07 Ocak 2015 Çarşamba, 09:54:45 / Toplam : 48 yorum
Çok beğenilenler
Kadın
07 Ocak 2015, Çarşamba 10:41:31
iki kadını kokpite koymayla konunun alakası ne. Aynı eğitimi kadınlarda alıyor ve gayette başarılı bir şekilde uçuyorlar. Hatta cogu erkek kaptandan daha başarılı ve ingilizce biliyorlar. Ayrımcılıkla bir yere varılmıyor.182
777
07 Ocak 2015, Çarşamba 10:45:34
Kuyruk vurma birkaç tane sebebi var bunlardan 1. uçagı yeterince hızlandırmadan v1 hızında kalkış komutu vermek 2. kolu cekerken kalkış açısını aniden vermek .. tabi daha vardır bunlar benim bildigim115
soru
07 Ocak 2015, Çarşamba 12:38:55 Ne kolu ??Kolu bi acılımını yapar mısınız ?Bilgilendirme için...)35
Tüm yorumlar
Çok gezen
07 Ağustos 2015, Cuma 20:18:42 Agzı olan konuşuyor. Ben sürekli uçuyorum ve o uçakları içinde yolcuyla birlikte kaldırıp uçurmak o kadar basit olsaydı herkes pilotluk sertifikası alır pilot olurdu. 00
Netice
08 Ocak 2015, Perşembe 21:51:59 Sonuca gel. Onlar da 737/320, onlar da aynı mesafe için yakıt alıyor. Ama adam gibi kalkıyor. Siz de kuyruk bölgenizi habire vurdurmaktan bi hal oluyorsunuz. Netice bu, hakaret değil ha. Görmesi bedava. Git ve gözlemle. Derdime ne ki iftira atıyım.50
iPhone Uygulaması
08 Ocak 2015, Perşembe 20:42:12 Ya anlamıyormusun adamlar ulke dışına ucuyor uzun uçuş yakıt fazla dediğin gibi 17R dan kalkıyorsa ki ben doğru söylediğinden emin değilim uöak ağır ufff nr anlatıyorum ben sana hehe biz oyle bala mala uçuyoz mal gibi yorumlar ( hakaret değil ha yanlış anlama)03
Alıngan Abi'ye
08 Ocak 2015, Perşembe 12:49:29 Dikkatli okursanız orada pilotlara hakaret yok. "Hayvan gibi çekmek" tabiri, çok aşırı açı ile uçağı kaldırmak anlamında söylenmiş bir deyimdir. Tarzan pilot da bor hakaret değil, bu şekilde aşırı hareket eden anlamındadır. Lütfen uçaklar 17R den kalkış yaptığında gidin ve gözleyin. Neden tüm yabancı havayolu uçakları fly inn hizasına gelirken yeni teker kesiyor ve daha düşük bir açı ile yükseliyor da bizim 737 ve 320/321 lerin %80'i fly inn hizasında çoktan bilmem kaç yüz feet tırmanmış oluyorlar. Bu yoksa bizim pilotların lövyeyi çok aşırı çekmelerinden olmasın sakın. Niye yabancıların hiç bir uçağı böyle kalkmıyor söyler misiniz. Kurallara harfiyen uydukları için olmasın sakın.
40
suçlu aramak
08 Ocak 2015, Perşembe 03:56:20 Değerli yorumcular, hemen Kaptanı suçlu ilan etmişsiniz.
Böyle durumlarda en başta yüklemeye bakılır. Daha doğrusu loadsheet'de yazılı
mac değerleri acaba gerçek yüklemeyle aynı mı diye. Ama bakıyorum siz hemen
topu Kaptana atmışsınız. Maaşallah diyorum.
Y.D. İst. Şefi11
iPhone Uygulaması
08 Ocak 2015, Perşembe 01:56:34 ''Bizim Pilotlar'
başlıklı yazıyı yazan kişiye;
Sen ne hakla Serefli Turk pilotlarına 'Hayvan Gibi'' Tarzan pilotlar vb tabirlerle hakaret ediyosun?
Saygıdan noksan ifadelerini sana iade ediyorum.
