Pegasus'tan engelli yolcuya büyük ayıp

    Çok beğenilenler

  • fllynas 23 Ağustos 2016, Salı 10:44:27 Burdan yazmama gerek yok hemen hemen havacilikla ugrasan veya havaci olan herkes bilir ki herhangi bir zihinsel yada bedensel ozuru olan yolcunun acil cikis kapilari yakinina oturmasina izin verilmesi soz konusu degildir.Acil durumda ne yapacagini bilemeyeceginden ya da bloke edeceginden kaynakli bu kurla dunyanin her yerinde tum ucaklarda uygulanmaktadir.Kabin ekibinin yolcunun yerini degistirmesi dogru bir davranis olup, yasanan krizde zihinsel engelli olan yolcunun krizi ucusun devmini da etkileyeceginden kaptan dogru bir karar vermistir.Annenin de bir anne olarak duygularini anlamak lazim elbette ama benim ucagimda da bu durum bu sekilde ceryan etse bende istemeden ayni sekilde davranmak zorunda kalirdim.Buyutulecek veya demagoji yapilacak bir olay yok 9
    • pabu 23 Ağustos 2016, Salı 10:55:37 Birinci sira acil cikis sirasi degildir engelli yolculara nasil davranilmasi gerektiginide butun havacilar bilir bu tam bi ayiptir! 5
    • Aviator 23 Ağustos 2016, Salı 11:15:18 1 Numaralı koltuk ne zaman acil çıkış oldu :)) 3
    • Flight Director 23 Ağustos 2016, Salı 11:44:05 Bak güzel insan hiç bir uçağın 1 Alfa-Bravo-Charlie-Delta-Echo-Foxtrot koltuklarının yanında acil çıkış kapısı yoktur. Bu koltukların tam karşısında panel vardır. Ön galley ile koltukları birbirinden ayırır. Kaldı ki söz konusu ettiğin koltuğa en yakın kapının kenarında kabin memurları bağlanır. (Kalkış-İniş esnasında kemerle bağlandıkları koltuk) Yani herhangi bir acil durumda kabin memurları kapıları açarak slide patlatır. Bunların dışında engelli yolcuların uçağa kolay binip, kolay inebilmesi adına genellikle ön koltuk yani 1 numaralı sıra tercih edilir. İşin teknik kısmı bir yana, manevi kısmını da düşünün. Bir de o çocuk veya o birey sizin oğlunuz/kızınız olsaydı, bir de o gözle bakın. Allah başınıza vermesin, böyle de bir şey yaşatmasın. 4
    • Isimsiz 23 Ağustos 2016, Salı 11:57:26 Doğru söylüyorsun ucagin Ortalarına kadar götürmüşler ve anneye gereken açıklama da yapılmış ama olayı çok buyutmusler. Ya yorum yapmadan ve demagojiden bahsetmeden once biraz empati yapalım. Sadece bir koltuk önde uçmak istiyor çocuk. 2 numara ve 1 numaranın cok fazla BUYUTULECEK bir farkı yok. Çıkış kapısına yakın ama (Özür dileyerek yaziyorum) engelli vatandaşlar da hep cam kenarında oturtulur çıkışı bloke etmemeleri açısından. Burada BUYUTULECEK konu annenin tavrı değil Pegasus'un yaptığı uygulamadır. İyi uçuşlar. 4
    • Yolcu 23 Ağustos 2016, Salı 14:10:03 Tabiki direkt çıkış yoktur ancak ilk sıra olmasi itibariyle arkadan gelen yaklaşık 50-60 yolcunun önünü tıkar. Kabin ekibi acil durumda kapıyı mı açsın yoksa arkadan gelen 50-60 kişiye siz bir durun da ben şu engelli vatandaşı çıkartayım desin ? Siz orada 10. Sırada oturan bir yolcu olsanız siz ne yapardınız? Eminim o engelli yolcuyu ayaklarınızla ezer geçerdiniz,, işte bu yüzden engelliler ortaya yakın (7-8 sıra) gibi yerlere yerleştirilir ama ekstra para verip 1. Sıradan da yer satın alabilirler tercih sizin.... ( easa kuralları gereği parayla satın alınmış olsa bile bir mahsuru varsa yeri değiştirilir.) 1
    • Nasıl da 23 Ağustos 2016, Salı 23:24:02 Sallamışsın. Şu yazdıklarının havacılık kurallarıyla, uygulamalarıyla zerre alakası yok. Bir yerden öğrenmişsin 3 dk da ezberlenecek havacılık alfabesini, başka birley bildiğin yok gelmişsin atıp tutuyorsun. 1
    • 1 numara 24 Ağustos 2016, Çarşamba 11:41:26 otobuse mi biniyorsun ki 1 numara acil cikis olsun. sanki 1 numaranin hemen onu ucagin kapisi. 0
  • gaza gelmeyin 23 Ağustos 2016, Salı 12:00:52 türk milleti yine doldurma laflarla gaza gelmiş ancak ; Lütfen kimse konuyu anlamadan yorum yapmasın ki günde yüzlerce engelli yolcu taşınıyor.Anlatılan şekilde olay yaşanılması mümkün değil.Türkiyede birçok vatandas havacılıkla ilgili sadece ucağa binip gitmeyi bildiği için arka arkaya sacma yorumlarda geliyor. 1.Hiç bir havayolu şirketi pegasusda da dahil ki dediğim gibi günler yüzlerce engelli yolcu taşıyor böyle birşey yapmaz.Bayan olay yaratmaya çalışmış sadece. 2.1. sıralar ve orta sıralar para ile satılan yerler.Belki onlar gelene kadar satılmıştır ki zaten engelli bir yolcuya o sıralar acil durum ihtimaline karşı kesinlikle verilmez.Cünkü acil durumda en ön ve orta ve en arka koltuklara destek alınıcak yolcu yerleştirilir.Ekipler her daim buna göre hazırlık yapar. 3.Bu olaydaki annemiz olayı büyütmüş belki dava acar para koparırım diye ancak boşuna ümitlenmeyiniz. 4. Airport haber thy yanlısıdır.ve sizde lütfen galyana gelmeyin.Bi su ücretli diye şirkete düşman olmayın. 6
  • Tüm yorumlar

