THY O ŞARTI KALDIRDI!

    Çok beğenilenler

  • BİR PİLOT 26 Aralık 2012, Çarşamba 00:19:26 THY F/O PİLOT ARIYOR EVET AMA TYPE LI ARIYOR .TYPE EĞİTİMİ ALMIŞ BOŞTA KAÇTANE PİLOT VAR.YİNE BULAMIYACAK BUNUN KARŞILIĞINDA YİNE YURT DIŞINA AÇILACAK BU BİR YABANCI PİLOT BÜNYESİNE KATMA SENARYOSU .ONDA LİSANSLI PİLOT VAR AMA HEPSİ TYPE EĞİTİMİ ALMAMIŞ PİLOTLAR ,BU AYAK OYUNLARI SURDUĞU SURECE İŞSİZ TÜRK PİLOT SAYISI ARTMAYA DEVAM EDECEK VE BUNA PARALEL KAPTAN AÇIĞIDA OTOMATIKMAN ORTAYA ÇIKACAKTIR .KENDİ PİLOTTUNU UÇURMUYACAKSANIZ NEDEN UÇUŞ OKULLARINI AÇMAKTASINIZ PİLOT YETİŞTİRMEKTESİNİZ.BU PİLOTLAR NASIL İŞ BULACAK BUNA SHGM EL ATMASI GEREK.İLAN VERİLİYOR SONRA BULAMADIK DİYEREK YABANCILARA ENGELSİZ KAPI AÇIYORLAR SHGM BU PİLOT ALIMLARINA TÜM ŞİRKETLERE STANDAR ŞARTLAR GETİRİN .TÜRK PİLOTLARI AB ÜLKELERİNE GİDEMİYOR AMA ONLARIN HEPSİ ÜLKEMİZDE CİRİT ATIYORLAR.ÜLKESİNİ SEVEN MİLLETİNİ SEVEN YETKİLİLER BU İŞE EL ATSIN .. TEŞEKÜRLER .. 0
  • Captain 26 Aralık 2012, Çarşamba 01:34:35 Sorun surda yeni baslayan fo larin hepsi kitaplari ezberlemisler Part AB sistem bilgileri ezber..ama ucagi ucuramiyorlar arkadas bunu napicaz.Adam inise geliyor his yok ucagi cakiyor hard landing yapiyor tail skid yapiyor.kitap ezberleyen degil ucak ucurmasini bilen pilot daha iyi olmazmi? Bastakiler ucak ucurmaktan cok adamin ezberi iyimi diye bakiyorlar soru soruyorlar bildimi tamam ucak ucurmasada olur diyip release ediyorlar sonrada bulten ustune bulten sorun burda...Bunu cozsunler ilk basta 3
    • guest 26 Aralık 2012, Çarşamba 03:18:02 Tailskid degil o Tailstrike. 0
    • çizik 26 Aralık 2012, Çarşamba 10:10:17 Tailskid'i çizdiriyor demek istiyor herhalde :) 0
  • Tüm yorumlar

  • Tkpilot 30 Aralık 2012, Pazar 19:25:54 Tk bildiğim kadarı ile akademiye yaptığı alımlarda bile sadece itü odtü ytü gibi kral üniversitelerin sadece mühendislik bölümlerini almış... Alınan bir eğitim,tıp,veteriner,gibi bölümler yok!.. adam resmen yüksek lisanslı eğitimin üst safhası kişileri seçmiş... evet pilotluk yetenek işi ama adam en iyinin yeteneklisini seçiyor kaldı ki lise mezunu pilotları alacak!.. İngilizce şartıda kaldı ne güzel ama bu bence sadece bir seferliğe olan bir durum 6
  • f/o ilan 29 Aralık 2012, Cumartesi 23:12:05 14 aralık'ta açılan 2. pilot ilanına başvurup da çağırılan var mı? 3
    • X ? 30 Aralık 2012, Pazar 23:01:59 sadece soru sormuştum çağırılan var mı diye. bilgi amaçlı. hangi akla hizmet X'ya basmış basan kişi çok merak ettim. ne komik adamlar var ya :) 2
    • sensin 01 Ocak 2013, Salı 12:45:48 Adam yok hala çağırılmadım demek istemiş olabilir mi . Komik adam kimmiş acaba. 0
    • evet ben 01 Ocak 2013, Salı 18:30:40 çok zekice ifade etmiş kendisini o zaman tebrik ederim. seni de bu zeka pırıltısına olan hayranlığından dolayı tebrik ederim. iyi seneler. 1
    • pırıltı 01 Ocak 2013, Salı 23:39:59 Yok, kendimi övmeyi sevmem. iyi seneler. 0
  • bahane 29 Aralık 2012, Cumartesi 13:11:18 arkadaşlar bahsi geçen şirket THY'dir, çağırırım der çağırmaz, çağırılmayacaksın der çağırır, sınav yok kek var der köfte verir, sınav çok adam yok der bi tümen adam alır. kanmayın inanmayın. 1
    • cig kofte 29 Aralık 2012, Cumartesi 21:00:05 aynen gorduk.Kek var diye gittik, cig kofte verip yok me gecti yok ir gecti diye hepimize uzerine bi de salgam icirip evimize yolladilar. 0
  • cyprus cap 27 Aralık 2012, Perşembe 12:41:37 sacma olan su yabanci pilotlar lise mezunu elini kolunu sallaya sallaya giriyor sirkete,turk vatandasina diyorsunki universite mezunu olman lazım..Universite sartina karsı degilim gerekirse hepsinde universite sarti koysunlar.Ama boyle yaparak elin yavurunun lisesi bizim universiteye anca denk demeye getirilmiyormu sizcede? Almancilarin önünü aciyosun ekmeklerine yag suruyosunuz..Milliyetcilik tam tersine yapılmazmı?Turkleri lise yabancilari universiteden almanız lazım..Bu kadar kendi milletini kucuk dusurecek daha uygun bir hareket bulunamazdı...yazık memleketimin cocuklarına 1
