Yerli uçağın motoru da yerli olacak

    Çok beğenilenler

  • remzi 18 Temmuz 2015, Cumartesi 13:52:51 Ben 20 yilini bu sektore veris biri olarak net soyluyorum, Ulkemizde bu motorlari yapabilecek ne bir tenolojik alt yapi vardir,birikim vardir vede egitim, Bu isler yapariz ederiz ike olmuyor. Motor denilen yapi da onemli olan parcalarin yasam suresidir. 0
  • okuyucu 18 Temmuz 2015, Cumartesi 12:35:51 bir uçağın tasarlanması ile uçması arasındaki zaman 10 senenin üzerindedir ve gene gelişmiş metalürji çalışması gerektirir, rüzgar tüneli gerektirir, vs... uçak motoru; metalürjide ne kadar yol aldık ki 500 C üzeri sıcaklığa dayanıklı türbin üretebilelim. Batının 70 yılda adım adım ürettiği teknolojiyi ha deyince 3-5 yılda üretebilmek lafla olurmu? Hele her parçası yerli olacak demek biraz cehalete girer. Daha yerli arabasını yapacak teknolojiye ulaşamamış bir ülke için ütopyatik bir hedef ama azim ve cesaret güzel bir şey, gurur kaynağımız olur. 0
    • :D 18 Temmuz 2015, Cumartesi 14:10:24 70 az 100 sene lazim.Yok yok hatta 1000 sene lazim :D 6
    • ütopik 19 Temmuz 2015, Pazar 17:14:28 o kelimenin doğrusu ütopik'tir. göreceksiniz. yapacağız, buna mecburuz. inanmalıyız. burada kimliğiniz gözükmüyor. yazıyorsunuz habire. biz bu işi yapacağız. daha önce de yaptık 4
    • yorum 20 Temmuz 2015, Pazartesi 09:51:47 Ütopik yorumuna sesli güldüm resmen =) 0
    • evet ama 20 Temmuz 2015, Pazartesi 12:17:31 "ütopyatik" mi? ütopik olmasın o? hahaha 0
    • :D e cevap 20 Temmuz 2015, Pazartesi 13:06:53 bire envantere giris yapan ürün kılıklı bastakı bırısınn soyledıgı bı laf var dırek 4 g degıl 5 g gecelım demesı kadar guluncsunuz komık bır kafa yapınız var anca sıze bı tarafımla guluyorum 0
  • Tüm yorumlar

  • öğretmen 02 Eylül 2015, Çarşamba 17:31:13 Hepinize birşey soracağım? Ya Tübitak veya diğer kurumlar 5 sene önce motoru tasarlandıysa kar? Ve kimsenin haberi yoksa ? 0
  • Olumsuz yorum yapıyorsunuz diyenlere 20 Temmuz 2015, Pazartesi 17:21:54 Arkadaşlar bizde ülkemizi çok seviyoruz ama bunun imkansız olduğunu dile getirmek vatan hayini olduğumuz anlamına gelmiyor. Neden diyecek olursanız; Dünya'da en popüler olan günüzmüzdede çok kullanılan 30000 adet civarında üretilmiş olan CFM 56 modeli motor ilk Tasarımı 1960 yıllarda yapışmış test için çalıştırıldığı tarih ise 1974 ve günümüze gelene kadar deflarca modifiye edilmiş ve şu anda efektif olarak Kullanılmakta ve bunu yapan CFM Firması ise 50-60 civarında şirketin bir araya gelerek oluşturduğu bir ürün. Havacı aşığı olarak bu motorun en ufak bir parçasını üretenlerden biri Türk firma olsaydı ölesiye gururlanırdım. Ama boş yalanlarla insamızın Kandırılmasına deli oluyorum. Ve bunun gerçekten devlet Sırrı olarak kalması gerekli çünkü bunu duyan motor üreticileri ki Dünya'da 3-4 tane var G.. gülerler Türkiye'ye . Benim anlattıklarımın hiç biride sır değil Google amcaya CFM yaz bilgilerin hepsi var ... 0
