TSK'daki pilot sorunu nasıl çözülecek?

    Çok beğenilenler

  • Aviator 28 Kasım 2016, Pazartesi 10:17:05 Hava kuvvetleri şöyle bir proje yapsaydı birde: Özel uçuş okullarından yeni mezun olan cpl/Atpl lisanslı pilotları isteğe göre adayın, Askerliğini yapmamış ise hem askerlik hizmeti hemde Silahlı kuvvetlere pilot olarak katılabilir,özellikle eğitim uçakları ve kargo uçaklarında bu görevini icra edecek kabiliyettedirler! Hem meezun pilotlar için uçuş tecrübesi hemde vatani görevini kazandıkları meslekle faydalı olabilirler..Böylelikle bir nevi işsiz pilotlar ve tecrübesiz pilotlarada büyük bir fırsat olur. 5
    • runo 28 Kasım 2016, Pazartesi 10:47:14 MSB sayfasında buna benzer bir alım var şuan zaten lakin sadece 28 branştan mezun olmuş CPL yada ATPL sahibi mühendisler için geçerli. 0
    • ? 28 Kasım 2016, Pazartesi 10:57:53 sen 12 ayda hava kuvvetlerine ne kadar faydalı olmayı dusunuyorsun ? komık yorumlar yapmayın arkadasım bu ıs o kadar basıt bır ıs değil. Askeri pilotluğu hafife almanın cezası ölümdür kokpitte atari oynar gibi otopilotla uçak kullanmaya benzemez bu iş.... 2
    • Issiz fo 28 Kasım 2016, Pazartesi 11:11:06 Kesinlikle katiliyorum keske olsa bi dk dusunmem 3
    • Aviator 28 Kasım 2016, Pazartesi 13:25:41 12 ay boyunca hizmetli olup F-16 Uçur demiyoruz. Özellikle pervaneli sınıflarda eğitmen-İkinci pilot yapabilirliği var Atpl/Cpl lisanslı pilotların. Ne faydası olur demişsin sevgili arkadaşım; İnan 10 yıl-20 yıl görev yapmış hain fetö mensuplu pilotlardan daha faydalı olur gelecek adaylar! 12 ay olsa bile faydalı olacak böyle bir proje olursa.. 2
    • ?? 28 Kasım 2016, Pazartesi 21:44:24 Senin amacın dışardaki senin gibi işsiz pilotlara iş sağlanmasımı yoksa ülke savunması mı? Yani söylediklerine bir bak! 10 yıldan bahsediliyor. Neden ayrılanlar isteniyor? Çünkü 4 yılda açık kapatılması planlanıyor. Bu 4 yıllık süreyi tecrübeli hem askerliği hem de savaş pilotluğunu bilen adamlarla geçirmeyi planlıyor. Sivilden gelmiş adama önce askerliği sonra subaylığı sonra jet pilotluğunu sonrada savaş pilotluğunu öğreteceksin bunlar zaten 4 yıl sürer. Savaş pilotu oldun bi dört yıl da tecrübe gerekiyor etti 8 yıl. Ee? Nerde kaldı ülke savunması? Adam seni mi yetiştirecek işsiz kalma diye, yoksa ülkeyi koruyacak yeterli istihdamı mı yaratacak? Lütfen artık bırakın bu dışarda bi sürü işsiz pilot var yorumlarını. Kolay olsa 10 yıl gerekmezdi.. 0
    • Fighter Weapon 29 Kasım 2016, Salı 00:50:15 Bu çözüm sorunu çok kısa zamanda çözer. Daha eğitimde uçakların yarısı düşeceğinden 1/0.8 yerine, birkaç ayda 1/1.6 rakamını yakalarız. Askeri pilotların sağlık standartları sivil havacılık standartlarından yüksektir. Akademik eğitimleri fen sınıfındandır, açık öğretimden değil. Beden kabiliyetleri için özel sportif kabiliyetler gerektirir. Bu kadar otomasyonla uçağı zar zor uçuran arkadaşlar, +2,4 Mach, -3/+9 G, 0-100.000 feet, 30.000 feet/min ile uçan bir uçağı manual olarak ne kadar etkin uçurabilecekler acaba. Vatan sevgisi ruhları pislikten kurtaran en kuvvetli rüzgardır. Eldeki mevcutların yargı ve kararlarını doğruluk ve hızla yapıp, temiz arkadaşları göreve en kısa zamanda filolarına döndürmek gerekiyor. Ayrılmış olanları geri hizmet uçuşuna almak gerekiyor. Seferberlik ihtiyacı doğarsa, hepimiz istesek de, istemesek de yasal zorunluk nedeniyle geri dönmek zorundayız, karargah görevlerini devralıp, burada faal olan pilotları uçaklara gönderebiliriz. O kadar. 0
