THY UÇAĞINDA SLIDE VAKASI!

    Çok beğenilenler

  • Alay edenlere 09 Eylül 2013, Pazartesi 20:12:22 Bir gün alay edilecek duruma düştüğünüzde yorumlarınız akınıza gelir. Hata %95 kabin personelinden kaynaklı. Olabilir, canı sağolsun. Onlarca benzer hata oluyor. İlgili kişinin uyarılması, yeniden eğitime tabii tutulması gerekir. Yaptırım ve ceza'ya karşıyım. Bilmediğimiz sorunlar olabilir. 10 yıldır özel şirketlerde çalışıyorum, hatayı yapan onlarca arkadaşımız oldu, fakat hiç biriyle alay etmedik. Karakterimiz buna müsade etmedi. Biz teknisyenler, insanların hatalarıyla alay etmeyiz, hataların sebebine iner, orda çözümü ararız, ayrıca bu kötü olayı yaşayan arkadaşımızın sırtını sıvazlar, ''hayırlısı olsun, takma kafanı, daha dikkatli olursun bundan sonra'' deriz. Alayınızı kendinize saklayın. Olay çok sıradışı bir olay değil, her şirket defalarca bu olayı yaşamıştır. Fakat benim bulunduğum şirketlerde, ''alay ederim tabi'' zihniyetine sahip insanlar olmadı. Olsaydı eğer, verirdik kucağına slide'i. ;) 6
    • Alay edenlere cvp 09 Eylül 2013, Pazartesi 22:59:09 sendende tekniksiyen olursa bendede astronot olur :)) 15
    • astronot 10 Eylül 2013, Salı 13:44:34 senden astronot olmuş zaten. çaba sarfetme.. ;) 2
  • iPhone Uygulaması 09 Eylül 2013, Pazartesi 18:06:24 Patlatan arkadas icin üzüldüm cok gecmis olsun 5
  • Tüm yorumlar

  • Android Uygulaması 12 Eylül 2013, Perşembe 00:08:57 Yorumlar çok uzun kısa ve öz yazın da rahat rahat okuyalım,ne o roman yazmışsınız yine :) 0
  • iPhone Uygulaması 11 Eylül 2013, Çarşamba 15:42:59 Arm neyin yapmamistir 1
  • iPhone Uygulaması 11 Eylül 2013, Çarşamba 09:16:13 Tüm slide vakaların Kabin Amirlerin büyük sorumluluğu vardır. Kabin Amirlerini kontrol eden sistem ve Uçuş eğitim sorgulanmalıdır. 0
  • bu neyin kavgası 10 Eylül 2013, Salı 21:55:32 Yer ekibi,teknik,kabin ekibi ve diğerleri nedense birbirleriyle didişiyorlar sürekli.Neyin kavgası arkadaşlar bu?herkesin işi zor,herkes birbirine saygı göstermeli.havaalanında birbirinizi gördüğünüzde merhaba diyorsunuz,burada birbirinizi yiyorsunuz.Ben de bir kabin memuruyum ama diğer çalışanlara saygım sonsuz.Hepimizin biribirine ihtiyacı var.Tüm bu söylediklerime herkes alınmasın lütfen.Bazı kişiler,kendilerini zaten biliyorlar.Slide'ı patlatan arkadaşı eleştirmekte neyin nesidir,herkes hayatında hatalar yapıyor,kimse dört dörtlük değil.Biraz merhamet lütfen. 1
  • iPhone Uygulaması 10 Eylül 2013, Salı 18:01:34 00:17 deki Kapi kolay acilir diyen kendini teknisyen zanneden kardeş. Çık bakalim 30000 feet ede acabiliyormusun kapilari. O yuksekliklerde kapilar acilsaydi bugune kadar 50000 vaka duymustuk ucak kacirmalar ile ilgili. Bir kere otur ve dusun bakalim o kapiyi acan supermen o zaman emergency exıt da acar degilmi.sen bunu bir dusun. Şöyle 5 sene veriyorum sana düşünmen için. Ama bu süre içinde tornavidanı bir kenara koy sen uçaklara filan bakım yapma. 2
  • Bu kaçıncı! 10 Eylül 2013, Salı 17:53:31 Bu nasıl iş yaaa. Devamlı slide patlıyor. Eğitim almıyor mu bunlar? Ülkenin şirketin parasına yazık yaa. 2
