'Türk pilotlar da gidiyor'

    Çok beğenilenler

  • Universite 12 Nisan 2017, Çarşamba 15:06:19 Universite mezunu bile hangi universite hangi bolum mezunsa o kadar cok fark ediyorki. Ucagi ucurmak mesele degil! Mesele bakis acisi , vizyon , crm , egolar , kulturel ve entellektuel birikim , ahlak ve vicdan anlayisi , dusunebilmeyi becermek , hayal etmek vs vs vs.. universite ve orada kimlerle zaman gecirdigin buyuk fark yaratir. 4
  • QR 12 Nisan 2017, Çarşamba 14:38:18 Qatar'a gelmeyenin ya akli yoktur ya da yeterliligi. 2
  • Tüm yorumlar

  • Kpt 16 Nisan 2017, Pazar 00:33:35 Ben de gidiyorum. Arkamdan da dostlarımı davet edeceğim. Artık boğazımızı sıkan patron yalakları ile bu yalakalıktan mesut ve memnun olan patronlar düşünsün. Sorun sadece ücretler değil, uçuş emniyeti. Ekipsizlikten uçaklar yerde kalmaya başlayınca anlarlar Hanyayı Konyayı. Şu anda bile yapılan illegal uçuşları SHGM görmüyor, 3 maymunu oynuyorlar. 0
  • hepiniz 14 Nisan 2017, Cuma 02:43:53 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
  • Cahiller 13 Nisan 2017, Perşembe 10:56:33 Niye mi lise mezunu olmaz. Bu güne kadar çok az lise mezunundan sorduğum bir şehir isminin (başkent) hangi ülkeye ait olduğu cevabını alabildim. Kişilerle ilgili değil eğitim sistemi berbat, Yen'i nesil büyük oranda Sosyal medya denilen saçmalıkla uğgraşıyor. Araştırma ve genel kültür sıfır. Bu yüzden üniversite mezunu deniyor. Hiç değilse liseliden farklı bir vizyonu ve bakış açısı oluyor. Sen üniversiteye bile gireme baba parasıyla lisans al, oldu canım. Bu bilgisayar oyunu değil, can taşıyorsun. 4
    • Saygı duyuyorum ama aynı fikirde değilim 14 Nisan 2017, Cuma 09:24:43 Amerika'da pilotajda bir üniversite değil mi? Avrupa'da da durum böyle. Sen 4 yıl yada 5 yıl havacılıkla alakası olmayan okulda okuduğun zaman sana bana bir faydası olmayan gereksiz bir durum??? Ya pilotların hepsini havacılıkla ilgili üniversiteden alıcaksın yada asker dahil kimseyi bu mesleğe sokmayacaksın? Nasıl lise mezunu cahilse asker olmama rağmen ben ve arkadaşlarımın bir çoğuda o kadar cahil. Tecrübe dediğin şeyle olur bir çok konu... onunla öğrenirsin. Biz askeriyede ne öğrendik ki? İngilizceyi dört dörtlük konuşan bir iki arkadaşımız var dı. Olaya hakim olanda bir kaç kişi. Şimdiki gençlerin önünü açalım beyler. Bırakalım EGOLARI lütfen. 20 yılda binlerce F/O ve Kpt arkadaşla uçtum bu işe erken başlayıp yoğrulanların başarısı daha fazla diyorum. Tabii ki benim görüşüm. Teşekkürler. İyi uçuşlarınız olsun... 1
  • Pinkberry 13 Nisan 2017, Perşembe 10:40:49 Valla pegasus şu an 3500 tl artı asgari ücret e fo uçuruyo.. 1
  • Tutmayin kucuk enisteleri 13 Nisan 2017, Perşembe 10:33:45 Nereye giderse gitsinler,yenileri yetisiyor artik nasilsa fazlaca! 9
  • Üni Mi 13 Nisan 2017, Perşembe 09:20:51 Ben eğer Pilot olacaksam neden üniversitede yapmayacağım bir işin bölümünü okuyorum? Ben üniversite mezunu bir pilotum ve üniversitenin benim pilotluğuma hiç bir faydası olduğunu görmedim. Ayrıca pilotlar lise mezunu değildir. Liseden sonra Hava yolu pilotluğu eğitimi almıştır. 5
    • YAZIK SANA.. 13 Nisan 2017, Perşembe 18:13:01 Bir üniversite mezununun aldığı eğitimin hayatındaki etkisini görememesi ne vahim bir durum.. Fizik dersini okurken " Bu benim ne işime yarayacak yaaa" diye fikir yürüten gencin yıllar sonra ıslak yolda 100 km. hızla giderken önündeki aracı 3 metreden takip edip ilk frende de üzerine çıkmasının karşılığıdır bu.. Çünkü kafası hala almaz bunun bir fizik kuralı olduğu.. İşte böyle bir Üniversitelinin de o uçakta yeri yoktur, bence sen o koltuğu hem üniversite mezunu olan hemde aldığı eğitimini yaşantısında uygulayabilen bir arkadaşımıza bırak.. Senin daha yiyeceğin bir FIRIN ekmek var bu hayatta.. 3
    • Cvp 13 Nisan 2017, Perşembe 22:11:20 Tamam dediklerin doğru, bunları kesinlikle kabul ediyorum fakat benim ters düştüğüm mesele şu. Üni mezunu olmamak pilotların önünü kesmemeli, alternatif bir yol üretile bilinir. Misal iki yıl açık öğretim ATPL lisans proğramını okur ve üni mezunu olur. Uçuş okulu da artık iki yıllık proğrama olarak okutulur. Bu şekilde eğitim bir işe yarar. Ben mühendislik yapmayacaksam neden mühendis olmak zorunda bırakılıyorum. Buna kızıyorum ben. 1
  • işbilenin 13 Nisan 2017, Perşembe 08:00:58 5 bin nelerine yetmiyor 15 bin maaşmı olur,askari ücretle çalışacak milyonlar varken. thy ilan açsın 2500 maaş versin en az 1 milyon kişi başvurur.aralarından seç 2000 kişi yetiştir pilot olarak ver 2500 maaşı hersenede tüfe kadar zammını yap sikortasını yatır millet bayram eder hemde hayır duası alırsınız. 32
    • sikorta 13 Nisan 2017, Perşembe 10:23:40 ciddi misiniz bu konuda 1
    • işbilenin 13 Nisan 2017, Perşembe 16:41:17 birde yorum beğenmiyorlar.bak pegasus 3500e fo uçuruyormuş.mis gibi de uçuyorlar adamlar. 0
    • Askari 13 Nisan 2017, Perşembe 17:13:47 Senin için 5000 bile fazla, askari mi asgari mi önce onu öğren. Sonra lise mezunu yeter diyorlar, komiksiniz. 0
    • 319 13 Nisan 2017, Perşembe 17:16:40 Kardeş ne içtin neyin kafası bu. bizede soylermisin. 0
    • sikorta 2 13 Nisan 2017, Perşembe 21:57:47 Senin kapasiten yetmediği için anlamıyorsun, anlamadığın içinde nelerine yetmöyör hede hödö yapıyorsun, sikorta yazışın zaten eğitim ve kültür durumunla ilgili yeterli bilgiyi veriyor. Bu hayatta olmadı bir dahakinde bol şans sana 0