  • Yabancı pilot bize kafa tutuyor!!! 27 Aralık 2012, Perşembe 08:25:20 Yahu yorumlara bakarmısınız, ben yabancıyım diyor, TURKCHE kursuna da gidiyormuş haspam. Eee ne yani benim ülkemde ban kafa mı tutuluyor. Ben aynısını onun ülkesinde yapabiliyormuyum. Buna izin var mı? Bizimkiler bunları niye kulağından tutup kapıkulenin önünde paspas yapmıyor. Ülkeyi bunların dedeleri mi kurtarmış? Yoksa teröre kardeşini bu mu şehit vermiş. Konuşturmayın artık bunları yoksa tepemize etme zamanları yakındır... 1
  • Rumuz 27 Aralık 2012, Perşembe 03:31:53 üniversite mezuniyeti son derece yerinde bir karar. eğer thy dünya arenasında, devler liginde oynayacaksa, en az rakipleri standartlarını yakalamalı. dil konusunda ise sadece şu örneği incelememiz yeterli; swiss air, sas ve lufthansa, son münhal başvurularında b2 seviyesi ingilizce, almanca ve bir iskandinav dili bilme zorunluluğu getirdiler. dlr ise tamamiyle farklı bir mevzu; dlr kişinin pilot olup olamayacağını belirtmiyor, şirketlerin adayın yetenekleri hakkında bir fikri olmasını sağlıyor. thy hedeften sapmamalı, çıtayı çok da aşağıya çekmemeli. 2
    • uymaz 27 Aralık 2012, Perşembe 10:27:37 b2 genel ingilizce seviyesidir. toefl, ya da Ielts akademik gibi değildir. Güzel uygulama. ki orada b2 belgesini herhangi bir yerden getirebiliyorsunz. Ama bizde toeic te yaptıklarını işitince buraya uymaz gibi geliyor. ama toefl Ielts gibi absürt sınavlar buraya uymaz. kimse akademik ders ya da makale yazmayacak. 0
  • sn. THY pilotları!! 27 Aralık 2012, Perşembe 01:02:04 Bazı arkadaşlar yazılarından belli ki öyle yada böyle kapağı atmışlar THY ye.. soruyorum size zamanında bu kadar sınavlardan gecerek thy ye giren arkadaşlar bir ara level 4 alıcam diye tutuşdular ve bu sektörde olan bircok kişi bilir ki bu level 4 lerin bi anda nasıl alındığını!! kimse aksini söylemesin kendimşahit oldum buna. o zaman şunu sorası geliyor insanın.. o kadar sınavları gecip level 4 ü yazıcıdan cıkarır gibi bastılar bunu acıklasınlar.. şimdide arkadaşlar geçmiş yok efendim thy kurumsal bir şirkettir şartların kaldırılması olmamış gibi yorumlar yazmış.. yanında oturan hollandalı ya yamaklık yapmak hoşunamı gidiyor? destek olamıyorsun bari yorumlarınla köstek olma!! Türk olun biraz!! 2
    • ağzına sağlık 27 Aralık 2012, Perşembe 10:29:32 Arkadaş, eline diline sağlık. Biz garip bir millet olduk. Bu içimzdeki irlandalıları bulup az kulaklarını çekmek lazım :)) 1
  • Üniversite 26 Aralık 2012, Çarşamba 22:55:06 Lütfen artıküniversite zorunluluğunu da kaldırın.. 6
  • azman mi uzman mi 26 Aralık 2012, Çarşamba 21:31:50 EASA denetlemesinden sonra teknisyenlere resmi kurumlardan dil seviyesini belirleme zorunlulugu getiren SHGM, pilotlar icin bu gerekliligi getirmek icin yeni bir denetleme mi beklemektedir ki pilotlarin ingilizce dil bilgisinin yani sira konusma ve anlama gerekliliginin teknisyenden daha onemli oldugu dusunulurse 3
    • oops 26 Aralık 2012, Çarşamba 22:58:39 Yahu kardeşim bilmediğin konuda ne yazıyorsun? Pilotun herşeyi zaten ingilizce. Level-4 ü koyan da Icao zaten. Ne diye atıp tutarsın be arkadaş. Siz teknisyenlere toeic 250-260 mı ne yanlış olmasın yetiyor. yani sınava gir hepsini a işaretle o puandan fazla alırsın. bana güven. Bir daha bilmediğin konularda yazma. 1
  • İmanlı 26 Aralık 2012, Çarşamba 17:51:53 Ben Arapça biliyorum ve imanım da kuvvetlidir, pilot olabilir miyim? 1
    • amanın 26 Aralık 2012, Çarşamba 20:57:37 üflesen uçarsın zaten hoca siz hepiniz pelotsunuz zaten hemşerilerinizde işin başında 2
  • İsim / Rumuz 26 Aralık 2012, Çarşamba 16:11:15 Yasadıgın ulkede neden ıs bulamadın ? 0
