THY UÇAĞINA KUŞ ÇARPTI KAPTAN SEFERE DEVAM ETTİ

    Çok beğenilenler

  • iPhone Uygulaması 16 Mayıs 2014, Cuma 01:36:04 Arkadaşlar bakın, biraz mantıklı yorum yapın. Adam nereye kuş çarptığını, hatta bazen çarpıp çarpmadığını bile anlayamamış veya hissedememiş olabilir. Biz iki defa inişte iniş takımında ölü kuş getirdik, mümkün değil hiçbirşey anlaşılmıyor. Hele hele teknik bir işar da gelmediyse asla bilemezsiniz. Biri İstanbul-Antalya, diğeri Diyarbakır-İstanbul olmak üzere iki defa da motorumuza kuş girmiş, o halde iniş yaptık. Motor en ufak bir olumsuz sinyal vermedi. İnişte teknisyen kontrolden sonra geldi geçmiş olsun dedi. Biz hiç birşey anlamamıştık bile. Kaldı ki motor yapılan tüm yer testlerinde normal çıktı. Oysa öyle değil. Belli başlı hasarlar vardı. Motorlar hiçbir işar vermedi, Çünkü motorlar belli bir büyüklükteki kuşların verdiği bazı hasarlarda duruyor veya arıza veriyor. Motorlar bu gibi durumlarda hakikaten dayanıklı ve stabil, öyle ki son haddine gelene kadar hiçbir sinyal vermeyebiliyor. Bazen öyle durumlar oluyor ki ne vibrasyon, ne egt, ne de diğer veriler değişmiyor. Bakıyorsun N1, N2 normal. Takat normal. Neyi nerden anlayacak ve neye göre hareket edeceksin. Burada da benzer şeyler olmuş belli ki. Sonradan hidrolik ikazı gelmiş olabilir. Dolayısı ile başkalarını eleştirirken iki defa düşünelim. O an orada neler yaşanmış, orada neler olmuş kimse bilemez. Genelde gövdenin önüne ve ön alt kısımlarına kuş çarpınca hissediliyor. Ama iniş takımları daha dışarıda olduğundan her zaman hissedemezsiniz. Bir de havacılıkta başka bir kaide vardır. Her olay, herkesin başına gelebilir, bu nedenle büyük konuşulmaz. Sonuç olarak lütfen gerekli gereksiz yorumlardan kaçınalım. Hiçbirşey yaşanmadan bilinmez. Polemik olsun veya laf olsun diye yazmadım. Olan biten, olası şeyleri yazdım. Herkese emniyetli uçuşlar dilerim. 0
    • evt 16 Mayıs 2014, Cuma 07:46:58 guzel ozetlemissin. Ayrıca pilotlar da kendi canlarını hice sayacak degiller, eminim herseyden once sorun olması durumunda zaten gerekeni yapacaklardır.. 1
    • pilotlar 16 Mayıs 2014, Cuma 17:18:39 Abi zaten anlamiyorum. Sanki pilot milleti dedigin, hayatini ve yolcularin hayatini riske atmaya bayilan, adrenalin tutkunu ve kurallari cignemek icin firsat arayan bir topluluk. Biraz empati yapabilsek, adamlar ne kosullarda bu kararlari veriyorlar anlamaya calissak ne iyi olur 0
  • iPhone Uygulaması 15 Mayıs 2014, Perşembe 22:20:54 Alterneyt fren sistemi nedir arkadaşım ya tamamını ingilizce kullanın bilmiyorsanız ''alternate brake system'' ya da türkçesi alternatif fren sistemidir böyle böyle türkiyede saçma sapan bir havacılık dili icat ettiniz! 2
    • Yorumum 16 Mayıs 2014, Cuma 00:58:32 Türkiye özel isimdir.''T'' harfini büyük yazmalısın.Yorumuna katılıyorum ancak izah şeklini beğenmedim. 3
  • Tüm yorumlar

  • From Anywhere 19 Mayıs 2014, Pazartesi 20:57:42 TUNCAY KAPTAN GELECEK DERTLER BITECEK. 0
