THY UÇAĞI KUYRUK SÜRTTÜ

    Çok beğenilenler

  • iPhone Uygulaması 05 Şubat 2014, Çarşamba 09:49:10 Muhabbete bak, toefldan yuksek alipta DLR dan cakanlar ingilizceye, 10-15 bin liralik mustangiyle yetinmeyen 30-35bin liralik porcsheluya, mulakatta yaptigi sayisiz hatalari hice sayanlar ise thy ye kabul edilmeyi torpile baglamis. Yahu biraz beyin varsa ucmanin dil, para ve torpil isi degil bilek isi oldugunu herkes bilir. Toefldan 75 mi almis? Helal olsun almis. Porcshe mu almis? Burada bir corsa parasina almis. Mulakati mi gecmis? Bileginin hakkiyla gelmis girmis. Bu cekememezlik nedir. Yillardir mide bulandirdiginiz yetmedimi. Gerci It urur, kervan yurur. 6
    • yanılgı 05 Şubat 2014, Çarşamba 11:16:35 bilmiyorsun kardeşim, hiçbir şeyden haberin yok 85
  • threegreen 04 Şubat 2014, Salı 17:48:46 kuyruk sürtme tamamen pilot hatası olduğu gibi, 738lerde çok karşılaşılan bir durumdur (739da daha yüksek ihtimal), bu yüzden dünyanın her tarafında, en gelişmişinden en az gelişmişine kadar bütün hava yolu şirketlerinin başına gelmektedir. bunun olabileceği ön görüldüğünden şirketler ve üretici firma her türlü önlemi alıp prosedurleri belirlemişlerdir. THY hiçbiryerde savunmadığım ve korktuğum bir şirket olmakla birlikte, burada THY nin hiç bir hatası yoktur. kuyruk vurduğu iddia edilen uçağında 3 saat sonra sefere geri verilmeside büyütecek birşey olmadığını göstermektedir. Havacılık profesyonelleri olarak işimiz, hemen hergün yaşanan ve hiçbir zararı olmayan basit hadiseleri felaketin eşiğinden dönülmüş gibi büyütmek ve yolcuyu uçmaktan soğutmak kesinlikle olmamalıdır. 4
  • Tüm yorumlar

  • mahmut 10 Nisan 2015, Cuma 00:48:39 buradaki bütün yorumları okudum ve bana hepiniz haklıymışsınız gibi geliyor. endüstri müh okuyorum. bekleme hattı ve kuyruk modelleri çalışırken buraya denk geldim. saygılar 0
  • iPhone Uygulaması 06 Şubat 2014, Perşembe 23:08:38 Kuyruk sürtme olayı tamamen yükleme hatası veya uçuş eğitim eksikliğidir. Olayların sadece B737 uçaklarında yoğun olması üç sonuça götürebilir: 1- Bu uçaktaki QRH sürat hesaplarında performans hatası sorunu var veya uçak ta. 2- Kuruk vurmada pilot hatsı varsa bunun nedeni teorik ve uygulama bilgisinde eksikliğidir. Düşünülmesi gereken bazı sorular şunlar olabilir: Geçmişte defalarca olan kuyruk vurma olaylarındaki hatalar araştırdı mı? Araştırıldı ise ne sonuçlar çıkarıldı? Bu sonuçlar ve çıkarılan dersler pilotlarla paylaşıldı mı? Bunları düzeltici çözümler ne oldu? 2
  • iPhone Uygulaması 06 Şubat 2014, Perşembe 17:31:15 Arkadas. Kuyruk surtmeler darbeler. Sert inisler. Motora Kus girmeler. Veya. Yabanci bir cisi Moturum icine girmesi Daha. Cok olaylar var. bunlarin. Hepsine. NDT ciler. Bu gibi hasarlari. Kontrol eder. Ve onlarin. Gorevi. Sen bunu bilemesin Kuyruk capttigi an zaten Cokpite hem sens gider ayni zamanda ucakta bir sarsinti olur Yalistir. Deme. Bu. isin uzmaniyiz. Bu olay en az Ayda bir kere deng gelirdi. Ve NDT. Ci. Gider kuyruk altindaki. Damper. Dedigimiz. Aparatin. Amortisor. Gorevini yapan. Aparatin. Etrafindaki. Bolgeyi. Goz kontrolu. 2. Eddycuren. Ulrasonic. Ve ya sivi. Girilimle. Bu yontemlerle. Konrol edilir ve. Eger surtmeden dolayi. Ezilme. Catlama. Yuzeysel. Malzemede. Zayiflama varsa. Hemen. Aytim. Yazilir. Rapor. Verilir Gerekli makama. Onlarda. Govde Kanata. Bildirilir. O bolgeyi. Tamir Ederler. Ya. Parca koyar veya. Ucagin kitabinda ne. Diyorsa. O sekilde Tamiri yapilir. Tabiki. Ucak. Hangara cekilir. Lutfen yanlis. Deme. Bu konularda. Istersem kitabini yazarim .yanlis desem. Orda. Senin benim kadar. Bu konulari bilen. Kose yazarlarimiz vardir onlar Yanlis derdi. Saygilarimla. Hawaii. USA. Insallah yakinda. Bostona. Gececegim. 0