  • BİRAZ BİLGİ 10 Eylül 2013, Salı 17:52:08 Bilip bilmeden herkes konuşmuş yine,dedikleri gibi her yerde her zaman olabilecek bir olaydır bu,herkesin başına gelebilir,en tecrübelisinden en tecrübesizine kadar herkes yapabilir,ben Amirinde ,1 numaranında eğitmeninde slide patlattığını gördüm ,o yüzden arkadaş geçmiş olsun dedikten sonra bence herkes işin baksın ,başka yoruma gerek varmı....ama bir arkadaşın dediğine de katılmamak mümkün değil,bence uçağa binerken bütün kabin ekiplerinin cep telefonlarının toplanması lazım,uçak yere teker koyar koymaz hemen cep telefonları açılıyor ya mesaj atılıyor ya face giriliyor yada telefon ediliyor,bunun önüne geçmek için yapılması gereken en iyi şey telefonların başta toplanması sonra dağıtılması... 1
  • reyhan 10 Eylül 2013, Salı 16:08:38 o da güzel part time 300 de nasıl uçar :)) ağzı olan konuşuyor :) 0
  • Açıklama 10 Eylül 2013, Salı 14:04:04 Arkadaşlar uçağın havada kapısı açılamaz kapı üzerinde inanılmaz bir iç basınç (kabin basıncı) vardır. Uçak kapılarının büyük bir kesimi tapa tipidir bu yüzden imkansıza yakındır. Sadece belli özel durumlarda pek kullanılmasa da belirli metre aralığında ve belirli sürat aralıkları vardır ( Güvenlik nedeniyle belirtemeyeceğim ) o aralığa sürat düşürülerek kapı açılabilir bu operasyonel olarak pek kullanılan bir şey değildir sadece belli özel durumlarda kullanılmaktadır. Bu irtifada yolcular içinde gerekli yaşam şartları sağlanabilmektedir. Bu şartlar acil durumda kullanılmaktadır. A320/A330 Fam. type 0
  • star 10 Eylül 2013, Salı 11:51:32 En az 1 sene sonra egitimi verilerek sertifikasi alinacak olan 330 ucaginda bir part time kabin memuru nasil olurda slide patlatabilir? O ucakta ucamaz bile. Bilmeden cahil cahil yorum yapmasa keske insanlar. Bence bu slidei patlatan asagidaki gibi boburlenen ukala arkadaslardan biri. part timelarin hatalarinj bulmaya calisicaginiza kendi sorumluluklarinizi once yerine getirin ve emniyetli bir ucus gerceklestirin. Bazilari isini mukemmel yapiyor onlara sozum yok olamazda ama bazilari??!!! 0
  • iPhone Uygulaması 10 Eylül 2013, Salı 10:08:04 Ucak yanasmadan su cep telefonlarini acmasaniz kabin ekipleri , hemen wassup a face e girmeye calismasaniz daha iyi olmaz mi 2
  • Çankaya kaptan 10 Eylül 2013, Salı 08:42:14 Alay edenlere başlığıyla yazı yazan mühendis dostum. Fikirlerine tamamen katılıyorum. 1
  • boss 10 Eylül 2013, Salı 07:24:08 Bu thy ucaklari nokcak boyle ,ucagin ici ter kokuyo butun hostesler erkek ,derhal cozun bunu... 8
  • :) yazana 10 Eylül 2013, Salı 05:50:22 Arkadasim dikkat et, "benim kesinlikle basima gelmez,komutu veren ben slide i disarm eden ben,istedigim gibi dalga da gecerim" derken o slide senin de bi tarafinda patlamasin... 1
