PİLOTLARA MÜJDE

    Çok beğenilenler

  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 11:53:03 ucus saati onemli degil mesai onemli esb-ist-bcn-ist veya ist-sjj-ist ist-tzx-ist bunlar bir gunde THYde yapilan paternler ucus saati 5 saat ama gunluk mesai 14 saat asil bunun cozulmesi gerekeri yetkililer bunu gormuyor acaba baska hangi sirkette su sekilde bir yati paterni var ist-van-ist ist-ada yati minimum istirahat ile 10 saat yani ertesgi gun ada-ist ist-cph-ist ertesi gunde gene aynen 4 bacaga devam ucus saati diplerde ama mesai ucmus gidiyor butun THY calisanlari yillik mesai saati sinirindadei 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 12:05:53 shgm ne kadar uğraşırsa uğraşsın, şirketler buna bi şekilde çare bulur... 0
  • Tüm yorumlar

  • Misafir 31 Aralık 2009, Perşembe 17:54:15 arkadaş epey psikolojik saçmalamış içkili sanırım :))) 0
  • Misafir 31 Aralık 2009, Perşembe 11:41:30 SEVGİLİ ARKADAŞLAR ,AİRPORT HABERE YORUM YAZMANIZ VE DİLEKLERİNİZİ BİLDİRMENİZ ÇOK BİRŞEY İFADE ETMİYOR(UMARIZ SHGM YETKİLİLERİ,AIRPORT HABERDE YAZAN YORUMLARIMIZI DA DEĞERLENDİRİR-BU YÜZDEN LÜTFEN ÇEKİŞMEYİ BIRAKIP MANTIKLI İSTEKLERİMİZİ DİLE GETİRELİM ) LÜTFEN SHGM NİN SİTESİNE GİRİN VE REVİZYON 5 İ İNCELEYİN..DİLEKLERİNİZİ VE GÖRDÜĞÜNÜZ EKSİKLİKLERİ YADA AKSAKLIKLARI BU SİTEYE MAİL ATIN...LÜTFEN SİZDE KENDİNİZE DÜŞEN GÖREVİ YAPIN.REV 5 ÇIKTIKTAN SONRA SERZENİŞTE BULUNMANIN BİR ANLAMI YOK.....HATTA TALPA VE TASSA BİRLEŞİK OTURUM YAPARAK REV 5 İ TARTIŞIP SHGM YE YORUM VE DİLEKLERİMİZİ İLETEBİLİR....TALPA VE TASSA ,LÜTFEN BİRAZ ÇABA HARCAYALIM...GÜN BU GÜNDÜR. 0
  • Misafir 31 Aralık 2009, Perşembe 09:18:51 ben ayların 20 güne indirilmesini istiyorum.... uçuş saatide 200 olabilir hatta aylar 10 güne insin bu şekiilde bir ayda daha fazla uçabiliriz:) peki aylar 28 güne inince maaşlarıda 28 günde bir mi ödeyecekler :) peki artık günlerden de bir ay yaratacaklarmı ? ha 30 günde 110 saat ha 28 günde 100 saat ne faydası var ki bunların bunun neresi müjde bu yöneticilere müjde bence....... 0
  • Misafir 31 Aralık 2009, Perşembe 07:28:25 Hala istisnasız her yorumda birbirleriyle uğraşan, asker sivil tartışması yapan, ben daha iyi pilotum ispatına giren,diğerini küçümseyen yorumlar yapan kişiler oldukça bizden hiçbir şey olmaz. Adam 31 günde 110 saat uçuracakken şimdi 28 günde 100 saat uçuracak bunu görebiliyormusunuz ey ahali? DAHA KÖTÜ DEĞİLMİ? Ben 31 günde 110 saate razıyım, 28 günde 100 saat adamı diğerinden daha çabuk yormazmı? 0
  • Misafir 31 Aralık 2009, Perşembe 00:09:55 ucus saatiyle bir derdimiz yok mesai sureleriyle sorunumuz var!! sabah 3 de uyanıp 13-14 saat mesai yapıyoruz 12 saat dinlenip yine ucusa gidiyoruz!! ertesi gunde sabah 8-9a kadar uyanık kaldıgımız gece seferi yapıyoruz ucus saatiyle bir sorunumuz yook!! sorun gayet acık insanız bizde insan 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 23:18:57 Eu Ops Limitleri sadece wide body de uçan ekipler için iyidir, çünkü 900 saat limitini getiriyorken, mesai merfumunu ortadan kaldırarak iç hat ve kısa mesafe uçan uçuşu az mesaisi fazla olan uçucuları kötü yönde etkilicek, şimdiden geçmiş olsun 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 22:22:47 SKPK da kaldırılsın lutfen....!!!! 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 22:11:41 Artık muhabbet baydı beni...çoluk çocukla uğraşmaktan bıktık yahu...üf...stall falan filan... 