  • Viziter 26 Aralık 2012, Çarşamba 15:35:17 Sivil Pilot olma yada (pilot lisansına ) sahip olmak için sadece lisans eğitimi (oda milli eğitim ) den onay almak suretiyle yapmaktan geçer.Yani bunun diger adınada pilot ehliyeti diyebiliriz.Pilotlar sadece uçak kullanıcılarıdır .Dolayısı ile ünüversite ,yüksek okul veya örgün ögretim (mühendislik eğitimleri) olarak kabul edilmez. Bu dünyanın her yerinde aynıdır vede ICAO kurallarına görede min.tahsil lise mezunu olmak ve level 4 yani ( intermediate/ ortaseviye ) lisana sahip olmak yeterli olmaktadır.Neticede pilot lisansına sahip olan bir insanın ilgili uçak tipine (type rating ) Adaptasyon süreci 21 gün (3 hafta ) dır.2 haftası yer veya sistem eğitimi , 1 haftası similatör (emergency / acil durum ) egitimidir. T.H.Y Yönetimine vede ulamaya duyrulur.!!! Türkün Türkten başka dostu yoktur. 2
  • sistemsel fail 26 Aralık 2012, Çarşamba 14:53:27 Malesef ülke olarak uçuş okullarının standardları olmadığından kaynaklanıyor .THY kendi akademisine bakın sorun orda da aynı 5-6 yıllık bir akademi kaç tane C172 kırdı haa bunu ötekiler yapmıyor mu alasını yapıyor ayjet de ya göle iniyor yada tarlaya bunların tabbi iyi olan yanı şanslı arkadaşlar yaşıyor bazı pilot adayı arkadaşları kaybediyoruz.Sorun uçuş okullarında ki bütün öğretmenler dahil herkes ay sonu para hesabı yapması hiç kimse gelen pilot adaylarına kardeşim bana mı sordun pilot olurken bannene yaa... ben parama bakarım demesi sonucu artık şirketlerde şasırdı kimi alacağını kaptan cocukları kesin alınıyor her türlüsü orası kesin ama halktan gelen ne oluyor bigi süper kitaplar yutulmuş ama adam sadece kağıttan pilot bildiğiniz taşınabilir bilgisayardan farkı yok işin sonu malesef burda çok vahim olacak ve THY şu an bu durumu aşmakla uğraşıyor onlarda hatalarının farkına vardı bu kağıttan pilotları ne yapacakları konusunda herkese bol şans... 1
  • Yabancı 26 Aralık 2012, Çarşamba 14:29:37 Yurt dısından gelen F/O arkadasların kacı üniversite mezunu bilen varmı benim tanıdıgım yok ama yök yurtdısından gelen lise mezunu arkadasları yuksek okul olarak kabul edıyo bukadar ıssız ınsan varken bukadar yabancı ılgısı niye sirketın birtanesınde 6 tane yabancıyı cpt yapıyor bugun bızlere yarın sızlere talpa su masadakı oyunları bırakında gerceklerı gorun asker kokenlı arkadaslar ıs bulur yabancı pilotlar bulur pekı bızler yunan evladımıyız yunanlı olsak daha kolay ıs buluruz aslında 10 tane yunanlı hangı sırkette ucuyo talpa uyan gucunu goster gosteremıceksen gucunu bırak 0
    • Yabanciya soru 26 Aralık 2012, Çarşamba 16:53:25 kardes sen eminmisin yurt disindan lise mezunu olanlari yüksek okul olarak kabul ettigine. Lütfen beni biraz aydinlat. tesekkürler 0
    • :) 26 Aralık 2012, Çarşamba 21:02:51 yok öle bişey atma r din kardeşiyiz 0
  • kalkmamış Talpa 26 Aralık 2012, Çarşamba 14:13:39 kim diye şart kalktı, başvuru formunu doldurduğunuzda yabancı dile geldiğinizde yine puan soruyor kpds,toefl ve ielts kim diyor kalktı diye , araştırmadan heveslendirmeyin şu insanları sayın Talpa ???? 1
    • kalktı rahat ol 26 Aralık 2012, Çarşamba 15:10:54 Başvuru sayfasından kaldırıldıysa iş bitmiştir. Formda olmasının bir önemi yok. 0
  • çok basit 26 Aralık 2012, Çarşamba 14:02:16 çok basit bir yöntem söyleyeyim, hta yı bu sacmalığı kaldırın, dlr olsun çünkü zekileri,çalışkanları ve yetenekliler içindir o sınav(ancak şeffaf olduğu sürece yani sonuçlar adayın elinde olucak) sonra inglizcemi ölçmek istiyorsunuz 5 dakika inglizce mülakat bu kadar o 5 dakikada her şey belli olur. çünkü bizler ingilterede ve amerikada büyümedik baba parasıyla, ama zeka yetenek Allah vergisidir. ben inglizce mülakata varım bi taraflarına güvenen bunu gecer, toeic miş toefl mış ielts sacmalıklarına son verin.. 0
  • yanlış karar 26 Aralık 2012, Çarşamba 13:27:35 havacılığın lisanı inglizcedir ve global bir marka olma iddiasındaki bir şirketin ingilizce bilme kıstasını level 4 gibi kolpa bir teste indirgemesi tam bir komedidir. etraf zaten yeterince atc'nin dediğini tam anlayamayan, doğru düzgün read back yapamayan pilot dolu.. çıtayı yükselteceğinize düşürüyorsunuz.. 3