  • Geçmiş olsun 10 Eylül 2013, Salı 02:50:50 Bazen olur hakkaten.Keyfin olmaz uçarsın.Kötü bir haber alırsın,yarım saat sonrasında görevin vardır,gitmek ZORUNDASIN.Hiçkimse mazeret izninden,iyi hissetmediğinde muayene olup rapor alma hakkından bahsetmesin.Artık yok öyle birşey.Sağlık yada moral anlamında herşey dört dörtlüktür,ekip zorlar,2 kişilik iş yaparsın.Ekip çok iyidir,minimum ekiple saatlerce çalışırsın,koltuğunda rahat rahat oturması gereken yolcu bezdirir seni,gerginlik çıkarır.5000 saat uçtuğunu iddia eden,makam sahibi tanıdıkları bol,sıkılınca şikayet yazan yolcular var bu ülkede. Olayla dalga geçmenin de,acımanın da anlamı yok,sadece olur böyle şeyler.İşe giderken arabanla 50 km yol gidersin,ulaştığında arabanı park ederken çarparsın,bu senin kötü şoför olduğunu göstermez. Tabi bu arkadaş merkeze çekilebilir,rahatsızsan rapor alsaydın,ekibin öyleyse rapor etseydin,yolcu öyleyse şöyle yapsaydın..... 0
  • vayy 10 Eylül 2013, Salı 01:29:44 Trajikomik çünkü neden biliyomusunuz Sözde grevde olmayan thynın havacı calısanları grevde ve bu ınsanların yerıne part timelar alınıp sözde yalandan 2 günlük eğitim veriliyor bunada şahidiz hangar içinde sonra Slide niye patladı aslında bunları yaptıktan sonrada Slide asıl her uçuşta niye patlamadı diye sormak lazım thynın yönetiminin Türkiyeye yaptıgını Israil yapmadı 1
    • part time 10 Eylül 2013, Salı 11:34:24 grev sebebiyle işe alınan dediğiniz part timelar henüz geniş gövde de uçmaya başlamadı bilginize NE ÇEKTİNİZ BE PART TİME arkadaşlar yazık size. bundan sonra kuş sürüsü motora girse sebebi sizsiniz PART TİME lar 1
    • part time 10 Eylül 2013, Salı 11:34:25 grev sebebiyle işe alınan dediğiniz part timelar henüz geniş gövde de uçmaya başlamadı bilginize NE ÇEKTİNİZ BE PART TİME arkadaşlar yazık size. bundan sonra kuş sürüsü motora girse sebebi sizsiniz PART TİME lar 0
  • Kapı kolay acilir 10 Eylül 2013, Salı 00:17:08 20:15:49 yorumcusu arkadasim. Havada iken kapı çok kolay açılır, öyle kolay açılır ki ne olduğunu bile anlayamazsın. Ancak elbetteki nasıl açıldığını burada yazmayacağım. Sen önce biraz daha araştır sonra yorum yaz istersen. Teknisyen 0
  • iPhone Uygulaması 10 Eylül 2013, Salı 00:07:29 Arkadaşa çok geçmiş olsun.kendisine eminim ders olmuştur ve bu konuda arkadaşımız için gerekli önlemler alınmıştır(eğitim vs).tabi sadece arkadaşımız değil cross check yapan diğer arkadaşımızında hatası var.affı yok ama önlemi var.emergency demek herşey demek. 0
  • Km 09 Eylül 2013, Pazartesi 23:47:24 Slide patlatmak en talihsiz olay bir k/m için geçmiş olsun kardeşimize fakat işte airbus oldugu için hata oranı daha fazla boeinge göre bi anlık dalgınlık böyle kötü sonuçlar doğuruyor maalesef bizim işin en korkulu rüyasıda bu zaten. Allahtan pariste patlamamış slidesiz kalkarlardı birde üstüne 50 tane kobay yolcu indirilirdi uçaktan. Bir daha olmaması dileğiyle. 0
  • Kaptan 09 Eylül 2013, Pazartesi 23:46:59 Havacılıkta herkesin basına talihsiz olay gelebilir, Boburlenmeye,baskasını hor gormeye basladıgınızda basınızı belaya sokmaya cok yakınsınız demektir. Ben bir kaptan olarak buraya dalga gecici yorum yapan kisinin kaptan olduguna inanmak istemem yakıstıramam, birkac kisiye kızıp tum kabin memurlarını aynı kefeye koymak yönetici seviyesinde olan biz kaptanlara yakısmaz Biz bir Havacılık Ailesiyiz ucucusundan teknigine harekatcisindan yolcu hizmetlerine Bunu unutmayalım, 0