    • işbilen 13 Nisan 2017, Perşembe 22:25:43 asıl siz ne içiyorsanız söyleyin ondan bizde içelim.milyon vatan evladı askari ücret bulamazken maaş beyenmiyorsunuz. herşey para olmuş nerde vatan mşllet bayrak 1
    • 1 milyon sikorta 14 Nisan 2017, Cuma 01:57:53 Aynen kardeş inişte de boşa takarız yalandan yakıt yakıyoruz bi de 40 flap açanı var, senin gibi zihinlere ihtiyacı var sivil havacılığın da fırsat vermiyorlar işte.. 0
  • TALPA BAŞKANI 13 Nisan 2017, Perşembe 07:21:06 Ne alakası var Lise mezununun, uçuş emniyeti ile? 5
    • Canım liselim 13 Nisan 2017, Perşembe 13:46:45 Sen bilemezsin ama ilkokul mezunu olsa yeter deseler?! 4
  • Güven 13 Nisan 2017, Perşembe 07:15:18 Arkadaşlar konun özü güven ve THY yönetim personeline son 15 yıldır ispiyonaj dedikodu,sıkıştığı noktada basit söylemle "siz zaten çok para alıyorsunuz" diyerek güveni kırarak, huzur vermiyor. Ekip Planlamanın beceriksizliği,Uçuş İşletmenin asker,sivil ayrımı, Uçuş Eğitimin ideolejik kutuplaşması işin cabası.Yoksa insan karnı 3 lirayada doyuyor 5 lirayada,muhim olan insanın yaşadığı hayattan zevk alması. 1
  • Ünv mezunu 13 Nisan 2017, Perşembe 04:05:39 Bu işi hakkıyla yapmak istiyorsan illa ki ünv Okuyup pilot olucan gerisi FasA fiso , pilot sürekli kendini geliştiren adamdır mat. Düşünen leb demeden Çorum diyecek adam yani ama lise mezunu başka iş bulsun yabancı lise mezunu olanlar içinde geçerli uçağı indirip kaldırmakla iş bitmiyor, hepsini görüyoruz okumadan çalışmadan aç f/D yi hadi uç, yargı muhakeme sıfır satranç oynamak gibi 4 hamle sonrasını düşünecek insan gerekir amma kaynak maliyet meselesi 4
  • Lisans mi zeka mi ? 13 Nisan 2017, Perşembe 00:05:24 Bir insan pilot olmak istiyorsa buna lisans eğitimi dayatmak yanlıştır arkadaş doğru yazmış çocuk bakıcıligi oku lisans mezunu diye pilot ol ama fen lisesini derece ile bitirmiş birine lisans oku demek yanlış. Bunu pilot alimlarinda bir sınav ile cozebilirler zekanın önüne lisans oku engeli bence çok yanlış 0
    • Boşa harcanan 4 yıl 15 Nisan 2017, Cumartesi 11:01:22 Hangi üniversiteden bahsediyoruz şu sana çok güvendiğin eğitimi sağlayan? Harp okulu mu? 1
    • Kesinlikle 15 Nisan 2017, Cumartesi 11:05:34 Katılıyorum ve imtihanada giriyosunda Atpl ve DLR yeterli olmalı diğer dünya standartı. Ha kendini herkes gibi zannedip hala başkasına güvenmiyorsan? Önce seni sonra herkesi HTA sınavı.. 0
  • Xxx 12 Nisan 2017, Çarşamba 23:25:59 Afedersiniz ama o yabanci pilotlarin hepsi lise mezunu hepsine sorun alacaginiz cevap ayni elalemin lise mezunu pilotuna güveniliyorda Türk pilotlara neden güvenilmiyor anlamadim. 0
  • CA 12 Nisan 2017, Çarşamba 23:24:23 Qatar F/O maasi ev haric 45 bin tl ye geliyor. Gitmesek yanacaz 2
  • Sacmalik 12 Nisan 2017, Çarşamba 23:23:50 Artik su korfez reklamlarini yapmayin. Bunu yaptiran yine Turk pilotlar. Guya airporthaber kanaliyla tehdit ediyorlar. Sanki haberi yapilinca zam alacaklar. 4
  • ....... 12 Nisan 2017, Çarşamba 22:22:26 Yorumu yada yazıyı yazan lise mezunu pilot arıyorlar demekle ne demek istiyor el lise mezunundan çöpcü bile yapmazken biz pilot yapıyoruz ise vay havacılığımızın haline inşallah durum öyle değildir 7
    • Ne biliyosun acaba 12 Nisan 2017, Çarşamba 21:42:10 O el dediğin işin mantığında. İnsanlar dr olmk için önce öğretmen yada mühendis vs olmuyolar direk tıp fakültesine gidip dr oluyolar. Biz ise hala şu olayı idrak edemedik. Pilotluk bir meslektir diğerleri gibi. Önce farklı dalda eğitim alıp üstüne pilot olunmaz. Bu iş sadece tr de geçerli. Bir tane yabancı pilot gösterin aslında öğretmen diş hekimi filan olan hepsi lise öğrenimi tamamlamış, meslek seçiminde pilotluğa yönelip direkpilot olmuşlar. Dünya sivil havacılığı bu eğitim için lise öğrenimini yeterli buluyolar ama bizim bi halt bilmeyen pilotcuklarımız öyle şeymi olur diyolar. Amakafanız bu kadar basıyor. Bn sizler gibi açıköğretim mezunu değil üstüne yüksek lisans yapmış biri olarak bunu söylüyorum CA HİL Sİ NİZ 1
    • Bravo 12 Nisan 2017, Çarşamba 22:16:14 Hatta devlet üniversitesi mezunlarına öncelik verilsin. Su ürünleri de okumuş olsa öncelik devlet üniversitesi mezunu olsun, özel üniversite mezunları alınmasın di mi? :) 7-8 yıldır sektörün içindeyim. Lise mezunu, ön lisans mezunu, lisans mezunu kişilerle de uçtum. Keşke bazı lisans mezunu arkadaşlar lise mezunu arkadaşlar gibi olsaydı. Ha keşke lise mezunu bazı arkadaşlar da ingilizcelerini daha fazla geliştirmiş olsalardı ve sizin gibi kişilerin ağzına laf vermemek için aöf de olsa lisans bitirselerdi. Saygılarımla ;) 0
    • Aşırı mantıklı cevap 13 Nisan 2017, Perşembe 15:07:06 Süper anlatmışsın durumu bence hatta bırak önce başka meslek için ünv bitirip sonradan pilot olmayı pilot olduktan sonra bile senin kaynak neydi diye ayrımcılık yapılıyor kendini bilmez ukala tipler hala anlamıyorsunuz dimi sadece şöförüz arkadaş neyin kafasındasın uçağı icat edenler sizin gibi böbürlenmiyor :))) 0
  • Türkler gitmez diyene gelsin 12 Nisan 2017, Çarşamba 21:47:51 Türkler hep kalır. Az para alsa bile diyenler vardı. Paragözlü çok bu meslekte. 14
    • Dert 13 Nisan 2017, Perşembe 17:16:21 Gitse sattı deniyor paragöz deniyor, kalsa gidemedi yemedi deniyor. Ben anlamadım bu işi. 1
  • Capitano 12 Nisan 2017, Çarşamba 20:59:20 Üç kuruşa köle gibi uçuruyorsunuz millleti. Ne zam var ne birşey. Araplar kadar olamadınız. Atıp tutmaya gelince yok bir numaralı havayoluyuz vs sallayın durun. Mozambikten kaptan bulun onlar uçsun ya da hakkımızı verin kardeşim. 2
