UÇAĞIN KANADINDAN PARÇA KOPABİLİRDİ

    Çok beğenilenler

  • Cpt. Ironbutt 26 Nisan 2015, Pazar 16:07:52 Bu kırımın iki bölümü var. İlki sağlam bir uçağı yere 4,5G ile vurarak hasarlanmasına yol açan kokpit ekibi. İkincisi ; Yere çarpma sonucu uçakta meydana gelen Dual Hydrolic Failure + Eng Fire ve detayını bilemediğimiz ekstra sorunlar ve bu sorunlar ile bir touch and go yapılması, o strese rağmen daha başka ölümcül hataya karışmadan uçağın yere indirilebilmesi. Birinci bölüm müthiş bir rezalet örneği ikinci bölüm ise takdire değer olağanüstü bir pilotaj örneğidir. Her ne kadar can kaybı olmamış olması bu olayın çok kısa sürede unutulacağını gösterse de alınması gereken dersler çok fazla. Her inişte vortex olabilir ve de olacaktır. PİLOT bunun için orada. O uçak vortexe girse dahi yere çarpmamalıydı. SOP'ler düzgünce takip edilmeli ve her iniş kalkışta bu tarz olaylara hazırlıklı kalkılmalı. Uçuş disiplini maalesef yeni yetme pilotlar ve hızlı upgradeler sonucu yerlerde sürünürse bu tip olayları daha çok göreceğiz. Pilot olanla olmayanın farkı bu tip vakalarda ortaya çıkar. Safe Flight 3
    • pas geç 26 Nisan 2015, Pazar 17:26:12 sayın kaptan, objektif yorumunuzu beğendğim, aslında örtülü olarak da değinmişsiniz ama... bir şekilde uçağı yere çakmışsınız... hasarın boyutu belirsiz o an için... ama önünüzde bir sürü kırmızı ışık ve ses var... az değil yani hasar... iyi kötü teker koymuş uçağı bir belirsizlik içinde risk alarak yeniden havalandırmak büyük bir hata değil midir? (karar vermek için 1-2 saniye var evet ama pilot olmak o kararı sağlıklı vermeyi gerektirmez mi?) görüşlerinizi açıklarsanız sevinirim... 0
    • Cpt. Ironbutt 26 Nisan 2015, Pazar 17:47:49 Sayın pas geç .Seve seve cevap veririm elbette. Sizin de dediğiniz gibi Hard Landing sonrası kalkmak son derece ölümcül sonuçlara ulaşabilecek bir durumdur. Burada durum tahminimce biraz farklı. Airbus uçaklarının klasik bir özelliği pass geçmek için gazlara yüklendiğinizde eger thrust idle da ise 2-3 saniyelik bir gecikme ile gücün devreye girmesidir. Bu sebeple disiplinli bir pilot 200 feetin altında asla uçağı idle da tutmaz. Airbus ın kitabında da böyle yazar. Uçak inişte ani bir çökme yaşarsa yapılabilecek en doğru şey pass geçmektir. Burada olan tahminimce uçak yere temas etmeden önce çöküş sebebiyle pas geçmeye karar verip To/GA ya atmışlar ama uçak genede yere dokunmuştur. DFDR verileri gelince daha net konuşabilirim ancak şu an için çok basit bir hata ( idle thrust ) feci bir sonuca ulaşmış gibi gözüküyor. Havacılık hep böyledir : Küçük bir hata zincirleme reaksiyon başlatmak için yeterlidir. 2
    • DFDR 26 Nisan 2015, Pazar 21:37:40 Cpt hem DFDR gelince daha net konuşabilirim diyorsunn hemde 4.5 G ile vurduğunu, thrustın idle'da olduğunu söylüyorsun veriler nereden merak ettim? 1
    • Spool Up Time 27 Nisan 2015, Pazartesi 00:59:48 Pas geçme takatı uygulandıktan sonra motorların geç tepkime vermesi Airbus ve ya herhangi bir uçak üreticisinin ürettiği uçakların spresifik bir özelliği değildir.Dispatch Requirement lardan biri olan Landing Climb Limitation da uçak planlanan iniş zamanındaki ağırliğı ile iniş flapları konfigurasyonunda ve gear down, approach idle da iken pas geçtiğinde pas geçme işlemi uygulandıktan 8 saniye sonraki takatı ile bile yüzde 3.2 climb gradient sağlamak zorundadır.Burada görüldüğü gibi regulationlarda bu gecikme zamanı dikkate alınmaktadır.Uçak üreticileri farklı marka motorlar kullanabilmektedir.Yani her Airbus ın üzerinde aynı marka motor olmak zorunda değildir.Kaza büyük ihtimal wake turbulence yüzünden gerçekleşmiştir.Pilotları Idle thrustla yaklaşma yapmaları yüzünden suçlamak doğru değildir.Wake turbulence a maruz kalan uçak değil idle dan GA thrusta geçerken yaşanan gecikmeden Full Rated Thrust da yaklaşırken bile takatsız kalabilir.Bilgi verirken daha dikkatli olalım! 0
    • Meka 27 Nisan 2015, Pazartesi 08:54:47 On yüz bin kere iniş kalkış yapmış pilot uçağı yere çakmış yani! Yorum kendi içinde çelişiyor. Pilot piste çakacak kadar (idle thrustmüş!)acemiyse sağ tarafı pert uçağı nasıl indirdi? Hiç vorteks görmemiş mi yani? Sayın Ironbutt hiç böyle bir çökme yaşamış mı? Dediğine göre boeing bunu yapmazmış, gerçekten yapmaz mı? FDRve pilotların ifadesi yayınlanmadan gerçeği anlamak çok zor. Tüylerimiz ürperiyor ancak talep edilecek şey açık bir kaza raporunun kısa sürede yayınlanması olmalıdır. Katmandu olayı nedir bilen var mı? Bu olay da böyle spekülasyonlarla kapanıp gidecek. 0
    • katmd 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:58:32 Katmandu sisten gözgözü görmezken ısrarla inme denemesi sonucu pist yanında tarlaya iniş diye biliniyor. 0
