TC-TRB kazasında pilotaj hatası ağırlık kazandı

    Çok beğenilenler

  • Oraj 25 Nisan 2018, Çarşamba 15:56:50 Kesin orajdan kaçınmak için üste çıkmaya çalıştılar ama yeterli marjın yoktu ve stall oldular. Bu arada da buzlandılar ve pitot tube ler farklı okudu. Bakınız AF447 ve Birgen Dominik kazaları 15
    • yok 25 Nisan 2018, Çarşamba 16:07:15 alakası yok o olaylarla 6
    • yok 25 Nisan 2018, Çarşamba 20:38:33 Neyle alakası var söyle de bilelim 0
    • Bu jet Challenger 25 Nisan 2018, Çarşamba 22:01:45 Bu uçağın max çıkacağı irtifa nedir? Ben 737 ile İran dönüşü 360-380'e rahat çıkıyorsam, bu jet 40-45'e çıkamıyor mu? Marjin yorumu bir bussiness jet için çok mantıklı gelmedi. 2
    • herhalde şaka 26 Nisan 2018, Perşembe 00:43:30 bu yorumun bu kadar beğeni alması herhalde şaka ya da hiç havacı takip etmiyor bu haberi, birgen air ya da Air France kazasında bu senaryoyla alakalı hiçbir şey olmadı. burada da eğer oraja bile girselerdi ısıtılan pitot tüpleri donmazdı, zaten ısıtmanın amacı bu. 1
  • Kemal 25 Nisan 2018, Çarşamba 16:30:59 Size bir soru, sizce kaza yapmis ve vefat etmis iki pilotu harcamak mi daha kolaydir yoksa milyarlarca dolar ceviren bi ucak ureticisini mi? 12
    • 773 25 Nisan 2018, Çarşamba 15:53:58 Yaw he he 0
    • gereksiz 25 Nisan 2018, Çarşamba 16:05:57 burda hatayı yapanlar az çok belli ama önemli olan bir daha olmaması için ne yapılmalı onu bulmak!!human error hep olucak ne yazıkki 2
    • ... 25 Nisan 2018, Çarşamba 17:20:03 Unreliable airspeed ve çapraz kontrolde zaafiyet olunca bu soru da manasız kalıyor eğitimini alıyor ve bu yüzden orda oturuyor yoksa yoldan çevirelim birikeride oturur desem dis basıp delireceksiniz o yüzden yazdığımı silmiyorum ama yoksayın diyorum oldumu ? 2
    • Size bir cevap 25 Nisan 2018, Çarşamba 19:17:00 Kaza istatiskitlerini inceleyin. Kanıtlanmış bir şekilde pilotaj hatalarının üretici hatalarından fazla olduğunu göreceksiniz. 3
  • Tüm yorumlar

  • TAKDİR 02 Mayıs 2018, Çarşamba 13:05:09 ARAF 34. 0
  • air nav pro 30 Nisan 2018, Pazartesi 17:30:59 Bagimsiz bir ipad ve air nav programi olsaydi belki de bu kaza yasanmazdi.Allah rahmet eylesin,üzücü. 0
  • pitot tube 29 Nisan 2018, Pazar 17:08:09 Ayrıca bu kazayı AF veya Birgenle kıyaslamanız çok yanlış. O uçaklar ay ışığı bile olmayan bir karanlıkta uçuyordu. Ama bu kazada yapılan çok bariz hatalar var. Kadın veya erkek önemli değil. Bu kazanın yaşanmaması gerekiyordu. Kokpitteki pilotlarımıza tabiki derinden üzülüyorum, ama çok net söylemek isterim, aynı derecede de öfkeliyim. Kabinde de 9 tane gencecik insan hayatını kaybetti. Pilotajlık yıllar geçtikçe daha da geriye gitmeye başladı. Sisteme çok güveniyorsunuz. NTSB devamlı uyarıyor, artık lütfen ya. Çok kutsal bir meslek icra ediyorsunuz, hepiniz Allah'a emanet olun, ama ne olur sistemin de bir gün hata yapacağını asla unutmayın. Burada sezgilerinize güvenin demiyorum, ama en azından bu gibi krizleri soğuk kanlılıkla çözebilirsiniz. FC airpeed ind arızalı mı, ya FO önündeki hızın düştüğünü görüyor, alçalıp hızının da yükseldiğini görebilirdi, bu sayede FO göstergesinin doğru olduğunu anlayabilirdi. 51 kez tırmanma denemesi ne demektir? 0
  • pitot tube 29 Nisan 2018, Pazar 16:45:20 Uzman biri cevaplayabilir mi, ifade edildiği gibi pitot tube tıkanmış olsa henüz takeoff roll sırasında bir fark oluşması gerekmez mi? Havada tıkanmış da olamaz. Donmuş olması için pitot heat kapalı olması lazım ki, bunu unutmuş olamazlar. Yani Sizce sorun gerçekten pitot tube mü? yoksa hız göstergesinin arızalı olma ihtimali var mıdır? Yükselirken hızın artması zaten kaptanın hatalı okumayı farkedeceği bir durum. Bu durumda FO'nun göstergesi ve analogdaki değerle kıyaslaması gerekmiyor mu? Bu hatalı okumalar nedeniyle çok fazla kaza yaşandı, artık eğitimlerde bu konuya çok daha fazla ağırlık verilmeli. Yazık günah 0
