'Pilotluk her zaman var olacak'

    Çok beğenilenler

  • Kaptan 23 Aralık 2017, Cumartesi 12:58:31 Seymen Kaptanın söylediklerinde yanlış, fazla bir şey yok, bilakis mütevazilik yapmış. Pilot bir havayolu için olmazsa olmazdır. Ofis çalışanı, İstasyon Müdürü, Harekatçı vs vs bir şekilde bulunur ama pilot TEMİNİNDE GÜÇLÜK ÇEKİLEN PERSONEL'dir. 12
    • Kim çekiyormuş? 23 Aralık 2017, Cumartesi 14:12:55 Yahu çeken varsa alsın bizi! İşsiz kalmayalım. Herkesin ihtiyacı var ama işsiz pilot ordusuna başvurular artıyor her gün 3
    • Temininde güçlük çekilen... 23 Aralık 2017, Cumartesi 15:04:57 Temininde güçlük çekilen personel ifadesi sadece lisanslı yetişmiş teknik personelde geçiyor yalnız..karıştırdı sanırım...ego kötü şey 5
    • Çok abarttın kpt 23 Aralık 2017, Cumartesi 15:06:23 Bihayli abartmışsın kpt..insan bi düşünür bunu çalışanlarda okuyacak diye:)) 2
    • B737 cpt 23 Aralık 2017, Cumartesi 15:21:23 Size değil pilota ihtiyaç var:)) 0
    • doğrudur 23 Aralık 2017, Cumartesi 18:31:02 Valla diğer çalışanların zoruna da gitse gerçekler böyle, pilot olmaz ise havacılık olmaz, herşey Kaptanın etrafında döner. 4
    • Lise mezunu Cpt 24 Aralık 2017, Pazar 10:32:18 18 aylık eğitimle iş bitiyo.Neyin güçlüğü bu yurt dışında lise mezununa bu eğitimi veriyolar.Ne aptallar gördük uçak uçuruyo elin gavuru sağolsun yapmışta kazasız belasız uçuruyosunuz.(Kendini yetiştirmiş uçağı her yönüyle bilen arkadaşları tenzih ederim) 0
    • egonu yesinler 24 Aralık 2017, Pazar 21:57:36 en başa dönelim istersen ilk uçağa. onu yapanların teknik personeller mühendisler olduğunu unuttun sanırım hee hatta ilk uçuşu yapanlarda onlardı yani pilotta oldular.. sen hayırdır neyin havasını atıyon. 0
  • Airmanship 23 Aralık 2017, Cumartesi 14:06:11 Yeni nesil pilot arkadaslarimizi yetistirirken saadece teknik konulari degil, gercek havacilik etigini de asilamamiz gerekiyor. Yani saadece pilot degil, bu meslegi vizyon ve sevgi ile yapan gercek havaci yetisdirmemiz gerekir. Pilotluk saadece bir ucagi ucurmak degildir. Bir hayat tarzi ve bir hayat anlayisidir. Bir nevi sovalyelikdir. . Maalesef ulkemizde son yillarda bu havacilik kulturu cok kan kayb etmisdir. Bircok kuruluslarda maalesef her sey asiri bir sekilde paraya ve kar yapmaya indexlenmisdir. Bu zihniyetler maalesef bazan ucus emniyetinin de onunde gelmektedir. Havaciligimiz oturup bu konulari da dusunmesi gerekir. Bir cockpit de en onemli emniyet faktoru iyi yetismis, motivasyonlu, huzurlu ve mutlu pilotdur. Sevgilerle.... 1
    • Şövalyelik mi? 23 Aralık 2017, Cumartesi 20:27:26 Gecenin 3 ünde fwz de çıktı alıp adana açık mesai yapmak şövalyelikse ben şovalyeyim aheyya:)))) 2
    • şövalye? 24 Aralık 2017, Pazar 00:10:56 pilotluğu şövalyelik olarak gören burnu büyükler yüzünden crm yerlerde. şövalyelik değil ekip işidir pilotluk. takım çalışmasıdır. kendini şövalye olarak görüyorsun, yanındaki de şövalye o zaman. bi süre sonra da ego savaşına dönüyor haliyle. yanındaki adamın fikir belirtmesine dahi alınanlar olduğu sürece şövalyeyiz diye istediğiniz kadar kendinizi kandırın, şövalye olduğunuza anca kendiniz inanırsınız. ben şahsen şövalye falan değilim, ne şövalyesi yahu? kiminle savaşıyoruz? şaka gibi :) 0