  • iPhone Uygulaması 06 Şubat 2014, Perşembe 14:09:10 Tip müdürünün istifa etmesi gerekir artık! 0
  • Hmmm.. 05 Şubat 2014, Çarşamba 21:56:17 Bu şuna benziyor arabanızı park ederken lastiği kaldırıma vurmaya jantı sürtmeye benziyor yani baktığınızda hiç bir zararı yok istersen zevk için bile yap bunu ancak bu durum kişinin şöförlüğü hakkında karşısındaki insana hemen bir fikir verir mesela o arabada o anda kim olursa olsun lastik kaldırıma dokunduğunda istisnasız herkesin aklında hmmm bu araba kullanmayı çok iyi bilmiyor diye geçer ve o kişiye karşı araba kullanma konusunda güvensizlik hissettirir bu kaptanlarda işte tam böyle uçağın kuyruğunu vurması sürtmesi belki zararsız ve tehlikesiz ancak bu durum o kişinin yetenekleri hakkında ipucu verir ve tıpkı otomobillerde olduğu gibi uçaklardada acil durumlarda kontrol kimdeyse o kişinin bilgi beceri ve tecrübesi sizi ve kendisini kurtarabilir baktığınız zaman çok "basit" bir olay evet yorum bitti bu kadar eleştiri yok sadece bir örnek verdim. 0
  • Sanal Pilot 05 Şubat 2014, Çarşamba 21:44:21 Muhtemelen kalkışta burnun 6 dereceden fazla kaldırılması , yüklemenin yanlış yapılması yada doğru girilmemesi , sürekli daha kısa veya daha yüksek bir uçaktan geçiş ve eski alışkanlıklar . Neyse geçmiş olsun çok büyütülecekbir durum değil her olay bir derstir tabi alana, anlayana ... saygılar 1
    • hımmmm 06 Şubat 2014, Perşembe 13:33:16 6 dereceyi nereden ogrendiysen o dogru değil 0
    • kamyoncu 06 Şubat 2014, Perşembe 20:58:19 sen sanal alemde fazla uçmuşsun 0
    • Sanal Pilot 06 Şubat 2014, Perşembe 22:59:37 Evet açı bilgim doğru olmayabilir, sadece burnu kaldırmanında bir limit açısı var diye biliyorum.Doğrudur kamyoncu ben sanal alemdeyim ,çok da sorun değil. 0
  • flatland 05 Şubat 2014, Çarşamba 20:56:39 sizler nasıl insanlarsınız böyle,yazıktır yazık,bunlar hepimizin evladı,siz bir pilot nasıl bir süreçten geçip pilot oluyor hiç okudunuzmu,bu çocuklar üç yıla yakın bir zaman çok zorlu ve sancılı bir eğitimden geçiyor,nasıl acılar çektiklerini bir baba olarak çok ama çok iyi biliyorum,bir 737 60-70 ton ile kalkıp 10-12bin metrede seyrediyor....sen ise o bir tonluk arabanı yerde kullanırken kendini kral zannediyorsun ve gelip buralarda ahkam kesiyorsun.....yazık çok yazık,ben emekli birisiyim ne torpılım var nede dayım ama malesef oğlum thy akademiyi bitirip şuan sizleri sevdiklerinize ucuruyor....kavuşturuyor,lütfen onlara lanet değil dua edin,saygılar tüm kokpitlere saygılar tim kabin neferlerine. 4
    • flatland e 07 Şubat 2014, Cuma 12:21:26 hikayen çok acıklı gözlerim yaşardı :)...maçası yemeyen astronot olmasın o zaman 0
  • çağlar 05 Şubat 2014, Çarşamba 19:55:55 bu kuyruk çarmaları çok önemlidir eger ciddi ise o ucak muhakkak bakıma alınıp dikkatle incelenmesi gerekir zira geçmişte örnekleri vardı 25 mayıs 2002 de Çin Havayollarına ait 747 havada parçalanmıştır sebeb ucagın kuyruk kısmındaki 30 yıl önceki sürtmeden dolayı çatlamasıdır çok ciddi bir durumdur ihmal edilmez 0
  • iPhone Uygulaması 05 Şubat 2014, Çarşamba 19:20:00 Sevgili. Arkadaslar. Yan ruzgar. Filan. Degil. Inis lerde olsu. Gerekse. Kalkista olsun Pilot. Ucagin burnunu. Fazla. Up. Veya. Down olmiyacak sekilde. Dikkat etmesi lazim. Belki verilen check. List gore bir Burun fazla kalkmistir. Bu olay her. Zaman Olur senin pilotun. Benim pilotum. Senin pilotun boyle birbirimize camur atmak dogru degil. Inis ve kalkis. Mutlaka. Kokpit. Kaptanin. Kontrolundadir. Yan ruzgarla. Kuruga degil. Ucagi. Kanat stoluna. Yani ucagi Tersine cevirir. Bazi yorumcular. Yan. Ruzgardan bas ediyorda bunun icin. Degindim. Allah korusun Siddetli yan. Ruzgar. Cok tehlikeli. Hidroya. Ucuyorduk Oranin lodos ruzgarina girdik. Ucagi sol tarafa Yatirdi. Kanadin arkasinda oturuyordum. Batim kanat ucu pist. Arasi Ya bir metre. Vardi ve yoktu. Kaptanimizin. Buyuk tercubesiyle. Bizi Buyuk felaketten. Allahin izniyle kurtardi Sevgi ve selamlarimi sunuyorum. Ucak. Ve. NDT. Uzmani. Hawaii. USA 4