  • iPhone Uygulaması 17 Mayıs 2014, Cumartesi 07:17:19 Aslinda benim kastettigim bir davranis bicimi bir dusunce yapisiydi.777,330 gibi buyuk ucaklarda elbet her carpma farkedilemeyebilinir,ikaz alinmadikca tabii ki ucusa devam edilir.Ama carpmanin farkindaysaniz veya carpmadan supheleniyor fakat ikaz almadiysaniz ucusa devam eder misiniz?Eger her suphede geri donerseniz isinizi kaybedersiniz korkusu varsa bu bir guvenlik sorunu mudur?Belki hava yolundan havayoluna,pilottan pilota degisiyordur.Bir iki kaptanim duzgun bisekilde aciklamaya calismis,diger yorumlarda saldirma dalga gecme bile var.Bu ulkede herkes herseyi cok iyi bildigi icin ulkenin hali ortada.Not:Bu islerden pek anlamam dedim ,zira meslegim,isim pilotluk degil,yoksa atpl frozenim son derece iyi dlr sonuclarim vs.de var.Pardon pardon klavye delikanlisi da oluverdim.Tek motorlu ucakta kus carpmasi da yasayip geriye donmus biriyim.Herkese kazasiz kirimsiz emniyetli ucuslar. 0
  • ipone tsk. 17 Mayıs 2014, Cumartesi 01:27:12 Sevgili iphone emin ol bu kaptanlar bu ise gonullerini koyuyor paraya talip degil hizmete kendini adiyor yani her biri bu isi ask ile ve bazen buram buram ter dokerek emniyetli ucmak icin tum omrjnu egitimlerle harciyor kendilerini bukadar yipratmak inan kul hakki dir.ama son yazinla affettirdin kendjni.ltf birini karalamadan ne ozellikleri var neleri feda edip oralara gelmis bilip yorum yapalim derim ben.saygilar. 0
  • camaroth 16 Mayıs 2014, Cuma 22:59:24 bizim memlekette herkes ama herkes herşeyi bilir ahkam keser yorum yapar..kesin ve net konuşurlar.. ama konuyla alakaları asla olmaz salla gitsin.. 0
  • iPhone Uygulaması 16 Mayıs 2014, Cuma 21:47:18 Cahilce bir yorum yapmisim tum kaptanlardan ozur dilerim.Ucaga kus carpsa da eger ciddi bir sorun yoksa ucusa devam edilecegini,hergun bircok ucaga aslinda kus carptigini ama bunun normal olabilecek bisey oldugunu ogrendim.Tesekkurler. 0
  • kakir 16 Mayıs 2014, Cuma 18:17:49 Bu kadar işsiz pilotlar varken hala lufthansa kaptanlarıyla uçulmasını anlayamıyorum. Ayrıca bu kuş çarpması olayı herşeyi anlatıyor ki pilot alma kriterlerinde dğişiklik yapılmalı. Universite mezunu değilde gerçekten pilot olmak isteyenler ama lise mezunu olur ,ingilizcesi o yüksek kriterlere uymamış olur . Bunlar sorun değil ingilizce ögrenilir bir şekilde diye düşünüyorum .bu iş gönül işi yani ustalık işi gerçekten isteyenler yapmalı .Universite mezunları da mesleğini yapsın biz de işimize bakalım . Benim yaptığım iş havaclık iş Safety , agzım var yazıyorum evet.. uçağı bıraksan zaten otonam gidiyor ..Aletli uçuş denen birşey var pilotlar sadece kuş çarpması ve benzeri durumlarda müdhale etmeli . Yorumum biraz düzgün türkçeyle oldu kusura bakmayın.. 2
  • acemilik 16 Mayıs 2014, Cuma 15:55:30 Bence yanlış olanı yapmış.En ufak bir şüpheye mahal vermemeliydi. İniş takımlarını birkez daha açıp kapasa herşeyi anlardı ve geri dönerdi.Uçak değişir 2saatlik gecikme ile olay halledilirdi. Malzeme gönder, ekip gönder,yolcu sorunu, gibi, gereksiz işler olmazdı. herhalde aferin demiyeceklerdir her kimse... 2