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 22:08:03 Mesai sürelerinin iniş adetleri ve görev başı saatleri ile mutlaka yeniden düzenlenmesi gerekmekte. Short-range uçuş yapan filolarda zaten ne aylık nede yıllık uçuş saatleri limitleri dolmamaktadır. Ayrıca Min. dinlenme süreli uçuş (özellikle açık mesaili) haftada en fazla 1 kere yapılmalı ve istirahat süreleri kişinin beden ve zihin yorgunluğu nu atabilmesi için kesintisiz sağlanmalıdır. Min. dinlenmeli seferlerin devamında uzun süreli mesaili uçuşlar planlanmamalı. Gece ve Gündüz limitleri yeniden ele alınması yorgunluğu giderici olacaktır. Bu kuralların sürdürülebilir denetiminin yapılabilmesi SHGM uzmanlarının (plan/gerçekleşen/limit aşımı)uçuş bilgilerinin raporlamaları bilgisayarlar üzerinden anlık-update olarak sağlayabilir. 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 21:48:10 Ay 28 güne düşürülüyorsa, aylık uçuş saatinde bir azalma oluyormuş gibi değil, ekip planlama eskiden 31 günde 110 saat uçuruyordu şimdi 28 günde 100 saat uçuracak. Bunu 31 güne tamamlandığında yine yaklaşık 110 saati bulur. Mesai süreleri düşülmediği (günlük haftalık aylık) takdirde pek espirisi olmaz. Ayın takvim ayı mantığından çıkarılmasının bir tek faydası var oda sefer planlamalarında geriye ve ileriye doğru 28 gün taramalarının yapılması olacaktır. Takvim ayında bile bu kontroller istendiği gibi yapılmazken. Birbirini takip eden gün mantığına uygun planlama ve kontrollerin yapılması konusunda hem şirketlere hemde SHGM ye çok iş düşmekte. Yıllık 900 saatlik uçuş süresi kısıtlaması olumlu gelişme. 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 21:30:36 thy de hala kabin ekibine ihtiyaç var ama nedendir anlaşılmaz thy 100 tane kabin memurunu yer işletmeye gönderdi. 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 21:24:45 bu haberle birlikte iş arayan çömezler sevinsinmi?:D 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 20:30:30 Avrupa ve ICAO havacılık standardları ne ise en azından öyle olsun...Ama yıllık izin vb...özlük hakları da düzenlenmeli...Havayolu camiasında herkesin biribirinin menfaatinde gözü olacağına kabini tekniği kokpiti birleşmeli...Şu andaki zihniyetle hangi kural çıkarsa çıksın Avrupalı meslektaşlarımızın şartlarını yakalamamız mümkün değil. Bu durum da zaten patronların lehine-çalışanların aleyhine...Bribirimizle uğraşmayı ve kuru sıkı atmayı bırakıp birleşelim ve aklı başında bilgili hareket edelim...900 saatlik yönerge hiç bir zaman yürürlüğe girmedi...Kaptanlık standardı zaten bizde daha katı...mevcut kurallarda sadece 1500 saat var. Bizde zaman kriteri de var.Bilgilerinize 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 20:18:21 ben sana civcivlere at dedim ben hepsini gayet iyi biliyorum sen telaşlanma...ani irtifa alma stall olursun belkide overspeed e girer sonra halledemissin :)) 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 19:55:22 Kokpit ve kabin ekiplerinin planlamasına gereken önem veriliyordu, ancak şimdi daha dikkatli planlama yapılacak ve dolayısı ile uçucu ekip istihdamında artış olması muhtemeldir. 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 19:04:18 keyfiliğe yer bırakmayan standartlara destek olunmalı,hatta otobüs ve taksi şoförleri de bu tip haklara sahip olmalı. 