    • Sizi engelleyen? 12 Nisan 2017, Çarşamba 22:18:04 Sizi bağlayan bişi var mı? Zorla tutan? Beğenmiyosanız siz de gidin, upgrade bekleyenlerin önü açılsın ;) 1
    • Neden 12 Nisan 2017, Çarşamba 23:55:23 kuyruk sürtmee için mi zam yapsınlar yoksa inglizce bilmediğin için mi. 4
  • Baskan ucmus 12 Nisan 2017, Çarşamba 19:47:44 O koskoca talpanin baskani bile sacmalamis akademi mezunu kaza yapti egitim seviyesi yuksek lise mezunu sorunsuz ucuyor egitim seviyesi alcak mi oldu bu insanlar bu laflari etmeden düşünmüyorlar ben bunu anladim artik.. yeter artik yeter kendinize gelin bu beyefendinin zihniyeti yuzunden o pilotlar korfez ulkelerine kaçıyor.. aglanmakla sizlanmakla lisansi olan adamla sen pilot değilsin diye kendi icinde kavga etmekle 2 adim ilerleyemezsiniz simdiye kadar da ilerleyemediniz.. ben beklerdim ki feto kac kisiyi thy sinavlarindan eledi bunu araştırıyoruz daha once şaibe ile elenmis insanlara af cikartilmasi icin ugrasicaz sartlarimizi korfez ulkeleri ile ayni seviyeye getirmeye calisicaz demesini ya da thy insan kaynaklarinin yapmis oldugu alim süreçlerinin ne kadar dengesiz ve istikrarsiz oldugunu surekli kriter değiştiğini ingilizce sinavindan gecen adaylarin elendigini daha sonra ingilizce sinavini gecemeyen adamlarin surece katilip sirkete girdigini bu tarz istikrarsiz degisken politikalarin asil seviyeyi düşürdüğünü soylemesini beklerdim ama ben sadece bekliyorum olmuyor sizin gibiler ile gercekten olmuyor.. 9
    • İsimsiz 13 Nisan 2017, Perşembe 01:04:38 Arkadaşım, sen önce noktalama işaretleri kullanmayı öğren. Cümlen nerede başlıyor, nerede bitiyor belli değil. Sonra yaparsın lise, üniversite ayrımını. Yorumunu okurken kör oldum. 2
    • Arj 14 Nisan 2017, Cuma 04:59:53 Süperdi:) 0
  • Qatar hakkinda bilgi? 12 Nisan 2017, Çarşamba 19:33:07 Selamlar, Qatar Havayollarinda ucmaya baslamis, daha once Turkiye de bir havayolunda tercihen THY ucmus bir kaptanimiz bilgi verebilir mi burdan? Tavsiye eder misiniz? Neden? 3
    • Qatar 13 Nisan 2017, Perşembe 03:50:43 sıcak hariç çekilir ücret ve hak THY den daha iyi pişman olmazsınız 0
    • 330 13 Nisan 2017, Perşembe 17:19:24 Türkiye'de para hesabı yapan kaptan olcaginiza Qtarda zengin Fo ol 1
  • Merlin 12 Nisan 2017, Çarşamba 16:55:45 Benim bildiğim tanıdığım tk dan 4 ağabimiz gitti ve bir sürü fo da sırada özellikle pegasus a320 den millet hep baş vurmuş cvp bekliyor 1
  • Normal 12 Nisan 2017, Çarşamba 16:30:16 Ülkede pilotluk için bir garanti yok ve mevcut pilotlarda ülkedeki olası durumlarla işlerinden olmamaları adına yurtdışındaki firmalara başvurmaları gitmleri çok anormal bir durum değil ve son derece mantıklı bir durumdur bu 1
  • Lise 12 Nisan 2017, Çarşamba 16:24:31 Anadolu lisesi mezunu olup üniversite okumayan ile duz lise mezunu baba parasıyla çocuk bakıcılığı mezunu olan kisileri bir tutan talpa başkanı pilot değildir. 9
    • Haha 12 Nisan 2017, Çarşamba 18:02:04 Çok doğru 4
    • Agree 12 Nisan 2017, Çarşamba 18:56:34 Valla cok haklısın kardesim. 2
    • Üniversite neden okumamış 12 Nisan 2017, Çarşamba 19:55:32 Zaten tüm liseler ya anadolu lisesi, ya fen lisesi, ya imam hatip ya da meslek lisesi. Düz lise diye bir tabir kalmadı. Artık üniversite mezunu olmak bile iş dünyasında yeterli değilken, lise mezununun pilot olması bence yeterli değil. O kadar da değil yani... Anadolu lisesinden mezun olup üniversite okumuyorsa ya yeterli bilgi seviyesine sahip değildir ya da ders çalışmaktan hoşlanmayan birisidir. Ders çalışmayı sevmeyen birinin pilot olması da pek mümkün değildir. Daha doğrusu pilot olur ama kalifiye olamaz. Dolayısıyla şirketler de tercih etmez. Gayet doğal... 1
    • Ders çalışın ders 12 Nisan 2017, Çarşamba 22:57:42 Lise mezunu pilot olurmu kardeşim. Yüklemeci kardeşlerimiz bile iki yıllık mezunu. 3
  • Burç 12 Nisan 2017, Çarşamba 16:04:31 Yorumları gerçek insanların yazmadığı o kadar belli ki..uygunsuz hiçbir içeriği olmayan yorumumu yayinlamadiginiza göre bunuda yayinlamazsiniz ama siz okuyun diye yazıyorum airporthaber!özgürce dusuncemizi paylaştığımız günümüz sanal dünyasında siz nedense editör onayindan geciriyosunuz..bu da ne kadar tarafsız habercilikten uzak,etik olmayan bir hal içerisinde olduğunuzu gösteriyor.başarılar dilerim mükemmel kusursuz habercilik anlayışınızla dolu geçen günlerinizde. 3
  • İspatı kolay 12 Nisan 2017, Çarşamba 15:56:55 Airporthaber olarak arayın SHGM'yi şunu sorun validation belgesi için ne kadar talep var?. Sonra da kaç pilot gitmek için arayışta görmüş olursunuz. Sektöre güveni kalmamış çalışanların sayısı da sayın yöneticilere bir fikir verir belki. Fetöyle ilgili de şunu diyelim; temizlik falan yapıldığı yok herkes kendi yerinde rahat rahat görevini yapıyor. 15 tane adam çıkarmakla temizlik olmuyor. 2
  • Dogruluk Payı 12 Nisan 2017, Çarşamba 15:37:57 Haber çok destekli olmamış. Ben de uzun bir süre önce ortadoğuya geçtim ama geçen sayısı öyle çok da fazla değil. Pişman mıyım? Evet, daha önce geçmediğime çok pişmanım. Buraya gelince havacılığa bakış açım değişti. Umarım THY de kendini bu seviyelere getirebilir. Maalesef çoook uzun bir yolu var. Acilen kadrolaşmayı bırakıp işin ehli insanları yönetime getirmesi gerekiyor. Ayrıca şunu söylemeliyim ki mülakatlara gelen Türk pilotların (her ne kadar çok gururlu ve kendilerinden emin bir şekilde geleseler de) maalesef %80'i eleniyor. Ortak sorun ise maalesef CRM. 0
