THY pilotlarına SOP uyarısı

    Çok beğenilenler

  • hangi sop 26 Aralık 2016, Pazartesi 11:22:25 Hangi sop ye uyacağız? Her gün değişen sop ye uyulmaz,uyulamaz.Değişiklikleri takip bile edemezsin.Sop dediğin öyle her gün değişmez.Şirket standartı öyle iki günde oluşmaz.Sop in vardır,taş gibi,her gelen onu öğrenir,uyar.Her şirketten Pilot almışsın,her gelen bu ne biçim sop demiş,her gelen sop yapmış.Sırp yapmış,Pegasus'tan gelen yapmış,Atlas'tan gelen yapmış,Almanya'dan gelen yapmış,yurtdışından kıçıkırık bir charterden gelen yapmış,olmuş sana çorba bir hilkat garibesi.Çünkü neden, kimseye itimat etmediniz,THY neredeyse 100 yıllık şirket,SOP si de vardı,şirket kültürü de.Ayarlarını bozdunuz.Bizim çocuklarınızı doldurdunuz!!!Hala utanmadan birbirinizi ispiyon edin diyorsunuz..Ayıptır..Böyle şirket kültürü mü olur..Bir şirkette önce sevgi,saygı olacak.Sizin çocuklar önce kaptanına saygı duyacak, O öyle yapılmaz,ben sana göstereyim gibi terbiyesislik yapmayacak.Torpilli müdürleriniz,şefleriniz pilota terbiyesizlik yapmayacak.Bir şirketin ana direği KAPTAN dır.Müdür, Başkan vs sonra gelir.Ayarları siz bozdunuz.Önce ayarları resetleyin.Kaptanları tehdit etmek,ayıptır.Böyle bir şirkete yakışmaz.Sayın Ekşi kandırıyorlar seni de,Etrafındakilere dikkat et,Yalakalara itibar etme. 14
    • CVP Hangi SOP 26 Aralık 2016, Pazartesi 11:45:07 Yazınızdan pilot olduğunuzu anlıyorum. Hangi sop demişsiniz! Size hangi SOP u öğrenmeniz söyleniyorsa onu öğreneceksiniz, bu kadar basit. O kadar parayı alıyorsan, gereğini yerine getirip birazcık yorulup SOP u okuma zahmetine katlanacaksınız. Ayrıca ''sizin çocuklar'' diye bahsettiğiniz kişiler eğer siz işinizi doğru yapıyorsanız neden şikayette bulunasun! Yada işinizi doğru yapıyorsanız neden korkuyorsunuz. Havacılık oyle sakaya gelecek bir ş değil, malum hergün yaşanan kazaları görüypruz. Şirketin geleceği sizin kaprislerinizden daha önemli... 74
    • Maço F/O 26 Aralık 2016, Pazartesi 11:58:10 Rapor sistemini niye ispiyonculuk olarak görüyorsun ki KAPTANIM. Ben çok memnunum rapor sisteminin olmasından. CRM'e aykırı en ufak davranışta çekinmeden rapor edebilmenin dayanılmaz hafifliği. :) Kaldı ki bilmediğin bir konu olursa tabii ki F/O gösterecek, alınmak yok. 8
    • Mustafa 26 Aralık 2016, Pazartesi 12:06:16 Bu imla ile pilot olması imkansız. 9
    • Master of SOP 26 Aralık 2016, Pazartesi 12:25:54 Bazı arkadaşlar bizim çocuklardan ki üzerine alınmış. SOP kavramını 3-5 yıl önce duyup, SOP ezberleyip başka hiçbirşey bilmeyen okur cahiller; otorite olarak SOP ye aklımıza gelen herşeyi yazalım ki bir olay olduğunda kurban edilecek birini bulalım mantığı yanlış bir mantıktır. SOP yazmak ilgili dökümanlardan copy/paste yapmak değildir. Uçuş işletme, eğitim ve standartlar müdürlüğü başta olmak üzere birçok bölümün beraber çalışmasını gerektiren bir çalışmadır. Bilimsellikten uzaklaşıp, BİZİMKİLEŞTİKÇE hata yapmaya devam edersiniz. 5
    • crew 26 Aralık 2016, Pazartesi 12:39:59 Ne kadar yersiz bir egonuz var. Ne demek sirketin diregi kaptandir. Yeri geldiginde FO'dan da feedback kabul edeceksiniz. Sop, Sop'tur. Degisse de takip edeceksiniz, Dunya degisiyor. Neden degisime ve geri bildirime bu kadar kapalisiniz? Sirketin diregi oldugunuc icin mi? Herkes size el pence divan mi duracak? Su mantiktan cikin biraz. Ben her seyi biliyorum bana isimi ogretme diyenler yuzunden butun ihmaller, kazalar... 5
    • Sop=para?? 26 Aralık 2016, Pazartesi 12:43:54 Az para verseler SOP okumaya gerek kalmaz miydi?? 5
    • Kaptan 26 Aralık 2016, Pazartesi 13:29:43 Bence kaptanım çok güzel yazmış. SOP yi bilmeyen uygulamayan kaptan zaten yok. Havacılık dinamik bir iştir zaman zaman sizlerin düşündüğünden ve planladığından çok farklı durumlar anlık gelişir ve kaptan saniyeler içinde karar verir ve uygular. Bu iş hakemlerin işine benzer, tv de ağır çekimde defalarca seyrederek karar verilen ofsayt penaltı kararı gibi maalesef kaptan kararlarıda buşekilde yargılanıyor.işimiz bu biz de can taşıyoruz ve ailelerimiz var merak etmeyin kimse bile isteye hata yapmaz veya risk almaz. Kaptan Suly filmini seyredenler ne demek istediğimi anlar. 3
