SHGM'DEN FLAŞ KARAR... PARAYI VEREN PİLOT OLAMAYACAK

    Çok beğenilenler

  • KPT. 06 Aralık 2013, Cuma 18:31:21 Yıllar önce olması geren güzel bir başlangıç. Umarım ciddi olarak uygulanır. Böylece yeterli becerileri olmamasına rağmen sırf parası var diye ticari amaçlı uçuş okulları tarafından insanların sömürülmesininde önüne geçilmiş olur. Sonuç olarak sektöre hakeden kaliteli insanlar gelir. Doğal olarakta yabancı pilot ihtiyacı azalır ve Türkiye piyasasında da herşeyin torpille yapıldığını zanneden işsiz pilotlar sayısı da azalmış olur. 1
    • 737 06 Aralık 2013, Cuma 21:34:20 kesinlikle başından sonuna kadar çok doğru bir yorum. 0
    • ACABA 07 Aralık 2013, Cumartesi 12:44:40 Bu durumda lisan alan herkes işe alınacakmı? yoksa şirketler aynı tas aynı hamam devam mı ? SHGM bunun garantisini verebilir mi?? 0
    • acabaya&kaptana 07 Aralık 2013, Cumartesi 20:21:57 Sivil TC adayı almamakta azimli şirketlerimiz SHGM'nin istemiş olduğu sınav sonrası NASA astronot seçme ve YERLEŞTİRME sınavını gündemlerine almışlar.Bu arada KAPTANA da atma recep din kardeşiyiz derken kim kimin çocüğu ya da yeğeni imiş HATIRLATIRIM. 0
  • 777-200 06 Aralık 2013, Cuma 17:07:57 Merak etmeyin onda da torpili bulup,sınavlarda ayarlama yaparlar.Türk milletinde herşeye uyduracak kılıf bulunur.Parayı basanlar hepsi şuan THY'de orda burda uçuyor.Parayı veren düdüğü çalar boş yere dememişler. 11
  • Tüm yorumlar

  • OSAVAGE 15 Mayıs 2015, Cuma 18:02:39 SGHM KONTROL PILOTLARINI nasil bilirsiniz? BALON PILOTU olarak dersek yanlis yapmamis oluruz,zira balon pilotundan UCAK kontrol pilotlari var.Konusmakta zorlanan ,konusmaktan aciz,,psikolojik sorunlari ollan ,biz ogrencilere kontrol ucuslarinda bilgisizligi ile kok sokturen Kontrol Pilotcugu N.S ler gibi fosiller olara taniriz dersek yanilmamis oluruz. 0
  • OSAVAGE 15 Mayıs 2015, Cuma 10:31:29 SGHM once kontrol pilotu olarak ullandigi ici gecmis akli kit psikolojik sorunlari olup bizi konrola gelen pilotcuklarini teste tabi tutsun 0
  • Pilotaj 09 Aralık 2013, Pazartesi 23:50:26 BU karar Anadolu Üni - Pilotaj bölümü içinde geçerli mi ?Özel yetenek sınavları geri dönecek mi ? Bilgisi olan var mı ?!! 0
  • tecrubeli magdur 08 Aralık 2013, Pazar 20:26:21 Sivil havaciliktan Ramazan Duzgun beyin ATPL sinavi haksizliklarina da bir an once mudehale ederek sektoru ve ozellikle tecrubeli pilotlari rahatlatmasini bekliyoruz. Durumumuz perisan. 15 000 soru ezberliyoruz. 50 yas ve 8000 saat ucustan sonra bu buyuk haksizlik. Durumumuz icler acisi. Ailemiz dagildi. Isimizi kaybettik. Duyun sesimizi. 0
  • Uçuş okulu mezunu! 08 Aralık 2013, Pazar 20:11:27 Size gore biz parayi verdigimizde elimize lisans tutusturup yolladilarmi bizi? Biz calistik 220 saat uctuk gece gündüz demeden yeri geldi agladik surekli calismaktan stresten hasta olduk ama sonunda anadoluyada thkya da kontrole gelen shgm nin yetkili hocasi tarafindan kontrole alindik ve gectik!! Bizim sizden tek farkimiz elimizde lisans olmasina ragmen hala uykularimizin kacmasi cunku ödememiz gereken bi kredi var!! Bizim sizden tek farkimiz bu!! 6
    • 10 Aralık 2013, Salı 16:03:12 Çok doğru bi yorum keske herkes bunu anlayabilse.. 2
