SHGM'DEN YABANCI PİLOT AYARI!

    Çok beğenilenler

  • SX 09 Kasım 2012, Cuma 23:52:20 Sunxpress simdi belki biraz burnu iner. Turkleri interview bile cagirmiyorlar resmen 3
    • HUYLU 10 Kasım 2012, Cumartesi 14:15:37 huylu huyundan vaz geçmez. 1
  • Kabin Amirine Cevap 10 Kasım 2012, Cumartesi 14:04:25 Degerli Kabin Amiri arkadasim , sen hangi bilgin ile Turk Pilotlarinin emniyetli olup olmadigi hakkinda yorum yapabiliyorsun . Yoksa senin icin sadece onemli olan disiplinli Turk Pilotlari yerine sizlerle ucusta makara yapan yabanci pilotlarimidir ? 19 sene sana pek birsey katmamis sanirim . Ben Turkum , Turk pilotuyum ama Emirates Havayollarinda ucuyorum ve biliyorum ki bizim ulkemizde ki yabanci pilotlarin hepsi buralarda is bulamadiklari icin , yetersiz olduklari icin gelmisler Turkiyeye . Once aynaya kendin bak , iki cumle ingilizce anonsu bile dogru duzgun okuyamayan sizlersiniz . O zaman yabanci kabin ekipleri de gelsin bakalim ne olucak o zaman sizin haliniz ? O zaman da boyle konusabilecek misin acaba ? 2
    • kabin amiri 10 Kasım 2012, Cumartesi 20:31:48 disiplinli Türk pilotları mı:)))))) hani iniş kalkış dahil uçuşun her safhasında sigara içip kabin memurlarına asılan disiplinli Türk pilotları mı :)))))))))))))) 5
  • Tüm yorumlar

  • İsim / Rumuz 16 Kasım 2012, Cuma 19:19:46 muhtemelen tarih yaklastikca sirketler operasyonun devami icin uzatma talep edeceklerdir . Tabi Sivil Havacilik Genel Mudurlugumuz buna nasil cevap verecek , bekleyip gorelim . 0
  • İsim / Rumuz 16 Kasım 2012, Cuma 19:17:57 SIVIL HAVACILIGIN bu kararin arkasinda durmasini bekliyoruz 0
  • İsim / Rumuz 16 Kasım 2012, Cuma 19:16:45 thy dir ne yapsa yeridir 0
  • yerdeki pilot 15 Kasım 2012, Perşembe 15:55:23 Arkadaslar biz burda yabanci/yerli pilot tartisirken THY YINE PARC AVIATON ARACILIGILA YABANCI PILOT ARIO (bu pilotlarinda arasinda birakin lise ortaokul mezunlari var. www.latestpilotjobs.com Have a nice sleep 0
    • expired 16 Kasım 2012, Cuma 00:35:19 Arkadaşım yazın üzerine ilana baktım. İlanın süresi dolmuş. Job published date : 2012-07-10 Job expiry date : 2012-07-31 Yazarken az dikakt edelim.. 0
    • pardon 16 Kasım 2012, Cuma 00:37:37 Yalnız başka bir ilan da ha gördüm şimdi orada..320 için ayın 12 sinde verilmiş 30 kasım son tarihli..Tecrübeli arananlar..Bu konuda haklısın.. 0
  • GENETİĞİ DEĞİŞTİRİLMİŞ TÜRKİYE 13 Kasım 2012, Salı 18:51:34 Sorun sektörel değil , bu ülke ucube olmuş haberimiz yok:UNDP(BM Kalkınma Ajansı)'nın alımlarına bakıyorsun , Türkiye alımları için bile Kuveyt vatandaşı şartı koşuluyor , Türk vatandaşı değil.Bu Ankara'da olan alımlar.Mesela Kenya'ya bakıyorsun , Kenya vatandaşı aranıyor muadili pozisyon için.Artık yeni anayasada Türk kelimesi çıkarıldıktan sonra halimizi düşünmek bile istemiyorum. 0
  • işe yarayacak mı ? 13 Kasım 2012, Salı 14:52:39 altı aya kadar belli olur yıllardır işsiziz. yok iyi olana iş çok felan demeyin sorunun kaynağı bu idi çünkü yabancı pilot şirketler için avantajlı idi her açıdan istedikleri gibi alırlar istedikleri gibi çıkarırlar idi. ama ben genede çok ümitli değilim şirketler bir yolunu bulurmuş gibime geliyor. 0
  • SHGM 12 Kasım 2012, Pazartesi 12:50:34 Keşke işletme bazlı değil de , ülke bazlı yüzde 25 i alsaydı. 0
  • THY 12 Kasım 2012, Pazartesi 08:18:36 Onkar başka bir atmosferde uçuyorlar üçümcü boyutda falan onun için yok 4 yıllık üni yok lisans mezunu başta şu insan kaynaklarının başında cellat varya onu yollamak lazım türkceli de nereye getirdiğini milleti perişan ettiğini herkes bilir,lisans yaptıktan sonra pilot neden olayım kardeşim yönetici olurum kanser riskim olmaz takıntı yapmış adam heralde 4 yılda 4 yıl ağam uçağı 4 yıllık üni uçurmuyor ahanda uçanları görüyoruz hemen hemen hepsi DLR'a gitmiştir e ama kelle koltuk ne anladık kendi insanınıza zorluk çıkarmak için elinizden geleni yapıyorsunuzya yazıklar olsun 3
    • SIRASI GELEN GİDECEK 12 Kasım 2012, Pazartesi 09:55:18 Türk sivil havacılığı en geç 2015 itibari ile IK anlamında çifte kıskaca girecektir:1-Gençler artık bu reklam kokan hareketleri yemiyor ve kendilerinden önceki jenerasyona yapılan haksızlıkları not ediyor ve pilot ihtiyacı olan parasını bastırır ve yetiştirir , 200.000 tl yi riskli çocukluk hayalim olan bu iş için harcayamam modunda çoğu(gerçeten kafası çalışan kesim).2-Aktif olarak uçan tecrübeli gençlerimiz Tr'de kendilerine bu ülkede haklı olarak çoğu konuda haklarının yenildiğini düşünüyorlar ve Çin(fo maaşı şu an 16.000usd'e fırlamış durumda,körfez bölgesi de aynı parayı adamsızlıktan yakında vermeye başlayacak, Rusya bile adamsızlıktan kapılarını yabancı pilota açtı)gibi alternatiflere bakmaya başladılar.3-Pprune Türk sivil havacılığı hakkında yazılanlardan sonra Tr bir daha asla iyi özelliklere sahip yabancı pilot istihdam edemeyecek ve alkolik,kişilik bozukluğu olanlarla idare edecektir.Avrupa'da da artık gençler borçlanma maaliyeti nedeni ile pilot olmadıklarını hesaba katalım 0
  • asker emeklisi pilotum muhendisleri tek gecerim diyen amcaya 11 Kasım 2012, Pazar 23:49:49 Bende seni sona bile yazmam.Git önce ingilizce öğren sonra torunlarını parka götür . 0
    • İsim / Rumuz 12 Kasım 2012, Pazartesi 15:06:41 ayrica herkes asker kökenlileri de biliyor, naparlar, nasil ucarlar, nasil konusurlar. herkes herkesi biliyor, ufak bir topluluguz biz, hic atip tutmaya gerek yok.. 0
  • SAYI 11 Kasım 2012, Pazar 23:47:08 Uçuş okullarına talebin düşmesi neticesinde sisteme değil de tamamı ile piara yönelik bir yönerge.Uçuş okulları kendilerine yolunacak çaylaklar bularak ayakta kalırlarken , yabancı pilotların hala Türkiye de uçmaları amaçlanmaktadır.Yabancı pilot sayısı aslında bir nevi SHGM'nin uçuş okulları üzerinde denetsel anlamında zayıflığını da ortaya koymaktadır. 0
    • adam haklı beyler 12 Kasım 2012, Pazartesi 07:58:26 bu sadece uçuş okullarına yarayacaktır net. 0
  • İsim / Rumuz 11 Kasım 2012, Pazar 23:20:05 Adam beden eğitimi öğretmenliği , peyzaj , halkla ilişkiler mezunu ve bir kelime ingilizce bilmez ama torpille THY na girer , ben LEVEL 4 ile yurt dışında uçuyorum , 321 de 4500 saatim var ve THY bana diyorki sadece lisans mezunu alıyoruz . Ama THY ında uçan arkadaşlarımda sakın ama sakın TR ye gelip giderken mecbur kalmadıkca THY dan bilet alma , kokpitde durum içler acısı , ALLAH korusun diyor . Yaşanan olayları anlatıyor , inanamıyorum ve inanmak istemiyorum . Burda yorum yazan kaç kişi ne olup bittiğini biliyor acaba . Ben kendim şahidim , similatöre yöneticiler tarafından elinden tutup götürülen ve 2 ayrı zamanda hiçbir umut yok diyerek öğretmen tarafından similatörün 15. Dakikası dışarı çıkarılan çok yakın arkadaşım şimdi 737 de uçuyor.Bu nasıl oldu , listede adı yokken varolan kişinin rastgele üstü çizilip bu arkadaşımın ismi yazıldı . Ben daha eğitim aldığı zamanlarda kendisine bırakması gerektiğini söylemişdim . Ama torpille ve yukardan verilen emirle şimdi öğretmenle uçuyor . 1
