‘TÜRK PİLOTLAR EĞİTİMSİZ’ DEDİ...

    Çok beğenilenler

  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 12:07:40 Kaptanımız flaş olmak istedi heralde.şimdi ki ataklarda emekliliğine 3 ay kala ÜNLÜ olmak için mi?..THY de bu oyuna alet ediyor.madem bu kadar eğitimsizdi pilotlar yıllarca TALPA da olsun THY de hep yönetici hoca oldu kendi niye bişeyler yapıpta eğitim düzeyini artırmamış..çabalar boşuna bilenler iyi bilir kaptanı 0
  • Misafir 22 Aralık 2011, Perşembe 15:44:28 neden yazılan yorumları yayınlamıyorsunuz. Temelin amsterdam kazası için kaptana önerdiği ister milyon dolar ister yurtdışı görevi teklifi yaptığını neden yayınlamıyorsunuz. sendika, talpa ve siz tamamen thy güdümündesiniz kuklasınız. ama suç sizde değil konuşamayan korkaklarda. 0
  • Tüm yorumlar

  • Misafir 20 Aralık 2011, Salı 19:08:46 Gorevi birinci dereceden insan caniyla ilgili olanlar, milliyet , etnik koken gibi abes islerle ugrasmaz. Isini iyi yapanlar, yapmayanlar ve yetkinligi olmayanlar vardir. Nuri kaptan meslek etiginin geregi sorunlar dikkat cekmistir.savunmasini istemek yerine uyardigi konularda sorumlu olanlarin savunmasini istemek dogru olurdu 0
  • Misafir 19 Aralık 2011, Pazartesi 00:14:56 Bir sır vereyim. "Milli Hava Yolumuz" diye tanıtımı sürdürülen THY'da yabancı pilotlar Türkçe bilmiyorlar. Bugün. İstanbul'da, Şükrü Saraçoğlu Stadında, yani Türkiyede oynanan FB-Trabzonspor maçında reklam panolarında "Türk Hava Yolları" değil, Turkish Airlines yazıyordu. Hava yoluna bak be yahu, bırak personelini, potansiyel iç hat yolcuları bile İngilizce biliyor. Pilotları eskiden telsizde Türkçe konuştuklarında " Türker" çağrı ismini ve Türkçe fonotik kullanırlardı şimdi Türkiş sekiz fokstrot papa gibi konuşuyorlar. Anlaşıldı mı mesaj? Gavırlar Türkçe konuşamıyor. 0
  • Misafir 18 Aralık 2011, Pazar 20:06:26 Ne Merak kardesim bu sanada dertlerini unutmak icin mesele lazimmis heralde sen bu konuyu sultan Sulaymaniyah dizisi lie karistirdin heralde Thy ne yap is mis Sonu ne olmus mus haberi olsunmus dedikodu kumkumanasi sende 0
  • Misafir 18 Aralık 2011, Pazar 17:33:01 bu kadar kuru gürültüden sonra noldu?çapsızlar içindekileri döktü..askerlerin arkasından verdi veriştirdi..yandaş medyadan okuduklarını tekrar ettiler..nooldu şimdi..thy hesap sordu mu?ne sordu?ne cevap aldı?bizleri bilgilendirir misiniz? 0
  • Misafir 18 Aralık 2011, Pazar 17:11:18 Sakarya kaptan sıradan bir pilot değildir. Türk sivil havacılığına çok değerli katkıları olmuş, bilgili, işini iyi yapan, kendini yetiştirmiş biridir. Vasıfları nedeniyle her uçak kırımında bifiil göreve çağrılan tek pilottur. Onula aynı ekipte yer alan bir kabin memuru olarak istenen bu savunmanın arkasından hiç iyi birşey geleceğini düşünmüyorum. Özellikle de yaklaşan talpa genel kurulu öncesinde bu durumun oluşması çok manidar... maalesef bu ortamda içini olması gerektiği gibi emniyet öcelikli yapanlr, doğruları dile getirenler, medyanın ilgisii çekenler barındırııyorlar... kabin ekibiniz sizi özleyecek kaptanım, siz bize hep sahip çıktınız 0
  • Misafir 18 Aralık 2011, Pazar 17:01:48 sakarya kaptan, zaten geçmişte uçuş emniyet bölümünde görev almıştı. gönüllü rapor sistemini şirkete getirdiğinde olayyy olmuştu. ancak onun vizyonu ve misyonuna mantelite olarak hazır olmak yerine karşı olanlar tarafından küstürüldüğünden görevinden istifa etmişti... 0
  • Misafir 18 Aralık 2011, Pazar 12:22:25 sunexpress mi turk havacığının gururu alman yavrusu unuttun galiba !!!!! 0
  • Misafir 18 Aralık 2011, Pazar 11:58:34 adam haklı Türk pilotlarının sadece %30 iyi malesef ama bu bir gercek, arastırılmıs ve bu sonuca varılmıs, ne checklist kurallarına uyarlar ne baska birseye kendileri cok biliyor ya:) yine cakacaklar ucagı bir gün o olucak 0
  • Misafir 18 Aralık 2011, Pazar 11:50:59 yabancı pilotlar bizimkilere onbin basar, kalite onlarda, bilgi onlarda,yabancı dil zaten var:) ego problemi diye birşeyleri yok, onlarla ucarken herkes eşit, hem kendilerini Allah sanmıyorlar.. insallah daha cok yabancı pilot gelir de bizim emekli dinazorlar da yok olur gider, ( genc dinamik surekli kendini geliştiren Türk pilotlarına hiç bir sözüm yok tabiiki) 0
  • Misafir 18 Aralık 2011, Pazar 10:35:12 simulatorde nası gectiklerini iyi biliyoruz bu Türkish astronotların hadi erkekseniz biriniz desin ki ben bilegimin hakkıyla gectim.. 0
  • Misafir 18 Aralık 2011, Pazar 10:14:10 adamlar kurallara göre ucuyorlar, işine gelmiyorsa hayır diyebiliyorlar, ama bizim kekolar hocalarına yalakalık olsun diye oraya da ucarım buraya da giderim saatimi de aşarım birşey olmaz, bana küfür edebilirsiniz ucakta hocam hiç birşey olmaz hesabı:) adamların soylediklerinin hepsine katılıyorum.. zaten sim de nasıl gectikleri de belli bizimkilerin, adamlar devresine tam puan veriyor, hatta briefing den once bile remarks bölümünü dolduranlar tanıdım 0
  • Misafir 18 Aralık 2011, Pazar 10:06:37 Kendi acı gerçeğini THY yöneticileri bildiklerine göre, eksiklik ve hatalarını bir kaç yıldır sürekli hatırlatan ve bu konuda bu yöneticileri brifing de veren Nuri kaptanı işten atacağına, ondan neden yararlanmıyorlar. Getir uçuş emniyet bölümünde bir göreve, bu eksiklikleri gidermek için adamın bilgi ve tecrübesini THY yararına kullanın. Uzun yılların birikimini, bilgi sermayesini cömertçe harcamak herhalde sadece bizim THY'da görülüyor. 0
  • Misafir 18 Aralık 2011, Pazar 09:19:51 hani bir deli kuyuya taş atmış,sonrasını herkes biliyor zaten.delinin kim olduğu belli,atılan taş ta belli.peki siz ne yapıyorsunuz?bırakın bu saçmalıkları.bayılıyoruz böyle tartışmalara.. 0