    • Cpt. Ironbutt 27 Nisan 2015, Pazartesi 22:21:43 Spool Up Time : Boşver vortexi normal inişte bana 30 Ft te togaya atan bir 320 nin yere değip değmeyeceğini söyleyebilirmisin ? Dispatch bilgisi için teşekkürler ama bizim burada anlatmaya çalıştığımız olay climb performance değil. Bahsettiğimiz olay hızla irtifa kaybeden bir 320 de full backstick ve togaya ragmen kaç feetlik bir düşüş gerçekleşir vortex tarzı durum da göz önüne alınarak bakmak lazım. Stabilized aproach duyan yok galiba ? Engine spool up size bir şey ifade etmiyor mu ? Birbirinize laf atıp erkekliğinizi ve süper pilot becerilerinizi anlatacağınıza kafanızı azcık kullanın da yazdıklarımı düşünün biraz. KTM, AMS, IST ve hemen hemen diğer tüm THY incident ve accidentları tamamen airworthy, bakımlı yeni uçakların kırılmaları ve can kayıpları neden oldu ?Teknik mi, yönetim mi maaşlar mı,atc mi ? Çuvaldızı birazda kendimize batırmak lazım. Hata yapana kardeşim burada hatalısın deme cesaretini göstermek gerekli. Pilotlar ASLA hata yapmaz mı ?Egonuzu inişe geçirin birazcık. 0
  • Android Uygulaması 26 Nisan 2015, Pazar 15:29:04 Airbus muhendisleri bu sekilde ucan ve sorunsuz inen ucaklariyla gurur duymalidir. 1
    • isim 26 Nisan 2015, Pazar 19:13:55 Evet landing gear problemlerinde kumanda hidroliği sisteminin zarar görmemesi için özellikle düşünülmüş bir tasarım yapıldığı belli oluyor. Dikme neredeyse kanadın delip yukarı geçtiği halde kumanda kaybı yaşanmamış olması onlarca kişinin hayatını kurtardı. 0
    • Hurdaci 26 Nisan 2015, Pazar 19:48:33 Evet Airbus, A320 le gurur duymali. Oyle bir ucak tasarlamislar ki anlayan daha cikmadi. Flight Management System(FMS), yani fly-by-wire hala pilotlarin icinden cikamadigi bir suru sorunlarla dolu.Flight Crew Operating Manual, FCOM yaklasik 5000 sayfa. Pilot egitiminde kullanilan Flight Crew Training Manual, FCTM yaklasik 300 sayfa. Kisacasi Airbuslerin kaporta saglam ama cok siki bir pilot egitimi gerektiriyor. Ayrica isler yolunda gitmediginde Airbus anlayan yok!! Yani isleri kolaylastirayim derken son derece orgun ve yaniltici tuzaklarla dolu Airbusun ucus sistemleri! 0
  • Tüm yorumlar

  • Allahım 27 Nisan 2015, Pazartesi 21:55:08 Sen biz yolculara Yardim et..nerden bu internet sitesine denk geldim .. Basım beynim karmakarışık nasil uçacağım Adana-İstanbul arasın da .. Uçaklarda hep aırbus 320 oluyor çoğunlukla ... Yetti ARTIK korkutmayın bizi ! Yeter ! Biraz korkan yolcu yi duşunun zaten %95 i korkuyor binenin .. 0
  • havacı 27 Nisan 2015, Pazartesi 15:31:00 Cok merak ediyorum neden bu kadar insan olayı iki çeşitli sebepler sunarak suçlu bulma çabası içine giriyor Yada bir zümreyi zan altında Bırakma çabası içine giriyor ? Olay da gizlenen bir durum yok kimse kalkıp görüntüleri saklamaya çalışmadı , olayın kayıtları suanda inceleniyor sebep ne ise araştırmalar sonucu yakın zamanda ortaya çıkacak ve olayda bir ihmal varsa sorumlular hesaba çekilecektir. HiçKimse, eğitimi Yada geçmişi hangi zümreden olursa olsun,böyle bir olayın Olmasını istemez hepimiz aynı gemideyiz lütfen bunu idrak edelim 3
    • NEDEN 29 Nisan 2015, Çarşamba 13:19:10 yazan kişi gayet anlaşılır dilde yazmış. ama bazı kişiler " beğenmemiş" çünkü onların amacı sistemi karalamak neden ? ya girmek istedi giremedi yada çıkarıldı. yapmayın arkadaşlar burada karaladığımız kişiler ( kesin bilgi olmadan ) ana baba evladı ve onlarında ailesi var. kurumla hesaplaşırken kişileri hedef almak etik bir olay değil dimi. 0
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 13:15:29 Birincisi sen Amerikadami yasiyorsun Kaptani yere goge sigdirmaz . Sen onu benim silindir. Sapkama anlat. Ikincisi. Bu kadar bilincsiz Dusunceler ve. Ifadeler. Kullaniliyor. Bu kosede. Evela. Saygili olun. Sonra isinize cok dikkat edin. Birbirinize saygili olun. 1
  • tmr 27 Nisan 2015, Pazartesi 12:51:08 Merak ettiğim bir konu var. İlk inişten sonra, uçak ciddi hasar almış ve motorda da yangın başlamışken, neden daha sakin bir bölge ve havaalanına (mesela İzmit, Bursa) yönlendirilmedi. Bu kadar riskli bir uçağı böyle kalabalık bir bölge ve havaalanından uzakta bir yere indirmek gerekmez mi? Bilgisi olanlar cevaplandırırsa sevinirim. 4
  • bir garip yolcu 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:55:09 yorumlar yorumlar herzaman olduğu gibi her inişte vortex olabilirde günde 1300 uçağın iniş kalkış yaptığı meydan 8 mil yerine uçakları 5 mile diz 300 tane hava trafik kontrolörünü smart başlayacak diye ankara da tut , İstanbul yetersiz çalışsın , THY her yere uçacağım diye bir dünya yeni mezun genç pilotu al , geriden gelenleri yetersizlikten up grade kaptan pilot yap ey yetkililer bence ilk suçlular sizlersiniz sayın Genel Müdürler where are you??? ben alttakileri değil baştakileri suçlarım kasap et derdi koyun can derdinde karadeniz den olmak ne yazık ki yetmiyor sayın baştaki yöneticiler yolun sonu görünmeye başladı mı .... 0
