Pilot musun Ajan mısın?

    Çok beğenilenler

  • isimsiz 29 Eylül 2015, Salı 11:22:03 Kokpitte fotoğraf çeken binlerce pilot olmasına rağmen, sadece bu kaptanı haber yapmanız ne kadar etik Airporthaber? Sizde bu soruyu cevaplayın o zaman. Yaptığınız televole kültüründen farklı birşey değil. 7
  • İnsaf! 29 Eylül 2015, Salı 11:16:46 Sayın site editörleri, yazdığınız yazının ne derece yanlı olduğunun farkında mısınız? Çok uzağa gitmeyin, sizlerinde üyesi olduğunuz sosyal medya gruplarında bu tip fotoğraflar fazlasıyla var. Bir şahsı ismiyle ifşa ederek, hedef göstermek etik midir? 6
    • İki gün önce 29 Eylül 2015, Salı 13:53:59 Sayın airport haber yetkilileri aynı soruları sizlere de sormak lazım. 2 gün önce bu fotoğrafları sizde haber yaptınız. Bu soruların cevabını sizinde vermeniz lazım 4
  • Tüm yorumlar

  • Umarim 06 Ağustos 2020, Perşembe 08:41:13 Burdakiler umarim pilot degildir ha bu arada Kokpitte çektiği fotoğraflarla tanınan ve yüzlerce kişiye havacılığı sevdiren pilot Ümit Erdizer, kalp krizi sonucu yaşamını yitirdi. Erdizer’in kaybıyla son 10 yılda 5 pilot kalp krizinden öldü 0
  • Umarim 06 Ağustos 2020, Perşembe 08:41:13 Burdakiler umarim pilot degildir ha bu arada Kokpitte çektiği fotoğraflarla tanınan ve yüzlerce kişiye havacılığı sevdiren pilot Ümit Erdizer, kalp krizi sonucu yaşamını yitirdi. Erdizer’in kaybıyla son 10 yılda 5 pilot kalp krizinden öldü 0
  • Umarim 06 Ağustos 2020, Perşembe 08:41:12 Burdakiler umarim pilot degildir ha bu arada Kokpitte çektiği fotoğraflarla tanınan ve yüzlerce kişiye havacılığı sevdiren pilot Ümit Erdizer, kalp krizi sonucu yaşamını yitirdi. Erdizer’in kaybıyla son 10 yılda 5 pilot kalp krizinden öldü 0
  • Simarik plt 21 Ekim 2015, Çarşamba 19:16:07 Bu gibilere had bildirilse de dursunlar durduklari yerde.Bu kisi yillardir sivil-asker kavgasi fistaklayan biri zaten gizli gizli. 2
  • OSAVAGE 11 Ekim 2015, Pazar 23:37:07 Ucus emniyeti nedir ne degildir bilmeden insanlari tedirgin eden safsata yazilar size yakismiyor 0
  • Uçuş Emniyetçi 05 Ekim 2015, Pazartesi 05:01:10 Havacılıkla ilgili bir sitede böyle haberler veripte, Uçuş Emniyetle uçurması gerekirken, sanki uçuş emniyetini ihlal ediyormuş gibi bir algı yaratılması, üstüne üstlük, haberciliğin tarafsızlık ilkesinin aksine sunexpres' in prestijini kurtarma hamlesi olarak yapılmış bu haber. Bal gibi de önceki haberin günahını çıkartmak için bu pilota çamur atmışsınız. Adam ne yazmış ki? Sunexpres Uçarkene demiş, siz de olayı bilmeden atlayıp haber yapmışsınız. Muhtemeldir ki Sunexpres' ten üst düzey birileri önce tekniği arayıp konuyu soruşturdu, sonra o rengin fotoğrafın açısından kaynaklandığından emin oldu, sonra sizi arayıp şirket prestijine zarar verdiğini söyleyerek gerekeni yapacaklarını söylediler. Öte yandan bu pilot ta izinsiz resmi kullandığınız için girişimde bulundu, siz de şimdi bu haberle zeytinyağı gibi üste çıkmaya çalışıyorsunuz. Olayı Uçuş Emniyetini ihlal gibi göstermeye çalışmayın, konunun bununla hiç bir ilgisi yok. 2
  • Son olarak 04 Ekim 2015, Pazar 19:51:11 Sun Express o pilota işlem falan başlatamaz. Üstüne gitse hangi hava sahasında bu tesbit edildi ise gaz emisyon değeri yüksek olduğu içein o otorite bu havayolunun kendi hava sahasını kullanma iznini iptal eder. Bence fazla kaşımayın. Sun Express motorlarının gaz ölçüm değerlerini kontrol edip gerekli tedbiri alsın. 2
    • neeyyyy 05 Ekim 2015, Pazartesi 18:37:09 Bu nasıl bi yorum yaaa? 0
    • Hüseyin 13 Ekim 2015, Salı 23:15:51 Sen hangi kafadasın ya da havacılığın neresindesin acaba? Ne emisyonundan bahsediyorsun? Bunun -haberde de anlatıldığı gibi- çekim açısından kaynaklandığını her pilot biliyor. Hergün onlarcasını görüyoruz. 1
  • Gezegen gezgini 02 Ekim 2015, Cuma 18:01:30 ulan cahiller telefonlar uçuş esnasında flight mode da kullanılabilir. Herkes de aviation uzmanı kesilmiş... 3
  • Cehalet e 01 Ekim 2015, Perşembe 20:05:01 O zaman butun istanbul a yaklastirma yaptiranlarin lisansi iptal ettirilmeli , havada ucaklari 3,5 NM arayla yaklastirtiklari icin senin kafaya gore degil mi, Havacilik bir derya dir bir yerden , bir bilgi okuyup burda ahkam kesme , git kumda oyna cuhela, insanlarada cahil demeden evvel otur butun havacilik kitaplarini oku 1
  • Yumurta sarısı 30 Eylül 2015, Çarşamba 21:56:55 ERDİZER HOCAMDA ÖNCE INSAN SONRA KAPTAN SONRA DA ÖĞRETMEN OLARAK BULUNMASI GEREKEN NITELIKLERİN HEPSI YILDIZLI 10 NUMARADIR. YAPILAN HOBİDİR. YAZILAN ESPRIDIR.AMAÇ TEBESSÜM ETTIRMEKTIR. GERISI BIRCOĞUNUZU KAFASI GIBI BOŞTUR. HEM DE BOMBOŞ......... 4
  • elektronik cihaz 30 Eylül 2015, Çarşamba 21:36:33 sadece elektronik cihaz açık değil ki paso SİGARA içiyorlar havalandırmadan koku geliyor sanki heryer yanar kokpit yanmaz bunun kuralı yok mu? Salak yerine koymayın insanları söylediğimizde de saçma sapan bahaneler uyduran kabin memurları var gerçi onlar ne yapsın kokpiti basıp adamların sigaralarını söndürecek halleri yok 14
  • Private pilot 30 Eylül 2015, Çarşamba 20:44:31 "Postive change of flight controls" adli bir prosedur uygulanir kokpitte. Kaptan tuvaletede gidebilir ucusta. yaptigi sey copilota "you have controls" copilot "i have controls" a Ve kaptan tekrar "you have the controls" der. O and an itibaren PIC copilot olur. Kaptan kokpitten bile ayrilabilir bu prosedurden sonra. Bu ucusta bunu yaptilarmi bilmiyoruz. Ucakta fotograf cekince ucak dusmez. 1
  • Private Pilot 30 Eylül 2015, Çarşamba 20:39:51 Arkadaslar cockpitte gorev dagilimi vardir. PIC (pilot-in-command) yani o bacakta ucagi ucuran kisi. Birde gostergeleri monitorleyen pilot. First officerlarda bacaktan bacaga PIC olurlar, kaptan kaldirir tekerleri veya radio work'u kaptan yapar. Bu fotografi ceken meslektasimin PIC be monitor pilotmu oldugunu bilmiyoruz Bahsi geceler o ucus/bacakta. monitor pilot ise hakkindaki suclamalar cok yanlis. Kaldiki iki pilotunda yemek yedigi vakit oluyor. Yemek yerken de dikkatleri dagiliyor? Veya burda hepimizde cockpit ici cekim yapip satan sirketlerden parayla satin alip izlemisizdir orda kaptanla havada roportaj yapiyorlar, ucagi anlatiyor bu ucusu tehlikeye sokmuyor mu? Hayir. Cunki ucagi ucaran bir pilot her zaman vardir. 0
    • PIC 03 Ekim 2015, Cumartesi 17:55:46 PIC ile PF'i karıştırmasanız 0
  • ldd 30 Eylül 2015, Çarşamba 20:17:32 http://www.airporthaber.com/sunexpress-haberleri/sunexpress-ucaginin-ilginc-anlari.html?1443462886 0