    • CESARET 12 Kasım 2012, Pazartesi 00:18:52 İyi cesaret.Yalnız cesaret ile aptallık ince bir çizgi derler.Kendi hayatını riske atacak kadar cesaret (!) sahibi , arkasındaki taşıdığı yolcuları tehlikeye atacak kadar aptal.Bu kafadaki THY için söylenecek tek söz Allah akıl versin olurdu herhalde... 0
    • aöf al 12 Kasım 2012, Pazartesi 22:00:53 Arkadaşım sen de git hiç değilse..bir açık öğretim diploması al bari..Bu şekilde girenler var..4 yıllık istemek kötü bir şey mi..okumuş adam istiyorlar..h dersin ki uçağı diploma uçurmaz onda da haklısın. ama gel gör ki eğitim iyidir.. 0
  • İsim / Rumuz 11 Kasım 2012, Pazar 23:03:29 Bravo , bunu THY na göndermek lazım 0
  • Sonunda 11 Kasım 2012, Pazar 22:26:56 Şükürler olsun. Sonunda bir şeyler olmaya başladı. aferin SHGM veya herkimse !! Umarım en yakın zamanda % sıfıra düşürürler..Bir tanesini bile görmek istemiyoruz. Çok vakit kaybeden oldu ..Çook..Bu vebalin altından kalkmak zor.. Şimdi asıl uçuş okullarına limit koysunlar. Matbaaya döndüler..BU kadar limitli bir piyasada bu kadar kişiyi mezun edemezler, etmemeliler..Uyanın.. 3
  • exeminer... 11 Kasım 2012, Pazar 17:44:36 hele şükür,bizim de sivil havacılık genel müdürlüğünde kafası çalışanlar varmış.biz kendi pilotumuzu kendimiz yetiştiririz,kaptanımızıda kendimiz eğitiriz.sektörde uçan yabancı kaptan karşıtı değilim ama dışarıda bu kadar bekleyen gençlerimiz varken niye yabancı uçuralım ki.biz avrupa da hangi ülkeye gitsek iş verirler acaba.bencede önce biz.adam bulamazsak yabancı belki olabilir.. 2
  • İsim / Rumuz 11 Kasım 2012, Pazar 16:46:23 havaciligi takip eden siradan(pilot olmayan yani) biri olarak bu kararin genc issiz pilotlara bir faydasi olacagini sanmiyorum.bunun yerine turk tescilli ucsklarda turk kaptan ucacak tarzi bir karar alinsaydi belki gencler icin bir faydasi olurdu.bilmiyorum dogru mu dusundum? 0
  • İsim / Rumuz 11 Kasım 2012, Pazar 16:25:41 ya bırakın arkadaşlar lise mezunlarını.ancak 40-50 sene onceydı onlar...Liseden mezun adam gitsin diksiyonunu düzeltsin(türkçede) daha sonra dil öğrensin.Sizin gibi adamlar zaten lise mezununa iş verirlerse şimdi yandık ...))) Zaten lisede öğretilen ingilizce de TOEFL düzeyinde ya :) Siz yurtdışındaki liselerle buradakileri bir sanıyorsunuz heralde.İngilizceyide uçuş okulunda falan ogrenilir sanıyorsunuz.Boş koyun... cacık olmaz sizden :))))))))) 8
    • DOKTORALI ASTRONOT 11 Kasım 2012, Pazar 18:20:27 Merak etme Avrupalı sen doktora yapsan da şirketinde seni Türk vatandaşı olduğun için işe almaz.Farklı olduğunu düşünüyorsan ispat için Lufthansa veya Avusturya havayollarına başvurmakta serbestsin.Hatta Yunanlı pilotlar Türkiye'de uçuyor ya bir özgeçmişini de Olimpic havayollarına da göndermeni de şiddetle tavsiye ederim ki kimin cacık olup olmadığını bir görelim. 2
    • 16:25 11 Kasım 2012, Pazar 18:25:02 Emirates'e bekleriz koçum benim. 1
    • İsim / Rumuz 11 Kasım 2012, Pazar 22:43:55 Sen su yazdigini burda ingilizce yaz ben senden burda ozur dileyecegim.Bende lise mezunuyum ve yurt disinda LEVEL 5 ile ucuyorum ve emin ol senin gibi cok konusanlar benim girdigim ingilizce sinavinda ancak adini ve soyadini yazar , sinavi tamamlar . 3
    • İsim / Rumuz 11 Kasım 2012, Pazar 22:45:30 Burda sen salatalik biz yogurtmu oluyoruz yoksa sen yogurt biz salatalik mi ? 0
    • İsim / Rumuz 11 Kasım 2012, Pazar 22:49:03 Ben lise mezunuyum ancak 1 sene hazirlik ve 3 sene haftada 36 saat ingilizce egitimi aldim lisede . Sence benmi iyi ingilizce biliyorumdur yoksa sen mi ? Universiteyi okuyamadim cunku ailevi maddi sorunlar nedeniyle hemen calisma hayatina girmek zorundaydim . Suan 777 kaptaniyim . 5
    • lise 11 Kasım 2012, Pazar 22:54:52 Hadi bi yorumda ben yazayım lise yada üni mezunu hepsine saygım var ama , küçük bi hayat hikayesi , 16 yaşında paraşütle atlamaya başladım 18 yaşında ilk yalnızımı uçtum, 12 yıl türk hava kurumunda uçuş öğretmenliği yaptım , 3 yıl Amerika da yaşadım 2 yılda orda uçtum, THK dan sonra şimdi kapanmış bir şirkette 2 yıl Flight engineer olarak uçtum eskiden şimdiki gibi kolay değildi lisans al hop sağ koltuğa otur,, şirket iflas etti bizde ayrıldık , 3 yıl busines jette uçtum tabi bunu eğitimini Flight Safety Dallas da aldım hiç sorunsuz burayı zaten herkes bilir USA dada bu jette uçtum , hayat devam ediyo tabi 3 yıldır da 737 de uçuyorum , yaş da 40 oldu uçuş saatinden ve pozisyonumdan bahsetmeye gerek yok , geçenlerde yeğenim universiteden mezun oldu beni aradı amca dedi ben thy girebilirmiyim diye ,uçuş okuluna git bitir sonra bakarız dedim ee sen niye girmedin bunca yıldır uçuyorsun dedim ben lise mezunuyum... 1
    • kendine bak 11 Kasım 2012, Pazar 23:11:01 sen belki okumussun(!) isminin onune bi unvan koymuşşun ama adam olamamışşın ne yazıkki. üzücü bir durum. 0
  • ucuokulundan mezun olmak önemli değil.. 11 Kasım 2012, Pazar 15:47:53 Gayet vasıfsız , atpl sınavlarını sadece ezberden veren , sistemden ,aerodinamikten , meterolojiden haberi olmayan , havacılık bilgilerinden yoksun onlarca arkadaş saldılar ortalığa. Tabiki şirketler kendi bünyelerinde bazı elemeler çoğu kişi almıyorlar.. Kaldı ki tip eğitimi vermek ayrı bir zahmet. neyse.. durumun herkes farkında , hariçten gazel okumasın kimse.. 0
    • KİM SUÇLU? 11 Kasım 2012, Pazar 16:47:14 Sektörün gerçek ihtiyaçlarından habersiz neyin doğru neyin yanlış olduğunu bilmeden bu işe girip hem zaman hem paralarını kaptırdığına inanan gençler mi,yoksa başta işi olumlu anlamda yönlendirmeden sorumlu TALPA gibi STK'lar(haklısınız gözümüzde büyütmeye gerek yok ,böyle bir vazifeleri de yok)ve sektörün isteklerine cevap veremeyen resmi denetimlerden sorumlu SHGM mi suçlu?Pilota adayları eksik geliyor , ezbere yetişiyor demek kolay da taşın altına elini koyarak bugüne kadar sen naptın diye adama sorarlar. 0
  • Kabin Amiri'ne :))))))))))))) 11 Kasım 2012, Pazar 15:28:03 Purser to the cockpit :)))))))))))))))))))))) 1
  • lise mezunu ve muhendis pilot 11 Kasım 2012, Pazar 15:16:40 asker emeklisi pilotum muhendisleri tek gecerim 8
    • tk 11 Kasım 2012, Pazar 16:20:27 bulabilirseniz tk ya aldığınız yabancı pilotları da mühendis olarak alınız o zaman. 2
    • İsim / Rumuz 15 Kasım 2012, Perşembe 19:12:58 Böyle alakasız yorumlara sazan gibi atlamayın belliki olayı asker pilot sivil pilot tartışmasına çekmek istiyor....gaza gelmeyin.... 0
  • KA 11 Kasım 2012, Pazar 15:16:01 Değerli kabin amiri sen bırak bizi değerlendirmeyi kendine bak be yav anons yap çöp topla beni değerlendir ben seni değerlendirebilirim sen beni değil bu kadar yabancılara hayransan vardır bir nedeni heralde bağzıları kabuklu severmiş sende onlardansın heralde :D 3
  • İsim / Rumuz 11 Kasım 2012, Pazar 14:25:24 Sevgili arkadaşlar bu uygulamaya karsi olanlar lütfen austrian airlines a internet üzerinden basvuru yapmayi bir denesinler (lufthansa yi denemeyin bile) 0
