TÜRK PİLOTLARI UMUTLANDIRAN HAMLE

    Çok beğenilenler

  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 13:35:49 aslında sorunlarına çözüm aramaları güzel ama onlarca iyi egitim almış üniversite mezunu ingilizceleri yeterli insanlar sistemin çarpıklıklarından dolayı işe giremiyor haksızlık degil mi 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 13:40:04 Tüm kuruluşlara aylar, yıllar öncesinden 15 mart 2012 ye kadar tedbirinizi alın denmiş, halamı uzatma talep ediyorsunuz. Demekki büyük bir lisan eksikliği var. Havacılık kanla yazılmış bir branştır, İSTENEN DERECEDE LİSANIN YOKSA, GİDERSİN. Bizler yolcu olarak, canımızı yolda bulmadık. 0
  • Tüm yorumlar

  • Misafir 29 Şubat 2012, Çarşamba 16:47:41 sizler ancak birbirinizi yersiniz elin oğlu da gelip uçar işede girer paralarıda kazanır. sizler yeyin birbirinizi. 0
  • Misafir 29 Şubat 2012, Çarşamba 00:38:27 Devenin dogru yeri yok iste, herkes isine gelen telden caliyor, tekne batincaya kadar ugrasmayin, baska ulkede yabanci pilot olmayin. 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 22:06:11 YORUMLARA SOYLE OKUDUGUMDA BIZLER MESLEKDAS OLRAK BIRMIRIMIZIN KUYUSUNU KAZIYORUZ. SIVILI ASKERI, ASKERI SIVILI, ISE GIREMEMIS OLANI SUAN ISI OLANI O VEYA BU SEKILDE SEN BOYLESIN SOYLESIN DIYIP ELESTIRIYOR. ARKADASLAR KENDINIZE GELIN HEPIMIZ AYNI GEMIDEYIZ. BU OYUN NE OLURSA OLSUN HEPIMIZE OYNANIYOR. ISSIZ MESLEKDASIMIN ISSIZ OLMASI UCAN MESLEKDASI DEGIL SUAN UCAN YABANCI PILOT BUNU UNUTMAYIN. VE GERCEKLERI GORELIM. YAPILAN UYGULAMA DOGRUMUDUR. HAYIR DOGRU DEGILDIR. DUNYADA BUNLARIN ORNEKLERI VARKEN. SHGM SUNUN DENDIGINI HATIRLIYORUM. TALEPTE BULUNUYOR ATPL SINAVLARINA TURKCE GIRMEK ISTIYORUM. VERILEN CEVAP OZAMAN INGILIZCE YETERLILIGE GIRERSIN. OZAMAN SORARLAR NEDEN GIRDIM SINAVA ING. OLARAK. 15binsoruyu ezerlemek bile L4 ign . Ister. 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 20:19:01 mevzuya bodoslama dalmissin, turkce biraz bozuk ondan herhalde, kargo ornegi arkadasin ucusa gittigi saat itibariyle ve bir is sahibi oldugunu kanitlamak acisindan verilen bir ornekti, ben de eski kargocuyum arkadasim, kimseyi de asagilamadik, onceki sayfalari da oku oyle yorum yap. Goruldugu gibi level 6 buradaki yorumlara yarar saglamiyor, turkce lvl 6 gerekiyor 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 19:21:49 sen kendini ispat olayina girdin bak sadece uctugun sirketi soyle okeydir anlasilir olay hadi koc 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 18:00:55 neden yabanci pilotlar yada yurtdisinda egitim gorenler bu sinavdan muaf tutuluyor. ben londrada yasiyorum ve burdaki bircok ingilizin seviyesi level 1 bile degil adamlar turkiyedeki gibi ezber yaparak universiteyi bitiriyorlar. 250 karakterlik bir yaziyi bile yazamiyorlar. yani sadece ingiliz olmak bile yetersiz. turkiyede kac kisi adam gibi turkce kompozisyon yazabiliryorki . isin ozu bu sinava herkes girmeli sadece turk pilotlar degil. ben inaniyorum turk pilotlarin grammer leri ingilizlerden cok cok daha ustun 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 17:47:08 hala ingilizce önemli 'ise' diye başlayan yorumlar var.. inanılması gerçekten güç.. ise değil arkadaşım, ingilizce 'ö-n-e-m-l-i'.. havacılığın lisanı bu.. öğreneceksin... 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 17:44:02 İngilizce'yi bırakın da bir baltaya sap olamayanların parayı basarak, soru bankası ezberleyerek pilot olduğu bir sistemi sorgulamanın vakti gelmiştir. SHGM göreve... 