  • Öğrenci piot 08 Aralık 2013, Pazar 04:31:13 Süper bir haber sonunda sektör düzelecek! Şu mesleği hem seven hemde bilgisiyle hakeden yapar inşallah. İnsan ayrımı yapmıyorum ama adam doğudan gelmiş babası bu haberlerde saçma sapan pilot eksiği haberine oğliiim bak pilot yok demiş adam okulu bitirmiş ne uçurduğu uçağı ne aletleri ne uçağın system bilgisi zerra kadar yok handling .bu ne ya parası için ezberle pilot ol parayı bastır pilot ol zaten bu ülkede porsche yede kekolar binmiyor mu:) sektör bozuldu nerede değişik adam var doluştu bu meslek bu kadar ulaşılması kolay meslek mii iyi yapıyorlar hatta umarım daha da katılaşır kurallar 2
  • bosver diyen arkadas 08 Aralık 2013, Pazar 02:07:10 Maalesef babam hollandada copcudu bizde okuduk dedik ulkemiz bizimle gurur duyar diye tam tersine bize daha cok gicik oldular,allahdan korkmayanlar bendenmi korkacakdi/ Peki bu devir nere kadar surecek bu kartellere kim dur diyecek askeriyedn atilan askerler hepsi havayollarinin basina getirilio ne anladim bu isden baban kim anan kim kim kim kim? yerde artarsa yabancilara veriolar yani sunu demek istiolar biz kendi insanimizi bilmem ne yapariz?yanlisim varsa duzeltin arkadaslar 1
  • İsim / Rumuz 07 Aralık 2013, Cumartesi 22:06:44 PGS'ye bulaşma derim pişman olursunuz.Yurt dışında kaldığınızı söylediniz,eğer EASA lisansınız varsa ABD'de Type Rating almak size yarı fiyatına gelecektir.ABD'yi düşünmüyorsanız Polonya veya Romanya'daki merkezleri araştırın derim.PGS'den alacağınız Type rating size 2 kat pahalıya mal olacaktır ve de iş garantisi vermeyeceklerdir,eğer sivil havacılıkta tecrubeniz yok ise.Ayrıca Türkiyeden aldığınız Type Ratingin lisansınızı veren ülke tarafından tanınıp tanınmayacağını araştırınız. 0
  • iPhone Uygulaması 07 Aralık 2013, Cumartesi 21:25:01 Yakın zamanda bu eğitimleri bitirmiş biri olarak; öncelikle bu ise başlayacak arkadaslara basarılar diliyorum.Bu iste torpil olmadıgını söylemek ( her şirkette istisnasiz) yalan olur.Ucus okulunu bitirince ( oldukça başarılı bir öğrenciydim )bütün şirketlerin kapaisini çaldım ve hepside yüzüme kapandı.Uzun zamanlar bekledikten sonra çalısmaya başlayabildim.Cok zorlu sınavlardan ( torpiliniz varsa da ) gececeksiniz bunu unutmayın.Siklikla assagilanacaksiniz stresden uyuyamayacak kotu günler geçireceksiniz ve sonunda cok yogun çalısmanız gerekecek.herkese kolay gelsin 0
    • zalim avci baba 08 Aralık 2013, Pazar 13:03:45 bu dediklerin malesef sxs de yok 0
  • Bakar mısınız? 07 Aralık 2013, Cumartesi 21:18:45 '' uçuş okullarının yanısıra yükseköğretim kurumlarında akademik eğitim dışında pilotaj eğitimi alacak öğrenci pilotlar için de 01.03.2014 tarihinden itibaren geçerli olacak. '' denilmiş . Arkadaş, resmi belgede anlatım bozukluğu nasıl olur anlamıyorum ! Şimdi bu bildirgeye göre üniversite bünyesinde bulunan THK- Aü Üniversitelerindeki pilotaj bölümlerinde eski sisteme(özel yetenek sınavları) , göre mi öğrenci alacak ? 0
    • İsim 09 Aralık 2013, Pazartesi 23:48:10 Yok mu bilgisi olan ? 0