    • Akademik İngilizce 26 Aralık 2012, Çarşamba 14:54:22 Elbetteki bu işi yapan yada yapacak olan herkesin iyi bir İngilizce'ye sahip olması inkar edilemez. Ancak TOEFL, IELTS (akademik) ne kadar gerekli peki? Öğretim üyesi mi alıyorlar? Kokpitte bilimsel makale mi yazdıracaklar? Üniversite mezunu değil doktora yapmış adam alsınlar oldu olacak. TOEFL'dan, IELTS'ten iyi skor yapan herkesin İngilizce'yi gerçekten iyi biliyor demek olmadığı da bir gerçek. Taktik sınavları bunlar. 1-2 ay hazırlıkla (sıfır İngilizce'yle değil tabiki) iyi puanlar alındığı belli. TOEIC, ICAO LEVEL 4 ve adilce yapılan bir THY Level 4 sınavıyla daha kullanıma yönelik genel İngilizce aranması yeterli olmaz mı? 0
    • toefl / lvl 4 26 Aralık 2012, Çarşamba 21:56:57 eğer toefl'dan alınan puan ingilizce bilgisini ölçemiyorsa o zaman level 4 hiç ölçemez.. hele hele soruların önceden adayların önüne konduğu duyumları varken.. akademik seviyede ingilizce belki gereksiz ama bir pilot derdini rahat bir şekilde anlatabilecek kadar inglizceye hakim olmalı. pilotluk sadece rutin atc talimatını read back yapmaktan ibaret değil.. bunun acil durumu var, heathrow'u var, jfk'si var... 3
    • güldürmeyin 26 Aralık 2012, Çarşamba 23:03:03 IELTS zaten sadece akademiye girenlerden isteniyor. Diğerlerineden genel isteniyor olması lazım , zaten ilandada belirtilmemiş. Level-4 bunların hepsine 5 çakar arkadaşım. hakkıyla bir level-4 sınavı havacılkta kulalanılcak tek ingilizcedir. Toeflda sana soracakları kuzey avrupadki bilmem ne zamanındaki arkeolik duvarın yapısı seni havada kurtarmaz. Gerisi zevk işidir, merakı olan zaten çalışır. Saygılar. 0
  • Cathay B747 Kaptan 26 Aralık 2012, Çarşamba 12:29:09 Hayatimda bu kadar büyük bir belirsizlik görmedim!Bu nasil bir is pilot olaninda bir fikri var olmayaninda bir fikri var!Konuyla ilgisi olanda konusuyor olmayanda!Bu nasil bi belirsizlik yaa biri is bulamiyor biri pilot bulamiyor, biri lise diyor biri üniversite diyor, biri ingilizce sinavi yaplisin diyor diyeri yapilmasin diyor, biri typerating olsun diyor öbürü olamsin diyor ve daha onlarca birbirinde ayrilan nokta var!Bu kadar sacma bir sistem görmedim.Ben burdan Türkiye´deki gelismeleri takip ediyorum ve üzülerek söylüyorum ki, Allah´tan ben o hatayi yapip Avusturya´da pilotluk okulunu bitirdikten sonra Türkiye´ye gelmemisim.Bence hata bu kriterleri belirleyen kisilerde.Üniversite diyorlar, üniversite mezunu pilot arayan iki ülke var dünyada biri biz Türkiye digeride Güney Kore. Birakalim böyle takintilari!Cathay in pilotlarinin 80%i lise mezununu ve en son kaza 15.06.1972 de olmus, yani güvenlikle falan alakasi yok.Pilotlar adam gibi yetistirilsin hic bisey olmaz Allah´in izniyle! 1
  • TALPA 26 Aralık 2012, Çarşamba 12:22:05 TALPA issiz pilotlar adina ne yaptiniz ? Bilmedigimiz bir calismaniz veya projeniz varsa bizimle paylasirmisiniz ? 0
  • TALPA 26 Aralık 2012, Çarşamba 12:19:26 TALPA gene kendisine calismis . Bugune kadar hicbir ise yaramadilar , kendileri biliyorlar bu sinavlardan gecemeyecekler . Pilot arkadaslar dusunsun , her ay aidat oduyorsunuz , bugune kadar kac taneniz TALPA dan fayda gordu , kac taneniz TALPA nin yerini biliyor yada kapisindan 2 kere iceri girdi ? Asker ingilizcesinin yetmeyecegini anladiklari icin , kendi onlerini aciyorlar , baska birsey degil . 1
    • İng. 26 Aralık 2012, Çarşamba 16:04:54 Arkadaşım eğri oturalım doğru konuşalım. Eğer bir pilot IELTS ve Toefl 'la işe alınıyorsa esas bir sorun var demektir. Havacılık ingilizcesi oalrak kabul edilen Level 4 minimum yeterli olması lazım. burada yazılanlardan bu sınavı hafife alanları görüyoruz. Geçin bunları. Kendi bindiğiniz dalı kesmeye çalışıyorsunuz. İngilizcesini geliştirmek isteyen zaten çalışır ya da rezil olur. Atla deve değil. Abartmayalım. Bıraklım artık yabancı kompelksini.Ben muayeneye gittiğimde TK'dan yabancı 2 kaptanla karşılaştım. biri berbattı, öteki orta biraz üstü. Lütfen kendimizi küçük görmeyelim. Elin gavuru gelmiş çat pat ingilizcesiyle esas burada uçuyor. Size yemin ediyorum ana dili ing. olmayanların çoğunun ingilizcesi berbat. Ama aviation ing. var. Ona diyecek bir şey yok. Biz kendi kendimizi yakıyoruz resmen. Az Ağır olun be.. 0
