THY B777'Yİ KAPTANSIZ UÇURACAK

    Çok beğenilenler

  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 10:14:39 737 de uçanlar ingilizce konuşamasa da oluyormuş... Tüy dikmişler.... 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 10:22:14 büyük zarar içindeki thy de ilginç tasarruf tedbirleri başlamış sonunda.ama daah önemli tasarruf önemlileri de var örneğin sayısı çok fazla olan müdürlük ve başkanlık kadrolarının azaltılması ve aşırı yüksek olan bu maaşların makul seviyelere çekilmesi gibi.zaten teknoloji de gelişti yakında pilotsuz kendi uçan uçaklar da çıkıacak.... 0
  • Tüm yorumlar

  • Misafir 20 Ocak 2012, Cuma 16:58:00 bu haber üzerine. filodaki B-737 sayısı 50 üzeri ve günde 150 üzeri uçuş yapıyor yurtdışına. demekki İngilizce de değil, planlamada.. 0
  • Misafir 18 Ocak 2012, Çarşamba 16:44:47 airport yetkilileri, bu konunun önem arz etmesi nedeni ile gündemde tutulması önem arz ediyor.giriş sayfasında lütfen yer vermeye devam edin. 0
  • Misafir 18 Ocak 2012, Çarşamba 16:37:58 Welcome "TORPIL AIRLINES". 0
  • Misafir 18 Ocak 2012, Çarşamba 13:39:19 Boş konuşuyorsunuz. T si olan hele birde F yada benzer bir yerdenseniz gerisi teferruattır. İtiraz eden şu aralar bütün işlemlerini bitirmiş olan 2 yada 3 kişiye sorsun. Başvurular kapalıyken nasıl başvurmuşlar, DLR yapılmazken bunlara nasıl yapılmış, ve mülakat vb formaliteler halledilmiş. Yani işini halleden yine halledecek olan sadece eli kolu kısa olanlara olacak ne ekiptekilere nede yöneticilere. Allah aşkına bir kişi bu konuyyu yazamıyor mu merak etmiyor değilim. 0
  • Misafir 18 Ocak 2012, Çarşamba 02:31:17 Ben US Airways'de ucuyorum, ve 9saati gecen okyanus otesi ucuslarda 2captain+2f/officer kullaniyoruz... herkes memnun, sirket karli, ucuslar guvenli... THY nin cockpit ekiplerini duyuyoruz bazen orda burda, ekip benimle hep dalga geciyor, bu ne bicim Ingilizce diye... ne desem bos... haklilar... Ali topu tut, kos Ali kos seviyesinde Ingilizce ile Okyanus gecmek cok da safe degil bence... herkese Rossetta Stone tavsiye ediyorum... sinavda basarilar... bu arada 737'lere downgrade(!) olacak arkadaslar ic hatlarda mi ucacaklar peki ? bu da ayri bir tartisma... 0
  • Misafir 18 Ocak 2012, Çarşamba 01:05:17 CRM CRM diye diye nerdeyse kaptanlar herkese abi demeye başladı, yakında servisede başlarlar. 0
  • Misafir 17 Ocak 2012, Salı 23:13:51 air france ın rio dan kalkan uçağının başına geleni unutmamak lazım. 2 yardımcı pilot kumanda da iken gelişme başlayan acil durum, felaket ile sonuçlanmıştı. 0
  • Misafir 17 Ocak 2012, Salı 21:16:12 Uçuş işletmedeki yöneticileriniz sizi yanlış yönlendiriyor..Şirket bugüne kadar nasıl uçmuş?İngilizce nedeniyle hangi uçak geri döndü?Sizi kandırıyorlar..Lütfen bu komediye son verin...Şirket küçük düşürülüyor..Şirkette ingilizce değil,CRM problemi var...Buna çözüm bulunmalı... 0
  • Misafir 17 Ocak 2012, Salı 18:24:54 Bir yorumcu "Engin Aksut bir kerede sallama, Kokpitte 2 f/o olmasi Crm icin iyi degil olumsuzluk teskil eder" diye yazmış ama devamı yok! Bizlere neden olmaz diye bir anlatsa da hep birlikte öğrensek!! Bazı kaptanların bu uygulamaya taş koymaya çalışması çok yanlış!!! 0
  • Misafir 17 Ocak 2012, Salı 17:46:26 Fallow Me öyle mi? Eleştiren adama bak ya :)))) 0
  • Misafir 17 Ocak 2012, Salı 17:45:00 diye yazıpta ahkam kesen arkadaşın İngilizcesi Oxford mu Cambridge mi ? bets please !!! 0