  • Kaptan pilota 09 Eylül 2013, Pazartesi 23:34:28 Demek o slide dan kaysaymışda eğitim olurmuş. Ne kadar komiksiniz. Dalga geçecek başka bişey bul, ya da yorumlarını kendine sakla. Yoksa o slide daki hook ları yersin. 1
  • Crew 09 Eylül 2013, Pazartesi 22:48:47 İnsan 5-6 gun ust uste 3 sefer 4 sefer yaparsa o beyın normal standartlarda calısmaz ve aynı beyin o slide ı patlatabilir. Bazen okadar yorgun oluyoki insan, bakıyo armed oldugunu gordugu halde dısarm ıste deyıp elını atabılıyo ve son anda kendıne gelıp elını geri cekıyo (Bırkac kez bizzat sahıt olunmustur boyle hareketlere). 0
  • Ne denirki? 09 Eylül 2013, Pazartesi 22:32:43 Öncelikle çok geçmiş olsun. Şükürki hiçkimse yaralanmamış. Ama en önemlisi bu slide neden patladı? Deneyimsizlikten mi , eğitimsizlikten mi , yoksa fazla mesailere zorlanan kabin memuru / amiri arkadaşlarımızın artık yorgun çooook yorgun ve bitkin olmalarından mı???? Bu insanlar bu kadar yoğun ve ağır uçuşlar yaparken check listlerini ne kadar kullanabiliyorlar? Servis ve yolcu memnuniyetini düşünmekten baskı altında çalışmaktan asıl görevlerini unutmuş olabilirler mi? 0
  • hamdiii 09 Eylül 2013, Pazartesi 21:57:53 kebnkurüvsilaydarmzenkrosçek 0
  • Kaptan Pilot 09 Eylül 2013, Pazartesi 21:26:32 Patlatan arkadaş birde kaysaymıs güzel egitim olurmus onun icin :) 7
    • Kaptan pilot a 09 Eylül 2013, Pazartesi 22:44:04 Senin uçağinda olursa talimat verde o gorevli atlasın. 1
    • kabın 10 Eylül 2013, Salı 18:59:43 330 uçaklarında slaytların patlamasının en büyük sorumlusu kaptanlar çünki AİRBUSLARDA KOKPİT KONTROLLERİNİ HİÇ SAĞLIKLI YAPMIYOR BEN KAÇ DEFA ŞAHİT OLDUM 1
  • iPhone Uygulaması 09 Eylül 2013, Pazartesi 20:15:49 Birde teknisyen bir arkadaş yazsın şuraya uçakta havada iken neden kapı açilmaz (demiyorum) istesekte açılamaz diyorum. Vallahi havada uçağı gören kendini astronot zannedip buraya yorum yazıyor. Havada kapılar açılsaydı hava korsanları en kolay uçakları bu yöntem ile (tehdit) ederek kaçırırlardı. UÇAK HAVADA İKEN UÇAĞIN İÇ TAZYİKLEMESİNDEN DOLAYI İSTESENİZDE KAPILARI AÇAMAZSINIZ. KAPILARIN VE UÇAĞIN YAPISINDAN ÖTÜRÜ O KAPILAR ÜZERİNDE TONLARCA BASINÇ VARDIR. KAPILARIN İÇTEN DIŞA ÇALIŞMA PRENSİBİNDEN DOLAYIDA DOZER GETİRSEN KAPIYI AÇAMAZSIN. Çok geçmiş olsun. Ama belliki dikkatsizlik kaynaklı bir kaza.Tekrar geçmiş olsun. 1
    • güzel 10 Eylül 2013, Salı 00:46:32 Güzel anlatımınıza Dozer yakıştırmanızı yapmasaydınız daha bi iyi olurdu. Uçak havadayken kapı açılır efendi. Önemli olan havada olup olmaması değil, ne kadar yükseklikte olduğu ve ne kadar basınçlama yapıldığıdır. Not: Bu arada teknisyenim : ) 0
    • Volvo 10 Eylül 2013, Salı 08:55:15 Nat.Geo.'da Uçak Kazası Raporu belgeselinde göstermişti; 747'de kabin içinde çıkan bir yangında aşırı miktarda artan dumanı dışarıya tahliye etmek için kapılardan birinin havada iken açılması ile alakalı bir prosedür vardı. Ekipte bunu uyguluyordu (ama işe yaramamıştı, uçak gene de düşmüştü). Bu konu hakkında teknik açıklaması olan var mı? Şimdiden teşekkürler. 0
    • cabin pressure 10 Eylül 2013, Salı 15:00:43 basınclandırma sistemini kapatırsan kapı acılır,ama bu sefer başka sorunlar ortaya cıkar bkz: helios flight 522 0
