"YABANCI PİLOT CRM'İ BOZAR"

    Çok beğenilenler

  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 09:49:29 Canlı izledim programı,oradaki Ergene kaptan Crm bozar demedi Sayın agzından o lafı almaya calıstı amacı yabancıların calısması engellemek bende onun gıbi engellemek istiyorum yabancıları ama onlar CRM i bozmaz. Onlar biz iş bekleyen Türkleri işlssiz bırakır mesele budur bence.... Ustune para vererek ucarlarsa bızım community bozulur demek istedigim odur Saygılar 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 10:10:45 İyi derecede ingilizceye hakim bir yabancı pilot ve yanında başlangıç seviyesinde level-2 bile olamıyacak sadece kule-kokpit konuşmalrından öte bir otelde bana havlu getirin diyemiyecek bir Türk pilot. Bir emergenci durumda ne güzelde anlaşırlar değilmi? Biri birilerinin ne dediğinimi anlamaya çalışacaklar yoksa gerekli olan emergenci prosedürümü uyguluyacaklar. Bir kaç saniye vakitleri varken. CRM i etkilemez diyenlere şasırıyorum. 0
  • Tüm yorumlar

  • Misafir 11 Şubat 2010, Perşembe 13:39:26 Emergency sırasında deniz atlarının üreme sistemi hakkında konuşulmayacağı için level 4 sevisinde olan herkes her emergency durumda birbirini mükemmel anlar ve crm lisan eksikliği ile bozulmaz . Bozulur diyen hocanın yetiştirdiği öğrencilere ben düzgün bakamam .Herkez işini adam gibi yapsın sen öğrencilerine herhanği bir yabancı hocadan daha iyi neler verebilirim diye düşün gerisini şirketlerin uçuş emniyet ,Eğitim ve İşletme başkanlarına bırak .Bu konuda yorum yapması abesle iştigal olmuş 0
  • Misafir 10 Şubat 2010, Çarşamba 21:51:07 At least there is someone who can think logically and express himself fluently in English.We may understand eachother but what about the majority ,who has never been onboard a professional airline?But becareful no success remains without punishment!Wellcome to Turkey! 0
  • Misafir 10 Şubat 2010, Çarşamba 21:25:02 Onur Air yolcuya şirin gözükücem diye entrikalı kampanyalar yapacağına önce Türk Pilotlarına da Yabancı Pilotlara yaptığı gibi SAĞLIK SİGORTASI yapsın. 0
  • Misafir 10 Şubat 2010, Çarşamba 20:00:20 Perhaps they are forgetting that the International Standard Language for aviation and ICAO is English. If Intra and Inter cockpit communication is an issue then why not hire people proficient in the STANDARD LANGUAGE. You think Emirates Etihad Cathay Pacific Singapore Airlines have such problems although they are multicultural organisations with employees from all four corners of the world??? AND CRM..Please it’s obvious he has only superficial knowledge of such concepts. I specialise in Human factors (incl CRM) and I assure you having foreigners is not the presiding issue.. the issue is having employees not being able to speak or understand the STANDARD Language. VE Hayır yabancı değilim. 0
  • Misafir 10 Şubat 2010, Çarşamba 07:58:49 1-uçaklarda motor saati diye bişi var kaç saat uçtugu buradan hesaplanmakta diyelimki 4 kişiyede 2 şer saat yazdı hoca, motor saati ne olacak motor saati ile 50 veya 100 saatlik bakımı birbirini tutmayacak bildiğim kadarı ile uçakların toplam motor saatleri ile öğrencilerin toplam uçuş saatleri shgm tarafından denetlenmekte burada çok büyük bir yanılgı var anlış bilgi var hangi teknisyene sorsanız bunu bilir çünki teknisyen motor saatinden uçağın bakım saatini takip eder deftere işler kimler uçumuşsa deftere yazar uçan pilotlar imzalar teknisyen alır hesap eder bakıma ne kadar kalmış denetler böle iş olurmu yav 0
  • Misafir 10 Şubat 2010, Çarşamba 07:46:51 Sen neden bukadar agresifsin böyle, saldırıyorsun Tarkime. Size paramı veriyorlar , yoksa eğitimde indirimmi yapıyolar ,diğer okulları kötüleyin diye, kaç para veriyorlar ? Senin Ayjetin yokken Bizim Tarkim pilot yetiştiriyordu, Havayollarında şuan Kaptan seviyesine gelmiş mezun pilotları var . Onun için git kendi okulunda dersini gör öyle sağa sola saldırma. Hocalarınız size pilotajın yanında birazda insan iletişimi öğretsin , ne o öyle bizim okuldan olanlar olmayanlar misali fanatizim, Herkes aynı yolda yarın Tip eğitiminde Body arkadaşın Tarkimden biri olabilir. böyle buralarda ayıp şeyler okulu kötülemek . beğenmiyorsan gitmezsin. 0
