YENİ HAVALİMANININ İLK ÇİZİMİ HAZIR

    Çok beğenilenler

  • Arazi 17 Ekim 2013, Perşembe 16:42:53 Şu an bu meydanın yapılacağı yer engebeli durumda. Osmanlıdan kalma kazılmış terkedilmiş ocaklarının bulunduğu delik deşik bir arazi, bazı yerlerde göller oluşmuş doğal mı değil mi o bile bilinmiyor içinde balıklar yaşıyor millet balık tutuyor falan. Arazideki kot farkı 0 ila 160 metre arasında değişkenlik gösteriyor. Havalimanı 110 metre kotta inşa edilecek. Sözün özü, bu kadar büyük bir alanda yüzyılın hafriyatını yapmaya hazırlanıyor ülkemiz. Yükseltiler tıraşlanacak çukurlar doldurulacak. İyi bir para gömeceğiz bu havalimanına. Zarar edersek hepimiz ödeyeceğiz kar edersek bize yansır mı bilmem :) Yapanlara kolaylıklar dilerim. Farkındaysanız yüzde yüz milli imkanlarla uçak yapan İHA yapan bir ülkeyiz ama yabancı mimar ve mühendisler olmadan şu havalimanını bile yapamıyoruz ne hikmetse. Vecihinin hayalleri gerçek oldu yüzde yüz yerli Hürkuş'la ama bu ülkede kimse yerli bir havalimanı hayal etmemişti acaba? Dilerim bunlar derin uykudaki dostların biraz gözünü açar 3
    • ŞU BU 17 Ekim 2013, Perşembe 17:42:03 Arkadaşlar,şu bu neyin bahanesini arıyorsuz,uzmanlar,mühendisler gerekeni düşünmüşler,yapacaklar,her ne gerekiyorsa,sonuda çok büyük ve güzel bir eser ortaya çıkacak.bazı arkadaşlar sanki yüz havalimanı yapmış gibi ahkam kesiyorlar.Arkadaşlar bu havalimanı yapılacak,siz neyin derdindesiniz.Evet ülkemiz,devletimiz şükür güçlü bu işi bitirecek.Bırakın kara gözlüklerle bakmayı ve bahane aramayı.. 4
    • Kolay degil 17 Ekim 2013, Perşembe 23:43:44 Cok buyuk bir havaalani yapiliyor, tabiiki bu olcude bir mimariyi yapabilmis; mesela Oslo havaalani, yapan sirketler secilecek. Anladigim kadari ile cizmesini bilememis olabiliriz, ama galiba insaa etmesini, isletmesini ve nasil para bulunacagini biliyoruz. 0
  • Bir Engelli 17 Ekim 2013, Perşembe 11:02:01 Her yonu ile , engelli insanlar unutulmamali !! 0
  • Tüm yorumlar

  • ÇOK GEÇ AMA 07 Ocak 2016, Perşembe 11:23:56 çok geç farkındayım ama mimarlığın herhangi bir dalına hakim olmayan bireyler bu çizimlerin ne anlama geldiğini anlayamazlar ama yorum yaparlar o muhteşem yapılar eserler o fikir netleşene kadar eskiz çalışılır çünkü her proje eskizle başlar bir çıkış noktası yakalanır ve geliştirilir. ''eskizin ne olduğunu bilmeyenler bir kağıt adı'' :) 0
  • IST AYYILDIZ 19 Ekim 2013, Cumartesi 16:43:42 Dunya'da esi benzeri olmayan bir tasarim: uzaydan bile gorulebilen terminal.... http://www.youtube.com/watch?v=qtA8loKYS8M&feature=youtube_gdata_player Tamamen Turk tasarimi, 0
  • iPhone Uygulaması 18 Ekim 2013, Cuma 19:38:01 Bence oslo daki havalimanina benzemis. Sadece biraz daha büyütülmüs hali... 0
