Pilot ile kule arasında talimat krizi!

    Çok beğenilenler

  • .. 30 Kasım 2016, Çarşamba 10:34:35 her şeyin ötesinde , hanımefendinin belki de babası yaşında bir pilota " atatürk' e ilk defa mı geliyorsunuz " sözü yakışmamış. 8
    • Sakin olun 30 Kasım 2016, Çarşamba 10:48:26 Atc, ilk defa mi geliyorsunuz demekle, ara sira bilgi veriyoruz ara sira ver(e)miyoruz demek istemis de olabilir. 14
    • B 30 Kasım 2016, Çarşamba 10:55:05 Pilotlara alışmışsınız hacım hocam denilmesine , gereksiz bir hürmet edilmesine . Böyle cevap alınca şaşırıyorsunuz. Kadın haklı , adam belki 40 yıldır uçuyor sesi çıkmamış bugünü mü bulmuş. Pilot ise pişot kardeşim , üç kuruş faLa para alıyor diye göklerin hakimi de değil , atc nin babası da değil , tekniğin ustası da değil harekatın patronubda değil. Herkes işini yapsın.. iki kişi kapalı kapının ardında oldukları için kaza bela olmadıktan yada birbirlerini raporlamadıktan sonra hataları ortaya çıkmıyor beyfendilerin... 26
    • Diyosun 30 Kasım 2016, Çarşamba 11:19:18 Yazar bu mısralarında onumu anlatmak istemiş :)) 0
    • hep söylüyoruz ama 30 Kasım 2016, Çarşamba 11:34:05 Hem ilk defa gelip gelmemekle ne alakası var ki, kaptanımız gayet haklı. Atatürk'e gittiğimizde birçok yaklaşamada benzer olaylara şahit oluyor veya yaşıyoruz. Gidin yurtdışında kalabalık bir meydana da radarın nasıl profösyönelce trafiği yönettiğine şahit olun. Kendi yetersizliklerinin farkında olmadıkları gibi aynı zamanda hep savunma halindeler. Onun dışında kimin kaç yaşında olmasıyla alakası yok buradaki olayın, tamamiyle görevini layıkıyla yapıp yapamamakla alakalıdır. 1
    • .... 30 Kasım 2016, Çarşamba 11:44:05 Kıvırma 2
    • Kpt 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:11:48 Kaptan manuallerde de belirtildigi gibi kabin&teknik&operasyonun koordinasyon halinde emniyetli sekilde idame ettirilmesinden sorumlu tek kisidir.Evet goklerin hakimi degildir ama gerikalan butun unsurlarin muduru,patronu,ustasi vsdir.Emniyet icin uygun gorurse atc talimatlarindan deviasyon hakkida vardir. Ucagi oraja sokmamak gibi mesela.. 5
    • ATC boss 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:26:40 Uçağı meteodan dolayı dönemeyip suriye border indan 5 nm içeri sokan tk pilotları var.. Hatay kalkışlı 0
    • ATC boss 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:26:40 Uçağı meteodan dolayı dönemeyip suriye border indan 5 nm içeri sokan tk pilotları var.. Hatay kalkışlı 1
  • May Day 30 Kasım 2016, Çarşamba 10:57:01 Thy nın 320 si sert iniş yapıp pas geçtiğinde "May Day"ilan etmiş kontrolör ise emergencimi ilan ediyorsunuz diye sormuştu.Sözün bittiği yer. 5
    • kontrolör 30 Kasım 2016, Çarşamba 11:15:35 Meslektaşıma yakışmadı.Havadaki uçakla bu tarz münakaşa çok tehlikeli olmaz! 1
    • ATC Boss 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:24:53 Helall 0
  • Tüm yorumlar

  • kpt 12 Aralık 2016, Pazartesi 22:41:41 Böyle durumlarda avrupada genelde pilot ILS e clear edilmeden önce uygun olup olmadığı sorulur. Bizde nadir soruluyor. ancak kibarca uygun olmadığımız belirtilmeli. Trafik nedeniyle kontrolör arkadaşlar bazan hata yapabilirler. Kpt arkadaş kibarca negatif diyebilirdi. gerek yok böyle konuşmalara. Zaten yoğun trafik var. Herkes zorda. Beraber görev yapıyoruz. birbirimizi üzmeyelim. 0
  • ! 02 Aralık 2016, Cuma 15:19:03 Kontrolorler ve pilotlardan olusan bir heyet kurup sorunlar neler.ve nasil cozum bulunabilinir diye toplantilar yapilip prosedurler olusturulabilinir ! 0
  • Atc 02 Aralık 2016, Cuma 12:35:27 Keşke frekansı bu kadar mesgul etmek yerine indiğinde arayıp o nezaketini sergileseydi Kaptan bey diğer arayan bloke olmasaydı. Ya da yapamayacağını söyleseydi. iki taraftan da bakmaya çalışıyorum ama lütfen talep ediniz ve geliniz. Birkaç saatinizi ofiste geçiriniz. Meslektaşlarınızın hava sahasını nasıl kendilerine tahsis edilmiş gibi kullanmaya çalışabildiğini, verdiğimiz talimatın uygulanıp uygulanmadığını bile bazen defalarca kontrol etmemiz gerektiğini görseniz. Yanlış gördüğünüz ya da daha önce fırsat bulamadığınız bir uygulama yanlışı varsa paylaşsanız. Aynı şekilde keşke talep ettiğimizde reddetmek yerine (eğitim vb durumlar hariç) kokpite davet etseniz de biz de hangi durumda nelerle uğraştığınızı bilsek, neyi nasıl uygulayıp uygulayamayacağınızı sizlerden dinleyebilsek. Sadece sesini duydugunuz birisine klavye basında hakaret ederken keske düşünseniz daha önce ona yaklaşma için teşekkür de etmiş olabileceğinizi. Kavga ederek yerimizde sayıyoruz sadece. 0
  • SBY 02 Aralık 2016, Cuma 00:25:00 Nezaket çok başka bişey gerçekten arkadaşlar,eğri oturalım doğru konusalım. 0