    • Cpt. Ironbutt 27 Nisan 2015, Pazartesi 22:00:00 Aynen katılıyorum 0
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 09:22:43 Şimdi elinde olmayan komponentler ile ölümsüz bir kaza olmuş büyük geçmiş olsun bu biiir ikincisi ilk inişte nasıl vurduysa uçağı yere kırımla beraber to ga olmuş uçak bakınız yolcular ne diyor dinleyin anlarsınız zaten 3 acars kayıtları zaten var sallamayın işkembeden ha bir de eskişehir sivil havacılıkta teknisyenlik bölümünün puanı bizim zamanımızda doktor puanıyla eşitti o zamanlarda barajı geçemeyen pilot oluyordu bunu da unutmayın teknige çamur atmayın cebime 100.000 usd koydummu abd den aslan gibi faa lisanslı dönerim o kadar da büyütmeyin kendinizi uçtuğunuz uçağın bütün sistemlerini biliyoruz sizin gibi 3-5 şey değil hadi byeeee 2
  • Android Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 09:13:03 PİLOT BEY'İN UCAGİ TERS INDİRMEDİGİ KALMİS HALA KAHRAMAN İLAN EDİLİYORLAR VAY ARKADAS İSE BAK SEN YONETİME BAK SEN !! 8
    • cok bilen 27 Nisan 2015, Pazartesi 12:15:13 Dostum hic bisey bilmeden oturdugun yerden ne guzel konusuyorsun. 50 feet te wake turbulansa girdiyse ve kimse olmediyse adamlar kahramandir. Hic bir sebep yokken hard landing yapip ucagi kirdilarsa degildir. Hangisi acaba? Bilmeden konusma bence... 1
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 08:57:18 Ucagi ilk iniste bu hale getiren kim, onu bulucaklar...millette motor yangini saniyor,iste gercek 1
    • çok bilmiş 27 Nisan 2015, Pazartesi 12:35:44 senin garantin varmı evine giderken arbanla üst geçide çıkmayacağına.....çok bilmiş 1
  • mucize 27 Nisan 2015, Pazartesi 08:08:00 Ne olursa olsun uçağın bu halde yere sağsalim inmesi önce Airbus'ın ne kadar sağlam bir uçak olduğunu gösterir ,sonra da sorumlu Kaptanın ne kadar büyük bir soğukkanlılık göstererek panik yapmadan mucizevi bir iniş gerçekleştridiğini gösterir,Uçağın havada bu şekilde uçması ve o kanadın parçalanmadan ve kopmadan yere inmesi gerçekten büyük bir mucize'dir,ama yinede herkes sağsalim kurtulduktan sonra uçak niye bu hale geldi diye sormadan edemiyor İnsan kendine... 0
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 06:46:32 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 06:46:32 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 06:11:15 Ya benim Anlamadığım iki motoru duran uçakları bile indirebilme eğitimi vermiyolarmı siz zaten bunun için pilot değilmisin ilk fırsatta yere vurmak nedir uçağı ya sorunsuz uçağı indirmekle pilot olunmaz pilotluk böyle olaylarda ortaya çıkar 0
  • Ironbut 27 Nisan 2015, Pazartesi 03:28:47 Kendine kaptan demissin ama muhtemel f/o sun , arkadasim wake turbulance a hangi pozisyonda girdigin onemlidir ve hangi irtifa da, bazen pilotun da yapamiyacagi seyler vardir, butun yaptiklar dogru bile olsa ucagi jurtaramaz, irtifada 200 feet dusersun birsey olmaz pist uzerin 5-10 feet dusersun ucagi parcalarsin havacilik bu ! Durumu analiz ve dogru karar icin 1-2 saniyen vardir . Oturup masa basinda en dogru karari vermek icin gunlerin yok , o an icin en dogru karari verirsin: kaptan oldugunda isine yarar belki diye anlattim . 1
  • :) 27 Nisan 2015, Pazartesi 00:46:46 Senin kaptanın kırıma uğramış ve motoru kanat ile beraber yere vurmuş uçağı anlayamayacak kadar ; üstüne o hasarla To ga yapıp o kadar insanın hayatını tehlikeye atan biri. Sen olayın dışarıdan bahçelerde lale olan kısmına bakmaya devam et. neydi Unable flight : no go.. 0
  • Android Uygulaması 26 Nisan 2015, Pazar 23:22:37 Pilotaj hatası falan filan bilemem ama teknik arizalara artik alişsalar iyi olur cunku bakimda ki kimse mutlu degil, kimse kafasini ise veremiyor cunku teknikte hakkaniyet duygusu bu son habom tk birlesmesinden sonra tamamen ortadan kalkti. Sendika da buna canak tuttu ama bilsinler ki kazan kayniyor insanlar haklarinin yenilmesine sessiz kalmayacak. A0 ve A1 uydurma kadrolari, uni mezunu A2,B1 ingilizce belgeli teknisyenleri işci kadrosunda tkya almalari ve daha nice rezaletler. Haram olsun hakkimizi yiyenlere ,yaziklar olsun... 2
  • iPhone Uygulaması 26 Nisan 2015, Pazar 22:53:19 Ulan olay Amerika'da olsa kaptanı yere göğe sığdıramazlar, Türkiye'de olduğu için kaptan yerden yere vuruluyor. İlla bir yabancı çıkacak ve kaptanı aklayacak siz de çenenizi kapatacaksınız. Bu kadar hıyar bolluğu olan Türkiye'den olsa olsa cacık olur. Kaptanımın ellerine sağlık bu haldeki bir uçağı kimsenin burnunu kanatmadan sağ salim indirebildi. Kendisini tanımış olmaktan bir kez daha onur duydum. SXS kaptanı. 12
