THY PİLOTUNUN AFFEDİLMEZ HATASI(GÜNCELLENDİ)

    Çok beğenilenler

  • Misafir 30 Ekim 2010, Cumartesi 13:18:44 1. Ogretmen ol ya da olma jump seat egitimindeki pilot adayina kumanda veremezsin.... 2. Sivil kiyafetle ucus yapamazsin ( base check egitimi haricinde- biz sivil yaptik cunku uniformalarimiz verilmemisti)... 3. Eger sucsuz oldugunu dusunuyorsan neden 17. Gunde istifa ettin ki kurul 4 ay surse bile sucsuz san zaten hak yerini bulur... 4. Atilicaktin zaten hic kivirmayalim... 5. Alma mazlumun ahini... Bu olay hepimizin basina gelebilir ama olay bile bile pisti olmiycaksin demi. Dualarim kabul olduya daha ne diyim...adam oyle atilmaz boyle atilir ozdamar... 0
  • Misafir 01 Kasım 2010, Pazartesi 11:11:05 özdamar kaptanın öğretmenliği 5-6 ay önce alındı olay esnasında öğretmen değil sadece ex öğretmen bu bir ikinciside raporunda kuş çarptı diyor teknik bakmış bununla ilgili emare yok üçüncüsü raporunda yanındaki yetkisiz pilotla ilgili biseyden de bahsetmemiş yani doğruları saklamış yani airpot habere verdiği demecin doğrularla alakası yok.Ayrıca 200 kpt 400 pılot yetistirmiş bu arkadaşlarımızda emeği çoktur ama tek basına değil 0
  • Tüm yorumlar

  • Misafir 01 Kasım 2010, Pazartesi 23:19:19 *Çıkıp şu göklere, *Yaslanmalı namertlere! *Selâm olsun, *Seni yokluklarla, *Bu vatana yetiştiren, *O, cefakâr, Anadolu insanı, *Ana ve babana! *Selâm olsun, yürekli eşine ve ailene! * Selâm olsun sana ve *Sana sahip çıkan Türk Milleti'ne! *Sen, sahipsiz değilsin!... **Tüm dürüst, iyiniyetli ve vatansever insanlara saygı ve selamlarımla. Kardelen. 0
  • Misafir 01 Kasım 2010, Pazartesi 20:35:10 1) Bu ülkeye; gerek asker, gerekse sivil olarak hizmet etmiş, devletimizin ve milletimizin yetiştirdiği, Özdamar gibi nitelikli insanlarımız bu kadar kolay laf ve dedikodularla harcanamaz! Böyle bir lüksümüz yok. 2) Hatalar yapılabilir ve araştırılabilir. Ancak; "ayrımcılık" yapılamaz! Defalarca olmuş, teknik sorunlara dayalı benzer olaylarda da, soruşturmalar açılmamıştır. 3)Süleyman Özdamar Kaptan; "meyveli, iyi bir ağaç" ki, kendisini bu kadar taşlıyorlar! Saygılarımla.Çeliktaş Saygılarımla 2
  • Misafir 01 Kasım 2010, Pazartesi 19:17:17 1:Özdamar resmen öğretmen pilottur. Öğretmenlikten alındığına dair hiç bir tebligat ve resmi belge yoktur. Her ay öğretmen uçuşu verilmiş ama ayak oyunuyla değiştirilmiştir. 2." Tam kalkışta önümde kuş sürüsü gördüm ve içine girmeyeyim derken burnu fazla kaldırmışım ki kuyruğu sürttüm ve geriye döndüm" demiş. ( Bkz. Sefa İnan'ın makalesi) 3.Bu konuda raporu görmek gerek. Siz raporu okuyanlardan mısınız? 1
  • Misafir 31 Ekim 2010, Pazar 22:48:32 Basın ve yayın yoluyla kişilik haklarının ihlali , yalan-yanlış haber yaymak , maddi ve manevi tazminat davasıyla sonuçlanabilir. Kimliğinizi bildirmeseniz de mahkeme emriyle size rahatlıkla ulaşılabilir. 0
  • Misafir 31 Ekim 2010, Pazar 02:14:23 SIKMAYIN CANINIZI..BU NE DEDİKLERİNİ BİLMEZ İNSANLARA EN İYİ CEVAP ŞU OLUR KAPTANIM, Sevenin de sövenin de ah edenin de Gelenin de gidenin de dönmeyenin de Canı sağolsun Güçlü oldum suçlu oldum Dost uğruna yoldaş oldum Hem soruldum hem sürüldüm ben Ama hepinizin canı sağolsun BELKİ BİRDAHA KONUŞMADAN, YAZMADAN ÖNCE 2 KERE DÜŞÜNÜRLER. 0
  • Misafir 30 Ekim 2010, Cumartesi 22:44:45 Bildiğim kadarıyla Özdamar Kaptanın görev yaptığı dönemde hiç işten atılan olmamıştır. Eğer var ise çıksın söylesin kim olduğunu biz de bilelim. 0
  • Misafir 30 Ekim 2010, Cumartesi 21:19:13 Diğerlerini bilmem ama, senin atılman çok isabetli olmuş, seni zavallı adam... 0
  • Misafir 30 Ekim 2010, Cumartesi 16:16:45 Yıllar önce Bilim ve Teknik Dergisi'nde yer alan bir makalede, kavga eden iki erkek köpekten biri geri çekildiğinde kavganın bittiğini; iki dişinin kavgasında ise, geri çekilmeye rağmen kavganın bitmediğini ve ölümle sonuçlandığını okumuştum. Bu durum içgüdülere bağlanıyordu. Özdamar Kaptan istifa etmiştir. Parçalamaya çalışmak insanlık dışıdır. 0
  • Misafir 30 Ekim 2010, Cumartesi 15:37:47 Türk Pilotları ve THY için bir kriz durumu söz konusudur. Ancak THY ve TALPA bu kriz ortamında sessiz kalmaktadır.THY ve toplumsal alanda meslek üyelerini temsil etme ve kamuoyu oluşturma konusunda yükümlülükleri bulunan meslek kuruluşu TALPA, bu krizi yönetmeli, linç kampanyasını sonlandıracak girişimlerde bulunmalı, tüm mensularının prestij ve güç kaybına yol açacak bilgi kirliliğini önlemelidir 0
  • Misafir 30 Ekim 2010, Cumartesi 15:33:29 Pilotların şahsında, Türk pilotları ve THY aleyhinde linç boyutuna ulaşan haber ve yorumlar, THY ve pilotların yanında, profesyonel meslek mensubu tüm pilotların prestij ve güç kaybına yol açmaktadır. Bu faaliyetlerden karlı çıkanlar, yabancı pilotlar ve yabancı sivil havayolu kuruluşlarıdır 0
  • Misafir 30 Ekim 2010, Cumartesi 15:27:07 Near miss, kaza ya da yaralanma-ölümle sonuçlanacakken, şans eseri ya da yerinde yapılan müdahaleyle atlatılan hadise anlamına gelir. Büyük kırımın habercisi olan near miss'in sebebini ortaya çıkarmak için kök neden analizi yapılır.Kök nedenler problemin arkasında yatan gerçek sebeplerdir.Ortaya çıkarmak için ardışık 5 defa neden? sorusu sorulur. Biriz kaptan neden motor sürttü?..Neden yorgundu?.. Neden max.uçuş min. dinlenme?.......... 0
  • Misafir 30 Ekim 2010, Cumartesi 15:08:04 İşletmelerde yaşanan kaza ve kötü sonuçlar, %85 sistem hatasından. %15 insan hatasından kaynaklanır. Geçen yıl yaşanan (yorumlara göre) 7 kuyruk sürtme olayı ve Ekim 2010 ayında yaşanan 4 direkten dönme (near miss) olayı, büyük bir kırımın habercisidir. Pilot istifa ettirmekle sistem kaynaklı hatalar düzeltilemez. Sistem hatalarını düzeltmek üst yönetimin görev ve sorumluluğudur.Böyle giderse enkaz arasından kara kutu ararsınız. 0
  • Misafir 30 Ekim 2010, Cumartesi 15:01:35 Yöneticiyi idareciden (durumu idare eden anlamıda) ayıran fark, sorunlar üzerine cesaretle gidebilmesidir. Yönetici,kurumu,işletme ve çalışanlar yararına yönetir. Yöneticinin görevi tüm çalışanlar tarafından sevilmek değildir. Tüm çalışanların sevdiği yönetici durumu idare ediyordur.İdare edenler linç kampanyalarına muhatap olmazlar. 0
  • Misafir 30 Ekim 2010, Cumartesi 14:43:04 üfürükçülerde mi pilot oluyormuş? 0
  • Misafir 30 Ekim 2010, Cumartesi 14:27:47 merak ediyorum neden sadece özdamar kaptanımın resmi kondu? niye diğer kaza yapan kaptanlarımın resmi konmadı? hayır anlamıyorum çünkü elinize bu resim geçiyorsa diğer kaptanlarımında resmine ulaşabilirsiniz değilmi? 0
  • Misafir 30 Ekim 2010, Cumartesi 11:46:20 Allah'tan dileğim o dur ki; Bu olaydan medet umanlar, keyf alanlar, olayı saptıranlar, ahkam kesenler, intikam duygularıyla bu yaşına kadar öğrenmiş olduğu bütün insani değerleri hiçe sayanlar, ya da öğrenmemiş olanlar...sizler de Özdamar Kaptanımın yaşadığı bu duyguları yaşayın, sizi de mesnetsiz yazılarla karalasınlar, ama bilin ki ben ve benim gibi düşünenler o insanlardan, sizin gibi insanlardan olmayacak...Aklı selim herkesi saygıyla selamlıyorum diğerlerine acıyorum.... 0
  • Misafir 30 Ekim 2010, Cumartesi 09:34:59 Tüm yorumları okudum. Ben sivil Kökenli bir pilotum. Ve öğrencisi olarak tecrübesi , insanlığı, havacılığı tartışılmaz. NE KUYRUK VURANLARIN BİRİNCİSİ , ne de JUMP SEAT oturtanların SONUNCUSU...Geçen yıl içerisinde 7 kuyruk vurma hadisesi oldu ne basına yansıdı ne de soruşturma açıldı...Bu olayı basınla paylaşan ve size haber veren ve kim oldukları bilinenlere soralım. Bunlar bir komplonun parçası ve zamanı gelince herkes öğrenecek.. 0
