SUNEXPRESS “ÖNCE 30 BİN EURO VER”

    Çok beğenilenler

  • Misafir 13 Eylül 2011, Salı 11:54:47 Dostum tüm yorumları okudum ve tarafsız olmak gerekirse sektörde hep biz sivil pilotlar öpülmüş.Biz birlik oluruz da bizi öpenler bakalım bizi öpmeyi bırakacaklar mı? 0
  • Misafir 14 Eylül 2011, Çarşamba 11:07:26 Arkadaşlar 6000 saate kadar(6 yıl) tipte gelmelerine rağmen kaptan olmaları ile ilgili bir açıklama mevcut değil. 1
  • Tüm yorumlar

  • Misafir 14 Eylül 2011, Çarşamba 14:18:03 Arkadaslar, hayretle ve saskınlıkla izliyorum bu sektore yabancı olmayan biri olarak.. !!! dun bi arkadasimin tanidigi onurair in acacagı tip sınıfı icin katılmıs gorusmeye.. zaten cok az kişi vardi diyo ve direk solemisler zaten'' biz kesinlikle egitim sonunda ise almicaz zaten suan fazlamiz var birde 4 adet ucagımızda gidicek,kesinlkikle aklinizdan gecirmeyin husran olmasın sonradan, zaten bu egitim parasından ucus işl. kasasına giren deyok'' demis ve hala buna ragmen ordan egitime katılıcam diyenler cıkmıs... ben anlamıyorum bu millette mi para cok yoksa orda icerde babasının dayısının tanıdıgı olmasa niye bu solemelere ragmen katılıcam der ki bi insan bu egitime ...!!! resmen ticaret arkadaslarr kıs geldi kasaya girengireolmıcoolm 0
  • Misafir 14 Eylül 2011, Çarşamba 11:35:02 Kaptanlığı askerlere verirler, sivillere verecek halleri yok ya. 1
    • pilotemre 06 Kasım 2014, Perşembe 12:12:33 her şirket politikası farklıdır askeri sivili yok bu işin uçuş saatini dolduran kaptanlığa hak kazanır. Bu uçuş saatleri şirkete göre değişir örneğin türk hava kurumu 6000 saat istiyorsa sun express 4000 saat ister. Tabi bu örnek için verdiğim saat 1
  • Misafir 14 Eylül 2011, Çarşamba 11:11:57 Siz önce DLR ve psikolojik testleri İnsan Kayanaklarınıza yapın, adam edin, başvurmayı sonra düşünürüz. 0
  • Misafir 14 Eylül 2011, Çarşamba 10:51:11 Bankaya bu arkadaşlar teminat olarak, kredi alırken donlarını mı gösteriyorlar?Bir banka bir taşınmazı ipotek olarak görmeden "aa ne güzel SXS sözleşmesi hemen kredi verelim" demez.Diyen banka olursa da onun da icabına BDDK bakar.Hele hele ABD de AB de bankalar junk olurken.Çok ama çok komiksiniz.Umarım havacılık bilginiz , bankacılık bilginiz gibi değildir. 0
  • Misafir 14 Eylül 2011, Çarşamba 10:31:49 efendim ,ben suan almanyada ögrenciyim ve atpl imi aldim alman sirketlerinden sonra sunexe basvurmak istiyorum , ben bilgi almak istiyorum sizden havalimaninda operator olarak calisiyorum suan sun ex ve air berlin icin ve bilgi aldigim kaptanlar ve fo lar hepsi iyi niyet bilgi verdi eger sizin varsa bir bildigniz efendim ltf söyleyin veya bizimle paylasin suan 21 yasindayim saygilarla ve mülakatan kimse korkmasin calisan kazanir 0
  • Misafir 14 Eylül 2011, Çarşamba 03:34:00 Dünya'daki tek yıkıcı eleştirel mülakat sistemine sahip şirket Sunexpress. Saatimin dolmasına ve sözleşmemin bitmesine az kaldı. Bittiği an vınnnnn. Ben sizlere içerden sesleniyorum, AZICIK AKLINIZ VARSA, AÇ KALIN YİNE DE GELMEYİN BURAYA!!! Bilgilenmek isteyen arkadaşlara seve seve bilgi veririm. Yeni başlayan arkadaşlar heyecandan şaşkın tavuk gibiler ve maalesef Sunex in tuzağına düşüyorlar. Biz herkesi uyarıyoruz, ancak çoktan imzalamış bulunuyorlar hayatlarının kontratını. Daha eğitime başladığınız ilk gün anlayacaksınız bu yazıyı. Ya hiç mi tanığınız yok Sun da uçan?? !! Sorsanızda onlara! Dediğim gibi, isteyene seve seve full bilgi veririm arkadaşlar. 0
  • Misafir 14 Eylül 2011, Çarşamba 02:12:28 girmeye maçam yer ama tip param yok diyen arkadaşlar, şu an tip eğitimi alanların hemen hepsi sxs'in verdiği sözleşme güvencesi ile aldıkları kredi ile eğitim alıyor. yani kazanamadım ya da kazanamayacağımı biliyorum demiyorsunuz da tip parasını bahane ediyorsunuz, ancak işten anlamayan insanları kandırırsınız bunu biliyorsunuz değil mi? 0