  • thrust 20 Temmuz 2015, Pazartesi 13:05:38 atıp tutan burda devam etsin gayet realist bir politika ile işler yürüyor olmaz etmez diye zamanında gerçekten iş yapmak isteyen adamlar engellenmişti olmaz etmez şöyle böyle denmişti. kafa değişmemmiş. 0
  • Volvo 20 Temmuz 2015, Pazartesi 12:07:15 Siz uçağın gövdesini bi yapın hele, derdimiz yerli motor kalsın. 0
  • =) 20 Temmuz 2015, Pazartesi 10:46:30 Kaynagi star olan bir habere ancak gulunup gecilir.Fazla ciddiye almamak gerek. 0
  • ali 20 Temmuz 2015, Pazartesi 08:50:41 Şu an Türkiyede sadece fan blade imal etmek bile imkansız. Çünkü bu imalat teknolojisi yok ve bu kabiliyeti kazanmak bile uzun yıllar ve yatırım gerektirir. Ülkenin ilerlemesini, tüm teknolojileri kendisinin tasarlayıp üretmesini hepimiz isteriz. Fakat halkı kandırmaya da sessiz kalamayız. Biz önce uçağa doğru düzgün bakım yapmasını öğrenelim, uçağı sonra yaparız. Ayrıca şu milli uçağın ve motorun fabrikasını gösterinde ziyaret edip tebriklerimizi sunalım. 0
  • BEDEK AVIATION 20 Temmuz 2015, Pazartesi 08:16:59 israilden al doldur icini, f4 lere yaptigin gibi.. sonra da devlet sirri... 1 minute mi? 0
  • sır 19 Temmuz 2015, Pazar 22:41:34 ne sırrı bu, devletin mi, siz önce aç karnınızı doyurmayı öğrenin de, sırrınız geride kalsın. hem milli kahramanımız polatım alemdarım ne demiş vadinin de kurtlarında, iki kişinin bildiği sır değildir demiş, yaaaaa... 1
  • Ayranda bir şey var 19 Temmuz 2015, Pazar 22:30:43 İçinde çukulata şelaleler, huriler (tabii ki bakire), söğüt gölgesi de olacak. Sefere konduğunda içinde hostesler peri masalları anlatacak. Ne bu be, ne içiyorlarsa ben de aynısından istiyorum, çünkü kesinlikle ayrana birşeyler katıyorlar. 100 yıldır uçak yapan Rusya dahi milli motorlu uçaklarını dünyaya empoze edemedi, Kuzey Kore ve Küba'dan başka hiç kimse Rus motorlu uçakları almadı. Gömdükleri paranın haddi hesabı yok. Siz artık 5 yılda yaparsınız, dünya da almak için sıraya girer itiş kakış. 1
  • İhanet 19 Temmuz 2015, Pazar 21:22:16 bu ülkeyi yaptıklarını beğenmeyenler eleştirenler sınır heryerde gidin hadi madem öyle başka ülkeye ne işiniz var kardeşim Üzülüyorum asil bir milletin böyle y... Haınleri cok diye 6
  • teknisyen 19 Temmuz 2015, Pazar 20:30:15 Önce Elimizdeki motorların tamirlerini kendimiz yapalım sonra motor üretme hayali kuralım kim bilir hangi ülkenin ürettiği motoru kendi motorumuz diye millete yutturulacak 0
  • Ampul 19 Temmuz 2015, Pazar 19:26:51 Önce bir ampul üretmeye başlasak? Eskiden üretirdik. Hem uçakta da lazım olacak 0
  • Su 19 Temmuz 2015, Pazar 17:23:07 Motor su ile calisacakmis. O yuzden devlet sırrı. 0
  • Vatansever 19 Temmuz 2015, Pazar 16:33:01 Sırf hükümeti kötülemek uğruna devleti batırmayı bırakın siz değil miydiniz memleket sevdalısı.. Sizin hayalinizi kurduklarını yapan birilerin çıkması çok acı dimi.. 3