    • Açılır 10 Eylül 2013, Salı 22:06:58 Cooper diyorum başka birşey demiyorum. 0
  • Yasas 09 Eylül 2013, Pazartesi 19:46:56 Arkadaşa çok üzüldüm geçmiş olsun. Bir anlık hata bu işte çok ağır sonuçlar verebiliyor. Bu arada dalga geçtiğini sanan arkadaş, nereden biliyosunuz bunu yapan arkadaşın rizeli olduğunu veya kalitesini! 1
  • :) arkadasa 09 Eylül 2013, Pazartesi 19:36:30 ASLA asla deme cocuk! yorgunluk, uykusuzluk ,yolcu faktoru, dikkat daginikligi die bir sey var. demek sen cross checki tek basina yapiosun.Helal sana. slide ile aklin pek alakasi yok.TK ya giremeyenler neden farkli noktalardan saldirir ki anlamadim. memleketim NEvsehir:) ya senin?;) 1
  • KA 09 Eylül 2013, Pazartesi 19:36:25 Başarılı, kibar, asil kabin eğitim müdümüz bu olaylara da çözüm bulacaktır :):) 0
  • fatih 09 Eylül 2013, Pazartesi 19:03:35 O değilde acaba kaçırılan pilotlar akşam yemeği yediler mi onu düşünüyorum.. 1
  • tekno 09 Eylül 2013, Pazartesi 18:52:26 işbilmez fosss tekn daha çookk fırın ekmek yemeniz lazım 2
    • alakasız 09 Eylül 2013, Pazartesi 23:14:36 teknikle ne alakası var olayın.slide toplama sırasında yardım edenler için yazdıysan da oda başka bir insanlık sen anlamazsın. 2
  • Android Uygulaması 09 Eylül 2013, Pazartesi 18:46:05 gayet normal olabilir..arada sirada her sirkette olur bosuna martaval okumayin. 1
  • Hep'e cevap 09 Eylül 2013, Pazartesi 18:10:25 Slide patlaması kapı açılırken slide konumunun değiştirilmemesinden kaynaklanır ve dolayısıyla havadayken patlayamaz. 0
  • :) 09 Eylül 2013, Pazartesi 18:05:38 Walla istedigim kadar dalga gecerim bu seni hic ilgilendirmez, onune geleni kabine alirsan olacagi bu! Benim basima asla ve asla gelmez.komutu veren ben checki yapan ben!gozunun onundeki kolu armed disarmed yapmaktan aciz insanlar doldu tasti!kafasi azicik basan biri yaptigi en onemli emergency check i de yapamiyorsa yaziklar olsun.patlata patlata bir hal oldunuz yeter ya.komutu turkceyemi cevirelim? Yada sizin anlayacagunuz lazcayami? 12
    • e yani 09 Eylül 2013, Pazartesi 18:20:52 haklısın vallahi ben de dalga geçiyorum .. bir kediden korkar biri slide patlatır ama durmadan da şikayet ederler..... ha bir de hem ukala ve cahil arkadaş 'ya havada patlasaydı' yazmış.... ne desem bilemedim :))))) 9
    • pilot 09 Eylül 2013, Pazartesi 19:08:43 Ben senin de başına inşallah gelmesin diyorum. Kaza nedir bilir misin? Birgün onu anladığın gün görüşelim. Önemli olan mal kaybıyla atlatılmış. 0
    • HAHAHAH 09 Eylül 2013, Pazartesi 19:09:38 Sende kimsin de istediğin kadar dalga geçermişsin. Bende seninle dalga geçiyorum, 2
    • Büyük konuşan.. 10 Eylül 2013, Salı 03:00:13 Ah ah,zavallısın.Kuyruk davası var gibi sende.Aklı havada,herşeyi ben bilirim diyenlerin başına gelenleri yazsak buraya aklın almaz senin.Fazla dayanmıyolar meslekte zaten. 0
    • yahu 10 Eylül 2013, Salı 10:39:28 yahu bu 330 çift koridor değil mi ? çift koridor serttifakası için de en az dokuz ay geçmiyor mu nedir derdiniz adam en az dokuz aylıkmemur bi anlık dalgınlıgıyla yapmıstır neden slide evinize patlamış gidi dertlenmişssiniz şirket o arkadası cıkarmasa bari 0