  • yorumsuz 19 Ekim 2016, Çarşamba 15:32:25 istediği koltuk acil çıkış koltuğu o koltuklara engelli yolcu oturtulmaz satın alsa dahi baska koltuk verilir ve para iadesi yapılır ne yazik ki.. 0
  • low cost carrier 12 Eylül 2016, Pazartesi 02:02:49 bu tarz şirketler yolculara bilet satarken low cost carrier ne anlama geldiğini anlatmalılar. şöyle düşünün bazı oteller herşey dahildir. 150 kg luk bir kişinin yediği yemeği de sen ödüyorsundur. bir de oda kahvaltı konsepti vardır. çok daha ucuz olur. ben istediğimi istediğim zaman istediğim şekilde tüketebileyim dersin. paramın hesabını kendim yapayım diyebilirsin. işte durum bundan ibaret. eğer ki ikram hizmetleri ve koltuk seçimi çok önemliyse ona göre bir havayolu ile uçacaksın. yada ücreti karşılığında satın alacaksın yani oda kahvaltı bir otelde konaklamayı tercih edip akşam yemeğine de para aldılar diyerek sövüp saymayacaksınız. 0
  • hy 12 Eylül 2016, Pazartesi 01:53:01 allah yardımcısı olsun hepsinin.kişinin sağlık durumu ortada, anne bu durumu trajediye dönüştüreceği kadar önceden 1A-1B koltuklarını satın alıp. çocuğuna göz kulak olmalıydı. yaşanan hadise üzücü bunda hem fikiriz ancak etrafındaki insanlardan düşünceli olmasını ve iyi niyet göstermelerini isterken önce kendi çocuğunu kendi düşünecekti. 0
  • Saadet 27 Ağustos 2016, Cumartesi 10:54:45 Arkadaşlar Pegasus konu ile ilgili açıklama yapmış ve Özürdilerim zaten.Bu durumda söylenecek bişey kalmamış.Evet engelli bir insan var ortada fakat 1 numaralı koltuğu daha öncesinde satın alan bir başka yolcu var.Yerini vermek istemeyebilir.Anne keşke daha öncesinde 1 nolu koltuğa bilet satın alsaydı...Ayrıca her uçak tipinde 1 nolu koltuğa engelli birey oturtulamaz.Malum acil çıkış kapıları var.Engelli biri olası bir kaza durumunda kesinlikle sorumluluk alamaz.O uçaktaki diğer insanlarında güvenliği düşünülmeli.Kaptan pilot prosedür gereği polis çağırmak zorunda. Yani gerçekten ülkede onca şehit varken bu olay bu denli büyütülmemeli idi.... 1
  • Fns 26 Ağustos 2016, Cuma 13:38:41 Madem çocuk zihinsel engelli. O halde bir numaralı koltuğu nereden bilip de takıntı yapacak? Bu tamamen annesinin kendi uydurması. Yazdığı yorumdan ve kendi ifadesinden zaten alt okumayla kadının yalan söylediği ve iftira attığı çok belli. Hiç bir kabin ekibi zihinsel engelli bir çocuğa böyle kötü davranmaz. Ancak anne çirkeflik yapmış kontrolden çıkmış ki polis çağırılmış... 0
  • Satılmış koltuk 24 Ağustos 2016, Çarşamba 23:53:58 Sahibi vermek istemiyorsa PGS ne yapabilirdi, döverek mi kaldırsalardı parasını verip bileti almış olan yolcuyu? Kabin görevlileri ara buluculuk yapmak istemişse fakat 1A'daki yolcu koltuğundan vazgeçmek istememiş ise PGS ne yapabilir? Firmayı linç etmek, klavyeden esip gürlemek kolay. Burada çocuğunun durumunu bildiği halde 15-20 lirasına kıyamayıp Online Check-in üzerinden 1A yı önceden almayan anneye ne demeli? 2
  • bm 24 Ağustos 2016, Çarşamba 22:54:26 pegasus haklı tmm çocuğun özürlü olabilir ama özürlü olması her istediği oolcak anlamına gelmez madem üzülmesini istemiyorsun biletini önceden alıcaksın 1
  • İNSAN 24 Ağustos 2016, Çarşamba 22:29:26 yorum yapan vatandaş adlı kardeşim unutmayalım ki ailemizden biride engelli olabilirdi.kendini lütfen o ailenin yerine koy... 3
  • Gizli tanık:) 24 Ağustos 2016, Çarşamba 22:03:00 Bunlar komplooo..Hepsi yalan..Özürlü çocuk olayı yalan..Geçen hafta 1 yolcunun değerli eşyalarını kaybetmesi ve sosyal medyaya taşıması komplo...Dış güçlerin işi:)PGS un 1 ton eğitim verip 1 senesi dolmayan kişileri bugünlerde işten çıkarması yalan..PGS personelinin geçen haftalarda para karşılığı sahte pasaportla yolcu uçurup şuan cezaevinde olması yalannn...Bugün akşam vardiyasında çalışanların 15 dakikalık kanuni dinlenme ve yemek molalarını alamamaları külliyenn yalan :))PGS herzaman kurallara uyarr....Dış mihrabların oyunu hepsiiiii:)))) yaşasın PGS:).........size ne demeli bilemiyorum:(( 3
  • oya 24 Ağustos 2016, Çarşamba 20:12:03 haklısınız. kimse yer vermek zorunda değil. belediye otobüsü sanıyor herhalde. o kadar para verip o koltuğu alan almış, ne hakla zorla o yolcuyu kaldırır? 0
  • oya 24 Ağustos 2016, Çarşamba 20:09:19 Ne ayıbı be! Hangi firma olursa olsun aynı şeyi yapar ve haklı! Çok istiyorsa 1 numarayı, en erken gidip alsın. Kimse kendi yerini vermek zorunda değil. Belediye otobüsü mü sanıyor? Kendini ne sanıyor? Cumhurbaşkanı karısı falan mı? Çok istiyorsa özel uçak tutsun ya da gitsin kendi memleketinde yaşasın, bir daha da ülkemize gelmesin. 1 numaralı koltuk alınmışsa, alınmıştır. Alan kişi vermek zorunda değil. Utanmaz kadın bir de şikayet ediyor. Oğlunun bacak bacak üstüne atmaya aklı eriyorsa, doktorla konuştururlar saplantısı gider. 0