  • Misafir 10 Şubat 2010, Çarşamba 00:46:57 sizler crm var diye zannediyorsunuz ya bizde crm dersinde kıdamli pilot çay içmek istiyorum diyince derse ara veriliyor crm yalanına aldanmayın hakiki crm profsyonel zihniyetle yetişmiş yabancı pilotlarla olur. riski kitaba uydurmaz riski kitaptan okur girmezler herkese saygılar amacım kimseyi kırmak deil sadece gerçekleri sizlere bildirmek 0
  • Misafir 10 Şubat 2010, Çarşamba 00:19:02 Tarkim müdürü okulunun haline bakmadan Ayjet le fiat mukayesesi yapıyor.Farkı spordan bir örnek verelim Ayjet NBA de Tarkim mahalli liğde.İnsanda biraz izan ve utanma duygusu olur. Ayjet mukayese edilecekse Anadolu Ünv.ve THK ile mukayese edilmeli.( Bu arda Ayjet ile hiç bir ilgim yok sadece okulları bilen ve takip etmeye çalışan birisiyim.) 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 23:17:32 Kimsenin yabancılara karşı olduğu yok yalnız bu ülkede bu kadar işsiz pilot varken yabancıların çalıştırılmasına karşıyız. Bu yabancı hayranlığı olan arkadaşları anlayamıyorum, herhalde bir çıkarları var onları savunmaktan. 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 23:05:37 Türke kaşının altından bakan, burun kıvıran dinozorlar Ingiliz ve amerikalılarla hatta yunalılarla sırıta sırıta ucarlar. 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 23:01:45 Devletler arası anlaşmalarda mütekabiliyet yani karşılıklılık olması gerekir. Türkiye de yabancılar ucabilirken bizlerden avrupa sirketlerinde ucabilmemiz için vatandaslık sartı aranmakta. THY da arap sirketleri gibi ingiliz ve amerikalılara kucagını actı. Onlardan üniversite mezuniyeti aranmazken Türklerden mezuniyet isteniyor, acık öğretim kabul edilmezken, su ürünleri mühendisligi kabul görüyor ??? 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 22:48:32 Yabanci pilot CRM i bozar gidilen meydanlardaki yabanci muhendis teknisyen de bozar ,yabanci kuleci de bozar,yabanci istasyon muduru de bozar,yabanci kabin memuru da bozar!Boyle bir seyi insallah yabancilar okumaz.Emirates Etihad in hepsini araplar ucuruyor degil mi ?hahahahahahahahaha 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 22:38:39 Yabancı sanal pilota kesinlikle hayır.Ülkemizin yetiştirdiği gencecik ,yetenekli sanal pilotlarımız varken,niçin sanal havayollarımız yabancı sanal pilot çalıştırıyorlar ki?Bu memleketin evlatları ne güne duruyor?Tabi Vatsim Türkiye cennet.Adamlar uçuş saatini doldurmak istiyor Vatsimde..vah vah..çok yazık lan.. 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 19:51:35 CRM neden yapildi???Bir birini tanimayan Pilotlar beraber ucsun diye. Sen Ingiltereye git ucarsin Ingilizce biliyorsan CRM cünkü Böyle. 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 19:43:28 Yabancı pilotları savunan arkadaşlar bir çıkarınızmı var acaba yabancılardan yoksa bu işten hiç mi anlamıyorsunuz??? 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 19:08:35 İngilizceniz maalesef iyi değil. Kaş yapayım derken göz çıkarmışsınız. 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 18:36:51 yorumlardan anlıyorunki bu yorumları daha pılot olma pılıncıne varanmamış arkadaşlar yazıyor onlar yunanistana gitsinler almanyayya ransaya gitsinler uçsunlar bakalım hayranı olduğunuz bir sanacıdan hadi ordanı yediğinizde yaşayacağınız travma ile cok daha farklıu bir taravma yaşarsınız o zaman işte başak türkiye yok aklınızı başiniz alın lütfen pılot olalara ve olmayanlara iyi uçuşlar 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 17:55:32 Yabancılarda anlasın diye yazan arkadaş, komisyoncur kesin, onlardan komisyon alıyordur 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 17:40:31 yabancılarda anlasın diye ingilizce yazan pilot...kime