  • Tolga GEZER 30 Eylül 2015, Çarşamba 16:26:23 Ümit kaptan adamın dibidir dibi...Kim bilir kimi tekerine taş geldide Ümit kaptana saldırılıyor....Canımızı emanet ettiğimiz kişiler abesle iştigal ediyor diyerek bu haberi destekleyen zatlar, direksiyon başında elinizden cep telefonu düşmüyordur eminim. Uçuş esnasında fotoğraf çekmek direksiyon başında cep telefonu ile uğaşmaktan çok daha tehlikesiz bunu bu haberi yapanlarda,yorum yaparak destekleyenlerde çok çok iyi biliyorsunuz. 5
  • Selim 30 Eylül 2015, Çarşamba 15:54:24 Sivil Havacılık bu gidişata derhal bir dur demeli, canımızı emanet ettiğimiz kişiler abesle iştigal ediyorlar; uçuş aletlerine konsantre olmak yerine foto filmcilikle uğraşan pilotlar derhal tesbit edilip haklarında soruşturma açılmalıdır. Şirketleri ise derhal müdahele etmelidir. 46
    • Selim çalış 01 Ekim 2015, Perşembe 09:03:13 Selimin similatörü kötü geçmiş belli çalış olucak inşallah 2
    • Selim 02 Ekim 2015, Cuma 01:13:11 Selim normal yolcu bence 1
    • Kpt 03 Ekim 2015, Cumartesi 14:00:23 Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan cahil insan Uçuşta belirli prosedürleri yerine getirdikten sonra uyumak bile serbest. Sen fotograf çekmekten bahsediyorsun. Kumandayı diğer pilota verip cekersin. O zaman tuvalete bile gitmeyip altımıza mı yapalım. Saçmalamayın lütfen. BİRŞEYDEN HABERİN OLMADIĞI YAPTIĞIN YORUMDAN BELLİ 0
  • asdf 30 Eylül 2015, Çarşamba 14:00:16 Uçuş esanasında fotoğraf çekilmesi için kısıtlamalar olsa da tamamen yasaklanmamıştır. Çekilen her fotoğraf da "fotoğraf sanatçılığı yapmak" demek değildir. 1
  • Alinti 30 Eylül 2015, Çarşamba 13:49:00 Sunexpress'ten Türkay kaptan gökyüzü resimlerinden sergi açtı be,sanki yasak gibi hava estiriyorsunuz. http://www.adnanmenderesairport.com/mobile/tr-tr/Default.aspx?url=/tr-TR/basinodasi/Pages/PressDetail.aspx&tip=3&sid=19 0
  • Xxx 30 Eylül 2015, Çarşamba 12:22:16 Cebinde de elektronik sigara var!!!!!!!! 14
    • elektronik mi? 02 Ekim 2015, Cuma 01:14:54 ne demek elektronik sigara var?!? ucak yanmasın onun kıvılcımından. gercek sigara neden içmiyor? allahım çıldırıcam!!! 0
  • xwb 30 Eylül 2015, Çarşamba 11:07:15 Pilotlar koskoca ucak o kadar yolcu size emanet ve tonla para aliyorsunuz. Dikkat edeceksniz arkadasim. O kadar haha kiki alimissinizki tabi haber olmasi agiriniza gitmis. Bunu savunanlarin hepsi pilot burda... 42
    • xwb 30 Eylül 2015, Çarşamba 11:31:45 hadi canim....sanki sen araba kullanirken telefonunu kullanmiyorsun.(hayatim geliyorum yoldayim ekmek alayim mi demiyorsun-)allah bilir instegramlarda whatsapplarda fink atiyorsun.allah bilir trafik cezan bile vardir radardan 6
    • şaka heralde 30 Eylül 2015, Çarşamba 14:54:58 yahu ne saçmalamışsın sen? ben pilot değilim ve bu yazdığın cahil cühela yoruma inanamadım. ancak bilgisiz birinin yapabileceği bir yorum tebrikler. sıkıyorsa pilot ol bakalım çok kolaysa, sende al o parayı. analarının ak sütü gibi helal o meslekte alınan para. haaa dikkat edecek, bunu savunanların hepsi pilot falan demişsin birde. neye dikkat etsin "arkadaşım"? bilgilendir de bizde bilelim. çünkü adam bir dikkatsizlik yapmıyor ve ya kural ihlal etmiyor. ama sen engin bilginle aydınlat bizi madem bilirkişisin. 3
    • HARRANLI 30 Eylül 2015, Çarşamba 15:43:12 fiyonk mu olsun burgu mu 1
    • Insan 01 Ekim 2015, Perşembe 08:53:34 Ama 180 insanin cani Ona emanet degil 0
  • İsim / Rumuz 30 Eylül 2015, Çarşamba 11:02:56 İnsan evladı rumuzlu kişilik bence sen bilmedigin konuda konşmaya çalışan boş bir tenekesin 0
  • İsim / Rumuz 30 Eylül 2015, Çarşamba 11:01:09 Ümit kaptan ne yapmış bu kadar abartılacak anlamadım,, ben biraz saldırganlık hissediyorum sanki kaptanımıza karşı 4
  • yanlis olan ne 30 Eylül 2015, Çarşamba 10:42:57 cidden anlayamadim. 1
  • BİR BİLEN 30 Eylül 2015, Çarşamba 10:31:05 Mesele elektronik aletin kokpite zarar vermesi mi? Böyle düşünmek biraz gaflet, mesele şudur; elektronik alet,fotoğraf ,selfi, manzara fotoğrafı derdine düşmek dikkat dağınıklığına neden olur,olaya burdan bakmak lazım, bu uluslararası platformda da kanıtla nmış.İşine konsantre olacaksın hobilerin varsa iş dışında yapacaksın, şirket sana milyon dolarlık uçağı emanet ediyor, kazalar anlıktır, ufacık bir ihmalkarlık herşeyin sonu olabilir.Saygılar. 8
    • Pgt 30 Eylül 2015, Çarşamba 11:06:58 Sen araba kullanırken cep telefonuyla konuşmuyormusun çok bilen 3
  • İnsan Evladı 30 Eylül 2015, Çarşamba 10:29:25 Reklam olmaya çalışan egolu bir kaptan örneğidir Ümit Erdizer...Fotoğrafçıysan pilotluk yapmayacaksın.İki iş bir arada yürümez hocam. 50
    • Campola 02 Ekim 2015, Cuma 18:51:30 Senin ne kadar İnsan evladı olduğun yaptığın yorumdan belli. 0
  • İsim / Rumuz 30 Eylül 2015, Çarşamba 10:15:27 Ümit hocayı yargılamak kimsenin haddine değildir. Ne sizin haddinize nede başka birinin. Gerek bilgisi gerek insana önemi, gerek te tecrübesi ile onun bu nimetlerinden faydalanmış bir öğrencisi olarak keşke her pilot ümit hoca kadar bilgili, tecrübeli en önemliside adam gibi adam olsa. İyki varsın ümit hocam 7
  • !!! 30 Eylül 2015, Çarşamba 09:59:30 Eğer bu fotograf doğru ise shgm'nin söz konusu uçak hakkında mutlaka inceleme yapması gerekmektedir. 18
  • Türker YALÇIN 30 Eylül 2015, Çarşamba 09:56:24 İnsanın gurur duyduğu ailesi ile böyle bir fotoğraf çektirmesi çok normal ve büyük bir şans.40 yıl uçtukmama rağmen erken kaybettiğim annem ve babamla böyle bir fotoğraf çektiremediğime çok üzgünüm.Diğer fotoğraflar da fotomontaja benziyor.Haberin iyi niyetle yapıldığını düşünmüyorum. 2
  • İpad 30 Eylül 2015, Çarşamba 09:20:13 Bu yorum sadece kokpitte elektronik cihazın ne işi var diyenler için: Artık kokpitte elektronik dönemi. Pekçok havayolu sivilhavacılık müsadesi ile bütün dökümanlarını ipadlere yükledi ve kokpitte neredeyse uçuşun her anında kullanılıyor. Ayrıca pekçok hesaplama içinde kullanılan programlar yine sivilhavacılık müsadesi ile laptoplarda kokpitte kullanılıyor. Bilip bilmeden konuşmayın. 1
  • Ferhat 30 Eylül 2015, Çarşamba 07:25:28 Adam fotoğrafı inirken ve kalkarken çekmiyor.herhangi bir tehlike durumu gözükmüyor. Napsin yani gençlere özenmis patlatmış bi caps ne var yani bunda abartilacak... 2
  • Hocammmm 30 Eylül 2015, Çarşamba 07:04:49 Kizkandinizmi umit hocama 2
  • 320 30 Eylül 2015, Çarşamba 02:31:43 Klavye pilot arkadaslar umit kaptani tanimadan havaciligi gecmisini bilmeden sallamayin lutfen.yabancilar ulkemizin her yerinin resmini ceker birsey olmaz selfi yaparlar yine birsey olmaz onlari facebook dahil her turlu sosyal ortamda paylasir birsey olmaz.eeee nede olsa kabuklu severiz biz.... 2