    • merhabalar 06 Şubat 2014, Perşembe 13:36:15 öncelikle anladığım kadarıyla yan rüzgarın kuyruk sürtmede etken olmadığını anlatmak istemişsiniz galiba.Bu yanlış bir bilgi kuvvetli yan rüzgarda kuyruk sürtme ihtimali artar 0
  • Bay Kavuna 05 Şubat 2014, Çarşamba 18:37:56 Yorumundanda belli oldugu gibi ,Muhtemelen saldirgan piskolojide oldugun icin elenmisindir.Saldirgan piskolojide olanlar piskolog tarafindan eleniyor.Kokpitte uyumlu CRM iyi insanlara ihtiyac var. 0
  • iPhone Uygulaması 05 Şubat 2014, Çarşamba 18:21:35 Para bas torpil bul onca insanin hayatini tehlikeye at = THY 3
  • iPhone Uygulaması 05 Şubat 2014, Çarşamba 16:50:10 Eğitim verenler acaba yeterli mi? 0
  • iPhone Uygulaması 05 Şubat 2014, Çarşamba 15:45:18 Kuyruk. Surtmeyi. Amma. Buyutuyorlar. Kuyruk. Govde. Zarar gormesin diye Ucak kuruklarin. Altin amortusolu. Bir damper denilen bir. Halk dilinde soleyeyim. Aluminyumdan kalin bir. Aparat kuymuslar. Boyle bir surtme olunca O damper denen demir kutle Yere surtunur. Amortusorlu oldugu icin. O anda ucak kuyrugu. Araba amotosuru gibi bir yaylama yapar. Ve o demir. Genelde. Hasar gorur. Ucagi korumus olur. Bu kadar buyut meye Ne gerekir Evela evela isi orenin. Bilgi sahibi olun. Sonra. Yorum yapin yani bir telike yoktur. Bu olay. Butun dunya. Hava yollarinda olur Ucak firmasi bildigi icin. Bu. tedbiri almis Hepinize saygilar sunuyorum. Ucak uzmani. Hawaii. USA 7
    • yanlış bilgi 06 Şubat 2014, Perşembe 13:38:33 bu aparat denen tail skid uçağı korumaktan ziyade kuyruk sürtmenin şiddetini ölçen bir aparattır ve amörtisör görevi görmez 0
  • ahahha 05 Şubat 2014, Çarşamba 15:01:35 zaten 900 lerin kuyruğunu sürte sürte kısalttılar bunu da 700 yapar yakında bizim topgun pilotları 0
  • TOEFL 05 Şubat 2014, Çarşamba 11:57:10 Toefl'dan 75 almak istiyorsan 350 USD veriyorsun alıyorsun istediğini. TOEFL , IELTS hikayedir artık..sonuç kare kod,barkod veya link'e girdiğinde ,puanın resmi olarak yansıyor kimse aksini iddia edemiyor.Sahtesi gerçeğinden daha gerçekçi görünüyor. Bunu önleyemiyorlar. Çin mafyası hackerlarla birlikte çalışıyor ve tüm dünyada bu sistem çökmüş durumda. Kuyruk sürtülmesine gelince, her pilotun başına gelebilir ancak akademi kökenlilerin daha çok başına geliyor her nedense.. 3
    • atma 05 Şubat 2014, Çarşamba 15:53:22 kuruk sürtmelerin çoğu kaptanlar tarafından yapıl dı cafer 0
    • atma'ya cevap 05 Şubat 2014, Çarşamba 16:59:36 Çok çektin bırak kuyruğu kalsın .. 0
    • atmaya cevaba cevap 06 Şubat 2014, Perşembe 13:40:50 allah çektirmesin ama söylediğim dogru cafer .Gel otur yanımada nasıl çekilirmiş göstereyim sana ) 0
    • ben Cafer 06 Şubat 2014, Perşembe 21:00:33 adım Cafer, beni aramışsınız ? 0
  • md11 05 Şubat 2014, Çarşamba 11:56:20 belgeselde airbus teker koyduğunda bir tehlike oluşmasını önlemek için kontrelleri %50 azaltıyormuş. geçen hafta ben de izledim bunu. lufthansanın iniş vidyosunu gösterirken bu durumdan bahsedildi. ancak ekibin bunu bilmediği söyleniyordu. böyle birşeyin aslı var mıdır? gerçekten buna bi özellik dersek tüm airbuslarda bu durum görülür mü? 0
  • öGRENCİ 05 Şubat 2014, Çarşamba 11:25:35 ADALET YERİNİ BULUR İNŞALLAH ! 1
