THY UÇAKLARI BÖYLE KALKIŞ YAPTI

    Çok beğenilenler

  • Boeing pilotu 25 Kasım 2013, Pazartesi 17:54:08 Telaşa gerek yok, Boeing almıştır airbusun anahtarını elinden :)) 6
    • Boeing pilotu 2 25 Kasım 2013, Pazartesi 22:47:10 Helal kardesim/kaptanim, cok dogru bir yorum. Airbus Boeingin egzozuna bogulmustur :)) 1
    • ... 26 Kasım 2013, Salı 00:50:43 anahtar yok bizimki kartla çalışıyor:) 0
    • Öğrenmek isteyen 26 Kasım 2013, Salı 13:38:11 Pilot ağalar öncelikle hepinize selam, bu fotoğraflardaki hangi uçak boeing,hangisi airbus dır acaba? 0
    • Boeing pilotu 26 Kasım 2013, Salı 17:48:00 Soldaki Airbus sağdaki Boeing 0
  • TK ne de olsa... 25 Kasım 2013, Pazartesi 16:28:03 hic sasirmadim acikcasi. bunu ozel bir sirket yapsa altinda bi yanlislik arardim ama TK pilotlarinin durumu apacik ortadayken havada konusmadan bi aciz, yerde taxiden. Readback i sadece listenback yapip kendine saklayan, cevap vermeyen (neden cunku dinlemiyor bile) ilgisiz bir topluluk olmus TK. ATC nin iki ucaga birden clear for takeoff diyecek imkani yokki, muhakkak TK lardan biri yanlis anladi ve o da gazladi. ATC nin hatasi birine reject ettirmekti .sanirim oda yapmadi yada yapamadi. Sanirim Frekansa Tiyarto karisti ve o vakit herkes isini savsakladi...AHL gibi yerde abort diyemezsen daha cagri adini ogrenemeyip pist basi yapip kalkarsan buna katliamin arifesinden donus denir 4
    • f/o 25 Kasım 2013, Pazartesi 17:42:26 Listenback ile kendine saklamak çok hoşuma gitti. '-ki' eki ayrı yazılır. 0
    • ... 26 Kasım 2013, Salı 01:03:53 geçenlerde atc'nin talimatını bilerek yanlış readback yaptık, hiç sesi çıkmadı. yani anlayacağın onlar da doğru dürüst dinlemiyor. faturayı bize kesme hemen. 2
    • ...'a 27 Kasım 2013, Çarşamba 12:34:17 Be nedir şimdi????? 0
  • Tüm yorumlar

  • B737 Kaptan 28 Kasım 2013, Perşembe 22:00:08 Bizler bagaj yükleyicisinden tutun, dispatcher'ı, harekatçısı, kabin memuru, pilotu, ATC-Kule kontrolörü hepimiz büyük bir aileyiz. Hepimiz kendi çapında eğitimliyiz. Sevabımız günahımız yaptığımız iş ortada. Bugün TK dayız, yarın Pegasus ta veya bir business şirketinde. İnanın insan dünyanın her yanında insan. Beni yanlış taxiway'e soktuğu için defalarca özür dileyen CDG kule deki de insandı. Düseldorf ta "ben ikaz etmeseydim" hidrolik lift ile az daha arkadaşını uçağın arka kargosunda pestil yapacak olan operatör Alman'da. Birbirimize bu kadar tahammülsüzlüğümüz neden bilmiyorum. Hata tabi ki olacak. Şansımız hata daha kötü şeylere yol açmamış. Bırakın buna sevinelim. Hatalarımızdan ders çıkaralım. Onlarla dalga geçip gülebilelim. Bir hatamızı da sendikaya, THY na, kabine, kokpite, maaşımıza, İngilizcemize, asker veya sivil kökenli olmamıza bağlamadan konuşabilelim. Hepinizi saygıyla selamlıyor, kucaklaşın diyorum. Sevgilerimle. 1
  • nane 27 Kasım 2013, Çarşamba 08:25:16 Maşallah airbus güzel yardırmış 1
  • iPhone Uygulaması 27 Kasım 2013, Çarşamba 08:01:17 Kimisi üniversite mezunu pilot demiş,kimisi asker pilot demiş,kimisi topille bu kadar olur demiş.Kimisi o iki harf karışmaz demiş.Simdi ben soruyorum lise mezunu sivil , asker ,torpilsiz neyse iste THY dışında pilotluk yapan arkadaslara sizin yeteneğinizin bilginizin becerinizin onaylandigi o yüce kurum neresi.Bu iki harf öylede guzel karışır bir gun sizde yaparsınız o zaman anlarsınız.Cok bilmişler ordusu sizi 1
  • iPhone Uygulaması 27 Kasım 2013, Çarşamba 07:55:43 Kimisi univers 1
  • Seat Belts 26 Kasım 2013, Salı 23:38:01 İkinci pilotlar Seat belts On Off 5000 feete odaklanmışlardır, yada kaptanlar ne yapıyor diye onları seyrediyorlardır malum eğitimde bunlara çok önem veriyorlar 1