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 17:42:37 İngilizce bu kadar önemli ise, İngilizce öğretmenlerini uçuş okullarından mezun edelim, nasıl olsa parayı veren düdüğü çalıyor. Sorun kökten çözülmüş olur... 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 16:37:55 burada devlet sizi okutsun sonra farkli hilelerle istifayi et ve ozel havayollarina kacin diyen ve tsk dan ayrilanlari dolandiricilikla itham eden arkadas hakkinda sayin gurcan manti ve diger ayrilan pilotlar mahkemeye vermelidir arkadasin ip numarasi tespit edilsin.. bu kadar kolay olmamali burada yorum yapmak bir onlem alin artik 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 16:12:52 lisansını yurtdışında almış, level 6 sahibi bir pilot olarak görüyorum ki bazı yorumlar gerçekten acındırıcı. karşı tarafı para ile pilot oldu diye veya kargocu diye aşağılamaya çalışmalar falan. ne zavallı bir zihniyettir bu. ingilizcenin önemi havacılıkta belli iken hala - bu demek değil ki pilotaj önemsiz veya ingilizcesi iyi olan pilotların pilotajı zayıf(!) -bu çok gecikmiş uygulamayı diğer pilotları aşağılamaya çalışarak eleştiren sözde pilotlar var. insan ben ne tür meslektaşlar ile aynı kokpit ortamında bulunacağım diye düşünmeden edemiyor. profesyonellik anlayışınız yerlerde sürünüyor malesef. 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 15:30:38 Sevgili kaptanım, palavra olmadığını görmekten korkmaz isen, yaz mail adresini; yazıyım mail adresimi, gönderiyim toeic belgemi. Ayrıca, ben sizin gibi yanımda uçan f/o'yu bir hizmetçi gibi görmeyip, gereken hazırlıklarda bizzat kendilerine, hatta daha sonraları evimde bile tekrar anlatarak destek olmaya çalışıyorum. Ayrıca kargoda hiç uçmadım ama gerçekten çok isterdim, sonuçta kargoya bile alaylı bir dille yaklaşarak tarzını ve eğitim düzeyinizi iyice resmettiniz. 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 14:05:17 Bu haberin başlığı değiştirilmelidir. Ülkemizde halihazırda muhtelif şirketlerde uçan ve ingilizce seviyesi yüksek birçok Türk pilotumuz bulunmaktadır. Genelleme yapmak doğru değildir. Editörlerin dikkatine... 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 13:08:41 Anlasilan kargocusun o saatte ucusa gidiyorsun, bence yorum yapacagina wx, notam, ucus hazirligini tamamla, kaptanina yardimci olursun, toeik vs palavralari da birak, bu isler kolay degil zamanini bos islere harcama, yanindaki adam da sana guveniyor bilse icinden neler tezgahladigini, ustun hizmetli asker ve ezici insan seni, ucustan donunce yazarsin yine "kargocu" seni 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 12:32:34 Devlet beni okuttu evet karsiliginda mecburi hizmetimide yaptim!devlet bana hak sunmus gidebilirsin diye kurmay degilim bisey degilim illa albay olupdami birakiyim yani! Heralde herkes parasi icin sever bu meslegi lafimiz yok ikibin lira verseler o cigiranlari gorurum ben hepsi yok olur bu benim meslegim kardesim bin lirada verse yaparim. Cikipda bos bos konusmayin, kiskanmayin!Ingilizceymis havada ne gerekiyosa butun pilotlar konusur size sunu soliyim bu konusuyorum diyenleron hepsi dut yutmus bulbul gibi yanimda takiliyo oyuzden konusmayin bos yere 15000 bin soru ezberleyip pilot oldunuzda ne oldu 205 saatlemi pilot oldunuz birakin bu isleri sozde meslektaslariniza sayginiz yok zaten bu hasetle evde oturmaya mahkumsunuz;) 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 11:18:58 Sanırım yazım hedefini bulmuş. Bu saatte yorum yaptığımıa göre, işsiz olmadığımı ve uçuşa gitmeden önce, kahve eşliğinde evimde yorumları olurken buna cevap yazdığımı anlamış olmanız gerekirdi. Algınız bile kapalı. Ben kredi çekmeden hallettim bu işi. Askerde üstün hizmet ve takdir belgelerimin yanında; Toeic =980, Almanca= Numerus Clausus, B737 .. daha da ezmek istemiyorum. Ne de olsa Türk'üz.. Büyüklerimize saygılıyız. 