  • Tk dır o Tk 01 Aralık 2016, Perşembe 21:29:58 Pegasus atlas gerçekten akrobasi yapar ve sesini çıkarmaz. Çünkü yapabilir. Tk yapamaz öter işte böyle. 1
  • Bağyanatc 01 Aralık 2016, Perşembe 20:47:50 İlk elden bilgilendirmek istediğim bir husus var . Cb lerin içinden uçuruyorlar demiş bir arkadaş. Bizim ekranlarda meteoroloji göstergesi yok . Kaçınma istersiniz kaçınırsınız. Bu kadar berbatsa bu hizmet neden frekansta holdinge bile teşekkür ediyorsunuz? Frekansta bu kadar nefret dolu değilsiniz? Olay daha iyi hizmet almaksa buyrun gelin ofisimize siz sorun, biz soralım.?? 0
  • Fırma 01 Aralık 2016, Perşembe 06:28:40 Hangı havayolu bu ya?? 1
  • Android Uygulaması 01 Aralık 2016, Perşembe 03:34:09 Bence kontrolör ile pilot helalleşsin kapatalim konuyu. =) ya olur boyle şeyler.. Tartismasiz ilişki mi olur arkadaşlar.. 1
  • Kaptanim helal olsun 01 Aralık 2016, Perşembe 02:44:03 Efendiliginizi ve beyefendiliginizi kendiniz bilmez yeni bir yetmenin karisinda bozmadiginiz icin helal olsun kaptanim. Boyle ornek olunur ... Zerre saygisi ve hosgorusu kalmayanlara . Ama milleti kutuplastiranlar utansin 1
  • karikatür gibiler 01 Aralık 2016, Perşembe 01:56:35 bu hanım ve bir de bey var. vermeyi unuttuğu talimatlara uyulmadığı için fırça atmaya kalkar sağ yerine sola döndürür konfirme ettirmenize ragmen, sonra hatasini farkeder bir zahmet ozur diler. ozellikle yerde isler karisinca isin icinden cikamazlar konusmalarindan anlasilir. 180 derece bas verip ils e klrns verir, cblerin icinde ucurur buzlanma umurlarinda olmaz, soyledikleri surat limitlerine uyariz yine fircalarlar biz burdan goruyoruz diye ahkam keser ama vermezki bir whatsapp da IAS, GS, TAS hepsini fotograflayip yollasak :) empatiden uzaklar. cogunda almis bir "pilot tanimam" havalari, islerini dogru duzgun yapmadan ahkam keserler. kim boyle ogretmisse. sonra hatalarini pilotlar toparlar... Ataturk'e ilk defa gelmiyoruz. Ataturk'te durum bu. ATC'lerin durumu. ha bu arada mikrofonu agzınıza sokmayin veya tıkınırken talimat vermeye kalkmayin. duydugunuz halde cevap vermediginizi de bilmiyoruz sanmayin. :)) 2
  • Cem 30 Kasım 2016, Çarşamba 23:54:53 Şu yurtdışındaki kusursuz ATC klişesi varya bizim pilotların, kastettikleri şu arkadaşlar; Londra da kalkış için sırası gelmişken holdingbay e alınıp , önünden on tane başka uçağın kaldırılması ama bizimkilerin cesaret edip nedenini bile soramaması, inmiş park yerine giderken, park yeri doluluğu bahanesiyle dakikalarca yerde bekletilmesi bizimkilerin yine cesaret edip nedenini soramamaları, iniş için alçalırken holdinge alındıklarında, kaptan ve first officer ın birbirlerine avuntu olacak şekilde " ama burasi Avrupa, vardır illaki geçerli bir sebebi bakışı" atmaları veee kusursuzluğun en büyük göstergesi olacak şekilde SID ve sürat tahtidi ihlalinden dolayı cezaları en çok bizimkilerin yemesi. Sonra sen gel sıradan bir radar vektörü için akrobasi felan ukalalığı yap.Biraz öz gerçekliğimizi görebilsek, karşı mahalleye laf atacak yüzümüz olmayacak ama nerdee... 2
  • 40nm'de base 4000ft missss 30 Kasım 2016, Çarşamba 20:47:19 40nm'de döndüreceği (bilgi vermeden) uçağı şiddetli rüzgarın olduğu bir havada transition'da deniz üstünde 4000ft'e alçaltmak iş yapmaksa İstanbul kontrolörleri harika iş çıkarıyor..2 motor dursa bitiksin o dalgada ditching yapan oscar alır emekli olur..empati arkadaşlar empati !! Cavok CALM havada AGL+500de uçur istersen ama gözünüzü seveyim kötü havalarda 40nm'de base yaptıracaksan alçaltmayın arkadaş lütfen !! 3
    • Cpt 01 Aralık 2016, Perşembe 01:47:38 Bu konu önemli. Lütfen kontrolör arkadaşlar trafikleri hemen yaklaştırmayacaksınız mümkün olduğu kadar irtifayı yüksek tutun. Hem motor arızasında sıkıntı yaratır, hem de yakıt israfı. 1
    • Kpt 01 Aralık 2016, Perşembe 13:10:15 Katılıyorum 1
  • Pilot haklı 30 Kasım 2016, Çarşamba 20:08:43 Pilot gayet beyefendi sekilde konusmus bence kadin oldugu yeri kesinlikle hak etmiyor. Allah bilir bu kadin yine kimin torpillisi 1
  • Yazık 30 Kasım 2016, Çarşamba 19:57:29 Kaptanın psikolojisinin üzerine doğrudan oynayan agresif yaklaşımın bu boyutta olduğu hiç tahmin edilmezdi. Yazık. Her mesleğin zorlukları var, kontrolörlerin de. Ama kaptan arkasında kaç can taşıyor, yine de nezaketini bozmamış. DHMİ açıklama yapmalı bu konuyla ilgili. 1
  • Kendini gelistirmemek 30 Kasım 2016, Çarşamba 19:02:17 Biz pilotlar yurtdisinda muntazaman isini yapan atc'ler gordukce turkiye'deki posta memuru tarzi is yapan, kendini gelistirmeyen, durtmeden instruction vermeyen, ucagin nasil alcalip nasil yavaslayacagini bilmeyen vasifsiz atc'lere karsi tahammulsuz oluyoruz. Bununla beraber bir de ukala olurlarsa hepten can sikici oluyor. 3
