Uçak koridorunda Namaz

    Çok beğenilenler

  • B-52 19 Kasım 2015, Perşembe 10:42:15 Bu namazı maun namazı haline getiren gösteriş budalaları " Kıble " lerini nasıl buldular acaba? Yoksa bunların tamamının " Kıble" leri mi şaşmış? Bu kadar " dindarlar " ise, namazı kazaya bırakmak denen bir şeyden haberleri mi yok? Abdest nasıl aldılar? Tuvaleti başkalarının da kullanacağını ve tamamen farklı amaca hizmet edilen tuvalette abdest alınamayacağını bilmeyen bu gösteriş budalaları uçağı babalarının malı mı zannediyorlar ? İbadet ederken en önemli olanın başkalarını rahatsız etmemeleri gerektiğini bilmiyorlar mı? Özellikle de en arkada duran şahsın pozu çok ilginç. O kadar dar yerde birbirinin ayak kokusunu çekmek, rahat hareket edememek vs.vs. kendilerinin bileceği bir iş. Ama o kadar insanı rahatsız etmek ne demek? Hele kabin ekiplerinin müdahale etmemeleri de sorgulanmalı. Bu gösteriş amacı ile kıldıkları güya namazın Allah katında kabul edildiğini de sanmıyorum.Tam anlamı ile " Maun " Namazı. 7
    • Senarist 19 Kasım 2015, Perşembe 11:00:52 Uzun yazı okuyamayanlar icin özet : Bla bla bla bla bla bla bla bla bla 44
    • b 52 19 Kasım 2015, Perşembe 11:04:08 neyse ki sizin müflis fikirlerinize göre ameller şekillenmemektedir. rabbimize çok şükür olsun. sizin gibilerden de Allah muhafaza eylesin. 41
    • Harbi 19 Kasım 2015, Perşembe 11:27:34 Cahilliğin paçalarından akıyor. Bir kere nanaz canın isteyince kazaya bırakılmaz cem edilir. Onun da kuralları var. Her namaz için abdest alma zırunluluğu yok. Eğer abdestin varsa namazı kılarsın. Biraz oku ve öğren. Boş boş konuşma 27
    • sa 19 Kasım 2015, Perşembe 11:34:19 Kuş beyinli olmak B-52 adlı kullanıcı gibi olmak demek herhalde. 35
    • sa 19 Kasım 2015, Perşembe 11:39:11 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 8
    • sa 19 Kasım 2015, Perşembe 11:47:00 peki kalkıp WC ye gidenlere ne demeli. Onlarda mı kıblesi şaşmış 19
    • B-52 19 Kasım 2015, Perşembe 13:13:44 Ne demek tuvalette kıble'ye dönmek? Bu yeni bir kural mı? Tuvalette de Kıble'ye dönmek? Adamakıllı saçmaladı bu yobazlar. Almanya da da bizim cahil işçiler arabalarını kıbleye doğru park ediyorlardı. Önce inanamadım, gözümle görünce de çok güldüm. Tabii orası Almanya, polisten sopayı yeyince düzeldi yobazlar. Burada da aynısı lazım. Demem şu ki, saçmalama " sa ". 1
    • 52 reyiz 19 Kasım 2015, Perşembe 13:58:21 maun meselesi genelde namaz kılmayan tiplerin dile getirdiği bir konu. inşallah sen onlardan değilsindir. ömür geçiyor 52, giden gün geri gelmiyor. başkalarının yanlışlarını görmeyi bırak, önemli olan sensin, kendin için bişeyler yap... 14
    • Senarist 19 Kasım 2015, Perşembe 14:59:57 Sizde durum daha vahim. Okuma yazma da yok herhalde. Keşke arkadaş arapça yazsaydı 10
    • levent 11 Kasım 2017, Cumartesi 21:41:49 herkes birbirine hakarette. bu esas hiç kimseye yakışmamış arkadaşlar namaz ve oruç kuranda vakitle sınırlandırılmış bir ibadet olduğu bildirilmiştir. kaza kelimesi arapçada vakitle sınırlı anlamındadır. islamiyet geldikten 150 yıl sonra hurafeciler tarafından bu günkü anlamı verilmiş. namaz ve oruç sağlık sorunu olmadıkça ertelenemez. ayrıca yolculukta kıble zorunluluğu olmaz. gelelim abdest konusuna. hava alanında almış olabilir. yani abdestlidir. diğer konu yolcuda da hata var. koridorda herkese engel olacak şekilde ve ayakkabılarını çıkararak namaz kılmak yerine oturduğu yerde de kılabilirdi. bu da onun hatası. gelelim namazın kabulune. peygamber bile kendi namazından emin değildir. çünkü kabul makamı yaratandır. bu nedenle allah kabul etmez diyerek şirke girmeyin. onu allah bilir. maun suresine gelirsek. orda bahsi geçen namaz kılanlar ile bu adamınki farklı. bu adamın kısa bir yolculukta kimseden menfaati olamaz. maun suresinde şahsi menfaatleri olan gösterişçilerdir 0
  • vatandas 19 Kasım 2015, Perşembe 10:34:35 herkesin dinine sonsuz saygim var lakin bunlarin yaptigi tam saygisizlik yuce dinimiz bu konularda okadar seffafki kazaya birakabilir veya oturdugu yerde kilabilir.cok ozur dileyerek soyluyorum yobaz her yerde yobazdir karada havada fark etmez. 3
    • cahiller 19 Kasım 2015, Perşembe 10:56:43 yobaz yorumlarına bakarsak, dinle pek de alakalı olmadıklarını anlarız.. dediğin gibi seferilik,kaza namazı vs bilmezler... bişeyi savunurlar ama dogru mu yanlış mı bilmezler.. 5
    • vatandas 19 Kasım 2015, Perşembe 11:02:10 yobaz kelimesi yanlış bilgiye sahip olan ulema takımı diye geçer. demek ki burada kelimenin anlamı yanlış kullanılmış. ibadetteki ince noktayı islamiyet kurallarla açıklamış iken hangi kaynağa göre kazaya bırakabilir diyebilirsiniz? seyahatteyken namaz bölümünde gerekli açıklamalar yapılmıştır. bu insanlar da bu kuralı uygulayarak ibadetlerini yerine getirmişler. şimdi ben de sizin için demek ki namaz kılmayan birisi ki böyle kazaya bırakabilir diyerek günaha teşvikte bulunabiliyor desem aynı sizin yaptığınız gibi ibadetten ne anlar derim olur biter. buradan da yanlış bir bilgiyi doğru bir şekilde göstererek yobaz kelimesini kendinize yakıştırmış olursunuz. 6
    • yobaz 19 Kasım 2015, Perşembe 11:35:22 senin dini bilgin nerden geliyor? 16
  • Tüm yorumlar

  • İrfan 21 Kasım 2015, Cumartesi 11:12:49 http://www.airporthaber.com/fotogaleri/borajet-bir-ilki-gerceklestirdi/3 bu linkde koridorda ayakta duranlar hangi hakları yiyor, Uçuşda milletin kafasını ağrıttıkları da cabası, Uçuş güvenliği ve türbülans bunlar için söz konusu değil mi? MEsele din olunca herkes karşı çıkıyor bu ihlallere de yorum yapınsanıza haydi. Multi-standart.. 1
  • Soytarılar 20 Kasım 2015, Cuma 19:51:33 Soytarılıktan başka bir şey değil... 0
  • İlginc 20 Kasım 2015, Cuma 17:08:53 Adamin ibadeti diyelimki alkisla yada sarkiyla oluyor.dusunsenize yanindakinin bu eylemi yaptigini. Bu namaz kilanlar kendi borclarini oderken ucaktakilerin hakkini gecisi kapatar yemis olmuyormu? Ya turbulans olsa kafayi tavana vursa ordan sekip cocugun ustune dusup boynunu kirsa.Allah im sen akil fikir eyle. 0
  • Hatali davranislar 20 Kasım 2015, Cuma 11:44:14 Bende Paganim kardeşim! Inek mi keseyim kabinde, dans mi edeyim sonra kanini başima sürüp. Bide ateş yakayim kabinde etrafinda kutsal ateş dansimi da tamamlayip bitireyim. Namaz nedir ucakta!? Hristiyanlar geliyor da çan mi caliyor pazar ayini mi yapiyor vaktiz mi ediyor cocuklari ucakta? 5