    • Hocam iyide... 24 Aralık 2017, Pazar 09:40:33 Şövalyelik ne onu çıkaramadım, Yeniçerilik falan deseniz bizim kültüre yakın en azından oradan bir analoji kurulurdu. Bizden olsa olsa savaşlarda en önde giden abdallardan olur. İlk biz telef oluyoruz, ama home base’inden agrı mabadının üstünde oturup “bak ben vidasını sıkıştırmasam bu uçak uçmaz, vıdı vıdı” diyen teknisyenide, ya da “ben thy’nin parası ile reklam vermeseydim bu hatlar dolmaz” diyen istasyon müdürüde bizden iyi. Aq zaten iq yerde takım çalışması yapıcaz diyinde masanın altına geçen tiplerle dolu etrafımız. Sonumuz hayır olsun bu tiplerle. Egoda kötü bişe bu arada, öz eleştiri babında söylüyorum. Gereksiz antipati yaratıyor. 1
    • Airmanship 24 Aralık 2017, Pazar 12:00:04 Sovalyelik.... yalnis anlasildi arkadaslar. O sekilde anlatmak istemedim. Pilotluk icin uygun bir sahsiyet, iyi bir genel kultur, vizyon, mutevazilik, teamwork, CRM, havacilik kurallarina saygi vs vs gibi unsurlar cok cok onemlidir. Superman maco veya ego zihniyetleri olanlarin cockpitde bulunmamasi gerekir.. There are OLD pilots and there are BOLD pilots, but there are very few OLD BOLD pilots. 2
    • Airmanship 24 Aralık 2017, Pazar 12:18:47 sovalye? arkadasa..... yalnis anladiniz veya yalnis anlattim. Sizin tarif etdiginiz zihniyetler tabii ki kabul edilir degil bu cok sevdigimiz meslekde. 30 yil dir ucuyorum. O zaman cok mutevazi bir sekilde bir Cessna 150de basladigim gibi bugun de devam ediyorum. Emniyetli ve mutlu ucuslar dilerim. 0
    • Hocam haklısınız mamafih... 24 Aralık 2017, Pazar 13:43:47 Şövalyelik ne onu çıkaramadım, Yeniçerilik falan deseniz bizim kültüre yakın en azından oradan bir analoji kurulurdu. Bizden olsa olsa savaşlarda en önde giden abdallardan olur. İlk biz telef oluyoruz, ama home base’inden ayrılmadan mabadının üstünde oturup “bak BEN vidasını sıkıştırmasam bu uçak uçmaz, vıdı vıdı, lambası yanarsa ararsın BENi ama...çin çin çin”, “BEN bu işin profesoruyum” diyen teknisyenide, thy’nin parası ile “BEN reklam vermeseydim bu hatlar dolmazdı, BEN ayaga kaldırdım buraları” diyen istasyon müdürüde bizden iyi. Bu iş ekip çalışması beyler, bu operasyon için herkes gerekli ama hiç kimse vazgeçilmez degil. İş yükümüz sorumluluklarımız arasında fark olur, arz talebe göre aldıgımız ücret degişir ama en nihayetinde yaşarken iki kelam edebileceginiz, pamuk tıkandıktan sonra topraga verecek birilerine muhtacız hepimiz. Sonrasında bir birinizin yüzüne bakabilecek kadar tükürün. Egoda kötü birşey bu arada, öz eleştiri babında söylüyorum. Gereksiz antipati yaratıyor. 0
  • Tüm yorumlar

  • G 25 Aralık 2017, Pazartesi 16:11:39 Onlar olmasa uzun mesafeli devletlere gidemeyiz tatil icin yada aile gormek icin yada is icin. Yada her hangi bir sebeb icin. Pilotlar ve ucaklar sart. 0
  • Çöl 25 Aralık 2017, Pazartesi 00:26:10 Yürü be abim ... ;-) 0
  • Sen ben o 24 Aralık 2017, Pazar 23:06:30 Neden benmle yapılmadı ki bu söyleşi 0