  • iPhone Uygulaması 18 Ekim 2013, Cuma 13:57:08 Yaa bu her soruya cevap verip de tamamiyle havalimaninin muhtesem bir proje oldugu havasini yaratmaya calisan arkadas da neyin nesi acaba. Her yorumun altinda "merak etmeyin mimarlar, muhendisler hepsini dusunmustur filan. Ne oluyoruz yani ? O zaman herseyi oldugu gibi kabul edip hicbirsey sorgulamayalim. Herseye biat edelim yani. Yeter ama di mi? 0
    • çok doğru 18 Ekim 2013, Cuma 23:09:06 Evet çok haklısınız üşenmeden her soruya cevap yazmış olan bir arkadaşımız Türkiye geneli yolcu kapasitesi şuan 130 milyon yolcu sen kalkıp sadece istanbul için 150 milyon yolcu/yıl öngörüyorsun hangi mantıkla bunu söyleyebiliyorlar ayrıca bu kadara uçağı hangi hava sahasında kabul edeceksin buna da bir cevap yaz bakalım ama sakın mimarlar mühendisler le başlama:) 0
  • cizim 18 Ekim 2013, Cuma 10:41:02 Benim kızım daha iyi bir çizim yapardı. Hemde renga renk. Bizim mimarlar nerde..... Hani yerli uçak.... Neyse yine bir hükümet klasiği..... 1
  • :) 18 Ekim 2013, Cuma 01:40:07 Bu ucakların hepsinden yolcuların aynı anda indiğini yada bindiğini düşünün ????? Sonucunu tahmin etmek çok kolay . Denenmiş bir terminal projesi daha uygun olurdu bence ! 1
    • otogar yapılmıyor 18 Ekim 2013, Cuma 10:43:55 Bütün yolcuların aynı anda binmesi veya inmesi ne demek anlaşılmıyor,,zaten uçuşlar öyle otogar usülü rast gele olmaz,slotlarla kapasiteye göre iniş kalkış sayısı verilir,, Ayrıcasiz rahat olun arkadaşım,,sizin bu sorunuzdaki bütün detaylar düşünülmüştür hata sizin aklınızın ucundan geçmeyenlerde düşünülmüştür,,siz burayı otogar inşaatıyla karıştırmış olabilirsiniz,,aman dikkat !!! 0
  • ... 18 Ekim 2013, Cuma 01:06:10 Dünyanın en büyük havalimanının bu bölgede olması, AB üyesi olmayan bir yerde, buna gerçekten inanıyor musunuz? Öyle bir ekonomi mi var, üretim mi var, ne var? Önce onların olmasıyla ilgili düzgün bir plan yürütülür de ondan sonra bu da düşünülür. Tamamen şişirme bir proje. Oralara tonla para yatırılacak, birileri birşeyler kazanacak sonra da ucube bir şey ortaya çıkacak. Evet dünyanın en büyüğü belki yapılacak ama atıl kapasitede en büyük olacak sanki. Ayrıca da ilan edilen meşhur 2019 metro planına baktınız mı? Buraya ulaşmanın ne kadar eziyetli olacağı, şimdiden belli olan tek şey. Havalimanına giden direkt hat Zincirlikuyu ya bağlı (diğer hat zaten nasıl ve kaç saatte gidiyor anlaşılması zor) ve hat üzerinde bir yere bağlantısı olmayan 3-4 durak var. Zincirlikuyunun neresine bu kapasitede bir istasyon yapılacak, oraya nasıl gelinip gidilecek, daha bu bugün şartlarıyla mümkün değilken 2019 nüfusu ile nasıl olacak hiç düşünülmemiş. 2