  • teknik 19 Temmuz 2015, Pazar 15:10:25 Yaw he he 0
  • iğne 19 Temmuz 2015, Pazar 13:15:16 önceki gün lazım oldu, bir dikiş iğnesi seti aldım. 2 lira, ucuzcudan. etiketine baktım PRC... bilmem anlatabildim mi. 1
  • üretim 19 Temmuz 2015, Pazar 12:24:38 Türkiye ekonomisi 1950 lerden sonra tamamen dışa bağımlı bir hale gelmiştir. Marshall ve Truman doktrinleri ile üretme tüket anlayışının neticesinde siyaseti de dışa bağımlı ve güdümlü olarak şekillenmiştir. Ne zaman iktidarlar yönlerini batıdan çevirecek olsalar başlarına olmadık işler gelmiştir. Kısacası bir şey üreteceksen bu onların izin verdikleri ölçüde ve büyüklükte olur. İzin verdikleri kadar pazara girersin, üretirsin. Gerisi hikayedir, ne zaman ki dünya küresel güçlerinin çıkarlarına ters düşersin bir gecede adın ismin siyasetin yok edilir, yeni bir düzen dizayn edilir, çarklar dönmeye devam eder. Bu nedenle, önce ekonomik bağımsızlıktır, siyasi bağımsızlık ve üretim... üretim. güçlenmek ancak böyle olur, siyaset olarak bir yerlerden icazet almaya mahkum olmuşsan gideceğin yer onun kucağı dolayısı ile politikaları olur. bu haberleri de bayram günü akide şekeri veya lokum olarak kahvenin yanında sunulması gibi görüyorum. yarın sabah ayaklarımız yere basar. 0
  • Selim 19 Temmuz 2015, Pazar 10:26:57 Guldurmeyin adami. Ucak motoru teknolojisi devlet sirriymis, ne bicim devletse? 1
  • Realist 19 Temmuz 2015, Pazar 10:26:55 Hic kimse bu günden tarih vermese daha iyi olur,niyet beyan edilmistir,knowhow LAZIM knowhow.. 1
  • Android Uygulaması 19 Temmuz 2015, Pazar 04:45:47 Ucak motorunun sırrımı olur..yap bor yakıtlı sırrı oldun..fosil yakıtliları herkes yapiyo artik.. 1
    • Türbin teknolojisi 19 Temmuz 2015, Pazar 08:01:51 Tabiki sırdır.Kullanılan alaşımın neden ve nasıl yapıldığını bilen yoktur.. 5
    • itü 19 Temmuz 2015, Pazar 17:18:57 itüdeki, çalışma grubu palleri yaptı. hem de 600,000 yerine 250,000 ud maliyetle. un var, yağ var, yumurta var. maharet bunları biraraya getirmeyi başaracak, dirayetli, ülkesini seven bir organizasyon liderine. akp olur veya başkası olur, bilemiyorum, bu partilerüstü bir şey. propaganda diyen vara, bu iş olun, iz yine akp ye oy vermeyin, ben vermiyorum. gezici deyin, geziyi detekliyorum, maumiyetini biliyorum, kimse otpor motpor deyip lekeleyemez, ama uçak işini de destekliyorum, üzgünüm. tek bir taraf olamayacağım, aklım gönlüm hangisi doğru diyorsa o 2 tarafa da giderim. körü körüne birşeye hayır demem, asla AKP ama sonuna kadar milli uçak.. 0
  • hehe 19 Temmuz 2015, Pazar 00:11:42 sesli guldum 0
  • Tgs alımı 18 Temmuz 2015, Cumartesi 22:46:00 Var mı arkadaşlar? ne zamandır bekliyoruz, vatana millete yeni uçak hayırlı olsun bu arada 1
  • ... 18 Temmuz 2015, Cumartesi 22:12:22 Motor belki birgün yapılabilir ama 2019 da yapılacağı haberini yayınlamak bile abesle iştigal 0