  • Gerçek 28 Kasım 2016, Pazartesi 13:25:12 Arkadaş iş bulamayan sarıyor buraya. Otur ingilizceni falan ilerlet sivil havacılıkta yap kariyerini. Şartların tutuyorsa git başvur gir kuruma çalış. Ama burda yazanlar askeri pilotluğu İzmir zannediyor. Yarınız git Diyarbakır a dense kem küm. Kıçında doçka patlayınca diğer yarısı arazi. Bol keseden atmayın. 1
    • :) 28 Kasım 2016, Pazartesi 14:23:22 Aynen dostum bunlar Askeri pilotluğu Cessna uçurmak zannediyor beni daha çok güldürüyorlar.... Hahahahahahah 1
    • Docka haaaaa 28 Kasım 2016, Pazartesi 18:33:10 Hayatında dockayı kaç kere gördün veya kıcında patlayıp etkisini bilecek kadar dockaya kaç kere yaklaştın 1
  • Tüm yorumlar

  • Alemdar 29 Kasım 2016, Salı 19:04:18 Öncelikli iyi günler diliyorum. Ben silahlı Kuvvetlerden ayrılıp sivil şirketlere girmiş pilotların ülkenin şu halinde bile ceplerini düşünüp evlerinde oturup kahvelerini içmelerini gayet normal karşılıyorum. TRE arkadaşımız söylüyor ama sadece söylüyor şartları uyan yaklaşık 1000 pilottan sadece 12 si geri döndü buda 100 de 1 e denk geliyor yani vatan sevgisi vs. vs. konuşmak çok kolay ama gel seni pilot yapan kuruma hizmet et denince herkes laf salatası yapıyor. öyle ya arkadaşlar boing uçurmak için F-4/5/16 eğitimini aldılar. Hava kuvvetleri bu arkadaşlara askeri lise, harp okulu, Uçuş okulu derken time bulding(uçuş saati) uçuşlarını yaptırdı ki bu arkadaşlar rahat rahat hava yolunda rahat edebilsinler diye. Dünyanın hiç bir yerinde 5 yıl hizmet edilsin diye 15 yıl emek harcanmaz.( sadece 5 yıl eğitilmiş olarak hizmet verebiliyor) Şu anda bile sizi yetiştiren bu vatana hizmet etmeyecekseniz ne zaman edeceksiniz?? 2
    • TRE 29 Kasım 2016, Salı 23:07:50 Sayın Alemdar, biz bize ihtiyacınız olursa hazırız diye HvKK.lığını bilgilendirdik. Bir davet gelmedi. Ne yapalım şimdi, zorla mı geri döneceğiz? HvKK da, muhtemelen yoğurdu üfleyerek yiyordur. Çünkü, yine bu sitede, daha önce HvKKlığından ihraç edilmiş kişiler geri dönme isteklerini çok büyük ihtirasla ifade etmişlerdi. Yüzbaşı olarak irticadan atılan kişi, hükümetin kararıyla,devre arkadaşlarının rütbesine yükseltildi, tazminat verildi, emekli maaşı tahsis edildi, Alb. rütbesi ile kimlik verildi. Bir de dönerse general yapılacak neredeyse. Dönebilecekler ve işe yararlar üzerine bir çalışma yapılacağını ve buna göre davet edileceğini tahmin ediyorum. Push back isteyemeyen CPL pilotları ile bu iş olmaz. 0
  • behzat 29 Kasım 2016, Salı 10:24:24 birazda dindar ve kindar kardeşlerimiz uçursun vatan görevi yapsınlar.Yeni Türkiyede yeni nesil yakışır. 3
  • :)) 29 Kasım 2016, Salı 09:28:40 Elinde sigarayla tankı durduran bir milletin pilota ihtiyacı mı olur... verin eline bir paket sigara (gaz niyetine) ne f-16 ne boeing ne de uçan halı .... 3