  • Misafir 14 Eylül 2011, Çarşamba 02:02:58 insanlar sunexpress', tercih ediyor çünkü: - 30.000 euro alıyor ancak iş garantisi veriyor -iş garantisi veriyor çünkü baştan elemeyi sağlam yapıyor. mollymawk, simulator, bir buçuk saat süren full ingilizce interview sonunda seçiliyor adaylar. - type parası alıyor lakin herkes alıyor bu konuyu kimse bilmiyormuş gibi bir hava var bu haberde. en azından sözleşmeye imza atılıyor ve eğitim sırasında konaklama, yemek ve öğrenci maaşı veriliyor ki bu imkanların olduğu bir yer yok. -torpilin "t"si yok, zira sınavı almanlar, mülakatı da iki almandan oluşan toplam dört kişi yapıyor. nice kaptan çocuğunun elendiğini biliyoruz, zira başvuran ve yarısı asker kökenli olan 60'a yakın adayın sekizi girebildi. kısacası, kıskanma becer senin 1
  • Misafir 14 Eylül 2011, Çarşamba 01:01:08 22sini doldurmus bebe diyor işte zihniyet bu 0
  • Misafir 13 Eylül 2011, Salı 19:05:05 22 sini dolurmuş bebelere sıfır B738. 0
  • Misafir 13 Eylül 2011, Salı 19:03:34 SXS elemek için takacak bir şey bulamaz ise ya yaşa takar ya boya... 0
  • Misafir 13 Eylül 2011, Salı 18:34:17 ben zaten başvurmadım atpl yeni almış pilotlarda yaşa bakıyorlar. genç olsunda camurdan olsun değilmi ..sun expressmiş pegasusa helal olsun böyle geri kafalı değiller 0
  • Misafir 13 Eylül 2011, Salı 12:56:53 Bizim Türkiye de yerleşik olmamız Türk şirketlerine başvurularda işin içinden sıyrılırız anlamına gelmemektedir.Ticari faaliyette bulunan Türk Şirketleri artık Uluslararası tanınırlığı olan üniversite diploma sahiplerine iş vermeye başlayınca ve iş ilanlarında bu şekilde verince (Türkiye de bu üniversite sayısı bir elin parmağını geçmez) dananın kuyruğu kopacak.Şimdiye kadar Türk halkını öpenler de bir güzel patron ve yabancı çalışan tarafından öpülecek. 0
  • Misafir 13 Eylül 2011, Salı 12:45:53 Sırada yabancı doktor akabinde ithal öğretim görevlisi , teknisyen , kabin memuru , gazeteci var.Basel3 yani sermayenin serbest dolaşımından sonra işgücünün serbest dolaşımı da 2012 de yürürlüğe girecek.Ancak bazı zatı muhteremlerin master doktoraları bile aldıkları üniversitelerin UNESCO dan uluslararası eğtim kurumu onayı almadıklarından lise seviyesine uluslararası düzeyde düşecek ve serbest dolaşımdan faydalanamayacaklar.Anayasaya eklenen bir madde ile tüm uluslararası anlaşmalar Türk Anayasasından üstün olup , direk yürürlüğe girer der.Bu bağlamda havacılığı JAR/EASA'ya göre yaptığınıza göre Türk Anayasasına göre yabancı pilotları ben Türkiye'de uçurmam deme hakkına sahip değilsiniz.Anayasal olarak arka kapı mevcuttur. 0
  • Misafir 13 Eylül 2011, Salı 12:21:04 Tamam tüm yorumları okuduk değerlendirdik . Pegasus 27000 eu alıyor ve sonunda iş garantisi vermiyor. Dayınız THY de değilse girmek imkansız . Adam pilot olmuş nereye gitsin peki. Bu devirde en karlı yer yine SXS. Hiç değilse iş garantisi , tip parasını alsa bile.. 0
  • Misafir 13 Eylül 2011, Salı 12:11:36 Maçam yer , alasını yaparım ama ufak bir sorun var:30.000EU+kdv 0
  • Misafir 13 Eylül 2011, Salı 11:10:39 Siz sektör oyuncuları olarak önce İŞE ALIM KRİTERLERİNİZİ ADİL hale getirin , biz çaylaklar olarak elbet üzerimize düşeni yerine getirmeye hazırız. 0
  • Misafir 13 Eylül 2011, Salı 10:44:01 100.000 tl masraf karşılığında aylık 3000 Euro maaş alınması garantisi ise okumaya ne gerek var? Ha bir de böyle kebap iş dünyanın neresinde var? Buna kanan arkadaşlar da tam enayi imiş...Öyle olsaydı herkes işi gücü bırakır pilot olurdu. 1
  • Misafir 13 Eylül 2011, Salı 10:41:46 Sektörde istihdam sorunu, hakkımızı gasp eden yabancı pilotların evlerine gönderilmeleri ile çözülebilir. Sn. Ulaştırma Bakanı bile F/O olarak hiçbir şekilde yabancı pilot uçurulmasına izin vermeyeceklerini belirtmesine rağmen F/O statüsünde onlarca yabancı pilot uçmaktadır. Burada yorum yazacağınıza birlik olun, hakkınızı arayın... 0
  • Misafir 13 Eylül 2011, Salı 10:37:38 Acı gerçek şudur ki; siz verin 60.000 doları havayollarında pilot açığı var, hem 6000-7000 maaş ile işe başlarsınız, kaptan olunca maaşınız olur 20.000 tl diyerek onlarca kişiyi kandırdılar. Bir tek kendisini zeki zanneden arkadaşlar eğitimi tamamlayıp dünya gerçeklerini görünce isyan bayrağını açıyorlar. Başkasına kızacağınıza önce sektörü incelemeden ve vaatlere kanarak neden bu noktaya geldiğinizi sorgulayın... 0