  • Lutfen yardim edin 07 Aralık 2013, Cumartesi 20:37:29 Sevgili kardeslerim, PGS type-rating ve line icin basvuru yapmak istiyorum,genel mudurlugu ariom cevap veren yok sitelerinde PGS flightacademyi irtibat bilgisi yok mail attim bana geri mail geldikine aradigim genel mudurlugun numarasini yollamisler,sizin anlaycaginiz maalesef yadrimci olamiolar (anlasilir gibi deyil) burdan arkadaslara soruyom bana yardimci olucak arkadas varsa lutfen cevap yazsin.Kendim hollandada kaliom. 0
    • boşver 07 Aralık 2013, Cumartesi 20:50:44 Asker ya da kaptan çocuğu değilsen Rockefeller olsan bile listeye giremezsin.Unut gitsin dostum.Liste bayağı uzun. 1
  • 34 07 Aralık 2013, Cumartesi 18:14:33 peki girenlere de torpil testi yapılacak mı, içeride onlarca adam var ki arabamı dahi emanet etmem. 1
  • Laf ola beri gele 07 Aralık 2013, Cumartesi 17:41:26 5 ila 10 sene sonrası kimse tarafından hesaplanmıyor güzel ülkemde; her zamanki gibi...Üniversite sınavlarına şifreli cevap anahtarları ile manuplasyonu had safhaya çıkmış, aynı hükümette bile yarım düzine bakan yönetiminde millisi kalmayan eğitim bakanlığında Amerikalı danışmanlar eşliğinde birbirine zıt kararlara imza atılmış, Türkiye'de en büyük bütçeye şu an sahip olan Diyanet Bakanlığı'ndan öğretmen atamaları yapılırken bir yanda fizik, matematik, ingilizce atanamayan öğretmenler var iken diğer yanda boş geçen söz konusu dersler ve sorgulamayı öğreten ama kaldırılan felsefe ile eğitim sisteminin tam anlamı ile ırzına geçilmiştir.1992 senesinde Türkiye fen ortalması 4 iken geçen sene 3'e ; matematik ortalaması 7 iken 5'e düşmüştür ve konu ile alakalı OECD'nin PISA raporu kesinlikle incelenmelidir. Adaylara fizik,matematik ve ingilizce mi öğrettiniz de bunlardan başarı bekliyorsunuz? Komik olmayın.Siz gidin adaylara ancak din kültüründen soru sorun. 0
  • adayım 07 Aralık 2013, Cumartesi 17:07:11 baştan beri böyle olması gerekiyodu zaten çok geç olsada olması iyi oldu 0
  • Seahawk 07 Aralık 2013, Cumartesi 12:54:39 Yapılan doğrudur,TSK'da pilotaj kursuna tefrik öncesi seçim aşamalarından biri de psikomotor testi dir.Testi geçmek zorundasınız ve ancak ondan sonra eğitime kabul edilebilirsiniz.Sivil uçuş okullarında da benzer testlerin yapılmaya başlanacak olması olumlu,ancak bu testlerin ileride hava yoluna iş başvurusunda istenilen DLR,mollymawk gibi testlerden muafiyet sağlayacağını düşünmüyorum.Çünkü bahse konu testler şirketlerin belirlediği ön koşullardır.Dolayısıyla başvurulan şirkete göre ilgili testlere tekrar girmek durumunda kalınacaktır.Ancak bu şirketine göre değişebilir.Pegasus bu gibi test zorunluğulu aramaz iken,THY DLR,Sunexpress ise Mollymawk testlerini istemektedir. 0
    • pegasus 07 Aralık 2013, Cumartesi 18:16:48 pegasus mollymawk testi istiyor ardından simulatör e sokuyor ve toeic puanı istiyor 0
  • Karar doğrudur !!! 07 Aralık 2013, Cumartesi 11:23:07 Hiç olmazsa bu işi ciddi meslek olarak yapacak ve ciddi olarak uçacak insanlar pilot olurlar. Aksi halde turşucu, baklavacı, dönerci, bakkal vb kişiler ben pilotum ayakları ile ortalıkta dolaşmaya devam edeceklerdir. Dikkat edin tüm kazaları bu tipler yapıyor. 1