    • sevgili dostum 16 Mayıs 2014, Cuma 17:14:38 bilgili arkadasim, hidrolik kacagi zaman icerisinde anlasilir. Inis takimi acip kapayinca hop diye olmaz. Anlamiyorum ya insanlar ne kadar bilmis bilmis yorumlar yaziyorlar. En ufak supheyle geri donersen birkac ay icerisinde isten atilmis bir kaptan olursun. Sen saniyormusunki kus carpmasi cok az olan bir olay? Her gun kac ucak kus carpmasina maruz kaliyor biliyormusun? Ben sana soyliyim, onlarca ucak sadece Istanbul'da buna maruz kaliyor. Hepsi en ufak suphede geri donse ne olacak? Biraz kafayi calistirin ve blimediginiz konularda yorum yapmayin. Oyle atip tutarak ancak kendini rezil edersin. 2
    • korkunç bir yorum 16 Mayıs 2014, Cuma 19:37:17 Yukarıdaki yorumunuza katılmak mümkün değil hatta katılmanın ötesinde korkunç bir ifade olduğunu düşünüyorum. Bir kaptan emniyetsiz bir durumdan şüphe ettiği her olayda mutlaka ama mutlaka geri dönmelidir. Yok her olayda kaptan geri dönerse işten atılırmış vs. Ya o uçakta kuş çarpması sonucu tüm hidrolik boşalsa idi? Olur olmazı tartışmıyorum,ortada ihtimal dahilinde olan emniyetsiz bir riskin varlığından bahsediyorum. Hidrolik boşalması değil başka herhangi arıza da meydana gelebilirdi. İşte bu olayda da risk gerçeğe dönüşmüş zaten,bundan daha güzel bir kanıdı var mı söylediklerimin? Neyseki major bir durum oluşmamış. Sonu kötü bitmemiş. Ama uçağa kuş çarpmış, "bişey olmaz devam" dersen Osmanlı usul uçak idaresinden başka birşey olmaz bu. Ortada en ufak bir emniyetsizlik şüphesi var ise kaptanın asli görevi o riski ortadan kaldırıp operasyona o şekilde devam etmektir. Yoksa öyle "bişey olmaz koçum" tarzı tayyarecilik yüzünden 20 yılda bu kadar kaza yaptı Türk Sivil Havacılığı.. 2
    • yorum 17 Mayıs 2014, Cumartesi 05:09:43 ''Kanıdı'' var söylediklerinin. Türkçe bilgin oldukça zayıf. Ama temel bilgi eksikliği bişey olmaz koçum, düzeltirsin. 0
    • Korkunc yoruma 18 Mayıs 2014, Pazar 12:32:35 Abi sen yorumu nasil okuyorsun? Emniyetsiz durum varsa tabiki herkes geri doner. Pilotlar canini sokakta bulmadi bundan emin olabilirsin. Ama tum kitaplarda da yazar, eger gostergelerde anormal birsey yoksa devam et der. Ucaklarda her sistemin yedegi ve yedeginin de yedegi vardir. Merak etme bir kus butun hidrolik sistemlerini bosaltacak zarar veremez. Tek hidrolik kaybida tahmin ettiginiz kadar korkunc birsey degildir. Emniyetli bir sekilde inisi cok rahatca gerceklestirirsiniz. Benim anlatmaya calistigim, gostergelerde hicbirsey yokken, ben sadece suphelendim birsey olmustur diyip geri donersen sirket senden hesap sorar. Bu sadece Turkiye'de olan birsey degil Avrupa'da da boyledir. Ama kus carpmasindan sonra motorda titresim goruyorsan, egt artiyorsa veya ne bileyim hidrolik azaliyorsa tabiki devam edersin demiyorum. Akil var mantik var. her kus carpmasi suphe uyandiran bir olaydir. Ama parametreler normalse neye dayanarak geri donecen? 0