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 10:52:54 BU SINAVIDA GECEMEZSENIZ KOKPITE GIRMEYIN LUTFEN ARKADASLAR ALDIGIM BILGIYE GORE SHGM DE YAPILAN SINAV ILKOKUL INGILIZCESI SEVIYESINDE EGER BUNU DA GECEMIYORSANIZKI THY NIN PILOTLARI HALA CEVAPLARI EZBER YAPIYORLARMIS LUTFEN O KOKPITE BU INGILIZCENIZLE GIRMEYIN 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 10:31:06 Lütfen yaralarınızı bir an önce sarın ve işinize bakın. Yapamıyorsanız, alın şapkanızı, onur ve gururla çekin gidin. Yarası olmayanları da kıskanmayın. Onlar siz dalga geçerken işlerini ciddiye aldıkları için çalışıyorlardı. Saygılarımla. 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 10:06:54 Yazinin yazildigi saate bakar misiniz? Bu saatte yorum okumus yorumcunun kimligini algilamis karsi yorumla adami dagitmis. . . kim? parayla pilot olan arkadas . . . bunu neden yapiyor? Vatan icin !!! Zaten hersey vatan icin degil mi? "Neler yaptik vatan icin, kimimiz öldük kimimiz nutuk attik" demis sair. . . arkadasim sen bi kredi daha cek su bedelliyi de bagla sonra devletten kacanlara bakarsin, ha bi de is bulucan tabi, o da kolay seni pilot yapanlari ortadan kaldir tamamdir. Suret degil insan olmak esas. . . 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 09:30:09 Ingilizce bilmek pilotluk mesleginde tabiki bir zorunluluk. uluslararasi bir is yapiliyorsa, en az 1 yabanci dilin olmasi gerekli. Belki standard cümlelerle suana kadar yürümüs olabilir isler ancak acil durumlarda veya standard durumun disina cikildiginda gerek kuleyle, gerek yanindaki pilotla kontaga gecebilmeliler. Sonucta canimizi teslim ediyoruz. Yoksa otopilotu ayarla, one zero one demekle pilot olunmaz. Ayrica ingilizce ögrenmek zor birsey degil ki.Kimse onlara ingilizce roman yazsinlar demiyor. Sadece iletisim kurup anlasabilecekleri bir seviyede olmalari gerek.Yurtdisinda zaten iyi ingilizcesi olmayan adami kolay kolay pilot olarak ise almiyorlar. 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 09:24:37 Evet , ben pilot değilim, ama geberiyorum aşımdan. o kokpiti gördümmü cennett gibi oluyorum. acayip bir aşk benimkisi, ama ingilizcem L3 seviyesi.yaş 30 ....eee çok seviyorsun madem niye gitmedin ?? Niye gideyim. aldım atpl i ne olacak. Şirketlerin kapısını çaldığımda it gibi ortada kalacakmıyım? Kalacağım... Ne yazık edecem o parayı. Çocuk işi mi bu ? PC başında oturup iş yapmaya benziyormu ? Hayır.Arkanda 200 insan var, sırf ingilizce yüzünden büyük bir hata yaparsam arkadaki insanların vebalini kim ödeyecek ? ben...Bu işi adam gibi yapan ,aslan gibi ingilizcesi oln adamın yaşı kaç olursa olsun elini öperim ben...layıkıyla yapılmalı bu meslek.Artık şu yeni ingilizcesi olmayan yetmeler farkına varsın şu işin. İNGİLİZCE ŞART kardeşim.. 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 08:18:03 applies, all the time!!! May your landings equal to your takeoffs. Have fun 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 07:36:07 Yazik yurdum insani yabanciyi lvl 4 saniyor. . . 50-100 evroya yun / bul / cek / isp vs ulkelerde lvl 6 basiyolar lisanslara. . . onra da adam gelip: "ay kom at tu oklok tomorrov mornin" gibi cumle kuruyo bizim millette bunu ham yapiyo. iyi uykular beyler bu kafayla daha coook yabanci pilot, hemsire., ogretmen, gnl mudur., doktor gelir basiniza. . . sahi o zaman hastalanip doktora giderken alirsiniz lvl 4 artik. E anlatcaniz ya derdinizi ingilizce. gariban ogretmen atama bekler. Ev sahibiniz de yabanciysa ayvayi yediniz nasil yaparsiniz pazarlik, hadi yaptin avro almak yatirmak lazim di mi? ama olsun yabanci olsun camurdan olsun. Sonuc: "Hakkinizi helalediyor musunuz? / Helal olsun!" Gomun! Saygilarimla. . . 