  • TRE 29 Kasım 2016, Salı 01:03:00 Şuraya yorum yazan asker kökenli olmayan genç arkadaşlarım, öncelikle neredeyse tam otomasyonla uçan son model uçakları uçurunuz; ondan sonra hiç deneyiminiz olmayan yüksek performanslı uçakları kullanmaya niyetleniniz. Heyecanınızı anlıyorum ama, yarınızdan çoğu ilk yıl aramızdan ayrılırsınız, bu devletin hem her gün birkaç pilotunu gömmeye, hem de uçak kaybına tahammülü olamaz. Klasik F/RF-4E, F-5 uçaklarını servisten çıkarmak sureti ile uçak sayısı yarıya indi zaten. Pilotlar da yarıya inince, kuvvetimiz neredeyse %75 azaldı zaten. Ancak maalesef çözüm siz olamazsınız. Gerekirse ileri yaşta da olsak biz döner işimizi yaparız. 0
  • asım 28 Kasım 2016, Pazartesi 22:45:25 Bunlar daha iyi günleriniz, iftirayla attıgınız yetişmiş elemanlar hapislerde işkencede, diğerleri, işsiz.şimdi pilot açığı var öyle mi, bu ateş sizi yakacak. a beyınsizler 0
    • Asim'a 29 Kasım 2016, Salı 12:01:12 bu sozunuz genkur ve tr yi yonetenlere mi ustad, cuk oturmus)))) 0
  • Ya sabır 28 Kasım 2016, Pazartesi 22:29:56 Ulan bu memlekette parmağı olmayan adamı jet pilotu yapmışlar. O zaman neredeydiniz aslan parçaları. Pilot açığı var diyor muydunuz? Kolay olmadığını herkes biliyor ama yeri geldiğinde 30 yıllık asker de 3 aylık askerde eğitimini alır, gücü yettiğince vatanını savunur. Daha kendi aranızda birbirinizi hor görüyorsunuz, ne sana ne sana, vatandaş olarak hiçbirinize ihtiyacımız yok. Ayıptır be. Önce birlik olun, zaten herkes üstüne düşeni yapar. Birbirinize destek olup yol göstereceğinize, sürekli kötülüyorsunuz. 0
  • Soru? 28 Kasım 2016, Pazartesi 20:02:09 Linedan askerlik yapmamis pilotlari kargoda ucurabilir mi acaba? 2
  • Sonuç 28 Kasım 2016, Pazartesi 19:29:48 Herkes işkembesini nefret kusmuş. Peki çözüm? 60-70 pilotu nasıl 200-300'e çıkaracağız. Teknisyen sorunu da vardır herhalde. Acaba 4-5 yıl uçamayacaksak, bazı F-16'ları satsak mı? Ülkeyi çökerttik. OHAL ile de bu işler çözülmüyor maalesef. Abdülhamit de o zaman donanmayı yok etmişti. Gelir Dolmabahçe önünde darbe yaparlar diye gemileri Haliç'den çıkartmamıştı. Şimdi de hem donanma hem hava kuvvetlerinin içi boşaldı. Yunan hava kuvvetleri de biraz kerosin parası buldu Ege'de yoğun tacizlere başladı. Abdülhamit yüzünden tek bir kıytırık gemisiyle Yunanlılar Ege adalarını ele geçirmişti. Şimdi de 16 adayı kaybettik. Sırada Kıbrıs tavizi var gibi. Bir şeyler yapmamız lazım. 1
  • Pilot 28 Kasım 2016, Pazartesi 18:33:00 Ver kardeşim bütün havayolu pilotlarına eğitim. Amma büyüttünüz. Eğitim işi bu ne büyütüyorsunuz. Bazıları analarından jetçi doğmuş gibi yazıp çiziyor. 2
  • Yazik 28 Kasım 2016, Pazartesi 15:25:03 Umarim o ucaklari ucurmamiz gereken bir savas cikmaz abileriniz zamaninda pkk yerine dagi tasi dovdu simdi thy de orda burda lar neolacak zamani gelince yine gider daga tasa devletin fuzelerini atar gelirler surekli yalan dolan siz once su kafanizdaki egolarinizdan kurtulun asker sivil ayrimi yapan f 16 ucaranlara saygiyla bakarken simdi ise yanimda oturan kendini haylen komutan zannedenler icin diyorum yazik gozuyle bakiyorum aslinda oyuncagi elinden alinmis cocuk gibi agliyosunuz cozum bulacaginiza mangalida kulude hepsini harcadaniz umarim savasmak zorunda kalmayiz aciyorum yazik savas ciksa askeri sivilimi var hepimiz omuz omuza bayrak icin vatan icin savasacaz kendinize gelin lutfen 6