ne anlatmaya çalışıyorsun?kitaplardan öğrendiğin ingilizceyle ingilizce bildiğini zannedip bir de yabancılara kıyak mı yapıyorsun.. Ayıdan post yabancıdan dost olmaz...Umarım bunu anlaman için yaşaman gerekmez 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 17:19:56 A second issue I would like to talk about. There are more Turkish pilots flying around Europe on sponsored working permits than there are foreign pilots in Turkey. Sure I do not agree with the pay for training schemes around Turkey. But this is not only a Turkish thing. This exists in many European countries aswell. This is the way that global aviation as evolved. 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 17:09:47 Merhabalar. I am going to write this reply in English so that our 'yabanci' friends can follow this discussion. Does CRM get affected by a Turkish pilot sitting next to a foreign pilot? Sure it does because 90 percent of the Turkish pilots is not able to talk and understand English on a decent level. Someone is complaining about Russian pilots not understanding ATC in Turkey. Well did you ever listen to Turkish pilots in the Amsterdam or London TMA? 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 15:43:15 kesinlikle yabacı pilotlar gelmeli ki bizim astronot efendiler birşeyler ögrensinler onlardan.... 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 14:58:01 türkiyede hangi şirkette varki crm ? crm in olması içinse bazı kafaların ölüp gitmesi gerekiyor ve karşılıklı saygı duyulması. ama gel görki böyle bişey ancak eğitim videolarında oluyor yanlışım varsa biri bana dur desin (samanlıktaki iğne sayısı kadar az olanlar hariç) 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 14:22:29 yabancı pilota evet taa ki.. suşi olayları yaşanmayana kadar. İşin aslı yazarken bile pilot arkadaşlarımı düşünüp vazgeçesim geldi, bu ülkenin vatandaşı para kazansın ister elbet gönül yabancıya ne gerek iş uçmaksa teknik bir eksiği yok insanımızın fazlası ama bir onlarla uçun bir de bizimkilerle...eksik olan başka (istisnalar kaideyi bozmuyor, er kişi kendini bilir) 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 14:16:16 evet kaptan yakınları olduğu için mezunlarınız genelde kaptanlarda olumlu feedback ler gelecektir 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 14:12:34 sağlam torpil yetiyor hocam birsürü örneği var malumunuz.. 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 14:12:27 sayın naci uçar hocam iyicene araştırmanızı rica ederim .... 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 14:10:04 çift motorlu uçuş simülatörü olan tek uçuş okulu değilsiniz.....daha önce aldığınız FNPT simülatöründe çift motor versiyonu olmadığından aldınız ....o yüzden tek değilsiniz 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 14:09:18 yine bir özel havayolu şirketimizde A-320/321 uçağında uçan ilgiliz bir kaptan uçağı maksimum çıkabileceği seviyenin üstüne çıkartmak için f/o arkadaşlara baskı yapıyordu.sadece ingilizce bilmekle havacılık olmuyor,frekanslarda dinliyoruz ingiliz ve abd pilotları ingilizce söyleneni anlamıyor defalarca tekrar ettiriyorlar bitraz disiplin ve işine saygıda gerekiyor havacılıkta.ingilizcesi yetersiz rus pilotları ülkemize neden sokuyorlar mesela,frekansa uzun süre giremiyorsunuz bunların yüzünden ve talimatları anlamıyorlar yani direk uçuş emniyetini ihlal ediyorlar yerde ve havada bunları yaşamayan varmı ülkemizde.hesabımızı kendimize göre yapmak zorundayız iddialı olmak zorundayız biz sömürge ülkesi yada itilip kakılacak bir millet değiliz. 