  • Komik 12 Nisan 2017, Çarşamba 15:37:42 Hakkımızı koruyacağına TALPA Başkanı da ağlıyor da niye ağlıyor anlamadım, başkanlığı bırakınca işi hazır, bi otopark açar işletir şimdikinden çok para kazanır. Otoparkçılar balosu da düzenledi mi tamam işte 8
    • Kuyruk acısı olmayan pilot 12 Nisan 2017, Çarşamba 20:19:43 Kardeşim adam daha ne desin. Ne demesini bekledin de demedin. Taksime pilotlar günü kutlucaz gücümüzğ gösterelim gel diyor gitmşyorsun. Hava şehitlerini analım gel diyor gitmiyorsun. Yaşadığın sıkıntıyı bildir bize halledelim dike getirelim diyor yazmıyorsun. Gel dünyaya hediye ettiğimiz Türk semalarında ilk uçuşun yağıldığı günü kutlayalım hep betaber diyor beleş olmasa gelmiyorsun. Çalıştay yapıyor gitmiyorsun. Ama iş otoparka 100 tl eksik vermek olunca koşa koşa geliyorsun. Adam soruna ışık tutuyor ağlıyor diyorsun. Anladığım başkanla alıp veremediğin var ya da çekemiyorsun. Muhtemel çekemiyorsun.... 3
    • TALPark 12 Nisan 2017, Çarşamba 23:30:18 Sahi TALPA bu işe niye burnunu sokuyor ki? Benim bildiğim TALPA otopark işletiyor: Ha Pastacılar Odası açıklama yapmış ha TALPA..Siz otopark sorunu üzerinde görüş bildirin lütfen. 0
  • Acil 737NG kaptanı arayan şirketler 12 Nisan 2017, Çarşamba 15:35:48 737 de Tk da uçup ayda 17 gün yatı sadece 7 gün boş afrika 55 bacak yapacağınıza blok boş yapar ülkenize gelirsiniz daha çok ailenize zaman ayırırsınız. Geriye kalanlarında yakında gidecekleri şirketler birçoğu anlaşma yaptı. Lion Air:13000$+rent(Endonezya)(12 gün blok daysoff) Jet Airways:12000$+rent(Hindistan)(13 gün parçalı boş gün) 4
    • 737 temposu 12 Nisan 2017, Çarşamba 16:04:22 Zaten THY de 737 nin bu temposuyla uzun yıllar yaşayamayız muhtemelen bir otel odasında gideriz(daha önce yorgunluktan aort damarı patlayan rahmetli kaptanımız gibi).O yüzden blok boş veren şirketlere biran önce gitmekte fayda var hiçbirşey sağlıktan aileden önemli değil. 2
  • Paylıt 12 Nisan 2017, Çarşamba 15:27:58 Liseli uçuramaz ama babasının parasıyla özel ünivi zor kazanıp ordanda bilmemnejeti baba parasıyla bitiren halkla ilişkiler mezunu güzide insan uçurabilir.zihniyet fakirliği yapan mallar havacılıpın sevda işi olduğunu ve pilot olma aşamasında verilen sınavları bir incelesinler bence 18
    • Eee?? 12 Nisan 2017, Çarşamba 20:02:39 Bu mantıkla ortaokul mezunu da pilot olsun o zaman. Engelleyen ne? Üniversitenin havasını bile koklamak insanın ufkunu açar. Lise mezununun kamuda ve sivil sektörde bile çalışma alanları kısıtlıyken, şirketlere kızmayın. Üniversite mezunu varken neden lise mezunu alsın ki??? 0
  • Para 12 Nisan 2017, Çarşamba 15:16:02 THY hükümetin vitrinidir. Herzaman parayı basıyor devlet. Düzelir yakında. 12
  • Torpilli 12 Nisan 2017, Çarşamba 15:03:17 330 da uçan kaptan olarak ve daha üniversitede öğrenciyken torpil ile kararname değiştirip thy de pilot olan şahıs için kimse bişey yapamadı, adam birde restaurant işletiyor 3
    • By 12 Nisan 2017, Çarşamba 19:26:14 Restaurant dada fiyatlari inanilmaz yuksek;)) 0
  • Lise 12 Nisan 2017, Çarşamba 15:00:10 Yahu Avrupalı pilotlar Lise mezunu ? Neden Türkler olmasın 12
  • Lise 12 Nisan 2017, Çarşamba 15:00:10 Yahu Avrupalı pilotlar Lise mezunu ? Neden Türkler olmasın 10
    • Universite 12 Nisan 2017, Çarşamba 16:58:50 Bak şimdi, bir fıkra var. British Airways insan kaynakları pilot ilanı vermiş. İK personeli olan sorumlu şahsa cv yağmış. Cv leri masanın üzerine koymuşlar kocaman bir tomar A4 kağıdı olmuş masada. IK personeli olan adam bakmış ki okuması bile aylar sürer bunu. Sonra kağıtların yarısını kaldırıp çöpe atmış. Birader ne yapıyorsun sen? Demişler. Adamda cevap vermiş: Arkadaşlar şirket olarak şanssız pilota zaten ihtiyacımız yok! 3
  • 737 FO 12 Nisan 2017, Çarşamba 14:52:43 Zam yok, huzur yok, kendine ayıracak zaman yok, insan muamelesi görmüyoruz. Bir sorun gelecek beni bulacak şirket aylarca beni kurulda surundurecek korkusuyla yaşamaya devam. Thynin dibindeyiz. 5
    • Haklı 13 Nisan 2017, Perşembe 21:12:47 Thyde 737ci anlar. Gerisi yalanlar. 0
  • HABER 12 Nisan 2017, Çarşamba 14:46:49 T.C Türkiye Cumhuriyeti Kamu Oyuna Duyrulur. TALPA 'ya Yeni kardeş dernek gelmiş TUGAPA 'TURKISH GENERAL AVIATION PİLOT & PRACHUTE ASSOCATION ''Genel Havacılık Pilotlar ve Paraşütçüler Derneği' kurulmuş arkadaşlar.Artık amatör ve genel havacılarıda kapsayan güzel bir derneği olmuş.Kıskananlar Çatlasın Üyelik işlemleri (çok düşük) üceretle başlamış. Vatana Millete Hayırlı olsun ... 2
    • vale ayhan 12 Nisan 2017, Çarşamba 23:33:08 otoparkları yoksa bir halta yaramaz. hemen kapatsınlar. 0
  • KAÇAN KAÇANA 12 Nisan 2017, Çarşamba 14:43:56 Maalesef bozuk sistemin getirdiği depremler bunlar. Bir tek PILOT larda değil hemen hemen her meslekte aynı sorunlar var.Ve sistemin bozukluğu Ticaret yapan şirketlere yarıyor, ama bu arada büyük ölçüde EMNİYET faktöründen uzaklaşılıyor. Konumuz PİLOT luk ise dahada önemini ortaya koyuyor. UÇUŞ EMNİYETİ...Şimdi piyasada o kadar çok pilot varki isveren istediği ücrette PILOT istihdamını sağlıyor, bir ilan veriyor yurt dışı ve yurt içinden dünyanın pilotu müracaat ediyor. Peki bu bolluk nereden geliyor. Birincisi Avrupadaki işsizlik, hava yollarının küçülmesi vsvsvs, ülkemizdede ise ÖZEL PİLOT YETİŞTİREN şirketler. Bugün en fazla yüzbin USD yi veren sıhhatli bir kişi tip sertifikasi dahil olmak üzere lisansını alıyor ve piyasaya BEN PİLOTUM diye çıkıyor. Ne oluyor iş bulamıyorlar, ortada kalıyorlar, veya her ücreti kabul ederek boşta kalmaktansa işe girip karın tokluğuna çalışıyorlar.Oysa HAVA HARP OKULU mezunları tam bir pilot olarak hayata atılıyorlardı.Şimdi oda yok. İşte sonuç bu... 5