  • Ya yabancılar 07 Aralık 2013, Cumartesi 08:25:06 Ya yabancılar ya yunanlı rumlar, rahatça ülkemizde dolaşmakta, TK da el üstünde dünya paraya çalışmaktalar, yapmayın beyler, yerli garibanlarla bu kadar uğraşacağınıza öncelikle yabancı çalıştıran işletmelere bir önlem alın, üstelik alınan bu yabancılara hiçbir test vb zorunlu değil, haklarında araştırma yapılmıyor! Çoğunu problemli dışarıda iş bulamamış kişiler olması kuvvetle muhtemel. 2
    • kamyoncu 07 Aralık 2013, Cumartesi 16:11:09 kim bilir kaç tane problemli yabancı pilot var..yabancılara psikomotor testi yapacak ve ingilizce soru sorup cevap alabilecek ve münazaraya girebilecek hta uzmanı o kadar çok ki hiç birisine sıra gelmiyor ..pilotların psikolojik ingilizcesiyle uğraşıyorlar. 0
  • iPhone Uygulaması 07 Aralık 2013, Cumartesi 07:55:55 Burasi Turkiye sen kpss sinavinin sorularini (c)aldiriyorsun :))))) bunu mu halledemeyecek memleketimin insani Nasreddin hocaninda dedigi gibi eyyy dostlar "parayi veren dudugu calar" kimse kimseyi kandirmasin :) 1
  • CIDDI KARAR 07 Aralık 2013, Cumartesi 07:08:51 Bu kararda alel acele verilmis ve alti doldurulmamis bir karar benziyor ama sorumu umarim akli selim dusunursunuz? evet bu uygulama daha kisi egitime baslamadan once yapilmasi gerekir -dogru, peki sizin ikili anlasmalarinizdan dolayi karsiliklilik ilkesinden dolayi mesela vatandas size lanet olsun dedi ve gitti italyada bu testlerden gecmeden veya usa dan FAA lisansi aldi ve ordaki ucus okulunda saatini artirip geldi peki siz bu adamin lisansini FAA den EASA cevirirken bu adam 800 saat ucmus FAA ATPL li ise ve bu teste girmedi ise sadece Moduler ATPL sinavi ile direk degistirecekmisiniz ? iste maalesef alti doldurulmadan sirf bir seyler yaptik amacli yapilan olaylar bu kadar tutarsiz olur.Bakin olayin vehameti esas surda ve buna Bakan cevap vermek zorunda: sayin Bakan popilist politika adina tam 12 senedir o makamda ve tam 12 senedir onune gelenin,parayi basanin pilot oldugu bir surecin alt yapisiz kokpite doldurulan bir suru pilotun gelecekteki yapacaklari kazalari nasil engelleyecek 1
  • anlayamadım. 07 Aralık 2013, Cumartesi 01:11:02 mrblar.bn şuan üniversitede pilotaj okuyorum hazırlık öğrenciyisim.bu karar kimleri etkiliyor bilen açıklayabilr mi?yani biz işin içine girmiş durumdayız artık. 3
    • Başarılar 07 Aralık 2013, Cumartesi 10:13:59 Arkadaşım sen kafanı yorma bunlara, güzel güzel derslerine çalış eğtimini bitir lisansını al. Sen piyasaya çıkana kadar 10 defa değiştirirler her türlü kuralı bunlar. Ayrıca bunları düşünmek tartışmak zaman kaybı boş işler. Sana başarılar dilerim. 3
  • iPhone Uygulaması 07 Aralık 2013, Cumartesi 01:03:04 E tabi ya bi gorsunler bakalım stresi sonra karar versinler..süper mario gibi sınavdan sınava koşuyoruz..prensesi de opeydik bari 1
  • Europa 07 Aralık 2013, Cumartesi 01:00:43 Dünya pilot olma standartlarını koymuş daha ne uğraşırsınız ki anlamıyorum :( PPL Lisans 17 yaş CPL 18-21 yaş aklı başında olan herkes olur bırakın artık artık bu işleri... 6