  • Tech 28 Nisan 2018, Cumartesi 09:47:12 Bir teknisyen olarak aşağıda yazılan yorumlardan kimin pilot olduğu kimin olmadığını anlamak çok zor değil. Pilotların kadın olmaları konusuna girmek bile istemiyorum. Ama şunu belirtmek isterim siz hiç ölümle burun buruna geldiniz mi. Ve o anki adrenalini hissettiniz mi. Ne kulağın duyar ne gözün görür ne düşünür ne de konuşabilirsiniz. Ne kadar yetenekli olsanızda ne kadar iyi eğitim alsanızda ne kadar tecrübeli olsanızda genellikle durum aynıdır. Sadece uçak kazalarında değil günlük hayatta bile. Bunun kadını erkeği yok. Eğer o noktaya gelmişse insan. Allah rahmet etsin demekten başka bir çare ve bundan sonrası için ders ve tecrübe olmasını dilemekten başka birşey diyemeyiz. Hepinize emniyetli uçuşlar 4
    • PPL Owner 01 Mayıs 2018, Salı 01:20:16 Adrenalin salgılanmasıyla, beynin en uç köşesi bile uyarılır ve çok yüksek performansla çalışmaya başlar. Paralel bir çok şeyi aynı anda düşünür, içinde bulunduğu durumu değerlendirir ve çıkış yolları arar. Tabi fazla heyecanlanmaması şartı ile. O noktadan kurtulma şansı her zaman vardır ve o şans çeyrek saniye ile bile yakalanabilir. Teslimiyetçilik yüzlerce can taşıyan bir pilota yakışmaz. 1
    • PPL'de böyle ise... 02 Mayıs 2018, Çarşamba 14:37:10 Bende su memlekette PPL ile 40 yıllık kaptan triplerine girenlere hasta oluyorum arkadaş.......bir sonraki hedef ne CPLde his olarak? 0
  • OKLIT 28 Nisan 2018, Cumartesi 09:05:17 hız göstergelerinin arızalı olduğu olduğundan çok daha hızlı gösterdiği söyleniyor, cep telefonları ile uydudan uçağın hızını gösterebiliyor. Sizce Uçağın gerçek hızını telefondan tespit ederek bu kaza atlatılabilir miydi ? 0
  • uzun lafın kısası 27 Nisan 2018, Cuma 21:53:32 "Teknolojiye ve bilgiye değer vermeyen mal sahibi - sorumsuz sivil havacılık kurumu - tecrübesiz ve eksik eğitimli pilotlar" ..... muhtemelen deep stall, coffin corner vsvsv.. bu hazin kazanın sebebi ne olursa olsun hesap vermesi gereken kişi ve kurumlar var ! 1
  • Torpilim yok 27 Nisan 2018, Cuma 12:02:57 Allah hepsine gani gani rahmet eylesin,geride kalanlara da sabırlar versin çok zor... 0
  • Devrim 27 Nisan 2018, Cuma 08:59:50 Paraşüt konulamaz mı böyle uçaklara? 3
    • talebe 28 Nisan 2018, Cumartesi 17:59:23 git kumda oyna 0
    • SEN KAFAYI RESETLE 29 Nisan 2018, Pazar 18:35:10 MADEM HAVACILIKLA İLGİLİ BİR MERAKIN VARKİ BU SİTEYE GİRİP OKUYORSUNDA PARAŞÜT KONULUP KONULAMAYACAĞINI MI ARAŞTIRMIYORSUN.... 0
    • cirrus 29 Nisan 2018, Pazar 20:58:03 abime bir cirrus jet 0
  • Fikri 27 Nisan 2018, Cuma 00:52:32 Ne çok bilmiş pilot varmış kardesim.Yazılanlar kahvehane muhabbetlerine benziyor 0
  • Yuruyun gidin 26 Nisan 2018, Perşembe 21:03:03 Hayatinda 30 dereceden fazla yatis yapmamis adamlar burda yorum yapiyor.yok 5000 saat ucusu varmismis.otoritelere bak sen.senin ucusun 100 saati gecmez.otopilotcuklar sizi.ama suc sizin diil yokluktan size pilot muamelesi yapanin.yuruyun gidin 2
  • co 26 Nisan 2018, Perşembe 17:39:29 kadindan pilot olursa sonucu dusunun... 26
    • Bayan pilot 27 Nisan 2018, Cuma 11:30:37 Hıyar’dan insan olmus ama bak burda yazıyosun muhtemelen pilot olmak ısteyıp olamayanlardansın tarıhte 2 bayan pilotun yaptıgı baska kaza varmı? Havacılık tarıhınde dünya genelınde bir suru bayan pilot yan yana ucuyo 1
    • kadın 27 Nisan 2018, Cuma 13:56:34 kadından çok şey olur sen doğuran anne olur mesela.. maalesef.. senden ne olur peki? 1
  • Tk32 26 Nisan 2018, Perşembe 16:45:55 Zaten bilenler konuyu biliyor. Teknik olarak cikmasi cok zor bir stall turu bu ve ucagin karakteristigi ile birlesince belki de imkansiz kurtulmak. Akli basinda her pilot bunun farkindadir sanirim. Hic olmazsa gercek bir abnormal durumun ne konustugu hatta ne de simulatordeki gibi olmadigini da cok iyi bilir. Bence simulatorde bu durumdan cikamamis olmasalardi fail olurlardi zaten. Bilmeyen saf arkadaslar da bol bol konusmus asagida. Yok kadinmis, gel seni de 38000de unreliable speed e birakalim sert erkek. Yok 38000den nasil kurtaramamis diyor zir cahil 2 tane havacilik terimi ogrenen de kosmus hemen Birakin bilen konussun, okuyun ogrenin madem meraklisiniz. Bu meslegin ne zorlugunu ne ciddiyetini ne de anormal durumda o cok bilmisliginizin nerenize kacacagini bilmiyorsunuz demek. Saygili olun, simlerde her turlu sacma senaryo gormus biri olarak ben bile emin olamam o durumda insan ne hale gelir. Suclayanlar, kucuk gorenler cahil, hadsiz ve terbiyesizdir 6
  • Cpt 26 Nisan 2018, Perşembe 15:27:50 birgen air geldi aklıma ah ah 1