  • teknisyen kim ki 24 Aralık 2017, Pazar 22:10:54 "Kalkış öncesinde uçağın kanat, motor ve diğer parçalarını da kontrol eden kaptan pilotlar, seferle ilgili yaşanabilecek teknik olumsuzlukları önceden tespit ederek, ilgili kişileri uyarıyor." madem kaptan yapıyo bunları bize gerek yok hacı eğitiminide verin yapsınlar işlemlerin tamamını 1
    • alıngan teknisyen 10 Şubat 2018, Cumartesi 12:39:36 kaptan uçuş öncesinde, uçağı teslim alacak olan sorumlu pilot tarafından da ayrıca kontrollerin gerçekleştirildiğini ifade etmek istemiş. tüm işi pilotlar yapıyor gibi bir demeci yok yani :) o şekilde bir ima sezen pek kıymetli ama bir o kadar da alıngan teknisyenimize başarılar diliyorum.. 0
  • Pilot 24 Aralık 2017, Pazar 20:47:52 Yabancı pilotlar da uçuş akademisi bitiriyor buradaki öğrenciler de neden onardan lisans belgesi sorulmuyor da buradaki öğrencilerden o belge şart koyuluyor onun okuduğu akademi lisans gibi sayılıyor da nedne bizim ülkemizdekiler sayılmıyor! 0
  • UFUK 24 Aralık 2017, Pazar 15:10:23 27 YIL=7500 SAAT. YILA KARSILIK OLDUKCA AZ BIR UCUS SAATI. ANCAK; YAZDIKLARI GÜZEL. YORUM YAPANLARIN BUYUK KISMINA GELINCE ; YAŞ ALMIŞLAR AMA KISILIKLER PEK GELİŞMEMİŞ ANLAŞILAN. SIRF BU NEDENLE "PİLOTSUZ YOLCU UÇAKLARI DAHA EMNİYETLİ OLACAK" DİYE DÜŞÜNÜYORUM. 2
  • 4500 24 Aralık 2017, Pazar 12:25:45 Biz 5 yılda 4500 saat yaptık aga. Bedavadan alakası olmayan bir uçaktan gelip 737 ye 3 yılda kaptan olmadık. Safety uçtuğumuz adam bir daha bakmışsın kaptan. Dünyada böyle bir sistem hangi ülkede var. Sivil havacılığın adı sadece sivil havacılık kalmış. Devrem, hocam ile körler sağırlar birbirini ağırlar hale gelmiş. Genç siviller ile uçunca uçuştan birşey anlıyoruz. 4
    • Flyer 24 Aralık 2017, Pazar 13:36:36 Cok Dogru Demis bedavadan gelip devrem ayaklariyla kaptan oluyorlar 4
    • Cpt 320 24 Aralık 2017, Pazar 14:35:59 Çok yaşayın kaptanım gönlümüzden geçenlwri dile getirmişsin 6 yıl 5000 saat sonra kaptan olduk. 3
    • Şu yaşınıza gelmişsiniz 24 Aralık 2017, Pazar 17:30:48 Hala kim nereden gelmiş hangi okulu bitirmiş safsatası. Bugüne ve geleceğe bakmak lazım daha çok. Bugün emniyetli ve OM'e uygun uçtuk mu? budur önemli olan. Yoksa her kaynaktan kaptanla uçup görüyoruz. Önemli olan adamın kaynağı değil havacılık disiplini ve profesyonelligi. 1
    • Kpt 25 Aralık 2017, Pazartesi 13:06:24 Sen olma arkadaşım. Umarım olamazsın kaptan. Ben de sivilim, sağ koltukta yeterince vakit geçirdim, jumpseat uçtuklarım öğretmen oldu hocam dedik; bu iş böyle. Her nerde uçuyorsan -ki umarım o da yalandır ve pilot değilsindir- bu işler artık devremle hocamla yürümüyor bunu da bil. Oturduğu koltuğun hakkını veremeyeni anında kaldırırlar o koltuktan. Sadece uçuş saati teknik yeterlilik de değil mevzu. Kişilik de lazım ki, umarım seni bu kişiliksiz seviyesiz yorumun nedeniyle bir an önce o koltuktan kaldırırlar hak ettiğin yere gönderirler. 0
    • piki 26 Aralık 2017, Salı 08:22:28 bedavadan hiç kimse kaptan olamaz, adınız gibi biliyor ama boş konuşuyorsunuz sevgili kaptanlarım, herhangi birinin part a’ya göre uçmadığını görüyor duyuyor ve de rapor etmiyorsanız korkaksınız demektir, ha biliyor duyuyor gelip buraya yazıyorsanız daha da korkaksınız demektir, haydi hayırlı traşlar 0
