bu işlere. 1
  • peşini bırakmayın 03 Şubat 2014, Pazartesi 16:45:00 özellikle charter şirketler.Hele birisi var ki o şirkette zaten ayık adam yok.hepsi arkadaşımdır.Ama maalesef yıllardır süregelen bu aşırı alkol kullanımı hem onlara,hem işlerine,hem de ailelerine zarar veriyor.Her uçuş öncesi bu kontrolün yapılması kökten çözüm olacaktır.Elbette hoş değil.Okul çocukları gibi muayene tabi tutulmak.Ancak güven kontrole mani değildir mantığıyla düşünmeli.Emanet canlar ve bekleyenler var! 0
    • tailwind 04 Şubat 2014, Salı 00:19:54 tailwind diyememissiniz ben diyeyim.sektorun tüm alkol sorunluları o sirkette.alkollude kullanıyorlar.acıkca yazamamıssınız ben yazayım dedım 0
  • Kim 03 Şubat 2014, Pazartesi 15:01:06 Sayın köşe yazarımız sizin başka işiniz yokmu hala bu işin peşindesiniz. Pilot ile bir alıp veremediğiniz mi var diye düşünüyorum. Bakıyorumda 2 haftadır 3-4 günde bir konuyla alakalı birşeyler bulup yazmaya çalışıyorsunuz :((((( 3
    • HAVACILIK 03 Şubat 2014, Pazartesi 21:00:43 SHGM de gündemde olan en önemli konulardan biri ve işin peşinde olan yazar değil SHGM bu konu üzerinde uzun süredir araştırmalar ve çalışmalar yapılıyor. yolcuların ve ekiplerin can güvenliği için yapılan bu çalışmalar size çok dokundu anlaşılan. lütfen sadece yorum yapmak için kendinizi bu kadar parçalamayın İNSAN taşınıyor o uçaklarda. sizin gibi. 0
  • Tailwind 03 Şubat 2014, Pazartesi 12:39:28 Kesin denetlenmesi lazım. 0
  • Yorum 03 Şubat 2014, Pazartesi 11:28:30 Daha yeni mi geldi akıllarına? Bu uygulama yokmuydu? 0
  • yapmasi gereken 03 Şubat 2014, Pazartesi 10:47:24 Iyi haberim var olmasi gerekir. Gec kalinmis bir uygulama. 1
  • iPhone Uygulaması 03 Şubat 2014, Pazartesi 07:18:11 Murat abi,uçucu statüden çıkarılan loadmasterlar içinde ilgini bekliyoruz..Selamlar,saygılar... 0