  • asi 11 Kasım 2012, Pazar 13:36:53 yüzlerce mezun pilot arkadaşlarımız boşta beklerken yabancı uyruklu pilotların ülkemizde çalışması sghm nin ayıbı.uçuş okularındaki tecrubeli uçuş öğretmenlerinin egitimiyle yetişen pilot arkadaşlarıma başarılar diliyorum. 2
    • İsim / Rumuz 12 Kasım 2012, Pazartesi 04:05:06 sadece yeni mezun olmus arkadaslar degil, onlarca tecrübeli 3000-4000 saatlik adamlarda bosta. sunex mesela tecrübeli f/o almiyor, tecrübelilerin yerine hollanda'dan sifir f/o lari ithal ediyor 0
  • Dogru Amircik 11 Kasım 2012, Pazar 12:37:06 Yabancılar yanlıs piste inmez,yanlıs karar vermez biraz zorlandıgında hemen looptan çıkmaz hepsi aslandır kaplandır.Asıl Tk daki yabancı pilotların kabine bakıs açısını burda yazmam bu çünkü yazının editörden geçememesi anlamına gelir.Kaptana ismiyle hitab etmek büyük Crm faaliyeti olarak görülür bu kabincikler tarafından!!bu arada Atlas ve sunex dısında yuzde 25 e takılacak bir şirket oldugunu düşünmüyorum piyasada!! Yabancı foyu kaptan yapan zihniyetede diyecek söz bulamıyorum!! Lütfen bu platformda bunu yapan şirketleri afişe edelim!! 1
    • insider 12 Kasım 2012, Pazartesi 04:01:12 sunex ve sky basi cekiyor yabanci f/o'lari kaptan yapmakta 0
  • Yeter artık, yeter... 11 Kasım 2012, Pazar 11:20:42 Sayın Binali yaklaşık 2 sene önce yabancı ikinci pilot çalıştırmayı düşünen şirketler ayaklarını denke alsınlar gibi bi açıklama yapmıştı. Muz cumhuriyeti olduğumuzdan kaynaklansa gerek, hala ne herhangi bir yaptırım var ne de denetleme. Umarım Pilvak ın çalıştayı bir işe yarar. 1
  • Başka rdikal kararlar da bkliyoruz. 11 Kasım 2012, Pazar 11:09:15 Bence geç kalınmış çok doğru bir karar. Buradaki yabancı pilotların kendi ülkelerinde eğer oranın vatandaşı değilse bir tane bile Türk Lisanslı pilot yoktur. SHGM uçuş saatleri ve dinlenme süreleri ile ilgili de düzenlemeler yapmalıdır diye düşünüyorum. Şirketler yönetmeliklerdeki max. ve min. değerleri çalışanşarın aleyhinde olacak şekilde sanki optimum değermiş gibi uyguluyor. Bu değerlerin insan sağlığına uygun optimumları da olmalıdır. (Örnek: Yıllık max. uçuş limiti 1000 saat ise sanki bu değer optimum bir değermiş gibi herkes 1000 saat uçuyor, aylık min. dinlenme günü 7 ise herkes 7 gün dinlenme ile uçuyor.) 1
  • Rumuz: Rumuz 11 Kasım 2012, Pazar 10:40:48 Bizim şirketler buna da bir oyun uydurur.Kabul ederlerse yabancıları TC uyruklu yaparlar. 0
    • İsim / Rumuz 13 Kasım 2012, Salı 17:17:48 Vallaha olur mu olur:)) Nasıl yabancı atletler Türk'leştiriliyorsa, bunlarada vatandaşlık bile verilir. Maksat bizlere eziyet değil mi:))? 0
  • Kabin Amirine cvp 11 Kasım 2012, Pazar 10:13:55 Dunyanin neresinde olursa olsun hicbir amir pilotlarin bilgi,beceri ve yeteneklerini degerlendirecek bilgi birikimine,tecrubeye sahip degildir.Havayolu sirketlerinin manuallerinde herkesin gorevi yazili olarak bellidir.Aksi taktirde tum derslere beraber girer,simulatorleri beraber ucardik.Kontrol ucuslarinda kokpitte amirler de olurdu.Bilip bilmeden konusmak iddia ettiginiz gibi 19 senelik bir amire yakismaz diye dusunuyorum. 2
    • İsim / Rumuz 12 Kasım 2012, Pazartesi 21:35:24 ne cevap yazıp aazını yorarsın be ya 0
  • DEĞMEZ 11 Kasım 2012, Pazar 10:13:49 Kanunu bile olmayan bir sektör.Ayda belki 20.000 tl alıyorsun ancak SGK na yatan sigorta primin asgari ücret düzeyinde.Lisans kaybı sigortalarının teminatları son derece komik ve istisnaları çok.Devede kulak yani.Dünyanın manyetik alanında bozulmalar nedeni ile artan radyasyon miktarı ile tüm dünyada uçucu ekiplerin aylık ve yıllık uçuş saatlerinin düşürülmesi gerekirken, tam tersine ekonomik krizler ve artan petrol fiyatları nedeni ile bunun tam tersi uygulanmakata ve uçuş saatleri arttırılmaya çalışılmaktadır.Sonuç olarak uçucu ekiplerde artık kanser vakalarına daha çok rastlanılmaktadır.İyi maaş alan insanlar ne yazık ki bu kazançlarını tam rahat edecekleri döneminde hastalıklarına harcamaktadırlar.Sosyal ve ruhi yıkımı saymıyorum bile.Sektörün ne yazık ki adil tabanlı etik kuralları olmayıp , kapitalizmin vahşiliği altında orman kanunları geçerli.Demokrasiyi içselleştirememiş toplumun yansımasında sektör de payını almakta ve "padişahlık" müessesi aleni hale gelmekte.Hiç değmez. 2
  • Yorumcu 11 Kasım 2012, Pazar 10:05:41 Neden sadece ikinci pilot sayisina Kota konuluyor.Kaptan olarak istihdam edilecek yabancilar da Kota konulmuyor?.Bu durum biraz siyaset kokuyor gibi.acaba ulkemize yogun bir kaptan gocu mu planlaniyor? 3
  • İsim / Rumuz 11 Kasım 2012, Pazar 05:35:13 yüzde 25 cok düşük bi rakam!! zaten sadece 1 tane firma var bu yüzdenin üzerinde istihdam sağlayan.. bu shgm nin yaptığı sadece gaz almaktır şöyle ki; 4 bin üstü ucmuş yabancı F/O lar kaptan yapılıcak ve gercekten hakeden TURK F/O lar yerinde saymaya devam ettirilip bu yüzdelik oran işide bu şekilde hallolucaktır!! shgm nin yaptığı rezillekten öte birşey deyildir!! shgm ÇAKAL ise FİRMALAR da kuyruğudur bu işler böyle!! 1
    • nasıl yani 11 Kasım 2012, Pazar 12:03:50 %25,düşük mü yüksek mi? Yanlış değerlendirme değil mi?Bence %25 çok büyük bir rakam.Maksimum % 10 olması gerekir. 1
  • HELAL SHGM 11 Kasım 2012, Pazar 01:45:09 Helal olsun shgm ,, şimdi görürüm şirketleri.. şu sunexpressi ben merak ediyorum asıl.. bakalım nasıl yapıcak .yabancı pilotlarını çalıştırsında görelim şimdi.. hadi yabancılar doğru evinize go home..)) yahu arkadaşlar bu gavurlar bizleri inglizcemiz iyiolsa dahi avrupa vatandaşı olmadığımız için bırakın pilot almayı çöpçü olarak ülkelerine almaz.. biz bunları neden burda tutalım hadi evine yabancı... 8
  • güzel haber 11 Kasım 2012, Pazar 01:37:24 haber güzel birde torpilli istihdamı azaltasalar çok güzel olur..anlayan anlar.. 0
  • Kabin amiri 10 Kasım 2012, Cumartesi 23:49:40 Ne zavallisin sen ya. Gören de uçuştan ucmaktan anlıyor sanar. Yabancıların katkısı bizzat tarafından gozlenmismis. Yabancı kaptanlarla uçan bir FO yum. Bir de bana sor bakalım bunların halini. Bizzat yanlarında uçuyorum. Sen kimsin ya. Sana konuşmak bile düşmez. Ne biliyor, ne görüyorsun ki. Sıradan kisiliksiz bir yabancı hayranısın sadece. Onlara kaç milyon euro para gittiğinden haberin de yoktur ayrıca. 4
  • 22 yillik pilota 10 Kasım 2012, Cumartesi 22:44:45 Kaptanim o cumleyi yazan ellerinizden saygiyla operim efendim. saygilarimla... 1
  • TİGER/TİGER 10 Kasım 2012, Cumartesi 22:28:18 Arkadaşlar projeye gönülden katılıyorum, doğrusuda budur, öyle ya kendi işsiz pilotuma iş vermeden niçin dışarıdan pilot alayım....Şimdi öbür taraftan bir bakalım. Ülkemizdeki pilot yetiştiren okullar mezun olanlara ne tip uçak lisansı veriyor, yani düz bir pilot lisansı veriyor.Doğrumu, doğru. Peki senin uçak şirketin var, ikinci pilota ihtiyacın var, ne yapacaksın?Ülkende işlettiğin uçak tipinde ikinci pilot bulursan al çalıştır problem yok, amma yoksa ne yapacaksın, tabiki dışarıdan temin edeceksin. Efendim olmaz al sen yetiştir dersen oda hiç olmaz. Bir tip eğitimi vermenin maliyetini herhalde biliyorsunuz. Dolayısiyle bu imkansız oluyor. Ancak bu nasıl oluyor, havayoluna kabul edilen APTL lisanslı pilota deniyorki...arkadaş ben sana tip eğitimi vereceğim ve bunun karşılığında da senden 30 bin EUR a alacağım....Şimdi bunu yapabilen varsa onlara ikinci pilotluk için iş var, kabul etmeyenlerede maalesef iş yok. Bu nedenle dışarıdan şartlara uygun ikinci pilot alımı yapılıyor..... 6