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 13:53:06 yabancı pilot diyen arkadaşlar lütfen insaflı olun,üçtür aynı başlıkla yazıyorum,aslında yaz yaz bitmiyor.yine özel bir TÜRK havayolu şirketinde uçan fransız bir kaptan md-88 uçağında son yaklaşmada PF olan f/o arkadaşımıza lövyeyi alttan ayağıyla öne ittirerek insanın aklına gelmeyecek hainlikler yapmış.kendi ülkemizde kendi şirketimizde kendi meydanımızda TÜRK lere baskı ve hesap sormalara varan haddi aşan olaylar yaşandı.ortalıkta boş dolaşan yabancı niye boş dolşaıyor acaba ve nefret ettikleri bir ülkeye(TÜRKİYE ye) gelip uçuyorlar ve yaşıyorlar çünkü avrupada abd de iş bulamayacak kadar yetersizler veya vukuatlılar.lütfen yabancılara hayran olan arkadaşlar olayları çok yönlü düşünelim ve tartışalım,bu konular okadarda basit değil. 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 13:51:46 YABANCI PİLOTA HAYIR... 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 13:42:25 yabancı pilot uçurduğunuzda şirketlerin SOP (standart operasyon usulleri) leri bozuluyor hepimiz yaşadık yaşıyoruz,adamlar sizi,şirketi,ülkeyi yani kısacası sizinle ilgili hiçbir şeyi beğenmiyor ve yukarıdan bakıyor.TÜRKİYE yi ve TÜRK leri üçüncü dünya ülkesi olarak görüyor ve hiçbir şeyi takmıyor,her kaptanın kendi SOP si oluyor.şirketler yabancıların her türlü kahrına katlanıyor karşılarında hiçbir şey diyemiyorlar,yani patron konumunda ve işveren olmalarına rağmen haddinden fazla tavizler veriyorlar.2 tane fransız f/o simülatörde tip eğitimi alarak gelmişler özel bir şirketimizde uçtular saat yaptılar ve uçuşları olmasına rağmen bjv de denizde teknede alkollü bir şekilde şirket yetkilisine hakaretler küfürler ettiler,ltfn bunları bilelim 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 13:34:15 lütfen kendimize haksızlık etmeyelim ve aşağılık kompleksi içinde olmayalım.arkadaşlar biraz kafamızı kaldıralım ve yabancı pilot işinde en uç örneklere bakalım.air france,lufthansa,KLM,abd firmaları yabancı pilot alıyormu alıyorsa hangi şartlarda alıyor.fransızlar hiçbir şekilde dillerinden taviz vermiyor.hangi ülkelerin havayolları yabancı pilota dayalı uçuyor (ağırlıklı olarak sömürge ülkeleri ve arap ülkeleri inkar edilemeyecek bir gerçek).ama KLM,air france,lufthansa ve abd firmaları yabancı pilot barındırmamak için çeşitli şekillerde engellemeler yapıyorlar ve iç piyasalarını yetiştiriyorlar. kıbrıs rum kesiminin bir uçağı yakın zamanda düştü biliyorsunuz kaptan alman f/o rum CRM varmıydı aralarında acaba,kazanın oluşuna etkisi neydi. 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 13:20:42 PILOT OLMAK ICIN COK IYI DERECE INGILIZCE, ASKERLIK YAPMIS OLMAK, UNIVERSITLERIN ILGILI MUHENDISLIK DALLARINDAN GELMEDIGINIZ SURECE VE YANININZDA 50 BIN EURO UCUS OKULU ICIN 50 BIN EURO DA TIP EGITIMI ICIN PARANIZ OLMADIGI SURECE HAYAL DE OTEYE GECEMEYECEK BIR SUREC BU VE ARKADASLAR BU TUZAKLAR DUSMEYIN DEDIGIM SARTLARDA ISENIZ DEVAM EDIN YOKSA PARANIZI UMUTLARINIZI KAYBETMEYIN . BIR PILOT 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 12:24:52 Uçuyorum.com da da yayınlandı.Uçuş okullarından bir tek Tarkim faruk bayındır hem SHGM nezdinde hem çalışma bakanlığı nezdinde.Ne Talpa ne de başka bir kuruluş ugraş verdi.Canlı yayında bunu neden söylemedi anlamadım.Arkadaşlar ben Tarkim öğrencisiyim.Okulda sadece isim olsun odasından dahi çıkmayan kaptanlara tomarla para verip bunu öğrencisinin sırtına yıkmıyor.Eğitim kalitesi konusunda da zaten her aşamayı SHGM denetliyor. 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 12:00:30 Arkadaşlar açın Şehabettin Bollukçunun yazısını okuyun doğru ve samimi olarak herşeyi anlatmış..özel okullardan airline a geçiş deveyi hendek atlatmakdan öte değil..50.000€ yu sokağa atmayın çünkü bu iş bunla bitmiyor, çift motoru, Type ve Line eğitimi var ki bunlarda bir bu kadar sonra beklede biri sizi arasın...Şehabettin beyin samimi itirafına gerçekten tebrik ediyorum...ayjet kaç mezunu var 140 civarı istihdamı, oda listesi doğruysa... 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 11:54:45 Öğrenci madur değilmiş Ayjetin ilk talebelerindenim ozamanları hatırlıyorum..eğitimi vs hiçbirşey tam değildi şimdi umarım iyidir. Ama 25€ eksik ödemem nedeniyle evraklarımın SHGM ye gönderilmediğini ve bu ödeme sonrasında SHGM ye gittiğini de unutmuş değilim..sonra bir ticari değiliz demişler daha ne diyeyim..daha çok şeyler varda Airport TV özel okullar için niye yönetici çağırmış ve bir tek Ayjet i çağırmış ki ?Öğrencileri çağır onlar dertlerini anlat... 0