  • UFUK 24 Aralık 2017, Pazar 11:18:01 Ufak atta civcivler yesin.Pilotların uçağa 45 dan önce geldiği görülmemiştir.Ayrıca uçağın ayrıntılı kontrolünü teknisyenler kar fırtına yapar.Düşen uçaklarında hemen tümü pilot hatasıdır. 3
  • Onu bunu bırakın 24 Aralık 2017, Pazar 04:07:25 O değil de THY’de alım kriteri nedir? Adamını bulan mı giriyor? Sırf muhalif diye red yiyenler. Dışarıda atıp tutan tk kaptanları alana girince uçak içinde sus pus. Bunu da raporlayın rapor manyakları. Şirkette huzur bırakmadınız 0
  • Hocam :) 24 Aralık 2017, Pazar 01:52:39 Seymen hocam, basarilariniz daim olsun. Saygi ve hurmetler seviyorum sizi :) Kayikci :) 1
    • Kaykçının küreği 24 Aralık 2017, Pazar 07:26:01 Fış fış kayıkçı 0
  • Hocam :) 24 Aralık 2017, Pazar 01:52:33 Seymen hocam, basarilariniz daim olsun. Biz sizi sf de akhisarda tanidik ve sizlere hayran olduk. Saygi ve hurmetler seviyorum sizi :) Kayikci kaptan :) 3
  • Sierra 24 Aralık 2017, Pazar 01:50:41 Uçağı kontrol ediyormuş teknik ekipmanın kontrolünü yapıyormuş ilgili kişileri uyarıyormuş.Nası uyarıldım bilemezsin. 4
  • Remote Control 24 Aralık 2017, Pazar 00:35:58 Within 15 years time , the first Remote controlled Commercial Flight will take place . Its sour and painful but the Truth !! 4
  • Ego 24 Aralık 2017, Pazar 00:27:01 Tavan yapmış 737 filosunda olmasak bizi yiyecek. Senden ancak oyuncu olur motor kapaklarını açarken iyi poz vermişsin. Bu arada bu kaptancık 15 temmuz hakkında düşündüklerinide dile getirseydi mutlu olurduk. 8
  • Sierra 23 Aralık 2017, Cumartesi 22:41:54 Yaşa varol eksikolma sen olmazsan ne yapardık.Tapıyoruz sana. 2
  • Slcn 23 Aralık 2017, Cumartesi 22:37:35 İşiniz gücünüz reklam ve gündemde kalma çabaları..sonuçta 2 pedal bir joystick..bu kadar abartmayın adam zannetsinler... 10
  • Petrol muhendisi 23 Aralık 2017, Cumartesi 21:35:05 15 yillik muhendisim, yurt disinda bir cok projede gorev aldim, kaptan pilotlarin maasini 5 yillik ilen aliyordum, evet pilotluk bitmeyevek, doktorlukta, muhendislikde, bu haberin onemi nedir 6
    • bana ne! 23 Aralık 2017, Cumartesi 22:11:30 Siz isterseniz havacılık sayfası yerine petrol mühendislerinin sayfasına falan girip yorum yazın. Bize ne kardeşim senin yaptığın işten aldığın maaştan, havacılık sitesi burası. 3
    • :/: 24 Aralık 2017, Pazar 05:31:32 Kaldırım mühendisi olmayasın ? 1
    • Petrol123 24 Aralık 2017, Pazar 22:08:39 İçten içe bir kıskançlık... 0
  • Yirmiiii yeddiiii seneee 23 Aralık 2017, Cumartesi 21:33:29 Yidibinbişyüz saat sıpırmın püsküüt neyin var mi 2
  • Vefa 23 Aralık 2017, Cumartesi 20:28:09 Devlet sana milyonlar harcasın seni savaş pilotu yapsın sonra sen kalk sırtını döndü git paranın peşinde koş, şimdi de burada ahkam kes, sorsak bir numaralı vatansever sizsiniz 14
    • V 23 Aralık 2017, Cumartesi 21:52:25 Devlet verdigi egitimin, harcamanin karsiligini mecburi hizmet koyarak geri aliyor. Mecburi hizmetini tamamlayipta ayrilan herkes bu karsiligi odemistir. Kaldiki asker pilotlarin cogu mecburi hizmeti tanamlamakla kalmayip emekli oluncaya kadar bekleyip fazlasiyla karsiligini vermistir. Bosuna gazel okumayin. 1