    • ... 11 Kasım 2012, Pazar 10:17:02 Tip eğitimleri askeri pilotların maaşlarından kesilirken sivillerden 30.000 eu peşinen istenmektedir.Sivil kökenliler sağılacak inek, doğru. 0
    • tip egitiminin degeri 11 Kasım 2012, Pazar 23:28:25 gercek degeri 15000 eurodur. kalan 15000 euro sirketin karıdır. Yada sivilden alıp askerin tip parasını cıkarma parasıdır. bazı malum sirketler aynen boyle calısır. 1
  • Tayyareci tayyar :))) 10 Kasım 2012, Cumartesi 21:29:25 Tayyareci10 Kasım 2012, Cumartesi 17:04:12 test pilotu değiliz malesef normal yolcu uçağı kullanan pilotlarız bu kadar kasma istersen o senin anlatmaya çalıştığın çok farklı bir uygulama internetteden bir iki cümle okuyup burda garip yazılar yazma aslanım 1
  • www 10 Kasım 2012, Cumartesi 21:21:46 Sunexpress şimdi kara kara düşünüyodur.Geç alınmış güzel bi karar ama bence yüzde 20 olması daha iyi olurdu.Yurtdışında özellikle avrupada bizi kimse almıyoken bizim almamızın bi manası yok.Önce kendi insanımıza sahip çıkmalıyız.Tabiki hakeden bu işe emek veren çabalayan insanlar için konuşuyorum.Emeksiz bu iş olmaz.Zor bi iş vesselam. 2
  • ? 10 Kasım 2012, Cumartesi 20:57:25 Millet gene başlamış mühendis pilot bilmem ne pilot ya kardeşim pilot pilotdur ya alırsın eğitimini uçarsın yok 4 sene okumuşta sonra pilot olmuşta üniversiteliymişte lise mezunu olamazmışta hak yeniyormuşta ne hakkı kimin hakkı kardeşim adam zeki kafası basıyorki liseden sonra pilot olabilmiş demekki kapasitesi var maden mühendis oldun mühendislik yap kardeşim ozaman liseden mezun olanda seçimini yapmış oda pilotaj eğitimi almış saçma sapan yorum yazmayın azcık kendinize ve çevrenizdeki insanlara saygınız olsun mühendise saygıymış ne diyorsun sen ya pilot olmak için 4 sene okumaya gerek yok dünyada nerde bir örneği var kanadada adamlar lise mezunu amerikada lise mezunu avrupa öğle zaten üniversite okumuş adam buralarda pilotlık yapmıyor gerekte kalmıyor zaten abartmayın bu kadar bu kafa yapınızla daha çoook sürünürsünüz çoook atı alan yunan üsküdarı geçiyor sizler yiyin birbirinizi süper mühendisler......................... 1
  • wrong 10 Kasım 2012, Cumartesi 20:49:41 bence yanlış bir uygulama olacak bu karar..bundan sonra görün bakalım uçak kazalarını...torpilli pilot bebelerinin kullandıkları uçağa binmek intihar olur...akıllı olun yabancı abilerinize sahip çıkın 6
  • havacı 10 Kasım 2012, Cumartesi 19:46:56 SHGM'nin kararı çok doğru ancak çuvaldızı da kendimize batıralım. Pilotluk öyle milliyetle olunsaydı 75 milyon pilotumuz olurdu bugün. Memlekette kimin nasıl pilot olduğu ortada, parayı veren olabiliyor. Bu nedenle hiçbir havayolu güvenmediği pilotu sırf Türk diye almaz. Var mı bundan ötesi? 2
  • Yabanci pilota 10 Kasım 2012, Cumartesi 19:13:19 HAYIR.hicmi milliyetci duygularimiz kalmamış.yazik be. 3
  • Önce neredeydiniz? 10 Kasım 2012, Cumartesi 18:45:31 Bu uygulamaya bugüne kadar limit konulmamış olması zaten çok büyük hata ama yabancı pilotların çoğu zaten kaptan pilot ya da bu uygulamayla şirketler tarafından kaptanlığa terfi ettirilecek ikinci pilotlar, yani bu kısıtlama genele getirilmeliydi. Ama asıl yanlış şu, sen önce şirketleri bu konuda serbest bırakacaksın ardından kısıtlama getirdim kardeşim çalışanlarınızı işten çıkarın diyeceksin. Kesinlikle doğru bir uygulama olmasına rağmen geç başlanmış olması nedeniyle olan yine Türk Sivil Havacılığına olacak, yeni Danimarka vakaları çıkacak ortaya. 0
  • İsim / Rumuz 10 Kasım 2012, Cumartesi 18:24:53 nasil bir devlet demek isterdim ama nasil bir milletiz biz yahuuu, 25% ne demek ya , devlet ne yapsin bizim ceolar millet haini oldugu sürece devlet ne yapsin, bizim sirkete (avusturya) birtane türk var oda benim , adamlara pilot lazim , o kadar disaridan yani kendi komsularindan basvuru var ne tecürbeli ne kaliteli sirketlerde calisan pilotlar ama önce kendi pilotlarimizin önünü acalim sonra düsünürüz , yani bu hic yabanci pilot almamak demek, cünkü bügün 6 bin euro maasi ben kendi irkimdan olan insana veririmki onun cocuklari iyi okulara gidip hayirli bir gelecek sunsun devletime,yabanci bir pilot o paramizi alip kendi devletine yatirim yapar- bu demek bizim devletin elinden para gider, bunu söyleyen bizim sirketin ögretmen pilotlari, beni ana dili gibi almanca ve vatandas oldugum icin aldilar, halen saskinim, ama kac sene gecti adamlar bana düsman gözüylen bakiyorlar , öyle berbat durum bazen ucma hefesim bile ucup gidiyor, 1
  • Tebrikler 10 Kasım 2012, Cumartesi 18:12:35 Son derece yerinde bir karar.Belki issiz arkadaslar ise yerlestirilebilir.Soruna duyarsiz kalmadiginiz icin tebrikler ve tesekkurler SHGM. 2
  • FG737 10 Kasım 2012, Cumartesi 17:17:27 Sonunda SHGM kendi milletinin pilotlarına bir farkındalık yarattı. Bırakın bu aptalca yabancı hayranlığını! Bizde çalışan yabancı FO'lar çok iyi çok bilgili pilotlar mı! Yoksa kendi ülkelerinden batan kaçan şirketlerin adamlarımı . Edebi İngilizce havacılıkta şart değildir önemli olan gerektiği yerde gerekeni yapıp ona göre cevap verebilmektir. Yoksa ingilizcesi süpermis adam roman mi yazacak uçakta boşa yabancı hayranlığı yapıp durmayın kendinizi ve vatandaşlarınızı küçük görmeyin. Bu arada bu sonuçta TALPA'nın da lobi çalışmaları ve katkıları büyük yeni yönetime teşekkürlerimle... 2
  • YETERLİ Mİ... 10 Kasım 2012, Cumartesi 17:11:12 KEŞKE SADECE F/O KISITLAMASI OLMASAYDI.... ŞİMDİ KAPTANLIĞA NAMZET , MEVCUT TÜRK F/O LAR DURURKEN AVRUPA'DA İŞ BULAMAYAN YABACI KAPTANLAR GETİRİLECEK... İNŞALLAH DEVAMINDA BU DURUMDA DÜZELTİLİR... 2
  • Tayyareci 10 Kasım 2012, Cumartesi 17:04:12 Düzenleyici otorite her zaman minimum standartları belirler. Personelde de, bakımda da bu böyledir. Şirketlere düşen minimum standartların üzerinde, sürdürülebilir bir politika uygulamaktır. Lise mezunundan neden havayolu pilotu olmaz ? Çünkü havayolu pilotluğu meslek hayatı boyunca kendini geliştirmeyi gerektirir. İyi bir havayolu pilotu hem teknik bilgisiyle, hem yabancı diliyle, hem de entelektüel birikimiyle sürekli gelişmeye açık olmalıdır. Bu mesleğe özeniyorsunuz, bunu anlayabiliyorum. Ama sorumluluğumuz çok fazla, bu yüzden her gün yeni bir şeyler öğrenmemiz gerekiyor. Sizlere tavsiyem, dünyadaki test pilotlarını araştırın. Test pilotu okullarında okutulan dersleri araştırın. Ondan sonra bilgi sahibi olun. 8
    • LİSE MEZUNLARI 10 Kasım 2012, Cumartesi 18:17:44 THY neden o zaman lise mezunu yabancı pilotları istihdam ediyor da kendi vatandaşına gelince astronot olacaksın diye tutturuyor?Demek ki lise mezunu pekala oluyormuş.Artı şunu ilave etmek lazım.Hiç bir yabancı ülkede gençlerin gelecekleri 3 saate sıkıştırılmıyor , o da yetmezmiş gibi belirli tarikatlerin ellerinde ÖSYM'nin yapacak olduğu sınavların soruları dolaşmıyor. 0