    • Cengo 28 Kasım 2016, Pazartesi 16:33:30 Bu arkadaşı araştırsalar ya hava harp okuluna denemiş, girememiş, ya da sivil pilot eğitimi boyunca beceriksizliği nedeniyle hep sopa yemiş biri olarak çıkar, iddia ediyorum öyle çıkar... 2
    • :(( 28 Kasım 2016, Pazartesi 17:07:33 sadece gülüyorum.simdi vatanperver mi oldun.ayrimi yapanlar sivil astronotlardi.hesap döner sap döner.savas çıkarsa gider F16 ile savaşa katilirsin pilotsun ya.korkma ! 1
  • plt 28 Kasım 2016, Pazartesi 14:17:29 hava yollarında uçan lafa gelince mangalda kül bırakmayan tatlı su pilotları; Lnav-Vnav den başka bişey bilmeyen sivil kökenli astronotlar işte size fırsat !! gidin F-16 ve F-35 de uçun.memlekete faydanız olsun. 7
    • yalan 28 Kasım 2016, Pazartesi 14:53:29 işleriyalan dolan 30milyar maaş alıyorlar giderlermi geriye yarın thy den atılsınlar hemen giderler sonra da vatan millet sakarya için geldim derler!! 6
    • Haklısın 28 Kasım 2016, Pazartesi 15:10:37 Ama maleswf uzun yıllar gerekiyor bunun için bu güzide ülkemizin şu anda ihtiyacı var bu işi yapmış kişiler bir süre daha ülkelerinin yanında olabilirler ise açık kapanıcak onlarda daha rahat huzurla sivil görevlerine geri dönücek belki bu zor zamanların hatırına şeref madalyaları ile yeni nesilleri yetiştirmenin haklı gururu ile ne dersiniz çok ihtiyaç olduğu belli değilmi durmayın lütfen ekonomik olarakta zorluk olmıyacak hemde 3
  • F16 28 Kasım 2016, Pazartesi 13:21:14 Ortam çok kötü pilot çok az çaktırmıyorlar ama bakalım nasıl olucak nasıl çözücekler umarım yakın zamanda ihtiyaç duyulmaz çözeülceğe benzemiyor kimse dönmüyor 1
  • Qwerty 28 Kasım 2016, Pazartesi 12:43:38 TROTTLE-IDLE DRAG CHUTE SW-DEPLOY WHEEL BRAKES-APPLY HOOK SW-DOWN 0
    • Makinaaa 28 Kasım 2016, Pazartesi 22:09:18 Bide airstartı sayarsan tam olacak gel başla 0
  • Doktor 28 Kasım 2016, Pazartesi 12:24:24 Sivil havacılıkta oluşta askerliği gelenleri pilot olarak alabilirler hem askerliklerini yaparlar hemde mesleklerini icra ederler,doktorlar gibi 3
    • Yanii 28 Kasım 2016, Pazartesi 13:10:01 Şoför, kantinci, yazıcı, depocu, nöbetçi çavuş olmalarından daha yararlı olurlar. 2
  • kamyoncu 28 Kasım 2016, Pazartesi 12:01:23 Şu anda tam olarak 60 adet F-16 pilotu var .Gerisi yalan. Eli levye tutan ve geçerli lisansı olan işsiz ve tecrübesiz pilotları değerlendirsinler..dünya bu kadar karışık iken ve Ortadoğu da savaş varken burnundan kıl aldırmamak kimsenin lüksü değil,aldıracağın kadar aldırmışsın yakayı fetöya kaptırmışsın, gereksiz teorik eğitim yerine bol pratik ve uçuş saatleriyle açığını kapatırsın, illa mühendislik gerekmiyor olmazsa da olur,yeter ki uçmayı bilsin. 8
  • yine 28 Kasım 2016, Pazartesi 12:00:02 ahmettt bakkalı kapa gel f16 pilotu oluyoruz!!1 yeter ya valla yeter f16 pilotu olmak el ayağa düştü!!! yeterrrr 3