  • teknik 18 Temmuz 2015, Cumartesi 22:07:30 Gaz türbinli motor ileri bir teknolojidir doğru. Ancak okadarda yeni ve zor bir teknoloji degildir. 1935 te keşfedilip geliştirilen bu motoru uretme fikri dahi ülkeye birşeyler katabilir. Kaldiki bu teknoloji zamanında tek kisi tarafından üretildi. Bizde yapabiliriz. Aşağılık psikolojisinde kurtulun. Başlamak bitirmesine yarışıdır. 3
  • Fuel Tank 18 Temmuz 2015, Cumartesi 21:29:57 Ciddiyeti yok.Nufusun okuma yazma bilmeyen ,Ilkokul mezunu ve herhangi bir diplomasi olmayan 35 milyonluk bolumunu kandirirsiniz da geri kalan bolumu bu haberi yemez. 2
  • D:ye cevap 18 Temmuz 2015, Cumartesi 20:54:42 Senın kafanda olanlar hızlı tren içinde oyle diyorlardı .bence o kafayı değiştir tabi değişecek kafa varsa!!!!Senın milliyet ne acaba bu kadar kendine ırkına güvenslik 8
    • . 19 Temmuz 2015, Pazar 09:20:36 Hızlı tren mevzusuna hiç girme bence, tam bir rezalet. Milletin ucuza kullanabildiği tek şehirler arası taşıma vasıtası olan trenler artık uçak parasına götürüyor. Konforsuz olmasını bir yana bırak, dünyadaki hızlı trenler ile kıyaslandığında bir halta yaramaz bir proje olduğunu anlarsınız. Yalanım varsa şerefsizim eski trenleri çok arıyorum. 0
  • Roket Fabrikası 18 Temmuz 2015, Cumartesi 20:15:01 Elimiz değmişken roket fabrikası yapıp güneşe gönderelim ve kimseye söylemeyelim devlet sırrı olarak kalsın bence. Zira söylersek herkes bize çok güler :)... 1
  • :) 18 Temmuz 2015, Cumartesi 18:41:11 Şaka gibisiniz yaw 0
  • Android Uygulaması 18 Temmuz 2015, Cumartesi 18:05:15 Arkadaslar Ben manisada ikamet ediyorum ve su 3 fabrikada. Vestel,indesit,bosch, bile motorları bile dışardan geliyor. Bırakın simdi uçak motorunu daha beyaz eşya motorunu yapimiyoruz. Starin haberindende bir cacık olmaz. Sanki olmuş bitmis gibi haber yapiyor. 0
  • TC Vatandasi 18 Temmuz 2015, Cumartesi 17:53:12 Su olumsuz yorum yapan insanlari vatandasliktan cikartmak lazim. Eminimki boyle bir proje olmasaydi neden Turkiye bu konuda girisimde bulunmuyor diye elestirirlerdi. Ucak ve en onemli komponenti motor uretilmesi imkansiz bir teknolojiye sahip degil. Elbetteki bakimini yapmak ile bir degil ama yeryuzunde biryerlerde yapiliyorsa bizde yapariz. 5
  • Noname 18 Temmuz 2015, Cumartesi 17:43:34 İnşallah. Allahım o günleri görmeyi de nasip etsin bu millete. Bize de uçurmayı. 3
    • Ütopik Kişi 19 Temmuz 2015, Pazar 10:42:03 Tabi o günleride görürüz. Ancak o günlerde Mozambik bile uzaya gidecektir eminim :-) 1
  • pır pır 18 Temmuz 2015, Cumartesi 17:05:09 hadi yolcu uçağını geçtim. küçük bir uçak yapsalar, bir yerden başlasalar kabulum. Amerika'da insanlar garajlarınında yapar oldu bu uçakları. açın bir fabrika küçükten başlayın, gerisi de yavaştan gelir... gerek yok hemen A380, An225 üretmeye. Gösteriş yapalım derken rezil olmaktan başka bir şey olmuyorlar. 7
