THY YİNE ÇOK TARTIŞILACAK

    Çok beğenilenler

  • İsim / Rumuz 12 Şubat 2013, Salı 18:09:44 Bi sigara içebilirmiyim diye gelip gülücük attığınızı unutmayın 11
    • sigaramı?? 12 Şubat 2013, Salı 20:42:53 uçakta sigara nasıl olur hala? yönetim çk ciddi tedbirler almadımı?? hala ne sigarası ?? 8
  • cabin 12 Şubat 2013, Salı 17:36:45 Türk kaptanların yemesi ,içmesi bitmiyor.Kendileri yiyip içecez diye sterili kalmıyor kokpitin !yeter ki o doymayan mideleri oyalansın.Keşke özel havayolları da boyle bir karar alsa.Bazen ekip ikram troleyyini kokpite koyup ne yaparlarsa yapsınlar diyesim var.Yabancı kaptanlar oylee değil ama onlar daha gözü toklar,mideleri aç bile olsa 30
    • dey 12 Şubat 2013, Salı 18:29:10 sizin şirkette hollandalı f/o yok galiba? 3
    • bak sen 12 Şubat 2013, Salı 18:45:44 uzun ucuslarda yaaa kaptanım bır sıgara ıcsek ne olur dıye 30 takla atmasın bılırsınız. 8
    • Kokpit 12 Şubat 2013, Salı 18:47:45 Sizin derdiniz/tasanız "steril kokpit" filan değil, işinizi yapmayı sevmiyorsunuz. 6
    • Arkadaşlar 12 Şubat 2013, Salı 19:09:37 Arkadaşlar yeter bu konu baydı bu kabin kokpiti birbirine düşürmek için yapılmış uygulamalar kanmayın biz hepimiz kader arkadaşıyız kaptanlar bizleri sağsalim ailelerimize kavuşturuyor normal seviyede olduktan sonra ne var veririz çayını kahvesini önemli olan anlayış saygı ve empati lütfen artık bu tip polemik ve oyunlara gelmeyelim genç memur arkadaşlar sizlerin arasında işini severek yapanlar var ancak bazılarınız bedavadan para kazanmak istiyor bir tembel bir umursamazki sormayın elde cep telefon habire internet ya birazda işinizle bu kadar ilgilensenize ! 1
    • yabancı kaptan 12 Şubat 2013, Salı 21:45:02 çok dogru,yabancıkaptanları sevmez bizim Türk kaptanlar...ama adamlar süper,kibar,açgözlü değil... 9
    • Kaptanxxx 12 Şubat 2013, Salı 23:18:52 Zaten gelmeyin geldiğiniz de kokpit jumpseatı çökertiyorsunuz.. Yaşasınn bundan sonra kokpit jumpseat'ı sağlam teslim edeceğiz.. :) 6
    • inanamıyorum 13 Şubat 2013, Çarşamba 17:23:55 Bu ne çirkinliktir ya. Lütfen arkadaşlar monitörün arkasına gizlenip de böyle şeyler yazmayın. Yazıktır günahtır. Kaptanlarımızın Pilotlarımızın istedikleri bir çay kahve zorunuza gidiyorsa , size yazıklar olsun.İnsan utanır bunları yazarken. Allah bilir sen Kabinden birisi de değilsindir.. yazık çok yazık 1
  • Tüm yorumlar

  • yetim:) 14 Şubat 2013, Perşembe 15:02:18 cok guldum vallahi demekki kultur ; sadece okumakla makam, mevki ,apoletle olmuyormuş. Görduk kaptanlarımızın kulturunu agızlarından bal damlıyo:) bende diyorum nıye bukadar gurultu patırtı meger aç kalıcaz diye korkuyolarmışş:)) 3
  • KAMUOYUNA DUYURU 13 Şubat 2013, Çarşamba 17:45:43 Sayın Okurlar, aşağıdaki seviyesiz yazışmaların sahipleri gerçek Kaptanlar veya Uçuş ekiplerimiz değildir. Bizim camiamızda böyle insanlar barınamaz.. Bunlar tamamen insanları birbirine düşürmeye çalışan zavallı insanlardır. Biz Kaptanlarımızı da biliriz, kabin ekibimizi de. İst.Şefi 9
    • tabi tabi 14 Şubat 2013, Perşembe 15:33:24 bu solediginize kimse inanmıyor ama guzel denemeydi.. yazılanlar ve yorumlar gercek cidden migde bulandırıcı.. artık thy markasını kullanmayacagım.. 0
  • w 13 Şubat 2013, Çarşamba 17:01:25 unutmasinlar atina uzerinde daga cakilan ucagi, 2 pilotta payilmis, kabinden kimse kontrol etmedigi icin ucak daga cakilmisti 1
    • eksik bilgi 13 Şubat 2013, Çarşamba 17:18:47 O kazanın son saniyelerinde kokpitte bilinci tek yerinde olan stewart bulunuyordu. Bunu uçağı takip eden Yunan savaş uçağı pilotu rapor etmişti. 0
    • kabin memuru 15 Şubat 2013, Cuma 01:22:21 Arkada görevli olan erkek kabin memuru kokpite gelerek MAYDAY ikazını defalarca kez vermişti... Bu durum kaza raporunun FDR dökümünde yer alıyor. Gözlem için gelen jet uçağının pilotu da bu durumu rapor etmişti. Bulunan parçalar içerisinde portable O2 tüplerinin 3 tanesinin de kullanılmış olduğu gözlemleniyor. Kabin memuru genel sistem oksijeni bitince bu tüplerle hayatta kalarak kokpite ulaşmış ve yerle temas etmeye çalışmış. Bu durumda iddianız olmamış... 0
  • dk 13 Şubat 2013, Çarşamba 15:03:32 yorumlardan anladığım şey: türk hava yollarında, pilotlar hosteslerin oyuncağı olmuş. çay kahve isteyen pilotun vay haline. bence bu kompleksin sebebi maaşlarının çok yüksek olması. en lüks yerlerde, en iyi şartlarda yaşadıkları için, çay dağıtmak ağırlarına gidiyor. uçağı kendileri uçuruyor sanıyorlar. ama bu cakayla, belki de gerçekten uçururlar, belki de birileri bunları uçurur :) 2
  • Pgs 13 Şubat 2013, Çarşamba 15:01:10 Çünkü PGSde uçak başina 3-4 tane müdür 10larca şef sayisini bilemeyecegimiz kadar memur yok. İşini yapan insanla kimse uğraşmıyor. 1
    • sefer iptal olunca 13 Şubat 2013, Çarşamba 17:21:12 Sefer iptal olunca dükkanı hemen kapatmasını iyi bilirsiniz ama. Taş atmayın taşlanırsınız. Bazı uçtuğunuz yurtdışı noktalarında PGS yetkilisi bulamayan yolcunuz soluğu THY ofisinde alıyor. Bu mu Yolcuya verilen değer? 4
  • pgs crew 13 Şubat 2013, Çarşamba 14:22:53 okuduklarima cok utandim...cok sansliyim ki pgs deyim. bizlerin hic boyle derdi yok, herkes isini yapmakla mesgul. yeri gelince arkadaslik is olunca herkes isinin pesinde. bizler de yillardir prosedurler geregince vakti geldiginde cockpit ile interphone araciligi sayesinde iletisim kurariz gerekirse iceri gireriz malum onlemler alindiktan sonra galleylerde. tum kaptanlarima tesekkur ederim bizlere nezaket cercevesinde yaklasitiginiz icin. 0
  • guest 13 Şubat 2013, Çarşamba 13:57:31 bu haberin neresi tuhaf ki...tk gec bile kalmis bu karari almakta.diger sirketlerde de ayni durum var yillaridir...bu ilk degil ki...elbette tum sirketler en iyi kararlari uygulamalari icin birbirlerinden ogrenerek kendilerini gelistirebilirler.cockpit guvenligi acisindan riskleri en aza indirmek gayreti en dogal haktir. cockpit, ikram talebinde bulunmadiysa kabin ekibinin iceri girmesine gerek yoktur-interphone ile istekerinin olup olmadigi konusunda bilgi alinmasi yeterlidir.cockpit ve kabin ekipleri disinda hickimse bu uygulamanin amacini anlayamaz ve sorgulamasi da abest'tir. cockpit ;searstower'a cikip da sehir manzarisi izlenecek ozel odacik degildir.cockpit ve kabin ekipleri ne gerekiyorsa onu yapar-yolcu niteligindeki yorumcular da hic kusura bakmasinlar otursunlar yerlerinde pencereden baksinlar disari.meraklarini internetten google'a girip cockpit resimlerine bakarak gidersinler ve bizleri de abuk subuk cockpite bakmak gibi sorularla israr edip mesgul etmesinler. 0