    • TAKIM/BİLGİ 10 Kasım 2012, Cumartesi 22:53:00 LİSE MEZUNUNDAN PİLOT OLMAZ DİYEN ARKADAŞIM SEN HAKİKATEN HAVACILIĞI BİLMİYORSUN YORUM FALAN YAPMA....HA ŞUNUDA İLAVE EDEYİM BEN PİLOT DEĞİLİM AMA YÜZLERCE LİSE MEZUNU KAPTAN PİLOT SANA GÖSTEREBİLİRİM HEMDE BU KİŞİLER FAAL HOCA..HABERİN OLSUN... 2
  • gurbetci issiz 10 Kasım 2012, Cumartesi 16:12:19 Gurbertcilere diyen arkadas, Su an hollandada 1000 tane issiz pilot var ve hollanda disardan pilot almio. Burda 1000 tane kendi issiz pilotlari varken ve bunlarda yaklsasik 120000 euro borclari varken sanirim oncelik kendi insanlarinindir.Bizim ulkemizde ise pilot ihtiyaci var versinler onceligi once kendi insanlarina, ve sonra eyer halan ihtiyac varsa o zaman yine alsinlar yabancilari.Ve tecrubesini yapmis olan ikinci pilotlarinda bir an once kaptan olmalari lazim o zaman tum sorunlar cozulmus olr.SHGM TESEKURLER. 1
  • insider 10 Kasım 2012, Cumartesi 14:50:53 Alinan karar dogru yolda atilmis güzel bir adim ama yetersiz. % 25 hala çok büyük bir oran! Bu oran ve üstünde yabanci f/o su olan sadece SunExpress var diye biliyorum. Bence sinirlama hemen %10 olarak karara baglanmaliydi. 2
  • Gurbetci 10 Kasım 2012, Cumartesi 14:35:28 Mavi kartin varsa sorun yok, sen yabanci statüsünde degilsin. 2
  • Gurbetcilere... 10 Kasım 2012, Cumartesi 14:33:46 Ya neyine karsi cikiyorsunuz anlamiyorum. Burada o kadar issiz pilot varken acikcasi banane yabanci pilotlardan. Ben nasil yurt disina cikip ucamiyorsam, ozellikle de avrupada onlarda buraya bukadar kolay gelmesin arkadas. Ayrica gurbetci olan pilotlar da buraya mi guvenip pilot olmus? Yasadiklari ulkede calissinlar. 4
  • helal olsun 10 Kasım 2012, Cumartesi 14:26:48 tabi yaaa !! madem Türksün göster ürksün..helal olsun SHGM'ye 5
  • dadas 10 Kasım 2012, Cumartesi 14:25:14 ben kendimde ikinci pilotum ve sunu söyleyim bence güzel ama yanlis bir uygulama. Bu uygulama yüzünden belki kaptan olamiyacam ben veya olsam bile normalinden cok uzun sürecek!!!! eminim bu uygula yüzünden bir sürü yabanci ikinci pilot hak etmedigi halde kaptan olacak. Kaptanlarda kisitlama gelsin bence!!!!!!! 3
  • shgm 10 Kasım 2012, Cumartesi 14:07:39 tum haklarım sana helal dir sonunda dogru bir adım atıldı 5
  • Petersburg rus ajanimisin ? 10 Kasım 2012, Cumartesi 14:03:55 Arkadas ben sana neden 4 sene harcanilacagini yazayim. Ben muhendislik fakultesinden mezun duktan sonra uzerine ucus egitimi aldim ve su anda bir fiil ikinci pilotluk gorevini icra etmekteyim. Ben kendimi bildim bileli pilot olmak isteyen biriydim harp okuluna ve A.U ne de ailemin dogrultusunda girmedim. Mantiklarinda su yatiyordu. Hepimimizin bdigi uzere class 1 med cerf. Alamadigimİz anda kapinin onundeyiz. İste bu sebeble elimizin altinda hic olmazsa pilotluktan ciksak bile sektorde kalip muhendislik yapabilecek kadar isimiz olsun diye gittik 4 sene. Bosuna degil. Ayrica pilot engineer sadece hava harp okulunda mezunlarina ait bir niceliktir. Hangi pilotaj ogrencisi ATPL doneminde Calculus, ve Enginneering mang. Gibi dersler alir ki ? Yada gorsede anlayabilir ki? Daha dogru oranti kuramayan adamlar var piyasada ezberle ders gecip. Gn.Nav dan full ezberle gecen arkadaslar var. Muhendise Biraz saygi lutfen  7
    • ... 10 Kasım 2012, Cumartesi 18:34:21 Calculus, ve Enginneering mang. sana daha çabuk kaptan olmanı mı sağlıyor? 2
    • kendini garantiye ha 10 Kasım 2012, Cumartesi 20:19:45 Yahu zaten kendin soyluyosun, sen saglik yonunden kendini garantiye almak icin gitmis unv. okumussun. Ammada garanticiymissin. Benim oyle bir derdim yok pilotluga sevdaliyim sagliktan kaybedersek bakarız basımızın caresine tamammı kardesim. Hem madem kendini garantiye almak icin 4 sene okudun almısın iste garantiye niye burda kastırıyosunki illada unv. diye. Kendi soyleminle bile celisiyosun. Calculuse falan gelince atpl mufredatı belli adam o mufredata hakimse ve sınavlarını veriyorsa kime ne ne okudugundan heleki size nee. O sirketlerin bilecegi iş. Seninkisi bana ne ben okudum herkes okusun mantığı. Son cümlen olan 'muhendise biraz saygı lutfen' de konuyu gayet güzel ozetlemis. Tam bir okumus yurdum insanı mentalitesi yani diyosun ki ben okumus adamım, sizden cok bilirim bana saygı gosterin e cahil takımı. Merak etme memlekette bu tiplerden cok var, bisey olmadan bisey oldugunu sanan takım. tabelcılr yuzundan ulke bi adım gidemiyo zaten yaa 1
    • Petersburg 10 Kasım 2012, Cumartesi 23:04:12 Rus Ajanı değilim.Söylediklerinize katılıyorum.Zaten son seçenek olarak pilotajı düşünen birisinden pilot olamaz.Ama pilotaja hazırlık olarak en iyi yollardan birtanesi mühendislikten geçmektedir.Bu kişilerin isteklerine veya görüşlerine bağlıdır tabi ki.Rossiya airlines'te F/O olan arkadaşımla kalıyorum.Burada uçuş okulları öğrencilerini alırken master level (мастер уровня) matematik ve fizik sınavına sokarlar.Mühendisleri ayrı bir kefeye koyup direk okula başlatırlar.Tabi ki sınavdan kalan kişi 1 yıl sonra aynı sınava tekrar girer ve 2. girişi olduğu için yedek kontenjanda kalır.Burada işler böyle yürümektedir.Güvenlik çok sıkıdır.Pilotlar bütün hava şartlarına uyum sağlamışlardır.Tabi ki sizin söyledikleriniz de doğru bir yoldur. Saygılar ... 1
  • TÜRKÇE BİLME ŞARTI 10 Kasım 2012, Cumartesi 13:57:13 Anadili gibi Türkçe konuşma şartı aransın; aynı Almanya'nın kokpit için akıcı Almanca şartını araması gibi ya da İtalya'ya uçacak tüm uçaklarda kabin memurları dahil en az bir İtalyanca diline vakıf olma zorunluluğunun İtalya AIP'sine yazılması gibi...Böylece hem başka ülke vatandaşı Türkler bu işten etkilenmezler, hem de her ipini kopartan her yabancı soluğu Türkiye'de alamaz.Yüzde koşulu vermek , yabancı 2.pilota açık kapı bırakmaktır ve yarın öbür gün gene saat dolduramayan Türk 2.pilotların kaptan olmalarında en büyük engel olacağından , kaptan yetersizliğinden gene yabancı pilotlara başvuru yapılarak kapatılmaya çalışılacaktır. 2
  • kabin amiri 10 Kasım 2012, Cumartesi 13:50:58 Bir kabin amiri olarak bu habere çok üzüldüm :( havacılıkta esas milliyet değil,emniyet olmalıydı.19 senedir havacılıkta çalışırken,yabancı pilotların bu sektöre katkıları tarafımdan bizzat izlendi...eminim tepki vereceksiniz,ama keşke Türk pilotlar olarak bir de aynada kendinizi görseniz... 19
    • İsim / Rumuz 10 Kasım 2012, Cumartesi 14:00:50 yabancı hosteslerin de katkılarının keşke gözlemleyebilsek, özellikle de rusya, ukrayna civarları.. 6
    • İsim / Rumuz 10 Kasım 2012, Cumartesi 14:20:50 kabin amiri arkadaş sen pilotları değerlendirecek kapasitedemisinki konuşuyosun yani bizde sizleri bilmesek bide emniyetli uçmuyomuşuz gel sen uçur ozaman uçağı daha emniyetli oluruz hiç bir pilot kendini ve uçağı tehlikeye atmaz çünkü en başta ortada kendi canı vardır bukadar bi insan cahil olur bişey bilmez 6