  • Misafir 18 Aralık 2011, Pazar 01:35:07 arkadaslar avrupa ve amerikadan pilotlar daha cok olsun TR ne olucak daha cok bilgi girecek ve eski tokmak kafalilar bitter 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 22:49:30 yabancılar;Türk pilotlar yanlarında uçarken iyi, aynı şekilde thy de işe girerken şirket süper ama sonları yaklaşırken herşey kötü.neden?çünkü Osmanlıdaki kapitilizasyonlar gibi bunlara Türk pilotlardan daha fazla imtiyaz sağlandı,ilk sene sınırsız %90 pas, zaten senenin 1-2 ayını çalışma vs. izinlerinin çıkmasını bekleyerek çalışmadan para kazanıyorlar bir de üstüne durmadan 3-5 gün memlekete gitmek için boşgün verilmedi diye tafra yapıyorlar ya da Sabiha'ya 2 saatten az uçuş verilirse taxi parasını kurtarmıyor diye gitmiyorlar bile.(hepsi böyle değil ama çoğu kuzey avrupalılar böyle,hatta romanyalılar yunanlar bizden biri gibi)birde unutmayın bu adamlar türkiyeye gelirken euro 1.80 di şimdi 2.50 oldu. 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 20:39:56 Yurt dışındaki SAFA denetimi raporlarına bile bakarsanız Nuri Kaptan haklı. Denetimde ingilizcesi yetersiz olduğu için uçağı terk edip Free shop'a alış verişe gidenlermi dersiniz, lisansını veya sağlık karnesini yanına almadığı için yurt dışındaki SAFA'larda bulgu yiyenlerimi dersiniz, Uçuş ve yaşam disiplinsizliği diz boyu, açtırmayın ağzımızı söğletmeyin herşyi SHGM'li 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 20:37:03 yazan arkadasa tamamen katiliom. ben yurtdisinda dogdum ve orda 8 sene genel havacilik okudum. snra pilot lisansimi almak istedim ve yurtdisinda degisik pilot okullarini arastirdim ve bilgi aldim. egitim icin 110bin euro isteyen bazilarinda, o okulun yeni mezun olmus ama is bulamayan pilotlar yer dersi veriolardi. ve bu okullar bizde hava yollari tecrubesi olan (ama kaptan bile degil) ucus hocalarimiz var diye ovunduler. lisansimi turkiyede, hava kuvvetlerinden ve THY den emekli olmus hocalardan aldim ve bundan pisman degilim. 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 20:30:52 Thy de 700 tane kendi yetiştirdiği pilot vardı,pegasus,onur,atlas,sky,mng,tailwing,freebird,afrika,sırbistan,danimarka,yeni uçuş okulunu bitirmiş...vesaire..vesaire den 1500 tane pilot geldi.Şimdi bunlara THY pilotları deniyor..ŞİRKET KÜLTÜRÜ YOK OLDU..Her yer mafya oldu..Şu yorumlara bakar mısınız?THY NE HALE GELMİŞ..ASLINDA TÜRKİYE BU DURUMDA BİLİYOR MUSUNUZ? 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 19:21:26 evet dogru mangal gibi yurek varmıs adamlarda, simdi bizim tırsıklar da hemen yok bizi kıskanıyorlar yok Türk pilotları soyle basarılı bilgili bilmemne hemen cirkefe yatıyorlar, kardesim herkes mi yalan soyluyor, dil bilgileri yetersiz, kurallara uymazlar kafalarına gore iş yaparlar sonra da yok biz şöyleyiz böyleyiz.. bence gidin de o kücük beyninizi geliştirin.. 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 17:50:58 size eğitim veren de asker pilotları, diye bi cevap vardı.arkadaşım, amsterdam daki kazanın raporunu oku.burada yazılanları o zaman anlayacaksın.adamlar burada tartışılan durumu raporda açık açık yazdılar.dünya biliyordu,şimdi biri çıkıp kral çıplak dedi.hala neden direniyosunuz? 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 17:48:19 komutanım çok mu sinirlendin:) 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 17:15:56 Türk pilotların nasıl olduklarını yazan arkadasın alnından öpüyorum :) 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 17:11:34 keşke herkes Danimarkalılar gibi asil, bilgili, görgülü, egosuz olsa adamlar dört dörtlük, bizimkiler gibi keko degil.. ayrıca gazeteyi iyi okumayanlar burda yorum yapmasın, Thy da 6 farklı ulkeden bulunan kaptanlarla röportaj yapılmıs, sadece Danimarkalılar degil yani ama gazete Danimarka ya ait kapişş :) 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 17:09:48 adam haklı beyler, bizimkiler de nerde dil bilgisi yada genel bilgi, yabancılar kadar olamıyorlar, adamlarda ahlak var medeniyet var yabancı dil var kalite var, bizimkiler cocukken gariban anaları babaları vermiş hava harp okuluna sonra hava kuvvetlerinden mezun olunca gözleri acılmıs parayı gormüşler,ama kafa man kafa derler ya aynen oyle.. 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 17:07:56 Nuri kaptana helal olsun, en işe yaramaz kaptan lar bizim ülkemizde zaten adam biliyor ki konusuyor.. 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 16:15:18 Çok ayıp etmişsin be kaptan , 2 seneden beri televizyonlardada izledik seni ve verdiğin beyanatlarda türk havacılığının geliştiğini pilotlarımızın iyi olduğunu söylüyordun öve öve bitiremiyordun, şimdi yaş 63 oldu THY den ayrılma vaktin geldi THY yi ve onun adı başlığında tüm türk pilotları kötülüyorsun, inşaalha özelde bir yerde işe almazlar seni gider danimarkada uçarsın son 2 yılında .Ben bir pilot olarak talpa yönetimindede görmek istemiyorum sizi. 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 16:11:00 SAYIN KAPTANLAR İNGİLİZCELERİNİ THY NİN İMKAN VERDİĞİ BEŞ YILDIZLI OTELLERDE Kİ ODALARDA GELİŞTİRİYORLAR MALUM.BİRDE SORUN YAŞIYORUZ BEĞENMEYİP LAF YAPIYORLAR MEMNUNİYET SIFIR PERSONELDE SEFA SON LÜKS DENETİM YOK BENCE TOPTAN TÜM HALİYLE SÜZGEÇTEN GEÇİRİLMELİ.SEÇKİN OLDUKLARINI BASA BASA SÖYLÜYORLAR AMA YAPILAN VE GÖRÜLENLER ORTADA UÇUŞTA YADA KAÇIŞTA.BENCE SAKARYA KAPTAN DAHA ÇOK ŞEY BİLİYOR AMA BAŞLANGIÇTA BU YORUMLARI YAPIYOR KENDİSİNE TEŞEKKÜR EDER AÇIK YÜREKLİLİĞİNDEN DOLAYI BAŞARILARININ DEVAMINI DİLERİM .KAPTANIMYOLUNUZ AÇIK OLSUN. 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 16:06:35 Hep söyledik ihtiyaç fazlası gereğinden fazla yabancı almayın diye ama sektöre dinletemedik. Bu Danimarkalı dandikleri zorlamı çalışıştırılıyorlar, işe girene kadar Türk havacılığı çok güzel ,istanbul çok güzel türk lokum çok güzel, sonra besle kargayı oysun gözünü , sözleşmelerinin süresi ya bitmek üzere yada yenilenmeyeceği kesinleşince bok atmaya çalışıyor bu danimarkalılar. Bu Danimarkalılar okadar fanatik okadar 2 yüzlü insanlarki , bu yüzden bir kanaat sözü bile çıkmıştır haklarında ülkemizde ,içimizdeki Danimarkalılar diye. Hatta birini simdede izledim adamın boeingte 1500 saati var dediler adam tekmotorla pisti bile karşılayamıyor kabiliyetsiz herifler. 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 13:52:42 özellikle askeriyeden gelen emekli kaptanların durumu icler acısı, kendilerini hiç geliştirmiyorlar, nasılsa hava kuvvetlerinden geldik bilgiliyiz diye kendilerine cok guveniyorlar ama en ufak bir problemde topu yanında bulunan f/o ya atıyorlar, zaten simde nasıl gecitiklerini biliyoruz.. 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 13:50:09 hayagzına saglık arkadasım, ne güzel özetlemişsin durumu, helal olsun bizimkilerde bu ego oldugu surece, daha cok dunyanın dilinde rezil olurlar :) yabancılar böyle mi asla, ekip hep önden yürür kaptan arkada, herkes eşittir, burda malesef kaptanlar allah sanıyorlar kendilerini.. hocam diye yalakalık yapmassan kafayı takarlar filan:) yabancı dil sorunları ve genel bilgi sorunlarını ise dünya alem biliyor.. Hungary'e Macaria diye anons yapan kaptan biliyorum.. :) 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 13:25:14 Türkiye de ideal şirket maalesef yoktur ehveni şer SXS vardır.SXS insan kaynakları cumhuriyetini de biliriz biz. 