  • Misafir 13 Eylül 2011, Salı 10:10:24 İş Garantisi ile modüler uçuş eğitimi açılıyormuş, hadi 50.000 dolar basın gidin tekarar kursa.... 0
  • Misafir 13 Eylül 2011, Salı 09:48:48 Biz biliriz ki devre olsun taştan olsun:Adam hava kuvvetlerinde aktif uçucu değil radar , muhabere gibi sınıflarda ama devresi koçlar gibi uçuş işletme md.Bu radarcı veya muhabereciden tip parası da alınmaz asker olduğundan ve kötü de olsa ondan daha iyi olan sırf sivil olduğu için işinden olur.BİZ BU ASKER TAKIMINI GAYET İYİ BİLİRİZ NALINCI KESERİ GİBİ HEP KENDİLERİNE YONTARLAR HERŞEYİ. 0
  • Misafir 13 Eylül 2011, Salı 09:14:48 Maçası yiyen varsa buyursun sivil-asker farketmez... 0
  • Misafir 13 Eylül 2011, Salı 02:36:42 Geçtiğimiz ay Sunexpress sınavlarında bir skandal yaşandı. Ancak kimse duymadan örtbas edildi. İngilizceden bir aday "O" puan alarak kaldı. Sizce Atpl belgesini almış bir adam, an azından yanlışlıkla da olsa 2 puan alamaz mıydı. Toeic den 785 almış. Ben üzüldüm adama, ara - mücadel et dedim, ama arkadaşım sineye çekti. Bir yetkili "yalan" desin hadi, ben hemen isimleri yazmaya hazırım!! Yazıklar olsun size; uykusunu alamayan mülaakat ekiniz bugune kadar yaktığı 3'ncü can benim bildiğim. Acaba daha neler dönüyor Allah bilir. 0
  • Misafir 13 Eylül 2011, Salı 02:30:05 Ben Sunexpress in yapmış olduğu tüm sınavlarda başarılı oldum. Şunu söyleyebilirim ki, kimse abartmasın, o kadar da iyi ingilizce konuşamıyorlar. Ben zorlanacağımı zannetmiştim. Ama ezberleyerek geldikler ve Türkiye'de öğrendikleri belli. Bu arada 30.000 Euro sadece Türk ve sivil arkadaşlar için geçerliymiş. Enayi arıyorlar, okuduğum yazılardan da anladım, bazı savunan kıt kafalar da var bu durumu.. komik.. Kendi bindiğiniz dalı ve sizden sonraki Türk kardeşlerinizi zora sokuyorsunuz sadece. Selamlar 0
  • Misafir 13 Eylül 2011, Salı 00:23:12 daha neler görecez daha ne gibi insanlık dışı testlerden geçecez... 0
  • Misafir 13 Eylül 2011, Salı 00:18:25 evet yanlış okumuadınız doktor başlığıyla yazdım bütün bu olanların temelinde türkiyede çalışan yabancı pilotlar yatmaktadır.Yabancı dr getirtmek için bile kanun düzenlemesi gerekirken bu ülkede isteyen elini kolunu sallaya sallaya gelip pilotluk yapabiliyor. Aynı kanunlara tabiyiz (zaten bizim bir kanunumuzda yok) ama dışarda yabancı dr yabancı çlışan deyince yer yerinden oynuyor ama bizde maalesef tık yok talpa (thy pilotları derneği bol bol bira içip kağıt oynasınlar derneklerinde) asla ve asla hakkımızı savunmazlar öyle görünürler ama aba altındanda gayet güzel desteklerler. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 23:24:54 daha kolaysa o zaman TK ya girseydin arkadaş 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 22:10:28 Tip parasının ortalama maliyeti 6000 eu dur gerisi ticarettir. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 21:13:28 Arkadaşlar bu mesaj başvuran herkese gidiyor ve elemeleri çok kolay işin ucunda 30.000 euro olduğundan dolayı hemen geçiyorsunuz elemeleri ama sanunda hüsran...:(( unutmayın nerede bir rant varsa orada çoğunluk var,,, sözleşmeyi düzgün okuyun bakın neler ile karşılaşacaksınız...DİKKATLİ OLUN 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 21:06:19 Pilot olmak çok kolaymış gerçekten hepsi bu mu??? Okul 40.000 euro birde yip eğitimi 30.000 al sana pilot.. ben varım bu işee.. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 21:04:51 çok haklısınız artık pilotluluk paşa,kaptan ve parası olanların bebelerinin tekelinde maalesef bu hale geldi...uçağa binmeye korkar olduk...neyse yabancı pilotlar geldide biraz rahatladık 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 20:57:41 çok güzel haber 54.000 euro atpl frozen için verdik. 30.000 euro da tipe öderiz artık. 84.000 euro kredi ile 140.000 euroya geliyor zaten. 3.000 euro da maaş alırsan, üniversite bitir, dil öğren eşşek gibi ders çalış.. aylık maaşının yarısını kredi ödemeye ayırırsan. 8 senede krediyi bitirirsin. 2 yıldan fazla bir süre de atpl+tip eğitimleri sürsün. toplam 10 yılı hayatından sil. bide 10 yıl sun exprese çalış.. çook güzel gelişmeler gerçekten bunlar. sivil havacılık gelişiyor. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 20:43:30 Kedi uzanamadigi cigere mundar der . Emin olun elenen pilotlarin karalama kampanyasi bu yorumlar... Adamlar süper ingilizce istiyorlar . Mollymawk cok zor bi sinav degil ama o asamada bile 4 te 1 i eleniyor adaylarin...Bence o firmaya girmek THY ye girmekten cok daha zor. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 20:34:53 Pilotluk zengin zübbe bebelerinin tekeline girmeye devam ediyor... 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 20:22:04 SunExpress de modaya uyup tip parası almaya başladı. Tamam hadi buna itirazımız yok ama hem eğitim maliyetinin üstüne ciddi bir kar payı koyacaksınız, hem tip parası almadığınız pilotlarla aynı maaşı (ki bu maaş da piyasanın en düşüğü) vereceksiniz, hem de eğitim esnasındaki maaşı da 2500'den 500 €'ya düşüreceksiniz... İşte bu hoş değil... 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 20:11:11 Pilot pilottur, sivili askeri olmaz, ama ben neden işe alınmıyorum bunun sorumlusu asker pilotlar derseniz, gidin eğitim aldığınız şirketlere hesap sorun. sonuçta şirketler istediğini alır istemediğini almaz... 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 19:57:58 30000 euroyu veren yine asker paşalarimizin ogludur. türkiyede pilotluk saltanat gibidir. babadan ogula gecer. asker pilotlarimiz kızmasinlar kopurmesinler sivillere. babamiz pilot degil )) işte bu yuzden sizinle ayni degiliz.kimisi bu işi bilekle yapar, kimisi de devletin parasiyla yer icer pilot olur sonra zorunlu hizmet bitince solugu sivil havayolunda alir...sevgiler... 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 19:54:03 bu arada asker arkadasim sen heryerde hocalik yapmissindir eyvallah. benden iyisindir eyvallah ama gel gor ne yazik ki bu ucaklarda bilegin yaninda bilgi de onemli.ingilizcem gercekten de iyidir,ama gel gor yok mu cevrende daha 2 farkli kelimeyi bir araya getiremeyen savas pilotu?sivil de de var elbette ama onlar zaten iş bulamiyor.Bu arada diyorsun o kdr kıt kanaat geciniyorum,okulu bitirir bitirmez evlenirsin 2 tane cocuk hemen yaparsin sonra sivile gecince ilk iş sarkintilik yapmak olur.Lutfen biraz daha mantikli davranalim kac tane öçlümle sonuclanmiş sivil kazasi var?biz inişlerde briefing i avcumuzun ici gibi bildigimiz havalimanlari icin bile 0dan yapariz siz??sag sol iniş pas gecmek YOOOOOOk - niye unvanin zedelenir ölürsen sehit 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 19:50:12 ya hic kimse yabanci pilotlardan bahsetmemiş, sivil askere asker sivile atip tutmus. bende sivil kokenli bir kaptanim.askerlerden cok cektik, kendilerini komutan zannediyorlar,ama arkadasim altinizdaki ucak f4 veya f16 degil. oyle sananlar yuzunden diyarbakir kazalari oldu.hatanizi yuzunuze soyledigimizde kopurursunuz ama gel gor bi fms ten de anlamazsiniz.kisaca siz her havalimanini avcunuzun ici gibi bilirsiniz ama son sozu yaninizdaki F/O ölmeden once soyler sizler yuzunden. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 19:30:14 thy nın 4 yıllık shyo mezunu ucak teknısyenlerıne uygun gorduğü aylık ucret 1.350 tl bence bunu duyunca sunexpresın teklıfını direkt kabul edeceklerdir 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 19:10:57 Arkadaşın yazdıklarını okuyunca aklıma nedense Viyana Güzel Sanatlar fakültesine devam eden ve resimlerinden dolayı aşağılanan Hitler geldi.Toplum olarak ne ekip ve biçmekte olduğumuza çevremizdeki özellikle ateş çemberi varken her zamankinden daha dikkat etmeliyiz. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 19:08:21 Abi adamlar en başından açıkça söylüyorlar, rakam bu eğitim de bu, sonrası alacağın ücret de bu. Ben bizzat kendim aradım şirketi ve bana söylenen her parayı vereni değil seçim süreçlerini başarı ile geçenleri alıyorlarmış ve en az da üç yıl iş garantisi veriyorlarmış. Yani paranı çalmaya çalışmıyorlar ki. Beğenmiyosan başvurmazsın olur biter. Niye bu kadar tantana anlamak zor. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 19:00:47 HER TÜRK PİLOT DOĞAR HER TÜRK PİLOT DOĞAR YAYLALAR YAYLALAR YAYLALAR YAYLALAR HER TÜRK PİLOT DOĞAR HER TÜRK PİLOT DOĞAR ..........:) 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 18:23:24 15-20 yıllık teknısyen bile sıfır bir f/ o kadar maas alamaz hale geldii, onceden böylemiydi, gittikce kötuye giden teknik camiaya haklarımızı savunabilecek yöneticiler gelmesi dileklerimle ama giddikce kotuye gidiyor.. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 18:09:33 İdealizmin süzgecinden geçmiş değerlendirmenizle Türkiye'nin şartlarına uymaktan uzak , askeri ve yabancı pilotlara kapısını sonuna kadar açan Türk bayraklı ama bulunduğu topluma hizmet konusunda bence soru işareti uyandıran pembe panjürlü Türkiye evi-(mizde) ; sivil pilotların babalarının sanki D.Thrump ya da Bill Gates muamelesi görerek sağılacak inek muamelesini, işe devam garantisi olmaksızın görmesini ve en ulvi duygu olan sevginin ancak KARŞILIKLI olduğu sürece yaşanabilinir ve sürdürülebilinir olduğunu gözden uzak tutmanıza hiç bir anlam veremedim.Bulunduğum topluma artık hiç bir aidiyet duymayan biri olarak , sevgi havacılık sözlüğünde benim için anlamı için olsa olsa ancak nefrettir.Çünkü fazla nazlı aşık diğer aşığı usandırmıştır 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 17:44:20 Eger THY de ucmayacaksaniz ki THY alim acmiyacak , Bence Türkiye şartlarında 7.5 milyar ile ise baslamak iyi para , arti 3 yil boyunca B737 ucus saati ve tecrübesine sahip olacaksiniz. SXS gibi kaliteli bi firmada ucacaksiniz. Kimse kolelikten fln soz etmesin. Gercek pilot parayi degil ucmayi seven pilottur. 7.5 milyar neyinize yetmiyor. Turkiyede 1000 tl ile 4 kisi doyuran var. 6000 saatin olunca sende alacaksin 15 bin , ac gozluluk etmeyin. Is begenmeyen issiz kalir unutmayin. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 17:32:02 SXS nin bu hale gelmesi sektördeki şirketlerin çok ciddi kar kayıplarına ; AB de yaşanan bu borç krizi ile uğradını göstermekte ve tüm Türkiye'ye ekonomik anlamda seslenmek istiyorum:"BRACE FOR IMPACT".Umarım ben yanılırım. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 17:10:46 ESAS HESABI, DEVLETİN VERGİSİ İLE PİLOT OLUP TÜRKİYE DE ASTRONOT OLANLARDAN VE TSK YI YARI YOLDA BIRAKANLARDAN HESAP SORACAĞIZ , SORMAYA DA BAŞLADIK BU MÜTAHİT HAVACILARDAN. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 17:01:10 Bir tek sen uyanıktın değil mi? 50.000-60.000 doları bas, sonra 7-8 milyar maaşla işe sahip ol. Olamayınca ve kandırıldığını anlayınca, suçu asker pilotlarına at. Gidin iş garantili pilotluk eğitimi verip sizi açıkta bırakan şirketlerden hesap sorun... 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 16:58:45 Buraya yorum yazan arkadaşların anladığım kadarıyla yaşları çok genç ve tecrübeleri az. Arkadaşlar siz de birgün ahvayollarında uçacaksınız. Belki asker kökenli, belki yabancı uyruklu, belki de sivilden gelen kaptanlarla aynı uçakta uçacaksınız. O zaman göreceksiniz ki bu böbürlenmenin ve hor görmenin hiçbir anlamı yokmuş. Gece gündüz , tatil bayram beraber ağır bir mesai yapacaksınız. Bunları düşünmeye bile zamanınız olmayacak. Boşta olan arkadaşlar buralara yazı yazarak zaman harcayacağına tatil yapsın boş zamanını etkin değerlendirsin, sonra çok arar bu günleri. Türkiye şartlarında beğenmediğiniz 3000 € gerçekten iyi bir para. Allah herkese daha çok versin ve parasını güzel günlerde harcamayı nasip etsin. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 16:25:28 şu asker pilotları almasalarda bizde yabancı kaptanlarla insanca uçmaya devam etsek ne olur sanki 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 16:05:51 Şirket iki yıldır zarar etmekte çareyi farklı yollarda arıyor.Tasarruf deyim eleman çıkarıyor yerine kendi rakadaşlarını alıyor sonrada 30 000 Euro kadrosundaki elemanlarda toplu iş görüşmelerine devam etmekte.SUNEXPRESS sin suyu kaynamakta. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 15:59:42 İşsiz kalırım gene de SXS e başvurmam , o derece... 