    • Harbiyeli 24 Aralık 2017, Pazar 18:41:13 Okulun önünde beklerken herkes vatan millet aşığıydı, şimdi mi çıktı bu mecburi hizmetini tamamlayınca ayrılma, yediğiniz halta kendi çapınızda kılıf da bulmuşsunuz, okula girerken bunu söyleseydin o zaman. 0
  • .. 23 Aralık 2017, Cumartesi 19:39:37 Varolan usül ve sistemlerde pilota hep ihtiyaç var. Ama GPS sistemleri geliştikçe, dikey iniş kalkış yapıp yatay seyir yapabilen elektrikli uçaklarla birlikte piloluk biter. 2
    • böye biline 23 Aralık 2017, Cumartesi 22:12:40 Kokpitinde pilot olmayan hiçbir uçuş aracına insanlar binip de yolculuk etmez. 2
    • ert 24 Aralık 2017, Pazar 02:39:40 ray üstünde giden trende bile hala 2 makinist varken uçakta nasıl bitsin. 1
  • Matematik zayıf 23 Aralık 2017, Cumartesi 18:59:21 Kpt. nın mezuniyeti 1996 , basit bir hesapla 2017-1996= 21. Ama yoook sizin hesabınız uzay matematiği ise ona birşey diyemeyeceğim. 21 sene de 7500 saat. Şirkette de 27 senedir çalışıyormuş. Lise de girmiş şirkete. Siz hakikaten artık haber yaparken komik oluyorsunuz. 5
  • Tezat 23 Aralık 2017, Cumartesi 17:58:50 27yıl THY de 7500saat gördüğüm en anlamsız cümle. Önce bır kendiniz okuyun ne yazdığını editörler.. Kapişşş 2
  • A320 Cpt 23 Aralık 2017, Cumartesi 17:51:33 Severek, aşkla yaptığım meslek. Ancak artık teknolojik gelişmeleri de görmezden gelip pilotluk her zaman var olacak demek bana normal gelmiyor. Artık cerrahlığı bile robotlar yapıyor, insanoğlundan kat kat hassas. Yakinda tüm cerrahi işlemleri robotlar yapacak. Tabi ki bunun geliştirilmesinde doktorlar görev alacak, ama sayı şimdiki sayının yanına yaklaşamayacak. İstediğimiz kadar olmaz diyelim, insansız yolcu uçağı olacak ve hayatta uçmam diyen herkes buna alışacak. Pilotluk evet var olacak, gerektiğinde yerden müdahale için ya da arge için. Mevcut sistem beni emekli eder de insansız uçuş mutlaka olacak 2
    • Katılıyorum 24 Aralık 2017, Pazar 00:00:59 Bir uçuşta en az 2 pilotun görev aldığını düşünersek ilk 10-20 yıl içerisinde bir robot ve bir pilot yeterli gelecektir. Ucmaya korkacak olanları ısındırmak gerek (: . 40-50 yıl sonrasında tamamen yapay zekanın kollarındayız. 1
    • Ağırlık 24 Aralık 2017, Pazar 02:44:24 Kaptanım her arızayı çözen ilave sistemler uçağa 10 ton ilave yük getirir bunu kimse taşımak istemez.Yapay zekalı robot koyarlarsa olur.Kısa devre geçmiş olsun.Tazminat davaları.Kim yaptı bunu!!!Pilotları kıskananlar ve parasına göz dikenler biz diyecekmi? 3
    • Boeing 24 Aralık 2017, Pazar 05:25:09 Boeing pilotu gözüyle herzaman var olacak denmesi normal, airbus kullansa demezdi heralde 1
    • Ağırlık a 24 Aralık 2017, Pazar 16:08:59 10 ton gibi abuk bir rakamı neye dayanarak buldunuz bilmiyorum ama, bundan 20 30 yıl sonra yani insansız yolcu uçuşu olduğunda, o sistemleri bir cep telefonuna sığdırmak mümkün olacak. Ha 5 ton ağırlığında çelik bir robot yapayım, o da insan formunda olup kokpitte otursun gibi bir fanteziniz varsa bilemem 0
  • tabi canim 23 Aralık 2017, Cumartesi 17:26:29 Dogru dogru iclerinde atomu parcalayan arkadaslar var. 7