  • deyisen ney? 07 Aralık 2013, Cumartesi 00:55:31 Arkadaslar yine karari ucusokulu vericek,deyisen bisey yok. Hollanda'da Stella Aviation her bas vuru yapan ogrencicyi ne yapip,yapip yinede egitime dahil edio.Sonucta para fabrikasi her bir ogrenci.Bu ogrencilerede is garanitisi verio SXS de is garantiside bir yil,yani bir yil sonra buyrun kapi orda sirada nice bekleyen enayiler var dio. 0
  • Dandik 07 Aralık 2013, Cumartesi 00:27:18 Dandik pilotları torpille THY topladığı için geriye kalanlar eyidir eyi. parayı bastırıp pilot olanı hava yolu işletmeleri işe almak zorunda değil ki. Bu işin standartları bellidir. Adam parayı bastırıp pilot olmuşsa bırakın o da dolmuş şoför pilotu olsun. Hava yolu işletmelerinin kafasına silah dayayan mı var? Uçuş ve Eğitim Başkanları ne iş yapıyormuş. Onlar bostan korkuluğu mu oluyorlarmış? 0
  • Europa 06 Aralık 2013, Cuma 23:40:41 Arkadaşlar FAA, ICAO, EASA standartları belli zaten parası olsun olmasın bu gereklilikleri yerine getiren her Türk vatandaşı pilot olmaya hak kazanır zaten SHGM her şeyde olduğu gibi kraldan çok kralcılık yapıyor anlamıyormusunuz... neden uğraşıyorsunuz kendi vatandaşınızla bu kadar 3
  • SHGM yanlış bilyo 06 Aralık 2013, Cuma 23:21:35 Ya kardeşim bu ülkede ne zaman parayı bastıran herkes pilot olmuşta bizim haberimiz olmamış. Bu işin kontrol uçuşları var. Simülatör eğitimi var, tip eğitimi var fail olanı var olmayanı var. SHGM sınavları var. Eğer kast edilen PPL lisanslarına sahip özel pilotlar ise dünyanın her yerinde bu işler böyledir. SHGM kendi yaptığı kontrol uçuşlarına veya bilgisayar ortamında yaptığı sınavlara güvenmiyorsa bizim suçumuz ne. SHGM'nin konuya bu kadar basit bakması çok avı ve gerçek dışı bir vakadır. 4
    • komik adam 07 Aralık 2013, Cumartesi 00:50:22 zaten sizvil havacılık ta unu diyor. parayı verip kursu bitirip bu bahsettiğin testlerden geçemeyenler madur oluyor diyor. başlık yanlış atılmış sadece. parayı veren pilot olamıyor ve ödediği çil çil yeşillikler boşa gidiyor diyor. kapiş?????? 0
  • KPT.'dan "Olmaz" a 06 Aralık 2013, Cuma 22:11:08 Arkadaşım haklısın parayı bastıran istediği eğitimi alabilir. Buna itiraz yok. Bastırısın parayı PPL (özel Pilot Lisansı) alırsın ve kendi kendine uçarsın. Ama arkanda 200 can taşıyorsan parayı bastırıp pilot olamazsın, olmaman gerekir. Bizde bunu söylüyoruz zaten... 0
  • yerli 06 Aralık 2013, Cuma 22:06:28 SHGM önce yabancı pilotları kovalasın ondan sonra yerli pilot için düzenleme getirsin. Yabancı menşeili kariyer sitelerinde TK nın verdiği yabancı pilot ilanları yeterince mide bulandırıyor zaten. 1
    • gurbetci 08 Aralık 2013, Pazar 22:00:35 Evet yabancilardan Highschool istiolar yani lise gibi bisey KENDI VATANDASINDAN UNIVERSITE ben cikamiom isin icinden siz cika biliorsaniz eyvallah 0
  • Afa'lı 06 Aralık 2013, Cuma 22:01:56 Bize yapmışlardı zaten 0
    • ee? 07 Aralık 2013, Cumartesi 15:50:10 adam seni filosuna katmak için alıyor zaten tabi ki yapacak. 0
  • standart gelmeli 06 Aralık 2013, Cuma 21:50:58 Bu ülkede pilot olamayacakları çok aşikar olduğu halde, uçuş okulları tarafından sırf para olarak görülerek uçuş okullarına kaydı alınan insanlar var. Kimisi evini kimisi arabasını kimisi tarlasını satıyor, bütün birikimlerini buna yatırıyorlar. Sonra ne mi oluyor, kursların bazıları talebi karşılayamıyor, öğrencilerin bir kısmı pilotajı beceremiyor. Sonuç hüsran , boşa giden paralar , bozulan psikilojiler. Bu işe başlamak için biraz da olsa ön koşul koymak çok da kötü birşey değildir. Herşeye olumsuz bakmamak lazım. 0
