UÇAK KUYRUĞUNU PİSTE VURDU

    Çok beğenilenler

  • Misafir 21 Mart 2009, Cumartesi 12:46:39 bu kuruk carpma olaylari bazen oluyor.genellikle neden kaynaklaniyor acaba?ruzgar mi?hatali kalkis mi? 0
  • Misafir 21 Mart 2009, Cumartesi 13:07:53 emirates te bile pilotaj hatası olabiliyormuş demek 0
  • Tüm yorumlar

  • Misafir 22 Mart 2009, Pazar 23:49:44 Sayin arkadaslarim. yok arpmis paraliymis .pilotlat yabanciymis. bizi ilgilendirmez bizim kulturumzde irkçilik yoktur..onyargi hiç yoktur..neden avrupalilara benzemeye çalisiyorsunuz. biz biziz saygiliyiz herkesi sever sayariz. 0
  • Misafir 22 Mart 2009, Pazar 23:05:05 bu kadar kompleks yapmaya gerek yok,adamlar oyle ya da boyle kendi alanlarinda cok basarili bir havayolu sirketine sahipler,emiratesi bu kadar kucumsemek niye,begenin ya da begenmeyin cogunlukla ilk 5 tedir.simdiye kadar kazasi bile yok. sonuc olarak bukemedigin bilegi opeceksin diye bir ozdeyis vardir, onu da unutmamak lazim. 0
  • Misafir 22 Mart 2009, Pazar 15:58:21 ne kadar sacma. saade sermaye arapmis ekipler hepsi yabanciymis... yanlis tarafi? adamlarda para var ve dünyanin dört tarafinden en iyi pilotlari ise alip ucuyorlar. simdiye kadar hic bir kazalari yok ve su anda dünyanin en kaliteli 10 hava yollarinin arasinda en az iki tane arap sirketi var. bu hangi türk hava sirketi icin gecerli acaba? su ana kadar en fazla insan cani vermis hava yollunun ülkesinden bu tür yazilarin yazilmasi bence cok tuhaf... acikcasi ne kadar kompleksli bir toplum oldugumuzu gösteriyor. kendimiz beceremiyoruz ama baskalari yapinca onlari saade kritize ediyoruz. utanin. 0
  • Misafir 22 Mart 2009, Pazar 14:21:41 kalitesinden asla şüphe duymadığım emirates e geçmiş olsun dileklerimizle dubai antalya seferlerini bekliyoruz lütfen. 0
  • Misafir 22 Mart 2009, Pazar 13:39:31 havacılık bu hava emniyeti kadar yerdeki emniyette önemli acaba kaptan pistte bir şeymi gördüde uçağı erken kaldırdı?allah korumuş yinede.8 0
  • Misafir 22 Mart 2009, Pazar 03:32:10 Bu durumlarda gecmis olsun demek insanliktandir. Tum ulkenin kulturunu kadin programlarina cevirdiniz. Yok kaliteliymis, arap sermayeli ama ingiliz alman mis. Arkadaslar, ayni sektordeyiz ve daha cok kisa bir zaman once daha kotu bir olayi yasadik. Allah kimseye, hicbir sirkete vermesin. Rekabet ayri, guvenlik ayri. 0
  • Misafir 22 Mart 2009, Pazar 02:12:01 emirates benim için bitmiştir, daha da uçmam emiratesle 0
  • Misafir 22 Mart 2009, Pazar 00:29:43 olabilir böyle seyler. emirates iyi bir sirket olabilir. ama bi arkadasimizin yazdigi gibi, basarilarini öncelikle paralarina sonrada yabanci elemanlarina borclular. personelleri yabanci, kilit pozisyonlardaki calisanlari hep yabanci. ingiliz, alman felan. arap sirketler hizli büyüdügü icin arap havaciligi ilerledi demek yanlis olur. cünkü bu basarinin sadece sermayesi arap´tir. gerisi yabanci kalifiyeli eleman. konuya dönelim. böyle seyler her sirketin basina gelebilir. bizim ingilizce bilmeyen pilotlarimizda(thy) gidip amerikalarda kayboluyorlar! daha mi güzel? ülkemizde hala cok sayida torpille kaptanlik lisansini alan pilot var. neyse, iyi geceler 0
  • Misafir 21 Mart 2009, Cumartesi 22:25:21 emirates kotu bir arap sirleti bazilarina gore.yapmayin allah askina ratingi en iyiler arasindadir dunyada ve onca odulu var kendi alaninda, bu da mi tesaduf ,odulleri da parayla almislar dersiniz.butun dunya bu sirkete iyi derken bir tail strike olayi yuzunden kotu mu oldu simdi, bazi havaci gecinen ulemalar cok biliyor,emirates kotuyse iyisi hangisi acaba? 0