    • 22 yıllık pilot 10 Kasım 2012, Cumartesi 16:59:38 amirim ne yazık ki 19 yılınız boşa geçmiş... uçağa binmekle havacı olunmuyor demek ki . . . 5
    • Vay vay vay Kabin Amiri :)) 10 Kasım 2012, Cumartesi 19:13:01 Kabin Amiri asıl sen kendine üzül:)) Bir düşün bakalım 19 yıl içerisinde kaç kere yabancı pilotla uçtun? Tarafından bizzat izlenmiş ya! Bana rakam ver bakalım! Verebiliyorsan tabi ki! Karın ağrını çözelim:)) 2
    • kabin amiri 10 Kasım 2012, Cumartesi 20:37:35 evet kapasitem de ,yabancı dillerim de (hani sizlerin çoğunda ingilizce bile yokken),bilgi birikimim de sizleri değerlendirecek düzeyde çok şükür :) ayrıca yabancı deyince beyniniz ancak rusyaya kadar çalışıyor hala :) sizler aynaya bakmamaya devam edin,zaten ediyorsunuz da...biz de %10 ve ya 25 le mutlu mutlu uçarız... 4
    • TAKVİM/2012 11 Kasım 2012, Pazar 05:00:56 SEN SENİ ALAKADAR ETMEYEN İŞLERE KARIŞMA ÇAYMI KAHVEMİ MİSALİ GERİSİ BOŞ HEPSİ BU 3
    • emniyet 11 Kasım 2012, Pazar 06:37:25 kabin amirini elestirmeden once bir de rakamlara bakalim, 19 yilda 4 kulli hasarli kaza, bir o kadar maddi hasarli kaza,yanlis meydana inme vakasi, de-icing aracina carparak olumlu kazaya neden olma. 19 yilda eminim bu amir profesyonellige sigmayacak olaylara da tanik olmustur. en onemli cumlesi ise son cumlesi. aynada kendimizi gorebilsek. ama burasi aynada kendini goremeyenler ulkesi oyle degilmi ? 4
    • AMİR... 11 Kasım 2012, Pazar 12:31:39 BENİM BİLDİĞİM BİR KAÇ TİP AMİR VARDIR... BİR TANESİ İŞİNİ YAPAR İŞİNE SAYGILIDIR VE ÜZERİNE VAZİFE OLMAYAN İŞLERE DE KARIŞMAZ AYNI ZAMANDA KOKPİT EKİBİYLE OLAN DİYALOĞU DA GAYET SEVİYELİDİR... BİR BAŞKASI İSE İŞİNİ BECEREMEMEKLE KALMAYIP BU AÇIĞINI VICIK VICIK BİR TAVIRLARLA KAPATMAYA ÇALIŞIP BU SEVİYEYE KARŞILIK VERMEYENLERE DE ÇAMUR ATAR... ÇOĞUNLUK İLK SÖYLEDİĞİM GİBİ OLSA DA MALESEF İKİNCİ TİP DE VAR... PEKİ SAYIN KABİN AMİRİM SİZ . . . ?? 2
    • pilot in love 11 Kasım 2012, Pazar 23:01:52 Sevgili kabin amirim kendini bilmez bir kac Turk pilot yuzunden butun Turk pilotlarina hakaret edemezsin. Yabanci pilotlar sizinle makara yapip sirin gorunmeye calisiyorlar diye butun Turk pilotlarini genelleyip haddinizi asan konularda yorum yapmayin. Tabii ki kendini astronot sanan kompleksli pilotlarimiz var. Insanlara saldirirken birazda kendinize bakin. Kaciniz iki kelimelik ingilizce anonsu yuvarlamadan adam gibi yapabiliyor? Bir arkadas cok dogru yazmis. Eger cok biliyor olsaydiniz bizimle simulator egitimi alir kontrol ucusuna katilirdiniz. Herkes uzman oldugu konuyla ilgili konusursa gurultu kirliligi olmaz sanirim. 2
    • İsim / Rumuz 12 Kasım 2012, Pazartesi 21:45:50 bir kaptan olarak Türk kabin amirlerinin disiplininden de bahsetmek isterdim ama senden daha fazla havacılıgın içinde olan bir pilot olarak henüz elimin parmaklarını geçemedi bu sayı,onun için önce kendi işini yap degerlendirmeyi işin uzmanlarına bırakın !!! 1
  • Genç Pilotlar 10 Kasım 2012, Cumartesi 13:32:43 SHGM yetkililerine teşekkürler. Bu örnek davranış diğer havacılık sektörlerine de uygulanırsa mükemmel olur. Şu an hava taksi, genel havacılık ve hava ambulans hizmeti yapan veya yapacak şirketlerede uygulanırsa sizlerin ellerinden öperiz. 3
  • uni sart 10 Kasım 2012, Cumartesi 13:30:14 biz 4 yıl ünide dirsek çürüttük , akademik seyrimizi yükselttik , yabancı dilimizin yanına diller ekledik. bi ton para savurduk. gel arkadas liseden cık pilot ol daha hayati bilmiyorsun. yalniz kalmak nedir bilmiyorsun. Camasirini daha kendin yikamamissin , olmaz (sozum 2 yillik mezunlarina degil ) 10
    • KAPTAN 10 Kasım 2012, Cumartesi 14:06:48 Onun için lise mezunu diye kaptan yapılmayan Türk pilotları Emirates'de kaptan olarak uçuşlarına devam ediyorlar.(Yazan Ünv mezunu) 3
    • dadas 10 Kasım 2012, Cumartesi 15:06:55 üniversiteli arkadasim sana üniversitede hayattan yana ne ögretttiler bilmiyorum ama eksik ögretmisler!!! gidiyorsunuz hic ilginizi cekmiyen üniversite sinavinda tesadüfen cikan bi bölümü okuyorsunuz ondan sonra ne yapacaginizi bilemedem öylesine pilot oluyorsunuz ondan sonra kendinizi yüksek göstermek icin lise mezunlarina laf söylüyorsunuz!!! 3
  • dusun 10 Kasım 2012, Cumartesi 13:28:59 bundan sonra Turk tescilli ucaklara binerken daha iyi dusunun 10
    • asıl sen düşün 10 Kasım 2012, Cumartesi 17:05:14 iki bulut görünce , bir lamba yanınca, eli ayağı boşalan yabancı pilotları görmeden konuş bakalım... hele nakıs ingilizcesiyle gelip türkiyede ,fan fin fon , ne dediği belli olmayan bu yabancıları ne kadar da büyütmüşsünüz gözünüzde... bu aşağılık kompleksi nereye kadar... BU KOMPLEKSLE SEN DÜŞÜN... 2
  • shgm 10 Kasım 2012, Cumartesi 13:22:19 shgm senin canını yiyeyim... 6
  • Petersburg 10 Kasım 2012, Cumartesi 13:16:57 Kardeş sen de gidip 4 yıl okuduğun işi yapaydın Pilot olacağına... Örnek Mimar, örnek Avukat, örnek Makine Mühendisi vs. vs. Konuya neden hiç şu açıdan bakmıyorsunuz? Yapmayacağım meslek için neden 4 yılımı harcayayım? Düşünsenize örnek Makine Mühendisi olmuşum, iş yok güç yok, adam hiç Pilotluğun hayalini bile kurmamış çocukluğundan beri, eeeh parası da iyi, hazır Türkiye'de Pilot ihtiyacı da attı, hadi ben gideyim bir Pilot olayım desem daha mı iyi? 6
    • odtu makina mezunundan 11 Kasım 2012, Pazar 15:09:45 istedigim isi yaparim donanimliyim zekiyim kime ne 5
  • gurbetçiler ne olucak? 10 Kasım 2012, Cumartesi 13:15:43 bi ton gurbetçi türk var türk vatandaşı olmayan onlar ne olcak ki? 1
    • Gurbet 10 Kasım 2012, Cumartesi 13:31:32 Gurbette pilotluk yapacak. Gurbetin kaymağını yerken iyi, sapına gelince vay-vay. 5
    • gurbetci 10 Kasım 2012, Cumartesi 13:47:34 korkmayin o kadar. Gurbetcilerden bu kadar korkuldugunu bilmiyordum. 2
  • bit yeniği yoksa 10 Kasım 2012, Cumartesi 13:12:32 yıllardır tartışılır ama sadece lafta kalırdı bu baglayıcıgı olan bir karar değilse gene aynı hesap olur... 1
  • cpt 10 Kasım 2012, Cumartesi 12:53:24 ya arkadaşlar pilotluk eğitimiyle üniversite mezunu olmanın ne ilgisi var bu tamamen yetenekle pratikle ilgili bişey üniversite mezunu olmak iyidir ama şart değildir pilotluk için ha bende üniversite mezunuyum ama şart olduğunu düşünmüyorum bukadar da hayatı kendimize zorlaştırmayalım dünyanın neresinde var bu uygulama bu kadarda kendi kendimizin düşmanı olmayalım sonuçta pilotluk dünyanın en zor ve yapılması imkansız bir şeyi değil insan istedikten ve çalıştıktan sonra neler neler yapar önemli olan insanın kendini tanıması ve kendisinde olan değeri ortaya çıkarması 2
    • İsim / Rumuz 10 Kasım 2012, Cumartesi 13:34:03 Sivil pilotluk sadece eğitim ve çalışma ile ilgilidir, yetenek gerektirmez. Savaş pilotluğu için ek olarak bazı yetenekler gerekir. 8
    • insider 10 Kasım 2012, Cumartesi 14:08:24 kesinlikle cok dogru, yazdiginiz her kelimenin altina imzami atarim. 2
    • 13:34 10 Kasım 2012, Cumartesi 14:10:03 Neden DLR testi var o zaman? 0