  • Misafir 30 Ekim 2010, Cumartesi 07:47:51 bizim insanımız ne kadar meraklıymış kin dolu mesajlar atmaya..en çok yorum yapılan bu haber olmuş diye buraya yazıyorum..87. yıl mesajlarına baktım 3 sayfacık..utanın kendinizden.. 0
  • Misafir 30 Ekim 2010, Cumartesi 07:06:49 biz hiç insan yetiştirmeyelim..şirket fabrika vs kurmayalım, türkiyede türk çalışan olmasın..türkler yatsın..gelsin alsın yabancılar buraları onlar ilerletsin..şirketlerimizi onlar devralsın..zaten sağolsun hükümette sattı zaten elimizdekileri..biz niye uğraşıyoruzki..yabancı pilotlar dururken bize söz düşermi, dimi ama? hatta ne diye verdikki biz kurtuluş savaşını..adamlar gelmişti zaten içimizdelerdi, herşeyimiz ellerindeydi..şimdide yavaş yavaş öle oluyor..senin yabancı sevdan elinden alır birgün ekmeğini, bak bakalım ozaman seviyormusun..çok yakışır dimi 'TÜRK hava yolları' adı altında sadece ingiliz fransız yabancı pilotların çalışması..haydi sende kahveye. 0
  • Misafir 30 Ekim 2010, Cumartesi 02:22:24 NE OLDU DİYEN ARKADAŞIMA KATILIYORUM.ŞURADA YAZILANLARA BAKIYORUM DA..HAVACI OLDUĞUMA UTANIYORUM.KALKIŞTA TO/GO YA BASAN,1000 FEET TE A/P TA GİREN HERKES KENDİNİ PİLOT ZANNEDERSE ZATEN GÖRÜLDÜĞÜ GİBİ BURASI BAYRAM YERİNE DÖNER.OLAYIN NERESİNDEN TUTSANIZ ELİNİZDE KALIR.DESTEK VERECEĞİNİZE BALTALAMAK ...DEVAM EDİN BAKALIM.GÖRELİM SİZİ... 0
  • Misafir 30 Ekim 2010, Cumartesi 01:50:22 bir kaptanın iyi yada kotu insan olması beni ilgilendirmez niyemi ben yolcuyum yolcu! banane iyiyse iyi kotuyse kotu beni sağsalim gideceğim yere goturmus mu onemli olan odur! insanlar hata yapabilir hatta bu hatalar baskalrının olumuyle bile sonuclanabilir onemli olan işini iyi yapması!!!!!!!!! 0
  • Misafir 30 Ekim 2010, Cumartesi 01:41:02 Fazla yoruma gerek yok! Özü sözü bir her delikanlı adam ne dediğimi gayet iyi anladı. Hiç boşuna savunmayın kardeşim aynı kafadaysanız eğer bilin ki siz de bir gün toslayacaksınız! Adam kayıracağınıza adil ve ilkeli olun! 0
  • Misafir 30 Ekim 2010, Cumartesi 01:12:25 hani sizden birinide bir zenci sevmişti :) 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 23:47:13 merak ettim ne oldu? aynı TSK kökenli bir pilot gibi.. Yabancı bir pilot da ... Kalkışta KUYRUĞUNU vurdu???...Pilot pilotdur... ASKERİ, SİVİLİ,YABANCISI... hepsi birdir...ANLAYAN VAR MI??? 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 21:06:18 bu nasıl bir yabancı hayranlığıdır anlamak mümkün değil... evet, yabancılar başka gezegenden gelmiş, muhteşem uçucular. Allah razı olsun geldiler bizi şereflendirdiler, ihya ettiler. saçma sapan savlarlar atarken ortaya bi daha düşünün. örnek vermek gereğini bile hissetmiyorum ama yabancı muhteşemlerin çok yakın zamanda (dün) yaşamış ve yaşatmış olduğu durumlar olduğu gibi onlarla uçma şerefine nail olan(!) nacizane bendeniz kendilerinin ne hatalar yaptıklarını hayretlerle seyrediyorum. Saçmalamayın! "Türk çocuğu; Her işte olduğu gibi, havacılıkta da, en yüksek düzeyde, gökte, seni bekleyen yerini, az zamanda, dolduracaksın Bundan, gerçek dostlarımız sevinecek, Türk ulusu mutlu olacaktır » Mustafa Kemal ATATÜRK 03 05 1935, 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 20:52:07 bence yabancı pilotlar one number...bizimkiler fossssssssssssssss 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 19:06:30 Yabancı pilot hayranlarina Şu Çılgın Türkleri okumalarini tavsiye ediyorum, hani şimendiferleri çaliştiramadigimiz günleri unutanlara. Beyler Avrupada is bulamayanlar burada cirit atıyor. Biz pilot olarak vize için günlerce bekliyoruz.lütfen komik olmayın. Air France kazasini bir okuyun bakalim. 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 18:29:43 Ozdemir kaptan iyi bir insan ve pilot olabilir. Ya da kotu olabilir (bazilarinin yazdigi uzere). Burada onemli olan yapilan hata, bunu kabul etmek lazim. Gorevli olmayan birisini FO koltuguna oturtmak yanlistir. Simulatorde tip egitimi almis olmasi, o kisinin FO koltuguna (hele ki kalkis gibi onemli bir safhada) oturtulmasi yanlisini degistirmez. Line ucuslarina basladiginda otururdu, acelesi mi vardi? Sigorta bu kazanin zararini karsilar mi bu durumda? Ya daha ciddi bir kaza olsaydi ne olacakti, mazeret olarak 'kaptan iyi bir insandir'i mi kullanacaktiniz??? 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 18:26:34 burada her çıkan habere hep söylenecek sözler bulanları hayretle okumakla kalabiliyordum ki,dayanamadım ;sadece meslek büyüklüğüne bakılmadan yerden yere vurulan, hepimizin bizlerin olduğu gibi kader arkadaşıdır. durumu gösterilen yönden değil de bir de o kişinin penceresinden bakarak değerlendirirseniz sınırlar zorlanmadan kalpler kırılmadan sonuçlara ulaşılabilir kişilerin gurur ,bilgi ve becerilerini bir kalemde silmek bizlere yakışmaz tüm havacılık çalışanlarına saygılarımla cumhuriyet bayramımız kutlu olsun 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 18:13:50 Kısacası böyle bir durumdan faydalanarak, geçmiş hesaplara dayanarak yapılan yorumlar, en basit deyimiyle fırsatçılıktır.... 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 18:10:30 Ben olaya at gözlüğü ile bakmıyorum fakat sizler sanırım olaya kin nefret ve rövanş niteliğiyle bakıyorsunuz, benim anlatmak istediğim burası bu ve zamanlamanız hiç yeri değil...Ben bir insandan nefret dahi etsem, böyle bir durumda hele hele burada kendimi bir zafer sarhoşluğuna kaptırmam. İnsanlar zaten gereğini yapmış, cezasını çekmiş, ikinci birkez cezalandırmanın kime ne faydası var, ilahi adelet ise, zaten gerçekleşmiş sizlerde kendiniz için zorlamayın bu ilahi adaleti, THY mızı fırsatçıların ağzına sakız etmeyelim,söylemek istediğim sadece bu...esen kalın 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 17:24:56 Jump seat arkadasimiz tecrubesiz degil tip egitimi almis 1hafta icinde line ucuslarina basliyacakti ayrica elinde gecerli b737 300/900 lisansi var bilginize. Özdamar Kaptan, idareciydi (birilerinin canı yanmış) ve öğretmen pilottu (gene öğretirken can yakmış) belli. Ancak, o iyi bir insan ve iyi bir pilottur. Geçmiş olsun. Doğan 1
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 15:45:01 büyük üstad sefa hocamız siz ne dersiniz bu olaya merak ediyoruz 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 15:29:34 anlaşılan sen olaya at gözlüğü ile bakıyorsun hiç kimse durduk yerde söz konusu kişiden böyle bahsetmez belliki canları yanmış.sim de elenemeyecek pilot varmıdır sence istersen otuzbin saati olanı bile elersin iki tane çekilecek c/b bağlı. 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 14:51:13 Eğer Özdamar kaptan burada yorum yapanların canını yakmışsa, haklıymış bence, adam insanların ruhunu okumuş demek ki, çünkü bu insanlar sadece ve sadece fırsatçılarmış, helal olsun size, insanlıktan dem vurup insanlığın en büyük erdeminden nasip almayanlar selam olsun size... 1