  • Çarpıtmayın 20 Kasım 2015, Cuma 11:36:22 Tuvaletten çıkanın ayağını sürdüğü halıda sen secde ediyorsan yaptığın ibadet değil şovdur. Bunu ibadet özgürlüğü diye savunanlar size diyecek laf yok. Neticede hayatınızı idame etmeniz için yaşamın her alanında böyle yapmanız gerekiyor. 2
    • Düşüncelii 20 Kasım 2015, Cuma 14:12:26 Koridora seccade serebilirler örneğin. 0
  • ben 20 Kasım 2015, Cuma 08:55:15 ne kadar dogru bi haber acaba sözcü gazetesinin haberlerine pek inanmiyorum. belkide dogrudur.neden özel sirketden bi aciklama gelmiyor sirketin adida pegasus deniliyor diger haberlerde tandogan bu sirketle bedavami ucuyorda adini aciklamiyor.thy olsaydi kiyameti koparirlardi bunlar 1
  • Din Bu 20 Kasım 2015, Cuma 08:48:04 Shalom aleikhem (Hebrew: שָׁלוֹם עֲלֵיכֶם shālôm ʻalêḵem; Yiddish: שלום־עליכם sholem aleykhem) is a greeting version in Hebrew, meaning "peace be upon you" (Pl.). The appropriate response is "aleikhem shalom", "upon you be peace". This form of greeting is traditional among Jews throughout the world. Bkz. Wikipedia. Selamün Ayleykum ile farkı sadece telaffuzu. Turan Dursun' un kitaplarını okuduktan sonra bu dinin de Yahudilikten devşirildiğine inancım katileşti. Doğru veya yanlış, hesabını vermeye razıyım. Tabi ki bu dünya daki vazifemi tamamladıktan sonra mahşerde o da vakti gelince. Canımı bana vermeyenlerin canıma ilişmesine de izin vermem. Yaradanı inkar edemem. Ama bu inancı yaradanın verdiği aklı kullanmadan yaşamaya yeltenenlere lanet ediyorum. Bu kıçını havaya dikenlerden en başta. 3
    • Din bu 2. 20 Kasım 2015, Cuma 10:21:55 her duadan sonra müslümanlar amin hırıstıyanlar amen der. yahudilerin amen kelimesi arapçaya amin olarak geçmiştir. yahudiler bu kelimeyi mısırda esir kaldıkları firavun amenofis döneminde öğrenmişlerdir. firavun kendisine tapınıldıktan sonra bu ifade ile bitirilmesini emrettiği için o günden beri aktarılmıştır. yahudileri mısırdan çıkaran hz musa bu geleneğe dokunmamış bu gelenek yahudilere sonradan hırıstıyanlara ve müslümanlığa geçmiştir. firavun akhenaton da adının amon olduğu amon dan amen türediği adının da amon ra olduğu kaynaklarda vardır. 1
    • din 20 Kasım 2015, Cuma 15:50:27 Bu ancak tüm dinlerin aynı kaynaktan beslendiğine bir ispattır. ve inancımın kuvvetlenmesine yol açtı. 0
  • SÖZCÜ GAZETESİ 20 Kasım 2015, Cuma 08:41:08 İmandan uzak , siyonizmin maşalığını yapan bu gazete ve o gazeteye bu fotoğrafı gönderen bu şahsın , nasıl bir mantaliteye sahip olduğu zaten aşikar. İslamdan korkan odun kafalılar bunlar. Korkun zaten ! Müslümanlar inançları sayesinde size galip gelecekler inşallah. 9
  • İsim / Rumuz 20 Kasım 2015, Cuma 06:55:05 Oturduğu yerde sunnetler kılınır bre cahiller hem namaz kılmış nesini haber yaptınız bunun kafiirmisinz siz 2
  • sözcüye 20 Kasım 2015, Cuma 05:49:51 Bu haberi abartanlara soruyorum: Kemer ikaz ışıkları söndüğünde bir yolcunun yerinden kalkıp lavaboya gitmesinin, kemerini açıp yerinde oturmasının ya da koridorda namaz kılmasının kendi emniyeti açısından farkı nedir? Bu ne yanlı haber böyle... 1
  • gurbetci 20 Kasım 2015, Cuma 02:26:45 Allah kabul etsin,fakat yolculuk esnasinda oturdugunuz yerden kilabilirsiniz.bati ucaklarinda sakin boyle bisey yapamyin sizi terorist diye yakalarlar.Artik bunun saklisi gizlisi kalmadi tun bati ulkeleri musluman dusmani oldu dikkatli olun kardeslerim.Maglesef bizi bu dusman gorenler bizim ulkemizde omuzda tasinio. 0
  • Hawaii 20 Kasım 2015, Cuma 02:26:32 Cevap. Ucak koyrodorunda namaz kilinmaz. Cunku kirli ve. Ortama uygun Degil O zahtimuhteremler seferi durumdadirlar. Ben ucak uzmaniyim Zamanla haca gidenler. Ucagin icinde abdest alanlarin haberinide aldik , hostesin mudahalesi Olmasaydi O orumcek kafalinin yerlere su dokerdi. O dosemenin altinda nice elektirik ve elektironic cihazlar calisiyor faalhalinde. Ucak infilak ederdi . Buhareketler dinimi kuvetlendiriyor .SEN SAHSIMA DININ ZAYIFTIR Diyorsun. Sen kim ve neci oldugunu bilemiyorum . Belki senin yasin kadar dini konulari inceliyorum . Ben 72 yasindayim . Hawaiiden kose yazar arkadaslarima selam olsun Bye. 1
  • Yuhh yani 20 Kasım 2015, Cuma 01:16:46 Bende 5 vakit namaz kilan biriyim ama bu kisilerin yaptigi cehaletten baska bir sey degil !! Namaz kilinacak yer var kilinmayacak yer var.Aptal insanlarin bu davranislari beni oldukca sinirlendiriyo. 1
  • İbadet 20 Kasım 2015, Cuma 00:01:26 İnadetini başkasını engelleyerek yap demiyor Allah Bunların yaptığı şovdur. Sen seferisin namaz kılmayadabilirsin. Fakat kılarsan da Allah kabul eder inşallah. En uygunu oturduğun yerde kılınmasıdır. Acil durum da direk engel teşkil ediyorlar. Servis yapılmasını engelleyerek karnı acıkan yolcuların kul hakkına giriyorlar. 1
  • Mücahit 19 Kasım 2015, Perşembe 22:14:22 Orada namaz kılan islam neferlerinin tek tek alnından öpüyorum. İslam sancağını 38000 ft'de dalgalandıran mücahitlere selam olsun. Artık bunlara alışın zafer islamındır Allah (c.c)'in izniyle. 8
  • oes 19 Kasım 2015, Perşembe 22:13:02 Böyle tiplerin yüzünden dinden imandan sogudu millet. Memleketi bolsunler 2,ye 3 e birparcasini bunlara versinldr dinlerinimi neler ini yasayacaklarsa yaşasınlar ne halt ederlerse etsinler birbirlerini yesinler bizleri rahatsız etmesinler artık.bıktık usandık bu saygısız bütün insanı değerleri bir virüs gibi yokeden yobaz takimindan.sözüm gerçek müslümanlara değil. 3
  • hobi 19 Kasım 2015, Perşembe 22:10:09 showa devam suçlu olaya müdahale etmeyen kabin görevlileridir namaz daha sonra kaza namazı olarak eda edilebilir kaldıki yocular seferi sayılır müsaade edilmemeliydi 1
  • solyanım 19 Kasım 2015, Perşembe 22:06:53 Müfsidin Bir De Gammazın Malı Vardır Da Yemezin İkisin Meyyit Namazın Kılanın Da Avradını Kazak Abdal Nutk Eyledi Cümle Halkı Dahleyledi Sorarlarsa Kim Söyledi Soranın Da Avradını 0
  • DASFA 19 Kasım 2015, Perşembe 21:48:04 YAT KAPTANIYIM BU GIBI OLAYLAR GUNLUK GEZI TEKNELERINDE COK YAS ANIYOR.TEKNE SUREKLI DONUS YAPABILECEGINDEN SABIT DURMADIGINDAN KIBLE HAKKINDA BILGI VERMIYORUM FAKAT ONEMLI OLAN NIYET DEYİP NAMAZA DURUYORLAR. BU GARİPSENIYOR TABI.DIGER YOLCULAR KENDILERI SUCLU HISSEDIP HAVLULARLA VUCUTLARINI KAPATIYORLAR. DEMEM O KI GOSTERISI BIRAKIN IBADET YERINE SAYGISIZLIK YAPIYORSUNUZ. 0
  • Bu ne 19 Kasım 2015, Perşembe 21:08:32 Yorumlarda kimse namaza laf etmiyor. İşin şov kısmını eleştiriyor ama bunun böyle olduğunu bildiği halde yorumcuları namaz-İslam düşmanı ilan eden karşıt görüş(!) yorumcularının bu olayı savunacak bir argüman geliştiremedikleri için suçlama yoluna gitmeleri ve bu suçlamaların ciddiye alınıp cevap verilmesi ülkenin ne kadar sığ bir kültür seviyesine indiğinin işaretidir. 0