  • Başka bir vatandaş 24 Ağustos 2016, Çarşamba 15:42:57 Pegasus isterse sayfalarca açıklama yapsın gazetelerde. Bu ayıbı örtemiyor malesef.. Olay bu kadar büyümeden engelli bireye yer verilebilirdi. 40 50 bilemedin 60 dk TC KKTC arası..Yok yere kalp kırmış kendi adını karalamış Pegasus.. 7
    • oya 24 Ağustos 2016, Çarşamba 20:10:01 O koltuk satın alınmışsa, sahibi de vermek istemiyorsa, kimse zorla alamaz. 0
    • Iq 24 Ağustos 2016, Çarşamba 20:45:02 Ya neden anlamıyorsun. O yerler başka yolculara satılmış. Satın alan kişi kabul etmediği sürece şirket ne yapsın. Şimdi ileride birgün bir engelli yolcu senin ekstra para vererek aldığın koltuğa oturmak isterse sen yerini verecek misin? Vermezsen ve yolcu üzerine gelirse poliiiis demeyecek misin? Ekip senle o kişiyi başbaşa bıraksa o zaman da ekibi suçlamayacak mısın? 0
  • Bora 24 Ağustos 2016, Çarşamba 14:50:34 Allah bu anne ve digeleri'nin yardimcisi olsun ama sadece ucaga yokcu gibi binenler hak verir bu duruma..havayolu hakli,ben de olsam bende indirirdim,tabi once 1 numarada oturan yokcuya yer degistirmesini rica ederdim..1.sira para li mi bilmiyorum ama orayi satin almis olan yolcu yerini degistirmeyebilir,o zaman polis cagirip parayla satin almis olan yolcu mu indirilsin..madem kardesimizin oyle bir takintisi var,onceden o koltugu satin alacakti,eger yoksa oldugu tarihe alacakti..isin gercegi budur,bosyere karalamak olmamali... 4
  • Üseyin 24 Ağustos 2016, Çarşamba 09:06:33 Kesin FETO yapmıştır... Eğitim şart... 7
  • Vatandaş 24 Ağustos 2016, Çarşamba 08:48:46 Birde firmayı kralıyor terbiyesiz. Kendi oğlunun durumunu bilerek hareket edeceğine show yapıyorsun insanlara yok öyle oldu yok böyle oldu, hadi oradan terbiyesiz kadın. 16
  • Keskin 24 Ağustos 2016, Çarşamba 07:53:33 Kaleminizi tehdit amaçlı kullamaya çalışmayın ayıp 5
  • Pgs 24 Ağustos 2016, Çarşamba 07:34:53 PEGASUS açıklamasını yapmıştır arkadaşlar. 1
  • DogrucuDavud 24 Ağustos 2016, Çarşamba 03:49:17 Egitimli bir insanin, engelli bir bireyin ufacik istegini kirmasinin ne manasi var. Zaten yolcular karsi cikmamis pilot beyefendi nicin polis v.s. ugrasmis anlamadim. Burada deseniz annenin analagini sorgulayanlar gelmis yorum kasmis. Engelli cocuklarin bin tanesinde bin ayri problem var. Bunu ancak birlikte yasayan bilir. Ben sirketin yerinde olsam bu pilot ve kabin ekibini rehabilitasyon merkezlerini ziyarete gotururdum. Egitimli insanlar topluma borcludurlar. Toplum yalnizca saglam bireylerden olusmuyor. Madem havacilik hata kaldirmiyor. Her turlu durumu bilmek ve cozmek gerekir. Engelli bireyin karsisina polis dikip, ona hayati boyunca unutamayacagi bir korku yasatmanin hakli bir yerini bulan varsa vicdanini sorgulamalidir. 1
    • Sana en güzel cevap 24 Ağustos 2016, Çarşamba 20:49:36 http://m.milliyet.com.tr/pembenar/engellileri-pilotlar-ucurdu-pembenar-detay-yasam-2099965/ Tabi yetkililer yayınlarsa 0
  • Emre 24 Ağustos 2016, Çarşamba 03:23:13 Airport haber her zaman yaptığı gibi firmayı suçlamaya gitmiş başlıkta. Prosedür doğru uygulanmış, Tahir Bey'in annesi madem biliyor oğlunun bu takıntısını; bileti 1A dan alsaymış. Başka yolcunun da hakları unutulmuş. Otobüs ile gitmiyorsunuz, uçakta belli standart kurallar vardır. 1
  • Üseyin 24 Ağustos 2016, Çarşamba 00:36:19 Kesin FETO yapmıştır.. Hemen müdahale edin, tutuklayın vs. Eğitim şart... 0
  • Kerem 23 Ağustos 2016, Salı 23:38:11 Haber başlığını atarken tarafsız olmak gerekir diye düşünüyorum. Yolcunun engelli olması onu her konuda haklı çıkarmaz ve engelide Pegasus'u karalamak için alet edilemez. Başka olayları eleştirirken eleştirilecek duruma düşmeyin... Biraz önyargılarınızdan kurtulun 1
  • kusur annede 23 Ağustos 2016, Salı 23:19:58 madem takıntısı vardı, parasını verip önceden 1. sırayı alsaydı! 7
  • Analık 23 Ağustos 2016, Salı 22:02:05 Sadece doğurmakla olmuyor işte. Madem biliyorsun engelli kardeşimizin takıntısını, o zaman iki kuruş daha verip parasıyla alcaksın o koltuğu. He kuraldır uygun olmayan kişiler oturamazsa o zaman bu sinema koltuğu değil arkadaş! Az okuyup öğren de ona göre suçla firmayı! Ayrıca birlik olmamız gerekirken bakıyorum da işi gücü olmayan tk personeli karalamak için yine pusuda. Sizler hiçbir şeyi haketmeyen varlıklarsınız! Canım Tahir kardeşim! Keşke mümkün olsa da o Pegasusun melek kaptanları seni kokpitte taşısa. Bir iki değil 300-400 kere taşısa. Sen bizim canımızsın! Sağlıcakla. 5
    • Ne güzel 23 Ağustos 2016, Salı 23:59:52 Söylemişsin. 0
    • Analiga cevaben 24 Ağustos 2016, Çarşamba 00:23:50 Parasi olsa yapardi zaten. 64den bu yana cocuguna bakan biri icin ne kadar zavalli bir yorum bu yaptiginuz. Hanimefendi daha once yardim edildigi icin ayni yonteme basvurmus belli ki. Pusuda olan tk personeli degil, yolcuyu goz korkutarak ucaktan indirmeye calisan pegasus kaptanlarini meleklestiren siz fake profillersiniz. 3