    • Olacak 18 Ekim 2013, Cuma 10:15:43 Sizde arkadaşım projenin aleyhinde olmak adına bi sürü bahaneler aramıssınız,,Beyhude zaman harcamışsınız..Sizler havadan sudan ,bahaneler aramya devam edin,,ama bu havalimanı yapılacak,ihtişam ve getirisi memlekete çok çok yüksek olacak,kazanan millet olacak,neden tedirgin oldugunuzu almak mümkün degil.. 2
  • Bilen 17 Ekim 2013, Perşembe 23:27:15 Arkadaslar bu havalimani ihalesi 3 mayista yapildi. Dunyanin en buyuk havalimani olacak olan bu havalimaninin konsept projesi, tamamiyle DHMİ' ye aittir. Yani ihale oncesinde proje belliydi. Firmalar buna gore teklif verdi. Projeye ihale oncesinde ve (simdi bu haberde oldugu gibi) ihale sonrasinda cok sahip cikan oldu. E normal tabi. Dunyanin en buyugu... Sozun ozu, proje tasarimi, yani tum yapilarin projesi hazir. Sadece uygulama projeleri konsept projeler dogrultusunda, mevzuat geregi isi alan firma tarafindan cizilip, DHMİ' ye onaylatilacak... 0
  • izmirli 17 Ekim 2013, Perşembe 18:59:48 akşam akşam benigüldürdünüz ya, haberin başlığını okuduktan sonra sayfayı merakla aşağıya kaydırınca bu çizim beni öldürdü:) ben ço daha ucuza çizerdim. 3
    • gülmek güzel 17 Ekim 2013, Perşembe 22:16:42 işte,,dışarıdan bakınca basit,kolay gibi görünen ama hiç de öyle olmayan eskiz çalışması.Mühendislik ve mimarlıkda böyledir,önce kafanda oluşanı ezgiz çizersin,,sonra bu ezgiz ,milimetrik planlara dönüşür ,uzun çalışmlar sonunda.siz gülün arkadaşım,,gülmek güzel..Ama size desem 8 yolcu körüğü olan küçük bir havaalanı projesi oluşturun diye yapabilimisiniz ?? İşin uzmanı degilseniz,hiç bir şekilde esgizini dahi oluşturamassınız,,onun için bu sayfalarda bilmeden bu esgiz çalışmasını tii ye almak,,benim 5 yaşındaki kızım da çizer demek,boş işle uğraşmakdan başka bir şey degildir. 0
  • Salih Kü 17 Ekim 2013, Perşembe 16:32:05 Dikkat ederseniz 4 terminal var ve bu ana terminal. Benim merak ettiğim, burası genel havacılık adına da etkin bir şekilde kullanılacak mı, yoksa sadece yolcu, kargo ve charter havayolları mı düşünülüyor? Veya pervaneli ve nispeten düşük hızlı uçaklar Atatürk Havalimanından mı sağlanacak? 1
  • Salih Kü 17 Ekim 2013, Perşembe 16:32:01 Dikkat ederseniz 4 terminal var ve bu ana terminal. Benim merak ettiğim, burası genel havacılık adına da etkin bir şekilde kullanılacak mı, yoksa sadece yolcu, kargo ve charter havayolları mı düşünülüyor? Veya pervaneli ve nispeten düşük hızlı uçaklar Atatürk Havalimanından mı sağlanacak? 1
  • funny 17 Ekim 2013, Perşembe 16:23:17 benim dokuz yaşındaki kızı daha iyi çizebilir bunu ;)) 2
    • ÇİZEMEZ ARKADAŞIM 17 Ekim 2013, Perşembe 18:09:01 9 YAŞINDAKİ KIZINIZ BU ESKİZİ ÇİZEMEZ,ARKADAŞIM,,BU İŞLER ÇOCUK OYUNCAGI GİBİ GÖRÜNÜYOR DIŞARIDAN HERHALDE 0
  • Bunu 17 Ekim 2013, Perşembe 14:12:20 Bende çizerim.boyle çizim mı olur bu ne la 2
  • iPhone Uygulaması 17 Ekim 2013, Perşembe 13:59:28 Alanın ihalesine çıkılırken neye benzeyeceği belli değilmiydi? Neye göre fiyat verildi madem daha proje ortada yoktu. 1