  • Pegasus 19 Kasım 2015, Perşembe 21:00:44 Koltuk başlıklarındaki reklamdan belli. PEGASUS uçağı 1
  • Yeter 19 Kasım 2015, Perşembe 20:43:58 Yeter ya her yerde namaz namaz 2
  • Kıble meselesi var 19 Kasım 2015, Perşembe 20:34:35 Arkadaş birde kıblen doğrumu değilmi nereden biliyorsun uçak heading'i bir değiştiricek yamulucan orada 0
  • ATC 19 Kasım 2015, Perşembe 20:32:15 Allah kıldığınız namazı kabul etsin. burada eleştiren 'zulüm 1453te başladı' diyen zihniyettekilere ise hidayet nasip eylesin, amin 2
  • sömürge zihniyeti 19 Kasım 2015, Perşembe 18:37:00 Haber nereden? elbette sözcü gazetesi. Bunlar geçenlerde Saraybosna dan gelen spor takımını Sırp takımı olarak haber yapmaktan utanmamışlardır. Hürriyet, koltuktaki hilalden rahatsız olur. Okul duvarında öğüt olması için ayet meali yazılmasında rahatsız olur. Çanakkalede belediye esnafa sakal bırakmayı yasaklamaya çalışır. Bu ne ya ingiliz sömürgesinde mi yaşıyoruz? Bu ülkede müslüman kesimin ötekileştirilmesi, alt kültür gibi gösterilmeye çalışılması, ikinci sınıf vatandaş muamelesi yapılması kabul edilir şeyler değildir. 2
  • Ercan 19 Kasım 2015, Perşembe 18:11:44 Fotograftan gordugum kadariyla pegasus havayollarinda yasandi bu olay bence baksaniza.. 1
  • Alakaya maydanoz 19 Kasım 2015, Perşembe 18:10:45 ne alakası varsa bazı kapasite fakirleri Tanrı'nın varlığına kadar işi götürmüşler. Tanrı yok diyenler kendi varlığını ispatlasınlar önce; bir rüya kadar yoksunuz; herşey yok sadece O var; öldüğünüzde anlayacaksınız! Kendi zekanızı Tanrı'nın zekasından üstün gören gerçek zavallıdır! 1
  • Eylemci 19 Kasım 2015, Perşembe 18:07:44 Namaz kildiktan sonra ya eylem yaparlarsa demis beyefendi. Her namaz kilan insan namazdan sonra eylem yapar zaten, namazin 33. farzi eylem yapmaktir. Sonra bu adamlar gelip baskasina örümcek kafali diyorlar ya ona yaniyorum. Ha, ben olsam namazi orda kilmazdim, ama ucak düz ucusta oldugu müddetce güvenlik acigi olusturan bir durum da degil. Okuyucusuna sandiga giderken beyninizi almayi unutmayin diyen gazetenin bos beles haberi iste. 1
  • Hakkı 19 Kasım 2015, Perşembe 17:50:04 Yani? Sakallı ve namaz kılanları terörist gibi göstermeyin. 3
  • eğitim şart 19 Kasım 2015, Perşembe 17:49:53 uçağı kıbleye doğruda çevirtmişlermi..söylenecek söz cehaletten ileri geliyor tabi böyle hadiseler.uçakta oturarak namazın kabul olunmayacağınımı sandılar öyle ise acaba kıbleye doğru mu namaz kılıyorlar.eğitim şart.. 1
  • Hawaii 19 Kasım 2015, Perşembe 17:34:17 Tobe hassa allaha siginirmNamaz elestirilmez . Sadece kilinan yervar kilinmiyan yer var. ucagin koyrudoru binlerce kisi basmis. Tuvalete suraya buraya basip ondansonra koyrudor halilarina basiyorlar. Bir kere ayakkabiyle kirli orada namaz kilinmaz. Gec olsun temiz olsun. Ben nemazi elestirmadim . Allhin emrettigi gibi kilalim ayakkabiyla basilan yerde olmaz. Tobe. Ben nasil namaza karsi olurum . Allaha karsi karsi gosteris olmasin Benim hayatim islami ilmin icinden gecmis ve devam etmekteyim. Hamd olsun . Kuran nederse ben onu soylerim . Onun disinda hareket edemeyiz . 3
    • İkra 20 Kasım 2015, Cuma 07:50:32 Kuran oku der. Ama sen ne okumuşun ne de yazmışın. Bu nasıl bir Türkçe... Keşke google tercümeden çevirip yazsaydın 0
  • kadir 19 Kasım 2015, Perşembe 17:30:24 sefer esnasında oturmak mümkünse yerinden namaz kılınabiliyor. arkadaşlar biraz cahillik etmiş. düşünmeden davranmışlar. böyle bir yerde koridorda acil durum vb olabilir o yüzden her daim koridorun ortak kullanımda olması gerekiyor. 1
  • Tandoğan 19 Kasım 2015, Perşembe 17:16:15 Bu arada Tandoğan'ı yakından tanırım bu tur haberlere bayılır, yalan yada abartı en iyi yaptığı ve sevdiği istir, görünce hic şaşırmadım :) 7
  • Oturduğun yerde kılsan 19 Kasım 2015, Perşembe 17:14:16 Sadece oturduğun yerde kılsan, kimseyi üzmesen kimse etkilenmese daha iyi olurdu be guzel kardeşim 2
    • ?! 19 Kasım 2015, Perşembe 20:19:33 Niye üzüldün niye etkilendin ki güzel kardeşim 3
  • Hacidayi 19 Kasım 2015, Perşembe 17:07:33 Peki müdahale etmediklerini nerden biliyorsunuz? O kadar insana söz geçirmek kolay dimi? Insan harcamak kolay dostum geçin bunları. 2
  • washak 19 Kasım 2015, Perşembe 16:52:13 isleri gucleri show, 5
  • yorum 19 Kasım 2015, Perşembe 16:42:00 1) olayın (namaz değil çünkü bu) uçuş emniyeti ile bir ilgisi yok. 2) olay tamamen şov için yapılmış 3) kokpitte bazı pilotların namaz kıldığından haberiniz bile yok 4) bakıyorum herkes din bilgini yok kaza yok cem falan. Lan olm dinin kendisi toptan yalan. Neyini açıklıyorsun ki. Allahımı gördün? peygamberimi tanıdın? Bunlar kuşaktan kuşağa anlatıla anlatıla gelen saçmalar. Bi uyanın artık 19
    • Allah i gormedim ama hissediyorum 19 Kasım 2015, Perşembe 19:06:03 peki ya sen ne gordun?? 1
    • @ngut 20 Kasım 2015, Cuma 00:54:53 Ne angut adamsin hatta adammisin? 1
    • Cahill herif 20 Kasım 2015, Cuma 01:19:54 Terbiyesiz herif !!Sen bi kere edebini takin !!!Haddini asma !!! Saygili ol ve adam gibi konus !!! Sende ala sacmalik mi olur ?? Ekektrigi de gozunle gormuyorsun soksana elini 220Volta ??Denyo cahil cahil konusma !!Sana geberdigin zaman kelime kelime hece hece ogretecekler nasil olursa.O zaman cehaletin ortadan kalkar.. 1
  • TÜRK 19 Kasım 2015, Perşembe 16:30:17 MAUN SURESİ: "1 Gördün mü o, dini yalan sayanı? 2 İşte odur yetimi itip kakan; 3 Yoksulu doyurmayı özendirmez o. 4 Vay haline o namaz kılanların/dua edenlerin ki, 5 Namazlarından/dualarından gaflet içindedir onlar! 6 Riyaya sapandır onlar/gösteriş yaparlar. 7 Ve onlar, kamu hakkının yerine ulaşmasına/zekâta/ yardıma/iyiliğe engel olurlar.” 0
  • ulema 19 Kasım 2015, Perşembe 16:01:34 Yorumlara bakıyorum da amma çok Ne cok din uleması varmış ta haberimiz yokmuş. Neredeyse kendileri gibi düşünmeyenleri kafir ilan edecekler. 0
  • Humeyra 19 Kasım 2015, Perşembe 15:46:07 Ben de Amerika uçuşumda böyle bir durumla karşılaştım ingiltereli bir çift namaz kıldılar fakat bunu diğer insanların dikkatini çekerek değil, huzur ile sessizce koltukta kıldılar.. Bu insanların yaptıkları kötü birşey değil çok güzel namazlarını kılmışlar ama terörizmin zirvede olduğu bir zamanda gerçekten yaptıkları iş değil oturarak kılabileceğimizi söylüyor islam bizlere.. din kolaylıktır... 0