  • Cpt. Ironbutt 26 Nisan 2018, Perşembe 09:29:06 Yıllar önce A330 da başıma gelmiş idi unreliable airspeed. Pitotların ısıtması aşırı buzlanamaya yetersiz kalmış idi ki daha sonra bu pilotlar tüm Airbuslarda değiştirilmiş idi. yanılmıyorsam 2010 ya da 2009 du. Gerçek hayatta bu arıza çok çok zor lanet bir arıza. Birkaç saniye içinde kokpit panayır alanına dönüyor.( sesli ve görsel alarmlar ). Adrenalin ile birlikte olay gerçekten sıkıntılı bir sürece dönüşüyor. Onlarca kez sim de yapmama rağmen gerçek bambaşka, öyle klavye arkasından yok efendim hissetmedi mi yok nasıl stall olur demek kolay lakin iş o kadar basit değil. Çoğumuz eğtimlerden hatırlarız kazaların oluşması için bir çok faktörün sıralanması şart. Burada da o olmuş kanımca. Gece olması, iran gibi ışıksız zifiri karanlık bir coğrafyada bulunmaları, muhtemelen ikinci pilotun tecrübesizliği sebebiyle unreliable airspeed de gerekli ikazı kaptana bildirmeyip kendi göstergesinin okuduğu değerleri es geçmeleri, ve dahası pilotların hazırlıksız olmaları. Allah rahmet eylesin 6
    • Pitot tüpleri 26 Nisan 2018, Perşembe 11:54:06 Arıza yapınca AirFrance uçağıda düşmüştü 2009 du sanırım. AF 447 1
    • Captain Price 27 Nisan 2018, Cuma 08:33:51 Kaza gece değil gündüz saatlerinde olmuştu 0
    • Cpt. Ironbutt 29 Nisan 2018, Pazar 10:18:44 Eğer kaza gündüz açık havada oldu ise o vakit maalesef pilotaj burada ağır basmakta. Ard arda hatalar zinciri. Eğtim geçmişine bakmak gerekir. Unusual Attitude Recovery ve Unreliable Airspeed eğitimleri doğru verilmiş mi??? 0
    • Heee 30 Nisan 2018, Pazartesi 13:03:25 Heeeeeeeeee 2. Pilotun hatası heeeeeeeeeeeeeeeeeee. Stand by sürat saati nedir amaçları nelerdir ? 3
  • Yorumculara 26 Nisan 2018, Perşembe 04:23:10 Dostlar millet kadinlara mekik emanet ediyor, ulke emanet ediyor. Mevzu kadin olmakta degil, kaza bu kimin basina gelir belli olmaz. Yorumlar cok sacma geliyor bana. Allah rahmet eylesin gidenlere. Her iki pilotumuz da islerinde ehil olduklari icin orada oturuyorlardi. Pekcok erkek tarafindan kontrol edildiler, sinavlardan gectiler ver ordaydilar. Birakin boyle tarafli dusunceleri. 2
  • deep stall 26 Nisan 2018, Perşembe 03:18:08 Deep stall! 3
  • CL - Capt 26 Nisan 2018, Perşembe 01:40:24 Challenger 600 serisinde t tail oldugundan dolayi high altitude deep stall dan cikmasi cok cok zordur. Bu sebeple stick pusher vardir. Surat saati yuksek okudugundan dolayida stick pusher devreye girmemis oldugunu dusunuyorum. Pusher ve ikaz gelmemesi de durumu anlamayi zorlastirmistir. Allah rahmet eylesin. 1
  • Coffin MARGIN 26 Nisan 2018, Perşembe 00:35:03 Corner değil. 35K+ feet’te .7+ mach hızda stall olmayı, SEP/MEP stall recovery tecrübesi ile atlacağına güveni olan sivil pilotlarımız var! Utanmadan kuvvet kökenlilere astronot diyorlar! 2
  • F/O 26 Nisan 2018, Perşembe 00:28:40 Kadinlarin yetenekleri, algilari ve problem çözme yetenekleri erkeklere göre çok farkli. Biz erkeklerden üstün bir çok yönleri var. Fakat kadinlarla makinalarin genel ilişkisinin kötü olduğuna inananlardanim. En büyük problemlerinin Situational Awerness oldugunu düşünüyorum. Trafiktede böyle, sosyal hayattada böyle. Kazanin sebebini merhum pilotlarimiza kesinlikle yüklemiyorum. Allah rahmet eylesin ayni duruma bizde düşsek sonuç farkli olmayabilirdi. Fakat simulatorlerde, egitimlerde ve degerlendirmelerde kadinlara uygulanan pozitif ayrimciliga kesinlikle karşiyim. Beraber egitimlere girdigim bayanlarin kokpitte ağlayip panikledigine ve uçagi crash ettigine defalarca şahit oldum. Ayni durum bir erkegin başina gelseydi kesinlikle yaklasim farkli olurdu. Bayan olunca teselli edip popohlandilar. Lütfen kadinlara olmicak gazlar vermeyin. Aralarindan illaki yetenekliler cikacaktir ama genel olarak bu işe uygun olduklarini düşünmüyorum. Saygilar 8
    • Kpt 26 Nisan 2018, Perşembe 15:50:35 Kadından pilot olmaz nokta. İdare ediyor herkes bunları. 7
    • Ayhan 26 Nisan 2018, Perşembe 17:38:44 "F/O" kadın evde çocuk doğurmalı değil mı? Bilginizi destekleyecek dokümanları nereden okudunuz. Açıklayın biz de faydalanalım. Ayrımcılık yapmayın. Kadın ve erkek aynı işi yapabilir. Yorgun argın eve geldiğinde Üstüne üstlük çocuğuna ve eşine de bakar. Yalan mı? 6