    • Yönetici 26 Aralık 2016, Pazartesi 13:34:40 Sn. EKŞİ size tavsiyem yazdıklarınızı yayımlamadan önce etrafınızdaki birkaç kişiye okutun. Böylesi bir mail çalışanlarınızı motive etmez. Bu yönetim anlayışı klasik yönetim anlayışıdır. Halen çalışanların da şirket yönetimine katıldığı yönetişim anlayışı kabul edilmişken bu modası geçmiş, hiçbir bilimsel temeli olmayan tarz size ve şirketinize çok şey kaybettirir.BİR DOST. 4
    • Gözlük 26 Aralık 2016, Pazartesi 14:03:30 Klasik, Türkiye'de yaşayan, uyuyan cahil yorumu. Tabi haklısın! O kadar para alıyorsak, susup oturmalıyız, hataları,eksikleri bir kenara bırakıp sizin gibi at gözlüğü takıp aldığımız parayı düşünmeliyiz. Bilmediğimiz konularda işkembe'i kübradan sallamalıyız, önemli olan aldığımız para. O aldığımız parayı siz lütfetmiyorsunuz, bazı şeylerin karşılığında alıyoruz, mesela emek, mesela eğitim, mesela yetenek, mesela fedakarlık. Ve hiç kimseye de engel olmuyoruz. Emin değilim ama sanırım bir tek bizim memlekette kendi işiyle ilgilenmek, kendini geliştirmek yerine başka insanların maaşını v.s ağzına sakız yapan insan sayısı bu kadar çoktur. Neyse, gözlüğü tak işine bak, gerisini boşver. 0
    • Gözlük2 26 Aralık 2016, Pazartesi 14:21:33 Asker şehit olur! "O kadar para alıyor ölecek tabi" derler. Sen " Tamam ölmesine ölsün de, bu savaş bizim savaşımız değil, bunun yolu bu değil" dersin, HAYIR o kadar para alıyor, o ölmeli derler. Şimdi de Kaptanım, o kadar para alıyorsunuz, yanlış manlış o SOP' ye uyacaksınız, siz kimsiniz de, haddinizi aşıp fikrinizi söylüyorsunuz, hele güzide ülkemde havacılığı bilen ve uygulayan en son kişi siz olduğunuz halde. Çok mu karamsarım, bilmiyorum ama sanırım bu karanlıktan çıkamayacağız. Hadi biz neyse de çocuklarımız nasıl mücadele edecek bu insanlarla bilmiyorum. Cahiliye devrine geri döndük. Neyse ben de çok para kazanıyorum, susayım bari. 1
    • cvp.... a cvp 26 Aralık 2016, Pazartesi 16:27:44 Pilot olmadigin belli ... muhtemelen sicak ofisinde birilerinin torpili ile geldigin koltugundan hikaye anlatan bir seyler bildigini sanan bos konusan ezik bir tipsin... :)) 5
    • Herkese CVP 26 Aralık 2016, Pazartesi 22:42:12 Kardeşim sizi zorla mı tutuyorlar bu şirkette herkeste egolar tavan ypmış! O kadar kaliteli olduğunuzu düşünüyorsanız, cahil diye addettiğiniz bu şirkette kalmayın, defolun gidin. Gitmiyorsanız da seve seve talimatlara uyacaksınız...Hadi şimdi dağılın. 3
    • Maço FO'ya 28 Aralık 2016, Çarşamba 21:13:24 "Hayaller Paris, ama gerçekler Bitlis", "Aç tavuk kendini buğday ambarında sanır", "Cin olmadan şeytan çarpmaya kalkışmak", "Erken öten horozu keserler" v.b. gibi bir çok deyişimiz var. Kendi hayal dünyanda yaşama, gerçek hayatla ilişkin olsun. 1
  • Cpt 26 Aralık 2016, Pazartesi 13:51:27 Bilal beye yeni görevi hayırlı olsun. Mailin içeriğini tartışmak benim için gereksiz. Ben SOP yi bilmeyen yada uymayan kaptan görmedim. Mesele Bilal beyin genel müdürlük görevine böyle başlaması vizyonsuzluk göstergesi olmuş. Sanırım gelen gideni arttıracak gibi görünüyor. 5
  • Tüm yorumlar

  • Önce siz 28 Aralık 2016, Çarşamba 14:37:56 Pilotlarından bunu istiyorsun iyi güzel...peki şirket SOP 'ye önem veriyor mu?uluslararası havacılık kurallarını hiçe sayıp tehlikeli meydanlarda iniş limitlerini kendi keyfine göre indiren basiretsiz müdürleri ne yapacaksın sayın başkan???dataların bilgisayara yüklenip yüklenmediğini denetlemeyen görevlileti ne yapacaksın?kendini hâşâ Allah gibi görüp şimdi ne yaptığı meçhul kişi ve kişilerin aforoz ettiği kaptanların vebalini nasıl ödeyeceksin??önce THY adam gibi kurallara uygun işleyecek ondan sonra kokpit-kabin onun peşi sıra gelecek...bu iş bu kadar basit... 0
  • paşa 28 Aralık 2016, Çarşamba 00:43:07 vallah govareeeem heeeaa 0
  • Sosyal medya 28 Aralık 2016, Çarşamba 00:26:55 Sosyal medyaya kaptanlık yada FO luk yaptığı uçuşunun iniş kalkış videolarını koyan, her türlü kokpit fotolarını instagramda sergileyenler...bunlar yasak mı değil mi biri beni aydınlatabilir mi? 1