  • Koşulsuz, şartsız, kefilsiz... 10 Kasım 2012, Cumartesi 12:19:35 Koşulsuz şartsız bütün yabancı pilotların iş akdine son verilmelidir. 6
  • Tebrikler SHGM 10 Kasım 2012, Cumartesi 12:10:46 SHGM den beklenen bir hamleydi. Artik yabancilara yol gozuktu. Bundan sonraki surecte umarim havayollari sirketleri bu karari goz ardi etmezler. 4
  • cpt 10 Kasım 2012, Cumartesi 11:18:22 Thy 300 adet lufthansa pılotu alıyor yakın zamanda ve 2017 ye kadar wide body ye turklerın gecıslerı durduruldu ! % 25 olsa ne yazar % 35 olsa ne yazar?? 1
  • Petersburg 10 Kasım 2012, Cumartesi 11:02:36 Sonunda sevindirici bir haber.Memlekette yüzlerce pilot varken bu işin ekmeğini yabancıların yemesi üzüntü verici... Ama ne zaman bir düzene girer bu iş tahmin etmek zor.Zaten artık adamlar tip eğitimini bile burda alıp başlıyor işe.Belirli bir saate ulaşan hemen daha iyi bir havayoluna kapak atmak istiyor.Buna rağmen hala yabancı alınıyor.Bir diğer mesele ise Lise Mezunu-Üniversite Mezunu pilottur.Lütfen geçiniz bu ayakları.Pilotaj bir mühendislik dalıdır.Bu Türkiye'de ve yurtdışında da böyledir.Lise Mezununu pilotun kendini geliştirmesi ile mühendis pilotun kendini geliştirmesi kıyaslanamaz bile...Ayrıca Yurtdışındaki havayollarının aldığı pilotlar ya üniversite(pilotaj) mezunudur,ya üniversite+uçuş okulu mezunudur.Diplomalarında PILOT ENGINEER yazar.Uçuş okulları her adamı alır, bu onların işi değildir zaten.Pilotaj biliminde akademik-teorik eğitimi uçuş eğitiminden ayrı tutarsanız büyük hata yapmış olursunuz.Yurt dışında daha lise mezunu olan pilot gormedim.Saygılar.... 6
    • petersburg 10 Kasım 2012, Cumartesi 12:04:17 katiliyorum sana kardesim. Ben lise mezunu pilot arkadaslara bir sey demiyorum ama biz sirf pilot olalim diye 4 senemizi niye bosa harcadik eger lise mezunularida alicaklarsa. Bende gidip ucus okulundan egitimi 21 yasinda bitirip, havayollarina kapak ataydim. Lise mezunu arkadaslara karsi hic bir negative bir gorusumum yok ama haksizlik oluyor biraz. 3
    • dadas 10 Kasım 2012, Cumartesi 14:58:22 ben kendim pilotum ve size bi konuda hak veriyorum, evet esit bir durum degil ama sizin konuyu bilmediginizi de görüyorum, size sunu unutmayin belki sizin Türkiye´de cockpitte yer bulmaniz icin üniversiteye gitmeniz lazim ama bana avrupada lise egitimi yetiyor!!! Oyüzden mühendislikmis doktorlukmus birakin bu isleri, siz eger Türkiye´de pilot almayi cocukluktan beri hayal ediyorsaniz Ünivesteye gitmeniz gerektigini biliyorsunuz baska türlü cockpite giremezsiniz. Ama benim burda öyle bir mecburuyetim yok ve öyle bi beklentisi olan yok zaten!! Lufthansa onlarca yildir kendi pilotlaríni kendisi yetistiriyor ve eminim en az %60i lise mezunu cünkü adamlar biliyor ucagi diplomanin ucurmadigini ve avrupada üniversite okuyan gelip zaten pilot olmaz. Sizin düsünceniz 20-30 yil önceye ayit belki ozamanin imkanlari, sartlari ve ucaklari mühendislik gerektiriyordu ama simdinin ucaklarinda bana kimse anlatmasin pilotun mühendis olmasi gerektigini!!! 4
    • hayret sen yurtdısına cıktınmı da gormedin lise mezunu pilot 10 Kasım 2012, Cumartesi 19:31:35 bu isin besigi ABD ve cok sayıda avrupa ülkesi dahil bir cok yerde lise mezunu pilot vardır ve calısmaktadır işlerinide digerleriyle aynı oranda yapmaktadır. Koskoca ICAO ve JAA yonetmeliginde lise mezunu yeter diyor ama sen nasılsa yetmiycegine karar vermissin.Bu hikaye Türk insanının isminin onune bi tabela ekleme hastalıgından turemistir. Yurt dısına hakimsen bilirsinki orada insanlar kişilikleriyle vardır isimlerinin onundeki tabelayla degil.Ha birde bu işin kural koyucusu THY bile ulkem insanına unv. sartı koyarken yurt dısında verdigi pilot ilanlarında 'high school degree' diyerekten yabancılara lise diplomasını yeter kılmıs. Bu ne perhiz ne lahana tursusu. Buna nasıl bir yorum getiriyorsun.Madem unv. mezunusun aratırmaya acık ve alısık olman gerekir ac bak koca lufthansa unv. diye tutturmusmu? Hayır, adam bazı testlere sokuyor gecen ister lise ister unv. mezun olsun yeterli goruyorsa alıyor.Birde sen madem o kadar meraklıydın unv. bitırmeye git bitirdigin konuda is yap. 0
    • vay be 10 Kasım 2012, Cumartesi 20:33:41 Yurt dısında lise mezunu pilot gormediysen sen dısarı cıkmamıssın arkadasım sallama bize bol keseden.Bu isin besigi ABD ve avrupa ülkeleri dahil bircok yerde lise mezunu pilot havayollarında vardır ve islerinide digerleriyle aynı şekilde yapmaktadırlar. THY bile yerliden unv. sartı diye kastırırken yurt dısına verdigi ilanlarda neden 'high school degree' yani lise dengi diye ibare koymus soylesene bi. Bu ne perhiz ne lahana tursusu demi ama. Koca lufthansa bile sınavını yapar gecenide bu benim isimi gorur diye alır. İlanlarında da lise yeterlidir ac bak unv. okumussun biraz arastırmacı ol. Seninkisi ağa et pişirmeyi bilmedigi icin çig yemiş sonra pişmiş eti goruncede bana ne ben öyle yedim herkes öyle yiyecek dediğine benzemiş. sana ne kardeşim okuduysan kendine okumussun madem git ne okuduysan onu yap pilotlukta ne işin var. 0
  • Yabancı pilot 10 Kasım 2012, Cumartesi 11:02:01 Biz daha onları kaptan yapacağız... 1
  • İsim / Rumuz 10 Kasım 2012, Cumartesi 10:42:00 Keşke direk Sunexpress e gönderselerdi bu yazıyı :) 3
    • eskiden 10 Kasım 2012, Cumartesi 11:58:29 Bir zamanlar Sunexpress e yerli Lufthansa diyorduk.Durum hala aynı mı? 0
    • 11:58 10 Kasım 2012, Cumartesi 14:03:40 Artık KLM olarak değişti. 1
    • İsim / Rumuz 10 Kasım 2012, Cumartesi 21:37:05 Ben SunExpress'te çalışıyorum. Son bir yıldır işe alınan yabancı FO görmedim. 9
  • İsim / Rumuz 10 Kasım 2012, Cumartesi 08:43:02 Değişen yok TK da 250 yabancı kpt var-zaten 2500 gibi pilot var. Bu ne demek? Şu an yuzde 10da Yabancı kptlar kalıyor. 1
  • Süper... 10 Kasım 2012, Cumartesi 08:38:28 Çok doğru bir karar.Memlekette bu kadar işsiz pilot ve üniversite mezunu pırıl pırıl insan varken yabancı pilotun bu ülkede çalışması milliyetçilik mantığına terstir.Öncelik bu ülke vatandaşının olmalıdır.Umarım SHGM bu kararı ciddi olarak takip eder ve uygulanmasını sağlar.Yabancıya karşı değilim ama kendi ülkemin insanı işsiz gezerken onların çalışmasına karşıyım. 5
  • pAtRoN... 10 Kasım 2012, Cumartesi 08:14:44 Türk pilotlar herzaman herkoşulda daha basarılı. 7
  • İsim / Rumuz 10 Kasım 2012, Cumartesi 03:03:09 ya o değilde bu yabancı memurlar ne zaman geliyor? hadi ama çatlarım bak. 2
  • Diplomaaaa 10 Kasım 2012, Cumartesi 02:57:03 Heeee diploma ucuyor zaten 4
  • SHGM nin tarihi ve başarılı kararı 10 Kasım 2012, Cumartesi 02:25:43 Yabancı F/O ları bırak kaptanların tamamına yakını lise mezunu zaten . Bu bizde THY bir uydurması . Akademik eğitim ve pilotluk eğitimi tamamen farklı şeyler . 5
  • Bravo 10 Kasım 2012, Cumartesi 01:48:41 SHGM yi tebrik ederim . 5
  • İsim / Rumuz 10 Kasım 2012, Cumartesi 01:35:18 Açıköğretime gir Ve hem eğitimine devam et hem uçuşuna . Bu şekil onlarca pilot var .. 3