  • Misafir 17 Ocak 2012, Salı 17:22:08 ben de sana çok güldüm arkadaşım.ingilizce de 'cotostrophe' diye bir kelime yok sen mi icat ettin bunu ,nerden bulduysan? insanların yabancı dil bilgisiyle kafa bulacagına biraz lisan çalışsan iyi olur bence çünkü senin durumun daha kötü gözüküyor :)))) 0
  • Misafir 17 Ocak 2012, Salı 14:29:13 Eskiden imzasız mektuplarla bu işlere kalkıyordun şimdi ingilizce döktürmüşsün helal ama ingilizcen tavuk çevirmeye chicken translate diyen lokantacıdan kötü. ''invite a major cotostrope '' güldürdün beni allah ta seni güldürsün .İşletme durmak yok çalışmaya devam herşey çok güzel olacak disiplini sakın bırakma. 0
  • Misafir 17 Ocak 2012, Salı 11:13:38 Ana meydanında park yerini bulabilmek için Fallow Me aracını çağıran, İstanbul ATC'nin 2 kere İngilizce 2kere de Türkçe çağrısından sonra "bizi mi aradınız" diye cevap veren, BIG'dan itibaren 210 K ile alçalmaya başlayan, "Push back çiye anlatamadığımızdan ters yöne döndük" diyen ekipleri gördük. Allah sonlarını hayır etsin. Mesleğine ihanet edenlerin özrü olamaz. Mesleğine ihanet vatana ihanetle aynı değerdedir. 0
  • Misafir 17 Ocak 2012, Salı 11:07:23 bazı vatandaşlar neden Cenab-ı Allahı veya Hz Peygamberimizi telafuz ederken yanına cc sav gibi eklemeler yaparlar nerede var bu bilmiyor musunuz ki bu o sıfatlara eklemeler yapmaktır ve şirk koşmak anlamına gelir bir de müslüman geçinirsiniz bi şeyden anladığınız yok burada da ahkam kesmeyin havacılığı bilenlere bırakın yeter 0
  • Misafir 17 Ocak 2012, Salı 02:16:47 Bu iş bakan torpılı tarıkat torpılı ıle ıse gırmeye benzemez ıkı ccm ın yarısını bıle anlamayan beynınle konusma sızınde nasıl egıtıldıgınız cok ıyı bılıyoruz sen once uctugun aracın ne oldugunu ogren oyle gel ;) 0
  • Misafir 17 Ocak 2012, Salı 02:03:33 THY laz usulü çözüm bulmuş:TÜM B737 LERE SÖZLÜ VE YAZILI İNGİLİZCE-TÜRKÇE OLARAK ÇEVİRİ YAPAN DECODERLER TAKILIP , PİLOTLARININ LEVEL4 PROBLEMİNE DERMAN OLACAKMIŞ.SÖZ KONUSU DECODERLERİN TRT İLE SHGM NİN ONAYINI BEKLEDİĞİ SÖYLENTİLER ARASINDAYMIŞ. 0
  • Misafir 17 Ocak 2012, Salı 01:48:50 Thy , Danimarkalı dangalakların dalga geçtiği kadar varsın yani.Hani derler ya özrü, kabahatinden büyük diye... 0
  • Misafir 17 Ocak 2012, Salı 01:30:20 Bu iki şirket bildiğim kadarı ile hala uzun uçuşlarını 2 kaptan 2 F/O ile yapıyor diye biliyorum.O zaman bu iki şirket de fazladan adam uçurduğu için enayi.(!) 0
  • Misafir 17 Ocak 2012, Salı 01:29:53 Kendi yerine başkalarını sınava sokan kaptanları da mercek altına almak lazım.... 0
  • Misafir 17 Ocak 2012, Salı 01:22:57 THY Akademi'deki uçuş hocalarının kaçı İngilizceye vakıf ki havayoluna pilot yetiştiriyor?Artık bir sınavda gocunmaz THY, akademideki uçuş hocalarına da İngilizce sınav yapar artık. 0
  • Misafir 17 Ocak 2012, Salı 01:22:33 3 First Officerle 777 daha da emniyetli uçabilir, Kaptana gerek yok. Bu kaptan milletine de fazla yüz vermeyeceksin arkadaş. THY bunu da bir denesin. Hem maliyet çok daha iyi düşer, hem ABD'de yetiştirdiğiniz anadili gibi İngi"laz"ca bilen mümin kardeşlerimize daha fazla kadro açılır, hem "istemediğiniz ama mecbur kaldığınız personelden çok daha çabuk kurtulursunuz. Uçağı uçuramıyorlar ama amin yerine amen diyebiliyorlar. 0
  • Misafir 17 Ocak 2012, Salı 00:52:55 Şekerim yazdık ya Air France AF 447 diye; Lufthansa değil yani... 0