  • TC 12 Nisan 2017, Çarşamba 14:41:57 Yazdiklariniza universite on egitimi haric katiliyorum.Birakin liseyi ,ortaokul bitirmis ucan basarili pilotlar taniyorum ingilterede,bence hic alakasi yok.ucus emniyeti etkileyecekse, amsterdam kazasi neden oldu, o zamanda 3 tane universiteli vardi cockpitte, sonra avrupada BA ,KLM gibi sirketlerde bile universite kriteri yok.Bence yetenek,ingilizce diline, ve havaciliga olan sevgi sizijn iyi bir pilot yapar,universite ile uzakdan yakindan ilgisi yok.Iste boyle sacma kriterler yuzune elbette iyi pilot bulamayacaklar.Sonra bu universite kriteri yabancilardan da istendimi? Hayir istenmedi.ustelik kendi insanina irkcilik. 9
  • Hadı canım 12 Nisan 2017, Çarşamba 14:31:38 Hadı canım ordan tutturmuşsunuz LİSE mezunundan pılot olmaz dıye. TK dan uçan onca LISE mezunu yabancılar alınırken TALPA bu açıklamaları neden yapmadı acaba. Laf olsun torba dolsun açıklamalarına bır yenısı daha ekledı TALPA başka ne ıse yaradınızkı bundan sonra yarayacaksınız. 5
  • 35000 12 Nisan 2017, Çarşamba 14:30:32 su tip parasina da bir cozum bulsalar keske diger sirketler 35000 euro nedir be 2
    • TC 12 Nisan 2017, Çarşamba 20:57:07 Tip lisansi ucreti 35.000 degilidr asagi yukari 20.000 dir, yani ustunu sirket cebe atiyor,mesala Pegasus. 1
  • Vesayet 3 12 Nisan 2017, Çarşamba 14:23:54 Vatandaş gerçekleri öğrensin! Ticari taşıma uçakları genellikle 2 pilotlu olarak üretilirler(M.P.C)Kaptan ve yardımcı/ikinci pilot. Ticari Pilot + IR (Aletli/Gece) Lisansını alan kişi (ki bu lisansı SHGM onaylar verir ancak THY bunu tanımaz çünkü vesayetçi anlayış vardır)para kazanmak için ticari uçaklarda F/O yani 2.pilot olmaya hak kazanmıştır.Ayrıca yine ücret karşılığı(35-40.000$) Bir BOİNG 737 uçagında tip eğitimi/type Rate alması gerekecektir.Bu eğitimler yerde /acil durumların(yangın/motor durması/basınç kayıpları v.b.)simulatörler vasıtasıyla verilir.Süresi 2 hafta 15 gün Yer dersi(sistem=motor/elektirik/hidroli kvb) 9 sorti(2 Kpt+2 F/O= 4 saat) 32saat son kontrol'checkride'ile toplamda 21 günlük tip eğitimini kapsar.Sonra 777 uçagında en az 5 yıl (thy 10 yıl) 2 pilot olarak(5.000 -7.500 $) Kaptan olarak (15-20.000 $) tecrube ve saatine göre kazanç sağlar.65 yaşına kadar ticari görev yapar.İŞTE BÜTÜN MESELE BÖYLE BİR PARAYI TÜRKİYE CUMHURİYETİNDE KİM ALIR !!!Takdir vatandaşın. 3
    • Bol kase 12 Nisan 2017, Çarşamba 20:39:50 Boş keseden atıyorsun neden olmuyorsun derler? Bana para deme 2
  • Cpt 12 Nisan 2017, Çarşamba 14:15:46 Ben lise mezunu kaptanım ve sayın Ünv mezunu Gunal senden çok daha zekiyim. Pilotluğun mezuniyeti aldığı lisansıdır. Kendini üstün gören başkan, sen önce her kesimin başkanı ol, sonra zeka kısmını tartışalım, zira sende kafa (zeka) olsa böyle bir ifade kullanmazdın. Senin ve senin gibi düşünenlerin yöneticisi olduğu bir deneğin hayrı olmaz bu sektöre. Zira çok bilgili ünv mezunu kardeşlerimiz olduğu gibi, Ünv mezunundan bilgili ve yetenekli lise mezunu kardeşlerimiz de var bu sektörde, Sen daha yetenek önceliği olan bir mesleğin konu dışında bir Ünv mezuniyeti ile kıyaslıyorsun. Seni ve temsil ettiğin derneğin bu yaklaşımını esefle, hayretle,kınıyorum. 13
    • Ders çalış Ders 12 Nisan 2017, Çarşamba 23:06:12 Bence de ne gerek var okula. Okuma yazma yeter. Kardeşim azıcık akıllı olun. Artık ünüversite okumayanları askerde onbaşı yapmıyorlar. Siz neyin kafasındasınız. 0
    • Yok birader 12 Nisan 2017, Çarşamba 23:25:54 Lise fazla, ilkokul mezunları da pilot olsun. Utanıyorum sizlerle aynı işi yaptığımdan. Bu kadar mı dejenere edilir bir meslek. Bu kadar mı itibarsızlaştırılır. Sizlerden dolayı saygınlığımıza gölge düştü. Sektördeki büyüme döneminde doluştunuz şirketlere... Sayenizde her bakımdan eski günlerimizi özler olduk. 0
    • Reality 13 Nisan 2017, Perşembe 00:03:54 Çok zekisinde üniversite sınavını kazanmışsın,Yedik bizde. 1
  • Fg 12 Nisan 2017, Çarşamba 14:00:52 Kesin fetocu. Nekadar erken gidersem okadar iyi dusunuyordur. Gule gule 12
  • Reklam 12 Nisan 2017, Çarşamba 14:00:09 Uçak şoferlerinin bitmek tükenmek bilmeyen ve reklam kokan hareketleri bunlar, Mayk dikkat et... 23
  • Soru 12 Nisan 2017, Çarşamba 13:52:56 500 pilot 1000 kabin fazlası neye göreydi? Şimdi nasıl ilanlar açıldı? 1
  • B787 12 Nisan 2017, Çarşamba 13:38:50 Arkadaslar, ulkemizde alınan egitimin kalitesi ortada. Lise, uni, yuksek lisans gibi mezuniyetler tamamen diplomadan ibaret. Ama tabiki bir pilotun en az uni mezunu olması gerekir.. tamamen vizyon için.. thy min. Uni mezunu istiyor ancak ozel sirketlerin neredeyse hepsinde hala lise mezunu kaptan ve fo var. Onlara tavsiyem, herkesin imrenerek yapmak istediği bu mesleği, vizyonlarını genişleterek sürdürmeleri.. en azında 2 yıllık açık ogretim bitirmelisiniz. 0