    • Size 19 Temmuz 2015, Pazar 09:23:00 tamamen katılıyorum. Önce SHGM Türkiye hava sahasını bir düzenlesin, VFR trafikler vızır vızır gezebilsin. Vergiler makul seviyelere getirilsin. Kısacası ülkemde havacılığın gelişmesi için somut adımlar atılsın. Zaten gerisi kendiliğinden oluşmaya başlar, uçak da yaparız aya da gideriz. 0
  • değil mi 18 Temmuz 2015, Cumartesi 15:42:22 yakında da birileri bu zaten yazıyordu der, dolayısı ile yerli uçağımızı yapmaya nail oluruz. 1
  • Avionics 18 Temmuz 2015, Cumartesi 15:36:24 Aviyonikler ne malı olacak onu da yazaydık iyiydi :))) 2
  • tayyare 18 Temmuz 2015, Cumartesi 14:23:35 ihracatın ithalata 0ranının %62 lerde olduğu bir ülkeden bahsediyoruz, uçak yapıyoruz yani, o kadar gelişmişiz ki(!)... yaparsınız. 100 dolarlık ihracatın 62 dolarının ithalata gittiği sanayi ara mal üretiminin olmadığı, katma değerin bu oranda olduğu; kalan oranın da işgücünden karşılandığı düşünülürse, bayağı bir yol almışız da, uçak yapacakmışız. 3
  • Bence 18 Temmuz 2015, Cumartesi 14:07:22 Oluursa mukemmel olur.adamlar bi ucagi bize satarak milyar dolarlar kazaniyorlar.biz ise o parayi elde edebilmek icin kac milyon yolcuyu ucurmakla elde etmeye calisiyoruz.bir ucak yapip satmak demek iste gorun neler kazandiriyor.belki cok uzun surec alsa da desteklemek lazim gelecek adina.ama gercekten kolay olmayacak.ustun malzeme teknolojisi cok ust arge laboratuarlari cok genis bir bilim takimi kurmak gerekiyor.insaallah bu surece kadar kendi arabamizi uretmekle bu is icin bir adim atmis oluruz. 1
  • serkan 18 Temmuz 2015, Cumartesi 13:52:22 Benim anlamadigim şu. ... niye olumsuz yorumlar var hep... Dünyanın en zeki bilim adamları hep Türk. .. çok mu zor bunu yapmak yani.. Bakın dünyanın her noktasında araştırmayı yapan bilim adamları arasında mutlaka Türkler var... ben bunu Türklerin rahatlıkla yapabileceğine inanıyorum. .. 9
    • haklısınız 18 Temmuz 2015, Cumartesi 21:27:25 Dünyanın dört bir tarafında Turk bilim adamlari var ve başarılı çalışmalara imza atıyorlar. Hiç düşündünüz mü neden Turkiyede değiller. Tamam motor yapalim da biraz sabir ister bu işler. Millete 4 senede yaparız yalanına katlanmam mumkun değil. Bu memlekette kimse birseyler yapılmasına karsi değil, göz göre göre yalan söylenmesi ve halkımızın oy uğruna kandirilmasi zoruma gidiyor. Ucak motoru yapmamiz mümkün ama bugün başlasak en az 20-30 yıl sonra. Daha emeklemeyi öğrenmeden koşarken hangi spor ayakkabı giysem onun derdindeyiz. Ben de her vatan evladı gibi isterim yerli uçak yapabilmeyi ama realiteden uzak boş hayallere kapilacak kadar cahil degilim maalesef. Bugün deseler ki bir havacılık seferberliği başlatıyoruz herkes bir ucundan tutsun varım. Ama 70 kisilik yerli jet uçağı yapiyoruz 4 sene içinde derlerse bi s..tirin gidin derim... 0