    • Etik 28 Aralık 2016, Çarşamba 21:08:05 Yasağını bilmem ama; etik değil, uçuş emniyeti ihlali, disiplinsizlik, CRM cinayeti, eğitimsizlik, cehalet, haddini aşma,... Sadece o filmi çekip koyan değil, bunun yanında uçan da sorumlu. Gereği yapılmalı. Multi pilot uçan uçakta, PM'de görevlidir. Özellikle iniş-kalkış safhasında; "taammüden adam öldürmeye tam teşebbüs" karşılığı bir suç işlemişler. Açıklanabildi mi? 3
    • Fly by Wire 29 Aralık 2016, Perşembe 15:24:33 Geçelim bunları. Sektörün öncüsü Emirates bile kokpitten take off, son yaklaşma, landing vs. videoları paylaşıyor. Açın bakın Emirates youtube resmi hesabına. Beğeniyorsan like beğenmiyorsan unfollow. :) 0
  • sp 27 Aralık 2016, Salı 21:20:57 sopa 0
  • TC civan 27 Aralık 2016, Salı 19:03:43 Şu instagramcı pilotlara gelsin bu uyarı 0
    • A320 28 Aralık 2016, Çarşamba 02:57:49 Tkda degilim ama instagrama resim atmamiz neden bu kadar gocunduruyor sizi merak ettim? 0
  • ilkokul 27 Aralık 2016, Salı 16:35:36 Uymayanlara tek ayak üstünde durma cezası verip kulaklarını da çekecekler mi? Konuşanları da tahtaya yazsınlar belki? 0
  • ?? 27 Aralık 2016, Salı 14:28:27 "Tamam Koçum, tamam... Seninle uçuş işletmede görüşürüz" SOP THY de bu. 0
    • ??? 27 Aralık 2016, Salı 21:21:06 Ne alakasi var? Herkes SOP ye uyuyor. Birkac kisi vardir uymayan onlar da yasli tahta kafalar. Herkes onlari idare ediyor zaten. Zararsiz onlar ;) 0
  • Fazla pilot 27 Aralık 2016, Salı 14:05:15 Zaten pilot fazlası olmuş, ona göre... 0
  • Ofis Fareleri 27 Aralık 2016, Salı 12:50:37 Sayin Genel Mudurum! ofislerde calisan ve hic hatta gormedigimiz kaptanlarimiz var. Ozellikle ucus emniyet, kalite ve tip seflikleri ile mudurluklerinde pinekliyorlar. Dar govdenin tum yukunu tanidik devresi olmayan garibanlar cekiyor. Hak ve adalet var ise mudahale edin lutfen. 3
    • Farenin küçüğü 27 Aralık 2016, Salı 14:08:15 Bak hemen başladı bile, bu milletin en iyi yaptığı iş adam gammazlamak. Yeni vizyon bu herhalde 0
    • ... 27 Aralık 2016, Salı 14:08:21 Çok doğru 1
    • 27 Aralık 2016, Salı 16:16:11 Gammazlamak dedigin, mevcut olan yanlis bir durumun oldugu gibi, ilgili kademlere bildirilmesi ise bu dogru bir davranistir. Sahsina karsi olan kusurlarda baskasinin hatasini ortulebilirsin ancak belli bir toplulugu etkiliyorsa yapilan davranislarki burada adam kayirmaktan bahsedilmis bu ispiyon degil hakkini sormaktir. Omurgali olmak esastir. 0
    • Fareler 28 Aralık 2016, Çarşamba 19:02:56 Fareler bile gunde birkac kere deliginden cikar. Bizim fareleri hat ucuslarinda koca bir yil goremiyoruz. Ofis mesguliyeti, yer dersi derken bakiyorsun sen 1000 saat ucmusssun onlar 300 saat. 1
  • SOP 27 Aralık 2016, Salı 12:50:15 Üzücü, genel müdür ,vizyon ,sop, tip müdürü , pilot , pilotu , artık, umarım, 2017, cümle kurmaya gerek var mı? 1
  • Bu 27 Aralık 2016, Salı 09:38:20 Bu kriz ortaminda Sirketin asil itici gucunu bu denli haksiz karalayan sozde Yoneticinin degismesi lazim 1
  • Ne demek istemis? 27 Aralık 2016, Salı 09:07:15 Sirket Genel Muduru bu mailinde ne anlatmak istemis? Ayni resme farkli pencerelerden bakabilirsiniz, bu mailde sop ye dikkat cekmiste olabilir ya da aba altindan sopa gostermiste olabilir. Kendisini tanimiyorum ama bir genel mudur sirketine zarar vermek icin bir mail atmaz, ifade sekli yanlis olabilir elestirilebilir ama direk ana temaya bakarsaniz olay baska.. Kotil de apronda deve kestigi icin cok elestirilmisti ama belkide ulkemin gordugu en vizyon sahibi genel mudurdu. Erkenden elestiri yagmuruna tutmamak lazim, zaman herkesin kafasindaki sorulara cevap olacaktir. Saygilar. 4
  • Gercek 27 Aralık 2016, Salı 01:45:35 Bilal bey hala kendini SHGM de genel müdür zannediyor herhalde.Tarz bana onu hatırlattı.Bu arada THY nin Uçuş işletmeden sorumlu genel müdür yardımcılığı,uçuş işletme başkanlığı,eğitim başkanlığı,uçuş emniyet ,standartize hatta tip müdürlüğü var..Bu makamlar dururken CEO seviyesi bu işlere bakarsa,CEO nun işlerinede başkaları bakıyordur.Bu açıklamalar yapılırken bu makamlardan hiç fikir alındımı acaba?Yoksa bu makamlar yokmu farzediliyor?Bence ilk icraatten THY üst yönetiminin tamamı sınıfta kalmış durumda..Yakında yok farzedilenler ve yok farzedenleri hep beraber görürüz..Kimseye hiç akıl danışıyorlarmı acaba.?Pardon ..herşeyin doğrusunu zaten bilenleri THY de makama getiriyorlardı..Unutmuşum.!!1Kusura bakmayın..Herkese geçmiş olsun...İlk icraatte THY çalışanlarına hayırlı olsun.. 2
