24 Eylül 2018, Pazartesi 09:00:27

T625 için önemli adımlar birer birer atılıyor

Türkiye'nin özgün helikopterinin motor ihtiyacının yerli olarak karşılanmasına yönelik Savunma Sanayii Başkanlığı'nın koordinasyonunda TUSAŞ Motor Sanayii AŞ’nin (TEI) yürüttüğü projede, önemli kilometre taşlarından biri daha başarıyla aşıldı.
  • İşler yolunda genç mühendisler için güzel bir şirket
  • civata sonu sıkarak teknisyen hatta mühendislik taslayanlar YOOO YOPOMOZZ oda alıntı . bilmem ne air in daha önce yaptığı ama üretmediği verimsiz motor diye ahkam kesmeye başlamaması ilgin.
  • Yerli motorlarla hergun ucuyorum...
  • ne gerek var canım motor felan yapmaya ülkenin her tarafını heykellerle dolduralım yeter ...
  • 15 senedir şu ikinci adım bi gelmedi gitti. İşiniz gücünüz yalan ve hırsızlık...
  • Bence dünyanın en büyük heykelini yapalım.Altınada istikbal göklerdedir yazalım,olsun bitsin!!

Türkiye'nin özgün helikopterinin motor ihtiyacının yerli olarak karşılanmasına yönelik Savunma Sanayii Başkanlığı'nın koordinasyonunda TUSAŞ Motor Sanayii AŞ’nin (TEI) yürüttüğü projede, önemli kilometre taşlarından biri daha başarıyla aşıldı.

Alınan bilgiye göre, motorun kalbini oluşturan çekirdek motorun ön prototip imalatının tamamlanması ve ilk ateşlemenin başarıyla gerçekleştirilmesi sonrasında proje yoğun şekilde sürdürülüyor.

Turboşaft Motor Geliştirme Projesi'nin 8 yıllık süresinin 1,5 yıllık dönemi geride kaldı. TEI, projede, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a verilen söz doğrultusunda 5,5 yıllık sürede gelinecek noktaya 4 yılda gelmeyi hedefliyor. T625'in yerli motorla ilk uçuşunu 2021 yılının ilk yarısında yapması amaçlanıyor. Proje kapsamındaki çalışmalar bu hedef doğrultusunda hızlandırıldı.

Tasarım doğrulandı

İlk ateşleme sonrasında projedeki önemli aşamalardan biri, T625'in ilk uçuşunu yaptığı 6 Eylül’den bir gün önce gerçekleşti. Motor 5 Eylül’de kararlı rejimde çalıştırıldı. Projenin kilometre taşlarından birini oluşturan bu gelişmeyle motorun tasarlandığı şekilde çalıştığı görüldü.

TEI bünyesinde motorun karakterizasyon çalışmaları devam ederken, 1 yıl sonunda prototip motorun çalıştırılması planlanıyor.

Projenin ilerleyen aşamalarında motorun kararsız durumlarda nasıl tepki verdiği test edilecek. Örneğin yüzde 150-180 gibi yüklere maruz bırakılacak motorun ne yapacağı, nasıl tepki vereceği gözlemlenecek. Ömür testi için saatlerce, günlerce çalıştırılacak motorun limitleri, tahribatlı testlerde sonuna kadar zorlanacak.

Yüksek teknolojiye giden yol

Turboşaft motorun Türkiye'de geliştirilip üretilebilmesiyle havacılık sanayisi yeni bir yüksek teknolojiye adım atacak. Malzeme, analiz, tasarım, test kabiliyetlerinin en uçlarda olduğu bu teknolojinin Türkiye'ye kazandırılması büyük önem taşıyor.

Uzmanlar, savunma ve havacılık sanayisinde platform üreticiliğine motor üretiminin de eklenmesinin ülkenin güveninin artmasını sağlayacağını vurguluyor. Motor üretimi, ülkedeki yan sanayinin yeni yetenekler kazanması ve gelişimine de katkı sağlayacak.

T625 için önemli adımlar birer birer atılıyor

Facebook Yorum

Yorumlar Tüm Yorumlar (15)

Mkemal ~ 3 ay önce
İşler yolunda genç mühendisler için güzel bir şirket

Yanıtla

Kalan karakter 1000
ruhi ~ 3 ay önce
civata sonu sıkarak teknisyen hatta mühendislik taslayanlar YOOO YOPOMOZZ oda alıntı . bilmem ne air in daha önce yaptığı ama üretmediği verimsiz motor diye ahkam kesmeye başlamaması ilgin.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Motorcu ~ 3 ay önce
Yerli motorlarla hergun ucuyorum...

Yanıtla

Kalan karakter 1000
anti putperest ~ 3 ay önce
ne gerek var canım motor felan yapmaya ülkenin her tarafını heykellerle dolduralım yeter ...