Sayin Airporthaber yetkilileri böyle hakaret içeren yorumu neden yayınlıyorsunuz?12
Gurbetci Turk
08 Ocak 2015, Perşembe 01:44:27 Carpsa bile Turkiyenin gururu
Ucak arizalansin ve insanlar olmesin
Cok uzgunum paris deki olayina :(( rip01
iPhone Uygulaması
07 Ocak 2015, Çarşamba 23:09:53 Olabilir hatasız kul mu olur? Pilotlarımızı kötülemeyin destek olacağınıza köstek oluyorsunuz. Allah yardımcıları olsun edep yahu01
Se737
07 Ocak 2015, Çarşamba 21:56:56 Aft cg ve hafif ucakta,kalkis esnasinda tail Strike tehlikesi yükseliyor, windshear veya strong crosswind de lövye yi Cross tutarak Drag yükseliyor,tail clearance azaliyor12
iPhone Uygulaması
07 Ocak 2015, Çarşamba 21:20:54 Yabancı pilot rumuzlu arkadaş ekmeğini yediğin yerde ülkemin pilotlarına saygısızlık yapma hakkını sana kim veriyor takeoff a teker koyan bir ülkenin pilotlarına saygısızlık etme 12
Sebep...
07 Ocak 2015, Çarşamba 20:25:04 1-2 yorumda yazılmış olan sebeplere bir ilave olarak 'windshear'i (ani rüzgar yön ve şiddet değişimini) ekleyebiliriz. Ama sıkıntı genel olarak teknik ile ilgili, ani lövye çekimi, uçak kuyruk vurma limitine geldiğinde hala yerden kesilmemişse rotasyonu durdurmama. Sonuç olarak pilotaj hatası.50
iPhone Uygulaması
07 Ocak 2015, Çarşamba 20:23:54 Çakma pilotlar sizi23
piyango
07 Ocak 2015, Çarşamba 23:57:27 piyangodan çıktı bu pilotlar11
B738 Captain
07 Ocak 2015, Çarşamba 19:40:01 Değerli okurlar merhaba.. Kuyruk sürtme hadisesi TAIL STRIKE bazı sebeplerden olabilir. Bunun birincisi Uçağın seri hamle ile burnun fazla yukarı çekilmesi, ikincisi kargo, yolcu ve yakıt hesabının dikkatsiz yapılması ve son olarak kalkış esnasında Flap'ların tecrübesizlikle beraber yüksek oranda indirilmesiyle kuyruk sürtme yani TAIL STRIKE hadisesine yol açabilir. Bunlar çoğu zaman dikkatsiz hamle ile ortaya çıkar. Sevgi ve saygılarımla..40
yabancı pilot
07 Ocak 2015, Çarşamba 17:46:39 Avrupa'ya rezil ediyorlar bizi bunlar. Thy nin avrupa seferlerine sadece yabancı pilotlar uçsun. 43
rumuz
07 Ocak 2015, Çarşamba 17:41:03 adam herkezzz yazmis yuh diyorum.10
kuyruğa tekme
07 Ocak 2015, Çarşamba 17:31:25 Herkes 1 kere hata yapabilir. Ama 2. defa kuyruk sürtenin kesinlikle kuyruğuna tekmeyi basacaksın. Çocuk oyuncağı mı bu? Sen git el arabası kullan.40
iPhone Uygulaması
07 Ocak 2015, Çarşamba 17:16:38 galiba pilot bacağı erken kaldırıp çekmiş 40
msgt
07 Ocak 2015, Çarşamba 16:32:58 kuyruk vurmak bizim astronot efendilerin fıtradında var :)) :))82
iPhone Uygulaması
07 Ocak 2015, Çarşamba 16:23:36 Bu kış ayında böyle yoğunluk Allah yazın herkese kolaylık ve sabır versin10
Bu kaçıncı
07 Ocak 2015, Çarşamba 16:12:54 Son bir ayda üçüncü kuyruk sürtme. Boeing'e Airbus'tan geçenler mi oldu?32
Yangın
07 Ocak 2015, Çarşamba 15:50:28 Kuyruk vurmak başlığı çok amatörce, hatta çirkin. Bazı yorumlar gibi. Fly inn'de otur seyret bakalım.06
iPhone Uygulaması
07 Ocak 2015, Çarşamba 15:46:12 Bizim pilotlar, sen zavallısın02
iPhone Uygulaması