  • iPhone Uygulaması 16 Mayıs 2014, Cuma 13:07:52 Geçmiş olsun Emniyetli uçuşlar 1
  • iPhone Uygulaması 16 Mayıs 2014, Cuma 12:50:39 Buna sunu diyecegiz, hicbir seyden haberin yok 1
  • 10:51 iphone a 16 Mayıs 2014, Cuma 11:40:17 Dostum sen tip egiimini yeni bitirmis heyecanli bilmislere benziyosun. Cruise check saatte bir yapilir, yakit kontrolu 30 dakikada bir yapilir. Erzincan ucusu sence kac saat? 10 saat surmez dimi? En fazla 1:20 flight time dir. Ilk cruise checki ne zaman yapiorlar? Duz ucusa gecince, bu da takriben kalkistan sonra 20-25 dakika ediyor. Alcalmada 30 dakika civari surer bu da demektirki yaklasik olarak 30-35 dakika duz ucus yaptilar. Yani ikinci bir cruise check yapamamislardir. Hidrolik sivisi sizintisinida ilk cruise check te gorememen cok normal. Oyle oluk oluk akan bir sivi degildir kendileri. O yuzden sen sop ve tomelari okumaya devam et, calis biraz daha sonra yorum yap 1
  • iPhone Uygulaması 16 Mayıs 2014, Cuma 11:28:26 Herkes kaptan olmus , herkes c/s olmus masallah parmaklari olan yazmis durmus sizin bilginizde iste onunuzdeki klavyedeki harfler kadardir. Cok gecmis olsun... 1
  • iPhone Uygulaması 16 Mayıs 2014, Cuma 10:51:15 Kaptanın uygulamasını savunan arkadaşlara: kaptanım veya yardımcısı cruise check sırasında hidrolik seviyelerini kontrol etmemiş mi? Ayrıca SOP gereği her yarım saatte bir system check lerini yapmamış mı ? Eğer yapsa idi hidrolik seviyesinin düştüğünü görebilecekti! Buna ne diyeceksiniz? 5
    • ... 16 Mayıs 2014, Cuma 13:26:49 senin basına gelse eminim bütün bunları yapacaktın. Allah kaza bela vermesin cok gecmiş olsun diyelim. 0
    • SOP 16 Mayıs 2014, Cuma 18:31:43 kokpite girememiş olmanın verdiği alta kalmışlık diyeceğiz. üçgenin taban kenarı olmanın dayanılmaz mağrurluğu. İnan bak sen olsan kuş çarpmadan önce iniş takımlarını kapatıp 30 dk checklerinde o hidrolikleri tamir bile ederdin. Ama gel gör ki burada yorumlarınla neşe veriyorsun bizlere şu halinle daha faydalısın havacılık için. Yani klavye başında oyalanman daha bir hayırlı herkes için. Bunu diyecektim .. 0
  • Ceza 16 Mayıs 2014, Cuma 10:42:45 Kaptana disiplin cezası verilsin.... 5
    • km2 16 Mayıs 2014, Cuma 13:07:35 evet haklısın ayrıca idam edilsin, yok yok yetmez mal varlığıda hazineye devredilsin. 0
    • Ceza 18 Mayıs 2014, Pazar 12:35:50 Bence birde bir arabanin arkasina iple baglanip butun sehirde suruklensin.... Anlasilan disiplin cezasi verilsin diyen arkadas 10 numara bir adamki, en ufak bir tahammulu bile yok 0
  • iPhone Uygulaması 16 Mayıs 2014, Cuma 10:27:01 Ağzı olan konuşuyor. Bilmeden, anlamadan, dinlemeden. Maksat muhalefet olsun! 1
  • Mehmet 16 Mayıs 2014, Cuma 09:17:27 Gunumuzdeki tayyareler o kadar güvenli ki, bir sistemin yedeğinin yedeği var. Kaptanlarımıza nazar değmesin,kanatlarından rüzgar eksik olmasın,emniyetli uçuşlar olsun. 4