  • bk737 13 Şubat 2013, Çarşamba 13:45:42 Kaptanlar boyledir, hostesler soyledir gibi genellemelere lutfen itibar etmeyiniz. Burada bu kadar sacmalik yazilir cizilirken ucucu ekiplerimizin %90i isini ciddiyet, saygi ve ucus guvenligi cercevesinde yapmaya devam edecektir. Her meslek grubunda oldugu gibi bizim meslek grubumuzda da kompleksli veya sorunlu insanlar olabilir, vardir da. Kokpitte ve kabinde de hizmetci ve sofor potansiyelini asamayan insanlar var; zaten burada cay kahve seker tartisan kisiler de bunlardir. Yapmamiz gereken bu bozulmaya ugramis azinligin butun ucus personeli icinde cok kucuk bir kitle oldugunu anlayip ona gore davranmaktir. 1
  • Kaptan yorumları. 13 Şubat 2013, Çarşamba 12:50:51 Sütlü ve 3 şekerli olsun çıkabilirsin ne demek ? Evde eşine böyle mi yapıyorsun sen?Neyin kafasındasınız sevgili kaptanlar ? kabin memurları sizin veya kimsenin kölesi değil. Özellikle Türk kaptanlar ortaçağ zihniyetinden bir an önce kurtulmadır. Yetki ve kolluk kuvveti kullanarak artistlik yapmak acizliktir. Merak etmeyin bu insan üstü, size dünyayı ben yarattım tribi veren yetkilerinizle alakalı ulusarası havacılık örgütü düzenleme yapıyor. Türk insanının gözünde 305 kişi greve gittiğinde pişkin pişkin otururken bittiniz siz asıl. Bulunduğunuz konumda örnek değil ibretlik insan konumundasınız artık.. 0
  • CRM?? 13 Şubat 2013, Çarşamba 12:03:40 Tüm yorumları okumaya çalıştim,bazılarını okumaya utandim..Belkide dışarıdan sarı çizmeli mehmet aga gelip yaziyor buraya,hemen gaza gelip saldırıyorsunuz..Bugün bir yolcu gelip nane limon yapmami,cok hasta oldugunu soyledi.Vakit vardi,naneli bitki cayimi cikardim icine 1 limon atip yolcuya verdim..Bunu anlatmamdaki sebep; bu sekilde uzun ucuslarda yolcuya buni yapiyorsam kendi ekibime,kokpitte dahil,az sekerli bol sutlu,yada sicak sandvich neden yapmayayim..Amir degil,memurum.bende cok zor durumda kaldim Esb ucusu bc dolu kaptanlar kalkistan once kahvalti istiyorlar bide pass kaptanlar geldi ooo senlik var:)) fakat kaptanlara degil,önde sadece video sistemiyle ugrasan amirlere kızın biraz..eger önde calisan arkadasa yardim etseler,yada kokpitle sadece onlar ilgilense isler aksamaz..Sevgili kaptanlarim buraya yorum yazanlarin cogu dışarıdan inanmayin.Sizlere saygimiz sonsuz,tabiki aç kalmayin,ayık kalın,kan şekeriniz düsmesin,hersey guvenlik icin.saygilar 2
    • Memura 13 Şubat 2013, Çarşamba 13:37:05 Sevgili memur,herkesin görev ve sorumlukları bellidir.Uçuş ekibi bir bütün olarak düşünülür ama kokpit ve kabin ekibi kavramları vardır.Sen kabin ekibisin.Yolcuya nane limon yapman güzel,Kaptana sıcak sandwich yapıp yapmaman kendi tercihin,kaptanın iletişimi ekibiyle iyiyse onada yapılabilir.Ama kendi evlerinde eşinden kızından isteyemeceği şeyleri senden istiyorsa ve tarzı kötüyse.İlişkiler asgari müşterekte tutulur.Tabiki uçuş güvenliği ve kan şekeri önemlidir.Gerekli ikram yapılır.Ama bir kısım kokpit ucusu her ucusa her saat itibariyle aç gelmemelidir uçuş güvenliği için!Amirine laf edeceğine,madem seviyorsun 3sekerli cayı,sıcak sandwich yapmayı kimseye söylenmeden,"Sevgili Kaptanlarına"yapacaksın:)Saygın kaptanlarına oldugu kadar,Amirine ve diğer uçuş ekibi arkadaşlarınada olmalı sonucta ekibiz değilmi?Uçakta sadece pilot ucmuyor,1 tane kabin ekibin bile yeterli sayıda olmazsa o uçak kalkmaz!Herkese husumetsiz,guvenli uçuşlar.. 1
  • Fourseasons 13 Şubat 2013, Çarşamba 11:48:25 Çok yerinde bir karar olmuş, her canı sıkılan kendini kaptanın yanında buluyordu.Herkes kendi işini yapsın, kaptanlarımızı lütfen lüzumsuz konular dışında rahatsız etmeyelim.Teşekkürler 0
  • PASSENGER 13 Şubat 2013, Çarşamba 11:15:49 İÇİME FENALIK GELDİ thy VE İÇİNDEKİ MEVZULARDAN... YOK KIYAFETLERİ YOK İÇKİSİ YOK KAPTANLARI NEDİR BU YA.. NASIL BİR HAVAYOLUDUR. VALLAHA KORKUYORUM BU UÇAĞA BİNMEYE BU KADAR ENTRİKA BUKADAR ÇEKEMEMEZLİK NE SAYGI KALMIŞ NE KALİTE NERDE BU DEVLETTTTTTTTTTTT.... 0
  • Is buldugum.. 13 Şubat 2013, Çarşamba 11:09:57 Severek geldigim bu camiadan artik hic hazzetmiyorum, kabindeki diger insanlarla muhatap olmamak icin elimden geleni yapiyorum, ama neredeyse her ucusumda onlarin bir simarikligina, kokpit, amir ve sirket hakkinda ileri geri konusmalarina, kendi aramizda yakismayan iliskiye, birsey yaparken suratlarinda olusan kibire ve memnuniyetsizlige, uslup ve seviye eksikligine yolcular gibi bende maruz kaliyorum, keske gerekli onlemler alinabilsede bu gibi seylerle hic muhatap olmasak.. 1
  • misafir 13 Şubat 2013, Çarşamba 10:43:32 thy çok yanlış kişileri işe alıyor. özellikle kabin çok niteliksiz. insan kaynakları bitik. basının şişirmesi de bir yere kadar. bu milli şirketin gümlemesinden çok ses çıkacak. belki yarın, belki yarından da yakın! 3
  • Yabanci 13 Şubat 2013, Çarşamba 10:40:44 Yabanci kaptanlarin cogunun lise mezunu olmasi nedeniyle birbirinizi daha iyi anliyor, kendinizi eksik hissetmiyor olabilirsiniz.. 2
    • :)) 13 Şubat 2013, Çarşamba 13:23:03 bu zamana kadar ki en guzel yorum eline saglik 0
  • Disaridan kaptan 13 Şubat 2013, Çarşamba 10:30:41 Bence su an TK yi diger sirketlerden aldigi kabin memurlari kurtariyor, kendisinin yetistirdikleri olgunlasamamis, hizmet yeterliligine ve profesyonelligine ulasamamis, icine sindirememis.. 1
  • Vay anam vay 13 Şubat 2013, Çarşamba 10:23:29 Bu nasıl iş arkadaş, konuşmalara bak, yasak davranışlar gırla gidiyor uçak içinde demek ki, kurallara kimse uymuyor. Tüm yorumları tek tek okuyunca insan "kelle koltuk gidiyoruz" hissine kapılıyor. Cep telefonu ile de konuşma oluyor mu? Bazların ulaşabildiği irtifalarda :D. O vakit kemerlerin bağlı, koltukların dik, masaların kapalı olduğundan emiiiiiin olalım. 0
    • internet 13 Şubat 2013, Çarşamba 10:29:14 bazı uçaklarda thy nin sağladığı internet(wifi) mevcut. ellerinde cep tel derken wifi ile internete baglanmalarından bahsediyor olacak... 0
    • Vay anam vay 13 Şubat 2013, Çarşamba 10:47:13 Yok wifi bağlantıdan bahsetmiyorum. Boarding yapılırken "şu saatte gelicem, yemekte ne var" gibisinden konuşmalar babında söylüyorum. 0
  • F/O 13 Şubat 2013, Çarşamba 10:23:25 Yabancılar da pilotaj genel havacılık bilgisi ve operasyonel olarak oldukça yetersizler. Gözü tokmuş bilmem neymiş. Onlarla uçarken extra efor sarfediyorum diken üstündeyim ben. Açtırmayın ağızımı. 0