  • mahmut tuncer 30 Eylül 2015, Çarşamba 01:48:19 asıl bu halk sizi ne yapacak? 1
  • Nisan 1 30 Eylül 2015, Çarşamba 01:37:04 1 Nisan şakası gibi bir haber olmuş! 1
  • Elektronik şey 30 Eylül 2015, Çarşamba 00:15:12 Herkes fotoğraf makinesinin kokpitte ne işi var diye şaşırmış ama kimse son fotoğrafa dikkat etmemiş. Asıl gömlek cebindekinin kokpitte ne işi var? 6
    • Yancı 30 Eylül 2015, Çarşamba 09:11:10 Helalllll 1
    • Yancı 30 Eylül 2015, Çarşamba 09:11:10 Helalllll 0
    • HARRANLI 30 Eylül 2015, Çarşamba 15:45:15 contact bilgisi verde yarın sunexpress'e alayım seni.Allahım sen aklıma sahip ol arkadas kokpitte sigara içilmiyor mu sanıyorsunuz :)))))))))))) 0
  • hocey 30 Eylül 2015, Çarşamba 00:07:01 Erdizer hoca hakiketen bir CRM örnegi mesleğinin duayeni herkesin örnek aldıgı GÜZEL insandır. dikkat ettiyseniz yaa bu adam ne yapıtor felan diyede hic birsey yorumlanmamış bence bu hikayeyi sündürmeyip kapatın gitsin .Kendi beyefendi kibar super bir hocadır. Bende güzelim yazdıgnız adam "Erdizer" valla kusura bakmayın "adam çok iyi" 1
  • Soru 29 Eylül 2015, Salı 23:56:16 Uçuş esnasında fotoğraf çekmeyen pilot varmı ki? 0
  • KERKENEZ 29 Eylül 2015, Salı 23:25:41 Ümit Hocam kerkenezler çıkmış piyasaya...!!!Editör yayınlamazsın ama Ümit Erdizer buraya yorum yapanlar dahil birçok kişinin hocasıdır..!!!Neyin ne olduğunu da iyi bilir... 2
  • Slight slide 29 Eylül 2015, Salı 23:04:41 Bir onceki yorumumdaki slight slide olmaliydi. 1
  • Lutfen 29 Eylül 2015, Salı 21:29:02 Alt irtifada ucan yuzlerce ucak gordum; duman aynen boyle gozukuyor. Ust irtifada beyaz gozukur duman. 2
  • korktum 29 Eylül 2015, Salı 19:46:20 hep merak etmisimdir, ucaklar kac vites birde cok hizli gidiyorlar cidden surekli vites gecislerini nasil yapiyorlar? yoksa ikinci pilot vites, kaptan direksiyonlami ugrasiyor 17
    • 320 f/o 30 Eylül 2015, Çarşamba 00:51:39 kaptan debriyaja basınca vitesi söylüyor bende hemen geçiriyorum. normalde zor bir iş değil ama bazen yarım debriyaj yapıyor o zaman sıkıntılı 1
    • km 30 Eylül 2015, Çarşamba 01:58:51 Otomatik dsg şanzıman var 8 ileri ama emisyonu çipli o yüzden böyle duman atıyor. 0
    • hakikaten ! 30 Eylül 2015, Çarşamba 08:42:29 bu sorduğunuz soruda ciddimisiniz ?? 16 kadiköy-pendik hattı ile karıştırmış olduğunuzu düşündüm. 0
  • o ne la 29 Eylül 2015, Salı 19:36:24 Kalkış ve iniş sırasında kapatılacak. Adam havada çekmiş fotoğrafı. Hayır sunexpresten hisseniz mi var. Burada önemli olan duman değil fotoğraf mı yani? 2
  • - 29 Eylül 2015, Salı 19:29:14 önce espirili bir haber gibi görüntülüyorsunuz. sonra daayrıca bir haber yapıp pilota çamur atıyorsunuz. yapma airporthaber. tarafsız ol 6
  • Tekno 29 Eylül 2015, Salı 16:54:37 Bi gğn thy ile ucuyorum profesyonel makinamla fotograf cekerken ondeki genc bayan ve onundan gaz alan yan koltuktaki adam ve hostes hepsi birden uzerime atlayıp hoooop hemşerimmmm sen ne yapıııyoooogn dediler uçak 737-400 dü. :) elektronik sistemine zarar veriyormus benim nikon um :))) cehalet.. 6
  • ESB 29 Eylül 2015, Salı 16:43:31 Anadolujet boyaması gibi geldi. 6
  • Doğru 29 Eylül 2015, Salı 16:32:24 Uçarkene de bi kız ucak resmi havacılık resmi paylaştı mi özellikle bayanlara karşı bir ilgi var .pilot olsan ne yazar insan olmadijtan sonra... 10
  • saçmalık 29 Eylül 2015, Salı 16:32:20 kuyruk izi zaman zaman ışıgın geliş yönüne ve bakış açısına göre koyu renkte gözükür kimseye çamur atmaya gerekyok. 5
  • Murat OZTURK 29 Eylül 2015, Salı 16:24:31 Cep Telefonlari ve Foto Makinelerinin kokpite sokulmasi kesinlikle yasaklanmalidir. Alet calisir el ovunur hesabi otopilot ucar pilot foto ceker artik cok oluyor.Sivil Havacilik bunu onlemelidir. 65
    • size soru? 29 Eylül 2015, Salı 16:45:59 Bir yolcu ucagında kokpitte görevli en az kac kişi olur 1
    • ... 29 Eylül 2015, Salı 21:23:55 Rotadan rotaya değişir. Belirli bir saatin üzerinde uçuş yapılıyorsa o uçakta 2 ekip bulunur , ancak uçuş saatine bağlı olarak değişen bu sistemde 10 saatin üzerinde uçuşlar yapılmıyorsa eğer kokpitte 3 kişi olur. 2
    • NİYE ? 30 Eylül 2015, Çarşamba 08:48:38 sayın murat bey niye herkesin telefonu ve foto.mak. var buna bağlı tatsız bir durum oldumu ? Bir kaç sene önce izmirde belediye otobüsündeyim ama otobüsler neredeyse malta daki o tarihi otobüsler kıvamında idi. telefonum çaldı ve cevapladım millet hoop napıyorsun otobüsün frenlerini şunu bunu etkiler diye hucum ettiler , frenleri de varmıydı emin değilim ( istanbullu olduğum için izmirde böyle bir uygulama olduğunu bilmiyordum o ayrı mesele ) 3
    • Saçmalamışsın 30 Eylül 2015, Çarşamba 13:51:44 Uçakların kokpitinde şirketlerin kendi cep telefonları mevcuttur.Ayrıca bazı meydan yaklaşma usullerinde com failure için telefon numarası yazar 0
  • taraflı haber 29 Eylül 2015, Salı 16:13:28 Yahu o kadar hassassaniz bu konuda pilotlarının bizzat açtığı ve havada bizzat çektikleri fotoğraf ve videoları paylaşan hesaplar var ayrıca ucarkene bildiğim kadarıyla kapalı bir grup üyeler neyin ne olduğunu biliyor 2
  • Cehalet 29 Eylül 2015, Salı 15:35:05 Değerli Arkadaşlarım yapılan bütün yorumları hemen hemen okudum tahmin ediyorum ki hepimiz bu sektörde çalışan evlerine helal ekmek götürmeye çalışan insanlarız Ben bu mesleğin okulundan mezun oldum Pilotlarımıza Saygıda asla kusur etmedim bunuda söylemek isterim Kokpit içerisinde sizlerde bilirsiniz ki her hangi bir elektronik cihaz ile meşgul olmak yasaktır biz Türkler olarak ne yazık ki kuralları çiğnemeyi çok seven bir milletiz hava trafik kurallarına görede iki hava aracının birbirine 5NM 'den fazla yaklaşması yasaktır ümit kaptanimiz bu kuralı ne yazık ki çiğnemiş gibi gözüküyor Sun Express 'inde elbette kendini savunucu bir açıklama yapacağına inanıyorum hepiniz sağlıcakla kalın Radarlarınız hep açık olsun 67
    • Bence 29 Eylül 2015, Salı 16:33:35 Bence senin havacılıkla yada pilotlukla gram alakan yok. Kaptan sırf fotoğrafını çekebilmek için kafasına göre diğer uçağa yaklaşmış mı diyorsun yani? Ha ha ha ne içiyorsun sen ya :) 4
    • THY 29 Eylül 2015, Salı 17:20:17 Tarafsızlık nerede kaldı. Yada Zorlu zor günler içerisinde mi? 1
    • sayın i.g. 29 Eylül 2015, Salı 17:32:06 metreyle mi ölçüm yapıyorsunuz yoksa baska birseyle mi?ikinci soru dikey ayırma rvsm sahası icinde ve dısında kaç feettir?en onemli soruya geliyorum fotograf makinesi zoomu icat edileli kac yıl olmuştur?Bunları cevaplarsanız sevinirim. 1