    • Mehmet 16 Mayıs 2014, Cuma 09:59:00 emniyetli ucuslar diledik hemen eksiye basanlar olmus, emniyetsiz ucuslar olsunda eksiye basanlar o tayyarede olsun mu deseydik? 0
  • iPhone Uygulaması 16 Mayıs 2014, Cuma 08:23:15 Uçuş ekibine gecmis olsun.allah beterinden korusun.yorumlara baktimda yine klavye pilotları is başında herzamanki gibi.bu kuş paralel yapiya mensupdur diyen olmamış hayret ;) 4
  • Yurru 16 Mayıs 2014, Cuma 06:21:46 Yurruu git, adam dogrusunu yapmis 3
  • iPhone Uygulaması 16 Mayıs 2014, Cuma 02:57:33 Cok gecmis olsun daha farklı bir sıkıntı çıkabilirdi. Kazasız belasız ucuslar. 1
  • Helmut 16 Mayıs 2014, Cuma 02:20:33 Kaptan cesur almandi galiba,zaten bu tur olaylar icin alindi almanlar ne olursa olsun devam. Adamlarda nede olsa hitlerin kani var. 2
  • BÜLO 16 Mayıs 2014, Cuma 02:12:15 THY ya kuslardan cekiyor yada sakkali yobazlardan !! 2
    • nesli tükenesice 16 Mayıs 2014, Cuma 15:59:17 En güzel yorumu sen yapmışsın dostum. ne zaman nesilleri tükenecek bunların... 0
    • NESLI T..`ye 17 Mayıs 2014, Cumartesi 02:23:01 NEG....kuslarin zaman icersinde yok olup gidecekleri kesin gibi !!! Ama digerleri tükenmez, onlar mitoz bölünme ile cogaliyor !!! 0
  • iPhone Uygulaması 16 Mayıs 2014, Cuma 02:08:00 Iphone 21:34'e Arkadaşım, biz küçükken ağızdan dolma tüfekler vardı. Şimdi de sizin gibi ağızdan dolma adamlar türedi. Kendin söylüyorsun bu işlerden anlamadığını ve hala yorum yapıyorsun. Bilgin olmadan fikir, fikirin olmadan yorum sahibi oluyorsunuz. Be yapacaktı arkadaşımız kafayı çıkarıp baksamıydı. Bir işar olmadan mümkünü yok anlayamayacağınız durumlar oluyor. Arkadaşlara geçmiş olsun, emniyetli uçuşlar. 330 capt. 1
  • Geçmiş olsun! 16 Mayıs 2014, Cuma 01:48:14 herşeyi bilen penguenler yorum yapmak için bu sitede kriter yok . Ama yorumlarınızda zekanızın bu kadar noksan oldugunu belli etmeyecek şekilde yorumlar yapmaya çalışınız.. Arkadaşım emin ol sen uçaktaki kaptandan daha iyi bilemiyorsun neyin ne olduğunu ya da anormal durumlarda ne yapılması gerektiğini. Eğer yeterince bilgili olsaydın 2 -3 satırlık haberden yorum yapamayacağını biliyor olurdun .. Yani eğer ŞUUR'lu olsaydın , bu habere yapılacak en iyi yorumun ''geçmiş olsun Kaptanım'' olacağını bilirdin. 1
  • iPhone culara 16 Mayıs 2014, Cuma 01:28:59 Sizin işiniz lüzumsuz yorumlar yapmak mıdır iPhone cular ? ( geçmiş olsun diyen hariç) hem bu işten anlamam diyorsun hem de abuk sabuk yorum yapıyorsun. Balığı sen tut! Android çi arkadaş, evet uçağa kuş çarpsa ve kokpitte herhangi bir ikaz yoksa kaptan yoluna devam eder. Bu olayda kaptan geri dönseydi ve uçakta bişey çıkmasaydı eminim bu seferde neden devam etmedi de o kadar yolcuyu mağdur etti diye başka başka ama saçma yorumlar yapardınız. Gidin işinize ya. Haberde kullanılan bozuk lisanı ile ilgili yoruma da katılıyorum. Saygılar. 1