  • Başpitot 26 Kasım 2013, Salı 22:14:39 Yok artık... Böyle işmi olur yaw bunlar birşey degil bu kafayla gidilirse daha büyük şeyler olur,ne pilot etrafa bakıyo ne kontrolör ucaga bakıyor sanki dingonun ahırı ;) 3
  • Hiii 26 Kasım 2013, Salı 22:12:16 Kalkışlardada otopilotmu kullanılıyor? 1
  • Android Uygulaması 26 Kasım 2013, Salı 21:32:17 Mehmet kardes sen FSX ten firlamis olmalisin. 1
  • iPhone Uygulaması 26 Kasım 2013, Salı 18:28:21 Çat pat ingilizceyle bukadar işte...lafa gelince prosedür delileri...Allah'tan otopilot var... Maaşınızın 3/4 ünü a/p'a vermelisiniz:)) 2
  • :))))) 26 Kasım 2013, Salı 15:43:03 baran fatma sen ne anlatıyorsun abicim...750 metre ölçtün mü? berlin değil orası...problem yoksa niye senelerce tek kalkış yapıldı...bi sen biliyorsun bu işi yahuu:)) 0
  • iPhone Uygulaması 26 Kasım 2013, Salı 12:49:07 Normaldir thy pilotlarının üzerinde o kadar baskı varki adamların her anı panik korku yurt dışında havada cok duyuyoruz atc nin "turkish what are you doing veya turkish where are you going" normal yani 1
  • İsim / Rumuz 26 Kasım 2013, Salı 12:40:38 Pilotların egoları altında ezildiğini ama çok boş insanlar olduğunu hep söyledik. Şirketiniz greve çıktı desteklemediniz turuncuya koşa koşa destek verdiniz onlarda şimdi reformcu oldu. CRM ekip bütünlüğü diye konuşursunuz ama ilk bozan hep sizsiniz bu bütünlüğü. Sorarım size siz daha birbiri ile aynı işi yapan insanlar iken ve birbiriyle boeingci airbuscı diye dalga geçerken insan olmayı öğrenebilecekmisiniz acaba? Utanın kendinizden. Terimler havada uçuşuyor pilot pilota hava atmaya kalkıyor. Rezilliğe bakın. Utanın kendinizden yazdıklarınızdan diyeceğim ama hiç sanmıyorum. 1
  • Cenk 26 Kasım 2013, Salı 12:20:11 4 tane pilotun hicbiri gormemis mi diyen arkadaslara cevaptir... Kalkis esnasinda PF ( yani ucan pilot ) pist istikametini tutmak icin disari dumduz karsiya bakar, bir an bile kafasini cevirmesi mumkun degil. PM ( yani ucmayan pilot ) ise o esnada motor parametrelerini ve surat saatini kontrol ederek yan tarafa kalkis surati vs. bilgi verir. O tamamen iceridedir yani. Hic birinin yandski ucagi gormemesi tamamen normal hatta olmadi gereken reaksiyondur... 0
  • Cenk 26 Kasım 2013, Salı 12:20:06 4 tane pilotun hicbiri gormemis mi diyen arkadaslara cevaptir... Kalkis esnasinda PF ( yani ucan pilot ) pist istikametini tutmak icin disari dumduz karsiya bakar, bir an bile kafasini cevirmesi mumkun degil. PM ( yani ucmayan pilot ) ise o esnada motor parametrelerini ve surat saatini kontrol ederek yan tarafa kalkis surati vs. bilgi verir. O tamamen iceridedir yani. Hic birinin yandski ucagi gormemesi tamamen normal hatta olmadi gereken reaksiyondur... 4
  • Sivilim 26 Kasım 2013, Salı 12:18:53 Asker diyen horgörmeye çalışan Sivilim, benim canım, seni askerler olarak seviyoruz, tecrübemizi her fırsatta sana aktarmaya çalışıyoruz. Belliki gençsin, üslubun onu gösteriyor,eğer öyleysen; O Askerin senin yaşın kadar sivil hayatı var bunu unutma, vatanı için hayatının bir kısmını harcamış o kişiye saygı duy, örf ve geleneklerimizde tecrübeye ve yaşa, sana bir şeyler öğretene saygı var.. 1
  • iPhone Uygulaması 26 Kasım 2013, Salı 12:11:59 Havacılığın kitabı kanla yazılır derler.... belki bu olanlar bazılarına ders olur!!! 1
  • iPhone Uygulaması 26 Kasım 2013, Salı 11:46:32 Hani Thy de alkol yasağı vardı :))) hani alkol kullanımı yasasında özendirici reklam olmiyacakti :)) 8 kilo Whiskey kule sormamış mı jb mı Jack mı diye :)))) yeni Cagri kodlarınız 8 kilo Jack Yada 8 kilo jB. 1