  • İsim / Rumuz 19 Kasım 2015, Perşembe 15:41:17 Tanrı yok bana sonra teşekkür edersiniz. 8
    • buğz 20 Kasım 2015, Cuma 00:35:31 olmadığına dair kanıtın var mı? görememek ise aklını da göremiyorsun sen bunları yazdın ama ben seni göremiyorum demek ki sen de yoksun senin yaklaşımına göre. hadi diyelim dediğin gibi olsun bizim zararımız olmayacak sana göre spor yaptık ama bizim dediğimiz doğruysa kayanın selamı var sana bilgin olsun. 1
    • Bir cahil daha 20 Kasım 2015, Cuma 01:22:02 Cahil herif evet Tanri yok bu dogru ALLAH var !! Senin gibi ey yigini kendi kendine nasil olustu bi dusun !! 1
    • Ne olursa olsun düşüncelere saygı... 20 Kasım 2015, Cuma 12:14:20 Arkadaş kendi düşüncesine göre fikrini ve inancını belirtmiş. Hemen cahil demeler, hakaret etmeler filan. Cümlesinde saygısızlık içeren her hangi bir şey de yok. Bizde olmayan bu işte millet olarak: SAYGI... Japonların bildiğim kadarıyla tek tanrılı bir dini bile yok. Cahil diyebilir misiniz? İnanç kişiye özeldir. Seninki doğru benimki doğru yoktur. Öleceğini bilerek yaşayan tek varlık insandır ve ölümden sonra bir yaşam olduğuna inanarak yaşamak istiyor. Ölümden korkmamak için bırakın insan neye inanırsa inansın. İster öküze tapsın, ister hıristiyan olsun, ister budaya tapsın. Ölmeden kimin haklı olduğu çıkmaz ortaya. Başkasının inancı, diğer insanlara bunu üstelemediği, Allah ile kendisi arasında yaşandığı sürece saygı duyulması gerekilen bir konudur. Kimse kimsenin namazına da karışamaz elbet. Ama başkalarına rahatsızlık verdiğiniz an tartışılabilir. Açıkçası ben kaptan olarak uçakta namaz kılınsa bir şey yapmam. Emniyetsiz demiş bazı arkadaşlar. İniş kalkış esnasında değilse emniyetsiz olduğuna katılmıyorum. Kemer ikaz ışıklarının yandığı durumlarda da kendileri bilir. Ben ikazımı yapmışım. Devam etmek isterlerse oluşabilecek olumsuz bir durumdan kendileri sorumludur. Acil tuvalete gitmek isteyen biri olur, çocuk sıkışır, kalkıp geçmesine müsade ediyorsa yine sıkıntı yok. Saygı görmek istiyorsan saygı da göstereceksin. Şahsi fikrimi belirtmek gerekirse de, uçağın o pis koridorunda namaz kılmak uygun değildir. Ayakkabını çıkarıp kötü bir görüntüye sebep veriyorsan, etrafa kötü koku salıyorsan bu kabul edilemez. İslamiyet kolaylıklar dinidir. Bu kolaylıkları görmezden gelenler, kusura bakmayın gösteriş yapıyorlardır. Sonuç olarak birazcık SAYGI... 0
    • :) 20 Kasım 2015, Cuma 12:50:36 Bu yorumu okuyunca "bunun böyle olmadığı nerede yazmıyor?" Lafı geldi aklıma :)) 0
  • Selim 19 Kasım 2015, Perşembe 15:37:19 Ilkellik diz boyu. 3
  • ? 19 Kasım 2015, Perşembe 15:20:05 Allah kabul etsin de zaruri hallerde namaz oturarakta kılınır diye biliyorum. 1
    • işara 20 Kasım 2015, Cuma 00:37:29 zaruretten maksad hastalık hükmüne göre geçerlidir. sağlık açısından eğilip kalkmasında bir sakınca olacaksa oturarak yerde kılabilmektedir. ayaklarını kıbleye doğru sadece ibadet halindeyken uzatabilmektedir. usülü fıkh böyle belirtir. 0
  • Mayday 19 Kasım 2015, Perşembe 15:12:16 Namaz kılmayı eleştirirken 'Allah korusun' ifadesi kullanmak ironinin dibidir herhalde 4
    • Foto THY Degil 19 Kasım 2015, Perşembe 18:57:43 Bildigim kadariyla THY de SkyInterior kabin tasarimina sahip ger ucaginda koltuk arkasinda kisisel ekranlar var. Fotograftaki ucak THY degil. 0
  • Hawaii 19 Kasım 2015, Perşembe 14:59:02 Senin gibi orumcek kafali sunun bunu laflariyle. Hareket eden kisilerdir iste bu manzarayi teskil ediyor. Peygamber efendimiz Savastan dondukten sonra namazini Cematiyle kilmistir. Hadislerde vardir. Bakara suresinde v daha nice surelerde. Bu gibi mazeretleri celecelalu. Emir etmistir .3 saat sonra kilarsan. Kaza yaparsan ne olur iste misali verdim. Osmanli boyle yapar bir kayde. Yoktur. Ucak havada. Bunlarin bu manzarasi bir goteristir. Bizim guzel dinimizi yabancilara karsi kucuk dusurmektir . Bu konuya diyanet Bir yorum yapmasi lazim . Yuce dinimizi ve devleti kucuk dusurmeye kimsenin gucu yetmez . Ben ucakla Ameriya. Seyahat ediyordum . Yanimda bir pakistanli aile. Kari koca. Baktim oturduklari koltukta oturarak kimseye his etmeden. Namazlarini kildilar . Bende kilmak istedim fakat .rahat abdes alamadigim icin kazaya biraktim. Indikten sonra kildim . Ne olu yani . Yeterki kil. Sonrada kilabilirsin bu yorumu hawaii de yaziyorum. .butun turkiyeye saygilar sunuyorum . 0
  • ek 19 Kasım 2015, Perşembe 14:49:36 emirates te surekli boyle ne diye yadırgıyosunuz..koridor yerine daha musait kapı onlerinde kılınıyor senelerdir 6
    • Emirates 19 Kasım 2015, Perşembe 14:58:01 Onlar arap. Biz arap mıyız ? 3
    • mirror 19 Kasım 2015, Perşembe 15:37:01 Sen kendini ne sanıyorsun.Arap olsan ne , japon olsan ne, ne isen o olsan ne.Sen mi seçtin ne olacağını.Look dear,Important thing is being human. 2
    • Tamam işte. 19 Kasım 2015, Perşembe 16:09:48 Müsait olan yer demişsiniz işte... O kirli, herkesin gözü önündeki, insanların geçişini engelleyen koridor mu uygun olan yer? Hani islamiyet kolaylıklar diniydi? Kitaben bilmiyorum ama illa ki bu durumla ilgili bir kolaylık olduğuna eminim. Akıl var mantık var. Ama işte sorun aklını mantığını "din din" diye diye kaybedenlerde. Ayrıca arapları neden örnek gösteriyorsunuz? Hijyen konusunda ne kadar özensiz olduklarını herkes biliyor. Oldu olacak pilavı da elle yiyin onlar gibi... 0
    • emirates diyen kişi 20 Kasım 2015, Cuma 00:38:54 islam dinine mensup isen muhalif olma. gayri müslim isen burada kalabalık yapma. 0
  • Simdi 19 Kasım 2015, Perşembe 14:47:48 Peki soyle dusunun: ucak kalktiktan sonra bir grup yolcu diger tarafta oturan arkadaslariyla sohbet etmek icin ayaklandi.(olmayan birsey mi)ee haber olur mu?yapmayin allah askina . Ya tuvalet kuyruklarina ne demeli .hostes olarak arkaya yerimize bile zor geciyoruz buda mi olay peki? 2
  • Sözcü işte 19 Kasım 2015, Perşembe 14:47:20 Nesi tehlikeli? Tuvalete gidip gelirken, hostesler ikram yaparken türbülans olmuyor da namaz kılınca mı oluyor? 7
  • lvo 19 Kasım 2015, Perşembe 14:43:39 Bu insanları bu şekilde namaz kılmaya zorlayan sistem utansın.İnşaallah birgün uçaklarda namaz kılmak isteyenler için kabin dizayn değişikliği yapılır.Böylelikle de samimi Müslümanlarda rahatça ibadetlerini yapıp, art niyetlilere malzeme olmazlar. 5
    • Keşke... 19 Kasım 2015, Perşembe 16:14:27 Keşke öyle olsa ama, şirketler para kazanmak için bu işi yapıyor. Namaz kılınacak yer bırakmak demek az oturma alanı demek. Hiç bir şirket bunu yapmak durumunda değil. Zaten yapsa Emirates yapardı. 0
