THY PİLOTUNDAN TARTIŞMALI İNİŞ!

    Çok beğenilenler

  • Ah Afşin ahhhhh 23 Ağustos 2012, Perşembe 12:13:55 O KAPTAN YÖNETİMİN ADAMI OLMASAYDI ,HEMEN İSTEN ATİLİRDİ .HEPSİ BU 0
  • LPG. 23 Ağustos 2012, Perşembe 12:22:33 THY ADAMİYSAN FARKLI OLUR TABİ AMA DEGİLSEN İSTEN BİLE ATARLAR BİDE BU ADAMA ÖDÜL VERDİLER İYİMİ,SEN YAKITI BİR PAS GECEMİYECEK KADAR HARCADIYSANIZ SUÇLUSUNDA KARDESİM . 0
  • Tüm yorumlar

  • STALL 30 Ocak 2013, Çarşamba 10:02:50 Pilot karar vermişse iner yani son söz onundur 1
  • pilot'a 31 Ağustos 2012, Cuma 13:49:52 Bir pilot genellemelerinin esiri ise... Gerçeğini bırakıp sadece FS'de takılmalıdır. Böylesi yolcular için daha güvenlidir. Kimsenin hayatını riske etmemiş olur hiç olmazsa... Demek atc'ler işlerinde çok zayıf? Bilmeyen TK istatistiklerde bir numara zanneder. Türk havacılık tarihi bu tip ego şişkini pilotların yaptığı hataların doğurduğu kazalar sonucu pek çok yolcusunun hayatını kaybetmesiyle kayıtlıyken hem de. Hangisi daha kötü bilmiyorum. Hatayı kabullenip ders çıkartmak yerine hatalı davranışın doğru olduğu konusunda ısrar etmek ancak okumuş ancak eğitilememiş cehaletin sonucu olabilir. Allahtan biz de yabancı kaptanları ve işlerini yaparken egolarından arınmış ciddiyetlerini görüyoruz ve farkı anlıyoruz. Üç nokta. 0
  • atc 31 Ağustos 2012, Cuma 12:43:56 pilot adıyla yazmışsınız güzel.kurduğunuz cümlelerden pilot olduğunuzu varsayalım.şimdi istanbul kötü londra münih amsterdam iyi.pilot kardeşim sen edirnenin batısında atc alt yapısı nasıldır bilirmisin.radar frekans yazılım pist taksi yolu apron vs.bunların nasıl eksiksiz yedekleriyle sorunsuz çalıştığını bilirmisin.peki hala istanbulda antalyada radarın gittiğini ve kontrolörün ne hale geldiğini?..oralardaki maaş sosyal imkanlardan hiç bahsetmiyorum bile.şimdi sen oradaki kontrolörlere güvenmeye devam et etmesine de..amerikadaki pistte uçakların çarpışması,überlingende uçakların havada çarpışması ve sayabileceğim bir çok ölümlü hava kazalarını da hesaba katmayı unutma.istanbul yada herhangibir türk atc'ye dil uzatacağına havacılık kültüründe hatanın her zaman olabileceğini ve önemli olanın sistemlerin iyileştirilmesi olması gerektiğini de bir düşün derim.ve buyur gel istanbula ben şu kaptanım senin şu talimatına da uymuyorum de bakalım ne oluyor 0
  • pilot 30 Ağustos 2012, Perşembe 23:59:01 son karar kimin diyene kişi; bir havayolunda ucmadığın brove iptali gibi bir jargon kullanmandan belli oluyor.. bir pilot olarak üzülerek sunu soyleyebilirim, ingilterede almanyada ya da daha genel olarak, bu işi olması gerektiği gibi yapan ülkelerde söylediklerinde haklı olabilirsin. ama ben ayda ortalama 20 iniş yaptığım istanbul da son kararı kontrolöre bırakamam.. bırakırsam pilot a diyen arkadaş o zaman görür tenerifleri.. kimse darılmasın gucenmesin ama su bir gerçekki istanbul kontrollörleri işlerinde cok zayıf. bir cok ulkede ucuyoruz ve farkı goruyoruz. nokta. 0
  • Son karar kimin'e tebrikler 30 Ağustos 2012, Perşembe 08:48:46 Herkes bir suru yorum yapmis ama noktayi asagida SON KARAR KIMIN diyen arkadas gayet net birsekilde koymus.Bu yorumun uzerine kelime eklemek ayip olur sanirim. 0
  • Yazik` a cevap 29 Ağustos 2012, Çarşamba 20:57:49 Yorumunuzun sadece son satirina katiliyorum. O da ``havacilikta herkesin basina hersey gelir``cumlesidir... Ancak soz konusu kaptan eger emercency deklare etseydi, hickimse konusmaz, yorum da yapmazdi. Inisten sonra da birileri umarim O`na sorardi ``aklin nerelerdeydi`` diye. Minumlardaymis yakiti. O zaman her yakitini minumularda dusunen atsin kendini piste. Anlasilan siz de tk mensubusunuz..Burada kral ciplak, atc de cok dogru karar vermis. Kabul edin artik. 0
  • Son karar kimin ? 29 Ağustos 2012, Çarşamba 20:10:35 Kimse kimseyi kandırmasın arkadaşlar. Kontrolör talimatları esastır ve pilot herhangi br gerekçe ile bu talimatı uygulayamayacağına kanaat getirirse bu durumu vakit geçirmeksizin kontrolöre bildirmekten ve yeni bir talimat almaktan sorumludur. ICAO bunu zorumlu kılmış. Bu olayda da anladığım kadarıyla kontrolör pas geçme talimatı vermiş. Pilot uçağın durumunu değerlendirerek pas geçmesinin mümkün olamayacağına karar vererek bu durumu kontrolöre bildirmiş. Kontrolör de Onur uçağının pozisyonunu yeniden değerlendirerek pilota iniş müsaadesi vermiş olmalı. Aksi bir durumda THY pilotunun brövesi iptal edilir ve vermiş olduğu iniş kararı da gerçek anlamda "Son Kararı" olurdu. Pilot arkadaşlarıma, ICAO tarafından belirlenen şartlar dışında, kontrolör talimatlarına uymamak gibi bir düşünceyi akıllarının ucundan bile geçirmemelerini öneriyorum. Son karar pilotun deyip kuralın devamını söylemeyerek akıl karıştırmaya çalışan aklı tutulmuş pilot arkadaşıma da kısa zamanda emekli olmasını :) 0