  • Vesayet 2 12 Nisan 2017, Çarşamba 13:38:40 Vatandaş işin aslını bilsin! Üniversiteye gitmek istemeyen en çokta 'asker ve Kpt.Plt. çoçukları bu sistemi besler.İmkanı olan çoçuğunu ücret karşılığı 18 ay Amerikaya yollar hem dil hemde Uçuş Eğitimi bitince en çok aranan ' orjinal pilot 'olur. ' Sivil Uçakların çoğu A.B.D 'Boing' /Fransa ve Avrupa'Airbus v.b üretmektedirler.'Manuel'-'Checklist' yani kitapları -kontrol listeleri ingilizcedir..Günümüzde Lise bitiren gençde enaz orta seviye'intermediate level'veya orta üstü seviye 'Upper intermediate'bilmektedir.Bu da ICAO Yani'Uluslar arası sivil havacılık örğütü'min.Seviye 'level 4' eşdeğerdir.istenilende budur.Hiç kimsenin Türkgenç'ini küçümsemek haddine düşmez!T.C Ulaştıma Bakanlğlına bağlı Sivil Havacılık Genel M.D Teorik ders ve Dil sınavlarını Amatör türkçe Ticari 14 ders ingilizce yapar.Pratik uçuş Lisans kontrollerinide SHGM 'Uçuş Kontrol Öğretmenleri'yapar.Bu arada ICAO şartlarında 'merak eden açıp bakabilir'level 4(orta)3yıl-5(ortaüstü)6yıl-6(üst)9yıl geçerlidir. 0
    • Level 6 12 Nisan 2017, Çarşamba 23:29:22 Lifetime 0
  • Yorumsuz 12 Nisan 2017, Çarşamba 13:25:31 Yabancı pilotların çoğu lise mezunu bu lise yada ünv sorunu değil bir pilotun kendini yetiştirmesi önemli olan ünv işletme okumus bir pilot o aldığı diploma havada ne işe yararki burda tekrar demek istediğim kişinin yani pilotun kendini yetiştirmesi 7
    • Eğitim 12 Nisan 2017, Çarşamba 20:26:42 Maalesef yurtdışındaki eğitim kalitesi Türkiye göre çok çok daha iyi. Bu nedenle bir liseli yabancı pilot yüzde 90 bir Türk üniversiteli pilot dan çok daha iyi İngilizce konuşuyor ve daha iyi bir eğitim görmüş kanatındayım. Çok açik ve net ortada. 2
  • İddia değil 12 Nisan 2017, Çarşamba 13:24:29 İddia değil, bir bir gidiyorlar. Siz de burada Avrupalı pilotlar ülkelerine gitti diye zil takıp oynuyordunuz. Kalan Atatürkçü Türk pilotlarımızı da bir kulp takıp şirketten gönderecekler(ki oluyor). Sonra görücez kim uçuracak 300 küsür uçağı. 9
    • Aeroman 12 Nisan 2017, Çarşamba 13:48:37 Hemen fitne fesat herkes gönlünün ekmeğini yiyor herkesin fikrine saygı gösteirliyor siZin yaptıgınız ayıp az huzur verin yahu . Saygılarımla , 0
    • Koru 12 Nisan 2017, Çarşamba 15:49:51 Ataturkcu olmayan ucagi ucuramiyor mu? Senin beynin lens mi? 10
    • Lens mens 12 Nisan 2017, Çarşamba 18:30:48 Demek istediğimi anlamış olmana rağmen saçma sapan sorular sorma çabana ağlıyorum burda. Duygulanmamak elde değil. O şirketten ağlaya ağlaya insanları gönderdiler.sebebi de ideolojileriydi. Darısı sizlerin çoluğunun çocuğunun başına inşallah. Her gece dualarımızı okuyup öyle dalıyoruz uykularımıza. He lens mens idare ediyoruz bu arada. Allah olmayanlara da nasip etsin. 3
    • .... 12 Nisan 2017, Çarşamba 19:45:16 Vazgeçin artık birşeyler tapmaktan. Suçuymuş bucuymuş bi bitmediniz 1
    • Yorumcu 13 Nisan 2017, Perşembe 01:01:57 Bundan biz değil bizleri yönetenler vazgeçsin önce, bu yorumdan nasıl birşeye tapıldığını çıkardığınızı da anlamadım şahsen. 0
  • Eeyyy talpa 12 Nisan 2017, Çarşamba 13:23:04 Sen ne işe yarıyorsun. 4
  • Cpt 12 Nisan 2017, Çarşamba 13:15:39 Kaza yakın 11
    • İkincipilot 12 Nisan 2017, Çarşamba 15:12:19 2.pilotu ucurup, onun bileginden faydalanip, fcom da merak edip cevabını bulamadığın soruları ona sormaktan vazgecersen, azami bilmen gerekenleri bilirsen kaza olmaz. 9
    • Cpt. 12 Nisan 2017, Çarşamba 22:28:06 E sen hiç bir şey anlamamışsın be ikinci pilotum.... 0
  • Burç 12 Nisan 2017, Çarşamba 13:11:42 Sayın Ayhan Günal, acaba siz lise ve üniversite mezunu arasındaki farkı nasıl tanimliyorsunuz merak ediyorum.Ozellikle pilotluk mesleği için alınması gereken eğitimleri tamamlayıp,gerekli lisanslara sahip olup,ingilizceyi çok iyi derecede konuşup, e bir de yetenekliyse,makine mühendisligi,işletme,hukuk veya su ürünleri mezunu bir üniversite mezununun size ne gibi bir artı faydası olabilir hiç anlamıyorum..kokpitte birbirinize diploma gosterdiginizi sanmıyorum ve siz hangi bölüm mezunusunuz ve meslek hayatınızda diplomanizla ne gibi farklar yarattiniz acaba..haa bir de fakülte mi Yüksekokul mezunu musunuz?..bu da önemli bir detay kokpitte:) 4
  • Çocuklar... 12 Nisan 2017, Çarşamba 13:08:01 Çocuklarınızı Okutmayın...! Bırakın cahil kalsınlar..! Ama Pilot yapın....Nasılsa birileri onları işe alır... 0
  • Lise 12 Nisan 2017, Çarşamba 13:04:17 Lise mezunu ne yaw oldu olucak ortaokul olsun... İyice ayağa düşürdünüz mesleği.. 7
  • Kerem 12 Nisan 2017, Çarşamba 13:01:51 Yaw iyi guzel de bu qatarin sinavlari ne zor yaw unv sinavina boyle calismamistim o derece yani.. hani critical thinking, reasoning vs bi yere kadar da o easa atpl sorulari oldurdu beni.. 350'de ucacagiz diye yaptigimiz seye bak !!! 4
  • Plt 12 Nisan 2017, Çarşamba 13:00:18 Tabi ya kaptanlik saati dusmesin, lise mezunu pilot olmasin. Bu memleketin gencleri hic ekmek yemesin. Hersey sizde kalsin. Lise mezunu ya da 3000 saatte kimse kaptan olmasin ki sizin makamlariniz sallanmasin. Ayiptir ya yeter artik ye ye bitiremediniz, doymadiniz 2
  • Hepsi Gitsin 12 Nisan 2017, Çarşamba 12:53:06 Buradan yöneticilere sesleniyorum Asla zam yapmayın.Piyasada şuan üniversite mezunu elinde lisansı olan yüzlerce pilot birikti ve bu pilotları daha düşük maaşlara dahi istihdam edebilirsiniz.Gözü doymayan para sevdalısı FO lar ve Kaptanlara bu ülkenin ihtiyacı yok.Zor zamanda kaçıp gidene bir tekmede şirketler atsın ve asla geri almasın.Yüzlerce vatan millet sevdalısı kalifiye pilot var 16
    • Sevdaya bak 12 Nisan 2017, Çarşamba 18:33:44 Zamanında da vatan millet sevdalısı dediğiniz adamlar tepemizden bombaları bıraktı 15 Temmuz da. Bunların sevdası da öyle bir sevda olmasın zira kandırılmaya müsaitsen kandırabilirler. 1