    • ayhana 26 Nisan 2018, Perşembe 22:24:58 Ayhan adam kötü birşey söylememiş hamasi şekilde.. Sadece benimde kısmen gözlemlediğim, bazı şekillerde farklı davranılmasını eleştirmiş. Sen ise konuyu çok şahsi almış gibisin. Hayırdır karın pilot falanmı? :) 3
    • Cok guzel 27 Nisan 2018, Cuma 03:12:40 Cok guzel 0
    • Hayret 27 Nisan 2018, Cuma 09:29:30 Neden erkeklerin pilot koltuğunda oturduğu bunca kaza kırımda böyle yorumlar göremiyoruz? 0
  • Mehmet 26 Nisan 2018, Perşembe 00:15:13 Yüksek irtifa stall bkmz af 447 kazası 1
  • Tuhaf 25 Nisan 2018, Çarşamba 22:52:27 2. Pilot ucak manual’i acmis, yahu ucak stall olmus 3-5 dk’n var, ne manual’i. 2 pfd 1 standby enstruman var. carpraz kontrol yapacaksin iste, hangi ikisi ayni ibreyi gosteriyorsa o enstrumanlari kullanacaksin. 6
    • Fo 27 Nisan 2018, Cuma 11:28:55 3-5 dk havacılık için cok buyuk bır sure havada saniyelerin onemi var sırf yorum yapmıs olmak ıcın burda sanal pilotluk yapmayın 3
  • Hakan 25 Nisan 2018, Çarşamba 22:50:33 Bu devirde hala unreliable speed’den ucak dusurmek komik. Kardesim hic mi acip okumuyorsunuz Birgen aie kazasini, okyanusa dusen airfrance ucagini? Nasil pilot olunuyor yahu. Sasiyorum. Bir de binlerce saati olan kaptan 12
  • Pilot 25 Nisan 2018, Çarşamba 22:23:49 Al sana egtim önüne gelen parayı basıyor pilot oluyor 13
    • Gına geldi 27 Nisan 2018, Cuma 09:30:54 O eğitimin hiçbir aşaması, eleme süreci yokmuş gibi konuşmayın lütfen. 1
  • Belki 25 Nisan 2018, Çarşamba 21:49:16 Coffin corner olabilir tabiki bir veri paylasilmiyor salliyoruz hepimiz ama max irtifalara tabiki intihar etmek istemeyen hic bir pilot cikmaz ama yakin irtifalara tirmaninca icerideki yolcular Mina hanim onde oturuyor ve hepsi yanina geldiyse CG öne kaymıştır stal speed artmıştır ve coffin cornerda stall olunca Nose down pitch artık sizi kurtarmaz speed max ı geçersiniz. Yalnızca tahmin. Herkese Allah rahmet eylesin üzücü olay. 2
  • Wolwerine 25 Nisan 2018, Çarşamba 21:09:19 Keşke SHGM ve başındakiler biraz havacı gibi düşünebilse ve kaza raporlarını NTSB veya benzeri kurumlar gibi açıklayabilme kudretine sahip olsa... 1
    • yapamazlar 25 Nisan 2018, Çarşamba 21:44:48 ülkenin itibarı sarsılır diye 2
  • Coffin corner 25 Nisan 2018, Çarşamba 20:27:46 Ucaktaki ekip bilgili ve tecrubeli olsaysy olayin sonucu degisik olurdu . Birgen Air kalkisda oldu. Air France kotu hava sartlarinda oldu . 8
  • Ground speed 25 Nisan 2018, Çarşamba 20:10:20 Affınıza sıgınarak yazıyorum,atpl theory aşamasındayım, burada anlamak istediğim konu, pilot indicated speed in düştüğünü görüp ground speed ile sağlamasını yapmamışmi yada attitude indicator a bakip girdigi attitude un stalla sonuclanacagini dusunmemis mi? 12
    • Yardım 25 Nisan 2018, Çarşamba 20:47:17 İrtifa yükseldikçe TAS-Mach ilişkisine bakarsanız daha anlaşılır olur. LSS sıcaklığın azalmasıyla düşer, irtifa yükseldikçe de yoğunluk azaldığı için havada tutunabilmeniz için gereken hızınız artar, yani stall'a çok daha erken girersiniz. 0
    • Öğrenci 25 Nisan 2018, Çarşamba 21:22:09 Neden pilotaj eğitimindesiniz ki? Pilotsuz uçaklar gelmeyecek mi meslek ölmeyecek mi? 10
    • 77fo 25 Nisan 2018, Çarşamba 22:03:50 Tereddute dusmemiss, altimetre ve airspeed ikiside yanlis gostermis olabilir. Yoksa n1 ve pitch e baksa durumu kurtarabilirdii belki:( 0
    • Aynen 25 Nisan 2018, Çarşamba 23:00:56 Senin kadar zeki olamamışlar, kusurlarına bakma artık.. 3
    • Pilatus 25 Nisan 2018, Çarşamba 23:11:26 Yüksek irtifada çok küçük yunuslama değişiklikleri süratte ani değişikliklere yol açar. Dolayısı ile sürat saati arızasını tespit edene kadar stalla girmiş olabilir. T kuyruk uçaklarda stall ilerlediğinde deep stall veya anormal duruma giriş daha kolay olabilir. 0
    • 3 sırmalı 26 Nisan 2018, Perşembe 01:52:52 Atpl Theory de human factor diye bir ders var ona iyi çalış gözüm. İnsan oğlu paniklediği zaman sonradan görse bunu nasıl yapım ki ben diyeceği şeyler yapabiliyor. Nitekim ikinci pilotun lövyeyi ileri it diye defalarca ikazını dinlemeyip stalla giren kaptanlar olmuştr 1
    • .. 26 Nisan 2018, Perşembe 01:59:16 Bir şeyler olmuş işte ne olduysa. Havacılıkta ilk kural gülüp kınamamak, atpl den önce bunu öğrenmek lazım. Her pilot yapmam dediği şeyi gün gelir yapar. Sen sen ol, nasıl yapamadılar bunu demeye getirme lafı! 1