  • iPhone Uygulaması 05 Şubat 2014, Çarşamba 08:24:10 Dlr dan elenen ,ingilizce bilmeyen ,uctugu bile şüpheli ne kadar adam varsa gelmis yorum yazmış yine .ARKADASLAR ÖYLE YOK; Şirketimizde çalışmak istiyorsanız ingilizceniz iyi olacak ,tecrübeniz yok ise DLR dan gececeksiniz.Ne yapsın adamlar kavun gibi mı secsinler sizi 5
    • Bay Kavun 05 Şubat 2014, Çarşamba 09:12:35 Ielts 7,5.DLR'ı da geçtim ama 3 kez mülakattan elendim.Torpillileri,baba parasıyla lisans almış zengin bebeleri doldurun kokpite.Bunlar iyi günlerin THY.Daha ne kazalarını duycak bu millet. 13
    • bay kavuna 05 Şubat 2014, Çarşamba 11:23:46 umarım 4.de de elenirsin bu kafada biriyle uçmak istemem 5
    • bay kavuna 05 Şubat 2014, Çarşamba 15:52:26 Öncelikle yorumumu madem ki böyle dertelrin yok niye üstüne alındın.Söylediğin mülakata bende girdim ve torpilim yok, babamda parada yok, ilk defada da gectim.3 defa üst üste elendiysen ve buda bir eleme aşamasıysa acaba seninle ilgili bir sorun olabilir mi. 4
  • Android Uygulaması 05 Şubat 2014, Çarşamba 06:18:14 Neye bakilcakti toefl dlr hta crm degilde? Fita ya CAE ye bakin bakalim tum check ridelari tekte gecme orani en yuksek kimdeymis Turklerde Burda ne sartlarda ucuyoruz haberiniz var mi cinli hintli hollandali adamlar katil gibi dolaniyor ortalikta. Tabi paranizla buralarda egitim alamazsiniz ucmadan pilot olmussunuz fitadaki adamlara salliyorsunuz. Gidin IELTS DLR calisin belki THY alir sizi :)) 0
  • iPhone Uygulaması 05 Şubat 2014, Çarşamba 05:56:13 Bilgi diye yazana.... Vay be. Bunca süredir uçtuğumuz uçağımız meğer iniş sırasında kumandayı bizden %50 alıyormuş da haberimiz yokmuş ???? Ba ba ba ba bak sen ???? Yaw yurdum insanına bak neler de yumurtluyor. Allah'ınızı severseniz susun. Midem bulanıyor yazdıklarınızı okudukça. Bilen yazıyor, bilmeyen yazıyor. Nedir bu rezalet arkadaş ? 5
    • md11 05 Şubat 2014, Çarşamba 11:42:11 national geographicde ben de bu belgeseli izledim. şu meşgut lufthansa 320 inişini irdwliyorlardı. teker yere deyince %50 azaltma oluyormuş aksi bir durmu önlemek için. bu nedenle diğer tarafa yatamıyor ucak. belgeselde bu şekilde deniliyor. tek sorun bunu airbusın bildirmeyişi denildi. 0
    • Starboard 05 Şubat 2014, Çarşamba 17:05:28 Arkadaş sen ne olduğuna bir karar versen artık. Airport'da bu kadar yorum yazacak zamanı buluyorsan kesinlikle ne kokpitte ne de kabinde çalışıyorsun. Şu haber sitesine bir huzur ver artık. Ne takıntı breh 1
  • Teğet geçti,geçer 05 Şubat 2014, Çarşamba 02:55:44 Büyütülecek birşey değil uçak bi sürtüp kalkmış kaza teğet geçmiş falan filan olur öyle arada bizim memlekette normal safety bunlar diğer sosyal hukuk devletlerinde ise sanırım o ülkenin kaza inceleme değerlendirme departmanı neden niye öğrenmek için ve emsal oluşturması açısından hemen bir inceleme başlatır böyle vuku bulur olay yani ama bizim buralarda normal olur öyle arada devam zaten yorumlarda demiş sevgili yordum insanı ne büyütüyonuz azcık sürtmüş ne olaki çekemiyonuz TeHeYe(o)Ye'yi diye adamlar haklı biz bilmeyik onlar biliyi ama ben aynı soğuk kanlılığı yarın bir gün o uçaklardayken kokpitle birlikte sürterkende beklerim o zamanda iyi tarafından bakarık -sürtmeden uçamıyorum yauvv keh keh keh pilot eğitmen abileri öğretmiyormu bu argadişlere bu meslek çok disiplin ister öyle sağda solda fazla sürtmeye gelmez diye.. Aman neyse ya laf olsun diye konuşuyorum yazıyorum işte bu devran döner böyle sonra vah vahta vah gidene güle güle olur öyle yazarken bir Muz bitirdim neolaki 0
  • kıyaslama saçma 05 Şubat 2014, Çarşamba 02:50:56 Bu habere göre şirketler arası kıyaslama yapmanız çok cahilce bir yaklaşım. Avrupa'da veya Amerika'da bu yaşanan olay haber değeri taşımaz, kamuoyu duymaz. ///Iraq 4
  • Android Uygulaması 05 Şubat 2014, Çarşamba 01:51:20 Yükleme ile alakalı bir sorun olamaz mı? ? 2