  • kontrol kalemi 06 Aralık 2013, Cuma 21:05:02 Kendini bir sekilde kontrol pilotu sectiren sportif havacilik pilotlari icin dahi gecerli.. oylesine kontrol pilotu olup ucus yeterliligini ve emniyetini arkadaslarinin elestirdigi bir imtiyazli kontrol pilotu acaba bircikar veya sahsi amacina uygun kararaldiginda bu sozde kontrol pilotunu kim kontrol edecek ???.. bunlar nizam intizami isin abc sinden yoluna koymus abd menseili far eksik ve yamali hazirlanmis uyarlamalari 0
  • Yanlis'a 06 Aralık 2013, Cuma 20:47:09 Arkadasim almanyanin kurallarini bildigine gore orada lisans almissin,eeee okadar kalitelisinde niye alman sirketleri sana is vermedi?sanirim Turkiyede bir sirkette calisiyorsun sana cok guzel bir ata sozuyle cevap verirdim ama yayinlanmaz bu yazdiklarim o zaman .Bu karar dogrudur yanlistir tartisalim katlanamadigim bu yabanci hayranligi gerci sende yabanci sayilirsin!!!!! 1
  • 737 06 Aralık 2013, Cuma 20:35:39 burda herkes bilir uçuş okullarının çevirdiği entrikaları en kalitelileri bile sınavlarda neler döndürür.. Bu testler onlara benzerse bir numara olmaz ... yapsın Ankarada genel yetenek ve dlr tipi sınav ak kaşık ortaya çıksın yok sa patronlar kılıfına 5 saniyede uyan sınavlar yapar. sonra biz gibi açıkta kalırsınız beklersiniz öle bitirdik kaliteliyiz diye .. açık varmış madem açık var neden biz yıllardır işsiziz? sakın bulaşmayın ama bu sınav olayıda yalan olur 0
  • €€€ 06 Aralık 2013, Cuma 20:33:02 80.000 Euro maliyetli bir eğitim için doğru bir tedbir.Ehliyet almak isteyenlere de bir an önce tüm psikolojik testlerle birlikte uygulanması dileğiyle. 0
  • Sacma 06 Aralık 2013, Cuma 19:53:22 Ben pilot olmak istiyorum, kimin testine gireceğim, dlr mı isteceksiniz. Daha atpl sorusu hazırlayamazken bir de dlr, hta mi yapacaksınız. Laf-ı güzaf. Eğitim alma hakkını nasıl kısıtlayabilirler bakalım. Tek davaya bakar, hukuken tutarsız 13
    • işler öyle değil 06 Aralık 2013, Cuma 21:29:31 Bence gayet güzel bir uygulama. Zaten lisansı aldıktan sonrada böyle bir testten geçeceksin. Haa ben lisansımı alayım, duvara asacağım dersen, bu senin için çok pahalı bir tablo olur 0
  • boş 06 Aralık 2013, Cuma 19:44:40 Bence iyi niyetle alınmış saçma bir karar. Burası Türkiye buraya yabancı olsam ne güzel diyeceğim. Herkes biliyor bu ülkede parayla nelerin yapılabileceğini. Testle mestle pilotaj yeteneği de ölçülmez, eğitime başlamadan SHGM kontrol pilotları mı bakacak uçuş yeteneğine bu adamdan pilot olur diye. Uçuş okullarındaki hocalar kimin nasıl uçtuğunu, yeteneğini her şeyini biliyorlar öğrencilerin,gerisi boş. Adam alacağı paraya bakar, çoksa öğrencinin parası kimi 200 saatte bitirir kimi 500 saatte eğitimi. Zaten adamın parası da çoksa niye Türkiye'de alsın eğitimi mecbur mu? 4