  • Boş 25 Nisan 2018, Çarşamba 20:05:49 Konuşmayın 11
    • yow 26 Nisan 2018, Perşembe 09:30:02 İas ın düştüğü ne malum ? 0
  • .. 25 Nisan 2018, Çarşamba 19:47:18 Daha önce kadın pilotlarla ilgili bir haberde yorum olarak pilotluğun kadınlarla göre bir meslek olmadığını çünkü yaradılış olarak baskı altındayken çabuk paniklediklerini söylemiştim. Bu haber de bunu doğrular nitelikte oldu. Kokpitte en azından 1 erkek pilot olmalı. Çok yazık oldu giden canlara 23
    • torpil 26 Nisan 2018, Perşembe 00:11:32 torpil ve iltimasla canım cicimle pilot yapılan haketmeyen güruh var kadın erkek fark etmiyor. eğitimler adil olmalı babadan oğula geçen pilotluk mesleği olmaz. 1
    • ne yazık ki doğru 26 Nisan 2018, Perşembe 00:45:19 söylediğiniz ne yazık ki doğru. tamam eşitlik, kadınlar da her şeyi yapar, kadın astronot bile var, ancak yaradılış olarak bazı değiştirilemeyen kodlar var, çok iyi kadın pilotlar da tanıyorum, onlar da yapı olarak paniğe düşmeye yatkınlar. 2
    • ne yazık ki doğru 26 Nisan 2018, Perşembe 00:45:20 söylediğiniz ne yazık ki doğru. tamam eşitlik, kadınlar da her şeyi yapar, kadın astronot bile var, ancak yaradılış olarak bazı değiştirilemeyen kodlar var, çok iyi kadın pilotlar da tanıyorum, onlar da yapı olarak paniğe düşmeye yatkınlar. 1
    • Vizyon 27 Nisan 2018, Cuma 09:40:57 Hah yine hortlamışsınız. Kadının yaradılışında varsa anne olmak gibi büyük bir sorumluluğu da kadınlara yüklemeyelim çocuklara da siz bakın siz büyütün çünkü kriz anında çocuğun boğazına bir şey kaçar oyun oynarken düşer kadınlar paniktir, kriz anlarını yönetemez bilirsiniz, mazallah çocuğu kurtarıcam diye öldürürler. Onu da siz yapın. Ya da siz kadınlara bir liste verin neleri yapabilirler neleri yapamazlar daha iyi olur aydınlanır haddimizi biliriz. Checklistlerimize tik atarız bugün de haddimi bilip sadece bunları yaptım diye. Farkında değilsiniz ama bu tarz yorumlarla kadınları öyle bir eşiğe sürüklüyorsunuz ki bazı dönüm noktalarına o kadar az kalıyor ki. Toplu cinnet geçirteceksiniz kadınlara. Lütfen artık had! had! had! 0
  • Ml 25 Nisan 2018, Çarşamba 19:28:09 Uçak havada parçalanmış olamaz kaza yerinde zarar görmemiş bavul ve etrafa saçılmış eşyalardır vardı resimde. En enteresanı 10 kişinin de cenazesinin gelip kaptanın hala olmaması demekki yüce adalet bir tek burda kendini belli etti. Keşke bir mezarı olabilseydi .... 28
  • Coffin corner 25 Nisan 2018, Çarşamba 19:13:18 Stall’u sadece nose up AoA 15 derece üstü olur sananlar coffin corner araştırın derim. O irtifada bu kuyruk tasarımıyla deep stall’a girilirse 38000 ft’te de uçulsa kurtulamaması son derece muhtemel. 4
    • AirAsia 25 Nisan 2018, Çarşamba 23:08:20 En som Hint Okyanusuna dusen AirAsia ucaginda coffin cornerdan soz edilmisti. Benimde aklima gelenlerden biriydi kaza ilk oldugunda. Once yuksekiyor sonra hemen irtfia kaybi. 0
  • Yok artık 25 Nisan 2018, Çarşamba 18:55:24 Burada pilotların kadın olmasına vurgu yapan aymazlara geçen gün motoru patlayan Northwestern uçağını sağ salim indirenin de kadın olduğunu hatırlatırım 11
    • var artık 26 Nisan 2018, Perşembe 00:14:05 kedinin biri 40 yılın başı fare yakaladı yaz bunu da,hiçbir erkek pilot bir kazayı önledim diye övünmüyor.Zaten alınan eğitim de emergency önlemeye yönelik 7
    • North western? 26 Nisan 2018, Perşembe 11:34:37 North West deseydin, bir de North u South yapsaydın olacakmış ama celallenmişsin, kontrolü kaybetmişsin, elin ayağın titremiş, gözün kararmış, tünel görüşe girmişsin. Aymaz dediklerini haklı çıkarma. Sakin ol derin nefes al. Sakin... 2
    • Zehir saçıyorsunuz 27 Nisan 2018, Cuma 09:47:50 "var artık" bak kardeşim hiçbir erkek de bir uçağı düşürdüğünde hadi düşürmek demeyelim kaza yapan uçakta pilot koltuğunda bulunduğunda, "adamlar uçağı düşürdü bak görüyor musun erkekten pilot olmaz yaradılışına ters" gibi yorumlar görmüyoruz. Kadın düşen uçağın pilot koltuğundaysa " kadından pilot mu olur" veya bir kazayı önlediyse "40 yılın başı bir fare tuttu" hadi ya? gerçekten mi? O kadar uzun boylu değil bir durun artık. Kendi köşenize çekilin kendi işinize bakın. Kadınları rahat bırakın. 0