    • TABİKİ 05 Şubat 2014, Çarşamba 02:55:52 Olabilir tabiki, bu gibi durumlarda pilotaj hatasından önce yüklemeye bakmak lazım. Yükleme planı ile gerçek yüklenen aynı mı diye. Herkes neden direk pilotlara yüklenmiş anlamadım ben de.. tuhaf 2
  • camaroth 05 Şubat 2014, Çarşamba 00:42:52 Turkiyede her zaman yapılan şey iyi olan çok güzel olan şey taşlanır, hakarete uğrar kötü deler ancak thy çok mükemmel olduğu için. kuzey amerikada her gün kaç tane teknik arıza oluyor bilginiz var mı united, american, us air gibi havayollarının..kimse tutamaz thy.. 5
  • iPhone Uygulaması 05 Şubat 2014, Çarşamba 00:24:38 Kaptanimiza,degerli kabin ekibine ve yolculara buyuk gecmisler olsun.. Insallah bu tip sorunlar tekrar yasanmaz.. 7
    • ilginc 05 Şubat 2014, Çarşamba 11:48:32 boyle bir yorumu begenmeyen nasil insan olabilir, ucaklar dussun diye dua eden dusersede ben demistim diyecek insanlar var bu ulkede , cok korkunc! 1
  • iPhone Uygulaması 05 Şubat 2014, Çarşamba 00:22:37 Hadi 737-900 ü anladık 800 e göre uzunluğu biraz fazla olduğundan bazı 800 cü pilotlar zorlanabilir fakat 800 de de yaşanıyorsa tekrar bu pilotlar sıkı eğitimden geçmeliler havacılık profesyonellerin işi en ufak hata tanımaz THY bugün herkesin gözünde gerçekten profesyonel bir kurum ise gerekli hassasiyeti gösterecektir herhalde 0
  • iPhone Uygulaması 04 Şubat 2014, Salı 23:51:28 Biz turkler iyileri hep asaya cekeriz thy okadar buyukki kimse cekemiyor neden anlam veremiyorum 7
  • Tatar Ramazan 04 Şubat 2014, Salı 23:48:27 Bu kuyruğu kaptıran pilotun kesin TOEFL'dan 75'i yoktur ondan sürtmüştür. Bütün THY pilotları bu sınava girip geçerli notu almalılar alamayanlar işten atılsın ! TOEFL önemli 3
  • dimitri 04 Şubat 2014, Salı 23:28:52 Bazi zengin pilot ogrenci arkadaslar da Florida'da Porsche parcaliyor.. Mülakatlari nasil geciyorlar enteresan yorum yok.. Ileride THYnin basi cok agrayacaktir emin olun.. Allah muhafaza.. 6
    • kaynak? 05 Şubat 2014, Çarşamba 01:25:00 Bu bilgi nerden geliyor onu bir alsak 2
  • iPhone Uygulaması 04 Şubat 2014, Salı 23:27:38 Kuyrugu sürten pilotlara sorun kesin arilar ile hover yapabilen böcek arasindaki farki gosteren assay i hemen yazar ama.Ne de olsa TOEFL dan sağlam not çekmiştir. 1
  • bunlar da pilot 04 Şubat 2014, Salı 23:06:57 ben söyleyim cemaat pilotları bunlar hep sürterler zamanı geldimi onlarında yolu gözükücek 3
    • aynen 04 Şubat 2014, Salı 23:45:32 Aynen katılıyorum. Cemaat pilotları bunlar. 4
    • Bum Pilot 05 Şubat 2014, Çarşamba 10:09:02 PILOT PILOTDUR. HEP CEMAT PILOTLARINI KISKANIYORSUNUZ. 0
  • JAR GEREĞİ ! 04 Şubat 2014, Salı 22:26:49 bazı arkadaşlar Jar gereği cockpitte olduğu için bunlar oluyor.Böyle bir hata asla kabul edilemez.tarlada araba kullanmıyoruz kardeşim! Emergency de pilot hatası deyip geçemezsiniz.Görevini iyi yapacaksın,o kuyruğa taş değdirmeyeceksin! Hep demişimdir; Boeing tembel adam sevmez! 1
  • Şaka gibi 04 Şubat 2014, Salı 21:25:36 yahu Airbus olsa hadi... Ama bir boeing'te bunu yapabiliyorsanız cockpiti terketme zamanı gelmiştir beyler! 5
    • soru? 04 Şubat 2014, Salı 22:34:11 Airbus Boeing e göre daha fazla mı kuyruk sürter ve nedeni nedir bilen varsa açıklayabilir mi? 1
    • Threegreen 05 Şubat 2014, Çarşamba 00:08:58 Hayir tam tersi, boeing kalkista kuyruk vurmaya daha yatkin bir tayyaredir yapisi itibari ile.. Ama bilende konusuyor bilmeyende... Bu arada yanlis anlasilma olmasin, boeingin kuyruk vurmasinin genelde ucusa bir zarari olmaz, onlem amaci ile geri donulur, kuyruk vurmanin farkedilmedigi bircok ucus sorunsuz tamamlanmistir. Kuyruk vurma guvenlik acigi olusturmaz, ciddi hasarlarda kabin basinclanmayabilir, zaten geri donuldugu icinde bulunulan yukseklikte kabinin basinclanmasina ihtiyac yoktur. 2
