Korsan pilot
13 Ekim 2017, Cuma 17:43:49
Yakit tüketme esnasinda ölmedigine göre yoluna devamatmeli bu ne yaw böylebu abd yolculari ucaktami hep hasta olacak bence saglik raporu olmdan kimseyi ucurmamak lazim136
Maliyet
13 Ekim 2017, Cuma 18:39:07 Ucagin yakitini tur atarak bitirmenin maliyeti (hem muhasebe hem de iktisadi yani, ucagin o agirlikla inmesinin risk maliyeti vb.) dusuktur. 330larda fuel dump var saniyordum, ya da vardir ancak cevre kirletmemek icin (hava da cevre ama...) boyle yapmistir. Ekibin mesaisi tutmazsa yeni ekip bulunana kadar o yolcular bi 9 10 saat gec varir yerine.02
Katılıyorum
13 Ekim 2017, Cuma 20:35:33 Yolculara yazik ekibe yazık uçağa yazik yakita yazik zamana yazik rapor al sağlık kontrolunden gec o kadar yol. 31
77fo
14 Ekim 2017, Cumartesi 00:44:04 Ole seymi olur yaa cevre kirletmeme diee:)) ahahha ne yazicni sasirdi artik insanlar:))00
Yol boyu
13 Ekim 2017, Cuma 17:32:42
Havada 3-4 saat dolanacan simdi , onun yerine yoluna devam et, almanya ingiltere bir yere in, ayni sure, bosuna yakit yakma, Dunyamiza yazik abi, gitsen mesafe katetseydin gulum91
aynen
13 Ekim 2017, Cuma 18:37:48 ben de anlamıyorum o işi. uçak 2.5 saat oldu hala tur atıyor. o saatte iyi yol kat edebilirdi. tabi mantıken böyle diyorum. eğer teknik bilgisi olan varsa aydınlatbilir32
Bence
13 Ekim 2017, Cuma 20:02:18 İki buçuk saat yol gidip almanyada bir meydana inseydi ekibin mesaisi tutmadığı için istanbuldan ekip getirilecekti. Üstüne birde oradan tekrardan ikram satın alınacaktı. Malum kendi üretimi olmayan yüksek fiyatlarda kalitesi daha düşük ürünler alacaktı . Operasyon daha zor ve külfetli olacağından atatürk de karar kıldılar bence44
Katılıyorum
14 Ekim 2017, Cumartesi 09:06:24 Montreal uçuşunda mesai tutmaması söz konusu olamaz bence.10
bilmeden konuşmayın
14 Ekim 2017, Cumartesi 09:18:34 uçak gidip londraya inse yolcuyu hastaneye gönderse ve kalksa ne mesaiden nede o kadar yakıttan olacaktı
montreal uçuşu öğlen başlıyor ve ilave ekipla yapıldığından 17 saat mesai yapılabiliyor artı skpk ile de istenirse 2 saat uzatılabiliyor.uçuşun da tamamı zaten 11-12 saat sürüyor kaldıkı gecikme olsa dahi 5+2 7 saat bekleyebilir oralarda ama buna hiç gerek kalmaz
yani londra keflavik yada başka bir meydana inip yolcuyu bırakması ve yakıt alıp devam etmesi en fazla bir saat alır
kaldıkı occ uçak o meydanlara gidene kadar tüm tedbirleride alırdı
şimdi ne oldu hasta yolcu 7 saat bekledi
uçak 235-189= 45 ton yakıtı yaktı 285 yolcu aktarmasını vb kaçırdı gecikti
kimse avantajlı çıkmadı şirkette prestij kaybetti
ama önemli olan tabiki emniyet belki burdan bilmediğimiz konular olabilir ist ye dönmesini gerektiren . sonuçta emniyet önemlidir ve herkes sağ salim devam ediyor
tekrar geçmiş olsun Thy içinde bir öğrenme ve karar sürecinin iyileştirmesi anlamında bu olay kullanılarak ilerde oluşacak benzer durumlar daha iyi yönetilebilir.00
Tüm yorumlar
...