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 18:29:56 malesefki sivil havacılık büyük şirketlerin etkisi altında kalmış iniş kalkış sınırlandırması yaparsan insanlar rahat şirketler zarar eder. malsefki her gün 4 bacak yapmak 14 saat mesai 5 saat ucus mesai saatlerine de mudahale yapmak lazım ama ucus güvenligi kimsenin umrunda deil olmıyacak burası turkiye 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 18:23:02 bence güzel bir haber biz uçucular için. bununla beraber, mevcut kuralları uygulamakta bizlere de görev düşüyor. insanlar çoğu zaman lehlerine olan kuralları bir takım endişelerle uygulamıyorlar. uçuş görev saatlerimizi hesaplamalı ve aylık-yıllık bazda toplayıp uçmama karaını da verebilmeliyiz. Bizim şirketimizde örneğin OM PartA'da TOC ile TD arasındaki uçuş saatlerini hesaplayıp belli bir saatin üzerinde uçmayın diyor, ancak hiçkimse bu saatleri hesap not etmiyor, yanlızca şikayet ediyor. saygılarımla.. 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 17:46:41 Aylık uçuş saatlerinin 100 ile sınırlandırılması uçucu arkadaşları biraz rahatlatacaktır. Ancak bundan daha önemlisi aylık kalkış/iniş adetleriyle ilgili hiçbir sınırlandımanın olmamasıdır. Özellikle iç hatlarda haftada 5 gün 4 bacak uçulsa da aylık 100 saatlik limit dolmamakta ancak çok ciddi yorgunluk yaşanmaktadır. SHGM nin görev ve dinlenme süreleriyle ilgili çalışmasında bu konuyada el atması yararlı olacaktır. 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 17:32:46 Bu arada çpk da safmışsın yahu 24-26yı falan ciddiye almışsın...biraz toysun sanırım...neyse zamanla olur hepsi...çalış o da olur... 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 17:28:57 Sen mesajı aldıktan sonra sorun yok yavrum...sen beni düşünme...ben onu hallederim...sen de anladın onu... 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 17:28:19 Havacılığın degişen kurallarını halen SHGM yonetmeliklerinden okuyup ogrenmeye calısan arkadaslarımıza EU OPS dokümanlarını okumasını tavsıye ederim. Şu an tanımlanan 900 saat max, 100 saat aylık limitler seneler once yayınlandı ve bircok havayolu sirketi çalışanı tarafından protestolarla sivil havacılık yonetmeliklerine koydurulmayı başarıldı. Bizimde CAHİLLİĞİMİDEN gecilmiyo maşallah. 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 17:18:51 biraz ufak atta civcivler yesin...26 degil 24 alsanda zaten götüremiyecegin yer belli...sen anladın onu :)) 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 17:15:17 "pardon,bilen varmı"ya:tam bir yıl önce atlasjette olsaydın tüm soruların cevaplarını gözlerinle görürdün. 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 17:05:15 sevindim bu işe yazık günah ekibe kokpite...helal valla shgm ye birde yerişletmenin karmaca çalışma saatlerini çözseler süper olacak hani..ama bu yorumumdan sonra birileri buna el atar sanırım. ben bijon ve elimde anahtar bunu çözecez senle shgm iiki varsın sen süpersin:) 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 16:17:49 Tamam arkadaşım ya 26 değil de 24 alayım artık seni mi kıracam...Bak sorun kalmadı artık rahatla... 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 16:16:55 Benim hatırladığım kadarı ile asıl beklenti belirli bir saat diliminde yapılan iniş kalkış sayısının kısıtlanması yönünde idi. Özellikle Isparta Kazası sonrasında gündeme gelen bu husus Pilotların uçuş saati sınırını aşmadan 5 bacak uçmaları ve bunun ise iniş kalkışlarda pilotlar üzerindeki asıl baskıyı (iş yükünü) oluşturduğu yönünde idi. Sanırım bu konuda bir iyileştirme yok 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 15:43:20 herkes hak ettiğini yaşarsa niye barım barım bagırırsınız sayın astronotlar...eee eşek cereme hikayesi degilmi? sende aldığının hakkını vereceksin tamah etmeyeceksin :)) 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 15:38:22 Çok doğru. 