    • Shgm 29 Eylül 2015, Salı 23:23:37 Uçak ümit kaptanın karşısından gelip altından geçiyor sanırım siz konuyu anlamamışsınız birdaha okula gidin yazık olmuş okuduğunuz yıllara... 2
    • asd 30 Eylül 2015, Çarşamba 02:34:47 bende sunu belırtmek isterim ki strong pilot vb programlar elektronik cihazlar ıcıne kurulmustur hadi ayıkla pirincin tasını chartlarda artık ıpadlere kuruluyor maliyeti dusuk oldugu ıcın aman tanrım Turkler olarak kuralları cıgnıyoruz ıpadden chartlara bakarak gercekten bu sektorde olsaydın bunu cok daha ıyı bılırdın fsx genclıgı.. 1
    • Hangi okul? 30 Eylül 2015, Çarşamba 10:50:19 Hangi okulda okuduysaniz para ve zamana yazik olmus! 0
  • Monitor Tower 29 Eylül 2015, Salı 15:22:02 Ben de kaptan pilotum ve Erdizer'i 1993 senesinden beri tanırım. Çekilen resmin sosyal medyada yayımlanması biraz kastı aşmış olsa da Sunex'i karalamaya yönelik olduğuna kesinlikle inanmam. Muhakkak biliyorsunuzdur bir uçağa aşağıdan yukarıya bakıyorsanız yani uçuş irtifası olarak o uçağın altında iseniz çıkan dumanı beyaz, o uçağın irtifa olarak üstündeyseniz çıkan dumanı siyah görürsünüz. Hal böyle iken resime bakarak herhangi bir arızadan söz etmek yanlış olur. Ayrıca resim çekmenin uçuş emniyetini aksattığı yönündeki ithama da kesinlikle katılmıyorum. Yazılanlar olsa olsa Erdizer'i yanlış anlayıp karalamak gibi geliyor. Hiç unutulmamalıdır ki ihlal yaptığı iddia edilen pilot hem kendi canını hem de canına birşey olmasa bile uçuş lisansını kaybedeceğini herkeslerden önce bilme ve değerlendirme kabiliyetine sahiptir. Emniyetli uçuşlar dilerim. 4
  • Kobra 29 Eylül 2015, Salı 15:17:15 Geçen makinayı aldım çat çat çekiyorum fotoları. Anaaa bi de baktım makina uçağı kendi indirdi. Artık geri yaslanıyorum sadece, pilot olarak hiçbirşeye karışmıyorum. Haa, ara da bi atc ye cevap veriyorum yaşam belirtisi olarak. 5
  • ANTALYA 29 Eylül 2015, Salı 15:16:54 İNADINA THY İNADINA SUNEXPRESS 23
    • yanlış ! 30 Eylül 2015, Çarşamba 08:52:34 dostum sanıyorum konuyu biraz yanlış anlamışız. 0
    • HARRANLI 30 Eylül 2015, Çarşamba 15:47:54 tgs'ye alım yok karşim 0
  • Troller 29 Eylül 2015, Salı 15:08:05 Lütfen "Doğruya Doğru, Eğriye Eğri" diyelim. Troller neden inat ediyor? 2
  • editorlere 29 Eylül 2015, Salı 15:06:51 madem bir haber yapıyorsunuz altına da o sahsın karalanacagını dusundugunuz ıcın yorum bolumu acık kı yorumlara bakınca ters tepmıs hersey sky airlines haberlerinde genelde kapalıydı nıyeyse artık madem haber sitesisiniz haberciligin kurallarından biri olan karsı goruse saygı gosterip hakkınızdakı kotu yorumları da yayınlayacaksınız.O haberı yapan sahıs hakkında geregı zaten yapılacaktır hukuki yollardan, bir insanı karalamak bu kadar basıtse cebinden cıkanda acıtmayacaktır. 2
  • pgs 29 Eylül 2015, Salı 15:01:03 Pegasusun kendisinde ne emniyet kültürü var ki pegasusta olsun... iniyoruz, kokpit camından bir bakıyorum. Havalimanında körük altından koştura koştura itfaiye geçiyor...haa tamam pegasus boarding alıyor diyorum. 18
  • 777 29 Eylül 2015, Salı 14:59:18 Airport haber! Sen artik cok oluyorsun. Pegasus dusmanimisin sen nesin? THY pilotlarida ucus sirasinda foto cekiyor ve yayinliyorlar. Onlara neden ses cikarmiyorsun? 8
  • Dikkat 29 Eylül 2015, Salı 14:59:05 Ay ne kadar dikkatli bir piloooot. SunExpress'imin ismini bile doğru yazamayan adamın uçursuğu uçakta ne gibi bir Durumsal farkındalığı var...kuşkuluyum. Türkiye'de thy ve Lufthansanın çocuğu olan, böyle bir emniyet/güvenlik esaslı başka bir havayolu bulun da görelim... 35
    • Kenan 29 Eylül 2015, Salı 15:04:46 San ekispiresin adını düzgün yazsa iyi pilot mu oluyor ? 4
    • hah işte 29 Eylül 2015, Salı 22:53:58 Hah işte bu kadar anlamışsın yazımdan... daha onu "BİLE" yazamıyor diyorum. Farkındalığı bu kadar diyorum. Buradan bu çıkarımı yaptıysan..."alkış" 2
  • KARA 29 Eylül 2015, Salı 14:57:00 Airporthaber bu sefer elestirilmesi gereken en son kaptani elestirmis. Umit kaptanin ne kadar basarili bir pilot oldugunu, egitim gecmisini arastirmadan, havaciliga olan tutkusunu bilip bilmeden bu kadar karalamak ne kadar mantikli? 7
  • Meka 29 Eylül 2015, Salı 14:55:14 Airporthaber fotoyu yayınlarken bu durumun normal olduğunu açıklayabilirdi. Şimdi pilota neden sataşılıyor ki? Madem o kadar sorunlu neden allayıp pullayıp yayınlıyorsunuz? Binlerce pilot spotter var ve foto da oldukça güzel. 3
  • Hayret 29 Eylül 2015, Salı 14:53:33 PİRE İÇİN YORGAN YAKMAK. ÜMİT KAPTAN TİTANYUM GİBİDİR.YANMAZ.ONU -PİLOTLUĞUNU-KAPTANLIĞINI-İNSANLIĞINI-SEVECENLİĞİNİ-NE KADAR MESLEKİ BİLGİ DONANIMLI OLDUĞUNU GERİDE BIRAKTIĞI 35 YIL VE YUKARIDAKİ ÇOĞUNLUK POZİTİF YORUMLAR ZATEN İSPATLIYOR. 5
  • hayret 29 Eylül 2015, Salı 14:52:08 haberi yazan ne kadar da tarafli yaklasmis , havacilik sektorunde ki cogu kisi o grubu takip eder ve cpt in havacilik sevdalisi oldugunu bilir paylasimlarindan. pilot olarak ta commander olarak ta resim cekecek vakit yaratilabilir.. 2
  • Airliner 29 Eylül 2015, Salı 14:37:56 Uçak içinde herkes fotoğrah çekiyor. Sırf fotoğraf çekti diye pilotu karalamayalım. Çektiği de ayrıca haber değeri taşıyan bir fotoğraf. 4
  • Baba 29 Eylül 2015, Salı 14:37:32 Dun burda bu fotoyu paylasiyosunuz ve ardindan ertesi gun elestiri yapiyosunuz turkiyede en az bin pilot hava fotoğrafciligiyla ugrasiyor ayrıca fotoyu ceken kisi ise havaciliga gonul vermis genclere bilgilendirme yapiyor. Ve ayrica bu paylasiminizdaki sozleri düşünerek yazin saygilar 4
  • TCAS??? 29 Eylül 2015, Salı 14:32:55 TCAS ikazı alırsa da foto çekmeye devam edecek mi? 29
    • B777 29 Eylül 2015, Salı 15:50:12 Bana TCAS RA ve TA ikazlarını alma süresini söyler misin? Proximate trafik ile other trafik arasındaki farkı biliyor musun? Gelmiş TCAS diyor 3
    • zekice bir soru 29 Eylül 2015, Salı 16:00:10 etmez, sense? 0
  • auto .. 29 Eylül 2015, Salı 14:31:31 havalandıktan sonra düz uçuş esnasında genelde oto pilotla gidildiği herkesin malumu ve rota bilgilerin doğruluğu check edilir haa o arada bir fotoğraf çektiyse canı sağolsun kim çekmemiş ki. Vede sorun yada sakınca nedir ? 2
  • pilot anıl 29 Eylül 2015, Salı 14:28:14 Ümit hocamızı tanırım.Kendisinin bilgi deneyimi ve havacılığa olan sevgisi çoktur.Yıllardır bu gibi resimler paylaşır,içinde asuman aşkı taşıyan kişileri fark gözetmeksizin bilgilendirir.Fotoğrafın altına da korkulacak bir şey olmadığını havacılıkta normal bir durum olduğunu kısaca özetlemiş.Pilotumuzu bu sekilde karalamak Airporthaber sitesine yakısmamış Bu insanlar bizim değerlerimiz ve saygı duymak zorundayız,ayrıca kendisinin cektiği bir fotografı izin almadan yayınlamak etik de fotograf cekmek mi değil!. 2