  • cok bilgili iphone 16 Mayıs 2014, Cuma 00:53:01 Bu ise bilmem diyorsun neden yorjm yapiyorsun.taksimi bu kus carpti dur saga cekip camurluk ayna yerindemi bakimmi desin kaptan.demekki carpma ucusu riske edecek zarar vermemis ucus devam karari almis kaptan.sen bilmiyorsun madem birak bilen isini yapsin. 2
  • ikaz 16 Mayıs 2014, Cuma 00:14:37 eger herhangi bir sorun ikazı yoksa devam edilir. Kus carpması göç yolları üzerine havalimanı yapan (3. havalimanı göc yolu uzerindedir) her üstün zekalı ülkede yasanabilen genel bir sorundur :) onlarla nasil devam ediliyor ise, kus carpması ile ikaz yoksa devam )) 2
  • Android Uygulaması 15 Mayıs 2014, Perşembe 23:07:06 Kuş çarptığından şüphelenseniz ama aletlerde uyarı, sistemlerde sorun görünmüyorsa ne yaparsınız?Bunun kuralı nedir? 2
    • ? 16 Mayıs 2014, Cuma 00:16:28 Napıcan 1
    • kuralı 16 Mayıs 2014, Cuma 02:16:10 uçakta kuş çarptı uyarısı aleti var . Ona bakılır . Eğer yeşil ise kuş çarpmış ama bişey olmamış sistemlere. Kırmızı ise sistemlere kuş çarpmış . Sarı ise bak onu bilmiyorum bilen arkadaş yazsın hepimiz öğrenelim burdan. Bir sonraki haberde de nasıl dereye uçak indirilir o ögretiliyor. 0
  • iPhone Uygulaması 15 Mayıs 2014, Perşembe 22:43:38 Geçmiş olsun 1
  • iPhone Uygulaması 15 Mayıs 2014, Perşembe 21:34:24 Ucaga kus carptigini fark eden ve buna ragmen ucusa devam edebilen bir kaptan nasil olur.Bu isleri pek bilmem ama tamamiyla bir guvenlik sorunu.Illa bir ikaz mi otmesi ,isik mi yanmasi lazim ucagin govdesinde vs. hasar olusamaz mi?Eminim bu pilotlar ilgili guvenlik testlerinden basariyla gecmistir. 12
    • Nasıl olur? 16 Mayıs 2014, Cuma 02:05:52 ana dilini temel seviyede öğrenip, sağdan soldan duyduğun bilgilerle bu işi hiç bilmemene rağmen kaptanı teknik olarak eleştirebiliyorsan.Bu dünyada hertürlü saçma -komedi mümkün olabilir rahat olabilirsin.Umarım bu örnek yardımcı olabilmiştir. Gerçekten güzel oldu bu.. 0
    • Mehmet 16 Mayıs 2014, Cuma 09:14:45 Şu yorumu yazacağınıza boş yorum atsaydınız daha anlamlı olurdu. Havacılık bilginizden hiç bahsetmiyorum sayın ayfon uygulaması 0
  • iPhone Uygulaması 15 Mayıs 2014, Perşembe 20:10:44 Bugünlerde böyle sağsalim dönen insan haberlerine ihtiyaç var geçmiş olsun hasarlanan iniş takımı olsun 2
    • tebrik 15 Mayıs 2014, Perşembe 21:40:28 Bizim boyle destekleyici yorumlarada her zaman ihtiyacimiz var. Diger iphone uygulamasinin yazdigi gibi ici bos elestiriler yerine birbirimize destek olmamizi tesvik edecek yorumlar okumaliyiz artik. Yorumuna icten katiliyor, hayatini kaybeden madencilerimizi buradan da bir kez daha saygiyla aniyorum. 1
    • Tebrikler 15 Mayıs 2014, Perşembe 22:09:38 Mesele her yerde bir gözünüz varmış gibi herşeye hakim olmayı beklemek değildir. Mesele tecrübe, deneyim ve bileği hakkıyla bu şekilde kullanmaktır. Ekibe ve yolcularımıza geçmiş olsun. Kaptanlarımızada teşekkürler 1
  • iPhone Uygulaması 15 Mayıs 2014, Perşembe 20:06:12 Kaptanımı tebrik ediyorum, ne kadar güzel ve isabetli bir karar vermiş; balık tutsa daha iyi olur! 10