    • Şaka 05 Şubat 2014, Çarşamba 01:11:14 Şaka gibi değil, çünkü Boeing 737'lerin yerden mesafesi muadili bir Airbus'a göre (A320) daha düşüktür. Kuyruk sürtmek Boeing'te daha muhtemeldir. 1
  • Star 04 Şubat 2014, Salı 20:55:12 Gecen hafta THY la ve diger bir havayoluyla iki kalkis ve inis gerceklestirdim.Yolcununun % 90 ni yabanciydi,THY la iki inistede tum yolcular alkis tufani kopardi.Tum ucus boyunca evimde gibiydim. .Burdaki bazi yorumlari iyi niyetli ve durust bulmuyorum. 12
    • Threegreen 05 Şubat 2014, Çarşamba 00:03:05 Evet zaten en buyuk kriter yolcularin alkislamasi, en iyi pilotlarida kolne yolluyorlar, en cok alkis o ucusta oluyor... Bide utanmadan yorum yaziyosunuz, gidin biraz alkis calisin evde.. 1
  • abdürrezzak 04 Şubat 2014, Salı 20:24:17 Bizim thy nin astronotları yine kuyruk sürtmüş zu ha ha.bütün dünyaya reklam ettiniz gene bizi.bunun adı gülobali rezillik :)) 7
    • Gülobal 05 Şubat 2014, Çarşamba 01:13:04 Ömür boyu herhangi bir şekilde "gülobal" olmayı başaramayacaklara, kucak dolusu gülobal olmayan rezillikler. 0
  • iPhone Uygulaması 04 Şubat 2014, Salı 20:23:30 Kalkışta kuyruk sürtme tamamen pilot hatasıdır...Check list ve rüzgar yönü bu olayda etkili olmuştur.kısacası eğitim şart!!! 2
  • konuk 04 Şubat 2014, Salı 20:03:48 THY "dlr, hta ve tofel" ile alımlara devam.!! 3
  • Android Uygulaması 04 Şubat 2014, Salı 19:43:02 Arkadaslar sakin olun...ucak kuyruk surtmezse yolcu binmez:))))) 1
  • iPhone Uygulaması 04 Şubat 2014, Salı 19:33:16 Zamanlama manidar 1
  • iPhone Uygulaması 04 Şubat 2014, Salı 19:22:09 o çok güvendiğiniz yabancı pilotlar daha çok kuyruk sürtecek bekleyin daha pistten çıkmalar yaşanacak o kriterlere uyan yunan köylüleriyle 2
  • derhal 04 Şubat 2014, Salı 19:09:17 filoyu a 318e çevirmeliler, bu olaylar o zaman biter 0
  • daha durun 04 Şubat 2014, Salı 19:07:28 Thy tarafından fite gönderilen alakasız pilotlar geliyor amerika da porshe alıp parçalayan. Adam gibi seçim yapmayan kokpit istihdam durmak yok sürtmeye parçalamaya devam. 73
    • Porsche luya ithafen 04 Şubat 2014, Salı 23:03:33 öyle görgüsüz, sonradan görme adamlar arkadaşlar listelerindeki adayları görüp gidiyorlar akademiye.( Akademiden bi haberken) Sonra görgüsüzlüğün dibine vuruyorlar. Fotoları koy. Sonra gözü olanın gözü çıksın. Ben sana bi beddua ederdimde neyse boşver. Böyle adamlar uçuracak bizleri. 47
    • yazıklar olsun 04 Şubat 2014, Salı 23:03:38 Sen adam gibi seçim yapma. İlanı rastgele gören adamı akademıye al fite yolla sonra böyle sorumsuzlukları cezasız bırak. Adam gibi eğitim almak değilde facede şekil peşinde koşanları doldurdular akademiye. 44
    • Porsche luya 04 Şubat 2014, Salı 23:31:32 Böyle bir eğitimi almak herkese nasip olmaz ama gerçekten böyle adayları gördükçe bunlar buraya nasıl gelmiş diye şaşırmamak büyük maharet.Sanki tatile gitmiş altında son derece lüks bir araba oeki bu kişi buraya eğitim almaya gelmedi mi ? yoksa yollarken yanlış mı anlattılar durumu ? 55
    • akademi 04 Şubat 2014, Salı 23:33:02 thy akademı pilot adayı secerken daha secıcı davranmalıdır özel okullarda egıtım alabılıcek maddı duruma sahıp olanlar yerıne akademıyı en az onlar kadar hakeden hayallerını gerceklestırmek ıcın bu kosullara sahıp olmayan adaylara öncelık verılmelı mulakatta degerlendırılırken bu durumda gözönune alınmalıdır yoksa akademı egıtımı sırasında porsche parcalayan gununu gun edıp zevkı sefa ıcınde yasayanlar ılerıde thy cok zarar verıcektır eglenenler yerıne ders calısıcak adamların hayallerını gerceklestırınız 0