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 12:08:03 Profesyonel bir şirketin pilot,kabin memuru,personel alım süreci ve kıstaslarını öğrenmek isteyen arkadaşlar SunExpress e başvursunlar.Basın da olumlu bir örnek olarak bu firmayı konu edinsin.SunExpress Türk havacılığının gururudur... 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 11:55:15 Marshalling sırasında şaka yapabilir, senin çağırdığın yerin tersine gider gibi yapabilir, Durması gereken çizgiye 10 metre kala APU kapatabilir, Tıpkı park etmeye yakın kontak kapatan taksi şöförü gibi..Takoz atıldı işaretini görmemek için çaba gösterebilir sonra gülerek görür, ''Gel Lan Buraya'' diye çağırabilir.Uçağa geç gelir, boarding başlatmamak için her bahaneyi kullanabilir.Loadsheet'i imzalamamak için çırpınır bunun bir kıyak olduğunu düşünebilir.Kendi kokpitte sigara içer fakat başkasına izin vermeyebilir.Teknik açıdan NO-GO olan uçağı için ''Gider-Gider'' terimini kullanabilir.Rüzgarda,Yagmurda zorla çalışan apron elemanlarının kötü durumlarına kokpitten (sıcak ve sigara kokulu ortamından) gülebilir. 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 11:43:53 YURT DIŞINA AÇILABİLMEK İÇİN SHGM MİZİN ÖNCELİKLE ADAM AKILLI LEVEL4 Ü YAPMASI LAZIM VE LİSANSA 1 HAFTADA İŞLEMESİ LAZIM.SEN ANLAŞILAN TÜRKİYE ŞARTLARINDAN BAYAĞI BİR UZAK KALMIŞSIN.BU ARADA THY'YE HİÇ BİR ZAMAN CV VERMEDİM, BU KAFADAKİ ŞİRKETE DE CV FALAN VERMEM. 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 11:17:24 Türk Pilot demek illa THY pilotu demek değildir.. Bu genel bir problem..THY operasyonu yapmadım ama benim için Türk Pilot : ''Kaptanım'' demeden anlaşamazsın, kokpitten hemen çıkar yolcu koltuğuna oturur operasyon sırasında, uçağa giren ikram,temizlik,teknik ve harekat elemanlarına sataşır:),FO'yu herkesin içinde küçük düşürebilir.Headset operasyonu sırasında tüm aprona küfür edebilir,Körük bağlı iken PushBack aracı isteyebilir,Kafasına göre optimum CG uydurup gelen Loadsheet'i reddedebilir,Yakıt değerleri ile oynayıp uçağın ATL sini değiştirmek istersen kızabilir hatta ısrar edersen uçaktan kovabilir. Yanlış Trip Info verir sonucunda gelen yanlış Loadsheet için harekat memurunu sorumlu tutar.. vs vs.. 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 10:08:27 DUSELDORF/ANTALYA UCAN VEDE HEM ALMANCA HEMDE INGILIZCE ANONS YAPAN PILOTTAN BAHSEDEN BEY OYLE TAHMIN EDIYORUM SIZ SUNEXPRESS ILE UCMUSSUNUZ THY ZANEDIYORSUNUZ GOSTER BANA O PILOTU ELINE OPERIM .... 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 09:58:37 valla eğitimli mi eğitimsizmi onu bilemem birkaç sene öncesinden hatırlıyorum pilotların bir kısmı hala kendilerini asker zannediyorlardı yer hizmetleri personeline emir vermeye kalkıyorlardı ki çok komik oluyorlardı 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 09:17:14 Bakın ben size bir kaç örnek vermek istiyorum,asker deyip geçtiğiniz ve begenmediginiz bir sürü asker kökenli Ryan Air,Emirates,Gulf,Kore,Asiana,Japon, Çin ve AA da uçan başarılı Türk Pilot var.Peki bu arkadaşlar sizcede yetersizmi ? Hayır degiller bu tamamen kişisel egitim ve cesaret işidir.Peki soruyorum size madem sizler daha üstünsünüz neden THY ye girmek için yarışıyorsunuz ? Hadi çıkın yurt dışına kendinizi,cesaretinizi,lisanınızı,yetegeninizi ve mesleki kariyerinizi ispat edin ??? öyle sanal astronotluk yapmak yerine edepli olup saygı duyun ve ispatlayın konuşmadan önce.. 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 09:12:29 27 sayfa yorumun tamamını tek tek okudum, inanılmaz bir ego oluşmuş şu bizim pilotlar arasında.Bakınız beyler herşeyden önce edep diye bir kavram vardır,civciv yumurtadan çıkmış ama kabugunu begenmemiş derler sizin burda yazdıklarınızda o hesap.Eğer sizler kendi meslektaşlarınızı aşagılar iseniz yabancılar çoktan sizi yok eder,kaldı ki hepiniz o sistemnin bir parçasısınız.Yani Türk pilot deyince asker sivil ayrımsız olarak degerlendirilirsiniz.Siz sanıyormusunuz ki siz askerlerden daha üstünsünüz.Kaldı ki sizide egiten pilot yapanlar askerler idi. 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 09:02:05 "I've seen them fail Australians or British citizens, just because!-The Turkish CAA is one of the most corrupt organization in the country. They can pass or revoke your license ot their own free will, making anything look like a fault. Nobody dares to speak against them. There is no other official organization that controls them cause they are one of the biggest source of income to the current AKP government. -So many charges of corruption was brought againts the former head of CAA but as one can guess, he never had his day in the court. -The Turkish CAA doesnt employ own staff based on compedance. They employ their staff based on who they know (called 'Torpil')."İNSANLAR BUNLARI YALANLAYAMAZ AMA OLAYI VATAN MİLLET SAKARYA YAPAR. 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 08:55:11 "-It is never Captains fault! It is the FO, plane, ATC or procedures that are at fault;-Being a pilot at Turkish Airline is tradition that is passed on from father to son. Anybody else is an outsider;-Most THY pilots are ex military. They still fly with that menthality and any pilot from a civilian background is considered to be a moron;-There is no teaching/gathering experience in the cockpit. There is just yelling and making you feel stupid;-You cant report your senior to the management. Nobody will side with a foreigner/outsider. Almost all captains have a God complexion; -English conversations are non existent. The English exam is being done by the Turkish CAA which in itself lacks the knowledge of English." 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 08:26:17 Abicim topunuza birden "Kesin lannn" diyorum.. Oh beeee... 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 01:44:05 Nuri sakarya bilgili,görgülü biridir.Ne zaman,neyi,kime söyleyeceğini iyi bilir.Bir gazeteciye böyle birşey söylediğine inanmıyorum.Peki,haberin doğru olup olmadığına emin olmadan yorum yapanlar,bu haber asılsız çıkarsa utanmayacak mı?Bir ingilizce ve asker muhabbetidir gidiyor.Birilerinin gizli bir hesabı mı var acaba? 0