  • Boşverin 30 Kasım 2016, Çarşamba 18:33:31 Hepimiz meslektaşız. Biz aramızda hallediyoruz. İşimize karışmayın. 2
  • ATC kabaligi 30 Kasım 2016, Çarşamba 17:49:49 ATC lerin dunyanin her yerinde bu tur kaba cevaplarina sahit oluyoruz.Yaptiklari isi asla ne kucumseriz ne de elestiririz.Ancak bu isinize gelmiyorsa beni sikayet edin tarzi yaklasim tek kelimeyle kabalik.Sebebi ise o sikayetin gidecegi mudur vs. zaten tanidiklari ve onlar ne derse desin haklisin diye iyice prim veren abileri.Bir meslek dalina 'buyrun beni sikayet edin cok da umrumda' tarzi bir mantik yerlemisse zaten buyuk bir kalite beklemesin kimse ortaya cikan urunden.Onun yerine bu tur arkadaslar gercekten Ataturk'e ilk kez gelen ucaklarin ne sordugunu anlayacak kadar Ingilizce ogrenmeye gayret edip,literaturden 'be expedite' tarzi sadece Turkiye'ye mahsus anlamsiz kaliplari cikarsinlar. 1
  • Misafir 30 Kasım 2016, Çarşamba 17:13:49 Bu konunun haklısı yok. Karşılıklı saygı ve sabır arkadaşlar. 0
  • YK 30 Kasım 2016, Çarşamba 16:56:37 Kaptan yerden transition level''a kadar haklı 2
  • Bekir 30 Kasım 2016, Çarşamba 16:21:59 Kaptan sonuna kadar haklı arkadaşlar 2
  • Misafir 30 Kasım 2016, Çarşamba 15:34:55 Galiba pilotlar biz yerli yersiz sorgulayalım, ama ATC gıkını çıkarmasın bekleyişi içerisindeler. Kontrolör sakince işini yapıyor, pilot bir dönüşten mütevellit sorgulamaya başlıyor. Haaa kontrolör ağamsın, paşamsın dese sorun yok, biraz hakkını arayınca yer yerinden oynuyor. Yahu sormazlar mı pilota, keşke dönüşe hazır değiliz deseydin de kontrolör gereğini yapsaydı, durum bu hale gelmeseydi diye... 2
    • atc5 30 Kasım 2016, Çarşamba 16:25:21 Yani ortada sorun yok ama pilotun kalbi kirilmis hiz tahdidine uymayan pilota naapmali donemem dersen esas bacagin uzar pilot da cocuk gibi kusmus 2
  • Pilot 30 Kasım 2016, Çarşamba 15:16:08 Durum hakkinda hemen kiliclari kaldirmadan, once kendi evimizin onunu de temizlememiz gerektiği de kesin. Atc nin üç beş kere aramasina rağmen cevap veremeyen, hız tahtidlerini önemsemeden yaklaşan pilot arkadaşlarımıza defalarca katlanan da aynı ATC. Bu bayan arkadaşa sinirli diyen bizler, acaba cool konuşan bir ses tonuyla, sinirliyi mi ayiramiyoruz acaba. Dönüşe bile itiraz edilen bir Istanbul yaklaşmada, bu itirazlar biraz daha artsa, hava trafiği nasil içinden çikilmaz bir hal alır bir düşünelim. Sadece istanbul Atatürk için 1500 uçaktan bahsediyoruz. Biraz empati yapma zamani değil mi sizce?? 0
    • atc6 30 Kasım 2016, Çarşamba 16:26:32 Alkisliyorum. 0
    • atcc 30 Kasım 2016, Çarşamba 17:13:57 Sağduyulu ve mantıklı yorum yapan pilot arkadaşlardan varmış şükürler olsun 0
  • Pilot 30 Kasım 2016, Çarşamba 14:46:00 Pilot asker kökenli miymiş? 1
  • Kim Haklı Siz Karar Verin 30 Kasım 2016, Çarşamba 14:45:21 ATC lerin kimi zaman ukalalık yaptıklarını her pilot bilir. Objektif bakarsak duruma... Eskiden lisans almış kaptan pilotlar da ben çok iyi biliyorum havası yaşadığını da herkez bilir. Atatürk kuledeki bayan haklı arkadaşlar neden mi Atatürk AIP sini okumadan ilk defa geldigi anlaşılıyor, kuleci anlıyor zaten. Atatürk AIP de detaylı pilotun yapması gereken herşey yazıyor. Kaptan pilotumuz okumamış bide üstüne kuleden yönlendirme bekliyor bu durumda zaten kendini belli ediyor. Arkadaşlar lütfen gerekli yerleri okuyun sonra eleştiri yapın kim haklı kim değil. Atatürk gibi aşırı yoğun havaalaninda düşünsenize herkez bu şekilde konuşsa ne hale gelir trafik. . 4
    • Oku 30 Kasım 2016, Çarşamba 18:25:42 4444'ü bir okusan, konuşmayı bir dinlesen. 1
  • Ali 30 Kasım 2016, Çarşamba 14:33:02 Kaptan nın emekli olma zamanı gelmiş, gitsin balık tutsun. 4
  • pilot 30 Kasım 2016, Çarşamba 14:32:10 bir keresinde verilen frekansa say again diyen pilota: efendim herzamanki frekans şu şu diyip atar yapmıştı kontrolor. frekansın herzamankisi mi olur? haddinizi bilin arkadaşlar. 2
  • aTc 30 Kasım 2016, Çarşamba 14:31:40 Biz kendimiz diyoruz özelleşelim veya en azından şu dhmi'den ayrılalım diye ama dinleyen yok. Başka babayiğit var mı kamuda bunu diyebilen? Yok. En çok biz sıkıntı çekiyoruz bu sistemden. Memur kafasıyla havacılık bu kadar gelişiyor. Devlet denetleyici olacak günümüzde işin içine girince hantallığından gelişim sıfır oluyor. Detaya girmeye gerek yok kısacası bu işi mevcut şartlarla bu kurumda yapmak akıl işi değil. Ben de pek çok istifa eden kontrolör arkadaşım gibi bu meslekten ve bu kurumdan soğudum. Emekli olan ve istifa eden kontrolör sayıları bir incelensin ne demek istediğim anlaşılacaktır. Kim istiyorsa bu maaşa, bu şartlarda, bu ortamda gelsin yapsın kontrolörlük. İlk fırsatta ben de ayrılacağım. Kaptanımız çok beyefendi bir insanmış ellerinden öpüyorum. Keşke pilotların çoğu kendisi gibi olsa. 0