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 15:57:40 Uçuş okuluna yazılmaktan vaz geçmek için yeterince açık insanın tüm yorumları ve haberi okuması için... 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 15:48:53 Tüm ATPL li pilotların yapabilecekleri tek bir şey var:Para vermeden önce şirketten sim check isteyin.Uygunsanız zaten şirket size teklif yapar ve YAZILI OLARAK EN AZ 2000 SAAT PARAYI VERDİĞİNİZ O ŞİRKETTE UÇUŞ GARANTİSİ İSTEYİN.Aksi takdirde 30.000 eu yu tüm şirketler için konuşuyorum boşa veririrsiniz ve elinizde tiple boşta gezersiniz. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 15:42:01 Sivil pilotlara artık 30.000 eu verseler bile sağ koltuk kapalı beyler.Onun için bence hiç 30 bin eu yu vermeyin ; dost olarak söylüyorum. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 15:38:13 Bir de şöyle bir saçmalık var:Diyelim ki ben TRTO yu IFTC den aldım veya PGS dan ; SXS 'e veya başka bir şirkete başvuruyorum verilen cevap:"Üzgünüz , bizim de TRTO yetkimiz var ve biz kendi yetiştirdiğimiz pilotu alıyoruz".O zaman benim lisansıma işlettiğim tip tip değil:( 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 15:31:40 SXS bile fo koltuğunu para ile satar hale geldi ise havacılık Türkiye de aslında gerilemeye başlamıştır ve gelecek yoktur. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 15:19:40 ÇOK AYIPP SUNEXPRESS LUFTHANSA VE THY ORTAKLIGINDA KURULAN ŞİRKETİN FİAT POLİTİKASI ŞİMDİ BUMU YANİ NE OLDU BU FİYATLAR AÇIGA ÇIKTI, YABANCILARI DOLDUR ŞİRKETE HEM CAPTAN HEM FO NEDİR BU YABANCI HAYRANLIGI NEDİR YA BİRDE ÜSTÜNE BİLMEM KAÇ PARA TYPE ÜCRETİ İSTE GERÇİ TORPİLİ OLAN ĞİRİYOR ORAYADA BİZİM BİŞİ DEMEMİZ FAYDA VERMİYOR NEDERLERSE DESİNLER 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 15:13:23 Seni okuyan da TSK'da tipte öğretmen olanın B738 veya A320 de uçtuğunu sanacak. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 15:07:24 TSK'lı meslektaşıma katılıyorum. Ayrıca sanırım tüm işsiz pilotlar burada ve herkes çamur atma yarışında. Arkadaşlar meslekten biri olarak ize tavsiyem, internet başında ona buna laf atacağınıza oturun da dersinizi çalışın, Sunex gibi yıllardır ücretsiz tip veren şirket de tip ücreti almaya başladıysa, siz treni tamamen kaçırdınız demek oluyor ve bu saatten sonra hiçbir şirkete de kolay kolay giremezsiniz. Bence siz gidip ders çalışın, onun bunun ne yazdığına ve ne yaptığına bakmayın. Selamlar, 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 15:00:54 İPLİĞİNİZ PAZARA AMS KAZASI İLE ÇIKTI BEYLER.200 SAATLİKTEN PİLOT OLMADIĞINA JAR DAN FAA DEN DAHA FAZLA OTORİTE OLUP KARAR VERİP KÜÇÜMSEDİĞİNİZ İÇİN KAZA OLDU.AÇ OKU BAKALIM KAZA KIRIM RAPORUNU. AMA SEN ONA DA İTİMAT ETMEZSİN ŞİMDİ.SİZİN SORUNUNUZ TEMEL VE HAVACILIKLA İLGİLİ HERŞEYİ HER AN BİLDİĞİNİZİ İDDİA ETMENİZ.BA KULLANDIĞI FMS GİBİ SİSTEME ÇOK İYİ PİLOTSANIZ NEDEN KARŞI ÇIKTINIZ BU GÜNE KADAR?BEN SÖYLEYEYİM:PİLOTUN UÇAKTA KALKIŞINDAN İNİŞİNE KADAR HER HAREKETİNİ ELEKTRONİK OLARAK KAYDETTİĞİ İÇİN.HANGİ ŞİRKET FDR DATALARINA BAKARAK TOPGUN UÇUŞLARINIZI DEĞERLENDİRDİ BUGÜNE KADAR?BU ARADA ASKERİ PİLOT OLMAYI SEN KENDİN İSTEDİN BUNU PARA İÇİN YAPMIYORSAN NE İŞİN VAR SİVİL HAVACILIKTA?DERDİN MADEM PARA İDİ O ZAMAN MÜTAHİT OLSAYDIN. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 14:45:47 Sun Express de şirket mi? Şu rakamları ikiye katlasalar bile uçmam orada. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 14:28:38 Madde 1 : TSK da yıllarca uçmuş tipinde öğretmen olmuş adamla 200 saat neidüğü belirsiz pırpırda hayatında bulut görmeden gerçek şartlarda alet uçmadan pilot olmuşları aynı kefeye koyamazsın... Madde 2 : TSK dan gelende 30000 euro ne arar ? adam yıllarca kıt kanaat çalışmış,o intikal senin bu intikal benim denetlemeden denetlemeye tatbikattan tatbikata koşmuş, mesai mefhumu gözetmeden ırgat gibi uçmuştur.Gelmez tabi o paraya..istemeyene gider...En doğal hakkıdır. Madde 3 : Her koyun kendi bacağından asılır sen ona buna dışkı atacağına önce ben neyim kimim ona bakacaksın.... 