    • ANLAMADIM 13 Şubat 2013, Çarşamba 10:56:43 SİMDİ FAZLA EFOR SARF EDİYORUM DİYEMİ ZIRT PIRT KOKPİTTE YİYİP İÇİYORUM DEMEK İSTEDİNİZ YOKSA YABANCI KAPTANLARI BU KADAR ÖVMEYİN ADAMLARIN BİRŞEY BİLDİĞİ YOK ONUN İÇİNDE MÜTAVAZİLİK VE MAHCUBUYETTEN ADAMLARIN AĞZI VAR DİLİ YOK BİŞİ YEMEYİP İÇMİYORLAR DEMEK İSTEDİNİZ KONU BU ÇÜNKİ BURDA 1
  • tesadüf 13 Şubat 2013, Çarşamba 10:20:30 ben sektörün tamamen dışından biriyim sadece havacılığa meraklı biri olarak bir arkadaşım vesilesi ile burayı biliyorum bu ne kahvehane ağzı yahu hayretler içindeyim pilotu hostesi birbirine ver yansın ediyolar bence artık havacılık ve hava yolları personelliği ayaklar altında saygınlığını yitirmiş bir meslek gurubu haline gelmiş gibi gözüküyor şimdi düşünün burayı okuyan dışardan bir göz olarak neler düşünecekler yolcu gibi uçtuklarında hayretler içerisindeyim bundan şu cıkıyor yukarıda olduğu zaman yolcu şunu düşünecek kaptanlar ile hostesler devamlı birbirleri ile sinir harbinde ve dua edecekler umarım kahvga etmezler umarım güvenli bir uçuş olur .... yazık ki ne yazık son bir şey daha tabiki her meslek gurubunda bu tip tartışma platformu olur ama konu bu tip şeylere cekilirse artık kalitesizlik olmaya başlar bence öyle olmuş bir yolcu olarak sizleri hemen analiz edebilirim bundan sonra demekki o uçaktan içeri girdiğimde reklam bölümünü geçelim lütfen derim içimden 0
    • bir kaptan 13 Şubat 2013, Çarşamba 13:25:36 Kabin memuru yada amiri , Kaptaniyla zaten kavga edemez. oyle bir hakki yok o yuzden sakin olun iyi ucuslar.. 0
  • Satiliyor 13 Şubat 2013, Çarşamba 10:13:44 Arkadaslar bu gunleri cok arayacaksiniz, TK Hansin havayoluna satiliyor, cogunuz kabin-kokpit issiz kalacaksiniz, kokpit birsekilde kendini kurtarir, kabindeki arkadaslarim, lafim size; birakin bu mahallle karisi kavgalarini, kalitenize guveniyorsunuz baska sirketlere simdiden basvurun, sonra acikta kalmayin.. 1
  • yerli kaptan 13 Şubat 2013, Çarşamba 10:03:58 ufak tefek mevzulardan gaza gelip kırıcı cumleler yazanları saygiya adaba davet ediyorum. 0
  • dışarıdan göz 13 Şubat 2013, Çarşamba 09:58:52 içimden geçenlerin sansürlenmeyecek versiyonunu yazmaya çalışıyorum :) Ne kabin ne kokpitteyim, Ama burdaki pilotların şekerli, sütlü, çıkabilirsin muhabbetini okuyunca irite oldum. Okumuş etmiş eğitimli insanlarsınız, ayıp! Kabin hizmetçi ise sen de Şoförsün o zaman! 0
  • Yazim kurallari 13 Şubat 2013, Çarşamba 09:58:35 Suraya yazanlardan bir kisminin yazilarindan bile eksiklikleri anlasiliyor 0
  • Yabanci 13 Şubat 2013, Çarşamba 09:55:16 Kabine yabanci personel alinmasini tum kalbimle destekliyorum 0
  • Isin bu 13 Şubat 2013, Çarşamba 09:51:59 Senin isin bu degilmi??? 1
  • dışardan göz 13 Şubat 2013, Çarşamba 09:39:34 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
  • ohh 13 Şubat 2013, Çarşamba 09:30:47 45 dakikalık Ankara uçuşunda , arkada 180 yolcuyla giderken, sandviç ısıtın diyen , yanında ayran isteyen üstünede çay getir diyen F/O biliyorum... Zaten o kadar çok yemekten pantolonunun düğmesi bile iliklenmiyordu, pardesüsü kapanmıyordu :)) Kimden bahsettiğimi uçan bilir :) Çok iyi olmuş, sabah evde eşleri iki seksen yatarken kahvaltı bile etmeyip uçağa gelince bize hizmetçi muamelesi yapamayacaklar artık... 4
    • bb 13 Şubat 2013, Çarşamba 12:48:58 süper valla :) 2,80 olsa gene iyi...4,90 yatıyorlar valla..üretemeyen tembel kişiler 0
    • ... 13 Şubat 2013, Çarşamba 13:28:31 zor gelmesin isin bu yapacaksin yemekte isitacaksin , cay da getireceksin , uzerine kahvede yapacaksin , baktik doymuyoruz sandwich yapacaksin , isin bu senin...ben cikip yapacak halim yok.. 2
    • Fourseasons 13 Şubat 2013, Çarşamba 14:00:51 Çok ayıp yazdıklarınız, herkes işini yapacak.Evde yatan karısından size ne hemde? İster yatar ister kocasının kahvaltısını hazırlar ki hazırlamazsa senin de işin yolcularınız gelmeden kaptanlarınıza hizmet etmek.Lütfen üst yönetimiz ile bu şeklide konuşmayın ve burda bunları paylaşmayın.İyi çalışmalar güvenli uçuşlar 0
    • Yanlış.. 13 Şubat 2013, Çarşamba 17:36:47 Kokpit ekibinin herhangi bir talebi olduğunda tabiki vereceksiniz. Aslında burada önemli olan kokpit kapısını açrken bir göz ucuyla arkanızı kontrol etmeniz gerekir . Ne olur ne olmaz.. 1
  • Yemek. 13 Şubat 2013, Çarşamba 09:17:23 Bu kadar zor geliyorsa hicbirsey getirmeyin kardesim bize, zaten yolcuyuda dovmekten beter yapiyorsunuz, yaziklar olsun 2
  • Ayri 13 Şubat 2013, Çarşamba 09:14:34 Yaa bu kabin ekibiyle ayri ayri gidiyoruz ucaga ayri ayri donmekte istiyorum, mumkunse ucakta yuzlerinide gormek istemiyorum, allah sirkette bunlarla ilgili diger calisanlara sabir versin... 2
    • sağolun hocam 13 Şubat 2013, Çarşamba 17:39:25 Açıkcası yerde hostesleri artık takan yok. Kaptanımızla muhattab oluruz. İlginç bir şekilde hosteslerin egoları anormal derecede farklı.. Gören de Ay'a gönderiyoruz sanır:) 1
  • kabin7 13 Şubat 2013, Çarşamba 02:30:24 helal süt emmiş, insan gibi insan olan kaptanlarımı tenzih ederek konuşuyorum. burda, 'çayım şekersiz, kahvem sütlü; şimdi çıkabilirsin' vs. yazan kaptanlar, uçuşta da böyle yapın hadi; aynen cevabını alırsınız. şirket, kaptanıydı-hostesiydi ayırt etmiyor artık; en ufak bir olayda koyuyor kapının önüne. eğer yüreğiniz varsa yine bu şekilde aşağılayıcı konuşun uçuşlarda.. kimsenin iş motivasyonunu bozamazsınız. üstünüzde thy üniforması olduğu sürece profesyonel davranmak zorundasınız. şahsi kaprislerinizi evde eşlerinize, çocuklarınıza yapın. biz de o üniformayı, sizin egolarınızı tatmin etmek için giymiyoruz. işimizin gereği neyse yaparız; üstüne yorum getirmekse olay, iki taraf da sabaha kadar durmadan birbirini eleştirebilir. sonuç olarak elinize ne geçer, orası tartışılır. size seslerini çıkarmayanlar da 'aman problem çıkmasın, yeter ki ağzı kapansın' diyen insanlar. yoksa size saygılarından ya da sizden korkularından susmuyorlar. saygıdan cevap vermemek farklı şey; önce onu bilin. 0
    • ... 13 Şubat 2013, Çarşamba 13:32:26 sabaha kadar ne tartisacaksin merak ediyorum, eger bu kadar doluysan yaz raporunu , koysunlar kapi onune , kokpitiydi kabiniydi bakmiyormus yahu en baba kabin ekibi en muhtesem egitimle 20 gunde hazir hale gelebiliyor iken sen nasil olurda bir pilot ile kendini ayni seviyede gorebiliyorsun ( meslek anlaminda ) insan olarak herkes esit ona sozum yok.. ama lutfen su triplerden cikin , ucak almaya gittik , ucurayim seni , biz olmasak olmaz bal gibide olur , siz olmasanizda o ucak ucar , ama biz olmasak o ucak yerinden kalkamaz, birde egitimlerle yetismemiz bizim en az 10 sene suruyor .. 1