  • Gurbetci 27 Aralık 2016, Salı 01:39:19 Bu zamana kadar uyulmuyormudu? Son zamanda amma THY nin kirli camasiri disari serildi,ingilizcesi yetersiz kabin memurlari,amirleri, simdi SOP disipilini. Boyle bir sirkete daha profesiyonel kabin ve cockpit ekip lazim.Mulakatlarda adaylarin kim olduguna degilde, beceri ve yetenege gore istihdam yapilsa,boyle olaylar olmaz. 4
    • İngilizce si yetersiz derken 27 Aralık 2016, Salı 11:11:17 İngilizce yazsaydın emin ol daha iyi anlaşılırdı. 1
    • 27 Aralık 2016, Salı 16:21:01 Bu nasil bu trolluktur. Senin gibi bir şaklaban nasıl sızdıysa aradan öyle geçmişlerdir elemeleri. 1
  • recep ivedik 27 Aralık 2016, Salı 00:18:04 O pozisyona yakışmamış bu yazı. Etrafında kendisini yönlendiren cahil takımı var sanırım. Uçuş işletme başkanlığını da ezmiş bu şekilde, yazık. 0
  • Moby 27 Aralık 2016, Salı 00:08:09 Yaz gunu,gunduz vakti, hava severe CAVOK, ondeki TK ekibi Kars 06'ya full procudere uyguladi.Biz dumur, sonradan anladik,meger gunlerden pazar...pardon SOP geregiymis. 8
    • Dembaba 27 Aralık 2016, Salı 07:35:01 Hahahaha bak bu çok iyiydi :) 4
    • Yanlış bilgi 27 Aralık 2016, Salı 09:18:48 THY' de pazar mesaisi görev süresi 4 saat altı yada üstü olarak hesaplanır.Dolayısıyla ekip IST-KARS yada LTAC-KARS zaten 4 saat üzeri ve 8 saat üzerinden hakkı olan pazar mesaisini alır.Yorumun tutarsız olduğunu bildiririm. 0
    • ... 27 Aralık 2016, Salı 10:38:13 full procedure uygulamadığı için milleti yol kontrollerde fail ettiler. ondan sebep 0
    • Uyduruk bilgi 27 Aralık 2016, Salı 11:08:25 Ekip kars git gele pazar mesaisini alır o yaklaşmayı direk yapsada alır full prosedur uçsada.Daha mantıklı ihtimalleri soyleyeyim sana , fo eğitimi , kaptan eğitimi, bu gibi maillerden oluşan gerginlikle davranmak birde thy de bazı sizin yaptığınız yaklaşmaları yapmak yasaktır. 0
    • Biz birbirimizi biliriz 27 Aralık 2016, Salı 11:10:09 Ya geliyorsunuz yanımıza sizlede uçuyoruz.Bazılarınoz öok iyi bazılarınızdan hiç birşey olmaz chartırcı arkadaşlar konuşmayın 2
    • Mobydik 27 Aralık 2016, Salı 12:37:02 Kahpe içerden olunca kapı kilit tutmazmış derler. Sen programın gerisinde kaldık öncelik verebilirmisiniz ayaklarıyla öne geçip yakıt ve zamandan kazanarak daha çok iniş kalkış yapmaya çalışan çakallardansın sanırım. E haksız da sayılmazsın yani sizin şirketten fazla para koparmanın başka yolu yok. Bu yüzden önündeki uçağın full prosedür uygulaması sana batmış pilotçuk. Biraz adam ol diyeceğim ama seni de zor durumda bırakmamak gerekir. THY prosedürleri açık ve nettir. İstersen 30 nm'den pist başında çiftleşen tavşanları gör farketmez. FULL PROCEDURE uygularsın (Pazar dahil 0
    • sop sayılır 27 Aralık 2016, Salı 12:47:17 pazar parası 4 saate kadar sabit ama aylık 70 saat üzeri çalışmada saat başına 300 tl civarı para alıyor kaptanlar. dolayısıyla full procedure uygulayınca 4 dakika kar etse 2 dakika da yavaş taksi park freni geç set etmeden gelse 6 dakika yapar. dar gövde kaptanları aylık en az 40 sektör uçuyor. 240 dakika yapar hadi her zaman bu kadar kar etmesin sektör başına 3 dakika yavaş in. 120 dakika. 600 tl iyi para. geniş gövdedekilere ekstra para verir onların çok para alması için ayarlarsan herşeyi işin ameleliğini yapan kaptana az para verirsen dar gövde kaptanları da böyle yapar. dışarıdan sop gibi durur. 2