  • Yine saçmalık yine saçmalık 26 Aralık 2012, Çarşamba 11:53:46 Sefa İnan'ın dediği gibi THY yönetimi hakikaten havacılığı bilmiyor. Üniversite mezunu olmak gibi havacılıkta hiçbir şeye yaramayacak bir şeyi tek ve değişmez ön şart olarak koyuyorsunuz,ama İngilizce bilmek gibi havacılıkta gerekli olacak en önemli şartlardan birini kaldırıyorsunuz. Peki, özünde hiçbir işe yaşamayan TALPA kurumu neden bu İngilizce şartı kalksın diye uğraşıyor? Sebep belli: Başta TALPA yöneticileri olmak üzere İngilizce şartının kaldırılması menfaatine gelen kişiler hep TSK'dan ayrılanlar. TSK'dan ayrılanlar da hocaları veya devreleri olan TALPA yöneticilerine baskı yapıp bu şartı kaldırtabiliyor. İnanılacak iş değil. Dünyanın en büyük havayolu şirketleri ise bunun tam tersini yapıyor ne hikmetse. Emirates,Singapore Havayolları,Lufthansa vs. gibi şirketler üniversite mezunu olmak gibi hiçbir şart ortaya koymazken, iyi derecede İngilizce bilmeyi en önemli giriş şartı olarak görüyor. Şimdi söyleyin bana: Doğruyu yapan kim? THY mi? Yoksa diğer büyük şirketler mi?? 0
  • THY YABANCI PILOT 26 Aralık 2012, Çarşamba 07:50:30 INGILIZCE SINAVIN KALDIRILMASI YANLIS OLMUS,DISAR MEYDANLARDA EKSIKLER BELLI OLUYOR,ANONS YAPACAK KADAR INGILIZCESI OLMAYAN PILOTUN KITAPLARI NASIL ANLAYABILIRKI?EZBER BIR YANA ANLAMAK BIR YANA. SINAV GECEMEYEN BIR PILOT ADAYIN THY NIN ALMAMASI DA DOGALDIR. DLR SINAVINI GEC ISE GIR. YANI HER ATPL ALAN ILLEDE HAVAYOLU COCKPITI ICIN ISE YARAR DEMEK DEGIL HERHALDE. SINAVI GECMIS BIR YABANCI PILOT IHTIYAC HALINDE NEDEN ALINMASINKI?TURK PILOTLAR DISARDA ALINMIYORMU? 23
    • Sorun 26 Aralık 2012, Çarşamba 10:38:14 Yani gerçekten sizde bir sorun var bariz belli hala yabancı pilot diyor yav,yarar yaramaz kardeşim level 4 sınavı var neden birde ordan burdan belge almak için uğraşsın insanlar hadi dış meydana indin,yakıtcı ile muhatapsın,op ile muhatapsın kaç yolcu ne kadar yük oturup çay kahve içip sohbet etmiyoruz sonuçta 30 dakika sonra kalkıp geliyoruz merak etme sen o noktaya kadar gelmiş bir insan derdini anlatırda arttırır bile hala derdiniz ATM'ye eksik para yatacak onun hesabındasınız siz yazık yazık allah acısın size 0
    • hakli 26 Aralık 2012, Çarşamba 15:55:57 ATPL i olan az bucuk haberi olan FO bu devirde charterler de is bulurdu,sizin gibi acikda olanlarin demekki bi eksigi var... 2
    • THY YABANCI PILOT 26 Aralık 2012, Çarşamba 15:58:39 ARKADASIM BEN YABANCI PILOTUM BASKA ISIMI VEREYIM KENDIME,TURKCHE KURSA GIDIORUM SORUN SENDE VAR BENCE 2
    • yabancı 26 Aralık 2012, Çarşamba 18:28:58 şşt yabancı pilot sen ingilizce biliyor musun? 0
  • Doğru karar.. 25 Aralık 2012, Salı 22:31:40 Bence en doğru karardı bu.Bu yüzden THY yi kutluyorum.Zaten lisansı almak için çalışılan 14 ders ve yaklaşık 15000 ingilizce soru ve SHGM tarafından yapılan level sınavı...Bunlar yetmez mi?Bence alınmış en güzel karar.Yıllardır uçuyorum.Belki ingilizcem perfect değil ama bugüne kadar hiç te abartılı bir ingilizce lazım olmadı.Ayrıca 17 yıldır dünyada uçmadığım yer kalmadı.Amerikası,Afrikası,Uzak doğusu,Avrupası.Her derdimizi anlattık,sorulana cevap verdik.Kimse gerek havada gerekse yerde bizden perfect ingilizce beklemedi. 0
  • gurbetci 25 Aralık 2012, Salı 22:09:07 Arkadaslar bu degisiklik isimize yaramaz. Su universite olayini kaldirsinlar ve mulakatlarda basarili olanlari alsinlar,cockpitte universite gecerli degil gecerli olan oarya oturmayi hak kazanmak.zaten bu kriteri THY kaldirmadikca,acaba kactane turk pilot bulacak.Umarim artik bunuda gorurler. 5
    • oh 26 Aralık 2012, Çarşamba 11:30:55 dil kaldir, universiteyi kaldir. ilerde, lisansi da kaldir dersiniz. 2
  • iso 25 Aralık 2012, Salı 22:07:12 torpili olmayana hta dan kaldiniz deniyordu resmi bi kurum yapmadigi icin simdide ingilizceden kaldiniz denecek 1