  • Tekerrür 25 Nisan 2018, Çarşamba 18:33:10 Havacılıkta Yeni kaza yoktur Aynı kazAları yapan yeni insanlar vardır. Bu olan da malesef öyle gözüküyor airfrance uçağı ile aynı kaderi yaşamış. 7
  • Yazık 25 Nisan 2018, Çarşamba 18:00:46 Konudan çok anlamamakla beraber bu uçaklar ile epeyce yolculuk etmiş biri olarak söyleyebilirim ki bu olay silsilesi çok uzun sürmemiştir. Sıfırdan 30.000 feet yüksekliğe bir kaç dakikada çıkabilen bu uçakta anılan olay herhalde bir belki en fazla iki dakika sürmüş olmalı. Daha önce böyle bir deneyim yaşamayan birisi için ne oluyor diyene kadar bu zaman geçer zaten. Fakat yapısal bütünlük bozulmasının işaretleri gelmiş olmalı parçalanmadan önce. 10
    • Evet çok yazık 26 Nisan 2018, Perşembe 13:24:40 Bence siz yine yolculuk yapmaya devam edin, teknik konulara uzak görünüyorsunuz 2
  • Fangio 25 Nisan 2018, Çarşamba 17:39:55 Ya bir çekip gidermisiniz lütfen.Arkadaş bir bitmediniz ya.Yok öyle yapılırmıymış yok böyle yapılırmıymış.Kimsiniz birader siz?Vasfınız ne?Yok ivmeyi hessetmemiş bilmem ne.Kardeşim bilmiyorsan oku öğren, yada sus.Bu işin şakası yok.Bir uçak kazası oldu ve insanlar öldü.Tamam.Öyle oturduğun yerden ...Yeter ya. 8
  • Tk 25 Nisan 2018, Çarşamba 16:46:08 Raporda kokpitte bayagi telas yasandigi soyleniyor. Keske ses kaydini yayinlasalar. Boyle durumlarda hicbir pilot telas etmemeyi bilmeli, galiba maalesef kadin olmalarinin rolu yasandi burada. Proseduru bilirseniz telas yapmazsiniz, nitekim bunun egitimini zaten aliyorsunuz. 44
    • None 25 Nisan 2018, Çarşamba 15:59:21 Sen hayatında öyle bir korkuyla yüzleştin mi? Burda oturduğun yerden ahlam kesiyorsun 9
    • dikkatli ! 25 Nisan 2018, Çarşamba 17:29:05 şampiyon , sen o durumda telaş yapmazsın emin ol ! tabi herkez öyle değil , senden tavsiye alsalardı sonuç farklı olabilirdi ... 4
    • Esb 25 Nisan 2018, Çarşamba 17:47:57 Fransızların 330 u düşmüştü, çok benzer bir sebepten. Bilmem kaç tane koruması olan, pilot istese de uçak ona buna izin vermiyor denilen uçak iki erkek pilot olmasına rağmen stall olmuştu. Kadınları karalama klavye artisti seni. 4
    • Üfff 25 Nisan 2018, Çarşamba 17:50:16 Yemin ediyorum bıktık. Kadın olmaları ile ne alakası var arkadaşım ya. Vallahi bıktık hatta şöyle yorumları görünce kusuyoruz. Tk yazmışsın ismine,umarım kokpitinde kabininde değilsindir de canımızı emanet etmiyoruzdur sizin gibi insanlara. 7
    • Rakun 25 Nisan 2018, Çarşamba 19:49:13 Kokpit konuşma kayıtları gizlidir, yayınlanmaz öyle hemen her yerde. 4
    • Kadın 25 Nisan 2018, Çarşamba 19:58:24 Senin kafanın içinde ne var biliyorum ben “boş” 3
    • sen bence ucmayi birak 25 Nisan 2018, Çarşamba 20:00:53 klavye delikanlisi , o an orada olmadan yazip cizmek atip tutmak kolay . ayip . birde tk yazmissin kazara ucucuysan ucmayi birak daha senin olene saygin yok... 3
    • Erkek pilot 25 Nisan 2018, Çarşamba 20:09:08 Bu ne erkeklik kompleksidir.şimdiye kadar kırım yasayan ucaklarin pilotlarinin erkek olmasi icin ne diyceksin merak ettim 4
    • Mehmet Ozturk 25 Nisan 2018, Çarşamba 20:12:05 Kadın Erkek fark etmez gerzek 4
    • Cahil 25 Nisan 2018, Çarşamba 20:38:50 Insan degilsin insan. Aldigin nefes cevreye zarar. Southwest 1380 in kaptani da bayandi . Bir dinle bakalim ne kadar sakin olarak ucagi indirdi. Haaa bu arada sende onu anlayacak ingilizce ve insalik oldugunu da sanmiyorum 7
    • Tk’ya 25 Nisan 2018, Çarşamba 22:53:10 Tk’ya katiliyorum. Bizim instagram fenomeni kadin pilotlar iyi calissin derslerini. Havada karada selfie cekmeye show yapmaya benzemez bu isler. 3
    • Cahile 26 Nisan 2018, Perşembe 15:54:23 Kamil o kaza ile bu bir mi? Tek motor uçak uçuramayan zaten kokpitten içeri girmesin kendi uçuyor uçak. 1
    • of 27 Nisan 2018, Cuma 09:51:31 O zaman niye bu kadar erkek pilotun karıştığı kaza var? Bu adamlar da prosedürü uygulamamış demek ki. Niye düşmüş bu uçaklar Tk anlatsana biraz. Yapıştır yaftayı yapıştır yaftayı gitsin. Ne ala memleket 0
  • mahoo 25 Nisan 2018, Çarşamba 16:35:30 he vallaa kafadan pilotaj hatası..ben dimiştim zaten...aman köyün üzerine düşüyorduda atlamadılar insanları kurtardılar derlersede hiç şaşırmayın..burası türkiye gardaşlarım :)) 8