    • Ignorance is Bliss 27 Aralık 2016, Salı 13:19:22 Daha procedure yazmayı bilmiyorsun,İngilizcen de zayıf cümle bile kuramıyorsundur eminim ki Lido General Part bilgin de yok ama ukalalıkta pek maharetlisin.Bak arkadaşım Karsın STAR ı seni VOR üzerine MEA minimum 11000 feet de getirir.Star üzerinde VOR a kadar daha alçak bir irtifaya alçalamazsın.VOR üzerine gelir ondan sonra procedure içinde FAP irtifası 9500 e alçalabilirsin.Straight in yaparken 11000 feetden 9500 e alçalmak visual declare etmeni gerektirir.Visual olsan da her şey mükemmel olsa da 11000 feet den 9500 e alçalırken alacağın herhangi bir gpws ve ya yaşayacağın durum artık senin bebeğindir hesabını çatır çatır sorarlar adama.Kaptan bunu yapmak istememiş.Kitapta yazılanı yapmış. Bilgilerini paylaşırsan hocalarınla ve şirketinle sana ekstra eğitim vermeleri ve ucuz bir İngilizce kursu tavsiye etmek için konuşabilirim. 0
    • Moby 27 Aralık 2016, Salı 19:22:48 Vay arkadas gurur duydum pulotlarimizin teorik bilgisiyle,faydalandim da.allah pratiye yansitmayi nasip etsin,kaza bela vermesin cumlemize. 1
    • Mobydikdik 28 Aralık 2016, Çarşamba 01:36:30 Fazladan inis kalkis ne ya :)? 3 dakika erken gidince touch and go mu çalışıyoruz ? Biz biliriz birbirimizi 2 dakika fazla blok saati yazabilmek icin atmadığınız takla kalmıyor. Tabii o fazla 2 dakikada yaktığın fazla yakiti insanlardan çaldığın zamanı vs vs koy bakalım üst üste gün ay yıl çarpı sektör olarak? 2 dakika fazla blok saati yazayım diye verdiğin zararı sen hesapla artık, her ay sonu o ikişer dakikalardan alacağın fazla parayı hesapladığın icin senin hesabın kuvvetlidir. 1
  • Nerede 26 Aralık 2016, Pazartesi 23:28:46 Nerede Temel Kotil nerede bu, yazik, bulundugu makama hic yakistiramadim 1
  • Yeni 26 Aralık 2016, Pazartesi 21:56:52 Yeni işten çıkarma yöntemi mi. Olmadı sop sınavına sokun kalanları atın 2
  • erkut 26 Aralık 2016, Pazartesi 21:42:29 Genel müdürümüzün bahsettiği konu zaten kaptanlar tarafından bilinmekte olan bir konu. 4
  • Bahane 26 Aralık 2016, Pazartesi 21:41:33 Aramaya başladık demenin bir yolu 20
  • Kaybeden 26 Aralık 2016, Pazartesi 21:17:18 Bu yazıyla daha işin başında yönettiği insanları asağılayan böylelikle gönüllerde kaybeden bir yönetici, hoş ve profesyonelce olmadı 4
  • Uzucu 26 Aralık 2016, Pazartesi 21:07:56 Oradan surulmus buradan surulmus, pilot dusmani diye adi cikmis, gelmis Tk gibi sirkete ilmtimasla yonetici olmus, insandan anlamaz yonetimden anlamaz, sonra bunun yonettigi sirketten uluslararasi basari bekle 2
  • ... 26 Aralık 2016, Pazartesi 20:31:53 saç sakala da dikkat edilecekmiş. uçaktan, sop den haberi olmayıp da millete ızdırap olmak isteyen kaptanlarımıza gün doğdu. bi de "crm çercevesinde" yazmışlar en çok ona güldüm. derdi iş yapmak olan adam saçla ayakkabıyla uğraşırmı? yaşanmış hikayedir: adamın hatasını söylersin çok zoruna gider, sonra uçuş bitene kadar çorabının deseni yüzünden sana fırça atar. neyse çorap falan önemli şeyler, gidişatı düzeltemiyoruz bari görüntüyü kurtaralım 0
  • m 26 Aralık 2016, Pazartesi 20:26:06 sop yurtdisinda uygulansin. burda degil. Turk pilotlar dunyanin en iyi pilotlari. 6
  • 40bin TL??? 26 Aralık 2016, Pazartesi 19:20:17 Bu maaş doğru mu??? 7
  • sikayet 26 Aralık 2016, Pazartesi 19:02:22 Burdan yazıyorum. Birkaç dakika fazla yazacam diye park fireni ile oynayanları tespit edin öncelikle. 3
  • BILAL BEY 26 Aralık 2016, Pazartesi 19:00:55 BILAL bey once SOP ne oldugunu ogrenmesi sart. PR kokusu var bu yazida. Bos bir mektup. 0
  • Bu mudur 26 Aralık 2016, Pazartesi 18:36:57 Bu müdür tabiri caizse nuhdan kalma , ifadeleri çağın gerisinde kalmış, önce kendini bilgili görgülü ve güzel hale getireceksin , ki pilot takımıda seni takip etsin , kafası rahat olsun, emniyetli uçsun,, 1
  • Yazar 26 Aralık 2016, Pazartesi 17:35:29 Arkadaş bir bak sop diyorsun yazdığın İngilizcenin baş harfleri som oluyor yaa bunda bir terslik vardamı demiyorsun 2
  • ??? 26 Aralık 2016, Pazartesi 17:23:13 Ekşi Bey'den ekşi ifadeler. Hiç şık olmamış. Önce personelin yeni yılını tebrik etse sonra 2017 den bahsetse daha iyi olurdu. Ama kendisi empati nedir bilmez. 1
  • SOP 26 Aralık 2016, Pazartesi 17:06:34 Sop ye uymayani cezalandiririm diorsan, ki dogru olanida bu, once adam gibi sop in olacak.. bi kitabin a derken dieri z diorsa sen hatayi once yoneticilerinde arayacaksin, pardon burasi Turkiye'ydi deilmi bende neler soyluyorum :)) 2
  • SOP!!! 26 Aralık 2016, Pazartesi 16:17:09 Her an kovulabilirsin in yumuşak versiyonu! 7