  • Crew 23 Aralık 2017, Cumartesi 16:28:43 Keşke o emniyet kurallarını bindikleri özel araçlarda veya servis araçlarında uygulayıp herkese örnek olsalar mesela kendi araçlarını insanların hayatını tehlikeye atacak şekilde kullanmasalar .servis araçlarında emniyet kemeri taksalar emniyet kemeri için servis sürücüleriyle tartışıp sürücüleri işten çıkarmakla tehdit etmeseler .sözüm o çok bilmiş 'lere emniyet ise havacılığa yakışır olmalı her yerde kurallara uyulmalı . 1
  • bb 23 Aralık 2017, Cumartesi 16:26:05 hangi kaptan uçuştan iki saat önce geliyormuş alana? hepsi imzadan 5 dk önce geliyor. bütün işleri folar yapıyor 9
    • uydurma 23 Aralık 2017, Cumartesi 18:33:42 Eğer varsa böyle bir durum rapor edersin kardeşim, sen rapor etmeyerek kurallara karşı geliyorsun. Benim şimdiye kadar uçtuğum bütün kaptanlar hep iki saat önceden gelmiştir, şu anda da ben kaptanım ve uçuştan iki saat önce alanda oluyorum. Ayrıca herkesin alana saat kaçta girip kaçta çıktığı kayıtlıdır, görevini ihmal eden kaptan varsa rapor edin, ceza alsın. 8
    • 2 saat 23 Aralık 2017, Cumartesi 20:29:27 2 saat önce gelmeyen çok acık konuşuyorum direk işi bıraksın. Ben hep 2 saat önce geliyorum hatta bazen 3 saat önce gelirim 2 saatin altinda geleceksem arayip haber veririm ve uçuşu kendimden aldiriyorum 4
    • Aslan FO ! 23 Aralık 2017, Cumartesi 20:47:52 Aferim FO, bütün işleri sen yapıyorsun, erken geliyorsun, o kaptanın FO'luğunu da bilirim, bu senin yaptıklarını yapmazdı o, senin yaptıklarının en az 2-3 mislini de yapmazdı, uçaktaki hemen her işi de yapmazdı. E napcan kaptan olunca da aynı. Hemen ismini sicilini yaz, seni yıldızlı kaptan yapalım. Hem erken geliyor, hem de printerdan çıktı alıyorsun, notamların yanına tik atıyorsun, helal olsun be ! Sen bu işin mantığını falan bayağı bir anlamışsın ! 10
    • Erkenmiş 25 Aralık 2017, Pazartesi 13:33:56 Arkadaş erken geliyosun da ne yapıyosun, çıktı alıp okumadığın notamlara tik atıp geçiyosun. Onu fa yapma arkadaş sen. Goy goy git gel, ben hala sol tarafta doküman okurken düz uçuşta felan sen aç cep telefonundan oyun oynamaya kalkış. 0
    • Ben var ya 25 Aralık 2017, Pazartesi 15:44:14 Ben mesela görev başlangıcım uçuştan bir saat önce olsa da ben varya ben, 5 saat önce gelirim. Bazen minimum istirahat veriyorlar, eve hiç gitmiyorum, direk flywize'da bekliyorum. Neyin kafasını yaşıyorsunuz beyler, imza, yani görev başlangıç saatin neyse o saatte gelebilirsin, istersen 5 saat önce gel, o senin keyfin. 0
  • Zor.. 23 Aralık 2017, Cumartesi 15:33:07 Harbiden zor bir meslek. Severek yapilmali.. Pilotlarimiza basarilar ve bileklerine kuvvet... Senelerdir yolcu olarak ucuyorum. Hepsi canavar gibi masallah... 0
  • Tek 23 Aralık 2017, Cumartesi 15:19:02 İlk lamba yanana kadar :))) sonra ne olur temininde zorluk yaşanan personel uçağa gelir anlayana 4
    • Eğer 23 Aralık 2017, Cumartesi 22:12:51 Bana sana verilen eğitim verlmek istenseydi elbette ki anlardım yapardım ama bunun yerine ,senin gibi 3 birimlik işi 5 gösterme sevdasında ki insanlar yüzünden , meslektaşlarında bende kötü bakıyoruz birbirimize ya da bunu okuyan alakası olmayan kişiler ... sen en iyisi işini yap bende işimi yapayım , yani çağırınca gel ;) 0