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 13:51:35 Kuyruk sürtmesi olayı bir Kaptan hatası değildir.Özellikle 727-737 uçaklarına kuyruk kısmına metal bir ped konmuştur.Böyle bir olay olduğunda gövdeye zarar vermesin diye.Uçak her yere inişindede burası kontrol edilir.Kaptanın geriye dönmesi kendi kararıdır.Diğer uçaklarda yaşanan bu olaylarda daha vahim durumlar oluşmuştur.F/O koltuğuna oturan kişide Kaptanın ifadesiyle yetkili bir şahıstır.Geçici olarak oraya oturduğu için üniforma şart değildir.Aprondaki deve olayı( kapıdan develerin geçmesine kim izin verdiyse onlar sorumludur.),VIP yolcuların otobüste bekletilmeleri gibi sanki suçlu atılanlarmış gibi gösterilip kendilerine yer açan kişilerin olayı büyütmeleridir.Bu olay bir haber olabilir fakat Kaptanı suçlamak yersiz.İyi Uçuşlar. 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 12:55:37 OYNARSAN MILLETIN EKMEGIYLE SONRASI MALUMMM 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 12:23:11 Bence bu cok ciddi bir konu.Kaptani tanimam ama gorevli olmayan (uniforma bence cok onemli degil ama gorevli olsa zaten sivil gelmezdi-gelemezdi) birisini yan koltuga oturtmamak gerektigini bilmeyen,ya da biliyorduysa bu konuyu onemsemeyen,kalkis gibi ucusun ciddi safhalarindan birisinde boyle bir kisiyi sag koltuga oturtan bir insana ne denir bilemiyorum.Bence gorevli FO'da en az kaptan kadar suclu (yerini asla vermemesi gerekirdi).Empati isteyen,herkesin basina gelebileceginden dem vuran,ailesi oldugundan bahseden yorumlari da anliyamiyorum.Evet,kuyruk vurmasi gibi bir kaza herkesin basina gelebilir ama gorevli olmayan(yetkili ve ya yetkisiz) birisini sag koltuga oturtmak en basit tabir ile sorumsuzluktur ve bu tip davranis hos gorulemez 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 11:29:34 isimsiz yorum yapanlara sözüm ona delikanlılık yapında isminizi yazın diyen DELİKANLILAR sizler neden isminizi yazmıyorsunuz?kormayın o çok sevdiğiniz kaptan arkadaşa hiçbirşey olmaz bu piyasada kendine bir şirket bulur.ancak önemli olan hatalardan ders çıkarmak en büyük benim dememek. 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 10:43:58 Buradaki yorumları pilot olamayan , sağda solda pilotum diye hava atan taksi şoförleri yazıyor malasef . Adam isim verip çamur atıyor hayret bişey !!! Allah sizi ıslah etsin . Ahrette yatacak yeriniz yok . 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 10:38:03 Vah vah...Koca THY nin şu seviyesine bakın..Ne kadar çok hamamböceği varmış..gittikçe de çoğalıyorlar... 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 10:35:22 http://web.shgm.gov.tr/doc3/ktip.xls 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 10:19:31 THYnin uçakları pilotlarının bunca baltalığına rağmen hala birileri tarafından sigorta yapılabiliyor mu?çok merak ediyorum sigorta şirketleri acaba ne kadar SÜRPRİM alıyor THYden? bunun net karda oluşturduğu DELİK yılda kaç dolara geliyor?biliniyorki THY halka açık kar amaçlı bir şirket.yoksa bizmi yanlış biliyoruz? 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 10:19:20 41 sayfa yorum gelmiş. Ne meraklısı varmış? Esas Konu hangisi? Tail Strike değil mi? Öğrenci mi take-off yapıyor? Hayır, Süleyman Kaptan yapıyor. Kuyruğu sürten de kendisi. 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 10:15:51 şimdi niye yabancı pilot diyen herkesi daha iyi anlmışsınızdır...inşallah thy bütün pilotlarını yabancılardan alırda bizde gönül rahatlıgıyla seyehat ederiz... 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 10:15:19 THYnin uçakları pilotlarının bunca baltalığına rağmen hala birileri tarafından sigorta yapılabiliyor mu?çok merak ediyorum sigorta şirketleri acaba ne kadar SÜRPRİM alıyor THYden? bunun net karda oluşturduğu DELİK yılda kaç dolara geliyor?biliniyorki THY halka açık kar amaçlı bir şirket.yoksa bizmi yanlış biliyoruz? 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 09:30:41 tipinden belli zaten hiçbişey bilmedigi ama egosu 1500 oldugu yorum yapan arkadaslara katılıyorum... 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 08:43:24 Yorumunuz uygunsuz ve hakaret içeren unsurlara yer verdiğinden dolayı yayımlanmamaktadır. 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 08:42:18 bu yorumları okuyunca seviyenin ne kadar düştüğümü görüyoryum....tıpkı pılotaj seviyesinin düştüğü gibi..söylüyorlardıda inanmıyordum........camia nerelere gelmiş..yazıklar oksun...bu gün bu arkadaşımıza..yarın herkese..ayıp..ayıp..ama cok ayıp..iyi uçuşlar 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 07:38:01 Oncelikle olay can kaybi olmadan atlatilmis cok gecmis olsun herkese ammmaa; Ozdamar cok ah aldi vaktiyle..tabiki boyle bisey kimsenin basina gelmesin ama Allah'in adaletini de vaktiyle dusunmesi gerekirdi..umarim oglu babasini ornek almaz ve o efendiligini ayni cizgide surdurur.. 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 07:11:37 Bir yolcu olarak artık Türk Havayollarına güvenmiyorum. Uçak almakla, sefer açmakla olmuyor. Tam bir disiplinsizlik ve 'mevlam kayıra' mantığı hakim. 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 06:54:53 kaptanların çoğu kendisini şirketin bir çalışanı olarak değil uçağın sahibi olarak görürler. dolayısıyla bu ve buna benzer durumlar genelde olur.... 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 03:29:44 hatalar hep yerlilerde...birde yabancı pilotları beğenmezler 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 02:13:30 Iyi bir oneride bulunmussunuz, a zaman kendi yazinizin altina neden adinizi yazmiyorsunuz? 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 01:36:31 Hatalar kişileri kapsar.şirketler bu tarz hataları minimuma indirmek için eğitime öncelik verirler..olay kaza kırım olmadan atlatılmış,gerekli işlemler yapılmıştır..Bu olayı THY ile ilişkilendirmek bu hızda büyüyen Türkiye nin nadide bir kuruluşuna çamur atmak haksızlıktır..Herkez sonuna kadar Milli Havayolumuza güvenebilir,gönül rahatlığı ie uçabilir.bazıların söylediği gibi yabancı pilotlar biz türk pilotlardan daha üstün değiller..testlerden nekadar az yabancının geçtiğini bilseniz,hatta bu geçemeyenlerin binlerce saatlik kaptanlar olduğunu ve döküldüklerini söylesek yalan olmaz.ilginç olan bu dökülenler de thy yi yabancı sitelerde yerden yere vuruyorlar..bir benzerlik var mı sizce....lö-kaptan 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 01:28:43 Yorumunuz uygunsuz ve hakaret içeren unsurlara yer verdiğinden dolayı yayımlanmamaktadır. 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 00:45:11 Özdamar kaptan hata yapmamıştır. Özdamar kaptan suç işlemiştir. Farkı görelim lütfen. 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 00:36:20 O pilotun B737 lisansının olması o koltukta uçabileceği anlamına gelmez. O sefer için görevlendirilmediği müddetçe, acil durumlar hariç, kimse pilot koltuğuna oturamaz. Jump seat uçuşu, uçuşu gözlemlemesi için yazılmış bir uçuştur. O adamı alıp 2nci pilot koltuğuna oturtmak vurdumduymazlığın daniskasıdır. Derhal lisansı iptal edilmeli. Hata yapmak başka, suç işlemek başka. 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 00:32:14 Evet THY'de görevli bir kaptanım ben de. zdamar kaptan yüzyılın saçmalığını yapmıştır. Yazılanlar doğru. İstifa etmekle şirketi kurtarmış bence ama yaptığı adli işlem gerektiren bir suçtur. Altını çizerek söylüyorum. SHGM uyuma. Derhal lisansını iptal et. Bu iş çocuk oyuncağı değil. Yaptığı savunma da yanlış. O adamın sağ sandalyede uçma yetkisi YOOOOOOOK. Çocuk mu kandırıyorsun burada... 0