    • KAPTANCIK 14 Şubat 2013, Perşembe 12:57:40 neymiş en baba kabin ekibi 20 gunde ucarmış,arkadas bastır parayı,gir bir uçus okuluna.ondan sonra kaptan babacığından al torpili.pilot ol,kendini ne sanıyorsan artık :)))??? 0
  • Uçucu 13 Şubat 2013, Çarşamba 01:05:32 buraya yorum yazan ucucu arkadaşlar lütfen böyle gazlara gelip hem meslektaşlarınızı hem de can birliği yaptığınız ekipleri yererek buraya prim yaptırmayın lütfen...Ve havacılıkla uzaktan yakından alakası olmayan insanlara aaa bunlarda bizden ya dedirtmeyin lütfen.Meslek ahlakınızı en üstte tuttuğunuz sürece saygı görürsünüz...Bi duruşumuz olduğunu unutmayın... 0
  • pilot 13 Şubat 2013, Çarşamba 00:44:45 bize böyle bi bilgi gelmedi :)) 0
  • İsim / Rumuz 13 Şubat 2013, Çarşamba 00:43:45 Bu iptal edilit. Zira uyuyan kaptanlara nasıl göz kulak olacağız ayol...... 4
  • TC-1 13 Şubat 2013, Çarşamba 00:31:56 Kokpit ve kabinin kalitesini düşüren kişiler her iş grubunda olduğu gibi az sayıda olması normaldir. Bunu yazılan bazı yorumlardan da görmekteyiz. Ekiplerin sayısı artıkça denetim ve kontroller aynı oranda artmazsa sistemi açıklarını kullanmaya çalışan kişiler olabilir. Bu nedenle tüm önemli havayollarında sadece kurallar ve talimatlar yayınlamakla sistem düzeltilemez. Genel sorun kokpite fazla giriş sayısı değildir. Kabinde çok yoğun ikram servisi yapılmakta olabilir ve kabin ekipleri bunları yetiştirmekte zorlandığı durumlarda yolcu şikayetleri olabilir. Bunu sağlamak için kokpit girişlerinin minimuma düşürülmesi ilave tedbir olarak düşünülmüş olabilir, ancak bu pek etkili olamıyacaktır. Yapılması gereken uçuş süresine uygun ideal ve etkili bir ikram konseptinin uygulanmasıdır. Kokpit ve kabin ekipleri herzaman kader birliğinde bir bütünün parçasıdır. 0
  • Anne cay getir 13 Şubat 2013, Çarşamba 00:28:02 Ya arkadaslar burdaki kendini kaptan zanneden similatorcu veletlerin ezikligiyle ugrasmayin milleti gaza getirmeye calisan zavallilar similatorun chime iyla annelerinden istiyorlar caylarini kahvelerini bi zahmet :))) 0
  • cikcikler 13 Şubat 2013, Çarşamba 00:17:52 hostescikler ancak burda boyle atarlanırsınız ucaktada bekleriz bu artislikleri =))) 3 sekerli olsun cıkabilirsin. 8
    • olmamış.. 13 Şubat 2013, Çarşamba 09:53:31 Basit ve çocukça olmuş eğer uçucu ve kokpittyeysen bir meslektaşıma hiç yakışmamış.. 0
  • Zorunuza mı Gitti ? 12 Şubat 2013, Salı 23:58:09 Sonuçta işinizi yapıyorsunuz ve yaptığınız işin karşılığında belli bir kazanç elde ediyorsunuz... Yapmak istemiyorsanız yapmazsınız.Yapacak insan bulunur. Silah zoruyla mı çalışıyorsunuz ? Yok fındık götürmüş yok çay istemiş. O zaman yerinizden kalkmadan para kazanabileceğiniz bir iş seçseydiniz. 2
  • Kaptan xxx e 12 Şubat 2013, Salı 23:26:33 Sanada yatıya giderken su yok 2
  • km2 12 Şubat 2013, Salı 23:23:14 Kabin memuru olarak; insana insan olduğu için değer veren, kraldan çok kralcılık yapmayan kaptanlarımıza, elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışırım. ki bir arkadaşımın da yazdığı gibi; bizler koca kabinde olmaktan şikayet ederken, onlar saatlerce küçücük kokpitin içinde 2-3 kişi tıkılıp kalıyorlar. Tabiiki bir şeyler yiyip içecekler ve bizler de onlara yardımcı olacağız (kokpiti terkedip, kendi kendilerine yiyecek hazırlayacak halleri yok). Bence burda kötülenen kaptanlar, hepimizin uçuşlarda denk geldiği; empati yeteneği olmayan, 20 bc varken 5 dakikada bir çay-kahve isteyen, çalışanı muhabbete tutan, yapılan hiçbir şeyi beğenmeyip söylenen ve muhabbet açılınca bizleri eleştirmek için fırsat kollayan kaptanlar. Onların nasıl insanlar olduklarını kendi meslektaşları da biliyor zaten. 3-5 kişiye kızıp, yaşanan negatif olayları tüm meslek grubuna mal etmek çok yanlış; ne kaptanlar ne de kabin memurları için.. Birbirimize yük olmak yerine, birbirimizin işini kolaylaştıralım. 0
  • İsim / Rumuz 12 Şubat 2013, Salı 23:15:53 Kaptanlarin gözü doymuyormus... Ya siz hostesler ne havali yaratiklarsiniz??? Herseye cok naziksiniz, dil maasallah Papuc kadar! Yani pilotuna hizmet etmissin cok mu? Senin isin zaten havada hizmet etmek degilmi?, pilotunda isi sen a noktasindan b noktasina güvenli sekilde ucurmak degilmi? E peki sorun nerde?havanizdan yaninaza varilmiyor...bukadar pilotlarinizi kötülemeyin! 4
    • Instructor 13 Şubat 2013, Çarşamba 10:02:10 Pilotlarınız derken pilotunuza hizmet derken pek anlaşılamamış..Bazen insan lafının nereye gittiğini bilmiyor mu yoksa yeterince okuyup yazıp kendini ifade mi edemiyor merak ediyorum,kölelik devri bitti iş arkadaşıyız,nazik,empatik,sempatik ve emniyeti ön planda tuttuğumuz iletişimimiz karşılıklı olmalı,bazı kendini bilmez genç arkadaşlarımızın çizgiyi aşan yorumlarını tecrübesiz ve jenerasyon farkına aile terbiyesine bağlıyorum ve üzülüyorum ama sizin bu tavrınızda bu tarz bunu hak ediyor dedirtebilir,keşke sizde oturduğunuz koltuğun ve birlikte çalıştığınız insanların mesleki tanımlamasını doğru öğrenip yapsaydınız,sadece uçağı indirip kaldırmakla uzun yıllar geçmiyor havacılıkta,dostluk,kader arkadaşlığı,insanlık,sohbet,anlaşmazlıklar,birlikte gülünen anılarla yaşlanıyorsunuz..Buda size hayatının 27 senesini havada geçirmiş bir eğitmen amir'den bir nasihat olsun.. 0
  • Kral 115 12 Şubat 2013, Salı 22:23:32 Merak etmeyin buda sigara yasagi gibi uygulanmaz,kaptanin dedegi olur,.bizim gucumuz belli arkadaslar biz neyizki adam senin 10 katin maas aliyor ,siz nerde yasiyosunuz ya. 8
    • MENACE 13 Şubat 2013, Çarşamba 01:00:06 BENCE SEN HASTASIN 0
  • Kezban 12 Şubat 2013, Salı 22:20:05 Herkes haddini bilsin ,cok merakliysan kabuklu yemeye git baska sirkete . 4
    • yoruma bak 13 Şubat 2013, Çarşamba 10:05:26 ne çirkin bir yorum başka şirkettekiler kabuklu mu yiyor sen kabuksuzsun hala olmuyor mu,kaderine küs,ne yapsan boş demek,hanımlar artık bir bakışta sebzeleri ayırt ediyor..(senin benzetmenden kibar oldu ama) 0
  • Bravo 12 Şubat 2013, Salı 22:12:17 Interphone'la konuşunca steril kokpit uygulanmış mı oluyor? 1