  • Yobaz ki ne yobaz 19 Kasım 2015, Perşembe 14:37:39 Millet neler keşf ediyor, dünyanın tadı kaçtı ve Mars A yerleşecekler, siz yobazlar gittiğiniz yerde kılardınız nemazınızı!!! 5
  • Yobaz ki ne yobaz 19 Kasım 2015, Perşembe 14:37:37 Millet neler keşf ediyor, dünyanın tadı kaçtı ve Mars A yerleşecekler, siz yobazlar gittiğiniz yerde kılardınız nemazınızı!!! 4
  • Neco 19 Kasım 2015, Perşembe 14:32:25 Niye pegasus oldugunu yazmadiniz ? 3
    • Pegasus 19 Kasım 2015, Perşembe 17:11:08 Ee yazınca başın göğe mi erecek. Yada bi soğuma falan. 0
  • ceycey 19 Kasım 2015, Perşembe 14:29:58 rispekt 3
  • Ruslan 19 Kasım 2015, Perşembe 14:25:04 bu tamamen bir show dur..gerçekten namaz kılan bir insan bunu yapmaz kaza yapar ayrıca uçakta namaz kılabilmen için kabe yi tutturman gerek..uçak nasıl tutturcaksın kabeyi? uçağın her her hareketinde yönün değişecektir..!! 4
  • - 19 Kasım 2015, Perşembe 14:24:49 en radikal islamcısından en koyu ateistine uçakta bulunan her yolcu içinden 'acaba' diye düşünmüştür. diğer yolcuları da anlamak gerekiyor. zaten bu namaz kılan yolcular seferi sayılıyor ve yolculuk esnasında kaçırdıkları namazdan ya da namazlardan mükellef değiller. 1
  • n. 19 Kasım 2015, Perşembe 14:22:43 Bunlar napiyorlar ya. Ibadet ve hijyenik ortamda olur bence. ucakda herkez ayakabiyla dolasir, yerler temiz sayilmaz evinizdeki gibi. ozel biyerde olmali. 0
  • kuzey 19 Kasım 2015, Perşembe 14:18:19 inandığın gibi yaşamassan,yaşadığın gibi inanırsın.Bu ne şimdi 3 saatlik yola gidiyorsun beklesen de gittiğin yerde kılsan 2
    • cevap 19 Kasım 2015, Perşembe 14:33:04 gelmişsin ashabı kiramdan söz yazmışsın ama alakasız bir yere getirmişsin konuyu. inandığın gibi yaşamak kuranın gösterdiği hükümler ve ilmi fıkıhla alakalıdır. ama sen yaşadığın gibi inanırsın kısmı olan kısımsın arkadaş. senin yaşantında belki de hiç namaz kılmak yok. bu senin yaşantındır. namaz kılıyorsan da kazaya bırakıyorsan o da ibadette gevşekliktir. bu da senin yaşadığın gibi inanmana sebep olur. 3
  • Ahmet Erol 19 Kasım 2015, Perşembe 14:15:55 Artik dini sova döndürdüler. Ucakta namaz kilmak ne demek. Hadi kendinize sayginiz yok, ya diger yolcularada hic sayginiz yokmu? Ucak türbülansa girse veya acil olarak yolcu koridoru kullanmak istese ne olacak? Hpsteslerin müdahale etmemeside baska bir acayiplik... 1
  • 23-1 19 Kasım 2015, Perşembe 14:12:42 osmanlının evlatları her yerde namaz kılar! islam düşmanlığını bırakın!! 27
  • Çare 19 Kasım 2015, Perşembe 13:42:49 Şirketler istedikleri gibi ibadet edebilirler diyor. Bu durumda hostesler ne yapsın.?! Hiçbir hostes de yoktur ki kemer ikaz ışıkları yandığı sürece buna izin versin. 0
  • ulusal.. 19 Kasım 2015, Perşembe 13:39:32 ulusal değil uluslararası şirketlerde böyle uygulama olacağını zannetmem. EL AL a bindiniz ve adamlar sesli olarak ayine başladılar, tepkiniz ne olur. bir daha binmem dersiniz dimi. Bizim uçaklarımıza binenlerin yarısı da yabancı olduğuna göre bu konuda sıkıntı yapmamalı diye düşünüyorum. 0
  • vay be 19 Kasım 2015, Perşembe 13:38:19 Hristiyanın yaptıgı uçağa bin yahudinin yiyeceklerini tüket sonrada temeli temizlik olan dinimizin şartlarından olan namaz kılmayı uçakta yapmaya kalk,..amerikada bunu yapmayı denermisiniz...veya herhangi bir avrupa ülkesinde...hayır quatar,etihat emirates çok salak şirketler hiç akıletmiyorlar da bizim aklımıza geliyor böyle şeyler...islam şov dini değildir arkadaşlar...oturduğum yerden namazını kılabilirmisin, evet seferi durumdamısın sonrada farz edebiliröisin ,evet...eee neyin ispatı...acil durumu engelle güvenlik kurallarını ihlal et...diğer yolcuların güvenliğini hiçe say....hakmı adaletmi.şaşırıyorum..2gün sonra eli hristiyanını yazdığı güvenlik kuralları nedeniyle cezalar verilse tanımıyacakmısınz 0
  • Anonymus... 19 Kasım 2015, Perşembe 13:22:48 Hayret Pegasus olduğunu bile bile belirtmenişsiniz Pegasus olduğunu... Zor bir durum bence arada kalıyor insan yaşadım ondan diyorum ... 2
  • Android Uygulaması 19 Kasım 2015, Perşembe 13:22:03 Havada Kıble yönü farketmez devamlı kılınır ama Koridorda olmaz...olmaaazzzzz...kimse müslümanlık taslamaz olllmazzzzz...oturdugun yerde koltukta kılınır ve olur....ama Koridorda kimsenin hakkını hukukunu alamazsin namaz bile kilsan....yanlış 1
  • KAZA NAMAZI MI? 19 Kasım 2015, Perşembe 13:18:04 olm siz ne okuyorsunuz ya? neye inanıyorsunuz? bilmediğin şeye mi tapıyorsunuz? kaza namazı mı var kuran'da? 5
    • görüş 19 Kasım 2015, Perşembe 14:30:06 namaz kılıyorsan bilirsin efendi sübhaneke duası var fatiha suresinde önce okunan o kuranı kerimde yok ne o zaman kılmayacak mısın namazı ? namaz kılın der ama nasıl kılınacağı yazmaz secde edin der ama nasıl secde edilir yazmaz rüku kıyam iftitah tekbiri nasıl yapılır yazmaz bunu da mı inkar edeceksin? abdest der ama nasıl alınacağı yazmaz? kuranı kerim islamın ana yasası fıkıh detaylarıdır. içki haram der ama nasıl ne şekilde olacağı ilm-i fıkh'tan öğrenilir. 0
  • Rado 19 Kasım 2015, Perşembe 13:05:28 Kazaya da bırakılabilir. Ayrıca kıbleyi nasıl hesap ediyorlar , merak konusu ??? Hadi hesap ettiler ya uçak manevra yaparsa.. 6
    • Rado ya cevap 19 Kasım 2015, Perşembe 13:30:59 kazaya bırakılmaz sen arabayı bilerek kaza yapıyormusun öyle yaparsan kaza değil intihar üstelik eğer seyahat ediyorsanız uçak otobüs gemi vesaire nereye giderse gitsin Siz olduğunuz yerde namaz kılabilirsiniz İslam kolaylık dinidir. Bu ülkede din ve vicdan özgürlüğü var Müslümanalrı teörist gibi göstermeyi bırakın İslam Da yargısız infaz yoktur yoktur yoktur 2
  • Tabikide 19 Kasım 2015, Perşembe 13:02:14 Tabi namazlarini kilicaklari insanlar.ekiplerde kilicak kaptanlarda kilicak.Namazi hayatimizdan asla cikarmayacaz.her isimizi namaziniza gore ayarliyacaz.Ancak koridoru kapatmiyacaz.gerekirse tek tek kilicaz kimseye eziyet vermiyecez.Lakin namazdanda asla vazgecmiyecez 13
    • kaza. 19 Kasım 2015, Perşembe 13:35:52 arkadaşım dediğinize katılıyorum ama havacılıkda bazı olmazsa olmazlar vardır ve bunları otorite koyar. emergency alanda bunun yapılması doğalmı bana kalırsa hayır. o esnada birisi KM çağırsa gelemeyecek ve yolcu " seni çağırıyorum niye gelmiyorsun " dediği zaman kim o KM yi koruyacak. uçağa neleri sokabileceğinizi ve ne şekilde girip çıkabileceğinize otoritenin kuralları ile yapıyorsanız vakit namazımızı da kazaya bırakabiliriz, dimi. 0