    • Pincik 27 Aralık 2016, Salı 23:19:42 800 fazla pilotu eritmenin yolunu yapıyorlar hocam, anlasanıza... 0
  • Yazık 26 Aralık 2016, Pazartesi 16:05:48 Resmen pilotları aşağılamış! 9
    • Sop uyarısı 26 Aralık 2016, Pazartesi 18:07:09 Pilot dediğin uçağı süren / kullanan kişi nesini aşağlamış anlamadim 14
    • CVP Yazık 26 Aralık 2016, Pazartesi 22:44:10 Niye ki pilotlar çok mu yüce varlıklar :D 10
    • Kimse 27 Aralık 2016, Salı 18:01:26 Kimse asagilanmamali, yuceltirsen yucelirsin, kucuktursen kuculursun, kucuksen kuculur buyuksen buyultursun 0
  • TnT 26 Aralık 2016, Pazartesi 15:44:10 Az once acip maillere baktim. Son 4 haftada gonderilen bulten sayisi 11! Yani her hafta 3 yeni kural degisikligi geliyor. Kokpit ekibi standarttan baska her seyi tadiyor cok sukur. 3
  • Eski yöntem 26 Aralık 2016, Pazartesi 15:36:31 Uçuş eğitimi almış , halen hobi olarak uçan ve bu gibi ortamları takip eden bir üst düzey yönetici olarak , şunu söylemeliyim ki ; iyi ve vizyon sahibi yönetiler, bu şekilde davranmaz.Bizim işimiz başkalarının işlerini yapmak değildir, ki zaten bunu doğruda yapamayız.Bu gibi teknik ve hassas bir konuda ilgili birimler pozitif önlem almalı, sorun çözme odaklı olmalıdır.Bu pozisyonun daha önceki sahibi beyfendiyle tamamen tesadüfen tanışmıştım.Biraz sohbetin ardından bende oluşturduğu etki viYon sahibi olduğuydu.Elbette herkes hata yapar , fakat bu yönetici beyfendinin genel bir bakış açısı sorunu mevcut.THY gibi gözbebeğimiz olan bir şirketin tahminden öte, bildiğim ve uçuşlarda sezdiğim, bu pozisyonda bulunan yöneticisi tarafından direk olarak ilgilenilmesi gereken sorunları var diye düşünüyorum. Saygılarımla 7
    • ??? 26 Aralık 2016, Pazartesi 16:50:35 Size tamamen katılıyorum, Ekşi Bey'in geldiği yerde de bu gibi yönetim hataları yaptığı, Ülkemizi Havacılık sektöründe dünyada tanıtan ve bunu başarıyla yapan kişilere dahi hatalı yaklaşımları olduğu herkes tarafından bilinir: Empatiden uzak ben bilirim havası onun en büyük düşmanıdır. 1
  • Eeeee 26 Aralık 2016, Pazartesi 15:23:58 Nedemisler işi bilmeyen çavuşlar oraları buraları avuçlar, şu ekşiye biri işi öğretsin. 8
  • Tayyareci, 26 Aralık 2016, Pazartesi 15:08:27 Bu memorandumu yayınlamadan önce keşke SOPs nin açılımına baksaydınız. :)) (Standard Operating Procedures - SOPs). Türkiye'mizin Şirketinin Genel Müdürünün yazısında bir çok imla hatası var ve anlam bütünlüğü yok, çok üzücü, kaldı ki tek başına SOPs Uçuş Emniyetini sağlayıcı bir unsur değildir, temeldir ancak FCOM,PART A, EASA ve SHGM talimatları ve eğitimlerle desteklenmelidir. Bu sözüm de CVP Hangi SOP'ye, bu camia da sadece işinizi mevcut havacılık kurallarına uygun yapmanız yeterli değildir, hele ki THY gibi politize edilmiş bir Şirket te de her zaman kötü niyetliler olabilir. Büyük zarar eden, Uçaklarının AOG olduğu bir şirketin Genel Müdürü bence daha nemli projeler ve çözümlerle uğraşmalı,bu tür eğitimsel ve idari konular Uçuş işletme Başkanlığınca yapılmalıdır. 8
  • Saat şişirme 26 Aralık 2016, Pazartesi 14:39:18 Havada ve takside oyalanıp saat şişirme devri bitti 20
    • --- 26 Aralık 2016, Pazartesi 16:45:28 Ne alaka 1
    • Evet 26 Aralık 2016, Pazartesi 16:52:56 Maalesef doğru bu saat şişirme olayı 7
    • Beklenenden az 26 Aralık 2016, Pazartesi 16:53:55 Başvurular beklenenden az oldu herhalde,maaşı bırakıp vatan hizmetini önemseyin 4
    • Beklenenden az 26 Aralık 2016, Pazartesi 16:54:00 Başvurular beklenenden az oldu herhalde,maaşı bırakıp vatan hizmetini önemseyin 0
    • Yav He he 26 Aralık 2016, Pazartesi 17:00:31 Türbülans var der hız keser, shortcut almaz, çıktığı irtifalarda arka rüzgar bakmadan kafa rüzgar olan yerde uçar kokpit ekibini küstürürsen işin çok stabil olucam der erken konfigürasyon yapar uçuş güvenliği der sende ağzını açıp tek kelime edemezsin o yüzden özetle kokpit ekibini küstürmemek lazım naçizane önerim!!!! 3