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 06:26:43 İngilizce bilmeyenler yardirmis yine... 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 03:51:53 1200 kişi TOEIC ten barajı geçip belgesini sunmuş durumda. Tamam bir sorun olduğu söyleniyor. Ama Avrupa da İngilizler hariç 1200 tane pilotu birden TOEIC sertifikalı başka bir havayolu var mı? Varsa çıksın görelim:))) Bakın örnekler sunuyorum: İtalyanlar, İspanyollar, Fransızlar, Ruslar, Macarlar, Romenler, Bulgarlar, diğer tüm doğu bloku ülkeleri, İsviçreliler, Belçikalılar, Almanlar, Avusturyalılar,.... Hiçbirisinde bu kadar TOEIC sertifikalı pilot yoktur. İyi oldu bir yerde THY pilotları aşama kaydetmiş oldu. İt ürür, kervan yürür. Yola devam arkadaşlar. bu sayı önümüzdeki günlerde 1500 ü geçecek. Sıra kabin e gelmeli. Onlardan da TOEIC alınmalıdır. 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 01:56:06 Devlet seni okutsun, eğitsin Pilot yapsın, sonra sen farklı hilelerle istifa et, emekli ol ya da vs. kaç özel havayoluna. Madem para önemli değil, neden askerden kaçıyorsunuz sayın kaptanım?? Kalıp neden ülkene hizmete devam etmediniz??? Yazık ya.. Ülkeni dolandrmışsın, kalkıp parasıyla eğitim alanlara laf atıyorsun..!! 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 01:00:15 Agzina saglik kardesim. . . nokta. 2. konu olaya yolcu rumuzuyla giren sahislar da sapir sapir ortaya dustuler. aile terbiyeleri belli oldu durust arkadaslarin demek ki yolcu arkasina saklanmiyoruz. Diger konu bagrisip cagrisan e neden2008 sonrasi mucadelesi veren arkadaslar., diger insanlarin sinava girmesi senin sinav sonucunu etkiler mi? sen sinavina gir gec nasilsa iyi ya ingilizcen, digeri de sonra girsin aksi durumda sen yanlis anlasilirsin baskasinin isine goz dikmis konumuna dusersin. Ayrica kimse yemek yedigi kabi karistirmasin, nankorluk etmesin, bu isler doviz kurlari gibidir caninizi sikmayin. Son soz pilot dusmanlari her zaman vardir ve hep olacaktir buna da alisin, az olan ve az yetisen hersey degerlidir, İyi ucuslar 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 00:34:38 ah TALPA ah...zamanında frozen ATPL için havayolunda uçan,onlarca sivil kökenli pilot için yardım istemiştik. Aman sakın yapmayın mimlenirsiniz, başkanımız olumlu bakmıyor,çalışın yaparsınız diyerek bizi hep geri çevirdiler. Yalnızca dil sınavı değil hadi gelin T-ATPL diye bir sınav çıkaralımda sivil-asker herkez bu sınava tabi olsun..:) işte o zaman AK ile KARA belli olsun. Sen git,ingilizce olan 14 dersin sınavından geç ve hayır arkadaş seni birde ingilizce sınavına sokuyorum de... hikaye arkadaş bunla hikaye!... para tuzağı. Bu teklifi yabana atma: Gel sivil havacılık ;bir T-ATPL çıkar, tüm pilotları bu sınava sok ve görsün dünya AK ile KARAyı...Saygılarımla... 0
  • Misafir 28 Şubat 2012, Salı 00:18:22 Hasetinizden çatlıyacaksınız yaa! Pilotların kazandığı parayı kazanamayanlara söylüyorum bunu.İşsiz pilotlarmış! parası çok diye atladınız çektiğiniz kredilerde patladı neymiş ingilizcesi varmış lvl4 alırmış anca ahkam kessin alında görelim bakalım geçebiliceklermi sınavı!!Bırakın bu işleri bende bir pilot olarak söylüyorum bunu, sizin gibi süper ingilizce bilenle uçacağıma, Tecrübeli kaptanlarla uçarım.Yabancılarla muhabbet etmeseler de olur. Bu mesleğe parası için gelenler gibi emergency olduğunda lövyeyi bırakmıyorlar en azından:)) 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 23:43:35 Level 4'ün ortaya çıkmasından bugüne yaşananları ve sonrasında yaşanacakları özetleyelim: İnkâr, isyan, pazarlık, depresyon, kabullenme diye gidecek maalesef. 