  • Yolcu 29 Eylül 2015, Salı 14:17:28 Geçen kaptanın biri kokpitten çıkıp tuvalete gitti. Canımız kimlere emanet otursun altına yapsın. Fotoğraf çekerek, tuvalete giderek, yemek yiyerek, uçuş emniyetini tehlikeye atıyorlar 8
    • :) 29 Eylül 2015, Salı 14:32:36 Ironiyi begendim 1
  • Sadece Işık oyunu... 29 Eylül 2015, Salı 14:16:45 Ne zamandan beri yüksek irtifadaki kuyruk izi egzozdan çıkan duman olmuş ? Adam sınırlı sayıda kendisinin eklediği kullanıcılara yayın yapıp altınada espirisini yapmış, siz önce bunu haber yapıp diğer şirketi eleştirdiniz . Bir gün sonra yaman hırsız hesabı fotoğrafı çekeni suçluyorsunuz. Bu Saçma durumun sorumlusu sizsiniz. Herşeyden önce cahilsiniz. Kuyruk izi sabah gün agırmaya başlarken aydınlanma açısından dolayı baktığınız taraf gölgede kalıyorsa siyah gibi koyu gözükür. Aynı durum akşam güneş battıktan sonrada oluşur. Fotoğrafı diğer taraftan çekseydi kuyruk izini beyaz görecekti. Belki anlamayan varsa şöyle izah edeyim; gündüz tam kapalı bir havada aşağıdan baktığınızda bulutlar simsiyah gözükür ama bulut üstü olduğunuzda bembeyaz, bulutun rengimi değişiyor sizce. Lütfen arkadaşlar biraz akıl biraz insaf, hepimiz aynı yolun yolcularıyız. Buraya ilk defa yorum yazıyorum. Saygılar herkese. 2
    • işkembe 29 Eylül 2015, Salı 16:53:53 Helal sana 1
  • 2 gün önce 29 Eylül 2015, Salı 14:16:37 Sayın airport haber yetkilileri bu sorduğunuz soruların cevabını öncelikle sizinde vermeniz lazım. 28 Eylül'de "sunexpress uçağının ilginç anları" başlığı ile sitenizde haber yaptınız ve o haberiniz neredeyse Kaptanı över nitelikteydi şimdi neden bu hale geldi? Kaldıki benim facebook üyeliğim yok ben bu haberi ve fotoğrafları ilk 28 Eylül'deki ilk haberinizde sizin sitenizde gördüm. Yani bu suçlamaların ve soruların bir kısmının muhattabıda sizsiniz 4
  • emanetoğlu 29 Eylül 2015, Salı 14:13:21 Ümit Erdeniz kaptanim iz hiçe sayilmayacak bir pilotumuz değil aksine en güvenilir pilotlar dan biri olduguna çok inanıyorum saygilar 3
  • kaptan 29 Eylül 2015, Salı 14:12:17 Sunexpress'ten Türkay kaptan gökyüzü resimlerinden sergi açtı be,sanki yasak gibi hava estiriyorsunuz. http://www.adnanmenderesairport.com/mobile/tr-tr/Default.aspx?url=/tr-TR/basinodasi/Pages/PressDetail.aspx&tip=3&sid=19 3
  • HSB 29 Eylül 2015, Salı 14:03:43 Çok ama çok gereksiz bir çıkış olmuş bu haber Ümit Kaptan'a karşı. Bir kere kamerasız uçuş ekibi neredeyse yok denecek kadar az artık. Çünkü uçmak sadece bir noktadan bir noktaya gitmek değil başlı başına bir tutku uçucu ekip için. Fotoğraf, video çekip arşiv oluşturmakta bu tutkunun bir parçası. Bu çıkış o kadar düşüncesizce yapılmış ki yüzlerce pilot zan altında bırakılmış ve bundan sonra çektiklerini paylaşma konusunda çekimser olacakları aşikar. Olayın bu başlıkla bir haber değeri yok. Haber olacaksa o dumanın nedeni haber olmalıydı. Çok büyük terbiyesizlik olmuş başta PGT kaptanı şahsına sonra tüm kameralı uçuş ekiplerine. Haber zaten kendi içinde çelişiyor. İniş kalkışta kameraların kapatılmasından bahsederken görüntünün düz uçuştan olduğu net ortada. Bir de haber sonuna AirportHaber imzası atılmış. Tüzel kişilik ile direk ismi verilen kaptana saldırılmış. Bunun altında ikili ilişki vardır. Yazık günah böyle ateşe atılmaz bir adam. 3
  • keke 29 Eylül 2015, Salı 14:02:37 bilale anlatır gibi anlatıyorum kusbeyinliler bu bir hava olayıdır her uçaktan cıkar gunes arkada ise beyaz önde ise siyah tır sunexe de bundan daha ıyı reklam olmaz hic bu kareden daha gercek cekim resimleri var mı acaba ? 5
    • qwerty 29 Eylül 2015, Salı 14:17:32 bilale anlatır gibi anlatıyorum. resim çekilmez, fotoğraf çekilir. resim yapılır/çizilir. 6
  • Erdal nalçakan 29 Eylül 2015, Salı 13:59:27 Havada güneş ışıklarının gelişine göre öndeki uçagın üstünden bakarsanız koyu altından bakarsanız açık Görünür başka birşey söylemek gerekmez. Sevgilerimle... 0
  • Uçarken Uyesi 29 Eylül 2015, Salı 13:56:54 Ali atar isimli kullanıcı demiş ki "Uçarkene nedir abi? Türkçe'yi bilmeyen adamlar dünya kadar para kazanıyor ya. Kahpesin hayat" Allah bu ali atar gibi insanları ıslah etsin cehalletten kurtarsın. 3
    • :) 29 Eylül 2015, Salı 14:24:34 grubun neden bu ısımle kuruldugu zaten grupta yazıyor ama onun gibi usengecler arastırmazlar bosver. 2
  • Okuyucu 29 Eylül 2015, Salı 13:56:24 Şimdiye kadar kokpitten çekilmiş onlarca video yüzlerce fotoğraf var. Neden onlar değil de bu fotoğraf sorun oldu? 1
  • Gereksiz karalama... 29 Eylül 2015, Salı 13:54:45 Uçucu arkadaşlarımın bileceği üzere havada iki uçağın irtifa farkıyla uçtukları sırada güneşin geliş açısına göre motorlardan çıkan yanmış gaz, soğuk havanın etkisiyle yukarıdan bakıldığında koyu renkli aşağıdan bakıldığında açık renkli gözükür. Hatırlatmak isterim ki çocukken sokakta oynadığımızda havadan arkasında beyaz dumanlar bırakarak geçen uçakları gördüğümüzde meteoroloji uçağı geçiyor derdik. Hiç siyah dumanlı meteoroloji uçağı gören var mı? İşin bilimsel yanını anladığımıza göre güvenlik kısmına gelelim . Fotoğraf çekmek en fazla 5 dk nızı alacak bir işlemdir. Bildiğiniz üzere bu yolcu uçakları iki pilotla uçmaktadır. Uçan pilot tuvalete giderken, arkasını dönüp çantasından birşey alırken vb durumlarda kumandaları diğer arkadaşına devrederek uçuşun emniyetli seyrettiğinden emin olunca isterse kokpitte amuda kalkar hiçte bi güvenlik sorunu olmaz. Bu bağlamda ümit kaptanımıza yapılan bu saçma karalama kampanyasını kınıyor, ümit kaptanımdan paylaşımlarının devamını diliyorum dd 3
  • Bir Duayen 29 Eylül 2015, Salı 13:53:06 Ne kadar duman, o kadar randıman... 3
  • kahve de içer 29 Eylül 2015, Salı 13:42:35 Kahve de içer fotoğraf da çeker. 3
  • komutan logar 29 Eylül 2015, Salı 13:40:34 Uçarkene isimli grup gerek Ümit gerek Behçet kaptanlarımın öncülüğünde havacılığa gönül vermiş,yeryüzüne gökyüzünden bakma şansına erişmiş tüm havacılık severlerin resimlerini paylaştığı bir oluşum.Beğenerek takip ediyorum ve zaman zaman katkıda bulunduğum da oluyor.Elektronik kullanımı anons ve kurallarda belirtildiği üzere sadece uçuşun iniş ve kalkış gibi kritik safhaları için geçerli,düz uçuşta uçuş modunda kullanmanın bir sakıncası yok.Hatta personelin de yararlanabildiği internet erişimli uçaklar mevcut.Etihad'da uçan kaptan arkadaşımla Atlantik üzerinde uçarlarken mesajlaştık,Falkland adalarındayız dedi:)Gerek uluslararası gerek ulusal mevzuatta belirtilen kaptan pilotun yetki ve sorumlulukları belli.Bunları aksatmadan resim çekmesi,böyle bir hobi edinmesinin kime ne zararı var?O zaman yemek de yenmesin kokpitte?Eller lövye,gaz kolundan hiç çekilmesin;amanin uçuş emniyeti aksar;karşılıklı tahammül eksikliğinin siyaset,günlük hayat,spor,havacılık her yerde yaşandığı günlerdeyiz. 0