  • Misafir 17 Ocak 2012, Salı 00:06:48 İngilizce az bilen Kaptanı nasıl olurda işe alıyorsunuz. ?? Bu Kaptanlar kapının önünde mi OYUNCAK UÇUŞUmu yapıyorlar?.Üstelik madem eksikleri var neden işten çıkartmayıp fırsat veriliyor.?? Bu nasıl CAN güvenliği ? Biz yer personeline böyle fırsatlar verilmedi ÖZELLİKLERİMİZ OLDUĞU halde.Biz sığınma DEĞİL ,hakkımızı istedik.Allah yukarda ! ! 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 23:11:42 777 den 737 ye BAŞLIKLI YORUMCU HERŞEYİ ÇOK GÜZEL ANLATMIŞ. DİYECEK BAŞKA SÖZ YOK. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 22:59:33 Lufthansa kazasının cruise flight sırasında iki first officerın hatalarından kaynaklandığının daha çok taze olarak yayınlandığı dönemde alınmış ilginç ve emniyetsiz bir karar bence... 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 21:50:16 Oh beaa .!! allahtan 737 ile uçuyorum...ingilizce sınavında yırttık gurban..! what iz dis..?? itis e buk..! 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 21:34:18 Evet şekilde görüldüğü gibi THY torpille pilot alındığını SEHVEN de olsa itiraf etmiştir:İngilizcesi olmayan pilotlar ellerini kollarını sallayarak THY girmiş yetmemiş HEAVY lerde şimdiye kadar gönül rahatlığı(!) ile uçmuşlardır.İşe alınırken bu pilotların İngilizcelerine THY olarak zeten hep Sehven baktığınızı , siyasi torpilli olmayanların güvenlikçileri tarafından binasına bile almadığı bir THY manzarası var önümüzde , yazık.Üstelik bu , kurulduğu günden beri aynı ve değişmeyen kural. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 20:52:32 bırakında konuyla ilgili sadece pilotlar yorum yapsın.. bilip bilmeden yorum yazacagınıza biraz okuyun. uçaklara flyinden bakmaya benzemez bu iş 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 20:36:42 thy de ingilizcesi yeterli olmayan pilotları yeni uygulama gereği 777 den 737 ye alıyorlarmış ki bunun da mantığını anlamak mümkün değil.sanki 737 uçağında yabancı dil konuşulmuyor veya bu tip hiç yurtdışına uçmuyor gibi. neresinden bakarsanız bakın resmen traji komik bir vaka bu.vah thy vah. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 19:55:09 Tek kaptan tercihi maliyet azaltmaya yönelik ya, 777 tipindeki kaptanlara bir de ingilizce sınav patlattılar. Geçemeyenler direkt 737 ye düştü. Zaten filo büyüyor, böylece büyüyen şirkete ek kaptan almak yerine akademiden FO alarak ekonomi yaptılar. Bir taşla iki kuş vurdular. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 19:49:16 Neden 777 pilotları 737 ye gönderilmiş ki ? Kursa gönderilip yeterli seviyeye gelince tekrar sınav ile 777 tipinde devam etselermiş. Şimdi 737 ye düşük motivasyon ile gitmek daha mı iyi çözüm? Ayrıca 737 de: "pull up, pull up" ikazı gelince kaptan "ne dedi bu" derse. Uçak "çek babacım, çek babacim" mi diyor ? Ya da Prag'da talimatları anlamayınca şehirden Türk mü bulup getiriyorlar kuleye ? 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 19:22:18 Sanırım 737 lerin 777 de olmayan translator arayüzü var. Türkçe söyleyince Radiodan İngilizceye çeviriyor. Yoksa neden ingilizcesi kötü olanları daha fazla cycle yaparak uçacakları ve tehlikeyi daha da arttıracak bir uçağa vererek risk alsın ki şirket ? Tebrik ediyorum! :)))) 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 19:13:10 Yabancı havayollarında 2 ikinci pilot 1 kaptan uygulaması olur ancak THY de olmaz.çünkü tecrübeleri az.Yabancı şirketlerdeki 2. pilotların tecrübesi çok yüksek .Bu karardan dönülmesi gerekir.Halihazırdaki tecrübeli 2. pilotlar zaten kaptan oluyormuş.THY hangi 2. pilotu sola oturtacak ki.. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 18:45:42 777 de zaten ucan ayda 2kere bile inis kalkis yapmayan sade kitap ezberlemis 777 fo larida nekadar guvenilir oda tartisma konusu 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 17:58:17 bu nasıl bir zihniyettir. ingilizcesi yetersiz pilotları 777 lerden 737 lere kaydırmak. 737 ler insan taşımıyor mu? Hiçbir anlam veremedim. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 17:48:38 Thy pilotları alırken tespıt sınavı yapmıyormu kendı aldıgı elemana guvenmeyen bir şirket nasıl oluyorda utanmadan bu sacmalıkları yapabılıyor o pılotlar alınırken bayılmıslarmıydı uzaydanmı ıse alındı bu kısılerde sımdı akıllarına geldı sevıyelerı B737 ucagında türkçe konusuluyor demekkı :D ya da cocuklara ceza verir gibi ya siz hangi devirdesiniz HAMDİ TOPCU SEN INGILIZCE BILIYOMUSUN ONCE ONU SOYLE! PERSONEL IKI KURUS FAZLA ALIYORUZ DIYE SUSUN KORKAK BI SEKILDE IYI OLUYO Thy ilkokul zihniyeti ile eğitim verdiği sürece olaylara bu zihniyetle yaklaştığı sürece sonuç hep aynı olacak 4-5 yılda bir ucak kazası yasanacak.1994 Van 1999 Adana 2004 Diyarbakır 2008 amsterdam Allah korusun 4. sene doluyo yenı bir kazayıda artık bu sebepten yaparlar 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 17:48:05 Sınavı geçemeyenler aynen uçuşa devam edeceklerdir. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 17:38:13 BİRŞEY SORACAĞIM HERKESE,DİKKAT ETTİNİZ Mİ BİLMİYORUM AMA SANIRIM YORUMLARA SARIKLI,CÜBBELİLER GİBİ HOCA TİPLİ BİRİ KATILIYOR.BURADA FETVA VERİYOR SANKİ.CAİZ DEĞİL,AMİN GİBİ KELİMELER.RENK KATMAK İÇİN YA BİRİSİ ŞAKA YAPIYOR YA DA HACI HOCA TAKIMI APRONA İNDİ.EL ATMADIKLARI BİR ORASI VARDI.O ZAMAN ÖTTÜK ARKADAŞLAR.BİR OLAY OLSA KESİN BUNLAR;KAPTANIN GUSÜL ABDESTİ YOKTU,KESİN UÇAĞA SOL ADIMIYLA GİRMİŞLERDİR GİBİ YORUMLAR GELECEK..ANLAYACAĞINIZ BAYAĞI GÜLECEĞİZ SANIRIM.. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 17:34:08 Şu rezalete bakın. Yıllardır uçan pilotların İngilizce bilgisini tartışıyoruz. Eğer gerçekten yetersizse bugüne kadar yönetim uyudu mu? Yok değilse bu karar neden alındı? İngilizcesi yetersiz olan 737'ye kaydırılmış, bunlar sadece iç hatlarda mı uçar? Öyle bile olsa o alanlarda yabancı pilotlar bulunmuyor mu? Onlar nasıl anlayacak Türkçe muhaberatı? Neresinden tutsan saçmalık. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 17:29:23 Bunlar ingilizce bilmeyeni görevden falan alamaz.. ozaman uçakların hepsi yatar ve uçuracak personel bulamazlar, çünkü ingilizce bilen sayısı çok az... 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 17:17:25 Tüm Karacılar cemaatten, tüm siviller tecrübesiz, tüm Havacılar anadan doğma yetenek abidesi. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 16:18:16 Air France AF 447 sefer sayılı A330 uçağı bu yüzden okyanusa çakılmadı mı? Kaptan içeride istirahat ediyordu; iki ikinci pilot (bir tanesi cruise captain) uçağı gereksiz yere CB'nin içine sokarak, uçağın buzlanması ve akabinde pek çok arızanın peş peşe gelmesi sonucu uçağın anormal bir duruma girmesine neden olmuştur. Kaptan kokpite geldiğinde ise artık çok geçti... 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 16:18:15 737 de uçmak ingilizce bilgisi gerektirmiyor mu? 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 15:50:46 Siz hiç imamın yerine müezzinin namaz kıldırdığını görüyormusunuz.Yüce Allah(c.c.) herkese bir görev vermiş.Ulemaya danışsalar çok daha feyzli bir sonuç elde edebilirlerdi.Mevlam tüm Müslüman uçaklarını kazadan beladan korusun, Ejnebi havayollarınada doğru yolu bulana kadar çeşitli failure larla sınav etsin.