  • olmaz 06 Aralık 2013, Cuma 19:18:22 Böyle saçma bir şey olmaz dünyanın hiçbir gelişmiş ülkesinde. Kardeşim siz milletin keyfinin kahyası mısınız, her isteyen istediği eğtime başlar parayı verdikten sonra. O eğitimi bitirip bitiremeyeceği veya bitirdikten sonra iş bulup bulamayacağı onun sorunudur. Şöyle düşünün FAA Amerika´da böyle bir kural çıkarıyor, topa tutarlar. Millet ağzını bırakır başka tarafıyla güler. Kişisel özgürlükleri kısıtlamaya o kadar alışılmış ki Türkiye´de, kimse yadırgamıyor böyle mantıksız bir kuralı. 13
    • Yanlis 06 Aralık 2013, Cuma 19:45:08 Burda yazdigin bilgiler yanlis, örnek almanyada ticari pilot olmak istersen eger öncelikle Ingilizce, matematik, fizik ve birkaç sinava daha girmek zorundasin. Istersen dünyanin en zengini ol bu sinavlari gecemeszen ticari pilot olamazsin. Arkadasim tanidigim insanlar (sözde Pilot) ama sinavlari geçmek cok komik yollara başvurmuşlar. Örnek vereyim sorulari plakalara benzeterek ezberlemiş, İngilizce nerdeyse sifir ama torpili varsa isde bulabiliyor. Bu torpil olayida yanlan değil kendi gözelerimle sait oldum. On kelime İngilizceyle Pilot olunmaz. Bence cok doğru bir karar, nasil yaparlar bilmiyorum ama inşallah gerçek sinav olur ve sadece hak eden kişiler Pilot olabilir. 0
  • Başlık Hatası 06 Aralık 2013, Cuma 19:12:13 Arayı veren mi yoksa parayı veren mi ? 4
  • iPhone Uygulaması 06 Aralık 2013, Cuma 19:10:32 Ciddi bir sekilde yapılırsa cok guzel olur. Lütfen ehil olan kişiler yapsın bu secimleri. 0
  • Pilot 06 Aralık 2013, Cuma 19:01:23 İsabet olur, insanların hayalleriyle oynamazlar. Sonra en alakasız mesleklerin hayali uçuculuk değil para sayma makinası oluyor, iş garantisi gibi gösterip yüzlerce insanı zorda bırakmasın ve yeteneksizmiş gibi ondan giremiyorlar izlenimi yaratıp insanları karalamasınlar... 0
  • iPhone Uygulaması 06 Aralık 2013, Cuma 18:48:33 Umarım ciddi bir şekilde torpilsiz uygulanır. Havacılık gerçekten bilgi beceri ve disiplin gerektiren bir meslek. 0
  • ya ne nedemessın 06 Aralık 2013, Cuma 18:30:17 tabı SHGM yabancı F/O sayısın %10 ındırmıstı bır genelgeyle degılmı. yapıldımı dıye cok merak edıyorum. bu genelgede uygulanmayarak SHGM un tozlu raflarına kaldırılacak. saygılarımla 1
  • if 06 Aralık 2013, Cuma 18:17:47 Eğer parayı veren herkes hemen pilot olabilseydi ne güzel olurdu...Ama parayı verdikten sonra arkadaki emekleri hiçe saymak ancak basit bir düşünce ürünü oluyor...Paran varsa bir dene de gör bakalım neler neler daha gerekiyor... Herieyi paraya bağlamışsınız.Tabii ki bu pahalı ve ağır eğitim paralı oluyor... başka yolu var da bizim mi haberimiz yok? 0
  • iPhone Uygulaması 06 Aralık 2013, Cuma 17:41:38 Cok guzel bir karardir cunku muracaat eden adaylar husrana ogramazlar. Egitim gorupte Sinavi kazanmassa Cok daha uzucu olur Muracaattan sora kaza,nan Adaylar. Pilotluk egitimine devam eder. Cok guzel bir dusucedir Ben bir havaci olarak. Cok uygun Gordum. Saygilarimla 1
  • ! 06 Aralık 2013, Cuma 17:29:56 haberi okudum bi an paralı uçuş okullarını kapatıcaklar zannetim.darısı shgm lisansı alamayıp 2500 euro ya easa lisansı alan teknisyenciklere diycektim.kursağımda kaldı. teşekkürler airporthaber 0