  • Yabanci kaptani 12 Şubat 2013, Salı 22:08:57 Tabiki sevmez Turk kaptanlar.Yabancilar onlar gibi yemek gorgusuzumu ucaga gelince ilk isleri hot cup sormak bizimkilerin onde olan hic bi ucusumda emergency kontrolu ilk yapmisligim yok kaptanlardan once amirler hot cup demeye basliyolar daha ekip arabasinda yolcuya welcome hazirlarken cok sayin Turk kaptanlar yok cay yok kahve diye basliyolar ya kac defa seal kirip gider ayak findik verdigimi bilirim bizim Turk kaptanlar hayatta doymaz arkadas bence bunlara sıkı bi brifing verilsin bu kadar yeme icme olmaz bi sizmi acsiniz sizinmi caniniz can yabanci kaptanlar niye sizin gibi yapmiyo.Adamlarin gozu tok sizin gibi yemek pesinde degiller 8
    • .... 12 Şubat 2013, Salı 23:03:56 cayim sekersiz , kahvemde az sutlu lutfen simdi cikabilirsin.. 13
    • menace 13 Şubat 2013, Çarşamba 01:03:20 acıma yetime diye güzel bir sözümüz vardır.kabin yaşadıklarını fazlasıyla hakediyor bence.gerçekten çıkabilirsiniz bir dahada çağırmadan girmeyin. 5
    • hot cup ehuehu 13 Şubat 2013, Çarşamba 06:15:29 hiç değilse f/o nun arabasıyla ilgili konuşmuyoruz önde =) ne yabancıymış bunlar böyle 20kt ı geçince gözleri dolan yabancılar tam size göre,sırtınızı sıvazlasın onlar ,sizinde salyanız aksın ay çok tatlı yaa diye =) hot cup var mı uçakta?.. 2
  • Yasak 12 Şubat 2013, Salı 21:43:19 Yasak getirmeyi cok seviyoruz. Bir sey yasaklanmadan evvel bir evvelki uygulamanin calismiyan yanlari bu kararin etkiledigi herkesle tartisilmasi lazim. Yeni uygulamanin da sebep olacagi problemler dusunulmeli. En az 100 personelin (THY oldukca buyuk bir organizasyon simdi) bu surecte fikri alinmali, yerlisi yabancisi, pilotu, kabin gorevlisi degisik yaslardan, cinsten ve din seviyesinden (din onemli ayirim teskil ediyor Turkiye'de). Belliki surec boyle islemiyor THY'da. 1
  • yedimyedimDoymadım 12 Şubat 2013, Salı 21:29:35 yalan!!!kaptanlar yemeden içmeden duramaz...yok soslu fındık,yok sütten kahve,ekstradan sandviç...hiç olur mu böyle bişey...adamlar daha emergency kontrol yapmadan hot cup tak diyorlar :) ya da kızlarla kokpitte muhabbet...yani böyle bişey kokpitin isteyeceği en son sey... 3
    • rahaatttt 13 Şubat 2013, Çarşamba 00:20:42 zorunamı gitti yavrucum dünya bize güzel rahat ol ;) 6
  • Aman 12 Şubat 2013, Salı 21:09:49 Kabin ekipleri de çok meraklıydı sanki kokpite girmeye. 4
  • Ekip 12 Şubat 2013, Salı 21:08:00 Bu kural hep vardi ama sorun bi kim uyguladi diye tabiki hickimse.Kokpit ekibi bc yolcusundan beter yemeleri icmeleri hic bitmez cay ister goturunce istedigini unutup azarlar,ekip yemegini begenmez bc den yemek ister yok cayimin poseti icinde kalsin yok limonun icini cikar kabuguyla at caya evde bunlarin bi tanesini hangisi yapabiliyo acaba.Ucaga gelince hepsi Sultan Suleyman kesiliyo basimiza tsbi bide firsatci calismamak icin kokpitten cikmayan yolcu gibi gidip gelen amirler var onlara hakkimi helal etmiyorum haram olsun kokpitte lak lak yaptiginiz her dakika bu kaptanlarda senin isin n burda donsene kabine demez aksine bayilirlar muhabbete.Kizi masterli ablacim benimde master var iki dil biliyorum sende sokuver kizini sinava sirketimiz her gecen gun buyuyo bu kadar hasetlenme bize cay kahve dagitiyoruz en guzel otellerde kaliyoruz,senin ruyanda goremeyecegin ulkelere gidiyoruz cay kahve bizim ekmek paramiz zorunami gitti ama alistik biz sen gibi hasetlere 3
    • utaniyorum sizden. 12 Şubat 2013, Salı 23:11:09 2 dil biliyorsun , master'in var neden meslegini yapmiyorsun , ben soyliyeyim seninde saydigin gibi gezip tozmak ve ayda 3-4 bin lira almak icin .. peki ne yapiyorsun gercekten cay kahve yemek dagit boslari topla .. sen kendin inaniyormusun ciddi bir emergency oldugunda yardim edebilecegini yada severe turbulance olunca , pas gecince ki yuz hallerinizi kaptanim elimiz ayagimiz bosaldi demelerinizi hic unutmuyorum.. Bak Egri oturup dogru konusalim sen pasa pasa isini yap , ezikligini burda kusma , bizde senin yolcularimiz gibi hayatinin sorumlulugunu alalim ve gorevimizi yapalim..Efendi olunki efendilik gorun , saygi gosterinki saygi gorun... 1
  • subcharter.. 12 Şubat 2013, Salı 21:05:44 bence uçakta subcharter uçulsa valla daha rahat olur. Herkez sap olsun bakın ne rahat uçuşlar oluyor dedikodu yok ego yok karı dırdırı yok aman şöyleydi aman böyledi olayı yok bunlara böyle lazım. Yok kardeşim size ihitiyaç diyeceksin bitti o kadar otur evinde ZATEN KADIN MİLLETİ İLE ZOR ÇALIŞILIR . 1
  • kokpit 12 Şubat 2013, Salı 20:55:49 THY'nin neden boyle bir karar aldigi merak konusu oldu?-Cevabi THY ucaklarinda yolculuk eden yerli ve ozellikle yabanci yolcularin kabin ekibinin ucus esmasinda devamli bir sekilde kokpite girip cikmasi ve bunu THY'ye ve milletlerarasi organizasyonlara bildirmelerinde yatiyor. Guvenlik zaafiyeti yaratan bu olaylarin bir an once durdurulmasi lazim. Yoksa yakinda gazetelerde istemedigimiz bir olayin haberini okuruz. Gevsekligin luzumu yok! 0
  • Dikkat!! 12 Şubat 2013, Salı 20:54:53 Bu nasil bir dusmanliktir? Bu ne kindir? Kabin kokpite kokpit kabine veryansin ediyor. Ne acı ki kimde isini laigiyle yapmiyor ne kaptan olmak buyuk bir meziyet ne km/ka olmak .Herkes bugun 100$ verip pilotaj egitimi alabilir sansini deniyebilir. Ayni sekilde kabin memuru olmakta olay sansta kimin ne okudugu ne bildigi nin cok da onemi yok aslinda herkes rıskını yer bu dunyada ozaman beyfendi kiziniz gelsin calissin efendim bir iki bayram gormeyi verin onu iyi gunde de kotu gundede yaninizda olamayi versin bakalim lanet edicekmisiniz herseyin bir bedeli var bu hayatta .. Ortada olmayan teksey anlayis herseyin abartisi zarar soZum 45 dk lik ucusta sıkılarak 1 cay isteyene degil kimse bundan gocunmaz bize garson diyenlere lafim varsin desinler.. Tatmin oluyorlarsa ne ala .. Biraz dusunelim arkadaslar madem bukadar sikayetciyiz yol acalim baskalarinin sansi olsun... 2
  • evet sigara! 12 Şubat 2013, Salı 20:54:34 sigara tabi, keske o kokpitte bi kamera olsada cekseniz gorseniz sigara yasagi diye birsey olmadigini...! adam utanmadan kul tabagi yapiver diyor km larina :)) hey yawrum hey, kim uymus bu kuralllara???? 2
  • Crazy.. 12 Şubat 2013, Salı 20:52:54 Eyvah Eyvah Kaptanlar Bu Durumdan Memnun Kalmayacak Elbette Amirlerde :) 1
  • FLASH FLASH 12 Şubat 2013, Salı 20:39:35 SON ALINAN DUYUMA GÖRE UÇUÇU HOSTESLER UÇUŞTAN ÇEKİLECEK YERLERİNE UZMAN KADROSU İHDAS EDİLECEKMİŞ :) 0