  • Yazık 29 Ağustos 2012, Çarşamba 19:05:40 Maalesef bu ülkede yerli yersiz yorum yapmak, konu ile ilgisi, bilgisi olmayan veya olduğunu sanan kişiler tarafından adet haline gelmiş. Maksat birini karalamak aynı ''atc'' deki yorum gibi. 12 Yıl belliki yetmemiş. Yakıtın minimum olması nedeni ile yine facia olabileceğini düşünmeden ve sadece basında çıkan bir haber üzerine yorum yapmak yanlış. O anda kokpit ile kulenin dialoğunu bilemezsiniz. Araştırdınızmı belkide kontrolör yanlış karar aşamasında olamazmı? ''pilota'' yazısındaki yorum yapan arkadaşımız belliki pilot demekki acil durumda acil durumunu deklere etmeyip Clear to land'i bekleyecek. Bunu herkes bilirki Öncelikle Kaptanın hayatı herşeyden evvel önemlidir ki geri kalanı kurtarabilsin. ICAO da bu gibi durumlar için yukarıda belirtildiği şekilde bir talimat yayınlamıştır. Bu kadar kişi yapılanın doğru olduğunu ifade ederken bu karalama, hazımsızlık niye. Havacılıkta büyük ve çok bilmiş konuşmayacaksınız, yarının ne getireceği veya ne ile karşılaşılacağı hiç belli olmaz.. 0
  • değerli efeler 29 Ağustos 2012, Çarşamba 18:27:47 eğer haberde verildiği gibi ise , bu inişi Avrupa, Amerika gibi kıtalarda yapın, gelin yine tartışalım burada, bekliyorum, 0
  • atc ye 29 Ağustos 2012, Çarşamba 16:13:41 değerli atc adlı yorumcu arkadaşım.keşke günlerce okumaya devam etseydin yorum yapacağına.ama demokrasi varsa ifade özgürlüğü de var.haklısın.(yorumun da değil tabi,yorum yapmakta!). 0
  • Commander 29 Ağustos 2012, Çarşamba 15:56:33 In case of an emergency whilst declared mayday the commander of an aircraft has the final authority to determine what is the safest course of action. (Icao tarafından belirlenen kaptanların sorumluluk talimatı) Acil bir durumda acil durum çağrısını müteakip bir uçağın kaptan pilotu en emniyetli kararı vermek üzere son yetkilidir. 0
  • atc 29 Ağustos 2012, Çarşamba 13:36:27 günlerce sadece okudum.yorum yapmayayım bu yorumları yapan gerçek pilot olamaz dedim halada aynı düşüncedeyim.çünkü hiç bir gerçek pilot atc talimatına uymayabilirim benim kararımdır demez diyemez.havacılık kurallarının sınırlarını atc de pilot da çok iyi bilir.burada atc go around dedi ve inişe izin vermediyse pilot pas geçmeliydi.olayın ayrıntıları da önemli tabi.atc son ana kadar diğer pilota güvenip thy yi pas geçirmemeye çalışıp ohy pisti terk edemeyince pas geçirme konusunda geç de kalmış olabilir.yakıt kritiği falan hikaye olabilir.soruşturmanın asıl ayrıntıları bilinmiyor sonuçta.ancak tekrar söylüyorum eğer atc kleranslarına bu ülkede uyulmayacaksa artık çok vahim bir durum söz konusudur.bu yazılanlara okuduklarıma 12 yıllık bir kontrolör olarak gerçekten inanamıyorum.burada önemli olan hata aramakta değil bence.hata kontrolörde de olabilir.ancak havacılık kuralları ve uygulamaları laçkalaştırılmamalıdır.bu yazılanları bir avrupalı amerikalı okusa üzerimize güler arkadaşlar.. 0
  • pilota 29 Ağustos 2012, Çarşamba 13:25:49 Burasi istanbul. Italya veya Barselona degil. Kaldi ki kule de inis kleransi yerine, pas gec talimati vermis. Dogrusunu da yapmis. Neden o zaman clear to land i duymayinca pas geciyoruz (THY haric). Su konu bile hala tarsiliyor ya, daha sizi cook tenerifler bekler. Artik yerde, kaza yapmis ucakta Turk bayragi gormek istemiyoruz. Bunu da tum ictenligimle yaziyorum. Takside, yorumlarda ve hatta havada milleti elestirip laf yetistirecegine, thy ekibi biz nerede yanlis yaptik diye oturup bir dusunsun.. 0
  • müh 29 Ağustos 2012, Çarşamba 11:20:54 Zaten bahsettiğin gibi iniş izni verilmişse ve pistte birşey görüyorsa pilot kendi karar verip inmeyebilir. Ama iniş izni almadan pistte uçak olduğunu bildiği halde inmesi inmesi biraz düşünürsen oldukça yanlış bir harekettir. Tenerife de PanAm uçağı taksi yoluna zaten girmek üzeredir diye dşnen KLM pilotundan pek de bir farkı yoktur bunun... Tabi bunu yakıt kritiği emergency bildirmemiş ve ADB'den gelen bir uçağı düşünerek söylüyorum. 0