  • bir pilot 25 Aralık 2012, Salı 21:54:09 arkadaşlar anlayamadığım şu bu gune kadar thy nasıl uçuyordu ıngılızcesızmı acaba dlr veya hta dedıklerı testler sadece bır mazeret sınavıdır.istemedıklerını almamaktaalr.hta da kaybeden bır çok pilot arkadaş var bu arkadaşlar başka şirketlerde uçmaya devam ediyorlar onlarda yolcu taşıyorlar.thy nasıl bır psikolojı yapısı aramaktadır.ayrıca sağlık muayenesı almış ve görevını ıcra edenlerın de thy dan elenmesının açıklamasını nasıl yapmaktadırlar shgm bu kunulara neden mudahil olmuyor psikolojık testte bır pılota uçamazsın yetkısını dr veya shgm yetkı verdığı hastaneler karar verır.shgm pilot lisansı vermeden önce bunları yapması gerekır şirketlerin keyfi uygulamalarına izin vermemelıdır.bu şahsı duşuncemdır.hepsnıze başarılar dılerım 2
  • Vatandas 25 Aralık 2012, Salı 21:27:20 Filolog yerine, gimli glider gibi kuyruk hissi olan ve rüzgarı tanıyan pilotlar uçursa daha güvenli olmazmı? Adam 767yi forward slip le slat lar ve guc olmadan indirmis. Planorcu oldugu icin. Ne kadar jet turbine yardim etsede sonucta ucmak ruzgara karsi bir mucadele. Pilotlarin basini bir suru damga muhur kagit evrak klavye cilginligi icinde bogulmaktan uzak tutulmali diye dusunuyorum. sevgiler 1
  • günaydın 25 Aralık 2012, Salı 21:14:11 thy ilanı değiştireli 5 gün oldu talpa yeni mi yaptığının??? farkına vardı. thy bu 10 gün sonra ne ekleyeceği belli olmaz 3
  • ee 25 Aralık 2012, Salı 20:58:09 Ee sonra isteyecekmiymiş. Açık değil. Zaten son çağırılar bu şekilde oldu. Ama sonra istenecek dediler. Başvuruda kalktı anladık, peki sonrasında istenecek mi? 0
  • Az kaldi 25 Aralık 2012, Salı 20:51:44 Sen bu bilgiyi nerden aldin, biraz aciklik getir ozaman, nasil olacak bu? 0
  • neresi iyi haber 25 Aralık 2012, Salı 20:28:21 Beni işe almadıktan sonra bunun nesi iyi haber 0
  • yorum 25 Aralık 2012, Salı 20:06:46 Arkadaşlar nankörlük etmeyelim bu haber doğru ise, iyi yoldayız,şimdi yapılması gereken zeki, yetenekli, adam kayırma olmadan kişileri işe almak lütfen sayın yetkililer, madem bizlere güveniniz yok uçuş okullarına aday secmekte bir krater getirin, yani zeki ve yetenekli adamları secerek ve ezberi ortadan kaldırarak aday secimine gidin. 0
  • güzel karar 25 Aralık 2012, Salı 20:01:35 çok yerinde karar . lütfen torpileişe almalarda kalksın. ve hta da zekaya bakılsın süslü kelimeler söyleyen iki yüzlülük yapanları almasın bu hta daki beyinsiz pskikolog zaten kendisinde de pek zeka yok pilot adam zekidir ezberci değildir , yerinde konuşur, bu pskiklojik testmiş bu yaşam koçluğuymuş farkındamsınız laf ile para kazanan ne kadar çok insan türedi işte bu hta da öylekhepesh lütfen rica ediyorum bunada bir çözüm bulunsun.. 1
  • Lutfen 25 Aralık 2012, Salı 19:09:03 bir bilen cevap versin. Seffaflik ve globallik bu isin neresinde kaldi. Hersey kurum icinde yapilarak bir arpa boyu yol gidilemezki. Mesela simulatorde bir sorun verildiginde pilotun o sartlarda kule veya yaninda ucan global bir pilotla nasil iletisim kurdugu degerlendirmede dikkate aliniyor mu? Yoksa sadece ucaga hakimiyet mi tek kriter. Bir yolcu. Tesekkurler. 2
  • mrfb 25 Aralık 2012, Salı 19:06:55 yine torpilli kaptan bebelerine kıyak bir uygulama..hadi hazırlanın 2nci bir şipole 0
  • 25 Aralık 2012, Salı 19:00:37 Türk Hava Yollarının pilotlarının tek işi uçak uçurmak değil, milyonlarca yabancı kişiye hizmet veren herhangi bir kişinin İngilizcesinin çok üst seviyelerde olması gerekir. Bir yolcu olarak uçaktaki yabancıların pilotun anonsundan ve kabin ekibinin dediklerinden hiç bir şey anlamamaları sinirimi bozuyor. Otobüs şoförlüğü değil bu, böyle kararlarla hizmet seviyelerini korumaları zor. 1
  • İLMEDER 25 Aralık 2012, Salı 17:23:24 İLMEDER (İlkokul Mezunları Derneği) olarak, meeezunlarımızın pilot olma hakkındaki ve önündeki yer alan böyük engeller kaldırılmalıdır. (Anlatım bozukluğu için gusura bakmayın, dernek başkanı olarak ben de ilkokul meeezunuyum.) 3
  • İsim / Rumuz 25 Aralık 2012, Salı 17:13:57 Üniversite şartı hic birzaman kalkmayacak TC vatandaşları icin. 8