  • iPhone Uygulaması 26 Kasım 2013, Salı 11:01:01 Demek ki paralel pistler ayni anda kullanilabiliyormus. Bu yaz gunluk 2500 ucagi gormek isteriz. Seneye 5000 insallah. Hayaldi gercek oldu. 1
  • iPhone Uygulaması 26 Kasım 2013, Salı 10:31:42 Turk yildizlari 1
  • Android Uygulaması 26 Kasım 2013, Salı 07:54:47 DLR sart tabi thy en iyi pilotlarin oldugu yer tartisilmaz hata atc nin gülüyorum resmen ya ayirmak zor olmamali okadar biraz dikkat etmekmi lazim ne sanki cockpit de allah yolculari korumus gecmis olsun bu olay bana iki otobusun yolda yarismasini hatirlatti yolcular varken hayirlisi olsun denecek bisey bulamiyorum 1
  • Android Uygulaması 26 Kasım 2013, Salı 07:41:44 Ne var iste kol kalkisi yapmislar sivil folara tecrube olsun;) 1
  • BEN 26 Kasım 2013, Salı 06:14:05 BENCE SAHANE BIR GORUNTU OLMUS,UCAKLARIN PISTLERI UCUS ROTALARINA UYGUN OLSAYMIS DAHA IYI OLURMUS. PEKALA PARALEL PISTTEN IKI UCAGIN AYNI ANDA KALKABILIRMIS.DENENDI HEPIMIZDE GORDUK.BENCE BASARILI 2
  • Cool 26 Kasım 2013, Salı 04:46:14 Heavy formation ;)) TCAS ne dedi acaba? 1
  • AİRBUS. boeing 26 Kasım 2013, Salı 01:32:19 Kusura bakmayın da boeingciler Arada büyük fark var. Biri mercedes diğeri fiat. Ama sizinkininde bazı yönleri var iyi. Sorun yok. İkiside uçak. Ama tekrar söyleyeyim biri mercedes diğeri fiat. Bu arada siz law nedir bilirmisiniz. Bilmiyorsunuzdur muhtemelen. O bilmediğiniz lawlar varya Bizde ondan birçok var. 3
    • f/o 26 Kasım 2013, Salı 11:11:02 Müthiş bir yorum. Tebrikler. IQ 34, zorlayınca 37. 2
    • mehmet 26 Kasım 2013, Salı 12:00:56 Ne olmuş law'lara? Normal law,Alternate law, Direct law, Mechanical law. 777'de ne var biliyor musun? 2 levels, the 4 actuator control electronics (ACE) and the 3 primary flight computers (PFC). anladın mı? sanmam :) 1
  • iPhone Uygulaması 26 Kasım 2013, Salı 00:45:47 mehmet kardesim, N1 motor RPM'idir. V1 kalkisa devam edip etmeme konusundaki karar hizidir. Surat olarak V1 altinda isen bir ariza durumunda RTO (Rejected T/O) yapabilirsin. Uzerinde ise kalkisa devam etmeye mecbursundur. V2 ise ucagin havada tutunabilecegi min surattir ve stall hizi belli bir kaysayi ile carpilarak bulunur. N1'in konu ile hic ilgisi yoktur. Kaldi ki konunun ayrintisinin ne oldugu hakkinda bi fikrimiz olmadigi icin olup bitenin bunlarla ilgili oldugunu dusunmek de cok dogru olmayabilir... 1
  • peki 26 Kasım 2013, Salı 00:38:27 ben bu işten anlamam ama bu uçaklar pist başına gelene kadar atc ile temasa geçmiş olduklarını düşünüyorum atc yakın çağrı adlarını fark edip birine geçici olarak farklı bir callsign veremezmi yada özel bir callsign atayamazmı? misal birine geçici olarak tk ZZZ call signınıveremez mi? 0
  • iPhone Uygulaması 25 Kasım 2013, Pazartesi 23:37:40 Sonucunda kaza olmamış bir havacılık olayı ile ilgili olarak direk faturayı kaptanlara ya da ATC çalışanlarına kesmek, milli bayrak taşıyıcısı THY' ye kesmek hiç hoş bir durum ve yorum değildir. Bu ve benzeri olaylardan ülkemiz vatandaşları, idare, pilotlar, pilot adayları, ATC çalışanları ve onların da idarecileri olmak üzere her kesimin çıkaracağı dersler ve her kesimin üzerine düşen hatalar veya zincirleri vardır. Biraz yapıcı eleştiri yapmayı denesek, mesela o gün çağrı adlarını planlayan birimin çalışanının bir gün önce eşiyle tartıştığını, pilotun dinlenme vaktinde adam akıllı dinlenemediğini ve bunu da idarecileri ile paylaşamadığını, THY idarecilerinin masumane ve görevleri gereği zamanında kalkışlarda hassas olunmasını çalışanlarından istemesinin, çalışanlar üzerinde gereksiz ve büyütülmeyecek bir baskı yarattığının farkında olunmamasını, bazen gittiği ve kalktığı meydanı dahi unutturacak, monoton işlemler sürecinin pilotlar ve ATC çalışanları üzerinde yarattığı etkileri de hesaba katmak gerektiğini düşünüyorum. Bu güzel ülkemin hiçbir vatandaşı pilot, kule op., idareci vs. Hiç kolay yetişmiyor. İnsanlar hakkında yorum yaparken biraz el insaf. LÜTFEN EMPATİ YAPALIM. TÜM HAVACILIK ÇALIŞANLARINA EMNİYETLİ VAZİFELER YAPMASI DİLEĞİYLE. EXBEECHPİLOT. 2