  • pilot 28 Ağustos 2012, Salı 14:24:22 Avrupa'da bazı meydanların jeppesen chart larında (biri barcelona diye hatırlıyorum, hatta italya da da var; isteyen araştırabilir) 10-1P'li sayfalarda acıkca belirtilir ki, pist içerisinde henüz uçak varken kule son yaklaşmadaki uçağa iniş kleransı verebilir. ancak burada şu nettir, kule pist içindeki uçağın çıkma zamanı ile son yaklaşmadaki uçağın teker koyma zamanlarının uygun olduguna kanaat getirir. gerisi pilota kalmıştır, facia olabilir diyen arkadaşlara sunu soylemek isterim; rejected landing denen bir durum vardır ve tam da bu durumlara uyfundur. yani inen uçak teker koymaya cok yakın (mesela 10-20 ft) bir irtifada pas geçer, ve resüs nedeniyle piste teker koyup pas geçebilir. hatta airbus320 ailesi teker koyduktan 30 sn ye kadar pas geçebilir (thrust reverst açmadıysa). yani pilot insiyatif kullanıp devam edebilir, kimsenin bi şey soylemeye hakkı yoktur. dogru bir karardır, takdire sayandır. özellikle de istanbuldaki işini dogru dürüst yapmayan kontrollörler. selamlar 0
  • Tarih Yanlış diyene 28 Ağustos 2012, Salı 12:19:30 Spontone gelişen olaylarda sen kontrolünü kaybediyorsan bu işi yapma ve yanlış yapılan işe saçma yorumlarınla burnunu sokup havacılık bilimini kurallarına uygun olarak yapanların kafasını karıştırma. 0
  • TARİH YANLIŞ 27 Ağustos 2012, Pazartesi 23:00:17 Olay 13 AGU ta olmadı 13 TEM olabilir. Muhtemel yaklaşma zamanları verildi ve herkes ona göre yaklaşmaya girdi ILS e establish olmuş trafiklerin bazılarının yaklaşmaları CANCEL edilerek bazıları 2000 feet i geçmek üzere iken yeniden 3000 feet te tırmandırıldılar. Piste kuş tehdidi nedeniyle araç sokuldu. Sonra tekrar yaklaşma verildi sonra tüm uçaklar güneye açılarak 35 R piste vector edildi. Hemen arkasından 35 L oldu. Bunların herbir anı yaklaşma anı. Spontane gelişti. Yok min. div. yok emg fuel senin başına gelirse sen uygularsın onları. Heyecandan call sign ını unutanlar burada efe kesiliyor. 0
  • EMEKLİ ye 27 Ağustos 2012, Pazartesi 20:21:08 emekli olman isabet olmuş 0
  • EMEKLİ 27 Ağustos 2012, Pazartesi 14:24:30 Seneler ce önce Roma da normal koşullarda"PİST İÇİNDE UÇAK VARKEN İNİŞ VERİLEBİLİR" DİYE yazardı ,kaptan yakıt durumunu rapor etmiş ve pistin durumunu emniyetli gördüğü için inmiş daha büyük bir olaya sebebiyet vermemiştir,TEBRİKLER. 0
  • Baska uc husus 27 Ağustos 2012, Pazartesi 13:35:51 Sorulmasi gerekenlerden biri de gerekli ayrim yapilmismiydi. Diger bir husus ta thy ucagi minimumlara imeden pas gec talimati verildiyse, ve pilot minimumlara inene kadar ohy nin pisti terkedecegii dusunduyse yaklasmaya devam etmis olabilir. Yakit planlamasi konusu yonetim baskisindan kaynaklanan bir hata olmali. Yedek meydana herhangi bir sebeple divert ederse nasil gidecek bu ucak. Hadi her hangi bir kaza kirimdan dolayi pistlerden biri kapandi ve hold suresi uzadi... 0
  • Kaptanın net yorumu diyene 27 Ağustos 2012, Pazartesi 13:05:36 harbiden çok komiksin..allah yolcuları korusun... 0
  • MİSAFİR 27 Ağustos 2012, Pazartesi 11:41:40 Merhabalar Sayın kuleci kardeşlerim aynı insiyatifi DHMİ'nin ve sizin hava trafik kontrolü olarak kabul etmediğniz ve sizden çok önce bu mesleğe başlayıp hala Türkiye'yi başta Afganistan dahil bir çok ülkede askeri hava trafik kontrolü olarak görev yapan askeri kontrolörler içinde göstersenize.Halen hiç bir sivil kontrolörün görev yapmadığı sedece askeri hava trafik kontrolörlerinin görev yaptığı DİYARBAKIR, MALATYA, BATMAN, KONYA, MERZİFON, BALIKESİR, TOPEL, KAYSERİ ve İNCİRLİK YAKLAŞMA için nacizane fikirlerinz nedir.Bu olaya gelince ICAO kuralları gereği pas geçme yetkisi uçağın kabiliyetini çok iyi bilen pilotundur.Kulenin pas geç dediğiğ bir anda uçağın pas geçme kabiliyetini çok önemlidir.Siz son yaklaşmadaki bir F-16 ya pas geç dediğinizde gaz açar pas geçer ama aynı performansı büyük gövdeli bir yolcu uçağı yapamaz.Burada kontrolöre sormak lazı .Nasıl bir ayırma yaptınız ki iki uçağı pist içinde birleştirdiniz ve DHMİ bu hataya karşılık Pilota teşekkür ederken kontrolne yaptı. 0