  • Az maaş??!! 12 Nisan 2017, Çarşamba 12:52:06 Çok ilginç !insanlar 1500 tl ye ev gecindirirken.ortalama 15 bin tl alan fo ya 30 bin tl alan (sıfırları yazmadım insanlar yanlış anlayıp güzel sözler sarfetmesin diye!) Kaptana maaş ları yetmiyor!!??artı asker olanların birde 3-5 bin tl emekli maaşları var!!kaç tane ev gecindirip kaç tane hatun ve sevgiliye ve çocuklara bakıyorlarsa artık !!??maaşların yetmemesi çok normal sanırım!!??;)) 15
  • Vesayet 1 12 Nisan 2017, Çarşamba 12:48:38 Uçuş Emniyeti kisfesi altında 'Lise mezunu pilotlar risk'demek anca vesayetçi zihniyetlerin son oyunudur.Zaten Asker pilot Sivil pilot tartışmalarınıda sizin gibi kalite meraklısı insanlardan kaynaklanmıştır.Vatandaş işin aslını ozaman şimdi öğrensin ! Her şeyden önce Pilotluk mesleği bir Üniversite yani örgün öğretim degildir.Sadece ücüncü düzlemde bir araç kullanma beceri yetenek ve fizyolojik dengesine bakar.Aynı bir araba ehliyeti veya kaliteli adıyla' lisans'eğitimi gerektirir!Buna Dünyada FAA Amerika dahil Amatör pilot 'PPL'lisans egitimi 9 ders teorik 45 saat uçuş 3 ay 'min.ortaokul mezunu'Ticari pilot 'CPL'min.lise mezunu'eğitimi ise 14 ders teorik 205 saat+ ME çokmotor intibak 12 saat= toplam 217 saat uçuş veya 18 aylık lisans eğitimini içerir.Türkiyede bu eğitimi M.E.Bakanlğı 'özel kurslar'izni ile F.T.O Uçuş egitim organizasyonları ücret karşılığı vermektedir.Amatör ehliyet ortalama 15.000 $ Ticari ise 75.000$ civarındadır.Yani parası olana imkan açıktır. 2
    • Amerigaa 13 Nisan 2017, Perşembe 02:56:32 Beki o Amerikan kardeşlerimiz, havayolu uçağının sağ koltuğuna oturmak için, kaç sene ve kaç saat abidik gubidik tek motorlu uçaklarla kelle koltukta uçuyor? O sağ koltuğa oturduktan sonra kaç yaşında KAPTAN oluyor. Hadi bir de bunları söyleeee, hadiii 0
  • Tarık Demirkran 12 Nisan 2017, Çarşamba 12:40:48 Merak etmeyin benim hayalim pilot olmak. Ortaokul sondayım,bi 3 yıl sonra lisemi bitirip Fransa'da üniversiteye gideceğim. Zaten yabancı ülkede yaşıyorum.Ve tabiki THY'de çalışacağım 2
    • Rakun 12 Nisan 2017, Çarşamba 16:31:31 Çok merak ediyorduk kardeş seni... 0
  • Gerçek 12 Nisan 2017, Çarşamba 12:33:50 Üniversite kazanamayan çok zeki ! Arkadaşlar; Bastırıyor parayı ve pilot oluyor...Çok güzel.! O zaman kimse okumasın...Ne gerek var..! 1
  • KAPTAN PILOT 12 Nisan 2017, Çarşamba 12:32:05 TALPA başkanı bence biraz yurtdışındaki şirketleri incelemeli..Amerika ve Avrupa'da bir çok pilot lise mezunu.26 Yıllık uçuculuk hayatımda bir çok lise mezunu kardeşimle uçtum, bir çoğu da universite mezunlarından daha iyi ve kendini geliştirmişti.Bu kafayla ancak yerin de saymaya devam eder TALPA ve Türk Sivil Havacılığı.. 3
  • Eyy Bademlerrrrr 12 Nisan 2017, Çarşamba 12:20:44 Havacılığı sizden öğrenecek değiliiizzzz diyen bademler, Önlerine her türlü engeli çıkarttığınız, hor gördüğünüz, şirinevlerde üst geçitten adam getirir işlerini yaptırtırım dediğiniz Teknisyenlerde gidiyorlar artık. Sizde artık göbeğinize kadar çektiğiniz pantolonlarınızla ve badem bıyıklarınızla uçurursunuz uçaklarınızı. Neden olsa havacılığı bizden öğrenecek değilsinizzzz. Türk Pilotu iyidir, Türk Teknisyeni iyidir. Ama siz Yalaka yöneticiler iyi değilsiniz. İçine ettiniz memleket havacılığının. Hadi hayırlı uçuşlar. 1
  • qwe 12 Nisan 2017, Çarşamba 12:14:31 pahalıyı gönder yerine ucuzunu al. sonra kendini yetiştiren ucuz ama kaliteli pilotlar 10 kat maaş veren ülkelere kaçsın. yenileri yetiştirmekten aciz adamlar geride kalsın ve zamanla kalite dibi görsün. dev bütçeleri yöneten kelli felli adamların vizyonu bu kadar arkadaşlar. dünya devi olmamızın önündeki tek engel personel maaşlarıydı onuda aşıyoruz elhamdüllah.(çok zekiyiz çoook emirates nasıl düşünemediki bunu?) 2
  • Emniyetli 12 Nisan 2017, Çarşamba 12:13:32 Ayhan Gürel bey ben hemşilelik yüksek olulu mezunuyum pilot olabilirmiyim?Emniyetle uçabilirmiyim? 1
  • Fotograf 12 Nisan 2017, Çarşamba 12:11:31 Dispatcher mi o kaptan mi ? 0
  • Katar yolcusu Kaptan 12 Nisan 2017, Çarşamba 12:09:00 Şu an Qatar ve diğer Körfez ülkelerine müracaat eden ve tüm seçmeleri başarı ile geçip çağırılacağı günü bekleyen en az 100 pilot daha var. (Kaptan ve F/O) Uçuş ekiplerine yatırım yapmayı ve onları bünyesinde tutmayı bilemiyen tecrübenin göz göre göre gitmesine göz yuman havayolu şirketleri yaz ayı başlarında özellikle ekonomik nedenlerle yollarını ayıracak pilotların yerine nerelerden pilot bulacak? Bulunacak pilotların kalite ve donanım standartını kim garanti edecek? Henüz vakit varken maaş politikalarınızı bir kez daha gözden geçirin. Bu giden pilotların yerine emniyeti ve kaliteyi sağlayan pilotları bulamıyacaksınız..! 1
    • Sadece Maaş? 13 Nisan 2017, Perşembe 02:59:14 Konuyu sadece maaşa indirgemek büyük bir hata. İnsanların çoğu, paradan ziyade, hayat standardı için gidiyor. 10 sene 737 kaptanlık sonucu, vücudunun iflas edeceğini iyi biliyor. 0
  • Onur 12 Nisan 2017, Çarşamba 12:07:29 Niye Lufthansadaki Pilotlar gerizekalimi..90% lise mezunu. Nerede risk...bunu yazan adam, sen ne iciyorsun, banada ver 3
  • Guzel 12 Nisan 2017, Çarşamba 12:00:15 Mantikli bir davranis olmus,zeka lise mezunu veya universite mezunu ile kiyaslanamaz artik ilkokul cocugu bile ucagi ucurmayi biliyor 53