    • olmaz 26 Kasım 2013, Salı 03:09:49 o koltuğa oturduğunuz zaman tüm sorunlarınızı dışarıda bırakacaksınız. ya da o görevlerden herhangi birine mensupsanız o sorumluluğun idraki içinde değilseniz, yapmayacaksınız. neyin bahanesi içinde olacaksınız bu durumda, ben olsan kesinlikle bu haberi suç duyurusu kabul ederim ve soruşturma başlatırım. gitsinler o bahaneleri bir de savcının karşısında söylesinler, veya artık neyse, bu psikolojim bozuktu adam öldürdüm, hatırlamıyorum olayına benzemiş, yapacaksanız böyle yapmayı kabul ediyorsanız o görevi diyeceğim kalmaz. 1
  • lfrz 25 Kasım 2013, Pazartesi 23:05:46 soldaki ucagin fo su sagdaki ucagin kaptani ikiside birbirinden suclu 4
  • havalı pilota soru 25 Kasım 2013, Pazartesi 23:01:16 amerikada yanlış piste inen pilotlar hakkında ne düşünüyorsun ? onlar amerikalı olduğu için hatalarını affedersin bence :) bu aşağalık kompleksinden kurtulun ve kendi insanınıza güvenin artık yabancılarıda bu kadar gözünüzde büyütmeyin .. 1
  • Gayet Başarılı 25 Kasım 2013, Pazartesi 22:58:07 bir Paralel Pist Operasyonu 1
  • Boş boş ? 25 Kasım 2013, Pazartesi 22:33:14 Saçmasapan yorumlar yahu. Sanki ülkemiz, en küçüklülten beri eğitim sistemimiz düzgünmüşte , bu iki uçağın pilotları birde kule, mükemmeliyetin içinde saçmalamış değil mi ? Basit basit yorumlar mahalle ağzı sözler, sanki kadınlar hamamı yahu ? Silkelenin biraz. THY'nin tuhaf tuhaf çağrı adları var , bırakması lazım. Pilotlarımızın ve kulemizinde yanlış anlamalara karşın daha uyanık olması gerekmekte. Sanki her hafta saçma sapan böyle olaylar oluyormuş gibi kimseyi suçlamayın. Daha geçen gün bir Boeing kargo uçağı 13 nm arayla yanlış piste inmedi mi ? Yani özetle boş boş yazmayın. 0
  • para(noide)lel 25 Kasım 2013, Pazartesi 21:52:22 Dusseldorfda'da THY airbus havalandi 6 defa turn left heading talimati verildi ve THY ucagi maalesef saga dondu.Hava trafik kontroloru en sonunda gidin ne haliniz var ise gorun dedi. Iste bunlar acaba hepsi bir tesadufmu??? zaten her hafta Euro controla THY hakkinda bir sikayet var buna THY abone olmus,birakin universiteyide isi gercek oyrenen ve yapabilenleri alin.Bence o zaman procedure hatalarida 90% azalir. 1
    • fo 25 Kasım 2013, Pazartesi 22:42:57 sen once Turkce oyren bence:) 1
    • delidolu 25 Kasım 2013, Pazartesi 22:43:30 tabi onlar da askerler değil mi gzel kardeşim. bir thy kazalarını incele bakalım, baş aktörleri nerelerden eğitim almış. sen insan faktörleri eğitimini anlamamışsın galiba.. 1
  • Sedattttt 25 Kasım 2013, Pazartesi 21:26:26 Yanlışlıkla insan ölüyor fazla abartmayın? 3
  • 34 25 Kasım 2013, Pazartesi 21:25:59 Demek ki kalkılabiliyormuş, ne gerek var 760 metreye. Böylece yerdeki trafik rahatlamış olur. Ama dikkatli olsunlar kanatlar sürterse alev alabilir. Durmak yoooookkk yola devammmm. 2
  • Misafir 25 Kasım 2013, Pazartesi 21:13:39 Bundan sonraki adım aynı pistten iki uçağın arka arkaya veya kolda kalkması ha gayret .... 1
  • Kule kaptan 25 Kasım 2013, Pazartesi 20:25:06 Zaten kaptanlarin konusmasi doktor yazisi gibi , kule de ayniysa daha cok yasanir bunlar 1