  • TEZEKTEN TERAZİNİN ... OKTAN OLUR KEFESİ! 27 Ağustos 2012, Pazartesi 09:31:44 Arkadaş seni kaptan yapanın ben aklını karışlarım.Senin dünyadan haberin yok.Sen minimun fuel, emergency fuel nedir ne anlama gelir nasıl deklere edilir biliyormusun?.O inen kaptan bunları uygulamışmı? Madem bu kadar az yakıtı varmış bir go around a dahil yetmiyor niçin alternatif prosedürleri uygulamamış? Cevap ver bakalım. 0
  • Kaptanın net yorumu 26 Ağustos 2012, Pazar 21:44:36 Yakıt minimumlarındayım. Önümdeki uçağın ben inerken emniyetle terk edeceğimden eminsem gider inerim arkadaş. Altta ATC'nin yorumu kesindir diyen (büyük ihtimalle kuleci) arkadaş,sen istediğin kadar pas geç de. Benim yolcularımdan sen sorumlu değilsin değil ben sorumluyum. Senin kararına uyup havada yakıtsız kalarak %100 emniyetsizliğe yol açacağıma gider emniyetle inerim. Onur Air'e çarpmamak için max. frenleme yaparım olur biter. ATC arkadaşlara saygılıyız,takım arkadaşıyız ama uçağın emniyetinden biz sorumluyuz. ATC pas geç demiş neden pas geçmemiş,geçiniz. Burada ATC hataları yüzünden havada burun buruna gelen tayyareleri konuşmayalım şimdi.. 0
  • Çok yazık. 26 Ağustos 2012, Pazar 12:49:44 ATC clear to land demeden inemezsin.Bu durumun başka izahı yok.THY ve SHGM PROSEDÜRLERİ BİLMİYOR. 0
  • aah vah 26 Ağustos 2012, Pazar 03:40:08 Rapor etmediğin için sen raporluksun! 0
  • ahh ahh 26 Ağustos 2012, Pazar 01:25:53 line up aldıktan sonra, bizi pist icinde unutan kuleci arkadas, 700ftteki trafige inis izni verdi, keske rapor etseydik bizde.. 0
  • thy 25 Ağustos 2012, Cumartesi 23:37:06 Thy kaptani, yeri gelir ATC olur, yeri gelir meydan otoritesi gibi baska meslektasini yerde ve hatta havada bile uyarir. Bu yetkiyi kendinde gorur. Bunu da ancak Turkiye`de yapar. Yurtdisinda (bazilari)ise odunu yer oturur. Sesi solugu cikmaz. Yapsin bakalim ayni seyi Ingiltere`de gorsun sonuclarini. O koltuga bir daha oturabiliyor mu..Ne demek ATC talimatini dinlememek ve o kadar insanin hayatiyla kumar oynamak. Bir goaround yapamayacak kadar yakit kritige nasil girer de o hala destination da inisi planlar ve bekler. Minumum divertion fuel diye bir hususu daha ilk ucusa baslayan bile bilir. Onur`un ucagi pisti terk edemeseydi....THY yine insanlarimizi iyi oldurdun kahraman kaptanimiz diye tesekkur eder miydi merak ediyorum. 0
  • normalde 25 Ağustos 2012, Cumartesi 18:11:21 lisansının iptal edilmesi ve dava açılması gerekiyor... 0
  • KPT 25 Ağustos 2012, Cumartesi 14:59:19 Tartismalara bir nokta koymakta fayda var, 1. Mutlak meydan otoritesi ATC dir, pas gec dedi ise pas gececeksin; 2. Eger hala inmek zorunda ise emercensi deklare eder, yola bile inersin, ancak daha sonra sonuclarina katlanirsin. 3. Baska bir ulkede bu pilot arkadas ayni seyi yapmis olsa su anda hapiste oturuyor olurdu. Iyi gunler dileklerimle/ Bir pilot 0
  • komik 24 Ağustos 2012, Cuma 23:53:48 bizim havacılığımız daha emeklemiyor bile. birisi atco talimatları tavsiyedir demiş. o arkadaş gitsin FAA veya NATS hava sahasında yapsın bu artistliği ne yapıyorlar bir görsün. bir digeri ATCO "commitment to stay" terimini bilmez demiş. arkadaş hiç acil durumlarla ilgili döküman görmemiş ( en azından ATCO ların okuduklarını.) birşeyler yazmadan önce azıcık bilginiz olsun. 0
  • commitment to stay 24 Ağustos 2012, Cuma 22:09:30 commitment to stay ne demekki. ATC boyle seyler bilirmi. ATC sadece yakit emercisini bilir gerisi ne oldugu tartismali uygulamalar. Emniyetli olmasa zaten kaptan inmez di. Daha yoruma gerek yok. 0
  • hamdım yandım oldum diyelim 24 Ağustos 2012, Cuma 16:30:59 kayıtları hiç kimse dinlemeden olaya geniş açıyla bakmadan cahilce yorumlar yapmaya devam etmeyelim arkadaşlar.. Acaba pilot commitment to stay ile ilgili konuşmuşmu eğer böyle bişi olduysaa ve pilota bu garanti verildiyse ya inecek ya inecektir. çünkü bir çok ucak firması yakıt yaklaşık 1 ton un altına düştüüğünde motorların çalışacağının garantisini vermezz. yukarıda kı durum soz konusu iken kontrolor arkadaşlar ayırmalarını ona göre tesis ederek ucağın hafa trafiği nedeniyle pas geçmeyeceğini garanti altına almak zorundadır bir şekilde.. ha eğer boyle bişi yok ise land after diye bir tamim yayınladı zannedersem dhmı bu tamımın uygulama şartları tutuyorsa ama konntrolor arkadas bu tamımı gözden gecırmediyse yada unutuuysa yada hayatı boyunca boyle bişi duymadıysa .... unutmayalımkı kaptan değil yanındakı fo bile ucus hayatına basladıgında her zman bir gozu yakıttatdır ki ucustakı uyarı ıkazlarını saymıyorum bile ... yakıt polıtakasına gelınce plandakı mınumum requıred fuel ın altınd 0