    • tk 27 Nisan 2015, Pazartesi 01:53:48 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
  • iPhone Uygulaması 26 Nisan 2015, Pazar 22:23:27 Hollandada düşen uçağımızdan sonra da tüm kanallara çıkıp bas bas bağırdı pilotların derneğinin başı vortex mortex diye, dünyada kaptanımız (allah rahmet eylesin) hata yapmaz diye. Sonuçları acı bir şekilde öğrendik.burda saçmalamayı, ego yapmayı vs yi bırakın. Terbiyeli olun ve işinizi 900 tl de alsanız 10000 euro da alsanız mükemmel yapın... 1
  • iPhone Uygulaması 26 Nisan 2015, Pazar 22:08:30 737 rumuzuna: önüne geleni değil arkana geleni kaptan yapıyorlar. O yüzden arkanda kuyruk oluştu. 8
    • arkana bak 27 Nisan 2015, Pazartesi 02:02:57 bence onun arkasına degılde kendi arkana bak bu alemde arkasına birini almayan pilot olamıyor.... 1
  • iPhone Uygulaması 26 Nisan 2015, Pazar 21:40:40 Umarım bu olayın Oluşumu A'dan Z'ye araştırıldıktan sonra kamuoyuna açıklanır. Kimse bundan kaçmasın gerçekler neyse açıklansın eyyamdan kaçınılarak her şey dürüstçe ortaya çıkarılsın kazanan herkes olacak bu böyle biline. Allah korumuş çok büyük bir felaket olabilirdi. 0
  • Teknik'e 26 Nisan 2015, Pazar 21:20:22 Adamlığı geç , insan olamamış daha 0
  • tecrübe olmalıydı 26 Nisan 2015, Pazar 20:52:59 ben yurtdışında yaşıyorum defalarca uçakla uçuyorum özellikle İngiltere oldukça rüzgar alan bir bölge buna rağmen dash 8 ler bile flybe sorunsuz iniyor,ama nedense ben ülkeme gelince firma isimlerini yazmayayım,inişte her zaman sert landing oluyor ,burda pilotumuz ilk denemede başarısız 2.de başarılı,acaba ilk deneme yardımcı pilottamı?ayrıca airbus 320 gibi bir uçak bu şekilde asla inmemelidr 0
  • iPhone Uygulaması 26 Nisan 2015, Pazar 20:48:05 Yeşilköy yaklaşmanın heavy bilgisi vermediğini ve 2.5-3 nm mesafeye sokacak şekilde sürat istediğini düşünüyorum. İnşallah yanılıyorumdur. Mutlaka ortaya çıkacaktır. 0
  • iPhone Uygulaması 26 Nisan 2015, Pazar 20:42:19 Sen insan bile değilsin "şeyimin uygulaması" 0
  • iPhone Uygulaması 26 Nisan 2015, Pazar 20:30:46 Pilot arkadaşlara teknik olduğunu söyleyeb arkadaşa sesleniyorum hakaret suçu artık bilişim daire tarafından ip tespiti ile tespit yapılıp savcılığa gidiyor thy a.o ve pilot arkadaşlar senin kullanmış olduğun ş....... Lafına dava açma haklark saklı kalmakla başını çok ağrıtabilirlee laflarına dikkat et orda 2 kişilik kokpit ekibininde canı vardı adamların pantalonlarından ter akmıştır o stresle mücadele vererek sağ motorun meşale gibi yandığını biliyosun artı takat düşmesi var sol motora nominal v1 gücü yüklemişsin sema rüzgarlı onunda etkisi var yangını körüklüyor senin dediğin hakaret sınırları aşmış umarım site thy a.o yada pilotlara bu mesajı iletir hakkında hakaretten dava açılır akıllanırsın ayıp ayıp orda 100 kişilik can var 0
  • İlginç 26 Nisan 2015, Pazar 20:15:18 Benim çok şaşırdığım bir şey var. Bu görüntüleri izlerken hasar alan kanadın bulunduğu kısımda oturan bir yolcu olsaydım bir daha asla uçakla seyahat edemezdim diye düşünüyordum ki adam gayet soğuk kanlılıkla bir de fotoğraf çekmiş. İlginç.. 0
  • iPhone Uygulaması 26 Nisan 2015, Pazar 19:59:35 Teknik adam değilsin diyen kör cahil zoruna mı gitti sende olsan olsan adamın son iki harfi olursun. 0
  • Kötü 26 Nisan 2015, Pazar 19:54:43 Çok kötü bir iniş, Çok kötü bir Pilotaj...Çok hatalı kararlar...tam bir fiyasko, çok yazık...Kaptan seçiminde dikkatli olunması gerekir. 5
  • Hurdaci 26 Nisan 2015, Pazar 19:49:37 Evet Airbus, A320 le gurur duymali. Oyle bir ucak tasarlamislar ki anlayan daha cikmadi. Flight Management System(FMS), yani fly-by-wire hala pilotlarin icinden cikamadigi bir suru sorunlarla dolu.Flight Crew Operating Manual, FCOM yaklasik 5000 sayfa. Pilot egitiminde kullanilan Flight Crew Training Manual, FCTM yaklasik 300 sayfa. Kisacasi Airbuslerin kaporta saglam ama cok siki bir pilot egitimi gerektiriyor. Ayrica isler yolunda gitmediginde Airbus anlayan yok!! Yani isleri kolaylastirayim derken son derece orgun ve yaniltici tuzaklarla dolu Airbusun ucus sistemleri! 0
  • iPhone Uygulaması 26 Nisan 2015, Pazar 19:20:25 La teknisyen sus 0
  • iPhone Uygulaması 26 Nisan 2015, Pazar 19:03:03 Teknik sen adam değilsin 4
  • Mantıklı .. 26 Nisan 2015, Pazar 18:22:34 Cpt iron butt , keske sizin gibi bilgili donanımlı tecrübeli kaptanlarla uçmak biz yolculara nasip olsa .. O kadar guzel anlatmissiniz ki korkan bir yolcu olarak hem ürktüm hem anladım ..su acemi ler keske sizin sag koltuğunuza denk gelse biraz eğitseniz ONLARI .. 0