    • Thy 26 Aralık 2016, Pazartesi 17:50:15 Thy de bu kaptanlar arasında çok bilinir saat şişirme olayı o yüzden emin olunki bunu okuyan her pilot bunu yaşamıştır..yapılıcak şey öncelikle simülatörde ahbap çavuş ilişkisini bitirmek.fail olucak adam geçiriliyor yazıklar olsun önce karacılar cuntasıydı şimdi başka ekip geldi yine aynı..pertev devrini hatırlayan varmıdır bilemem neler yaşandı..şimdi ise sadece çenesini kapatsın diye 37 den 330 a kaptan atananlar var..adam kadın çenesi gibi kaç yıldır vır vır yedikçe yeni başını herkezin sonunda geçirdiler 2-3 yıl önce 330a 1
    • Yokk 26 Aralık 2016, Pazartesi 17:52:44 Halen eksik var belliki sivil kaynaklardan ne cevherler çıkar aslında biraz araştırılsa askeriyeden ne kadar elenen radarcı,füzeci varsa geçmek istiyorda sivilde 1 günle hho ya giremeyen yüzlerce yetenekli kişi heba oluyor..ama yine yeterli gelmicek bu alımda az sayıda olucak 0
    • 330 27 Aralık 2016, Salı 09:38:00 330 filosunun simülatör programlarına baksın sn. ekşi hep aynı kişiler hep aynı hocalarla bin senedir uçuyor. programa müdahele edilmeden ekip planlama çıkarsa yarısı çakar. hemde içlerinde değme müdürlerde var.içeri giren işini ayarlayıp çıkıyor. kol kola uçuyorlar. 1
  • BİLAL BEY E 26 Aralık 2016, Pazartesi 14:19:53 müdür sen önce içerideki fetöcüleri temizle .. 3
  • CB 26 Aralık 2016, Pazartesi 14:00:02 SOP ile ilgili uyarıyı uçuş işletme başkanının yapması gerekmez mi. Genel müdür kendisi hallediyorsa uib ne gerek var. Merak ediyorum böyle bir mail atılacağından uib haberi var mıydı? 5
  • pdşhm çok yaşa 26 Aralık 2016, Pazartesi 13:59:23 kokpitin böyle bir baskıya ihtiyacı yok. zaten yeterince dış baskı var üzerinde. bir de üzerine SOP yi uygulamazsan bozuşuruz denmesi çok gereksiz. yönetici misin patron mu? 8
  • Hava Otobüsü 26 Aralık 2016, Pazartesi 13:55:25 Hosteslerde mutlaka uysun, uçaklarda mescşt yapar yakında 13
    • İnsaf 26 Aralık 2016, Pazartesi 14:24:21 Her haberde dini katıyorsanız, hayat size zor be. Mescit konunuz ne alaka şimdi ! 5
    • Din düşmanı 26 Aralık 2016, Pazartesi 15:35:02 Haberde dinle ilgili bir kelime bile geçmiyor, işi nasıl ve neden oraya çekiyorsun karakter fakiri 0
    • Din düşmanı 26 Aralık 2016, Pazartesi 15:35:03 Haberde dinle ilgili bir kelime bile geçmiyor, işi nasıl ve neden oraya çekiyorsun karakter fakiri 1
  • Başkasının Efosu 26 Aralık 2016, Pazartesi 13:19:42 Sivil Havacılıktan birisinin geldiği bu mesaj ile belli oldu. Güzel de oldu. SOPye uymamak demek, yardımcı kaptanı devre dışı bırakmak demektir ve Sop en çok zor zamanda gerekir. İki kişinin de aktif olarak çalıştığı, kafa yorduğu ve hatta manuel uçtuğu vakitte. Ancak kaptan (sorumlu) kendi usulünü uygular, Sop dinlemez ve diğerini devre dışı bırakırsa, kazalara zemin oluşturabilir. Kaptan usulü değil şirket usulü olmalıdır, herkesin kafa rahatlığı açısından, mahkemelerde dik durmak için, gariban FO kardeşlerimizin acaba kiminle uçuyorum bugün dememesi için. Büyük şirket deyip uyumsuzlukları kabullenmemek gerekli, kalabalık deyip daha da standart uçmak gerekli. Yoksa güvenilmez şirket imajı devam eder. Yabancı kaptanı da gelip FOya yanlış şeyler gösterir, Türkü de kendini tanrı zanneder; en sonunda yabancıların dalga geçtiği bir şirket oluruz (olduk zaten) 13
    • AU 26 Aralık 2016, Pazartesi 15:38:35 Bravo, tespitler ve tedavi yönteminin belirlenmesi noktasında tam isabet!!! 4
    • Ne alaka? 26 Aralık 2016, Pazartesi 21:21:52 Bu yazdıklarının THY ile ne alakası var? Başkasının FO'su olduğun belli, hadi sen kendi şirketine. 2
    • Yine o efo 26 Aralık 2016, Pazartesi 23:28:06 Dostum, bana ne senin şirketinden, diyemiyorum. Sizin kaza yapmanız bizim sivil havacılığımızı etkiliyor. İnsanlar korkuyor uçağa binmekten, bayrak taşıyıcı kaza yaparsa diğerleri neler yapmaz diyorlar ve daha da arttırılır örnekler. Neyse, omnipotent kaptanlarınızla widen your world. Aman çok widen etmeyin de sonra unsıtabil olup yok yere işinizden olmayın. Ya da en iyisi flight dataları içeriden bi tanıdıklarınıza sildirin, ne de olsa uçuşta olan uçuşta kalır; tabi kaza yoksa. Hadi ben uçtuuum. 1
  • Adaletterazisi 26 Aralık 2016, Pazartesi 12:59:57 Ne yani baska ne soyleseydi son zamanlarda karayollarindaki otomobiller thy pilotlarina rakip cikiyorlar bundan dolayi onlara bir ders vermemiz lazim ve ucaklarlan pistlerde bundan sonra trift cekin mi deseydi 2