  • Tek bir Örnek ver 06 Aralık 2013, Cuma 17:17:25 Tabi bu işler bu kadar kolay. Herhangi bir kağıt yayınladın mı o hemen tarihi karar oluyor ve dünya o karar önünde saygı duruyor. SHGM son zamanlarda bir kağıt yayınlıyor her şey şıp şak oluyor. Sanki SHGM değil sihirbaz bunlar. Daha önce yayınladığınız hangi kağıt uygulanabildi ki bu da uygulansın mesela Helikopterlerin gece uçuşu da yapabileceği yönünde yayınladığınız o kağıttan sonra hangi Helikopter gece uçabildi tek bir örneği var mı? 5
    • Vurun Abalıya 06 Aralık 2013, Cuma 17:36:49 Konu SHGM olunca vurun abalıya. Hangi işletme gece vfr gerekliliklerini karşılayıp müracaat etmiş ve izin verilmemiş? Öyle oturduğun yerden ezbere yazmak kolay. Senin kağıt dediğin o talimatların hepsi aylarca üzerinde çalışılıp, sektörün görüşü alınıp ondan sonra yayınlanmaktadır. Ezberini boz ve gelişmelere ayak uydur. Bu senin için daha faydalı olur. 0
    • Doğrusunuz... 06 Aralık 2013, Cuma 19:13:34 Evet çok haklısın son zamanlarda SHGM tarafından yayınlanan talimatlarla ilgili olarak bırakın sektörün görüşünü almayı bir çok yönetmelik ve talimatın bizat sektör tarafından hazırlandığı malumumuzdur. Sizin o Yönetmelik ve talimat hazırlattığınız zati muhteremler var ya onlar sizden önce SHGM'nin önünden bile geçemiyorlardı. Sizin yeki verdiğiniz bir itibarlı da en son ABD'de tutuklanmıştı. Sahi ya ondan ne haber? Yetkileri hala geçerlimi? Siz işletmelerin VFR gerekliliklerini bırakın da önce hava sahanızın haline bakın. Sizin hava sahanız Helikopterlerin gece uçuşuna müsait mi ki siz bir kağıt yayınlayıp gece uçuşlarını açtınız. O kağıdın şu anda ne işlevi var siz onu açıklayın. 6
    • sen de gel 06 Aralık 2013, Cuma 20:21:34 O kadar çok biliyorsan sen de gel, çalış bir kağıt da sen üret. Ama seninki işe yarasın. Oturduğun yerden yazma. Elini taşın altına koy. Sen geldin de Shgm'nin kapıları mı kapandı? Bekliyoruz. 0
    • Benim işim var 06 Aralık 2013, Cuma 22:21:35 Ben niye gelecekmişim. Herkes kendi işini yapsın. Ama işini yaparken bizim yeterli personelimiz yok. Biz bu işleri bilmiyoruz. Siz yazın getirin, siz yapın getirin biz yayınlayalım demekle bu işler olmaz. Adama sormazlar mı madem bu işleri bilmiyorsunuz burada ne işiniz var diye. Ya kardeşim bari yayınlayacağınız kağıtlar uygulanabilir olsa iyi devam edin diyeceğim de hepsi arşivlerinizde çürümeğe mahkum... 4
    • üzüm yemek 07 Aralık 2013, Cumartesi 00:15:37 Senin derdin üzüm yemek değil bağcıyı dövmek. Ama sen ne olursan ol yine de gel. 0
    • Komik oluyorsun 07 Aralık 2013, Cumartesi 11:41:50 Ya kardeşim biz özetle demek istiyoruz ki başkalarının verdiği akılla iş yapmayın yapınca bu kağıtta da olduğu gibi çok komik duruma düşüyorsunuz. Şu yorumları okuyun ve insanların sizin yaptığınız işlere nasıl baktığını şurasıyla burasıyla nasıl güldüğünü görün. Kendinizin bildiği bir şey varsa onu yapın yoksa da susun onun bunun aklıyla iş yaparsanız böyle komiklikler ortaya çıkyor da... 2
  • Paravı veren 06 Aralık 2013, Cuma 17:16:02 Peki parayı veren sağlık testini geçemeyecek mi? Bence tek seferde geçecek... 8
    • leylek 06 Aralık 2013, Cuma 23:48:08 Asıl mevzu bu testi hangi uçuş okullarının yaptırtılabileceği diye düşünüyorum :/ 0