  • atco ya 24 Ağustos 2012, Cuma 13:27:42 pilotum ama Atco yu tebrik ediyor ve hakli buluyorum :))) 0
  • demekki 24 Ağustos 2012, Cuma 11:12:18 cleared to land , continue approach terimleri sadece vfr uçuşlar için geçerliymiş, Thy ye pek sökmemiş anlaşılan ama yinede olayın haberde verildiği kadar basit olduğunu düşünmüyorum 0
  • müh 24 Ağustos 2012, Cuma 09:39:12 Cleared to land'e uyulması mecburidirden ziyade "cleared to" ile başlayan komutlara demek daha doğru olur. Ve evet öyledir, "cleared to"yu duymadan inemezsin veya taksiye başlayamazsın. Sana cleared to denmiş ama önünde bir araç görürsen uymayabilirsin. Ama tam tersi olmaz ve bunun da çok basit bir sebebi var; iniş izni yokken inmek bir çarpışma sonucu çok kötü sonuçlar doğurabilir. İnmemek ise minimumları geçmemiş ise sadece yakıt harcamadır. sanırım gayet basit bir mantık. Haberde bahsedilen olay da ise hem inandırıcı olmayan bir yakıt kritiği durumu var.. Doğru olsa bile deklare edilmemiş olması değerlendirilmelidir.Belki de pilot minimumlara yaklaştığı için artık inmek zorunda kalındı ama bu durumda da seperation'a dikkat edilmemiş olması söz konusu (hava hızı). Tek söylemek istediğim haberin yazdığı şekilde ise şartlarda, iniş izni olmadan uygun gördüğü için acil durum deklare etmeden inmek sorgulanması gereken bir harekettir. 0
  • Atco 24 Ağustos 2012, Cuma 09:28:29 Bir pilotun yarumuna bayıldım doğrusu. Son kararı pilot verir diyor. O zaman biz kuleyi kapatalım siz gelirken bakarsınız .Uygunsa inersiniz. ATC pistte uçak var pas geçin diyor. Arkadaş emniyetli görüp iniyor. Diğer uçaktaki insanların hayatını da hiçe sayarak hem de.Yakıt konusu da soylendiği gibiyse THY'ye soruşturma açılması gerekir ki havacılık kurallarında ne kadar yakıt alınması gerektiği açıkça bellidir. Diğer zamanlarda pist kenarında en ufak bir kuş olüsü görüldüğünde ortalığı velveleye vermeyi iyibilirsiniz ama pistte uçak varken de inersiniz. Olm Bak gittttt 0
  • eski kabin amiri 24 Ağustos 2012, Cuma 08:45:14 Minimumlarda yakit almani. sonucu bu, yuzlerce kez yonetimden cekindigi icin minimum yakit alan kaptanla uctum... bu isten anlayanlara soruyorum ist - adb ucusunda yakitin 800 kalmasi normal mi hem de pas gecis vs olmadigi halde??? Birilerinin cani yanmadan, basina kotu birsey gelmeden THY nin bu sacma baskisini kaldirmasi lazim... 0
  • müh 24 Ağustos 2012, Cuma 08:39:08 tabi ki söylediğiniz gibi tam olarak ne olduğunu bilmek mümkün değildir ama radio commication derslerini ve ICAO Annex'lerini biraz karıştırırsanız "cleared to.." ile başlayan izinler yani iniş-kalkış-taksi uyulmak zorunda olduğunu göreceksiniz. Tabi ki kaptan sorumluluğuna bırakılan durumlar vardır örn. kalkış izni verildi ama pistte araç var... Ancak önceden deklare edilmemiş ve pek inandırıcı olmayan bir yakıt kritiği ile karşı karşıyayı . Üstelik kule pistte uçak olduğunu iniş izni veremeyeceğini söylüyor. İsterseniz en azından ' %100 haklıdır pilot" veya "derhal cezalandırılmalı" gibi yorumları biraz engelleyelim. 0
  • Zekai Tunca yaşıyor mu? 24 Ağustos 2012, Cuma 08:04:48 Bir arkadaş cleared to land vs uyulması mecburidirr, demiş; başkası tüm talimatlara uymak mecburidir demiş. Bu ATCO larla iş buraya kadar. Umarım DHMİ en yakın zamanda özelleştirilir de herkes dersine iyi çalışır, sırtını devlete dayayıp kendini geliştirmeyen, okumayanla kendini güncelleyen birbirinden ayrılır. Tüm medeni ülkelerdeki gibi... 0
  • Doğru Cevap 24 Ağustos 2012, Cuma 00:39:54 Pilot terketmekte olan uçağı görmemiş olsaydı zaten inemezdi , doğru cevap bu . 0
  • FUEL PLANNING 24 Ağustos 2012, Cuma 00:10:11 BAKINIZ EU-OPS 1.255 FUEL POLICY 0
  • yolcu 23 Ağustos 2012, Perşembe 23:18:09 Bilgi için teşekkürler. Ama, bu benim sorumun yanıtı değil. Benim bu haberden anladığım, THY uçağında yeterli yakıt yoktu. Ya haber yanlış, ya da hesap yanlış. Reserve yakıtı, yedek meydan yakıtı, taxi yakıtı, vs herşey uygunsa neden yakıt kritiği oldu kardeşim. Yanıtları vereyim: a: yanlış hesap yapıldı, bilmeyerek az yakıt alındı. b: Hesap hatası yok, yükseklerden gelen emirle bilerek az yakıt alındı. c: Aslında yakıt biteceği filan yoktu, pilot çok istediği bir konsere yetişmek için yalan söyledi. d: Pilot uzun süredir acaba atc'yi dinlemezsem ne olur diye merak ediyordu, merakını giderdi. e: Pilot ışık yandıktan sonra uçağın kaç mil daha gideceğini merak etti, az yakıt doldurttu. :) f: Haberde yeteri kadar bilgi yok, profesyonel beyefendinin söylediği gibi ne olduğunu bilemeyiz. Galiba en doğrusu da bu. 0