  • Kpt 333 30 Kasım 2016, Çarşamba 14:11:08 Kusura bakmayın, burada app kontrol'un hiç bir hatası yok, tam tersine güzel bir şekilde görevini yapıyor ve maximum flow'u sağlamaya çalışıyor; özellikle kaptan'a verdiği cevap da tam yerinde. Her pilot devamlı uçtuğu meydanın usül ve uygulamalarına aşina olmak zorundadır. Anladığım kadarı ile pilot arkadaş uçağının gerisinde ve hatayı ATC'ye yüklemeye çalışıyor. Her şekilde unable deme şansını da kullanabilirdi. Ancak polemiği tercih ediyor. Aynı cevalliği ORD, JFK gibi meydanlarda da yapsın da görelim kendini bir vektörle nerede buluyor ondan sonra da babanın çocuğunu yürüttüğü gibi ils'e establish ediliyor. Herkesin pilotluk damarı nedense yurt içinde kabarıyor! 3
    • komik 30 Kasım 2016, Çarşamba 22:10:22 sen kaptansan ben de astronotum, en fazla yeni FO bilgisine sahipsin ya da Ataturke ilk defe geliyosin 0
  • AtC 30 Kasım 2016, Çarşamba 13:45:37 Hic bir ATC "assumption" yaparak ucagi vektorlememelidir. Ilk defa gelmiyor olabilir ama her ucaga sanki ilk defa geliyormuscasina bilgi vermek zorundadir. Elimizden geldigince yardimci olup self seperation yapmaya calisiyoruz bizlerde. Istanbul kalabalik bir meydan kabul ediyorum ama bu kadar push yapmak ucus guvenligi acisindan sakincali. Ingilizce Turkce karisimi yazimi mazur gorun. 1
    • van ziro faayyvvf 30 Kasım 2016, Çarşamba 19:00:20 O çağrıdaki five ı söyleyiş tarzı egoyu anlatmaya yeter 2
  • El kemall 30 Kasım 2016, Çarşamba 13:32:51 Yürü be el kemal kaptanım kim tutar seni ...- 2
  • Kalan Mesafe 30 Kasım 2016, Çarşamba 13:08:45 Yaklaşmadan önce, yaklaşmaya dönerken, kalan mesafe bilgisi Avrupa'da verilir. Emniyetli yaklaşma için gerekli bir bilgidir bu. Türkiye'de de bunun yapılacağını SHGM bir NOTAM ile aylar önce duyurmuş ve uygulamayı başlatmıştı. Anlaşılan, bilgi henüz verilmediği için yaklaşmaya döndürüleceğini henüz beklemiyordu kaptan ve bu alışılagelmiş kuralsızlığa gereksiz bir itirazda bulunmuş :). Bu genç, tecrübesiz ve ukala kontrolör de bu tepkiyi beklemiyordu ve "aman ne gerek var" düşüncesi ile hareket ettiğinden suçluluk duygusuyla sınırları aşmış, genellikle yaptıkları gibi! Bence sallandıracaksın bir kaptan iki kontrolör bak bi daa yapıyorlar mı :))) 2
  • Geçmiş olsun 30 Kasım 2016, Çarşamba 13:04:44 Kaptanımız için, haklılık payı vardır. Nerede ne hamle yapacağını bilmesi açısından ancak yığın trafikte bu ne kadar mümkün olabilir. Atc arkadaşımız için, bu kadar nezaket çerçevesinde konuşan bir pilot için biraz sert olmuş bir cevap. Kısaca, yoğunluktan, uzun çalışma ve uçuş saatlerinden kaynaklanmış olduğunu düşünelim. Güvenli uçuşlar 0
  • Oof of 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:59:04 Ozellikle sark kulturunde (bkz: atc hanimefendi) ben her zaman hakliyim, bana verilen yetki neticesinde bu gezegendeki herkesi kendime kole yaparim, babami da keserim anlayisi var. Kaptan arkadasimiz cok olgun davranip haklisin demis sonunda ne desin ki? Fakirin fakire emekcinin emekciye yaptigini kimse kimseye yapmiyor. Zaten ekonomi goctu yolcu yok bide boyle ego tatminleri bos islerle ugrasiyoruz. Allah sonumuzu hayretsin 1
  • Infantino 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:51:58 Kontrolorun vermis oldugu cevap yaptigi isten de bir haber kimlere emannetiz 1
  • Lgb 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:37:06 Kaptan haklı atkadaşlar dağılın... 4
    • atc3 30 Kasım 2016, Çarşamba 16:08:05 Kontrolor hakli darmadagilin millet 3
    • .. 30 Kasım 2016, Çarşamba 19:57:31 Ucak hakli dagilin 0
  • DHMİ 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:28:53 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 2
  • Üslupsuz 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:28:19 Havacılık da böyle ukela insanlara yer Yok alırken biraz özen gösterin ve kendini bilmez insanları kule de değil bu alanda temizlikçi olarak dahi çalıştırmayın. 2
  • Kontrolor 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:25:35 Okullu kontrolorlerin can cekismelerini çok gördük biz zor bir eğitimden geldiklerini söylemeleri yok mu bir de kendi ağzıyla diyor ki bir dersi gecemezsek okul uzuyor diye eninde sonunda geciliyo ama elenme diye bişe olmuyor. Öbür tarafta işi beceremiyosan eleniyorsun kardeşim. Ayrıca beğenmediğin o kişilerin bundan başka bir mesleği daha var kimisi mühendis kimisi öğretmen falan filan. Torpille mi neyle girdiğin belli olmayan okulda aldığın süresiz eğitimle insanları begenmemekten onlara üstten bakmaktan vazgeç en iyisi. Kpds şartı sorulsa size 15 kişide en fazla 5 kişi atanacak bunları da yaz buraya. 2