  • stajyer 29 Eylül 2015, Salı 13:38:04 Sunexpress i doğru yazabilseymiş bari . 8
  • qwerty 29 Eylül 2015, Salı 13:35:59 Gözlemlediğim kadarıyla Ümit Bey'in grupta paylaşımları ve yorumları üyeler tarafından dikkatle takip edilmekte. Beyefendi kişiliği ve yorumlarıyla pozitif bir tutum sergilemekte olan grup yöneticisinin ağzından çıkan her kelime kanun olarak takdir görmekte, sevilen bir kişilik olarak gençlerin gözünde ikonlaşmakta. Tuhaftır ki, havacılığa tutkulu gençler havacılığa değil, havacılara hayranlık göstermekte. Dolayısıyla havacılık sevdası değişik bir boyuta geçmekte. İki günden bu yana gelişmeleri takip etmekteyim. Durumu o haklı, şu haksız diye değerlendirmek yerine farklı bir açıdan değerlendirdiğimi biliyorum. Bu sebeple adeta tarikatlaşmış grup üyeleri tarafından taşlanacağımı tahmin ediyorum. Konuyla ilgili Pegasus Havayolları, SunExpress Havayolları ve SHGM'nin alacağı tedbir ve kararları dikkatle takipteyim. 4
    • siz ? 30 Eylül 2015, Çarşamba 09:02:29 peki siz ne karar verirdiniz ? shgm yüzlerce bu tip fiili durum var ve bir sorun yaşanmamış buda emsal teşkil eder ve sorun görmedik , derse. tepkiniz ne olacak ? Ümit kpt da diğerleride "önce can sonra canan" şarkısını gayet iyi bilirler merak etmeyin. 3
  • Adam 29 Eylül 2015, Salı 13:35:50 Sizi bu cesur yayınınızdan dolayı kutluyorum. Kimse dokunulmaz değildir. Başarılarınızın devamını dilerim. 33
    • . 29 Eylül 2015, Salı 14:26:33 bir insana iftira atmak cesurluksa bizde o sahsa aynısını yapalım cesur olalım o halde ;) 2
  • FO 29 Eylül 2015, Salı 13:31:27 Youtube'da bu ve buna benzer onlarca video varken neden şimdi kaptanımız hakkında bu şekilde bir haber yapıldı. Sebebi fotoğrafını izinsiz kullandıkları için mi acaba..? 0
  • Ergün GÜRKAN 29 Eylül 2015, Salı 13:31:02 Kendisi çıkan dumanın sebebini, herhangi bir arıza olmadığını gayet net olarak anlattı ve siz de haberinizde bu bilgiyi de paylaştınız. Kendi adıma nacizane çok basit bir fizik kuralı sonucu olduğunu anladım ve içselleştirdim. Siz kendi paylaştığınız yazıyı anlayamadınız mı Airporthaber? Bugün neden böyle bir çıkış yaptınız? 1
  • mcc 29 Eylül 2015, Salı 13:29:28 AIRPORTHABER .....sen de az değilsin!!!! 2
  • Yazık 29 Eylül 2015, Salı 13:23:28 Yürekli birilerinin çıkıp sonunda kral çıplak demesi ümit verici. Kimse dokunulmaz değildir. Pilotsan işini yapacaksın. Öyle uçarkenede herkese atarlanmakla olmuyor. Şöför arabayı sen uçağı kullanıyorsun ve neticede aynı işi, insanlara hizmeti ifa ediyorsunuz. 25
    • Merak Ettim 29 Eylül 2015, Salı 15:10:44 Siz ne iş yapıyorsunuz? İşiniz internet haberlerine yorum yapmak olabilir mi? Sanmam, mutlaka başka bir mesleğiniz vardır, ilginizi çektiğinden veya havacılığa olan merakınızdan bunu yapıyorsunuzdur... Merak ettim; Kaptanımız da hem kaptan olup hem de hava fotoğrafçılığı gibi bir meraka sahip olamaz mı? 2
  • Pgs 29 Eylül 2015, Salı 13:21:44 Arkadaslar iki uçak arasındaki irtifa farkından dolayı alttaki uçaktan siyah duman,üstteki uçakta alttan bakan beyaz duman görür. Fotoğrafçılığına bişey diyemem ama SunEx e karalama yapmış bu hiç hoş bir davranış değil.Bu haberi yapıpta ajan demekte hiç hoş olmamış bence. Not:Kurallara uymuyorsa SHGM ilgini pilota yaptırımda bulunur. Dip not:Acıma yetime döner vurur göbeğine :) 6
  • Beyin fakirleri 29 Eylül 2015, Salı 13:18:29 Akliniz sira insanlari karaliyorsunuz.size sunu aktariyim bu fotograftan sonra o ucak incelemeye alindi ve bakima cekildi.sizin karalamaya çalıştığıniz insan belkide bircok insanin hayatini kurtardi.kafanizin icindeki azcik kullanin !! 2
  • qwerty 29 Eylül 2015, Salı 13:18:07 İlk önce 'uçarkene' isimli gruptan başlayalım; Türkçe'mizi katlederek adlandırılmış bir grupta herkes, her diyalogunun sonuna -kene ekleyerek bu saçmalığa katılıyor. Eğer paylaşım bir bayan tarafından yapıldıysa yorum, beğeni, özel mesaj ile taciz ve o bayanı facebooktan ekleme taleplerinin ardı arkası kesilmiyor. Bu arada Ergün isimli bir grup yöneticisinin özel mesajla kendini ben yöneticiyim diye tanıtıp, tacizi ve buluşma talepleri bitmiyor. Kabin ekibi veya pilotlardan gelen kalitesiz paylaşımlar üyeleri coşturuyor, adeta bir tarikat edasıyla bazı şahıslara tuhaf bir şekilde tapılıyor. Grubun kalitesini şu diyalogtan anlayabilirsiniz, 'yarın ... sefer sayılı AYT/SAW uçuşum var, kabin veya kokpit ekibi buradaysa lütfen bana ulaşabilir mi?'... Ve daha da tuhafı bunlar havacılık kisvesi altında yapılıyor, eleştiriye tahammülü bulunmayan üyeler kendilerini komik bir şekilde havacılık sevdalısı olarak adlandırıyor. Devamı gelecek... 13
  • teknik 29 Eylül 2015, Salı 13:09:10 Keşke herkes Ümit kaptan gibi olabilse.Bu yapılan haberin altında başka bır bit yeniği var 3
  • iyi de 29 Eylül 2015, Salı 13:08:13 Uçaklara yukarıdan bakılınca dumanlar hep siyah görünmez mi.birkaç kez basıma geldi,pilot bu hep böyledir dedi 2
  • metin 29 Eylül 2015, Salı 13:07:33 Uçuşları sırasında çektiği fotoğraflarla sergi açan pilotla ilgili haber hatırlıyorum. Türkiye'deydi o da.. 0
  • iPhone Uygulaması 29 Eylül 2015, Salı 13:07:28 Size 3 sebepten ötürü dava açabiliriz şuan.Airporthaber Siz işinizi yapın, pilotlar işini yapıyor. Daha 3 ay önce başka bir kaptan pilotun göklerde resim yapıp, fotograflama yaptıgını(her pilotun düz uçuşta yaptıgı şeyler) haber yaparken 2 habersir pgs pilotlarını karalamak nedir??? 1
  • Bir yolcu 29 Eylül 2015, Salı 13:04:55 Youtube da THY kaptanlarının kokpitten çekip yayınladığı bir dolu video var. Hem de iniş kalkış sırasında çekilen videolar. Havataşıtı fotografı yayınlayan sitelerde yine kokpitten iniş kalkış anında Türk pilotlar tarafından çekilen binlerce resim mevcut. Bunlar sorun olmuyor da bilmem kaç bin feette düz uçuşta çekilen iki kare resim mi güvenliği zaafa uğrattı. Pegasus düşmanlığı kabak tadı verdi artık. Haberin niyeti ve kullanılan ifadeler çok çırkin, yazık, bu sitenin bir gün bu durumlara düşeceği hiç aklıma gelmezdi. 2