  • Tomahawk 28 Kasım 2016, Pazartesi 11:23:35 Cessnacilardan f-16ci mi yapmayi dusunuyorsunuz ey ahali? 1
    • Ne o korktun mu 28 Kasım 2016, Pazartesi 12:45:06 F16 pilotları anne karnından f16 cı olarak doğmadılar.Kaldıki yeni mezun lisanslı pilotlar da eğitimden geçecekler, f16 olur, iki kişik nakliye olur, SF pervaneli olur, uçuş okuluna öğretmen olur, daha ehil askeri pilotlar da f16 olur.Korkmana gerek yok.Ha ben askerlikten kaçıyorum pilotum ama kantinci olarak askerlik yapmak istiyorum dersen anlarım.Atılan f16 cıları da gördük, sorular verilerek, ehilleri eleyip sırtından geçinerek olunmuş.Atla deve değil yani 3
    • T41 28 Kasım 2016, Pazartesi 18:39:35 Yaaa hacı sen ananın karnından f16 lamı çıktın harp okulunda bir yerine motor mu takdımda f16 uçurmaya başladın her pilot gibi sen de bu ise cessnayla başladın onun adını sana T41 dediler belki Sen de bu guruptandın Çiğli de kuyruğu kurtardın evacuation yapıp havayoluna kapak attın kavuk değilsin ki koklayıp feto cu olup olmadığını bilinsin 1
    • Bırak o zaman.... 28 Kasım 2016, Pazartesi 18:53:16 Siviller cessna dan geldi uçamaz, f16 farklı.... iyi; harp okulunda çiğlide cessna ya hiç elin değmedi, palaslar falan hikaye o takdirde....eyvallah, mezun oldun, geç çiğliyi çiğlide de sf-260 var, anandan motorlusun ya, elin değmedi sf lere, hiç tukruk yemedin kaskına, hadi dediler al sana jet uç....Konya'ya da gitmeye gerek yok....çünkü doğuştan biliyordun ya.....eyvallah ya herşey ok.... peki o zaman senden kılası yok bak vatan senin gibi adam bekliyor, senin gibi bu işi bilen adam lazım diyor. Bırak abi ozaman havayolunu git koştur jetini tay gibi.....ama yok. Neden ? Ben üstüme düşeni yaptım mecburi hizmeti tamamladım hayolunda da paranın tadını aldım. eeee ozaman bırak ister bakkaldan ister çiftçiden ister cessna cıdan jet pilotu yapsınlar. Devlet adam lazım diyor. Burada ona buna sen işe yaramazsın diyorsunuz. Sen taşına altına elini koyuyorsan koy haaaa elim acır diyorsan geç kardeşim nereden jet pilotu yaratırlarsa yaratırlar.... köyün de jet mi uçuruyordun da şimdi bulunmaz hint kumaşıyım diyorsun.... 0
  • Misafir 28 Kasım 2016, Pazartesi 10:54:58 Bence pilot sandalye oranını artırmanın en kolay yolu uçak sayısını azaltmak ..4-5 seneden önce bu oran artmaz, hatta 5-10 sene sonra es kaza iktidar değişir, yeni alınan pilotların da nutellacı olduğu ortaya çıkarsa, bu sefer fazla sıkıntı çekmeden dönüşüm tamamlanır. Yani şu iktidarı al , real madridin başına koy, 3 ay da küme düşerler, memlekette bir tane sağlam kurum kalmadı... 5
  • Pilot asteğmen 28 Kasım 2016, Pazartesi 10:48:29 Uçuş okullarından yeni mezun yada mezun olmuş olup da askerliğini yapma ış olan kişileri, askerliğini pilıt olarak yapmak şeklinde değerlendirmek güzel fikir.Nasıl bazı kişiler askerliğini öğretmen olarak yapabiliyorsa pilotaj mezunları da pilot olarak yapabilirler.Hem uçuş tecrübesi kazanırşar hem de geçicide olsa sandalye oranı düzelir.Nasılolsa askere gitmeyecekler mi? İştefırsat.Hatta havayolları ile anlaşıp halihazırda askerliğini yapmamış pilotların askere çağırılması da iyi bir fikir olabilir.win win. 6