  • iPhone Uygulaması 25 Kasım 2013, Pazartesi 20:24:47 Boeing pilotu na :) haberin ola A319 dan hiçbir Boeing anahtar alamaz. Çünkü aşırı performanslı bir uçaktır. Motorları fazla gelmektedir. Bütün Boeing leri bayıltır. Bu bir yana, telsiz konuşmaları dinlenir, yanlış talimat mı verilmiş, yanlış read back mi yapılmış, hata kimdeyse ortaya çıkar. Ayrıca olmasa iyi olur ama havacılıkta herşey olabilir ve herşey herkesin başına gelebilir. Büyük konuşmamak gerek. 2
    • 319 cu 26 Kasım 2013, Salı 00:03:00 Boeing in short field performance ucaklarindan bihabersin sanirim sen 1
    • EAGLE 26 Kasım 2013, Salı 14:35:39 HADİ BİR KAPIŞINDA İZLEYELİM. 0
  • Azdaha Inanacaktik 25 Kasım 2013, Pazartesi 20:09:19 Tarihi Faciaymis.... Türk Havaciligi Kana bulanacakmis hadi yaaa birde bunu Izleyin http://www.youtube.com/watch?v=cId1lDPJK0Y bu da Faciaya Ramak kala degilmi anca kendinzi kandirirsiniz. 3
  • Türkçe konuşun 25 Kasım 2013, Pazartesi 20:05:36 Kendi dilinizi konuşmazsanız böyle olur.. 1
  • tebrikler 25 Kasım 2013, Pazartesi 19:46:12 Ne çok bu işten anlayan pilot varmış dışarıda bekleyen :D 0
  • işte bu 25 Kasım 2013, Pazartesi 19:41:35 Yoğun 17 23 operasyonunda artık bu şekilde iki uçak kaldırılacakmış. Deneme amaçlı yapılmış bu kalkış :))))) 0
  • ... 25 Kasım 2013, Pazartesi 19:03:18 İf it's not boeing,I'm not going 1
    • Anti Boing 26 Kasım 2013, Salı 12:07:04 If it's Boing, I'm not going. 1
  • nickli 25 Kasım 2013, Pazartesi 19:00:44 kardeş kardeş tırmanıyolar sıkıntı yok 1
  • demekki 25 Kasım 2013, Pazartesi 18:48:36 demekki paralel kalkış yapılabilinioyr. Bence DHMİ kendini geliştirmeli 1
  • ayt 25 Kasım 2013, Pazartesi 18:47:59 ayt bunu hep yapıyor 3
    • atc 25 Kasım 2013, Pazartesi 22:25:38 çünkü ayt de paralel pist operasyonu var..yani eş zamanlı iniş kalkış yaptırılabilir..malumat 1
    • ELBETTE 27 Kasım 2013, Çarşamba 11:19:41 AYT'DEKİ PİSTLER ULUSLARARASI KURALLARA UYGUN PARALEL PİSTLERDİR. 0
    • ?!? 27 Kasım 2013, Çarşamba 12:40:28 AYT yakın zamanda paralel iniş bile yaptıracak. Pitlerin arası maşaallah dikine küçük bi pist mesafesi kadar. Herşey kurala uygun AYT'de meraklanmayın. 0
  • A/C TECHNICIAN 25 Kasım 2013, Pazartesi 18:42:52 BOEİNG(TCAS): ALIRIM ANAHTARINI :)) 0
  • Mrfani85 25 Kasım 2013, Pazartesi 18:42:24 DHMİ Paralel Veya Yakın-Paralel Aletli Pistler Üüzerinde İcra Edilen Eş Zamanlı Operasyonlar El Kitabı'nda tavsiye edilen min mesafe 210 mt olarak önerilmektedir. ancak bu durum yaklaşma usulüne havalimanının radar sistemlerine göre değişiklik göstermektedir.Ülkemizdeki hiç bir havalimanın teknik yeterlilikleri optimum seviyede olmadığı için 210 mt mesafe kuralına göre paralel iniş yapılamamaktadır. ....istanbul atatürk havalimanın pist merkezlerinin arası min. 210 mt kuralına uygun ancak havalimanında gerekli yeterlilikler (ILS kategorisi - Precision Runway Monitoring Systems- SSR Teçhizatı) oluşturulmadığı için aynı pist aralıklarına sahip San francisco havalimanındaki gibi inişler yapılamamaktadır. İki pistin arası 230 m olan San Francisco'da paralel iniş ve kalkış yapılmaktadır. *Paralel iniş ve kalkışlar hakkında bilgi için bkz; "http://www.ucuyorum.com/showthread.php?111347-Paralel-%C4%B0ni%C5%9F-ve-Kalk%C4%B1%C5%9Flar/page2" 1
    • yok 110 25 Kasım 2013, Pazartesi 22:28:22 amma sallamışsın ne 210'u ya..760 olmasın o bir daha bak sen o el kitabına 2