Şüphesizki Allah(c.c.) işiten ve duları kabul edendir.Amin. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 15:17:49 YÖNETİCİ KAPY TANLARDA SINAVA GRDİMİ ACABA BİLEN VARMI? 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 15:17:29 Şirketin acil olarak uçs.işlt md.revizyon gereği var bu yapılmazsa çok daha kötü sonuçlara adam kayırma,kollama devam edecek.En son alınan 30 yakın Kara havacılıktan helikopter pilotları gibi bir kurcalayın bakalım H.K nakliyeciler neden Pegasusda, Kara Havacılık dan yaşları 40 üstünde olanlar neden TK da hangilerinin kaptan yapma kriterleri daha yakın bilen biliyor.Temel Hoca bunları biliyormu hayır ona efendim biz arkadaşları en iyi şekilde yetiştiriyoruz merak etmeyin siz diye diye bakalım Temel hoca daha ne kadar inanacak bunlara Pegasus nakliyeciler alarak 2 yıl içinde sol koltuk eğitimine başlayacak TK helikopterciler ile yaklaşık 6-7 yıl basit bir hesap o da duruma şartlara göre 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 15:12:42 Pilotluk mesleğinin anadili İngilizcedir. Yabancı dile bizde daha yeni yeni önem verilmeye başlandı. İstemediği halde kaç öğrenci Orta Okulda, Fransızca ve Almanca almak zorunda bırakıldılar. Pilotlar havada yaptıkları konuşmalar ingilizcedir bu nedenle de her pilotun, Amerıkalı ya da İngiliz olmadan çok iyi bir ingilizce bilmesi GEREKLİDİR. THY pilotları iyi bir ingilizce düzeyinde değilseler, açılacak özel kurslarla bu sorun giderilebilir. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 15:10:26 binlerce saatlik uçuş tecrübesi olan değerli kaptanlarımızın yabancı seviyesini eleştirenler, thy'de torpil sayesinde yönetici olmuş insanların dil seviyesine,bilgisine de bir bakın bakalım.onların hepsi çok mu iyi biliyor ? 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 15:10:04 Ahh şu uçuş işletmenin marazları gene birileri öneri getirmiş geriye kalanlarda OK komutanım emriniz olur bir alt filoya gönderelim hemen cezalandıralım.Nasıl olsa THY İmkanları deniz ne olacak dimi devlet babanın imkanlarını kendi egolarından dolayı çarçur edin bakalım 777 eğitimi vermişsin lisanslamışsın sonra ingilizce yetersiz diye bir alt filoya gönder.Peki Temel hoca demez mi nerdeydi aklın bunları 777 seçerken sen bunları,bu kadar masraf ettik görev zararı ne olacak! Efendim merak etmeyin biz hemen düzeltiriz demekler efendim bize aşağıdan yanlış bilgi vermişler,hemen görevden alırım ben onları demekler Temel hocayı bu kadar zaman kandır kandır nereye kadar 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 14:33:30 A330 kazasında çift kaptanla uçmamaktan dava açılmıştı diye biliyorum. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 14:33:03 1. thy de kaptanlık egitimi bir yıl sürer bir ay değil .2.her fo ya dört serit takıp kaptan yapmazlar 3. her dört seridi takan er ucagına en az 4-5 sene hat ucmadan gecemez 4. bu demek oluyoki bir er ucagında ucan fo ile kaptan arasında en az 10-15 senelik fark var birde kaptanı yenisinden fo nun eskisinden korkacaksın . 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 14:13:19 İKİNCİ AIR FRANCE GELİYOR, DİKKAT BU ÇOK TEHLİKELİ. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 14:04:17 Otorite bu uygulamaya izin veriyor olabilir.Bir cok sirket uyguluyor olabilir.Thy ne kadar hazir buna?Kaptan dinlenmedeyken kokpitte 2 F/O ne kadar guvenli?Air France i unutmayalim. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 13:55:43 Yahu Adam 6yil fo ucmus tam kriterleri tamamlanmis Ertesi ay Kaptan olacak o bilmeyen oluyor da 1ay sonra 4sirma takinca mi bilen oluyor hadi leeeyyn :)) 1ay fark ediyor yani... Helallll Dil mi... Bilmeyen ic hat ucsun ::))) 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 13:47:18 İngilizcesi yetersiz olanlar in tipinin dusurulmesi bence cok mantikli.Sonucta 777 lerin uctugu rotalar daha spesifik ve ust duzey bilgi ve tepki gerektiren rotalar .Bunun NAT ı var guney atlantik gecisi var amerikada 1 saat taksi yapmasi var .New york ta az ingilizce konusmakla prag ta az ingilizce konusmak arasinda daglar kadar fark var .777 in uctugu bi cok rota sirketin prestijidir ve vizyon lu pilotlar ucmalidir. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 13:45:22 İKİ FO İKİ KAPTANDAN COK DAHA TEHLİKELİ. İKİ BİLEN ANLASAMAZKEN SİMDİ İKİ BİLMEYEN NELER YAPACAK GORECEZ HUZURUSUZ UCUSLAR BASLADI.ALLAH KORUSUN. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 13:38:11 KPT.ENGİN AKSÜT HAKLI GERÇEKTEN BU KONULARA KAFA YORMUŞ BİRİ TÜM OLAYLAR İKİ KAPTANIN SÜRTÜŞ ME -SİNDEN ÇIKIYOR YA YAŞLILAR EMEKLİ EDİLSİN(58) YA DA İKİ YAŞLI KOKPİTTE OLMASIN ENGİN KAPTANIM TEBRİKLER ŞU CRM KONUSUNU BIRAKMAYIN YAZILARINIZI ZEVKLE OKUYORUZ 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 13:32:02 diyanet ileri başkanlığına kadrolu 2 ki lisan bilen tercümanlar alınacak ya camiler için. uçaklardaki sorunuda kaptan eksiltmekle halledilecek sanırım.sinekten yağ çıkarmakmı denir, pilotların arasına mifak tohumları ekmekmi denir,uçuş emniyeti hiçe sayılmakmı denir.bu sayılanlar sorun değil ama camilerde tercuman olmazsa mazallah turistler için sıkıntı doğar.ama turist bilmiyorki onu bu ülkeye getiren thy nin pilotları ne alemde.???? 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 13:19:35 HADE CANİMM YORUMCUSUNUN DEDİĞİ TANIDIK ,ARKADAŞ ,DEVRE ,ARKADAŞ ÇOCUĞU KOLLANILIRSA ÇOK YAZIK. HAYIR ADİLCE YAPILIYORSA TEBRİKLER UÇUŞ İŞLETME BAŞKANLIĞINA...GEÇ KALINMIŞ BİR EKSİKLİĞE NOKTA KOYMUŞ. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 13:18:35 Bir arkadaşım EASA ülkesi olmayan ülkeden ve anadili İngilizce olan ülkede level4 sınavına girip lisansına level5'i işletti.Adamına göre iş yapan SHGM ne yaptı?Hakkı ile yapılan ve resmi dili İngilizce olan ülkenin (sanki İngilizceyi o ülkedekilerden çok daha biliyorlar ya) kabul etmediler .Türkçe meali:"SHGM OLARAK BEN LİSANSI CANIM KİME İSTERSE VERİRİM , CANIMIN İSTEMEDİĞİMİ DE SÜRÜNDÜRÜRÜM. TANIDIKLAR VE REFERANSI OLANLAR ÖNDEN BUYURSUN.GERİSİ NİYET BİLE ETMESİN." 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 13:04:50 brezilya açıklarında düşen air france'de 2 f/o olduğunu unutmamak lazım. böylesine önemli bir operasyonda kaptan kesinlikle olmalıdır. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 13:04:26 Arkadaşlar özellikle THY ile bir haber olduğunda konu ingilizce bilip bilinmediğine getiriliyor. Sanki ingilizceyi en iyi bilen en iyi pilotmuş gibi yorumlar yapılıyor. Ben yurt dışında da uzun yıllar pilotluk yapmış biri olarak şunu söyleyebilirim ki havacılık ingilizcesi o kadar da abartılacak zor birşey değildir. Sade ve anlaşılır bir dili vardır. Ben bütün pilotların bu yeterlilikte olduğuna inanıyorum. İngilizceyi çok iyi konuşanlar başarılı pilot olsalardı pilotlar sadece ingiliz ve Amerikalı olurdu. Bu zihniyette olan arkadaşlar lütfen kendilerinin diğer meziyetlerini sorgulasınlar. Teşekkürler.... 