  • Yan-lış 17 Ekim 2013, Perşembe 13:05:41 En iyi çözümler birbirinden ayrı 3-4 binalık komplekslerdir. Bu şekilde gelecekte daha fazla opsiyonlu bağımsız genişleme ve yerleştirme yapılabilmektedir. Tek binalık çözümlerde körük ve ortak kullanım alanları gibi sık revize gerektiren kalemlerde yapılabilecekler sınırlıdır. Çok binalı alanlara örnek Charles' de Gaule ve JFK. Umarım tek binalı bir terminal yanlışına düşmezler.. 0
  • Gördünmü 17 Ekim 2013, Perşembe 12:36:37 Mimar araziyi görmüşmü?Hava sahasınıda genişletmeden çok gate li çok pistli havalimanı yapmak sorunu çözecekmi? 0
    • yahu alemsiniz 17 Ekim 2013, Perşembe 18:41:11 Arkadaşlar bizde ne kadar uzman varmış,,hepside kara gözlüklerini takmış,sanki canı gönülden bi eksik olsada yapılmasa gibi....Siz hiç merak etmeyin mühendisler,mimarlar ne gerekiyorsa yapmışlardır vede sorun morun olmıyacaktır.. 2
  • Bahadır 17 Ekim 2013, Perşembe 12:18:56 Memphis uluslararası havalimanı benzeri bişe eskizi şuanlık. Bakalım terminal tasarımları fark yaratacak mı ? 0
  • yerli 17 Ekim 2013, Perşembe 12:14:10 Bu bile % 100 yerli degil. Avrupadan mimar da ne la? 3
  • DUSTK 17 Ekim 2013, Perşembe 12:13:42 Cizim Harikaymis :D 3
  • Merak 17 Ekim 2013, Perşembe 11:43:19 Pist/Pistler varmı bu meydanda? Yoksa oyle şeyler onemli değilmi? 3
    • sabır 17 Ekim 2013, Perşembe 18:44:24 sabır arkadaşım sabır,,herşey var,,sizin kadar uzman olmasada bu işi yürüten uzmanlar vardır,,pistleride akıl etmişlerdir,degilmi !!!keşke pistlerin önemli olup olmadıgını size bi danışsalardı,ne iyi olurdu. 1
  • çalışan 17 Ekim 2013, Perşembe 11:33:25 Böyle uzayvari şekiller yerine fonksiyonel olması öne çıkmalı. Görüntüsü güzel olsun diye yapılan terminaller çalışana ve yer hizmetlerine eziyet haline geliyor 0
  • iPhone Uygulaması 17 Ekim 2013, Perşembe 11:14:20 Aynen 165 gate az değil mi? Sonuçta A380 ayrı B747 ayrı jumbojetler ayrı yani biraz az gibi be şekil olarak biraz daha iyi değerlendirilebilir. Kare veya dörtgen bir alan yapılıp 4/1 kısmı arabalar için yapılabilir. 0
  • Yolcu.. 17 Ekim 2013, Perşembe 10:51:41 90 Milyar TL havaalanının maliyeti değil.. Yapıp işletecek şirketin 25 yıllık işletme süresi boyunca ödeyeceği yıllık kiraların toplamı.. Maliyet 7 - 8 milyar Avro civarında.. Düzeltelim lütfen, Saygılar.. 0
  • Android Uygulaması 17 Ekim 2013, Perşembe 10:11:27 165 tane gate az degil mi ya 3
  • Yeni liman 17 Ekim 2013, Perşembe 10:06:21 Hava limani tam olarak merede kurulacak ? 4
    • cevap veriyoruz 17 Ekim 2013, Perşembe 18:48:27 Eeee cavap veriyoruz,bu havaalanı tam olarak,Afrikanın doğusundaki Madagaskar'ın başkentinin 25 km güneyinde kurulacaktır.şimdi sanırım öğrenmiş oldunuz. 0