  • Hadi len 26 Aralık 2016, Pazartesi 12:59:56 Dangalak , hoşbuldum de bişey yap . Kezo , keko. Yaparım ederim devlet kokuyosun buram buram ibiş. 7
  • Sop kolay 26 Aralık 2016, Pazartesi 12:36:00 Sorun sop yi öğrenmek değil. Sop dediğin part A-B dir öğrenirsin uyguladıkça da pekiştirirsin Her 2 günde 1 bülten geliyor. Bültenin de bülteni geliyor. Bültenler de unutuluyor haliyle habire yenisi gelince de uygulanabilirliği kalmıyor insanın kafası karışıyor hangisi daha sonra gelmişti diye. Bukadar çok değişkenin olduğu bir halde tam manasıyla hepsini algılayıp uygulamak mümkün değil. 6
  • Vizyon nerede 26 Aralık 2016, Pazartesi 12:23:33 Uçuş işletme Başkanına vereceği işleri kendi yaparmı üst yönetim? yönetici olmak mı ,yoksa lider olmakmı? Vizyon nerede? Bir mail ile SOP uygulandığı görülmemiştir herhalde... 3 aylık kaptanın öğretmen yapıldığı ortamda standard nasıl yakalanır...kim uygulatacak standardı!? 4
  • Diego bi dur allasen 26 Aralık 2016, Pazartesi 12:07:05 Piyasa zaten to brifing de wright kardeslerden bahsetmedin diyenlerle doldu tasti iyice isler cigirindan cikacak. cı olmak icin herhalde tek sart kaptan cocugu veya devre terto olmak dolayısıyla Lifus ucuslarinda ucus ogretmek degilde sordum soruyu aldim boruyu proseduru izleniyor. Ucmak degilde yan tarafin egosuyla yaklasma yapılıyor. İsler zaten karisik bu sekilde hepten dikenli yola giriyoruz. 1
  • Önce sen uy... 26 Aralık 2016, Pazartesi 12:00:46 Thy sen ne diyorsun yaa..önce SOP'ye sen uy....mesalâ uluslararası kuralları, birilerinin keyfine göre değiştirme, bunun sonucunda ortaya çıkan olayların faturasın kaptanlara kesme..örnek mi??tüm dünyanın uyguladığı iniş limitlerini havacılığın h'sini bilmeyenlerin kafasına göre düşürmelerine engel ol..dataların doğru yüklenip yüklenmediğini kontrol et..vukuat meydana geldiğinde tecrübeli kaptanların,beyinsiz insanların karalayıcı ve aforoz edici söylemlerinden koru..ve yıllarını THY'ye vermiş bu insanları, basiretsiz müdürlerin hataları yüzünden şirketle ilişkilerini kesmelerini engel ol... 1
  • Sop 26 Aralık 2016, Pazartesi 11:59:09 Bilal nereden SOP bilecek yine masa baskasi yönetiyor!!! Bilalcim sen THY kurtar senin isin bu!!!! 0
  • Dobra 26 Aralık 2016, Pazartesi 11:58:04 İspiyoncular SOP ye uyum için yeterli değildir. Onlar kendi menfaatleri için insanların ekmeği ile oynayanlardır. Önce kendi öğretmenleriniz SOP ye uysun! Bu önemli bir husus, üzerinde durun. 1
  • Handsome A320 F/O 26 Aralık 2016, Pazartesi 11:35:25 SOP, FCOM benden sorulur. Bilmediğim konu yok. Kaptanım mükemmel olmayı ben seçmedim, mükemmellik beni seçti. ;) 25
    • Mürted 26 Aralık 2016, Pazartesi 12:05:20 Ablan star bebeğim 4
    • Xzz 26 Aralık 2016, Pazartesi 12:09:05 Acınacak haldesin 5
    • Bastirilmis cocukluk 26 Aralık 2016, Pazartesi 12:16:18 Insaata mi kacti topun cocukken :) 7
    • ne F/o lar varmış 27 Aralık 2016, Salı 00:47:57 umarım uçuşta denk gelmeyiz, gelirsek de bu tavırda değilsindir.. CRM içerisinde oturduğun o koltuğu sana dar ederler. yakışıklı tipine aynada bakamazsın.. troll seni.. 4
  • camarothy 26 Aralık 2016, Pazartesi 11:25:08 Gayet normal bir email yazısı, prosedürleri ve kurallara uymak zorundasın diyor adam, hata değil ihmali diyor, bir sürü insanın sorumluluğu vardır ona göre sorumlu olmak lazım. . 31
  • sop 26 Aralık 2016, Pazartesi 11:18:08 neden yazılma gereği hissedilmiş ki, ihlaller çok mu fazla 7
    • Grops 26 Aralık 2016, Pazartesi 12:59:23 Saygı ve sevgi karşılıklı olmalıdır. Kendini Kral zannedenler bir Apron işçisinin de Kaptan kadar önemli ve etkili olduğunu anlamalıdır. 5
    • Xx 26 Aralık 2016, Pazartesi 14:29:09 Evet maalesef.. Birşey olmaz mantığı 7
  • Charter 26 Aralık 2016, Pazartesi 10:55:54 THY ciler aman SOP e dikkat, zira charter da durumlar iç açıcı değil atılır dışarda kalırsınız....Pegasus, Atlas,Onur,Freebird hepsi bişeyler yapıyor, ya ücretsiz izin ya kur sabitleme ve düşürme vs.... 0
  • Umarim 26 Aralık 2016, Pazartesi 10:51:16 Kendisi de quality manual e uyuyordur. 0