    • :) 28 Kasım 2016, Pazartesi 11:46:01 Şakacı seniiii ... sabah sabah hiç güleceği yoktu iyi oldu yorumunu okudum GEÇİCİ olarak sandalyemi düzelttim hahahahah 1
    • cos mantikli 28 Kasım 2016, Pazartesi 12:01:06 super fıkır. Eminim ki bu tarz fikirlerin sahipleri güzel türkiyemde çok başarılı noktalara gelecek. o mevkileri hakeden diğerleride buralardan yoruma devam 1
    • Şakacı diyen :) 28 Kasım 2016, Pazartesi 12:51:08 Ne o yemedimi, askerliğini yapmaktan mı kaçıyorsun yoksa beleşe f16 pilotu olan hainler kadar ehil görmüyormusun lisanslı pilotları.Ayrıca hv kuvvetlerinde tek uçak f16 değil. Bu oran tüm uçaklar için geçerli olan oran.yenileri küçük uçaklar ve nakliyeye yada pervaneliye verirsin, tecrübelileri de uygun tiplere.Neden karşısın sabah sabah gülen adam.Sıkıntının nedeni nedir :) 1
    • :) 28 Kasım 2016, Pazartesi 14:21:34 Bak kardeşim bu iş hadi gideyimde şurda 3-5 ay askerliğimi yaparken birde devlet kesesinden uçaklarla oynayayım işi değildir.Jeti geçtim demişsinki eğitmenlik vs.. yaparlar sen bu işide o kadar kolay zannediyorsan bu iş harbiden bitmmiş demektir. Siz pilotluğu otopilotla oynamak zannediyorsunuz. Daha biriniz bile sorumluluk almak ne demektir haberiniz yok. Kısa dönem askerlikle kısa yoldan bedava tecrube yapma peşindesiniz. Şartlarınız uyuyorsa MSB dışardan pilot alım şartlarını açıklamış gider başvurursunuz. BU iş doktorluğada benzemez çaycılığada o yüzden bu işin kısa yada uzun dönem askerliği olmaz bu sokun o çalışmayan kafanıza. Yiyorsa şartlarınız uyuyorsa başvurun msb'ye muvazzaf olun. Bana askerliğini yapmadınmı demişsin. Buna 24 yıl askerlik yapmış bırı olarak daha cok guldüm. Hadi şimdi git sen adam gibi ASKERLİĞİNİ yap. Elinin çamuruylada erkek işine karışma.... 0
    • 24 yıllık:) 28 Kasım 2016, Pazartesi 17:06:48 İşler 24 yıl önceki gibi kardeşim.O zamanlarda hayt huytla gaz kolu lövyeyle uçurulduğu gibi değil.Okuyacaksın, bunun için imgilizcen olacak, bileceksin, bunun için de çalışacaksın, usta çırakla öncekilerden aldığın elle yazılmış notlarla öğrenmeyeceksin.24 yıl önce f16 daha sadece birkaç tane varken önünde köpekli nöbetçi bekletiyorlardı.Kokpitine yaklaşıp baktırmazlardı.24 yıl önce herşey başkaydı ama hafızan kuvvetliyse hatırlarsın çiğli den mezun teğmenlerin ilk tayin yerleri yine çiğli de öğretmenlik olabiliyordu.onun için aleni atıp yanıltmıyoruz.Sinirlenmene gerek yok nefret söylemlerine gerek yok, işler eskisi gibi değil o yıllarda bilgisayar yeni icat olmuştu, filoda bir kişi dokunur o da daktilo modunda iş yapmak içindi en ileri cihaz 4 işlem hesap makinasıydı.şimdiki pilotlar doğduğunda daha konuşma öğrenmeden tabletten işlem yapıyorlar.Ha bu arada artık bayanlar da pilot oluyor 24 yıl önce yoktu.elinin hamuru çamuru işleri değil bu işler, ingilizce, okuma, çalışma, yürek, yenilenme işleri.Eskide kalma, yenilen, neferet duyma saygı duy, okuduğunu anla, yazmadan önce de oku. 0
  • Zor 28 Kasım 2016, Pazartesi 10:38:28 Zorunlu olmadan kimse dönmez kimse beklemesin. 0