  • Seviye cok dusuk 12 Şubat 2013, Salı 20:30:33 TK kabin seviyesi cok tartisilir; gordugum kadariyla dertleri, yolcu az olsun calismayalim, kaptan yemek yemesin calismayalim, duty free ye gidelim, ER yapalim para alayim, yabanci kaptan sevgili bulayim, icki servisi olmasin calismayalim, sistem calissin demo yapmayalim, yolcu hemen uyur insallah bizde uyuruz, ya bu yolcu problemli ucaga almayalim, sigara icebilirmiyiz, nobetten aman ucus cikmasin, ekip tahsis bir kisi daha versin, aman kabin hizmetleri baskani boyle, aman sirket hakkimizi vermiyor, elbiselerimiz kotu, yaa bu otelde kalinirmi, kaptan gergin bizle muhabbet etmiyor, arada fal bakmalar ve geyikleri, yabanci kaptan bekar bir yemek yapiverdim vs vs asla mutlu degillerdir, Ozel sektor de calissalar TK kabininin kisa surede cogu atilir, gercek bu 2
    • agzinasaglik 12 Şubat 2013, Salı 23:14:31 Kalemine saglik , cok guzel gozlemlemissin ve dogrulari soylemissin ama burda simdi cemkirirler sana :)) 0
    • ..... 13 Şubat 2013, Çarşamba 00:57:58 super cok ıyı yazmıssın malesef cogu kabın memuru arkadasım aynen bunları dusunerek calısıyor.:((( 0
    • ellerine sağlık 13 Şubat 2013, Çarşamba 17:52:10 Uzun uçuşta daya fındığı hemen arkasından ver ikramı şişir yolcuyu...sonra kapat ışıkları sonra ara da bulasın:)) 0
  • İsim / Rumuz 12 Şubat 2013, Salı 20:27:43 Basit insanlar ve basit yorumlar . Ulkemde ne kadar cok zavalli insan var bu site sayesinde gorebiliyorum. 3
  • Pgs kpt 12 Şubat 2013, Salı 20:27:00 Butun turk kaptanlari pegasusa davet ediyorum ,zira burda daha cok itibar goreceksiniz,kokpite giris cikislar sinirsiz cunki biz havacilik yapiyoruz. 2
    • laf ola 12 Şubat 2013, Salı 23:15:54 laf ola beri gele biz ne yapiyoruz , arabacilik mi ? bizde tum kptlari bekliyoruz buraya tabi gelebilenleri ve becerebilenleri 3
    • PGS KABİN 13 Şubat 2013, Çarşamba 10:16:36 Sevgili kaptanım, sizinde bildiğiniz üzere biz zaten haberleşmeyi sürekli Interphone'dan yapıyoruz,tüm uçaklar zaten kameralı sizde ihtiyaç duyarsanız bizi içeri çağırıyorsunuz ki içeri girmeden aldığımız önlemler zaten malumunuz,kısacık uçuşlarda nefes almaya vakit yok ama PGS kokpit ekibi her zaman kabine yaklaşımı,işimizi bölmekten çekinen hali, verdiği değer ve duruşuyla baş tacı,şükürler olsun biz buraları aşmışız.. 0
  • TUG 12 Şubat 2013, Salı 20:26:21 Yahu bu uygulama senelerdir el kitaplarında var. Brifinglerde, derslerde bahsediyoruz. Kabine hatirlatma mesajı yollandı diye sanki bu işe yeni başlanmış havası yaratılıyor. Ne istiyorsunuz THY ekiplerinden anlamadım. 0
  • kokpite 12 Şubat 2013, Salı 20:25:21 açsınız istekleriniz bitmez, ucakta km lerden istediklerini, evde eşlerinden isteyemediklerden kabinde ego tatmin eden kaptanlar bunlar.... bide steril kokpitmis, sizin sacma sapan istekleriniz olmasa kimse bundan sikayet etmez. doco nun getirdigi yemegi begenmeyip, bana bc den ayir ben tavuk yemem diyen bir suru adam var burda.... allah gözünüzü doyursun....! 5
  • sinan 12 Şubat 2013, Salı 20:25:04 arkadaslar cok fazla taciz olaylar oldugu icin en iyi örnek bu, bizim insanimiza elini ver kolun gider, ama uzak durursan- saygili olur efendi oluruz-, yurtdisindan burarlara geldim pilotluk icin, gördümki ne kadar örf adetini unutmus insanlarimiz var biz bile gevurun devletinde bu kadar degildik, hepmizin ablasi kardesi veya esi var sayalim - ona göre davranmak lazim cünkü ALMA MAHSUMUN AHINI ÇIKAR AHASTE AHASTE,,, 2
  • Cay kahve 12 Şubat 2013, Salı 20:21:13 Hee biz ilkokul mezunuyuz ya o yuzden kizinizin hakkini gasp ettik . Gonder ablacim kizini girsin thy ye eger o kadar kabiliyetliyse. Belki o zaman kurtulursun gazindan. Heee bu arada tea or coffee? 0
  • stewart 12 Şubat 2013, Salı 20:19:46 Şahsen kaptanlarımdan güler yüz gördüğümde onlar için elimden geleni yapıyorum adamlar ufacık yerde saatlerce kalıyolar bende olsam yer içerim sıkıntıdan biz kabinin tek istediği empati 40business yolcum varken özellikle eksik uctugumuz zamanlarda servisin tam ortasında bişi istendiğinde ister istemez içimizden geciyor kaptanım 30dk daha sabredin diye:) Burdaki yorumlara bakıyorum birileri kasıtlı olarak kokpiti kabini birbirine düşürmeye çalışıyor . 1
  • Purser 12 Şubat 2013, Salı 20:10:33 "Birgün, ressamlar Türk'ün simasını kaybederlerse, yıldırımı alsınlar, yapıversinler."  ATATURK ,sayin kaptanlarim icimizdeki hainler gerekli cevabi alacaklardir ,iciniz rahat olsun. 5
    • vaybee 12 Şubat 2013, Salı 20:32:34 moskovanın şifresi gibi bişi yazmışsın purser abla /yada abi hahahahah kötümü olmuş çak çak konuşup adamcağızların binbir saçma sapan seylerle kafalarını meşgül edeceğinize işinizi yapın uçuşunuzu oturarak geçiriyorsunuz anti parantez çalışanlara sözüm yok zaten bu konudan rahatsız olan kesim belli. yazık altınki elemanlar çalışşın. Öyleee yoookkkk artık bu kural kesin sizin gibi kokpiti kahvehane gibi kullananlar yüzünden olmuştur kesinn. İçimizdeki hainlermişşş ba ba ba pehh pehh pehh konuyu getirdiğin noktaya bak 7
  • İsim / Rumuz 12 Şubat 2013, Salı 19:56:25 Geçen hafta atlas ile uçtum. Aman allahım o ne kaite 2
    • hahahahah 13 Şubat 2013, Çarşamba 10:21:16 Buna gülerim hem de o kadar çok gülerim ki,kendin atlasta çalışıyorsun ya..sizin kadar kaynayan,kabinde yolcuya kemer bile bağlatamayan emniyet tedbirlerini yolcu şikayet edecek diye uygulatamayıp kabin ekibini hep zorda darda bırakan kaç şirket vardır,orasıda kaptanların imparatorluğu sen kime ne anlatıyorsun yaşadık gördük.. 0
  • Kaptan 320 12 Şubat 2013, Salı 19:48:39 Ben burda hicbir kaptanin yorum yazdigini dusunmuyorum,zira onlarin yapacak cok daha onemli isleri var,kalite ortada ve kotu soz sahibinindir.sizlerden utaniyorum ve aranizdaki az sayidaki kaliteli amir ve memur arkadaslarim bize yeter. 1
  • İsim / Rumuz 12 Şubat 2013, Salı 19:47:22 Allah sizi ıslah etsin şımarıklar.Kızım üniversite mezunu, 2 dil biliyor, masteri var 1.500 tl ye 2 yılda zor iş buldu.2çay bi kahve 2 kikireme 5-6 milyar ohhhbeeeee 24
    • biraz saygi! 12 Şubat 2013, Salı 20:31:02 pardon da kabin memurlarini ne saniyorsunuz siz? onlarin da icinde doktoru muhendisi 3 dil 4 dil bileni var ayrica 6 milyar alanini da gormedim. ucakta ayri kopek muamelesi yerde ayri. yeter artik asagiladiginiz insanlari. onlar da birilerinin kizi oglu biraz daha saygi duyun insanlara hizmet sandiginiz kadar kolay degil hele ki bu is bir cay kahveden ibaret hic degil! madem cok kolay oldugunu dusunuyorsunuz thy alim yapiyor sokun kizinizi da gorun. 1