    • Eskikurt 05 Şubat 2014, Çarşamba 02:03:38 Gençler amerika gibi arabaların ucuz olduğu yerlere gidince heveslerini alıyorlar.Bu noktada önemli olan öğrencilerin orada aldıkları eğitimin haklarını verip-veremedikleridir.Yazılan yorumlar talihsizce arkadaşınızı karalamaya yönelik gibi duruyor. Arkadaşlarınızı koruyup birbirinize destek olun gençler.Bayrağı hakederek teslim alın. 0
    • TRAJİKOMİK 05 Şubat 2014, Çarşamba 02:51:53 Kişinin ne marka arabaya bindiğiyle bu haberı nasıl bagdastırmıssınız gerçekten tebrık ederım.Hiç kimse bılerek veya ısteyerek hadı kuyruğu yere degdırelım hadı arabamızla kaza yapalım demez.Yarın oburgun bu arkadaşlarınızla kader işbirliği yapıcaksınız tabıı bunun anlamanı line da olup uçmadığınız ıcın anlamanızı pek beklemiyorum. oncelıkle bu yorumları yapan kısılerın CRM ınde buyuk olcude noksanlıklar var. fesatlık veya fıtnelık kımseyı hıcbır yere götürmez NOKTA 0
  • iPhone Uygulaması 04 Şubat 2014, Salı 18:54:33 thy haricindeki şirketlerde kuyruğu sürten kapının önüne konur. thy de nasıl bilmiyorum. 1
    • sürtmeye devam 06 Şubat 2014, Perşembe 21:06:52 Ne çekti bu uçaklar şu kifayetsiz torpilli pilotlardan bee ! Bir TGS'den birde torpillilerden.Gelen vurdu,uçuran sürttü kuyruğu ..normal böyle kocabaş böyle dert yakışır. 0
  • İsim / Rumuz 04 Şubat 2014, Salı 18:50:24 Evet yabanci kaptanmis ve PF... 1
  • Kriter! 04 Şubat 2014, Salı 18:42:19 Kriterine uyan pilotları görüyoruz sayın Kotil. 0
  • fh 04 Şubat 2014, Salı 18:31:04 Kuyruk acıları olanlar doluşmuş yine. 1
  • iPhone Uygulaması 04 Şubat 2014, Salı 18:15:40 Yabanci pilotlar arttikca turk pilotlarib kuyruk surtmeleri artti dogrudur. Te Allahim 0
  • Onemli... 04 Şubat 2014, Salı 18:13:24 Öncelikle geçmiş olsun. Herkesin başına gelebilecek, bir anlık hata, ters rüzgar, bir anlık dalgınlık, vs. sonucu olabilecek bir kaza. Yorgunluk, dikkat dağılması da bir sebep olabilir. Ama THY'de bu olayın bu kadar sık olması kronik bir soruna işaret olabilir. Konunun ciddi ve detaylı olarak personel suçlamasından ziyade sebebin kökünü bulup buna çözüm bulunması yoluna gidilmesi gerekir (ama biz bakış ve uygulama olarak bu noktada çuvallıyoruz zaten). 2
    • terminoloji 04 Şubat 2014, Salı 20:19:56 rüzgarın tersi de mi oluyormuş :) İngilizcesine ne diyorlar peki bu ters rüzgarın, bizi aydınlatır mısın? 1
    • cevap 04 Şubat 2014, Salı 20:41:52 sebebin kökü ne olabilir başka arkadaşım? uçaklarda tasarım hatası mı var? dünyada kimse bu kadar sürtmüyor, thy sürtüyorsa kök sebep gayet açık ve bellidir. pilot, pilot, pilot.. alim olmaya gerek yok.. thy devam etsin torpilli pilot almaya gör bak sen daha neler olacak.. 0
    • Pilot 05 Şubat 2014, Çarşamba 01:21:39 Kuyruk acısı olanların "torpilli" yakıştırması canımı sıkmaya başladı. Deutsches Zentrum für Luft, ya da anlayabileceğiniz hali ile DLR da yaptığı sınavlarda hemşerilerini kayırıyor değil mi? Herkesi anası babası ya prenses ya da büyük adam adayı diye yetiştiriyor, bir baltaya sap olamayanlar da hala "Ben über kalifiyeyim, önümü kestiler." diye avunuyor. Rüyalar gerçek olsa... 0
  • dc-3 04 Şubat 2014, Salı 18:09:43 kuyrukçu globally fosss....allaha emanet...önüne gelen pilot olursa böyle sürterlerrrr 21
    • poland 04 Şubat 2014, Salı 18:39:31 onune gelen bilgisayar alıncada boyle yorumlar okuyoruz 6
    • müsteşar 04 Şubat 2014, Salı 21:37:54 kafatasçılar işbaşında 4
    • Merhabalar 05 Şubat 2014, Çarşamba 01:22:27 Dc-3 gelmiş, merhabalar. Önce güldüm, tabii ki sonra bastım eksiyi. :) 3
    • mehmet 05 Şubat 2014, Çarşamba 10:00:46 delta charlie three nerdeydin merak ettik? 1
  • Android Uygulaması 04 Şubat 2014, Salı 17:59:07 Kasitli surtmuslerdir 5