  • Misafir 17 Aralık 2011, Cumartesi 01:42:41 nerden buldun kopyaladın yapıstırdın o kitap isimlerini arkadaş 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 23:35:39 İlk olarak sizi "bu işi kızlar bile yapıyor" yorumunuzla engin bilgi ve tecrube sactınız. bize kısaca ne kadar medeni oldugunuzu belli ettiniz, bu işi kız olup tanıgınız bir cok kaptandan iyi yapanlar var cinsiyet ayrımı meslegimizin onceligi degildir.. ek olarak standart dediginiz ingilizceniz cok kolay ya kalıp dışı bir cumle kullanıldıgında apısıp kalırsınız... Onemli degil dediginiz sebeplerden bir cok kırım yasanmıstır.. Asıl sizin bu kafa ve bakış acınız ucus guvenliğine aykırıdır. . Kadın degilim ama hem F/O hem kaptan kadınlarla uctum.. Bir cok erkekten daha iyi idiler.. İşinize profosyonel bakın cinsiyet / ülke / ırk ayrımı yapmayın.. Asıl en buyuk ucus riski bu sizin mentalitenizdeki insan lardır.. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 23:29:33 Sayın yolcumuz havacılıkla ilginiz uçuştan başka değil ise düşüncenize saygı duymalar birlikte bu konuda kırık bilgi yerine daha temele dayalı birşeyler yazsanız inandırıcı olurdu. O'nun birey olarak bizim bildiğimizden beri her yönetim zamanında ister kendisi uçağın kaptanı, ister ek görevli olduğu dönemlerde sürekli bildiklerini ve olması gerekenleri yönetimlerine bıkmadan cesaretle sunduğunu, birlikte görev yaptığı meslek arkadaşlarıyla ayrı bir heyecanla çalışıp yetişmelerine yorulmadan, pes etmeden gayret gösterdiğini kaptanımıza uçanlar iyi bilirler. Bu konuda kendisini ne kadar takdir ettigimizi sizin anlamanız zor.Ama bilesiniz Ülke sivil havacılığı cesur zamanlaması size göre garip gelen tarihte de olsa onların uyarısıyla gelişi 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 23:12:30 Burada yorum yapanların çoğunluğu esas haber konusu dışında alıntıların sunulan kısmına yorum gondermektedirler. Yorum gönderenlerin önce bulabilirlerse ICAO DOC. 9859 SAFETY MANAGEMENT MANUAL, ICAO ANNEX 13, PROF. JAMES REASON'UN MANGİNG THE RİSKS OF ORGANİZATİONAL ACCİDENTS, EARL L.WİENNER'in HUMAN FACTORS İN AVİATİON, NİCHOLAS'DA J. BAHR'in SYSTEM SAFETY ENGİNEERİNG AND RİSK ASSESMENT A PRACTİCAL APPROACH, JAMES E. ROUGHTON'un DEVELOPİNG AN EFFECTİVE SAFETY CULTURE kitaplarından bir kaçını okumalarını tavsiye ederim. Yoksa konu ulusal kavga, bireylere yorum gönderenin kültür düzeyine yakışır seviye ile sınırlı kalır, kalitesi düşer. Yasama hakki Canlının evrensel hakki olup Uçuş Emniyetine verilmesi gereken önem çok farklı boyuttu 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 23:10:07 Havacılık ingilizcesi standarttır. Jeppessen'de yazan bu konuşmaları bilen herkez pilotluk görevini hakkıyla yapar. Aabartmaya gerek yok, burada ingilizce öğretmeni yetiştirmiyoruz. Havacılık ingilizcesi için gerek olan kulak dolgunluğudur. Fazla atmayın, bu işi artık kızlar bile yapıyor. Ruslar ve Fransızların kullandıkları ingilizce ile avrupada uçamamaları gerek. Kimse bu konuyu dile getirmiyor. Danimarkalılar onları da araştırsın. Fazla kafayı takmayın, bu işler önemli değil. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 22:41:21 şu habere veya yorumlara vereceğiniz enerjiyi kendinizi çekip düzeltmek için vermiş olsaydınız, inanın şu an siz ve şirket çok iyi poziyonda olurdu.Fevri davranmayı bırakın artık.ateş olmayan yerden duman çıkmaz.herkesi kandırabilirsiniz ama kendinizi asla... 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 22:14:42 thy pilotlarinda cok büyük eksiklik var.düsseldorf , antalya arasi uctum pilor önce almanca sonra ingilizce konustu,ama tane tane.her kelimesi cok güzel anlasilir sekilde. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 21:43:08 kişi karşısındakini kendisi gibi bilirmiş..en iyi pilot benim en iyi hoca benim..en iyi benim..en iyiyim..sen neymişsin be abi?gidersen THY nice olur ya gideceğin şirket uzay a seyhate başlar mı?bu söylediklerim kendinin en iyi olduğunu söyleyen ama ne hikmetse TORPİLi olmadığı için THYgiremediğini idda edenlerin yanında tüm kendini number one ilan eden asker sivil veyabancı kaptanlar içindir.iyiki şu en iyiler varda şirketler sessiz sakin uçuyorlar.. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 21:32:30 hangi şirket için bu promasyon?bakalım göreceğiz 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 20:41:07 Bizim milletin enkotu ozelligi agac meyva verirken meyvalarini kendi toplar giderkende agacin kokune asit doker baska kimse yiyemesin diye olay bu. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 20:36:14 Sakaryanın istifası belkı dıgerlerınıde sılkeler kotilde uyanır sonunda..... 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 20:23:57 Genellememek lazım ama THY den emekli olan Saga da görev yapan ve uçuş işletmeye yer görevine dönen bir tecrübeli kaptan tanıdım. Malesef çay isteyebilecek kadar bile ingilizcesi yoktu. Frankfurtta ingilizce konuşan yabancı kökenki bayanı anlayamadığı için evladım ne diyor diyerek kabin memurlarına tercümanlık yaptırıyordu 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 20:15:06 Hesap sorulmaya başlanacaksa o zaman 2009 uçuş işlt.Gn.md.sonra yapılan icraatlardan başlanmalı neden tek sakarya kaptandan savunma istiyor kendileri ne zaman savunma verecek?şirketi uğratıkları zarar? Uçuş işletmede yapılan yeni atamalar ,Yok kendi pilotumuz diye çıkılan yolda 350 kadar 2010 yılından alınan adaycıklar 35 miliyon$ eğitim parası yanlış hesaplar ,uçuş eğitim binasında izinsiz kafetarya işletme izinleri verilmesi Almanyanın kaptan olmaz yazısına rağmen kaptan yapılıp hatta bir de öğretmen yapılan! Araştırın bakalım cevaplar orda duruyor Temel hocayı kandırmaya devam bakalım hanginiz galip gelecek eğer Temel Kotil bu gerçekleri öğrendiğinde kaçınız bu şirkete durucak 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 19:58:21 bu olayda cok basariliyiz , sikiyorsa at bakalim skandinavlari isten... 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 19:38:37 Dogruyu söyleyeni 9 köyden kovarlar. Batı standartlarında bir havacılığımız olmadığı kesin.Bu türkiyenin her kurumu için geçerli.Sadece THY için geçerli değil. Zamanla bizde iyi olacağız. Yeni nesiller bayrağı ileri götürecektir. Mühim olan çalışmak ve iyi organize olmak. Bu işler öyle kolay değildir.Devlet olarak dünyada yerimiz ne ise THY ninde yeri odur. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 19:18:25 TORPİL HAVA YOLLARI HALİNE GELİP , ELİN ALMAN'I BİLE "TORPİL"İN NE ANLAMA GELDİĞİNİ ÖĞRENİYORSA , SORUN BİZDEDİR BEYLER. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 19:07:15 Sen bu camia ya yabancisin heralde ya da dolmuscu falansin Zíra Sakarya kaptanla Uçan herkes bilir onun ne kadar cevresini egiten bir kisi oldugunu , nasil paneller konferanslar duzenledigini alanin olmayan konularda yorum yapma Hadi git....... 