    • Analığa cevabene cevaben 25 Ağustos 2016, Perşembe 10:33:31 Burda size tek dokunan tk personeli yorumuydu. Kimlerin elinde nasıl oyuncaksınız belli değil. Profil oluşturmadığım için fake de olmuyorum. Parası olmadığı için diyorsunuz. Şu dediğiniz hangi mantığa uygun? Altı üstü 20-30 tl. Zaten kendim de hiç satın almıyorum koltuklardan. Varsa kısmetimde giderim havalimanına biraz erken, verirler istediğim koltuğu. Çok yardımsever personel, hiç para vermeniz gerek demediler. İşte yineliyorum: Analık sadece doğurmakla olmuyor. Erken git ya da önceden satın al. Hemen fakir edebiyatı yapmayın. Komik olmayın temelin kotilleri! 0
  • Engelsiz 23 Ağustos 2016, Salı 19:21:52 Pegasus kaptanlarının kaç tane engelsiz vatandaşa elektrikli sandalye armağan ettiğini yazmazsın ama çünkü pegasus sana yemek ısmarlamaz 0
  • osman 23 Ağustos 2016, Salı 18:41:14 tamamda o numara belki sahipli veya koltugu satın alan kişi yerini vermek istemedi direkt firmaya şuç atılıyo büyütülecek bir şey degil pegasus iyi himzet veriyor pegasus geleli millet uçaga biniyor 10
    • ... 23 Ağustos 2016, Salı 21:36:42 He ondan önce eşekle seyahat ediyorduk :) 5
    • ...'e 23 Ağustos 2016, Salı 23:58:35 Ne güzel de itiraf etmişsin :) Kendini bilmek güzel. 1
  • Crew 23 Ağustos 2016, Salı 17:44:42 Yazık ..Çok yazik 5
  • Hakikat !!! 23 Ağustos 2016, Salı 17:37:59 Arkadaşlar,bu yolcu polisle indirilmedi,uçuşunu 1B no lu koltukta yaptı.Yolcu checkin işlemlerine geç geldiği için ön sıralar doluymuş ve mecburen en yakın olan koltuk teklif edilmiş,annesi de kabul etmiş.Yolcu uçağa geçerken 1. sıraya yerleşmiş,tabi oranın sahibi de gelince kargaşa doğmuş , yolcunun kriz geçirmesi sebebiyle kaptan güvenlik talep etmiş.Buraya kadar sorun var mı ? yok.Polis gelince uçağa diğer yolcular tepki göstermiş , yolcunun da nispeten sakinleşmesi sebebiyle kaptan uçuşa kabul kararı almış,bu sırada öndeki yolcu da yerini bu kardeşimize vermiş.Bu kadar nettir konu . Dallandırıp budaklandırmaya,bunun üzerinden Pegasusu karalamaya gerek yok. Her ne kadar bu kardeşimiz baştacı olsa da,1 numaraya ondan çok daha önce check in yaptırmış yolculara da saygılı olmak durumundadır havayolu personeli .Burada hata bence annededir.Oğlunun böyle bir durumu varsa ya rezervasyon esnasında belirtecek ya da erken gelip check in yaptıracak.Uçak içerisinde de rica edebilir yer değişimi 2
  • kıbrıs 23 Ağustos 2016, Salı 17:35:50 bu konu cok buyutuldu ortada bırsey yok yolcu on koltuga oturmak ıstedı ekıp oturamaz dedıgınde tepkı verdıtaskınlık yaptı fakat yolcu ozurluydu olay buyudu polıs geldı olay tatlıya baglandı ucus yapıldı bunu buyutecek ne var anlamıyorum ulke elden gıdıyor bızım derdımız tahır oldu tahırı hepomız cok sevıyoruz ama bızı bekleyen daha buyuk problemler varken bununla ugrasmak enteresan 1
  • Km 23 Ağustos 2016, Salı 17:15:58 Herkes bir engelli adayidir bunu kimse unutmasin. Hic kimse eli kolu ayagi var diye sevinmesin . Bu fiziksel de olabilir psikolojikte olabilir o yuzden engelli insanlara saygi gosterin . Sizde o gibi olabilirdiniz ve yapilan davranis hosunuza gitmezdi. Empati kurun biraz. 2
  • Vatandaş 23 Ağustos 2016, Salı 16:52:04 Pegasus bekleneni yapmış!!! 13
    • 7 24 Ağustos 2016, Çarşamba 09:07:11 yav he he 0
  • LTFHHD 23 Ağustos 2016, Salı 16:45:42 Bileti internetten alinca koltuk secimi ücretli yapilabiliyor bildigim kadariyla. Bidahakine böyle yaparsa, ayni sorun ile karsilasmaz. 1
  • 7-7 23 Ağustos 2016, Salı 16:33:57 suyu bile euro biriminden parayla satan bir yönetim diyor- olum adamların mantığı low cost zaten ucuz bilet satıp yan gelirler ile kar maksimizasyonu sağlamak. koltuk satacak sandviç satacak, excess bagaj parası alacak alacakta alacak... hala havacılığı anlamayan anlamakta güçlük çeken insanlar insanlarımız.. 3
  • Pgs 23 Ağustos 2016, Salı 16:10:13 Bir dahaki sefer bilet alirken ön koltuk alsin 25 tl daha fazla odesin Hem rezilk olmasin hem engeli biri kulanmiş olmasin Milet uyanik vallah 3
  • Pgs 23 Ağustos 2016, Salı 16:10:13 Bir dahaki sefer bilet alirken ön koltuk alsin 25 tl daha fazla odesin Hem rezilk olmasin hem engeli biri kulanmiş olmasin Milet uyanik vallah 2
  • Gizli tanık:) 23 Ağustos 2016, Salı 15:13:08 Tekrar merhaba havacılık tutkunları ve PGS hakkında haber çıkınca işi gücü bırakıp olumlu yorum yazan PGS GM çalışanları:) Tabiki kurallar var,uygulanmalı,kesinlikle taviz verilmemeli.Sizide burdan okuyan sanacakki PGS tüm kurallara harfiyennn uyuyor:)Bu kadar hassassanız bu kurallara lütfen her alanda ama her alanda uyun...Şevket Sabancı sık sık Londra uçar mesela...Kontuardan tekerlekli sandelye ile uçağa geçer..Tabi o alandayken tüm kademe gate de olur..AMA yanılmıyosam genelde eşi ve kendisi exit te oturur ve seyahat eder..Yaş itibariyle (80 ) acil bir durum olduğunda exit kısmında tahliyeye faydalı işler yapacağını sanmıyorum mesela...Bu durumda bundan sonra seyehatlerinde onlarada gereken kuralları uygulamanızı havacılık aşığı 1 i olarak temenni ediyorum...Kurallara uyulmalıya hani o bakımdan:) Saygılar ve güzel haftalar 11