    • Aynı terane 22 Haziran 2016, Çarşamba 06:48:37 Herşey daha beter durumda 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 11:51:16 Farklı uluslardan gelen pilotların çalıştığı çok sayıda havayollarında CRM yok mu? Önce CRM nedir öğrenin sonra konuşun. CRM sadece dil konusuna indirgemek havacılığın tek adresini olduğunu iddia eden sizi sorgulamak gerekir. 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 11:24:13 HANGİ CRM ? 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 10:59:24 CRM i bozmaz. 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 10:54:56 ilginç..havacılık dili ingilizce'dir. o zaman ingilizce'ye hakim olmayan CRM'i bozan olmuyormu? tabiki anadili ingilizce olmayan bir insandan ingilizce'yi mükemmel bilmesi beklenemez fakat pilotluğu seçen bir insan ingilizce'ye önem vermeli ve nasıl pilot sınavları için derslere giriyorsa aynısını ingilizce için yapmalı.acil durumlerda konuşulması da zaten CRM eğitimde belirtiliyor. CRM'in amaçlarından biri o değilmi..? 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 10:47:28 atpl için çıldıran biri olarak, ingilizcemin düşük olması sebebiyle şu an eğitime bile yeltenemiyorum, ama isterimki olabilsem keşkede kaptanım türk olsa. nasıl olsa yurt dışı uçuşlarda kaptanımın konuşmalarından aksan sorununu yavaş yavaş çözebilirim. yabancı kaptan olucak olursa o zaman birazdaha zor anlarız. neyse arkadaşlar f/o olan kaptanımada şunu sölemek istiyorum haklısın kaptanım ama yinede f/o olduğun için çok şanslısın. sizleirn yerinde olmak isteyen ben hariç o kadar arkadaşım varki saysam bitmez. murat. 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 10:42:01 kapınıza geleni 50.000 € paran varsa gel yapıp ,fabrikasyon sistemiyle pilot yetiştirmeyi bırakında mezun pilotlarınıza iş bulun...sen alıyosun cebine 50.000€ adam borca girmiş ona vaadlerde bulunmuşsun 6 ayda kazanıcaksın bu parayı vs vs...ondan sora iş yok...madem en iyi uçuş okulusun önce yetiştirdiğin adama mezun olduğunda işini hazur tut ki öğrencide sana güvensin ve 14 ay iş stresiyle yaşamasın!!! 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 10:39:32 crm bozan bitane okul var türkiyede hani o paso palavra sıkan patronu olan:)) 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 10:34:03 arkadaşlarıma katılıyorum !!!! en azından F/o lar türk olmalı zati pilot ihtiyacı yok ülkemizin Kaptan ihtiyacı vardır . Ama görün bakın ki Şirketlere yabancı F/O dolu . Her F/O kaptan olamıyor bide bunların üstüne yabancı F/O alırsan 10 sene sonra Türk Kaptan sayısı dahada azalacak . Neden şirketler Type ödememek için !!! Yarın avrupada havacılık sektörü düzelince 2-3 sene sürmez kimse gelmez türkiyeye ozaman görürüm o şirketleri pilot maaşları nsl 2 katına cıkıyormuş . Kendim F/O olarak uçuyorum burda maksatım iş bulamayan kardeşlerime destek vermek ve ,,yabancı pilot (F/O) '' davalarında ne kadar haklı olduklarını die getirmek . Sivil havacılık Hindistanda oldugu gibi yabancı F/O alımlarını önlemesi lagzım cünki kaptan acıgı var 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 10:29:27 yunanistan kazasından sonra kokpitte ana dilleri ayrı olan iki kişinin bulunabilmesi, minimum Level 4 ingilizce şartını getirmişti...ancak...bunun henüz sağlanabildiğini zannetmiyorum... 0
  • Misafir 09 Şubat 2010, Salı 10:26:03 yabancı cpt. larla uçmayı tercih ediyorum CRM leri çok iyi ve bizimkileri gibi kaprisli kendini herkeşten üstün görmüyorlar. CRM leri kat kat daha iyi bizimkilerinden . Türk cpt. çoğu diktatörlük yapıyor yani cpt. verilen hakları genelde kötüye kulanıyorlar. Piotlara CRM dersi veren Kaptanlar bile CRMi olmayan kişiler. Çünki ders verecek kişiler avrupada oldugu gibi güzel bir eğtimden ve elemelerden geçmiyor !! 0