  • mühendisler 18 Temmuz 2015, Cumartesi 13:33:01 ya kim bu mühendisler bir göstersin bize bunları!! 3
    • Rumuz 18 Temmuz 2015, Cumartesi 13:59:48 Göstersinlerde suikast yapın dimi. 3
  • Misafir 18 Temmuz 2015, Cumartesi 12:52:09 Ticari intıhar.... 1
  • star 18 Temmuz 2015, Cumartesi 12:48:08 star ın haberinden ne olur. bir cacık çıkmaz bu işten. anca olan tüyü bitmemiş yetimin milyarlarca lirasına olur. 5
  • havacı 18 Temmuz 2015, Cumartesi 12:43:35 İşi bilmeyen insan için ne kadar güzel haber. Eski alman uçağı amerikada modernize olacak adıda yerli uçak. Dünyada 40-50 kişilik jet motorlu uçaklara talep yok haberleri yok galiba. Turboprob olmadan işin altından kalkamazlar. Lütfen bir bilene sorunlar. 2
  • Demekki 18 Temmuz 2015, Cumartesi 12:30:14 Neymiş bir yerden başlanacakmış.. en azından böyle avutalım kendimizi.. 3
    • gibiler 18 Temmuz 2015, Cumartesi 15:34:37 Sizin gibiler yüzünden bu haldeyiz zaten, bir yerden baslanmasa nereden başlanacak. İs işi getirir. Açık varsa giderilir, eksik varsa tamamlanır. Net. 3
  • yahu 18 Temmuz 2015, Cumartesi 12:24:04 Hahaha devlet sirri hic gülecegim yoktu. Yaw ucak zaten Dornier yapimi. Motorda yerli olacakmis :). Ayiptir sormasi hangi türkiyedeki ucak Motor üreticisi yapacakmis? Insanlar ile resmen dalga geciyorlar. 2
  • 18 Temmuz 2015, Cumartesi 12:03:57 Ruslar bile motoru tamamen yerli yapma fantezisinde bulunmuyor. Biz ise uçaktan önce yapmamız gereken motor üretimini uçaktan sonra yapmaya başlayacağız (inş be cnm) 2
  • LH 18 Temmuz 2015, Cumartesi 11:53:45 uhuahuahuahauhaua devlet sirrinizi yerim sizin :D 1
  • Airporthaber 18 Temmuz 2015, Cumartesi 11:28:14 Bu fanteziyi haber bile yapmak okurun aklı ile dalga geçmektir. Bir havacılık portalı bu saçmalığı haber yapmamalıdır. Normal medyadan farkınız kalmaz. 4
    • Adaletterazisi 18 Temmuz 2015, Cumartesi 11:47:02 Tam bir chp ve gezi zekali okur yazar olduguna bile suphem var muhakkak komsuna yaztirmissindir 13
  • Umarim 18 Temmuz 2015, Cumartesi 11:23:42 Bu ucagin yapiminda emegi olan tum siyasetcilere, sadece bu ucakla ucma zorunlulugu getirilir. yok oyle kendileri gulf streamle, a330la, a319la ucup milleti bunlarla ucurmak. hepsi, kendi yerli motorumuzla yapilan oz yerli ucagimizla ucacak, sigmazlarsa 3-4 tanesi arka arkaya ucar.. yapildiginda devlet ozel ucak havuzundaki tum ucaklar satilip yerine bu ucaklar konulacaksa, evet bu projeyi destekliyorum. 1
    • Adaletterazisi 18 Temmuz 2015, Cumartesi 11:48:46 Senin destege ihtiyaclari yok zaten sanada sormayacaklar 9
    • Adalet terazisi 18 Temmuz 2015, Cumartesi 12:26:52 Adalet terazisi arkadaş; bu alan yorum alanı. İnsanlar görüşlerini belirtiyor. Onlara katılmayabilirsiniz ama bence bu insanlara hakaret etmenin veya Onlara "sana sormayacaklar" gibi cevaplar vermenin anlamı yok bence. Ha bu arada bu yorumu yazan bir öğretmen,psikolog, siyasetçi ve hatta bir yetişkin değil. Bir çocuk. 0