    • İyide 23 Aralık 2017, Cumartesi 23:03:31 Bilader kinayeli söylemişsin, lakin işinin adı ne? Anunciated olur bariz çalışmayan olur, kitap dispatch aşamasında çağır release al diyor, senin yüzüne hasret olduğumuz için değil, kurallar bunu gerektirdiğinden. İşini bilen kendini bilen teknik arkadaşları tenzil ediyorum, ağır ol ki adam sansınlar. 0
    • Anlayan 24 Aralık 2017, Pazar 02:13:51 İki sigortayı ben de çekip basarım, senin üstün kabiliyetin veya teminindeki güçlük o ise. Ben sorumluluğu sana vermek istediğim için çağırıyorum. Yoksa, yaptığın bir halt değil. 0
  • Hımmmmm 23 Aralık 2017, Cumartesi 14:20:40 27 yılda 7500 saat mi ??? 2
  • yokya 23 Aralık 2017, Cumartesi 13:00:20 hem işçi hem patronmuş hep güçlüyü övün 4
  • Carleone 23 Aralık 2017, Cumartesi 12:49:02 Helal olsun kaptanım, yaptığınız işin emniyetle üstesinden gelebilmek için sürekli eğitim şart. 3
  • geleceği görememek 23 Aralık 2017, Cumartesi 12:44:57 - “Telefon” denilen bu cihazın öyle çok dezavantajı var ki, onu ciddi bir haberleşme aracı olarak düşünmek mümkün değil. Bize hiç bir faydası olmaz. – Western Union şirket içi yazışma.- veya - “Kimse atıyla ücretsiz olarak bir günde gidebileceği yere, tren bir saatte gidiyor diye para vermez” – Prusya kralı William I, trenlerin icadına tepkisi.- mevcut durumu iyi analiz edemeyenler eninde sonunda komik duruma düşerler. 5
    • Kaptan 23 Aralık 2017, Cumartesi 15:37:08 İnsan faktörleri konusunda pek bir fikrinizin olmadığı çok belli 1
    • teknoloji 23 Aralık 2017, Cumartesi 17:10:30 elbet bir yolu bulunur insansız uçuş yapabilen yolcu uçağının olmasının, ama daha bu kadar titizlikle çalışılan bir alanda teknoloji yardımına ramen hatalar oluyorsa, bence biraz düşünmek gerek pilotu sistem dışına çıkarmayı.. 0
    • kaptan'a 23 Aralık 2017, Cumartesi 19:22:59 problem de o zaten. insanın olduğu yerde insan faktörü söz konusu olur. yorgunluk,aşırı özgüven,crm eksikliği, dikkat dağınıklığını elimine eden bir teknoloji koyduğunuzda insan faktörlerini de elimine edersiniz.bundan 20 sene önce sürücüsüz araç olmaz deniyordu.şimdi 25.000$ a tesla 3 satıyorlar.bu konuda her sene katlanarak artıyor elde edilen kazanımlar.teslanın birinin daha önündeki araçlar kaza yapmadan bunu fark edip önlem aldığı bir video var.en öndeki araç olağanvdışı yavaşladığı için bunu görüyor ve diğer araçlar kaza yapmadan önce kurtarma manevrasına başlıyor. 10 sene önce hayal edilemeyen şey şimdi hayatınızı kurtarıyor.F-35 in abd nin geliştirdiği son insanlı uçak projesi olduğu biliniyor. ticari uçağın aksine A noktasından B noktasına gitmenin dışında katıldığı görevde karşılaştığı durumda silah kullanıp kullanmamayı,kulanırsa ölümcül mü caydırıcı mı olsun şartlarını değerlendirecek bir nokta planlanıyor.20 sene sonra pilotsuz havayolu olmaz demek de böyle boş bence. 0
    • UÇAK 24 Aralık 2017, Pazar 02:25:14 Savaş uçağı olur.Benim görüşüm yolcu uçağı olmaz.Olursa o uçağı yerden kullanana ne diyeceğiz?Oturan pilot.Computer pilot.Bugünkü uçaklarda kumanda yüzeyleri sıkıştığında pilotlar iniş yapabiliyorlar.Oturan pilot bir iki usul denedi olmadı ne olacak.Uçak kontroldan çıktı denecek.Bu işi İHA lar ve dronlar ile karıştırmayın.Uçak üreticileri arızaları giderme usullerini zevk içinmi yazıyorlar.Eğer bu arızaların olmaması için bir bildikleri varsa neden uygulamıyorlar. Bizim uçağı Almanyada bir meydana Alman mı indirecek.Biz indirecek isek bir iletişim kesintisinde ne olacak?Ben böyle bir uçağa asla binmem.Dronlar dört pervaneli;üç pervane ile bir iniş göstersin görelim. 0