'SHGM Şikayet kutusu'' adı altında, bir Email adres açılmalı. Saati dolmuş pilotu hava da, Arızalı uçağı anında yakalarsınız. valla. 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 15:16:35 Sayın SHGM yetkilileri..daha önce de yazmıştım bu sitede.. SHGM nin resmi internet sitesinde neden bir mail adresi vermiyorsunuz ?? Neden iletişiminiz hala FAX la ??? Mümkün olsa telgrafla haberleşmeyi seçeceksiniz !! Zor mu bir mail adresi yaratmak ve buraya eklemek !! Yapın da bakın ne bilgiler ne şikayetler ne illegal uçuşlar ne illegal uçuş programları ile ne teknik hatalar size akacak !! Yoksa TÖSHİD bunu da mı engelliyor.. Şirket sahiplerine bu kadar bağımlı olmayın.. Biraz da çalışandan yana olun 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 14:59:23 Yıllık izinlerini neden kullanmazlar ? Ağır kaldıklarında, patron gel derse, kalkarlarmı ? Benim saatim doluyor, ben bu uçuşu yapamam diyebilirlermi ? 1, 2 fazla Yolcu yu, bıyıklı infant yapabilirlermi ? Aileleri ve yakınları, kokpite uçabilirmi ? Arızalı bir uçağı, Md ü veya patronu, AL derse, uçarlarmı ? Arkadaşları haksız yere işten çıkarılsa, onu kollarlarmı ? Cidden havacılıkta böyle şeyler oluyormu, bilen varmı ? 'Bir garip yolcu'. 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 14:44:03 Mevcut standartları uygulasak yeter zaten ilaveye gerek yok... 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 14:43:00 kabın ekıplerının dahada onemlı sorunları var nerenın hangı bırımın personelı oldugunu bılmemek gıbı 4 ay ucup 4 ay yerde calıstırılan personelınde saatlerıne bı revızyon gelse keske 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 14:25:21 Az para kazanıyorsun diye kıskanma !! Herkes hakettiğini yaşar 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 14:18:26 Kaptanlarımızın yıllık izinlerini kullandırtmayan, ucus saatleri dolmus halde ucurtan kural tanımayan bu yonetim elbet bunada bi cozum bulur!!! Sivil Havacılık once bi denetim yap.. Adil olarak.. Hayat bu kadar ucuz olmasın.. 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 13:58:41 maaşlarıda uçuş saatine göre düzenleyin bakalım nasılda bağıracak astronot efendiler :)) 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 13:33:47 Aynen katılıyorum, kaptan olma kriterleri de JAR a uyarlanmalı. 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 12:57:52 10 saatlik istitirahat süresi için " Ana üs dışında 8 saat .." olmasının mantığı nedir sayın SHGM yetkilileri ?? Adam evinde 10 saat dinlensin ama başka şehirde kalınca 8 saat yeter midir mantık !! Bu ne saçmalık 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 12:56:57 ekip planlamayı denetleyenler işi bilmiyorlarki azıcık dikkat etseler neler neler bulurlar 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 12:22:50 SHGM birde kaptan atama kriterlerinede el atsa iyi olacak. İllaki JAR kuralları geçerli olsun demiyorum ama biraz esnetilebilir. 0
  • Misafir 30 Aralık 2009, Çarşamba 12:09:02 Özel havayolu şirketlerinin ekip planlama departmanları kağıt üzerinde istedikleri oyunu çeviriyorlar.Kim ne standartı getirirse getirsin,önce bu ülkede insana ve çalışana değer verilmesi gerekir.İnsandan ve çalışandan yana olunmalıdır.Patroncu yöneticiler ve çalışanlar arttıkça,hiç bir şey düzelmeyecektir.Avrupa standartlarına gelmesi gereken en önemli madde insana ve emeğe değerdir. 0