    • Sayın gizli tanık 23 Ağustos 2016, Salı 18:36:24 Acaba diğer hava yollarında kaç kişiye ve nasıl eğilerek VIP/CIP hizmeti uygulanıyor bundan da bahseder misin? VIP yi uçak hazır olmadığı için uçağa almayan kaptanı işten atan şirketlerden de bahseder misin? Herhalde bunlara da gizli tanık olmuşsundur? 0
    • keşke doğru bilsen 23 Ağustos 2016, Salı 20:43:51 Çok uçtun sanırım şevket bey ile helal olsun iyi biliyosun :D keşke sadece 2DEF de oturdugunuda bilsen de böyle konuşmasan :) 2
    • Yanılıyorsun 23 Ağustos 2016, Salı 22:00:28 Gm çalışanı değilim ihtimal üzerine ayıp ediyorsun o insanlar uçarken bende uçtum hiçbir özel muamele olmadan en alakasız yerlerde uçtular Git bir yerlerden çuvaldız bul yanılmıyorsam gerisini biliyorsun :) 1
    • gizli tanık:) 24 Ağustos 2016, Çarşamba 00:19:20 :)Tanık olduğum o kadar çok sy varki haklısınız..Öncelikle yazdığım cümleler; uçağın ilk sırasını acil çıkış olarak tanımlayıp bu olayda ilk sıraya kesinlikle acil çıkışı engelleyebilecek kişilerin oturtulmamasını savunan kişilere hitabendir..Kurallara her anlamda uyulması gerektiğini belirtmek amacıyla yazılmıştır..PGS zaten gerekli açıklamayı yapmış...Açıklama yapıp bu misafire ulaşma çabalarınıda ayrıca sevinerek ve güzel 1 davranış olarak görmekteyim...PGS u bu konuda tebrik ediyorum.. 0
  • Pegasus haklı 23 Ağustos 2016, Salı 14:37:47 Kurallar ne ise uygulancak. hiç kimsenin engelli olduğu için kuralları çiğneme özgürlüğü olamaz 13
    • ztk 23 Ağustos 2016, Salı 17:57:54 sen cunku almanyada yasiyorsun.. heryerimiz kuralli ,bir ozurlu arkadasa kurallari uygula.. zaten anarsist bu ozurlu arkadas, boyle kuralli memlekette kurallari bozmaya calisiyor.. fetocudur kesin, olmadi gezicidir.. la havle.. 1
    • Sayın ztk 23 Ağustos 2016, Salı 20:06:42 Almanyada havayollarından önce devlet ve millet özürlüleri düşünüyor. Anlayışı önce devlet gösterip adam gibi kaldırım, ışık sistemi, üst geçit yapsın. Halk gösterip özürlü yerine veya kaldırıma araç park etmesin. Eminim siz hiç park etmiyorsunuzdur. İşte bu insanlık ve kültür. Ne mutlu ki ülkemizde var. 0
  • YORUM 23 Ağustos 2016, Salı 14:10:44 1 nolu sıra Business Class olsaydı bakalım ne olurdu? Mesela THY'de veya Atlas'da olsaydı. 4
    • Tam isabet 23 Ağustos 2016, Salı 14:38:36 Bunun üzerine söylecek söz bulamıyorum. 1
  • Km 23 Ağustos 2016, Salı 14:00:45 Ben böyle saçmalık görmedim engelliler sadece acil çıkışa oturamaz pegasus ta kural farklı mı bilmiyorum ama benimde uçağımda 15 engelli yolcuyu taşıdım hepside yanlarinda bir kaç tane refekatcileriyle a-f koltuklarına oturtmak zorunda kaldigimı biliyorum pegasus kabin memuru arkadaşlarım biraz anlayışlı olup 1 sıraya otutrabilirlerdi ki yolcu varsa bile yolcudan rica bile edebilirlerdi empati hoşgörü olmadığını düşünüyorum evet bu bilgi kaptan pilota verilir sorumluluk almak istemeyebilir ama nasıl iletişim kurulduğu sorunu ortaya çıkıyor bu adam ne ucak kaçırmaya tesebbus ne alkollü yolcu nede bomba vs gibi kelimeler kullanmis annesi için soylenen arkadaşlar sizin çocuğunuz başına gelse sizde yaparsınız herseyi pegasus ücretli olması yada bedava bilet için yapıldığını düşünmeyin !!!! 5
    • Paranın ne önemi var :) 23 Ağustos 2016, Salı 18:29:05 Km senin uçağında 1 inci sıraya oturtursun. Ama pardon senin uçağında birinci sıra business dı dimi? Biraz pahalıya patlar ama olsun. İnsanlık için farkı ödersin. 0
    • Kaç km ? 23 Ağustos 2016, Salı 22:05:43 Anlayış gösterebileceğin ne var ? O bileti para ile alan kişi mahkeme açsa ne diyeceksin ? Olayların detaylarını bilmeden şöyle böyle yapmaları lazımdı demek hangi anlayışa sığıyor ? 0
    • Paranin ne onemi var'a 24 Ağustos 2016, Çarşamba 00:33:42 Pahaliya patlamaz merak etme. Herseyin oldugu gibi onun da bi aciklamasi olur, iyi niyet devrede olunca. Hasetten olsa gerek, bilgileri de eksik alir olmussunuz. 0
    • Çözüm?? 24 Ağustos 2016, Çarşamba 08:51:39 Parasıyla O koltuğu alan kişi problem çıkarmasa zaten sorun yokmuş. Amir ne yapsın? Parayla alan kişi de kendince haklı. Pegasus ne yapsın? Varsa yoksa yüklen pegasusa, çamurcular iş başına... 0
    • uçak kullanacagim 24 Ağustos 2016, Çarşamba 13:10:56 diye tuturursa da empati yapıp kullandirin olurmu? özürlü,sorunlu,çocuk,evcil hayvan fark etmez. Ebeveny sahip olacak sorumlu davranacak hem kendisi ve çocuğunun hemde içinde bulunduğu ortamdakilerin huzuru için.firsatciliga cevirmeyecek talihsizligini.. 0