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 19:07:03 BU KADAR DEDİKODUCU HAİN İÇ DÜŞMAN VARKEN DIŞ DÜŞMANA İHTİYACIN YOK TÜRKİYEM.EL ETEK ÖPÜP SALYA SÜMÜK AĞLAYIP YALAKLIK YAPIP TORPİLLE İŞE GİRENLER BİRAZCIK BİTLERİ KANLANINCA İSİMSİZ SÖVERLERDE DÖNÜPTE KENDİLERİNE BAKMAZLAR.YENİ NESİL SON SİSTEM UÇAKLARLA UÇARLAR, PFD VE ND LERİNİ KAPATSAN YA DA AZICIK HAVA DEĞİŞSE ALTLARINA YAPARLAR HOCAM HOCAM KUMANDALAR SİZDE DİYE AĞLARLAR.SİZ ADAMMISINIZ BE!MERT OLAN ELEŞTİRDİĞİ KONULARI O YAŞLI BEĞENMEDİĞİ PİLOTUN YÜZÜNE SÖYLERDE BENDE NE ADAMMIŞ DER ALNINDAN ÖPERİM.ÇOĞUNUZ VİTAMİN BİLE DEĞİLKEN ADAMLAR KLASİK UÇAKLARDA RADARSIZ SÜREKLİ HESAP YAPARAK UÇTULAR.İYİKİ AZICIK BİLGİSAYAR VE YABANCI DİLİNİZ BİRAZ DAHA İYİ.AMA İNSANLIĞINIZ SIFIR.SİZİ GİDİ GOSSİP GIRL LER.BEN MESLEKTAŞINIZ OLARAK YORUMLARINIZDA 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 18:59:53 Saldirin sirtlanlar yariniz THY nin yarinizda TALPA nin yalagisiniz belli dogrular ve gercekten caninizi acitiyor degil mi kendisi lie yillarca uctm kaptanin libra beyefendi ve bilgilidir o ne diyorsa dogrudur 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 18:52:02 Bence bunamış, hoş görelim.. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 18:44:59 Sayın kaptanım Turk Havacılığının egitimini geliştirmek için bunca senedir ne gibi faliyettlerde bulundun, bak bı de 63 yasindaymissin.. Ayıp değilmi yalan söylüyorsun.. Gider ayak emekliliğine de az kalmış,,, 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 18:15:27 Ne yazikki tepeden tirnaga yapisi saglikli olmayan bir bedenden sizan kokular herseyi anlatiyor. Benim icin gercek pilot windows programi gibi yuklendigi her bilgisayarda tikir tikir calisan bir profesyonel insandir. Yillardir bircok havayolunda yolculuk yaptim. Ama Turkiyedeki hava isletmeciligi gibi her kademede yalap salap, alaturka, basini kuma gomerek yasamayi meziyet olarak uygulayan ulke gormedim. Pilotun milliyeti, cinsiyeti ve yeterlisi olmaz. Basarilisi ve Ingilizce bileni olur. Ayrica Turk pilotu olarak ucagi d..k ile ucurabilecegini internet ortaminda beyan eden zaat Turkiye yi ve Turk havacisini Dunya onunde rezil etmistir. Saygilar. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 18:01:05 Bir cok kurumda mesleki gelisim programi olarak bilinen yabanci bir ulkedeki benzer bir kurumla karsilikli eleman degisimi vardir. Sayin THY yoneticileri, Sayin TALPA, sayin Kaptanlar, Sayin FO lar, Sayin Cabin crew, Sayin yer hizmetciler, Sayin Checkin personeli bir araya gelin ve istediginiz herhangi bir yada birden cok yabanci sirketle boyle bir programi baslatmak icin harekete gecin. Yani 1 yil gibi sureyle istanbula ucusu olan yabanci havayollarinin ucuslarinda personelin yarisi bizden olsun. Bu programa katilim gonullu olsun. katilanlar sonunda terfi konusunda oncelikli olsunlar. Global olmanin yolu burdan gecer. EGITIM ve SEFFAFLIK SART!!! 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 18:00:31 Sakarya Kaptanım ya da burada onun gibi düşünenlerin fikirlerine saygı duyuyorum, şirketimizin sorunlarını herkesin içinde konuşmak tartışmak ne kadar doğru, onu sizlere bırakıyorum, biz THY olarak aileysek sorunlarımız aile içinde çözülmeli, ben bir THY pilotu olmaktan ve "TURKISH" çağrı adıyla uçmaktan gurur duyuyorum sorunlarmız kendi içimizde çözülebilir ancak başkalarına ifşa ederek değil... Bu yaşananlara sebep olan yerli yabancı herkesi kınıyorum... 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 17:44:42 nuri kaptan thy de bu kadaryıllık uçuş hayatında kaç tane eğitimini yetersiz gördüğün F/O veya kaptanı SHGM veya THY yönetimine raporladın.giderken erkekliğin tuttuda yabancı basına demeç verdin tüm türk pilotlarını lekeledin şimdide talpaya adaylığı düşünüyorsun bu zihniyetlemi türk pilotlarını temsil edeceksin .derhal bu mesleği bırakman gerek istifada onurlu bir davranıştır. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 17:15:21 araştırılsın line 3-4 safety kaldırılması hangi kurallara göre uygulandı ve devam ediliyor araştırın ,dünya da hiç bir hava yolu bu eğitim safahata safety kaldırılmaz kurallar belli Temel hocayı kandıramıyorsunuz sizler iyi niyetini suistimal ediyorsunuz ama mumlar yatsıya kadar bunu unutmasınlar 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 17:14:06 Temel beyin aşağıdalar neler oluyor diye artık uçuş işletmeye inmesi gerek neler olduğunu başkalarında değil kendi gözüyle gördüğünde bakın bakalım neler oluyor oralarda lutfansa nın 2011 yılı başlarında kaptanlık eğitimi için gönderilen adaylardan 7 -10 kaptan adayının eğitim sonrası onaylamadığı halde onaylayan kimler araştırılsın sonra sakarya kaptan dan savunma istesinler.Lutfansa öğretmeleri B737 daha iyi olması getirilip sonra neden gönderildiler ?araştırılsın line 3-4 safety kaldırılması hangi kurallara göre uygulandı ve devam ediliyor araştırın ,dünya da hiç bir hava yolu bu eğitim safahata safety kaldırılmaz kurallar belli Temel hocayı kandıramıyorsunuz sizler iyi niyetini suistimal ediyorsunuz ama mumlar yatsıya kadar bunu unutmas 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 16:38:05 gazeteyi bile okumadan burda yorum yapanlara gülüyorum, sadece Danimarkalılar degil bunları soyleyen iyi okuyun , 6 farklı ülkeden insanlar, helal olsun hepsine dogruyu soylemişler, bizimkilerde hocam hocam diye yalakalık yapmaktan hocasının eksigini bile soyleyemez tırsıklar :)adamlarda mangal gibi yurek var 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 16:36:55 Sakarya Kaptan, bugüne kadar uçuş yaptığım kaptanlar içinde; işini en profesyonelce yapan, CRM'e hakim ve en babacan kaptandır. Keşke herkes O'nun kadar olabilse. Uçuşta her şeyi olması gerektiği gibi isteyen kaprissiz, alçakgönüllü; statüsünü, kişisel egolarını tatmin etmek için kullanmayan harika bir insan. Ekip olarak; kibarlığına, bilgi ve tecrübelerini paylaşma üslubuna hayran kalmıştık. Emekliliğinin yaklaştığını duyunca da çok üzülmüştüm. Kendisini eleştirenler, eminim bir kez bile Sakarya Kaptanla uçmamış olanlardır. Zaten kabin ekibi olup da, Sakarya Kaptan için kötü bir söz söyleyecek insan yoktur sanırım. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 15:49:39 Öncelikle konuştuğumuz şirket THY. Bundan 5 yıl geriye gidecek olursak, çoğunluk kaptanların aşırı gelenekselci bir yapıdan geldiğini söyleyebiliriz. 