  • Bence 19 Kasım 2015, Perşembe 12:58:19 Uçuşta, ibadet edilebilmesi için Pilotlar, hertürlü kolaylığı sağlamalı...Gerekirse baş değiştirilip Kıble ye dönülmeli, uçaklarda da Mescit yeri ayrılmalı, nasıl Businis Class deyip yer ayırıyorlar, Ibadet yerleride olmalı...Savaşlarda bile namaz kılınır..Tuvaletlerde Abdest alınabilecek şekilde düzenlenmeli...Içki satışı da uçakta olmamalı... 24
    • Hehehe 19 Kasım 2015, Perşembe 14:22:28 İyiydi 3
  • Merak... 19 Kasım 2015, Perşembe 12:50:16 Acaba diyorum, dünyada darda kalan, savaştan kaçan, medeniyet arayan insanlar nerelere sığınmak istiyor...? 0
  • Ali 19 Kasım 2015, Perşembe 12:44:35 Allah kabul etsin 6
  • Ali 19 Kasım 2015, Perşembe 12:44:35 Allah kabul etsin 7
  • rezalet 19 Kasım 2015, Perşembe 12:42:04 şov yapmışlar. ne gereksiz bir hareket. ben o uçakta olsaydım gerilirdim; heralde acil iniş yapılmasını isterdim. bu tarz hareketlere gerek yok. 5
  • mike lima 19 Kasım 2015, Perşembe 12:27:36 Keşke uçakların arka kısmında bir iki kişinin namaz kılabileceği perde ile çevrilmiş küçük alanlar olsa.Hem yolcular hem de ekipler yararlanırlardı. 10
  • Maşallah 19 Kasım 2015, Perşembe 12:24:31 Allah C.C. kıldığınız namazları kabul etsin, maşallah, inşallah herkeze örnek olursunuz. 12
    • Allah 19 Kasım 2015, Perşembe 14:24:13 Sana ve senin kafadaki herkese önce akıl fikir versin 1
  • Misafir 19 Kasım 2015, Perşembe 12:07:52 Eskiden etik ve görgü kurallarına karşı geliştirilen kökene dayalı tepki refleksi , artık dine dayalı bir halde çığ gibi büyüyüyor. Bundan cesaretle bu insanlar özellikle tüm sınırları sonuna kadar zorluyorlar. Herhangi bir uyarı karşısında da sen benim etnik kimliğim yüzünden veya dinim yüzünden diye de ortalığı birbirine katıyorlar. 0
  • Yobazlar 19 Kasım 2015, Perşembe 12:07:50 Devir sizin devriniz tabi! 5
    • Yobaz babandir 19 Kasım 2015, Perşembe 14:35:25 Yuruu Anca gidersin. Oyle ya devir bizim. Catlasin her kim islama dusmansa 10
    • Rezil 20 Kasım 2015, Cuma 07:55:09 Teroristler nereden çıkıyor acaba? Neden dünyaya uzak yaşamaya çalışıyorsunuz. Gidin ışidle beraber yaşayın 0
  • Nevar 19 Kasım 2015, Perşembe 12:03:57 Istyen kilar istemeyen kilmaz saygi gosterir size ne hani bu ulkede din ve vicdan ozgurlugu vardi yoksa sadece size mi var oldugunu saniyorsunuz batinin usagi sozcunun haberi bu kadar olur 26
    • Namaza izin 19 Kasım 2015, Perşembe 13:06:30 verdin mi, abdes almasinada izin vereceksin!!! öyle isteyen kılar istemeyn kılmazla olmuyor bu işler, wc den sizan su ucagin ic bolumundeki kablolara vb seylere zarar verdigi yetkililerce aciklandi. şunu unutmayin ibadette gizli kabahatte ve dinde SEFERİ lik kabul goruyor, yapılan işguzarlikdan başka birşey değil, saygida görmez ve görmeside beklenemez... 1
  • fairplay 19 Kasım 2015, Perşembe 12:03:55 NAMAZ temiz yerde kilinmalidir.Kazaya da birakilabilir.Gösterise gerek yok. 2
    • Kaza olmaz 19 Kasım 2015, Perşembe 12:40:15 Namaz kazaya birakilabilir diye bir sey yok. Kaza namaz diye bir sey yok. Peygamber edendimiz savaşlarin en zor aninda bile kilmistir namazlarini. İslam ulemasinin dusuncesidir kaza namazi. Fakat burda oldugu gibi saçmalamaya da gerek yok. Yolculuk namazi, hasta namazi gibi şeyler var. Oturdugu yerden de kilinabilir namaz. Velhasili kelam kaza namaz diye bir sey yok sadece kaza kilinir olur da Allah kabul eder. 6
    • Kapadokyali 19 Kasım 2015, Perşembe 12:40:44 Namaz kazaya birakilabilir diye bir sey yok. Kaza namaz diye bir sey yok. Peygamber edendimiz savaşlarin en zor aninda bile kilmistir namazlarini. İslam ulemasinin dusuncesidir kaza namazi. Fakat burda oldugu gibi saçmalamaya da gerek yok. Yolculuk namazi, hasta namazi gibi şeyler var. Oturdugu yerden de kilinabilir namaz. Velhasili kelam kaza namaz diye bir sey yok sadece kaza kilinir olur da Allah kabul eder. 7
    • Misafir 19 Kasım 2015, Perşembe 12:42:18 Farz ibadette gosteris olmaz.Gosterismi degilmi birakalimda ona kalpleri en iyi bilen Allah karar versin.Ne biliyorsun gosteris oldugunu.Ya gosteris degilse???? 6
    • Adaletterazisi 19 Kasım 2015, Perşembe 13:03:32 Atma recep namaz boyle ucakta giderken kazaya birakilmaz temilige gelince seccade veya ceketin uzerinde kilinabilir 8
    • Kaza olmaz 19 Kasım 2015, Perşembe 15:18:38 Lütfen bildiğiniz konuda konuşun. Seyahatte kaza değil namazın cem edilmesi vardır veya koltukta da kılınır. Ama en güzeli ayakta kılabileceği bir yer sağlanması. Böyle bilmiş tavırla müslümanlara kaza etme fetvası vernekten vazgeçin artık 2
  • GRAVİTY 19 Kasım 2015, Perşembe 12:02:59 Uçağa biniyorsan herkes kurallara uyacak.Tamamen gösteriş. 2
  • NAMAZ DÜŞMANI 19 Kasım 2015, Perşembe 11:59:50 Namaz düşmanları iş başında. Adam koridorda teravih namazı kalmıyor ya. İki rekat namaz kılacak. Koridorda tuvalete gidip gelenler de oluyor. İçinizdeki namaz düşmanlığını kusmak için bahane arıyorsunuz. Allah sizi ıslah etsin. 23
  • İsim / Rumuz 19 Kasım 2015, Perşembe 11:59:08 Savasta bile namaz kiliniz der kuran. Namazi bilerek kazaya birakamazsiniz kazanin hukmu kesin degildir. 11
  • alın bunları... 19 Kasım 2015, Perşembe 11:59:01 ne gerizekâlı millet ya! 4
  • hakan 19 Kasım 2015, Perşembe 11:55:38 müslüman değil bunlar. şov amaçlı işler. kıbleyi nasıl tutturmuşlar sormak lazım. 3
  • Vatdandaş 19 Kasım 2015, Perşembe 11:48:01 Herkes istediği yerde elbette namaz kılabilir ama namazın da farzları var kardeşim. Şu durumda; 1- Kıbleye döneceksin 2- Secde ettiğin yer temiz olacak Görüyoruz ki bu şartları sağlayamıyor. Bu nedenle şov amaçlı bir namaz. 2
  • tk 19 Kasım 2015, Perşembe 11:45:00 Show must go on 2
  • Temizlik 19 Kasım 2015, Perşembe 11:43:22 Namazin en onemli sartli kilan kisinin abdestli ve kilinan yerin temiz olmasidir. Ucakta nasil apdest aldiniz? Hergun belki 1000 cift ayagin basip gectigi koridorda nasil namaz kildiniz. Bir de standart havacilik emniyet kurallarini ihlal ettiniz. Simdi kildiginiz namaz caiz midir? Muslumanlik bu mudur? Bi deyin hele... 1
    • Ne de çok biliyorsun 19 Kasım 2015, Perşembe 15:23:50 Her namaz için abdest şartı yok. Eğer abdestin varsa kılarsın. Yere de temiz bir örtü seresen kılarsın. Müslümanlara fetva vermeyi bırakın. İçinde yaşadığınız toplumun dinini öğrenin biraz 5
    • Sen bu kafa ile 19 Kasım 2015, Perşembe 22:36:13 Umumi helaya seccade serer de namaz kilarsin. her namaz icin abdest sarti yokmus? Bu namaz nasil namaz. Sen hangi Imam Hatipten mezunsun bakiyim cocuk. 0