  • Misafir 29 Ekim 2010, Cuma 00:06:29 Allah hepimizi kazadan korusun. Pilotluk zalim meslek, onlarca yil ucarsin, iyi pilotsundur. Ama birgun basina talihsiz bir olay gelir ve tum gecmisin o olay yuzunden lekelenir. Allah hepimizi korusun. Fakat burda neden empati yapmiyorsunuz diyen arkadaslara soruyorum. Bu yapilan hareket PROFESYONELLIKMIDIR? Inanin ayni olay kurallar dahilinde gelismis olsa akli basinda kimsenin camur atacagini sanmiyorum. Ama burada yanlis olan sahisin BEN BU UCAGIN KRALIYIM, YANIMA MAYMUN OTURTSALAR UCURURUM MENTALITESInde olmasidir. En iyi pilot SANSLI pilot derler. Pilotluk oyle SOVALYELIKmis, LOVYE DIREKSIYONmus meslegi degil artik 21. yuzyilda bunu anlamamiz lazim. Gidin sorun bakalim profesyonel sirketler boyle hareketlerde bulunuyormu? 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 23:59:02 Bir tur da ben kullanayım. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 23:25:21 piltluk basit bi şey değildir. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 23:16:33 hava durmu nedneiyle ortalik karişmiş durumda. bir suru ucak beklemede. ve ayrica gereksiz yere surat dusuren trafikler yuzunden diger trafiklerde zor durumda kaliyor. thy ucaklari 20 nm den iniş takimlarini açip..140 knot a dusuruyorlar suratleri. az once bir sxs ve bir pgt ucagi bu yuzden tur atmak zorunda kaldilar..onlerindeki thy ucaginin çok surat dusurmesinden dolayi 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 23:14:56 empati isteyen arkadaşlar bu şahıs sivillerin hakkını yerken.izin yüzü göremezken sizinde onlara empati yaptınız mı ???? senelerce hakkını vererek senelerini bu şirkete harcayan ama ögretmenlik gibi yada kaptanlık gibi seçimlerde onlardan daha az hak ederek bu görevlere geldiginizde empati yaptınız mı ????? arkadaşınız keyfince yönetim gösterirken bu haksızlıklara karşı çıkıp sivillere empati gösterdiniz mi yada gösteriyormusunuz sivil mototu vurunca anında manşetlerde yediğiniz haltlar sümen altı yapılıyor... ne empatisinden bahsediyorsun sen ? 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 23:09:46 Bu tür bir feed back ile sorunlu alanlar tespit edilip temizlenebilir. Bu ve benzeri uygulamalar ancak sizin otoriteniz ile başarılı olur kanaatindeyim. Aksi taktirde mevcut statikonun kendi kendini tamir etmesi yıllar alabilir. Ve biz daha çok acı çekeriz. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 23:00:21 Bazı arkadaşlar herhalde daha halen Tr deki sivil havacılıgı kimin yönettiğini anlayamamış...THY mi yönetiyor yoksa onlar knedi kendilerine takılıyor mu???Biraz mantıklı düşünün...Kim-kime kafa tutabilir ki,güldürmeyin beni ya-hu...Oraya koyacaksın kimseye eyvallahı olmayan 60 lık kaptanları mı ondan sonra göreceksin SHGM yi!!!Tr de yalan bu işler,çocuk kandırmasınlar.... 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 22:50:35 Sayın Kotil, eminim bu yazılanları bir şekilde takip ediyorsunuzdur. Bir önerim olacak: Yıllar önce Kokpit ve Kabin personeline hitaben bir anket hazırlanmıştı. O dönemde de şu anda olduğu gibi bir çok sorun vardı ve yine rapor edilemiyordu. İsim yazma zorunluluğu olmayan bu anket sayesinde isim isim tüm sorunlu personel ortaya çıkmıştı. Ancak basiretsiz Uçuş İşletme İdarecileri apar topar anketi sümen altı ettiler. Uçuş İşletme henüz böyle bir şeye hazır değildi. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 22:46:40 Hehalde 200 Kaptan ve 400 FO neyi yapmamaları gerektiğini çok iyi öğrenmişlerdir bu durumda. Bu memleketde halen şehir trafiğinde direksiyonda (gayet eğitimli görünüşlü) bazı tiplerin kucağında çocukları görüyorum! Almanın biri hayretle bir gün " Ya demişti bu kadarmı zor daha önceden belirlenen kuralları uygulamak teknolojik kural tepkisi var sizlerde" demişti. Haklı adam... 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 22:41:25 YORUMLARI OKUDUKCA ÜZÜLÜYORUM. ARKADASLAR ÖNEMLI VE MERTÇE OLAN İNSANLARIN HATALARINI YÜZLERİNE DAHA DA ÖNEMLİSİ İKTİDARDAYKEN SÖYLEYEBİLMEKTİR. BÖYLE ARKADAN KONUŞMAK BİZLERE HİÇ YAKIŞMIYOR . KİMİN BAŞINA NE GELECEĞİNİ BİLEMEYİZ. ALLAH TÜM PİLOTLARI KÖTÜ OLAYLARDAN KORUSUN VE HERKESİN GÖNLÜNE GÖRE VERSİN. İ.Y. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 22:21:17 olsun canım THY büyüyor ya ; çok para kazanıyor; hisselerinin değeri artıyor falan filan...allah korusun bir şey de olsa işte bu gözle bakılıyor: ulaşım=haraket=iş riski=hadise ya da kaza! bu kadar basit yani... 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 22:18:48 Kardesime cok gecmis olsun!!!! Siz hic biliyormusunuz bir pilot nazil zor yetisiyor? Herseyi manset etiniz yaziklar olsun!!! Bu arkadas hep yanliz mi ucuyormus? Demeki support yapan adamlar !!!sifir!!! Cpt.747-400 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 22:16:57 Aaaaaaaaa pilotlar pilotları ne kadar çok seviyor haaaaaa haaaaa............. çok yazık! 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 21:43:49 Olay vahim. Ama THY'cilerin bu tür hayati konuları airport'a yorum adı altında imzasız olarak yazıp,konuşmaları daha vahim. Hele bir pilotun bu kervana katılması iyice ters. Bu denli hayati ve tükiyenin genelini ilgilendiren uçuş güvenliği ile ilgili bir konuda yönetimle görüşememek ,veya başına geleceklerden korkup suskun kalmak ise en vahim olanı. Hepimiz, hepimizin yakınları THY ile uçuyor. Söyledikleriniz doğru ise bir cesaret gösterin yönetimle tartışın. Bir deneyin bakalım.hemen sizi atacaklar mı ? 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 21:43:30 gerçekten dünyanın en iyi pilotları bizim astronot efendiler...vallahi çok belli oluyor yaptıkları hatalardan...belki 20 yıl önce söyleseydin olabilirdi ama şimdi asla öyle degil 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 21:40:57 BU SORUMSUZLUKLAR BU BOYUTTA DEVAM EDERSE ,KORKARIM TELAFUZ BİLE ETMEK İSTEMEM AMA THY BÜYÜK KAZALARA GEBEDİR.UMARIM VE DİLERİM OLMAZ.İLGİLİLER BİR AN EVVEL DİSİPLİN KURALLARINI KATILAŞTIRMALI VE ASLA TAVİZ VERMEMELİLER.AKSİ HALDE BÜTÜN EMEKLER BOŞA GİDER VE DÜNYANIN EN KÜÇÜK HAVAYOLU OLURSUNUZ.İTİBARINIZ BİR ANDA SIFIRA DÜŞER,KİMSE DE GÖZÜNÜZÜN YAŞINA BAKMAZ.RAKİPLER ATMACA GİBİ BEKLİYOR... 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 21:35:17 sen yazsana bizde kim oldugunu bilelim 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 21:25:26 özdamar kaptan hata yapmıştır. hatasının cezasını çekmektedir. tip müdürü iken kendisinden hıncını alamayanlar, ne yazıktır ki isimlerini yazmadan burdan delikanlılık yapmaktadır. ancak bu ayıp zayıf kişilikli bu insanların değildir. ayıp aslında şirket içinde rütbece küçüklerin serzenişlerine kulak asmayanlarındır. yöneticilik birazda entellektüel altyapı ister. yöneticilik, beğenmiyorsanız gidin demek değildir. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 21:17:41 Atlasjet'te 737 uçağı yok. TK'cılar kendi aranızda paslaşın. Çamurlarınız dışarıya savruluyor. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 21:14:30 Bir meslektaşımın başına gelen bu olaydan dolayı geçmiş olsun diyebiliyorum. İyi havacı olmak için önce iyi insan olmak gerekir. Buraya kin dolu yorumlar yazıp, neredeyse kına yakacak - sözde - meslektaşlara yazıklar olsun. Bu kadar doluydunuz, niçin gereğini yapmadınız da, Kaptanın başına birşeyler gelince kininizi ortaya döktünüz. Bu insanlığa da, havacılığın o yüksek ruh haline de, delikanlılığa da yakışmaz. Yıllarını bu işe vermiş kişiye bu yapılmamalıydı. Ben kendisini tanımamakla beraber, geçmiş olsun diliyorum. Gereksiz, seviyesiz, negatif enerjili yorumcuları kınıyorum. İnşallah kendileri hakkında da böyle yorumları gelecekte okumayız. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 20:57:08 ben ''sivil kıyafetli'' 23 Nisan pilotunu da merak ediyorum.kuralları çiğneyip 23 nisan çocukları gibi o koltuğa oturma cahil cesaretini gösterdiği için kendisine bir yaptırım uygulandı mı? 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 20:46:02 Merhabalar. Tarafımca halen geliştirilmekte olan ve adıma patentlenmiş CFVR sistemi ile bundan sonra böyle olayların olmasının önüne geçilecektir. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 20:40:03 yabancıların şeyi (eli) altın kaplamamı da bizimkini beğenmiyorsunuz? nedir bu yabancı hayranlığı kardeşim yaaa. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 20:37:10 yonetim yapisini silbastan ve acilen yenileme zamani gelmistir. Genel mudur ne bekliyor? 5yildizli ucaklara 5 yildizli yonetim gerekir. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 20:18:33 Hakkında yorum yaptığınız şirketin ulusumuzun bayrak taşıyıcısı ve lider havayolu şirketi olduğunu unutmayınız!!! 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 20:14:38 Bu sitede THY kazalarina bakarsan dünyanin en iyi Pilotlarinin Tûrk oldugunu anlarsin. Bir de Amerikadaki uçak sayisina ve kaza oranina bak . 1970 ve 80 lerde THY yolculari kelle koltukta uçuyorlardi ve dünyada en çok kaza yapan havayoluydu THY. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 20:12:25 babalarının malı gibi kulanıyorlar uçakları. allah daha beterlerinden korusun. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 19:53:23 ekıp tahsısın we ucus ısIetmenın bıIgısı dahıInde ucusa yazıIan bır pıIot ya da adayı ucusa nasıI sıwıI katıIabıIr acabaaa enteresan 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 19:36:49 "Birgün adalete ihtiyacın olur" diyen arkadaşa: Eğer ben, başkasının canını egom için yakıyorsam (dikkat edin "toplum-şirket-ülke" yararı için değil), öğreteceğime dalga geçiyorsam, eğlenmek için samimi olmadığım insana "şaka" görüntüsüyle hakaret ediyorsam VARSIN ADALET YAKAMA YAPIŞSIN! 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 19:27:04 Havacılık içinde sayısız değişken barındıran bir sektör. Pilot tarafından rüzgar, kalkış ağırlığı, pist vb. gibi bir çok konuya kalkış öncesi hakim olmak gerekiyor. Uçak belirli bir miktarda yakıt alıyor. Kalkış ise uçuşun en kritik bölümü. Uçağın da ne kadar hassas bir yapısı olduğunu hepimiz biliyoruz. Şimdi sorum şu, kalkışı deneyimi olmayan genç arkadaşımız mı yapıyor, yoksa kaptan mı? Eğer kaptan ise, sağ koltukta kimin oturduğu umrumda değil. Ama eğer genç arkadaşımız ise ki kaptanın istifasından anladığım bu, bu büyük bir skandaldır. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 19:15:26 Bence atamalara imza atanlar sorgulanmalı...... Bu şirketin müfettişleri yok mu? gidin şu personele bir bakın biraz iş öğretin. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 19:12:31 THy de ki CRM ortada..... Hepsi ailelere eski kocalara ve sevgililere çalışıyor. Makam alan oraya ışınlandığı için iş yapacağına adam eziyor. Kaptan kalk diyo 2. pilot kalkıyo tüyü bitmemiş koltuğa geçiyor.... 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 19:01:12 Onu bunu bilmem ama Bülent Manav Cpt. boeing tip müdürüykende 10 numaraydı.. Başpilot oldu.. tip müdürlerini kendisi seçmemiştir garanti.. Bülent Kaptan düşmez öyle hataya.. Şahsen boeing e Kaş cpt ı.. 320 ye çıkrıkçı cpt ı öneririm ben.. ZPM 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 18:46:25 Yorumcuların dikkatine;kaçırdığınız en önemli şey profesyonel kişinin sizi ne kadar pohpohladığı,yada yağcılık yaptığı değil işini en doğru bir biçimde emniyetli bir şekilde tamamlamasıdır.Olayda herhangi bir emergency durum olmuş mu?HAYIR.Uçak 2 saat içinde faal hale gelmiş.Kaza herkesin başına gelir,siz hiç mi kaza yapmadınız.Bu kötü adamı yakından tanıyorum.Serttir ama insan haklarına riayet eder.Ukala astronotları sevmez,burunlarını sürter.Ama her zaman gariplerin yanında olmuştur,olacaktır da tüm bu olumsuzluklara rağmen,ileriye umutla bakacaktır. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 18:40:41 hava trafik kontrolörü arkadaşın en son ve büyük hatasının hemen ardırdan bu haberin yapılma amacı dikkatleri pilot hatalarına çekerek kendi hatalarını unutturmak ve okların yönünü değiştirmektir bir taşla iki kuş vuruyorlar helal olsun 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 18:28:54 THY, NASA artık NASA.Lütfen karalama yapmayalım , artık DLR la pilot alıyorlar.:)) 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 18:23:06 Yazın bakalım isim yazma zorunluluğu yokya kusun bütün öfkenizi ve kininizi, korkakça saklanın yorumlarınızı yazarken, ve insanlara hakaret edin aşağılayın küfredin, hem de kendinizin de pilot olduğunu beyan edin, onurlu insanlarla uçmayı yeğlerim...Hiç düşünmeyin bu insanların bir ailesi olduğunu ve hepinizin aynı tekneden ekmek yediğinizi....kalın sağlıcakla.... 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 18:17:19 BİZDE TK YI BİRŞEY SANIYORDUK. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 18:08:57 Ben asker kokenli pilotum. Biriz Kaptanin basina gelenlerle ilgili yapilan yorumlarala bu sahsin basina gelenlerle ilgili yapilan yorumlari kiyasladim. Biriz Kaptan`i tanimam ama hakkinda yapilan yorumlarin ortalamasina bakinca iyi bir insan oldugunu; bu sahisla ilgili yorumlara bakinca (tek bir tane olumlu yorum yok) nemenem biri oldugunu -ki ben de kendisini tanidigim kadariyla buna katiliyorum- anliyoruz. Yani ortak vicdan sonunda dogru karari veriyor. Biriz kaptan talihsiz, bu sahis ise en hafif tanimiyla disiplinsiz. THY, Biriz Kaptan`in istifasini kabul etmemeliydi; bu sahsin ise SHGM tarfindan lisansi iptal edilip isten atilmaliydi. Profesyonel Havaciligin yapildigi ulkerde boyle olurdu. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 18:03:04 THY'na, Pilotlara ve Yolculara GEÇMİŞ OLSUN. Tam derinlemesine ve Just Cultur kurallarına uygun incelenecek bir olay. Paldır, küldür yorum yapmak gereksiz. THY ve SHGM'de Just Cultur anlayışı olmadığı (gerçekte hiçbir kuruluşta yok ya), personelde de Hür ve Gönüllü Raporlama anlayışı (büyük ihtimalle ceza alma korkusu nedeniyle) olmadığı için opertör (şirket) ve otorite dahil bu olayın (incident) arkasındaki gerçek nedeni öğrenemeyecek ve tekrarını önlemeye yönelik tedbir alamayacak maalesef. Kaptan da zaten ayrılmış, sisteme yardımcı olma imkanı bırakmamış. Ne diyelim? Geçmiş olsun, Allah tekrarından korusun. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 18:00:44 THY de ilk kuyruk vurmasi olayi degil,kisisel egolarini kusan pilotlar gurubu toplulugu THY,,,verin yabancilara dogru durust yonetsinler burayi,kaza geliyorum diyor herkes cebini, menfaati ve kendi gurubunu dusunuyor ,ne bu yaa karaci asker denizci sivil yugo,yasin geldi balli filolara gidemezssin,wide body yasak size,esenler otogari burdan daha emniyetli,adaletli davranacak yabancilara verelim daha huzurlu ve emniyetli ucariz, 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 17:58:39 Bir gün umarım bu adaleti sen de aramazsın? Yazıklar olsun... 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 17:52:47 300 saatte 340 çı olan başkaları da var onlardan neden bahsedemiyorsunuz? Korkunuz mu var yoksa? 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 17:51:51 kim vurmus? Kaptan mi? Ogrenci mi? 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 17:50:19 oğlunu 300 saate 340 çı yap tanımadığın sivilleri ez ezebildiğin kadar karacı havacı denici ayırmı yap sonrada 200 kaptan 400 f/o yetiştirdim diye böbürlen sen emekli ol hoca bari bundan sonrs insanların ahını alma. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 17:45:16 ağzı olan konuşuyor,kinlerini kusuyor,zaman bu zaman iyinin kötüden ayrıldığı zaman.Gıybet yapanlar,iftira atanlar,sormadan bilmeden yargılayanlar;sorarım size bu hakkı nereden buluyorsunuz.Asmaya kalktığınız bu kaptan hangi iyilikler yaptı size,hanginizin işine son verdi?Adam yöneticilikten ayrılalı 1,5 yıl olmuş.Gününüz aydın olsun,aynısı başınıza gelir haberiniz olsun.AHH alanın başına bunlar geliyorsa OHH diyenlerin başına neler gelir ALLAH bilir.Bu işler parayla değil sırayla,ohh diyenler hepiniz sınavınızdan geçemediniz haberiniz olsun. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 17:42:18 Türk Hava Yolları mı, Türk Hava Sirki mi? Kura çekip bi yolcuyu da kendi koltuğuna oturtsaydı.. ( şimdiden !X@ booo! :-O ) 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 17:35:13 Bu meslekle alakan yoksa hiç yorum bile yapma... Bu meslekten ekmek yiyorsan eğer... Dua etki bir gün gelip SENin de fotoğrafını burada görmek zorunda kalma... Çok gaddarsınız çok... 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 17:32:56 Özdamar'ın airport habere yaptığı açıklama, yapılan disiplinsizliğe bulunmuş bir kılıftır. Özdamar'ın öğretmenlik yetkisi, bu olaydan çok önce başka bir nedenden dolayı alınmıştı. Arkasında bir jump seat öğrencisi uçabilir AMA sağ koltukta oturan bir öğrenciyle uçamaz! THY ve yolcular adına üzgünüm ama Özdamar aleyhinde burada yazılan tüm yorumlara katılıyorum! Hangi ayrımcılığını hangi terbiyesizliğni yazsam az gelir! 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 17:31:30 bu adamın egosu everest gibi. Herkes tanır bu adamı, tip müdürüyken şirkete gitmezdik işlerimizi halletmek için çünki sıkıştırır soru sorar ezer uçuşunu keser iznini vermez tanıdıgına torpil yapar tanımadıgının canına okur. oğlu 300 saatlik pilotken oturttu 340a kendi gorevinden atılıncada yerine kuklalarını oturttu düşmez kalkmaz bi ALLAHtır. ettşgini buldu 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 17:30:53 bu arkadaşımızın ekim ayı programında bu öğrençi pılot " j " kodu ile planlanmıştır.sim bitirmiştir.yani kardeşimiz lıne -1 uçuşuna gelmiştir.kaptan pılotta öğretmendir.bunda bu kadar abartılacak ne vardır anlamakta güçlük çekiyorum.ama bunu değişik şekilde yansıtanlar bu arkadaşimizdan intikam almak isteyen zihniyettir.olayda cok büyük bir idari hata vardır.idare edenler konuyu başka yöne cekmek istemişlerdir.ama oyunda kullanılan ip bunların ayağına dolanmıştır.şimdi istfa etmesi gerekenler neden istifa etmemekte direniyorlar anlamak mümkün değildir. thy de son bir yılda kuyruk vurma hadiseleri yüzde yüz elli artmıştır.sebebide yakıt tasarrufu nedeni ile bazı çok iyi pılotları ! yanlış yönlendirmesinden kaynaklanmaktadır.bunlar suçsuz 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 17:25:14 google'da thy pilotu diye bir aratın bakalım ne göreceksiniz. Manzara ortada. Fazla söze gerek yok. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 17:07:59 Ben Yine Söyledim ve Hep söyleyeceğim. Geçenlerde yazdığım yazıya onlarca arkadaş tepki gösterdi ve haklılar tabi hayatlarında uçağa binmemiş evde FS oynayan arkadaşlar kendilerini pilot zannederse yorumlarda farklı olur. DEĞER Sivil havacılık OTORİTERLERİ artık bu lisansı sokakta bulan para ile alan ve disiplinden uzak olan pilotlara lütfen gerekli disiplin eğitimlerini vermenizde bence çok buyuk yarar var. Kibarlığın lüzümü yok. Hata ise ceza verelir. Bu iş çocuk oyuncağı değil. Bende sivilim ve sivilden gelmeyim. Askeri pilotlarla uçtum ve hakikaten bu işi bilen onlar ünkü havacılıkta pardon olmayacağını tek bilen insanlar onlar. Sivil pilotlardanda işini iyi yapan var ama 10 kişiden 2 si ançak işini ciddi yapıyor. Saygılar. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 17:06:46 Yerden Göye kadar haklı, Sultan suleyman kestıgım kestık yaptıgım yaptıkla bariz bir dikta yonetımı uygulamıs tanıdıgı adamı 1,5 yılda ogretmen kaptan yapmıs sivil asker ayırmıs askerı de karacı havacı denızcı dıye bolmus FO lara zerre deger vermemıs ceketının begendıgının ucusunu kestım gıt sımulatore demıstır. Tabi ahh almak hak yemek kavramlarını unutmus. idarecilik makam verıldıgınde kendıne yontmak deıldır gecmıs olsun bile diyemıyorum kendısıne... 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 16:59:05 atlas jet in boing filosuna mı katılmış sadece gülerim hahahaaaaa 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 16:52:35 Özdamar kaptana sahip çıkan Atlasjet in kaptanlarıda çok başarılı öğretmen kpt lardır.güçlerine güç kattılar valla tebrikler. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 16:28:42 kendi pilotlarını F/O larını eften püften kıskançlıklarla işten çıkaran atlasjete yeni kaptanları hayırlı olsun 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 16:24:25 gene mi kontrolörler hatalı acaba? 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 16:22:39 Dünyanın en iyi pilotları Türk pilotlarıdır. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 16:10:45 Yaziktir, gunahtir tek gozbebegimiz THY, son yillarda yaptiklari atilimlarla gururlaniyoruz. Ondan sonra boyle haberlerle ucmaktan korkar duruma geliyoruz. THY den bir aciklama bekliyoruz, boyle lakayitlik olur mu? 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 16:09:48 Bakın arkadaşlar olayın aslı astarı ne bilmiyoruz. Sadece habere göre yorum yapıyoruz. Burda herkes kaptan pilot olmuş resmen. Neyse. Havayollarının eğitim planlama departmanı vardır. Koordineli olarak ekip planlamayla program yapılır. Kaptan öğretmende olsa, genel müdür dahi olsa o programa uymak zorundadır. Sonuç olarak bu planlama yasal olarak kağıt üzerinde belgelenmelidir. Eğer eğitimdeki pilota fam yazıldıysa fam uçar. Kimse gel buraya otur görelim kabiliyetini diyemez. Bu olay eğitimde olsaydı bir problem cıkmazdı. Sonuçta hata yapmak biz insanlara mahsuptur.o 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 16:07:46 THY'de egitime baslayacak olan pilot simulator egitiminden sonra SIVIL KIYAFETLE DEGIL UNIFORMASIYLA UCUSA GELIR ve SAG SANDALYEDE UCAR. Simulator egitimini bu sahis demekki THY de almamis, belkide THY e baska bir sirketten egitim alip katilmis. Yine o-tur-ta-maz! Sa-kin-ca-li! 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 16:04:55 hata affedilmeyen bir işi yapıyorsunuz vede buna rağmen görevli olmayan öğrenci ğilotu ikinci koltuğa oturtuyorsunuz.hiçbir açıklama bunu masum gösteremez.kendisine şu soruyu yöneltin bakalım.acaba bu durumu yolcuya söyleyip öğrencinin kalkış yapacağını anons etse idi ne tepki alırdı veya kendisi yolcu koltuğunda olsa idi razı olurmuydu.lütfen biraz sorumluluk sahibi olalım,işimizi ve arkamızda taşıdığımız yolcuları unutmayalım.saygılar. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 16:04:37 THY de ucan bircok F/O arkadasimiz ve Kpt.miz bu kaptani yakindan tanirlar. Yaptigi Asker/ Sivil, Hava/ Kara/ Deniz Kuvvetleri ve F4 ci F104 cu yok F16 ci ayrimciliklariyla, kendi adamlarini kayirip digerlerine yaptigi haksiz muamelerle denecek birsey var. Kimsenin ahini almayacaksin.... Ucusta arkadasin gorevi Jump seat de oturmak ise, orada oturacak, THY dingonun ahirimi gorevli FO yu yerinden kaldirip Jump seat dekini oturtmak. Zaten EGOSU demecinden belli BEN 200 Kaptan 400 FO yetistirdim diyen. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 16:03:31 Adam sanki boş arazide normal araç testi yapar gibi uçak veriyor çaylağın eline.böyle sorumsuzluk olur mu ? herkes haddini bilsin gereken neyse onu yapsın.burada yüzlerce insanın canı söz konusu.dahada diyecek birşey bulamıyorum.gercekten sinir bozucu. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 15:55:56 Ucagin kici herzaman surtebilir, kokpitte yetkisiz zaten kimse ucamaz, ayrica birinci agizdan verilen bir roportajdan sonra haberin iceriginin simulator ucmamis olaraktan kalmasi yanlistir. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 15:55:40 Yorumları sabırla okudum, burada yazanların pilot olduğuna kimse beni inandıramaz, olamaz mümkün değil..Birkaç yorum hariç...Aklım hayalim almıyor, İnsanlar bazen kötü şeyler yaşadığında "Allahım neden ben" der o zaman aklına gelir sormak...Ama nedenini hiç düşünmez, zamanında aldığı ah, yaptığı haksızlık olabilir mi acaba??? Şimdi de buradaki yorumcular, bilip bilmeden konuşmayın, insanların hakkını yemeyin ki, yukarıda söylediğim soruyu kendinize sormak zorunda kalmayın, empati tavsiye ediyorum herkese..... 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 15:38:11 eğer öğrencinin uçtuğu uçağa binilmeyecekse, o zaman üniversite hastaneleri de hasta tedavisi yapmasın. sonuçta onlar da hastaları deneme tahtası olarak kullanıyorlar. Burda tartıştığınız şey buna benziyor. kimse doğuştan meslek sahibi olmuyor. Bütün tedbirler alınır, uluslararası prosedür neyse o uygulanır. Herkes kafadan bişey sallamasın. Hatırlayın: "Beni Türk doktorlarına emanet ediniz"... yoksa siz de mi bu vatana ihanet eden ithal mal tutkunlarındasınız....??? 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 15:24:19 Bu daha büyük olay eğer bu kişinin elinde birde geçerli b737 tipi lisasına işli ve uçuş eğitimine yeni başlıyacaksa yanında öğretmen yokken böyle bir sorumluluk aldıysa demek o kişi hakkında da derhal THY soruşturma açmalı hat uçuşuna başlıyacak kişinin öğretmen pilot harici hiç bir şekilde F/O adayı olarak görev alması mümkün değildir.Kaptan talep edebilir ama o kişininde bunu kabul etmemesi gerekirdi.Sorumluluklarını bilmeli ona göre davranmalıydı CRM gereklilikleridir bu.Burda tek kaptan değil diğer kişide suçludur. THY ve SHGM gereğini yapmalıdır böyle bir sorumsuzca hareketin kaşılığı olarak.THY zor durumda bıraktğı için 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 15:11:34 Havacılkta büyük konuşmayacaksınız, Başınıza gelir sonra, bu kuyrukvurma olayları nadirde olsa dünyanın heryerinde oluyor, sebebini bilmiyoruz belki mass and balance si bozuktur hatalı yükleme falan olabilir başka birçok sebeb olabilir, yok eğitimdeki pilota vermiş uçağı, tabii verecek, pilotluk bizzat icra edilerek öğrenilen meslektir evde oturarak öğrenilmiyor. Gelelim insanların baya içi doluşuna ve kinine, belliki çok can yakmış bu kaptan, ama sizler yinede böyle durumlarda bilinki bugün ona yarın size olur, sevinmeyin üzülünki başınıza gelmesin. sevineni başına daha beteri geliyor. herkes kendi dersini birşekilde alır, ama başakalarına ohçekenin bi başka alır derler 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 15:09:20 Güzel kardeşim B738 lerde yeni fabrika çıkışlı modellerinde dump sistemi kondu da benim haberim niye yok?B738'de dump sistemi yoktur , atacaksan usturuplu at da , millet seni adam sansın. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 15:02:37 Burada yorum yapan insanların çoğu sanırım art niyetli, THY'nin herhangibir sebeple zor durumda kalması kendisini türk vatandaşı olarak gören hangi insanın hoşuna gider anlamıyorum. Lütfen yargısız infaz yapmayın ve şahsi hesaplaşma için bu büyük kuruma zarar vermeye çalışmayın, kimseye bunun faydası olmaz, THY deki hiçbir kaptanın hiç uçuş tecrübesi olmayan bir insanı koltuğa oturtup uçağı kaldırmasını bekleyeceğini sanmıyorum, bu onurlu insanlara lütfen bu kadar insafsızlık yapmayın, zaten bir yorumcu belirtmiş öğrenci pilotun tip intibaklı olduğunu, yine de bu bir hata elbette ama bu kadar ağır yorumları vicdanlarınıza havale ediyorum, geçmiş olsun, herkese saygılar. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 15:01:40 thy yi kimsenin kötülediği yok burada ama tip eğitimi alan arkadaşımız kim olursa olursa üniformasız o koltuğa oturması haddine bile değildir line başlıcağı za üman o koltuğa oturması gerekirdi!! ssevgili kaptan pilotun ne cezassı alacağını merakla bekliyorum!! Kaptanın o uçağın babasının uçağı olmadığını bu yüzden üniformasız bir şahısa verilmiceğini senelerdir uçuş tecrübelerinden edinmesi gerektiğini düşüünüyorum.. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 14:56:55 F/O koltuğundan kalkanda kaldıran kadar kabahatli bence.. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 14:50:00 geçenler de 340'ın sol motorunu vuran ve istifa ettiğine dair haberde bir yorum okumuştum."Beyler sivilmiş zaten tartışmaya gerek yok" veya benzeri birşeydi.Bu işin sivili askeri olmaz herkes hata yapabilir.Emniyetli uçuşlar... 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 14:47:38 Kardeşim saçma sapan konuşma ne işi var adamın sağ koltukta ekipte görevli kaptanmıymış kendisi.kaptanların çocuklarını oturttuklarını dı da çok biliyoruz. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 14:43:42 737 yakit atamaz ve kubbe dedigin sey nedir? ucuculari tenzih ederim yorumlarda ancak bir adet ugur cebeci o da yeter bilip bilmeden atanlar icin. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 14:25:55 Jump seat arkadasimiz tecrubesiz degil tip egitimi almis 1hafta icinde line ucuslarina basliyacakti ayrica elinde gecerli b737 300/900 lisansi var bilginize lutfen bilmeden sirkete zarar vermeyin THY dunyanin her yerinde gururla bizi temsil etmektedir ayrica 2009 2010 yili Turkiye ihracat sampiyonudur yani yurtdidindan ulkemize en cok parayi getiren kurum biraz dusunun. Saygilar 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 14:12:15 THY pilot ihtiyacı olduğu dönemde alınan pilot adaylarını eğitimde iken sen kimin torpili ile girdin söyle de ona göre davranalım diyordunuz ,Üst yönetime karşı olduğunuz için THY içinde devrim darbesi yapmak için kaç pilotu bu şirketten atırtırdınız tetikçilerinizle,uçuş eğitiminde ona buna fail etirerek haksız yere insanların ekmeği ile çok oynadınız. Bunlar duyduklarımız .Kimbilir daha neler var duymadıklarımız ilahi adalet. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 14:08:42 Bu insanlar bir de yabancı pilotlara karşı geliyorlar. Neden, THY nı çiftlik gibi kullanacaklar. Bu adama kamyon bile kullandırmamak gerekiyor. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 14:08:22 Bu memlekette nasıl her işt tam yapılmıyorsa, doğal olarak buda yarım yapılıyor.Kalite her işte olduğu gibi burdada yerlerde sürünüyor... Normaldir şaşırmamak lazım 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 13:57:07 Babanızın uçağımı zannettiniz.Bu bir milli servettir,milli haysiyettir,milli onurdur.Ne olursan ol buna riayet edip,incitmemek gerekir.Nasıl bir özgüvendir,nasıl bir anlayıştır.Hiç değilse kalktıktan sonra otuttur bari.Ben utanıyor ve üzülüyorum.O kaptan aç kalmaz THY olmaz HTY de olur. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 13:55:32 Sayın ozdamar kaptanım Dunya sultan suleyman a bıle kalmadı astıgım astık Kestıgım kestık di nooldu onu begenme ucusunu kesdim de simulatore gonder berikinin ceketini begenme kravatını begenme Fo ları hıce say asker sıvıl havacı karacı denızcı ayrımı yap butun kayırmaları yap nooldu?Herkes idari makamını bir gun bırakıcak onemlı olan ordayken ahh almamakmıs.. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 13:15:40 olay çok iyi soruştulmalı SHGM derhal müdahele etmeli B737 uçağında hiç bir eğitimi olmayan pilot adayını f/o koltuğuna oturtmak ve sonrası olan bütün konuşma ve teknik kayıtları SHGM sunulmalı ve tek tek incelenmeli,durumun ciddiyeti çok büyüktür gerekli kurallar hem şirket prosedürleri hemde SHGM de belirtilmiştir uçucu personel görev sorumlulukları .SHGM acil olarak gerekli yaptırımı THY zor da bırakan bu kaptan hakkında gerekli işlemleri örnek olması için uygulaması gerekdurumu 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 13:01:13 atlas Jet teymis dendi... 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 12:52:31 arkaşlar söz edilen uçakta görevli arkadaşım bu olayı haftalar öncesinde anlatmıştı bana.uçak kuyruğu sürttükten sonra kalkışa devam ediyor (normal olarak öyle olması gerekir).kabin basıncı düşürülerek uçak marmarada yakıt boşaltıyor ve inişi gerçekleştiriyor.yapılan incelemede kubbenin zarar gördüğü ve eğildiği belirleniyor.Dipnot;arkadaşım öğrenci pilottan bahsetmemişti. garip bir durum. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 12:47:07 Belli ki bu tur bir genislemeyi yonetemiyor THY. sorumsuz pilotlar. Canimizi emanet ettigimiz kisiler. Cok yazik ve uzucu. :( 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 12:26:27 Yine bilip bilmeden, olayın gerçeğini anlamadan yapılan bir linç kampanyası, madem bu kadar biliyorsunuz, eminsiniz, yorumlara isim ekleyin korkmayın, iftira attığınız, hakaret ettiğiniz insanlarda rahatlıkla size dava açabilsin.Yazıktır günahtır, bilip bilmeden ah almayın...Herkese saygılar... 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 11:52:09 bu kaptanı savunan insanlar var.verıceksın eline kamyon.. o yakışır 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 11:49:20 Umarim facia geliyorum demiyordur bu hatalarla.....Allah Korusun! 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 11:47:37 yaa ne saçmalıktır bu ...65 yaşına kadar uçarmış alın görün uçmayı..daha neler neler yapacak bu ihtiyarlar heyeti...50 den sonra uçurmayacaksın bunları..gitsin torun baksınlar 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 11:44:08 hasan biriz de eski idi, bu da öyle. eee yeni alınanlan safraların da durumu belli. mahvolduk, nasıl uçacağız, ailemizi nasıl uçuracağız. ALLAHA EMANET THY. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 11:34:07 Ben haberde lövyeyi kalkış için kimin çektiğini göremedim. Süleyman Kaptan bu görevi öğrenci pilota mı vermiş ?, yoksa kendisi mi yapmış ? Yine de V1, V2 süratlerini söyleme görevi FO'nun. Belki de öğrenci pilot hesap hatası yapıp erken söylemiştir. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 11:28:14 21 senelik personel veya 25 senelik personel göz kırpmadan iş akti fes ediliyorsa bu tür olaylar çok daha olur neye dayanarak söylüyorum . her çalışanın alınteri veya hakkı yendiğinde benim hatıladığım 21 senedir bu tür olaylar gerçekleşiyor yüce adalet veya işten çıkarılanların( ahı) hakkı yenen personel. inancı olan anlar ama yönetimde inançlı kimse olmadığından yazık değilmi( uçan yolcuya,uçağa,milli servete ,işten çıkarılan personele) 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 11:21:15 Hocam şimdi bu pilot thy'de çalışmıyor aslında pegasus'ta uçuyor ve bu haber uydurma mı anlayamadım ben.. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 11:18:44 Kpatan Ozdamar Pegasusta degil Atlas Jet diye duyum aldik... 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 11:10:18 bu pilotu hala nasıl uçururlar anlamış degilim..insan hayatı bu kadar ucuz sanırım bu ülkede...yurtdışında olsa hemen limon satmaya başlamıştı 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 11:04:21 bu durum bir incident dır doğru adı tail strike dır. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 10:59:04 Görülen O ki .. bir kaptan hata yapmis.. kim olursa olsun , hangi havayolu olursa olsun .. SAHIS suclu dur.. Havayolu degil.. yani bit TC vatandasina trafik cezasi kesilse, bunu TC Cumhurbaskanindan , Basbakandan , TBMM den hesap soracaksiniz herhalde .. bu nasil mantik.. hangi cagda yasiyoruz.. kim suclu ise , cezasin öder biter .. Birde.. herhalde . millet... THY nin bir ucagi düssün diye dua ediyor herhalde.. sanki´.. tüh be .. yazok oldu ucak düsmemis.. gibi bir mantik var.. yazik bu insanlara .. EGITIM SART 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 10:53:13 Hata kabul etmeyen çok nadir mesleklerden birisi.Beyin cerrahı gibi her an olayı yaşamaları gerekiyor. THY maşallah büyüdü. Bu beni de gururlandırıyor. THY nereye giderse bende giderim diyenlerdenim. Ama bu tip hatalar küçümsenemez. Doğrusu neyse ortaya çıkmalı.Siyaset,adam kayırma ..vb bu kurumda olmamalı.Kurumun içinde olmadığımdan ancak dışarıdan bakan birisi olarak yorum yazıyorum. Kaptanı tanıyan arkadaşın yazdığı yorum da bence önemli.Mutlaka araştırıp doğru sonuca ulaşılmalı. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 10:49:39 valla uçak düşse sanırım thy bunuda bir sır gibi saklayacak :)) 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 10:32:59 Turk hava yolları kağıt uzerınde sureklı zırveye dogru ilerlıyor (duydugumuz kadarıyla), ancak son haberlerden sonra coktan zirveye cıkmıs olduğunu anladık... Suan da zırve donusunu yapıyor tepetaklak asagı yuvarlanma surecıne gırmıs... 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 10:27:26 havacılık sitesinde değil,ulusal basında sürekli olarak thy'nin havada tehlıke atlattıgı haberlerı hergun gundemden düşmüyor!başka havayollarında var mı bılmıyorum ama thy yönetımının artık olaya el koyması gerekıyor!isediğiniz kadar ıyı ucaklar alın,reklam,promosyon ..v.s.mılletı bunlarla kandırmayın.. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 10:16:55 Ozdamar kaptanı tanımam ama şunu bilirim;havacılıkta o da yapılacak kazamı ben hayatta yapmam o hatayı,asla denmez cünkü nerede ne zaman ne olacağı asla belli olmaz ki eminim bunu Ozdamar kaptanda çok iyi biliyordur ve bundan dolayı o koltuğa yetkisi olmayan ikinci pilotu oturttuğunu hiç zannetmiyorum asla boyle riskin altına gireceğine asla inanmıyorum.evet ateş olmayan yerden duman çıkmaz ama düşenede bir tekme sen vur veya kimbilir kiminle fikirleri ters düşmüştürde hakkında yapılan bu haber ve yorumlarla karşı karşıya kalmıştır,çamur at izi kalsın zihniyetinden vazgeçilmeli yarın kimin basına ne geleceği asla belli olmaz.gecmiş olsun ozdamar kaptan... 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 10:09:49 SULEYMAN OZDAMAR eski BOEING den sorumlu baspilot yardimcisidir. Gorevinden 1.5 sene once ayrilmistir. Boyle sorumsuzca harekette bulunup sirketten istifa eden Kpt Ozdamar PEGASUS tarafindan ise alinmistir. Boyle bir olay gerceklestiginde diger Sivil Havacilik otoriteleri lisansi iptal ederken, SHGM nerdedir? Ey PEGASUS yoneticileri boyle sorumsuzca davranista bulunan, type rating siz bir pilotu arkada onca insan hayati varken yanina oturtma cesaretini gosteren birisini nasil ise alirsiniz. Hodri meydan! 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 10:02:45 Kardeşim taşıdığın yüzlerce insan, onların aileleleri, temsil ettiğin şirket, çalışanları, aileleri...bunları hiç mi düşünmezsin!sen nasıl kpatansın, nasıl bir yöneticisin!Bu şahsın kaptanlık yetkisi alınmalı, bir daha uçamamalı. SHGM bu tür konularda da göreve lütfen. 0
  • Misafir 28 Ekim 2010, Perşembe 10:02:34 artık medyada thy ile ilgili "ohh yine ucuz atlatmışız" diyeceğim haberler okumak istemiyorum bu ne yaa.. biz de o uçaklarla seyahat ediyoruz y.dışına giderken de yabancı havayolu mu tercih edicez??? 0