  • y 23 Ağustos 2016, Salı 13:52:40 engele insanlara neden kotu davraniyorsunuz, senin benim gibi onlarda insan. degerine birak. gunah. hizmeti yap gec. mukembel insan yok! 7
  • Nasıl yani? 23 Ağustos 2016, Salı 13:35:58 ''Ben uzakta oturduğum için yerimden kalkarak çocuğumun durumunu izah etmeye çalıştım.'' Nasıl yani? Engelli yolcuların boardingleri bile ilk olarak yapılır. Hemde aileleri ile birlikte uçağa alınırlar. Ailesine uzakta bir yer verilip engelli yolcunun tek oturtulduğunu düşünmüyorum açıkçası. 4
  • Turkish 23 Ağustos 2016, Salı 13:16:17 Pegasus ile uculurmu yahu hic havada dolmus mübarek 10
    • He gülüm 23 Ağustos 2016, Salı 14:34:41 Uçakta bedava yemek verince dolmuş olmuyor öylemi? 4
  • HAVACI 23 Ağustos 2016, Salı 13:12:48 Havacilikta esas olan vicdani değerler değil havacilik kanunlaridir. İnsanlari yerden 12 km yükseklikte kurtaracak olanda kurallara ne kadar bağlı olarak uçabildiğinizdir. Ben eminim ki hangi havayolu şirketi olursa olsun kurallar dahilinde bu engelli kardeşimize ellerinden geldiği kadar yardimci olmaya çalışmıştır. Lutfen olaylara objektif şekilde bakalim ve vicdanimizi güvenliğimizin önüne geçirmeyelim. Saygilarimla. 1
    • Burak 23 Ağustos 2016, Salı 16:02:18 Ya hemen de havaci tripleri.. Bu adamcagizin 2 numara da degil de 1 numara da oturtulmasinin ucak guvenlgine ne gibi bir etkisi var. Acil cikisa oturacak dememisler ya..Ayni talep ensesi kalin bir siyasiden gelseydi de yerine getirmeselerdi bakayim o zaman gorrduk.. Iki yuzlusunuz 4
    • Havaciya 23 Ağustos 2016, Salı 17:19:26 Bizde havacilik kurallarini cok iyi biliyoruz hergun ucuyoruz . 1.siranin safety security lik bir durumu yok ( eger panel yoksa) whc yolcular overwing exitler haric heryerde ucabilir. Bunun vicdanlada alakasi yok. Herkeste vardir one oturma istegi. Ama bu arkadasimizin durumu farkli . Keske ekipler tarafindan yardimci olunsaydi ve durum buralara gelmeseydi. 1
    • K/A 23 Ağustos 2016, Salı 18:18:10 Ensesi kalın siyasetçi esb-saw uçuşu için uçağıma geldi ve korumalarıyla beraber paşa paşa boarding kartlarında yazılı yerlere oturdular.Ön sıra talepleri karşılanmadı.Olanları tefarruatına girip sebep sonuç ilişkisine bağlayıp acıklamaya girmeyeceğim. Ama şunu bilmeni isterim canım kardeşim yaşanan olay ve bu olay üzerine söylenen sözler alınan aksiyonlar 'havacılık tribi' kaynaklı degildir. Ve maalesef mesleği icra etmeyenler için dışarıdan bakılınca bazı konuların çözümü var gibi gözükür. Ancak senin bize emanet ettiğin ailen ve sevdiklerin için biz bir adım sonrasını düşünüp ona göre karar vermek zorundayız.Ve bu karar bazen engelli ve üstelik 1.sıra takıntısı olan yolcuyu oraya oturtmamak şeklinde olabilir.Saygılarımla... 1
    • Burak sen thy ile karıştırdın 23 Ağustos 2016, Salı 18:24:32 Herhalde 0
    • HAVACI 23 Ağustos 2016, Salı 19:04:21 Bak guzel kardeşim ortada trip falan yok. Kurallar herkes için geçerlidir. Asil ikiyuzluluk "ensesi kalin siyasetçi" ile bu kardeşimizi eşit gormeyen ya da goremeyen senin gibi insanlarin zihniyetinde. 0
  • ECN 23 Ağustos 2016, Salı 13:11:18 Bır kere haber baslıgı cok yanlı olmus cunku ucaga polıs Tahırın yuksek sesle bagırması uzerıne cagrıldı..ıkıncı olarak kabın ekıbı defalarca ve nazıkce hem yolcuya hem de annesıne durumu belırtmelerıne ragmen bagırma ve kufure varan karsılıkla cevap aldılar..ucaga gelen gorevlı polıs memuru ve yer hızmetlerı personelının kaptanla konusup yolcu hakkında bılgı vermelerınden sonra ucak sorunsuzca kapı kapadı ..kaldı kı Pegasusta acıl cıkıslar ve en on sıralar ucrete tabı ve burada baska yolcu oturuyordu..bunu da gozrdı etmemenız gerek ..Ucaktakı sorumlu ekıbın bu sekılde davranması gayet normal cunku ucak kapı kapadıktan sonra butun yolcuların sorumlulugu kokpıt ve kabın ekıbınde..yarın bır yolcumuz gelsın ben kokpıtte ucacam desın onu da kokpıte alalım,hostesı atıp jump-seat koltugunu dolduralım..ondan sonra.. 3
  • Pgs %100 hakli 23 Ağustos 2016, Salı 13:03:35 Direk ajitasyon ve tabi ki kafasi calismayanlar buna direk kaniyor... Madem boyle bir problemi var ver parasini bastan satin al koltugu. Adamlar 2 nolu koltugu vermis daha ne yapsin, bunun uzerine de kriz cikartiyorsa da atacaklar dogal olarak. Pilotla konussa ne olacak sanki! 2