    • kınıyorum 12 Şubat 2013, Salı 22:19:08 Benim eşim de kabin memuru ama DOKTORA yapmış, 2 yabancı dil biliyor... Siz kabin memurlarını ne sanıyorsunuz? 5-6 Milyar maaş alıyor çünkü 15 senedir canını ortaya koyup çalışıyor, bayramı, gecesi gündüzü yok. Kazandığı para anasının ak sütü gibi helal! Yeter artık hasetliğiniz. Çok gözünüz kaldıysa kızınızda oluversin kabin memuru... Elalemin kazandığı paraya göz dikmek nasıl bir insanlıktır? Sizin itikatınız, vicdanınız, ahlaki değerleriniz yok mu? 0
    • kabin amiri 12 Şubat 2013, Salı 22:29:06 Ben 14,5 senedir kabin memurluğu yapmaktayım. Yurt dışında üniversite okudum. Uçarken 2.üniversiteye başladım. 2 yabancı dilim var. Kabin memuru olmadan önce hiç iş aramadım ama uçtuğum şirket iflas edince geçmiş maaşlarımı da alamadım. Çok zor şartlarda para kazanıyoruz özel sektörde maaşımız ödenirse şükrederdik. Özelden ayrıldık çok şükür maaşımız düzenli yatıyor ama meslek çok ağır, son derece meşakkatli. Böyle zor bir mesleği kızınızın yapabileceğine inanıyorsanız teşvik edin başvursun... Ama hayalini kuran herkes eğitimlere başlayınca BÖYLE BİR MESLEK OLDUĞUNU BİLMİYORDUM... diyor. Demeyen asla yoktur! Neden mi? Çay-kahve değildir işin aslı, çok ciddi teknik eğitimler, sınavlar gerektirir ve bu eğitim ve sınavlar hayat boyu devam eder. Kendine güvenen kabin memuru olsun. Yeter ki, alın terimizle kazandığımız maaşımızdan gözlerini çeksinler.Ayrıca bunca sene hiç kikirdemedim... Çünkü ben de çoğu meslektaşım gibi anneyim... Ve sizin gibilerden bile saygı görmeyi hak ediyorum. 1
    • Kabin Memuru 12 Şubat 2013, Salı 22:35:25 Biz hiç sizin ailenizle geçirdiğiniz hafta sonlarına, senelik izin dışında yılda 2 kez 9-10 güne uzatılan bayram tatillerine, geceleri sıcacık evinizde uyumanıza göz dikiyormuyuz? HAYIR! Öyleyse siz de bizim alnımızın teriyle kazandığımız paradan gözlerinizi çekin! Bilgisizliğiniz geçsin diye belirtmek istiyorum: maaşımızın yüksek olmasının sebebi ÖLÜM RİSKİ TAŞIYAN MESLEK GRUBU kategorisinde olmamız nedeniyle almamız zorunlu olan UÇUŞ TAZMİNATININ miktarı maaşımızı yükseltmesidir. Uçuş tazminatı çıkarıldığında net maaşımız düşüktür. Siz de kızınızı bu tarz bir meslek grubunda işe koyun o da ek tazminatıyla yükselen bir maaş alsın. Bu arada biraz da yaşınızdan utanın... Kimsenin maaşı sizi alakadar etmez. Hiçbirimize de şımarık diyerek hakaret edemezsiniz. Siz bizim hayatımıza dair hiçbir şey bilmeyip mesleğimizi çay-kahve-kikirdeme zanneden cahil birisiniz... 1
  • İsim / Rumuz 12 Şubat 2013, Salı 19:44:33 Gerçekten çok ayıp THY gibi büyük bi şirketin adı altında bu yorumların yapılması... Hepiniz üniversite mezunu en az bir lisan bilen eğitimli insanlarsınız.. Bende bi kabin memuru olarak (farklı bi firmada) hayretle yazdıklarınızı okudum keşke hiç bakmasaydım diyorum... 0
    • cahil be bunlar 13 Şubat 2013, Çarşamba 12:29:19 ne üniversite mezunu ne yabancı dili? ablalar lise mezunu.. amerika'da otelde bir amerikalı adamcağız hangi şirketsiniz diye sordu sevgili kabin memuru arkadaşım soruyu bile anlayamadı... daha ne diyeyim... tabii 5 parmağın 5 i farklı ama yine de bunlardan da bol miktarda var bilin istedim :) 0
    • cahil derken? 13 Şubat 2013, Çarşamba 21:22:49 herkesi ayni kefeye koyan insan cahildir! 6bin kisiyi 1 kisiyle degerlendiremezsiniz. 0
  • Tk1 12 Şubat 2013, Salı 19:39:46 Olum bakin sizi bir titretirim ,akitirsiniz pacanizdan eteginizden ,siz once aynaya bakinda oyle konusun. 3
  • Pofffff 12 Şubat 2013, Salı 19:36:06 Ya bu hostesler o kadar cirkinki zaten girmesinler temiz kokpitimize ,igrencsiniz .zaten yarisi sumbul aga. 10
    • sümbül 12 Şubat 2013, Salı 22:36:57 Sümbül ağa kurtaracak seni koltuğunda kalp krizi geçirdiğinde... 3
  • PilotK 12 Şubat 2013, Salı 19:34:57 Sanal ortamda KA ve KM ler pilotlara olan nefretini kusuyor. Yok efendin çay istiyormuş kahve istiyormuş ikide bir, tamam çay ve kahveyide biz yapalım siz konu mankenliği yapıp maaşınızı almaya devam edin o zaman bunu mu istiyorsunuz? Tanrı herkesi egoist kaptanlardan korusun, ben flight officer olarak az çekmedim kendilerinden, ama olaya 2 taraflı bakmak lazım, KA/KM lerde az kurnaz değil, nabza göre şerbet vermesini çok iyi biliyorlar, sonra internete girip meslektaşlarının arkasından konuşuyorlar. Burda kaç pilot sizin hakkınız dedikodu yapıyor? Yüzünüze söylencek bir şey varsa yüzünüze söylüyoruz. Kaptanlara gözü aç derler, uçak indiği an duty free ye aç köpek gibi saldırırlar kendileri :))) 2
  • Padisah 12 Şubat 2013, Salı 19:34:02 Kokpite ne kadar ve ne zaman girilecegi kaptan kararindadir ,anlasildimi simdi aferin. 2
  • Pilot k 12 Şubat 2013, Salı 19:24:43 Siz servis elemani yada garson hizmetci vs vs gibi gormeye devam ettikce. Su anda odaya giderken %90 arkadasimiz sizin yuzunuze bile bakip iyi ucuslar demeye dili varmiyor. Isinize gelince kader birligi siz birlikyen anlasaydiniz o malum gun birlik olurdunuz. Simdide Allah korusun bi kirim olsa sana ilk once yardim edicek elini uzatacak yada beraber bir kavanoz bile cikmayacak et parcalarinin karisacagi insanlara boyle zavallica yorumlar yapiyorsun. Bu tavirlariniz boyle giderse zor bulursunuz kader arkadaslarinizi yaninizda . Bu zihniyetye olan butun pilotlara diyeceklerimi burda yazamiyorum.... 1
  • İsim / Rumuz 12 Şubat 2013, Salı 19:21:09 FARAŞ GİBİ DE DİLİNİZ VAR. SİZİN AYARINIZDA LİSE MEZUNU GÜNDELİK TEMİZLİĞE İŞ BULAMIYOR, AYDA 5-6 mMİLYARI CEBİNİZE ATIYORSUNUZ ALLAH ISLAH ETSİN... 11
    • bir milyon baloncuk 12 Şubat 2013, Salı 20:07:06 milyar mı kaldı ;-)) iyi kazanıyorlarmış. 2
    • purser 12 Şubat 2013, Salı 22:41:10 Ortada süprüntü görürsek, faraşı ortaya çıkarırız... gündelikçiler de olabiliyorsa kabin memuru olsunlar... Cebimize para atıyoruz da çalmıyoruz, çırpmıyoruz, yetimin, öksüzün hakkını yemiyoruz. Çalışıp kazanıyoruz. Kendine güvenen olabilen herkes kabin memuru olsun bakalım. 0
    • loser 13 Şubat 2013, Çarşamba 10:47:14 faraş gibi dili var denmez ona cahil insan biraz oku geliştir kendini benim aldığım paraya saracağına,canım cebimde bir tuvalete bile giremeden inip kalkıyorum,canım çıkıyor ama uçmam demiyorum,o parayı hak etmek için çalışıp didiniyorum,evlatlarımı doğurup,büyütüyorum,boğazından haram sokmuyorum,ger gün eve gelemeyebileceğimi bile bile sarılıp,koklayıp evden çıkyorum,8 saat çalaşmıyorum mesaii sattlerim ortada,lşse mezunları iş bulamıyorsa bunu politikacılara söyle bu ülkeyi bu hale ben getirmedim evde oturup tüketmiyorum üretiyorum,ohh kocam evde yok,yatıda keyfime bakarım diye oturup kocamın kredi kartını da yemiyorum..biraz terbiye diycem ama nerde???Yatacak yeriniz yok ama sizi yetiştiren ailelerde kabahat,yorumlamak da bir hayat,yaşanmışlık ve insanlık meselesi ki belii karşımızda bu yok.. 0