  • İsim / Rumuz 23 Ağustos 2012, Perşembe 22:48:18 arkadaşlar o pozisyonda eminim meslektaşımın görüş açısı kuleden daha iyiydi ve bi sıkıntı olmayacağını fark etti ve inmeyi uygun gördü, herkez haddini ve yetkisini bilecek, unutmayın kule sadece bize bilgi verir biz bu doğrultuda kararımızı veririz bu iş otomobil kullanmaya benzemez öyle sağa çekip 2 dk düşüneyimi yok bu işin 0
  • yolcuya ve bilgi isteyenlere 23 Ağustos 2012, Perşembe 22:32:26 bir uçuşa başlamadan önce alınması gereken yakıt (mirinimum required) kurallarla belirlenmiştir ve bunun altında yakıt alınmaz (ezbere yakıt alınmaz, bir hava yolu uçağına ,cessna da veya benzeri bir uçaktaki gibi yakıt tankları doldurulmaz) şöyledir; 1. uçuş yakıtı ( trip fuel) 2. beklenmeyen durum yakıtı (contingency fuel - uçuş yakıtının %5 veya şartlar karşılanmışsa %3 'ü) 3. yedek havaalanına gidiş yakıtı ( alternate fuel) 4. bekleme yakıtı (final reserve fuel) 5. taksi yakıtı (taxi fuel) bunlar olmazsa olmazdır.. bunun dışındaki bir yakıtı kaptan fazladan almak isterse alır ve geçerli sebebini de açıklamak zorundadır. burada raporları görmeden yorum yapmanın bir alemide yoktur. 0
  • NASİL YAA?? 23 Ağustos 2012, Perşembe 21:06:19 Kaptan mayday cekip pisti kapatmadikca ilgili otorite ilgilenmez onun min. Yakitiyla... Frankfurt a inerken de ayni seyi yapsaydi kodeste bulurdu kendini.. 0
  • İNİŞ KARARI DOĞRU 23 Ağustos 2012, Perşembe 21:05:43 KAPTAN DOGRU KARAR VERMİŞ , DAĞILIN BEYLER... 0
  • bir kpt. 23 Ağustos 2012, Perşembe 18:59:17 havacilikta is yapan her kesime saygim sonsuz ama biz turkler neden bu kadar bizden olmayani sevmez , cekemez ve herseyi en iyi ben bilirim havalarinda ... arkadaslar bir kpt. olarak size tavsiyem biz nasil kendimizi gelistiriyorsak her daim sizlerde bunu yapmalisiniz , gonul isterki sizler her sene en az 1 ay amsterdam schipol, london heatrow yada gatwickde egitimde bulunsaniz ve ordaki yaklasma usullerini gorebilseniz yada ground'un nasil tum yer trafiklerini sorunsuz yonlendirdigini zamani en yararli kullanabildigini , land after prosedurleri kullanilmazmi yada ayirmalar 3 milden 2 mile dusemezmi hatta 1.5 millere dustugu oluyor , onceki inen trafige expedite bilgisi verilebilir. daha yazilacak cok sey var .. lutfen birbirimizi sevelim tu kaka demiyelim bu ulke bu havacilik hepimizin...esenlikle kalin 0
  • Pilot 23 Ağustos 2012, Perşembe 18:18:19 Burda %100 pilot haklı artık havayolları uçaklarına az yakıt koymaktan pintilikten vazgeçsin ve outobrake diye birşey var max konumuna getırdıgın zaman hiç sorun çıkmaz ve anında durur zaten onur havayolları uçağı pistın sonundaymış"""Pilotu Tebrik Ediyorum""" 0
  • İsim / Rumuz 23 Ağustos 2012, Perşembe 17:48:48 Adam gidip bir kazaya sebebiyet bile verseydi shgm pilota altın madalya takıp, sen kimsin deyip kuleyede verip veriştirdi. Shgm T.h.y'nin adamları ile doludur. Var mı inkar eden ??? Tenerife'deki kuş beyinliyi anımsadım birden.... 0
  • yorumsuz 23 Ağustos 2012, Perşembe 17:39:56 Havatrafik kontrolörü uçakların emniyetli bir şekilde iniş kalkış ve seyrüseferinden sorumlu otoritedir. Talimatlarına uyulması mecburidir. ( Emercency durumlar haricinde ) Sorumlu Pilot Uçağının yakıt planlamasını kurallar gereği doğru yapmak zorundadır. İnişini tamamladığında uçakta kalması gereken min yakıtı ( yedek meydana gidiş + 30 Dk bekleme yakıtı ) olması lazım. Aksi bir durum söz konusu olamaz. Şayet önünden indiği Onur Havayolları pisti terk edemeseydi durum facia ile mi sonuçlanacaktı çok merak ediyorum. Tartışmaya açık olmayan bir konuda Pilot nasıl haklı gösteriliyor anlayamadım doğrusu...Yakıt hesaplamalarını doğru yapalım lütfen. 0
  • Isim 23 Ağustos 2012, Perşembe 17:29:30 Yakıt minimumlarında olduğunu deklare eden pilotlar ne sansa hep Turkhava yollarindan amma cevreciymisin Thy sen dunya seni ornek almali 0
  • yolcuya'ya 23 Ağustos 2012, Perşembe 17:09:28 Pardon beyfendi de can bizim canımız. Uçaklara ucu ucuna yakıt koymak ta mı bir havacılık kuralı. Lütfen o değerli bilgilerinizle biz cahilleri bilgilendirin de öğrenelim. 0