    • Mantıklı aman ha 27 Nisan 2015, Pazartesi 18:26:12 Sayın yolcu bu yorumunu begendiğiniz adamın kaptan demir popomu ne pilot olma ihtimali yok. Aman böyle ne yaptığı belli olmayan ve cahilce yorum yapan insanlara inanmayın. Yazdıkları baştan sona yanlış ve inanılmaz bilime aykırı şeylerle dolu. Hayırlı günler. 0
  • ! 26 Nisan 2015, Pazar 18:22:05 O kokpıtte olmayıp o an neler oldugunu bılmeden atıp tutmak ınsanlara sayıp sovmek ne kadar kolay bır olay Allah sızı daha ! Beterinden korusun nasılsa bu durumda her turlu halledersınız sız.. 2
  • cpt hcg 26 Nisan 2015, Pazar 18:02:38 National geographic ucak kazasi raporunda izleriz bunu 0
  • iPhone Uygulaması 26 Nisan 2015, Pazar 18:02:34 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 27
    • TO/GA 26 Nisan 2015, Pazar 20:00:44 Amsterdam kazasında da cok emek vermistiniz bozuk altimetre için degil mi.. 1
    • LH 26 Nisan 2015, Pazar 21:55:56 Yazdiklarinin cezasi var ip ni saklayamazsin savciliktan istenmesi durumunda boyuna gore yaz 0
  • Amatör havacıyım 26 Nisan 2015, Pazar 18:01:28 Öncelikle geçmiş olsun hepimize milletce yasta olabilirdik yine allah korudu. İRONBUTT inişte idle trust a karşı oldugunu yazmışsın öncelikle senin egitimin nedir havacılıgı nerde ögrendin uçakların manuelini okursan son yaklaşmada idle degeri app. İdle dır ver goarround a kararverirsen minimum irtifa kaybıyla uçak pass geçer bu degerleri uçagın manuel linde okuya bilirsin. Yabancılartürkleri allah koruyor diyorya işte o nlardan biride sensin anladıgım kadarıyla ben amatör bir havacı olarak iniş performansının idle trusth la oldugunu biliyorum önce inişi ögren sonra yorum yaz CEM YILMAZIN DEDİGİ GİBİ ELEMENT UYDURMA görende bilirkişi sanıcak seni 6
    • Ms Flight Sim 26 Nisan 2015, Pazar 18:33:05 Evladim gercek ucak senin oynadigin oyuncaklara benzemez. Kafanin basmadigi bir konuda yorum yapma ki cahilligin ortaya cikmasin. Ucak manueli derken biraz daha ayrintili bilgi verirsen oraya bakalim tum pilotlar, ogrenelim. Fcom 1 mi Fcom 2 mi ya da 3 mu? 4
  • ATC-PİLOT 26 Nisan 2015, Pazar 17:52:19 Arkadaşlar facebook paylaşımından emergency esnasındaki yaklaşık 25 dakikalık tüm konuşmaları dinledim. Bir kere ATC ve pilotaj açısından son derece soğuk kanlı ve profesyonel bir uygulamanın yapıldığını kabul etmek lazım.İlk inişte sağ kanadı vurarak pas geçme konusunda son yaklaşmanın her safhasını değerlendirmek gerekiyor. Şöyle ki, A320 ve önündeki heavy olduğu söylenen trafiğin ilk sıralama ayırması minumumları karşılıyor mu? Eğer karşılıyorsa, kule frekansına iniş için gönderilme aşamasında yeterli ayırma hala var mı ve heavy bilgisi A320 pilotuna verilmiş mi?( The ATC unit shall as well as otherwise needed, issue a caution for wake turbulance ) Eğer ilgili minumum son yaklaşmada ihlal edilmeye başlamışsa (The pilot-in-command shall be responsible for ensuring that the spacing from preceding aircraft of a heavierwake turbulence category is acceptable.If it is determined that additional spacing is required, the pilot shall inform the air traffic controller) pilotu sorumlu kılar. 0
    • ATC-Pilot 26 Nisan 2015, Pazar 18:59:23 Adresi paylaşabilir misiniz lütfen. 0
  • Duvar ustasi 26 Nisan 2015, Pazar 17:35:36 Ne kadar cahil kaptanlarimiz var ortada. En asabi ve cahil yorumlar kaptanlardan geliyor. Bir de kaptan oldugunu altini ciziyor. Yorum yazarken kaptan rumuzu kullanmak kendilerine belli ki guc veriyor. Yani mevkisinden baska bir dikili agaci yok. Yorum yapan mesela duvar ustasi arkadaslarimiz da isimlerine meslegini yazarlarsa faydali olur. Boylece yorumculari kolayca etiketliyebiliriz. 3
  • Yorum 26 Nisan 2015, Pazar 17:34:10 Bu uçağu bu hale getirebilecek aklıma gelen tek olay HARD LANDING olma ihtimali. İniş takımıda nerdeyse kanat üzerine kadar çıkmış olmalı ki iniş takımının tersine kırılmış olmasını açıklıyor.Yoksa iniş takımlarının içe katlanması gerekirdi.Motorda patlama olması HARD LANDING sırasında motor piste değmiş olabilir.Bu sadece benim yorumum tabiki. Herşey FDM kayıtlarında çıkacaktır zaten. 0
  • Wake Turbulence 26 Nisan 2015, Pazar 17:33:47 Bahse konu uçağın önünden inen ve kalkan iki uçağında heavy category olduğu söyleniyor.Yolcu beyanlarına göre de sağa yatışlı sert iniş sonucu pas geçme olduğu görülüyor.Wake turbulence ın en önemli sign ı unwanted roll dur.Sanki durum buna işaret ediyor.Heavy ve medium uçaklar arası radar ayırması minimum 5 mil olmasına rağmen 737 uçağı ile yurt dışında 787 nin 7-10 mil arkasında bir yaklaşma sırasında 100-150 feetlerde ani çöküş sonucu neredeyse GA N1 thrust ı ile iniş gerçekleştirmiştim.Yani uçağın bu durumda GA yapabilme kapabilitesi şüphe uyandırıcıydı ki full thrust ayarlaması sonucu bile 250-300 fpm ile touch down gerçekleşti..Thrust managementta saniye geç kalsak belki bunun gibi bir habere konu olabilirdik.Ayırma yasal olmasına rağmen bunun gibi bir durumla karşılaştık.Havacılıkta yahu bu nasıl yapılır dediğiniz durumlara ertesi gün kurban olabilirsiniz.Autothrottle off iniş Boeing uçağında çoklu bacaklarda iş yükünü artırsa da basic flying skills i her zaman diri tutuyor... 3