  • C 19 Kasım 2015, Perşembe 11:37:43 Ben o ucusta degildim fakat bizlerde yasiyoruz ayni seyleri Turk yolcular yapmiyor .ilk ucaga bindiklerinde biz hosgeldiniz diyoruz bize kible yi soruyorlar yani inanclarina saygimiz var fakat seferiler sonucta.Daha sonra once galley e geliyorlar biz izin vermiyoruz daha sonra on tarafa gidiyor orasida dogal olarak izin vermiyor daha sonra kasla goz arasinda ya koridorda ya da acil cikis kapilarinda namaz kiliyorlar . Ama biz onlara ne dersek diyelim bize inanmiyorlar. Empati yapmadan direk hostesleri isaretlercesine haber yapmayin bence , eminim o arkadaslarimda ayni seyi yasamistir. Boyle haber yapmak yerine cozum uretin. 1
  • sok haber 19 Kasım 2015, Perşembe 11:35:17 Olay olay olay. Sok haber thy ucaklarinda ekranlar kible yonunu gosteriyor. Yobazlar geri kafali cag disi insanlar. Ucakta incil istiyoruz. 4
  • isimsiz 19 Kasım 2015, Perşembe 11:32:01 Bir uçuşumda Yahudi bir yolcu ayağa kalkıp ibadetini gerçekleştirdi, tüm yolcular günümüz koşulları içinde ister istemez bundan sonra ne yapacak sorusunu sordu birbirine. Musevi, Müslüman, Hristiyan hiç fark etmez, herkes uçuş esansında güvenlik kurallarına uymalı ve diğer yolculara saygı göstermeli. İbadet ve Allah sevgisi insanın içinden gelmeli, şekil için olmamalı. 0
  • bir dost 19 Kasım 2015, Perşembe 11:25:36 saçmalık tamamen gösterişten ibaret. fikrimce işlem yapılmalı. bir dost. 5
  • birisi 19 Kasım 2015, Perşembe 11:22:47 Yüzde 99 u müslüman olan bir ülkede uçakta namaz kılındı haberini kim yapar? Uğur dündar haberi geldi aklıma. İsteyen istediği yerde namaz kılar 27
    • saydın mı lan 19 Kasım 2015, Perşembe 11:35:41 isterse yüzde yüzü Müslüman olsun farketmez, isteyen istediği yerde namaz kılamaz efendi senin ibadetin başkaları için bi anlam ifade etmiyor. 5
    • ikisi 19 Kasım 2015, Perşembe 11:37:22 pilot da ucagi birakip kilsin o da musluman degil mi, ne dersein dostum. yapanin gosteris icin yaptigini dusunmuyorum ama dini de iyi bildigini dusunmuyorum, kazaya birakabilirdi, seferiydi, neyse ben din alimi degilim sonucta. ancak boyle hayati bir durumda bile guvenligi hice saymamiza neden olmamali din, bi seyler zorlassin diye degil 0
    • 99 19 Kasım 2015, Perşembe 12:28:15 Nereden bildin %99 müslüman olduğunu ? Araştırmamı yaptın ? Boş boş yorum yapmayın. Bu tamamen şovdur. Aklı başında kimse bunu savunamaz. Suudlar bile koltukta kılıyor 4
  • Show 19 Kasım 2015, Perşembe 11:22:14 Resmen show yapıp insanları islama karşı kin tutmasına sebep oluyorlar. 1
  • Freddy 19 Kasım 2015, Perşembe 11:19:53 Neymis efendim ucak sallaninca Kuran'i hatmedermisiz falan.Icinde oldugumu bir Ucak neredeyse turbulanstan parcalanacakti gene de dua etmedim.Iskembeden sallamayin,herkes Adina konusnayin.Ve O ucakta olan seyin adi 'gosteris namazi'dir.Kibleyi nasil bulmuslar diyen Yorumcunun yazdiklarinin altina da imzami atiyorum.Azicik inani olani bile dinden cikaracak tipler havaalaninda degil ucakta namaz kilan tiplerdir ! 0
  • KAİLE ALINAN 19 Kasım 2015, Perşembe 11:14:15 Arkadaşlar bırakın bu işleri bakın Müslüm abimiz öldü . ALLAH orhan ile ferdi abimize zeval vermesin gerisi boş 29
    • Baba 19 Kasım 2015, Perşembe 12:50:01 "Müslüm" senin nerden abin oluyor hadsiz? Baba diyeceksin. Müslüm Baba. Mekanı cennet olsun. Nur içinde yatsın. Allah rahmet eylesin. 0
    • KAİLE ALINAN 19 Kasım 2015, Perşembe 13:09:16 Evlat hadsiz kelimesi ağır kaçtı. Gençliğine bağışlıyorum. 4
  • yavşaklar 19 Kasım 2015, Perşembe 11:14:09 bu siyasal islamcılar ben ve benim gibileri camilerden uzaklaştırdılar. kuranda açık seçik ikaz edilmiş bir konu, namaza nalet olsun denmiş bir konu. burada müslümancılık yapıp türbanlı pornosu seyreden b-52, senden bir cacık olmaz. 15
    • B-52 19 Kasım 2015, Perşembe 11:28:34 Tosunum, abuk sabuk yazmışsın. Çünkü benim yazdığımı güya " okumuş " ama anlamamışsın. Saçmalamadan önce bir kere daha oku istersen. Ben müslümancılık ( ! ), ne demekse, yapmıyorum. 0
  • B737 19 Kasım 2015, Perşembe 11:11:54 İslam düşmanları biz sizi 1 Kasım'da sandığa gömdük. Fasten belts off iken namazda kılarım amudada kalkarım. Bence alkolü yasaklasınlar sarhoş olupta taşkınlık yapanlar yüzünden uçuş güvenliği çok daha fazla tehlikeye giriyor. İslam düşmanları cehennem sizi bekliyor. 13
    • Sen kimsin peki? 19 Kasım 2015, Perşembe 14:36:15 Cehenneme kimin gidip gitmeyeceğine karar verdiğine göre senin de ne kadar müslüman olduğun tartışılır bence. 0
    • Sandık 19 Kasım 2015, Perşembe 14:47:32 Memleketin, çoluğumuzun, çocuğumuzun da geleceğini sandığın karanlığına gömdüğünüz doğru. Allah'la kul arasındaki din mevzusu bu kadar ön planda olmamalı. İlaveten, hangi din olursa olsun, insanlar eğitimsizse, ki bizde öyle, insanların siyaseten sömürülmesi ve sömürüldüğünü kabul etmemesi gibi bir durum var ortada. 2
    • Allah sonumuzu hayırlı etsin... 19 Kasım 2015, Perşembe 15:00:32 İşte dış mihrakların kukla siyasileri kullanarak yapmak istediklerinin meyvesi şuracıkta bile görülmeye başlandı. Sen öyle ben böyle kavgası... Cahiliz milletçe. Din seninle Allah arasındadır. Başkasının ne yaptığının sana ne faydası vardır ne de zararı. Bu kadar basit aslında din diye herkesin bir birini yediği mesele. Sıkıntı cehalette, eğitimsizlikte ve insanların bir birine olan saygısız, bencil tutumlarında. Maalesef de Türkiye gün geçtikçe daha eğitimsiz, saygısız ve bencil olmaya devam ediyor. 0
  • Sozcu 19 Kasım 2015, Perşembe 11:11:11 Sozcu...yoruma bile gerek yok.herkesin mezari ayri kardes amma uzamis mesele 15
    • Bırak ya 19 Kasım 2015, Perşembe 11:56:34 Sözcü dinsiz, Madımak'ta insanları yakanlar ve onların bugünkü tayfaları müslüman öyle mi? Kendi uydurdduğunuz kurallara göre bie müslüman olmadığım için gurur duyuyorum 0
  • Hoşgörü... 19 Kasım 2015, Perşembe 10:57:25 stockholm'dan istanbul'a giderken kıble istikametinde gidilir zaten. flightradar sitesinden de görebilirsiniz. istanbul stockhol olsaydı kuyruk tarafına dönerek namazlarını eda ederlerdi. kıble gidiş yönüne göre doğru istikamettedir. yadırgamaktan daha çok ölçmek gerekir. ibadet kul ile Yaradan arasında olduğundan yorum yapacak kadar "hangi hadde sahibiz" veya "hangi haddisizliği taşıyoruz" bu kısmı tartışmak gerekir. gösteriş işine gelince de ibadetin karşılığı yukarıdaki haddini bilme tarifinde geçerli insanlar tarafından alınmayacağı için yine ön yargıda bulunmamak lazım. ibadet eden insanlara saygı göstermek gerek bir yahudi ibadet etse büyük olasılıkla laf edilmezdi bir hristiyan ibadet etseydi yardıganmayacaktı. kılmıyorsanız veya inanmıyorsanız laf etmeyin magazin malzemesi yapmayın. saygı gösterin. sana sen niye kılmıyorsun demezler demeyeceklerdir. çünkü herkes kendi ayağından asılmayacak mı ? 5