  • Misafir 21 Mart 2009, Cumartesi 22:20:39 halen güzel ülkemizde müslüman ve arap düşmanlığı olması beni çok üzdü.Ben ne arabım ne de emirateste calışıyorum.ama yapılan eleştiriler biraz kıskançlık kokuyor.lütfen!dünyanın heryerinde olabilecek kazlar bunlar.yeter ki can kaybı olmasın.bunun amerikalısı,avrupalısı veya başka bir yerlisi diye ayırmak bi aşalık duygusunun en güzel dışa vuruluşudur.bugün türkiyede de yabancı pilotlar uçmaktadır.her havayolu şirketi parayı basıp alıyor uçağı.ayrıca emirates için 2.sınıf arap şirketi diyen arkadaş açsın ve okusun her sene en iyi ilk 3 havayolunda son 7-8 senedir hangi havayolları var.ilk beşte Qatar ve emirates.http://www.airlinequality.com herkese saygılar 0
  • Misafir 21 Mart 2009, Cumartesi 22:00:20 Sayın Emirates yetkilileri biranönce Adıyaman-Dubai seferleri istiyoruz. 0
  • Misafir 21 Mart 2009, Cumartesi 21:20:56 çok bilgili değerli havacılık duayeni, 2.sınıf arap şirketini öğrendik 1.sınıf dünya şirketlerini de öğret de bilgimiz görgümüz artsın sayende. 0
  • Misafir 21 Mart 2009, Cumartesi 20:18:58 Parayla çok şeyler olur. Araptan havacı olmaz bütün kilit personelleri yabancıdır. Nedense bu işe bir türlü akılları ermez.Genellikler İngilizler buradan çok ekmek yer.Bilenler doğru yazıyorlar. 0
  • Misafir 21 Mart 2009, Cumartesi 19:22:54 EMIRATES TOPLAMA ADAMLARI KABİN VE KOKPİTTE GÖREVLENDİREN 2. SINIF BİR ARAP ŞİRKETİDİR. KUYRUK VURMAMIŞ OLSA BİLE SADECE A-380 ALMAKLA OLMUYOR BU İŞLER ; BAS PARAYI AL UÇAĞI ! BİR UÇUN DA GÖRÜN KALİTEYİ ! 0
  • Misafir 21 Mart 2009, Cumartesi 18:54:21 340 larda bu kuyruk vurma olayı biraz spkca görülür.Bizimkilerde vurmuştur. 0
  • Misafir 21 Mart 2009, Cumartesi 18:37:51 bazi yorumlara bakinca insanin gulesi geliyor.emiratesin dunyanin en iyi ve kaliteli havayollarindan biri oldugunu,bircok alanda odulunun oldugunu bilmeyen havacilikla ilgisi,bilgisi olmayan bazi insanlar bos yorumlar yapmis.ayrica cok iyi yonetilen buyuk arap sirketleri var ornegin etihad.biraz mantikli yorumlar yapalim lutfen 0
  • Misafir 21 Mart 2009, Cumartesi 17:18:56 bilen bilmeyen konuşmuş.hayatında hiç emirates ile uçtun mu be adam?emirates dünyanın en iyileri ile çalışır.ama dış istasyonlarda kendi adamları ile çalışmadığı için yanlış yüklemeden dolayı böyle bir olay meydana gelmiş.dünyanın en iyi havayoluna bile laf attınız ya artık ne diyeyim bilmiyorum. 0
  • Misafir 21 Mart 2009, Cumartesi 17:07:35 Ayrıca burda eger yüklemeden oluşan bir hata varsada bu yine pilotun hatasıdır.Çünkü her pilotaj eğitiminde şu ögretilir ve temel esastır.Yükleme olsun kontroller olsun diger konular olsun her elimize gelen bilgiye itimat etmicez.Onun mutlaka testini ve kontrolünü yapıcaz.Belki yanlış bir hesaplama vardır.Olabilir bu herkes insan gayette doğal.Ancak o uçak pilotun eline gelmeden önce onlarca kişinin elinden geçiyor.Son sözüde pilot söyler ve son kontrolde pilotta biter.Burda birazda ihmalkarlık söz konusu eger yüklemedense problem. 0
  • Misafir 21 Mart 2009, Cumartesi 17:06:47 burda mevzu bahis konusu emirates... 0