    • Cpt. Ironbutt 26 Nisan 2015, Pazar 17:56:19 Aynen katılıyorum. Diyelim seperation az inme kardeşim. Yok illa inmem lazım diyorsan normal touchdowndan öncesine in kurtul Wake den.Koy uçağı 600-700 feete bak bakalım vortex felan sana birşey yapabiliyor mu. Değil mi ? Ya da artır kardeşim süratini 3 knot. Alınabilecek önlemler o kadar fazla ki. Burada asıl mesele ve talihsizlik gerek yoğun uçuşlar ve fatigue gerekse tecrübesizlik sebebiyle inişlerde Go Around Ready Minded olmayı unutarak inmemiz. 2
    • ... 27 Nisan 2015, Pazartesi 03:56:39 wakeden kurtulmak için normal touchdown'ın öncesine ineceksin öylemi?. ahkam kesmeden önce biraz okusaydın keşke. 0
    • Ironbutt zırvası 27 Nisan 2015, Pazartesi 11:04:57 Sana F/O'sundur demişler ama sen F/O bile değilsin belli. Önde giden uçağın wake türbülansından kurtulup inmek için o uçağın süzülüş hattının yukarısından yaklaşıp iniş noktasından öteye touchdown yapmak gerekir. Eğer senin dediğin gibi "600-700" feete uçağı koyarsan alacağın glideslope ikazlarını geçtim,bir de öndeki uçağın wake'inin tam göbeğine koymuş olursun uçağı. Aslında ne kadar zayıf olduğunu,normal bir pilot buradan bile anlayabilir. Tanımadığın bir meslektaşını daha resmi raporları bile okumadan,tüm yorumların altında karalayacak kadar karakter zayıflığın da olduğu belli. O sebeple kimliğini bir şekilde tespit edip eğer gerçekten pilotsan check'lerde sana, bu anlattıklarını uygulamalı anlatma fırsatı vermek isterdim. 0
    • ABC 27 Nisan 2015, Pazartesi 13:07:45 Doğru, baktın vorteks var, kurtaramayacaksın, kenardaki boşluğa tekeri koyuver, bu kadar basit yani. Allah'tan trol bu ıronbutt. 0
    • Demir popo 27 Nisan 2015, Pazartesi 18:21:36 Moruk seni allah ıslah etsin ve biraz alıl versinki oku öğren. Daha vortexin nerde oluştuğunu bilmiyosun bide ahkam kesiyosun. Bence senden olsa olsa vinç operatorü olur. 0
  • Capt. Baldır 26 Nisan 2015, Pazar 17:17:22 Şuradaki yorumları okuyunca pilot olduğuma utandım. Kaptan Butt sen bırak kaptan olmayı insan bile olamazsın. Birgün o dikmeler bir yerinden çıkar o zaman görürüm ben senin pilot var pilot var mentaliteni. Nerede ne zaman eğitim alıp kaptan oldun bilmem ama gerçekten bu işin eğitimini alan herkes şunu bilirki havacılıkta başıma gelmez diye bir tutum olamaz, olmaz. Zaten öyle düşünüyorsan Kaptanlığın "K" sı ile ilgin olmadığı ortaya çıkar. 9
  • Kaptan Demirkıç 26 Nisan 2015, Pazar 17:03:27 Sen pilotsan bak kaptan demiyorum pilotsan, hatta öğrenci pilotsan ben de adam değilim. Yeni yetme pilot ne demek? Her mesleğe yeni Katılan insanlar olduğu gibi yeni pilot arkadaşlarımız da olacak elbet. Sen ananın karnından yaşlı ve şu an her ne iş yapıyorsan artık (çünkü pilot değilsin) o işin uzmanı olarak mı doğdun? Bugünün tecrübeli kaptanları dünün çömez fo ları değiller miydi? O bilgi seviyesinde mi dünyaya geldiler? Ne kadar çok Kafasız adam var yahu. Lan nasıl anladınız hemen pilotun tecrübesini bilgisini yetkinliklerini? Ne kadar acınası haldesiniz farkında bile değilsiniz ve bu yüzden daha da acınası hale düşüyorsunuz. 6
    • Ciyaaak 26 Nisan 2015, Pazar 17:12:34 Birisi kuyruğuna mı bastı ? Yaran var galiba ? 11
    • Demirkıç'a 27 Nisan 2015, Pazartesi 00:32:38 ben de ayni seyleri anlatmaya calisiyorum... Bilmedikleri işlere yorum yapıyorlar, söyleyin mesleğinizi biz de sizinkine yorum yapalım. 0
    • Yolcu Dixy 27 Nisan 2015, Pazartesi 09:27:17 Ne kuyruğu ne yarası? Adam teknik bir cevap yazmamış ki. Gayet insani bir cevap yazmış. Hakaret etmemiş, hedef göstermemiş. Sadece tutumunu eleştirmiş. Bana kalırsa son derece de yerinde bir tespit yapmış. Esas sen düşün bence, insani bir yoruma bu kadar tepki vermeni gerektirecek ne var? 1
  • 737 lakabına 26 Nisan 2015, Pazar 16:46:44 Belli ki ucus okuluna girmeye gozu yememis ve omur boyuda girmek icin bilgi becerisi ve ahlak seviyesi dusuk kalıcak bir steward arkadasımızsın, havacılıkta turk u yabancısı ,sivili askeri,genci yaslısı,erkegi bayanı yoktur, sistem,kural,checklist ve ekip butunlugu vardır, Bu zamana kadar ogrenememıssın bundan sonrada ogrenemezsin, he bide cahilliğine dip not : gecen sene pist yerine taxi yoluna inen de yabancıydı en son ornek, 2
  • 737 26 Nisan 2015, Pazar 16:39:00 Önüne geleni kaptan yapıyolar ego tavan yapmış sonumuz belli hergün bi olay hergün bi kaza ne olcak bu thy kaptanlarının hali bide yabancıyı begenmezler atıp tutarlar bakın bakalım son 5 yılda ki olayların kaptanlarına kaçı turk kaçı yabancı 8