07 Ocak 2015, Çarşamba 15:43:13 KAPTAN rumuzlu yorumcu; iyi güzel girmişin konuya, mantıklı yazmışın ama o en son yazdığın "torpillede olsa başa gelenler kafası çalışan insanlar" değerlendirmesi son yıllarda tüm hızıyla artan, toplumumuzdaki sosyal bozukluğun ne derece acı verici seviyede olduğunun ispatıdır...20
Kotuleyenlere
07 Ocak 2015, Çarşamba 14:15:37 Arkadaslar nasil bu kadar acimasiz oluyorsunuz anlamadim. Yani sunun icin bile arastirma yaptigima inanmak guc. internete plane tail strike yazin ve butun milletten butun pilotlarin aslinda kuyruk surtmesi yasayabildigini gorun. Oturdugunuz yerden vatan pilotlarini kotulemek kadar acizce bi davranis yok. Turkiyede ucan butun pilotlar dunyaca ongorulmus limitler icersinde ucabilen insanlardir.22
Bizim Pilotlar
07 Ocak 2015, Çarşamba 13:56:43 Uçaklar yeşilköy'de yola çok yakın olan 17R'dan kalkış yaparken fly inn'e gidin ve kalkan uçakları seyredin. Yabancı hava yollarının uçakları gayet nizami kalkış yaparken bizim tarzan pilotların %80'i (%20'nin hakkını yemeyelim onlar da çok nizami kalkış yapıyor) hayvan gibi çektikleri için inanılmaz yükselmiş oluyor ve görmek için başınızı baya yukarı kaldırmanız gerekiyor. Artist bunlar artist. %80 size söylüyorum. Bunlar babanızın parasıyla alınmış şahsi spor arabalarınız değil. Lütfen daha sorumlu olun ve kalkarken kurallara uyun.106
Çok bilmiş
08 Ocak 2015, Perşembe 11:35:23 Bu yorumu buraya yazma cüretini gösteren kişinin ne iş yaptığını, havacılıkla ne alakasının olduğunu çok merak ediyorum. O spor araba gibi kullanılıyor dediğin uçakların veri kayıtları takip ediliyor. Kalkışlar performans hesabına göre yapılır kimse kafasına göre kalkış açısı belirleyemez. Uçağın daha çabuk tırmanması ağırlıkla alakalı olabilir mi mesela? O kusursuz beyninle bunu hiç düşündün mü? İç hat uçan bir uçakla dış hat uçan bir uçak arasında tonlarca ağırlık farkı olur. Cem Yılmaz'ın dediği gibi: Beyni yok, fikri var!03
Sonuç ???
09 Ocak 2015, Cuma 07:36:45 Kuyruk sürtme hep bizim uçaklarda. Sizin hesapta bir yanlışlık var galiba. Bir daha kontrol etseniz iyi olacak. (Not: bizim uçaklar da -737/320- yurt dışına gidiyor. Ama kalkışlar maşallah F16 gösteri uçuşu kalkışı gibi). 10
LTBA
07 Ocak 2015, Çarşamba 15:47:29 sende Fsx cisin, airbus olamaz mı ? joystick den bahsediyor olabilir.. 90
iPhone Uygulaması
07 Ocak 2015, Çarşamba 13:04:56 Yeter artık bu kaçıncı bu acemilik niye13
iPhone Uygulaması
07 Ocak 2015, Çarşamba 12:51:39 Buraya yorum yazan pilot yok arkadaslar. Buradaki yorumlari ciddiye almayin (bu dahil)43
İsim / Rumuz
07 Ocak 2015, Çarşamba 12:36:57 Ben Atatürk Hava alanında çalişiyorum kuyruk vurma nın 2 sebebi vardır
1.uçak piste hızını almadan pilotun acele davranıp burnu aşiri kaldırması
2 uçağın denge agırlıyını yanliş hesaplayarak yanı yanliş yükleme(kargo - yolcu Bagajı gibi ) yanliş hesaplanan yakıt yanliş hesaplanan yolcu oturma planı gibi sebepler kuyruk vurma ile sonuçlanır20
Gerektiği kadar:)
07 Ocak 2015, Çarşamba 12:06:59 Vr'dan itibaren liftoffa kadar rotation limiti aşılmamış olsa da özellikle darbeli rüzgarlarda kalkış yaparken kafaca hazırlıklı olmalı,amerikalı buna anticipate diyor.Tabi uçak daha yerde iken yükleme verilerinin loadsheet'e doğru yansıtıldıgını varsayıyor ve kabin içi section yerleşiminin uygun oldugunu kabul ediyoruz.Yine de lövye pilotun elinde,alışılmışın dışında bir hissiyatta gereken kumandayı gerektiği kadar verecek,ezbere çekmeyecek.TK ekibine geçmiş olsun,allah kaza bela vermesin.50