5 yıl içindeki filo büyümesini göz önüne alın, yeni ekip ihtiyacı.. Sırası gelen F/O lar kaptan oldu, ve bir sürü yabancı kaptan geldi. Siz zannediyormusunuz Türkiye ye British Airways'ın kaymak kaptan gurubu geliyor.? Aralarında çok değerli uçıcular olsada kendi memleketlerinde bir baltaya sap olamamışlar geliyor. Bundan 5 yıl önce de ciddi problemler olduğunu düşünürseniz üzerine şimdi üç değişik kökenden ekip var. Eskiler, yeni kaptan olanlar, kökeni belli olmayan yabancılar. Birde üzerine kadrolaşmayı eklerseniz.. Böyle bir ortamda sorun yok demek Polyannacılık oynamaktır. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 15:48:31 Sakarya kaptan, THY'daki yapılması gerekenleri, gördüğü eksiklikleri yıllardır, THY yöneticilerine söylüyordu. Gülümseyerek dinleyip, senin bildiğin gibi değil diyorlardı. Bu Sakarya kaptanın yeni bir mücadelesi değil. Öte yandan Danimarkalı gazeteciyi Nuri kaptana Talpa'nın yönlendirmesi ilginç. Tam da Talpa başkanlığına Nuri kaptanın adaylığı açıklanınca bunların olması çok anlamlı. Bugüne kadar işsiz kalma korkusuyla susan pilotlar, Isparta'da uçağı düşüren arızaları logbook'a yazamayan pilotlar, ne zaman konuşacaksınız? Nuri kaptanın iş aramaya ihtiyacı yok. Emekli maaşı yeter ona. O bilgi ve tecrübesini havacılarımıza aktarsa yeter. Hocam tebrikler. Bildiğin doğruları söyle, belki diğerleri de örnek alırlar seni. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 15:37:06 NURI SAKARYA KAPTAN, GEREK MESLEK BILGISI, GEREK TEKNIK DONANIMI, GEREKSE DE INSANLIK ACISINDAN HER SIRKETIN HATTA HER MILLETIN SAHIP OLMAK ISTEDIGI GERCEK BIR KAPTAN PILOTTUR. BU DONANIMA SAHIP BIR INSANIN SOYLEDIKLERINI CIDDIYE ALIP GEREKLI ONLEMLERI UYGULAMAYA KOYMAK GEREKIR. UNUTMAYALIM, MEYVE VEREN AGAC TASLANIR... 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 15:35:09 Sakarya Kaptan´ı objektif ve dürüst olduğu için bir meslektaşı olarak tebrik ederim. Sakarya Kaptanın ve yabancı meslektaşlarımızın söylediklerinin doğru olduğunu bu camiadaki herkes, özellikle de uçucu personel çok iyi biliyor. TK yurtdışından öğretmen pilotu heyeti getirsin ve bütün pilotlarını hem simulatorde hem de line da değerlendirmeye alsın. Sonuç facia olur facia, bunu Temel Bey de, Hamdi Bey de bilmeli. Dutch Safety Board un kaza raporu durumun vehametini özetliyor. Bu kaza kokpitte safety pilot olmasına rağmen yaşanmıştır ve şirket SOP lerine her zaman olduğu gibi uyulmamıştır. Sakarya Kaptan´a destek zamanı, ezdirmeyelim dürüst tecrübeli sağduyulu abilerimizi, yoksa bizi de hep ezerler. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 15:30:14 Havayollarında ucan biri olarak Kaptanımın soylediklerine katılıyorum hem kaptan hem F/O olarak ayrım yapmaksızın her havayolunda ilk olarak yabancı dil, sonrasında ucak sistemleri konusunda buyuk eksiklikler var... Ozeleştiri yapmayı ogrenip komplekslerimizden arınırsak gercekleri daha net gorebiliriz. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 15:27:28 dogru söylemiş adam.. bende Thy da calısan bir f/o olarak Thy da bulunan kaptanların cogunun bilgileri yetersiz olduguna kalıbımı basarım.. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 15:23:20 hocam pilot omadan once uzun yillar baska sektorlerde calistim ve sonunda kismet oldu pilot oldum.her iste tecrubeye saygim sonsuzdur, emege ve ekmegede.Simdi siz yillarca sizin toplumun standartlarinin uzerinde yasamanizi saglamis bir sirkete bu sekilde zarar vermeniz ahlaki ve etik degildir.Sirket icinde bu tur sikintilarinizi dile getiriyorsunuz fakat dinlenmiyorsa ceker gidersiniz.O zaman bende helal olsun derim,ama su anda yaptiginiz elestirinin bnim gozumde hic bir kiymeti yok 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 15:20:00 Danimarkalılar kim oluyorda bizi sorguluyorlar sıyrılın artık bu eziklikten kurtulun... 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 15:17:39 nasıl bir aşağılık eziklik duygusu bu anlayamıyorum bunu... kim eğitimsiz kim yetersiz kardeşim... herşey Hollanda kazasıyla başladı o kazanın sebebi ne dil ne de DLR dı... bu konuda bari EZİK olmayın yaaaaaaa 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 15:08:44 adamdan savunma isteyeceginize, adam gibi işinizi yapında kim bu bilgi eksiklerine sahip kişiler onları bulun, hemen cirkefe baglıyorlar hayret birsey ya.. insan düsüncesini de soyleyemeyecekse yani.. biraz medeni olun yabancılar gibi geliştirirn kendinizi ey takunyacılar.. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 15:07:05 valla hocam haklıdır beyler, bizde görüyoruz yanımızda ucan kaptanı, yurt dısı sahasında atc ile konusmaktan acizler var.. yabancılarda dogruyu söylemiş sonuna kadar destekliyorum.. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 15:05:59 bizimkiler böyle işte tüm dünyaya rezil olurlar.. biraz düşünün neden böyle bir durumdayız diye, sürekli kendinizi savunacagınza oturun ders calısın, cogunun sim de nasıl gectigini biliyoruz, simdi konusturmayın beni, elin yabancısı sizinkiler gibi korkak mı gordugu yanlısı hemen soylerler kimseden tırsmazlar.. helal olsun onlara, sizde burda yok osmanlı torunuyuz yok Ataturk cocuguyuz diye yırtının hala:) 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 15:04:11 valla adamlar biliyor ki bir şey iddia da bulunmuslar, askeriyeden gelen cogu yaslı bilgisiz kaptanlar millete hava atacagınıza oturun da yabancı dilinizi geliştirin, en azından cocuklarınızla calıssanız birşeyler ogrenirsiniz:) 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 15:03:17 tabii ki Tk da bulunan cogu kaptanın dilleri kötü, adam daha Hungary'e Macaria derse millet de bize bir taraflarıyla güler tabii:) 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 15:02:11 hocam dogruyu soyler, bence arastırılsın bu yabancı dil problemi olan askeriyeden gelme yaslılar.. zaten Politiken gazetesinde Türk pilotlarının hepsinin dil problemi var dememişler ki, %30 u iyi demişler, genc olanlar ve sivilden gelenler kendilerini geliştiriyor sürekli demişler, aslında biraz o kücük beyninizi geliştirerek okuduklarınızı anlasanız cok seyler basarırsınız da neyse :)) 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 15:00:25 adam haklı, yabancılar da haklı, Thy ve genelde Türkiye de bulunan butun havayolu sirketlerinin %80 nin yabancı dil problemi var ve cogu kurallara checkliste uymadan ucus yapıyorlar, hemen de yok yabancılar bizi kıskanıyor yok cekemiyorlar once adam gibi bir düsünün bence, bu kadar insan yalan mı soyleyecek,haliniz ortada işte tüm dünyaya rezil oldunuz.. bu olay yabancıların basına gelse biz nerede yanlıs yaptık derler arastırırlar ama bizim ülkede olunca hemen cirkeflesilir :) işte türkün hali.. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 14:55:48 Bu 13 Pilot olayı ya yalansa? Hani nerdeler? isimlerini bilen var mı? Hayaletlere karşı bir savaş açılmış sanki..Bunu eski talpacılar yapmış olamazlarmı. Baksanıza sakarya kaptan gitsin diye ellerinden geleni yapıyorlar destek bile olmuyorlar. belki de bu onların tezgahladığı bir oyundur. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 14:36:13 2-3 yillik egitimli adam baskan,baskan yardimcisi mudur oluyorda pilot mu olmuyormus...gulerim bu ise... 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 14:21:00 Hocaların hocası işletmeden sorumlu en büyük kaptanın hocası pldugu söyleniyor.Ta kara kuvvetlerinden.Daha önce ögrencisine sorunları iletmiştir herhalde. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 14:13:41 Sakarya Kaptan bişey söylüyorsa doğrudur, alınganlık yapıp duygusal tepkiler vereceğinize ciddiye alıp önlem alın. Bir Dost 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 14:10:22 hız göstergesine bakmayı artık ihmal etmiyorlardır, 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 14:01:54 kendi şirketinin koyduğu standard operating prodedures' u uygulamayan-uygulatmayan eğitimci pilotların yetiştirdiği pilotlara ne kadar güvenebiliriz? eğer bu standartlar zaten geçerli değilse neden varlar, varlarsa bir eğitimci bile bunları neden uygulamaz?? ancak bir avrupa gazetesinde yazılınca mı bunlar gundeme gelecek thy tarafından? buradaki aksiyon gosteriyorki thy de hiç bir değişikli yok. yine acaba neler oluyor, bizim pilotların eğitiminde, yabancı dilinde bir sorun olabilirmi acaba diye düşüneceği yerde, bu sorunu dile getiren kişileri cezalandırıp ustunu kapatmaya çalışıyorlar. ustunu kapata kapata buraya geldik zaten. yakın tarih hepimizin onunde: van-adana-diyarbakır-amsterdam-...., sıradaki hangisi ???? 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 13:59:22 Kaç yaşına gelmişsin. Adam olsaydın da yanına oturanları eğitseydin. Allah bilir sen askersindirde. Kim billir kaç yıldır gizlendin bu camia içinde? Çuvaldızı kendine batır önce... 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 13:50:47 kendi ve benzerlerinin durumunu iyi bildiği içindir. 63 ten sonra özzel şirketlere başlayan astronot ların oralarda hangi aksaklıklara neden olduğu herkesin malumu 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 13:46:15 Söylemi doğru olup bu konuyu söyleyen ve yazan bir çok kişi var. Sivil Havacılıkta uçuş emniyeti söz konusu ile bunun milliyetciliği olmaz. Türk sivil havacılığında emniyetsizlik varsa bu konu Danimarkanında konusudur. THY kendini devamlı bu konuda ikaz eden Nuri kaptan ve diğerlerinin görüşlerine önem vermeyip adam sendecilik yapsın sonrada konu Danimarka basınında yer alınca vay efendim sen nasıl bilgi verirsin desin. Bu konu bence Nuri kapatnın TALPA başkanlığına aday olmasından sonra önünü kesmek için atılan bir adımdır. Nuri kaptan tezinde haklıdır. Doğruları gizleyemezsiniz. Şimdi kapatırsınız yarın sizin karşınıza bir başka şekilde tekrar cıkar. Önce iğneyi kendiniz cuvaldınızı başkasına batırmayı öğrenmelisiniz. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 13:36:12 recommendations: Turkish Directorate General of Civil Aviation (DGCA), International Civil Aviation Organization (ICAO), FAA and EASA 5. DGCA, ICAO, FAA and EASA should change their regulations in such a way that airlines and flying training organisations see to it that their recurrent training programmes include practicing recovery from stall situations on approach. 8. Turkish Airlines should ensure that its pilots and maintenance technicians are aware of the importance of reporting. 9. In light of the deficiencies uncovered in this investigation, Turkish Airlines should adjust its safety programme. 2 TAM YIL GEÇTİ. BURADAKİ KONULAR HAKKINDA NE YAPTIN THY? ARTIK SAFETY PİLOTLARINA GÜVENEBİLİRMİYİZ EKİPLER VE YOLCULAR 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 13:32:25 DANİMARKA BÖLÜCÜ ÖRGÜTE VERDİĞİ DESTEK İLE ZATEN BİZE TAVIR KOYAN BİR ÜLKE AYRICA TÜRK İSLAM DÜŞMANLIĞI İLE BİLİNEN BİR BASINA SAHİP BU IRKCI VE DANİMARKALI HAİN BASIN BİZE DOĞRU BİR EL BOMBASI ATTI VE EMELİNE ULAŞTI EKSİĞİMİZ DE OLSA ONLARA KARŞI TEK VÜCUT OLMALIYIZ 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 13:27:52 In accordance with Turkish Airlines’ standard operating procedures, the approach should have been aborted at 1000 feet followed by a go-around, as the approach had not yet been stabilised at this time. However, this procedure was not carried out. Despite the indications in the cockpit, the cockpit crew did not notice the too big decrease in airspeed until the approach to stall warning. With the cockpit crew - including the safety pilot - working to complete the landing checklist, no one was focusing on the primary task: monitoring the flight path and the airspeed of the aircraft. It can thus be concluded that the system based around the presence of a safety pilot on board flight TK1951 did not function effectively. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 13:27:23 Sakaryanın hemen istifa etmesi gerekmektedir.Bununla bırlıkte askeri kokende yavas yavas temızlenmelıdırkı butun genc pilot meslektaslarımın onlerı bu yuzden kesılmektedır..Oyle bır guclu nesıl gelıyorkı eskı gucunuz ve totaliter durumunuz ortadan kalkacak korktugunuz basınıza yavas yavas gelmekte..DEvletin parasıyla havacı ol emeklı parası al hasbel kader bır noktaya gel sonra karsında genc dınamık bılgılı sızı tek kalemde asacak katlayacak olan neslı gor camur at YEMIYORLAR artık eskıdendı onlar...sızın devrınız kapandı yani velhasıl GAME OVER.... 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 13:25:00 Nuri yanlislarin dogrulari da goturdugu bu ortamda soyledigin dogru bircok yanlis ve tarafli yoruma yol acmis. Ama olsun, bu reklam sana yeter. Bir sirkete kesin yonetici olursun Nuricim. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 13:15:42 Ulkemizde mevki makam secimi nasil yapiliyor bilirsiniz. Kisiler bilgi ve yetwnekleriyle degerlendirilmiyor. Yasi dolanin emekli olanin zaten artik her noktada ilisiginin kesilmesi lazim. Cok buyuk haksizlik ve istihdam daralmasi yaratiyor bu durum. Ogretmen secimleri de yonetime yakin kisiler hatta devrem muhabbeti ile yapiliyor. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 13:09:47 TK nın Pilotları için söylenenler bence çok yanlış neden derseniz; 2000 kişinin içinde birkaç kişi yanlış yapabilir ama bunu tamamı için söylemek doğru değil. Kurunun yanında yaşıda yakmayın THY pilotlarına yapılan bu saldırı tüm Türk pilotlarına yapılmış durumdadır. Hem japan veya rus pilot çokmu iyi ingilizce konuşuyor zannediyorsunuz. Herkez yanlış yapar önemli olan hataları kabullenerek düzeltme yoluna gitmektir. Saçma yorumlar yapmayalım. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 12:54:57 Sorun bakalım kaç kere şikayet etmiş bu durumdan, yönetimle veya tip müdürüyle bu konuyu oturup tartışmış, uçtuğu arkadaşlara ne tavsiyerde bulunmuş-eger bu yukardaki Thy için yapmış ve hala olmamışsa dinletememişse eyvallah-eğer yapmamışsa, susuyorum!!! 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 12:53:45 Sakarya kaptan THY ye yeni mi girdide yetersizliği şimdi gördü Yönetici kademesinde olupta eksikliği bugüne kadar görmemesi ve dile getirmesi kendi eksikliğinin başka bir yolla anlatılamamasıdır. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 12:41:50 YAŞLI PİLOTLARIN HALİ FELAKETSE BUNLARA EMEKLİLİKLERİNDEN SONRADA NİYE SİMİLATÖR ÖĞRETMENLİĞİ VERİLİYOR O ZAMAN 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 12:40:22 takunya hava yolları hesabı önce tepeden inme torpille işe girip 2-3 ayda müdür,başkan olanlara ve onları bu mevkiilere getirenlerden sorsun ondan sonra başkalarından....bu kadar insanın hakkını gaspederek,yiyerek mevki,makam sahibi olanlar ve buna yardımcı olanlar hiç merak etmesinler haklarını yediklerinin ahları onların ve ailelerinin üstlerinde olacak... 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 12:34:44 Adam emekliliği geldi diye söylememiş bunları, yeri geldiği için söylemiş 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 12:33:16 Nuri Sakarya Kaptan herseyden evvel uluslararasi otoriteler tarafindan da taninmis bir KAZA KIRIM INCELEME UZMANIDIR. Kendisi AMS kazasi sorusturmasina da katilmis ve burada cogumuzun bilmedigi gerceklere sahit olmustur. Nitekim AMS kaza raporunda THY icin on gorulen tavsiyelerin bugune kadar cogunun gerceklesmedigi gercegi bu arastirmaya katilmis bir uzman tarafindan aciklandigi vakit bu sekilde bir tepki degil destek gormelidir. Buna ek olarak bundan once Nuri Sakarya Kaptanin yine bu dogrultuda yaptigi yapici aciklamalar daha onceleri hic sorun olmaz iken, TALPA baskan adayligi sonrasi her sozu kasitli ve amacli bir sekilde cimbizla ayiklanmis gerek adayligi ve gerekse guvenirligi yipratilmak istenmistir. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 12:28:13 Basın bizden değildir. Bir daha söyleyeyim mi? BASIN BİZDEN DEĞİLDİR. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 12:26:04 Eğitim 3 türlüdür. Alaylı-Mektepli-İkisinin karışımı. Türk pilotları genelde mektepli eğitime karşıdırlar. İkisinin karışımı olan eğitim sisteminde mektepliyi alaylıya benzetmeye çalışırlar. Alaylılar da alaylıdır işte. Bütün bunların neticesinde yeni yetişenlerin örnek aldıkları da ortada iken, yeni yetişenlerden kendilerini aşmalarını istemek biraz haksızlık değil mi? Sizce SAKARYA Kpt. ne demek istedi? 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 12:26:04 Eğitim 3 türlüdür. Alaylı-Mektepli-İkisinin karışımı. Türk pilotları genelde mektepli eğitime karşıdırlar. İkisinin karışımı olan eğitim sisteminde mektepliyi alaylıya benzetmeye çalışırlar. Alaylılar da alaylıdır işte. Bütün bunların neticesinde yeni yetişenlerin örnek aldıkları da ortada iken, yeni yetişenlerden kendilerini aşmalarını istemek biraz haksızlık değil mi? Sizce SAKARYA Kpt. ne demek istedi? 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 12:20:49 İyi önce savunma istemişler. İstemeyebilirlerdi. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 12:14:41 Eger bu kadar tecrübeli bir kaptan THY de pilot egitimi konusunda eksikler var diyor ise, bu laf ciddiye alınmalıdır. Kaptanın savunması degil!! Bizlerinde havacılık kamuoyu olarak Kaptana sahip cıkıp, medeni cesareti icin tesekkur etmemiz lazımdır. Teşekkürler Nuri Kaptan. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 12:14:12 ah ah kaptanım biz birbirimizi biliriz hepimiz ne olduğumuzu..hele sizi daha da iyi biliriz amma gel gör ki olaylar anlattığınız gibi değil..merak ettim bu kadar patırtıya hangi şirketten teklif aldınız.?ee malum 65 e var daha. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 12:07:58 :) Eee görünen köy klavuz istemez. Adam kayırarak torpille adam alırsan böyle olur. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 11:51:53 Bu vatandaşın Milliyeti nedir? acaba kendini FRANSIZ falan'mı zannediyor git bakalım oralarda sana kokpitin camını sildiriyorlarmı bari siz yapmayın be kardeşim ,sizler yıllarca THY de ekmek yediniz bu devletin paralarıyla Pilot oldunuz sonra Eğitim seviyeleri düşük yoook yaaa güzel tespit bence aferim alkıışşş 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 11:40:41 dogru söyleyeni 9 köyden kovarlarmis. THY bakti ne Danimarkadaki medyaya, nede söylenenlere dur diyemiyor, kurbanlik koyun secip bundan sonra sistemi kritisize etmek isteyenlere ibret i alem olsun diye bu medeni cesareti gösteren Sayin Kaptanimi secmis. Madem söylenenleri kabul etmiyorsunuz, Amerikadaki bazi sirketleri örnek alip kokpitlerinize KAMERA yerlestirip olup bitenleri kendi gözlerinizle görün!! Bu cesaret varmi sizde? 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 11:17:31 Çok Değerli Kaptanımız, Türk Pilotlarının eğitimsiz olduğunu emekliliğine üç ay kala mı farketmiş. Ne kadar manidar..! Sevgili Kaptanımın bu çok cesur ve samimi itirafından dolayı kendisini kutluyor kalbi şükranlarımı sunuyorum. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 11:14:24 ne gördüğünü yazmanı gönlüm ister, yeni kazalar olmasın 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 11:12:25 Emekliliği bu kadar yaklaşan birinin böyle bir konuşma yapması da enteresan... Keşke bunu mesleğinin daha ortalarında, korkacak daha çok şeyi olan biri söyleseymiş... İnandırıcılığı zayıflayan bir açıklama oluyor böyle... Ama tabi gene de incelenmesi gerekir... 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 11:11:21 Kendisi de genis goruslu birisi degildir, ama dogru soylemis. Hele yasli pilotlarin hali bir felaket. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 11:09:03 Çalıştığın şirketin kurallarına uyacaksın. Böyle bir durum var ise git şirketin yönetimi ile konuş. Basın aracılığıyla şirketin itibarı zedelenemez. THY doğruyu yapmış. 0
  • Misafir 16 Aralık 2011, Cuma 11:06:59 doğru söyleyeni 9 köyden kovarlar, türkiyede özeleştiri yapmak çok zor 0