  • Misafir 21 Mart 2009, Cumartesi 17:04:08 Yanlız dikkatimi çeken aynı olay Türkiyede olsa herkes işte türk pilotu işte şu şirketin pilotu şöyle böyle diye pilota yüklenirdi.Araplarda veya Emiratesde çok yabancı pilot var belkide bir ingiliz pilot bunu yaptıgı zaman insandır yapabilir ne var bunda diyorsunuz :) Ewet onlarda insan onlarda hata yapabilir bişi demiyoruzda aynı hata türkiyede olsaydı acaba ? :)) 0
  • Misafir 21 Mart 2009, Cumartesi 16:58:36 Sevgili arkadaslar hepiniz yaniliyorsunuz. Araplar havayolu kuramazlar. Bol paralari var verir ingilize ingiliz kurar isletir. Parasini kazanir. Arabin sadece parasi var. Parasi olmayan araplarin havayollarina bakin da nasil isletmciik yapabildiklerini anlayin. Ornek Yemen havayollari... 0
  • Misafir 21 Mart 2009, Cumartesi 16:32:59 arap olunca noluyomus ki senın hakır gördüğün adamlarda a380 var ve onlar suanda dunyanın en büyük MRO sunu yapıyorlar yani senın hayalını kuramadıgın teknolojiye ve donanıma sahip bi firma.sizler değilmisiniz ki THY içinde aynı zırvaları yapan.sorsam kaç hez hava yolunu kullandınız diye belki hayatınızda uçağı gökyüzünden başka yerde görmemişsinizdir...... 0
  • Misafir 21 Mart 2009, Cumartesi 16:32:40 arap olunca noluyomus ki senın hakır gördüğün adamlarda a380 var ve onlar suanda dunyanın en büyük MRO sunu yapıyorlar yani senın hayalını kuramadıgın teknolojiye ve donanıma sahip bi firma.sizler değilmisiniz ki THY içinde aynı zırvaları yapan.sorsam kaç hez hava yolunu kullandınız diye belki hayatınızda uçağı gökyüzünden başka yerde görmemişsinizdir...... 0
  • Misafir 21 Mart 2009, Cumartesi 16:07:21 araplar kadar taş düşsün...... bu olay sadice emirates te oldu dimi dünyada benzeri yok. o yüzden araplar yaparsa böyle olur. senin mantığına katılıyorum ama gülmekten. 0
  • Misafir 21 Mart 2009, Cumartesi 16:04:35 arapların senden ekisiği ne yada seni n araplardan fazlan nedir soylermisin ya insanı güldüren yorumlar yapıyorsunuz cidden 0
  • Misafir 21 Mart 2009, Cumartesi 15:20:48 Araplar havayolu kurarsa olacağı budur... Reklam yapmakla olmaz bu işler 0
  • Misafir 21 Mart 2009, Cumartesi 14:22:21 Hemen pilotlara yüklenin, vay bee.. Bilmeden beklemeden konuşuyonuz arkadaşlar. Ayıp olmuyor mu? Buna benzer durum yanlış hatırlamıyorsam 2005 sezonu Antalya'da KTHY kuyrugu yere vurmuştu, yapılan incelemeler sonucunda kabin memurları yolcuları loadsheette gösterildigi gibi oturtmamıştı. Bu olayın bence olası 2 sebebi var: birincisi yükleme hatası, ikincisi yolcu dağılımı... LOC 0
  • Misafir 21 Mart 2009, Cumartesi 13:58:12 Evet Emirates de bile bu tür durumlar oluşabilir.Ancak önemli olan doğru karar vererek geri dönmek.Bazıları gibi Atlantiği geçip NY a kadar devam etmek değil. 0
  • Misafir 21 Mart 2009, Cumartesi 13:34:01 Pilotajda diye kesin bir yargı yok.Tabiki Emirates dekilerde insan,ve hata yapar.Burada sorun,load sheet te yapılan bir yanlış hesaplama gibi gözükmekte.Ağırlık merkezi(CG) arkada kalmışsa,ve bu load sheete bir şekilde yanlış girilmiş,ve kaptan da haliyle uçağın pitch trimini bu değerlere göre yapmışsa,tailstrike riski çok yüksektir.Uçak rotasyona başladığı anda,hiç beklenmedik şekilde altınızdan kayarak şahlanır ve bu şekilde kazalar oluşur.Genelde tüm uçaklarda,tailstrike durumları için özel bir maddeden bir bölüm vardır,ve burası yere vurunca,ezilir uçakta problem olmaz.Ancak resimden gördüğüm kadarıyla epey sürtmüş kuyruk yere.Yanlış CG bilgisi bu tarz heavy uçaklarda daha vahim oluyor maalesef.Havacılıkta sık yaşanan bir durum. 0