  • :) 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:25:24 all deviations approved 1
  • A321 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:23:54 Kontrolör arkadaşlar uçağın herhalde asansör gibi düğmeye basınça alçaldığını sanıyor.Biz tcas yardımıyla ne zaman döneceğimizi tahmin etmeye çalışiyoruz.Avrupda her zaman bilgilendirme yapılıyorsa, İstanbul'da da yapılması uçuş emniyeti açısından çok önemlidir. 1
  • ATC boss 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:20:33 40 derece fark ile ILS uçak serbest kılınmaz... Kontrolör hatalı bi de ukala.. Ama pilot beyefendiliği ile gerekli cevabı vermiş!!! 30 derecedir bilmeyen kontrolörler için 14
    • ATC 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:29:31 30 optimum olandır, 45 maksimum. 40 limitler dahilinde. Patron geçinenler için ! 2
    • ... 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:46:08 4444 ü okumamışsın sen!!! Patrona dil uzatanlar için 3
    • üstad bakarmısın 30 Kasım 2016, Çarşamba 13:43:52 enesu1a inbound çorlu, güzel güzel geliyoruz uçak başladı 250'ye yavaşlamaya... birden ne duyalım "descent 6000' qnh falan filan, high speed approved" aha diyoruz shortcut vercek, allah allah nidalarıyla alçalıyoruz, sonra 220kt düz uçuş full star ba797'den çeviriyorsunuz. Önümüzdeki uçağa yaklaştırmak istiyorsanız direct verip yolu kısaltın, sürat arttırtmayın. Ülke ekonomisine direk katkınız olsun. 1
    • atc 30 Kasım 2016, Çarşamba 14:03:41 Bilen bilmeyen burada. 40derece gayet idealdir. 30 45arasi zaten normal olani. 1
    • ATC ye cevap 30 Kasım 2016, Çarşamba 14:19:15 30 derece dış yaklaşma, 15 derece iç yaklaşmadır.. Patron doğru söylüyor... Bu sizin aldığınız bir karar olabilir zaten 45 max 30 ideal diyorsunuz.. Kitap farklı yazar... Okuyalım biraz.. 1
    • ATC ltai 30 Kasım 2016, Çarşamba 15:14:28 Documan 4444'e göre 30 derece farkla establish optimumdur. Maç ise 45 derece farkla oturtmak kuraldır. 40 derece optimum olmasa da son derece olağan ve limitler dahilindedir. 0
    • ... 30 Kasım 2016, Çarşamba 15:36:23 Şeker rüzgar sağdan 35 kt ise rüzgar drifti ile kalıp gibi oturursun tatlı su sudağı seni :) 010 baş 35 kt rüzgar 12 13 nm kalıp gibi 3000 ft ful capture yazmiim diyorum siz kitaba takılmışsınız Allahın tatlı su astronotları dua edin kanada vs uçmuyorsunuz orda inip kontrolörle otoparkta hesapşaşmaya da kalkarsınız biliriz biliriz :))) 0
    • ... 30 Kasım 2016, Çarşamba 15:38:42 Pas geç dese kontrolör kavgamı edeceksin birader :) 2
  • A321 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:15:10 İstanbul yaklaşmada sıkıntı var, bunu kabul edelim, piıotlarla, kontrolörleri bir araya getirelim. Karşılıklı sorunlarımızı ortak anlayış ve empati içerisinde çözmeye çalışalım. Bu tarz dialoglar bize yakışmıyor. Biz kaptanlar olarak eğer rnav arrival bitmeden base e alınacaksak bunu bilmek istiyoruz. Uçağı hem configüre etmek zorundayız, hem sürrat ve irtifa tahditlerini uygulamak zorundayız, hemde önümüzdeki ve arkamızdaki trafiği kontrol etmek zorundayız. 3
    • A321e 30 Kasım 2016, Çarşamba 13:54:50 Önündeki arkandaki uçağı takip etmek zorunda değilsin 1
    • atc45 30 Kasım 2016, Çarşamba 16:15:39 Ne guzel soylemissiniz. Kontrolor de hiz tahditlerine ucak tip ve performanslarina aralarinda 3er mil olmasina dogu bati kuzey guney gelis ve tum yon kalkislarina ve ayni kontrolor hem istanbula hem s.gokcene hem de corlu topel bursa vs....ayni anda bakmakla yukumlu. Sadece 3ucaga degil bazen 30una ayni anda.... 2
  • zzzx 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:13:35 helal olsun kontrolöre gereğini yapmışşş....bu vazgeçilmeziz havalarını geçecen....mütevazi olacaksın işini dogru düzgün yapacaksın...adam gibi adam olacaksın olay bu kadar basit..gerisi teferruat 35
    • peki 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:44:41 peki abi. 1
    • Yazdıklarından belli... 30 Kasım 2016, Çarşamba 14:18:48 Bu yazdıkların nasıl bir kişilik olduğunu belli ediyor. Bu nedenle "he babam he" diyerek geçiştiriyorum seni. 0
  • Usual 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:10:27 Atcos'a doğudan direkt uçsan akrobasi mi yaptırıyosunuz demezsin kaptanım ;) 9
    • atc2 30 Kasım 2016, Çarşamba 16:07:32 Cidden ya direkt verince hic sorun yok di mi atcos ya da imreni duyan 50milden donebiliyor☺ 0