    • Zeka 12 Nisan 2017, Çarşamba 11:17:25 Aslında anlatmak istediği şey tam da yazdığın. Eğitim dediğin sadece formal bir programın öğrenciye verilmesi değil. Senin kafayla okuma yazmadan sonrası gereksiz değil mi? 0
    • System 12 Nisan 2017, Çarşamba 11:18:52 Şapşal, sen ilkokul mezunusun herhalde. Bu akıl ile inşaat işçiliğ yaparsın... 2
    • saçmalamışsın 12 Nisan 2017, Çarşamba 11:27:20 saçmalamışsın. 2
    • İsimsiz 12 Nisan 2017, Çarşamba 12:24:25 Ülkemizde üniversite mezunlarının bile yabancı dil düzeyi ortadayken, lise mezunu almak ne kadar mantıklı. Kaldı ki sadece uçak uçurmak değil olay. CRM gibi konuları kolaylıkla kavraması lazım. Ülkende adam gibi eğitim sistemi olur o zaman alırsın lise mezununu. Ülkede ki eğitim sistemini merak eden varsa açsın PISA sonuçlarına baksın bi' zahmet. 0
    • tabii 12 Nisan 2017, Çarşamba 14:05:23 ufacık çocuk ta uçurur hatta o ufacık çocuğun uçurduğunu ben bir pilot olarak uçuramam. Çünkü o sizin oyunlarda gördüğünüz gibi değil işler gerçekte emin olabilirsin... 0
    • Lise cevap 12 Nisan 2017, Çarşamba 15:13:51 Pilotlugu sadece ucagi ucurmak oldugunu sanan bir cahilsin. 4
    • TC 12 Nisan 2017, Çarşamba 16:06:39 Liseli cevap yazana, universiteli olmakla profesiyonel olunmuyor, adamda olunmuyor,cunku bunun ornekleri 10 laracana pilot var kendim gordum ne kadar profesiyonellik disi olduklari,cockpite terbiyessizce kufur edeniLe ucdum agiz alinmayacak terbiyessiz ve ahlaksiz el kol hareketleri yapan kaptan artigi.medeni ve profesiyonel olmak kulturden gelir. 1
    • Arkadaş 12 Nisan 2017, Çarşamba 23:37:33 Profesiyonel nedir ya!!! Elimdeki iPhone bile düzeltiyor da senin yazdığın kelimeyi yazabilmek için düzeltmeyi iptal etmek zorunda kalıyorum. Bir de 3 defa yazmışsın. Yuh diyorum... Yuh.... 0
  • X 12 Nisan 2017, Çarşamba 11:57:50 Güzel rumuz , sen nasıl bir cahilsin yaaa))) 1
  • mecbur 12 Nisan 2017, Çarşamba 11:50:24 özellikle yabancılar haklı adam ailesine TL yollayack değil!!! bence ucuş saatlaerinde bir ayarlama iyi olur yada ekstra ödeme yoksa sadece yabancılar değil türklerde gider! 1
  • Kendisi bilir 12 Nisan 2017, Çarşamba 11:45:59 Gelen ağam giden paşam. 1
  • AER 12 Nisan 2017, Çarşamba 11:32:26 BEn lise mezunu değilim ama lise mezunu pilotları da bu kadar ezmenin mantığı yok.Pilot olmak için üniversite gerekmez.Amerikada maymun bile uçak uçuruyor.bu kadar abartmanın gereği yok.Astronot değil kimse. 3
  • Aeroman 12 Nisan 2017, Çarşamba 11:27:08 Thy akademi aslanlar gibi pilotlar yetiştiriyor :) Giden gitmiştir o pilotlar bitmiştir ,Saygılar:) 5
  • azmı?? 12 Nisan 2017, Çarşamba 11:23:56 Thy de uçan bir kaptanın aldığı para azmı?? FO'nun aldığı para azmı?? İnsaf kardeşim Körfeze gidin belki nakit değil külçe ile öderler size. Onuda kefenin cebi yokki... Tövbe tövbe 8
    • Neden olmasın 13 Nisan 2017, Perşembe 03:01:50 Adam 2-3 katı maaş veriyor. 20 sene burada mobbing, işveren baskısı vs ile uçacağına. Gider 10 sene adam gibi uçar aynı parayı alırsın. Bunun neresi sıkıntı? 0
  • bende 12 Nisan 2017, Çarşamba 11:16:15 bende ayrıldım çin firmasına geçtim 2.5 kat fazla maaş alıyorum. bu rakakmalrın 4katı başvuru var! 1
  • Pgs 12 Nisan 2017, Çarşamba 11:15:54 Gecmis olsun pegasus 3
  • sc 12 Nisan 2017, Çarşamba 11:14:38 En büyük tehlike ücretlerdeki adaletsizliktir.Eşit işe eşit ücret olur. Beğenmiyorsan lise mezunu almazsın ama almışsan yapılan iş aynıdır, farklı ücret uygulayamazsın. Ücretleri döviz olarak verirsin , tecrübeye göre de ücretlerde kademe uygularsın olur biter.zam mam da gündeme gelmez bir daha. 2
  • Gunal 12 Nisan 2017, Çarşamba 11:00:18 Simdi Gunal butun lise mezunu insanlardan daha mi kaliteli yani. Birakin bu eski kafayi artik Ne yani universite mezunu da mecbur birakilmiyo mu dusun maas ile havayollarina baslamaya Ee acik unv mezunu da butun lise mezunlarindan daha mi kaliteli. Unv mezunu kaliteli Gunal 22
    • sergio 12 Nisan 2017, Çarşamba 12:39:55 evet sayin kaptan universie mezunu bir insan lise mezunu bir insandan daha kalifiye bir iscidir, bu genelleme her zaman olmasa da yuzde 99 calisir, egitim cehaleti alir bu kesin ama gorunen o ki sizin ornekte de goruldugu gibi eseklik baki kaliyor 3
    • sergio 12 Nisan 2017, Çarşamba 12:45:00 siz birgun kendi sirketinizi kurarsaniz universite mezunu ehil liyakat sahibi isi bilen insanlari ise almaktansa sirf ucuza calissin diye lise mezunu insanlari ise alin, kisa zamanda da batin, egitimsiz bir yere varmak mumkun degil artik, hicbir yarista kazanamazsiniz, futbol, atletizm, gida sektoru, insaat sektoru, bilisim, havacilik akliniza gelen her alanda egitimsiz bir guruhla yerinizde bile sayamaz geri gidersiniz, bu net acik anlasilir ama birileri bu millet cahil kalsin istiyor bedavaya calissin istiyor, kole calistirarak modern sirketlerle yarisayim istiyor, olmaz munkun degil, yapmayin gozunuzu seveyim, bu kadar ucuz bu kadar beceriksiz bu kadar saf bu kadar mal bu kadar enayi olmayin 3
    • Madem 13 Nisan 2017, Perşembe 01:11:00 Ya madem amacin pilot olmak, bi insan nasil hayli pilot olmak olur da kaldirim muhendisi olur veya doktor olabilir ki.. 0
  • Fo 12 Nisan 2017, Çarşamba 10:58:11 Bırakın bu işleri kimsenin gittiği yok teheye temizlik yapıyor talpa da buna ortak oluyor. Ortalıkta lise mezunu pilot falan yetiştiren de yok ayrıca. 34
    • F/O'a 12 Nisan 2017, Çarşamba 11:56:15 Eğitim şart.Okumayı bırakmışssın belli. 1