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 21:37:04 ARKADASLAR ALDIGIM BILGIYE GORE SHGM DE YAPILAN SINAV ILKOKUL INGILIZCESI SEVIYESINDE EGER BUNU DA GECEMIYORSANIZKI THY NIN PILOTLARI HALA CEVAPLARI EZBER YAPIYORLARMIS LUTFEN O KOKPITE BU INGILIZCENIZLE GIRMEYIN 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 21:24:48 İngilizcesi yeterli olmayanlar emekli olana kadar uzatma talep edin:-)İngilizcesine güzenmeyenler de İngilizce şart mı,bütün ülkeler bu işi sanki halletmiş mi,yıllardır uçuyoruz şimdi bu nerden çıktı gibi mazeretlerin arkasına sığınmaya devam etsinler.Kendimizi geliştirmek için çaba harcamayalım.Yan gelip uçağı uçuralım,eksikleri görmemezlikten gelelim,dünyaları ben yarattım edasından vaz geçmeyelim. TALPA bu işe mesai harcayacağına uçucu ekibin kanununun çıkarılması,yabancı pilotların değil Türk pilotların işe alınması konularında biraz mesai harcasın.Ama THY'de çalışıp TALPA'da dernekçilik oynayan adamlardan da hala eski zihniyeti savunmalarının dışında bir hareket beklemekte yanlış olurdu zaten... 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 21:09:31 ne ingilizceymis, cok gereksiz abartiliyor suyu cikti bu isin 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 20:41:54 Bu level 4 olayi iyi olmus sinavi gecemeyenleri ucurmayinda issiz olan level4 isli pilotlar baslasin ise :)) 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 20:31:13 THY'de 26 yıl çalıştım. Pilotların % 99'u sadece HAVADA KALABİLECEK kadar Seyrüsefer kelimelerine hakimdi, onun dışında iki kelimeyi biraraya getiremezlerdi. Astronomik maaş alırken iyiydi, zam isterken iyiydi, herkese Baş Komutan edasıyla afur-tafur yaparken iyiydi vb vb.. Şimdi tutşmuşlar, zamana ihtiyaçları varmış. 30-40 yıldır zamanınınız boldu, ne oldu? Özellikle Talpa'nın bu beylerin cebinden İNGİLİZCE ÖĞRENME PARASI ÇIKMASIN DİYE UĞRAŞMASI çok ironik. 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 20:24:42 şapka düştü kel göründü..buğüne kadar canımızı kimlere emanet etmişiz...yes-no-okey haaa? yemezler artık...ya oturun adam gibi inğilizc öğrenin yada kokpiti işğal etmeyin...gelsin yabancılarda huzur içinde uçalım... 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 20:16:36 Kaza kırım oranı Avrupada en yüksek (ne açıdan bakarsan bak birim saat veya birim iniş üzerinden)olarak .hatta ikinciye % 175 fark atarak. Avrupada en yüksek air miss oranı ile. Yeterince açık mı? Bir başka birincilik te birim saatte taşınan yük başına yakılan yakıtta elde edilmiştir. 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 19:28:28 THY 1933 yılından beri 79 senedir uçuyor, şimdiye kadar uçan pilotların İngilizcesi yetersiz idi de bunca senedir THY nasıl operasyon yapıyordu? 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 18:59:01 Pilotluk mesleğinin olmazssa olmazı İngilizcedir. Bir kurum çıkıyor ve diyorki benim pilot üyelerim ingilizce bilmiyor bize süre verin diyor biraz ingilizce çalışssınlar... İşte skandal tam bu noktadadır. Sen üyelerine demen lazımki '' Arkadaş sen ne hakla böyle birşey talep etmemi istiyorsun??'' Senin İngilizce dilini bilmen gerekirdi, yıllardır sen bu işten para kazandın... neden Öğrenmedin bu ingilizceyi??? diyeceği yerde ek süre talep ediyormuş...BU HABER TAM BİR SKANDALDIR saygılar.... Kimse kusura bakmasın... 