    • Az kaldi 25 Aralık 2012, Salı 17:22:56 Siz oyle sanin , onada az kaldi . Calismalar devam ediyor , saat sarti uygulamasi ile kaldirilacak . 3
    • Az kaldi 25 Aralık 2012, Salı 18:05:22 Sana oyle geliyor , Onada az kaldi . Calismalar devam ediyor , saat sarti uygulamasi ile kaldirilacak . 3
    • herşey para ile 25 Aralık 2012, Salı 21:30:45 adam para ile üniversite bitiriyor para ile pilot lisansı alıyor hiç bir şeyi gerçekte kazanmıyor satın alıyor eeeee çevrede var ben mi giricem arkadaş thy 1
  • English Proficiency Check 25 Aralık 2012, Salı 16:55:27 Arkadaşlar zaten Pilotlar English Proficiency Check yaparak İnglizce bilgileri Test ediliyor, extra olarak Teste tabi tutmanın bir anlamı yok diye düşünüyorum. 2
  • Sırada... 25 Aralık 2012, Salı 16:50:23 HADI SIRADA UNIVERSITE VAR.... sonunda taslar yerine oturuyor... 10
    • Misafir 25 Aralık 2012, Salı 17:05:07 Biz o zaman kadar ihtiyarlaşırız. Belki torunlarımıza kısmet olacak diyecem ama işsize kim kız verir. Sayın, Başbakan evlenin, üç çocuk yapın diyorsunuz. Ben de iş diyorum, iş. 4
    • Dogrudur 25 Aralık 2012, Salı 17:23:35 Onada az kaldi . Calismalar devam ediyor , saat sarti uygulamasi ile kaldirilacak . 4
    • Üç oy 25 Aralık 2012, Salı 21:04:44 Arkadaşlar, Olumsuz oy veren arkadaşlar lütfen fikirlerinizi de yazar mısınız? Teşekkürler 2
  • Sonraki Adım 25 Aralık 2012, Salı 16:46:14 Şu DLR sınavı ve psikolojik testi de kaldırsalar iyi olur 9
    • zor 25 Aralık 2012, Salı 17:19:32 O iş biraz zor be, o sınavlarda kalkarsa (yada adil şekilde yorumlanırsa) kendi adamlarını nasıl kayıracaklar? Bir ton bakan/müdür yeğeni/amca oğlu/bacanağı/akrabası pilot olamasın yoldan geçen kalifiye insanlar mı olsun yani? 8
    • thy pilot adayı 25 Aralık 2012, Salı 18:21:32 Ben ve benim yakından tanıdığım bir arkadaşımın çok iyi torpili vardı. Ancak DLR da elendik. Bu konuda bir tereddütünüz olmasın. Tabi DLR doğru bir sınav mı? kesinlikle değil. Şöyle ki; sınava 10 gün hazırlanarak yüzde 80 civarı aldığım modüllerden 1 ay çalışarak yüzde 95 ve 100 lere çıkartıyorsam bu sınav adaletsiz ve saçmadır. (çünkü kimisine 10 gün kimisine 40 gün verdiler ve biz ilk girenlerdendik) 4
    • Kıstas Ne Olacak? 25 Aralık 2012, Salı 19:00:31 Bu sınavlardan başarılı olan ve şu an benim gibi imza aşamasında ya da eğitimini tamamlamış bir çok kişi biliyorum ve tanıdıklarımdan hiçbiri (yine ben de dahil) yukarıdan! birinin yeğeni, oğlu, kayın biraderi değil. Sınavlar son derece adildi, kaldı ki bu sınavları Avrupa'da birçok hava yolu şirketi uyguluyor. Peki ya bu sınavlar uygulanmasa idi hangi kıstaslara göre pilot alınacaktı? Sonuç olarak kişisel başarısızlıkların faturasını THY'ye kesmek ve onlarca insana "Torpilli" diye iftira atmak abesle iştigaldir. 6
    • 19.00 .31 25 Aralık 2012, Salı 21:26:04 sen olmaya bilirsin ama benim tanıdığım 2 kişinin de nasıl girdiklerini ben biliyorum o durum da olmayan ve onları cebinden çıkaracak kişiler dışarıda en basit mülakatta havacılıkla ilgi 8-9 tane soru dan (onlar da daha önce verilmiş) bir tane sorulduğunu başkada birşey sorulmadığını da biliyoruz hta dan kaldıktan bir ay sonra tekrar hta ya çagırılıp şuan eğtimde olanı da (mücize olarak psikolojinin düzelmesi)dil yeterliliğinde olanları da biliyoruz yani dostum biz 40 kişiyiz 40 mız da birbirimizi biliriz demiş atalarımız 3
    • kıstas şu olabilir 25 Aralık 2012, Salı 23:24:09 kıstas şu olabilir mademki amaç beceri ölçmek (ezber değil) mollymawk sınavında olduğu gibi kısıtlı 8 kere deneme ile sınava girilirse beceri ölçülür. Yoksa bir adama 20 kere bir adama 1000 modülü oynama imkanı veriyorsan bunun neresinde adalet? 0