  • Tk 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:09:23 Kesinlikle pilot kadının agresifliği ters konuşmasına rağmen efendiliğini korumuş. Stress hep var önemli olan karşındaki insana anlayış göstererek yaklaşmak. 4
    • Haydaa 30 Kasım 2016, Çarşamba 13:59:56 Yazini 42 kere okudumu duz ve tersten, ne diyorsun? Sen anladin mi yazdigini? 1
    • Haydaaaa'ya 30 Kasım 2016, Çarşamba 17:30:14 Senin anlamaman gayet normal. 0
  • kibar 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:08:49 Pilotun kibarca "Haketmiyorum" diye serzenişte bulunduktan sonra seyrüseferci ne diyeceğini şaşırdı.:) Kulede stresli sanırım kavga edecek yer aramış gibi. 3
    • u 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:27:35 kulenin stressiz olduğu an gün yok.bu sadece Türkiye'de ve Atatürk te sitres var. işini hakkıyla yapan birkaç kişi var.yeniler çok havalı maşallah. sanki pilotu dövecek gibi ukala konuşmalar.kibar ve mutevazi olun beyler. 2
  • Kontrolör önce kendini kontrol et 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:05:48 Frankfurt hava limanından pass geçen İngiliz British airways in uçağına , birazda alaycı bir ses tonu ile"Almanya ya ilk defa mı uçuyorsunuz ? "Diye soran kontrolöre sakince "en son ikinci dünya savaşında gelmiştim" diye cevap verir. 2
    • YYU 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:48:50 95 YAŞINDA UÇULUYORMU? 5
    • vah yazık vah 30 Kasım 2016, Çarşamba 13:07:55 Cidden zekandan kuşkum var :) bu yıl oldu u demiş? 2.dünya savaşından kısa bi süre sonrada olsa 2. Gelişim diyebilir dolayısıyla 30lu yaşlarda bile bunu söylemiş olabilir.SAKSIYI ÇALIŞTIR biraz :) 1
  • Miss777 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:01:59 Açıkçası pilot arkadaşım gayet sakin ve akılcı bir yanıt vermiş.Ben şahsen bu tavır ve üslup karşısında bu kadar sakin olamazdım 7
    • Arkadaş derken? 30 Kasım 2016, Çarşamba 14:01:19 Sen şahsen nedir? Sen mi şansen mi? Vah vaaah türk milleti vah! 0
  • Pilot 30 Kasım 2016, Çarşamba 11:59:11 Pilot efendi adammış.Böyle agresiflik karşısında bile ters birşey söylemedi. Üstelik haklı da. 3
  • Eğitim Farkı 30 Kasım 2016, Çarşamba 11:58:10 Size kimileri için küçük kimileri için büyük bir ayrıntıdan bahsetmek istiyorum.. Dhmi de iki türlü kontrolör var birincisi uçağın bütün aerodinamik yapısından mühendislik bilgisinden performans kriterlerinden tutun her sektör için kule yaklaşma saha kontrol için ayrı ayrı birer yıl eğitim alan sınıfında sadece 15 kişiyle eğitim alan tek dersten kaldığında okulu bir yıl uzayan okullu atc ler, birde öncelikle eğitim süreleri toplam iki yıldan 15 aya daha sonra bir yıla indirilen sınıfında 100 kişiyle birlikte eğitim alan geçemediği sınavın beş kez tekrarına giren yeni nesil alaylılar artık şansınıza kime denk gelirseniz aldığınız hizmet o derece değişir acı ama gerçek bu.. 11
    • Alaylı 30 Kasım 2016, Çarşamba 13:00:31 O mektepli kontrolörlerin o okula hangi torpillerle girdiklerini çok iyi biliyoruz. Alaylıların girdiği FEAST'ten, yaş haddinden, taşımak zorunda kaldıkları stresten haberiniz yok. Babanızın bağlantılarıyla ikbal elde ediyorsunuz. Tek dersten kalanın okulu uzuyormuş. Ah kıyamam! Burada tek sektörden kalan işini kaybediyor. Mezuniyet sonrası atama için 80+ KPSS şartı aransa hepiniz boşta kalırsınız. 0
    • Atc 30 Kasım 2016, Çarşamba 13:01:38 Herkes babasının siyasi tanıdıklarıyla bahsettiğin okula giremediği için DHMİ nin kendi vermiş olduğu eğitimden başarıyla geçip mezun olanlar da ATC olabiliyor. Konu farklı birşey olmasına rağmen bu konuya değindiğine göre sanırım bu durumdan dolayı bir kuyruk acınız var. Eurocontrolden bile gelip DHMİ twr simülatörüne hayran kalıp dönerlerken sen burada verilen eğitimi beğenme bakalım . Mektepli alaylı muhabbeti neymiş bunu da yeni çıkardınız kendini nerede görüyorsan artık ??? 1
    • Kapak 30 Kasım 2016, Çarşamba 13:33:32 Bu kadın atc okuldan ama sanırım tanıyamadın? 0
    • Tabi 30 Kasım 2016, Çarşamba 15:16:04 Tabi hocam kesinlikle öyledir inanıyoruz size peki yukarıda yazılanlar da bir yanlışlık varmı 0
    • Özür 30 Kasım 2016, Çarşamba 19:16:51 Arkadaşlar öncelikle yanlış bilgilerinizi düzelteyim sonrada özrümü diliyeyim , ilk olarak okulda torpil yok okula alım sürecini ayrıntılı bir şekilde incelerseniz bunun mümkün olmadığını göreceksiniz , ayrıca torpil olsa bu kadar okullu Doğuya atanmaz .. Siz kurs süresinin yeterli olduğunu düşünüyorsanız onada saygı duyarım..Frekansta Bu konuşmayı yapan arkadaşın tavrına sinir oldum konu bambaşka yerlere geldi..Şunu söyliyeyim kurumda sektörde atclere haksızlık eden o kadar çok insan varken ben böyle bir konu açtığım ve böyle bir ithamda bulunduğum için bütün alaylı arkadaşlardan özür diliyorum sizlerle çalışmaktan da gurur duyuyor bütün atc arkadaşlarımı seviyorum hepinize iyi nöbetler.. 0