14 Ekim 2017, Cumartesi 21:29:28 Hasta denilen yolu öldü. Neden saklaniyor? 00
Çok berbat
14 Ekim 2017, Cumartesi 00:58:09 Tam 9 saat havada tur attırlar. Sonuç kimse inmeden diğer ertesi güne yolcular geçti. Mağduriyetin tarihi yazıldı. Bu tip boşatlması olmayan uçaklar için kural olmalı. Madem inemiyor gittiği yere kadar gitmeli01
Merak
14 Ekim 2017, Cumartesi 00:36:58 Filodaki tum a330larda mi jettison yok acaba yani bunlar ozellikle amerika ucuslarina planlanmasa yerini doldurmak mumkun olmaz mi? B777ler ankara ya ucmaktan sıkılmıştir belki.01
misafir
13 Ekim 2017, Cuma 22:56:02 7 saat 21 dakika sonra indi. gecmiş olsun03
a330 fuel dumping
13 Ekim 2017, Cuma 21:28:39 fuel dumping özelliği bulunmayan bir a330 olması nedeniyle bu kadar saattir uçak havada tur atmaktadır. şimdi internette biraz araştırma yaptığıma göre bu özellik a330 larda alıcıların isteğine göre opsiyonlu bir özellikmiş. bu uçakta fuel dumping özelliğinin olmaması yolcular açısından büyük şanssızlık.61
Mesut
13 Ekim 2017, Cuma 19:58:00 330larda yakıt boşaltma sistemi yok mu? 02
Saatte ortalama
13 Ekim 2017, Cuma 19:53:56 Ortlama 7 ton, 225 ile kalksa; ortalama 4-5 saat doner, yazik21
Airporter
13 Ekim 2017, Cuma 19:12:16 Boeing olsa Emergency bir durum olduğu için kalktığ ağırlıkla inerdİ. Bilmiyordum öğrendim demekki Airbus lar inemiyormuş41
gercek
13 Ekim 2017, Cuma 18:48:00 arkadaslar lki 1 sene oldu bundan bir kere daha bahsettim cahil arkadaslar dislike atmislar, ben hic doguya ucarken hastalanan bir yolcu görmedim, hep amerika ucuslarinda birileri rahatsizlaniyor ve ucaklar GENELLIKLE izlanda reykjavik e iniyor, sebebini bende merak ediyorum . simdi su siteyi aratin hic cin e yada doguda baska bir ulkeye ucarken rahatsizlanan yolcu olmadi, hep kanada , Amerika vb yolculari rahatsizlaniyor. seeini bilen aydinlatabilirmi 23
pep
14 Ekim 2017, Cumartesi 10:52:02 cogunlugu gocmen ve dusuk standartlarda yasiyorlar . cahiller ve fazlasiyla sabirsizlar. hersey mumkun o sebeple 01
LTFHHD
13 Ekim 2017, Cuma 18:42:33 Ucak 3 saat 6 dakikadir Flightradar takip sitesine göre yakit bosaltiyor ve suan Corlu bölgesinde. 01
:)
13 Ekim 2017, Cuma 18:39:11 Damar damar üstüne gelmiştir sıkıntı olmaz31
Neden biniyor ki
13 Ekim 2017, Cuma 18:07:07 Rahatsizsan bin kardeşim uçağa......16
Rus asıllı LAZ
13 Ekim 2017, Cuma 18:51:42 Başlıkla yorum arasındaki uyum efsane haha52
Misafir
13 Ekim 2017, Cuma 17:57:26 Rahatsizlanan yolcu icin neden yakıt boşalıyor..38
Teknik
13 Ekim 2017, Cuma 18:01:36 Rahatsızlanan yolcu için değil, uçağın iniş ağırlığının düşmesi için yakıt boşaltılıyor.113
Rus asıllı LAZ
13 Ekim 2017, Cuma 18:52:52 İnsan canı herşeyden önemli ama rahatsızlık sebebi önceden varsa yolcuya bir ceza kessinler ama uçakta aniden fenalaşma ise yapacak birşey yok 21
Neden peki
13 Ekim 2017, Cuma 20:16:49 Acil bi durum icin divert edilip yakit yakarak zman gecirmek neden .max inin agirligi ustundede inebilir ucak01
Kadir abi
13 Ekim 2017, Cuma 17:53:04 Hayirli cumalar46
İsa
13 Ekim 2017, Cuma 17:31:53 Merhaba havacılıkla mesleki yönden alakam Yok bi soru soracağım mantıksız gelebilir kusura bakmayın şimdiden A330 havada yakıt boşaltmasının sebebi ağırlığı birazda olsa boşaltıp rahat iniş yapmak için mi eğer öyleyse bi uçağın deposu kaç ton?41
Armi
13 Ekim 2017, Cuma 18:17:29 35 ton civarı yakıt aliyo her uçağın maksimum iniş ve kalkış ağırlığı vardır limitlerin üstlerine cikamazlar04
Sert iniş
13 Ekim 2017, Cuma 18:18:08 Belirli bir iniş agırligi icin yapiyor12
Harekat 58
13 Ekim 2017, Cuma 18:31:10 Uçağın bir kalkış ağırlığı(take off w.) birde iniş ağırlığı (landing w.)vardir.belli bir ağırlığa inmeden uçak teker vuramaz 01
bb
13 Ekim 2017, Cuma 19:01:22 35 ton mu? xd 110 ton yakın yakıt alıyor 33310
M. Ali Ertunç
13 Ekim 2017, Cuma 19:42:02 Yakıt boşaltan uçak A330-300
Uçağın maksimum kalkı ağırlığı 238 - maksimum iniş ağırlığı ise 185 ton ve uçağın yakıt deposu 97 ton yakıt alabiliyor.
Kısaca, uçağın yakıt boşaltarak ( uzun uçuş olduğu için oldukça fazla yakıt vardır ) 185 ton ağırlığın altına inmesi gerekiyor.02
Hur karga
13 Ekim 2017, Cuma 22:00:23 Mesai dolduruyor00
THY'nin Montreal uçağı AHL'ye geri dönüyor
13 Ekim 2017 Cuma, 17:09:53 / Toplam : 36 yorumÇok beğenilenler
Tüm yorumlar