    • Rdg 18 Temmuz 2015, Cumartesi 12:31:30 Adam haklı ot yiyip melemesimi gerekiyor. Kendileri 330 319 ka gitcekse malmıyım ben de bineceğim. Hep paşa hep paşa nereye kadar. Yarın savaş olursa kendi çocuğunu gönderir senin gibiler o paşaların çocuğunu sormaz bile. Bi fark yok 0
  • lamborgini 18 Temmuz 2015, Cumartesi 11:21:28 pancar motoru yapcaz sıfırdan diyin şimdi başlasan yok ihalesiydi yok alımıydı yok kim yapacaktı derken 2 yıl yer mühendisliğine girmeden bahsediyorum bu bürokraside tüplü fikri iyi bu arada 2
  • Ijjj 18 Temmuz 2015, Cumartesi 11:10:54 Once bi ucagi ucuralim sonra motoru dusunuruz. Ara ara millete gaz vermek icin soylenen sozler ;-) 1
  • yerli diye uyutmayın 18 Temmuz 2015, Cumartesi 11:07:39 Bildiğin Alman uçağı 1
  • Zottiringen 18 Temmuz 2015, Cumartesi 11:04:07 Devlet sırrı, uçak motoru, Allahım bu nasıl bir şey ya? Turbolpg veya Turbonükleer motor konusunda kararsız kaldık. Yardım edin bize. 1
  • Uçak mı o... 18 Temmuz 2015, Cumartesi 11:01:47 üreticilerin hazır teknolojilerine rağmen bir uçağın üretimi için sadece ar ge si belki on yıla yakın bir zaman alırken bu söylenenler hikayedir. devam edin ancak gidersiniz. 2
  • Yerse 18 Temmuz 2015, Cumartesi 11:00:24 Şakşakşakşaaaak 2
  • Rüya 18 Temmuz 2015, Cumartesi 10:35:11 Arkadaslar olumsuz dusunmeyin. Bu bir ruyadir, gerceklesmesi icin gonullerin attigi düştür, ülküdür. 2019 degil 2029'da da gerceklesse, hicbir ulkeye ticari olarak satilamasa da, kaca malolursa olsun yapilmasi gereken birseydir. Bu ulke ve bu ulke vatandaşı, mecbur kaldiginda ben kendi ucagimi kimseye muhtac olmadan kendi imkanlarimla kendim yapabiliyorum diyebilmelidir. Bu noktada olabilmelidir. Ondan sonra isterse ticari olarak rantabl degilse uretmezse üretmez. Ama cani istediginde veya başı sıkıştığında uretebiliyor olmalidir. Bunu anlamiyor musunuz. Ben bu yerli ucak uretim projesinin bir parcasi olmati cok isterdim, ister cayci olarak istet personel soforu olarak :-) ucak - motor veya makine muhendisi degilim, finansciyim cunku. Akpyi de sevkiyorum cogu hatali olan politika ve uygulamalarini da takdir etmiyorum ama bu milli proje icin kim olursa ellerinden oper ve desteklerim. Milliyetci duygularimi kaybetmemi gerektirecek bir durum da yok yani 5
    • realite iyidir 18 Temmuz 2015, Cumartesi 19:54:52 TEST SÜRECİ 18 Temmuz 2015, Cumartesi 10:14:08 TİCARİ BİR UÇAK ÜZERİNDE KULLANILACAK MOTORUN TEST SÜRECİ BİLE YILLAR SÜRER, AYNI ŞEKİLDE ONAYLI MOTORU OLAN UÇAĞIN KENDİ UÇUŞ TESTLERİ DE YILLAR SÜRÜYOR. 2015 YILINDAYIZ, 2019 YILINDA YERLİ UÇAK GÖKLERDE OLACAK DENİYOR. 4 YIL BIRAKIN UÇAĞI MOTOR İÇİN BİLE YETERLİ DEĞİL. UÇAĞI ÜRETMEK MÜMKÜN OLURSA KENDİ ORJİNAL MOTORU İLE TEST UÇUŞLARI YAPIP DAHA SONRA YERLİ MOTORLU MODEL İLE AYRICA ONAY ALMAK MÜMKÜN OLUR. BU BİLE ÇOK UZUN SÜREÇ GEREKTİRİR. THK BAŞKANI DA THK YAPIMI YERLİ EĞİTİM UÇAĞI YAPIYORUZ HERŞEY HAZIR, YOK YAZA HAZIR YOK KIŞA HAZIR DEDİ DURDU SONUÇ ORTADA MAALESEF. 0