    • snex_barnes 26 Kasım 2013, Salı 00:59:59 arkadaş alıntı yapmış ve yorum doğru çünkü yazan benim linkde yukarda var detaylı şemalar ve tablolar linkte var. youtube de SFO parallel landing yada takeoff yazarsan videolarına kendi gözlerinle bakabilirsin o videodaki pistler arası mesafe 230 metre. kalkışlar için annex 14 cilt 1 bölüm 3 de heavy ve medium uçaklar için min mesafe 210 mt (690ft) olarak önerilmiştir. önerilmiş ama kuyruk türbülansı beklenmeyen rüzgarlar durumuna karşı ne kadar güvenli o tartışılır tabi 0
  • Tcas var diyenlere 25 Kasım 2013, Pazartesi 18:29:51 Tcas kaç feet'e kadar RA üretiyor ona bir bakın. 1
    • 1000 ft 27 Kasım 2013, Çarşamba 12:41:40 1000 ft'in altında TCAS çalışmazzzzzz! 0
  • douglas88 25 Kasım 2013, Pazartesi 18:21:45 Eğitim şart.Sanki haremden otobüs kaldırıyolar.Canımız bu otobüs şöföründen bozma pilotlara emanet.Allah korusun mazallah. 1
  • fo 25 Kasım 2013, Pazartesi 18:14:01 arada oluyorda pıste gırene kdr zaten duymustur adını ellı kere ordan kıllanmamıslarmı anlamadım. ama herkesın basına gelebılır kınamıyorum 2
  • iPhone Uygulaması 25 Kasım 2013, Pazartesi 18:13:09 Tum filoyu AHL ye yerlestirip, hergun de yeni hat acarsaniz olacagi bu. bu memleketin Istanbul'dan baska hub i yok mudur? Turkiye Istanbul'dan ibaret bir sehir devleti midir? 1
  • ICAO 25 Kasım 2013, Pazartesi 18:08:05 Kurallara gore parall pistlerden ayni anda kalkis yapilabilmesi icin, iki pist arasinda minimum 760 metre mesafe olmasi gerekir. Yani kurallar geregi, LTBA'dan paralel kalkis yapmak mumkun degildir. Ortada buyuk bir hata var ve cok cok ucuz atlatilmis. Bir de bugun soguk cephe vardi, hava hadiseleriyle birlesip korkunc bir tablo olabilirsi, buyuk gecmis olsun 1
  • mehmet 25 Kasım 2013, Pazartesi 17:53:22 Muhtemelen kuleye bir ucagin readback'i ulasti kule bunu farketttiginde ise V1 ve V2 gerceklesti. Ayrica haber abartilmis biraz cunku cok tehlikeli bir durum olsaydi ucaklar TCAS uyarisi verirdi. 2
    • v1 v2 25 Kasım 2013, Pazartesi 19:26:36 v1 v2 yu biraz açarmısın 0
    • mehmet 25 Kasım 2013, Pazartesi 23:36:31 n1 hızından sonraki hızdır v1. uçağın ağırlığı, yakıt miktarı, yolcu ve bagaj ağırlığı hesaplanır ve bu ağırlıklara göre uçağın kalkışta ne kadar flap açacağı ve karar hızı belirlenir genellikle 140 ile 165 arasında bir hızdır. v2 hızı, uçağın screen height taki hızıdır. 2
  • mr.b 25 Kasım 2013, Pazartesi 17:24:50 Yeterince ayrim var diyen arkadaslar, parelel pistler arasinda ki ayrim bu degildir, kurallarin yazili oldugu kitaplar ve prosedurler vardir. 1
  • abartı 25 Kasım 2013, Pazartesi 17:24:43 uçaklarda tcas sistemi var cessna mı sandınız bu uçakları hemen kana bulanacak vs. abartmayın 8
    • Sistem bilgisi 25 Kasım 2013, Pazartesi 20:48:11 TCAS sisteminin de calisma prensibi var dimi? 0
  • f/o 25 Kasım 2013, Pazartesi 17:22:32 Piston aşağı indi deyince apar topar minibüsten atlayan yurdum insanı yine hemen olayı çözüvermiş. Bence suç uçağın. Uçak kalkmamalıydı. Neticede bu bir airbus.. Hop abi deyip otomatik fren yapmalıydı. 1
  • birisi 25 Kasım 2013, Pazartesi 17:17:27 benim anlamadığım kokpit ekibi hiç mi anlamamıs taksiden pist başına çıkana kdr çağrı kodlarının çok benzediğini kontrolor hiç mi fark etmemiş ki o ana kdr çağrı kodları birbirine benzediğini ve kalkış izni vermeden paralel piste iki çağrı kodu bu kadar benzerken birini getirmeseymiş pist başına. kokpit ekibi aaaa önümdeki uçağın çağrı kodu bu kdr benziyor daha dikkat edeyim diyememis mi aynı frekanstan konuşmuyor mu bu adamların hepsi özelden mi konuşuyor.. bırakın allah aşkına çocuk oyuncağı yaptılar havacılığı bu iş bitmiş arkadaşlar bitmiş 2