  • Cpt ironbutt 26 Nisan 2015, Pazar 16:38:52 Valla kaptan sen herhalde vortex konusunu kitapta okudun. Gercek hayat senin kitapta okudugun gibi degil. Vortex var vortex var. icinden cikilabilecek var cikilamayacak var. kaptan olmadigin zaten yaptigin komik yorumla belli. Kaptan olan adam boyle sacma yorum yapmaz. 10
    • Cpt. Ironbutt 26 Nisan 2015, Pazar 16:50:28 Güzel kardeşim, evet kitaptan elbette okudum ve dünyanın birçok bölgesinde defalarca da maruz kaldım. Vortex diye korktuğun şey wingtip vortex ise eğer korkma basit önlemler ile gerçek bir pilot bu sorunu çok ama çok kolay aşar. Yok sen vortexi microburst zannedip ayakların titriyorsa geçmiş olsun sana yapılabilecek bir şey yok. Elimde bu uçuşun dataları olmadığı için konuşmak henüz erken ama her vortexte uçağı yere çarpacaksak vay halimize. JFK da , LHR de yada DXB de vortex sürekli hemen hemen her iniş kalkışta olur ama binlerce uçak ta sorunsuz iner. Minimum seperation 2,5 mil isteseniz de istemeseniz de korksanız da havacılığın geleceği. Bu nedenle vortexte uçmayı öğren yada mesleği bırak tabi eğer bu meslekten isen. Başka öğrenmek istediğin var ise seve seve yazarım YETERKİ sormasını bil. Yeni yetmelerin sorunu bu. Süper pilotlar sizi. 2
    • Cpt. Ironbutt 26 Nisan 2015, Pazar 16:58:18 Saçma sapan yorum demişsin. Ben yorumlarımı sadece meslektaşlarıma hitaben yazarım o sebeple pilot olmayanlara saçma gelebilir elbette.( Üzülme sen de hayallerinde uçarsın. ) Açık ve net söyliyeyim o uçağı allah korumuş. Yanan motor + kırık sağ iniş takımı + Green+ Yellow hidrolik gitmiş + flap slatlar alınamamış ve hasarlı. Bu uçağı sorunsuz indirebilecek babayiğit azdır. Tabi sen bunu da saçma bulursun :) 3
    • Kaptan demir popo 26 Nisan 2015, Pazar 20:05:14 Müdür senin gibi kaptanlığı nerden aldığı belli olmayan adama cevap vererek zaman kaybetmek istemiyodum ama sen kaşınıyosun. Birincisi 25 yıldır uçuyorum. İkincisi senin kullandığın uçakların uçmasını sağlayan bilimin adı aerodinamik. Aerodinamikte laminar airflow diye bir konu var. Muhtemel bakkaldan para ile lisans aldığından bu konudan haberdar degilsin. Bir uçak kanadında kaldırma oluşabilmesi için uçak kanadı üzerinde laminar airflow olması gerekir olmazsa kanat üzerinde kaldırma oluşamaz. Vortex laminar flowu bozar yani kanar üzerinden geçen akımı bozup kaldırmayı azaltır bazen sıfırlar. Yani burada astronot olsan bilime karşı kaldırma üretemeyebilirsin. Demir popo uçağı hissetmek için kullanılabilir ama kaldırma yaratmaz. O nedenle bir pilot olarak herzaman başkalarının başına gelenlerden ders çıkarmak ve bunun başımıza gelmemesi için dikkat etmek lazım. Unutma yarın daha büyük bişey başına gelip herkese malzeme olabilirsin. Buda benden sana bi abi tavsiyesi. 0
  • Vortex 26 Nisan 2015, Pazar 16:29:48 Burada amma cok ucus bilen var gercekten sasiriyorum. Bilmeyen cahiller icin yaziyim. Ucak durduk yere sert inis yapmiyor. Ondeki ucugin jet wash una girmis. Bu ATC NIN MUHTEMEL bir hatasi. Jet wash a giren ucak ucmaz. Zaten Airbus ile istesenizde bu kadar sert inis yapamazsiniz. Inis yapincaya kadar trust ucak kontrolunde. Kaptanlarimiz bu duruma gelen ucagi emniyetle indirmis helal olsun. Burada zirzop bisuru yorum yapan cahiller kaptanlari tebrik etmek lazim. 4
  • Android Uygulaması 26 Nisan 2015, Pazar 16:10:34 O fotorafi ceken olmak iatemezdim..katmanduda ki deprem felaket cok hasar vermis.thy derhal bir acil yardim iceren 330 gondermeli. 0
  • iPhone Uygulaması 26 Nisan 2015, Pazar 16:00:52 Aviation Herald da bir yorum gordum. İnanılmaz ürküttü. To continue for take-off By Dave Miller on Sunday, Apr 26th 2015 12:02Z A governing rule in quick Ref Handbooks of jetliners goes like this: " After critical speed; continue for TAKE-OFF only if you believe airplane is able to fly. If airplane feels not airworthy stop". With a damaged "wing, engine and possibly Flight Controls" how can a pilot dare making a bulked landing go around is unacceptable. The fate might have been Like the doomed EL AL B747 flight 1862 on Oct 04 1992 killing hundreds of people on the ground as well. 1
    • evet 26 Nisan 2015, Pazar 16:55:24 aynen katılıyorum. hasarlı uçağı yeniden havalandırmak... müthiş bir hata... ama yorum yapan sevgili ve deneyimli pilot arkadaşlar görmüyorlar bu hatayı... hatalar zinciri var ama en korkunç olanı bu... 0