    • Salı 19.00.31. (2) 26 Aralık 2012, Çarşamba 19:15:45 DLR sınavına girmeden önce bir form dolduruluyor, "Yeterince hazırlanacak zamanınız oldu mu?" diye bir soru içeren. Olumsuz yanıt vererek bir hafta sonraki DLR sınavına girenler oldu, biliyorum, yani "Hazırlanamadım" mazereti pek geçerli değil. Ayrıca HTA'nın yaptığı sınava çalışma imkanı yoktu, hatta bana telefon edip bir gün sonrasına randevu vermişlerdi. Dil yeterliliği için de bağımsız sınavlar (TOEFL gibi) istenmiyor, ICAO Level 4 yetersiz bulunuyor, mülakat yapılınca da "Torpil" deniyor, neye göre İngilizce bilgisi ölçülecek o zaman? Ayrıca HTA'nın yaptığı sınav "Psikoloji" testi değil, "Psikomotor" testtir (bkz. sözlük anlamları), yorgun girilen bir sınav ile dinç girilen bir sınav arasında dağlar kadar fark olacaktır; yani evet, 2 günde psikoloji(!) düzelebilir, ucundan başarısız olan adaylara bir şans daha verilmesi doğaldır. 0
  • Gereksiz 25 Aralık 2012, Salı 16:41:47 F/O lari etkilemez zaten bircogu genc arkadasimizin ingilizceleri iyi ve cok iyi durumda . Bu durum ingilizcesinden suphe duyulan asker kokenlileri kurtarmak icin yapilmis bir calisma . Gene kendi ekmeklerine yag surme derdindeler . Issiz pilotlarimiza fayda saglayacak bir gelisme degil . 5
    • yazık 25 Aralık 2012, Salı 16:46:41 Malesef değil evet 0
    • Görüyoruz 25 Aralık 2012, Salı 16:47:14 İki kelime edemeyen birçok tip var 0
    • aynen 25 Aralık 2012, Salı 17:55:48 ingilizce yeterlilik kalkacak tabi yeni emekli veya istifa eden asker ler için fakat üniversite kalkmaz çünkü bütün harp okulu mezunları zaten üniversite mezunu olarak ayrılıyor veya emekli oluyor bu konu tamamen askerlerin kendi işlerini hala nasıl yoluna koyduklarını gösterir ve işsiz pilot malesef hala işsiz... 1
    • ah bu askerler 26 Aralık 2012, Çarşamba 13:17:25 Bu asker pilotların hepsi torpilli zaten ,fakat anlamadığım o kadar saat bu yarım ingilizce ile nasıl havada kalmışlar.Dışardaki genç pilotların yetiştiği uçuş okullarıda çok başarılı, nerede ise %100 başarı var.Asker pilotlar tırık olduğu için onlarda %50-60 civarı.Bunların uçuş okullarıda yaramaz zaten.Sivil uçuş okullarında hiç torpil yok allahtan, parayı ver pilot ol gibi bir durum yok yani.Genç arkadaşlarımızın hepsi dört dörtlük fakat bunlar dokuz sekizlik arada fark var ... 0
  • bu demek oluyor ki 25 Aralık 2012, Salı 16:39:03 bağımsız kurumlardan alınan İngilizce yeterlilik sınav sonucu değil kurum sınav sonucu dikkate alınacak, torpilli kardeşlerimize hayırlı olsun diyorum. 2
  • 320 pilot 25 Aralık 2012, Salı 16:33:07 hazirandan beri alım varken şuan sadece tipli alım var :) geç olmadımı biraz? 0
  • ingilizce 25 Aralık 2012, Salı 16:32:50 ingilizce yeterliliği sektör için çok önemlidir, gerek pilot, gerek teknisyen arkadaşlarımız bu safhalara gelirken gerekli donanımlara saten sahip olduklarını kanıtlamışlardır. Ama genede bi kriter olması önemlidir, adil, mantıklı ve efektif olanı makbüldür. 0
  • pilot 25 Aralık 2012, Salı 16:30:47 İngilizce bilmiyen pilot pilot değildir. Bu iş bu kadar basit. İngilizce bu işin olmazsa olmazıdır. Sivil havacılıktan bahsediyoruz yaaa. Hayret. 0
    • İngilizce 25 Aralık 2012, Salı 20:05:24 THY kurum içi ingilizce sınavından ve SHGM Level 4 dan geçmeyeni işe almıyorlar merak etme. 0
    • Ingilizce'ye 26 Aralık 2012, Çarşamba 06:36:30 Ingilizce yi bir baraj olarak goruyorsan oyle tabiki. Neden koc gibi uluslararasi alanda kendini ispat varken neden kurum ici sinav ? Isi kilifina uydurmak icin tabiki. Yani cakma bir ingilizce. 1
  • sevindim 25 Aralık 2012, Salı 16:29:30 bir pilot adayı olarak bu duruma sevindim, herşey yolunda gidiyor allaha şükür, teşekkürler :) 2
  • Icao 25 Aralık 2012, Salı 16:01:12 Eger simit dagitir gibi Level 4 dagitmasalar iyi hos derdim. O yüzden simdilik sevinemiyorum bu habere. Umarim düzelir bu durum. 5
    • ne yanı 25 Aralık 2012, Salı 16:18:00 ıyıde kardesım nedır bu sacmalık yok tofelmıs sız dalgamı gecıyorsunuz Allah askına ucak ucurmak ıle mutercım tercumanlıgın ne alakası var.yuh yanı..normale donmeye baslamıslar demek kı aferın thy aklınız gecte olsa geldı .. 4
    • kurum içi 25 Aralık 2012, Salı 16:35:17 ..."kurum içi sınavda Level4 almak yeterli hale getirildi." THY nin kendi level sınavı 3