23 Ekim 2017, Pazartesi 17:46:58

Kalkışta kuş çarpan B777 motoru bu hale geldi

Brezilyalı havayolu şirketi TAM Linhas Aereas'a ait Boeing B777-300 tipi uçağın motoruna kalkış sırasında kuş çarptı. Uçak motoru bu hale geldi.
  • Çok kuş hasarı gördüm amma,bu enteresan,netekim yaban kazıdır
  • Ne kusu, düpe düz kaldirima toslamis. Buna kus carptiysa, kusun halini düsünemiyorum. Bu muhtemelen obez bir kus.
  • O nasıl bir kuşmuş arkadaş... Dev gibi bir şey sanırım...
  • Niye geri döndü ki,devam etse dönüşte yazardık.
  • Bir high speed bantla iyice sardın mı tamam
  • Boyle bir durumda kokpitte ikaz lambasi felanmi yaniyor yoksa yolcular goruncemi kaptanin haberi oluyor
  • Kusa uzuldum canim benim kiyamam :( hain pilotlar. Yolunu degisirseydi
  • Herhalde deve kuşu
  • Kuş değil sema kuzusuymuş mübarek
  • onemli birsey degil, blade kapagi egilmis.boyle ucmasinda sikinti yok.gereksuz zaman kaybi

Brezilyalı havayolu şirketi TAM Linshas Aereas'ın Sao Paulo-Miami seferini yapan uçağına kuş çarptı.

Sao Paulo'daki Guarulhos Havalimanı'ndan ABD'nin Florida eyaletindeki Miami kentinde gitmek için hareket eden Boeing B777-300 tipi uçağın, kalkıştan kısa bir süre sonra sağ motoruna kuş çarptı.

Sao Paulo'ya geri dönen uçak, bakıma alınırken Miami seferi başka bir uçak ile yaklaşık 13 saatlik gecikme ile gerçekleşti.

Olay sonrası uçağın motorundaki göçük böyle görüntülendi;

Kalkışta kuş çarpan B777 motoru bu hale geldi

Facebook Yorum

Yorumlar Tüm Yorumlar (21)

A330cu ~ 11 ay önce
Çok kuş hasarı gördüm amma,bu enteresan,netekim yaban kazıdır

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Kus ~ 11 ay önce
Ne kusu, düpe düz kaldirima toslamis. Buna kus carptiysa, kusun halini düsünemiyorum. Bu muhtemelen obez bir kus.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Vay be ~ 11 ay önce
O nasıl bir kuşmuş arkadaş... Dev gibi bir şey sanırım...

Yanıtla

Kalan karakter 1000
TAM ~ 11 ay önce
Niye geri döndü ki,devam etse dönüşte yazardık.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Yapıldı ~ 11 ay önce
O espri daha önce yapıldı
Tango Charlie ~ 11 ay önce
Bir high speed bantla iyice sardın mı tamam

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Ogrenci ~ 11 ay önce
Boyle bir durumda kokpitte ikaz lambasi felanmi yaniyor yoksa yolcular goruncemi kaptanin haberi oluyor

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Kuş algılama sensorleri ~ 11 ay önce
Motorun önünde kuş algılama sensörleri var,bu sayede kuş çarptığı zaman pilotun önündeki ekrana kuşun cinsi, ağırlığı çarpma hızı ve kuşun son durumu anlık olarak düşüyor. Pilotta ekrandaki parametreleri değerlendirerek inişe karar veriyor.
Cpt ~ 11 ay önce
Bahsettiğin sistemler yeni nesil A350 ve B787 gibi gelişmiş uçaklarda var. Motorun önünde mikro boyutta image processing yapan kameralar mevcut, kuşun türünü boyutunu herşeyi detaylı olarak uçak ekranlarında görebiliyorsun , hatta vücut ısısına bağlı olarak kuş hala canlı mı yoksa öldü mü onu bile söylüyor
felan ~ 11 ay önce
tam da "felan" lafını kullanan birinden beklenen bir soru.
cpt yazana ~ 11 ay önce
epri yapacağım diye çok kasmışsın olmamış, sıkıcı birisin belli ki.
P ~ 11 ay önce
Kusa uzuldum canim benim kiyamam :( hain pilotlar. Yolunu degisirseydi

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Kaptan ~ 11 ay önce
Herhalde deve kuşu

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Maşallah ~ 11 ay önce
Kuş değil sema kuzusuymuş mübarek

Yanıtla

Kalan karakter 1000
:) ~ 11 ay önce
sesli güldüm kardeş. airporthaber top 10 yorum listeme girdin. sema kuzusu :)
ss ~ 11 ay önce
onemli birsey degil, blade kapagi egilmis.boyle ucmasinda sikinti yok.gereksuz zaman kaybi

Yanıtla