  • bilgi lazim!! 04 Şubat 2014, Salı 17:56:25 Evet dibine kadar boyle derate yaparsaniz boyle olur. Dun baya bir gust vardi ve hala kaptanlar cok bilgisiz oldugu icin dibine kadar derate yapiyorlar. Evet 22K ve 50 derece girelim. Sirketi koruyalim. Ha bide 1 Flap kalkalim... FCOM bile bir kere bile okumamistir..... 0
  • Bilgi 04 Şubat 2014, Salı 17:30:21 Lufthansa pilotlarının 2007'de Lizbon'da şiddetli yan rüzgarda Airbus uçağının iniş sırasında kumandaları pilottan %50 alacak şekilde dizayn edilmiş bilgisayar sistemine rağmen ki bu olaya kadar havacılık sektörünün bu bilgiden haberi yoktu üretici firma şiddetli yan rüzgarı hesaba katmamış bu programı hazırlarken buna rağmen o şiddetli rüzgarda uçağın kontrolünü kaybetmeden ve herhangi bir kazaya sebebiyet vermeden durumu hızlı ve analatik düşünüp çözen kokpit ekibi ve o uçağı indirmeyi başaran 24 yaşındaki yardımcı pilot gerçekten takdir edilmeli bir yandanda hava şartları normal ve müsaitken bir uçağı kaldıramayan kokpit ekibi çok düşündürücü çok vahim Thy kontrolsüz büyüyor çok çok vahim daha fazla yorum getirmek istemiyorum ben bilgileri paylaştım Arif olan anlar sanırım. 6
    • yavas 05 Şubat 2014, Çarşamba 08:39:31 atma ziya ... 7
    • kalkşta %kac alyr? 05 Şubat 2014, Çarşamba 11:02:40 :) harbi atma ziyaaaa 6
    • threegreen 05 Şubat 2014, Çarşamba 11:06:32 yani dev bir şirketin bir tayyare üretip, bu tayyarenin nasıl uçtuğunu uçuranlara söylemeden havayollarına teslim ettiğinimi iddia ediyorsunuz. bu olay ile ilgili kuyruk numarası, tarih vs biliyorsunuzdur herhalde bu kadar emin olduğunuza göre.. paylaşırsanız sevinirim. merak ettim. 5
  • Tesadufmu? 04 Şubat 2014, Salı 17:27:19 Yaa daha kac gun oldu bu ikinci kuyruk surtme?? Hafta gecmiokine bir olay .Acaba Pilot sarhosmudu bir arastirsalar iyi olur.Birde hemen sorsunlar biz turkleri nasil buldunuz iyi ve misafir perverizimi diye sorsunlar eyer pilot yabancisa.Bence THY her ay anket yapmali yabanci pilotlarla nasil burdan memnunmusunuz yoksa sizlere nasil daha iyi olabiliriz diye. 0
  • iPhone Uygulaması 04 Şubat 2014, Salı 17:23:05 Once herkes yazmayi ogren sonra elestiri yap !!! 3
  • surtukler 04 Şubat 2014, Salı 17:16:57 DC3'un de kuyrugunu surterler mi, bu pilotlar acaba? 1
    • viko 04 Şubat 2014, Salı 18:40:08 valla bu kabiliyetsiz astronotlar kendi kuyruklarını bile sürterlerrr :) 1
  • iPhone Uygulaması 04 Şubat 2014, Salı 17:11:27 Ben uçucu ekibin gerçekten kalifiye olduklarına inanmıyorum. Kağıt başında başarılı olan herkez pilot olmamalı. Uygulumada da başarılı olacakları anlamına gelmiyor malesef... Ama sistem teoride başarı endeksli malesef! 3
  • iPhone Uygulaması 04 Şubat 2014, Salı 16:58:56 Yolculara ve kabin ekibine çok geçmiş olsun.. 2
  • thy 04 Şubat 2014, Salı 16:49:41 thy gibi dunya markası bır havayoluna bunlar yakışmıyor....gerekli cezalar verilmeli diye düşünüyorum... 2
  • iPhone Uygulaması 04 Şubat 2014, Salı 16:46:39 Ferhat Berlin: kim ne derse desin yabancı pilot çoğaldı kuyruk sürtmeler arttı 2
  • 900den sonra 800 04 Şubat 2014, Salı 16:02:46 Alismistik 737-900er'deki kuyruk surtmelere simdi 737-800 olunca sasirdik...yakinda 737-700'de de becerirler mi acaba 6
    • A319 04 Şubat 2014, Salı 16:16:57 A319 'a kadar yolu var 1
    • kuyruk sürtmemek 04 Şubat 2014, Salı 18:56:34 için 150 ad a318 siparişi vereceklermiş 0
  • Neden 04 Şubat 2014, Salı 15:58:17 Hani açıklamalar? Neden kimse açıklama yapmıyor? Neden kimse kahraman pilotlarımız büyük bir kahramanlık göstererek kuyruklarını sürtmüş olmalarına rağmen, uçağı sağ salim durdurdular veya indirdiler demiyor? Neden bu uçaklar özellikle de AHL'den kalkarken kıbleye doğru kalkmazda başlarına bu işler gelir... 5