  • Hangisi 25 Kasım 2013, Pazartesi 17:16:24 17.11 .2013 tarihinde saat 13:05 te gordugum manzara aynen buydu cok sasirdim iki ucagin bu sekilde birbirine yakin olusuna bu yenimi oldu yoksa benim gordugum tarihte olan habermi? 0
  • Callsign lar 25 Kasım 2013, Pazartesi 17:12:44 THY ye oyle callsign lar veriliyorki biz artik ille de karistirmaliyiz gibi algiliyoruz bu yaklasimi. Bize gecenlerde TK664 verildi mesela, ama ayni anda ayni meydanda TK6642 vard. Yani bu kadar sacmalik olmaz. Mesela TK625 var, ayni anda ayni FIR sahasinda TK655 var. Numara mi kalmadi da bunlar bu seklide planlaniyor? Bu tur karisikliklarin olmasi cok normal cunku ATC de yesilkoyde isini bazen duzgun yapmiyor, son yaklasmadaki ucaga bazen klerans vermiyor ki ucak son 100 ft de bile bunu hatirlatmis olmasina ragmen cleared degil mi diyerek klerans alamiyor ve pas geciyor. Artik pas gecildikten sonra cleared veriliyor, tabi cok gec olmus oluyor. 0
    • Çağrı Adı 25 Kasım 2013, Pazartesi 18:06:24 Bu konu sadece THY'ye mahsus değil. Aynı sorun özel şirketlerde de mevcut. Uçuşların çağrı adı atamasını ticaret departmanları yaparsa bu sorunlar daha çok yaşanır. 0
    • haklısın 25 Kasım 2013, Pazartesi 20:06:56 çok haklısın kardeş. Sonrada burunlarından kıl aldırmıyorlar, öndeki trafiğin üstünemi indirseydik diyerek de üste çıkmaya çalışıyorlar. Halbuki biraz empati her şeyi halledecek. 0
  • saçmalık 25 Kasım 2013, Pazartesi 17:11:53 Sevgili kaptanlarımın şu kod karıştırma olayını bahane etmeleri tamamen su katılmamış cahillik !!!! FOXTROT nerde KİLO nerde ya.. gerçi bu uçak devletin yakıtını yakıyor öncelik verin diyenleride duyduk zamanında ya neyse.. 5
  • rahat ol! 25 Kasım 2013, Pazartesi 17:02:22 demek ki neymiş iki paralel pisten de kalkılabiliniyormuş:) 3
    • Tespit 25 Kasım 2013, Pazartesi 17:44:53 Süper yaa koptum valla:)))) 1
  • Çağrı Adı 25 Kasım 2013, Pazartesi 17:02:08 2008 den bu yana hala... http://www.airporthaber.com/kose-yazilari/cagri-adi-kargasasi-790y.html 0
  • keep calm 25 Kasım 2013, Pazartesi 17:00:01 çok normal olması gereken ama TR şartlarında anormal yorumlanan bir durum!! verirsin ayrımını ki verilmiş zaten, biri sağa gider biri sola... 2
  • Otorite 25 Kasım 2013, Pazartesi 16:53:17 Ben otorite olduğum için birazdan suçluları bulup cezalarını belirleyeceğim. Hatta sorunun kökenine inip thy pilotlarının çok dandik olduğunu çünkü hepsinin torpilli olduğunu açıklayacağım. Kontrolörlerinin de işlerini hiç önemsemediklerini ve korkak olduğunu söyledikten sonra popomun üzerine oturup göbeğimi kaşıyacağım. Bu işler böyle çünkü... 3
  • Alınbenden 25 Kasım 2013, Pazartesi 16:52:44 buda şunu gösteriyor harf veya numara çağrı kod hanelerinin hiçbirinin birbirine benzememeli.Eğer harf kod kalmadıysaki buda olabilir bir kod değil 3 harfli bir kelime uçaklara verilmesi bu karışıklığı engelleyebilir,Örn:cat,red,tec,msn bunun gibi kodlar harf değiştirmeksizin tek bir uçağa verilmeli böylelikle human factor etkeni minimuma düşecektir. 0
  • abartmayin 25 Kasım 2013, Pazartesi 16:51:35 abartmayin yahu olmus iste. Yeterince ayirim var ikisi birbirine dogru donmeye baslasaydi herkes olurdu o ayri dava. Facia ile sonuclanmamis bir olay . Ilgililer zatn gerekli onlemi almistir. Abartmayin boyle seyleri. Bu ucaklari insanlar ucuruyor hata olabilir. 8
  • Eğitim şart 25 Kasım 2013, Pazartesi 16:43:19 Bak sen üniversite mezunu pilotların yaptığına . 4
  • HATA PİLOTTA 25 Kasım 2013, Pazartesi 16:40:26 sadece liveatc.net i açın ve TK pilotlarının konuşmalarını dinleyin.Yüzde kaçı reedback yapıyor yapanlar nasıl yapıyor dinleyin.Ardından bu olayın gerçek suçlusunun kim olduğunu bulursunuz. 2