  • İsim / Rumuz 10 Kasım 2012, Cumartesi 01:31:21 Hangi şirket lise mezunu almıyorki ? Pilotluğun bunla ne alakadı var bu sadece THY nın bir uydurması ve yakında mecburen kaldırılacak .Pilotluk eğitimi başlı başına ayrı bir eğitim zaten . SHGM ve JAR JCL dede yazılı olan budur ve pilotların katptan olarak atanmasındada Lise Mezuniyeti yeterlidir.Yabancı pilotların zaten % 80 i High School ( Türkiyede denklik olrak Lise eğitimi ) . Ve ONUR , CORENDON , SKY , MY CARGO , ULS , MNG , SAGA , ATLAS , SUN EXPRESS gibi bir çok şirketde Lise Mezunu pilotlar bugün binlerce saatle hem F/O hemde KAPTAN lık görevi yapmaktadırlar. En son PEGASUS da 4 senelik üniversite eğitimini 2 sene yüksekokul diye değiştirdi ve sırada THY var . 3
  • Başarılı bir karar 10 Kasım 2012, Cumartesi 01:22:36 Bu iş ONUR , ATLAS , SAGA ve SUN EXPRESS i etkiler .Çünkü verilen değerlerin üzerinde F/O sadece bu şirketlerde var . Tabi % 25 kisimdan bahsediyorum ve eğer uygulama ısrarlı,başarılı olursa % 10 düştüğünde çok mükemmel olacak . Pilotlar vakfı ve derneğinin konunun takipçisi olmasını dileriz .SHGM yi de bu karardan dolayı tebrik ederim . 4
  • birde 10 Kasım 2012, Cumartesi 00:58:11 sivil havacılık birde lise mezunu olmanın şirketlere pilotluk konusunda yeterli olduğunu anlatsınlar pilot lisansı mesleki bir eğitimin ardından elde edilir lise mezunu kendini geliştirmiş pilotla kendini geliştirmemiş 30 yaşında bir mühendisin pilot olması arasında büyük farklar vardır ama bunlar liseli pilotun lehinedir 5
    • Neden 10 Kasım 2012, Cumartesi 11:58:08 Düşünsenize iş başvurusuna gidiyorsunuz ve size soruyorlar, neden doktor değilsin veya neden mühendis değilsin..? E iyi de ben hayatım boyunca sadece pilot olmak istedim de o yüzden.. 2
    • 30 yasinda muhendis pilotum 11 Kasım 2012, Pazar 14:56:08 beklerim 0
    • universite kulturdur 11 Kasım 2012, Pazar 14:59:19 universite okumak insani olgunlastirir sadece bilimsel manada degil insani manada onemli bir asamadir.Gereklidir ve insani cok gelistirir.universite okumamis bir insanin bu karsilastirmayi yapmasi mumkun degildir.bir muhendis universiteden sonra pilot oluyorsa bir pilotta muhendis olsun oturmasin 0
  • Azılı TGS li 10 Kasım 2012, Cumartesi 00:56:14 Sabri bey gibi uçacam şimdi!... Alllaaaaaaaahhhhh bee... :) 5
  • ATPL Sınavlar 10 Kasım 2012, Cumartesi 00:48:16 Ah birde şu sınavlar Türkçe yapılsa, İngilizce bilmedigimizden değil sorular Tarzanca yazılmış adeta. Konu şu ki, maksat sınav yapıp ezberi ölçmekse evet mantıklı sınav, eger bilgi ise asıl olan, o durumda ancak ana dilde (TÜRKÇE) de sınavlar olmalı. 5
  • çok komik 10 Kasım 2012, Cumartesi 00:44:16 sayın shgm zaten şu anda şirketlerde çalısan yabancı pilotlar %25 i geçmiyoki hangi şirkette %25 den fazla var neden direkt %10 la başlanmıyorki bu iş 3-4 seneyi bulur işsiz piotlara sıra gelmesi sanki ne şiş yansın ne kebap olmuş bu iş .yine şirketler acaip kayrılmış. bari yeni işe alınacak yabancı pilota validasyon vermeyin. 0
  • İşsiz Türk Kaptan 10 Kasım 2012, Cumartesi 00:24:39 Eeee peki ya Yabancı Kaptan sınırlaması yok mu? 5
    • GARİBAN PİLOTLAR DERNEGİ 10 Kasım 2012, Cumartesi 00:45:39 Kaptanım, isminizi doğrumu okuyorum, neden işsizsiniz ? Bizde sanıyoruzki (fr) kalktıktan sonra işler kat kat kolaylaşıyor. Açıklarsanız seviniriz. Saygılar.... 4
  • Cpt 10 Kasım 2012, Cumartesi 00:23:55 Shgm cok guzel bir acilim yapti. Simdi yabanci kaptanlar icin bekliyoruz.emin olun yabanci kaptanlarda iclerindeki Butun nefreti kusarak burdan ayrilacaklar.Bu Daha onceden yapilmasi gerekliydi.ama hatanin neresinden donulurse kardir. 5
  • bravo umarim kararin arkasinda durulur 10 Kasım 2012, Cumartesi 00:23:35 ulkemizde misafir olarak bulunan yabanci pilotlar, hem turk pilotlarinin onunu kesiyor hem buranin ekmegini(hata kaymagini) yiyor hemde mumkun olan her platformda ulkemizi, buradaki yasantiyi ve insanimizi kotuluyorlardi. Kendi aralarinda bir an kacamk istediklerini konusur dururlardi. SHGM sagolsun hadi size artik gule gule. Madem begenmiyorsunuz burayi Allah yolunuzu acik etsin.. )) 4
  • tip eğitimi 10 Kasım 2012, Cumartesi 00:09:46 Tip eğitimi olmayan ikinci pilotları tercih etmiyorlar haliyle asıl problem o. Ucus okulundan çıkmış pilot istemiyor şirketler. 5
    • tip mi? 10 Kasım 2012, Cumartesi 00:32:27 bu pilotlar tip egitimlimi dogmuslar? Yillarca bizim aslan sirketlerimiz bu adamlara sag koltugu satip ustune para bile almadi mi? Bizim insanimiz dururken sendika, sigorta ve bilumum sebeplerden dolayi kendi oz insani pilotlari koseyi atip yillarca bu admlara tip egitimi satip doldur bosalt yapmadimi? Yapti. Bilmiyorsaniz ogrenin bol keseden atmayin.. 3
  • vergi 09 Kasım 2012, Cuma 23:51:10 benim önümü açsın yabancıdan fazla vergi veririm sıkıntı yok. kendi vatamında işsiz olmaktansa kazanırım vergimi de veririm 4
  • shgm 09 Kasım 2012, Cuma 23:46:17 Umarım SHGM aldığı bu kararı teftiş eder belirli sürelerde. 4
  • en sonunda 09 Kasım 2012, Cuma 23:45:23 SHGM nu tebrik ederim. Sonunda yabanci pilot sorununa el atti. Yurdumda yuzlerce genc pilot issiz gezerken ve ulkemizin gelecek senelerdeki kaptan pilot sorunu cozulmemisken (yabanci F/O isihdam edildigi surece cozulmez) ne isi var yabnci pilotun turk ucaklarinda. Kimse yok dildi yok oudu yok buydu demesin, tanidigim 4x4 luk bir suru pilot sirletlerin oylesi isine geldigi icin goz ardi ediliyor. Adamlar gorusmeye dahi cagirmadiklari kisiler hakkinda on yargili sebebide sirf yabanci istihdam etmek icin. Cok guzel haber hayirli olsun 6
  • oooo 09 Kasım 2012, Cuma 23:43:47 yüklen yüklen gün bizim günümüz haydaa 5
  • irlandalılar 09 Kasım 2012, Cuma 23:40:08 şimdi içimizdeki irlandalılar başlar türkler bizden öğrendi bizi kapının önüne koydular onların pilotlarına güvenilmez diye. o zaman da vücudumuzun çeşitli uzuvlarıyla güleriz biz de 5
  • Turk F/o 09 Kasım 2012, Cuma 23:38:57 Sonunda... Dogru bir karar.Umarim bu yuzde , gerekli Türk pilot istihdami saglandikca , daha da azaltilir ve is gucu bagimsiz bir hale doner. Hali hazirda egitimini tamamlamis bir cok arkadasimiz is beklerken , yabanci bir zibidinin gelip o koltuga oturmasi oldukca katlanmasi zor bir durumdur. Haa biz gelmesinler demiyoruz. Ne zaman ki ; bir tane bile issiz Turk pilotu kalmaz , buyursunlar , kapimiz acik. Tebrikler SHGM (!) 4
  • okullar 09 Kasım 2012, Cuma 23:38:20 şimdi siz uçuş okulların atağını seyredin =) 1
    • YEMEZLER 11 Kasım 2012, Pazar 11:08:36 SHGM nin yaptığı göz boyama. 0
  • hayırlısı 09 Kasım 2012, Cuma 23:35:03 hayırlısı olsun ne diyelim. 4
  • Bra 09 Kasım 2012, Cuma 23:34:31 Hayret memleketimde Türkler için de birşeyler yapılıor şaşırdım dooorusu. Kesin bir bit Yeniği vardır vergi filan daha fazla alacaklardır Türkler'den onun yolunu yapıorlardır ne de olsayabancılar yoldurmaz kendılerını kaz gibi.... Durmak yok yola devam Arakanlılar Suryeliler Endonezyalılar Romalılar doysun birileri de bizi oysun Dursun 4