  • havacı 23 Ağustos 2016, Salı 12:44:07 Ajitasyonda son nokta; bir kere çocuğunuza "özürlü" demeniz ona yapılan bir saygısızlıktır, o bir "engelli" dir. Havacılık kuralları neyi işaret ediyorsa uçakta buna riayet etmeniz elzemdir, ve mecburidir. Ön sıra acil durumlarda exit row haline gelir,bu sebeple engelli bir kişi oturamaz. siz de bunu biliyorsunuz, hiçbir zaman vermezler demişsiniz zaten. Ayrıca ürünün parayla satılması ondan elde edilecek kardan ziyade , sizlere bileti ucuza sunabilmek içindir, arka sıranızda tıka basa yeyip içen kişinin maliyetini yok yere size yüklememek bileti ucuza alabilmeniz tükettiğiniz kadar ödemeniz içindir. Bu ürünlerin tamamı dahi satılsa uçağa yüklenme (uplift) komisyon ve vergi karşılıklarına tekabül etmez bırakın kar bırakmayı. Yani sizin anlatımınızla bakarsak "uçuşta kokpite girmek istedi çocuğum, engelli diye sokmadılar, yoksa uçağı indirip kaldırıp, düz yolda otomatik pilota takan zihniyetten çok şey mi bekliyoruz ?" demenizi mi beklemeliyiz.. Görevini yapan insanlara hakaret etmeyin 0
  • Zaten 23 Ağustos 2016, Salı 12:22:22 Böyle birsey Pegasus da veya amerikan/yahudi havayollarinda olur. 18
    • Dene 23 Ağustos 2016, Salı 14:37:45 Öyle mi? O zaman bir de diğer şirketlerde economy class bilet alıp business class da oturmayı dene bakalım. Ne oluyor? 0
  • Duygu sömürüsü ve kurallar 23 Ağustos 2016, Salı 11:42:45 Pgs haklı dahi olsa her zaman yerecek birileri bulunur. Kadın ajitasyonun kralını yapmış. 7
  • Eski kabin memuru 23 Ağustos 2016, Salı 11:34:24 Havacılık kurallarının ne denli mantıklı olduğunu sorgulamayı bilmeyenlere sesleniyorum. Size havacılığın diğer akla ve mantığa aykırı olanlarından bahsetmeyeceğim uzun uzadıya. Çünkü bu sayfa yeterli olmaz. . . - Madem havacılık kuralı diyor ki ilk sıra emergency exit kabul ediliyor ve yeterli olmayanlar oturamazlar. Soru : 2'inci sıraya oturan ve evacuation esnasında bu yolcu ikinci sıradan arkada kalan diğer yolcuların tahliyesini engellerse o zaman şunu mu söyleyeceksin ? - en azından 6 yolcu kurtuldu. LÜTFEN SİZE SÖYLENİLEN YADA ÖĞRETİLENİ MANTIK SÜZGECİNDEN GEÇİRİN. Havacılıkta o kadar çok , doğru bilinip de yanlış yapılan var ki ... Kafadan ilk kural bi kere ofsayt. HAVACILIK KAN İLE YAZILMIŞTIR. e kanamayanı ne yapcan. İlle kanaması mı gerekli kural olması için. Zaten kanadıysa eşşek değilsin bi daha kanatmazsın. Saygılar. 6
    • selam cok bilmis 23 Ağustos 2016, Salı 13:55:44 Engelli yolcular her zaman cam kenarlarina otutturulur ki evacuate esnasinda kimseye engel olmamasi icin ki zaten her turlu durumda kabin ekibi en son ucaktan iner ve patlama yasanmazsa herkes sorunsuz sekilde tahliye edilir.Isiniz gucunuz karalama kampanyasi.Sizin gibilere ucak fazla basin gidin esenler otogarina saatlerce trafikte kalin.Saatlerce yol cekin.Sonra ucaklarin havaciligin ve bu sektordeki calisan insanlarin yuklerini anlayin. 3
    • Selam cok bilmise 23 Ağustos 2016, Salı 17:23:40 Engelli yolcular kategorilerine gore cam kenarlarinda veya orta koltukta veya koridor kenarlarinda oturabilirler. 0
    • S_ap_lama 23 Ağustos 2016, Salı 17:31:24 Eski kabin memuruyum diye başlık attım. Senin yaşın kadar ben bu işi yaptım. Neyin empatisi ? Komik varlık. 0
    • Er 24 Ağustos 2016, Çarşamba 00:01:08 Pegasus ekıbının Nasıl hareket ettiğini az çok ben tahmin edebiliyorum. Annede suç var yok onu bilmem ama emin olduğum şey o ekibin krizi yönetemediği. Kuraldışı yolcu formunu engelli yolculara doldurmakla oyle olmuyo bu işler pegasus 0
  • Otobus 23 Ağustos 2016, Salı 11:33:51 Yönetmelikler ve kurallar gereği acil çıkışlar ve tahliye durumunda tahliyeye yardım edecek yardımcı yolcuların oturacağı yerlerde iniş ve kalkış esnasında çıkışı engelleyecek nitelikte bir eşya,hareket kabiliyeti kısıtlı yolcu vs. Bulundurulamaz.bebekli yolcular ile ilgili bir kural olmadigindan bu yolcularin burada emergency deklare edilene dek oturmasi kabul gorulunur.Kabin memurları bunu uygulamak ile mükelleftir. Uygulanmadığı tespit edildiği durumlarda kurallara uygunsuz uçuş yapılmış olur. Tabi ki üzücü bir durum herkes en rahat ettiği yerde uçmak ister.ama önce uçuş güvenliği. Çok şükür ki yeni uçaklar, başarılı kabin kokpit ekipleri sayesinde sorunsuz , tahliyesiz uçuşlar gerçekleştiren yolcular bu kuralların önemini göremiyorlar. Ancak o panik anında ayağınıza dolanıp sizi yeredusuren bir hali ipinin bile ne kadar önemli olduğunu anlarsınız. Allah yaşatmasın diyorum . Konu ile ilgili olarak da maalesef bu durumlarda insanlık ölmüş,kötü havayolu , acımasız kabin ekibi gibi yaklaşımlarla bulunmanın yanlış olduğunu düşünüyorum. Belli ki bu yolcular bu kuralın farkında değiller. O halde kabin ekibinin kararına riayet edilmesi gerekmektedir ki bu yolcu adına düşen en doğru yaklaşım olur. Üzgünüm daha fazla bilgiye sahip olamadığıniz için. Böylece siz de haklarınızı bilir ve üzülmezdiniz. En azından kalkışan sonra inişe kadar eğer ki boş ise on koltukta oturmayı rica etseniz kesinlikle sizi engellemeyecegini bildiğim kabin ekibini de bu şekilde üzmemis olurdunuz.insanlik ise insanlık buyurunuz...iyi , emniyetli uçuşlar. 1
