15 Temmuz 2017, Cumartesi 10:50:58

Selçuk Üniversitesi SHYO ilk öğrencilerini kabul edecek

Bakanlar Kurulu kararı ile 2014 yılında Selçuk Üniversitesi bünyesinde kurulması kararlaştırılan Sivil Havacılık Yüksekokulu, 2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılında ilk öğrencilerini almaya hazırlanıyor.
  • sisss bak ne dicem benim kopeee getirsem tamir edebilir misin? sen nasi baytarsin?
  • Motorla tek kesişim noktası beygir. Oda gaz türbinlide kullanılmıyor. Hocam sorularımın hepsini geri aldım:)
  • Ovv sory. Bişey kaçırmışım:) Veterinerlikten müdür.. Dağılın beyler adam V2500 motor kaç beygir onu hesaplayacak.
  • Daha staj yapacak yer bulamazken çalışacak yer nasıl bulunacak?
  • Bu alanda müthiş bir boşluk vardı.Çok iyi olmuş, eksiklikti.
  • arkadaş bu bölümleri işletme bölümü gibi aça aça bitirdiniz bu işi de.. bak bakalım 2013 ten sonra okulların mezunlarının yüzde kaçı iş bulabilmiş. hala işsizler dolu typ ile eğitilen devrişmeleri söylemiyorum bile.. eskiden 3 okul vardı bir anlamı vardı.. iş miş yok yollamayın boşuna çocukalrınız bu bölümlere
  • daha yeni mezun oldunuz işsiziz diye ağlıyorsunuz . şirketlerin belirli dönemleri vardır. bu dönemler dışında ilan açılmaz. şuan 2015 2016 mezunlarından toplasan 50 kişi işsiz yoktur yahu. 6 ayda bir ilan açılıyo. çoğumuz işe giriyoruz. TYP DE OLUCAK. olmalı.sen shyolu kardeşim.teknik destek personeli oalrak yıllarca çalışır mısın ? çalışmazsın dimi.o yüzden typ de olacak.artık teknik destek olarak alınan typlilere ne lisans var ne type.istedikleri kadar alsınlar.Şirketimize ucuza iş yapaacak insanlar lazım.sen 4 yıl shyo okudun .senin bi misyonun var.vizyonun var. bi tarafta ise 5 yıl çalışıp uçağa elektrik veremiyecek, vortex generator kaç volt üretir desem 28 volt 500 hz DC diyecek teknisyen olmak isteyen 2 yıllık veya tef mezunu vatandaşlar var.Herşeyin zamanı var. ARtık rüzgar bizden esiyor.bırakın bu ağlamaları.SHYOLAR kapatılmasın çoğaltılsın.
  • Millete gaz veriyolar sonra bi dünya işsiz yazık
  • Hava trafik kontrol teknikerliği ne demek? Hava trafik kontrolöründen farkı ne? Merakimdan soruyorum biri aydınlatabilir mı?
  • thy kendine typ ile adam yetiştiriyor zaten okullardan gelecek olan arkadaşların hayal kırıklıklarına ne demeli, bu işi 4 yıllık eğitim veren bölümleri olan kocaeli yapıyor buna ne demeli

Bakanlar Kurulu kararı ile 2014 yılında Selçuk Üniversitesi bünyesinde kurulması kararlaştırılan Sivil Havacılık Yüksekokulu, 2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılında ilk öğrencilerini almaya hazırlanıyor.

21’inci yüzyılın en hızlı gelişen sektörleri arasında yer alan havacılık sektörüne nitelikli eleman kazandırmayı amaçlayan okul bünyesinde, 4 yıl süreli eğitim veren 5 bölüm yer alıyor. 

“Kısa sürede eksiklikler tamamlandı”

Selçuk Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Mehmet Emin Tekin, okul bünyesinde 4 yıl eğitim veren Uçak Gövde ve Motor Bakımı, Hava Trafik Kontrol, Havacılık Elektrik ve Elektroniği, Havacılık Yönetimi ve Pilotaj olmak üzere 5 bölüm bulunduğunu, bu yıl ilk kez YÖK kararıyla Uçak Gövde ve Motor Bakımı Bölümü’ne öğrenci almaya başlayacaklarını söyledi.

Okul bünyesinde 7 öğretim üyesinin bulunduğunu belirten Prof. Dr. Mehmet Emin Tekin, “Rektörümüz Sayın Prof. Dr. Mustafa Şahin göreve geldikten sonra gerek akademik kadro yapılanması gerekse fiziki, teknik ve bilimsel altyapı oluşturulması hususunda bizlere her türlü desteği verdi. Kısa zaman içinde de gerekli şartları tamamlayarak öğrenci alınması hususunda eksikliklerimizi tamamladık ve bu yıl YÖK, bünyemizdeki bir bölüme öğrenci alınmasına izin verdi. 2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılı, bu açıdan bizim için çok anlamlı. Alaeddin Keykubat Kampüsü Eski BESYO binamızda bulunan okulumuzda birkaç eksikliği de tamamladıktan sonra tam anlamıyla hazır olacağız” dedi.