iPhone Uygulaması
07 Ocak 2015, Çarşamba 12:05:29 Kalkışta burnu limitten fazla kaldırırsan doğal olarak kuyruk surter. Başka bi sebebi yoktur kadını erkeği yoktur tamamen pilotla alakalıdır ( eğer kumandanın Pitch eksende bir arızası yok ise) arkadasın bahsettiği erken surette burnu kaldırmanın da mantığı sudur egerki pilot Rotate yani burun kaldırma suratıne gelmeden burnu kaldirir ise ve uçak Kalkış suratıne daha yetişemediği durumda neden yerden kesilmiyor diyerek burnu kaldırmaya devam ederse doğal olarak kuyruk surter ama temel ve tek sebebi kalkışta burnu olması gerekenden fazla kaldırmaktır saygılar40
KAPTAN
07 Ocak 2015, Çarşamba 11:05:04 öncelikle sirketimize ve arkadaslarimiza gecmis olsun, Allah beterinden saklasin.
Kuyruk vurmanin bir cok nedeni olabilir ama her ne olursa olsun, birakin Sirketi kötülemeyi.
Baska konularda daima batiliya bakin biz hala böylemi düsünüyoruz geri kafali demesini biliyoruz hepimiz. ama hic bir zaman bir Alman veya Ingiliz veya Fransiz sirketinin bu tür konularini bukadar büyütülüp elestiri yapildigini gördünüzmü? asil bu gibi konularda biz millet olarak geri kafalilik yapiyoruz batili kadar olupta kendi milli sirketimizin arkasinda durmuyoruz. alman hic bir zaman böyle bir resmi cekipte habere verip böyle bir konusmaya yer acmaz. TK büyüyor evet büyümeyede devam edecek Allahin izniyle ve herkez görecekki basa gelenler torpillede olsa kafasi calisan insanlar. ayrica bundan öncekiler gibi sirketi parasini yiyipte isleri sallama yapilmiyor.12
Android Uygulaması
07 Ocak 2015, Çarşamba 10:45:06 Havacılıkta kuyruk vurmasina terim olarak tail strike diyoruz. 51
Katiliyorum
07 Ocak 2015, Çarşamba 10:39:14 103345 teki yoruma katiliyorum, tk buyuyor ama kalite kuculuyor22
İsim / Rumuz
07 Ocak 2015, Çarşamba 10:33:45 2 yıllık adamı kaptan yapasan,lise mezununu pilot yaparsan,2 kadını bir kokpite koyarsan, kul hakkı yersen daha neler olur neler.57
cenk saysel
07 Ocak 2015, Çarşamba 11:10:42 1-seni doğuran bir kadındı varlıkların en kutsalı annen yani
2-dünya da bir dolu lise mezunu pilot var not:kaza yapanların hepsi üniversite mezunuydu
3-kul hakkı ve kuyruk vurma arasında ki alaka ne
4-aynaya bak bakalım insan silueti içindeki şeytani ruhu görebilecek misin114
artiz
07 Ocak 2015, Çarşamba 15:08:38 ben askerde ne lise terk adamlar gordum degme universite mezunlarini cebinden cikariyordu. Sabanci holdingi almanyayi vb pek cok buyuk organizasyonu bayanlar yonetiyor. 2 yillik adami istesen bile kaptan yapamazsin. Kul hakkindan da bahsetmisin ama milletin hakkina sen giriyorsun bu yorumlarla :)13
ata
07 Ocak 2015, Çarşamba 10:30:24 geçmiş olsun.....21
soru
07 Ocak 2015, Çarşamba 10:23:14 Kuyruk vurma neden olur? Birisi aciklarsa memnun olurum. Tesekkurler.20
THY UÇAĞI KUYRUK VURDU
07 Ocak 2015 Çarşamba, 09:54:45 / Toplam : 48 yorumÇok beğenilenler
Tüm yorumlar