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 18:49:30 bence YOLCU rumuzlu yorum yapan şahısta level 4 sınavına girsin:) boarding kartına işletsin:) bu kadar hararetli savunduğuna göre ingilizce çok önemli olsa gerek??? zaten ona göre türk pilotlar zaten hasbelkader türkçe konuşuyor, alalım yunanı-sırpı güvenli uçalım,istanbul'a alçalırkende Konstantinapolis anonsunu alkışlıyalım 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 18:47:37 tek kelime level 4 olucak bun sart bir pilot olana 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 18:45:11 uyuyanı duyduk ta, derste çalışılıyorsa hemde ingilizce her türlü vahim. Hem adam ingilizce bilmiyor, hem uçağı bırakıyor başka birşey yapıyor. Demek ki bu uçaklar kendi kendilerine uçabiliyor. 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 17:57:51 Bu level 4 neden bir anda fanatik şekilde gündeme geldi, çünkü talpa yabancı pilot konusunu gündeme getirdi gönerilmeleri konusunda fikir belirti ve sonrada şu sözleşmesi yenilenmeyen Danimarkalı pilotlar ve bu yabancılardan rant sağlayan komisyon alan içimizdeki Danimarkalılar yaygarayı bastılar . Dünyada 192 ülke var kaçtanesi Lev 4ü halletmiş , bu level 4 tamamen anadili ingilizce olanların kendi sektöründeki krizi hesap ederek kendi işsiz pilotları için iş bulmak için çıkarılmış düzenleme, herkes kabul ettimi 192 ülkeden 30 küsürü oda aynen kabul etmiş değil , daha önce bu uçaklar Lev 4lemi uçuyordu , Pilotlukla ingiliz filologluğunu karıştırmayın , sonra ingilizce biliyorum diyenler bile biraz zor iş bulursunuz bindiğiniz dalı kesmey 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 17:52:28 arkadaş madem ingilizceyi biliyorsunuz niye tutuşuyorsunuz. adamlar haklıymış o zaman. 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 17:25:46 Uçağı yok ingilizce uçurmuyor, yok CRM uçurmuyor, ne uçuruyor bu uçağı... iyi o zaman, bi bilek ile bi yürek yeterliyse biz niye yıllardır sürekli eğitim görüp duruyoruz. Değiştirin bu kafayı artık, değiştirin. 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 16:36:52 bırakın dil yeterliliğini önce ahak yeterliliği arayın...kimin eli kimin cebinde belli değil ayrıca adamlar kafasına kuma gömmüş yaptıklarını kimse görmüyor sanıyorlar..şirketten tepki almayınca ahlaksızlğa devam.bunlara ses çıkarmayanlarındır vebal bu böyle biline 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 15:49:41 BİR YOLCU OLARAK CAN GÜVENLĞİ VE UÇUŞ GÜVENLİĞİ AÇISINDAN KOKPİTTE İNGİLİZCE BİLMEYEN PİLOT İSTMEMIORUZ.CANIMIZI SOKAKTA BULMADIK.DİL BAKIMINDAN YETERSİZ OLAN KAPTANLAR YA DIL OGRENSINLER YA DA UÇMASINLAR.ESKİ DEVİRLER BİTTİ.ARTIK BUNDAN SONRA KOKPİTLERDE İNGILIZCE KAPTANLARA YER YOK !!! 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 15:48:42 2008 öncesi lisans sahibi pilotlar level 4 sınavına girmeden iki yıl daha uçabiliyorlar. 2008 yılı sonrası lisans alan pilotların günahı ne? Biz neden hemen sınava tabi tutuluyoruz? Bu uygulama herkese eşit uygulanmalıdır, bütün pilotlar aynı zamanda sınava tabi tutulmalıdır ya 2 yıl sonra ya hemen şimdi aynı zamanda sınava girmeliyiz. Pilotlar vakfı 2008 öncesi sonrası diye ayrım yapacaksa bizim vakfımız olmaktan çıkar.... 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 15:36:30 arkadaslar hic kaytarmayın bu sınav ya olacak ya olacak. Dunya standartı bu. herkes girecek. basaran basarır. hatta sınavları ICAO yada JAA kurulları yapsın. kotu ve iyi ortaya cıksın artık. kolay gelsin 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 15:30:37 sizin rakibiniz yabancı pilotlardır...onların yerine sizi alıp yetiştirsinler..İş bulma kurumuna müracaat edin,devlet size iş bulmak zorunda..bulamıyorsa işsizlik tazminatı alırsınız..hem pilotsunuz,hem ingilizce biliyorsunuz.. 