  • nane 09 Eylül 2013, Pazartesi 17:50:36 Tüm dünyada slide patlatma vakalarında birinciyiz vesselem 1
    • thy 21 Eylül 2017, Perşembe 03:19:09 thy nin diğer bayrak taşıyıcı firmalara göre slide patlatma oranı bayağı bir düşük araştırın isterseniz 0
  • Kara Kedi 09 Eylül 2013, Pazartesi 17:41:13 İşte sonunda Kabin ve Tekniğin geldiği hal ortada.... Kısaca ne denir buna, YAZIK. Duydun mu Temel bunlar senin ve Topçunun eseri. Eğitim çok ama çok düşük, kalite ise sıfır. Kokpit yakında sizde bundan nasibinizi alırsınız. Hade öptüm gari. 1
  • 2 gün 09 Eylül 2013, Pazartesi 17:38:05 Daha iki gün önce o uçakla uçtum, o kapıda ben çalıştım.. arkadaşım için çok üzüldüm geçmiş olsun.. 1
    • c 09 Eylül 2013, Pazartesi 20:18:32 Allah korumuş seni:))))) 2
  • Android Uygulaması 09 Eylül 2013, Pazartesi 17:36:20 Buyuk gecmis olsun. ..alahtan birinin uzerine patlamamis:)) 1
  • Acaba? 09 Eylül 2013, Pazartesi 17:34:59 Bu kapılar üzerinde anahtarlar ile inişten sonra ve kalkıştan önce bazı işlemler yapılıyor.. Acaba bu işlemler yapılmadan kapı mı açıldı* 7
  • hep 09 Eylül 2013, Pazartesi 17:29:27 THY de slide patlaması olayları ile sık sık karşılaşıyoruz. Acaba bu slide lar yerde değilde uçak havadayken patlasa, o zaman ne tür bir fecaat olur acaba? Allah korusun ama bence bu vakalar coğaldı, sebepleri iyi araştırılarak bir facia ya davet cıkarmamali... 24
    • kaptan... 09 Eylül 2013, Pazartesi 18:05:03 uçağın 3 tekeri de yere değmeden kapılar açılmaz... merak etmeyin 1
    • AkadCan 09 Eylül 2013, Pazartesi 20:12:29 Havada kesinlikle Slide patlamaz meraklanmayınız 0
    • bilmiyorsun atma 09 Eylül 2013, Pazartesi 22:36:49 ucaktan anlamiyorsun neden yaziyorsun.havada slide acilmasini nasil yapacaksin.airbus ta kapi disari cikmadan slide acilmaz,dizayn eden bunu düşünmüş merak etme.bu olayda sistem gayet normal çalışmış kapı slide arm iken açıldığında kapı dışarı çıkar çıkmaz slide açılmış.herşey normal.anormal olan kapıdaki görevli arkadaşımızın bahtsızlığı, dikkatli olmayıp 3-5000 dolara mal olan slide değişimine sebep olmasıdır.Kapı kapalıyken slide patlamasına rastlandığını hiç duymadım . 0
    • kaptan rumuzluya 09 Eylül 2013, Pazartesi 22:46:21 airbusta soylediğiniz sistem bulunmaz kapıları açmaya gücünüz yettiğinde (yani yaklaşık sıfır delta p kabin basıncında )kapıyı açabilirsiniz araştırın öğrenin. ancak boeing NG lerde kanat üstü kapılarda iniş kalkış sırasında ekip yerlerinde olduğundan kapıların açılmasını engelleyen bir kilit sistemi vardır.dediğiniz gibi uçak iniş takımlarının üzerine indiğinde açılabilir.Ama yine diğer kapılarda kilit yoktur gücünüz yettiğinde açabilirsiniz. 0
  • Memurus 09 Eylül 2013, Pazartesi 17:28:52 Gecmis olsun,kimse bilerek yapmaz,dalga gecmeden once bi dusunelim..yarin bizim de basimiza gelebilir mi diye?? 3
  • iPhone Uygulaması 09 Eylül 2013, Pazartesi 17:25:38 teknige de doco yardim etmis galiba;) isini cabuk bitirmek isteyen doco slide toplamaya da baslamiss:) 0