  • gnd 25 Nisan 2018, Çarşamba 16:33:16 kaptan pilot ‘un cenazesine hala ulaşılmadı... 3
  • Gecmis Olsun 25 Nisan 2018, Çarşamba 16:27:29 Tamam pitot tupleri arizali olabilir ama bu pilotlar hic mi negatif ve pozitif ivmeyi hissedemiyor ? Bunu gectim 38000ft te iken gazi zaten sabit tutsan yukselirken hiz duser hadi bunulari da gectim kestirememissin 51 kez lovyeyi cekip ucagi daha hala yukseltmeye calismak niye 13
    • ordamıydın 25 Nisan 2018, Çarşamba 15:38:15 rahmetli olmuş insanların olduğu olayda yorumlarını kendine sakla astronot 6
    • qwe 25 Nisan 2018, Çarşamba 15:50:07 kapat o fsx i çık biraz hava al. beynine oksijen gitsin. 4
    • None 25 Nisan 2018, Çarşamba 16:00:54 Pozitif ivme hissetmesi değil konu uçağın havada süratsiz kalması, 51 kumanda konusuda uçak düşüşe başladıktan sonra uçağı kurtarmak için verilen ve başarısız olunan kumandalar 1
  • Unreliable Speed 25 Nisan 2018, Çarşamba 16:23:59 Unreliable speed checklist’i herkes bilir. Gecmiste benzer kazalar ysabdi. Bunun egitimini almamis olma ihtimalleri de dusuk. Bu yuzyilda sundan dolayi kaza yasanmamali ya 3
  • Kadin 25 Nisan 2018, Çarşamba 16:06:35 Kokpit basindan zaten belliydi rapora gerek yoktu herkes bilen biliyordu... 37
    • Ayıp!! 25 Nisan 2018, Çarşamba 16:12:43 Birader madem biliyordun yazsaydın ayıp bu yaptığın. 5
    • doğru 26 Nisan 2018, Perşembe 00:17:33 kokpitte iki kadın çok yanlış 2
  • !!! 25 Nisan 2018, Çarşamba 15:47:16 Stall Warning ikazını aldıktan sonra yapacagın tek şey burnu aşagıya vermek. Başka birşeye gerek kalmıyor zaten yanılıyormuyum? 8
    • Evet 26 Nisan 2018, Perşembe 08:29:15 Yanılıyorsun 0
  • :) 25 Nisan 2018, Çarşamba 15:43:52 Hala bayan pilot reklamları yapmaya devam. Bayan uçurur uçağı normal şartlarda hatta 12 yaşında çocuk da. Ama ya farklı bir durumda ? Görüyoruz olanları 47
    • :( 25 Nisan 2018, Çarşamba 19:22:24 Havacılık tarihinde ne yazık ki pek çok kaza var ve kazaların ardından üzüntü duyuyoruz. Kaza sebebi pilotaj olduğunda uzmanlar “human factor” olarak ifade ediyor. Kazayı uçuş ekibinin bayan olmasına bağlamanız ve “ :)” ifadesini şiddetle kınıyorum. 1
    • Kadın 25 Nisan 2018, Çarşamba 20:01:29 Hiçbir kadın senin yaptıgın yorumu yapmaz bunca kazanın pilotları ep erkek iken asla senin yaptığını yapmadı kadınlar çok utanmalısın çk 3
  • Ahmet 25 Nisan 2018, Çarşamba 15:35:12 pilot değilim mühendisim..uçak yolculuğunda motorun sesinden, koltuğun sırtıma yaptığı baskıdan pozitif negatif ivmeyi ve yaklaşık hızı tahmin edebiliyorum...palavramı oldu.. 14
    • no subject 25 Nisan 2018, Çarşamba 16:04:45 FL 370’da isler maalesef oyle yurumuyor. En ufak bir sert mudahelede ucak gayet rahatlikla stall’a girebiliyor, yuksek irtifadaki ucus karakteristiklerinden dolayi. Ek olarak hislere guvenerek ucmak, eger gunduz ve ufuk cizgisi rahatlikla goruluyorsa guvenilirdir. Gece ucuslarinda ufuk cizgisi gozukmediginden, asagisinin daglik arazi olmasindan dolayi isik da olmadigini dusunursek, eger sadece hislerinize guvenirseniz, ucagin burnunu asagida sanirsiniz, ama aslinda ucagin burnu yukarida ve ucagi deep stall’a sokarsiniz. Daha detayli bilgi icin Google’da “spatial disorientation” diye aratabilirsiniz. 2
    • no subject 25 Nisan 2018, Çarşamba 16:08:53 FL 370’dan ucagi nasil kurtaramadilar diyenler, deep stall kavramini hatirlatirim. Elevator’i yukarida olan ucaklarda stall’a girildikten sonra, elevator uzerinden hava akisi kesildiginden, dolayisiyla ucaga yukari asagi komut verilemediginden, stall’dan cikis cok zordur. Buyuk ihtimalle de boyle oldu, allah rahmet eylesin, sevenlerine sabir versin. 0
    • dikkatli ! 25 Nisan 2018, Çarşamba 17:31:43 yürü be vecihi kim tutar seni ! 2
    • Keşke 25 Nisan 2018, Çarşamba 19:32:28 Keşke yüzlerce bileşenin aynı anda gerçekleştiği uçuş ve arıza safhalarında olaylar bu saydıklarınızla kontrol edilebilse 1
    • Oku ahmet ok 25 Nisan 2018, Çarşamba 20:41:19 Bosuma okumussun amo. Sabit hizla giden bir nesnenin ivmesi sifirdir . Einstein mezarinda ters donecek senin gibi dingiller yuzunden 3
  • Flyer 25 Nisan 2018, Çarşamba 14:57:43 FL370 da uçak stall a girecek, pilotlarımız kurtaramayacak öyle mi ? 3