  • Fikri 29 Eylül 2015, Salı 12:44:25 Bu tepkiyi anlayamadım. Büyük bir olumsuzluğu çekmiş. fotografta bir müdahele değişiklik yokki, teşekkür edilmesi gerekirken neden eleştiri. 5
  • sana ne 29 Eylül 2015, Salı 12:44:00 Bu gibi paylaşmışlar dünyanın heryerinde yapılıyor. Herhangi bir vatandaş yeryüzünden de çekse idi bunu alçak irtifa da vatandaşa niye çekiyor da haber vermiyor yetkililere diye denilebilir. Kişinin hobisi ve ilgi alanları yüzünden mesleğini yapmıyor diye itham edilemez. Omuzundaki 4 sirmanin bilgi ve deneyimle olduğunu lütfen unutmalayalim. Bundan önce sunexpress firmasının çıkaracağı dersler olmalı kanımca. Bunu gören kişinin de frekans ile diğer uçağın pilotun bildirmesi diğer bir vicdani boyuttur!!! 1
  • tuncay alas 29 Eylül 2015, Salı 12:43:12 plt ümitin yaptığı etik degil.en iyi yatığı işi yani fotoğraf çekmeyi yapsın pilotluğu bıraksın yada pegasus bıraktırsın. bir bakarsınız sosyal medyada PEGASUS hakkında olumsuz haberler çıkmaya başlar. bununda sebebi plt ümittir 46
    • Etik? 29 Eylül 2015, Salı 12:57:49 Etik değil dediğinizi açar mısınız? Fotoğraf çekmenin neresi etik değil? 3
  • Android Uygulaması 29 Eylül 2015, Salı 12:42:10 Dun haber yaptiniz paylasilan fotoğrafi airporthaber, bugun de sahsi karaliyorsunuz. Eger yanlis birsey yaptigini dusu uyorsaniz ayni oranda sizin de payiniz var o zaman bu yanlista... 3
  • Bu nasil haber?! 29 Eylül 2015, Salı 12:35:57 Aylardir severek takip ettigim bir grup ve sempatik paylasimlarindan tanidigim bir pilot. Aylardir yaptigi paylasimlara degilde duman cikaran ucagin fotografini paylasti diye shgm nin ne yapacagi bekleniyor degilmi?.. Sunexpress arizali olup olmadigi bilinmeyen bu ucakla uctugu icin ceza almiyorda bunu fotograflayan kisimi ceza bekliyor??.. ayiptir! 1
    • Bilip bilmeden konuşma 29 Eylül 2015, Salı 13:21:17 Sen bile konuşurken karalayarak konuşuosun sunexpresse neden sallıosun siyah dumanın ne olduğunu bilmiyorsan bu konuyla ilgili airport haberin yayınladığı ilk haberi oku boş boş konuşma... Karalama yaptı diye birşey yazıyorsan başkasını da sen karalama... 0
  • resim 29 Eylül 2015, Salı 12:34:53 milletin günah işleme özgürlüğü varda resim çekme özgürlüğü yokmu:) 1
  • 747 29 Eylül 2015, Salı 12:34:25 Apolettekiler çay borcu mu? Bu adam bilmeyecek de siz mi bileceksiniz 1
  • Komik 29 Eylül 2015, Salı 12:33:12 Mesela insan hayatiyken bu tepkinin sunexpresse verilmesi lazim. Pilotu tebrik ediyorum. Sunexpresside kiniyorum. Teknik ekip bu ucagin ucmasina nasil izin veriyor anlamak mumkun degil. 6
  • Yuh diyorum 29 Eylül 2015, Salı 12:31:59 Ben Ucarkene grubunu takip ediyorum, bir kere kapalı grup, cok nezih kuralları var, kimse kabalasamaz bile yorum yaparken. Türkçeci arkadaşım adam istediği ismi koyar grubuna sana ne? Erdizer kaptanın fotoğrafları ve açıklamaları amatörler için çok ilgi çekicidir. Ayrıca grupta tüm havayollarindan pilotlar bulunmaktadır. Dünkü izinsiz fotoğraf alıp yaptığınız habere tepki gösterdiği için karalama değil mi bunlar. Of bir de Pegasus kaptaniymis deyip atlayacak bir sürü tip de var nasıl olsa , yuklenin bakalım. Adam fotonun altına açıklama yazdı kimsenin de korkuya kapilmasina neden olmadı. 2
  • Adalet Savunucusu 29 Eylül 2015, Salı 12:31:39 Hangi pilot telefonunu kapatır ? hangi pilot resim çekmez ? hangi pilot Kokpitte şarkı dinlemez? Yolcu güvenliği diyorsunuz ama size iyi.biliyorsunuz ki bunun hiçbir sakıncası yoktur. Tamamen karalama kampanyası... Bu kadar belli edilmez niyet... Siz de habercisiniz işte. Ayrıca Firmalar bile kendi pilotlarının fotoğraflarını paylaşır iken size ne ? 0
  • qwert 29 Eylül 2015, Salı 12:23:13 Dün bu haberin burada hiç bir terslik yokmuş gibi haber yapılıp bugün böylesine elestirilmesi açıkçası insani şaşırtıyor ve hiçbir açıdan etik olduğunu düşünmüyorum. Bu haber dün bu şekilde yapılmış olsa bir nebze hak verilebilir ama şuan bu görüşlere katilmak çok zor. 1
  • Fkm 29 Eylül 2015, Salı 12:23:07 Hemen lisansını iptal edeceksin..büyük sorumsuzluk..yazık yolculara 45
  • Sözcü 29 Eylül 2015, Salı 12:17:42 Airporthaber, bu fotoğraf yayınlanabilir ayrıca o duman da neyin nesi? Eski Tupolev gibi uçan uçağın resmi de çekilir paylaşılır da . Tepkinizi anlayamadım. 3
  • Taraflı haber 29 Eylül 2015, Salı 12:17:30 Evet bu haberi hazırlayan arkadaş amacin her satirda her cumlede sunexpressi korumak ve pegasus pilotunu yerden yere vurmak oldugu nasil da belli. Editor arkadas birazcık vicdan sahibiysen yayinlamani beklerim 4
  • Şimdi Burada Art Niyet Var Gibi 29 Eylül 2015, Salı 12:15:54 Şu fotoğraf çekme işini yapmayan yoktur. Her halde diyeceğim ama biliyorum ki elbette yok. Bunu yapan bir başka şirketin pilotu olsa bu derece bir haber yapılacak mı? Uçuş güvenliği demişsiniz,düz uçuşta ipad'ini ses sistemine bağlayıp kabine kokpite ve kabine müzik yayını yapanıda gördük... Ayrıca bu fotoğraf üzerinden uçuş güvenliği ile haber yapmakmı istiyoruz. Her birimizin eminim instagram hesabı bulunuyor... Girelim bakalım Gopro'lar ile çekimler selfie'ler yapılmış.... Buradan bir kişi üzerine gidilmez 2
  • Gökhan Şahin 29 Eylül 2015, Salı 12:13:12 Ümit Kaptanımızı karalamak için yapılan bu haberi kınıyorum. Haber başlığıda hiç olmamış. Kurulsallık dışı bir haber olmuş. 2
  • Haber 29 Eylül 2015, Salı 12:11:43 Böle haber mi olur adam senelerdir havadan o omzundaki apolet çöp mü ki böle yorum yapıyosunuz adam hakkında adamın derdine ne sun expressi karalamak , adam bilmiyoda uçuş emniyeti o irtifada siz mi biliyosunuz? 1
  • creww 29 Eylül 2015, Salı 12:03:30 Hayır anlamadığım Pgs de çalışıyor olabilir de neden kişi olarak sorgulamak yerine Pgs yi de yanında kötülüyorsunuz. Bu resmen Ümit kaptanı kötülemek için yapılmış bir haber . Bunu tartışana kadar sivil havacılık da tartışılacak ve haber yapılacak çok konu var bırakın insan üstüne oynamayı. 1
  • Ramkom 29 Eylül 2015, Salı 11:58:39 Anladığım kadarıyla bir den fazla sıkıntı var.Bunun amacı karalamak ise hem meslek hemde insani anlamda gayriahlaki bir durum.Fakat ucağın görüntülendigi an 7000 m üzeri ve yaklasım ve alcalma sozkonusu degil.Buyuzden standart ucuş kurallarının ihlalediğini dusunmüyorum 2
    • Pgs de irtifa 29 Eylül 2015, Salı 12:47:03 Metre cinsinden mi ifade ediliyor?? :) Ya da sen feet nedir öğrensen? 6
  • Hedef sasirtmaca 29 Eylül 2015, Salı 11:48:53 SunExpress Pegasus arasinda bir savas baslatmak istiyorsaniz, bu basit fotografin pesine düsmemeliydiniz. Aksine iki sirket arsindaki "dostlugun" boyutlarini arastirabilirdiniz. Mesela SunExpress Avrupa-SAW hattindan niye cekildi? bunu sorgulasaydiniz. 1