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 15:22:55 yabancı pilotlardan destek alın,Bakan, Türkleri dinlemez bile..Ama yabancı pilotlar bu işten zararlı çıkacaksa,SHGM kesin bir çözüm bulacaktır... 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 15:02:35 Talpa'ya bu yaptığı doğru hamle için tebrik ediyorum. 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 14:58:02 az para kazanıyorlar ya o yüzden kurs parasını talpa karşılıyor herhalde,siz nerden bulacaksınız o parayı acaba... 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 14:55:19 Merak etme sen O Lisanslandırılmış pilotlarla yıllardır uçuyorsun . Ne oldu da şimdi Level 4 cü oldunuz hepiniz . Dün'e kadar haberin varmıydı acaba senin böyle bir sınavdan . Hey yavrum hey yabancı hayranları sizi ... 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 14:53:57 Türkçe bilmeden edebiyat öğretmeni olamayacağınıza göre, ingilizce bilmeden de pilot olmamanız lazım, youtube da video var, sanırım TK27, kokpite yabancı yolcu almışlar, adam kamerayla çekim yapıyor, yardımcı Türk, yolcu ingilizce soru soruyor, bizimki sadece yes/no. globally ours. 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 14:48:49 Kafanızdan uydurduğunuz senaryoları başkasına yıkmayın. Önyargılı olmayın. Bunları yapıyorsanız aile terbiyesinden hiç bahsetmeyin "kaptanım". 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 14:44:35 Bir onceki yorum icin; daha Turkce'mizi kullanamiyorsunuz sayin bey/hanim efendi. Bu yuzden sizden seviye 4 ingilizce istenmesi zaten basli basina bir hata ve zaman kaybi. Ben Sayin Bakanimiz'in yerinde olsam ekstra sure vermezdim. Ingilizce ogrenmek "yatirip & cekmekten" daha kolay. Emin olunuz. Gidiniz, konsantre olup ogreniniz. Ogreneni Yuce Rabbim de sever. Ogrenmek sevaptir. Hayirli ucuslar dilerim. 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 14:40:20 Birisi ucmayi bilir yes yes okey roger deyince ingilizce bildigini sanir,digeri ingilizce bilir ucagi ingizce ucuruyor sanir normal disi bir olay yasasa havada biraz bozuk olsa ipi carsafa dolanir,her ikisini iyi bilenlerede ukala denir. 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 14:39:04 Böyle bir uzatma onaylanırsa Türk sivil havacılığına çok yazık olur.. TALPA nın uzatma talebinden çok kısaltma talebi etmesi gerekir... Neyi savunduğunuza bir bakın... Benim pilotum ingilizce bilmiyor lütfen biraz daha zaman tanıyın ...:)) olmaz... Bu haber umarım yanlış bir haberdir, umarım böyle bir istekte bulunmaya gidilmeyecektir, çok yazık... Bu ülkede ingilizceyi belki hiç kullanmayacağaınız işe başladığınızda asgari ücretle çalışacağınız kurumlarda bile 2. dil şartı bile aranırken, PİLOT luk ünvanını taşıyan birisinin İngilizceyi bilmesi ŞARTTIR! 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 14:23:59 Yolcu taklidi yapan vasifsiz lisans sahibi kendine aklisira yer acacak, sanki ucak dil organiyla ucuyorliya? hey yavrum hey emek ne kadar ucuzladi yurdumda, emeksiz yemek donemi,sevgi, saygi, liyakat, sifir sifir sifir aile terbiyesi yerlerde surunuyor. aynen sahte doktorlar, sahte dis hekimleri gibi herkesin yerinde gozleri var, doyurulamayan bir aclikla diyorlar ki: Parayla aldigimiz sertifikalar var., onlarin parasini geri almak istiyoruz, bunun icin ne gerekirse yapariz hersey mubah, verin verin verin bize verin daha cok verin, herseye layiksiniz siz. 0
  • Misafir 27 Şubat 2012, Pazartesi 13:57:44 Zaten eski yonetim sinavlari 2 sene erteletmisti. Bu sinavin olacagi 2 sene onceden belliydi. 0