    • Cevap : CFM 18 Temmuz 2015, Cumartesi 22:51:06 Arkadaşlar, lütfen makul mantıklı olun. yarım asırdır motor üreten firma yeni versiyon motoru için 18 haziran 2014'te: motoru ürettik ,yer testleri 2 yıl sürecek 737 max üzerinde uçuşu ise 2017 yılında olabiiir diye açıklama yapıyor. orjinali : http://www.geaviation.com/press/cfm56/leap-x/leap_20140618.html , yerli motor -yok devlet sırrı vb deyip Avam'ın duyguları ile bu kadar oynamak? yazıktır,günahtır. 0
    • Flyjet 20 Temmuz 2015, Pazartesi 17:45:34 40 yıldır havacılığın içindeyim. Kanada ve amerikada Uçak ve motor fabrikalarını inceledim kurslarına gittim. Motor üretmek 0
  • Vatandaş 18 Temmuz 2015, Cumartesi 10:19:29 Hayırlı olsun. Allah kolaylaştırsın. Ben yapabileceğimize inanıyorum. 5
  • tatabox 18 Temmuz 2015, Cumartesi 10:15:21 Goy goya bak ya motor teknolojisi devlet sırrı olacakmış. Dünya devi motor markalarının yapamadığı beceremediği hangi teknolojiyi uygulayıp bunu devlet sırrı yapcaz çok merak ediyorum, uçağa lpg mi takcaz? Yapılan bu gereksiz goy goy yerli araba muhabbetinden beter oldu... 2
    • LPG 20 Temmuz 2015, Pazartesi 09:59:09 Sovyetler daha önce LPG ile çalışan TU-155'i yaptılar. Yani o da yapıldı =) daha farklı bişey bulmalılar sır olabilmesi için. 0
  • TEST SÜRECİ 18 Temmuz 2015, Cumartesi 10:14:08 TİCARİ BİR UÇAK ÜZERİNDE KULLANILACAK MOTORUN TEST SÜRECİ BİLE YILLAR SÜRER, AYNI ŞEKİLDE ONAYLI MOTORU OLAN UÇAĞIN KENDİ UÇUŞ TESTLERİ DE YILLAR SÜRÜYOR. 2015 YILINDAYIZ, 2019 YILINDA YERLİ UÇAK GÖKLERDE OLACAK DENİYOR. 4 YIL BIRAKIN UÇAĞI MOTOR İÇİN BİLE YETERLİ DEĞİL. UÇAĞI ÜRETMEK MÜMKÜN OLURSA KENDİ ORJİNAL MOTORU İLE TEST UÇUŞLARI YAPIP DAHA SONRA YERLİ MOTORLU MODEL İLE AYRICA ONAY ALMAK MÜMKÜN OLUR. BU BİLE ÇOK UZUN SÜREÇ GEREKTİRİR. THK BAŞKANI DA THK YAPIMI YERLİ EĞİTİM UÇAĞI YAPIYORUZ HERŞEY HAZIR, YOK YAZA HAZIR YOK KIŞA HAZIR DEDİ DURDU SONUÇ ORTADA MAALESEF. 3
    • elverişlilik 20 Temmuz 2015, Pazartesi 10:02:14 Bunlar EASA FAA TC onayı almayacak zaten heralde (almaları da zor olur, alamayınca da dış mihraklar bizi engelliyor derler, avrupa amerika onaylamadığı güvensiz uçakları kendi hava sahasında uçurmuyor bile), SHGM'de TC verecek birimi kuruyorlar eş zamanlı ve avukatlara mevzuat yazdırıyorlar bu konuda. Uçak bitene kadar hazır edecekler sonra yalanda TC verecek SHGM. 0
  • 1 18 Temmuz 2015, Cumartesi 09:48:45 embraer bile yerli kullanmıyor.dünya motor üreticileri 100 senedn fazla deneyime sahipler..biz çalışmaya başlayalım ama uçakta yerli motor diye ısrar edersek olmaz. 3
  • xxx 18 Temmuz 2015, Cumartesi 09:39:18 ahahha secim gecti olum bosuna sacmalamayin. 3
    • erken 20 Temmuz 2015, Pazartesi 10:03:03 padişah erken seçimi hesaplıyor ya ondandır 0