    • None 25 Nisan 2018, Çarşamba 16:02:54 Uçak sadece stall’a girmiyor bi yerden yıkılıp vrill’e girmiş olabilir işte o zaman kurtarmak sadece gazı kes burnu ez ile mümkün değil 1
    • VİRİL 25 Nisan 2018, Çarşamba 17:36:10 UÇAK STALL DAN KURTARILMAMIŞSA EN YAKN TARAFTAN BURNU AŞAĞI DÜŞER VE VİRİL DENİLEN KENDİ EKSENİ ETRAFINDA DÖNEREK HIZLI BİR ŞEKİLDE DÜŞMEYE BAŞLAR EĞERKİ UÇUŞ EĞİTİM DÖNEMİNDE VİRİLDEN ÇIKIŞ EĞİTİMİN ALMAMIŞSAN KOLAY KOLAY VİRİLDEN ÇIKAMAZ VE DÜŞERSİN VE BU EĞİTİMİ GERÇEK OLARAK ALAN PİLOTLAR SADECE HV.K.K.LIĞI ÇİĞLİ UÇUŞ EĞİTİM MERKEZİNDE PİLOTAJ EĞİTİMİNİ ALARAK MEZUN OLMAYA HAK KAZANAN ASKERİ PİLOTLARDIR. VE BU EĞİTİM SIRASINDA VİRİLDEN ÇIKAMAYIP ATLAYAN VEYA ŞEHİT OLAN ASKERİ PİLOTLARDA VARDIR. 15
    • Sadece Çiğli mi 25 Nisan 2018, Çarşamba 21:04:02 Güldürmeyin insanları 1
    • VİRİL E 25 Nisan 2018, Çarşamba 23:30:00 Abovv, Çiğli harici pilotların uçurduğu uçaklar riskli demek ki. Bizde uçağın tek kanadını koparıp , yatışla birlikte dikey stabilizerin eksik olan kanadı kompanse etmesiyle inişi gerçekleştirme eğitimi almıştık. Sadece biz yapabiliyoruz bunu. 1
    • SPİN RECOVERY 26 Nisan 2018, Perşembe 00:23:15 Bu eğitim bir tek Türkiye’de uçuş okullarında verilmiyor...... AÜSHYO dan tututun Ayjet Myjet falan!!!! Solo yazarlar yanına hoca oturur..... bir zahmet HKK da yapsınlar bu eğitimi...... 0
    • Yzb volkan 26 Nisan 2018, Perşembe 05:12:22 Mal 0
    • Viril e 26 Nisan 2018, Perşembe 13:29:12 Sen hiç eski Türk Hava Kurumu pilotlarıyla uçtun mu:) uçsaydın viril eğitiminin sadece Türk Hava Kuvvetlerinde verilmediğini bilirdin !!!! 1
  • kule konuşmaları! 25 Nisan 2018, Çarşamba 14:55:50 kule konuşmaları yayınlasnın az çok belli olur! 3
  • Ön bilgilere göre 25 Nisan 2018, Çarşamba 14:55:45 Kazanın başlangıçı teknik ama sonucu pilotaj. 1
  • :( 25 Nisan 2018, Çarşamba 14:50:44 Akıllara birgen air kazası geldi.. 4
  • garip 25 Nisan 2018, Çarşamba 14:20:22 o irtifada ucagi nasil stall a sokmayi becerebildiler hadi girdi diyelim 38000 ft de stalldan cikaramamalari daha da ilginc 8
    • None 25 Nisan 2018, Çarşamba 16:04:11 Uçak aslı tutunma marjı azaldığı için yüksek irtifada stall’a girer ve o irtifada girdikten sonra tekrar mevcut tutunmayı kazanması zorlaşır özellikle bi tarafa yıkılıp anormal duruma girmişse 0
    • air 25 Nisan 2018, Çarşamba 16:10:48 kaza fotoğraflarını incelerseniz. tek parça halinde yere vurmuş gibi 0
    • Havada 25 Nisan 2018, Çarşamba 16:17:00 Parcalara ayrilmis 1
    • ... 25 Nisan 2018, Çarşamba 17:22:42 MachCrit ve max yapısal g load gerisi malum 0
    • Moby 25 Nisan 2018, Çarşamba 18:36:54 Deepstall ve graveyard spin kavramlarini duydunuz mu?Ucak tipi de dikkate alindiginda,gelismis bir stalldan teorik olarak dahi cikmanin mumkun olmadigi gorulur! 2
    • Moby 25 Nisan 2018, Çarşamba 18:42:15 T_tail dizaynin temel karakteristigi,deepstall ve devaminda graveyarda baglar.Astronot olsan stalldan cikamazsin,teorik olarak mumkun degil,pilot ne yapain.Tek yapacagi deepstalla dusmemek! 0
    • Yok 25 Nisan 2018, Çarşamba 19:07:24 Daha kalkarken parcalara ayrilmis! Komik misin ya! 0
    • Coffin corner 25 Nisan 2018, Çarşamba 19:23:50 Sorunun cevabı. İrtifa yükseldikçe stall a girebileceğin süratlerde yükselir. Ardından hamleler yapılmış kurtarmak için ama bu kez de overspeed den yapısal hasar meydana gelmiş. Ki hız göstergelerinin hangisinin doğru olduğunu Analiz etmek o anlarda zor olabilir. Uzaktan bakınca bir pilot olarak kurtarırım diyor insan, yapılması gereken şeyleri bilsende o anda her şey çalışıldığı gibi gitmeyebiliyor. Umarız bizlerle gerçek kayıtları en azından FDM olarak paylaşırlarda gerçeği anca öyle öğreniriz. Yoksa bu sektörde her daim suç atılmak istenen pilottur. 0
  • 773 25 Nisan 2018, Çarşamba 14:01:17 Daha oncede yasanmış olan bir kazadan ders almamak sadece türklere özgü herhalde. 4
    • .... 25 Nisan 2018, Çarşamba 17:23:33 Eyyy sen kimsin 773 seni yerli milli uçağımızla döveriz biz... 1
    • ... 25 Nisan 2018, Çarşamba 17:26:15 Seneler geçti şu granite benzetEceğiz diye bir yerlerini yırttukları çirkin lavabolardan kurtulamadık kaplama tezgah gibi duruyorlar kısaca dandik... 0
    • KPT 25 Nisan 2018, Çarşamba 19:06:05 Sizin babanız Türk, anneniz değil galiba... 3