    • Dolaylı 30 Kasım 2016, Çarşamba 20:40:59 Demekki mektepliler layıkıyla bu işi yapamamışlar ki, devlet dışardan kontrolör alma ihtiyacı duymuş. Uçağın aerodinamik yapısı, kanatları yada iniş takımlarını bilmek şahsın kişiliğine bi etki yapmaz. Senin gibi zihniyetliyse zaten kimle nasıl neyi ne zaman konuşacağını da bilmez. 0
    • Charlie 30 Kasım 2016, Çarşamba 21:01:19 Harika bir noktaya deginmissiniz tebrik ederim. Atc olarak yaklaşık 10 yıllık is hayatımda, bahsettiginiz okuldan gelip de bahsettiğiniz bilgilerin 10da birine sahip olana rastlamadım. O dediğiniz eskidenmiş. Mevzubahis okulun özellikle son 5 yıldaki mezunlarından taksi şoförü bile olmaz. Adam matematik geometri fizik bilmeden bedavadan üniversiteye girip okuyor, sonra mezun olunca kpss den 60 alamiyor. Dhmi kursundan gelenlerin seviyelerinin ne kadar yuksek olduklarını bilseniz şaşarsınız. Boğaziçili mi ararsınız ODTU lü mü? 0
    • Yazık ki ne yazik 02 Aralık 2016, Cuma 11:13:32 Gerçekten mektepli alaylı ayrımını yapmanız çok üzücü, hiç kıyaslama yapılmaması gereken bir konu ama gerektiğinde de 8-10 maddelik çok iyi ayrım yapılabilir emin olun 0
  • İlk defamı geliyorsunuz 30 Kasım 2016, Çarşamba 11:57:56 Biz bu hatayı hep yapıyoruz ilk defamı görüyorsunuz demek istedi hanfendi. 2
    • ... 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:45:33 Deniz mi yoksa? 0
    • Tk 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:48:43 Bir defasında IST den son anda kuş nedeniyle pass geçtim,kulenin ilk sorusu neden pas geçtiniz.Dur bir uçağı toplayım size gereken açıklamayı yaparım nedir bu acelecilik anlayışı???? 2
    • .. 30 Kasım 2016, Çarşamba 13:50:24 3NM arkanızdan gelen trafiğe tehlike teşkil edecek bir durumun olup olmadığını anlamak için olmasın kontrolör aceleciliği 1
  • ... 30 Kasım 2016, Çarşamba 11:54:14 atc şu konuşmasında nasıl torpille bu görevi yaptığını direkt açık ediyor. şikayetiniz varsa inince yaparsanız demesi tam bir skandal o da biliyor ki şikayet etse de bir şey çıkmayacak 3
    • ???? 30 Kasım 2016, Çarşamba 15:21:17 Sanırım iki tarafa da uzaksiniz. Frekanstan bu tarz tartışmalara muhabbetlere girilmez, girilmemelidir. Çünkü bu pilot beyefendiden başka 15-20 pilot daha frekansta talimat beklemektedir. Özellikle yaklasmada 5 sn'nin önemi vardır. Saygılar. 1
  • h 30 Kasım 2016, Çarşamba 11:50:38 hahhaa tipik Turk tartismasi 1
  • raporlayalım 30 Kasım 2016, Çarşamba 11:40:00 Türkiye'de kontrolörlerin yetersizlikleri ve hatalarıyla sürekli karşılaşıyoruz. Bunları frekansta tartışmak yerine her seferinde rapor etsek bence uzun vadede daha sağlıklı sonuca ulaşırız. Buradaki örnekte olduğu gibi frekansta o anda uyardığımız zaman kontrölörde hemen kendini savunmaya geçtiği ve karşı tarafı suçlamaya başladığı için gereksiz ve uzun bir tartışma yaşanıyor ve bunun hiç kimseye bir faydası olmuyor. 1
  • Atc 30 Kasım 2016, Çarşamba 11:39:50 Helal olsun kontrolör arkadaşa. Ağzının payını vermiş . Bunlara böyle konuşmazsan başına çıkarlar. Varsa karın ağrın git tut rapor kim haklı görelim . Telsiz delikanlılığı yapmıycaksın.!!! 27
    • u 30 Kasım 2016, Çarşamba 13:37:19 ver gazı karıştır ortalığı 2
    • Ağız payı?? 30 Kasım 2016, Çarşamba 14:14:32 Ağız payı söylediğinin farkında olmayan, saygı çerçevesinde konuşmayan insanlara verilir. Kaptanımız gayet nezaket çerçevesinde bir uyarı yapmış. Kontrolör anlaşıldı efendim dikkat ederiz diyeceğine egolu kadın davranışı sergilemiş ve tartışmayı uzatmış. "Ağız payı vermek" lafı dahi seviyesizce bir ifade. Gerçi kime ne diyorum, AirportHaber yorumcularının genel seviyesi ortada... 1
    • Ya sen? 30 Kasım 2016, Çarşamba 14:15:29 Sen de klavye delikanlılığı yapıyorsun dikkatini çekerim... 1
  • Deneyimsizlik 30 Kasım 2016, Çarşamba 11:33:38 Deneyimsız kontrölörler rush aproacu yaptırmakta,kabul etmediğinizde sinirli tavırlar sergiliyor. 0
  • F/O 30 Kasım 2016, Çarşamba 11:26:52 Sirf son yaklasmada degil sektörler arasida kopukluk var. Ankara sektörden Istanbula geliyorsun High speed veriyor 170 ye alcaliyosun. Istanbula geciyosun minimum clean speed 110 verir. Sonra bir sonraki sektor high speed 4000 verir stabillik yok. Avrupada herhangi bir meydana gittiginizde 55nm sonra sizi dondurucem yada pist basina 70mil var der. Ona gore yaklastirir. Hesabini kitabini yaparsin. Ozellikle Istanbulda frekansda kaptanin bahsettigi Akrobasi yapiyoruz kismi. 90 derecelik dik bir aciyla sizi LOC hattina getiriyorlar son 0.2 mil kala 010 heading diyip establish yapmaya calisirken, ucak hatta oturucam diye bir saga bir sola sonra tekrar saga ile anca hatta oturuyor. -+30 dan gelmiyorsunuz hatta. Neyse... 1