    • yön 19 Kasım 2015, Perşembe 13:47:55 ya ispanya ya gitseydi. 0
  • İsim / Rumuz 19 Kasım 2015, Perşembe 10:51:24 Bu olay thy de olsa ,kiyamet kopardi dogan med. da ama paralelin havayolunda olunca kimse gormez. Ayrica ben kokpitte namaz kiliyorum varsa cesareti olan sikayet etsin... 5
  • Senarist 19 Kasım 2015, Perşembe 10:45:36 Sozcu gazetesini dikkate alan airport haberi ayri islam dusmani oldugunu ogrenmis olduk.. Kötü birsey yapmamışlar, namaz kılmıslar.. 39
    • :)) 19 Kasım 2015, Perşembe 10:51:56 yuh yahu.. :) senin de ne kadar iyi bir dindar oldugunu gorduk.. kaza namazından, seferi den bi haber olan.. 0
    • Koçum 19 Kasım 2015, Perşembe 11:03:26 Havada olmaz koçum bu iş git evinde kıl havalimanındaki mescitte kıl. Uçakta havada havacılık kurallarına uyacaksın. 3
    • Koçum diyene 19 Kasım 2015, Perşembe 11:06:01 havada olmaz diyen insan o uçak sağlam bir türbülansa girince bak nasıl kuran'ı havada hatmetmeye başlıyorsun. Boş boş konuşuyorsun burada. 30
    • B-52 19 Kasım 2015, Perşembe 11:06:36 " Senarist " saçma sapan bir senaryo yazmış. Bu konunun ne kadar cahili olduğun yaptığın saçmalamadan anlaşılıyor. Kimse kötü bir şey yaptılar demiyor; sadece uçuş güvenliğini her açıdan tehlikeye atıyorlar. Bu bir....İkincisi ise sen ne kadar yobaz olma konusunda ısrarcı isen, Airport Haber dergisine de o kadar " İslam düşmanı " demek hakkın olmadığıdır. Bu gösteriş yobazları bu işi uçakta yaptıkları için dergi bunu haber yapmış. Ayrıca ben umuma açık tuvaletin kapısında namaz kılanı gördüm. Artık kıldığına ne kadar namaz denir se. Hayır...Ben bu dergi çalışanı değil; çok yakın bir okuyucusuyum. 0
    • Senarist 19 Kasım 2015, Perşembe 11:10:12 Lafa gelince ozgurlugu savunursun sen, nerde kaldı ozgurluk.. Birakin insanlar istedigini yasasin, istedigini yapsin diyenler sizler degilmisiniz.. Hava da yada kara kara da, neden bu kadar zorunuza gidiyor.. Siz boyle konustukca, daha cok hırslandırırsınız insanları.. 10
    • KoÇumra doğru söylemiş 19 Kasım 2015, Perşembe 11:16:58 Biz sadece türbülansta değil hayatımızın her anını Kurana göre yaşıyoruz. Ama üzerinde yaklaşık 1 ton pislik olan o iğrenç halının üzerinde milleti rahatsız ederek değil koltuğumuzda oturarak kılıyoruz namazımızı uçakta. Koçum doğru söylemiş.Ama kullandığınız dil zaten seviyenizi gösteriyor. Yazmaya gerek yok size... 0
    • ccc 19 Kasım 2015, Perşembe 11:17:36 namaz gösteriş işi değildir 4
    • sizci islim dişmini 19 Kasım 2015, Perşembe 11:30:47 önceliğin ibadetse toplu taşıma araçlarını kullanmazsın özel aracınla gidersin her yere istediğin kadar ibadet edersin. 2
    • Senarist 19 Kasım 2015, Perşembe 11:31:28 Cc" Namaz tabiki de gosteris isi degildir, anlamadıgım nokta neden Din olunca saldırıcı yorumlar oluyor.. Ki böyle bir haberi sözcü yapmıs, burda da alıntı yapıp paylasmak nedir.. Saldırıcı yorumlar yerine tesvik edici yorumlar olmus olsaydı bu durumda olunmazdı hic birsey.. Kıldıkları yer konusunda yalniş dinen ama kotu birsey de yapmamislar.. Bunu bahane edip yapilan yorumları gordukce hayrete dusuyor insan.. Yorum yaparken baskalarının inanclarına degersiz gostermeye karsiyim.. Buna ateistin inacsizligina bile saygı gostermek lazım.. Özgurluk sadece isimize geldigince degil, her alanda savunmamız gerekir.. Saldırmadan, kırmadan, uzmeden.. 9
  • Hiç gerek yok 19 Kasım 2015, Perşembe 10:42:07 Uçuş güvenliğini tehlikeye düşürecek bir çok olay var; havalimanlarında uçak havalandıktan sonra namaz kılmak güvenlik açısından bir sıkıntı oluşturmaz. Hostesler ve kabin ekibi koridorda yürüyor, ihtiyaç gidermek içinde yolcular uçak havadayken kalkıp ihtiyacını giderebiliyor. Bence haber yapmaya gerek yok. Acaba papaz uçakta günah çıkarsa bu olay reklam olacak mıydı ? 23
    • Parende 19 Kasım 2015, Perşembe 11:05:57 Ben de kalkıp parende attım geçen gün alkışladılar. Hey Allahım ne günlere kaldık. Şu şekilci İslamcılar nasıl adam olurlar bilmiyorum Allah ıslah etsin... 4
  • Bize özgü şaçma haberler 19 Kasım 2015, Perşembe 10:37:10 Bu tip şeyler hep türkiyede oluyor telavive uçan uçaktaki yahudilerin kendini kapatması koşer yemesi vs vs şeylerin yapılması bu kadar yadırganmıyor tamam önce safe ama bu kadar abartılacak birşey değil 20
    • beyin not found 19 Kasım 2015, Perşembe 10:52:48 kimse topluca koridoru kapatmıyor kardeşim. koşer yemek ne alaka şimdi.. 1
    • Koser 20 Kasım 2015, Cuma 12:23:26 sende hurma ye pampa ne var yani 0
  • Sozcusuz 19 Kasım 2015, Perşembe 10:33:32 Tahmin ettigim gibi, ya Sozcu ya da Cumhuriyet paylasmistir bu haberin kaynagi diyecektim. Evet guvenlik acisindan yanlis ama sanki silahli eylem yapmis gibi insanlari korkutucu sekilde habere yansitmalari gayet normal. Sonucta Sozcu denen gazeteden sonrasina benzeyen yapilanmadan bahsediyoruz 31
    • tahammülsüzsünüz 19 Kasım 2015, Perşembe 11:38:23 sizin gibi düşünmeyenler olduğunu görünce kuduruyorsunuz. yapılanın yanlış olduğunu tarafsızca görüp idrak etseniz hiç sorun kalmayacak 0
    • Ne acı 19 Kasım 2015, Perşembe 15:04:20 Bu kadar cehaletin varlığına inanmakta zorlanıyorum. Ya ülkeyi ne hale getirdiniz. İnsanlar dine düşman oldu sayenizde. Yok sözcüymüş yok cumhuriyetmiş. Siz zaten okumuyorsunuz ki gazetelere kabahat buluyorsunuz. Bir okusanız neler değişecek neler. 0
    • Sozcusuz e 20 Kasım 2015, Cuma 12:17:54 arkadasim haberi kimin yaptigini birak. isid ciler yuzunden butun muslumanlar kotuymus gibi bir algi var zaten avrupada.... boyle birsey oluncada korkuyorlar panik olabilirler normal ( her namaz kilan kotu demiyorum, sozcude demiyordur, ha bu arada sozcuyude hic okumadim. ) benim bildigim seferilik durumu oluyor uzun yolculukta hadi bunu gectim kible stockholm tarafinda mi ? bunu da gecelim ucakla seyehat ediyorsun kolundaki saate bakarak namaz saatini mi bileceksin ( hanngi ulkenin uzerinde oldugun belki degil saat dilimi ne orada ezan okundu mu vs vs ) buradan ben sunu anlarim. ben kildim namazimi kible saat oenmli degil boyle bise varsa bende kilayim okudugum dua da onemli degildir kesin ..... Ucaktaki guvenlik muhabbetlerine girmiyorum haberi okuyup sozcu diye tartisan adama havacilik guvenliginden bahsetmeyeceksin 0