Prof. Dr. Tekin, bölümlerin müfredatları kapsamında yapılacak olan uygulama eğitimlerinin 3. Ana Jet Üs Komutanlığının vereceği fiziki, teknik ve personel desteği ile zenginleştirileceğini kaydetti.

"Mezunların istihdam sorunu bulunmuyor"

Sivil havacılık sektörünün tüm dünyada özellikle son yıllarda büyük bir hızla geliştiğini ifade eden Prof. Dr. Tekin, “Öğrenciler, gerek kamuda gerekse özel sektörde mezun olmadan iş bulabiliyor. Alana ilişkin mezun sayısı talep edilen nitelikli personel sayısından daha az. Ülkemizde mezunlarının istihdam sorunu bulunmayan ender sektörlerden biri olduğunu söyleyebilirim. Mezunlarımız havayollarına ait şirketlerde yer hizmetleri ve havacılık yönetimi, uçak gövde ve motor bakım teknikerliği, pilot, yardımcı pilot, hava trafik kontrol teknikerliği, kabin memurluğu yapabiliyor. Hatta bazı alanlarda mezun olmadan çalışma imkanı da bulunuyor. Mezunlarımızın diğer ülkelerde de son derece iyi şartlarda iş bulma olanakları mevcut” diye konuştu.
Sivil Havacılık Yüksekokulu bünyesindeki bölümlerin YGS puan türüne göre öğrenci aldığı bildirildi.

Selçuk Üniversitesi SHYO ilk öğrencilerini kabul edecek

Facebook Yorum

Yorumlar Tüm Yorumlar (24)

alo ~ 1 yıl önce
sisss bak ne dicem benim kopeee getirsem tamir edebilir misin? sen nasi baytarsin?

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Turtledove ~ 1 yıl önce
Motorla tek kesişim noktası beygir. Oda gaz türbinlide kullanılmıyor. Hocam sorularımın hepsini geri aldım:)

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Turtledove ~ 1 yıl önce
Ovv sory. Bişey kaçırmışım:) Veterinerlikten müdür.. Dağılın beyler adam V2500 motor kaç beygir onu hesaplayacak.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Stajyer ~ 1 yıl önce
Daha staj yapacak yer bulamazken çalışacak yer nasıl bulunacak?

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Boşluk ~ 1 yıl önce
Bu alanda müthiş bir boşluk vardı.Çok iyi olmuş, eksiklikti.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
istihdam sorunu? ~ 1 yıl önce
arkadaş bu bölümleri işletme bölümü gibi aça aça bitirdiniz bu işi de.. bak bakalım 2013 ten sonra okulların mezunlarının yüzde kaçı iş bulabilmiş. hala işsizler dolu typ ile eğitilen devrişmeleri söylemiyorum bile.. eskiden 3 okul vardı bir anlamı vardı.. iş miş yok yollamayın boşuna çocukalrınız bu bölümlere

Yanıtla

Kalan karakter 1000
zükenberkcan ~ 1 yıl önce
daha yeni mezun oldunuz işsiziz diye ağlıyorsunuz . şirketlerin belirli dönemleri vardır. bu dönemler dışında ilan açılmaz. şuan 2015 2016 mezunlarından toplasan 50 kişi işsiz yoktur yahu. 6 ayda bir ilan açılıyo. çoğumuz işe giriyoruz. TYP DE OLUCAK. olmalı.sen shyolu kardeşim.teknik destek personeli oalrak yıllarca çalışır mısın ? çalışmazsın dimi.o yüzden typ de olacak.artık teknik destek olarak alınan typlilere ne lisans var ne type.istedikleri kadar alsınlar.Şirketimize ucuza iş yapaacak insanlar lazım.sen 4 yıl shyo okudun .senin bi misyonun var.vizyonun var. bi tarafta ise 5 yıl çalışıp uçağa elektrik veremiyecek, vortex generator kaç volt üretir desem 28 volt 500 hz DC diyecek teknisyen olmak isteyen 2 yıllık veya tef mezunu vatandaşlar var.Herşeyin zamanı var. ARtık rüzgar bizden esiyor.bırakın bu ağlamaları.SHYOLAR kapatılmasın çoğaltılsın.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
FO ~ 1 yıl önce
Millete gaz veriyolar sonra bi dünya işsiz yazık

Yanıtla

Kalan karakter 1000
?? ~ 1 yıl önce
Hava trafik kontrol teknikerliği ne demek? Hava trafik kontrolöründen farkı ne? Merakimdan soruyorum biri aydınlatabilir mı?

Yanıtla

Kalan karakter 1000
qwerty ~ 1 yıl önce
thy kendine typ ile adam yetiştiriyor zaten okullardan gelecek olan arkadaşların hayal kırıklıklarına ne demeli, bu işi 4 yıllık eğitim veren bölümleri olan kocaeli yapıyor buna ne demeli

Yanıtla

Kalan karakter 1000

Yorum Gönder

Kalan karakter 1000