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 14:22:22 PEGASUS 28000 € ÜCRET YOK, OTEL YOK ONUR 35000 € SKY 30000 € 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 14:12:46 Sorabilir miyim? Acaba kaç defa evden işe giderken sevdiklerin seni uğurladığında, acaba bir daha onları görebilecekmiyim diye kendine sordunmu? Az bile alıyoruz. Her an ölümle yüzyüzeyiz. Hergün kendimizi biraz daha geliştiriyoruz. Neden biliyor musun? İnsanlar sağsalim sevdiklerine ulaşabilsin diye! Bir doktor bile benden daha fazla kazanıyor. Gidiyor yanlış ameliyat yapıyor kimse sesini bile çıkarmıyor ;) FAZLA MI SENCE? 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 14:08:04 Sivil-Asker diye siz birbirinizi yiye durun, sizin yerine 1000' e yakın yabancı pilot türkiye'de F/O ve Kaptan olarak uça dursun, siz de seyredin... 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 13:49:42 Ne oldu anlı şanlı DLR larınız , pilot seçim kriterleriniz?Sizde demek artık sadece parası olan ya da TSK dan gelen mi pilot olarak uçar dediniz anlı şanlı şirketinizde.Bence siz DLR ı MLR ı bırakın da siz önce 30 bin kayma var mı diye sorun , ne de olsa her kapıyı açar öyle değil mi? 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 13:41:42 geçen eltimin oğlu girdi, yemekler süpermiş 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 13:37:17 Pilot enflasyonu arttı uçuş okulları tıka basa dolu bi 30000 € cukda bizim kasamıza girse fena mı olur süper fikir ! Kimse şirketleri suçlamasın bunu bu hale genç arkadaşlar getirmedi mi ? 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 13:34:47 Sun da hvkk kokenlilerde aynı muamele ile karşılaşyıyor. bunun icin pegasusa atlasa ve thy ye basvuruyorlar. cunku onlar para istemiyor.en azindan sunexpress adil . herkesten para istiyor. kimse demesinn askerden istemiyor diye (ucus işletmede devresi varsa o ayri ğ) 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 13:25:56 Dostum sen asker emeklisinden tip parası alanı söyle ; Türkiye'de bulabilirsen tabii... 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 13:17:34 bence çok fazla bile alıyorlar.....3000 euroyuu begenmıyorlar yuh yani... 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 13:15:56 Pilot mu müşteri mi belli değil, sanırsam yolcuları daha önemli buluyorlardır. Şirkette olması gereken aile bilincini iyice ortadan kaldırıyorlar. Adam tabi şirketini sevmez fırsatını bulduğunda kaçar gider. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 13:04:25 asker emeklisinden alıyormusun onu söyle... 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 12:26:04 Sunexpress'in kaptanları rakip firma Pegasus'dan her ay yüzde 20 daha fazla çalışıp buna karşılık 3000-4000 lira daha az para almayı nasıl kabul edebiliyor bunu anlamış değilim. Senede bir kere kullanacağı (yada kullanmayacağı) THY yada Lufthansa biletine karşılık senede 40-50 bin lira zarar etmek.. Gerçekten inanılmaz.. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 12:22:49 Demek TSK'dan gelenlerden de 30.000EU+kdv veriyor öyle mi?Yapma hepimiz birbiririmizi biliyoruz. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 12:22:29 Taa 2006 yılından beri Sunexpress şirketi web sitesinde her 3 base'ine de neden hem kaptan hemde FO arar hiç düşündünüz mü? İşte sebebi yukarıda yazıyor. Pegasus o arada pilotlarına 3 kere zam yaparken,THY maaşda alıp başını giderken,diğer tüm şirketler Sunexpress'i geride bırakırken bu şirket hala aynı şartlarla pilot bulabileceğini zannediyor.Son 5 yılda yüzlerce pilotunu başka şirketlere kaybeden,kalitesini gittikçe dibe vurduran Sunexpress yöneticileri hala bu şartlarla pilot bulabileceğini zannediyor.Ben buradan net şekilde söyleyeyim daha bir 5 yıl daha o ilan o web sitesinde durur.Gelenler aşırı mesaiden,az paradan ayrılıp başka şirkete gider,yerlerine daha tecrübesiz daha zayıf pilotlar gelir.Bir yerde de bu lastik patlar. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 12:13:28 evet arkadaslar. herkez yakınıyor. hem ıse alıyor hemde para ıstıyor dıye. kusura bakmayın ama sektorun bu hale gelmesınde yenı mezun arkadasların ne kadar sorumlu. eger dersenız sırketın ısletme mudurlerıne ben bu parayı vermeyım bana type verın ben bedavada olsa calısırım dersenız sızden type parası da ısterler, lıne egıtımı boyunca uctugunuzda 1 euro bıle alamassanız. bence hıc yakınmayın. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 12:12:22 Hadi bakalım modern çağın "tipli" köleleri...Bu çağda borç kölesi olmamaktır aslolan ; pilot olmak ise sadece teferuattır. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 12:09:54 Yorumlara bakıyorum da sanki sektörde diğerleri type eğiyimi için ücret almıyorlar. Pegasus, Sky, Onur hepsi type ücreti alıyorlar ve eğitim sonrası iş garantiniz yok. Ama Sunexpres en başından itibaren size ne vereceğini ve ne alacağını en başından itibaren söylüyor. Hiç olmazsa sizi çeşitli bahanelerle bekletmiyorlar. İki ay sonra ne olacağım düye düşünmüyorsunuz. CRM, Safety, eğitim kalitesi diğer şirketlerle karşılaştırılamaz bile. FO 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 12:05:51 Arkadışım çok doğru yazmış , bu bir çarkttır.Bunu önerenler hep şirketlerin uçuş işletme md lükleridir.Bunu ticari çarka çevirerek , özellikle havacılık şirketlerinde aslan payına sahip kokpit maaşlarında giderleri düşürüp hem patron ve genel md gözüne girmeye çalışırlar hem de zam almaya gittiklerinde yüzleri olur.Mesele yeni pilotu şirkete kazandırmak değildir asıl mesele bolca pilotun 30.000 EU artı KDV 'si almaktır.Onun için türlü bahanelerle tip alan pilotlar yeni yer açılması için sim checklerde fail edilir , yerine yeni 30.000 EU + kdv karşılığında pilot alınır ve bu çark böyle dönmeye başlar.Ticari kazancı çok fazladır.Ben SHGM yerinde olsam tüm TRTO yetkisi olan şirketlerden YILLIK olarak para alırım ve personelin maaş sorunun çö 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 11:49:28 yazık oldu type eğitimi olmayan pilotlara 30000 yuro çok para bu çocukların parası olsaydı eğitimi alır bir yerde işe başlarlardı hiç olmassa işe al bu parayı maaşından kes yazıklar olsun 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 11:48:40 Bu durumda Sunexpress çaycısı Pilot'tan daha fazla değerli oluyor:) Ücretli kölelik yapacak arkadaşlar dikkatli olun lütfen bu tarz şirketlerde işe gireceğim diye ailenizin veya kendi alınterinizle kazandığınız paraları type parası soygununa kaptırmayın...Eğitim sonrasında biz seni beğenmedik derler böylece 30000 euro'yu kaptırıp ortalıkta feryat figan gezersiniz... 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 11:46:55 MERAK ETMEYİN ONLARDAN DA ALIYORLAR. MOLLYMAWK DİYE BİR MODUL GETİRDİLER, YAPTIKLARI SINAV ÇOK BASİT FAKAT DEĞERLENDİRME DEKİ ESAS KISTAS NEDİR, ANLAMAK MÜMKÜN DEĞİL. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 11:46:42 Güzel bir uygulama pilotlarında insan olduklarını öğrenme zamanı gelmişti. Bu piyasayı tekelleştirip daha sonra istediğin terbiyesizliği yapma devri biter. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 11:46:39 SHGM uyguladığı muafiyet ve TSK dan gelenlerin sivil havacılıkta uçuşların kredilenmesi uyarınca tüm şirketler kaptan açığı nedeni ile TSK dan gelenlerden para mara almamaktadır. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 11:42:31 Tek kelime ile işin artık sektör olarak bokunu çıkardınız. 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 11:41:03 Hadi bakalım şimdiye ATPL alasıya kadar az yolunmuşunuz biraz daha yolunun "çaylak kazlar". 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 11:37:27 Türkiye de iki ELİT kesim sadece pilot olabilir havayolunda:1-Hava Kuvvetleri'nden gelenler.2-Parası olup ticarette tutunacak kadar kafası olmayan, napıyım ben de pilot olayım diyen zengin bebeler.Parası olmayan kafası çalışan ve yetenekliymiş boşver , gitsin onlarda Sanal Pilot olsun(!)... 0
  • Misafir 12 Eylül 2011, Pazartesi 11:27:39 GİT TIR ŞÖRÜ OL DAHA İYİ KAZANIRSIN EN AZINDAN EŞEK GİBİ SEMER VURMAZ KİMSE.BU KARARI ALANLARA MÜSTEHAK AYDA 200-300 SAAT UÇMAK.SORMAK LAZIM HAVA KUVETLERİNDEN GELEN DEVRELERİNİZDEN DE TİP PARASI ALIYOR MUSUNUZ? 1