  • seperation 23 Ağustos 2012, Perşembe 15:25:43 Approach da seperation min 3 NM değil miydi?Acaba daha yakın mı yaklaştılar?Bu kadar yoğun trafikte bu da normal,3 kuruşluk yakıt hesabı da ayrıca bir güvenlik komedisi 0
  • MİNİMUM YAKIT MAKSİMUM RİSK 23 Ağustos 2012, Perşembe 14:36:52 THY YAKIT TASARRUFU YAPICAM DİYE ATEŞLE OYNUYOR...UÇAKLARA GIDIM GIDIM YAKIT VERİYOR, AYNI UYGULAMAYI SU İÇİNDE YAPIYOR.OKYANUS ÖTESİ YOLCULUKLARDA DAHA YOLUN YARISINDA WC DE SU BİTİYOR...VATANDAŞ TAHARET YAPMAYA SU BULAMIYOR...B 0
  • Mehmet Işık 23 Ağustos 2012, Perşembe 14:15:51 IST-ADB arası en fazla 50 dakikalık bir yol bu süre zarfında hala yakıttan söz ediliyorsa durum vahimdir.. Önce Ankaraya son anda inen uçak sonrada bu, bakalım nereye kadar böyle devam edecek. İnşallah bir faciayla karşılaşmayız.. 0
  • Kaptan ile kaptancik OHY 23 Ağustos 2012, Perşembe 14:12:47 Kardesim onur daki kpt atamalarından sonra bence hepiniz onur uçaklarından cekinin. Onurcular yeni terfi ettirdikleri ki bunlar Kıbrıs Thy'nin Türkuaz in vede THY larından kpt olma hırsıyla atılmış ikinci pilot adamlar bence dikkatli olun ayt base onurdan kpt arkadasım böyle bilgilendirdi beni. İngilizceleri cok zayıfmis.zaten uçuşlarda onuru takip ediyorum başka bir havayolunda kpt olarak iç hatlarda deli yanlışlıklar yapıyorlar. Tabii yeni kaptanciklari onurun iç hatlarda uçurması normal. Herkes böyle yapar. Emniyetli uçuşlar. 0
  • Geri kafali KAPTAN 23 Ağustos 2012, Perşembe 14:06:09 Torpil ile kaptan olmustur. Son derece bilgisiz ler kaptan oldu. Havacilik bilgisi 0 ama torpil %100. 0
  • Istanbula hep minimum yakit ile geliniyor. 23 Ağustos 2012, Perşembe 14:03:40 THY icin her sey para para para para...aman para gitmesin. extra yakit yok. batirdiklari parayi bir yerden cikarmak lazim. 0
  • bilgisizlere cevap 23 Ağustos 2012, Perşembe 13:57:05 bilgisizlerin aydınlanması için...sorular... cevaplar.. soru: pilot yakıt kritiği deklere etmiş midir? cevap: Hayır etmemiştir. Etse idi öncelik verilir pist temizlenir onun inişine kadar onun önündeki tüm uçaklar iniş hattından temizlenir hatta son yaklaşmadaki uçaklar bile pas geçirtilir. Ama burada thy raporlamadan sonra kendini kurtarmak için raporunda yakıt kritiğine düşme ihtimaline karşı iniş kararı verip kontrolör talimatına uymadığını belirtmiştir. burada kontrolörün yaptığı doğru, son anda yumurta kapıya gelince yakıt kritiği aklına gelip tartışmalı ve faciayla sonuçlanması muhtemel bir iniş yapan pilot haksızdır. SHGM lüğünün bilgisiz kararları da çok tartışılır oldu artık. Pilotlar inişe mütakip bazı formlar doldururlar bu formlarda alınan yakıt harcanan yakıt ve inişteki depoda kalan yakıt yazılır bu formlarda düzenli olarak SHGM ye gönderilir, acaba SHGM bu formdaki o uçuştaki inişe müteakip yakıt değerini değerlendirip, yakıt kritiği var mı yok mu baktı mı? tabiki hayır. 0
  • Her zaman olana bir sey 23 Ağustos 2012, Perşembe 13:51:50 Basina yansiyinca olay oluyor. Normalde cokca yasanan bir durum bu. Hele o guneyli ruzgarlarda facianin yasanmamasi mucize.. 0
  • kültürsüzlük 23 Ağustos 2012, Perşembe 13:33:44 yakıt kritiği deklare eden bir pilot varsa pisti henüz terketmeyen trafiğe acele etmesi söylenebilir kule bu uyarıyı dikkate almış olmasına rağmen diğer trafiğe bu bilgiyi vermeyip inen uçağa pas geç kardeşim diyorsa bu deneyimsizliktendir. mesafenin ne kadar olduğu önemli değil birisi yerde oturan görevli birisi havada sürekli hareket halinde her şekilde mesul kaptan kararları baz alınır. bu kulenin kuyruk acısı nedir cidden anlamış değiliz. 0
  • İnsiyatif? 23 Ağustos 2012, Perşembe 13:25:14 Kaptan insiyatif kullanmış mış... Tenerifedeki kuş beyinli de kendine göre insiyatif kullanmıştı. Biraz egolarınızdan sıyrılın da işinizi kurallara göre yapmaya gönül indirin. Hata yaptıktan sonra kıvırma manevralarına gerek yok: Kaptan hatalıdır. 0
  • müh 23 Ağustos 2012, Perşembe 13:15:06 daha önce bir yorumda da söylendiği gibi; pilotlar tavsiye niteleğindeki bilgilere (ki bunlar sıkı durun "cleared to" ile başlayanlar hariç bütün ATC direktifleridir!) uymak zorunda değildir. Yani pilotların uymak zorunda olduğu tek direktif cleared to taxi, cleared to land gibi direftiflerdir. Bu durumda inerek burada bu kural çiğnenmiştir. Bahsediliği kadar ciddi bir yakıt kritiğinde olduklarında acil durum ilan edip o Onur Air uçağının hiç inmemesini de sağlayabilirlerdi. Bir pas geçmelik bile bir yakıt kalmamış olduğunu hiç sanmıyorum (Bu durumda acil durum ilan etmemek ayrı bir hata olur). Bu olayın üstünün kapatıldığını düşünüyorum. 0