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 12:44:01 Kokpitte 2 f/o olmasi Crm icin iyi degil olumsuzluk teskil eder. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 12:17:00 madem yıllardır bu uygulama var..madem daha karlı daha tasarruflu..neden daha önce hayata geçirmiyorsunuz da başınız sıkıştığınızda uygulamaya koyuyorsunuz? 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 12:06:57 THY'nin, dunyadaki tum diger hava yolu sirketlerinin genis govdeli ucaklarinda uyguladigi 1 Kaptan, 2 F/O sistemini uygulamasi cok sevindirici bir haber. Yillar once Kaptan + Kaptan seklinde yapilan ucuslar CRM acisindan ve dolayisi ile de ucus emniyeti acisindan cok sakincali idi. Bu sistem ayni zamanda THY filosundaki genis govdeli ucak filosunda bulunan F/O larin her bakimdan yeterli ve donannimli olduklarinin ve yetismis F/O larin duz ucus sirasindan Kaptan rolunu de kolaylikla ustlenebileceginin olumlu bir isareti olmalidir. Tebrikler. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 11:59:25 SADECE UÇUŞ İŞLETMEDE DEĞİL DİĞER BÖLÜMLERDE DE YABANCI DİL SIKINTISI VAR..YURTDIŞINA TAYİN EDİLEN ŞEF,MÜDÜRLERİN ÇOĞU DİL BİLMİYOR VEYA ÇOK YETERSİZ..THY TRAJİKOMİK BİR ŞEKİLDE TAYİN EDİLENLERDEN HERHANGİ BİR DİL YETERLİLİK BELGESİ VS İSTEMİYOR BİZDEN OLSUN,CEMAATTEN OLSUN YETER DİYOR..BU ŞİRKET BU KAFALARLA YÖNETİLDİKTEN SONRA 20-30 YILLIK KAPTANLARDAN DİL BELGESİ İSTEMESİ SINAVA SOKMASI VS ÇOK KOMİK GELİYOR..HANİ DEVE BOYUN MİSALİ.... 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 11:54:18 Air France'ın okyanus üzerinde düşen uçağında kaza sırasında kokpitte 2 F/O bulunuyordu ve kaptan dinlenmedeydi. Kazanın nedenlerinden biri olarak da kaptanın kokpitten ayrılırken 2 F/O arasında hiyerarşi sağlayacak şekilde işbölümü yapmadığı ve her 2 pilotun, stall olduklarında '' ayrı ayrı kafasına göre takıldığı'' ortaya çıkmıştı. 1 kaptan 2 F/O konfigürasyonunda böyle bir şey nasıl önlenebilir ? Bilen açıklayabilir mi ? 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 11:53:57 "THY B777'Yİ KAPTANSIZ UÇURACAK" haberi yapan arkadaşlar, haberin içeriğinden bu başlığı nasıl çıkardınız? lütfen daha itinalı başlık kullanalım, başlığa bakan kişinin başka bişey anlaması mümkün değil 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 11:45:37 Yazan arkadaşa katılıyorum. Bence 777 için erken davaranılıyor. Olumsuz birşey yaşanırsa kazanılan paranın kat be kat fazlası çıkar. Dikkati olunmalı. Saçma sapan yorum yazanların da yorumlarına yer vermeyin sayın editör. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 11:30:56 Bildiğim kadarı ile henüz kimse 777 filosunda "cruise relief pilot" eğitimi almadı. Bu durumda T.H.Y' nin 777 filosunda bu tip kokpit konfigürasyonunda uçuşlar başlamamıştır. İşletme El Kitabında bu konu hakkında Otorite' den onay alınmış olması bu tip operasyona başlandığı anlamına gelmez ki! Bunun yanında bu konunun neden bu kadar tepki toplaması gerektiğini anlayabilmiş degilim. Gereklilikler sağlandıktan sonra sıkıntı olur mu sizce? Hem onayı veren Otorite; bunun SHT OPS' ta uygulanabileceğini söyleyen de kendisi. O zaman böyle bir tepkinin nedeni nedir? Emniyetli uçuşlar! 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 11:22:17 bilgi seviye testini yapan kim? THY? SHGM? Yaw bu kurumlarin bu testi yapicak seviyesi bile yok. Belgeyi yine tanidiga, amca ogluna, dayi ogluna nasil olsa öylesine vericekler. Seviye testi anca yurtdisinda, bizlere bagli olmayan baska bir kurum tarafindan yapildiginda gecerliligi kabullenebilir. Aksi takdirde bu ülkedeki diger hersey gibi onuda hatirla alan coookkk insan olucak. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 11:13:43 Türkiye kaç gündür İngilizce konuşmaya başladı? Bu ülke buralara İngilizce bilenlerlemi geldi kardeşim? İngilizce bilmek bir artıdır ama gençlerde bile hala ingilizce bilenlerin % oranı düşük. (Bu tabiki işinin yarısı ingilizce olan Pilotlar için geçerli olmamalı) Bunu 20 sene sorgulayın ama bugün ingilizce bilmiyor diye dehasına ulaşamayacağımız insanları sorgulamayalım. Kimseyi boş yere biryerlere getirmezler. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 11:11:20 HAMDİ BEYİN İNGİLİZCESİ İLE NE ALAKA VAR.GERÇİ AĞZIYLA KUŞ TUTSA HİKAYE SİZİN İÇİN 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 11:09:47 Bence iniş ve kalkışta solda kaptan olması iniş ve kalkışı mutlaka onlar yapacak diye algılanmamalı. Bu mantıkla tek koridorlu uçaklarda uçan f/o lar hep comm cu olmalı diye bir sonuç çıkar.İki cpt. bir f/o yerine bir cpt. iki f/o olması durumuna f/o ların iniş veya kalkış yapma olasılığı haliye yükselecekir. 777 filosondaki ingilizcesi yetersiz pilotların 737 ye gönderilmesi ise tam "özrü kbahatinden büyük" bir uygulama olmuş doğrusu. Esen kalın 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 11:08:13 Hemen tepki vermek yerine bir ara relief pilot usullerini okuyun ilgili talimatlardan. Konunun kaptansız uçmak olmadığını da hatırlatmakta fayda var. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 11:07:29 Yeni değiştirilen yöntem bir çok önemli ve büyük hava yolunda uygulanıyor zaten. Bu aslında bir yenilik değil olması gerekendi. O sebeple THY Uçş İşl Genel Md Yrd ve Uçş İşl Bşklığını kutluyorum. Ayrıca yabancı dil zorunluluğu da olmalıydı bence bilmeyenler uçuşta yer görevlerine verilmeliler. Yabncı dil havacılığın olmazsa olmazlarındandır. Bir pilotun bilmemesi gibi lüks olamaz bu. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 11:00:13 Canımızı kimlere emanet ediyoruz... 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 10:51:21 invite a major catastrophe !!! 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 10:46:10 thy'deki pilotlar ingilizce biliyor mu diye sorgulanıyor.acaba koskoca şirketin başında yk başkanı hamdi bey'in yabancı dil bilgisi ne durumda,ne kadar ingilizce biliyor kendisi acaba ? 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 10:43:10 comm. manyağı olacak f/o lar demek ki..iniş ve kalkışı kaptan yapacaksa eğer madem güvenmiyorsunuz 777ci yapmayın o zaman o f/o ları kaptan rahatsızlansa kim indirecek o zaman o uçagı madem f/o lar iniş kalkış yapamıyorlar..en azından ayda iki kere inişte ve kalkışta kumandalar verilmelidir.. 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 10:41:25 baskanlara ve uzeri yoneticilere bedava pilotluk dersleri veriliyordu,ne oldu,hemde is saatlerinde,simdiye kdarki maliyeti bir aciklasin thy yonetimi,ayrica bu derslerin sirkete ne faydasi var,zaten hepsi cifte vatandas herhalde en kucuk sikintida cabuk kacmak icin,,, 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 10:38:59 ingilizcesi yeterli olmayanların 737'ye "döndürülmesi" de ne demek yahu? havacılık ve seyrüsefer emniyetinin "seviyesi" mi varmış ve o seviye uçak tipine göre mi belirleniyormuş? tüy dikmek de ne kelime sıvamışlar sıvamışlar... 0
  • Misafir 16 Ocak 2012, Pazartesi 10:32:31 ingilizcede faciaya davet nasil denir? 0