    • dostlara dokunulmaz 29 Eylül 2015, Salı 14:21:23 Olur mu hic, isin ucu dostlara dokunur sonra. Arastirilir mi? Sun Express bir devlet sirketi. Yapilan yapanin yanina kar kaliyor. 0
  • Pes yani 29 Eylül 2015, Salı 11:47:19 Bu kadar da olmaz. Bu kadar da Pegasus dusmanligi olmaz. SHGM fotograftan once Sunexpress in o ucaginin durumunu sorgulasin 2
  • Instagram 29 Eylül 2015, Salı 11:40:14 Instagramda aviation etiketiyle arama yapin Dunyanin dort bin tarafinda kokpitten foto paylasan pilotlari goreceksiniz. Ozellikle THY pilotlari bu konuda basi cekiyor. 1
  • any direct 29 Eylül 2015, Salı 11:38:17 Bu pegasusun pilotlarida cacık ,ne kalitesiz bir şirket . SHGM acilen goreve. 26
  • isimsiz 29 Eylül 2015, Salı 11:37:07 Aslinda bunu fotograflamasinin artistikten öte güvenlikle de alakası var kendi uçaginda veya herhangi bir ucakta sorun varsa bunu belgelendirmis olur is 2
  • Garip 29 Eylül 2015, Salı 11:34:50 Ne var ki bunda her pilot yapabilir. Bunun uçuşa engel bir tarafı mı var. Airport habere yakışmayan bir yazı olmuş. Sunexpressi koruma altında yapılmış bir haber. Bırakın Sunex kendini savunsun. Avukatlık sşze mi kaldı ? 1
  • Pgs/Cabin attendant 29 Eylül 2015, Salı 11:34:24 Konu sanki fotograf degilde resmen Ümit kaptana saldırıdan ibaret olmuş. Ümit bırakın şirketlere karşı bu tarz tutum ve davranışı üyesi olduğu sosyal medya grubunda bile en ufak olumsuz yazılardan bile hoşlanmayan karaktere sahip düzgün bi insan. Keza fotoğrafı paylaştıktan sonra durumun teknik açıklamasını da bizzat yapmıştır. Ayrıca o fotoğraf kaç feette çekilmiş farkında mısınız? Elektronik cihazların kullanımına izin vermiyo muyuz o yükseklikte? Durmayın kaptanım çekin. Siz nerde, ne zaman, ne yapmanız gerektiğini gayet iyi bilirsiniz. 6
  • Airporthaber 29 Eylül 2015, Salı 11:27:20 Ne alaka? Bir suru blogcu pilot var, dunyanin her yerinde. Neden bu pilot sizin kaleminize takildi? Alakasiz bir makale 1
    • SMS 29 Eylül 2015, Salı 11:42:58 mesai saatleri içinde blog hobi vs ile ilgilenmek iş kanununa aykırı. Beyfendi pilot abimiz ille foto çekecekse uçak kiralasın orda yapsın, ekmek kazandığı mesai saatinde değil! yok böyle bir dünya. airporthaberi bu isabetli haberinden dolayı da kutluyorum. SMSci 43
    • siz 30 Eylül 2015, Çarşamba 01:02:08 siz ne yapiyosunuz 11.42 de, issizsiniz galiba haber sitelerinde yorum atiyosunuz. 0
    • Moparian 01 Ekim 2015, Perşembe 15:48:08 Haha SMS e kapağı iyi takmışlar. Sıkıca kapatın da sızdırmasın.Koku yapar. 0
  • işte bu 29 Eylül 2015, Salı 11:24:47 Elit pilotlar yaparsa tamam yolcu yaparsa olmaz. Pilot pilotluğunu bilecek, herkes işini yapacak 28
    • Ne güzel demişsin 30 Eylül 2015, Çarşamba 02:22:22 Elit pilotlar diye Türkiyedeki nüfus ve pilot sayısına baktıgında gercekten dogru soylemişsin elit insanlarız =) Tisikkirlir sipirmin girirlindim.Kişiyi tanımadan yorum yapma bence yerinden kalkamazsın pilotlugu kendisiyle tartısacaksan.Ama git sorum var merak ediyorum de sabaha kadar anlatır ogretmek icin bunu kendisini tanıyan herkes bilir onun icin sen yolcu gibi davran otur kemerını bagla. 0
  • Crew 29 Eylül 2015, Salı 11:23:20 Özellikle asıl görevi emniyet olan kabin ekiplerinedw bir bakın derim neler yapılıyor o cok savundugunuz sunexpresste 1
  • Crew 29 Eylül 2015, Salı 11:22:10 Kusurabakmayın ama telefonlar ucus modunda belirlibir feetten sonra kullanılabiliyor ve umit kaptana gelene kadar bence baska kaptanlarında fotografları incelensin kimler ne fotolar cekiyor . 1
  • Çok Komiksin 29 Eylül 2015, Salı 11:21:37 zahmet olmaz ıse instagrama girin AirportHaber. THY, SunExpress, AtlasGlobal pılotlarının paylaştığı yemek tarifimi:) Periscope yapan bıle war:D 3
  • işsiz pilot 29 Eylül 2015, Salı 11:18:32 hayır sayın airporthaber, sizin bu pegasus antipatizanlıgınız nedir ben anlayamadım? 2
  • size ne? 29 Eylül 2015, Salı 11:18:31 size ne oluyor? 1
  • Ali Atar 29 Eylül 2015, Salı 11:17:32 Uçarkene nedir abi? Türkçe'yi bilmeyen adamlar dünya kadar para kazanıyor ya. Kahpesin hayat 41
    • Spider 29 Eylül 2015, Salı 12:22:16 Uçarkene Ümit Kaptanın adminliğini yaptığını gurubun adıdır. Cahil cahil konuşmayın 0
    • Yolcu 29 Eylül 2015, Salı 13:33:00 Airporthaber trolleri iş başında... 2
    • :) 29 Eylül 2015, Salı 14:03:46 kahpe değil adil. Senin istediğin milletin nasibini sorguladığından olmadığı belli. 0
  • helal 29 Eylül 2015, Salı 11:17:01 bu haberi bekliyordum.biz yolcu olunca her türlü elektronik cihaz kapattırılıyor. bazen kızıyorlar rencide ediyorlar BEYEFENDİİ napıyorsunuz falan diye ? ama PAYLIT abiler tam gaz otomatik profeyşınıl makinalar ile yardırıyorlar.. 41
    • Cabin Crew 29 Eylül 2015, Salı 13:37:16 Kapattığınız alet cep telefonu ve manyetik alan saçan bir cihazdır. Fotoğraf makinesinde uzaktan haberleşme gibi bir durumu olmadığı için bir zararı yoktur. Biraz düşünün lütfen. 1
    • :) 29 Eylül 2015, Salı 14:04:29 sende piloty ol sende yardır. tutanmı var cehalet. 1
    • Cabin Crew a cevaben 29 Eylül 2015, Salı 22:58:15 Cep telefonu manyetik alan sacar diyen cabin crew arkadasim, sen slight lari kontrol et lutfen. Fizik bilgisini biz verelim. Turkiye'de faaliyet gosteren operatorlerin frekans araligi 900-2100 MHz araligindadir (Turkcell ve Vodafone 900MHz, Avea 1.800MHz, 3G 2.100MHz). Bu frekans degerleri bir elektromanyetik dalga icin cok dusuktur, bu yuzden enerjisi de dusuktur (radyasyon tasimaz, enerjisi 10eV dan dusuk olan elektromanyetik dalgalar radyaktivite ozelligi gostermez). Ucaklarin kalkis ve inis esnasinda elektromanyetik dalga transferi yapan cihazlarin kapatilma nedeni, elektromanyetik dalga rezonans (ayni yonde ilerleyen dalgalarin enerjisinin ust uste binmesi nedeniyle artmasi) ya da sonumleme (farkli yonde ilerleyen elektromanyetik dalgalarin enerjilerini yok etme) riskidir. Zira bu durum tum elektronik sistemlerin yonetilmesini olumsuz yonde etkileyebilir, ya da tamamen engelleyebilir. Bilginize. 2
    • :) 30 Eylül 2015, Çarşamba 02:17:56 şimdi bende size soru sorayım uçuş okullarında uçarken öğrencilere telefonunuz mutlaka açık olacak diye tembihlerler örneğin c172 G1000 donanımlı bir ucak yolcu ucagından farksız özelliklere sahiptir ki 737den daha teknolojiktir sadece IRS yoktur GPS vardır alıcısı gövdedir VOR ve ADF antenlerinde oldugu gibi peki buna göre o ucaklarda telefonu acık tutma zorunlulugu çeliski midir degil midir? 0