    • Pilotsuz ucak 24 Aralık 2017, Pazar 07:56:13 Bir uçağın uçması için pilot gerekmeyen günler gelebilir, gelecek de. O gün gelene kadar bu yorumları yapan kişilerin meslekleri de çok daha önceden insansız yapılacak hale gelecek. Pilotsuz uçaklara gelene kadar beyin ameliyatı yapan robotlar gelecek, bilgisayar basında veya kol gücüyle çalışan insanlar pilotlara uzulmektense kendi işlerine baksınlar, uçak uçuran akıllı sistemler sizin sıradan işinizi hayli hayli yapar. Boş yapmayın, işinize bakın. 1
  • Her konuyu bilen millet 23 Aralık 2017, Cumartesi 12:34:33 1996 da hava harp tan mezun olan biri nasıl 27 yıldır thy de çalışıyor. Bu arada pilotluk önemli bir meslek olsada Yapay zekayı gücümsememek gerekir yeni teknolojilerin yapabileceklerini de bir mühendise sorsalar daha iyi haber yaparlarmış. Şu an pilotsuz savaş uçakları zaten yapıldı mesele bunun yolcu uçaklarına ne zaman uygulanacağı. Bu konuda teknolojiden daha öte yolcu psikolojisi meselesidir. Şu an vazgeçilmezimiz olan çoğu şeyin 10 yıl önce ortada bile olmadığını düşünürsek teknoloji ve yapabileceklerini küçümsemeyin derim. 1
  • Kendinizi Kandırmayın 23 Aralık 2017, Cumartesi 12:34:13 Hiç bir kaptan pilot fo her neyse ucak mühendisi ve ya uçak teknisyeni kadar uçağa hakim değillerdir. Bu böyle kalkacaktır bu meslek sadece bu ülkede büyütülüyor. Diğer firma çalışanlarına bakın inceleyin Uçak Teknisyenine Uçak Mühendisine tavrına ve cocpit e tavrına. Type ten type fark eder bu elbetteki bu bilgi . Ama Güzel yaptığı bir şey söyleyebilirim ama isterseniz. Arada böyle cocpitten çıkıp güzel kemer pantolon çekerler havaya. 8
    • Helal be 23 Aralık 2017, Cumartesi 20:51:19 Sayın meslekdaşım tebrik ederim, ben de uçak mühendisi bir kaptanım, en iyi haraketimi burada herkese açıklamışsın, seni gidi. Sıfır bu kemer hareketi yüzünden Çinde 737 kaptanına yıllık 328 Bin Amerikan Doları veriliyor. 0
    • Cok merakliysan 23 Aralık 2017, Cumartesi 23:18:54 Buyur cin e git tabi alirlarsa 1
    • Neden 24 Aralık 2017, Pazar 02:19:39 Daily check yaparken neden istemsizce kaptan koltuğuna oturuyorsunuz? Oysa, her iki taraf da birbirinin aynı, yanıtı ben söyleyeyim, bilinç altı Kaptan tarafına oturmanızı söylüyor. 0
    • Herşeyi Cpt’dan bekleme. 24 Aralık 2017, Pazar 09:31:34 Adamlar madem çekip havaya kaldırıyor sende bi zahmet al eline indir. 0
    • neden 'e 24 Aralık 2017, Pazar 22:08:50 sağ elle yapmak kolay olduğundan olmasın sakın hatta sağ'lak olunduğundan.. ülkede arabalarda bile direksiyonlar solda bu bi alışkanlıktır kıbrısa gider sağ koltuğa oturdupunda şaşırırsın. demem o ki alışkanlık meselesi herkesi kendine özeniyomuş sanan arkadaşım.. o iş senin düşündüğün gibi o koltuğun sevdasından değil 0
  • !!!! 23 Aralık 2017, Cumartesi 11:52:53 Hacı sizin matematik öğretmeniniz size kıyak çekmiş, toplama çıkarma sorununuz var 10
    • Eğitimci 23 Aralık 2017, Cumartesi 13:31:08 Zavallı sen hiç okula gittinmi 2