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Güzel haber ~ 3 ay önce
Motor yapılması ne kadar güzel bir haberse, ülke de sanata önem verilmesi de o kadar önemlidir. Yaratıcılık olmadan taklitçilikten öteye geçemezsiniz. Sonra adamların 60 yıl önce yaptığını şimdi yapıp aman ne güzel oldu dersiniz. Yine de geç olsun güç olmasın demiş atalarımız Türkiye için olumlu bir gelişme. Devamının her alanda gelmesi dileğiyle.Daha yaratıcı ve üretken Türkiye için hep beraber çalışmak lazım. Particilik yaparak yapılan güzel şeylere tü kaka demek bizi geriye götürür.
Birader ~ 3 ay önce
Sende taş üstüne taş koy,bir şeker fabrikasıda sen aç seninde heykelini diker bu millet
Vatansever ~ 3 ay önce
15 senedir şu ikinci adım bi gelmedi gitti. İşiniz gücünüz yalan ve hırsızlık...

Yanıtla

Kalan karakter 1000
ruhi ~ 3 ay önce
kişi karşısındakini kendi gibi zanneder. bu tip yatırımların hayata geçmesi uzun vadelidir. Bir ilaç bile 5-10 arası piyasaya sürülür. evin altında motor yap yola çık 2 günde ne ala memleket
ruhi ~ 3 ay önce
haberi doğru okusaydın keşke. Turboşaft Motor Geliştirme Projesi'nin 8 yıllık süresinin 1,5 yıllık dönemi geride kaldı. TEI, projede, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a verilen söz doğrultusunda 5,5 yıllık sürede gelinecek noktaya 4 yılda gelmeyi hedefliyor. T625'in yerli motorla ilk uçuşunu 2021 yılının ilk yarısında yapması amaçlanıyor. Proje kapsamındaki çalışmalar bu hedef doğrultusunda hızlandırıldı.
Aybastılı ~ 3 ay önce
Bence dünyanın en büyük heykelini yapalım.Altınada istikbal göklerdedir yazalım,olsun bitsin!!

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Atatürk ~ 3 ay önce
İlk uçak fabrikası 1926 da Atatürk zamanında kuruldu ve 1952 demokrat parti zamanında kapatıldı. O zaman nasıl yapılan güzel şeylere kötü denildiyse şimdi de aynısı yapılıyor. Sürekli bir hesaplaşma peşinde olursak kaybeden; Türkiye ve biz oluruz. İktidarlar gelir geçer güçlü Türkiye için herkes çok çalışıp çabalamalı. Başkalarından yardım bekleyenlerin sonu 1950 lerdeki marshall yardımını alıp, Türkiyeyi gelişmekten uzaklaştıranlar gibi olur. Umarım tüm liderler bunun farkına varıp, eteklerindeki taşları seçim zamanına saklarlar.
Aybastılı ~ 3 ay önce
Ilk kurulan fabrika alkol fabrikasıydı bu ülkede.
Atatürk ~ 3 ay önce
Ülkenin ihtiyacı olan fabrikaların kurulması zarurettir. Alkol sadece keyfi olarak değil tıbbi olarak da kullanılır. Kaldı ki keyfi olarak kullanımı da içeni ilgilendirir. Ülkeye zarar vermediği sürece içmeyeni ilgilendirmez. O devirde ekonomik değer görülmüştür düşük yatırımla yüksek kazanç getirmiştir kurulmuştur. O devirdeki bir ekonomist olmak lazım değerlendirmk için. Fakat dini ekonomiye karıştıranlar orta çağda batıda, şimdilerde ise orta doğuda teknolojik olarak geri kalmışlardır. Osmanlının çöküşü bile, bazı şeylerin şeytan işi olarak tanımlanıp işi dini açıdan yol göstermek olan (Dinimizde bunun bile yeri yok herkes anladığından mesuldür) “din adamları” tarafından verilen fetvalarla çöküşü başlatmışlardır. Seni tanımam ama inşallah Allahın affedebileceği alkol konusunda gösterdğin bu tutumu, Allahın affetmdiği kul hakkına da gösteriyorsundur. Gıybet, emniyet şeridi kullanımı, küfür, v.b. de kul hakkına girer illa ki gidip bir şey çalmana gerek yok. Bu ülkeye hizmet etmiş, ülkeyi yabancıların elinden kurtarmış Atatürk’ün hakkına hiç girmemiş olmanı temenni ederim.
Alouette ~ 3 ay önce
Dünyada bizim ülkedeki kadar budistlerde dahil hiçbir ülkede bu kadar çok put yoktur!
Enerjix ~ 3 ay önce
İlk bira fabrikası Osmanlı İmparatorluğu döneminde 1890'da İsviçreli Bomonti kardeşler tarafından Feriköyde kurulmuştur. Biranın Osmanlı topraklarına girmesi 1839 senesine Osmanlının batıya açılma sürecine denk gelir. 1840 lı yıllardan itibaren çeşitli illere birahaneler kurulmuştur. İzmir Alsancak’ta bulunan A. Prokopp’a ait birahanenin seramik şişesinde, kuruluş tarihi 1846 olarak belirtilmektedir. 1888’de İstanbul’da 15’i Beyoğlu’nda, 8’i Galata’da, 8’i diğer semtlerde olmak üzere 31 birahane mevcuttur

Yorum Gönder

Kalan karakter 1000