  • ses kayıtları 23 Ağustos 2012, Perşembe 13:14:36 Airporthaber ses kayıtlarını bulma imkanınız varmı? Ya da ses kayıtları olan bir arkadaş link atabilirmi? 0
  • izmir -istanbul 23 Ağustos 2012, Perşembe 13:09:15 Kardeşim, yarım saatlik uçuşta ne yakıt minimumu? anlamadım... Ya başka bir şey olsaydı ne olacaktı. Pilot insiyatifi ok,saygı duyarım ama. Gerekçesi, gerçekçi değil... 0
  • yolcuya 23 Ağustos 2012, Perşembe 13:04:01 Adı üzerinde yolcusunuz. Lütfen profesyonellerin kararının değerlendirmesini profesyonellere bırakın. Havacılıkta herşey kurallara göre yapılır, kafaya göre değil. 0
  • NURİ BEY 23 Ağustos 2012, Perşembe 13:01:34 O Kaptan dediğiniz kişi yılların tecrübesine sahip değerli bir insan ve yönetimin de adamı değil üstelik. İşimize gelmediği zaman veya TK lı olmadığımız zaman lütfen her zaman iyi yaptığımız çamur at izi kalsını yapmayalım. Allah hiç bir pilot arkadaşımı böyle çok kısıtlı zamanda karar vermek zorunda bırakmaz inşallah. Ayrıca soruşturma yapılmış ve pilotta kusur bulunmamış, Siz İngiltere'de "LAND AFTER PROCEDURE" uygulamasını duymadınız herhalde... (Eyvah şimdi bende yönetimin pilotu oldum.) 0
  • stardust 23 Ağustos 2012, Perşembe 12:58:38 Yorumcularınız zaten çok kıymetli, diyecek söz bulamıyorum onlar için fakat sizin bu sansasyonel başlık atma sevdanız artık kişilere ve kurumlara zarar verme noktasına geldi. Bahsedilen olayda pilotun kuleyi dinlememesi gibi bir durum söz konusu değildir. Pilot Onur Air uçağının pisteki konumunun yarattığı riskin, pas geçmekten dolayı oluşacak riskten daha düşük olduğuna dair doğru bir karar vererek uçağını emniyetli bir şekilde indirmiştir. "dikkate almamak" "dinlememek" gibi ifadeler gerçeği yansıtmaktan uzaktır ve değiştirilmelidir. 0
  • SWISS 23 Ağustos 2012, Perşembe 12:46:32 Asil anlamadigim konu, son günlerde bir hayli haber oluyor: Bu THY ucaklarinda yakit neye göre aliniyor? Yok onda yakit sikintisi,yok bunda yakit sikintisi diye haberler cogaliyor THY`de. 0
  • yolcu 23 Ağustos 2012, Perşembe 12:42:04 İzmir'den gelen bir uçakta yakıt nasıl minimum seviyelerde olur ? THY bu kadar kötü durumda mı ? Alacakları 3-5 ton fazla yakıtın bir acil durumda can kurtaracağının farkında değiller mi ? Bu 3-5 ton ağırlık nedeniyle fazladan yakılacak yakıtın kazancına mı muhtaç kaldılar. Olmaz olsun. Ben bir yolcu olarak yakılacak bu fazla yakıtın giderini paylaşmaya hazırım. Yeter ki, daha güvenli uçalım. Dün de aynı nedenle Fransa'dan gelen bir THY uçağının neredeyse sıfır yakıtla Ankara'ya iniş yaptığı okudum. Demek THY zor durumda. Geçenlerde Pegasus uçağının Rusya'da bir şehre kadar gidip, pist kapalı olduğu için SAW'a geri döndüğünü de okumuştum. Demek oraya o saatte THY gitmiş olsaydı, dönemeyecekti. Hoş, Pegasus kapalı pistli bir alana kalkış yaparak bir hata yapmış ama en azından uçağın yakıtı doluymuş. 0
  • Benzini bitmiş 23 Ağustos 2012, Perşembe 12:39:43 AHL'nin durumu belli, biraz daha çok benzin koyun kardeşim şu uçaklara. Geçen gün Paris uçağı şimdi de bu. Ben ışık yanmadan depoyu fullerim hep. 0
  • ICAO DOC 4444 23 Ağustos 2012, Perşembe 12:28:25 4444'e gore hava trafik hizmetlerinin tumu -tavsiye- niteliginde degil mi ? Eger halen oyle ise ATCO arkadas inmeyin pistte trafik var diyerek gorevini yerine getirmis , pilot ise o anki sartlara gore son kararini verip inmis . ATCO talimatlarina uyulmasinin zorunlu oldugunu ben bir dokumanda gormedim , tavsiye / advisory niteliginde olan bu talimatlari ister alir uygularsiniz isterseniz durum degerlendirmesi yapar emniyetli ya da bir nedenle uygulanabilir bulmuyorsaniz bunu acikca beyan eder kabul etmez yani uygulamazsiniz , tabii ki bu durum keyfi degildir . Canim istemedi uygulamadim gibi algilamasin kimse , icinde bulundugunuz sartlar onemlidir , burada pilot OHY ucagini A3'un orada degilde daha yakinda gorse belki inmezdi , ATCO arkadaslar lutfen kendilerini -biz ne dersek yapilacak- diye sartlamasinlar . Hem pilotlar hem ATCO'lar 4444'u dikkatlice okumali ve surekli bilgilerini taze tutmalidir . 0