  • Flight Crew 23 Ağustos 2016, Salı 11:20:02 Evet Bir Sıkıntı olmuş... Ama ekip havacılık kuralları gereğini uygulamış, ayrıca krize giren yolcu ile uçulmaz...Polis uygulaması ise ayrı bir güvenlik prosedürü.. Engelli kardeşlerimizi ve ailelerini anlayıp yardımcı olmamız gerek, Ki ben onlarca uçuşumda yardımcı oldum... Fakat biz kuralları ve emniyeti tüm yolcularımız için sürekli doğru uygulamak durumundayız... Sevgili ailemize doğru bilgi verilse daha iyi olur sanırım... Belki ufak süpriz ve hediyeler ile engelli kardeşimize yine yardımcı olunabilir.. Örnek oturacağı koltuğa 1/a yazmak gibi, 2
    • Yazınca be olacak? 23 Ağustos 2016, Salı 23:17:40 Tamam kabin ekibi, kurallar, acil durum filan hepsine katılıyorum. Peki boarding karta 1a yazınca gidip en öne oturmayacak mı? Olay orada yazan değil Tahir'in en ön koltukta gitme isteği. Verdiğin fikire bak. 0
  • Aviator 23 Ağustos 2016, Salı 11:14:13 Hatırlarsanız , bu şirketin sloganı ne idi . "Bu ülkede havacılığı biz başlatmadık ama biz değiştirdik." Evet doğru bu ülkede havacılığı siz başlatmadınız ama yapttıklarınızla havacılığın içine ettiniz .... Pegasus havayolları insani değerlerini kaybetmiş bir şirkettir . Yazıklar olsun !!! 15
    • Sacma!!! 23 Ağustos 2016, Salı 13:24:55 Havacilik kurallari, subjektif insani degerlerden önce gelir, bunu kabul etmeyen de gider otobuse biner, anladin sen onu çakma aviator!! 2
    • Emin ol 23 Ağustos 2016, Salı 14:42:59 Emin ol business class ı olan havayolları insani davranıp bir numaraya oturturdu. O havayolları o kadar insani ise neden sınıf ayrıncılığı yspıyor. Economy yolcularına perdeyi kapatarak aşağılayıcı davranıyor o zaman. Hı diyorsan verdiğin paraya göre muamele o zaman sus. Burada da verilen paraya göre muamele. 1 inci sıra için ekstra para verilince sorun yok. Aynı durum yani. 2
  • Sevgili anne 23 Ağustos 2016, Salı 11:08:54 Pilotlar böyle durumda riske girmeyi genelde tercih etmezler...Bakalım pilota durum nasıl aktarıldı,bunu da bilmek lazım...Çok üzücü bir durum malesef... 1
  • Kabinamiri 23 Ağustos 2016, Salı 11:05:04 Pegasus Havayolları uçaklarında 1.sıralar önündr seperatör vardır. Evet seperatör olmayan direkt acil çıkış kapısı önündeki sıralara engelli,çok yaşlı,çok şişman,aynı dili konuşamayan vb yolcular oturtulmaz bu bir kuraldır fakat Pegasus Havayollarındaki uçaklarda 1.sıra koltuklarının pencere kenarları bu tür yolcular için müsaittir ve kaptan yada yer hizmetleri tarafından mecbur kalındığında bu koltuklarada bu tür yolcuların oturmasında bir sorun yoktur bunu bildiğim için yazıyorum. Bu olayda engelli yolcu ve annesine yapılan bir insanlık ayıbıdır ve buna benzer birçok olay ne yazıkki pegasus havayollarında yaşanmıştır. Buna sebep ise gencecik kabin personelini yeterli eğitim vermeden kabinde çalıştırılmaları,aşırı uçuşların olması ve kabin personelinin ve kokpit personelinin sürekli stresli uçmaları,maaş adaletsizliği vb dir. Kokpit personellerinin sürekli başka şirkete geçmeleri,pilot açığı olması vb dir. Sonuç olarak bu olaya bir insan olarak bakınız ve öyle değerlendiriniz. O engelli insan ya sizin bir yakınınız olsaydı? 12
    • Sallama 23 Ağustos 2016, Salı 12:39:59 Yazdıklarının hepsi yalan.pegasusda ne maas adaletsızlıgı var ne kokpitin bıryere gıttıgı nede fazla ucuslar nede streslı bır ortam.bundan ıyısını mılelt artık kral muamelesınde gorus.kural gayet basıt.oturamaz.ona ayrı buna ayrı uygulanmaz.yok krılmasın yok su olmasın.bızene arkadas kural neyse uygulanmıstır.ıyı davranmak ayrı hos davranmak ayrı kuralları uygulamak ayrı.kımse kıçusura bakmasın mıllet alınacak dıye guvenlıkten tavız verılmez.pegasusda sımdı max 80 saat uculuyor ucuslar yogun degıl ekıp azlıgınyok maaaslar super ve kımse bıryere gıtmıyor.krız oldu maasları dusurun dıyenler ıcın alın arkadaslar burdan gırebılıyormusunuz:)) 2
    • 1 numara 23 Ağustos 2016, Salı 13:26:45 1 numaranin satilmis olma ihtimali yok yani? Krize giren yolcuyla da ucmasi lazim tabi kaptanin, havaciligi ne saniyorsunuz bilmiyorum ama sizin sandiginiz o seyden cok farkli birsey havacilik!!! 0
    • amire 23 Ağustos 2016, Salı 13:58:44 Maaslarla ve asiri ucuslarla ne ilgisi var anlayamadim.karalama yapicaksan git resim defterine yap.kimseye yeni basit genc memur diyemessin. 1
  • Flynas 23 Ağustos 2016, Salı 10:53:45 Özgür saygılar 2
  • Kural 23 Ağustos 2016, Salı 10:45:25 Ekip kurallari uygulamis.engelli yolcular 1. Row da oturamazlar. 4
  • Terbiyesiz pegasus 23 Ağustos 2016, Salı 10:45:20 Terbiyesiz! 22
    • ne yani` 23 Ağustos 2016, Salı 11:11:57 o zaman her takintisi olan tepemize ciksin. oldu. varmi baska bir isteginiz? kurallar takintisi olan yolcular icin de gecerlidir. kimse kusura bakmasin... 3