    • nihat 25 Kasım 2013, Pazartesi 17:54:02 ben merakımdan ara sıra dinliyorum nasıl anlaştıklarını çok merak ediyorum - hiç birşey anlaşılmıyor ki... 2
  • vatandas 25 Kasım 2013, Pazartesi 16:40:16 Bu gibi kalkış durumunda muhtemel kaza ihtimalleri nedir, yani hava boşluğu vb durumlar mı oluşuyor. Teknik olarak yorumlayabilecek var mı ? Teşekkürler 0
  • Android Uygulaması 25 Kasım 2013, Pazartesi 16:39:57 Bu arada fotograflari ceken arkadasinda dunyadan haberi yoktu.Facebookta bir gruba fazla rastlanmayan paralel,zevkli kalkislardan birine sahit olduk diye paylasmisti.Bu arada kuleye yafta yapistirmaya calismayin.TK lardan birisi ATC nin dediklerini ezber read back(clrd for take off)seklinde okumustur yuzde yuzzzz.... 0
  • Şeflik 25 Kasım 2013, Pazartesi 16:39:45 THY'nin Ankara şefliğine dönüştürülmüş bir SHGM'nin denetimi ve gözetimi altında bulunan THY'nin pilotlarının kalkışı tam da böyle olur. Sonrada EASA neden verdiği tüm yetkileri geri alıyor diye kendi kendimize soru sorup kafamıza göre cevap üretiriz. Bu olaydan sonra SHGM'nin her iki uçağın 4 pilotunun lisanslarını askıya alması ilave eğitim istemesi, ilgili Post Holderlerin Form-4'ünü iptal etmesi ve THY'ye en üst seviyeden para cezası yazması gerekir. Bekleyip görelim bakalım SHGM neler yapacak... 1
  • xXX 25 Kasım 2013, Pazartesi 16:33:03 TK ya giremeyen pilot arkadaslara fırsat cıkmıs yorum yapmak için. Haydi klavye basına... 16
    • Havalanmis biri 25 Kasım 2013, Pazartesi 17:54:37 Arkadasim Avrupa'da pilotlar agziyla degil baska bi tarafiyla guluyor TK'ya. TK'da ucan yabancilar bile baska hic bir yerde tutunamayanlar adamlar. Ve ne TKya ne de Turkiyeye bayildiklari icin de gelmediler buraya. 280 ucak bekleniyor suan. Lisansi olan her yabanci alinmaya devam edecek. Hal bu kadar vahimken sen neyin havasina girmissin gardas??? Suan Turkiyenin en guvenli kokpiti once Sunexpress sonra da Pegasus'dur! Sirketleri biraz bilen kimse inkar edemez --- Yanlis anlamasin sakin kimse, ben bu sirketlerin hicbirinde ucmuyorum, hatta Turkiye'de ucmuyorum artik. Havaciligin bu kadar yanlis icra edildigi baska bir ulke gormedim bugune kadar. Sutten agzim yandi yogurdu da suan gercek bir dunya devi sirketinde yiyorum. 3
  • PİLOT HATASI 25 Kasım 2013, Pazartesi 16:27:11 Olay yüzde 50 kontrolör ise Yüzde 50 pilot hatasıdır. Pilotların HUMAN FACTORING dersini tekrardan almaları gerekir.Bu kadar sıkı eğitimden sonra böyle basit bir hatayı nasıl yaparlar.Kuledekinin de insan olduğunu unutmamak lazım.4 pilot roling anında ne yapıyordu? 2
  • HEPSİ HATALI 25 Kasım 2013, Pazartesi 16:22:17 Kontrolörün hatası olduğu kadar pilotlarında hatası var.Nasıl oluyorda rolling anında 4 pilotta birbirini görmüyor? Hem pilotlar hemde kontrolör hakkında soruşturma açılmalı 3
  • Dandik bunlar 25 Kasım 2013, Pazartesi 16:21:34 Murat Herdem' in son köşe yazısına bakılırsa THY'deki Tecrübesiz kaptanlar ve dandik F/O'ların yapacağı kalkış tam da böyle olur diye hak verirsiniz. 6
    • f/o 25 Kasım 2013, Pazartesi 17:16:52 Çok çalış ve seneye bir daha başvur dostum. 6
  • erdınc durmazer 25 Kasım 2013, Pazartesi 16:08:37 en kısa zamanda ses kayıtlarını da beklıyoruzkı olayı daha ıyı degerlendırelım..aksı takdırde bu olayın gercek nedenını anlıyamadan pılotu yada hv.trf kont. unu zan altında bırakabılen yorumlarla karsı karşıya kalınabılır.... 1
  • kol ucusu 25 Kasım 2013, Pazartesi 16:04:25 AHL yi bu kadar zorlarsan olacagi bu yakinda kol ucusuda yaparlar 2
  • Ucus kurulu 25 Kasım 2013, Pazartesi 15:57:29 Kaptanlari atarlar folar ceza amlir. 1