  • Plt 30 Kasım 2016, Çarşamba 11:22:06 Madem öyle ilk defa gelmeyenlere de zahmet edip birşey söylemeyi verin canım biz kafamıza göre döner önlememizi yaparız, ne gerek var değilmi !!! 1
  • Plt 30 Kasım 2016, Çarşamba 11:22:06 Madem öyle ilk defa gelmeyenlere de zahmet edip birşey söylemeyi verin canım biz kafamıza göre döner önlememizi yaparız, ne gerek var değilmi !!! 1
  • Gayet haklı 30 Kasım 2016, Çarşamba 11:16:54 Kesinlikle kaptanım haklı. Anlıyorum işleride yoğun oluyor ama yeri geldiğinde gerçekten verileni yakalamak için akrobasi yapıyoruz. Gerçekten sıkıntı oluyo snra unstable approach haydeee 1
  • SA 30 Kasım 2016, Çarşamba 11:10:19 Uyumayacaksın kaptanım.Durumunun farkında olacaksın her an.Diyelim ki kontrolör hata yaptı, ölecek misin? Sen daha olmamışsın.Erken kaptan olmuşsun.Show yapıyorsun.Onlarca trafik seni mi dinleyecek? Hava zaten kötü.Trafik yoğun. Becerememişsin.Durumunu takip etmemiş,önlem almamışsın.Belki ikinci pilotunu da dinlemedin.Sonra suçu başkasına atıyorsun. Dersini de almışsın. Profesyonel insan meslektaşlarına saygılı olur. 18
    • Secilya 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:03:53 Sektörden değilsin anlaşılan 2
    • ATC boss 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:23:33 Boş muhabbet!! 12 saat 24 saat istirahat et sonra 12 çalış 48 saat istirahat et.. Bi de hata yapabiliriz de!!! Boş muhabbet yapma!!! Ciddi bir iş yapılıyor, ciddi olacaksın!!! 2
  • DHMI 30 Kasım 2016, Çarşamba 11:09:15 Hep diyoruuuuum.... Mutlaka SS hizmetleri OZELLESTIRILMELİ ve yabancı kotrollorler getirilmeli ki bizim cocuklar biraz birseyler ogrensin, vizyonu genislesin. 657 üzerinden SS hizmeti verirsen boyle olur. ATC personeli surekli memuriyetlik baskisi korkusu altında olduğu sürece daha iyisini gorebilmek bu ulkede asla mumkun degil. ATCO lara optimize edilmiş trafik kontrolü öğretilmiyor resmen temel bürokratlik eğitimi veriliyor sadece. 2
  • DHMI 30 Kasım 2016, Çarşamba 11:08:12 Devlet zihniyetinde,herzaman kendini haklı görüp,her hangibir uyarıyı kabul etme ihtiyacı duymayan bir sistemin parçası.Siz dünyanın herhangibir yerinde hiç 60 milden CLEAR ILS diyen bir kontrölör gördünüzmü?Defalarca anlatmaya çalışıldı ama bildiklerini okudular. 1
  • Hep hep 30 Kasım 2016, Çarşamba 11:02:16 Bir yorum var sonda pilotlara kıskançlıktan gelen taslıyor giden taslıyor ve pilot hep suçlu hem pilot hatası herkes bir açık bir sökük kolluyor.. adam resmen bıkmış sizde haklısınız hep haklı oldunuz zaten artık demiş o kadar güzel demiş ki kibarligi ve ordaki ironik isyanı aynı anda göstermiş.. bakmışız artık hep pilot haksız arkadas 3
  • Kontrolör 30 Kasım 2016, Çarşamba 10:59:56 Pilot hakli, adama unstabil olabilecek bir yaklasma yaptiracak talimatlar veriyorsaniz - ki vermemeniz lazim- pilotu önceden bilgilendirmelisiniz. Istanbul'a ilk defa mi geliyorsunuz söylemi de hic hos degil, senin isin bu, pilot 1000. defa bile gelse, bilgi vermen gerekiyorsa vereceksin. 5
  • pilot 30 Kasım 2016, Çarşamba 10:54:39 Pilot davranışını doğru buluyorum. Seyrüseferci oldukça agresif davranmış. 1
  • Pilot 30 Kasım 2016, Çarşamba 10:54:14 Kontrol ün her dediğini uygulamak zorunda değilsin sevgili kaptanım unable dersin uçurur 5 mil daha base e döndürmeden. Kontrolün terbiyesizliği de ayrı bir tartışma. Dunyada her yerde final a erken alacaksa bilgi verir yüksek kalmayalım diye. Nezaketir. 0
    • Nezaket 30 Kasım 2016, Çarşamba 11:14:41 DHMI ye yakışmaz 1
  • yavaş gelin 30 Kasım 2016, Çarşamba 10:44:04 helal olsun kontrolöre gayet seviyeli gayet yerinde cevap vermiş 32
    • Speedy 30 Kasım 2016, Çarşamba 12:29:07 Süratten rahatsız oluyorsanız, kağnılı yaşama geri dönün. Köy yaşamı da güzeldir. Nihayette havacılık zaman kazanmak için sürat gerektirdiğinden yapılır. 2
  • kg 30 Kasım 2016, Çarşamba 10:43:50 pilot kargocuymuş 10
  • Olur oyle 30 Kasım 2016, Çarşamba 10:27:22 Pilot bey yorulmus yorgun hayat ulke gundemi degisik zaman dilimleri calisma vb beyfendi gerilmis bir hamam masaj yaptirsin rahatlar. 9
    • aaaa 30 Kasım 2016, Çarşamba 20:02:41 herkes kendi meslektasini savunacam diye ne kadar cirkin yorumlar yazmis..seviye diplerde malesef..frekansta bu sekilde serzeniste bulunarak frekansi mesgul eden kaptan da ona ters cevap vererek hic profesyonel bir davranis sergilemeyen kontrolor de hatali. 0