    • Cpt. Ironbutt 26 Nisan 2015, Pazar 17:21:49 Tabi olayın detaylarını henüz bilemiyoruz. Benim tahminim eğer pilotların hard landingten önce Go around yapma ihtimalleri. Uçak çökmeye başlayınca ToGa ya atmışlardır diye tahmin ediyorum netekim en doğru hareket te bu. ANCAK basit bir detay burada çok ama çok önemli. Eğer thrust idle da gelmişlerse uçağın gazı alması için en az 2 saniyeye ihtiyacı ortaya çıkar buda yere çarpması için yeterlidir. Bu sebeple asla inişlerde idle thrust gelmemek mutlaka uçağın üzerinde enerjiyle gelmek şarttır. Dünyada ilk düşen Airbus 320 de hepimizin bildiği üzere idle thrust sebebiyle düşmüştür. Eğer hard landingi takiben To/Ga ya atmışlar ise büyük bir hata yapmışlardır. Başka bir yorumumda söylediğim gibi allah korumuş o canları. 0
    • khn 26 Nisan 2015, Pazar 17:36:21 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
    • Aman aman 27 Nisan 2015, Pazartesi 11:12:10 Cpt ironbutt denilen zırva karaktere lütfen yorumla cevap vermeyin değerli meslektaşlarım. Idle thrust'ta yaklaşma yapmıştır diyen bir arkadaşa lütfen cevap vermeyin. Kendinizi yormayın. Ha onun yorumuna Artı veren 11 adet şahsiyette şu yorumdan sonra zaten bizlerden olamaz. O sebeple hiç uğraşmayın bu yeniyetmelerle. 0
  • Inme sorunu 26 Nisan 2015, Pazar 15:59:40 Gupe gunduz, milanodan gelen modern bir ucak, kendi bildigi hava alanina inemiyor. Inme konusunu yerli universite mezunu pilotlarimiz tam alarak kavrayabilmis degil. Zaten bu hatali iniste o kadar hasara yolaciyorlar ki ikinci inis normal bir inis olamazdi. Ikinci inis gorece normal bir inisti. Ancak o kadar iyi olabilirdi. Birinci iniste ne olduysa oldu ve yerli pilotlarimiz Istanbula!! inemediler. Inme konusunu biraz daha calissinlar. Zira son 3 buyuk kirimda yerli pilotlarimiz inme problemi yasiyorlar. Ya da her yerli pilota bir yabanci, bu isi bilen kaptan pilot versinler. Bilmemek ayip degil ogrenmemek ayip. 6
    • yerli yabancı 26 Nisan 2015, Pazar 16:57:42 Türk pilot arkadaşlarımızın yabancı pilot neden alınıyor yakınmaları elbette haklı gibi geliyor kulağa... elbette Türk pilotlar uçsun isteriz... ama yukarıdaki yorum yanlış mı Allah aşkına? 5
    • yersiz yerli 26 Nisan 2015, Pazar 17:44:18 evet yanlış 4
  • teknik 26 Nisan 2015, Pazar 15:58:24 Tek kelimeyle Allah korumuş Çekirge 1 zıplar 2 zıplar 3 de Allah muhafaza :-( 1
  • Yorum 26 Nisan 2015, Pazar 15:50:14 Uçağın akıbeti ne olacak? Onarımdan sonra tekrar uçuşlara katılacak mı yoksa filodan çıkarılıp parçalanacak mı? 0
    • teknik 27 Nisan 2015, Pazartesi 11:48:57 uçak kal 0
  • iPhone Uygulaması 26 Nisan 2015, Pazar 15:50:02 Airbus'a bravo, iki hidrolik sistemi, bir motoru, kanadın yarısı yok buna rağmen emniyetli uçuş sağlayacak dizayna sahip. 1
  • Android Uygulaması 26 Nisan 2015, Pazar 15:40:36 3 gün önce Almanya-ya uctuk. Yıllardır ucariz böyle sert bir iniş görmedik. 2. Pilot bayandi. Tüm yolcular ve ailecek panik olduk. Bundan sonra önceliğimiz Lufthansa olacak. Yolunda gitmeyen bazı şeyler olsa gerek! 3
  • iPhone Uygulaması 26 Nisan 2015, Pazar 15:34:03 OKADAR sert vurmuş ki iniş takımı dikmesi kanadın üzerinden çıkmış. 0
  • Android Uygulaması 26 Nisan 2015, Pazar 15:33:43 Allah korumus.. cok şükür ki kimseye birsey olmadi. 0
  • nasıl bir iniş 26 Nisan 2015, Pazar 15:26:33 Nasıl bir inişti ilki de uçağın kanadını parçaladınız arkadaşlar yaa. Belli ki 1
  • tk 26 Nisan 2015, Pazar 15:06:12 bi motor durması nasıl bu kadar berbat hale nasıl getirilir işte cevabı, yok şöyle böyle demesin kimse 2 ayda 2 uçak kullanılamaz hale geldi pilot eğitimleri ve teknisyenler ne kadar iyi sorgulanması lazım 5
    • sh*t 26 Nisan 2015, Pazar 15:47:09 hard landing sonucu kırılan dikme ve hasarlanan motorun vb. teknisyenler ile ne ilgisi var ? 0
    • TEKNİK 27 Nisan 2015, Pazartesi 11:48:08 KARDEŞİM MOTORDA YANGIN İLK DENEME DE SAĞ DİKME UZERİNE İNDİRİYOR KAN AT DA VURUYOR YERE SONRA YANGIN BAŞLIYOR. YANİ OLAY UCAK SAĞ KANAT VE SAĞ DİKM E UZERİNWE İNİYOR. TEKNİK BİR SEBEP YOK. KULE VE PİLOT ARASI HATA. 0
  • Geçmiş olsun 26 Nisan 2015, Pazar 15:03:53 Büyük bir facia atlatılmış , geçmiş olsun tüm camiaya 0
  • none 26 Nisan 2015, Pazar 14:51:15 Hasarlı bölgenin bir tık ötesi yakıt tankları ya orasıda hasarlansaydı ? 0
  • Sok Edici 26 Nisan 2015, Pazar 14:49:02 Goruntu cok seyi anlatiyor, fazla laf salatasina gerek yok. Bu olay cok iyi incelenip aydinlatilmali. Ileride olabilecek cok daha sonuclar engellenebilir. Yoksa klasik yaklasimla, bastan savma sorusturulup, ustu ortulurse ileride hepimiz aglariz. 0
  • iPhone Uygulaması 26 Nisan 2015, Pazar 14:47:14 Önemli kayıtlar ve belgeler de taksit taksit geliyor !! 0
  • Android Uygulaması 26 Nisan 2015, Pazar 14:38:37 Ne kahramanı kardeşim ilk denemede çakmış uçağı yere kaptan . Zaten akıllı uçak bunlar . Kaptanda kapasite olsa tek motorla rahatlıkla yere inermiş. Yakında tk ya uçuş işletme başkanı olur bu... teknik 1