  • Sigara diyenlere 12 Şubat 2013, Salı 19:10:56 Ya utanmadan sigara diye takla atiyorsunuz diye yazabiliyorsunuz size sanki yasak degil siz icerde icerseniz ekipte tabi sizden izin ister icmeye. Once siz yasaklara uyun kabini havalandirma yuzunden les gibi sigara kokutmayin sonra burda o size soran arkadaslari tabirinizle taklacilari elestirin... 4
  • İsim / Rumuz 12 Şubat 2013, Salı 19:08:34 Arkadaşlar, biz bir ekibiz. Biz bizi tutmazsak, kimden medet umarız. Yapmayalım, etmeyelim. Ne olursa olsun, kol kırılsın, yen içinde kalsın. Amaç zaten bu, bizleri bizlere yedirip yer açmak. Ha ben ne miyim? Ne Pilot, ne de Kabin Memuru. Bakımcı'yım ama hepinizi seven, sayan bir Bakımcı. Sevilip, sayıldığımı da biliyorum. Biz bir ekibiz ve onurlu bir iş yapıyoruz. Tahriklere aldırmayalım ne olur! 2
  • ..!! 12 Şubat 2013, Salı 19:08:02 Kararin dogrulugu tartisilir ama mantikli gibi geliyor bana..ama bu konu altinda kaptanlara iki cay serwisi yapip en az 5000tl para alanlarin sikayetci olmasi cok garip..!! Yazikki haketmediginiz bir iste hala calistiriyorlar sizi..!! 7
    • Hadi ordan... 13 Şubat 2013, Çarşamba 10:49:50 azıcık oku çalış da doğru bir görüşe sahip o daha uzuvlarının adresi belli değil ne dediğini zaten bilmiyorsun öyle apır sapır sırf yorum yapıyım diye konuşuyorsun,herkes kendi bahçesine burası gerçekten uçanların mecrası haydiiiii 0
  • Ben 12 Şubat 2013, Salı 18:56:20 Birbirinden bu kadar kötü bahseden Pilot ve uçuş ekibi ile uçmak istemem. Rahat ve çok para farklı kişilik geliştirmelerine sebep olmuş. Yol arkadaşından, velinimeti müşteriden, ekmeğini kazandığı işinden herkesin önünde bu kadar hoş olmayan ifadelerle dert yanmak garibime gitti. Sanırım THY bunları bedava ve kırbaçla çalıştırıyor. Başka bu kadar sızlanacak ne olabilir ki !... 0
  • İsim / Rumuz 12 Şubat 2013, Salı 18:47:21 duyuru var arkadas sigara icmiceksin diye ama kendiniz ictiginiz icin bizede mecburen soruyorsunuz icermisin diye, sormasan raporu yiceksiniz cunku, danisikli dovus :)) 1
  • İsim / Rumuz 12 Şubat 2013, Salı 18:43:12 arkadas bizim kaptanlar doymaz ki, karni tok olsa gozu ac hepsinin. findik yuklemesi ic hat bc den kalktigindan beri, cantanda findik varsa versene diyen adam bunlar, nasil girmicen kokpite, cayi kahvesi bitmez, istegi bitmez. bence bu duyuruyu kokpite gondermeliler, streril kokpit kalmamasi bunlarin isteklerinin bitmemesi yuzunden bu hale geldi. yoksa hic bir ka-km merakli degil onlara.... 15
    • PilotK 12 Şubat 2013, Salı 19:14:53 Kaptan değilim 2. pilotum, ama bir şey söylicem ya, yemiş yemeyi çok seviyorum uçakta, niye bu kadar sitem ediyorsunuz, bizim işimiz A noktasından B noktasından sizi sağ salim getirmek sizin işiniz de yolculara ve bize servis yapmak :)))) 5
    • Kaptan xxx 12 Şubat 2013, Salı 20:58:58 Sevgili kabin ekibi arkadaşım arka galleyde kimseler görmeden kahve falı bakarsınız, ama söz sırası kokpit kısmına geldiğin de yok bunu istediler yok şunu istediler.. Madem servis açmıyorsun bana o halde sigara da yok sana :) hadi güle güle 1
  • **** 12 Şubat 2013, Salı 18:07:48 kılık kıyafet ve içki yasağı gündemlerini değiştirmeye çalışıyor şakirtler. 3
  • PilotK 12 Şubat 2013, Salı 18:07:33 Türk kaptanlarla ne alıp veremediğiniz var kabinciler anlamıyorum, yok yabancı kaptanlar şöyle iyi böyle iyi. Anlamıyorum gerçekten Allah sizi yabancı kaptan pilot sevgili/koca nasip etsin diyorum ve kaçıyorum 4
  • İsim / Rumuz 12 Şubat 2013, Salı 18:05:48 Cok isabetli bi karar. Hem istekleri bitmiyor (lafım bizi aşçı gibi görenlere) hemde amirlerin bir cogu içeri bi giriyorlar çıkmak bilmiyorlar. 321 de 2 saatlik sıcak Servisi'nde full yolcu ile siz duşunun artık!! 5
    • sevglili rumuza 13 Şubat 2013, Çarşamba 13:42:41 ama kokpitten biriyle evlenmek için can atarsınız dimi? 0
  • tembel bu gençler 12 Şubat 2013, Salı 17:54:24 Yeni nesil kabin memurları da iyice tembel oldu.. 2 kaptana 2 tabak yemek 2 çay kahve vermek ne zor geliyor.. Sanki açık büfe hazırlıyorlar yahu pes artık pes... Ne şikayetleri bitiyor, ne dırdırları... Uçuşlardan şikayet ederler, yolcudan şikayet ederler, planlamadan şikayet ederler...Bir kediyle baş edemeyip korkup ciyaklarlar ama .... Eski kabin memurlarını mumla arıyor THY... 1
  • gitmesin zorunuza 12 Şubat 2013, Salı 17:53:16 Bir meslek taniminda yapmaniz gerekenler size verilmisken yok yabanci gozu tok yerlinin ac tarzi icinizdeki nefreti, kini burda kusmaniza , gecmiste yasadiginiz ve yine kendi kendinize yaptiginiz bir olay durumunda kaptaniniz tarafindan almis oldugunuz ihtar'dan oturu yaptiginizi dusunuyorum. Arkadaslar bu kadar caniniza tak ettiyse yapmayin bu isi bu kadar size zul geliyorsa birakin yapmayin sizinde dediginiz gibi onca is var disarda, hic kimse disarda cay kahve servisine 5-6 binlira vermiyor, kiymetini bilin bence. 3
    • Amir 12 Şubat 2013, Salı 22:48:32 5-6 milyarı çay kahve servis ediyorum diye kazanmıyorum. Ömrümü kısaltan bir mesleği, ölüm riski taşıdığım bir mesleği icra ettiğim ve bir dünya markası olan, devlet havayolunda çalıştığım için alıyorum. Kokpite servis yapmaktan şikayet etmiyorum. Ama 40 dakikalık bir uçuşta, dolu uçakta, eksik ekiple servis yaparken hotcupu olmayan galleyde bana teneke soda kutusunu açtırıp fırına koyarak içerisinde su ısıtmamı isteyen ve bununla kendisine çay yapmamı bekleyen kaptana ne gülümseyebiliyorum ne de bu eziyeti yaptığı için mutlu olabiliyorum. Siz kabin memurlarının bu tarz durumlardan rahatsız olduğunu anlamak istemiyorsunuz. Biz oraya eziyet görmeye değil çalışmaya geliyoruz. Uçaktaki imkan neyse onu kullanırız, olmayana zorlamayın artık! Rahatsız olduğumuz için de suçlamayın. 0
  • Bra 12 Şubat 2013, Salı 17:44:22 Fiziksel olarak iletilecek birşey ????? :))))) 5
    • . 12 Şubat 2013, Salı 17:54:27 yeme içme drumları yani 0
  • :) 12 Şubat 2013, Salı 17:42:20 Aynı kaderi paylaşan ve birbirinden nefret eden insanlar ne garip sonra uçucuları kimse sevmiyor diyorlar:)) 0
  • Yolcu 12 Şubat 2013, Salı 17:22:55 Uçuş güvenliği ve steril kokpit gereği uygulanması zorunlu bir durum. Thy bu konuyu uygulamıyorsa çok geç kalmış. Yerli ve yabancı bir çok şirket yıllardır taviz vermeden bu usulle uçuyor. 1
  • 305 in biri 12 Şubat 2013, Salı 17:22:36 Onlarin cayi kahvesi yemegi bitmez ki... Yalan olur bu uygulama. 8